MINUNEA ULUITOARE A BISERICII DE LA CERNOBAL, UNICUL LOC FARA RADIATII DUPA EXPLOZIA DIN 1986!/ Mesaj de la episcopul prigonit Artemie si conflictul latent din Sinodul Bisericii sarbesti pe tema vizitei papale/ CAND SI CUM A AJUNS PATRIARHUL DANIEL… FUNDAMENTALIST? (Stiri religioase 28 aprilie 2011)

28-04-2011 10 minute Sublinieri

  • Doxologia:

Nivel al radiaţiilor inexplicabil mai scăzut la biserica „Sfântul Ilie” din Cernobîl

În timpul celor 25 de ani de la accidentul nuclear de la Cernobîl, nivelul radiaţiilor în zona Bisericii Sfântul Ilie, singura Biserică deschisă în această zonă (Cernobîl), a fost sub nivelul de alertă, spun munictorii care au lichidat dezastrul atomic. Asta pe lângă faptul că zonele învecinate au înregistrat niveluri mortale de radiaţii.

Chiar şi în cele mai groaznice zile ale anului 1986, imediat după explozia nucleară, aria din jurul Bisericii Sfântul Ilie a fost curată de radiaţii atomice – a spus preşedintele “Uniunii Ucrainene de la Cernobîl”, Yury Andreyev, într-o conferinţă de presă. Astfel, teritoriul din jurul Bisericii a avut 6 microroentgen pe oră, în comparaţie cu capitala Kiev, care este mult mai departe de Cernobîl, şi care a avut 18 microroentgen pe oră.

Andreyev a spus că mulţi dintre lichidatorii dezastrului erau atei, dar văzând minunea care s-a întâmplat la Biserica Sfântul Ilie, au crezut în Dumnezeu, şi au văzut în aceasta voia lui Dumnezeu.

“În particular, la câteva secunde după explozia reactorului de la Cernobîl norul cu radiaţii nucleare a început să se mişte în direcţia Pripyat, un oraş situat la 1,8 km de uzină. Acolo era un pin, (care este pictat şi în icoana Mântuitorului de la Cernobîl). În mod minunat, norul s-a despărţit în două în jurul pinului şi s-a mutat la nord şi sud de oraş, evitând zonele rezidenţiale. Mii de oameni nevinovaţi au fost salvaţi atunci de mâna lui Dumnezeu. Nivelul de radiaţii în zonele contaminate era letal, de patru roentgen pe oră, iar oraşul a avut doar o jumătate de miliroentgen, a spus Andreyev.

Sursa:www.interfax-religion.com

Traducere şi adaptare:pr. Ioan Valentin Istrati

Departamentul Donetsk a dăruit Japoniei icoana Mântuitorului, „Hristos de la Cernobâl”

Ceremonia s-a desfăşurat în sala Operei Naţionale şi de Balet din Kiev. Preşedintele Departamentului Donetsk, Evghenii Struzhko a dat această icoană directorului Şcolii de Balet Terada Ballet Art School, Michiko Terada. Când uzina de la Cernobâl a suferit avarii grave, soldate cu explozia unui reactor nuclear, Terada a venit în Ukraina cu baletul său, nefiindu-i frică de consecinţele tragediei.

“Astăzi, dorim să fim aproape de poporul japonez suferind care trece printr-o tragedie similară cu cea prin care am trecut noi. Aşa că dorim să oferim această icoană unei Biserici Ortodoxe din Japonia”, a zis Struzhko. În icoană sunt înfăţişaţi Mântuitorul Hristos, Maica Domnului, Arhanghelul Mihail, şi lucrătorii care au muncit, cu preţul vieţii lor, pentru a limita efectele catastrofei atomice de la Cernobâl. În partea de jos a icoanei poate fi văzut un copac uscat, simbolul tragediei atomice de la Cernobâl şi uzina atomică în fundal.

(sursa: interfax-religion.com, traducere şi adaptare: Pr. Ioan Valentin Istrati)

Patriarhul Kirill al Rusiei: „Trebuie să învăţăm din lecţia dezastrului de la Cernobâl”

În ziua comemorării celui de-al douăzeci şi cincilea an de la dezastrul nuclear de la Cenobâl, Patriarhul Kirill al Moscovei şi a toată Rusia s-a adresat întregului popor al Bisericii Ortodoxe Ruse, cerându-i să îşi amintească de faptele eroice ale “lichidatorilor” care au securizat zona contaminată.

Dezastre făcute de mâna omului, care au un crescând efect ameninţător, pe măsură ce civilizaţia noastră se dezvoltă, reflectă ce se întâmplă în sufletul omenesc. Fără o profundă analiză spirituală a rolului pe care omul îl joacă în univers, astfel de dezastre nu pot fi prevenite”, a spus Patriarhul.Aceasta a adăugat cu regret că mulţi oameni au ratat învăţarea lecţiei de la Cernobâl şi că omul tratează în continuare pământul, apa, aerul, şi mediul întreg, ca un consumator.

„Este imposibil şi nu merită să încercăm să oprim dezvoltarea ştiinţei şi tehnologiei. Dar oamenii nu pot fi feriţi de tragedii similare celor care au avut loc acum 25 de ani, dacă nu învaţă să folosească resursele naturale şi realizările civilizaţiei cu înţelepciune, cu grijă pentru fiecare şi pentru tot ceea ce a creat Dumnezeu” a afirmat ierarhul.

Dezvoltarea ştiinţifică şi tehnologică „nu poate fi non-etică”. Ea trebuie „combinată cu devoţiune pentru standardele morale eterne şi pentru idealurile respectului şi iubirii reciproce. Aceasta este garanţia unui viitor meritat pentru poporul nostru şi pentru lumea ca întreg” a subliniat primatul Bisericii Ruse.

Traducere și adaptare: pr. Ionuț Istrati


  • Pelerin Ortodox:

Fostul episcop Artemie de Kosovo: “Sunt în catacombe pentru a apăra Biserica Ortodoxă de erezia Ecumenismului!”

Fostul Episcop de Raşka şi Prizren, k. Artemie, a refuzat să comenteze declaraţia Patriarhului Serbiei, k. Irineu, că la următoarea şedinţă a Sfântului Sinod se va discuta excomunicarea lui. “Aceasta este problema lui”, pare să fi declarat Artemie când i s-a cerut să comenteze hotărârea de excomunicare a sa.

De semnalat că fostul Episcop de Raşka şi Prizren a oficiat Dumnezeiasca Liturghie în paraclisul Sfântului Justin Popovici (apartament devenit bisericuţă), din satul Toponiţa, în apropiere de Niş. Artemie, în faţa a sute de credincioşi, a spus referindu-se la aceasta: „Sunt în catacombe pentru a apăra Biserica de erezia ecumenismului”.

Totodată, a cerut credincioşilor să rămână „în Biserica Ortodoxă a Serbiei a Sfântului Savva (Savaită)” şi să păzească ceea ce au primit de la strămoşii lor. Merită să semnalăm că, în urmă cu câteva zile, Patriarhul Serbiei, k. Irineu, în declaraţiile sale, a spus că Biserica Sârbă va discuta în mai tema excomunicării fostului Episcop de Raşka, k. Artemie. „Va fi o decizie foarte dureroasă”, a spus legat de aceasta Patriarhul Serbiei.

Război silenţios între ierarhi în legătură cu vizita papei în Serbia

Cel mai înfocat suporter al vizitei papei Benedict al XVI – lea în Serbia, conform analiştilor, este Patriarhul Serbiei, kir Irineu. Dar nu lipsesc nici acele voci care nu sunt de acord cu ecumenismul şi cu vizita papei Benedict în Serbia. Analiştii sunt de acord că vizita papei este importantă pentru Serbia, dar semnalează că decizia finală nu va fi luată cu uşurinţă. Merită să semnalăm că în mai, în timpul şedinţei Sfântului Sinod al Bisericii Serbiei, acesta va trebui să răspundă la această mare întrebare legată de vizită, chestiune care a provocat pentru o lungă perioadă de timp un război silenţios între episcopi.

Ar urma ca Papa Benedict să primească invitaţia de a vizita Serbia, în 2013, cu ocazia împlinirii a 1700 de ani de la Edictul de la Milano. Un secret cunoscut de toată lumea este faptul că Biserica Serbiei nu are o poziţie unitară, dacă papa să viziteze Serbia, lucru ce se va vădi în cadrul şedinţei Sfântului Sinod, dacă vor există în final reacţii. Ierarhii, care par să fie împotriva vizitei papei la Niş, sunt Episcopul Efrem de Banjaluka, Nicanor de Banat, Nicolae de Dambrobosnia şi Vasilie de Svorniki şi Tuzla.

Pentru dialogul cu Biserica romano-catolică sunt patriarhul Serbiei, kir Irineu, Episcopul de Bacica Irineu şi fostul episcop de Herţegovina, Athanasie. Cu toate acestea, analiştii sârbi spun că este dificil pentru Sfântul Sinod al Bisericii Serbiei să hotărască în legătură cu vizita din moment ce există disensiuni. „Desigur că există şi din aceia care sunt împotriva vizitei papei şi unul dintre ei este Biserica Ortodoxă Rusă”, a semnalat în acest sens un analist sârb.

PATRIARHUL ROMÂNIEI INSISTĂ ŞI … PROVOACĂ PENTRU BISERICA DIN IERIHON

După cum arată toate, creşte tensiunea în ceea ce priveşte relaţiile dintre Patriarhiile Ierusalimului şi României în legătură cu problema bisericii şi a casei de oaspeţi pe care le-a construit, fără permisiune şi anticanonic, Biserica Română în Ierihon, teren canonic şi jurisdicţie a Bisericii Sionului. Patriarhul României, într-o scrisoare de răspuns în mai multe pagini către Patriarhul Theofilos, nu a ezitat să-l acuze nici mai mult, nici mai puţin decât de „superficialitate”, deoarece kir Theofilos – protejând drepturile Bisericii Ierusalimului – l-a chemat să rezolve problema conform cu Sfintele Canoane, pentru a evita eventualitatea încetării „pomenirii Bisericii Ortodoxe surori a României”. Îl cheamă dar pe Patriarhul Ierusalimului să-şi dea binecuvântarea casei de oaspeţi româneşti şi bisericii construite fără permisiunea lui!

Patriarhia Ierusalimului, de vineri, de când a primit scrisoarea Patriarhului României, a evitat să-şi arate cărţile şi menţine o stare de aşteptare. Cel mai probabil se va ocupa de scrisoarea lui kir Daniel Sfântul şi Sfinţitul Sinod, când se va hotărî şi modul în care va reacţiona Străvechea Patriarhie. În acelaşi timp, factori care simpatizează cu Biserica Română par satisfăcuţi de poziţiile exprimate în scrisoarea Patriarhului Daniel.

„Patriarhul României revendică în esenţă să acceptăm desfiinţarea ordinii canonice, să acceptăm co-administrarea în cadrul Străvechii noastre Patriarhii. Şi după ce a purces la un şir de acţiuni anticanonice Biserica sa, acum îl acuză pe patriarhul nostru de superficialitate. Şi crede că această atitudine provocatoare şi pretenţiile lui vor fi acceptate de Aghiotafiţi?” – a comentat pentru Amen.gr un dinamic monah din Ţara Sfântă.

În scrisoarea de răspuns către Patriarhul Ierusalimului, stufoasă şi tăioasă în anumite puncte, Patriarhul României îşi exprimă regretul că kir Theofilos a folosit, cu mare „superficialitate(acest cuvânt este folosit, conform informaţiilor n.n.) expresii ameninţătoare şi tăioase, înţelegând referirea (în scrisoarea Patriarhului Ierusalimului) la o eventuală „caterisire” a clericului român care s-a îngrijit de ridicarea bisericii româneşti sau despre eventuala „încetare a pomenirii” Bisericii Ortodoxe a României. Trebuie semnalat că Patriarhia Ierusalimului a impus deja canonul neîmpărtăşirii (necomuniunii) rerspectivului cleric român. (Acesta este P.Cuv. Arhim. Ieronim Creţu, Episcop-vicar patriarhal ales recent de Sinodul BOR, dar nu şi hirotonit deocamdată – n. trad.)

Kir Daniel susţine, conform informaţiilor, că nu contestă nici o secundă jurisidicţia canonică a Patriarhiei Ierusalimului asupra Sfintelor Locuri. În ciuda acestor revendicări totuşi, Patriarhul român pare să interpreteze după bunul său plac – dacă nu să conteste în practică – întinderea şi amploarea jurisdicţiei Patriarhiei Ierusalimului. Şi aceasta pentru că – potrivit aceloraşi informaţii – susţine că ridicarea „aşezământului” românesc (care cuprinde o biserică – n.n.) nu este destinată creştinilor ortodocşi indigeni care aparţin Patriarhiei Ierusalimului – care cuprinde doar credincioşi greci sau arabi, ci este destinată pelerinilor ortodocşi români.

Conforma aceloraşi informaţii, Patriarhul Daniel susţine că prin „Aşezământul” românesc din Ierihon doreşte să sprijine Patriarhia Ierusalimului în primirea pelerinilor ortodocşi la Sfintele Locuri. Aduce drept exemplu şi ajutorul acordat de Biserica sa Patriarhiei Ecumenice, atunci când a trimis un cleric român la Constantinopol pentru deservirea locuitorilor români din Turcia, dar şi pentru turiştii români care vizitează Patriarhia Ecumenică, precum şi – aşa cum scrie – ruinele creştin-ortodoxe. Susţine şi faptul că în urma discuţiilor pe care le-a avut el însuşi cu Patriarhul Ecumenic, preotul român pomeneşte la Dumnezeieştile Liturghii numele ambilor (!) Întâistătători, pentru a se arăta, după cum susţine, colaborarea şi coresponsabilitatea frăţească a Întâistătătorilor celor două Biserici Ortodoxe surori.

Evident, dorind să facă Patriarhia Ierusalimului să se simtă obligată faţă de Biserica Română, kir Daniel pare să reamintească în scrisoarea sa că predecesorul său, fericitul întru adormire Teoctist, a cerut autorităţilor israeliene să-l recunoască pe kir Theofilos. De asemenea, aminteşte că atunci când Patriarhul Ecumenic a încetat pomenirea în Diptice a numelui Patriarhului Ierusalimului Diodoros, Patriarhul României Teoctist nu l-a urmat.

Merită să semnalăm că Patriarhul Daniel vede ca singură soluţie a problemei acordarea binecuvântării scrise din partea Patriarhului Theofilos şi a Sfântului Sinod al Patriarhiei Ierusalimului pentru existenţa Aşezământului românesc şi funcţionarea bisericii româneşti.

Cercuri ale Frăţiei Sfântului Mormânt par profund deranjate de tonul tăios al scrisorii lui kir Daniel.

„Jurisdicţiile nu se referă la credincioşii de o anumită apartenenţă naţională, ci la toţi creştinii ortodocşi, care trăiesc în cadrul unor limite precis stabilite de Sinoadele Ecumenice. Orice altă abordare favorizează imixtiunea şi anti-canonicitatea şi prin aceasta conduce inevitabil la tensiuni” – semnalează pentru Amen.gr unul din clericii aghiotafiţi.

De amintit că Patriarhul Ierusalimului Theofilos a fost obligat să expună el însuşi problema Patriarhului Daniel, pentru că Biserica Română a arătat indiferenţă faţă de rezolvarea problemei create în interiorul jurisdicţiei Patriarhiei Ierusalimului.

„Contestaţiile şi protestele Patriarhiei noastre nu au fost capabile să oprească construirea bisericii. Acestea dimpotrivă au fost ignorate şi biserica a fost terminată, iar astăzi, desigur, funcţionează” – semnalează Patriarhul Theofilos în scrisoarea trimisă în ianuarie trecut Patriarhului României.

„Dacă şi alte Biserici Ortodoxe ar urma acest exemplu al Bisericii Ortodoxe Române, atunci am avea în Ţara Sfântă reprezentanţele a treisprezece Biserici Ortodoxe Autocefale, care vor fi dovada unei polifonii şi poliarhii ortodoxe arbitrare, greu de condus administrativ…” – a accentuat kir Theofilos şi a adăugat: „Patriarhia Ierusalimului a înfruntat cu profundă întristare, dar şi cu toleranţă şi cu multă moderaţie această situaţie anticanonică implantată în sânul ei, pentru care s-a şi limitat la a-l opri de la Împărtăşanie doar pe prim-colaboratorul ei (BOR), Preacuviosul Arhimandrit, p. Ieronim Creţu, fără a-l caterisi sau a întrerupe pomenirea Bisericii Române în Diptice, aşa cum era îndreptăţită să procedeze”.

EPISCOPUL CIPRIAN CÂMPINEANUL ÎN ŢARA SFÂNTĂ PENTRU NEGOCIERI


  • Graiul ortodox:

Actualitatea panortodoxă prezentată de Părintele Theodoros Zisis

Este vorba de asemenea de o prezentare duminicală a actualităţii ortodoxe, 10.04.2011.

Un preot din Tesalonic, Părintele Nikolaos Manolis de la Biserica Profetului Ilie din Tesalonic, originar din Kozani, care are o parohie foarte bună, cu o linie bună şi o foarte intensă lucrare  misionară printre tineri, a adresat de curând o scrisoare de protest Mitropolitului Pavel de Servi şi Kozani. Protestează împotriva unui eveniment pe care îl va organiza numita Mitropolie pentru a sărbători 10 ani de activitate a Academiei de Studii Teologice din Volos, din cadrul Mitropoliei Dimitriadelor. Menţionează Pr. Zisis că unul dintre mentorii Academiei de la Volos este Miltiadis Konstantinou, prof. de Vechiul Testament al Facultăţii de Teologie din Tesalonic, recunoscut pentru viziunile sale catolice şi ca unul care este foarte implicat în organizarea săptămânii de rugăciune împreună cu eterodocşii. Pr. Nikolaos Manolis îl întreabă pe Mitropolitul Pavel: “Cum puteţi să binecuvântaţi activitatea unei asemenea academii teologice într-o perioadă în care Mitropolitul Pireului Serafim, Mitropolitul de Nafpaktos Ierotheos, Mitropolitul Kithirelor Serafim, Mitropolitul Glifadei, Pavel, au luat poziţie fermă împotriva activităţii şi învăţăturii acestei academii?” Ultimul, Mitropolitul Glifadei a afirmat că teologia acestei academii “denaturează adevărul Bisericii şi este o adevărată catastrofă pentru Biserica noastră“. Profesori de teologie şi părinţi duhovniceşti, mai ales din Sfântul Munte, au afirmat că Academia din Volos susţine poziţii eretice, de factură protestantă şi papistaşă. Este Academia “denaturării teologiei ortodoxe“. La aceste afirmaţii, Pr. Zisis comentează: “Ca să spui aceste lucruri e nevoie de curaj. Nu o spun episcopii şi o spune un preot de mir, care în felul acesta îşi primejduieşte poziţia.” Pr. Nikolaos îl roagă pe Mitropolitul Pavel de Servi şi Kozani să anuleze evenimentul, pentru că altfel va aduce laude unei academii care seamănă confuzie şi sminteală în Biserică. Pr. Zisis comentează că asemenea poziţii, precum cea a Pr. Nikolaos Manolis, fac cinste clerului nostru.

În continuare vorbeşte despre un congres teologic internaţional organizat de Facultatea de Teologie din Tesalonic, Departamentul Teologie, împreună cu Consiliul Mondial al Bisericilor. Este a doua oară când se organizează la Tesalonic un asemenea eveniment, primul a avut loc pe timpul Arhiepiscopului Hristodul care a afirmat atunci că “nu se pune problema ieşirii Greciei din Consiliul Mondial al Bisericilor”. Atunci, Pr. Zisis a luat o poziţie fermă împotriva congresului.De data aceasta însă nu ne-au mai anunţat, pentru că se tem că vom lua poziţie. Pe dl Tselenghidis, spre exemplu, nici măcar nu l-au anunţat. Şi a protestat dl Tselenghidis: “Cum e posibil acest lucru? În departamentul meu şi eu să nu ştiu acest lucru?”. Se ascund pentru că se tem. Din program vă citesc doar numele preşedinţilor sesiunilor de comunicări şi ale conferenţiarilor: Mitropolitul Ghenadios Sassima al Patriarhiei Ecumenice, Mitropolitul Hrisostom al Messiniei, Marina Kolovopoulou, Dimitra Koukoura, Mitropolitul Elpidofor al Patriarhiei Ecumenice etc.

CIRCULARĂ PASTORALĂ PASCALĂ 2011 – SERAFIM, MITROPOLITUL PIREULUI, DRAPETZONEI ŞI SFÂNTULUI IOAN

În antichitate, moartea era o osândă cumplită. Şi sclavia era o osândă cumplită pentru neam, pentru că era echivalentă cu moartea. Şi pentru că moartea fusese biruită de Hristos, şi sclavia trebuia biruită în numele Său! Virtutea are nevoie de însoţirea faptelor. Şi faptele sunt responsabile doar atunci când se făptuiesc în mod liber, într-o viaţă care se mişcă şi se dezvoltă liber. Nici o virtute nu are valoare atunci când este produsul constrângerii, pentru că virtutea se trăieşte doar în libertate. Astfel, libertatea se leagă nedespărţit de Învierea lui Hristos şi El devine părintele adevăratului neoelinism, şi Paştele, sursă a insuflărilor şi înflăcărărilor neamului.

Pentru că acum ochii şi inimile noastre se umplu de lumina pascală, nu dorim să rostim cuvinte neplăcute, vrem să îndepărtăm toţi norii, să uităm de acest materialism care devastează viaţa neoelinească, care o trădează şi care devine o nouă sclavie exterminatoare. Să uităm puţin de necredinţa fiilor acestui neam, necredinţă care, cu cât înaintează, cu atât ucide sufletele şi le privează de temeiul pe care s-a sprijinit ’21 şi viaţa noastră neoelină.

Fără îndoială, astăzi, în această criză foarte puternică, Paştele este, trebuie să fie, unica perspectivă şi trăire neoelinească, rânduială de viaţă şi de acţiune, pentru că înseamnă libertate şi armonie, pentru că rodeşte virtutea nefalsificată, pentru că exprimă tot ce are mai profund, mai mântuitor, mai bărbătesc, mai vital neamul nostru.

Pe inimi puternice stă Hristos, pe inimi puternice stă şi păşeşte libertatea.

  • Theologhia:

Biserica Rusa spera ca autoritatile de la Moscova sa interzica parada gay

Moscova autorizeaza pentru prima data o parada gay (stire dezmintita ulterior de autoritatile moscovite – n.n.)

Patriarhul Daniel fundamentalist?… Poate doar in pastorale!

Am trait s-o aud si pe asta: ASUR il critica pe Patriarhul Daniel de… fundamentalism, si ii cere să revină asupra afirmatiilor facute in Pastorala de Pasti 2011 “în spiritul ecumenismului demn de o biserică a secolului XXI”. :)))

In conceptia celor de la Asur categorisirea oamenilor de catre Patriarh in Pastorala in “buni” (direct) si “rai” (indirect) prin “promovarea unui concept de cetăţenie pe baze confesionale” ataca conceptul de egalitate intre cetateni si dreptul la identitate, stipulate in  Constitutia romana.

Pai in primul rand in Pastorala se vorbeste numai despre cei botezati crestineste (nu si de ceilalti pagani); neofiti care, daca sunt crescuţi în credinţă şi vieţuire creştină, au posibilitatea (“pot”) sa devina “buni cetateni” ai Patriei pamantesti si “cetateni” ai Patriei ceresti. Ce e rau in asta? Se observa, deci, clar ca pe pamant, spre deosebire de Cer, exista o impartire a oamenilor in buni si rai. Acest dualism exista de cand e lumea; nu e Patriarhul primul om care o spune acum in public. Însă o spune şi din punct de vedere religios, cum are autoritatea să o facă. Deci asa-zisul concept de egalitate invocat de Asur, care ar exclude orice categorisire a oamenilor intre “buni” si “rai”, este inexistent. Conceptul invocat de ei ar trebui se refere strict la drepturile (cetatenesti) care apartin omului, nu si la insusirile omului de a fi bun sau rau, prost sau destept etc.

Prin acel “numai” folosit de Patriarh in Patorala se arata ca botezul crestin este poarta prin care orice om (cetatean – cf. Asur) are posibilitatea sa imbratiseze religia adevarului, care indeamna la virtute si nu la vicii. Este deci o afirmare a Crestinismului ca religie princeps. Da, aici Patriarhul chiar ca este fundamentalist, dar in sensul bun al cuvantului!

Asadar, este normal sa fie considerati crestinii ca avand ceva in plus fata de necrestini, tocmai din pricina primirii botezului, iar daca Biserica ii numeste pe cei din urma pagani, iata ca acum Asur le spune secularizat si indirect “cetateni de rangul doi”. Problema este ca cei de la Asur nu au avut initial intentia aceasta, insa nu au sesizat diferenta facuta in Pastorala intre cei botezati si cei nebotezati, spunandu-le si primilor “cetateni de rangul doi”, fiindca nu observa ca de fapt Patriarhul transmite pastorala crestinilor credinciosi si nu neaparat asur-ilor si celorlalti atei.

Asta a fost cu “egalitatea intre cetateni”. In ceea ce priveste dreptul la “identitate”, este de ajuns sa reamintim faptul ca poporul nostru, inca de la formarea lui, a imbratisat crestinismul. Deci, fie ca vor sau nu umanistii, suntem crestini de la origini. Identitatea nu se fabrica dupa cum e moda sau gandeste o persoana sau alta la un moment dat, sau mai ales un ONG de-o mana de persoane, ci este expresia constiintei unei natiuni de-a lungul existentei sale.

Vicepresedintele Asur citeaza apoi asa-zisele “sondaje”, care e de fapt decat unul singur, din 2010, si-l interpreteaza in mod silogistic si denaturativ, specific umanistilor atei. Apoi cifrele expuse in sondaj nu pot fi reale, pentru ca niciun sondaj nu se efectueza la o asa scara mare, de milioane de oameni, ci numai un recensamant poate oferi informatii de acest gen. In superficialitatea lor, cei de la Asur au luat probabil procentajul rezultat de la un anumit esantion de oameni intervievati si l-au aplicat apoi la numarul total de romani, nestiind ca de fapt credinta nu se masoara in sondaje, fiindca nu suntem indivizi cum ne considera, ci persoane.

Adevaratul motiv al cestui comunicat il reprezinta oportunitatea de a ataca recentul proiect al legii „parteneriatului” Stat – Biserică în domeniul asistenţei sociale. Catalogand Biserica Ortodoxa pe nedrept ca un furnizor de servicii sociale inadecvat si inechitabil fata de cei aflati in nevoi, ei nu fac decat sa-si arate coltii si intentiile ascunse.

La final Asur catalogheaza afirmatiile Patriarhului ca fiind niste “rataciri trecatoare”, care sunt de fapt expresia gandirii proprii Patriarhului si nu a BOR, si il indeamna sa “revina asupra lor în spiritul ecumenismului demn de o biserică a secolului XXI”. :))))

Stau si ma intreb cu aceasta ocazie: ce legatura o avea ecumenismul cu ateismul?

dan.camen


Categorii

Cernobal, Ecumenism, Episcopul Artemie, Ierarhi greci, Minuni, Mitropolitul Serafim de Pireu, Pagini laice, Pagini Ortodoxe, Părintele Theodoros Zisis, Patriarhul Daniel, Patriarhul Irineu al Serbiei, Patriarhul Kirill, Patriarhul Teofil al Ierusalimului, Razboiul impotriva Bisericii/ crestinismului

Etichete (taguri)

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Articolul urmator/anterior

Comentarii

11 Commentarii la “MINUNEA ULUITOARE A BISERICII DE LA CERNOBAL, UNICUL LOC FARA RADIATII DUPA EXPLOZIA DIN 1986!/ Mesaj de la episcopul prigonit Artemie si conflictul latent din Sinodul Bisericii sarbesti pe tema vizitei papale/ CAND SI CUM A AJUNS PATRIARHUL DANIEL… FUNDAMENTALIST? (Stiri religioase 28 aprilie 2011)

  1. Catolicii şi monofiziţii au voie să-şi ridice “biserici”,noi nu. Oricum în “Ţara Sfântă”, noi românii nu am avut dreptul nici să slujim cu ei şi nici să ne cuminecăm cu ei. Asta mi-a spus-o părintele meu duhovnic. Pe el l-a întrebat dacă este rus şi el a zis că da. Numai aşa a putut să se împărtăşească la SFÂNTUL mormânt.
    În loc să finm uniţi, ca şi fraţi ortodocşi creştini, ne lăsăm biruiţi de nişte orgolii, pe care Mântuitorul Însuşi le-a condamnat.

  2. @ Nimeni (off-topic):

    Nu e tocmai momentul pentru astfel de discutii. Dar evident ca suntem de acord si ca regretam doar ca multi ne dam seama foarte tarziu ce hram poarta cate cineva si pana atunci mult ne mai lasam inselati. Si inca, pentru unii ramane o atractie bolnavicioasa chiar si cand sunt lamuriti si stiu ca nu poate iesi nimic bun de acolo. Deci mai bine… iesiti din mijlocul lor…

    Hristos a inviat!

  3. Pingback: Razboi întru Cuvânt » CERNOBAL – DUPA 25 DE ANI. Cronica dezastrului la emisiunea “In premiera” (VIDEO)
  4. @dan.carmen “Stau si ma intreb cu aceasta ocazie: ce legatura o avea ecumenismul cu ateismul?” Foarte frumoasa sinteza intr-o singura intrebare! Raspunsul este evident: atei fac ecumenismul” demn de secolul 21″. Ce sa faca si ei, se simt de “rangul 2”

  5. Romania a avut totdeauna de pierdut pt ambitiile si interesele meschine a celor care urcati de cele mai multe ori pe cadrava s-au cocotat in fruntea tarii, jefuind in liniste, fara frica de Dumnezeu. Mai mult nu comentez!

  6. Aveti cumva inregistrarea video a conferintei in care Yuri Andreyev a facut aceste declaratii? Ca unii sunt aceptici si o asemenea dovada i-ar putea convinge.

  7. @ Cristina:

    Nu, din pacate.

  8. Pingback: MINUNEA DE LA BISERICA SFANTUL PANTELIMON (Foisorul de Foc), care a fost cuprinsa de flacari luni seara!
  9. Pingback: PARINTELE THEODOROS ZISIS la Constanta - predica audio si conferinta (text) despre DESCRESTINAREA EUROPEI, rolul Sfantului Imparat Constantin, CADEREA CONSTANTINOPOLULUI, ierarhii filo-papistasi si PERICOLUL ECUMENISMULUI - Razboi întru Cuvânt - Recoman
  10. Pingback: ACCIDENT LA CEA MAI MARE CENTRALA NUCLEARA A UCRAINEI - Recomandari
  11. Pingback: 30 DE ANI DE LA CERNOBI. Reportaj din ”ZONA MORTII” (Video)/ Cum au reactionat autoritatile comuniste la dezastru? | Cuvântul Ortodox
Formular comentarii

* Pentru a deveni public, comentariul dumneavoastra trebuie aprobat de un administrator. Va rugam sa ne intelegeti daca nu vom publica anumite mesaje, considerandu-le nepotrivite, neconforme cu invatatura ortodoxa sau nefolositoare sufleteste. Va multumim!

Rânduială de rugăciune

Carti

Documentare