CUVANTUL PARINTELUI PUSTNIC PROCLU (2010) despre ispitele grele ale lumii si ale Bisericii de astazi… CUM VA FI SFARSITUL LUMII SI CE AVEM NOI DE FACUT? “Fara sfatul duhovnicului sa nu faca niciun pas, ca ne putem duce in prapastie!”

16-09-2010 Sublinieri

“Amu, trebuie asa: dat la aparat ce am vorbit eu. Ai inteles?”

ASCULTATI CONVORBIREA:

Audio clip: Adobe Flash Player (version 9 or above) is required to play this audio clip. Download the latest version here. You also need to have JavaScript enabled in your browser.

NOTA: Asa cum am mai spus, oricat s-ar zbate si s-ar osteni unii si altii intru batjocura, insulte, can-can urat mirositor si aruncare de petarde diversioniste, orice om cu adevarat credincios are incredere ca, pana la urma, chiar daca in aceasta lume minciuna ar parea oarecand biruitoare, la Dumnezeu intotdeauna adevarul va iesi ca untdelemnul la suprafata. Numai cineva lipsit COMPLET de frica lui Dumnezeu sau orbit in intregime de cel-rau poate sa-si inchipuie ca minciuna ar avea picioare… lungi sau ca poate sa treaca si in vesnicie, la Judecatorul cel nemitarnic, drept invingatoare. Cel credincios stie ca, desi Hristos este ridiculizat diabolic, batut fara mila si scuipat in aceasta lume pentru ca a stricat socotelile arhiereilor, fariseilor si carturarilor fatarnici, desi este chiar ridicat pe Cruce si omorat, tot El are, pentru vesnicie, ultimul Cuvant.

Si, asa cum am mai aratat, fata de toata masinaria razbunatoare a murdariilor, care deja s-a pus din nou in miscare, nu avem decat aceste raspunsuri:

Spun adevărul în Hristos, nu mint, martor fiindu-mi conştiinţa mea în Duhul Sfant” (Romani 9, 1).

Nu vă amăgiţi: Dumnezeu nu Se lasă batjocorit; căci ce va semăna omul, aceea va şi secera”. (Galateni 6,7)

“Că înfricoşat lucru este a cădea în mâinile Dumnezeului celui viu (Evrei 10, 31)

Si, asa cum avertiza parintele Sofian:

în această viată putem însela pe altii, ne putem însela pe noi însine, dar nu vom putea însela Dreapta Judecată a lui Dumnezeu“.

*

“Noi trebuie sa ne rugam: Doamne, fie voia Ta, ai mila de soarta noastra!”

Amestecuşul ăsta este un semn periculos

“- Se tot vorbeste, se aude, si  sunt semne, sunt stiri, ca ar putea sa inceapa un razboi care ar putea sa fie ultimul, cel mare. Ce sa facem in situatia asta, daca ingaduie Dumnezeu? Ce se alege de noi si cum trebuie sa ne pregatim?

– Asa ar trebui: capii sa trimita pe catolici la catolici, sectarii la sectari, ortodocsii la ortodocsi, si atuncea se va potoli urgia care trebuie sa vina.

Si ma tem, si iara ma tem sa nu fie mai rau ca [si] cu Ceausescu.

– Cam incepe sa fie deja.

– Si cum este? Trebuie dusi, sa nu-i mai cheme [pe altii de] alta credinta, gramada aicea.

– Asta nu mai tine de noi, este peste puterile noastre.

– Da, asa este, ca-i peste puterile noastre.

– Dar ce sa faca oamenii?

– Noi trebuie sa ne rugam: Doamne, fie voia Ta, Doamne ai mila de soarta noastra!

Ca uite cum ii: s-ar putea, cand vine o ispita cuiva asupra cuiva, ori vrai ori nu vrai, ma simt incurcat in ite; ai vazut mustele cum se incurca in casa paianjenului... Asa si cei mari, s-ar putea sa se-ncurce; si daca ei ar lua-o de la inceput, scapa si cei mari, scapa si cei mici. Si iti spui clar, adevarul: intai ii doare capul pe cei mari, si pe urma ne doare si pe noi. Amu` toti suntem intr-o oala. Si toti care vor avea credinta, [trebuie] sa ne rugam la bunul Dumnezeu. Si noi crestinii avem datoria sa ne rugam si pentru conducatori, ca Duhul Sfant sa le lumineze mintea, sa ne poata apara, ca ei ar putea intr-o masura. Ar putea… daca vreau [vor].

Ca, adica cum ii? Nu numai ortodocsii, si celelalte limbi, si celelalte credinte… Trebuie a nu ne razbuna, a ne ruga unii pentru altii. Crestinii au datoria sa se roage mai mult, caci crestinii au adevarul in mana. Sfintii se fac sfinti numai in Biserica Ortodoxa. Si is multi care nu au evlavie la sfinti; si daca n-au evlavie, trebuie sa ne rugam: “Doamne lumineaza-le mintea, intoarna-i cu mila asupra Bisericii”... Pentru ca amestecusul ista e un semn periculos.

Parintele Iustin e tras din toate partile!

Eu va spun inca ceva: vin unii… ca de-asta, sunt de vreo doi ani de cand ma necajesc si nu pot reusi de fel. Cum sa spun, vin, cer cuvant de folos, si pe langa cuvantul de folos, vad ca apare altceva. Si-am vazut unele persoane – nu zic ca n-am vorbit, am vorbit – ce m-au intrebat si am raspuns; dar am vazut si le-am spus asa la unele persoane: asa trebuie sa vorbesti: daca am vorbit rau, rau am vorbit, daca am vorbit bine, bine am vorbit.

Pentru ca ei, cum sa spun, le infloresc, ii pune si coada, o face mai mare, ii mai pune si niste coarne. Ii spun: de ce ai schimbat cuvintele? Si rupe din gura ca eu am zis. Si daca vad asa… Si-i spun: “mai, omule, eu n-am zis asa“. Si atunci, pentru treaba asta, nu mai primesc [oameni] si sora mea mi-a spus sa nu mai primesc.

Si am spus la multi: ma rog la bunul Dumnezeu sa nu ajung ca Parintele Iustin. Ca am vazut la parintele Iustin: el e tras din toate partile! Si care nu poate, il poate ponegri. Adica il infloreste imprejurul lui, ca sa poata pica in groapa.

Treburile merg tot sucite, si-amu`, fiindca se fac treburi de-aiestea, ma pazesc a nu judeca, si asa vreau, cat pot, sa ma rog pentru el, dar… felul cum o incurcat-o itele…. nu stiu cine l-a pus de-a facut niste treburi… sucite. Prima data… vai de mine! E tras din toate partile. Si daca el ar vrea sa plece intr-o parte, il poate ataca usor. Is mai multe persoane… Se mananca, aiestia cu ceia, ceia cu ceia… Dumnezeu sa inteleaga! Dar felul cum am observat nu mai e bun… Doamne fereste! Doamne fereste!


“Lupul la oi!”

– Acuma ei fac caz de problema asta cu cipurile, cu actele cu cip. Ca de la 1 ianuarie anul viitor or sa inceapa sa bage buletine cu cip pentru toti. Si acuma au facut o noua campanie din asta: “Nu primiti actele cu cip! Nu primiti actele cu cip! Buletinele cu cip! Ca-i lepadare, ca-i cadere din har, ca nu va mai mantuiti”. Cam asta-i mesajul. Si-l pun inainte pe Parintele Iustin, primul, si apoi zic “si altii, stalpii ortodoxiei, marii duhovnici”. Va pun si pe Sfintia Voastra…

… sa trag la kil 🙂

– … c-ati fi zis anul trecut nu stiu ce, tot in sensul asta, si ei trag totul intr-o directie… nu ca ar fi bune, bineinteles ca nu sunt bune, dar ei trag oamenii intr-o directie, si zic oamenilor sa iasa din sistem, zic ei, sa plece de sub stat, din societate. Sa traiasca, cum ar veni, ilegal. Asta-i metoda, asta-i solutia pe care o vad ei, ca cipurile sunt deja…

– Nu, nu-i bun! Si… eu is de parere ca daca baga in corp, nu-i bun.

– Si pana acolo?

– Pana acolo trebe asa: spunea un parinte, era o poveste. Un cioban avea multe oi ale oamenilor. Si daca avea oile, ciobanul pleca la pascut. Si o facut o gluma. S-a suit intr-un copac si o strigat:“Lupul la oi!” Asa. Si atuncea, ce sa vezi! Daca o strigat asa, lumea s-a dus cu ciomege ca sa nu atace oile. Si o fost minciuna. Si pana la urma, mai tarziu, o fost adevarat. A venit si lupul. Si lumea n-a mai sarit. Asa se intampla si amu`.

Si pana la urma nu-i bun… partidele astea…

– “Taberele”?

– “Taberele” astea. Nu, ni[mi]ca, nu, n-au semne bune. Eu atata va spun: cel mai inalt [e] cine asculta si de biserica si de conducere. Parintele Cleopa asa a spus. Asa a spus Parintele Cleopa, sa ne supunem Statului pana la ultima despartire. Si daca atuncea… sa pastrez credinta mea. Daca ma desparte de Dumnezeu. Daca nu ma desparte de Dumnezeu n-am voie sa ma supar pe nimica.Ca uite cum e: asa lucreaza Duhul Sfant la crestini: trebuie sa ascultam a nu ne razboi – eu si cu tine si cu acela, noi avem aparte. Nu, ca sa spun… adica Duhul Sfant asa lucreaza, daca noi avem smerenie si trebuie sa ascult, si daca conducerea gaseste o metoda, ori poate ingaduit de Dumnezeu, atuncea noi trebuie sa ne rugam pentru conducatori, sa-i lumineze Duhul Sfant si cu cat ne rugam, Duhul Sfant va lumina mintea lor, ca sa spuna asa: adevarul e aicea, cum spun amu`: cei mici sa respecte pe cei mari. Iar cei mari sa aiba mila de cei mici.

Si io spui ceva de mine: cat am pus in minte sa-mi apar viata mea, sa spui adevarul, sa-i spui omului adevarul, da ori nu, si daca el nu vrea sa recunoasca, sa stau cu gura inchisa si sa ma rog: Doamne, fie voia Ta!

Si de cate ori am dat vina pe mine, am avut multa pace. Si, pana la urma, sa cautam a nu ne razbuna. Ca sa spun asa... Ca daca noi nu ascultam de conducere inseamna ca trebuie sa ascultam de alta tara, sau de altcineva.


Plecarea in munti – “o jucarie de copii”. Sfarsitul lumii nu se va anunta prin ‘aparate’.

– Nu, ei spun ca si cum am iesi total din lume…. Sa se duca oamenii in paduri, in pesteri, in locuri izolate…

– Uite, ca sa spun, este cu adevarat, au trecut si pe aicea unele persoane… dar nu da rezultat. Stii de ce? Atuncea da rezultat, daca ai act, ai autorizatie de la conducere, da, poti sa stai si in varful Ceahlaului!

– Pai nu, nu, ei spun fara acte, tocmai ca sa nu… fara nici un act.

– Nu, nu, nu ni[mi]ca! Eu le-am spus la multi: asta e o jucarie de copii.

– Dar unii o iau in serios, si oameni seriosi si preoti chiar si credinciosi zic ca asta e, e sfarsitul lumii acuma si trebuie toti sa plecam…

– Stii cand e sfarsitul lumii? Bunul Dumnezeu nu mai da prin “aparate”, prin ziare, sfarsitul lumii. E fara veste! Adica cum ii? Ca vor veni unii si vor zice ca Hristos e in cutare cetate ori in cutare pustie, ori in camari ascunse… E inselaciune! Saraca lume! E un amestecus… Nu mai stii…

Auzi? Numa` atata poti sa fii in pace: daca ai citit pe Sfintii Parinti si Sfanta Scriptura atuncea nu te mai doare capul [de] ce spun altii.


“Interesul poarta fesul”

– Asa. Si asta vroiam sa va intreb, ca ziceti sa nu raspundem cu rau, dar ce te faci cu astia vicleni, care ii insala pe oameni, care le arunca tot felul de bombe din astea ca sa-i sperie si sa-i insele si sa-i duca in prapastii, si sa le spuna sa nu-si mai dea copiii la scoala, sa nu-si mai lase copiii sa se trateze medical daca or sa fie actele cu cip, sa nu mai aiba serviciu, si asa mai departe.

– Nu, se face intre… rupere mare…

– Aicea sa spuna si sfintia voastra un cuvant ca sa stie si lumea care e pozitia parintelui Proclu.

– Eu, uite ceva… felul cum l-or sfaramat pe parintele Iustin… El, parintele Iustin nu era asa… Si totodata, is mai multe persoane… si  el e tras ca o opinca scurta de toti… Unii intr-un fel, altii in alt fel.

– Am zis si noi asta, si cand am spus asta, ei au zis ca voi huliti pe parintele Iustin, cum puteti sa spuneti asa ceva, ca nu se poate sa i se faca parintelui Iustin asa ceva, ca el e sfant, ca nu se poate…

– Uite ceva, se poate! M-am folosit de Parintele Cleopa Ilie, care a plecat la vesnicie, sise strangeau imprejurul lui mai multi ucenici pentru interes. Ca sa zica ca o fost si el ucenicul lui. Si Parintele Cleopa a spus asa:

Mai frate, de ce dati navala ca sa fiti ucenicii mei? Ca pe mine poti sa ma vezi ca sfant azi, si poti sa ma vezi peste cateva minute ca pe un drac”,

ca se poate, ca Dumnezeu daca vrea sa smereasca pe cineva, sa ingaduie asupra lui napaste, necazuri, si atuncea… Noi suntem in mana lui Dumnezeu, si El o vrut asa... Ca daca vrea sa fie ucenic – sa asculte de staret, sa nu faca voia lor, sa ajute, sa fie cu frica de Dumnezeu.

Dar… ca sa spun, odata Parintele Cleopa, cand s-o sculat de la masa i-o lasat sa mai steie pe calugari oleaca, acolo, la masa si o pus un parinte batran sa zica asa: iertati-ma parintilor, ca Parintele Cleopa mi-o dat ascultare sa va spun asa:interesul poarta fesul, asa, (si atuncea)… ca parintele Cleopa n-o vrut sa-i jigneasca, si i-o spus mare si tare [vorba cu] cu interesul, sa stie el, fara sa-i spuie cineva. Nu-i nevoie sa-i mai spui, stie el mai bine, ca poarta fesul interesul [cel care venise sa fie ucenic al parintelui Cleopa doar de ochii lumii – n.n.]. Uite asta, … dar atata spun, eu nu sunt de parerea lui Parintele Iustin si nici acei care sunt imprejurul lui, nu-s de parerea lor, nu!


Oamenii sa tina de duhovnic. Agitatia nu e buna, o fac niste oameni fara Dumnezeu; plecarea nu da rezultat: “v-a inselat cineva cu vorbele astea”

– Dar ce ziceti? Ce ziceti ca ar trebui facut acum, ce simtiti, care e pericolul acum si ce ar trebui sa facem noi ?

– Auzi, cum sa spun, eu din partea mea, nu-i pot ajuta, eu sunt simplu…

– Nu pe aceia, dar pe oameni. Ce credeti ca ar trebui facut acum, prioritatea numarul 1?

– Amu, trebuie asa: dat la “aparat” ce am vorbit eu. Ai inteles?

– Da, dar ce sa faca oamenii mai mult, pentru ce sa se pregateasca?

– Sa tie de duhovnic. Si duhovnicul trebuie… Unele persoane mai trebuie oleaca cioplite, stii?… Sa vorbeasca in asa fel pentru pace. Ca sa nu mai fie in zdruncin omenirea, ca trebuie sa-mi fac casa incolo, n-am lemne si e prea departe…  nuuuu, ni[mi]ca. Ca noi, odata, sora mea de multe ori are obiceiul ista – tare se teme ca m-a omori cineva aicea. Si eu asa o mangai: «Fii pe pace, de ce te temi, de aceea nu scapi!»Stii de ce? Ca trebuie sa pui in minte: candva trebuie sa ma prezint undeva Sus, la Judecata. Si ca sa pot reusi, cat pot sa n-am ni[mi]ca cu nimenea, unde ma duc, trebuie sa invat cum sa se ierte, sa iubim pacea, linistea, a nu ne dusmani…

Ca uite, vin altii si-mi spun ca sunt slabi in credinta si le-am spus: ca sa nu fie slabi in credinta le spun, pe scurt: a schimba cat se poate viata si a ne ruga la Bunul Dumnezeu: «Doamne, ai mila de soarta noastra! Doamne, ai mila de soarta noastra!» Si-atuncea Duhul Sfant… Suntem datori sa iertam…

Si totodata, la treburile istea de care mi-ati spus…is niste treburi, niste oameni fara de Dumnezeu. Agitarea asta nu-i buna! Nu-i bun, nu-i bun, nu-i bun, nu-i bun!

Si pana` la urma asa ar trebui spus sa vorbeasca la aparat: ca nu da rezultat. V-o inselat cineva cu vorbele astea! Adica am auzit si eu unele persoane spun ca vreau sa se mute. Dar eu am crezut  ca vreau ceva, o liniste mai mare, asa…

– Unii mai vor si asta, da…

– Dar nu-s pentru liniste! Ca daca ar fi pentru pocainta, se poate. Stiu ca parintele Cleopa a spus asa: au fost si in Bucuresti oameni care au trait ca calugarii.

“Caderea noastra va fi din mijlocul nostru”

Dar atata va spun – ca pe timpul lui Ceausescu m-or purtat pe drumuri si au zis: cine ti-o spus: caderea noastra va fi din mijlocul nostru? Am spus: niste oameni  sfinti. Si au trecut v`o cativa ani, cat m-or purtat pe drumuri si imi spunea: spune cum ii cheama, macar unul sa-i dau. Si-am spus ca nu-i voie. Nu-i voie si nu-i voie… si au mai trecut vreo doi ani si-asa s-o-ntamplat … Si tare ma tem… au fost, poate ati auzit de niste pustnici care au avut niste descoperiri nepotrivite. Si cum?

– Cei din Rarau?

– Dar nu-s in viata, sunt trecuti dincolo. Asa am auzit, ca nu i-am vazut. Stiu ca… Si amu, aiestea o zis ca caderea lor sunt din mijlocul lor. Si ei au vrut sa-i dau macar unul, care o avut descoperire, si n-am spus. Erau in viata atunci.

– Ce-au spus ei? Ca acum circula tot felul si nu stim care sunt adevarate, care nu…

– Nu stiu, dar atata va spun, eu va dau o parere, dar nu ca vreau sa dau eu sfaturi, nu!, asa, o parere:n-ar fi bine catolicii sa se duca la catolici, sectarii la sectari, musulmanii la musulmani, sa se retraga?… Sa ramana numai ortodocsii si atuncea nu va mai fi nimica, din ce se-aude…

– Dar ce ne facem, ca si daca s-ar intampla asa, ce ne facem noi, ortodocsii, cu fratii mincinosi ortodocsi? De astia cum scapam?

– Eu am spus asa catre cineva, poate-o fi avut “aparat”. Ai nostri sunt contra la ai nostri. Asta-i modelu`. Mai mult de-atata nu!

Si eu n-am nicio putere, numai atata: Doamne, ai mila de toate sufletele care vin! Si eu amu` asa sunt: mai bine a ma ruga si a nu mai da sfaturi, ca vin unii: una spui, alta face, si altfel spune la altul, dar nici el nu crede ce o spus la altul de mine. Numa` sa inmulteasca vorbele. (… neinteligibil). Dar ca sa spun – daca-i asa, ar trebui  sa nu mai primesc sa mai dau sfaturi. Stii de ce? Nu de altceva. Eu am auzit ce-am vorbit eu si nu corespunde. Si daca (e) treaba asta, nu mai dau sfaturi nimanui, gata! Am terminat! Ii gata! Stii de ce? Ca vin si oameni credinciosi, dar vin si amestecati. Si daca vin amestecati, se poate sa ma incurc, ca si parintele Iustin.


Ispita mare! Fara sfatul duhovnicului sa nu faca niciun pas!

– Ia uitati ce zic unii de la Petru Voda:

«Vedem cum multi preoti sunt robiti de erezia ereziilor, ecumenismul,  care nu incape indoiala ca le invalideaza Sfintele Taine. Mai lucreaza doar prin pogoramant, dar nu ne putem baza pe asta. Si pentru nevatamarea noastra ar fi bine sa nu mai apelam la astfel de preoti.»

– Vai de mine!

“Sunt semne clare ca apostazia este foarte aproape, iar Biserica va dainui in catacombe, nicidecum nu va mai fi reprezentata prin oficialii de acum. Toti patriarhii ortodocsi si majoritatea episcopilor sunt pusi de sistem“.

[Pasaj din articolul “Din pricina pacatelor si a patimilor vor fi acceptate actele cu cip si pecetea finala”, de pe blogul APOLOGETICUM, din 18.08.2010, n.n.]

– Asa zic ei.

– Vai de mine! Vai de mine! Ce ispita! Ispita mare! Ii gata, am terminat-o!

Bogdaproste ca ati venit, dar atata spun: [de] lucrarea de la Petru Voda vreau asa, sa nu mai aud ni[mi]ca, nu mai vreau s-aud ni[mi]ca!

– Si la oameni ce sa le spunem? Sa faca pocainta… dar cum sa se pregateasca de vremurile care vin? Cu pocainta, cu ce?

– Fara sfatul duhovnicului sa nu faca niciun pas! Ca ne putem duce in prapastie. Si nu oricare  duhovnic, [ci] care poate judeca [pe subiectele acestea, n.n.] nu [la fel] ca parintele Iustin! Ai inteles? Ca parintele Iustin a fost un om minunat, dar toti i-au batut capul si n-a mai avut cand dormi… Vai de mine! L-or sfaramat cu totul…

Daca e ingaduit de la Dumnezeu, aiestea vin din cauza pacatelor

– Cum sa spunem la oameni asta? Ca toti au in minte numai cip, cip, toata lumea despre asta discuta…

– Auzi, uite ceva, ca pentru aieste,”mergatoare”, am zis si eu, dar nu-s aiestea!

– Deci sunt inaintemergatoarele pecetluirii?

– Da! “Mergatoare”, da, asa… dar nu-s aiestea. Si totodata, uite ceva, ca daca ma forteaza sa iau cip, nu se intampla ni[mi]ca. Stii cand? Cand am bunavointa eu sa le iau si vorbesc de rau credinta! Dar daca ma pune sa fac, sa fiu supus de lege, atuncea nu raspund eu.

– Si chiar daca e pe buletinul de identitate?

– Poa` sa fie! Adica, cum sa spun? Vreau asa… Ca daca e ingaduit de la Dumnezeu, aiestea vin din cauza pacatelor: nu ne ducem la Biserica, ne invatam a ne dusmani, ne tragem la judecati, ca[u]tam fiecare sa luam viata fiecaruia. Vai de mine, suntem de plans! Doamne, fereste! Cat putem si cat ras-putem, trebuie sa… Dupa felul cum mi-a spus, nu mai are valoare de a mai da sfaturi lumii. Nu mai, ii gata.

– De ce, ca nu mai asculta?

– Toti le-nvart pe ‘cea parte… si nu-i mai bine sa tac din gura?

Antihrist, cipuri, paza mintii si pocainta. Ce (nu) o sa ma intrebe Dumnezeu?

– Se zice ca Sfintia voastra ati spus ca s-a nascut deja Antihristul. E adevarat asta?

– Da… auzi, uite ceva… Eu cu gura mea n-am putut zice ca s-o nascut  adevarat; cand ma intreaba cineva daca s-o nascut, unde s-o nascut, cati ani are? Ai vazut? Daca eu n-am auzit, zvonul lumii: “unii zic «S-o nascut!», unii: «Nu s-o nascut!»”Astea sunt judecatile lui Dumnezeu si Bunul Dumnezeu o sa m-ajute in felul ista: nu ma-ntreaba cati ani are Antihrist, ori cand s-o nascut.De ce nu ne-am pazit mintea? De ce n-am pus inceput bun? De ce nu m-am pocait? Aiestea o sa ma-ntrebe Bunul Dumnezeu, nu cand cu cip ori fara cip… nu ma-ntreaba Dumnezeu. Cat L-am iubit, cat m-am pocait, cat am facut rau, ori cat am facut bine, asta… Daca am avut mila, mila gasesc. Dar asta este o ispita mare asupra Bisericii Ortodoxe.

– Si cum o sa iesim din ea, ce facem?

– Trebuie sa ne rugam… si totodata a vorbi frumos cu aistia care vreau [vor] sa [se] retraga, si, ca sa spun, tot cu frumosul sa ne rugam unii pentru altii si Dumnezeu nu ne intreaba ca am luat cipuri sau is fara cip, nu! Depinde cum m-o prins moartea, rugandu-ma?Dar daca eu am rautate, vai, Doamne, fereste! Eu atata spun: nu intreaba pe nimenea…


Nu ma unesc la parerile lor!

Si daca-i asa, trebuie sa ma pazesc, a nu spune nici adevarul [adica a se retrage in tacere – n.n.]… A ma ruga e porunca lui Dumnezeu. Ca multi vin si imi dau cate un pomelnic si dorm pe urechea ceea, ca Proclu se roaga. Si el toata ziua hodorogeste… Si asa ar trebui sa ma rog, fara a da sfaturi. Si daca vrea sfaturi... duceti-va la Biserica, eu trebuie sa ma rog.

Si numai dupa felul cum se afla parintele Iustin, e intr-o mare incurcatura! Si eu nu-l pot ajuta… Si eu n-am fost… Mai multi m-or chemat la el, dar nu, nici la maici, nici la calugarii de acolo, ma retrag, nu… Eu am  mortul meu. Gata. Si eu, ca sa stiti ca am mortul meu, de cate ori nu plang si mintea umbla aiurea, is mort de viu! Si Dumnezeu nu ma intreaba de ce face acela asa ori celalalt… Eu atata: sunt dator a ma ruga si a avea mila de toti. Pe parintele Iustin, asa cum e el, eu il pomenesc la rugaciune, dar nu ma unesc la parerile lor. Stii? Nu ma unesc cu nimenea, atat!

Si mi-o spus asa un parinte: atuncea am dreptul sa ma apar, cand cineva mă departă de Dumnezeu, atuncea trebuie sa imi apar credinta; dar ca sa ma contrazic cu cineva, ca nu-i bun asa, ori altfel, nu!

Dar uite ca să-ti spun… De multe ori, cand era cate o votare, eu am zis mai bine ma rog pentru toti, ca daca votez pe unul, se supara celalalt. Eu is cu toti! Adica trebuie sa am mila de toti. Dar… felul cum o incurcat-o… eu nu il pot ajuta!

– Cu rugaciunea…

– Cu rugaciunea da, dar pe el ar trebui alte persoane…

– Arhierei sau ceva…?

– Da, oameni mai mari. Eu sunt o nimica in fata lumii, o gâză sunt… Asta e! Doamne, ajuta!”

Nota Razboi intru Cuvant

Dupa tot scandalul din ultima vreme din “blogosfera”, care a si atins cote paroxistice si ne-a umplut de amaraciune si de tulburare pe toti, nu am fi dorit cu niciun chip sa mai adaugam niste motive in plus care sa-i provoace la alte si alte iesiri pline de venin si ura pe cei care au ca ocupatie doar sa strige “lupul la oi!” inainte de vreme. Si asa o parte dintre ei isi alimenteaza din orice furia si apetitul pentru vendeta si scandal, lovind haotic in alte manastiri reputate si in alti duhovnici si ierarhi, ajungand pana la a  sustine din nou continutul afiselor de pomina, sa propovaduiasca, “spovedania la icoane(!), deci facand un pas inca si mai departe in devoalarea halucinantelor idei pur sectare. Istoviti peste masura de aceasta tulburare interminabila, cautand sincer pacea si neavand nicio placere sa ni se deserte zilnic in cap aceleasi hardaie cu gunoaie, marturisim ca am dat cu greu si cu strangere de inima aceasta inregistrare, numai si numai fiindca parintele Proclu ne-a cerut aceasta explicit, ca prioritate numarul 1, repetata insistent si “off the record”, pentru a i se cunoaste pozitia si a nu fi amestecat cu o directie de actiune pe care o dezavueaza categoric. Din ascultare si din respect fata de Parintele pustnic care ne-a luminat si pana acum vietile si calea acestui site cu sfaturi bune de fiecare data, ne-am asumat sa-i facem cunoscut cuvantul. La care insa am avea rugamintea sa ne abtinem, pe cat posibil, de la comentarii care sa iasa afara din duhul si din mesajul parintelui pentru noi toti, sa nu fie, macar aici, tarat in noroi si intors pe fata si pe dos, pana ce nu va mai ramane nimic din seva sa… Sa aratam ca am inteles chemarea sa la rugaciune, la iubire si la pace intreolalta!

Desigur, stim foarte bine ca nici acest cuvant, ca si cuvantul precedent primit de la parintele Arsenie Papacioc, nu doar ca nu va fi primit de catre cei ce se vor simti vizati, dar va fi calcat in picioare, sucit si rastalmacit in mod infiorator, asa cum au aratat deja ca o pot face cu varf si indesat, si dupa cum… insusi parintele Proclu se asteapta. De altfel, se poate spune ca asistam in acaesta perioada la un fenomen de uzurpare fara precedent a cuvantului duhovnicesc, la o siluire si  la o falsificare cum rar au mai fost vazute in istoria Bisericii. Poate doar in “atelierele” ereticilor arieni si monofiziti s-a mai vazut asa ceva, cand se proceda la falsificarea scrierilor Sfintilor Parinti pentru a se strecura acolo otrava invataturilor ereticesti. Sunt evocati de-a valma, pe blogurile  cu pricina, parinti care nu au nicio legatura cu “solutiile” si cu duhul lumesc al celor care tin cu tot dinadinsul sa compromita temele importante ale rezistentei traditionaliste. Este absolut ridicol sa fie invocati parintele Dionisie, parintele Rafail Noica (vezi de la min. 32), de pilda, sau parintele Arsenie Muscalu – ca sa dam doar cele mai flagrante exemple – in sustinerea unor pozitii iesite din orice noima sau fagas duhovnicesc, pe tema actelor de identitate cu cip, cand se stie foarte bine ca atitudinea lor pe acest subiect este radical deosebita, si complet opusa, ca duh, celei promovate de  instigatorii la psihoza colectiva.

Un astfel de parinte invocat de-a valma, fara sa fie intrebat daca e sau nu de acord, sau cum vede lucrurile astazi, ci doar “ca sa traga la kil” (cum el insusi a ironizat), a fost si parintele Proclu. Asa cum aveam sa fim impresionati de fiecare data, si dupa cum stiu bine cam toti cei care  i-au trecut pragul si i-au cunoscut, “pe propria piele”, darurile duhovnicesti suprafiresti, si de aceasta data parintele Proclu a surprins prin abordarea exact a ceea ce  se intentiona a se intreba, INAINTE sa apuce sa vorbeasca, spre a deschide acest subiect, interlocutorul sau.

Aflasem, de altfel, cu vreo luna inainte, de la niste frati duhovnicesti care-l vizitasera, cum parintele, ca din senin – fara ca nimeni din cei prezenti de acolo sa-l fi intrebat sau sa-i fi spus ceva! – incepuse sa-l caineze pe parintele Iustin din pricina “ucenicilor”, lucru pe care l-am si marturisit aici. Si noi am vazut pe chipul si in tonul pustnicului aceeasi durere si dragoste, pe care si-a exprimat-o de la sine, inainte sa fi fost intrebat ceva despre cei din jurul parintelui Iustin.

De altfel, iarasi cine il stie catusi de putin pe pustnicul intelept de la Mitocu Balan poate sesiza cu usurinta si daca parintele este sau nu influentat de barfe, zvonuri, sugestii “binevoitoare” sau pe ce isi intemeiaza anumite afirmatii de care este incredintat. Si atunci va remarca din chiar cuvintele sale de unde “stie” atat de bine anumite lucruri (despre care fie nu are informatii omenesti sau despre care poate avea informatii contradictorii, dinspre diverse “partide”), cum mai mereu a uimit pe oricine cu stravederea sa. Cand vrea sa exprime ceva despre care este deplin incredintat, nu spune “am auzit”, “mi s-a spus”, “zice lumea” sau “zic unii”, ci:

am vazut” [“am vazut la parintele Iustin: el e tras din toate partile!”] si “am observat[“Is mai multe persoane… Se mananca, aiestia cu ceia, ceia cu ceia… Dumnezeu sa inteleaga! Dar felul cum am observat nu mai e bun...”] .

Si cum sa nu ramai traznit si sa te intrebi: de unde le-a vazut si le-a observat pe toate acestea? Nu asteptati insa sa va dezvaluie aceasta vreodata… “Am vazut la aparat…”, mai obisnuia sa spuna in alte imprejurari, enigmatic si contrariant pentru cei obisnuiti sa ia toate cuvintele “la litera”. Va dati seama insa cu totii ca… nu are televizor sau internet in chilie 🙂 Pe de alta parte, e adevarat, parintele insusi marturiseste ca mai multi l-au si chemat la Petru-Voda spre a ajuta la rezolvarea dezbinarilor de acolo si ca multi l-au intrebat despre “retragerea in munti”, asadar si din punct de vedere omenesc era in tema cu mult inainte sa-i punem noi aceste probleme. Insa este lesne de inteles ca despre acestea nu se putea exprima cu: “am vazut”...

Desigur, cei care se simt rau de tot cu musca pe caciula, arsi si vaditi in fapt de cuvintele Batranului, vor exploda violent, intr-o noua sarabanda de atacuri josnice, de interpretari halucinante si de acuzatii disperate, ca orice hot adevarat care nu are alta arma decat sa strige cat mai tare “Hotii”. Evident, vor recurge la aceleasi trucuri emotionale si vor urla, cum ca ar fi denigrat parintele Iustin sau ca cineva ar fi lucrat pe ascuns invrajbirea dintre acesta si parintele Proclu. Nu zicea bine parintele Arsenie Boca: “in mintea stramba si lucrul drept se stramba? Si de aceasta data, duhul cel cald si bun al parintelui Proclu si cuvintele clare ca lacrima inimii din care izvorasc sunt mai presus de orice indoiala ca Batranul pustnic nu are decat cuvinte de iubire si de compatimire pentru parintele Iustin, degetul sau mustrator indreptandu-se exclusiv asupra “celor dimprejurul lui” care “l-au tras din toate partile si l-au incurcat”, de “oamenii fara Dumnezeu” care creeaza agitatia extrema si duc oamenii in primejdii si  inselari. Dar parintele Proclu nu doreste vrajba cu nimeni si se roaga cu mila pentru toti, totodata delimitandu-se raspicat si apasat de “agitatia” si de “parerile lor”, ca de o “ispita mare”, simtindu-se responsabil pentru oameni sa le dea acest cuvant, prin persoane pe care le-a socotit de incredere, iar apoi sa fie lasat sa se retraga in rugaciune si sa nu mai trebuiasca “sa dea sfat”, tocmai ca sa nu riste sa ajunga si el si mai rastalmacit si “tras in toate partile”. Nu putem deci decat sa ne alaturam cu totii rugaciunilor sale pline de durere pentru cu adevarat minunatul parinte Iustin, pentru a fi izbavit din capcanele si din stransoarea in care ni s-a confirmat ca este tinut. Sa retina deci bine ucenicii care il fac de ras pe marele duhovnic prin comportamentul lor nu doar neclaugaresc, dar coborat deja – prin limbaj si delatiuni calomnioase – sub orice limita a moralei: nu ne dezicem si nu ne vom dezice niciodata de parintele Iustin, ci numai de ei insisi si de lucrarea lor.

Degeaba se ascund unii sub firma de imprumut a stalpilor ortodoxiei si a marilor duhovnici, pentru a-si drapa sub acest paravan sfant, propriile interese. Odata ce sunt lasati sa cuvanteze de la ei insisi sau din ceea ce Duhul le da (Dumnezeu, in timp, va arata de unde), acesti duhovnici sustin cu totul alte lucruri decat se pretinde in numele lor. Si asa cum am mai spus, oricat s-ar zbate si s-ar osteni unii si altii intru batjocura, insulte, can-can urat mirositor si aruncare de petarde diversioniste, orice om cu adevarat credincios are incredere ca, pana la urma, chiar daca in aceasta lume minciuna ar parea oarecand biruitoare, la Dumnezeu intotdeauna adevarul va iesi ca untdelemnul la suprafata. Numai cineva lipsit COMPLET de frica lui Dumnezeu sau orbit in intregime de cel-rau poate sa-si inchipuie ca minciuna ar avea picioare… lungi sau ca poate sa treaca si in vesnicie, la Judecatorul cel nemitarnic, drept invingatoare. Cel credincios stie ca, desi Hristos este ridiculizat diabolic, batut fara mila si scuipat in aceasta lume pentru ca a stricat socotelile arhiereilor, fariseilor si carturarilor fatarnici, desi este chiar ridicat pe Cruce si omorat, tot El are, pentru vesnicie, ultimul Cuvant.

Si, asa cum am mai aratat, fata de toata masinaria razbunatoare a murdariilor, care deja s-a pus din nou in miscare, nu avem decat aceste raspunsuri:

Spun adevărul în Hristos, nu mint, martor fiindu-mi conştiinţa mea în Duhul Sfant” (Romani 9, 1).

“Nu vă amăgiţi: Dumnezeu nu Se lasă batjocorit; căci ce va semăna omul, aceea va şi secera”. (Galateni 6,7)

“Că înfricoşat lucru este a cădea în mâinile Dumnezeului celui viu (Evrei 10, 31)

Si, asa cum avertiza parintele Sofian:

în această viată putem însela pe altii, ne putem însela pe noi însine, dar nu vom putea însela Dreapta Judecată a lui Dumnezeu“.

HRISTOS A INVIAT!


Va recomandam si:

***

*


Categorii

Biserica la ceas de cumpana, Cipuri, acte electronice, carduri, Parintele Proclu, Portile Iadului, Razboiul nevazut, Vremurile in care traim

Etichete (taguri)

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Articolul urmator/anterior

Comentarii

182 Commentarii la “CUVANTUL PARINTELUI PUSTNIC PROCLU (2010) despre ispitele grele ale lumii si ale Bisericii de astazi… CUM VA FI SFARSITUL LUMII SI CE AVEM NOI DE FACUT? “Fara sfatul duhovnicului sa nu faca niciun pas, ca ne putem duce in prapastie!”

VEZI COMENTARII MAI VECHI << Pagina 5 / 7 >> VEZI COMENTARII MAI NOI

  1. Pingback: PAROHIA "SF.PROOROC ILIE TESVITEANUL si SF. IERARH GRIGORIE PALAMA"-GIRONA (CATALUNYA) » Blog Archive » CUVANTUL PARINTELUI PUSTNIC PROCLU
  2. Mda… se pare ca am ajuns si eu pe saccsiv la moderare. Am pus un comentariu acolo, si vroiam sa primesc un raspuns din care sa ma folosesc dar, desigur nu se poate. Inainte sa inchid casuta am observat ca mesajul era in asteptare si am zis… parca vad ca nu trece… ia sa dau un print screen.

    [ http://img291.imageshack.us/img291/8426/comentariurespinspesacc.png ]

    Si ghiciti ce… n-a trecut.

    Dar ceilalti mint, dezinformeaza, scot din context, nu permint comentariilor care ii critica sa treaca… bla blati-e scarba de linia asta.

  3. @ ROrtodox:

    Acum, trebuie sa ne ferim si noi de a raspandi zvonuri fara fundament, legende, caci nu facem bine, putem nedreptati foarte rau. Fara asta, comentariul ar fi fi fost OK. Asa, dam motive sa nu fie aprobat… Totusi sa nu facem si noi ca ei. Nu ajuta pe nimeni sa recurgem la astfel de mijloace. Altfel, multumim sincer pentru sprijin.

  4. Pingback: Razboi întru Cuvânt » Ce am retinut din talcuirile si avertismentele Cuviosului Daniil Gouvalis privitoare la Apocalipsa. Cum sa ne ferim de exegetii improvizati si de speculantii financiari ai profetiilor eshatologice? CUM TALCUIESC SFINTII PARIN
  5. Pingback: Lumină și iertare « Vremurile de pe urma
  6. Pingback: Război întru Cuvânt » 29 SEPTEMBRIE – CENTENARUL NASTERII PARINTELUI ARSENIE BOCA. Roadele iubirii de sine si ale ravnei fara sfatuire si fara ascultare. Cum iti poti “taia mintea” in Scripturi si pana unde se poate ajunge? Cum
  7. Pingback: Razboi întru Cuvânt » INCA NE MAI RABDA DUMNEZEU PENTRU RUGACIUNILE CUVIOSILOR ASCUNSI DE LUME, DAR OARE VOM PRICEPE SI NE VOM CAI? “Numai amanari mici. Cine le face? Oare Dumnezeu imbranceste? Hai, inca o luna, doua… Situatia asa merge
  8. Pingback: Razboi întru Cuvânt » COMUNICAT MAI: se lasa deschisa alternativa cartilor de identitate actuale? DEZBATERE PUBLICA PE TEMA NOILOR ACTE DE IDENTITATE CU CIP
  9. “- Asa ar trebui: capii sa trimita pe catolici la catolici, sectarii la sectari, ortodocsii la ortodocsi, si atuncea se va potoli urgia care trebuie sa vina.”IN sfrsit un ADEVARAT crestin care nu arunca in iad celelalte confesiuni.respect profund.

  10. Pingback: Război întru Cuvânt » SFANTUL TEODOR STUDITUL – cuvinte impotriva “libertinajului” duhovnicesc: “Cata vreme suntem inlauntrul staulului, oile lui Hristos suntem, chiar daca ne umple raia, ne loveste boala, tot ai Domnului
  11. Pingback: Război întru Cuvânt » INDEMN LA RUGACIUNE STARUITOARE IN VREMURILE TULBURI PE CARE LE TRAVERSAM
  12. Pingback: Razboi întru Cuvânt » Omilie pe tema CARDULUI CETATEANULUI a IPS Hierotheos Vlachos: Sa primim… “cardul” de CETATEAN CERESC si sa ne punem numele lui Hristos in inimi!
  13. Pingback: Razboi întru Cuvânt » “Sminteala pentru evrei si nebunie pentru…” zelotistii de tip Barabas? Reflectii despre un scandal mediatic provocat pe seama manastirii Petru-Voda, plecand de la un cantec: “Sfanta tinerete legionara&
  14. Pingback: Război întru Cuvânt » Sa recitim impreuna (V): VLADICA AVERCHIE TAUSEV (35 de ani de la adormire) DESPRE O FORMA DE APOSTAZIE FOARTE ACTUALA, dar ignorata atunci cand ne centram doar pe corectitudinea formala. CE CAUTA INTRIGILE IN BISERICA?
  15. In cine sa ne punem nadejdea?

    Chintesenta vietii crestinului ortodox este de a cunoaste, de a trai si de a marturisi adevarurile credintei noastre. Acestea vor ramane pururea atributele esentiale prin care omul se va ridica de la stadiul vegetativ, de spectator si consumator al dulcegariilor si tentatiilor prezente in mediul sau inconjurator, la un stadiu net superior, la acela de implinitor al Cuvantului Lui Dumnezeu in acesta scurta viata!

    Aceasta presupune din start consumarea unui moment obligatoriu: trecerea printr-o rascruce a vietii, de schimbare radicala a directiei prin adoptarea unui nou mod de viata, de data aceasta mult mai adanc, profund.

    Se deschide astfel orizontul unui nou, dar frumos front de lupta virtuos, presarat cu multe stari de prabusire, cu tendinte de revenire la vechile preocupari, dar care, intr-un final, ii vor conferi crestinului victoria mult dorita. Vor fi multe si incercate confruntari si autoverificari cu modelul evanghelic, o continua inclestare si raportare a fiecarui nou pas la chipul si prezenta lui Dumnezeu in viata individului in urcusul sau catre invierea din starea de pacat.

    Institutia catre care romanul si-a indreptat si isi indreapta si acum instinctiv toata nadejdea existentei sale vremelnice, a fost si va ramane Biserica.

    Frati romani crestin ortodoxi !

    Investiti cu nadejde si dupa toata puterea sufletului in Biserica, fiindca numai Sfintele Taine ale acesteia au fost si vor fi singurele cu adevarat folositoare si mantuitoare sufletului, deoarece aceasta este singura Banca a sufletelor de esenta divina, conceputa intocmai ca omul sa nu mai rataceasca haotic prin valurile lumii si din al carui patrimoniu si tezaur fac parte toti dreptii, toti mucenicii si marturisitorii crestini, care s-au nevoit si au marturisit adevarul cu pret de sange. Aceasta Banca stim ca este administrata de insusi Domnul nostru Iisus Hristos si unde, fiecare investitor credincios, implinitor al poruncilor, va primi drept garantie acea calauza necesara care il va conduce, in final, catre taramul vietii vesnice.

    Voi incerca sa argumentez motivele pentru care consider ca acest model de depunere al capitalului sufletesc in grup ar fi superior variantei individuale:

    Pentru a obtine dintru inceput un randament spornic este recomandat ca investitorii sa depuna capitalul sufletesc dupa formula: ”Unde sunt adunati doi sau trei in numele Meu, acolo sunt si Eu in mijlocul lor.“ (Matei 18, 20)

    Intai de toate, urmand aceasta formula se poate beneficia de acea garantie divina esentiala in alcatuirea si inchegarea in duh a acestei noi unitati de traire, consolidare si lupta.

    Este de dorit ca inscrierea sa presupuna de la inceput formarea unor celule, alcatuite numai din membri credinciosi, incepand de la trei pana la maxim treisprezece membri, care cad de acord sa-si impartaseasca bucuria acestui ideal crestin, folosind o forma de organizare dupa ratiunea componentei membrelor unui organism uman, model ce are in alcatuirea sa toate cele necesare unei desavarsite armonii, unde fiecare organ isi ocupa locul sau, nu pe al altuia, fiind responsabil de functia pentru care a si fost inzestrat astfel de catre Dumnezeu. De aceea, in aceasta formula, omul trebuie sa-si incordeze puterile sufletesti, sa le puna la treaba, cautand si gasind acele suflete pereche, ca rod al afectului, punandu-se astfel impreuna intr-o mult dorita armonie.

    Moneda de schimb fiind afectul, se va crea astfel camp liber de desfasurare entuziasmului, ca principal atribut al inaltelor escaladari spirituale, dar si ca element de legatura interpersonal.

    Avantajul pe care il prezinta acest mod de organizare structurat pe celule active, lucratoare, devenite functionale in angrenajul interior al organismului nou creat, este, in primul rand, acela ca, individul nu mai lupta de unul singur cu toate relele, patimile si capcanele vietii cu tristetile, cu depresiile; stari de fapt atat de prezente astazi in societate, fiind o grea povara pentru fiecare dintre noi.

    Astfel, creandu-se o facilitate de acces permanent la puterile sufletesti al fratilor sai, revalorificand acest entuziasm ca scop al infratirii, radacinile acestei frumoase flori a camaraderiei crestine definesc astfel aparitia si conturul unei noi forte, ce devine pe parcurs din ce in ce mai constienta de valoarea si de puterea sa si unde taria legaturilor este data de insasi prezenta Duhului lui Dumnezeu in aceasta configuratie.

    Este absolut normal si aproape sigur ca unul sau altul dintre membrii sa mai cada sau sa mai alunece, insa acesta va fi imediat ajutat de catre aproapele sau de indata ce acesta o va cere. Prin folosirea puterii afectului in ajutorul aproapelui Dumnezeu a lasat omului posibilitatea rezolvarii oricaror fel de greutati ce ar putea interveni intr-o relatie, dupa minunatul exemplu al mamei fata de copiii sa.

    Prin acordul stabilit initial de catre grup,ca mod de functionare, acestia isi vor comunica permanent, cu ocazia fiecarei intruniri a membrilor, starile sufletesti si problemele cu care s-au confruntat pe parcursul saptamanii pana la momentul bilantului saptamanal. Astfel, toti membrii ajung sa parcurga si sa beneficieze de un frumos proces de curatire atent acordata reciproc, tot asa cum o mana spala pe alta si amandoua fata, si in care elementul folosit ca moneda de schimb spuneam ca este afectul.

    Cum izvoarele atator bucurii sufletesti ajung prin a le fi destupate canalele de irigare, sigur ca nu vor mai incapea in vechiile lor limite si forme, ci se vor dezvolta si vor dobandi astfel noi si marete anverguri sufletesti cu care se pot escalada lesne orice fel de probleme sau piedici pe care le- ar avea de intampinat. Ce ar putea sa isi doreasca mai mult de la aceasta viata un suflet oropsit si necajit, decat trairea unei astfel de camaraderii,ce este astfel patrunsa de esenta unei cu totul altei densitati sufletesti, aplicata in practica vietii prin respectarea stricta a tuturor perceptelor evanghelice si a caror urma va ramane astfel pururea eterna?

    Astfel, raman incerdintat de faptul ca investirea capitalului sufletesc merita si se justifica cel mai pertinent folosind formula de grup, ca fiind cea mai dinamica, ce permite astfel atingerea celor doua obiective majore fata de care omul este dator sa le lucreze in aceasta viata: Dragostea fata de Dumnezeu, prin Biserica, si dragostea fata de aproapele, prin grup.

    Cu multa dragoste, doresc sa va urez spor in recrutarea celor mai bune si mai nobile caractere de romani !

    Dan Radovici

  16. Pingback: Război întru Cuvânt » Dusmania si ura de frati – semnul sfarsitului. PARINTELE PROCLU (2009): Daca nu biruim vrajba si tulburarea se va intampla o nenorocire” (VIDEO)
  17. Pingback: Război întru Cuvânt » PARINTELE STARET MELCHISEDEC (Man. Putna) in “Familia ortodoxa”: “Mai avem nevoie de discernamant in ziua de astazi?”
  18. Pingback: Război întru Cuvânt » PARINTELE CLEOPA despre dreapta masura, sfatuire, smerenie, despre ispitele calugarilor si ale celor ce nazuiesc spre daruri mari: “Cate oleaca, incet…”
  19. Pingback: Război întru Cuvânt » SFATURI DUHOVNICESTI DE LA PARINTELE PROCLU (I): “Duhul Sfant se lasa simtit pe masura ce duce cineva viata de pocainta”
  20. Pingback: Razboi întru Cuvânt » BIG BROTHER VIZITEAZA SI FRANTA: carte de identitate cu cip REGAL, proiect legislativ pe cale de a fi votat
  21. Pingback: Război întru Cuvânt » SFATURI DUHOVNICESTI DE LA PARINTELE PROCLU (II): “Nimic nu face pe Duhul Sfant a se salaslui in inima cuiva, decat a trece cu vederea neajunsurile altora” » Război întru Cuvânt
  22. Pingback: Razboi întru Cuvânt » RAPIRILE DE COPII: legenda urbana si psihoza sociala construita dupa manual. S-A AJUNS LA AGRESAREA AMBULANTELOR si s-a amplificat prin haznaua poporului, OTV. ANALIZA MECANISMELOR SI MIZELOR POSIBILE ALE DIVERSIUNII
  23. Pingback: SFATURI DUHOVNICESTI DE LA PARINTELE PROCLU | Prietenii Sfântului Munte Athos
  24. frumos vorbeste parintele Proclu,ce minte luminata,sa-l tina Bunul Dumnezeu multi ani in viata sanatos

  25. Pingback: PARINTELE IOANICHIE BALAN, BLANDUL MARTURISITOR - DE 4 ANI IN VESNICIE. Cuvinte de folos (I): "Rugati-va mai mult! Cine vorbeste mult, pagubeste mult"
  26. Pingback: Parintele Arsenie Boca despre DUHUL SECTARIST, FANATIC, INGUST SI ANARHIC
  27. Foarte frumos.

  28. Da-i Doamne lacrimi mosnegutului cela de Proclu!

  29. Pingback: MICROCIP IMPLANTAT SI CONTROLAT DE LA DISTANTA: “studiu clinic” care demonstreaza “in premiera” binefacerile biotehnologiei antihristice! - Razboi întru Cuvânt - Recomandari
Formular comentarii

* Pentru a deveni public, comentariul dumneavoastra trebuie aprobat de un administrator. Va rugam sa ne intelegeti daca nu vom publica anumite mesaje, considerandu-le nepotrivite, neconforme cu invatatura ortodoxa sau nefolositoare sufleteste. Va multumim!

Carti

Articole recomandate

Rânduială de rugăciune

Articole Recomandate

Carti recomandate