Foarte grav: PATRIARHIA IERUSALIMULUI A RUPT COMUNIUNEA CU PATRIARHIA ROMANA!

10-05-2011 1 minut Sublinieri

Sfântul Sinod al Patriarhiei Ierusalimului s-a reunit în şedinţă sinodală ieri, 9 mai, unde, printre altele, a luat o hotărâre în «problema anticanonică a Bisericii din Ierihon» (Aşezământul românesc al Patriarhiei Române). «În unanimitate şi cu părere de rău», Sf. Sinod a hotărât întreruperea pomenirii Patriarhului Daniel al României şi caterisirea reprezentantului Patriarhiei Române la Ierusalim, Arhimandritul Ieronim Creţu. Temeiul luării unui astfel de hotărâri este construirea în ultimul deceniu a bisericii Aşezământului românesc (loc de găzduire a pelerinilor) fără încuviinţarea canonică a Patriarhiei Ierusalimului, sub omoforul căreia se află bisericile ortodoxe din Ţara Sfântă, încălcându-se astfel hotărârile Sinoadelor Ecumenice şi Locale.

Astfel, spune Patriarhia Ierusalimului, prin pretenţia Patriarhiei Române că biserica a fost ridicată pentru pelerinii români din Ţara Sfântă, se transformă jurisdicţia Ierusalimului într-un «câmp deschis» pentru ca orice altă Biserică locală să-şi clădească biserici.

După epistola Patriarhului Theofil III către Patriarhul Daniel, acesta din urmă l-a trimis pe PS Ciprian Câmpineanul la Ierusalim cu o epistolă de răspuns, pe 15 aprilie – care însă «n-a căutat, nici n-a dorit o soluţionare canonică a problemei şi păstrarea unităţii în Hristos, ci doar argumente slabe şi inutile» în favoarea situaţiei existente. Astfel, se spune din nou, «Sfântul Sinod s-a văzut silit cu durere», «pentru păstrarea şi ocrotirea drepturilor canonice şi pastorale ale Patriarhiei Ierusalimului în Ţara Sfântă» să ia hotărârea de întrerupere a comuniunii eclesiastice, «pentru restabilirea rânduielii bisericeşti».

Se mai spune că, în ciuda aceste întreruperi a comuniunii, «evlavioşii pelerini din România sunt bineveniţi în Ţara Sfântă şi în sfintele lăcaşuri patriarhale».

Comunicatul integral al Patriarhiei Ierusalimului:
http://www.jp-newsgate.net/gr/2011/05/09/3352/

traducere: R. H.

Nota:


Categorii

Alerte, Patriarhul Daniel, Patriarhul Teofil al Ierusalimului

Etichete (taguri)


Articolul urmator/anterior

Comentarii

76 Commentarii la “Foarte grav: PATRIARHIA IERUSALIMULUI A RUPT COMUNIUNEA CU PATRIARHIA ROMANA!

<< Pagina 1 / 2 >> VEZI COMENTARII MAI NOI

  1. Chiar acum ascult interviul realizat de parintele Savatie in emisiunea “Pietrele vorbesc” si parca aceasta stire a venit ca sa argumenteze si mai tare cat de rau face Bisericii aceasta “fragmentare” pe criterii lumesti, administrative, de “jurisdictie”.
    Orice crestin ortodox, oriunde s-ar afla are dreptul sa asculte Sfanta Liturghie in limba lui materna.
    Si spun asta nu numai pentru romanii ortodocsi, ci pentru toti crestinii ortodocsi de toate natiile.
    Eu am un sot ortodox francez, si merg atat la Biserica Romana, care face Sfanta Liturghie in romaneste prioritar, dar si la o Biserica Rusa care face de trei ori pe luna Sfanta Liturghie in franceza, si odata pe luna in slavona, ca sa poata si sotul meu sa asculta in limba lui Sfanta Liturghie.
    Dar tot in Biserica lui Hristos mergem, ca este romana, rusa sau sarba !
    S-a ajuns ca nationalismul si organizarea administrativa sa fie mai mare decat Evanghelia ????

  2. iertare,ptr noi cei prosti care nu ne pricepem la canoane, dogme si alte asemenea ar putea cineva sa ne lamureasca in acest context cum ma afecteaza pe mine ca simplu mielusel din staulul Patriarhiei Romane aceasta “ruptura”, la nivel duhovnicesc?Sau e de ajuns noi sa ne vedem de pocainta in continuare si lumea poate sa se rastoarne?!
    Care sunt consecintele la nivel Euharistic care se rasfrang asupra mea, in atare circumstanta?
    saru’mana ptr lumanare!

  3. @ !

    e de ajuns noi sa ne vedem de pocainta in continuare si lumea poate sa se rastoarne?!

    Da, in orice caz asta. Consecinte pot sa fie pe termen lung, in functie de pozitionarea celorlalte biserici surori. Deocamdata lucrurile nu sunt foarte limpezi.

  4. Mai fratilor,pai nu stiu cine a facut traducerea,BO a Ierusalimului nu a rupt comuniunea cu Patriarhia Romana,ci doar nu il mai pomeneste pe PF Daniel acolo.
    Daca vine un preot din BOR pe acolo,credeti ca nu e primit sa slujeasca cu preoti de tin de Patriarhia Ierusalimului?
    Sau pelerinii daca vin si vor sa primeasca Sfanta Impartasanie de la preotii din Patriarhia Ierusalimului,credeti ca nu o primesc?
    Normal ca si preotii din BOR vor fi primiti la slujire cu preoti din Patriarhia Ierusalimului si credinciosii din BOR la Sfanta Impartasanie la Sfintele Liturghii de se tin in Patriarhia Ierusalimului.

  5. @!
    “Care sunt consecintele la nivel Euharistic care se rasfrang asupra mea, in atare circumstanta”

    Sfantul Ioan Gura de Aur a fost excomunicat la vremea lui ! Astazi se celebreaza in Biserica Sfanta Liturghie conceputa de el !
    Iata, frate, cum Dumnezeu recunoaste pe cei care se misca conform Cuvantului Sau, si nu conform oranduielilor nationalist-administrative…

    Domnul sa fie cu noi !

  6. Pingback: Patriarhia Ierusalimului a intrerupt comuniunea cu Patriarhul Daniel al Romaniei « Theologhia
  7. @ Mihailt:

    Traducerea e exacta.

    Nu are sens ce spui, ne pare rau. Oprirea pomenirii nu inseamna altceva decat intreruperea comuniunii, nu are alta semnificatie. In mod normal, nu mai este posibila nici conslujirea, nici impartasirea acolo. Daca se va permite totusi prin iconomie, asa cum sugereaza ultima parte a comunicatului (“evlavioşii pelerini din România sunt bineveniţi în Ţara Sfântă şi în sfintele lăcaşuri patriarhale”), este altceva.

  8. @ Hrisanti:

    A nu se pune totusi semnul egal intre Sf. Ioan de Gura Aur si… PF Daniel. Mai degraba e valabil raspunsul in privinta caterisirii si iminentei excomunicari a PS Artemie.

  9. @admin
    Dar nici nu m-am gandit la patriarh, ci la situatie !

  10. Da cand a fost PS Varsanufie sa aduca Sfanta Lumina anul acesta de acolo,nu l-au primit pe PS sa la conslujire?

  11. De ce nu s-au respectat pana acum regulile Patriarhie Ierusalimului? De ce s-a mers asa departe cu Asezamantul de la Ierihon neglijand situatia?

  12. Groaznic.Câtă lipsă de iubire creştină reiese din comunicatul ăsta.:(

    Enteresul si iar enteresul- vorba lui Caragiale.

  13. Bun! Si daca intrerup comuniunea euharistica inseamna ca nu ne mai recunosc Tainele?

  14. @ Mihailt:

    Pai decizia de care vorbim s-a luat abia ieri, 9 mai.

    @ Ioan C:

    PS Ciprian a fost la Ierusalim pentru tratative, cu o scrisoare justificativa (insa cam… iritat-ofensiva) a PF Daniel, dar care se pare ca nu a contat… decat in agravarea situatiei. Probabil s-a mers pe ideea ca va exista ingaduinta si nu se va ajunge in niciun caz la asa o escaladare, insa pozitia trimisului PF Daniel de la intalnirea de la Chambessy referitoare la pregatirea preconizatului Mare Sinod a fost factorul declansator al acestei atitudini, care trebuie interpretata mai degraba in cheie (geo)politica, decat strict canonica.

    Vezi:

    http://www.cuvantul-ortodox.ro/recomandari/2011/03/05/esec-pe-toata-linia-in-negocierile-pregatitoare-pentru-sinodul-pan-ortodox/

    http://acvila30.wordpress.com/2011/04/18/episcopul-ciprian-campineanul-in-tara-sfanta-pentru-negocieri/

    http://acvila30.wordpress.com/2011/04/21/patriarhul-romaniei-insista-si-%E2%80%A6-provoaca-pentru-biserica-din-ierihon/

  15. @ AnaR:

    Nu inseamna asta. E interesant insa daca vor urma sau nu si alte semnale din partea altor scaune patriarhale. De pilda, mai ales, de la Constantinopol.

  16. “…hotărârea de întrerupere a comuniunii eclesiastice, «pentru restabilirea rânduielii bisericeşti».”

    Atunci sa ne rugam pentru un deznodamant bun pe toate planurile, si restabilirea relatiilor; parca “randuielii bisericesti” este cam dur intr-o situatie care n-ar fi trebuit sa escaleze asa de mult.

  17. Hristos a inviat!

    Eu nu inteleg de ce tocmai acum s-a suparat Patriarhia Ierusalimului pe noi de vreme ce Asezamantul romanesc din Tara Sfanta a fost construit acum 20 de ani sau cam asa ceva. Deci el dateaza de pe vremea patriarhului Teoctist. De ce nu i-au sarit si lui in cap?? Sau mai bine, de ce patriarhia Ierusalimului a permis de la bun inceput construirea asezamantului?? Nu trebuia, frate, si cu asta basta! Patriarhia Ierusalimului ar fi trebuit sa fie categorica in privinta asta si astfel nu s-ar fi ajuns aici!

    Iar patriarhii Teoctist si Daniel ar fi trebuit sa ceara voie cand construiesc ceva pe teritoriul altei patriarhii, macar asta ar fi trebuit s-o stie din facultate! Dar na, le-a placut teologia…k sarea-n bucate. De-asta au facut (amandoi) greselile fatale – unul ecumenist pana in maduva oaselor, le prea bahtale daniel; altul- cu papa dupa el, papa-n sus, papa-n jos(ma mir k nu i-a facut viza de flotant de Romania), kir teoctist.

    Asa k, cu asemenea conducatori (inclusiv fericitul teofil al ierusalimului)nu e de mirare k s-a ajuns in situatia asta si k, probabil, se va ajunge la si mai rau.

    Imi cer iertare admini dak o sa va suparati pe mine pt ceea ce am scris mai sus, dar sunt satul pana peste cap de asemenea conducatori si asemenea situatii- mai bine zis ţigănii. Că e o ţigănie râca asta pt putere dintre cei 2 patriarhi.

  18. E foarte grav ce se intampla. Ma intreb daca si alte patriarhii ar face acelasi gest fata de BOR, ce s-ar intampla cu noi? Am ramane in afara Bisericii pentru decizia unui singur om (P.F.D.)??

  19. Hristos a inviat!
    Nu stiu cat de bine se intelege situatia sau cat de bine se intelege care dintre Patriarhi(i) are dreptate!!! Cineva zicea ca a urmarit interviul par Savatie cu Radu Preda… Din punctul meu de vedere cei care au incalcat “randuiala bisericeasca” sunt romanii! Reactia Patriarhiei Ierusalimului este indreptatita, reala si in deplina legalitate canonica… Ar trebui sa ne trezim o data din betia asta nationala de care suferim. Uitam ca suntem crestini, ne gandim doar la faptul ca suntem romani. Cred ca e un dus rece din care sa invatam TOTI, nu numai patriarhul si episcopii. Toti suntem imbatati de filetism, de orgoliu national… Cine suntem noi sa schimbam o randuiala care este de secole in Biserica. Ce vrea de fapt patriarhul nostru acum? Sa devina nr.1 ori nr.2 in Ortodoxie? Ce folos ar avea asta? Ce folos pentru el si ce folos pentru noi? La ce ne-ar folosi un rang mai deosebit in diptice? Avem nevoie de asta? Chiar asa am ajuns? Se trateaza doar de cine este mai tare sau mai numeros? La ce folosesc astea? Nu folosesc decat la discreditarea Ortodoxiei, la o bataie de joc adusa intregii istorii a Bisericii si a rostului Ei in lumea asta!
    Ma repet e vorba de un dus rece pentru toti romanii! Toti avem nevoie de el si pe toti ne vizeaza! Atitudinea Patriarhului nu este doar a lui, e a noastra, o avem in sange de mici, ne credem tari, destepti, cei mai destepti, cei mai deosebiti, nimeni nu e ca noi, totul ni se cuvine! Parca smerenia a fugit de la poporul asta!
    Va spun ca un om care stau in strainatate…. oameni mai plini de sine, orgoliosi, mandri, egoisti, pizmasi, dezbinati si dezbinatori decat romanii cu greu gasesti! Uneori simt ca starea asta e fara leac!
    Poate pare dur ce spun, dar e un lucru real cu care ne lovim zilnic!
    Nici nu ma mira cursul pe care tinde sa-l ia situatia! Sper din tot sufletul ca problema asta sa se rezolve cat mai repede! Si sper ca celelalte Patriarhii sa nu dea curs la o agravare a problemei, ci sa trateze cu iconomie incidentul pana la rezolvarea lui amiabila!
    Sa ne rugam pentru asta!
    Hristos a inviat!

  20. @Sorin George:

    Intelegem supararea, insa… de ce sa coboram si noi nivelul limbajului? Ca sa aratam ca ne tiganim ca ei?

    @Mirela:

    Nu stim mare lucru, insa am risca sa spunem: mare naiv, dar mare, este cel care isi inchipuie ca decizia intreruperii comuniunii s-ar lua doar pe seama Asezamantului din Ierihon care, dupa cum vedem, e acolo cam ”doar” de vreo 20 ani?! Sau ca, vezi Doamne, avem de-a face cu onoarea canonica ranita a Ierusalimului fata de actiuniler subversive ale Patriarhiei noastre.

    Nu, altceva se intampla. Si trebuie sa aiba legatura cu jocurile strategice ale patriarhiilor legate de sinodul pan-ortodox, de influenta in diaspora si de sfere geopolitice.

  21. Patriarhii astia sunt bolnavi de mandrie si de fiicele ei: slava desarta, parerea de sine, patima pentru putere, etc.

    Din partea mea, kir Daniel si ”liderii” ortodocsi k el n-au decat sa se spele pe cap cu influenta lor in diaspora si in sferele geopolitice cu tot. Sa le dea Dumnezeu influenta sa n-o poata duce, sa se sature.

    Nu sunt atatea probleme in tara asta si in lumea asta, ciondaneala lor ne mai trebuia! Dar o sa-i potoleasca Dumnezeu. Poate ii cheama (Dumnezeu) la judecata si avem binecuvantarea sa vina altii in locul lor. Niste patriarhi cu adevarat patriarhi. Nu manageri, nu afaceristi imbracati in straie de patriarhi.

  22. Frati crestini ortodocsi,

    Oare de ce noi, romanii, nu suntem si un pic patrioti? Oare de ce primul impuls este sa ne suspectam propriul Patriarh de deservicii in loc sa-l aparam?

    In fond, ce am facut rau? Aaa, avem nevoie mereu sa ne caciulim la altcineva, sa cerem aprobare sa ne ridicam si noi o biserica in Ierihon? Dar oare noi de ce sa nu avem dreptul sa avem si noi biserici la locurile sfinte, asa cum au si rusii, bulgarii, sarbii, etc bisericile si manastirile lor in Tara Sfanta?

    Povestea asta este cusuta cu ata alba de la o posta. Exista o biserica romaneasca in Ierusalim, exista biserici si manastiri ale alor popoare ortodoxe in Tara Sfanta? De ce asa, deodata, scandal din pricina unei bisericute la Ierihon? Ca doar construim, nu demolam …

    Oare asa se procedeaza intre frati? Cand exista o neintelegere, dai cu satarul si rupi relatiile, caterisesti, etc?

  23. @ Sorin George:

    Frate, nu mai sunt timpurile pentru altfel de patriarhi decat cei doriti in anumite cercuri foarte inalte. Si nici nu i-am merita. Daca ar fi si un patriarh sfant, chiar si pe el l-ar sfasia hiper-ultra-ortodocsii, cum o si fac acum, cu episcopii care sunt ceva mai duhovnicesti, mai… calugari. Asta dovedeste ca nu doar iubitorii de masoni sunt deranjanti. Nu ar scapa unul neatins, neterfelit, cum nici Hristos nu a scapat, doar pentru ca nu a dorit sa fie zelot, sa fie conducatorul unei miscari de eliberare politica. Pentru ca a ales Crucea, iar nu sabia. Mai ales nu ar scapa teafar de noi, romanii, care suntem, din pacate, in mare masura asa cum ne-a descris mai sus mihailp. Dar asta e omul cazut si lumesc, pana la urma. De aceea avem si patriarhii dupa cum ne este naravul. Legile duhovnicesti nu iarta. Ei sunt oglinda noastra. Si noi suntem plini de patimile de care zici (cu indreptatire). Nu ne sunt straini, sunt dintre noi si ca noi… Din pacate, asta e adevarul. Daca ar fi altii mai buni, tot nu i-am pretui. (atentie, a nu se lua personal mesajul, nu face referire la persoana fratiei tale!)

  24. 54. Şi văzând aceasta, ucenicii Iacov şi Ioan I-au zis: Doamne, vrei să zicem să se coboare foc din cer şi să-i mistuie, cum a făcut şi Ilie?
    55. Iar El, întorcându-Se, i-a certat şi le-a zis: Nu ştiţi, oare, fiii cărui duh sunteţi? Căci Fiul Omului n-a venit ca să piardă sufletele oamenilor, ci ca să le mântuiască.

    http://www.bibliaortodoxa.ro/carte.php?cap=9&id=48

  25. După căderea Ţării Sfinte sub ocupaţie arabă (637) Biserica Ortodoxă din Palestina Biblică s-a confruntat cu multe îngrădiri şi lipsuri care s-au accentuat în vremea cruciadelor şi au continuat aproape până în zilele noastre.
    Ţările Române nu au putut rămâne indiferente în faţa acestei situaţii dramatice: era vorba despre păstrarea Ortodoxiei la Mormântul Domnului Hristos şi de menţinerea prestigiul ortodox înaintea prozelitismului musulman, catolic şi protestant.
    Pe lângă ajutoarele în bani şi tot felul de danii, domnitorii români au închinat Patriarhiei din Ierusalim venitul mai multor mănăstiri din ţară. Din venitul acestora Patriarhia din Ierusalim întreţinea aşezămintele ortodoxe de la Sfintele Locuri şi achita dările din ce în ce mai mari impuse de către turci, sau de către alţi stăpânitori ai vremilor.
    Deseori domnitorii şi ierarhii români organizau colecte pentru ajutorarea aşezămintelor de la Locurile Sfinte sau ei înşişi făceau donaţii considerabile. Amintim aici pe domnitorii Vasile Lupu, Matei Basarab, Constantin Brâncoveanu, şi alţi binefăcători de neam român, voievozi şi domniţe, boieri sau oameni înstăriţi, care în mod constant făceau danii importante către aşezămintele mănăstireşti de aici.Şi astăzi se mai pot vedea în bisericile ortodoxe de la Sfintele Locuri şi în tezaurul Bisericii Sfântului Mormânt diverse odoare preţioase şi acte de danie din partea acestora către Patriarhia din Ierusalim.Cu toate acestea, la acea vreme, Biserica Ortodoxă Română nu avea în Ţara Sfântă nici o aşezare bisericească proprie, şi nici o altă mănăstire sau schit în care să se înalţe rugăciuni şi slujbe în graiul credincioşilor români. Desigur că şi mijloacele vremii făceau să se ajungă destul de greu la Sfintele Locuri, şi numai oamenii foarte bogaţi sau credincioşi îşi îngăduiau o astfel de călătorie. Mulţi dintre ei rămâneau acolo pentru totdeauna trăind cu bucurie în marile lavre duhovniceşti de pe valea Iordanului sau de pe tot cuprinsul Ţării Sfinte.

    http://www.jerusalem.ro/ierusalim_ist.htm

  26. Parintele meu mi-a zis ca pe 19/20 Mai va fi Sfantul Sinod si se va discuta si acest fapt. De asemenei mi-a zis ca s-a cam grabit Patriarhul Ierusalimului, care de fapt e grec, sa ia acesta decizie…
    Ramane sa ne rugam si sa asteptam decizia celorlalte patriarhii ecumenice si a lui Dumnezeu !

  27. La fel au sustinut domnitorii romani si manastirile din sfantul munte Athos, dar nici una nu e romaneasca.

  28. Din pacate , cred ca avem Patriarhii pe care-i meritam. Subscriu la ce a spus fratele @mihailp si-l citez :”Atitudinea Patriarhului nu este doar a lui, e a noastra, o avem in sange de mici, ne credem tari, destepti, cei mai destepti, cei mai deosebiti, nimeni nu e ca noi, totul ni se cuvine! Parca smerenia a fugit de la poporul asta!”
    Din pacate chiar asa este . Peste tot unde am fost in tarile apusene, romanii nu se ajuta deloc intre ei, nu sunt uniti, nu se ajuta nici macar cu o informatie ( nu ma refer material). Chiar sí tiganii sunt mai uniti decat noi. Auzeam in Copenhaga, in autobuz in spatele meu erau doi tigani din Romania si unul din ei ii spunea celulilalt ca nu stiu care e venit mai recent la cersit nu a prea facut bani si ii spunea celui cu care discuta ca ” o sa-i dam fiecare de la noi cate ceva pana se pune pe picioare si se descurca singur”. Ei nu stiau ca sunt roman si-i inteleg. Drept sa spun i-am apreciat pentru asta. Nu stiu daca romanii in strainatate ar face asta, drept sa spun nu am prea auzit. Insa ce zicea fratele mihailp am vazut cu ochii mei si de nenumarate ori.Parca nu am fi ortodocsi. Mai ortodocsi in fapte sunt celelalte natii, noi suferim de o mare mandrie si pentru straini este batator la ochi asta. Am cunoscut natii care au cu adevarat cu ce se mandrii ( din punct de vedere firesc vorbesc).Popoarele nordice au cu ce se mandrii si totusi am ramas impresionat cand am vazut de cata modestie dau dovada ca si oameni, parca ei ar fi mai ortodocsi decat noi in fapte.

  29. @admin2

    Nu am luat personal mesajul, stai linistit. Intr-un fel, are dreptate mihailp fiindca ceea ce a scris el mai sus mi s-a intamplat si mie, din partea unor ”crestini”. Au aflat ca am multa evlavie la Sfantul Serafim de Sarov si au inceput sa ma acuze de tot felul de tampenii, sa imi reproseze k ii ignor pe sfintii romani, sa imi porunceasca sa am evlavie fata de sfintii romani si nu fata de cei straini, etc, etc. Si chestia asta, zic, a exprimat-o foarte bine mihailp: ”ne credem tari, destepti, cei mai destepti, cei mai deosebiti, nimeni nu e ca noi…Ar trebui sa ne trezim o data din betia asta nationala de care suferim. Uitam ca suntem crestini, ne gandim doar la faptul ca suntem romani. …Toti suntem imbatati de filetism, de orgoliu national…”
    (…editat de admin…)

    In alta ordine de idei, cine esti admin2 ???? Cipri???? Dupa stil, park el ar fi…:-?

  30. @ Sorin-George:

    Iarasi incepi, frate, cu problemele personale? Nu ne cheama pe niciunul Ciprian si nici nu-l cunoastem.

  31. Recunosc ca nu am citit cu atentie pana acum articolele legate de acest caz. Ramasesem cu impresia ca este vorba despre ALTA constructie, nu de biserica/bisericile asezamantului romanesc din Ierihon !

    Iata un citat din care reise ca, la vremea respectiva (anul 2000, deci acum 11 ani !), sfintirea s-a facut CU BINECUVATAREA patriarhului Ierusalimului de la acea vreme:

    “Acest inceput de intemeiere a Sf. Altar, loc de Jertfa si de rugaciune aici, in Ierihon, si deci aceasta bucurie o datoram si Prea Fericitului Patriarh Diodor I al Ierusalimului, pentru binecuvantarea sa, cum am auzit din documentul asezat la piciorul Sfintei Mese, precum si autoritatii palestiniene, pentru autorizatia de constructie a Caminului pentru pelerinii romani.”

    Asadar, despre ce incalcare canonica vorbim ?!

    Sursa citatului: http://theologhia.wordpress.com/2011/05/10/sfintirea-altarelor-bisericilor-asezamantului-romanesc-de-la-ierihon-si-a-unei-placi-comemorative-pentru-casa-de-pelerini-de-catre-patriarhul-teoctist-cu-ocazia-pelerinajului-din-2000-la-locurile-sfin/

  32. @marin

    Da, asa e ca nu sântem prea sensibili la durerea semenilor, noi, românii din zilele noastre.

    Si asta cand ar trebui sa ne doara pentru oricine, fara sa conteze obârsia si nici religia (ca doar n-o sa-l ridic de jos pe cel cazut doar daca-i roman si ortodox,dupa ce-l legitimez, cum spunea Dan Puric).

    Dar cred ca ne caracterizeaza foarte bine si autocritica exagerata, pt ca in ceea ce spuneti nu-i adevar decat in parte.

    Romanii ortodocsi din afara Romaniei se ajuta mult intre ei, nu stiu ce experiente ati trait dvs…Pâna la urma e si pronia cereasca care iti scoate oamenii in cale, cu un scop, numai de El stiut.

    Dar cred ca nu ne face deloc bine exagerarea cu critici, mai ales ca ne critica mult si altii straini, lasându-ne sa credem ca sântem un neam de nimic. ” De ce oare?”

  33. Pentru toţi deranjaţii ce nu se pot stăpâni să vorbească în ultimul hal despre Patriarh şi să-l ia la miştocării ( înţeleg să critici păcatul omului dar niciodată nu voi înţelege să-ţi baţi joc de el. Bine că nimeni nu îşi bate joc de tine când faci păcate mari de tot şi nu te ia la pumnii cum îi iei pe episcopi. Se adresează asta tuturor miştocarilor ): http://www.youtube.com/watch?v=aI9_8jIUzFo
    Îmi place mult mai ales cum spune la început: “Oamenii care se smintesc au mândrie în ei” sau la sfârşit: “Aşa Doamne, Împărate, dăruieşte-mi să-mi văd păcatele mele şi să nu osândesc pe aproapele meu” aşa că ar trebui întâi să ne vedem păcatele noastre înainte să luăm pe cineva la mişto.
    Scuze admin pentru duritatea mesajului dar şi eu ca altul ce a postat aici sunt sătul peste cap de aceste ţigănii la adresa episcopilor.

  34. De aceea avem atitea secte la ora actuala. Noi suntem de vina!
    Si ce e mai grav, ca acum, noi insine ne-am facut ca sectarii.
    Sa ne ierte Dumnezeu

  35. La fel ca si evreii Vechiului Testament, noi, Crestinii Ortodocsi avem neasemuitul dar de al cunoaste pe Dumnezeul Adevarat inca din aceasta viata, si de a fi intr-un fel prooroci ai Lui. Este o mare cinste, dar si o mare misiune. Ortodoxul traieste cu ideea, sau cel putin se lupta cu duhul care-i spune ca el este “ales de Dumnezeu”, ca este superior celor de alte religii, sau alte neamuri, “mai putin alese”. Ce nebunie! Crestinii ortodocsi sunt cati? Poate nici 10% din populatia planetei (?), dar Dumnezeu ii poate mantui si pe ceilalti 90%, cu sau fara implicarea noastra. Deci, practic noi (doar) asistam la o mare nenorocire cand vedem o mare de oameni, de frati, de egali, imprejurul nostru care pur si simplu nu au posibilitatea de a ajunge la Hristos. Fie ca au mostenit o alta religie, fie ca Hristos nu le-a fost vestit, acesti oameni traiesc intr-o inchisoare spirituala din care nu pot iesi; dar trebuie sa realizam ca la Judecata ne vom intalni cu acesti frati si atunci se va vadi ca toti suntem egali. Deci, crestinul ortodox devine foarte mic. De cele mai multe ori el nu poate decat sa se roage pentru oamenii din alte locuri care traiesc intr-un cosmar si nici nu isi dau seama. Poate cel mult, crestinul ortodox poate sa fie un exemplu de traire, de daruire, o oglinda a lui Hristos, daca, si numai daca a fost purificat el insusi indeajuns. Dar daca si intre noi exista dorinte lumesti de avutii, de dominare, de dezbinare, atunci ce exemplu mai suntem, sau mai degraba nu mai suntem.

  36. “Noi suntem ortodocşi, dar noi nu putem fi mândri că suntem ortodocşi, noi TREBUIE să fim SMERITI că suntem ortodocşi. Ortodoxia în smerenie se păstrează“.Rafail Noica

  37. Sfantul Ioan Iacob de la Neamt : “La anii veacului din urma,/ Pastorii cei duhovnicesti/ Se vor abate de la turma,/ Urmand curentelor lumesti./ Pasi-vor ei pe cale stramba,/ Lasandu-si drumul parintesc,/ Si vor canta la oi din dramba,/ Iar nu din fluier pastoresc“.

  38. Intr-adevar, cred ca exageram fie intr-o directie (mandria nationala), fie in cealalta (autocritica nationala).

    Si noi cat am fost interesati doar de propriul destin, fiind speriati de strainatate si singuratate, am dat numai de romani asemenea noua. Cand ne-a schimbat Dumnezeu putin directia si am deschis ochii la durerea altora am dat de romani cumsecade peste tot. Si uitandu-ne mai bine, dupa ani, am constat ca si chinezii au oameni buni si rai, si indienii si canadienii. Fiecare natie are buni si rai, nu suntem noi mai nu stiu cum decat altii.

    Sa ne rugam lui Dumnezeu si Maicii Sale sa aseze lucrurile, fara exagerari de nici o parte. Asa cum Rusia are multe manastiri la Eleon, Maria Magdalena, Ein Karem (contruit recent cu banii lui Putin zice-se) si multe altele, poate si Romania sa faca un asezamant in Ierihon, pe langa cel din Ierusalim. Mai ales ca e inceput de atata vreme, nu de ieri de azi, si nu de Pf Daniel.

  39. Se aminteste mereu de ajutorul dat pana in sec XIX Sf Munte si Locurilor Sfinte si de marea durere ca nu exista o manastire romaneasca la Sf Munte iar acum ca ne pun “grecii” bete in roate in Tara Sfanta… As propune un subiect de reflectie legat de “momentul” Cuza din istoria noastra… Ce a insemnat perioada Cuza sau mai degraba ce au facut cei din spatele lui? Sa ne amintim de secularizarea fortata a averilor manastiresti si de desfiintarea manastirilor inchinate la locurile sfinte… Retezarea ajutoarelor pentru Sf Munte si Tara Sfanta…. De lucrurile astea nu ne amintim? Sa deschidem din nou cartile de istorie si sa cautam printre randuri semnificatiile nespuse ale evenimentelor din acea perioada…. Sa ne gandim la prigoana de fapt ce s-a declansat dupa 1848 impotriva Bisericii. Cuza cel mult tamaiat astazi nu a fost decat o marioneta a modernismului iluminist de sorginte franc-masonica….. Si alt aspect fobia anti greceasca ce s-a declansat atunci nu e chiar antigreceasca cum pare la prima vedere… Cineva spunea intr-un comentariu ca patriarhul de la Ierusalim e grec. As zice ca e grec doar pentru ca vorbeste greceste. Asa zisa “stapanire greceasca ” asupra locurilor sfinte se intelege gresit in mare parte. Nu se stie si nu se apreciaza corect prezenta greceasca nici la Ierusalim si nici la Patriarhia de Constantinopol. Nu se prea stie ca cele doua Patriarhii pomenite nu sunt de fapt grecesti ci continuatoare a ceea ce se cheama Romiosini, adica Romanitatea orientala care, pentru marea deruta a neinformatilor in istorie, este vorbitoare de limba greaca din stravechime. Limba greaca a devenit limba oficiala in Imperiul Roman de Rasarit inca din sec VI-VII, inlocuind treptat pana la totalitate limba latina… Oricine deschide site-ul Patriarhiei de Ierusalim va da de formularea Romiosini care exprima romanitatea orientala (ce s-a pastrat de fapt in toata Ortodoxia). Cele doua Patriarhii sunt continuatoarele spirituale ale vechiului Imperiu Roman Ortodox…Cuiva nu-i place amintirea glorioasa a acestui imperiu Roman si Ortodox si in care limba oficiala era limba greaca!
    Noi romanii suntem orbiti de romanitatea propriei limbi si uitam de apartenenta la matricea spirituala a romanitatii orientale care nu mai are nimic de a face cu Roma cea veche(nici macar ca limba…). Ne-am incatusat in vederea romanitatii limbii si nu suntem capabili sa intelegem aceasta apartenenta de care spuneam tocmai din repulsia pe care o avem pentru mediul de limba greaca… Ni se pune ca o pata pe ochii mintii cand auzim de greci. Am inghitit pe nemestecate toata propaganda antifanariota din sec XIX si nu mai suntem capabili sa pricepem ca impreuna cu totii, fie greci, fie rusi, fie sarbi, etc formam un unic popor al lui Dumnezeu

Formular comentarii

* Pentru a deveni public, comentariul dumneavoastra trebuie aprobat de un administrator. Va rugam sa ne intelegeti daca nu vom publica anumite mesaje, considerandu-le nepotrivite, neconforme cu invatatura ortodoxa sau nefolositoare sufleteste. Va multumim!

Rânduială de rugăciune

Carti

Documentare