Mitropolitul Serafim de Pireu: O RATACIRE COMUNA: ZELOTISMUL RADICAL SI ECUMENISMUL SINCRETIST

19-08-2009 Sublinieri

Înalt preasfinţitul Mitropolit explică de ce nu întrerupe pomenirea ecumeniştilor

Mitropolitul Serafim de Pireu a trimis o scrisoare către domnul Dimitrios Hatzinikolaos, profesor suplinitor în Ştiinţe Economice la Universitatea din Ioannina, prin care îi răspunde asupra conţinutului scrisorii, care a fost publicată în „Orthodoxos Typos” („Presa Ortodoxă”), despre „Calendarul Strămoşesc”.

În această scrisoare, Mitropolitul de Pireu susţine că: ecumenismul sincretist şi zelotismul radical constituie două feţe ale aceleiaşi monede de rătăcire. Paralel, Mitropolitul de Pireu explică de ce nu întrerupe pomenirea (la Sfânta Liturghie a) ecumeniştilor, în timp ce justifică parţial comportamentul Patriarhiei Ecumenice (în ciuda faptului că nu este de acord cu el), care se află în robia închisului stat kemalic şi caută sprijin la forurile internaţionale. Întregul text al scrisorii are următorul conţinut:

„Distinsule Domn Profesor,

Am citit scrisoarea Dumneavoastră, pe care o numiţi deschisă, către smerenia mea, caracterizându-mă „nou-calendaristul” Mitropolit de Pireu, ca şi cererile pe care mi le adresaţi prin ea şi V-aş ruga să-mi permiteţi ca, fără nicio dispoziţie reacţionară, să Vă informez că nu m-am ridicat – precum spuneţi – împotriva ortodocşilor ce urmează calendarul strămoşesc, pentru că Biserica lui Hristos cea Una, Sfântă, Sobornicească, Apostolească şi Nedespărţită este constituită din Biserici Autocefale, din care unele urmează calendarul iulian îndreptat, iar altele calendarul neîndreptat numit şi strămoşesc. Prin urmare, eronat Vă exprimaţi despre aşa-numitul meu atac împotriva ortodocşilor calendarului strămoşesc.

Micimea mea, pentru faptul că mişcările au avut loc între hotarele jurisdicţiei mele canonice, a adus la cunoştinţă, precum avea datoria, pleromei Bisericii asupra precarităţii canonice şi eclesiologice a celor din afara Trupului Bisericii care acţionează şi se autodefinesc drept Adevăraţii Creştini Ortodocşi.

Şi aceasta, iubite domn profesor, pentru că Biserica pe care a întemeiat-o Domnul în ziua Cincizecimii prin pogorârea Preasfântului şi de viaţă-Făcătorului-Duh este doar Una şi nu are nicio soră, iar drept Cap al Ei îl are doar pe Întemeietorul Ei, Domnul Iisus Hristos, al Cărui preacurat şi sfinţit Trup îl constituie.

Din acest Trup fac parte sfinţii care din veac au bineplăcut lui Dumnezeu, prima fiind Preacurata şi Preasfânta Născătoare de Dumnezeu, apoi Apostolii, Părinţii, Martirii, Cuvioşii, Drepţii, care se află în ceruri şi care se luptă pe pământ. De aceea nu există nicio posibilitate sub pretextul oricărei justificări sau cauzalităţi binecinstitoare de a întemeia o Biserică, adică un Trup al lui Hristos, dintr-o convingere şi inspiraţie umană, cum în mod tragic o fac para-sinagoga romano-catolică, monofiziţii anti-calcedonieni şi nefericitele comunităţile protestante.

Din păcate aceeaşi tactică au aplicat-o şi cei ce s-au autodefinit ca Adevăraţii Creştini Ortodocşi, considerând că prin orice declaraţie „dizidentă” a celor ce legiferează de la Dumnezeu, dogmatic şi eclesiologic, ei trebuie să întemeieze o Biserică, adică un Trup al lui Hristos şi bineînţeles divizându-se, caterisindu-se şi anatematizându-se reciproc. Gândesc logic că vă daţi seama de lipsa de demnitate şi de tragismul unor astfel de acţiuni, pe care le justificaţi, după cum se vede din textul Dumneavoastră, prin alunecarea în ecumenismul sincretist a unor slujitori ai Trupului Bisericii.

Să mi se îngăduie să spun că atât zelotismul radical, cât şi ecumenismul sincretist constituie două părţi ale aceleiaşi monede înşelătoare şi sunt despărţite de comuniunea cu Dumnezeul cel întreit sfânt al adevărului şi al dreptăţii.

Mă întrebaţi de ce nu încetez pomenirea celor care au manifestat de-a lungul vremurilor teze ecumeniste sincretiste, dar vă daţi seama, sper, că o astfel de acţiune atât de serioasă presupune, conform Dreptului Canonic al Preasfintei Biserici Ortodoxe Universale şi de asemenea conform Dumnezeieştilor şi Sfintelor Canoane 13 şi 15 ale Sinodului numit I-II, proclamarea publică şi pe faţă a eresului şi a învăţăturii eretice în Biserică, care va fi materializată nu doar prin declaraţii absurde (ἐξ ἀνοησίας), făcute dintr-o politeţe prost înţeleasă sau din interes politic, ca în cazurile de mai sus, ci printr-o participare conştientă la erezie demonstrată prin împărtăşirea din acelaşi Potir. Însă aşa ceva din fericire nu s-a întâmplat şi prin urmare cererea Dumneavoastră este nefondată.

Declar cu toată puterea, că în orice caz, atunci când voi fi informat şi mă voi încredinţa de o astfel de cădere tragică a oricărui cleric, imediat şi înaintea impunerii sinodale voi interzice în hotarele jurisdicţiei mele canonice pomenirea canonică a respectivei persoane.

Aici, Distinsule Domn Profesor, nu trebuie să se ignore faptul că noi vorbim din interiorul securităţii pe care ne-o oferă Patria elină, însă cei ce slujesc Neamul din Preacinstitul Tron Ecumenic vorbesc din perspectiva situaţiei lor tragice şi de sub ghearele încârligate ale severului stat turc kemalic şi caută sprijin la forurile internaţionale prin reprezentanţii comunităţilor religioase eretice locale şi împotriva acestora, de foarte multe ori, încearcă de nevoie să conveargă lucrurile explicabil, fapt cu care eu personal nu sunt de acord, dar pe care pot să măcar să-l înţeleg.

Încheind smerit Vă doresc să vă daţi seama de adevărul lucrurilor”.

Serafim, Mitropolit de Pireu”

(sursa: „Orthodoxos Typos”, 14-08-2009; traducere din limba greacă: Ieromonahul Fotie)

icon-eucharist-728707.jpg

Legaturi:

***


Categorii

Biserica la ceas de cumpana, Cuvantul ierarhilor, Ecumenism, Mitropolitul Serafim de Pireu, Razboiul nevazut, Stilisti/ schismatici

Etichete (taguri)

, , , ,

Articolul urmator/anterior

Comentarii

38 Commentarii la “Mitropolitul Serafim de Pireu: O RATACIRE COMUNA: ZELOTISMUL RADICAL SI ECUMENISMUL SINCRETIST

<< Pagina 1 / 2 >> VEZI COMENTARII MAI NOI

  1. bravo admin, ca se clarifica inca o data care-i ttreaba cu calendarul si ecumenismul

  2. Fratilor , treziti-va pentru numele lui DUMNEZEU!
    Este doar o opinie a unui cleric care poate fi spusa intr-un context specific; este mare pacat ca se asociaza o astfel de opinie cu situatia calendarului ortodox in general iar cel care a hotarat sa lase sa se inteleaga ca derapajul creat in ortodoxie prin schimbarea calendarului este neinsemnata ( cum subtil decreteaza publicarea acestui articol) sau tratata ca zelotism isi atarna o piatra cam grea de grumaz!….
    Ma iertati dar ,vai noua tuturor unde am ajuns!

  3. Dragul nostru,

    Nu e doar o opinie a unui cleric spusa intr-un anume context, cum arata si linkurile de la sfarsitul postarii. Iar clericul in cauza este probabil vocea cea mai raspicat anti-ecumenista din Biserica Ortodoxa Greaca (cum noi nu avem marturistori la un asemenea grad de curaj), cum iarasi se poate vedea din primele linkuri. Este pur si simplu dreapta invatatura a ceii celei imparatesti. Calendarul cel nou a fost o greseala mare si grava, dar schismele declansate in numele lui sunt o greseala si mai mare si mai grava.

  4. asai admin, calendarul a fost schimbat la ordinul masonilor, asta e bine stiut, dar schismele aparute din pricina lui sant foarte dureroase, calea cea de mijloc e cea indicata asa cum spui si tu,impotriva schimbarii calendarului se lupta in sanu Bisericii.Sper ca aici sa se rezolve o data aceasta problema, in vremutile in care apostaziile se tin lant, la celebra ,,man Slatioara,, apar noi carti cu istoria lor avand ca scop atragerea mai multor adepti. E trist prigoana pe care au suferit-o, dar acel ieromonah Glicherie, devenit ulterior ,,sfant,, putea evita varsarea de sange pe care staul interbelic a inteles sa ia atitudine in acele momente. Am citit o carte de-a lor 65 de ani de prigoana… asa se intituleaza, dar cartea are si unele abateri grave de la ortodoxie , prin acuzatii, mai ales de a se autointitula ,,adevarata biserica,, .Iata unde duce nu neaparat neascultarea, ci deviatia de la ortodoxie.

  5. ADMIN asta seara la TRINITAS TV am avut ocazia sa vad un documentar in care era vb despre sinoadele ecumenice,cu toata istoria lor , dar m-a surprins faptul ca se tot vorbea despre cel de-al 8-lea sinod ecumenic in care se tot vorbea de sarbatoarea pastilor si Bor este incantata de a sarbatori pastele la o data fixa pt toti crestinii, incalcand astfel hotararea sinofdului 1 ecumenic de la niceea.Rog sa postati un material larg despre asta , pentru ca este ceva de strigat la cer.

  6. Calendarul nu e dogma…asa ca ruperea e nejustificata!ecumenismul este cum ii spunea un intelept pan-erezia tuturor timpurilor!

  7. Vad ca mesajul meu deranjeaza pe administratorii site-ului pentru ca a fost sters. Cred ca voi sunteti oamenii lui Daniel

    Reforma calendarului Iulian a fost plănuită de către Papii din vechime. Schimbarea calendarului a fost necontenit zădărnicită de către obstile monahale din Răsărit si din Apus, sprijinite si de atenţionările, mustrările înfricosătoare si anathemele Sinoadelor: „Obiceiurile cele din început ţie-se” (Canonul 6 de la Întâiul Sinod Ecumenic); „Fiindcă obiceiul si predania veche s’a apucat a se ţinea” (Canonul 7 de la Întâiul Sinod Ecumenic); „după Canoanele Cuviosilor Părinţi, si după vechiul obicei” (Canonul 8 de la al Treilea Sinod Ecumenic). Sf. Beda Venerabilul (cca. 673-735) declara cu tărie: „Asa-zisa îndreptare a calendarului bisericesc nu este îngăduită nimănui”.

    Pe deasupra, un nou Sinod Ecumenic ar întâlni obstacole în schimbarea calendarului bisericesc numai pe temeiuri astronomice, fiindcă astronomii nu se pun de acord în calculele lor. Calendarul Gregorian i-a făcut adeseori pe romano-catolici să sărbătorească Pastile înainte de Pastile Evreiesti. Scriptura spune limpede că Învierea Domnului a avut loc după sărbătorirea Pastilor Evreiesti. Se dovedeste deci că Papa Grigorie al XIII-lea (1572-1585) ignora Canonul 7 Apostolic care spune: „Dacă vreun Episcop, ori Presviter, ori Diacon, sfânta zi a Pastilor mai nainte de primăvăreasca Isimerie (Echinox) cu Iudeii o va săvârsi, să se caterisească” (Pidalion).

    Sub domnia Papei Grigorie al XIII-lea, la 14 Februarie, 1582, actul a fost finalizat de o comisie la Villa Mondragone de lângă Frascati. Noul calendar, care presupunea scoaterea a zece zile, începea la 5/14 Octombrie, 1582. De asemenea s’a asezat o nouă regulă a anilor bisecţi. Noul calendar a fost adoptat de către statele catolice, dar statele protestante nu le-au urmat vreme de mai bine de 150 de ani, şi numai după multă vărsare de sânge.

    Papa Grigorie al XIII-lea a stăruit mereu ca Patriarhul Ieremia al II-lea al Constantinopolului să îl urmeze în inovaţia calendarului, dar Patriarhul, în scrisorile sale, refuza mereu. În sfârsit, în 1583, s’a adunat un sinod la Constantinopol. Primul Sinod, ţinut la 20 Noiembrie, 1583, sub presedinţia Patriarhilor Ieremia al II-lea al Constantinopolului, Silvestru al Alexandriei si Sofronie al Ierusalimului, a osândit calendarul introdus de Papa Grigorie al Romei si nu l-a primit, aşa cum ceruseră latinii.

    Sinodul a dat un Sigillion, care a fost trimis tuturor Bisericilor Ortodoxe Locale, în care se enumerau principalele erezii ale papalităţii si se anathemizau. Sinodul poruncea să fie anathemizat cel ce nu mărturiseste că Sfântul Duh purcede doar de la Tatăl, în chip fiinţial si ipostatnic, desi El purcede de la Tatăl si Fiul în timp. De asemenea, poruncea ca mirenii să se împărtăsească cu Trupul si cu Sângele lui Hristos, şi oprea folosirea pâinii nedospite. Apoi scrie: „Oricine spune că, atunci când Hristos şi Dumnezeul nostru va veni la judecată, nu va veni să judece sufletele împreună cu trupurile, ci va veni să hotărască doar asupra trupurilor, să fie anathema”. Ei au rosti anathema si asupra celor ce cred că nu este chin vesnic (precum Orighen) si că sufletele crestinilor care s’au pocăit în această viaţă – dar nu si-au împlinit canonul – se duc în purgatoriu. S’a aruncat anathema si asupra celor ce mărturisesc că Papa este capul Bisericii, si nu Hristos, si că el are puternicia de a primi în Rai cu scrisorile sale si de a ierta toate păcatele săvârsite de cel care primeste indulgenţe de la el în schimbul banilor.

    Acest Sigillion se află în manuscris, în Codexul 772 de la Sf. Mănăstire a Sf. Panteleimon din Athos, ca si în Manuscrisul 258 de la Chilia „Imnul Acathist” de la Schitul Kavsokalivia din Sf. Munte. El a fost publicat pentru prima dată de arhimandritul rus Porfirie Uspenski, în periodicul Biserica Ortodoxă Română, nr. 12, Bucuresti, 1881. Arhimandritul Porfirie l-a copiat dintr’un manuscris de la marea bibliotecă a Mănăstirii Sf. Ecaterina din Sinai.

    Al doilea Sinod, cu aceiasi ierarhi, s’a ţinut în 1587. Sigillionul dat de acest Sinod porunceste fiecărui ortodox, sub pedeapsa canonisirii si anathemei, să nu primească noua Pashalie, adică noua datare a Pastilor. Al treilea Sinod, prezidat de Patriarhii Ieremia al Constantinopolului, Meletie al Alexandriei, Ioachim al Antiohiei si Sofronie al Ierusalimului întărea condamnarea din 1583, afirmând: „Îndreptarea calendarului a fost osândită ca pierzătoare si nefolositoare, fiind mai vârtos pricină de multe primejdii”.

    O altă osândire a avut loc în Februarie, 1593, care a respins noul calendar, adică înnoirea latină a calculării sărbătoririi Pastilor. Sinodul excomunica pe cei ce ar fi îndrăznit să calce hotărnicirile privitoare la acest Sfânt Praznic. Între semnatari se aflau Patriarhii Ieremia al Constantinopolului, Ioachim al Antiohiei, Sofronie al Ierusalimului si Meletie al Alexandriei. Conform Episcopului Policarp al Diavliei, „în 1593, un Sinod al Bisericilor Ortodoxe, la care au luat parte cei patru Patriarhi, trimisul Bisericii Rusiei si mulţi alţi ierarhi ortodocsi, reprezentând Bisericile Ortodoxe, s’a adunat la Constantinopol si a poruncit: ‘Cel ce nu urmează, ci voieste a răsturna si a nimici obiceiurile Bisericii, hotărâte de cele Sapte Sinoade Ecumenice, în ce priveste ţinerea Sfintelor Pasti si Minologhionul (calendarul sărbătorilor cu dată fixă), si voieste a urma noua Pashalie si Minologhie a astronomilor Papei, (…) să fie anathema si în afara Bisericii lui Hristos si a adunării credinciosilor…’”

    Sursa: “Viaţa şi nevoinţele Sf. Marcu Evghenicul mitropolitul Efesului, Editura Cartea Ortodoxă, Editura Egumeniţa, tipărită cu binecuvântarea IPS Galaction

  8. @ Vio:

    Oamenii lui Daniel?! Frate, e o gluma sau nu stii ce vorbesti, iarta-ne.
    Numai cateva mostre, asa, in graba:
    http://www.cuvantul-ortodox.ro/2009/07/31/chemati-toti-la-o-singura-amagire-intru-antihrist/
    http://www.cuvantul-ortodox.ro/2009/05/27/obiectivul-patriarhului-acelasi-cu-al-masoneriei-unitatea-spirituala-a-lumii/
    http://www.cuvantul-ortodox.ro/recomandari/2009/06/17/cu-ce-pret-ne-vindem-progrese-in-unirea-cu-catolicii-si-inglodarea-in-datorii-a-tarii-noutati-16-17-iunie/
    http://www.cuvantul-ortodox.ro/recomandari/2009/05/29/patriarhul-cool-si-furtunile-mari-care-ameninta-corabia-bisericii-noutati-28-29-mai-2009/
    http://www.cuvantul-ortodox.ro/2009/04/22/alin-fumurescu-in-cotidianul-patriarhul-marta/
    http://www.cuvantul-ortodox.ro/recomandari/2009/03/09/neo-totalitarismul-global-anti-crestinism-si-anti-libertate-noutati-8-9-martie-2009/
    http://www.cuvantul-ortodox.ro/2009/02/26/decizia-sinodului-problema-actelor-biometrice-preocupare-excesiva-pentru-lucruri-trecatoare/
    http://www.cuvantul-ortodox.ro/2008/07/10/pacaleala-tragica/
    http://www.cuvantul-ortodox.ro/2009/02/23/cum-preamareste-ziarul-patriarhal-lumina-erezia-protestanta-a-cultului-bogatiei/
    http://www.cuvantul-ortodox.ro/2007/12/16/la-18-ani-de-libertate-ranile-comunismului-in-noi-sau-lumina-ce-ni-se-vara-pe-gat-cu-sila/
    http://www.cuvantul-ortodox.ro/2009/03/27/biserica-nu-este-doar-sinodul-si-nici-sinodul-nu-este-in-chip-deplin-biserica/
    http://www.cuvantul-ortodox.ro/recomandari/2009/07/06/filantropia-simply-superb-noutati-de-presa-4-7-iulie-2009/
    http://www.cuvantul-ortodox.ro/recomandari/2009/06/23/scrasnetul-cosmic-al-mortii-peste-lume-noutati-22-23-iunie-2009/

    Despre schimbarea datei Pastilor, am scris si noi la:
    http://www.cuvantul-ortodox.ro/2009/05/19/pregatiri-intense-pentru-al-optulea-sinod/
    http://www.cuvantul-ortodox.ro/2009/05/18/un-moment-de-rezistenta-al-bor-in-fata-presiunilor-mondialiste-pentru-fixarea-datei-pastelui/

    Comentariul tau nu fusese sters, ci pastrat la moderare, din pricina concluziei (si interpretarii) tale, care sugera ca faci parte tot dintre stilistii care ne ataca. Nu e binevenit aici un astfel de prozelitism schismatic.

  9. Pingback: Război întru Cuvânt » Fericitul Filotheos Zervakos - DOUA MINUNI DOVEDITOARE CA NU MANTUIESTE CALENDARUL, CI POCAINTA
  10. Pingback: Război întru Cuvânt » Cuviosul Paisie Aghioritul si cele doua rani opuse ale Bisericii de azi: ECUMENISMUL SI STILISMUL
  11. Pingback: Război întru Cuvânt » Marturisirea hotarata, totala, dar si plina de discernamant a VLADICAI SERAFIM DE PIREU, sustinut de multi arhierei: ”SUNT ANTISIONIST, DAR NU ANTISEMIT!”, “MARELE ARHITECT AL MASONERIEI ESTE LUCIFER”
  12. Pingback: Război întru Cuvânt » Din nou din cartea “Zeul tolerantei…”, un capitol fundamental: CRESTINISMUL: CAUZA A INTOLERANTEI? Care este diferenta intre marturisire si FANATISM?
  13. Pingback: Razboi întru Cuvânt » MITROPOLITUL SERAFIM DE PIREU DA ANATEMEI PE ECUMENISTI LA SINODICONUL ORTODOXIEI / Dezvaluiri importante la Volos (Grecia)
  14. Pingback: Razboi întru Cuvânt » Mitropolitul Serafim al Pireului cere CONDAMNAREA “ATAT A ZELOTISMULUI IGNORANT, CAT SI A ECUMENISMULUI SINCRETIST” de catre preconizatul mare Sinod Panortodox
  15. Pingback: Razboi întru Cuvânt » CRUCEA CRESTINULUI VREMURILOR DE PE URMA: intre Leviathanul intereselor si silniciilor euro-masonice si “dumnezeul” furios si turbulent al zelotilor extremisti (Sinteza de stiri, opinii si recomandari pe teme reli
  16. Pingback: Razboi întru Cuvânt » Ieromonahul Metodie de la Optina raspunde despre LUCRAREA DIABOLICA A SCHISMEI IN BISERICA si despre ideile stilistului VLADIMIR MOSS si ale sustinatorului si editorului sau român, Danion Vasile: “CRED CU TARIE CA TOAT
  17. Pingback: Mitropolitul Serafim de Pireu: ADEVARATII SFINTI NU RASTIGNESC, CI SUNT RASTIGNITI, NU URASC, NU PRIVESC CU SUSPICIUNE, CI SE ROAGA PENTRU PRIGONITORII LOR/ Mitropolitul Ilarion: Noi, in rasarit, nu avem nimic asemanator cu papismul/ Conflict intre Irland
  18. Pingback: ANTIHRISTUL ESTE "MESIA" ASTEPTAT ASTAZI DE EVREI - marturiseste in fata unui rabin Mitropolitul Serafim de Pireu. Ce este si ce rol are CABALA?
  19. Pingback: IPS Serafim de Pireu: CUVANT MUSTRATOR CATRE PARTICIPANTII ORTODOCSI (printre care si Patriarhul Daniel) de la intrunirea sincretista "PENTRU PACE" de la Munchen
  20. Pingback: Parintele Arsenie Boca despre DUHUL SECTARIST, FANATIC, INGUST SI ANARHIC
  21. Pingback: INTREAGA BISERICA A GRECIEI NU A PARTICIPAT LA SAPTAMANA DE RUGACIUNE ECUMENISTA. Zelotistii greci, ramasi “fara obiectul muncii”, se fac de ras… - Razboi întru Cuvânt - Recomandari
  22. Pingback: IPS Serafim de Pireu, omilie la Duminica Ortodoxiei (I): ECUMENISMUL – PANEREZIE SI MISCARE SIONISTA PENTRU O RELIGIE UNIVERSALA. Papismul nu este Biserica! - Razboi întru Cuvânt - Recomandari
  23. Pingback: Mitropolitul Serafim de Pireu: SE INCEARCA REDUCEREA MEA LA TACERE - Razboi întru Cuvânt - Recomandari
  24. Pingback: Parintele Serafim Rose – singuratate si indoieli pe CALEA CEA STRAMTA, IMPARATEASCA: “Mai este cuvantul lui Dumnezeu dainuind pre pamant?” -
  25. Pingback: Parintele Agapie Corbu despre FANATISM, FANATICI si reactia fata de SOCIETATEA APOSTAZIATA -
  26. Pingback: In actualitate: IMPOSTORUL RELIGIOS, FALSUL PROFET, INSELATUL, FANATICUL… (I) -
  27. Pingback: SINCRETISM RELIGIOS PRE-ANTIHRISTIC la intalnirea “pentru pace” de la Sarajevo (FOTO, VIDEO), cu participarea “iluminatilor” Van Rompuy, Mario Monti, Dalai Lama si a 3 IERARHI ROMANI: PS SILUAN MANUILA (Ungaria), IPS IOAN SELEJAN (
  28. Pingback: IPS Serafim de Pireu este ”fundamentalist” si ”antisemit” pentru Hillary Clinton. Cum explica mitropolitul Departamentului de stat VENIREA ANTIHRISTULUI si rolul BILDERBERG - Razboi întru Cuvânt - Recomandari
  29. Pentru cei care doresc sa inteleaga non-sensul ecumenismului, am facut o analogie cu brandingul in articolul “Nike vă invită să cumpăraţi de la Adidas (Să înţelegem ecumenismul cu ajutorul brandingului)”, disponibil aici http://is.gd/D9ScjY

  30. Pingback: In actualitate: PRIMITIVUL “MISTIC”, “VEDETA” DUHOVNICEASCA, “MINUNISTUL”, DREPTUL MANDRU, SARLATANUL RELIGIOS (II) -
Formular comentarii

* Pentru a deveni public, comentariul dumneavoastra trebuie aprobat de un administrator. Va rugam sa ne intelegeti daca nu vom publica anumite mesaje, considerandu-le nepotrivite, neconforme cu invatatura ortodoxa sau nefolositoare sufleteste. Va multumim!

Carti

Articole recomandate

Rânduială de rugăciune

Articole Recomandate

Carti recomandate