Mitropolitul apostat Corneanu se pretinde bolnav

23-06-2008 Sublinieri

bbf7a7a257e3186948a3820b686d3bbd.jpg

http://www.crestinortodox.ro/Mitropolitul_Nicolae_Corneanu_este_internat_la_Institutul_de_Cardiologie_din_Timisoara-135-23224.html

Chiar daca adulatorii sai trans-confesionali vor incepe din nou cu lamentatii siropoase si istericale sentimentaloide, ne exprimam opinia ca nu e nimic de compatimit aici, ci e numai o manevra jalnica, foarte probabil dictata de cercurile interesate care il mana de la spate si ii si asigura neconditionat galerie, de a iesi “basma curata” din aceasta poveste, prin cea mai facila modalitate cu putinta, care sa nu conduca la meritata si necesara sa caterisire. E greu sa credem in coincidente si imbolnaviri subite, taman la “ţanc”, inainte de sedinta Sinodului…

Vorba lui Leon Daudet, e frumoasa naivitatea, dar nu pentru “barbosi”. Avem motive intemeiate sa credem ca se incearca ‘salvarea’ sa prin pensionare pe motiv de boala si de varsta inaintata, ceea ce, daca s-ar ramane aici, ar fi foarte grav, pentru ca esential este ca Sfantul Sinod sa repudieze fapta in sine si nu doar ca persoana respectiva sa nu mai ocupe acel scaun ierarhic. Altminteri, precedentul va ramane si, in acelasi timp, Biserica se face vinovata de girarea tacita a unirii cu Roma printr-unul dintre ierarhii sai, ramas nesanctionat (in caz ca se va concretiza aceasta intentie).


Categorii

Biserica la ceas de cumpana, Nicolae Corneanu

Etichete (taguri)


Articolul urmator/anterior

Comentarii

27 Commentarii la “Mitropolitul apostat Corneanu se pretinde bolnav

  1. Intr-adevar, prin ceea ce a facut, Mitropolitul Corneanu s-a exclus singur din sanul Bisericii. Si nadajduiesc ca vor exista in continuare voci reprezentative ale Ortodoxiei care sa ceara masuri cat mai concrete si rapide.
    Dar imi pare ca in toate articolele acestea e un ton prea zeflemitor. Nu ne-au invatat sfintii parinti sa condamnam pacatul, nu pacatosul? Hristos a incercat pana in ultimul moment sa il salveze pe Iuda.
    Eu sunt de acord cu caterisirea, dar nu sunt de acord cu scandalul creat in jurul ei, care atrage dupa sine multa judecata, barfa, dispret, chiar din randul nostru, al credinciosilor. Ce-ar fi sa cerem caterisirea si atat. Il avem pe Inaltul Bartolomeu (noi la Cluj), si pe ceilalti ierarhi dreptmaritori, si atatia parinti cu viata sfanta in frunte cu Pr Iustin Parvu. Sa ne abtinem de la alte comentarii, sa-i lasam pe ei sa vorbeasca. Mai degraba as citi un articol cu ce au ei de spus. Eu nu-i vad pe Sfintii Parinti polemizand, ironizand si aruncand cu pietre.

    Sa ma iertati, ca nici eu nu sunt mai buna. Era doar un gand care se repeta de fiecare data cand citesc un articol despre asta.

  2. Noi nu ne afirmam credinta pentru ca suntem buni, ci pentru ca stim ca ne mantuieste. Tot asa, orice cuvant pe care il spunem, il spunem dorind si crezand ca spunem adevarul, nu in virtutea faptului ca am fi buni sau nepacatosi.

    Scandalul nu este creat de noi, credinciosii, ci de cel care a facut “gestul” apostat si de cei care organizeaza mittinguri, scriu editoriale si fac campanii pentru ca Sinodul BOR sa nu care cumva sa il cateriseasca pe Corneanu. Ori aceasta inseamna sa contribui la formarea unui curent de opinie al masselor, adica la presiuni exercitate asupra Sinodului. Asa cum a aratat si indemnat chiar p. Iustin, credinciosii care se simt responsabili pentru BOR sunt si ei datori sa afirme raspicat adevarul, caci sunt vremuri cruciale pentru Biserica noastra. Nici unul din parintii mentionati de tine nu a indemnat la tacere sau la pasivitate, dimpotriva. Deci nu ajunge sa ii citim, mai trebuie sa ii si urmam in indemnurile lor.

    In ceea ce ii priveste pe Sfintii Parinti, poate ar fi indicat sa cititi omiliile Sf. Ioan Gura de Aur catre iudei. Veti gasi acolo un limbaj care ar soca, probabil, pe cei care sunt sensibili cand nu trebuie si fata de cine nu trebuie. Totusi, este un caz extrem, chiar avem nevoie sa constientizam ca e grav, e cel mai grav eveniment ce zguduie Biserica noastra si ortodoxia in aceste vremuri! Sfintii Apostoli si Sfintii Parinti ii numeau caini si diavoli pe eretici si inselatori (noi nu, dupa cum bine se vede), iar noi ne facem scrupule fata de unele luari de pozitie ce cea de mai sus. Sa faca pocainta publica Nicolae Corneanu si va asiguram ca nu vom trece cu vederea. In absenta ei, suntem obligati de pilda Sfintilor Apostolilor si Sfintilor Parinti sa ne exprimam cu glas tare temerile si sa avertizam, dupa constiinta noastra, toate manipularile celor ce vor sa faca rau Bisericii.

  3. DUHUL SFINT sa ii indemne pe cei din Sinodul ortodox roman sa dea solutia conforma cu vointa lui Dumnezeu!

  4. Sunt de acord ca Sfantul Sinod sa repudieze fapta in sine, insa eu cred ca IPS sa sufera de o imbalansare a capacitatii de judecata si ca urmare trebuie pensionat si trimis la o minastire.

    Sa nu tragem concluzii ca aceste lucruri sunt manevre jalnice numai pentru a ne pastra acuzatiile active.

    Sa avem mila!

  5. E GREU SA MAI STAI IN FATA VALULUI URIAS DE APOSTAZIE CARE INCEPE SA CUPRINDA TOATA LUMEA …INCLUSIV OAMENI DIN BISERICA ORTODOXA…EPISCOPI,ARHIEREI…TOCMAI PASTORII TURMEI CUVANTATOARE…
    ABIA ACUM INCEPE GREUL…

  6. Foarte corecta abordare si cea mai apropiata de adevar, Frate Admin.!
    Eu – insa – ma gandesc: poate e un pic de adevar si in faputul ca, fiind inaintat in varsta (dar si in rele) Dumnezeu ii/i-a pus oleac’de piedica (asemeni cuiva in Duminica Crucii, nu?) – unuia – piciorul ca sa calce pe urmele Sf.Parinti si sa-si schimbe (daca se mai poate…)’orientarea’ pentru o asezare sufleteasca in duhul Sf.Parinti, astuilalt – o durere ‘mica’ de inima ca avertizare si pregustare pentru o adevarata criza de inima cand o da mana cu vesnicia!

    P.S. Nimic nou sub soare! Ma asteptam la o asemenea intorsatura; iar daca este real si ceea ce-am mentionat mai sus – adica chiar sa fie si bolnav – asta nu absolva cu nici-un chip si sub nici-o forma responsabilitatea Sfantului Sinod in a pune mana pe matura pentru a arunca gunoiul afara din Biserica!

  7. Din pacate este greu sa credem in coincidenta imbolnavirii subite taman inainte de Sfantul Sinod, mai ales in conditiile in care avem semnale ca se doreste o solutie cat mai ‘caldicica’ de tipul pensionarii, pentru o eficienta “spalare pe maini” in stil romanesc.

    Cei care cunosc mai indeaproape situatia si faptele persoanei (nu doar acestea, de acum) stiu ca nu poate fi vorba de senilitate, ci, asa cum si parintele Arsenie a spus, de un act premeditat si demonstrativ. Mai mult, un act recunoscut ulterior fara nicio cainta.

    Cred ca ne inselam aplicand mila – de fapt o mila a firii, nu duhovniceasca – acolo unde asa cum nu este cazul, cand toata grija si compasiunea ar trebui sa se indrepte acum catre Trupul ranit si primejduit al Bisericii si catre oile sfasiate, iar nu catre lupul rapitor. O astfel de “mila” nu au avut nici Hristos, nici Sfintii Parinti.

  8. Da, de acord cu admin. O prea mare coincidenta si coincidente defapt nu exista. Nimic nu e intamplator. Daca ar fi sa simtim mila, ceea ce nu e exclus, ea trebuie simtita asa “mila mi-ar fi de el sa pateasca ceva acum, sa moara sau sa devina incapabil de a mai face pocainta, caci in cele in care il va gasi moartea, in acelea va fi judecat”. Cred ca nimeni nu si-ar dori sa-l stie ca moare in apostazie.

    Daca intr-adevar e bolnav, atunci ma cutremur de o asa impietrire pe care poate sa o aiba cineva in fata batranetii, bolii si a mortii!

  9. Doamne ajuta!De bolnav e bolnav de mai multi ani,insa faptul ca se face tocmai acum uz de boala indraznesc sa zic ca nu e intamplator.Pe fondul diagnosticului pe care il are se putea retrage zic eu elegant acum vreo 5-6 ani in urma.Se prea poate sa fie un semn de atentionare de la Milostivul Dumnezeu, cel ce vrea “ca toti oamenii sa se mantuiasca si la cunastinta adevarului sa vina” ca viata e cum zice avva Cleopa al nostru:”ai grija mama ca se pune o durere la cap si un junghi in piept,ai inchis ochii si cand i-ai deschis esti la Infricosatoarea Judecata”.Domnul sa aiba mila de sufletul lui in ziua ceea. Cinste I.P.S.-ului Bartolomeu “leul Ardealului”singurul din tot sinodul care a avut curajul si a cerut caterisirea lui Corneanu si a lui Sofronie- ca cel ce a creat precedentul prin fapta sa de pe 6 ianuarie a.c.-,amenintand ca daca nu vor fi caterisiti nu va mai recunoaste autocefalia B.O.R. si Mitropolia Clujului va intra cu ascultarea fata de Biserica Ortodoxa Universala.(apropos; aghiazma facuta de Sofronie cu greco-cat. la Oradea s-a stricat- pentru cei ce nu au aflat inca)Tacerea nerusinata si fara frica de Dumnezeu a patriarhului si a sinodului, de pana acum, spune multe despre “apele in care ne scaldam”. Din pacate balciul politic, conflictul de interese,…,s-a mutat din palatul parlamentului in palatul patriarhal;ce trist ca nu s-a dat un raspuns oficial pana acum nici rusilor, nici grecilor fratilor nostrii intru credinta. Sf. Sinod din momentul in care a avut marturisirea lui Corneanu de la conferinta A.Z.E.C. cum ca nu ii pare rau, ca a facut-o pe deplin constient, ce dovezi mai vrea pentru a-l caterisii.Aceasta avangarda cu boala de care se face uz tocmai acum e cu “schepsis”. Se incearca musamalizarea lucrurilor propunandu-i-se doar pensionarea avand si motivul perfect- boala; insa faptul ca nu se doreste luarea unei pozitii oficiale vis-a-vis de erezia savarsita cu buna stiinta si fara regrete, aceasta tacere e mult mai grava decat ne imaginam noi, pentru ca ea inseamna incuviintare,acceptare,toleranta din partea sinodului atat a lui Corneanu cat si a lui Sofronie.Pana acum papa a avut reactia cea mai dreapta destituindu-l pe nuntiul apostolic din mana caruia a primit “nu stiu ce” Corneanu. Vai, ca inghitim tantarul si strecuram camila, insa nu ne lasam caci avem pentru ce lupta si cu ce, anume cu sabia Duhului care e cuvantul lui Dumnezeu, impotriva caruia nu pot sta totii potrivnicii lumii.Daca nu se va spune albului alb si negrului negru, daca poporul acesta atat cat a mai ramas el ortodox nu va primi un raspuns cu adevarat ortodox plin de discernamant ca manifestare a Duhului Sf. in Biserica Sindura Vie si Adevarata a lui Dumnezeu, atunci va da Domnul semn mare si infricosator pentru tot poporul, de la vladica pana la opinca,caci Dumnezeu nu se lasa batjocorit.Doamne ai mila de sufletele noastre.

  10. Tocmai pentru ca este bolnav ar trebui sa anuleze in ultimul moment gestul savarsit cu premeditare.Boala poate fi ceva de la sine ori poate fi ceva aranjat cumva pentru o tacere in pacat. Dumnezeu cunoaste inima omului.
    Ma rog sa aiba zile de la Dumnezeu, intelepciune are, pentru a sterge pata de pe fata apuseana a BOR.Orice s-ar spune BOR a ramas patata. Daca ochiul te sminteste este mai bine sa-l scoti si sa-l arunci de la tine, caci mult mai bine este sa intri in rai cu un singur ochi decat in iad cu amandoi. Ochiul este lumina calauzitoare a turmei Lui Hristos.
    Situatia de fata seamna identic cu cazul unui om grav bolnav , care este programat la analize abia peste doua luni. Atunci, operatia desi poate fi o reusita chirurgicala, pacientul va fi mort demult.Fapta va ramane in istorie si peste 200 ani, cand noi nu vom mai fi, va fi scoasa din arhiva Vaticanului pentru a demonstra ”eroismul” modern al ereticilor ecumenisti ortodoxi.Stergerea faptei ,din memoria istoriei, nu poate avea loc decat catalogand-o la fapte rele.Catalogarea este de competenta Sinodului Sfintei Biserici Ortodoxe Romane.
    Doamne ajuta!

  11. Cuviosul Serafim Rose, in introducerea la Cartea Facerii prezinta opinia unui sociolog american referitoare la ‘strategia mediatica de tip pana’ prin care se poate impune anormalitatea intr-o societate democratica. Citez aprox din memorie:

    Se gaseste un individ (sau grup minuscul de indivizi) care promoveaza zgomotos acea anormalitatea.
    Societatea socata reactioneaza cu indignare: unii jignitor, altii violent…
    Protestele sunt popularizate de media. Apar dezbateri pro si contra.
    Persoanele care au promovat anormalitatea sunt prezentate ca victimizate; apar aparatori care incep sa deplanga modul in care sunt tratate – azi vorbim de discriminare. Numarul sustinatorilor creste.

    In acest moment subiectul devine controversa academica. Apar oameni de stiinta pro si contra. Din acest moment se poate considera ca anomalia a fost acceptata.

    Aceasta strategie a fost aplicata in Romania inca din anii 90 cand dl Gabriel Andreeescu a fost acela care a adus in discutie legalizarea homosexualitatii – si pana la urma prin media si alte forte oculte si-a impus punctul de vedere.

    Actiunea domnilor Corneanu si Drincec a fost pregatita cu multa migala de masonerie si de Vatican. Dl Corneanu este figurant perfect in rolul pe care il joaca. ‘Boala’ de care sufera face parte din strategia mediatica prin care se urmareste crearea unui val de simpatie crae sa-i dezbine pe ortodocsi si sa-i faca partasi ereziei.

    In acest caz Sfantul Sinod se confrunta atat cu Vaticanul cat si cu Masoneria; se confrunta cu mijloacele media pe care le au acestea.

    Toata ‘societatea civila masonica’ va deveni peste noapte vocea poporului ortodox. Se va incerca o aruncare in erezie a Bisericii prin strategii sociologice si media.

    In momentul de fata se incearca aruncarea in erezie a Bisericii prin mijloace media.

    Caterisirea celor doi este singura solutie care tine de normalitate, singura care se conformeaza Canoanelor Bisericii Ortodoxe. Orice compromis cat de mic facut acum, va avea consecinte devastatoare in viitor prin precedentul creat.

  12. Iti multumim, Romeo!
    Ai explicat si dezvoltat foarte bine si clar exact ceea ce si noi am gandit. Nu numai in cazul acesta, ci in general Biserica este atacata dupa aceleasi mecanisme si strategii de comunicare (de manipulare, mai precis) sociala foarte bine puse la punct. Cel mai elocvent a fost cazul Tanacu, “instrumentat” mediatic si nu numai, fara greseala. Atunci Parintele Savatie si parintele Calciu au incercat sa demonteze, sa demaste acele strategii si modul in care Biserica s-a lasat prinsa complet in plasa lor.

    Din pacate, pentru cei mai multi e greu de crezut ca raul si ticalosia pot fi atat de mari, atat de organizate si actionand atat de sistematic. Exista si teama de “paranoia”, de “conspirationism”, dar exista si o naivitate care… nu stiu cat ajuta, daca nu este dublata, cel putin, de o inima “blanda ca a porumbelului”. E nevoie sa fim si “intelepti ca serpii”, sa recunoastem cu luciditate, cu trezvie vicleniile vazutilor si nevazutilor vrajmasi, pentru a nu le cadea in gheare. Sa ne tinem mintea in iad, adica sa fim realisti si sa nu “indulcim” realitatea.

    In acest caz, intr-adevar, se sconteaza (si se reuseste, ma tem) tocmai extinderea simpatiei (pe calea asta a compasiunii fata de omul “in suferinta”, a activariii reflexelor sanatoase de tipul: “nu dai in omul deja cazut, ranit”) si in “tabara” conservatoare. Se mizeaza acum pe “mila crestineasca” si se va cultiva pana la refuz aceasta perceptie publica a rolului de victima, de om “necajit”, care trezeste daca nu solidaritate, macar duiosie si trebuie “crutat”.

  13. E “imbietoare” ipoteza asta cu imbolnavirea de ochii lumii. Dar trebuie verificata ca sa nu cautam nod in papura totusi. IPS Nicolae e bolnav cu inima de mai multi ani, stiu asta pentru ca din intamplare acelasi medic ne-a montat la amandoi stimulator cardiac.
    Inainte de fiecare deplasare la Bucuresti, pentru intrunirile Sinodului, sau alte deplasari mai lungi, oricum IPS mergea la medic pentru analize si tratament de intarire. Cu atat mai mult in perioada dinaintea acestui Sinod “furtunos” are nevoie de asistenta medicala. Astea sunt datele pe care le cunosc.
    Se poate ca saptamanile tensionate prin care a trecut de cand cu apostazia sa il fi afectat intr-adevar, luand in considerare si valul de caldura din ultimele zile de aici din Timisoara.
    Dar se poate si ca recenta agravare sa fie de ochii lumii. Eu nu ma grabesc totusi sa dau verdicte pana nu am informatii sigure.

    Se pare ca intr-un mod sau altul vom avea cat de curand un alt ierarh in Banat, sa ne dea Dumnezeu unul care sa aibe vointa si curaj sa “taie in carne vie” in viata bisericii de aici – pentru ca persoana IPS Nicolae este doar varful aisbergului. Ambiguitatile sunt multe si vechi aici in Banat.

  14. Desi a cazut in capcana evolutionismului (teist) si in ispita adversitatii fata de parintele Seraphim Rose, cred ca Dr. Kalomiros avea dreptate cand scria:

    “Putinii alesi trebuie sa fie prevazatori, foarte prevazatori. Lucrarile diavolului nu par întotdeauna ale diavolului; de cele mai multe ori, el apare ca un înger al luminii. El propovaduieste un crestinism doar putin diferit de cel adevarat, si cu aceasta capcana prinde în plasa lui mult mai multi oameni decit daca ar trimite o întreaga armata de atei sau de adepti ai lui Diocletian.

    Îi stigmatizeaza pe cei credinciosi, caracterizindu-i drept intoleranti, marginiti, fanatici, adoratori ai literei. În felul acesta, el a stirnit împotriva Bisericii lui Hristos cea mai înspaimintatoare persecutie de pina acum. Oamenii se tem adesea mai mult de caracterizarile care le denigreaza onoarea si reputatia decit de sabia persecutorului lor. Foarte putini sunt aceia care accepta sacrificiul de a fi considerati prosti. În lumea de azi, în mod inevitabil fiecare crestin adevarat va fi caracterizat drept nebun, ori, cel putin, marginit. Foarte putini au curajul de a înainta cu o astfel de perspectiva ce aduce a martiriu. De aceea, majoritatea oamenilor prefera calea cea usoara a compromisurilor, pe care o predica cu fanatism.

    Paginii nu i-au urit niciodata pe crestini atit de mult cum îi uraste lumea „crestina” de astazi. Toleranta formala este înselatoare. Lumea îi tolereaza doar pe acei asa-zisi crestini care tin pasul cu ea, cei care vor sa aplice un crestinism social si care încearca sa fie întotdeauna la zi. Pe ceilalti, care nu sunt de acord sa-si falsifice credinta, îi uraste. Ura lumii este însa pentru noi un criteriu prin care stim daca suntem crestini adevarati. „Daca va uraste pe voi lumea, sa stiti ca pe Mine mai înainte decit pe voi M-a urit.”” (“Impotriva falsei uniuni”).

    Foarte tare mi-a dat de gandit aceasta idee: “Oamenii se tem adesea mai mult de caracterizarile care le denigreaza onoarea si reputatia decit de sabia persecutorului lor. Foarte putini sunt aceia care accepta sacrificiul de a fi considerati prosti“. Si cred ca se poate spune si mai mult: teama de a fi considerati rai, lipsiti de iubire, etc.

  15. >Cel mai elocvent a fost cazul Tanacu, “instrumentat” mediatic si nu
    >numai, fara greseala. Atunci Parintele Savatie si parintele Calciu au
    >incercat sa demonteze, sa demaste acele strategii si modul in care
    >Biserica s-a lasat prinsa complet in plasa lor.

    Biserica are un specialist foarte competent in probleme de comunicare si media in persoana domnului Cornel Constantin Ciomazga, care a scris printre altele cartea Lucrarea.

    Imediat dupa intamplarea de la Tanacu, a aparut pe postul Realitatea TV si a luat apararea parintelui Corogeanu cu mult curaj; e drept ca de partea cealalta a baricadei, pe post de procuror s-a prezentat lamentabil dl Adrian Cioroianu.

    Dl. Ciomazga a facut fata cu succes fiind in minoritate; moderatorul era tot de partea acuzarii. Dupa aceea nu a mai fost chemat la nici o emisiune. In aceasta situatie, ar fi bine sa i se ceara parerea ca specialis media – in cazul in care poate fi gasit.

  16. @ Romeo:
    Da, se poate, cu toate astea cred ca LUCRAREA e o carte destul de proasta, un esec, desi intentia va fi fost buna si gasesti idei si citate bune in ea.

  17. Exista un lucru pe care nu-l stiam si pe care dl Ciomazga il subliniaza: daca asisti la o sedinta de ocultism, doar ca simplu observator, in anumite conditii ajungi sa te demonizezi. Presupun ca a scris in cunostinta de cauza; ca reflecta o experienta. Simptomul clar a posedarii demonice sunt vocile ‘din interior’ pe care le auzi.
    Este singurul loc unde am citit de aceasta primejdie. La multe emisiuni TV (de ex Surprize, surprize – Andreea Marin) au fost adusi tot felul de ocultisti care au dat reprezentatii in direct. Nu stiu ca cineva sa se fi sesizat.

    In occident asemenea spectacole au devenit ceva normal: Uri Gheller, David Coperfild…

    Multi din regizorii filmelor horror au partiipat la sedinte de ocultism si inceasca sa redea cat mai fidel prin film realitatea. De aici importanta avertizarii domnului Ciomazga. E posibil ca anumite filme horror sau emisiuni tv sa deschida poata indracirii. Subiectul merita dezbatut cu exemple concrete.

    Cineva spunea ca in carte sunt extrase din moliftele Sf Vasile. Presupun ca informatia duhoniceasca este corecta si de aia pretuiesc cartea. Paradoxul face ca multi au citit-o si le-a placut. N-am vazut nici pareri contra nici pro; ar fi fost de dorit sa fie punctate partile slabe ale cartii sau eventualele erori dogmatice sau duhovnicesti.

  18. Hm, oare sa nu ii fi priit rugaciunile ecumeniste, sau poate sa i se fi aplecat de la “impartasania” buclucasa in care s-a repezit cu tot zelul si entuziasmul!?!?!!!?
    Se pot imagina o multime de scenarii diversioniste incepand de la influentele masonice pana inducerea atitudinii passive in asteptarea unui personaj harismatic care sa ne “extraga” din criza. Toate aceste divagatii ne departeaza de Dumnezeu, care simplu si decent nu este apanajul nu stiu caror elite! Avem invatatura Sfintei noastre Biserici Ortodoxe despre atitudinea vis-à-vis de erezie si simpatizantii ei si aceasta invatatura trebuie doar asumata, nu inventata, cosmetizata, ajustata eventual intr-o “ortodoxie originala”.
    “Împotriva mâinii întinse a milei lui Dumnezeu poţi să dai până şi cu copita, dar împotriva urgiei mâniei Lui nu mai poţi face nimic.” (Parintele Arsenie Boca)
    Doamne, ajuta!

  19. Am citit “Lucrarea” domnului Ciomazga si mi-a placut foarte mult.

  20. http://victor-roncea.blogspot.com/2008/06/atac-incalificabil-la-adresa-bisericii.html

    Tokes reclama “discriminarea” Mitropolitului eretic Corneanu la Bruxelles!

  21. Cine i-a cerut parerea lui Tokes, acela sa si tina cont de ea. Tocmai el s-a gasit sa vorbeasca.”Doamne, Doamne cauta din cer si vezii.” In ochii celor ce sustin “cauza” fostului mitropolit e intradevar o discriminare, o tragedie si toti cei care apara Ortodoxia sunt nebuni, de neinteles, habodnici…,etc.In ziua aceea, mare pentru fiecare dintre noi,v-om vedea diferenta intre logica omeneasca si pronia lui Dumnezeu. Problema e ca aceeasi Ortodoxie e vazuta intrun fel de catre unii si altfel de catre altii; insa realitatea ei e numai una. Miscarile antiortodoxe si chiar antiecumeniste ale lui Corneanu si Sofronie fac parte din reclama: unitate in diversitate- de altfel ceea ce si e stindardul miscarii ecumeniste.Vorba pr. Arsenie Papacioc,ce zice ca daca ar ramane un singur ortodox tot e bine ca pe vremea Sf. Maxim Marturisitorul,in care s-a pastrat Ortodoxia nealterata.Am sa va spun o adevarata nedreptate, o discriminare, o nebunie curata: marea majoritate a ierarhilor, a decanilor de facultati de Teologie, ori profesori de teologie au doctoratele luate in Apus la cotolici ori la neoprotestanti.Mai nult ca si cum nu ar fi de ajuns sunt pline facultatile de Teologie si masteratele in Teologie, din vestul tarii, de neoprotestanti ce absolva cu diplome in teologie ortodoxo. Ce fel de invatatura despre Ortodoxie, ce marturie pentru Hristos si invatatura Sa pot oferii unii ca acestia numai Dumnezeu stie.(ma refer la profesorii de teologie-cata RUSINE) Exista o vorba in manastiri:cand nu faci cele ale locului te scoate locul afara. In ceea ce-i priveste pe cei doi ierarhi bravii faceti dumneavoastra asocierea. Sa nu credeti ca Sfintii Ardelenii si toti Sfintii nu au un cuvant de zis inaintea lui Dumnezeu, chiar daca unora li s-a intunecat mintea si fie i-au uitat, fie le sunt indiferenti, si ei si jertfa lor. Domnul sa aiba mila de sufletele tuturor, ca nimanui nu ii este bucurie aceste triste zile pe care le traim, aceasta rusine inaintea ingerilor si a oamenilor cu adevarat crestini ortodocsi de pretutindeni.

  22. Era sa uit: faceti rugaciune dragilar, rugati pe preoti sa scoata particele duminica la Dumnezeiasca Liturghie caci luni pe 30 iunie se va intruni Comisia de Disciplina canonica a Partiarhiei Ortodoxe Romane pentru a pune in discutie pe cei doi ierarhi apostati. Aceasta comisie va fi prezidata de I.P.S. Teofan.

  23. 15. Păziţi-vă de proorocii cei mincinoşi, care vin la voi în haine de oi, iar înlăuntru sunt lupi răpitori.
    16. Din roadele lor îi veţi cunoaşte pe ei. Au doară vor culege din spini, struguri? sau din ciulini, smochine?
    17. Aşa tot pomul bun, roade bune face, iar pomul rău, roade rele face.
    18. Nu poate pomul bun să facă roade rele, nici pomul rău să facă roade bune.
    19. Deci, tot pomul care nu face roadă bună, se taie şi în foc se aruncă.
    20. Pentru aceea, din roada lor îi veţi cunoaşte pe dânşii.
    21. Nu tot cel ce îmi zice mie: Doamne! Doamne! va intra întru împărăţia cerurilor, ci, cela ce face voia Tatălui meu, care este în ceruri.
    22. Mulţi vor zice mie, în ziua aceea: Doamne! Doamne! au nu cu numele tău am proorocit? Şi cu numele tău draci am scos? Şi cu numele tău multe minuni am făcut?
    23. Şi atunci voi mărturisi lor, că niciodată nu v-am ştiut pe voi; depărtaţi-vă de la mine, cei ce lucraţi fărădelegea!

    Sf Ap si Ev MATEI capitolul 7

  24. @ Nifon: esti sigur de informatia pe care ne-o dai? E oficial, se poate verifica?

  25. Fratilor , va rog din inima, nu mai postati parerile apostatilor pe site-ul vostru.Am inteles sa fim toleranti cu ei dar parerile lor indoctrinate si eretice nu mai au ce cauta langa ale noastre.Au dreptul la pareri, sa-si faca site, noi nu amestecam mierea cu excrementele.Din prea multa dragoste si corectitudine cedam spatiu si lasam porcii sa calce pe margaritare.Rusine celor care trag Sinodul in jos, rusine Patriarhului ca tace! bucurie de la Maica Domnului!

Formular comentarii

* Pentru a deveni public, comentariul dumneavoastra trebuie aprobat de un administrator. Va rugam sa ne intelegeti daca nu vom publica anumite mesaje, considerandu-le nepotrivite, neconforme cu invatatura ortodoxa sau nefolositoare sufleteste. Va multumim!

Articole Recomandate

Carti recomandate