Mitropolitul Pavel de Kirineia: HRISTOS ESTE CAPUL BISERICII SI NU PAPA

18-10-2009 Sublinieri

benedict-and-bartholomew

Cum relateaza siteul “oficial” amen.gr prima zi a “dialogului” intre ortodocsi si catolici din Paphos, Cipru

Ortodocşi şi romano-catolici discută în Cipru

Levkosia, Aristeidi Viketou

„Biserica Ciprului găzduieşte cu simţ de responsabilitate dialogul dintre ortodocşi şi romano-catolici”,

Kiprou pergamou kai sassimona declarat Arhiepiscopul Hrisostomos  [Intaistatatorul Bisericii Ciprului, n.n.] cu prilejul inaugurării astăzi, în Paphos, a lucrărilor Comisei Mixte pentru Dialogul Teologic (CMDT). Arhiepiscopul Hrisostomos semnalează că este necesar să dialogăm cu scopul de a afla credinţa comună şi să mergem împreună pe drumul mântuirii, potrivit rugăciunii lui Hristos „ca toţi să fie una”.

Semnalează, de asemenea, că unicul scop trebuie să fie căutarea cu onestitate a credinţei comune a Bisericii nedespărţite din primul mileniu. Arhiepiscopul Hrisostomos declară că dialogul se desfăşoară prin hotărârea tuturor Bisericilor Locale Autocefale şi precizează că

„acţiunea cuiva, laic sau cleric, de a-şi impune, opinia sa deasupra opiniei şi hotărârilor Sinoadelor Locale ale întregii Ortodoxii constituie un egoism” .

Întrunirea CMDT în Paphos este a unsprezecea de la începerea dialogului în 1980. Se va încheia joia viitoare şi participă 60 de distinşi reprezentanţi din partea ortodocşilor şi din partea romano-catolicilor [Comisia este formată, încă de la înfiinţarea sa, acum 3 decenii, din 30 de membri ortodocşi şi 30 de membri catolici, n.n.].

mikti epitropiCMDT este co-prezidată de Mitropolitul Ioan de Pergam şi Cardinalul Walter Kasper. Biserica Ciprului este reprezentată de Mitropoliţii Gheorghios de Paphos şi Vasilie de Konstantia. La această întrunire Comisia va dezbate primatul papei în primul mileniu după Hristos, adică în perioada dinainte de schisma dintre Răsărit şi Apus. Este vorba, după cum se semnalează de către ambele părţi, despre o chestiune critică şi decisivă. Ieri seară, reprezentanţii Bisericii Romano-Catolice au săvârşit messa („liturghia” romană) în Biserica Cinstitei Cruci din Poartă, în Pafosul Levkosiei.

Astăzi, duminică, în Sfânta Biserică a Maicii Domnului „Faneromeni” din Levkosia, s-a săvârşit o co-liturghisire arhierească de către Arhiepiscopul Hrisostomos, Mitropolitul Ioan de Pergam şi ierarhii altor Biserici Ortodoxe. La sfârşitul Liturghiei, Arhiepiscopul Hrisostomos a dezvoltat poziţia Bisericii Ciprului în tema dialogului teologic cu romano-catolicii. Ieri, inaugurarea întrunirii a fost semnalată de o manifestare de protest a circa 100 de persoane. Manifestanţii – bărbaţi, femei, preoţi şi monahi, membri ai Mişcării Corthodoxia in Ciprureştin-Ortodoxe Pancipriote (MCOP), s-au întrunit cu mai multe bannere la intrarea hotelului „Sfântul Gheorghe”, unde se desfăşoară lucrările Comisiei. Din cauza prezenţei manifestanţilor cei aproximativ 60 de membri ai CMDT nu au mai intrat în biserica Sfântului Gheorghe de lângă hotel (pentru o rugăciune în comun, aşa cum era programat – n.tr.)

Pe bannere, printre altele, scria:

„Dacă vom trăda Ortodoxia noastră, atunci vom pierde şi Libertatea noastră”,

„Iubirea fără Hristos nu este iubire, ci amăgire”,

„Trădarea Credinţei nu rezolvă problema cipriotă”,

„Trei sunt cele mai groaznice căderi de-a lungul istoriei: a lui Adam, a lui Iuda şi a papei” [cuvintele ii apartin Fericitului Iustin Popovici, n.n.].

De asemenea, au împărţit o broşură în patru pagini a egumenului Mănăstirii Grigoriu din Sfântul Munte Athos, Arhim. Gheorghios Kapsanis, broşură cu poziţii critice la adresa Dialogului.

kiprou pergamou ilarionasArhiepiscopul Hrisostomos, care se afla în momentul demonstraţiei la hotel, i-a chemat pe preoţi, luni, la biroul său. Aceasta a provocat reacţia Preşedintelui Uniunii Filo-Ortodoxe „Kosmas Flamiatos” din Grecia, care a spus Arhiepiscopului:

„Nu se poate ca o paşnică mărturisire a credinţei să devină pricina lansării de ameninţări din partea unui Întâistătător”.

Lucrările întâlnirii, care au loc cu uşile închise, au început printr-un „Te Deum” şi alte imne ale Bisericii Ortodoxe. De asemenea, s-au rostit „Împărate ceresc” şi „Tatăl nostru”. Au urmat luările de cuvânt ale copreşedinţilor: Mitropolitul Ioan de Pergam şi cardinalul Walter Kasper.sinantisi kiporu

Partea principală a dezbaterilor va începe de luni asupra proiectului de document referitor la primatul papal în Biserică şi în comuniunea Bisericii Nedespărţite din primul mileniu.

În delegaţia Patriarhiei Ecumenice participă Mitropolitul Ghennadios de Sassima, precum şi Episcopul Kallistos Ware de Diokleea, cunoscut teolog şi scriitor în Europa. Patriarhia Moscovei este reprezentată de Arhiepiscopul Ilarion, care prezidează Comisia pentru Relaţii Interortodoxe şi Interbisericeşti [Din partea Bisericii Ortodoxe Romane participa PS Ciprian Campineanul, desi Agentia oficiala de stiri Basilica nu a mentionat pana acum nimic, n.n.].

(traducere din greacă: ierom. Fotie; sursa: amen.gr)

***

Cititi mai departe, in textul unui arhiereu cipriot, IPS Pavel de Kirineia, care sunt ultimii pasi premergatori (Ravenna, 2007 si Elounda – Creta, 2008) ai intelegerii care este pe cale sa se stabileasca acum cu catolicismul si, mai ales, inedit, care sunt termenii  – “curat” apostati din partea ortodoxa – in care s-au convenit, inca de anul trecut, sa se recunoasca papalitatea de catre Ortodoxie si sa se realizeze uniatia. Sunt important de citit si studiile, stirile si articolele lamuritoare de la finalul postarii de fata.

psPavel de Kirineia

17.10.2009

Mitropolitul Pavel de Kirineia

(Arhiepiscopia Ciprului)

HRISTOS ESTE CAPUL BISERICII ŞI NU PAPA

Între 8 şi 14 octombrie 2007 s-a întrunit la Ravenna în Italia a X-a Întrunire a Comisiei Mixte Internaţionale pentru Dialogul Teologic dintre Biserica Ortodoxă şi romano-catolici. La sfârşitul lucrărilor s-a emis un text care cuprinde cele hotărâte unanim şi care este cunoscut ca Textul de la Ravenna. Textul de la Ravenna are ca temă: „Consecinţe eclesiologice şi canonice ale naturii euharistice a Bisericii. Comuniune bisericească şi autoritate. Greşeala de bază a Textului de la Ravenna este că membri ortodocşi ai Comisiei Mixte Internaţionale pentru Dialogul dintre ortodocşi şi romano-catolici consideră că interlocutorii lor non-ortodocşi aparţin aceleiaşi Biserici, dând impresia că între Biserica Ortodoxă şi romano-catolicism există unitate eclesiologică, însă fără a se reclama anumite condiţii teologice pentru aceasta.

Încercarea membrilor Reprezentanţei Ortodoxe de a trece sub tăcere sau de a evita ca pe o chestiune secundară diferenţa dogmatică dintre Ortodoxie şi eterodoxie, subminând conştiinţa de sine a Bisericii Ortodoxe ca unica Biserică adevărată, care este Biserica cea „Una, Sfântă, Sobornicească şi Apostolească şi creează impresia că romano-catolicii constituie în particular o Biserică Ortodoxă Locală. Deşi întreruperea comuniunii intersacramentale se datorează diferenţierilor romano-catolicilor de credinţa comună a primelor secole, cu toate acestea în Textul de la Ravenna credinţa lor este mărturisită de către membri ortodocşi şi romano-catolici ai Comisiei Mixte drept comună. Astfel se propun spre dezbatere şi clarificare chestiuni organizatorice şi administrative, ca de pildă tema despre primatul papei, dar temele teologice sunt evitate şi rămân în suspans. Ca urmare, Textul de la Ravenna se încheie cu menţiunea că “rolul episcopului Romei, urmează să fie studiat într-o profunzime mai mare” (Ravenna, paragraful 45).

Aşadar este necesar să se dezbată mai întâi serioasele teme dogmatice şi în plus să se definească un cadru cu condiţii întemeiate pe criterii patristice, aşa încât să se ofere siguranţa că Dialogul se va desfăşura pe baze dogmatice solide şi neclintite şi nu în şubredul context laic. Doar prin persistenţa în acrivia dogmei ortodoxe şi a învăţăturii dogmatice a Bisericii Ortodoxe putem să fim siguri că lucrăm pentru readucerea celor rătăciţi în Turma lui Hristos.

Din examinarea textului Comisiei Mixte Moderatoare asupra Dialogului Teologic dintre Biserica Ortodoxă şi romano-catolici, care a avut loc în Creta în octombrie 2008, care a avut ca titlu „Rolul episcopului Romei în comuniunea Bisericii în primul mileniu” şi pe care doar recent l-am primit, este evidentă impunerea tezelor romano-catolice. Promovarea tezei că „principiul diversităţii în unitate a fost acceptat categoric în Sinodul de la Constantinopol, care a avut loc între anii 879-880” (Creta, paragraful 32), descoperă scopurile mai îndepărtate ale romano-catolicilor. Pregătesc terenul pentru o unire de tip uniat (greco-catolic).

Papa, al cărui Scaun este considerat în textul din Creta izvor (cauză) al unităţii episcopale” (Creta, paragraful 10), apare ca un substitut al lui Hristos, din care decurg toate, de vreme ce conform cuvântului Papei Ghelasie: „Întâiul Scaun nu se judecă de niciunul” (Ep. 4, PL 58, 28 M, Ep. 13, PL 59, 64A) (A se vedea Creta, paragraful 11). În ciuda încercării care se face pentru a se prezenta deplina suveranitate (κυριαρχία) a papei ca primat de slujire, impunându-l drept „slujitor al slujitorilor(Creta, paragraful 14), cu toate acestea nu pot să ascundă gravele derapaje dogmatice şi abordarea greşită a reprezentanţilor ortodocşi în tema primatului papei.Fiind Succesor, papa devine delegat (ἀποστολικός) şi moşteneşte şi ceea ce este propriu unităţii nedespărţite dintre Hristos şi Petru” (Creta, paragraful 14). Cum este posibil să se accepte că papa exprimă unitatea dintre Hristos şi Apostolul Petru?

Romano-catolicii, insistând pe primatul lui Petru şi întemeindu-se pe cuvintele Domnului: „Tu eşti Petru, şi pe această piatră voi zidi Biserica Mea” (Matei 16:18), răstălmăcesc cuvintele lui Hristos, care se referă la „credinţa mărturisirii” (Sf. Ioan Gură de Aur, „Comentariu la Matei”, 54, 2, P.G. 58, 534) şi nu la persoana Apostolului. De altfel, potrivit cuvintelor Sale, stânca şi piatra cea din capul unghiului este Însuşi Domnul (Matei 21,42).

De vreme ce instituţia papalităţii dispreţuieşte Sfânta Scriptură şi Sfânta Predanie şi instaurează absolutismul (ἀπολυταρχία), pentru că Papa şi nu Hristos este prezentat ca „izvor al unităţii episcopale” (Creta, paragraful 10), este evidentă încercarea care se face de către redactorii Textului de a-l prezenta pe Papa ca apărător al sinodalităţii, cu scopul clar de a îndepărta temerile ortodocşilor şi de a anticipa şi evita obiecţii şi împotriviri.

Mai departe, în Textul din Creta se menţionează că „unitatea episcopatului şi a Bisericii sunt simbolizate în persoana lui Petru” (Creta, par. 10) şi că Petru „vorbeşte prin episcopul Romei (Creta, par. 19). De ce canonicitatea Bisericii să depindă de relaţia pe care o are cu Papa? De ce este necesar ca fiecare Biserică Locală conglăsuiască cu Biserica Romei şi să nu conglăsuiască toate într-un singur Trup?

Întreita întrebare a Domnului către Apostolul Petru nu s-a făcut pentru a-i atribui inexistentul primat, pentru care (normal) ar fi trebuit să se bucure, ci pentru vindecarea întreitei sale lepădări, pentru care – de semnalat – „s-a întristat” (Ioan 21:17). „Întreita lepădare, Doctorul cel bun a ostracizat-o prin întreitul pogorământ”, semnalează Sfântul Isidor Pelusiotul (†435) (Epistola I, 103, P.G. 48, 632).

Spiritul antisinodal al romano-catolicilor nu are temeiuri istorice. Biserica Veche are drept conducător suprem Sinodul Ecumenic şi nu pe Papa. Sinoadele Ecumenice nu au fost convocate de către papi, care – important de semnalat – nici nu prezidau toate Sinoadele Ecumenice, nici nu emiteau hotărâri dogmatice pentru toată Biserica, ci acestea erau aprobate de către toate Bisericile Locale. De aceea, când pentru prima oară s-a pus problema sistemului papal teoretic, Papa Grigorie cel Mare (590-604) l-a respins (Ioannis Karmiris, „Ortodoxia şi vechiul catolicism”, II Atena, 1967, p. 69). Şi cu toate acestea, în Textul din Creta se menţionează că „nici un Sinod nu a fost recunoscut drept Ecumenic, fără ca el să aibă consimţământul Papei” (Creta, par.12).

Concluzia Textului din Creta că „primul mileniu, care a fost examinat în acest stadiu al Dialogului nostru, reprezintă tradiţia comună a ambelor noastre Biserici” şi că „pe aceste principii teologice şi eclesiologice de bază care au fost identificate aici, această tradiţie comună va trebui să slujească drept model pentru reabilitarea comuniunii depline” (Creta, parag. 32) ne provoacă nelinişti că membrii ortodocşi ai Comisiei o iau înainte.

Aici trebuie să subliniem faptul că administrarea temelor bisericeşti, şi cu atât mai mult a celor care se referă la Credinţa Ortodoxă, nu poate fi lăsată pe mâinile anumitor profesori, fie ei şi episcopi, care cu siguranţă reprezintă Bisericile Ortodoxe Locale, însă acţionează de unii singuri, exprimând propriile opinii, din cauza netrasării unei strategii sinodale de către Bisericile Locale.

Evitarea convocării sinoadelor, ori în cazul convocării, eliminarea posibilităţii ca cei ce le constituie (adică episcopii – n.tr.) să-şi exprime în mod liber opiniile şi tezele lor, ori neinformarea în timp util a responsabililor Comisiilor speciale pentru pregătirea diferitelor referate către Sfântul Sinod pentru luarea unor decizii relevante în legătură cu aceasta, constituie o abatere de la sistemul sinodal de conducere al Bisericii şi nu garantează formularea tezelor ortodoxe. Mai departe, încercarea de impunere din exterior a unei linii deja trasate, subminează ordinea bisericească. Încercarea teologilor care reprezintă Biserica Ortodoxă, să caracterizeze romano-catolicismul drept Biserică, provoacă sensibilitatea ortodoxă“.

(traducere din greacă: ierom. Fotie; sursa: πηγή: Ορθόδοξος Τύπος, 16/10/2009)

pope-benedict-greets-the-001

Cititi mai multe la:


Categorii

Biserica la ceas de cumpana, Marturisirea Bisericii, Mitropolitul Pavel de Kirineia, Portile Iadului, Vremurile in care traim

Etichete (taguri)


Articolul urmator/anterior

Comentarii

47 Commentarii la “Mitropolitul Pavel de Kirineia: HRISTOS ESTE CAPUL BISERICII SI NU PAPA

<< Pagina 1 / 2 >> VEZI COMENTARII MAI NOI

  1. Papa este un eretic dat anatemei…Ce se mai poate discuta oare cu acest papa mason???!!!

  2. HRISOSTOMOS AL CIPRULUI:

    „ÎMPOTRIVIRILE LA DIALOG – UN EGOISM LUCIFERIC”

    Biserica Ciprului rămâne statornic ataşată Credinţei Ortodoxe, dar nu ezită împreună cu toate celelalte Biserici Ortodoxe să participe la dialogul cu Biserica Romano-Catolică, în pofida tuturor neliniştilor şi a amărăciunii, a împilărilor şi a muceniciilor turmei ei de-a lungul veacurilor în timpul latinocraţiei, a accentuat astăzi Arhiepiscopul Hrisostomos al Ciprului.

    În cuvântul său de salut către reprezentanţii Bisericilor Ortodoxe Autocefale şi ai Bisericii Romano-Catolice, Hrisostomos al Ciprului a semnalat nevoia de conciliere cu scopul anulării diferenţelor, într-o lume în care creştinii sunt în pericolul de a deveni minoritate.

    Relaţiile celor două Biserici continuă să fie otrăvite de problema uniaţiei. Apoi a semnalat şi a adăugat că o problemă spinoasă rămâne şi chestiunea pretinsului primat papal.

    Întâi de toate, a spus k. Hrisostomos, trebuie să se depăşească diviziunea dintre creştini pentru a acţiona cu mai multă influenţă şi credibilitate.

    Hrisostomos al Ciprului s-a referit la cei care se împotrivesc Dialogului Teologic, spunând că „este un egoism, şi mai mult, un egoism luciferic ca cineva, fie laic, fie cleric, să-şi pună opinia sa deasupra opiniei şi hotărârilor Sinoadelor Locale ale întregii Ortodoxii. Oare a încetat Mângâietorul (Duhul Sfânt) să conducă instituţia Bisericii, să lumineze gândirea şi să îndrepteze paşii ierarhilor care se adună şi se sfătuiesc în sinod, şi se coboară preferenţial doar asupra acestora? Aşadar este vremea să se recupereze. Să-şi revină cu picioarele pe pământ şi să dobândească mântuitoarea smerenie. „Păzitorii au cunoştinţă” ”.

    În salutul său, Hrisostomos al Ciprului a denunţat Turcia pentru continua ocupaţie a unei părţi din Cipru şi pentru distrugerea a 500 de biserici.

    Hrisostomos al Ciprului a vorbit după co-liturghisirea arhierească împreună cu Mitropolitul Ioan de Pergam din partea Patriarhiei Ecumenice, care este co-preşedinte al Comisiei Mixte pentru Dialogul Teologic şi ierarhi din alte Biserici Locale Autocefale.

    Ca răspuns, Mitropolitul Pergamului, în numele reprezentanţilor Bisericilor Ortodoxe, după ce s-a referit la Dialogul Teologic, a semnalat că poporul şi Biserica Ciprului trăiesc diviziunea binecuvântatei insule şi au sensibilitatea acestei diviziuni atât de tragice. „Ne rugăm şi încercăm prin orice mijloc disponibil să ajutăm, ca să se depăşească diviziunea, iar Ciprul şi poporul lui să-şi regăsească unitatea şi continuitatea culturii lor şi a Bisericii lor creştine”, a precizat Mitropolitul Ioan de Pergam.

    (tradus din greacă: ierom. Fotie; sursa: amen.gr)

  3. Exista atat disperare in sufletele noastre din pricina acestui tip de asimilare catolica, prin vanzarea celor de sus..Imi aduc aminte de ce le recomanda Parintele Iachint studentilor, care se plangeau de camarila politica aflata la putere si straina de interesele neamului: ” Ii puneti pe acatiste si le distribuiti la cat mai multe monastiri cu har”.
    Sa-i punem si noi pe ai nostri pe acatiste , politicieni si ierarhi ai bisericii , cu cererea explicita de a-i lumina Dumnezeu si de a nu-i lasa sa ne vanda..Parca asta-i lupta in Duh, pe langa rugaciune !

  4. expresia fetei a papei este draceasca si nebuneasca.face frica.
    DOAMNE FERESTE !

  5. Se pare ca acest ierarh muta problema calitatii pe problema cantintatii.

    “Hrisostomos al Ciprului a semnalat nevoia de conciliere cu scopul anulării diferenţelor, într-o lume în care creştinii sunt în pericolul de a deveni minoritate.”

    Adica daca suntem toti o gramada mare amestecata de ortodocsi, catolici, protestanti o sa fim mai puternici? In ce? In credinta in nici un caz!

    Si ce daca suntem minoritate, am fost intotdeauna si vom fi o “turma mica” din pacate se pare ca din ce in ce mai mica. Si ce daca suntem putini, daca avem credinta? De ce se sperie acest ierarh? Sute de ani nu ne-am speriat de pagani, ne speriem acum? A uitat el oare de ce a cazut Constantinopolul?

    Rugati-va fratilor pentru ei, puneti-i la acatiste, poate se indura Bunul Dumnezeu si face o minune, sa dovedeasca greseala lor si sa se caiasca.
    Domane apara si pazeste!

  6. ” Evitarea convocării sinoadelor, ori în cazul convocării, eliminarea posibilităţii ca cei ce le constituie (adică episcopii – n.tr.) să-şi exprime în mod liber opiniile şi tezele lor, ori neinformarea în timp util a responsabililor Comisiilor speciale pentru pregătirea diferitelor referate către Sfântul Sinod pentru luarea unor decizii relevante în legătură cu aceasta, constituie o abatere de la sistemul sinodal de conducere al Bisericii şi nu garantează formularea tezelor ortodoxe.”

    Da! Foarte importanta “remarca” si subliniere!!

    Chiar asa…!, Oare de ce este lasata discutarea “Primatului Papal” si Unirea Bisericilor Ortodoxe, cu Biserica Catolica, la stricta latitudine si doar pe seama acestor “comisii de dialog”..teologic, compuse dintr-un numar restrans de participanti ???

    Ne intrebam de ce nu s-a convocat de catre toti CAPII ORTODOCSI din lumea Crestina Ortodoxa un SINOD ORTODOX, la care sa participe TOTI IERARHII ORTODOCSI (fiindca toti ierarhii ortodocsi sunt EGALI IN PUTERE HARICA si ARHIEREASCA…caci toti mostenesc PLINATATEA aceluiasi HAR APOSTOLIC…) la care “sinod” sa fie puse in discutie in fata “tuturor episcopilor ortodocsi din lume”…IDEILE aceaste ale UNIRII Bisericilor Ortodoxe cu Biserica Romei si ale “recunoasterii primatului papal” de catre INTAISTATATORII ORTODOCSI, si peste Poporul Bisericii Crestine Ortodoxe de Rasarit ??

    De asemenea ne intrebam de ce NU S-A DAT “SFOARA” si de veste IN toata LUMEA ORTODOXA, in toate eparhiile ortodoxe din toate tarile ortodoxe, SI SA SE FI INTREBAT SI LAICII (mirenii) SI MONAHII, cu privire la chestiunile acestea majore ale unirii si ale Primatului Episcopului Romei, ca sa isi spuna si ei parerea si eventual sa si-o exprime prin niste semnaturi de aprobare sau respingere a acestor IDEI si INTENTII si PLANURI de “uniatie” pe care le au unii dintre “promotorii” (IN NUMELE LOR sau a intereselor lor…) ortodocsi, teologi sau fete bisericesti din lumea ortodoxa ??

    BISERICA CEA ADEVARATA a Domnului Hristos este STALPUL si TEMELIA ADEVARULUI cum ne spune Sf. Apostol Pavel in 1 Timotei, cap.3, vers.15).
    Tot Sf. Ap. Pavel NUMESTE in acelasi text scripturistic “Biserica” ca fiind “CASA LUI DUMNEZEU” (prima jumatate a versetului 15).
    Si tot Sf. Ap. Pavel ne invata in Epistola pe care a scris-o catre EFESENI, ca crestinii nu mai sunt niste “straini” fata de Dumnezeu (asa cum erau cand petreceau in paganism) ci sunt “CASNICI AI LUI DUMNEZEU” (iata textul : ” Că prin El avem şi unii şi alţii apropierea către Tatăl, într-un Duh.
    Deci, dar, nu mai sunteţi străini şi locuitori vremelnici, ci sunteţi împreună cetăţeni cu sfinţii şi casnici ai lui Dumnezeu…” – cf. Efeseni, cap.2, vers.18 si 19).

    Or, daca MIRENII cei practicanti si ravnitori pe calea ortodoxa a mantuirii sunt CASNICI ai “CASEI lui Dumnezeu” care este Biserica, ATUNCI EI DE CE NU SUNT INTREBATI de catre pastorii lor despre aceste lucruri care ii privesc si pe ei ??
    Oare, in Biserica noastra Ortodoxa Romana, ne-a intrebat cineva pe noi mirenii si laicii, cu privire la pozitia si parerea noastra fata de aceste “dialoguri mixte” ecumeniste?, oare s-a “spus” si “vestit” si “adus la cunostinta” prin parohii, despre aceste intentii ale mai marilor nostri cu orivire la unirea cu catolicii ??

    NOI, LAICII (adica membrii “LAOSULUI” (poporului) Bisericii) nu suntem o turma de “oi” necuvantatoare, ci suntem “OI CUVANTATOARE” (ne spune si invata Sf. Ioan Gura de Aur) si pentru fiecare dintre noi, MARELE PASTOR, PASTORUL CEL BUN – HRISTOS a murit pe Cruce, caci si-a pus Viata pentru noi, pentru “oile Sale cuvantatoare”…(cf. Ev. dupa Ioan, cap.10, vers.11 si 14).
    Daca Domnul Hristos NE-A RASCUMPARAT prin Scrificiul si Jertfa Sa Suprema de pe Cruce, noi SUNTEM AI LUI (cf. “Au nu ştiţi că trupurile voastre sunt mădularele lui Hristos?” ; “Sau nu ştiţi că trupul vostru este templu al Duhului Sfânt care este în voi, pe care-L aveţi de la Dumnezeu şi că voi nu sunteţi ai voştri? Căci aţi fost cumpăraţi cu preţ! Slăviţi, dar, pe Dumnezeu în trupul vostru şi în duhul vostru, care sunt ale lui Dumnezeu.”- cf. 1 Corinteni, cap.6, vers.15, 19 si 20″)!

    Si daca noi mirenii simplii suntem ai Domnului (“Că dacă trăim, pentru Domnul trăim, şi dacă murim, pentru Domnul murim. Deci şi dacă trăim, şi dacă murim, ai Domnului suntem.” – cf. Romani, cap.14, vers.8) atunci inseamna ca noi NU SUNTEM PROPRIETATEA PASTORILOR NOSTRII ! Ci doar le suntem INCREDINTATI de catre Hristos in grija pastoririi lor…!!

    Noi avem in fata pastorilor nostri un statut de impreuna slujitori si “MADULARE” fata de ei in Trupul lui Hristos (” Iar voi sunteţi trupul lui Hristos şi mădulare (fiecare) în parte. Şi pe unii i-a pus Dumnezeu, în Biserică: întâi apostoli, al doilea prooroci, al treilea învăţători; apoi pe cei ce au darul de a face minuni; apoi darurile vindecărilor, ajutorările, cârmuirile, felurile limbilor…” (1 Corinteni, cap.12, vers.27 si 28) ; “Ci precum într-un singur trup avem multe mădulare şi mădularele nu au toate aceeaşi lucrare, Aşa şi noi, cei mulţi, un trup suntem în Hristos şi fiecare suntem mădulare unii altora; Dar avem felurite daruri, după harul ce ni s-a dat. Dacă avem proorocie, să proorocim după măsura credinţei; Dacă avem slujbă, să stăruim în slujbă; dacă unul învaţă, să se sârguiască în învăţătură; Dacă îndeamnă, să fie la îndemnare; dacă împarte altora, să împartă cu firească nevinovăţie; dacă stă în frunte, să fie cu tragere de inimă; dacă miluieşte, să miluiască cu voie bună! Dragostea să fie nefăţarnică. Urâţi răul, alipiţi-vă de bine…” – cf. Romani, cap.12, vers.4-9 ; “Căci precum trupul unul este, şi are mădulare multe, iar toate mădularele trupului, multe fiind, sunt un trup, aşa şi Hristos. Pentru că într-un Duh ne-am botezat noi toţi, ca să fim un singur trup, fie iudei, fie elini, fie robi, fie liberi, şi toţi la un Duh ne-am adăpat. Căci şi trupul nu este un mădular, ci multe. Dacă piciorul ar zice: Fiindcă nu sunt mână nu sunt din trup, pentru aceasta nu este el din trup? Şi urechea dacă ar zice: Fiindcă nu sunt ochi, nu fac parte din trup, – pentru aceasta nu este ea din trup? Dacă tot trupul ar fi ochi, unde ar fi auzul? Şi dacă ar fi tot auz, unde ar fi mirosul? Dar acum Dumnezeu a pus mădularele, pe fiecare din ele, în trup, cum a voit.Dacă toate ar fi un singur mădular, unde ar fi trupul? Dar acum sunt multe mădulare, însă un singur trup. Şi nu poate ochiul să zică mâinii: N-am trebuinţă de tine; sau, iarăşi capul să zică picioarelor: N-am trebuinţă de voi.Ci cu mult mai mult mădularele trupului, care par a fi mai slabe, sunt mai trebuincioase. Şi pe cele ale trupului care ni se par că sunt mai de necinste, pe acelea cu mai multă evlavie le îmbrăcăm; şi cele necuviincioase ale noastre au mai multă cuviinţă. Iar cele cuviincioase ale noastre n-au nevoie de acoperământ. Dar Dumnezeu a întocmit astfel trupul, dând mai multă cinste celui căruia îi lipseşte, Ca să nu fie dezbinare în trup, ci mădularele să se îngrijească deopotrivă unele de altele. Şi dacă un mădular suferă, toate mădularele suferă împreună; şi dacă un mădular este cinstit, toate mădularele se bucură împreună. Iar voi sunteţi trupul lui Hristos şi mădulare (fiecare) în parte.” – cf. 1 CORINTENI, cap.12, vers.12-27)!

    Si atunci…de cand pana cand UITA si INCALCA mai marii nostri pastori DREPTURILE si “PREROGATIVELE” si lucrarile firesti si specifice pe care noi mirenii le avem in Trupul mistic al lui Hristos care este Biserica ??? De cand socot ei ca nu este de trebuinta si nu este important SA NE INTREBE si SA NE CONSULTE in aceste chestiuni majore si pe noi pastoritii lor? De ce nu vor sa auda SI VOCEA POPORULUI (“vox populi Ekklesia”) peste care pastoresc ?

    In vremea antica la EPICLEZA, se transforma painea si vinul (aduse ca jertfa si ofranda de catre crestinii participanti la oficierea si celebrarea cultului crestin) in urma rugaciunilor de invocare a venirii Duhului Sfnat si a Prefacerii Darurilor pe care rugaciuni LE INALTAU SI LE SPUNEAU IN COR SI INTR-UN GLAS TOTI CEI ADUNATI PENTRU JERTFA EUHARISTICA! Abia mai apoi, si nu dintr-o data, ci in timp, au inceput preotii si episcopii sa rosteasca in altar si IN NUMELE POPORULUI si separat de popor si cu voce scazuta ceea ce pana atunci rostea POPORUL CELOR CREDINCIOSI!

    La fel si in ceea ce priveste REABILITAREA si REPRIMIREA in Biserica a celor care pacatuisera si fusesera afurisiti sau excomunicati din comunitatile antice crestine, IERTAREA acestora nu o dadea preotul sau episcopul dupa propria lui socotinta ci ERA INTREBATA si OBSTEA LOCALA, iar marturisire si confesiunea si regretarea pacatelor si promisiunea de indreptare se facea de catre penitenti IN FATA INTREGII ADUNARI A UNEI OBSTI DE CREDINCIOSI si daca pocainata era sincera iertarea O DADEA OBSTEA, iar Preotul citea rugaciunile de absolvire si isi punea mainile peste capul celor pacatosi Iertandu-i IN NUMELE LUI HRISTOS si CU VOIA POPORULUI!

    De asemenea cand se alegea un epsicop, sau preot ERA INTREBATA OBSTEA unde si peste care trebuia sa pastoreasca viitorul pastor si se tinea cont de vointa ei si daca obstea nu-l voia din motive intemeiate, chiar daca el ar fi fost hirotonit de catre ierah (fara stirea obstii si in ascuns) hirotonia si mandatul pastoririi sale NU ERA SOCOTIT VALABIL!!

    Iata ce PUTERI si PREORGATIVE si drepturi si lucrari duhovnicesti au avut in vechime laicii si OBSTIILE DE CRESTINI…!! Laicii erau IMPREUNA SAVARSITORI ai Tainelor Bisericii si IMPREUNA LUCRATIORI IN VIA BISERICII impreuna cu clericii la lucrarirle pe care Biserica le are de savarsit in lume (si care lucrari sunt: de INVTARE a oamenilor a Adevarului adus si Revelat de Hristos, de SFINTIRE a oamenilor si de CONDUCERE a lor pe calea mantuirii).

    Si acum… oare mirenii ortodocsi NU MAI AU ACESTE DREPTURI?? Oare au cazut aceste drepturi si puteri ale mirenilor, ale CASNICILOR LUI DUMNEZEU in …”DESUETUDINE” ?? oare au fost ABROGATE TACIT si in timp de catre ierahi ?? si au incetat ele sa mai fie vii si proprii (adica sa apartina) POPORULUI MIRENILOR??
    NU! NU AU INCETAT! Nici nu s-au abrogat! Nici nu au cazut in desuetudine! Nici nu au fost “deposedati” mirenii de ele, ci acestea SUNT si APARTIN INCA mirenilor, caci Ceea ce Insusi Dumnezeu le-a dat robilor Sai, nu le pot lua “capeteniile” acestor casnici care compun CASA LUI DUMNEZEU – BISERICA SA!

    Asadar, hotarasca… ce vor vrea “mai marii”, sau teologii sau “reprentantii” ortodocsi care sunt acum in Cipru…!
    Insa ceea ce ei hotarasc NU ESTE CU MANDATUL si cu STIREA si CU VOIA si cu DELEGAREA INTREGULUI TRUP MISTIC AL BISERICII Ortodoxe de Rasarit!

    Nici politicienii nu indraznesc sa ia decizii politice majore fara sa aduca vorba si fara sa organizeze REFERENDUMURI policice, prin care ii INTREABA pe alegatorii lor despre oportunitatea anumitor decizii pe care vor sa le ia in viata cetatii!

    Oare de ce in VIATA BISERICII aceleasi principii nu sunt valabile, iar pastorii nostrii se poarta ca niste adevarati DESPOTI?
    Fiindca au vazut ca poporul peste care pastoresc nu are multa cultura bisericeasca si nu-si cunoaste DREPTURILE si PUTERILE si LUCRARIRILE date de Insusi Dumnezeu in Trupul Bisericii!!
    Numai ca acum poporul se lumineaza si incet, incet se dezmeticeste si dumireste, despre CALITATEA si SINCERITATEA si CAPABILITATEA si AUTENTICITATEA pastorala pe care au au sau nu pastorii, si s-ar putea sa ridice vocea in fata lor a pastorilor si sa le ceara socoteala pentru ceea ce fac in numele lor, si mai ales s-ar putea sa INALTE RUGACIUNI in fata MARELUI PASTOR – Hristos, si poate Domnul din Ceruri le va face vreo surpriza in curand si mirenilor si actualilor pastori INTERVENIND El cu vreun eveniment prin care sa-si curateasca si pastreze curat pe mai departe GRAUL cel curat, duhovnicesc AL Bisericii Sale…!

    Domnul sa aiba mila de noi toti si de Pastorii nostri!

  7. Când zi de zi se stinge duhul,
    Şi-i tot mai rară pocăinţa,
    Şi modernismul înrobeşte
    Şi schimbă radical credinţa,

    Capii bisericii trag turma
    Către o ţintă clar lumească,
    Punându-l pe Iisus în centru,
    Şi dragostea,, pretins ’’ frăţească.

    Scopul se simte’a fi politic.
    Şi cei ce pregătesc unirea,
    Vor să ne’arate-o nouă cale
    Spre-a dobândi desăvârşirea.

    Şi ne’ntrebăm : – aşa unire,
    O vor de dragul lui Iisus,
    De vreme ce nu-şi schimbă viaţa
    Şi calea strâmbă ’acest apus ?

    Când fac negoţ – chiar şi în dogme-
    Cu tact şi cu diplomaţie,
    Dorind să ne închidă gura
    Cu ,, vorbe de inginerie’’ ?

    Cu’ameninţări şi cu osândă,
    Ce fel de dragoste, zidesc ?
    La care dragoste ne cheamă,
    Şi pentru cine ne unesc ?

    Care-i câştigul pentru turmă,
    Şi sporul –pentru veşnicie-
    Părinţi moderni, care ne trageţi,
    Spre noua voastră’ortodoxie ?

    Ne obligaţi să nu mai credem,
    Cuvântul sfinţilor părinţi,
    Spre’a vă urma supuşi oriunde,
    Cât mai creduli şi mai cuminţi ?

    Când zilnic ne luptăm cu răul
    Care ne vine din apus,
    Prin erezie şi prin viaţa,
    Atât de falsă în Iisus,

    Ce fel de dragoste ne’aduceţi,
    Şi ce iubire-i în credinţă,
    Când ei transformă Adevărul,
    Şi-l fac doar studiu ca-n stiinţă ?

    Ve-ţi rupe turma – pentru dânşii-
    Ve-ţi osândi de dragul lor,
    Pe ortodocşii cei mai sinceri
    Şi credincioşii din popor ?

    De dragul lor ne veţi aduce,
    Şi dezbinări şi suferinţă,
    Învinuiri de scop politic,
    Şi condamnări pentru credinţă ?

    Pe fiecare ne asteaptă
    Un greu răspuns, şi veşnicia,
    De’aceia noi vrem Adevărul
    Cum l-a rostit ORTODOXIA.

    Cum l-au trăit sfinţi ce-au scris-o
    Cu viaţa şi cu jetfa lor,
    Cum la rostit Mântuitorul
    Spre mărturie tuturor.

  8. Intr-un dialog, cind doua opinii sunt diferite, nu se poate ajunge la un consens decit pe doua cai, fie o parte renunta la punctul ei de vedere, fie ambele parti mai lasa cite ceva.
    As vrea un raspuns academic, daca duhovnicesc nu se poate, la intrebarea: Ce trebuie si pot lasa ortodocsii ca sa se ajunga la un consens cu catolicii?
    Ori Ortodoxia este imperfecta, astfel incit suntem noi eretici, ori este perfecta, iar noi nu trebuie sa lasam nimic.
    Relativismul este el insusi o erezie. Iar relativizarea adevarului in dialogul din Cipru, pentru a face pe plac catolicilor este erezia ereziilor.
    Eretic este cel care discuta cu catolicii de pe pozitie de egalitate. Noi suntem drept-slavitori, iar ei nu. Eretic este cel care discuta despre unire de pe pozitia compromisului, iar nu de pe pozitia solicitarii renuntarii totale le ereziile catolice. Adevarul nu poate fi decit deplin. Teoria ca fiecare din noi ne-am indepartat putin de el, si ca trebuie sa vedem unde avem fiecare dreptate este erezie.
    Ortodoxia este singura Biserica a lui Hristos, restul este erezie. Dupa ce au golit bisericile din occident de credinciosi, acum vor sa acapareze popoarele ortodoxe. Stau prost cu finantarea?
    Inainte de orice dialog si chiar de renuntarea la ereziile lor, ar trebui sa ceara iertare in genunchi ardelenilor pentru martirajul nedrept la care i-a supus de-a lungul uniatiei pe ortodocsi si chiar pe uniati.
    Cum de se discuta cu calaii ardelenilor.
    Cititi-l frati crestini pe Pr. Staniloaie pe problema uniatiei. Veti vedea ca catolicismul a fost cea mai virulenta forma de antiromanism ce a existat in istorie. De la niste oameni care se pretind crestini sa afli ca au ucis bestial oameni in Ardeal pentru ca au refuzat catolicismul, este cutremurator. Abuzuri de tot felul: batalile, confiscarea averii, stramutarea fortata, fiscalizarea abuziva, discriminarea continua, inchiderea sau uciderea celor care se plingeau de abuzurile catolicilor, apelul la armata austriaca, care s-a comportat fata de romanii ortodocsi care erau cetateni ai imperiului mai rau decit fata de inamici in vreme de razboi. Toate acestea impun cu strasnicie scuzele smerite ale catolicilor si recunoasterea clara a vinovatiei. Nu discuti cu cei care ti-au ucis strabunicii.
    Eu, ca ardelean, sunt impotriva dialogului cu dusmanul de veacuri al romanilor din aceasta parte de tara. Ceea ce se intimpla in Cipru este capitulare fara conditii si tradare. Tradare, tradare, tradare. Simplul dialog fara cererea de scuze si fara renuntarea la erezii este tradare.
    Stiu ca nu o sa fie multi de acord cu mine, dar daca se semneaza proerezie in Cipru, cred ca ar trebui sa ne separam si de ereticii din Biserica Ortodoxa.

  9. Pingback: Ortodocşi şi romano-catolici discută în CipruLevkosia, Aristeidi Viketou „Biserica Ciprului găzduieşte cu simţ de responsabilitate dialogul dintre ortodocşi şi romano-catolici”, Kiprou pergamou kai sassimona declarat Arhiepiscopul Hrisostomos
  10. Pingback: Se pregateste in Cipru vanzarea Bisericii catre Papa? » Ortodoxie – Catolicism - Diferenţe şi asemănări
  11. @admin

    ok, am priceput. e rau ceea ce se intampla. Urmatorul lucru care este de facut pentru noi cei care nu suntem de acord si care am luat la cunostinta primejdia – care deja e ca si infaptuita?

    Nicio Campanie? Nicio conferinta? Nimic? Luam la cunostinta, spunem : e de rau!, apoi ne intoarcem linistiti la lucrurile noastre?

    Intreb si eu…

  12. Vanzarea unei biserici ortodoxe nu se poate face asa usor, mai ales din pricina structurii:
    – trebuie sa umble la slujbe, ca-i vorba de Sfanta Liturghie sau de celelalte si sa le alinieze la linia catolica;
    – trebuie sa creeze o structura piramidala, pt a nu sufla nimeni: numirea staretilor si a preotilor de mir de exclusiv de catre ierarhi;
    – trebuie sa mai treaca in proprietatea structurii patriarhale bunurile bisericesti, care dupa cum stiti apartin comunitatilor. Aici este cheia si aici se va lovi, iar acest lucru se va face politic , in parlamentele natiunilor ortodoxe.

    NU VOR PUTEA SA TREACA IN SUBORDINEA LOR NICI O BISERICA ORTODOXA, DACA NU VOR REUSI SA TREACA BUNURILE BISERICESTI, DIN PROPIETATEA COMUNITATILOR, IN PROPRIETATEA PATRIAHIILOR. FITI CU OCHII PE PARLAMENT !

  13. Daca se vor lua decizii straine de ortodoxie, avand in vedere ca parerea laicilor nu este luata in seama, ba chiar sunt mustruluiti sever ca nu cumva sa aiba vreo parere sau sa isi puna intrebari,caci, nu-i asa, gandesc alti mai mari pentru noi , de exemplu Hrisostomos al Ciprului, cred ca rezultatul va fi din nou scindarea bisericii ortodoxe .

  14. @mafsi ,
    stiu ca nu pe mine m-ai intrebat dar o sa-ti spun ca , din ceea ce stiu eu , razbointrucuvant.ro incearca sa ne atraga spre credinta ortodoxa si spre un razboi in duh si adevar , corect biblic . N-are a face cu instigarea , cu lupta antisistem , cu demonstratiile si campaniile . De ce ? Simplu : foarte multi din cei care fac asta ( campanii , demonstratii … ) au ajuns sa fie manipulati foarte eficient tocmai de sistem , tocmai de elitele care vor sa instaureze noua ordine mondiala , sau cum ar zice cineva , sunt aliatii falsei noi ordini mondiale ( iti dau senzatia ca lupti pentru ceva dar de fapt esti , indirect , simbriasul lor ) . Ex. : rolul demonstratiilor , grevelor organizate , acceptate , de multe ori si al celor spontane este ca in momentul cand eu aflu de ele sau le vad la televizor sau citesc despre ele , sa ma simt oarecum razbunat , sa simt ca cei care demonstreaza ma reprezinta si pe mine ( chiar daca eu stau intr-un fotoliu ) si sa spun in acel moment : ” bravo baieti ” . Ce au rezolvat smecherii care au organizat asta ? Faptul ca tensiunea pe care o acumulasem eu , s-a eliberat intr-u catva , s-a diminuat in orice caz si a doua zi pot sa ma intorc eu la mele , ei la ale lor . Asta-i mersul , a fost studiat , creat , implementat char de ei , de elite . Sa nu uitam ca sindicatele , democratia , comunismul , au fost create de ei tocmai pentru asta : falsa iluzie ca noi , cei multi , am avea un cuvant de spus in mersul lumii
    Prin urmare , cu ce te ajuta campaniile , conferintele ? S-ar putea sa constati la un moment dat ca nu mai sunt suficiente si sa vrei mai mult . Cum ? Trecand la un razboi fatis , direct , in adevaratul sens al cuvantului , un jihad . De asta musulmanii au ajuns la ceea ce ei numesc “jihad” . Vrei asa ceva ? Inseamna ca nu-l iubesti suficient pe Iisus si vrei altceva …

  15. Este trist ce se intampla,dar sa nu facem ca Adam si sa dam toata vina pe ceilalti!Si noi contribuim,poate,intr-un procent mai mic sau mai mare la aceste faradelegi si va asigur ca acuzand nu indreptam cu nimic situatia…cititi ce spunea Cuv Paisie Aghioritul cand ceva nu mergea bine!
    E bine sa se protesteze pt ca tacerea poate fi luata ca un raspuns si atunci se face si mai mult rau dar sa se faca dupa cum spunea parintele Porfirie adica fara sminteala!Trebuie mult discernamant…Sf mucenic Stefan a zis ‘Doamne nu le socoti lor pacatul acesta’si nu ‘Doamne ei nu au gresit cu nimic’!Ideea e ca trebuie sa le aratam cu dragoste ca gresesc si nu in alt fel pt ca atunci mai mult se vor invartosa si se va produce un rau indoit!
    ……………………………………………………………..

    Si Ioanichie a fost atat de inselat de aceasta ratacire, incat arunca icoanele de prin biserici si prigonea pe cei ce se inchinau inaintea lor, nevrand nici sa auda vorbindu-se de sfintele icoane, credinta lui neputand intelege o vreme ratacirea de la curtea imparatilor sai. Dar Dumnezeu l-a izbavit de aceasta inselare, printr-un calugar care-l scoase din ratacire, zicandu-i pe nume, fara sa-l cunoasca mai dinainte: “O, fiule Ioanichie, daca te numesti crestin, pentru ce treci cu vederea icoana lui Hristos? Zadarnice sunt toate ostenelile faptelor tale celor bune, daca nu ai credinta cea dreapta”. Si, cunoscand ca de la Duhul Sfant s-a facut aceasta, a cazut la pamant, inchinandu-se. Si cerand iertare, ca din nestiinta a gresit, a fagaduit indreptare.

    -Tot despre erezie e vorba si aici dar diferenta o face cel care procedeaza cu discernamant duhovnicesc si dragoste;
    -Spunea Cuv Paisie : “Biserica Ortodoxă nu are nici o lipsă. Singurul ei neajuns este lipsa ierarhilor şi păstorilor serioşi cu principii patristice. Cei aleşi sunt puţini, dar aceasta nu trebuie să ne neliniştească, căci Biserica este a lui Hristos şi El o conduce”.

    “Cred că nu este deloc bine să ne despărţim de Biserică de fiecare dată când Patriarhul greşeşte, ci fiecare are datoria şi obligaţia de a protesta şi de a lupta după puterile sale în sânul Bisericii… Dacă pentru o abatere sau alta a patriarhilor ne despărţim şi facem propriile noastre biserici – să ne ferească Dumnezeu! – îi vom întrece chiar şi pe protestanţi. Uşor se desparte cineva, însă greu se întoarce.“.

  16. Frate Ionel Stanica.
    Citeste scrierile Pr. Staniloae despre uniatie. Te rog din suflet.
    Eu acum citesc si ma cutremur de cinismul si ipocrizia cu care catolicii au falsificat documentele oficiale, au impus cu forta ceea ce nu s-a acceptat, au taiat, au spinzurat, au violat, au expulzat, au confiscat averi, au torturat, au ucis, iar cind au considerat necesar au incalcat pina si propriile legi si canoane.
    Ei vor legitimitatea juridica a conducerii, apoi vor sti ce sa faca cu ea, vor sti cum sa o extinda la cadrele dorite de dinsii si cum sa minta in fata pe toata lumea.
    Uniatia este un semnal grav de alarma despre ce sunt capabili catolicii.

    Frate admin.
    Nu sunt adeptul schismei pentru motive minore, dar ca jurist o spun cu semnatura si stampila daca mi se cere: dupa semnarea actelor este mult, mult prea tirziu. Se va naste dreptul juridic si politic de a ii combate pe neecumenisti.
    Cind vor da un comunicat, deja actele vor fi fost semnate de mult.
    In mod normal, la tehnologia de acum, toate lucrarile trebuiau sa fie transmise in direct pe Internet, cu traducere oficiala in toate limbile popoarelor crestine, iar documentele oficiale postate pe un site oficial in facsimil.
    Doar viclenia si faradelegea lucreaza in ascuns. Simplul fapt ca lucreaza netransparent este proba, nu prezumtie.
    Si oare pisica latra? Ce credeti ca poate lucra in ascuns o adunatura de ecumenisti?
    Cind o sa vreti sa ne organizam, sa luam masuri, o sa fie prea tirziu. Oricum, eu sunt ultimul care am legitimitatea de a organiza ceva.
    Din ierarhi ar trebui sa se ridice opozitia. De la noi sau dintr-o alta tara ortodoxa. Poate sa fie si un ierarh crestin ortodox chinez, daca ai mei nu salveaza ortodoxia, eu pe acela o sa-l urmez. Amin!

  17. “Incepând lupul cel depărtat de Biserică a sfâşia turma lui Hristos, tu ca un diamant tare i-ai stat împotrivă, pentru care ai atras asupra ta ura celor mai mari ai Romei, iar noi fericindu-ţi îndrăzneala te binecuvântăm strigându-ţi:

    Bucură-te făclie prealuminată a Bisericii;
    Bucură-te ce cu lumină ai orbit ereticii;
    Bucură-te că la pocăinţă pe toţi i-ai chemat;
    Bucură-te că tâlhăreştilor sinoade nu te-ai plecat;
    Bucură-te că doar cei învârtoşaţi nu te-au urmat;
    Bucură-te că nu ai pregetat cu blândeţe a-i mustra;
    Bucură-te că prin cuvinte sfinte la Ortodoxie pe mulţi ai adus;
    Bucură-te că minciuna catolicilor nu te-a supus;
    Bucură-te sfinte Marcu, mare mărturisitor şi apărător al Ortodoxiei!

    Impăratul Ioan al Bizanţului cerând ajutor apusenilor în nevoile poporului în vreme de război, legat-a prieteşug cu latinii, iar tu nicicum nu ai vrut a întări acest sfat, ci drept mărturiseai şi-L slăveai pe Hristos Dumnezeu zicând: Aliluia!

    Chemând papa în cetatea Florenţei pe ortodocşii arhierei din toată lumea, fost-ai şi tu chemat la acel rău sobor, şi punându-ţi înainte dogmele ereticeşti, te ispiteau să te învoieşti cu ei, iar tu nicidecum nu ai voit a auzi de aceasta, ci îndată i-ai mustrat pe faţă, pentru care te lăudăm:

    Bucură-te ce pe latini i-ai vădit de eres
    Bucură-te că la învăţarea norodului ortodox ai purces
    Bucură-te că nu ai răbdat dezbinarea Bisericii
    Bucură-te că nu ai semnat zapisul cu catolicii
    Bucură-te voinic propovăduitor al Sfintei Predanii
    Bucură-te că te-ai împotrivit unirii cu schismaticii
    Bucură-te că cele şapte soboare ţi-au fost dreptar
    Bucură-te ale catolicilor cârteli, zadarnice le-ai prefăcut
    Bucură-te sfinte Marcu, mare mărturisitor şi apărător al Ortodoxiei!

    Singur, sfinte părinte, te-ai aflat în acel nelegiuit sobor ca un fiu al luminii, mărturisind dogma Sfântului Duh care purcede numai din Tatăl, dar închinat dimpreună cu Fiul, o singură Dumnezeire în trei ipostasuri, căreia Îi cântăm: Aliluia!

    Duhul Sfânt pe care l-ai mărturisit după învăţăturile Sfinţilor Părinţi te-a întărit pe tine cel ce erai sfinţit de El, spre a răbda prigoana şi însingurarea, pentru care auzi:

    Bucură-te aur preastrălucit
    Bucură-te că în foc te-ai lămurit
    Bucură-te că mărturisind te-ai mântuit
    Bucură-te că pe demoni i-ai asuprit
    Bucură-te credincios apărător al adevăratei credinţei
    Bucură-te păstrător al Sfintei Tradiţii
    Bucură-te tâlcuitor iscusit din scripturi
    Bucură-te luminos povăţuitor de mulţimi
    Bucură-te sfinte Marcu, mare mărturisitor şi apărător al Ortodoxiei!

    Ca altă dată un nou Moise te-ai arătat, că din muntele cel sfânt pogorându-te către poporul cel păcătos, le-ai sfărâmat ereticesul aşezământ şi idolul pe care şi l-au făcut, aruncându-l degrab sub blestemul Sfinţilor Părinţi, pe cei ce nu ştiau să cânte lui Dumnezeu: Aliluia!

    Văzându-te fiii blestemului celui veşnic că nu te pleci hotărârilor lor, care nicidecum nu au putut a te pleca în vicleşuguri, au aruncat pricini nedrepte asupra ta, prin care în surghiun te-au trimis, iar poporul cel binecredincios departe de tine fiind, îţi cânta:

    Bucură-te surpătorul ereticeştilor oşti
    Bucură-te înfricoşătorul netrebnicilor papistaşi hulitori
    Bucură-te ridicătorul înşelaţilor ce se smeresc
    Bucură-te rană mult chinuitoare latinilor eretici
    Bucură-te pierzătorul anatemelor celor mincinoase
    Bucură-te dumnezeiasca lumină a celor prigoniţi pentru dreptate
    Bucură-te povăţuitor şi cârmaci ortodocşilor
    Bucură-te vrednic stareţ al monahilor evlavioşi
    Bucură-te sfinte Marcu, mare mărturisitor şi apărător al Ortodoxiei!

    Nu ai încetat, părinte, a scrie epistole şi învăţături care erau pline de Duh Sfânt, în care rătăcirea catoliceştilor învăţături o arătai; pentru aceasta noi cei binecredincioşi îl lăudăm pe Dumnezeu cântându-i: Aliluia!

    Toată cetatea Bizanţului căzută la un gând cu papa Romei o ai afurisit, iar mica turmă ce nu s-a învoit cu neadevărul pe tine te-au luat păstor, care cu un glas te laudă:
    Bucură-te stea ce ai condus pe necredincioşi la credinţă
    Bucură-te cel prin care se luminează norodul
    Bucură-te izgonitorul de iscusite vicleşuguri
    Bucură-te făcător de nemincinoase minuni
    Bucură-te mângâietor al căzutelor făpturi
    Bucură-te stâlp de foc al credinţei
    Bucură-te ce neclintit ai pătimit umilinţe
    Bucură-te temelia dreptei credinţe
    Bucură-te sfinte Marcu, mare mărturisitor şi apărător al Ortodoxiei!

    (din Acatistul Sf. Marcu, Episcop al Efesului)

  18. @fane

    imi place gandirea ta sanatoasa. pana acum stiu 3 care gandesc asa de pe netul ortodox. Cam putini dar nu deznadajduiesc ca acel raspuns al tau va fi citit si de altii.

    Doamne ajuta si sa sporesti duhovniceste!

  19. Eu ma intreb daca Biserica noastra ortodoxa romana a luat o hotarare in sensul celor ce se discuta in Cipru. Avem un reprezentant, dar care este mandatul lui?Sfantul Sinod a discutat aceste lucruri?Am mare incredere in unii din pastorii nostrii si as vrea sa stiu ei cum gandesc.Poate sa-mi spuna cineva, ceva concret?Altfel am un sentiment de frica ca si cand ne-am rataci, ca si cand am fi singuri… Dar Domnul este cu noi. El este singura constanta din viata noastra.Sa ne rugam la Domnul sa-i lumineze pe toti.Ori toti in rai ori niciunul in iad.

  20. E teribila fotografia aceea cu papa , horor , de speriat. Imi vine sa fug cat pot si nicidecum sa ma dau in acele brate . Sper totusi ca e un trucaj .

  21. @mafsi

    – sa avem grija la noi (ce citim, ce scriem, ce vorbim)

    – sa citim cat mai des acatistele Sfintilor care au marturisit Ortodoxia si sa ii pomenim cat mai des pe ei si pe Cuviosii Parinti care au invatat dreapta randuiala si au luptat lupta cea buna pana la sfarsit: Sf. Marcu Episcop al Efesului, Sf. Fotie cel Mare, Sf. Grigorie Palama, Nectarie de Eghina, Ioan Maximinovici, Nicolae Velimirovici, Lavrentie al Cernigovului, Simeon al Tesalonicului, Iustin Popovici, Atanasie cel Mare, Cosma Etolianul, Paisie de la Neamt, Nicodim Aghioritul, Ignatie Brancianinov, Ambrozie de la Optina, Teofan Zavoratul, Ioan din Kronstadt, Ioan Iacob Hozevitul, Serafim Rose, Arsenie Boca, Paisie Aghioritul si (slava Domnului!) multi atatia altii.

    – sa ascultam de Sfintii Parinti: “Din Vechea Romă au venit anumiţi oameni care au învăţat acolo să gîndească latineşte. Dar cel mai rău lucru e că înainte au fost bizantini, născuţi şi crescuţi prin părţile noastre; dar nu numai că şi-au schimbat credinţa, dar au şi ridicat război Ortodoxiei şi adevăratelor dogme ale Bisericii de Răsărit şi s-au răzvrătit împotriva lui Hristos Însuşi, împotriva dumnezeieştilor Apostoli şi Sfintelor Sinoade ale Sfinţilor Părinţi care ni le-au lăsat. (…) Rugăm pe toţi binecredincioşii ortodocşi: rămîneţi în credinţa strămoşească ce-aţi învăţat-o pînă acum, în care v-aţi născut şi crescut, şi cînd vremurile o vor cere, vărsaţi-vă sîngele pentru a păstra credinţa moştenită de Sfinţii Părinţi. Luaţi aminte la cele scrise mai înainte şi credeţi că Hristos vă va ajuta să le împliniţi. Fie ca umila noastră binecuvîntare să fie cu voi cu toţi. Amin.” (a se vedea intreaga ‘Hotarare’ a Sf Sinod din Constantinopol, 1583)

    – sa ne rugam Maicii Domnului ca sa acopere pe toti crestinii ortodocsi sub Acoperamantul ei si sa ne fereasca de eresuri si de erezii, iar pe cei care vor sa junghie turma lui Hristos, cu stiinta sau fara, sa ii impiedice.

  22. Nu, Doamne, nu! Nu ingadui o nelegiuire ca aceasta! Intinde curse vrajamsilor Ortodoxiei si impiedica lucrarea lor. Ajuta-ne sa constientizam ca pentru pacatele noastre se intampla toate acestea. Apara tara noastra si lumea aceasta de toate viclesugurile satanicesti. Lumineaza-le mintea ierarhilor nostri si da-le tarie sa apere Credinta Ortodoxa.

    Tu esti, Doamne, capul Bisericii, Tu esti piatra din capul unghiului, tu esti ocrotitorul nostru si nu papa.

    Ce facem? Ne intoarcem la credinta in zei? Il zeificam pe papa? Doamne, vrednic de pedeapsa este tot Pamantul pentru asemenea hula adusa Tie. Doamne ajuta-i pe ierarhii, pe pustnicii, pe calugarii, pe preotii si pe credinciosii dreptmaritori sa pastreze si sa marturiseasca credinta ortodoxa in ciuda vitregiilor timpului si sa dea in vileag viclenia vrajmasului diavol!

  23. Doamne ajuta si ne miluieste,intaraste-ne credinta si curajul de a o apara!Fereste-ne de toata erezia,prostia si dezbinarea,inselarea prin viclenii si promisiuni desarte.Ingrijeste-Te de Inaltii conducatori si reprezentantii acestui asazis dialog al pacii spre razboi cu nesatuii pamantului.Doamne Iisuse Hristoase,Maiculita Domnului si Acoperamantul nostru,Sfintilor buni marturisitori si stalpi ai ortodoxiei: Fotie cel Maare,Marcu al Efesului,Grigorie Palama,fiti pavaza binecrediciosilor crestini si luminatori ai mintilor ratacite,spre Slava lui Dumnezeu Celui in Treime laudat si inchinat:Tatalui si Fiului si Sfantului Duh in vecii vecilor.Amin!

  24. Datoria noastra de buni crestini ai Bisericii cea “UNA SFANTA,SOBORNICEASCA SI APOSTOLEASCA” UNICA BISERICA ADEVARATA(ORTO-DOXA) este de a o apara cu orice pret de orice amestec din interes sau din inselare.Biserica noastra e cea veche de la Hristos prin apostoli mostenita spre pastrare intacta si neadaugita, sau lipsind-o cu ceva, si are conducator suprem SINODUL ECUMENIC si nicidecum un papa.
    La acest dialog ,reprezentantul Bisericii noastre este PS Ciprian Campineanu,cunoscut si din alte asemena dialoguri de “prietenie” la care a participat ca bun ascultator,deci slaba nadejde in a lua pozitie opozanta fata de
    “eventualele cereri seducatoare”ale catolicilor spre impunerea primatului papalitatii eretice si vinderea puritatii BISERICIi ORTODOXE.Sa ne fereasca Dumnezeu de a purta scufite rosii spre acoperirea capetelor inselate…vorba lu’Caragiale “curat-murdar” vom fi.
    Doamne miluieste si ne indreapta pe toti spre ADEVAR SI MARTURISIRE IN CREDINTA!

  25. Exista doua tari care s-au retras din ecumenism: Serbia si Georgia. Ciudat, dar ambele au fost intoarse cu susul in jos: razboite la greu. Au fost pedepsite ! Unii de catre SUA, ceilati de catre Rusia. Drept este ca nici o atitudine de genul acesta nu ramane necompensata de Dumnezeu, dar noi ce-am avea curaj sa facem ? Ce asteptari ne mai permitem sa avem la cei ce ne conduc ? Avem curajul sarbilor si al georgienilor ? Practic noi suntem spectatori, dar avem curajul ca macar asteptarile sa ni le asumam in intregime, stiind ca antiecumenismul se pedepseste cu razboi ? ESTE DE MEDITAT…!

  26. @Ionel Stanica

    Sunteti intr-o inselare mare daca va inchipuiti ca bombele care au distrus CU PREDILECTIE sute de manastiri si de biserici sunt tot “pedeapsa” lui Dumnezeu.

    http://www.youtube.com/watch?v=nZP0ExmJ9a0

    Daca ati sti cat de ingaduitor este Dumnezeu, nu ati mai scrie acele randuri. Uitati-va putin in jur si vedeti cata rabdare are la toate ticalosiile acestei lumi si ale noastre. Din fericire, judecata inca nu a venit, ci Dumnezeu miluieste lumea si asteapta ca oamenii sa se schimbe, nu arunca bombe peste biserici si manastiri.

  27. Vizitator:

    Ati inteles gresit mesajul lui I.S., recititi-l, va rugam: se refera la pedepsirea de catre puterile lumii, nu de catre Dumnezeu.

  28. @admin

    Aveti dreptate, multumesc pentru atentionare.

    @Ionel Stanica

    Imi cer iertare, am inteles gresit cele pe care le-ati scris. Va rog sa desconsiderati mesajul meu anterior.

    Doamne-ajuta!

Formular comentarii

* Pentru a deveni public, comentariul dumneavoastra trebuie aprobat de un administrator. Va rugam sa ne intelegeti daca nu vom publica anumite mesaje, considerandu-le nepotrivite, neconforme cu invatatura ortodoxa sau nefolositoare sufleteste. Va multumim!

Carti

Articole recomandate

Rânduială de rugăciune

Articole Recomandate

Carti recomandate