P.S. LUCIAN MIC, EPISCOPUL CARANSEBESULUI L-A CATERISIT PE PREOTUL DANIEL CRECAN DE LA BOCSA MONTANA pentru concelebrarea si impartasirea cu un preot catolic de Rusalii. Iar “poporul dreptcredincios” refuza noul preot, acuza Episcopia de “intoleranta medievala” (!) si cere interventia lui… Nicolae Corneanu

8-11-2010 3 minute Sublinieri

Un preot ortodox din Bocşa Montană a fost sancţionat pentru că ar fi celebrat Sfânta Liturghie din duminica Pogorârii Sfântului Duh, împreună cu colegul (sic! – n.n.) său roman catolic. Problemele au apărut în momentul în care pozele au apărut pe Facebook şi au fost văzute de reprezentanţii Episcopiei Caransebeş.

Sute de bloguri conţin fotografii şi comentarii, pozitive ori negative, despre evenimentul din 23 mai 2010 de la Parohia Ortodoxă din Bocşa Montană. Preotul paroh ortodox, dr. Daniel Crecan, este acuzat de către superiorii săi „că ar fi dat sfintele taine neortodocşilor şi că ar fi concelebrat Sfânta Liturghie împreună cu preotul romano-catolic Rolf Philip Schoenenberg, în duminica Pogorârii Sfântului Duh”. Credincioşii ortodocşi spun că, de fapt, preotul lor nu a concelebrat, ci doar a asistat la Sfânta Liturghie catolică [Liturghie catolica tinuta in Biserica ortodoxa?! ar fi fost absurd, dar cel putin la fel de grav, insa e doar o minciuna foarte mare, n.n.], în spiritul bunei-înţelegeri care domneşte în comunitatea lor între toţi creştinii.

Consistoriul Episcopiei Caransebeşului s-a sesizat şi l-a depus din treaptă pe preotul Daniel Crecan, care a făcut însă recurs la Consistoriul Mitropolitan din Timişoara. În toată această perioadă, însă, preotului Daniel Crecan nu i s-a mai dat voie să slujească în biserica parohială, fapt ce i-a nemulţumit extrem de tare pe credincioşii de acolo.

În ciuda tuturor fotografiilor de pe internet, care se pare că ar fi fost postate şi pe profilul de facebook al preotului, credincioşii spun că acesta nu a concelebrat cu preotul Rolf Philip Schoenenberg, deşi recunosc că acesta a fost prezent în Biserică, dar spun că nu ar fi rostit nici un cuvânt. Mai mult, supăraţi că preotul lor a fost pedepsit, oamenii au închis biserica şi nu au permis preotului trimis de către Episcopie să suplinească parohia nici să săvârşească Sfânta Liturghie, adică slujba duminicală şi nici pomenirea morţilor, care în Banat a avut duminică, în ajunul sărbătorii Sfinţilor Arhangheli Mihail şi Gavriil. „Preotul nostru nu a făcut altceva decât a făcut patriarhul Teoctist când a asistat la slujba făcută de Papa Ioan-Paul al II-lea. Păi, dacă este aşa de grav, de ce nu l-au caterisit şi pe patriarh? Din contră, preotul ar trebui lăudat, pentru că încurajează buna înţelegere între culte. Suntem cu toţii creştini. Atunci, de unde această intoleranţă de tip medieval a celor de la Caransebeş? Unde este ecumenismul cu care fac paradă cei de la Episcopie? Să fie, atunci, caterisit şi episcopul care se roagă în fiecare duminică pentru unitatea credinţei. Asta a făcut preotul nostru: a dat dovadă de dragoste frăţească faţă de alţi creştini”, îi iau tinerii din localitate apărarea preotului pedepsit. Ei îi cer mitropolitului Banatului, IPS Nicolae Corneanu, să ridice pedeapsa aplicată parohului din Bocşa Montană.

Presiune pe protopop

Deşi în faţa bisericii a ajuns şi protopopul Reşiţei, Cătălin Nicolae Mirişan, cei aproape 200 de credincioşi adunaţi în faţa bisericii au refuzat să deschidă uşa şi l-au luat la rost pe protopop. Ei i-au cerut să anuleze sancţiunile asupra preotului Crecan şi au ameninţat că ei alt preot nu acceptă acolo.

Discuţiile au degenerat şi oamenii s-au certat la propriu cu protopopul pe care l-au acuzat de tot felul de nereguli şi lucruri murdare. În mijlocul oamenilor a venit şi primarul oraşului, care a încercat să îi ia apărarea preotului Crecan şi să invoce clemenţa episcopului Lucian.

Cu toate acestea, după mai bine de două ore de discuţii şi reproşuri oamenii au refuzat să deschidă biserica iar protopopul a fost nevoit să facă cale întoarsă la Reşiţa, de unde a venit, negăsind nici o înţelegere din partea credincioşilor din cartierul Bocşa Montană.

*

In urma cu ceva vreme semnalam cazul deosebit de grav de incalcare a canoanelor Bisericii Ortodoxe, precum si a hotararii Sfantului Sinod, infaptuita de preotul Daniel Crecan, care a slujit  Liturghia , de praznicul Cincizecimii in acest an, impreuna cu un cleric catolic, Rolf Philip Schoenenberg, impartasind la liturghia sa si pe celebra new age-ista Vassula Ryden.

Aminteam, atunci:

1. Preotul Daniel Crecan face parte si din adunarea eparhiala a Episcopiei Caransebesului, condusa de PS Lucian Mic, din care mai face parte si masonul declarat Sorin Frunzaverde, membru marcant PD-L.

2. In urma discutarii cazurilor episcopilor Corneanu si Drincec in iulie 2008, Sinodul BOR a formulat atunci urmatorul comunicat de presa:

“În şedinţa de lucru, din zilele de 8-9 iulie 2008, Sfântul Sinod al Bisericii Ortodoxe Române a luat în discuţie împărtăşirea Înaltpreasfinţitului Părinte Nicolae, Mitropolitul Banatului, la o Liturghie greco-catolică şi concelebrarea Preasfinţitului Părinte Sofronie, Episcopul Oradiei, cu un ierarh greco-catolic la slujba de sfinţire a Aghiazmei Mari.

Sfântul Sinod a dezaprobat gesturile necanonice ale celor doi ierarhi, care au produs tulburare în Biserică. Apoi, Sfântul Sinod a luat act de regretul şi pocăinţa acestora, pe care le-a primit ca prim semn de îndreptare.

În legătură cu comportamentul sacramental şi liturgic al ierarhilor, preoţilor, diaconilor, monahilor, monahiilor şi credincioşilor mireni ai Bisericii Ortodoxe Române în relaţie cu alte culte, pe temeiul Sfintelor Canoane şi al învăţăturii de credinţă ortodoxă, Sfântul Sinod a hotărât că nu este îngăduit niciunui ierarh, preot, diacon, monah, monahie sau credincios mirean din Biserica Ortodoxă Română să se împărtăşească euharistic în altă Biserică creştină. De asemenea, nu este îngăduit niciunui cleric ortodox să concelebreze Sfintele Taine şi Ierurgii cu slujitori ai altor culte.

Cei ce nu se supun acestei hotărâri pierd comuniunea cu Biserica Ortodoxă şi, în consecinţă, vor suporta sancţiuni canonice corespunzătoare stării pe care o ocupă în Biserică: depunerea din treaptă sau caterisirea, în cazul clericilor, şi oprirea de la împărtăşanie a credincioşilor mireni.

BIROUL DE PRESĂ AL PATRIARHIEI ROMÂNE”

Drept este ca nimeni nu prea se mai astepta la vreo reactie de la Episcopia Caransebesului, care nu s-a remarcat prin cine stie ce atitudine anti-ecumenista (chiar dimpotriva, am putea spune) iar faptul ca acest caz de incalcare a canoanelor a fost dezvaluit doar in blogosfera ortodoxa, fiind cu totul ignorat de presa bisericeasca mainstrean, dadea deja semnalul unei posibile musamalizari.

Iata insa ca Episcopia a reactionat, contrar tuturor asteptarilor, si l-a sanctionat pe pr. Daniel, aplicand hotararea Sf. Sinod. Ceea ce este cu adevarat ingrijorator este faptul ca decizia de caterisire este contestata… de poporul “dreptcredincios”, care isi vrea calcatorul de canoane si de ortodoxie inapoi. Asadar, problema ecumenismului deja capata cu totul aspecte, caci avem o episcopie care sanctioneaza preotii care impreuna slujesc cu ereticii Sfinta Liturghie, dar avem, iata, un popor care se rascoala impotriva autoritatii episcopale pe motiv ca incalcarea canoanelor ar fi de fapt, pentru ei, adevarata victorie a ortodoxiei.

Foarte important este si cum va evolua acest caz, avand in vedere ca va intra in judecata Consistoriului de la Timisoara, unde troneaza taman cel care a stat la originea celui mai mare scandal in ortodoxia mondiala din ultimii ani – celebrul mitropolit Nicolae Corneanu, iertatul… nepocait si, practic, pricina hotararii sinodale care opreste slujirea ierurgiilor alaturi de clericii altor confesiuni.

Problema este ca vom afla de evolutia cazului, cel mai probabil, tot din presa laica, cea bisericeasca oficiala avand calusul pus peste gura. Musamalizarea insa nu aduce decat deservicii in primul rand  Bisericii ca Trup, dar si ierarhiei, pentru ca si printr-o corecta comunicare se pot transa spre binele Bisericii astfel de cazuri problematice.



Categorii

Ecumenism, Opinii, analize, Preotul Daniel Crecan, Presa, Vassula Ryden, Video

Etichete (taguri)


Articolul urmator/anterior

Comentarii

87 Commentarii la “P.S. LUCIAN MIC, EPISCOPUL CARANSEBESULUI L-A CATERISIT PE PREOTUL DANIEL CRECAN DE LA BOCSA MONTANA pentru concelebrarea si impartasirea cu un preot catolic de Rusalii. Iar “poporul dreptcredincios” refuza noul preot, acuza Episcopia de “intoleranta medievala” (!) si cere interventia lui… Nicolae Corneanu

VEZI COMENTARII MAI VECHI << Pagina 2 / 3 >> VEZI COMENTARII MAI NOI

  1. Intrebare: daca sotul vine acasa, eventual chiar in pat cu alta femeie, ca e si ea om si trebuie sa `ne iubim unii pe altii`, `cu o inima si o gura` e ecumenic sau curvar ??

    S-a vorbit intr-un post recent tocmai despre acest adanc al Tainei. Preot-barbat insotit-impartasit de femeia-Biserica. Pentru asta Liturghia se slujeste, fireste pentru cine intelege, doar o singura data in zi si de un singur Proiestos…

  2. ma regasesc intru totul in atitudinea admin din articol si commenturi. Domnul sa va rasplateasca si sa inmulteasca harul si roadele.

  3. Intervin si eu in calitate de persoana ( ca nu pot fi numita crestina) habotnica, manipulata de acest site!
    Ceea ce unii considera ca este habotnicie, eu as zice ca este mai degraba LOIALITATE fata de cei care si-au dat sangele marturisind credinta ortodoxa!
    Marturisesc ca as simti cel putin un sentiment de jena sa intru in biserica si sa ma prosternez in fata icoanelor unor sfinti marturisitori, dar sa ma dezic de motivele muceniciei lor!
    Asta este o duplicitate , pe care mucenicii, care traiesc viata vesnica alaturi de Dumnezeu nu o pot privi cu ochi buni.
    Pierdem legatura cu ei si daca o pierdem cu ei o pierdem si cu Iisus Hristos, alaturea de care stau in cer!
    Si sa te declari preot, sa savarsesti acatiste si Sfinte Liturghii inchinate mucenicilor ortodoxiei….chiar ca “habotnicia mea” nu poate pricepe!
    Daca am iubi cu adevarat, ne-am ruga pentru cei care se departeaza de filonul pur al credintei apostolice!

    P.S. Ce bine ar fi sa ating in viata asta statutul de persoana!
    P.S Iertati-mi eventualele greseli gramaticale.

  4. Domnule am specificat aici ca nu sunt de aocrd cu ecumenismu ca o abosrbire a unei practici comune…deci nu simt nevoia sa fie introduse practici ale altor biserici in Biserica Catolica cea ce ma face conservator. Simt nevoia sa fie intelegre intre crestini ceea ce e cu totul altceva. Si nu inteleg extremismul acesta as fi perfect daca l-arti transpune fix prin valorile proprii biserici fara sa-l comparati cu ale altor culte. Si eu aici nu am intrat pe siteul dumneavoastra ca sa va indemn sa va schimbati sa va schimb ci doar ca sa va spun ca nu e drept ca sa loviti in alte Biserici pentru a va sustine propria convingere, aici la aceste subiect cu suspendarea preotului, nu sunt acuze chiar asa de grave la adresa Biserici Catolice, sunt undele clisee gen erezie si altele pe care le preluati tipic fara sa cunoasteti in detaliu Credinta Catolica si chiar daca a-ti cunoaste-o nimeni nu va da dreptul sa o atacati.
    Daca a-ti sesizat eu de cand am intrat pe site nu am spus un cuvant jignitor sau ostentativ la adresa Biserici Ortodoxe, eu pe langa un bun Catolic sunt si un bun romana si mai ales un bun banatean si nu as jigni valori ale compatriotilor mei.Oricum eu am postate videouri pe youtube cu Liturghii Catolice unde ortodocsii se leaga direct de practica noastra Liturgica, deci ma consider indreptatit sa comentez si eu articolele dumneavoastra, mai ales ca eu o fac intr-un mod decent.
    In ceea ce priveste slujirea pe alatarele altor biserici inseamna ca nu a-ti avea nici o problema ca un preot catolic sa tina Liturghie Catolica(singur) intr-o Biserica Ortodoxa? Aveti problema cu concelebrarea doar?( cu concelebrarea nu sunt nici eu de acord, la Bocsa nu a fost concelebrare a fost asistenta unui preot in altar preotul catolic era german nu a spus nici un cuvant din Sfanta Liturghie sau nu a facut nici un semn fr binecuvantare doar a ingenuchiat, unde este concelebrarea?)
    Si va rog sa imi raspundeti la tot mesajul daca va apucati sa-mi raspundeti, sa nu raspundeti doar la ce va convine si la ce aveti raspunsuri si clisee. Eu nu va atac din contra va apreciez credinta puternica, dar nu inteleg de ce folositi cuvinte jignitoare la adresa altor religii(si aici nu ma refer la siteul dumneavoastra dupa cum am spus acest site este chiar moderat cu toate ca si aici mai intalnim atacuri).
    Eu intodeauna mi-am aparat credinta prin valoriile ei si nu prin compratii la adresa altor Biserici si mai ales negativisme aduse altora.
    Si daca e sa spunem cum spuneti dumneavoastra, sa intelgem ca pe pamantul acesat se vor mantuii doar ortodocsi adica rusi, romani, ucrainieni,sarbi, bulgari greci cativa arabi si ceva occidentali car sunt ortodocsi? Nu vi se pare abusrd? Sa zicem ca noi cei din Europa avem contactu cu ortodoxismul si nu l-am adoptat, dar cei din america latina care sunt catolici convinsi nu se vor mantuii pentru ca nici nu au auzit? Este o absurditate ceea ce vreti sa spuneti. Si nu uitati datorita fratiilor vostri ardeleni care au trecut la catolicism(sub presiune maghiara) a aparut limba romana in Liturghia bizantina, Biserica Ortodoxa slujind in slavona pana la aprtitia concurentei greco-catolice.
    Va Multumesc!!!Si daca cu un cuvant am jignit va rog sa-mia trageti atentia.

  5. Sunteti mai tari decat Sf.Ioan Gura de Aur,

    (de la Sf.Ioan Gura de Aur citire, spre indreptatirea PS Episcop Lucian si poate, intelegerea dvs):
    Toate lucrarile Bisericii sunt mantuitoare, pastorale. Biserica este spital, iar nu tribunal.Chiar si masurile disciplinare si insasi anatemizarea sunt masuri mantuitoare si pastorale, nu juridice. NU BISERICA EXCLUDE, CI OMUL SE AUTOEXCLUDE din Biserica, iar Biserica CONSEMNEAZA aceasta stare, folosind mijloace ca sa IL CONSTIENTIZEZE pe cel in cauza.

  6. @razvanlovrin:

    Simt nevoia sa fie intelegre intre crestini ceea ce e cu totul altceva. Si nu inteleg extremismul acesta as fi perfect daca l-arti transpune fix prin valorile proprii biserici fara sa-l comparati cu ale altor culte.

    Intelegerea intre crestini nu are nevoie de o ideologie. Nu ati inteles argumentul anterior: daca acceptam ca pentru a trai in buna intelegere este de ajuns sa ne traim propria credinta, atunci nu mai avem nevoie de ecumenism in orice forma ar exista el. Daca insa acceptam ca avem nevoie de ceva suplimentar fata de propria credinta, chiar daca acest ceva nu altereaza invatatura si randuiala canonica, inseamna ca ceea ce traim noi este insuficient, ca ceea ce ne da noua credinta este insuficient pentru a trai in buna pace si intelegere cu ceilalti.
    Or noi, ortodocsii, stim ca avem totul si ca prin simpla traire a ortodoxiei noi traim in buna pace si intelegere, pe plan omenesc, cu oricine. Nu avem nevoie de ecumenism pentru acest lucru, nu avem nevoie de noi ideologii si de teorii.

    Care extremism? A folosi cuvantul eretic este extremism? Pai catolicismul nu il foloseste? E absurd ceea ce pretindeti. V-am spus, o repetam: erezie inseamna credinta gresita. Intrebati la Congregatia pentru doctrina credintei ce parere au despre invatatura ortodoxa despre Duhul Sfant sau despre primat. Credeti ca o sa va raspunda ca sunt invataturi ale adevarului? Din doua una: daca recunosc ca sunt invataturi ale adevarului, atunci ar trebui sa renunte la primatul papal si la Filioque, si daca nu, inseamna ca le considera gresite, adica eretice. Nu intelegeti ca odata ce avem de-a face cu Adevarul, nu putem sa trecem sub tacere aceste diferente si aceste greseli? Pur si simplu nu este onest sa ne prefacem ca nu avem invataturi de credinta diferite si ca fiecare dintre noi le consideram gresite pe cele ale celuilalt. Daca se doreste cu adevarat depasirea barierelor, atunci e simplu: sa revenim la invatatura Sfintilor Parinti, la crestinismul primului mileniu, si sa vedem de acolo unde este adevarul: in ortodoxie sau in catolicism?

    Si eu aici nu am intrat pe siteul dumneavoastra ca sa va indemn sa va schimbati sa va schimb ci doar ca sa va spun ca nu e drept ca sa loviti in alte Biserici pentru a va sustine propria convingere, aici la aceste subiect cu suspendarea preotului, nu sunt acuze chiar asa de grave la adresa Biserici Catolice, sunt undele clisee gen erezie si altele pe care le preluati tipic fara sa cunoasteti in detaliu Credinta Catolica si chiar daca a-ti cunoaste-o nimeni nu va da dreptul sa o atacati.

    Chiar v-am fi recunoscatori sa ne aratati punctual care sunt cliseele pe care le-am exprimat. Nu am spus nimic gratuit, iar despre cuvantul erezie v-am explicat, inca odata, care sunt ratiunile pentru care il folosim. Este regretabil si dovada a unei superficialitati care face acest dialog inutil sa aruncati afirmatii gratuite si nesustinute nici din perspectiva catolicismului.

    Daca a-ti sesizat eu de cand am intrat pe site nu am spus un cuvant jignitor sau ostentativ la adresa Biserici Ortodoxe, eu pe langa un bun Catolic sunt si un bun romana si mai ales un bun banatean si nu as jigni valori ale compatriotilor mei.Oricum eu am postate videouri pe youtube cu Liturghii Catolice unde ortodocsii se leaga direct de practica noastra Liturgica, deci ma consider indreptatit sa comentez si eu articolele dumneavoastra, mai ales ca eu o fac intr-un mod decent.

    Nu v-am jignit cu nimic. E ca si cum ati sustine ca daca un matematician demonstreaza ca o teorema este falsa, jigneste pe autorul ei. Este absurd sa invocati si ce vedeti pe youtube. Noi nu urmarim asa ceva si ceea ce este relevant in aceasta discutie este mesajul pe care il puteti citi ori de cate ori vreti sa scrieti un comentariu. Aici este un site care are reguli clare si transparente de moderare.

    In ceea ce priveste slujirea pe alatarele altor biserici inseamna ca nu a-ti avea nici o problema ca un preot catolic sa tina Liturghie Catolica(singur) intr-o Biserica Ortodoxa? Aveti problema cu concelebrarea doar?( cu concelebrarea nu sunt nici eu de acord, la Bocsa nu a fost concelebrare a fost asistenta unui preot in altar preotul catolic era german nu a spus nici un cuvant din Sfanta Liturghie sau nu a facut nici un semn fr binecuvantare doar a ingenuchiat, unde este concelebrarea?)

    A asista nu inseamna sa stai in altar sis sa participi la liturghie din aceasta statura, cu vesminte corespunzatoare. Evident ca am avea o mare problema ca un preot catolic sa slujeasca intr-o biserica ortodoxa unde se savarveste liturghia.

    Si daca e sa spunem cum spuneti dumneavoastra, sa intelgem ca pe pamantul acesat se vor mantuii doar ortodocsi adica rusi, romani, ucrainieni,sarbi, bulgari greci cativa arabi si ceva occidentali car sunt ortodocsi? Nu vi se pare abusrd?

    Ati introdus in discutie elemente noi care nu au legatura cu ce am sustinut pana acum. Nu am discutat aici despre cine si cum se mantuieste, ci despre adevar, credinta, canoane, dogme. Cei din afara ortodoxiei vor fi judecati dupa legea in care s-au nascut, dupa cum spune Sf. Ap. Pavel. Ar trebui sa fim mai prevazatori in ceea ce priveste acest dialog, deoarece prin el vi se deschide perspectiva adevarului, si atunci veti fi responsabil fata de modul in care va raportati la ea.
    In ceea ce priveste influenta greco-catolicismului asupra limbii romane de cult, aceasta nu exista. Introducerea limbii romane a inceput demult, unul din initiatori fiind Sf. Antim Ivireanu. In plus, limba latinizata a greco-catolicilor era absolut imposibila si nu avea sarea cu care era dreasa limba romana din vremurile vechi, din Biblia de la 1688 sau din traducerile filocalile din sec. XVIII-XIX.

    Pentru noi acest dialog este incheiat, caci nu vedem folosul sau. Ne iertati.

  7. Discursul Papei Benedict al XVI-lea :
    Mărturie de fraternitate între catolici şi ortodocşi

    În dimineaţa zilei de joi, 21 octombrie 2010, Papa Benedict al XVI-lea l-a primit în audienţă solemnă pe Excelenţa Sa Bogdan Tătaru-Cazaban, noul ambasador al României la Vatican, cu ocazia prezentării scrisorilor sale de acreditare. În timpul întâlnirii, Papa Benedict al XVI-lea şi noul ambasador au urmat tradiţionalul schimb de discursuri. Publicăm în cele ce urmează discursul rostit de conducătorul Bisericii Catolice în timpul întâlnirii.

    “Domnule ambasador,

    Sunt bucuros să vă primesc în această dimineaţă, în momentul în care vă prezentaţi scrisorile care vă acreditează în calitate de ambasador extraordinar şi plenipotenţiar al Republicii România la Sfântul Scaun. Vă mulţumesc pentru cuvintele amabile pe care mi le-aţi adresat. La rândul meu, v-aş fi recunoscător să binevoiţi a-i exprima Excelenţei Sale domnul Traian Băsescu, preşedintele României, salutările mele cordiale pentru persoana sa şi urările mele de bucurie şi de pace pentru poporul român. Salut, prin intermediul dumneavoastră, guvernul şi toate autorităţile din ţara dumneavoastră. Doresc de asemenea să salut cu fraternitate pe Preafericirea Sa Daniel, Patriarhul Bisericii Ortodoxe Române.

    În urmă cu 20 de ani, România a decis să scrie o nouă pagină din istoria sa. Dar atâţia ani trăiţi sub jugul unei ideologii totalitare lasă răni profunde în mentalităţi, în viaţa politico-economică şi în oameni. După momentul euforiei libertăţii, naţiunea dumneavoastră s-a angajat cu determinare într-un proces de reconstrucţie şi de vindecare. Intrarea sa în Uniunea Europeană a marcat astfel o etapă importantă în căutarea unei democratizări autentice. Pentru a continua această înnoire în profunzime, trebuie depăşite noile şi numeroasele provocări, astfel încât să se evite ca societatea dumneavoastră să nu fie bazată numai pe căutarea bunăstării şi pe atracţia câştigului, consecinţe de înţeles ale unei perioade de mai mult de 40 de ani de privaţiuni. Bineînţeles, se cuvine înainte de toate să prevaleze integritatea, onestitatea şi dreptatea. Aceste virtuţi trebuie să inspire şi să conducă toate componentele societăţii pentru o bună gestionare. Îndrumând cetăţenii, acestea vor contribui în mod efectiv la regenerarea ţesutului politic, economic şi social în complexitatea crescândă a lumii contemporane.

    România este constituită dintr-un mozaic de popoare. O astfel de varietate poate fi interpretată ca un obstacol în calea unităţii naţionale, dar aceasta poate fi privită, de asemenea, ca o îmbogăţire a identităţii sale, deoarece ea este una dintre caracteristicile acestei identităţi. Se cuvine deci să facem în aşa fel încât fiecare individ să aibă locul său legitim în societate, mergând dincolo de această varietate şi respectând-o. Gestionarea moştenirii lăsate de comunism este dificilă din cauza dezintegrării societăţii şi a individului pe care acesta l-a favorizat. Valorile autentice au fost de fapt ascunse în favoarea teoriilor false care au fost idolatrizate din raţiuni de stat. Aşadar, astăzi trebuie să ne angajăm în dificila sarcină de a ordona în mod corect lucrurile umane, utilizând libertatea aşa cum trebuie. Adevărata libertate presupune căutarea adevărului, a binelui, iar ea se împlineşte chiar cunoscând şi făcând ceea ce este oportun şi drept. În acest proces de reconstrucţie a legăturii sociale, familia ocupă primul loc. Trebuie făcute toate eforturile pentru ca aceasta să-şi îndeplinească funcţia de bază în societate. Alături de familie este important să se favorizeze existenţa unui sistem educativ care să încurajeze tinerele generaţii şi să le ofere o formare la care acestea au dreptul, capabilă de a respecta şi de a le hrăni capacităţile de a transcende limitele în care s-ar vrea uneori ca aceştia să fie închişi. În prezenţa unor idealuri înalte, tinerii vor aspira la virtutea morală şi la o viaţă deschisă celorlalţi prin compasiune şi bunătate. Familia şi educaţia sunt punctul de plecare pentru combaterea sărăciei şi pentru a contribui la respectul fiecărei persoane, la respectul minorităţilor, la respectul familiei şi al vieţii însăşi. Acestea reprezintă lutul în care se înrădăcinează valorile etice fundamentale şi unde poate creşte viaţa religioasă.

    Domnule ambasador, România posedă o lungă şi bogată tradiţie religioasă care, şi ea, a fost rănită de decenii obscure, iar unele dintre aceste răni sunt încă vii. Acestea cer deci să fie îngrijite prin mijloace care să fie acceptabile pentru fiecare comunitate. Se cuvine, într-adevăr, să se repare nedreptăţile moştenite din trecut, neavând teamă de a face dreptate. Pentru aceasta, ar fi bine să se încurajeze un demers care s-ar putea situa la un dublu nivel: la nivel de stat, adică favorizând un dialog autentic între stat şi diferiţii responsabili religioşi şi, pe de altă parte, încurajând relaţiile armonioase dintre diferitele comunităţi religioase din ţara dumneavoastră.

    Salut eforturile realizate de guvernele care s-au succedat pentru a stabili relaţii între Biserica Catolică şi România. Citez, printre altele, cu satisfacţie, reluarea raporturilor diplomatice reciproce, a căror aniversare de 20 de ani o sărbătorim. Amintesc şi noua lege a cultelor pe care aţi evocat-o în discursul dumneavoastră. Există de asemenea un organ de întâlnire, Comisia Mixtă, stabilită în anul 1998, ale cărei lucrări ar fi bine să se reactiveze.

    La rândul său, Biserica Catolică doreşte să continue să aducă naţiunii dumneavoastră o contribuţie specifică atât în continuarea edificării societăţii române, cât şi în dialogul dorit cu ansamblul comunităţilor creştine necatolice. În acest sens, Biserica Catolică vede în dialogul ecumenic o cale privilegiată pentru a-i întâlni pe fraţii săi în credinţă şi pentru a construi împreună cu ei Împărăţia lui Dumnezeu, respectând specificitatea fiecăruia. Mărturia de fraternitate între catolici şi ortodocşi, într-un spirit de caritate şi de dreptate, trebuie să prevaleze asupra dificultăţilor şi să deschidă inimile la reconciliere. În acest domeniu, roadele vizitei istorice efectuate în urmă cu 11 ani de Papa Ioan Paul al II-lea, prima într-o naţiune majoritar ortodoxă, sunt numeroase. Acestea trebuie să întărească angajarea de a dialoga în caritate şi adevăr şi de a promova iniţiativele comune. Un astfel de dialog constructiv va fi un ferment de unitate şi armonie nu doar pentru ţara dumneavoastră, ci şi pentru întreaga Europă. În această fericită împrejurare, aş vrea să-i salut cu căldură pe episcopii şi pe credincioşii Bisericii Catolice din România.

    În momentul în care începe misiunea dumneavoastră, eu vă ofer, Domnule ambasador, cele mai bune urări pentru nobila lucrare care vă aşteaptă, asigurându-vă că veţi găsi mereu pe lângă colaboratorii mei o primire atentă şi o înţelegere cordială. Asupra dumneavoastră, Excelenţă, asupra familiei dumneavoastră şi asupra colaboratorilor dumneavostră, asupra întregului popor român şi asupra conducătorilor săi, invoc din toată inima belşugul binecuvântărilor lui Dumnezeu.”

    Salut eforturile realizate de guvernele care s-au succedat pentru a stabili relaţii între Biserica Catolică şi România. Citez, printre altele, cu satisfacţie, reluarea raporturilor diplomatice reciproce, a căror aniversare de 20 de ani o sărbătorim. Amintesc şi noua lege a cultelor pe care aţi evocat-o în discursul dumneavoastră. Există de asemenea un organ de întâlnire, Comisia Mixtă, stabilită în anul 1998, ale cărei lucrări ar fi bine să se reactiveze.”

    Traducere şi adaptare Georgiana Bâra

  8. Domnule administrator sunt de acord sa inchiem dialogul mai ales ca l-am purtat in termeni respectuosi. Insa intrebarea mea referitoare la slujire era alta. cand mi-ati raspuns la a doua postare, sustineati ca nu are legatura faptul ca ortodocsi celebreaza in occident in Biserici Catolice. Eu v-am intrebat daca a-ti avea ceva impotriva ca o comunitate catolica sa celebreze Liturghie catolica in Biserica Ortodoxa(in cazul in care nu au biserica proprie cum se intampla cu romanii dincolo), deci nu sa concelebreze? Si la primu comentariu care l-am postat am pus un link de pe siteul protpoiatului Resitei va rog sa imi spuneti daca acea activitate ecumenica cu tinerii o considerati daunatoare pentru credinta dumneavoastra? Eu personal nu o consider. Indiferent de raspunsul pe care il postati nu o sa va mai deranjez, pentru ca oricum nu a-ti inteles ceea ce vreau eu sa exprim si scopul meu oricum nu era sa va conving ci doar sa va subliniez un punct de vedere.
    Apreciez sincer credinta dumneavoastra si nu o consider gresita cum nu o consider nici pe a mea. As fi fericit totusi sa vad cum va bucurati cand este caterisit preotul care i-a permis sa arunce cu bani in apa de botez lui Bercea Mondialu si chiar as fi fericit daca a-ti critica si preotii catolici, pedofili sau homosexuali acestea sun probleme mult mai serioase. Eu detin o poza cu un preot ortodox cu patrafir/stola de preot catolic la gat, bineinteles nu o fac publica pentru ca ar avea urmari grave,dar mi se pare insemnifianta pe langa problemele si defectele pe care le au si Biserica Dumneavoastra si a mea.
    Va Multumesc!!! sunteti primul cu care am reusit sa discut in termeni civilizati dintre cei care impartasesc ideiile dumneavoastra mai conservatoare.

  9. @razvanlovrin:

    Pai daca discutati teme dogmatice sensibile cine stie pe ce forumuri, sa nu va mirati de calitatea ”dialogului”. Va asiguram ca traditionalistii autentici din BOR au o atitudine fata de aproapele care este conforma cu credinta lor; exceptiile sunt formate din agitatori care ies in evidenta mai strident doar pentru ca ”urla” mai tare.
    Nu este vorba de bucurie cand canoanele se aplica – ati inteles total gresit. Este vorba de durere si de necesitatea unei actiuni duhovnicesti din partea Bisericii care poate reprezenta ultima sansa pentru cel vizat de a se indrepta in fata lui Dumnezeu, daca nu alege calea razvratirii si a schismei/ereziei. Apropo de asta, o alta episcopie (cea a Slatinei) a caterisit recent pe un ieromonah care a trecut la stilisti, adica la factiunile zelotiste extremiste ce se pretind ”traditionaliste”. Am sustinut si atunci acelasi lucru pe care il sustinem de aceasta data in cazul aflat la polul opus, cel al d. Daniel Crecan.
    In ceea ce priveste preotul cu botezul respectiv, este o mare rusine si evident ca astfel de lucruri nu sunt permise si nici nu trebuie tolerate in biserica. Mai marii preotului poarta raspunderea duhovniceasca pentru acea fapta. Dar sa stiti ca nu e cazul sa facem vanatoare de preoti si campanii de dezvaluiri. Nu sustinem asa ceva, ci un lucru simplu si in duh ortodox: neoranduielile trebuie tratate conform canoanelor, spre binele Bisericii si mantuirea oamenilor.
    Am raspuns deja la intrebarea legata de eventualitatea folosirii unei biserici ortodoxe de catre catolici. Atata vreme cat acea biserica are moastele mucenicilor, este sfintita si se savarseste liturghia in ea, celebrarea eterodocsilor este oprita de canoane, iar noi spunem ce spun si canoanele.
    Referitor la respectivul protopop, cred ca am raspuns deja si la aceasta intrebare: e un lucru gresit ceea ce a facut si nu sustinem astfel de actiuni, lipsite de legitimitate si fara niciun folos duhovnivesc pentru nimeni, caci nu ortodoxia se propovaduieste acolo, in mod evident. Este o deosebire de grad intre a participa la astfel de actiuni ecumeniste si a savarsi ceea ce a savarsit d. Daniel Crecan. Dar speram ca episcopia Caransebesului sa opreasca astfel de implicari nefolositoare care ii scad din propria credibilitate.

  10. @razvanlovrin

    Raspuns la intrebare.
    Dupa canoanele Bisericii, dupa ce este construita, Biserica Ortodoxa se sfinteste de catre Episcopul locului si din acel moment, in ea nu pot sluji decat reprezentanti ai Bisericii Ortodoxe. In cazul in care din intamplare au slujit reprezentanti ai altor culte, canonic respectiva biserica trebuie resfintita. Asadar in cazul in care alte culte nu au Biserica proprie si Biserica Ortodoxa vrea totusi sa fie ospitaliera, nu ii este ingaduit sub nici o forma a oferi Biserica sfintita de Episcop, ci poate gasi o camera mai spatioasa a unei case in care sa se amenajeze cele necesare pt cultul respectiv.

    Daca ne punem intrebarea: este canonic ca ortodocsii sa primeasca sa utilizeze biserici catolice sau protestante in occident in cazul in care nu au biserica proprie? Raspunsul este oarecum afirmativ, in sensul ca desi nu se recomanda, in cazul in care nu ai biserica proprie, canoanele ingaduie a amenaja cele pentru Sf Liturghie oriunde, chiar si pe camp, astfel ca practic nu deranjeaza extrem de tare ca alte culte si-au savarsit ritualul pe acolo, se considera spatiu nesfintit.
    Desigur nu este bine ca in occident se slujeste alternativ, in aceeasi Biserica ortodocsi si catolici. Mult mult mai corect din toate p. d. v. sunt cazurile in care se inchiriaza un spatiu neutru, care nu este biserica a altor culte, sau cand fosta biserica catolica sau protestanta este in prealabil cumparata.

    In privinta ecumenismului, deci si a linku-lui au raspuns adminii atat de frumos si cuprinzator incat nu simt nevoia sa mai adaug nici un cuvant.

    Spui ca “as fi fericit daca a-ti critica si preotii catolici, pedofili sau homosexuali acestea sun probleme mult mai serioase.'”

    Datori suntem inainte de toate a apara adevarul de credinta pentru ca aici sunt probleme cu mult mai serioase si mai grave decat cazurile voastre izolate de homosexualitate si pedofilie.
    Ereziile mentionate de admin (filioque, azime, imaculata conceptie, infailibilitatea papala, etc) afecteaza pe toti credinciosii catolici, pe cand a fi homosexual sau pedofil nu a ajuns in catolicism a fi conditie pentru admiterea in preotie. Sunt cazuri cu care totusi majoritatea catolicilor nu sunt de acord si se straduiesc sa lupte pt starpirea acestor necuratii din mijlocul lor.

    Desigur, cand in unele comunitati protestante apar in mod oficial acceptat de cult slujitori homosexuali, critica ortodocsilor nu intarzie sa apara.

    Scopul acestor critici nu este de a darama, de a da in cap, ci de a chema la lupta impotriva ratacirilor.

    Nimeni nu se bucura de caterisirea nici unui preot, ci ne bucuram de implinirea canoanelor randuite de Parinti pentru binele Bisericii, si pentru mantuirea fostului preot, ca sincer nu ne-am bucura catusi de putin sa ajunga in iad cu inca un numar de suflete pe constiinta.

    Doamne ajuta!

  11. M-am intrebat cum de oamenii rai raman nepedepsiti in vremea noastra, ba chiar si prospera. Am gasit ca raspuns ca pricina ar fi indolenta noastra. Anume ca nu mai sunt oameni care sa lupte pt dreptate de dragul dreptatii, ci fiecare-si cauta comoditatea personala. Astfel, or mai fi oameni drepti si curati, dar nu atat încat sa sanctioneze raul din principiu. Ne multumim cu un bine marunt, egoist, nu-l mai cautam pe cel curat, din dreptate si adevar.
    De aceea ajunge de neinteles cum de este sanctionat un preot care a gresit contra Adevarului.
    Aceasta indolenta fata de dreptate si adevar mi se pare un macel pe scara larga grozav. De aceea inteleg mai bine Legea Veche, care urmarea integritatea si a poporului, nu doar a oamenilor individual. Inteleg mai bine si durerea “Detinutului profet”.

  12. Ce ma amuza (nu ca ar fi momentul sau locul) este limbajul tot mai sectar al catolicilor si filocatolicilor. Relativismul este in floare, Sfinta Traditie devine doar traditie fara putere normativa, iar iubirea de frate este mai presus de iubirea de Hristos.
    Motivul de amuzament este ca, in sfirsit, prima erezie de succes, catolicismul, isi da arama pe fata si se dezvaluie cine e. Prea multa viclenie a obosit pe muschetarii catolici, asa ca, nu mai au rabdare si trec la metode protestante mai rapide.
    Pozitiile exprimate de fratii Admin si Vela coincid cu ale mele. Nu am vazut ce cuvinte a postat acesta din urma, dar greu sa nu cazi in ispita miniei cind vezi ca cel cazut mai este si obraznic. Sa fie gresala fratelui Vela cea mai mare a ortodocsilor si nu-i bai.
    Cei care au scris sub numele ”sunteti mai tari decit Sf. Ioan Gura de Aur” si ”un bun catolic” sunt manipulatori de profesie. Dupa ce ca au atacat dur, tot ei se dau loviti cit de nedreapta si rea a fost apararea.
    Ortodoxia inseamna Biblia si Sfinta Traditie. Orice sofism vor folosi ecumenistii nu vor reusi vreodata sa explice cum de Sfintii Parinti luptatori impotriva ereziilor au fost certificati de Dumnezeu ca sfinti, daca iubirismul este calea si nu intransigenta. 🙂

  13. Doamne ajuta.

    Fiind in vrema lui ,, tine-ti mintea in iad si nu deznadajdui ” si amintindu-ne de proorocirile Sfintilor Parinti legate de dificultatile ce le vor avea in ispite cei din vremurile cele de pe urma si nu in ultimul rand ca cei ce vor razbi mare plata vor avea – credem ca bine este sa lucram cu intelepciune.

    Concret si acum ne aflam in fata unei ispite.(referire la polemicile iscate)

    Marturisind invatatura si dogmele Bisericii Una – Biserica Ortodoxa – bine puse in raspunsurile date de Razboi Intru Cuvant, dorim numai sa subliniem importanta DUHULUI care le poate face si LUCRATOARE in sufletele celor ce le citesc sau mai bine spus carora le sunt sunt adresate.

    Puterea cuvantului este data, bine stiut, prin har de la Domnul prin binecuvantarea duhovnicului. Bine ar fi ca si in acest caz sa fie postat si cuvantul unui duhovnic, care asa cum si in alte cazuri, cu puterea ce o are, limpezeste rapid nedumeririle.

    Nu negam faptul ca fiecare are drept la replica – dar spunem asta ca nu cumva, candva cei ce o fac sa se trezasca rusinati. Insusi Sfintul Apostol Petru, spunand cuvite mari dar fara PUTERE – nu le-a putut duce, dupa cuvantul Mantuitorului care i-a spus ca pana la cantatul cocosului de trei ori se va lepada de Cuvant.

    Asadar smerindu-ne sa ne rugam ca Domnul sa ne dea intelepciune si DUH CU PUTERE MULTA ca prin EL sa ne miscam inimile unii altora spre MANTUIRE iar nu spre dezbinare.

    Sa aveti pace in inima.

    SINAXA

    http://www.sinaxa.net

  14. @Miron Stelian Daniel

    Poate ca cel ce s-a autonumit ”sunteti mai tari decit Sf. Ioan Gura de Aur”, este “manipulator de profesie”. Se vede de la distanta rautatea nejustificata, atitudinea sub orice critica, jigniri gratuite, amenintari absurde, gelozie ca Razb. intru Cuv are un public atat de numeros, serios si select, dorinta de a manipula inspre directii ratacite opinia publica.

    Dar cel care s-a intitulat “un bun catolic” are un alt profil: am vorbit cu multi catolici si oameni simpli, si profesori universitari. Argumentele lor sunt aceleasi. Ei chiar asa cred, chiar asa ii revolta ca unirea/comuniunea liturgica nu este inca deplina si prea se taraganeaza lucrurile, avand in vedere ca diferentele dogmatice pe care noi le reprosam ei le considera aspecte nesemnificative. Sa dea Domnul sa fi inteles cate ceva din ce s-au tot straduit admin. sa explice.

  15. Baieti, rotitele se misca, mai am putin si aflu cine se afla in spatele
    ” mirenilor” care pastoresc acest sait! Va asigur ca vor fi dezvaluiri PENALE! Baietzasi cu ochii albastri: Va vom da ce meritati!
    CA ARHAHANGHELUL VA SPUN: Sa luam aminte noi cei care suntem creati!
    Nu va amortiti cu ideea ca nu va gasim!
    Voiati canoane ?!?!?!?! Ia de luati canoane!
    Exista si anumite filme pe care le-ati “uitat”………..

    http://www.canoaneortodoxe.net/pdf/Indrumator%20Canonic/Indrumator%20canonic.pdf

    MARS AFARA !

    Am aici numeroase temeiuri sa va anatematimez si sa caterisesc tot Sf. Sinod! Dar Dumnezeu voieste intorcerea pacatosului, nu moartea lui!
    Va voi demasca si stiu mai multe lucruri desprevoi, retea, conducatori, supervizori si finantisti! Stiu aproape tot. PENALI SUNTETI VOI!!!!! SI STIM CINE SUNTETI! IN CURAND DEZVALUIM PUROIUL!!!

  16. Lucrez la IP-uri, te rog nu ma deraja! Daca ai ceva pe stream da beeep!

  17. Va recomandam cu sinceritate si compasiune un consult medical urgent. Va dorim multa, multa sanatate. Am lasat comentariile ca oamenii sa se mai si amuze un pic, sa se mai detensioneze…

  18. Toată admiraţia şi susţinerea pentru părinţii ierarhi acre aplică hotărârile sfântului sinod cu cercetare şi cu dreptate în duhul sfinţilor părinţi şi nu după placul lumii şi politica actuală.Toată susţinerea pentru admin. şi fraţii care au mărturisit atât de limpede ce cred în legătură cu acest caz. şi în legătură cu cele reclamate de opzanţi. Toţi greşim şi este cale de îndreptare pentru fiecare, ierarh, preot sau mirean. legile se dau pentru a fi respectate şi aplicate.La fel şi hotărîrile sf. sinod.În România se pare că şi unele şi altele se dau şi se aplică doar pentru cei fără nici un fel de putere de aceia am ajuns aici. Nu înţeleg ,,ortodoxia fără greşeală” a opozanţilor care am văzut că-i acuză şi pe sfinţii părinţi de grşeli grave,BOR de înapoiere,pe cei sinceri şi profunzi de habotnicie,şi-şi arată iubirea şi iertarea în ameninţări demne de torţionarii Piteştiului.

    E greu. I’aproape imposibil
    Să spui tot timpul Adevărul,
    Să-ţi recunoşti vinovăţia,
    Să faci ce-a spus Mântuitorul.

    Să nu înşeli în nici o formă,
    Să nu înjuri, să nu curveşti,
    Să ierţi oricui, orice tot timpul
    Şi chiar pe duşmani să-i iubeşti.

    E greu. I’aproape imposibil
    Să fii moral, să fii curat
    Şi să-ţi păzeşti până şi gândul
    Să nu alunece-n păcat.

    E greu ca pentru orice vină
    Să faci canon şi pocăinţă
    Să spui păcatul la duhovnic
    Şi să trăieşti întru credinţă.

    E greu. I’aproape imposibil
    Să fii cu sufletul curat
    Când lumea cere şi oferă
    Doar bucuria din păcat.

    Pare-o povară şi-o osândă
    Să fii plăcut lui Dumnezeu
    Şi să alegi din ce-ţi dă lumea,
    Doar ce-i povară şi ce-i greu.

    Să nu fii lacom şi nici mândru
    Şi să trăieşti în umilinţă,
    În post şi-n canonicitate,
    În chingi impuse de credinţă.

    De-aceia lumea osândeşte
    Şi desconsideră credinţa,
    Şi-şi face scut libertinajul
    Şi ce justifică ştiinţa.

    De-aceia’n ură şi pe faţă
    Omul căzut şi imoral
    Acuză grav ortodoxia
    Şi-i zice rit medieval.

    Alege bucurii murdare,
    Şi libertăţi ca în apus,
    Dispreţuind şi Adevărul
    Şi jertfa Domnului Iisus.

    De’aceia-şi vrea ortodoxia
    Mai reformată mai uşoară
    Mai păcătoasă, mai lumească,
    Să nu-l mai facă de ocară.

    Cu multă ură şi revoltă
    Acuză omul păcătos
    Şi viaţa ortodoxă sfântă
    Şi legea Domnului Hristos.

    Dar culme e că tot aceştia
    Vor cinste publică, dreptate,
    Vor Adevăr şi transparenţă.
    -Vor şi păcat şi demnitate -.

    Întreg poporul zace-n rele
    Şi-n viaţa cea destrăbălată
    Dar nu acceptă să şi primească
    Şi consecinţa de răsplată.

    Cârteşte şi se răzvrăteşte
    Când plata gravelor păcate
    Aduce jugul sărăciei
    Şi al dezastrelor prin moarte.

    De la cel mic pâ’n la cel mare
    Tot omul zace în ruşine
    Şi nu acceptă că prin rele
    N’ai cum să mai ajungi la bine.

    Că răul de la fiecare
    Consumă totul, nimiceşte
    Natura, viaţa şi făptura
    Şi sufletul îl pustieşte.

    Că orice rău făcut pe lume
    Loveşte în semenul tău,
    Strică familia şi neamul
    Şi legile lui Dumnezeu.

    Prin rău, prin fals şi prin minciună
    Nu dăinuieşte bucuria
    Şi pe’nedrept şi fără vină
    Se defăimează’ortodoxia.

    E greu. I’aproape imposibil
    Să spui tot timpul Adevărul
    Dar prin biserică şi taine
    Te sprijină Mântuitorul.

    Doar prin Hristos şi pocăinţă
    Poţi fi şi vrednic şi curat
    Şi-un sprijin pentru neam şi ţară
    Ca ortodox adevărat.

  19. Cer iertare pentru ce am greşit celor care-mi citesc cele scrise atât pentru ce am greşit faţă de ei cît şi pentru greşeliele din scris pe o tastatură care nu prea mai răspunde decât cu ce vrea, greşeli care sunt atît de multe că este cu neputinţă să nu scap ceva.

  20. “Atunci mai cu seamă este pace, cînd se taie ce este bolnav, cînd e îndepărtat ceea ce dă naştere la răzvrătire” (Sf. Ioan Gura de Aur)

    http://www.cuvantul-ortodox.ro/2008/06/20/n-am-venit-sa-aduc-pace-ci-sabie/

    „Să nu socotiţi că am venit să aduc pace pe pămînt; n-am venit să aduc pace, ci sabie.” Sunt vorbele Mantuitorului Hristos .

  21. 18. Dacă vă urăşte pe voi lumea, să ştiţi că pe Mine mai înainte decât pe voi M-a urât.
    19. Dacă aţi fi din lume, lumea ar iubi ce este al său; dar pentru că nu sunteţi din lume, ci Eu v-am ales pe voi din lume, de aceea lumea vă urăşte.
    20. Aduceţi-vă aminte de cuvântul pe care vi l-am spus: Nu este sluga mai mare decât stăpânul său. Dacă M-au prigonit pe Mine, şi pe voi vă vor prigoni; dacă au păzit cuvântul Meu, şi pe al vostru îl vor păzi.
    21. Iar toate acestea le vor face vouă din cauza numelui Meu, fiindcă ei nu cunosc pe Cel ce M-a trimis.

    http://www.bibliaortodoxa.ro/carte.php?cap=15&id=35

  22. Nu socotiţi că pace am venit să aduc pe pământ; nu am venit să aduc pace, ci sabie.

    Aşa a grăit Domnul. A se citi: Nu am venit să împac adevărul cu minciuna, înţelepciunea şi prostia, binele şi răul, dreptatea şi silnicia, bestialitatea şi omenia, inocenţa şi desfrânarea, pe Dumnezeu şi pe mamona: ci am adus sabie ca să tai şi să le despart, încât să nu se amestece.

    Cu ce să le desparţi, Doamne? Cu sabia adevărului. Ori cu sabia cuvântului Lui Dumnezeu, ceea ce e totuna: fiindcă adevărul este cuvântul Lui Dumnezeu, şi cuvântul Lui Dumnezeu este adevărul. Apostolul Pavel indeamnă: luaţi sabia duhovnicească, care este cuvântul lui Dumnezeu. Iar sfântul Ioan a văzut în vedenie pe Fiul lui Dumnezeu în mijlocul a şapte sfeşnice, şi din gura Lui ieşea o sabie ascuţită de amândouă părţile. Sabia care iese din gură ce poate fi altceva decât cuvântul Lui Dumnezeu, cuvântul adevărului? Acestă sabie este mântuitoare pentru lume, nu pacea binelui cu răul.

    Că acestă înţelegere este dreaptă se vede şi din ce spune Hristos în continuare: că am venit să despart pe om de tatăl său, şi pe fiică de mama sa, şi pe noră de soacra sa. Căci dacă fiul merge după Hristos, iar tatăl rămâne în întunericul minciunii, sabia adevărului lui Hristos îi va despărţi. Adevărul este mai vrednic de iubit decât tatăl. Şi dacă fiica merge după Hristos, iar mama rămâne îndărătnică în tăgăduirea lui Hristos, ce unire poate fi acolo? Oare nu este Hristos mai dulce decât mama? la fel şi nora cu soacra ei.

    Dar să nu înţelegi strâmb – că cel ce Îl cunoaşte şi-L îndrăgeşte pe Hristos trebuie deodată să se despartă trupeşte de rudele sale. Aşa ceva nu scrie. Este destul a fi despărţit cu sufletul şi a nu primi în el nimic din gândurile şi faptele necredinţei; căci dacă credincioşii s-ar despărţi şi trupeşte de necredincioşi, s-ar face în lume două tabere potrivnice. Cine i-ar învăţa şi îndrepta atunci pe necredincioşi ? Înţeleptul Pavel scrie: că se sfinţeşte bărbatul necredincios prin femeia credincioasă, şi se sfinţeşte femeia necredincioasă prin bărbatul credincios.

    Aşadar, cuvintele despre aducerea sabiei pe pământ sunt pe deplin potrivite cu Hristos – Făcătorul de pace şi Dătătorul de pace. El dă cereasca Sa pace, ca pe un balsam ceresc, celor ce cred în El fără făţărnicie. Insă nu a venit să facă pace între fiii luminii şi fiii întunericului.

    Sf. Nicolae Velimirovici

  23. ..”Ajutam prin rugaciune, prin cuvant si exemplul personal. Scopul pentru care faci o fapta buna, pentru care te rogi, acela conteaza la Dumnezeu pentru mantuirea noastra si a celor din jurul nostru. Eu, odata, stateam pe cerdacul chiliei mele de la Cozancea. In fata noastra, se ridica un deal peste care trecea un drum de camp. Intr-o zi treceau pe drum mai multe care incarcate, intre care era si un om sarac, cu un car incarcat, cu doi boisori. La un damb nu puteau boisorii sa ridice, iar omul ii batea si ii indemna. Saracii boisori au cazut in genunchi, iar eu fiind pe cerdac m-am asezat in genunchi si cat puteam impingeam de cerdac si ziceam: “Hai, mai boisori, sculati-va! Hai cu “Doamne ajuta”. Asa strigand, numai ce vad ca juncanii se scoala si pleaca, iar eu bucuros, am zis: ” Slava, Tie, Doamne! ” Cam asa ar trebui sa ajutam la mantuirea altora, impingand la povara lor si rugandu-ne pentru ei. ”

    http://www.cuvantul-ortodox.ro/2010/10/18/parintele-paisie-olaru-20-de-ani-de-la-fericita-sa-adormire-testamentul-dragostei-duhovnicesti/

    Hai cu “Doamne ajuta” !

    http://www.cuvantul-ortodox.ro/2010/09/21/indemn-la-rugaciune-staruitoare-in-vremurile-tulburi-pe-care-le-traversam/

    Rugăciune pentru Arhierei şi Biserică
    Preot Gheorghe Calciu Dumitreasa

    “Ne rugăm Ţie, Doamne Dumnezeul nostru, Treime sfântă, Tată, Fiu şi Duh Sfânt, pentru toţi arhiereii Bisericii Ortodoxe Române, pentru blândeţea inimii, pentru paza de duşmanii lor şi ai credinţei, pentru o cât mai dreaptă gândire arhierească; să Te iubească pe Tine, Doamne, pe Maica Preacurată, Biserica, Episcopia, pe preoţi şi pe credincioşi; să fie ierarhi asemenea Sfântului Nicolae, asemenea sfântului Spiridon. Păzeşte odată cu ei toate bisericile şi mănăstirile româneşti din ţară şi din străinătate; Biserica Ortodoxă Română cu ierarhi, preoţi, diaconi, ierodiaconi, ieromonahi, monahi şi monahii, credincioşi, biserici, schituri şi mănăstiri, pentru înălţarea duhovnicească şi pază de orice rătăciri.

    Unifică întreaga Ortodoxie în faţa atacurilor satanei!

    Că Tu eşti Dumnezeul nostru care păzeşti Biserica Ta şi poporul Tău cel binecredincios şi Ţie slavă Îţi înălţăm, Tatălui şi Fiului şi Sfântului Duh, acum şi pururea şi în vecii vecilor. Amin”*

    19. Iarăşi grăiesc vouă că, dacă doi dintre voi se vor învoi pe pământ în privinţa unui lucru pe care îl vor cere, se va da lor de către Tatăl Meu, Care este în ceruri.
    20. Că unde sunt doi sau trei, adunaţi în numele Meu, acolo sunt şi Eu în mijlocul lor.

    http://www.bibliaortodoxa.ro/carte.php?id=55&cap=18

    Aproape este Domnul de toţi cei ce Îl cheamă pe El întru adevăr (Psalm 144, 18)
    Hai cu “Doamne ajuta” !

  24. http://www.dervent.ro/rugaciuni.php?cID=cat-rugaciuni-acatiste&rID=00066-ACATISTUL_SFINTILOR_VISARION_SOFRONIE_OPREA

    cer iertare frati admin ca am abuzat de bunavointa domniilor voastre si a celorlalti vizitatori ai razbointrucuvant .

    Hai cu “Doamne ajuta” !

  25. Neobositii admini au raspuns si de data asta cu rabdare si dragoste frateasca…nu stiu fratilor de unde aveti atata putere, probabil de la Domnul si pentru asta trebuie sa multumiti.

    In primul si in primul rand cei care sunt eretici, catolici, protestanti sau ce mai sunt ei trebuie sa inteleaga niste lucruri care dupa parerea mea nu sunt greu de inteles: sensul cuvintelor anatema, caterisire si eretic. Asa numim noi ortodocsii pe oricine care se crede crestin dar nu marturiseste dreapta credinta (ortodoxa). Anatema inseamna ca esti in afara Bisericii, te-ai scos singur prin diverse actiuni pentru care nu te-ai pocait, eretic esti cand afirmi altceva decat Sfanta Biserica si Sfintii Parinti, iar caterisit esti daca preot fiind faci greseli mari potrivit canoanelor bisericesti hotarate de Sfintii Parinti si conform acestora ti se ia dreptul de a mai sluji ca preot.
    Nu ii judecam, nu-i condamnam la moarte sau iad. Nu este al nostru a hotara soarta lor ci a lui Dumnezeu. Biserica insa trebuie pastrata curata. E ca si cand cineva ar incerca sa vina cu incaltamintea murdara de noroi in casa, il scoti afara si il rogi sa se curete. Daca face asta, e mai mult decat binevenit.
    Ce facem noi este doar marturisirea Adevarului si implicit a dreptei credinte.
    Parintele Paisie Aghioritul spunea despre ortodoxie, catolicism si protestantism:
    Biserica Ortodoxa e ca apa de izvor, curata limpede, rece, mereu proaspata. Catolicismul e ca apa de fantana, e buna de baut dar se pot afla si necuratenii pe acolo. Protestantismul e ca apa de lac, statuta si nu din cele mai curate.
    Sau mai spunea: Ortodoxia are casa intreaga construita temeinic cu mortar si caramizi. Catolicismul a scos pietricelele din mortar si constructia e subreda iar protestantismul a scos mortarul cu totul si sta sa pice casa pe ei.

    Eu as spune asa (idee imprumutata de la Parintele Nicolea Steinhart): 2+2=4, ca ne place sau nu, ca ne convine sau nu, asta e Adevarul daca ereticii spun ca poate fi si 3.99 sau 4.01 si ca “merge si asa” noi le spunem ca nu este adevarat si daca nu vor sa vada adevarul adica pe 4.000 la un moment dat se vor impotmoli….lucru care de altfel se intampla azi.
    Caci daca ar fi sinceri, sinceri de tot si ar striga la Dumnezeu cu disperare sa le arate Adevarul ar vedea ca sunt impotmoliti si s-ar intoarce catre Adevar.
    Diferentele de credinta nu sunt nesemnificative!!! sunt tot asa de importante precum faptul ca 2+2 nu fac nici 3.99 nici 4.01
    Si mai trebuie sa inteleaga ca oricand pot trece din conditia de eretic in aceea de crestin si marurisitor al dreptei credinte cu singura conditie: sa lase ratacirile. Asa sa le ajute Dumnezeu!

  26. pt cel ce s-a semnat” Sunteti mai tari decat Sf. Ioan Gura de Aur”

    Prietene, te-ai incins ,te arde adevarul? Iti recomand sa citesti Pidalionul sau sa bei un pahar cu apa rece

  27. CristinaP,
    de acord ca trebuie sa pastram Ortodoxia curata, dar cred ca Parintele Nicolae Steinhardt spunea “la Dumnezeu, 2+2 nu fac intotdeauna 4”. Bineinteles, nu se referea la credinta cand spunea asta.
    Imi amintesc ca atunci cand am citit asta, m-am gandit ca mi-ar placea sa imi aplice si mie Domnul aceasta regula.
    Adica:
    la adunarea pacatelor mele, sa ii dea chiar mai putin de 3,99;
    la adunarea faptelor bune (virtutilor), as merge chiar mai departe 0+0 sa iasa macar un 0,01.

    Doamne ajuta!

  28. Dreptslavitorilor crestini,sa ne bucuram in Domnul,Care, asa cum spunea Cuv.Paisie Aghioritul,nu ingaduie un rau daca din el nu ies 4 bune!vreau sa spun ca fara prezenta celor doua persoane de mai sus,fara marturisirile lor de credinta,noi,fratilor,nu ne am da seama exact ce comoara este Ortodoxia!Ce minunatie e sa traiesti in Lumina Credintei!N am aprecia ziua fara petrecerea noptii!Doamne, din ce intuneric ne ai scos!Aproape ca le multumesc pt raspunsurile voastre luminate!Sa i lumineze Domnul pe cei2frati,caci de pe urma intunericului lor mai tare a stralucit lumina dreptei credinte!mai tare ne am inteleptit!

  29. Doamne ajuta! Sunt de acord cu ce a facut PS Lucian. Nu stiu, de aia intreb. Acest preot, daca a fost caterisit, mai poate fi repus in treapta sa de preot? De exemplu, daca se caieste cu adevarat, poate sluji din nou?
    Referitor la discutiile contradictorii de pana acum cu cei catolici de pe acest forum, cred ca si noi ortodocsii suntem de vina, pt orbirea lor, pt ca nu avem acea lumina in noi, care sa lumineze tuturor. Adica, vorbim mult, afisam canoane, dar traire, nu prea. Putem noi sa spunem sus si tare, ca nu ne lepadam de ortodoxie, ca daca nu ne curatim inima de pacate si patimi, sigur ne vom lepada de Dumnezeu, si de dreapta (orto) credinta (doxia) (am scris in paranteza in romana). Dumnezeu sa ne lumineze pe toti. Doamne ajuta!

  30. @Brancoveanu: Din cate stim, dar nu suntem siguri, canoanele nu ar mai permite reintoarcerea in preotie a cuiva care a fost caterisit. Poate, cel mult, sa fie lasat in randuiala de cleric dar sa nu mai slujeasca vreodata. Este insa opinie data cu semn de intrebare, ar trebui verificat.
    In ceea ce priveste restul comentariului, suntem de acord. Insa cu amendamentul ca acest lucru nu poate implica o tacere pagubitoare in probleme de credinta atunci cand aceasta este pusa la indoiala.

  31. In cateva zile, Sinodul Mitropolitan al Mitropoliei Banatului va analiza recursul preotului Daniel Crecan, depus pentru totdeauna din treapta preotiei de PS Episcop Lucian. Presiunile sunt foarte mari la fata locului, datorita conjuncturii din 2008.

    Trimiteti mesaje de solidarizare cu decizia PS Lucian care respecta Sfintele Canoane ale Bisericii Ortodoxe
    la episcopia caransebesului – secretariat@episcopiacaransebesului.ro
    la Patriarhia Romana – cancelaria@patriarhia.ro
    la Mitropolia Banatului – mitropolia_banatului@yahoo.com

    Daca vom tacea noi, vor vorbi pietrele in locul nostru! E momentul sa ne marturisim credinta!

  32. Ne solidarizam cu PS Episcop Lucian! Sa postam acest mesaj pe toate forumurile ortodoxe romanesti dar si din strainatate!

  33. revin cu o sugestie, poate nu ar fi rau ca acest apel sa fie postat pe pagina principala. Asa vor vedea mai multi ca nu e timp de pierdut.

  34. Pingback: Razboi întru Cuvânt » Cazul preotului Daniel Crecan, caterisit pentru slujirea si impartasirea cu catolicii: SA SUSTINEM EPISCOPIA CARANSEBESULUI IN APLICAREA CANOANELOR!
  35. Doamne ajuta.

    ADEVARUL este numai unul!

    Tare imi este teama ca de la Timisoara se va “ierta” greseala preotului din Bocsa.
    Am aceasta teama avand in vedere faptul ca foarte multe lucruri s-au intamplat in aceasta parte a tarii:
    – ceremonie masonica in Catedrala Mitropolitana; numirea sau “botezul” cavalerilor de malta; http://theologhia.wordpress.com/2007/10/30/ceremonie-a-cavalerilor-de-malta-in-catedrala-ortodoxa-din-timisoara/

    – sectarii au tinut discursuri in Catedrala Mitropolitana (este un film despre acest fapt din care nu reiese exact cand s-a petrecut: inainte, sau imediat dupa 90)

    – organizari de concerte simfonice la Manastirea Sag Timiseni si Manastirea Partos (unde sunt moastele Sf. Iosif Cel Nou); nu mai existau alte locuri in natura unde sa aiba loc aceste relaxari?; dar de ce sa nu aplaude si diavolul la aceste concerte…

    Este clar ca ecumenismul reprezinta erezia tuturor ereziilor (adica toate ereziile la un loc), cum au spus Sfintii Parinti si marii teologi ortodocsi; la fel de clar este si faptul ca el a intrat si in Biserica noastra Ortodoxa si lucreaza pe ascuns prin diferite “proiecte” si, pe fata prin bietii preoti care cad prada modernismului.

    Dumnezeu sa ne ajute sa ne intarim in credinta noastra Ortodoxa!

    Doamne ajuta.

  36. Pingback: Sentinţă definitivă şi irevocabilă în cazul Preotului Daniel Crecan de la Parohia Bocşa Montană « Theologhia
  37. Biserica este ca si mama mea…si mama mea nu este o tarfa…este mama mea…ca atare nu pot sa am mai multe mame…deci Biserica Ortodoxa, plus pentru orice ortodox viu si crestin serios preocupat de acurattea credintei gestul parintelui Crecan este o JIGNIRE, eu -am simtit jignit deoarece mi-a fost murdarita BISERICA MEA-MAICA NOASTRA…De acea felicitam decizia Episcopului Caransebesului…pentru caterisirea acestui personaj…Victorie Ortodoxiei…Hristos a Inviat…sa ne bucuram pentru aceasta izbanda a adevarului traindu-ne ortodoxia din ce in ce mai deplin…

  38. Dumnezeu este iubire si vad in comenturile voastre numai ura ,cearta,superioritate religioasa.sunt ortodox si va spun cu dragoste ca fara iubire nu suntem nimic.nu judec ce a facut preotul daniel ,a fost caterisit, s-au respectat canoane (ca doar sabatul e pentru om nu omul pentru sabat) dar chiar daca i-au luat dreptul de a sluji nimeni nu poate sa ii ia mantuirea si nici pe Hristos din suflet.
    admin cred ca ascultarea si canoanele ortodoxe niciodata nu vor putea interzice unui adevarat preot sa fie inainte de toate un om care stie sa respecte pe cei de langa el ,indiferent de cult etnie,sex.nu noi suntem vrednici sa judecam .
    admin te respect pentru ce faci si cum aplanezi conflictele,culmea dintre ortodocsi

  39. @vasile: of, mai frate vasile, daca esti ortodox, de ce nu te ostenesti macar 1 ora intr-o zi sa vezi ce e cu credinta in care te-ai nascut si ce o fi si cu canoanele astea? Care o fi intelesul si menirea lor?

    chiar daca i-au luat dreptul de a sluji nimeni nu poate sa ii ia mantuirea si nici pe Hristos din suflet.

    Frate, canoanele si aplicarea lor sunt tocmai pentru mantuire si pentru ca Hristos sa fie in sufletul omului. Intelegi? Deci tocmai, ca aceste canoane sunt pentru om si nu omul pentru canoane. Ele nu sunt reguli juridice, ci soteriologice, sau, altfel spus, sunt ca prescriptiile medicale. Ele nu sunt legi abstracte, ci principii de vindecare. Acesta este intelesul si praxisul canoanelor in Biserica ortodoxa. Parintele a gresit grav, si a il lasa in acea greseala reprezinta cea mai mare dovada de nepasare si fata de mantuirea lui si a celor pe care ii pastoreste. Tocmai de aceea a fost necesara interventia Bisericii, pentru ca avem un suflet si nu de joaca cu el si scopul tuturor actiunilor canonice este mantuirea.

    admin cred ca ascultarea si canoanele ortodoxe niciodata nu vor putea interzice unui adevarat preot sa fie inainte de toate un om care stie sa respecte pe cei de langa el

    Nu vad cum ii respecti pe cei de langa tine ne-respectand Biserica ce te-a hirotonit si ti-a acordat harul preotiei. Adica, practic, ne-respectandu-L pe Hristos. Canoanele care opresc con-slujirile sunt canoane apostolice, adica ele dateaza din traditia cea mai veche a Bisericii, cea intemeiata de apostoli care au lucrat dupa poruncile date de Insusi Hristos. A respecta pe cel de alta credinta nu inseamna sa calci in picioare si sa sfidezi Biserica, ierarhii, Sinodul. Inseamna a avea relatii omenesti, firesti. A spune despre o credinta ca este eretica nu inseamna a te purta urat cu cei care o impartasesc, pentru ca datori suntem sa avem dragoste fata de toti oamenii. Dar a avea dragoste fata de toti oamenii nu inseamna a accepta pacatul si credinta gresita.

    In fine, referitor la remarca cu aplanatul conflictelor, daca vei citi mai atent, vei vedea ca izbucnirile de ura, aici, au apartinut tocmai sustinatorilor acerbi ai pr. Daniel. Izbucniri de ura chiar patologica…

  40. Pingback: Razboi întru Cuvânt » Revocarea caterisirii parintelui Daniel Crecan? EPISCOPIA CARANSEBESULUI DATOREAZA EXPLICATII PUBLICE/ Demersuri provocator-ecumeniste ale PATRIARHULUI ECUMENIC BARTOLOMEU/ Patriarhia Ierusalimului, in plina ofensiva de afirm
Formular comentarii

* Pentru a deveni public, comentariul dumneavoastra trebuie aprobat de un administrator. Va rugam sa ne intelegeti daca nu vom publica anumite mesaje, considerandu-le nepotrivite, neconforme cu invatatura ortodoxa sau nefolositoare sufleteste. Va multumim!

Rânduială de rugăciune

Carti

Documentare