INAPOI LA POST! (Recomandari si stiri religioase 7 martie 2011)

7-03-2011 10 minute Sublinieri

  • Parintele Mihail Stanciu:

Rânduiala iertării la Mitropolia din Tesalonic – La Prima Vecernie din Postul Mare – Duminica Izgonirii lui Adam din Rai

Sfântul Antim Ivireanul – Două Cuvinte la începutul Postului Mare

Cine nu învață din greșelile trecutului ajunge să le repete: Criza şi leacul ei. Nu ne trebuie împrumut, nici robie” – prof. Alexandru Resmeriţă, 1932 !!!

”Înțelesuri creștine” – rubrică în cadrul emisiunii Universul Credinței – TVR 1 (VIDEO)

Predică la Duminica Înfricoșatei Judecăți – Părintele Petroniu Tănase (1914 – 22 feb. 2011)

PREDICĂ LA DUMINICA LĂSATULUI SEC DE BRÂNZĂ (DUMINICA IERTĂRII SAU A IZGONIRII LUI ADAM DIN RAI)

CITIREA RUGĂCIUNII DE IERTARE ÎN PATRIARHIA IERUSALIMULUI (PHOTO, GREEK)

PRIMA DE VECERNIE UMILINŢĂ (A IERTĂRII) ÎN Mitropolia GLIFADEI SI LA ÎNCHINARE MOAŞTELE SFINTEI ÎMPĂRĂTESE ELENA (FOTO, greacă)

Suflete al meu… Condacul canonului de pocăinţă al Sfântului Andrei Criteanul (ruseste, video)

Preot Marius Matei: O picatura de post

Acum, la începutul Sfântului şi Marelui Post – câteva referinţe despre Canonul cel Mare al Sfântului Andrei Criteanu

Avva Petroniu prodromitul: Despre osândire şi îndreptare

Părintele Arsenie Boca: „Înapoi la post, căci fără de post ne merge rău!”

Editorial: Dincolo de bine şi de rău

Despre discernământ şi smerenie cu Părintele Stareţ Melchisedec de la Putna

Mucenicii de printre noi

Nu avem împărat decât numai pe Hristos

  • Doxologia:

Sfântul Ioan Gură de Aur – Postul întregii ființe

Postul – întoarcerea în rai a umanității

Ierodiacon Hrisostom Filipescu – Cine mai ascultă tăcerea?

Dr. Daniel Mazilu – Îndumnezeire și dezumanizare

Dragos Dasca:

Crucea sau chemarea de a trăi “ca și cum nu” am fi ai acestei lumi

De ce evităm Rugăciunea lui Iisus?

  • Calauza ortodoxa:

La început de Sfântul şi Marele Post (I) …să ne curăţim simţirile!Sf. Efrem Sirul despre post

Despre post… sa-si fi pierdut oare postul în vremea noastra valoarea lui spirituala si puterea lui înnoitoare de suflet? – Parintele Petroniu Tanase

Calea păcii… să fi ajuns oare omenirea la Pacea mult dorită, pe care vrea să o sărbătorească acum

  • Theologhia:

Mitropolitul Ilarion de Volokolamsk: astăzi este o mare nevoie de o “alianta strategica” cu catolicii si protestantii pentru apararea valorilor crestine autentice

Interfax Religion/ 28 februarie 2011

Moscova – Situaţia morală şi demografică a Rusiei ridică semne de întrebare privind viitorul ei, a spus Mitropolitul Ilarion de Volokolamsk, şeful Departamentului Sinodal pentru Relaţii Externe al Bisericii Ortodoxe Ruse.

De multe ori spun că astăzi este o mare nevoie de o “alianţă strategică” între creştinii ortodocşi şi catolici, membrii vechilor biserici răsăritene şi protestanţii tradiţionalişti, adică cu toţi cei care apără adevaratele valori creştine – familia, creşterea copiilor, indisolubilitatea căsătoriei, valoarea vieţii umane de la începuturile ei şi până la moarte”, a spus mitropolitul într-un interviu publicat luni [28 februarie a.c. – n.m.] în revista Pravda Komsomolskaya.

Toate aceste noţiuni sunt “complet revizuite, iar noi trebuie să ne opunem acestui lucru”, a spus el. “În caz contrar, atât Rusia, cât şi Creştinismul în general, nu peste mult timp îşi vor pierde “sarea” şi imaginea lor şi vor rămâne doar un subiect de studiu pentru istorici şi arheologi”.

Rusii “au început să se obişnuiască cu criza demografica severă din ţara lor”, a spus ierarhul. Întrebat ce poate sa sugereze Biserica pentru a schimba această situaţie, el a amintit de recenta iniţiativă majoră a Patriarhului Kirill, care implică un set de propuneri pentru a lupta împotriva avorturilor, pentru a sprijini familiile cu mulţi copii, pentru a ajuta copiii rămaşi fără părinţi şi propunerea legislativă pentru a proteja familiile şi copilăria.

trad.dan.camen

Cea mai veche inscripţie biblică a fost descifrată

  • Cidade de Deus:

Alexandru Chituţă – Predicile Mitropolitului Bartolomeu: “Apa cea vie”

Puterea lăuntrică a cuvântului rostit în biserici de către slujitor face mai accesibil pe Însuşi Hristos – Cuvântul către cei ce acceptă “pescuirea” ca treaptă spre mântuire, prin aprofundarea credinţei şi prin identificarea sensului pocăinţei, conducându-ne spre unirea tainică cu Dumnezeu. Slujitorul în biserică, prin cuvântul oferit mai cu seamă în cadrul Sfintei Liturghii, dar şi al altor Sfinte Taine, sporeşte lucrarea sacră şi misionară, care ajută credincioşii să se convertească la Hristos şi la viaţa cea nouă proclamată de El.

Nu exista Liturghie la care Mitropolitul să nu rostească un cuvânt de învăţătură. În ultimii anii, Catedrala din Cluj devenea neîncăpătoare duminică de duminică pentru a-l asculta. (…)

Predicile părintelui mitropolit Bartolomeu rămân până în prezent cuvinte alese de învăţătură cu pilde selectate cu un înalt simţ de răspundere, cu sfaturi de morală creştină şi civică. Prin pildele şi exemplele din viaţa cotidiană, părintele Bartolomeu a îndemnat credincioşii să găsească posibilităţi de a se descurca mai bine în viaţă, să fie apropiaţi unul de altul, iubitori de semeni, de aproapele nostru, luându-l ca model pe Mântuitorul nostru Iisus Hristos: “Iar dacă mergi tu şi găseşti pe un altul în singurătate, asumă-ţi rolul lui Iisus şi fii teofor sau hristofor, purtător de Hristos, imitându-l pe Iisus şi întreabă-l dacă vrea să devină sănătos sau, dacă tu nu ai puterea să îl faci sănătos sau să-i deschizi drumul către un doctor, spune-i o vorbă bună de încurajare, pune-i o mână caldă pe frunte, uită-te în ochii lui şi fă-l să simtă că are în tine un prieten, că nu este singur, şi cu aceasta tot ai făcut o faptă bună. Avem nevoie de sentimentul solidarităţii umane şi creştine…”

Predicile sale cuprind un număr apreciabil de texte din Sfânta Scriptură, pilde, fără a neglija însă tradiţiile şi modul de viaţă ale poporului simplu. Fiind un fin mânuitor al cuvântului de zeci de ani, i-a fascinat pe ascultători şi i-a făcut receptivi la problemele de acută actualitate ce frământă societatea românească contemporană. A fost ierarhul cu urechea aplecată la situaţia poporului şi Bisericii, condamnând, şi nu de puţine ori, comportamentul imoral al aleşilor ţării sau al mass-mediei. (…)

Poate din această cauză Radu Preda afirma că “arhiepiscopul Bartolomeu Anania al Clujului este o voce incomodă. Într-o epocă marcată de confuzii, de mizerie materială, dar şi morală, de corupţie şi de laşitate, de prozelitism şi de concurenţă sălbatică, păstorul din inima Transilvaniei aduce un cu totul alt mesaj (în Bartolomeu Valeriu Anania, “Apa cea vie a Ortodoxiei”, Ed. Renaşterea, Cluj-Napoca, 2007).

Parastasul de 40 de zile pentru IPS Bartolomeu Anania (foto)

MITROPOLIA DE LA CLUJ: CE A FOST. CE VA FI?

UN AN DE LA SĂVÎRŞIREA LUI GABRIEL CONSTANTINESCU

S-A STINS RODION, FIUL PĂRINTELUI GALERIU

  • Claudiu Tarziu:

Institutul lui Tismaneanu respinge proiectul de lege care instituia o zi a comemorarii victimelor regimului sovietic in Basarabia

Ortodoxie şi naţionalism la Radio România

Imbecilitatea jurnalistului-pompier

Pentru că oamenii nu pot trăi singuri şi pentru că trăiesc mai mulţi într-un topos limitat, este firesc să existe anumite reguli care să reglementeze relaţiile dintre ei. Acesta este modul în care au apărut civilizaţiile bazate pe legislaţie, legile, constituţiile şi instituţiile publice. Acest lucru presupune existenţa unei mutualităţi în relaţia dintre instituţiile Statului şi cetăţeni, astfel încât pacea, dreptatea şi altruismul să fie bine înstăpânite. Fireşte, după cum zicea şi Max Weber, în Stat este necesară conlucrarea aşa-ziselor trei puteri: birocraţia sau autoritatea legală, autoritatea carismatică şi autoritatea tradiţională.

Dacă Statul se impune rigid şi ignoră celelalte două autorităţi, relaţia sa cu cetăţenii se alterează, apărând consecinţe neprevăzute. Acest lucru e vizibil şi în evenimentele critice care au loc în prezent în ţara noastră, deoarece exacerbarea uneia dintre autorităţi în dauna celorlalte nu se poate menţine ad infinitum. Altfel spus, instituţiile au valoare atunci când operează în limitele impuse de existenţa celor trei tipuri de autorităţi menţionate anterior. În general, este necesar să existe o relaţie echilibrată între Stat şi cetăţeni, chiar şi în privinţa temelor economice, altfel, au loc revolte. (…)

(…)

“Un nebun”

“Biserica are canoane şi rânduieli care nu pot fi schimbate. Acest Crossan intră în categoria nebunilor, a inculţilor şi a sfertodocţilor, tipar care prinde foarte în Statele Unite”, spune tradiţionalistul ortodox Dan Ciachir, cunoscut comentator al vieţii religioase din România.

Dan Ciachir insistă că “Dumnezeu există odată pentru totdeauna şi nu se schimbă”, explicând că Biserica nu simte nevoia să adapteze imaginea lui Iisus zilelor noastre pentru că “Iisus este deasupra vremurilor. Vremurile înseamnă că azi mergi cu trăsura, mâine cu avionul. Atât”.

“Ne întoarcem la ereziile de acum 2000 de ani”

Preotul ortodox Valentin Fotescu încearcă să combată opiniile lui Crossan folosindu-se chiar de raţionamentul americanului. “Iisus a arătat simplitate şi a luat chip de rob pentru că doar aşa putea fi mai apropiat de oameni. Dacă ar fi venit întru slava sa nu ar fi fost perceput aşa cum îl vedem astăzi. Tocmai simplitatea sa i-a făcut pe iudei, de exemplu, să nu creadă că el este Mesia. Iudeii l-ar fi vrut triumfător, ar fi vrut să fie un factor politic stabilizator. Nu a fost aşa, iar evreii îl aşteaptă şi acum, precizează, vorbind în nume propriu, preotul Fotescu.

Acesta arată că toţi creştinii cred într-un Iisus atât om, cât şi Dumnezeu. Şi menţionează că “erezia” lui Crossan aminteşte de teoriile “eretice” apărute în primele secole după Hristos. “Ce zice Crossan se regăseşte în Arianism, un curent pornit de la preotul Arius, care tot aşa spunea că Iisus ar fi fost om. A mai fost şi macedonismul, care a respins divinitatea Sfântului Duh”, conchide preotul Valentin Fotescu.

Arianismul şi Macedonismul

Arianismul este o erezie creştină din secolul al IV-lea, formulată de Arius, prezbiter în Alexandria, care susţinea că Iisus Hristos nu are caracter divin, fiind o fiinţă creată. Arius se baza pe unicitatea lui Dumnezeu, singurul care există în sine. Fiul, care nu există în sine, nu poate fi Dumnezeu, raţiona acesta. Arianismul a fost condamnat la Conciliul de la Niceea (325).

Însă a fost dus mai departe de un episcop al Constantinopolului, Macedonius, care a avut două mandate în perioada 342 – 360. Acesta respingea caracterul divin al Sfântului Duh. Macedonismul a fost, de asemenea, declarat eretic.

04 Mar

[Cred ca motivatia premierului francez cu privire la adoptarea acestei legei este doar expresia impunerii astazi, in planul etnic si religios, intocmai a acelei secularizari proprii Frantei, tara care in urma revolutiei din 1789 a enuntat cele trei principii de baza care si acum guverneaza ideologic intreaga Europa. O consecinta a reactualizarii acestor principii secularizante este si legea din 2004, care a interzis, pe langa burqa si niqab, si prezenta simbolurilor religioase din scolile de stat. – dan.camen.]

Gandul.info/ 4 martie 2011

Începând cu 11 aprilie 2011, “niqab-ul”, vălul purtat în public de femeile musulmane, va fi interzis pe tot teritoriul Franţei. Legea a fost propusă anul trecut şi este susţinută de preşedintele Nicolas Sarkozy, informează The Guardian.

O femeie nu va mai avea voie să poarte vălul când merge pe stradă, cu autobuzul, când se opreşte la o bancă, la o bibliotecă sau la un magazin. Niqab-ul va fi interzis în sălile de cinema, de teatru şi în muzee. O femeie musulmană nu va mai putea să-şi acopere faţa la Louvre sau la Versailles, în tren, vizitând la spital sau când îşi ia copilul de la şcoală. Vălul va fi interzis peste tot cu trei excepţii: când femeia care îl poartă se află la ea în casă, ca pasager într-o maşină privată sau în moschee. Dacă o musulmană conduce purtând vălul, poate fi oprită de poliţie fiindcă niquab-ul limitează câmpul de vedere în trafic. Amenda pentru purtarea niqab-ului în public va fi de 150 de euro. Dacă se descoperă că femeia a fost constrânsă de către soţ sau un alt membru al familiei sa poarte vălul, responsabilul riscă o amendă de 30.000 de euro şi închisoare de un an.

Premierul francez, François Fillon, consideră că problema este de ordin public şi are legătură cu egalitatea dintre sexe şi nu cu secularismul. “Cei care îşi acoperă faţa în public se află într-o situaţie de excludere şi inferioritate incompatibile cu principiile libertăţii, egalităţii şi demnităţii umane afirmate de Republica Franceză“, spune Fillon, citat de The Guardian.

Excepţiile de la regulă o fac echipamentele pentru scrimă la orele de antrenament, căştile motocicliştilor şi măştile purtate cu ocazia carnavalelor. În Franţa sunt circa cinci milioane de musulmani dintre care doar câteva sute de femei poartă niqab-ul. Aceasta este a doua lege care interzice elemente de port tradiţional musulman în Franţa. În 2004, în urma unei dezbateri naţionale înverşunate, legea a interzis niqab-ul, burqa (veşmântul negru care include vălul şi acoperă tot corpul) şi însemnele religioase din şcolile de stat.

Ioana Nicolescu

Citeste si>

Franta interzice purtarea valului islamic – legea a trecut si de Senat

Pourqoui Burqa?

sursa>

http://www.gandul.info//international/valul-musulman-va-fi-interzis-in-franta-incepand-de-luna-viitoare-8030451

Leave a commentPosted by dan.camen. pe martie 4, 2011 in articole, citadela, diverse, religie, Vesti

Etichete: , , , , , , , , , , , ,

Be the first to like this post.

Lasă un răspuns

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <pre> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>


Categorii

Ecumenism, Pagini Ortodoxe, Presa

Etichete (taguri)


Articolul urmator/anterior

Comentarii

1 Commentariu la “INAPOI LA POST! (Recomandari si stiri religioase 7 martie 2011)

Formular comentarii

* Pentru a deveni public, comentariul dumneavoastra trebuie aprobat de un administrator. Va rugam sa ne intelegeti daca nu vom publica anumite mesaje, considerandu-le nepotrivite, neconforme cu invatatura ortodoxa sau nefolositoare sufleteste. Va multumim!

Rânduială de rugăciune

Carti

Documentare