Arhimandrit Teofil Roman: “RISCAM SA FIM EXCLUSI DIN COMUNIUNEA BISERICILOR ORTODOXE”

17-06-2008 Sublinieri

nicaea.jpg

Radio Renasterea – vineri, 13 iunie 2008, Interviu luat de parintele Catalin Palimaru parintelui arhimandrit Teofil Roman, exarhul manastirilor din Arhiepiscopia Clujului si eclesiarh al Catedralei Mitropolitane:

Audio clip: Adobe Flash Player (version 9 or above) is required to play this audio clip. Download the latest version here. You also need to have JavaScript enabled in your browser.


– Parinte Teofil, in ultima parte a acestei emisiuni aducem in discutie o chestiune care framanta constiinta publica a credinciosilor ortodocsi in special si nu numai, dar care trebuie cumva discutata, trebuie solutionata intr-un fel . E vorba de un eveniment care a avut loc cu ceva timp in urma, acum cateva saptamani. Nu am adus in discutie pana acum acest subiect pentru ca lucrurile trebuiau cumva precizate cel putin in anumite medii: mediile teologice, bisericesti. Este vorba de gestul facut de Mitropolitul Timisoarei pe 25 mai, cand, la sfintirea unei biserici greco-catolice, s-a impartasit la liturghia oficiata de nuntiul papal, de episcopii greco-catolici prezenti acolo, deci iata, un gest cumva de iesire in afara bisericii ortodoxe, un gest de comuniune euharistica, dar savarsit in afara hotarelor bisericii noastre. Cum apeciati Sfintia voastra un astfel de gest?

– Cu siguranta ca este o greseala, o nefericita greseala pe care a facut-o parintele mitropolit. Acuma ramane ca Sfantul Sinod sa cerceteze si sa dea o solutie la aceasta problema pentru ca, asa cum ati spus, ea raneste constiinta dogmatica a poporului ortodox si din Romania, dar nu numai, si din afara.Vedeti ca au fost deja sesizari si din parea altor patriarhii, si de la Moscova, si grecii cer cumva o lamurire a acestui gest.

– Dar – ar putea cineva sa intrebe – ce-i priveste pe ei problema Bisericii romanesti?

– Pentru ca Ortodoxia este Una. Bisericile autocefale sunt in comuniune si daca Biserica Ortodoxa Romana nu va lua o masura, exista riscul sa fie exclusa de la comuniunea celorlalte biserici ortodoxe. Prin impartasirea mitropolitului Nicolae Corneanu cu episcopii greco-catolici, asta inseamna partasie cu episcopul Romei. Ceea ce din punct de vedere ortodox este o erezie, o cadere din har. Pentru ca noi asa sanctionam primatul papal, institutia papala, ca o mare erezie. Si atunci a fi in comuniune cu Roma este o cadere din har, este o erezie pana la urma. Si daca episcopii Bisericii Ortodoxe Romane accepta gestul acesta implicit sunt in comuniune cu Roma si atunci riscam sa fim exclusi din comuniunea bisericilor ortodoxe, ceea ce ar fi foarte grav.

– Cum va explicati ca in sanul Bisericii Ortodoxe Romane s-au polarizat doua directii: unii il aproba pe mitropolit – chiar Inalt Prea Sfintia Sa, a doua duminica dupa acest eveniment justificandu-si cumva gestul in fata credinciosilor din biserica, a fost ovationat, incurajat, apreciat pt acest gest care este o deschidere catre unitate. Pe de alta parte alte medii ortodoxe sunt foarte vehemente, foarte suparate ca se poate intampla un asemenea gest in biserica noastra. Amintesc aici, de pilda, romanii de la Athos care sunt foarte, foarte scandalizati, cum e posibil ca un ierarh, la un asltfel de nivel, sa faca un astfel de gest? Cum s-au polarizat cele doua directii, cum s-a ajuns aici?

– E o realitate, exista aceste doua viziuni in sanul teologilor in primul rand, dar si in randurile credinciosilor. Sunt unii sunt foarte rigurosi si au o constiinta dogmatica ortodoxa si nu accepta ca adevarul poate fi negociat sau ca exista mai multe cai care ar putea duce la Dumnezeu, ci marturisesc cu tarie acea Una Sfanta, Soborniceasca si Apostoleasca Biserica, dar exista si aceasta viziune mai larga, mai ecumenista, care accepta ca si in celelalte comunitati crestine omul se poate mantui, si acolo este prezenta Duhul Sfant care lucreaza, care ii mantuieste pe oameni. Ceea ce este foarte grav, pentru ca inseamna a nega Crezul pe care de aproape 2000 ani il marturisim. Nu se poate sa mergi pe mai multe cai. Adevarul este unul singur, este viu, este Hristos, prin urmare si Biserica nu poate fi decat Una singura. Si toate celelalte sunt fie erezii, fie schisme, rupturi din aceasta unica Biserica.

– Vedeti, aici in Ardeal lucrurile au stat putin diferit de ceea ce intalnim in Grecia, sau in alte locuri unde exista un bloc ortodox compact, cu o viziune coerenta. La noi lucrurile s-au amestecat foarte tare. S-a rupt din trupul Bisericii Ortodoxe din Ardeal o parte semnificativa care s-a unit cu Biserica Romei, dar au pastrat in mare, cel putin aparent, ritualurile, modul de a se imbraca preotii, de a sluji, de a gandi poate, s-au amestecat foarte multe lucruri in privinta credintei si s-au relativizat constiintele religioase.

– Din pacate! Dar aceasta nu scuza asemenea gesturi. Acum noi suntem in situatia de a trai poate si mai intens credinta noastra pentru a o putea a marturisi, pentru a putea descoperi identitatea noastra. Eu nu am caderea sa judec nici pe mitropolitul Nicolae Corneanu, nici pe nimeni, dar nici nu putem accepta si spune ca nu e ceva foarte grav.

– Exista riscul ca unii credinciosi sa ia de bun exemplu ceea ce s-a intamplat? Poate preoti chiar?

– Da, din pacate da. Pentru ca in gandirea poporului se traieste in felul acesta: toti suntem una, avem aceeasi credinta, ne rugam la acelasi Dumnezeu, despartiturile le fac cei mari. Dar oamenii nu inteleg de fapt in ce constau aceste diferente si de ce nu putem fi impreuna, poate si pentru ca nu li se explica, poate pentru ca ierarhii, teologii, nu propovaduiesc, nu marturisesc indeajuns dreapta credinta pentru ca poporul sa inteleaga de ce nu putem fi impreuna cu catolicii sau cu alte confesiuni crestine.

– … Realitati pentru care unii sfinti si-au dat viata, au marturisit pana la ultima suflare acest adevar, iar daca a incercat cineva sa le impuna alt adevar, in sensul celor care s-au intamplat la Timisoara, au preferat sa moara. I-am canonizat recent pe Sfintii marturisitori nasaudeni…

– … Ei au refuzat impartasania greco-catolica si pentru aceasta au platit cu pretul vietii. Si iata raspunsul la acesata canonizare recenta din partea unui ierarh ortodox.

– Oricum, problema este de competenta Sinodului, ca pleroma a episcopilor care au mandatul de a lamuri aceste realitati, insa speram ca decizia Sinodului sa fie una in sensul intaririi credintei noastre si nu in sensul unei diluari si mai accentuate. In plus, ca ultima nuanta, Sinodul va trebui sa fie constient de faptul ca ne aflam in comuniune cu celelalte biserici si nu putem sa exprimam Ortodoxia de o maniera straina de ceea ce se intampla in celelalte spatii ortodoxe.

– Da, suntem Biserica autocefala, dar in acelasi timp trebuie sa pastram Traditia Bisericii Ortodoxe integra, nu avem voie sa stirbim nimic, pentru ca altfel pierdem comuniunea cu celelate Biserici si atunci suntem Biserica cazuta din har.

Riscam ca episcopi, ca preoti, sa mergem de pilda in Rusia sau in Grecia pt anumite interese bisericesti si sa nu fim primiti la slujbe acolo, la Sfanta Liturghie, pt ca ne considera cazuti din credinta.

– Sa ne fereasca Dumnezeu sa nu fie una ca aceasta! Sa ne rugam in aceste zile si, iata, vine praznicul Pogorarii Duhului Sfant. Fie ca Duhul Sfant sa curateasca mintea si inima noastra si sa o lumineze ca sa mergem intotdeauna pe calea adevarului si a dreptei credinte!

cjroothodox.jpg


Categorii

Biserica la ceas de cumpana, Marturisirea Bisericii, Nicolae Corneanu, Parintele Teofil Roman

Etichete (taguri)


Articolul urmator/anterior

Comentarii

41 Commentarii la “Arhimandrit Teofil Roman: “RISCAM SA FIM EXCLUSI DIN COMUNIUNEA BISERICILOR ORTODOXE”

<< Pagina 1 / 2 >> VEZI COMENTARII MAI NOI

  1. Dumnezeu sa ii limineze pe Ierarhii nostri sa ia cea mai buna decizie in legatura cu toate acestea!

  2. Sa ne rugam fratilor ,ca sinodalii sa ia cea mai buna decizie ,sa nu -l scoata doar la pensie ,fapt ce pe viitor ar incuraja asemenea comportamente ,el avand dreptul de a sluji si a spovedi ,ci sa-l cateriseasca asa cum prevad canoanele .E trist totusi ca sinodalii se tem sa ia o decizie radicala .Ce s-o fi intamplat cu ”pastori ”care ar trebui sa ingrijeasca de ”turma”?Multa credinta si curaj !

  3. Cu toata frateasca dragoste ne alaturam Parintelui Teofil in rugaciunea catre Duhul Sfant, Duhul Adevarului ca sa ne calauzeasca pe toti, de la vladica pana la opinca, la tot Adevarul, si sa-i umple cu har pe toti clericii Bisericii ca ei sa straluceasca prin fapta buna si prin cuvantul cu putere multa lumina lui Hristos. Sa ne intareasca Domnul Hristos in deplina ascultare de El si de Biserica Sa prin Ierarhii ei. Biserica are nevoie de marturisitori ai Adevarului-Hristos in vremurile tulburi de azi cand lumea e atat de ratacita si manipulata (mai ales prin tembelizor) de forte contrare lui Hristos. Iar cea mai mare inselare a diavolului pe care vrea s-o strecoare in Biserica lui Hristos este ca insisi pastorii (slujitorii) Bisericii sa se razvrateasca impotriva lui Hristos (prin caderea in erezii si in patimi) si sa devina impreuna lucratori cu diavolul spre jefuirea si ratacirea credinciosilor…

    Ne aducem aminte ca Saul cand prigonea pe ucenicii Lui Hristos a fost intrebat de Hristos “Saule, Saule, de ce Ma prigonesti?”. Si iarasi ne aducem aminte ca Hristos va spune la Judecata de obste ca “oricate ati facut unuia dintre acesti frati ai Mei mai mici Mie Mi-ati facut”. Deci toate abuzurile, crimele, arderile pe rug, chinurile si prigonirile pe care ereticii si ateii le-au savarsit asupra crestinilor ortodocsi in toata istoria, toate acestea au fost savarsite impotriva lui Hristos. De aceea, Sfintii Parinti i-au numit pe eretici impotrivitori ai Adevarului si unelte ale diavolului – cel dintai ucigas de oameni, de care crestinii ortodocsi se cade a se feri ca de foc. Din nefericire, este de neinteles faptul ca, desi ereticii nu arata nici o urma de pocainta si de dorinta de revenire la Adevarul cel vesnic – Hristos, unii dintre noi le acorda cinste exagerata, ploconindu-se (culmea!) lor si considerandu-i “frati”, “biserica sora”, … Cum poti fi tu, crestin ortodox, frate cu ereticii, acesti noi ucigasi ai lui Hristos? Lumina nu are nici o partasie cu intunericul, nici Adevarul cu minciuna. Atentie mare! Nici o euforie in masa nu poate justifica sentimentul unei false “fratietati” cu diavolul si cu uneltele lui – ereticii. Cea mai buna lamurire o gasim in Molitfelnic, in Randuiala primirii la Ortodoxie a celor de alte credinte, unde, la inceput, catehumenul se leapada de toata erezia si adunarea eretica in care a fost pana atunci…

    Nu putem intelege cum romanii greco-catolici si simpatizantii acestora (poate doar comoditatea nestiintei da o oarecare explicatie) trec asa de usor peste toate crimele, persecutiile si demolarile de biserici si manastiri pe care inaintasii in credinta lor le-au facut in Transilvania incepand cu secolul al XVIII-lea impotriva Bisericii Ortodoxe. Nici o “fratietate” nu putem simti fata de acesti tradatori si ucigasi ai crestinilor ortodocsi, mai ales ca ei nu se pocaiesc deloc ci-si continua propaganda prozelitista prin aceleasi mijloace agresive, viclene si criminale. Metaforic vorbind, greco-catolicii de azi sunt urmasii (fiii si nepotii) unei fete rapite si violate acum 300 de ani care il lauda (ei) pe violator. Asa a facut papalitatea in Transilvania cu crestinatatea ortodoxa, de fapt. Daca nu luam aminte la greselile trecutului, cadem in marele pericol de a le repeta…

    De aceea, sa stam bine, sa stam cu frica de Dumnezeu in dreapta credinta si inchinare pe care i-o aducem lui Hristos in Biserica Sa Ortodoxa si sa ne pazim de orice intinare a credintei si a vietii noastre!

  4. Prea Cuvioase Părinte Teofil Roman, Dumnezeu să-ţi dea putere să propovăduieşti ORTODOXIA. Mi-au plăcut explicaţiile pre cuvioşiei tale în legătură cu trăirea ortodoxă. Am participat şi la călugăria prea cuvioşiei tale la mănăstirea Nicula când era stareţ actualul episcop-vicar de Cluj, Prea Sfinţitul Vasile Someşeanul.

  5. Ce se intampla aici este inimaginabil! Si prin “aici” ma refer la toata Romania. Suntem atat de “buni” la suflet, incat nu mai stim sa pedepsim o greseala? Tare mi-e frica de urmatorul lucru: prea marii nostri sinodali, din exces de iubire de semeni, nu vor lua o masura radicala. Drept urmare, voi toti ceilalti vom suferi, fiind in mare primejdie de a fi exclusi de la comuniunea cu celelalte biserici ortodoxe.
    Pur si simplu nu-mi vine sa cred ca s-a ajuns la o situatie de genul asta. Si am o singura intrebare… Ce se va intampla cu noi daca vom fi exclusi? Vom putea trai fara trunchi, intocmai ca o mladita rupta?

  6. In aceste zile de grea incercare pentru biserica lui Hristos si fii ei care din pacate azi sunt smintiti de ceea ce s-a intamplat la Timisoara (si nunumai), sa staruim in rugaciuni catre Prea Sfanta Nascatoare de Dumnezeu, si catre toti sfintii , ca Prea Bunul Dumnezeu sa ne intareasca si sa ii lumineze pe Ierarhii nostri sa ia deciziile cele mai intelepte ,pentru ca NU ne jucam nici cu biserica lui Hristos , nici cu Prea curatul Sau trup si Prea sfant sangele Sau, nici cu Crucea Sa nici cu martirii nici cu marturisitorii.

  7. Nu, evident ca nu vom putea trai asa. In acel moment intreaga acea biserica este cazuta din har, deci eretica. Dar in acel caz cu siguranta va exista macar o mana de ierarhi care se vor dezice de erezie si ei vor constitui atunci adevarata Biserica, recunoscuta de Bisericile surori ortodoxe. Dar sa nadajduim ca nu se va ajunge acolo.

  8. sa ma iertati eu incepand sa citesc ” Arhim Teofil..” am presupus ca este Arhim Teofil Paraian, dar acum vad ca este Arhim. Teofil Roman. Aveti ceva detalii despre acest Parinte? am incercat sa caut ceva pe internet dar nu am gasit.

  9. Pingback: “Riscam sa fim exclusi din comuniunea bisericilor ortodoxe” » Alex Rădescu
  10. Cat de neatent sunt…. “Arhimandrit Teofil Roman, exarhul manastirilor din Arhiepiscopia Clujului si eclesiarh al Catedralei Mitropolitane” dar aveti si alte articole?

  11. Ma mir ca nu-i spuneti Cristinei ca nu prea multa iubire crestineasca face Sinodul roman sa se teama de decizii radicale…Ar fi fain sa fie asa! Sint interese politice la mijloc, sa nu fim naivi! Si la urma urmei ce, se tem oare Preainaltii pentru soarta noastra in context international(oare asta ar trebui sa ne preocupe?!?) sau pentru pozitiile dumnealor?

  12. Credeam ca e subinteles ca nu din iubire crestineasca, ar face-o, de altfel cred ca si Cristina a fost putin ironica acolo. Ideea era de a sublinia ipocrizia invocarii “iubirii” pentru astfel de acte de clementa. Insa, da, conteaza si soarta noastra in plan international, pentru ca nu vor nici ei, oricate interese ar avea, sa se ajunga la a fi o Biserica nerecunoscuta canonic si tratata precum o Biserica unita cu Roma, iar nu ca pe una Ortodoxa! Miza e totusi mare. Ne temem insa de compromisuri bizantine, de formulari alunecoase, ca se pricep la asa ceva, astfel incat sa impace si capra si varza… si de fapt sa nu fie nimic ferm.

  13. LUCRURILE SE AGRAVEAZA TREPTAT…CANCERUL NECREDINTEI INCEPE SA DEA METASTAZE IN TOATA LUMEA…DECI SI IN ROMANIA !

  14. ” In acel moment intreaga acea biserica este cazuta din har, deci eretica.”
    Cum asa? si eu atunci ma voi numi eretic??????? Doamne fereste, dar eu ma inchin si cred lui Dumnezeu, cum as putea fii eretic?!
    Pai atunci ma duc in alta biserica daca a noastra nu ar mai fii!
    Doamne fereste, oricum nu stiu ce vorbesc.
    Iertati-ma.

  15. @ avdeev:

    Frate,
    Dar tu nu citesti tot mesajul, de ce iei numai prima parte?! In acel caz – nedorit si tragic – se cheama ca va fi schisma si vei alege daca asculti de ierarhii ortodocsi sau de cei eretici. Deci nu toata Biserica va cadea. Pana si dupa Sinodul Ferarra- Florenta si tot a ramas un ierarh, dar acum!

  16. asa este. eu ma gandeam in cazul in care nu ar fi zis niciun ierarh nimic.

  17. Bartolomeu al Clujului:

    “Refacerea unităţii bisericeşti a primului mileniu e un deziderat legitim al tuturor confesiunilor creştine clasice. O dorim, o visăm, ne rugăm, dar ea va fi cândva opera Sfântului Duh. Până atunci e recomandabil să-şi păstreze fiecare credinţa lui, în deplin respect faţă de a celuilalt. În orice caz, unirea cu catolicii nu poate fi anticipată emblematic prin exhibiţionismul unui mitropolit ortodox, care, la adânci bătrâneţi, a ajuns să creadă că Euharistia este egală, primăvara, cu borşul de urzici.”

    Nota redacţiei: Mitropolitul Bartolomeu Anania s-a referit în cadrul ultimului răspuns la gestul mitropolitului Banatului, Nicolae Corneanu, care s-a împărtăşit recent împreună cu greco-catolicii.

  18. din studiul Financial Services Club asupra viitorului platilor:

    “But here’s the most radical concept of payments for the future, and one
    which is probably only about five years away.

    Implant the payment.

    Stick the chip inside the customer’s body.

    Make the human the payments vehicle”.

  19. @ Adrian Bucur:

    Ai si un link?

  20. Va multumesc, dragi Parinti Teofil si Catalin, pentru interventia in cazul mitropolitului Corneanu. E nevoie de asemenea pozitii transante in aceste vremuri ale “balmosului” ecumenistoid. Domnul sa graiasca in inima ierarhilor nostri, prin glasul Duhului Sfant, lamurindu-i asupra hotararii ce trebuie luata cu privire la mitropolitul amintit! pr. Ioan A.

  21. Cineva intreba cine este Prea Cuviosul Părinte Teofil Roman. Nu stim ce inseamna dansul pentru clujeni, dar speram ca va insemna ceea ce a fost si pentru noi:lumina si caldura.
    Dumnezeu sa va ajute, Parinte!

  22. «Usurinta si superficialitatea cu care parintele Teofil PAraian de la Sambata de Sus trateaza niste aspecte de viata crestina, unele din ele cu implicatii dogmatice şi canonice enorme da si de sanatate duhovniceasca, se pot vedea mai jos in fragmentele extrase din cartea „Veniti de luati bucurie”
    Aceasta arata erorile in care pot cadea chiar si cei sus pusi, mai ales
    in contextul confuziei promovate in ultimii ani de Sinodul BOR care in
    pofida invataturii de credinta şi a canoanelor Bisericii Rasaritene a
    semnat niste documente teologice mincinoase – la Balamand si Chambesy –
    necunoscute de cei mai multi, prin care catolicii si monofizitii sunt pe
    picior de egalitate -„Biserica sora”, cu toate tainele valide – cu
    Biserica Ortodoxa, aruncand practic la gunoi principiul unicitatii
    Bisericii si al adevarului promovat de ea.
    Faptul ca mai multe adevaruri inseamna nici un adevar iar mai multe
    Biserici mantuitoare înseamna in realitate nicio Biserica sunt aspecte pe
    care prea putini le mai sesizeaza sau ii mai intereseaza si care se
    potrivesc de minune statului globalist antihristic ce se edifica incetul
    cu incetul chiar cu contributia celor desemnati sa vegheze la pastrarea
    cuvantului adevarului.
    Cei apropiati parintelui Teofil, si nu numai, faceti un efort ca acesta
    sa inteleaga ca pozitia sa in cele prezentate mai jos este potrivnica
    Bisericii si Adevarului. Puteti sa-i scrieti sau sa-l intalniti personal.
    Astept cu nerabdare primul semn de schimbare din partea lui ca semn ca
    este deschis lucrarii Duhului Adevarului.»

  23. @admin

    nu am linkul….

  24. Despre ecumenismul actual, credem ca este un termen ”furat” de actualii ”iluminati” ecumenisti, si utilizat abuziv de acestia ca si cum ar fi o continuare a Sfintelor Sinoade Ecumenice, capatand legitimitate istorica.
    Ecumenismul este o constructie valabila numai in cadrul bisericilor ortodoxe, deci ce are a face cu ereticii? Marii artizani in globalizare, se folosec de anumite ”canoane”, slogane recente(si ele secularizate special,inoculate premeditat), rastalmacesc adevarul, destrama ortodoxia spunad ca ei unesc religiile.Singura unire religioasa , secularizata, exista la varf administrativ, acolo fiind respectate angajamentele si juramintele depuse in fata stapanitorului acestei lumi.
    Asadar, schismele in biserica fiind rezultate ale unor oameni posedati de demoni, cum ar putea diavolul sa realizeze acum unitatea crestina?Ori se vrea omul a fi mai presus de Dumnezeu? Si ingerii intunericului au avut acest gand, dupa care au cazut din cer, iar acum sunt numai ingaduiti si nimic mai mult, in planul de mantuire al Lui Dumnezeu. Si nu va avea loc o insumare matematica de persoane , ci o consubstantialitate a tuturor persoanelor din acele vremuri ceresti, asa incat prin puterea Lui Dumnezeu vor deveni cu totii adevarati crestini in Duhul Adevarului. Atunci numai oamenii bineplacuti lui Dumnezeu, (ortodoxi, catolici, protestanti, musulmani, monofiziti, budisti,…)vor primi Mangaietorul trimis de Mantuitorul si Domnul nostru Iisus Hristos de la Tatal Ceresc. Deci opera de unire a oamenilor este a Mangaietorului,a Duhului Sfant, care va pregati Imparatia Cerurilor,iar aceasta lucrare va fi recunoscuta puternic de toti, caci este o lucrare a Lui Dumnezeu si nu poate fi tagaduita. Si va fi deodata, in dreptate,pace, bucurie si fericire. Nu vor exista intalniri ecumenice secularizate, deoarece pentru Imparatia Cerurilor Dumnezeu a pus deoparte barbati drepti ce nu si-au plecat genunchii lor idolilor ecumenismului apusean.
    Atunci amagitorii acestei lumi, vor fi lipsiti de puterea lor si vor fi in neputinta cu diavolii lor, uniti vor fi si ei in iadul lor ”ecumenic” .
    Doamne Dumnezeule, gresit-am inaintea fetei Tale si te rugam Multmilostive ,nu ne pierde pe noi! Amin.

  25. @ Adrian Bucur:

    Nu ai linkul, atunci spune sursa – cartea, articolul – de unde ai citat. La fel, nu inteleg ce e cu acele randuri despre (celalalt) parinte Teofil. De unde sunt?

  26. Am dorit sa spun ca, pentru noi, bistritenii, cei din jurul Manastirii Izvorul Tamaduirii de la Salva, prezenta Prea Cuviosului Părinte Teofil Roman, ca staret, a fost o adevarata binecuvantare. Reascultandu-l aici, m-am gandit cat de norocosi sunt clujenii, care vor putea sa se bucure de harul Parintelui, in fiecare zi.

Formular comentarii

* Pentru a deveni public, comentariul dumneavoastra trebuie aprobat de un administrator. Va rugam sa ne intelegeti daca nu vom publica anumite mesaje, considerandu-le nepotrivite, neconforme cu invatatura ortodoxa sau nefolositoare sufleteste. Va multumim!

Carti

Articole recomandate

Rânduială de rugăciune

Articole Recomandate

Carti recomandate