Trei ierarhi greci impotriva ereziilor si adogmatismului

17-10-2008 Sublinieri

13531d.jpg

Am primit pe mail trei marturisiri de credinta manifestate de ierarhi ai Bisericii Ortodoxe din Grecia. Redam textele precum si prezentarea lor, facuta de revista greceasca “Orthodoxos Typos“, deoarece sunt foarte nimerite in contextul creat de afirmatiile apostate facute zilele trecute de Arhimandritul care a reprezentat Biserica Ortodoxa Greaca la o mare reuniune romano-catolica:

Trei arhierei greci s-au ridicat public împotriva ereziilor şi adogmatismului de astăzi. Primul dintre ei a fost Mitropolitul Serafim al Pireului, al doilea Mitropolitul Cosma al Etoloakarnaniei, iar al treilea Mitropolitul Theoclit al Florinei.

În mai 2008, aflând de “hirotonia” semi-oficială de către Vatican a profesorului Demetrios Salaha ca episcop-exarh al Uniaţilor din Grecia, Mitropolitul Serafim al Pireului a trimis o scrisoare Arhiepiscopului Atenei şi întregul Sinod al Bisericii Elladei, cerând încetarea dialogului cu Papalitatea, precum şi reconsiderarea participării Bisericii Greciei în Consiliul Mondial al Bisericilor.

În Pastorala sa de Crăciun din 2007, Mitropolitul Cosma al Etoloakarnaniei declara că papismul şi protestantismul nu sânt biserici, că sânt fără har şi preoţie, fiind copleşiţi de egocentrism şi materialism, rămânând nepocăiţi în neadevărurile lor.Trebuie să îi iubim pe toţi, dar nu trebuie să ne trădăm Ortodoxia.

În martie 2008, Mitropolitul Theoclit al Florinei şi Eordeei, într’o predică ţinută la Catedrala Mitropolitană a Sfântului Panteleimon din Florina, a afirmat public că trei erezii molipsesc Dreapta-slăvire: Papismul, Protestantismul şi pan-erezia ecumenismului.

serafim31.jpg

Mitropolitul Serafim al Pireului

Preafericitului Ieronim, Arhiepiscopul Athenei şi a toată Ellada,

şi Sfântului Sinod din Athena.

 

Preafericite Stăpâne al meu,

După alegerea noului episcop al Uniaţilor din Grecia, care s’a petrecut potrivit hotărârii Papei Romei, Benedict al 16-lea, acum trei zile, ni s’a întărit fără putinţă de tăgadă că „nelegiuita[1] adunare eretică papistaşă” (aşa cum ar fi numit-o pururea-pomenitul părinte al nostru duhovnicesc, Arhiepiscopul Serafim[2]) nu şi-a schimbat defel cumplita-i împotrivire faţă de Nedespărţita Biserică Dreptslăvitoare (Orthodoxou) Sobornicească (Katholikis) de care s’a despărţit şi a purces către mii de căderi, deformând în chip vinovat şi sistematic dogma, rânduiala şi ethosul Bisericii Nedespărţite.

De asemenea, înscăunarea în centrul Athenei, pe 24 Mai (2008) a D-lui Demetrios Salaha ca episcop al inexistenţilor Uniaţi din Grecia dă la o parte masca aşa-ziselor legături de prietenie şi a teoriei „Bisericilor surori” şi dezvăluie adevărata faţă, îngrozitoare, a Papismului, care a vătămat cu mult adevărul credinţei şi stăruie drăceşte în viclenia sa ce duce la pieire.

Credem, aşadar, că avem prin urmare o datorie firească de a regândi ruşinosul (pentru Nedespărţita Biserică Dreptslăvitoare Sobornicească) acord de la Ravenna, ca şi luarea noastră parte pe viitor, ca biserică autocefală rănită nemijlocit de vicleana Romă, la dialogul cu aceasta; în paralel ar trebui să ne regândim luarea parte la ghiveciul ramurilor eretice din Consiliul Mondial al aşa-ziselor Biserici, precum şi dacă este sau nu spre folosul nostru să mai luăm parte la celelalte dialoguri cu eterodocşii, deoarece mă tem că singurul lucru pe care-l vom dobândi va fi de a le asigura prin participarea noastră o îndreptăţire pentru conducătorii lor în a se socoti pe picior de egalitate duhovnicească cu Nedespărţita şi de-Dumnezeu-zidita Biserică Dreptslăvitoare Sobornicească.

Alegerea şi înscăunarea noului episcop Uniat al Athenei ne pune pe fiecare înaintea unei răspunderi istorice, şi cu smerenie cred că a venit în sfârşit ceasul să răspundem la înjosirea adusă Nedespărţitei Biserici Dreptslăvitoare Soborniceşti, pe care căzuta Romă o săvârşeşte cu atâta obrăznicie. Vă aduceţi cu siguranţă aminte de imaginile tragice arătate la televizor, de la înmormântarea Papei Romei Ioan Paul al 2-lea, când o trupă teatrală de Uniaţi străini a cântat în limba greacă, din pricini vădite (aşa-zisa ecumenicitate a scaunului papal) o ectenie pentru adormiţi, în prezenţa capilor Bisericilor Ortodoxe Autocefale.

Pentru aceasta, cu mare bună-cinstire, vă propun ca, prin hotărârea Voastră, acest subiect foarte actual să fie adăugat celorlalte subiecte de discuţie de pe agenda zilnică a Sinodului permanent al Episcopilor, care se va întruni în luna Octombrie, şi prezentarea sa să fie încredinţată adâncului gânditor, adevăratului theolog, vestitului autor de cărţi şi iubit frate întru Hristos, Preasfinţitul Mitropolit Ierothei al Nafpaktei, care, trebuie spus, nu ştie nimic despre această propunere a noastră.

Cu acestea, vă încredinţez de neclintita mea credincioşie, încheind cu frăţească dragoste şi cuvenita cinstire,

Cel mai mic frate întru Hristos,

 

Serafim al Pireului

____________________________________________________________________________________________________ [1] Adică nelegitimă. [2] Întâi-stătătorul Bisericii Greciei între 1978 şi 1998.

kosmas.gif

Din Pastorala de Naşterea Domnului a Mitropolitului Cosma al Etoliei şi Akarnaniei (Biserica Greciei)

Pastorala Preasfinţitului Cosma al Etoliei şi Akarnaniei din Decembrie 2007 face o lungă referire la starea în care ne aflăm de la venirea lui Hristos în lume, observând că dacă Domnul ar mai fi întârziat, n’ar mai fi găsit decât un leş al omenirii. Mitropolitul continuă apoi prin a asemăna lepădarea de Dumnezeu din acele vremuri cu cea din zilele noastre.

[…] Apostazia noastră se vădeşte în felul nostru de viaţă şi în purtarea noastră. Hristos a venit în lume, lumina cea veşnică care pe toţi ne luminează, însă noi iubim întunericul şi faptele viclene.

Mulţi dintre noi trăiesc fără să aibă o părtăşie şi o legătură personală şi conştientă cu Dumnezeul cel în Treime. Avem o viaţă superficială şi ipocrită. Trăim şi iubim mai mult înlesnirile trupeşti şi materiale decât pregătirea şi cultivarea duhovnicească. Ne ostenim, ne trudim şi ne jertfim pentru plăcerile vremelnice şi trecătoare şi nesocotim omul lăuntric, sufletul nostru nemuritor şi unic, sfinţirea noastră.

Credinţa noastră e lipsită de vlagă. Dragostea noastră pentru Hristos rămâne rece. Voia noastră de a ne mântui pare inexistentă. Ne îngrijorăm pentru sănătatea noastră trupească şi ce o primejduieşte, şi nesocotim cu totul multele noastre păcate şi pieirea noastră. Păcate groaznice, stricăciuni şi nelegiuiri nemaiauzite se uneltesc, lucrează şi răspândesc împrejurul nostru, iar noi rămânem spectatori, poate chiar bucurându-ne să le privim. Un mare număr dintre fraţii noştri creştini cad pradă păgânismului, ocultismului, închinării satanice, iar noi, clerici şi mireni, dormim.

Ne pierdem copiii, tinerii, în fiecare zi, din pricina vieţii noastre smintitoare şi făţarnice, dar nu ne simţim răspunzători şi nu ne pocăim. Ne lăudăm cu societatea noastră civilizată, dar trăim cu frică şi groază, cu apăsare, şi ne temem de aproapele. Fiindcă nu vrem să Îl avem pe Hristos cel născut în iesle, lucruri asemănătoare şi mai înfricoşate se vor petrece. […]

Apostazia noastră se vădeşte şi în relaţia pe care o avem cu credinţa noastră ortodoxă şi cu tradiţia noastră. Ştim că Dumnezeu-omul Hristos a întemeiat o singură Biserică. Continuatoarea acestei Biserici este Sfânta noastră Biserică Ortodoxă a Răsăritului. Nu mai este nici o altă Biserică. Papistaşii s’au despărţit în anul 1054 pentru că Dreptslăvitorii nu au primit să se supună neadevărurilor lor anti-creştine. Mai târziu, Protestanţii s’au despărţit şi ei de Papistaşi. Ei nu alcătuiesc o Biserică, nu au preoţie şi dumnezeiesc har. Sânt copleşiţi de iubire de sine (egocentrism) şi duh lumesc, sânt străine de viaţa duhovnicească cea sfinţitoare.

Orice legătură cu ei, câtă vreme Papa şi Protestanţii nu primesc să îşi părăsească poziţia pentru Dumnezeu-omul Hristos, este lepădare de credinţă şi tăgăduire a adevărului celui mântuitor. La fel, orice legătură cu ideile Noului Veac (New-Age) ale ecumeniştilor, care doresc să amestece Sfânta Ortodoxie cu feluritele pseudo-religii, este lepădare de credinţă. Când vedem astăzi decăderea moralităţii dreptslăvitoare şi aplecarea societăţii înspre toţi rău-credincioşii înainte-pomeniţi, nu trăim într’o apostazie de la adevărul dreptslăvitor?

Pentru aceasta, astăzi, de Naşterea Domnul, fie ca îndemnul Sfântului Grigorie să ne trezească pe toţi:

„Hristos pre pământ, sculaţi-vă!”

Pruncul din Vithleem este Dumnezeul dragostei, care merge printre noi, în zgomotoasele noastre cetăţi şi în pustia singurătăţii noastre, şi este gata să ne ajute să ducem o viaţă curată, duhovnicească, renăscută, în sânul Bisericii noastre Ortodoxe, călăuziţi de dogmele dreptslăvitoare, de predania noastră dreptslăvitoare. Să ne deschidem inimile. Să-L primim pe pruncul Dumnezeu-om. Să ne sculăm astăzi. Să ne pocăim cu adevărat astăzi, de multele noastre păcate. Orice întârziere va avea urmări cumplite.

Să ne osebim astăzi de cei rău-credincioşi. Îi iubim pe toţi. Însă, de vreme ce nu se pocăiesc, nu vom trăda Dreapta-slăvire.

Astăzi, în ziua Naşterii Domnului, să ne năştem din nou şi noi. Să ajungem creştini care în ieslea sufletului vor purta pururea pruncul din Vithleem, creştini care vor trăi şi mărturisi dulcea noastră Ortodoxie. Într’acest chip, vom avea întotdeauna un Crăciun adevărat, pace şi bucurie pe pământ, dar şi pe veci în împărăţia Dumnezeului nostru.

Urându-vă tuturor mulţi, sfinţiţi şi fericiţi ani,

Cu părinteşti binecuvântări,

† Cosma

 

Mitropolitul Etoliei şi Akarnaniei

 

Cf. „Orthodoxos Typos”, nr. 1718

 

theoklitos_of_florina.jpg

„Trei erezii molipsesc Dreapta-slăvire”

Încă un arhiereu grec s’a ridicat împotriva ereziilor – este vorba de Mitropolitul Theoclit al Florinei şi Eordeei. Acesta a afirmat public că trei erezii molipsesc Dreapta-slăvire: Papismul, Protestantismul şi pan-erezia ecumenismului. Poziţia mitropolitului a fost exprimată într’o predică ţinută la Catedrala Mitropolitană a Sfântului Panteleimon din Florina şi care a fost transmisă la postul de radio al Sfintei Mitropolii a Florinei, Prespei şi Eordeei, în dimineaţa zilei de 16 Martie (2008).

Iată câteva idei extrase din predica Mitropolitului Theoclit:

  • Biserica este una singură, deoarece Dumnezeu-omul, capul ei, nu poate avea mai multe trupuri.
  • Erezia înseamnă o măsluire a credinţei. Ereticii şi schismaticii au încetat să mai fie mădulare ale Bisericii. Ei sânt în rătăcire şi harul Sfântului Duh i-a părăsit.
  • Nu se cuvine ca ereziile şi schismele să fie numite „Biserici”
  • Deşi ereticii din zilele noastre propovăduiesc făţiş dragostea, totuşi, pe ascuns, ei folosesc tot felul de uneltiri pentru a-i atrage pe Dreptslăvitori la credinţa lor mincinoasă.
  • Papa s’a numit pe sine fără de greşală („infailibil”) şi s’a înălţat pe sine mai presus de Biserică. El n’a avut niciodată un primat jurisdicţional.
  • Papismul trebuie să se lepede de neadevărurile primatului şi negreşelniciei papale, şi să pună capăt cumplitei Uniaţii, care este calul troian al Papismului în Ortodoxie.
  • Credinţa dreptslăvitoare este dată de Dumnezeu, fiind unică şi de netocmit.
  • Biserica noastră îşi doreşte „unirea mai presus de toate”. Dar, pentru noi, unirea Bisericii înseamnă o unire în adevărul credinţei.

Cf. „Orthodoxos Typos”, nr. 1737.

sinod-niceea.jpg

Traducere: Radu Hagiu

Cititi si:


Categorii

Biserica la ceas de cumpana, Cuvantul ierarhilor, Ecumenism, Marturisirea Bisericii, Mitropolitul Cosma al Etoliei si Akarnaniei, Mitropolitul Serafim de Pireu, Mitropolitul Theoclit al Florinei si Eordeei, Portile Iadului

Etichete (taguri)


Articolul urmator/anterior

Comentarii

37 Commentarii la “Trei ierarhi greci impotriva ereziilor si adogmatismului

<< Pagina 1 / 2 >> VEZI COMENTARII MAI NOI

  1. ar fi acesti trei episcopi greci, la care am putea avea nadejde ca vor putea hirotoni mai departe alti episcopi si preoti si pt tara noastra? daca vor trece si la fapte, adica ruperea comuniunii cu sinodul oficial apostat?!
    intreb asta pt ca deja cred ca e mult prea mare compromisul de a mai recunoaste ca fiind ortodox sinodul nostru si de a mai ramane in comuniune cu ei(vezi Canonul 15 din Biserica Apostolica, Sinodul Constantinopol).
    La noi in sinod nu vad nici un episcop, deocamdata, care sa marturiseasca precum cei trei de la greci…de aici, intrebarea pe care o pun.
    cum pot fi contactati cei trei episcopi?

  2. @ Catalin:

    Nu putem fi de acord cu fratia-ta. Sinodul nostru nu este cazut din har inca, deci este ortodox si ar fi o mare eroare sa iasa cineva din Biserica, atat vreme cat toti marii nostri duhovnici in viata nu au facut asta si nu au indemnat spre ruperea comuniunii cu ierarhii nostri. Niciuna din Bisericile surori nu a facut asta, de asemenea, nici macar Muntele Athos, unde totusi a existat aceasta intentie la un moment dat. Desigur, se sta in asteptare, pentru a vedea cum vor evolua lucrurile aici.

  3. Toti au vorbit bine, clar si concis!
    Dar, cel mai mult mi-a placut cum a pus problema Mitropolitul Cosma al Etoliei şi Akarnaniei (Biserica Greciei)care ne indeamna sa ne sculam de jos, sa stam drept pe 2 picioare si sa luam atitudine, nu sa tricotam – vorba lui Dan Puric! Prea multe flanele (din fir subtire sau gros) se impletesc…si nu vor tine de cald cand vor fi intrebati de Hristos toti, pentru ce nu s-au imbracat in Har ci, in hainele veacului acesta, stricacioase, bune de ros moliile!

  4. Azi este praznuit Sf. Prooroc Osea, despre care va invitam sa cititi aici:

    http://www.cuvantul-ortodox.ro/2007/10/17/proorocul-osea-sau-cantul-iubirii-ranite-a-lui-dumnezeu/

    ““Cu cit Eu ii chemam, cu atit fugeau de dinaintea Mea si jertfeau baalilor si aduceau tamiieri chipurilor cioplite de idoli. Si Eu invatam pe cei din Efraim sa mearga in picioare si-i luam in brate, dar ei n-au inteles, cu toate ca Eu ii ingrijeam ca pe copii, Ii iubeam cu dragoste parinteasca, cu iubire fara de margini. Am fost pentru ei ca unul care le ridica jugul de pe grumajii lor, si ma plecam catre ei si-i hraneam”. (Osea 11, 2-4).

    “Dar poporul Meu este hotarit sa se desparta de Mine. Il strig, dar el nici nu ridica ochii spre Mine”.

  5. “…dar el nici nu ridica ochii spre Mine”. Astazi traim aceasta stare mai mult ca niciodata…Sodoma,Ninive s.a.m.d. sunt “firave” pe langa ceea ce se intampla in lumea de azi…fiecare sa-si lucreze mantuirea in tacere pentru ca vremea “cincizecimii” a trecut de mult…fiecare ortodox daca vrea mantuirea sa nu se astepte ca ea sa vina de la altii,prin altii sau cu ajutor din afara,de la alti ortodocsi…Sunt vremuri in care trebuie sa ne incuiem camara inimii si sa ne inchinam in duh si adevar oriunde ne-am afla pe acest pamant. Demonii canta intruna:…”Vremea noastra a sosit. Faca-se voia noastra!(“Ortodoxia si religia viitorului”). Mila lui Dumnezeu cu noi.

  6. nu se poate aceasta. sa ma ierti fratia ta dar ai o ispita. vrasmasul te vrea rupt de Sfintele Taine; nu-l asculta! cea mai mare porunca este ascultarea. cata vreme Sfantul Sinod nu calca Ortodoxia orice iesire din comuniunea cu ei inseamna iesirea din mantuire. sa ne aducem aminte de anii comunismului! ai vazut fratia ta pe parintele Staniloaie, sau pe pr. Cleopa iesind din comuniune cu Biserica? deocamdata stam in expectativa si asteptam sa vedem ce va fi. sa stii fratia ta ca preotii si Staretii nostri in proportie covarsitoare SUNT ORTODOCSI. Ei vor fi primii care vor tipa in caz ca, Doamne Fereste!, se va incerca ceva. noi ne rugam sa ramana Biserica unita, dar ce va fi vom vedea. deocamdata Sinodul a dat marturie ortodoxa si a reafirmat dogmele, asa incat nici nu se pune problema iesirii din comuniune. cand mai da vrasmasul ganduri de-astea. da-i de cap cu ele si zi-i: eu sunt ortodox si fac ascultare, tu mergi in iad de unde ai iesit. sa vezi cum o intinde; il arde Lumina Adevarului pe afurisit.

  7. va recomand patericele….intrunul din ele se spune ca niste copii se jucau de-a impartasitul iar foc s-a pogorat din cer si le-a ars painea si vinul!Nu va lasati inselati,pt ca in curand in altare se va jetfi spurcaciune diavolului(si nu o spun de la mine.pt ca eu sunt doar un incult cu liceu)!Mie un preot mi-a cerut un favor foarte insistent…mi se facuse frica gandindu-ma la ascultare dar gandindu-ma mai bine i-am zis:parinte esti nebun,lasa-ma in pace ca mai degraba as manca pamant decat sa fac ce mi-ai zis!Ascultarea e de ceea ce e bineplacut inaintea lui Dumnezeu nu de pacat!Sa vedeti ce ascult eu de multpreafericitii care slujesc cu eretici…dupa ce ma scarpin!

  8. @ghenadie
    Nici ce-ai spus tu “Nu va lasati inselati,pt ca in curand in altare se va jetfi spurcaciune diavolului”, nici ce-a spus constantin@catalin “asa incat nici nu se pune problema iesirii din comuniune.” nu sunt inca in vigoare fiindca sunt nedepline…inca! Asistam – dupa parerea mea – la inceputul lucrarii faradelegii! S-a ‘lucrat’ cu spor si cu rabdare pana sa se ajunga aici, pasii vor fi mai lenti sau mai repezi in izbucnirea si propasirea faradelegii in functie de cati cunosc problema, tenta, soparlita aruncata, cati se reped s-o prinda, cati vor fi de acord, cat de majoritari vor deveni…atunci e-atunci! Pana una, alta ii spun lui constantin@catalin ca, ante-vorbitorul lui – ELEAZAR – cred ca s-a referit la situatia de criza care a si inceput si recomanda pentru mantuire adancirea in sine, insingurarea de sine cu Dumnezeu prin luare-aminte si rugaciune atunci cand nu vei mai avea la cine sa te duci (preoti, arhierei)…si cand, Liturghia nu se va mai savarsi sau va fi schimbata!

  9. ANUNŢ UMANITAR pentru părintele Mina Dobzeu http://apologeticum.wordpress.com/anunt-umanitar-pentru-parintele-mina-dobzeu/

    va rog sa afisati acest anunt intr+un articol dedicat parintelui Mina

  10. Marto,Marto!…pardon:MAGDO,MAGDO,dar eu nu am zis ca acum se vor intampla toate acestea(cu toate ca din nefericire mai sunt si astfel de situatii)!Gandul imi spune ca tu confunzi 2 termeni diferiti:COMUNIUNE si COMUNITATE!Ca sa te rupi de comunitate trebuie sa faci precum melcul(…),iar ca sa te rupi de comuniune e suficient sa sustii o singura erezie!Comuniunea intre ortodocsi este intru Hristos Care este Calea,Adevarul si Viata.
    Un mic exemplul:2ortodocsi:unul pravoslavnic si celalalt ecumenist,…,poate exista comuniune intre ei?MEY, oameni buni, daca si numai daca credeti ceea ce ne spun sfintii despre erezie(ca este despartire de Dumnezeu)atunci opriti-va de la afirmatii necugetate!Nu mie imi faceti rau ci voua!
    In clipa in care un frate a cazut in erezie si nu vrea sa se lepede de ea si sa se indrepteze sa stiti ca s-a rupt de comuniunea cu Dumnezeu!REPET:NU MAI CONFUNDATI COMUNIUNEA CU COMUNITATEA!

  11. @ghenadie

    Daca tu crezi ca nu stiu sa fac diferenta intre comuniune si comunitate, cred ca nu m-ai inteles, de fapt si de drept! In privinta modului de apelare: ‘Mey’,’Marto, Magdo..’ si folosirea majusculelor pentru a intari ceea ce crezi tu, nu-si au rostul si nici sensul, in cazul de fata! Reciteste mesajul meu: am vrut sa evidentiez ca nu troneaza ‘uraciunea pustiirii’inca…si ca, exceptiile (Corneanu, Sofronie…de la noi) nu ne obliga sa nu ne mai ducem la Biserica fiindca nu s-au lepadat toti, facand pact cu erezia! Inteles?

  12. Ceea ce se întâmplă astăzi în viaţa noastră bisericească este foarte grav, nu este lucru lipsit de importanţă. Nu trebuie să trecem indiferenţi pe lângă problemele cu care se confruntă Biserica noastră. Sfinţii Părinţi aşa ne învaţă, că atunci când credinţa ne este primejduită, porunca Domnului este să nu păstrăm tăcerea şi nimeni nu este îndreptăţit să zică „dar, ce, eu sunt prea mic, cine sunt eu să mă amestec în problemele Bisericii”? Nu, dragii mei, Sfinţii Părinţi ne învaţă că dacă noi vom rămâne nepăsători şi vom tăcea, pietrele vor striga. Este necesar să ne cunoaştem catehismul, canoanele şi învăţătura Bisericii noastre.-ASTA O SPUNE PARINTELE IUSTIN PARVU nu eu!
    Intr-un pateric spune:daca asupresti pe cineva rugaciunea ta nu mai ajunge la Dumnezeu ca atat mai mult harul intr-o Biserica in care popa sau episcopul sunt eretici!
    Indemnul meu este sa mergeti la Biserica unde se slujeste lui Hristos!Soba in care nu se baga lemne nu incalzaste!Sau aveti impresia ca pt unii dintre voi Dumnezeu va transforma urina in agheasma sau necuratia in anafura??
    Sfintii spun ca ecumenismul este pan-erezia tuturor timpurilor…ATUNCI ROG PE CINE CUNOASTE TERMENUL,SA IMI EXPLICE SI MIE CE INSEAMNA SA FI ECUMENIST?

  13. care este granita dinte toleranta si ecumenism,…,dintre compromis si pogoramant????va multumesc

  14. Am citit articolul “Mesajul Întâistătătorilor Bisericilor Ortodoxe care s-au întrunit în sinaxă la Constantinopol”, in ziarul “Lumina” de sambata 19 octombrie 2008.Vi-l recomand cu caldura si, sa nu ne pierdem curajul. Doamne ajuta.

  15. Pingback: Război întru Cuvânt » Adevarul lui Hristos se numeste Ortodoxia!
  16. Pingback: Război întru Cuvânt » Sf. Mc. Cosma, Protosul Athosului, luptatorul pana la moarte impotriva “lupilor latinocugetatori”
  17. Pingback: Război întru Cuvânt » Viclenia “unitatii in diversitate”: Cat de aproape este unirea cu Vaticanul?
  18. Pingback: Război întru Cuvânt » MARTURISIRE DE CREDINTA IMPOTRIVA ECUMENISMULUI IN BISERICA GRECIEI
  19. Pingback: Război întru Cuvânt » PASI ECUMENISTI: DE LA RAVENNA LA ELOUNTA - (IV)
  20. Pingback: Război întru Cuvânt » TESALONICUL LA INALTIMEA MARTURISIRII DIN PRIMELE SECOLE!
  21. Pingback: Război întru Cuvânt » Mitropolitul Serafim de Pireu: O RATACIRE COMUNA: ZELOTISMUL RADICAL SI ECUMENISMUL SINCRETIST
  22. Pingback: Razboi întru Cuvânt » MITROPOLITUL SERAFIM DE PIREU DA ANATEMEI PE ECUMENISTI LA SINODICONUL ORTODOXIEI / Dezvaluiri importante la Volos (Grecia)
  23. Pingback: Razboi întru Cuvânt » CONCLUZIILE Conferintei de la Pireu despre primatul papal
  24. Pingback: Război întru Cuvânt » Monahul Arsenie Vliangoftis: CATRE O RELIGIE UNIVERSALA?
  25. Pingback: Război întru Cuvânt » Protoprezbiterul Theodoros Zisis: ARHIEREI DIN MAKEDONIA (ELADA) II TERORIZEAZA PE PREOTI SI II CALOMNIAZA PE LUPTATORII PENTRU ORTODOXIE
  26. Pingback: Război întru Cuvânt » Marturisirea hotarata, totala, dar si plina de discernamant a VLADICAI SERAFIM DE PIREU, sustinut de multi arhierei: ”SUNT ANTISIONIST, DAR NU ANTISEMIT!”, “MARELE ARHITECT AL MASONERIEI ESTE LUCIFER”
  27. Pingback: Razboi întru Cuvânt » PROTOPREZBITERUL THEODOROS ZISIS: Catre o noua Ferrara-Florenta?
  28. Pingback: Razboi întru Cuvânt » TAINE SI IERURGII COMUNE CU CATOLICII LA BOCSA MONTANA SI SIRET! Dar atentie si la glasurile de sirena ale celor care vor profita de aceste abateri pentru a rupe Biserica!
  29. Pingback: Razboi întru Cuvânt » Mitropolitul Serafim al Pireului cere CONDAMNAREA “ATAT A ZELOTISMULUI IGNORANT, CAT SI A ECUMENISMULUI SINCRETIST” de catre preconizatul mare Sinod Panortodox
Formular comentarii

* Pentru a deveni public, comentariul dumneavoastra trebuie aprobat de un administrator. Va rugam sa ne intelegeti daca nu vom publica anumite mesaje, considerandu-le nepotrivite, neconforme cu invatatura ortodoxa sau nefolositoare sufleteste. Va multumim!

Carti

Articole recomandate

Rânduială de rugăciune

Articole Recomandate

Carti recomandate