CASCADA HALUCINANTA DE EVENIMENTE GRAVE IN BISERICA ORTODOXA SERBIEI! Episcopul Artemie a fost caterisit si apoi arestat!

20-11-2010 11 minute Sublinieri

***

UPDATE 22-23 nov. 2010:

Pelerin Ortodox:

Mirko Djordjevic, care poartă titlul de „sociolog al religiei” şi este considerat în Serbia ca reprezentant al Vaticanului în Serbia, pentru că adesea el exprimă în mod public poziţiile Vaticanului, a declarat ieri despre Preasfinţitul Episcop Artemie:

„Preasfinţitul e ca un cui (κάρφος = cui; trădător, spion) şi în ochii conducerii bisericeşti, dar şi în cercurile politice, pentru că el, după cum se ştie deja, în ultimul an şi jumătate, a făcut aproape zece comunicate şi declaraţii prin care este împotriva ecumenismului şi a paşilor ecumenişti, dar aceasta este politica oficială a Bisericii. De asemenea, el este împotriva intrării Serbiei în Uniunea Europeană şi cere să fie date în judecată statele care au bombardat Iugoslavia… Este evident că a deranjat pe unii şi această evoluţie era inevitabilă”.

Cu informaţii de pe:
http://www.b92.rs/info/vesti/index.php?yyyy=2010&mm=11&dd=22&nav_category=12&nav_id=474020.

(traducere: Frăţia Ortodoxă Misionară „Sfinţii Trei Noi Ierarhi”, sursa: http://thriskeftika.blogspot.com/2010/11/mirko-djordjevic.html)

„Factorii de resort ai prim-procurorului Belgradului au trimis autorităţilor poliţieneşti o solicitare pentru strângerea de informaţii în scopul depunerii unei plângeri penale împotriva fostului Episcop Artemie”, – a declarat astăzi purtătorul de cuvânt al Procuraturii Publice din Serbia, dl. Tomo Zorici. Acesta a declarat şi că d-na Zagkorka Dolovaci, procuror public al Serbiei, a dat ordin factorilor de resort ai prim-procurorului Belgradului să adune elemente probatoare pentru începerea unei acţiuni preliminare împotriva lui Artemie. Împotriva lui Artemie, a unui grup de monahi şi susţinători ai acestuia, care l-au însoţit, au fost depuse plângeri penale pentru intruziunea violentă în unele mănăstiri din Eparhia de Raşka şi Prizren, mai exact în partea de nord a Kosovo-ului.

(traducere: Frăţia Ortodoxă Misionară „Sfinţii Trei Noi Ierarhi”, sursa: http://aktines.blogspot.com/2010/11/blog-post_6538.html)

„Hotărârea caterisirii mele este anticonstituţională, nu este canonică şi pentru mine nu are importanţă. Încă sunt ceea ce eram şi mai înainte” – declară Episcopul Artemie.

„Nu m-am despărţit de nimeni. Sunt încă unit cu Biserica cea Una, Sfântă şi Apostolică. De asemenea, cu Sfinţii Apostoli, cu Sfinţii Părinţi, cu Sfântul Sava, cu Episcopul Nicolae (Velimirovici), cu Părintele Iustin (Popovici) şi cu toţi creştinii ortodocşi care respectă ordinea în Biserică. Cei care au încălcat acest principiu ar trebui să vadă singuri cine sunt şi unde se află”.

Întrebat dacă împotrivirea sa faţă de hotărârile autorităţilor bisericeşti este o acţiune împotriva unităţii Bisericii, Episcopul Artemie a răspuns că a demonstrat că este pentru această unitate, atunci când în trecut a acceptat hotărârile, chiar dacă erau anticanonice. „Am primit (aceste hotărâri) de dragul păcii şi al unităţii Bisericii. Am respectat interdicţia de săvârşire a slujbelor religioase, ca să nu le dau vreun motiv pentru alte acţiuni mai rele. Am aşteptat de la Sfântul Sinod al Episcopilor să rezolve această problemă şi să revină ordinea canonică în Biserica Ortodoxă Sârbă”.

„Mă aşteptam ca şi Sfântul Sinod al Ierarhiei să aibă acelaşi scop. Cu toate acestea, hotărârile şi acţiunile lor anticanonice doar au fost continuate. Anticonstituţional mi-au interzis să locuiesc în Kosovo şi în Metohia, să-mi păstoresc fiii duhovniceşti şi să săvârşesc sfintele slujbe”.

Episcopul Artemie a declarat de asemenea că a informat Sfântul Sinod că nu se va conforma cu hotărârile anticanonice până la emiterea hotărârii Tribunalului Bisericesc şi că este Episcop pe viaţă al Episcopiei de Raşka şi Prizren.

Când a fost întrebat de ce s-a dus în Kosovo sâmbătă şi duminică, în loc să se prezinte Sfântului Sinod, Episcopul Artemie a răspuns că nu a fost chemat la Sinod. „Nu am fost chemat în Sinod. Şi în loc să prezinte aceste teme înaintea episcopilor şi să ia o hotărâre referitor la acestea, Sinodul l-a numit pe Episcopul nostru Vicar, Teodosie Sibalic, Episcop titular, cu toate că există un episcop viu şi canonic”.

„Aceasta este o contravenţie care aduce caterisirea tuturor acestora. Când am fost informat de acestea, am hotărât că eu sunt episcopul canonic legal. Episcopia de Raşka şi Prizren este a mea şi săvârşind o Dumnezeiască Liturghie în Mănăstirea de la Duboki Potok am vrut să arăt tuturor unde se află inima problemei”.

La întrebarea dacă se teme că ar putea să fie arestat pentru toate câte s-au întâmplat sâmbătă şi duminică, Episcopul Artemie a răspuns că nu se teme, deoarece nu crede că există vreun motiv ca să fie arestat. „Dacă cineva are dovezi ale vinei mele, trebuie să le prezinte. Spun că am deturnat proprietatea Bisericii. Oare eu mi-am pus în spate Mănăstirea Duboki Potok?”, se întreabă martiricul Episcop Artemie.

(traducere: Frăţia Ortodoxă Misionară „Sfinţii Trei Noi Ierarhi”, cu informaţii de pe http://wap.b92.net/eng/news/politics-article.php?yyyy=2010&mm=11&dd=22&nav_id=71050, via http://thriskeftika.blogspot.com/2010/11/blog-post_436.html)

***

Noutati de pe Pelerin Ortodox (UPDATE 21-22 nov.):

Duminică 21.11.2010

La hotelul unde a înnoptat sfântul Episcop de Kosovo Artemie, l-au vizitat mulţi creştini, ca să primească binecuvântarea sa. În drumul său către Belgrad poporul l-a primit şi l-a aplaudat, l-a salutat şi i-a cerut binecuvântarea. Acum se află într-o casă în Belgrad. Se află într-o continuă urmărire. Imediat ce iese din casă, îl încadrează o maşină din faţă şi una din spate.
Poliţiştii îmbrăcaţi civil i-au spus că au primit aceste dispoziţii, să-l urmărească necontenit. Literalmente turbează, clătinând pământul şi cerul ca să-l distrugă.
Tot mecanismul statal se află în picioare împlinind dispoziţiile unor episcopi, care de ceva vreme au devenit uneltele papei şi ale puterilor oculte. Nu există democraţie în Serbia. Există un stat al fricii şi al groazei. Să ne rugăm ca Dumnezeu să-Şi pună mâna Sa.

EPISCOPUL ARTEMIE A AJUNS LA BELGRAD, UNDE A DAT ŞI UN INTERVIU DESPRE EVENIMENTELE DIN ZILELE ANTERIOARE ŞI DESPRE HOTĂRÂREA ANTICANONICĂ A SINODULUI BISERICII ORTODOXE SÂRBE (Video)

***


DAN CAMEN (“THEOLOGHIA”): Episcopul Artemie a fost depus din treapta

Dupa aproape un an de cand tot urmaresc pe net ceea ce se intampla in Serbia cu episcopul Artemie de Raska si Prizren, pot spune ca nici macar acum nu cunosc pe deplin dedesubturile problemei. Ii admir episcopului Artemie marturisirea ortodoxa anti-ecumenista si traditionalista, insa consider ca de data aceasta el nu a procedat intocmai inspirat.

Nu neg faptul atat de evident ca toata aceasta lupta este starnita in principal de separarea tot mai vizibila intre ecumenisti si anti-ecumenisti, intre modernisti si traditionalisti. O astfel de accentuare a polilor religiosi intr-o tara ca Serbia, mai ales pe fondul auto-proclamarii independentei teritoriului Kosovo, este total dezavantajoasa; atat pentru Biserica, existand riscul unei mari schisme (precum cea din Bulgaria), cat si pentru Stat.

„Armele” folosite in aceasta lupta au fost felurite. Daca totul a pornit anul trecut, cand episcopului Artemie de Kosovo i s-a gasit o situatie financiara „dubioasa” (imputata de Sinod in mare masura vicarului sau), imediat dupa moartea patriarhului Pavle in timpul acesta din an, cand in scaunul patriarhal a venit modernistul Irineu; de data aceasta episcopului Artemie i se imputa nerespectarea canoanelor si a dispozitiilor administrative hotarate de Sinod.

Neputand sa justifice situatia banilor din Eparhia de Raska si Prizren pe care o pastorea [ACESTA A FOST NUMAI PRETEXTUL, TREBUIE TOTUSI PRECIZAT FOARTE CLAR, n.n., Razboi intru Cuvant], episcopul Artemie a acceptat in cele din urma sa fie pensionat la propunerea Sinodului din 26 aprilie – 5 mai a.c., adica sa faca paretisis (in termeni bisericesti), tocmai pentru a nu provoca schisma in Biserica Ortodoxa Sarba, si sa se retraga apoi ca proinepiscop[1] la o manastire (Sisatovac). Pai tocmai acest paretisis il impiedica, in mod canonic, sa mearga, fara sa aiba binecuvantare, intr-o alta Eparhie (chiar si in fosta lui Eparhie) si sa savarseasca acolo Sfanta Liturghie.

In timpul cat a stat retras la manastire alaturi de calugarii si calugaritele care l-au urmat, in Eparhia pe care el o pastorise a fost numit de catre Sinod un loctiitor-administrator (episcopul Atanasie Zahumlje de Herzegovina) pana la alegerea noului episcop titular. Aceasta s-a intamplat de curand, la intalnirea Sinodului de toamna (17-19 noiembrie a.c.), cand a fost ales ca episcop de Raska si Prizren, episcopul vicar de Lipljan, G. Teodosie, tocmai fiul duhovnicesc al lui Artemie. Coincidenta sau nu, dar numirea noului episcop de Raska si Prizren are loc la fix un an de la adormirea patriarhului Pavle (15 noiembrie 2009), adica la implinirea a aprox. un an de cand a inceput si calvarul episcopului Artemie.

De asemenea, gestul episcopului Artemie de a parasi manastirea Sisatovac, unde se retrasese, pentru a veni fara binecuvantare in fosta lui Eparhie ca sa slujeasca Sfanta Liturghie in Manastirea Potok din nordul provinciei Kosovo, tocmai la alegerea noului episcop de Raska si Prizren, denota faptul ca a facut-o in mod voluntar si constient, posibil ca mod de protest fata de numirea noului episcop. Deci, in consecinta, Sinodul Bisericii Ortodoxe Sarbe, pe baza acestui motiv, l-a putut depune din treapta sacramentala pe episcopul Artemie, numindu-l in cele din urma “schismatic”, iar pe calugarii si calugaritele cu care Artemie a slujit Sfanta Liturghie in Kosovo drept “sectari”. De cealalta parte, episcopul Artemie se apara, considerand ca este nevinovat si ca a ramas de fapt episcopul titular de Raska si Prizren: „Nu ne-am despărţit de nimeni, nu suntem schismatici şi nu facem ceva nou. Noi încercăm doar să păstrăm ceea ce ne-au încredinţat slăviţii noştri strămoşi” – cuvinte rostite de el pe 19 noiembrie 2010, la finalul Liturghiei savarsite la Manastirea Potok din Kosovo.

Regret faptul ca episcopul Artemie a ales sa protesteze in acest fel, dandu-le astfel in mod gratuit prilej anumitor episcopi din Sinod sa-l depuna din treapta si ca a provocat prin acest gest al sau inceputul schismei in randul Bisericii Ortodoxe Sarbe.

dan.camen.


[1] proin = fost; proin-episcop = fost episcop, episcop retras/ pensionat

 

***

COMUNICAT URGENT: ÎNTEMNIŢARE ÎN DESFĂŞURARECHESTIUNE DE VIAŢĂ ŞI DE MOARTE

COMUNICAT URGENT
SÂMBĂTĂ 20.11.2010.

ÎNTEMNIŢARE ÎN DESFĂŞURARE – O CHESTIUNE DE VIAŢĂ ŞI DE MOARTE

În momentul în care se scriu aceste rânduri PS Artemie este păzit FĂRĂ ORDIN DE ARESTARE ÎMPOTRIVA SA ŞI CU O SERIOASĂ PROBLEMĂ CARDIACĂ LA UN HOTEL DIN KRALJEVO, SERBIA.

Peste puţin timp va fi dus într-o direcţie necunoscută, în timp ce viaţa îi este în pericol.

Astăzi, devreme în zori, puternice forţe ale Poliţiei din Kosovo, însoţite de poliţişti speciali îmbrăcaţi civil, de la Belgrad, în prezenţa EULEX (Poliţia Europeană pentru Kosovo) a intrat în Mânăstirea Dupoki Potok, unde se retrasese PS Artemie şi unde, ieri dimineaţă, el însuşi a săvârşit Dumnezeiasca Liturghie împreună cu clerici, monahi, monahii şi credinciosul popor.

Anterior, aceleaşi forţe poliţieneşti, avându-l în frunte pe Episcopul Teodosie, au intrat în mânăstirea pustie din apropiere, unde ieri se retraseseră 20 de călugăriţe ale lui Artemie şi le-au izgonit. Mai mult, însuşi Teodosie a izgonit-o pe egumena Sara, îmbrâncind-o cu mâinile.

Nou-alesul Episcop de Raşka şi Prizren, Teodosie, care până ieri era Episcopul vicar al lui Artemie şi fiul lui duhovnicesc, a fost de asemenea capul evacuării violente a Părintelui său duhovnicesc şi a fraţilor lui.

Toată operaţiunea a fost condusă direct de către Patriarhia Serbiei, care a intentat un proces aseară împotriva PS Artemie pentru „violarea proprietăţii”, în urma unei întâlniri, ce a avut loc mai înainte la Patriarhie, între membri Sfântului Sinod Permanent, Ministrul Ordinii Publice şi Ministrul Cultelor.

Au fost daţi în judecată şi toţi monahii lui Artemie, care au participat la Dumnezeiasca Liturghie, în încercarea de întoarcere în mânăstirile pe care le-au părăsit cu câteva luni în urmă, protestând pentru nedreapta hotărâre împotriva PS Artemie.

Monahii au fost expulzaţi din mânăstire cu forţa. Unii s-au împrăştiat, iar câţiva au fost arestaţi.

Apoi, forţele de poliţie, după ce au spart uşa unde se afla Preasfinţitul, l-au târât afară cu forţa pe Preasfinţitul şi l-au obligat să-i urmeze cu direcţia – zice-se – Belgrad.

Pe drum, Preasfinţitul, fiind slăbit şi bolnav, a simţit o durere puternică în inimă şi a solicitat îngrijire medicală imediată. Poliţiştii i-au permis doar să tragă temporar la un hotel din Kraljevo. În acest moment, Preasfinţitul se află într-o stare critică la hotel, izolat de monahii săi, în timp ce afară poliţişti în haine civile îl aşteaptă să-l ducă, unde? În închisoare? La Patriarhie pentru zăvorâre, aşa cum declarase Patriarhul? Până în prezent nu se ştie.

Facem apel către toate organizaţiile pentru drepturile omului, către lumea juridică şi către toţi cei care pot să ajute: În acest moment se încalcă drepturile umane elementare ale Preasfinţitului şi ale monahilor săi.

Este condus fără mandat şi fără dovezi în închisoare şi în timp ce îi este pusă în pericol în mod direct integritatea fizică din cauza violenţei exercitată asupra sa, din cauza privegherii de toată noaptea, a călătoriei grăbite şi a alternării gardienilor.

(traducere: Frăţia Ortodoxă Misionară „Sfinţii Trei Noi Ierarhi”, sursa: http://www.augoustinos-kantiotis.gr/?p=17132)

***

P.S. ARTEMIE, EPISCOPUL CANONIC DE KOSOVO, A FOST ARESTAT

Episcopul Artemie a fost arestat. Au spart uşa camerei sale şi l-au arestat fără ca el să se împotrivească.

Teodosie împreună cu poliţiştii a intrat în Mănăstirea în care erau monahiile  cu egumena Sarra şi le-a aruncat afară. Monahiile nu au arătat nicio împotrivire. Au ieşit în drum cântând.

Cele care s-au întâmplat Sfântului Ioan Gură de Aur şi marilor părinţi ai Bisericii se repetă în Biserica Serbiei. Trădătorii sunt încoronaţi, iar adevăraţii păstori sunt prigoniţi.

***

SCHISMĂ ÎN BISERICA ORTODOXĂ A SERBIEI?!: CU DOUĂZECI ŞI UNU DE VOTURI ALE IERARHILOR SERBIEI A FOST “CATERISIT” ARTEMIE – EPISCOPUL CANONIC DE KOSOVO

Ierarhii ecumenişti au făcut din Biserica Serbiei un partid politic filo-occidental. Au supus votului caterisirea lui Artemie şi l-au caterisit cu douăzeci şi unu de voturi.

Respectabile Părinte Episcop Artemie, „este titlu de onoare să fii caterisit de astfel de episcopi” (Aşa spunea Părintele Augustin, Mitropolitul Florinei).

Treisprezece ierarhi ai Bisericii Ortodoxe Sârbe au votat împotriva caterisirii lui Artemie, Episcopul ortodox de Kosovo.

Îi persecută pe cei ce ar putea reacţiona şi deschid drum în Serbia pentru venirea papei în 2013!

(traducere: Frăţia Ortodoxă Misionară „Sfinţii Trei Noi Ierarhi”, sursa: http://www.augoustinos-kantiotis.gr/?p=17132)

***

De comportament anticanonic [schismatic, n.n.] îl învinuiesc pe Episcopul Artemie episcopii lui prigonitori

Episcopi ai Bisericii Sârbe, care de multe ori au încălcat sfintele canoane, pedepsindu-l, pensionându-l şi disponibilizându-l în mod anticanonic pe Episcopul Artemie, se întorc cu furie împotriva lui după întoarcerea sa în Kosovo şi săvârşirea Dumnezeieştii Liturghii astăzi.

Expunem declaraţiile Episcopului Irineu de Başka, făcute după întrunirea de astăzi a Sinodului Ierarhiei Bisericii Sârbe:

sursa: glassrbije.org

,,Episcopul pensionar de Raşka şi Prizren, kir Artemie, de astăzi se află şi formal în rupere de Sinodul Ierarhiei, respectiv de Biserica Ortodoxă Sârbă”

– a declarat într-o conferinţă de presă, care s-a ţinut la Patriarhia de Belgrad, respectabilul Episcop de Başka Irineu.

,,Respectabilul Episcop pensionar al Eparhiei de Raşka şi Prizren, kir Artemie, a părăsit de bunăvoie Mânăstirea Sisatovaci şi s-a dus fără binecuvântarea cuiva pe terenul fostei lui Eparhii de Raşka şi Prizren, unde a săvârşit astăzi dimineaţă Dumnezeiasca Liturghie. Din pricina comportamentului său anticanonic şi din cauza ne-disponibilităţii lui de a primi hotărârile Sinodului Ierarhiei, Episcopului Artemie i s-a interzis în luna octombrie din anul trecut, săvârşirea Dumnezeieştii Liturghii şi a altor slujiri. Totuşi, în pofida acestora, Episcopul Artemie a săvârşit astăzi, fără aprobarea Sinodului Ierarhiei, Dumnezeiasca Liturghie la Mânăstirea Dupoki Potok din judeţul Zubin Potok în părţile de nord ale Kosovo, în coliturghisire cu un grup de clerici, adepţi ai săi, pentru care de asemenea este valabilă interdicţia de a sluji” – a declarat Episcopul Irineu.

,,Prin inadmisibila săvârşire a Dumnezeieştii Liturghii, lucru cu care a făcut abuz de ospitalitatea unei mânăstiri din Biserica Ortodoxă Sârbă, Episcopul Artemie a încălcat nişte canoane împreună cu adepţii săi, prin care el însuşi a pornit, prin acest act iresponsabil, pe drumul ruperii deschise şi flagrante şi s-a împotrivit unităţii sinodale a Bisericii Ortodoxe Sârbe”,– se menţionează în Comunicatul dat publicităţii, emis de şedinţa Sinodului Ierarhiei Bisericii Ortodoxe Sârbe.

La sfârşitul acestui Comunicat, poporul credincios este chemat să nu accepte neadevărurile şi speculaţiile Episcopului Artemie şi a grupului schismatic alcătuit din susţinătorii lui, iar credinciosul popor să nu participe la activităţile lor anti-bisericeşti.

În sfârşit, se menţionează că membri Sinodului Ierarhiei au avut convorbiri şi pentru înfiinţarea unei noi eparhii, prin fuzionarea unor părţi din Eparhiile Niş, Sumantia şi Branicevo, fapt care va avea drept urmare înfiinţarea Eparhiei de Krushevatz.

(traducere: Frăţia Ortodoxă Misionară „Sfinţii Trei Noi Ierarhi”, sursa: http://thriskeftika.blogspot.com/2010/11/blog-post_8097.html)

***

Dumnezeiasca Liturghie şi declaraţia Episcopului de Kosovo – 19 nov. 2010

Informaţii, care sunt publicate de toate mijloacele mass-media internaţionale, menţionează că episcopul Artemie cu un numeros grup de monahi s-a întors în Kosovo şi a săvârşit astăzi Dumnezeiasca Liturghie la Mănăstirea Zubin-Potok. Episcopul prigonit a declarat printre altele: „Ne-am adunat aici ca ordinea să se aşeze pe noi baze şi să se reîntoarcă pacea şi unitatea în Eparhia de Raşka-Prizren”. Şi a completat: „Nu ne-am despărţit de nimeni, nu suntem schismatici şi nu facem ceva nou. Noi doar încercăm să păstrăm ceea ce ne-au încredinţat slăviţii noştri strămoşi”.

Între timp, informaţii suplimentare menţionează că Permanenţa sinodală a Bisericii Sârbe studiază posibila caterisire a luptătorului Episcop Artemie. Orele în Biserica Ortodoxă Sârbă sunt realmente critice.

Răspunderea pentru marea tulburare, a izgonirii anticanonice a Episcopului Artemie, iar acum a alegerii anticanonice a Episcopului Teodosie, o poartă grupul cu greutate al episcopilor ecumenişti ai Serbiei, care, e evident că pun în aplicare planul nimicirii Episcopului Artemie, ascultând la modul absolut de dispoziţiile dinafară.

(traducere: Frăţia Ortodoxă Misionară „Sfinţii Trei Noi Ierarhi”, sursa: http://thriskeftika.blogspot.com/2010/11/blog-post_5268.html)

***

VIDEO DE LA SFÂNTA LITURGHIE A EPISCOPULUI ARTEMIE ÎN MĂNĂSTIREA DUBOKI POTOK (19.11.2010)

Monahii de la “Râul Negru” despre Dumnezeiasca Liturghie pe care a săvârşit-o Episcopul Artemie în Kosovo

 

Monahii Mănăstirii „Râul Negru” din Kosovo, până ieri exilaţi în Câmpia Mierlei, au postat pe site-ul lor oficial un comunicat referitor la revenirea Episcopului Artemie şi a lor în regiunea Kosovo. Printre altele, menţionează că Episcopul de Raşka şi Prizren a ajuns ieri seară, după câteva luni de exil, în pământul Episcopiei lui, într-o mănăstire din regiunea Potok, în partea nordică a Kosovo.

Astăzi dimineaţă, a săvârşit Dumnezeiasca Liturghie cu participarea multor clerici şi credincioşi. La Dumnezeiasca Liturghie au coliturghisit douăzeci de preoţi şi au participat mulţi credincioşi şi monahi care vreme de multe luni s-au aflat în afara mănăstirilor lor.

Monahii, care au fost pedepsiţi anticanonic pentru că au respins pedeapsa anticanonică a Episcopului Artemie de Raşka şi Prizren, s-au întors din nou în Kosovo. Revenirea Episcopului Artemie şi a monahilor în Kosovo constituie un act canonic şi condamnă ca anticanonică apariţia şi activitatea unui alt episcop în Mitropolia de Raşka şi Prizren, a cărui apariţie creează fără îndoială o ruptură.

În acelaşi comunicat, monahii îşi exprimă tristeţea pentru rănile adânci pe care le-au provocat în trupul Bisericii Sârbe acţiunile programate ale câtorva episcopi din Sinodul Bisericii Sârbe, care au trecut la numirea unui al doilea episcop în Episcopia de Raşka şi Prizren, răsturnând ordinea canonică şi Tradiţia Bisericii şi provocând schismă.

În sfârşit, descoperă şi faptul că poliţia a început o „acţiune” împotriva monahilor şi clericilor care sunt de partea Episcopului Artemie.

(traducere: Frăţia Ortodoxă Misionară „Sfinţii Trei Noi Ierarhi”, sursa: http://thriskeftika.blogspot.com/2010/11/blog-post_8329.html)

***

Alte legaturi de pe blogul Pelerin Ortodox:

Despre Vladica Artemie si “istoria” persecutiei sale – pe Razboi intru Cuvant:

Vezi si:


Categorii

Comunicate, Ecumenism, Episcopul Artemie, Kosovo, Serbia, Pagini Ortodoxe, Părintele Theodoros Zisis

Etichete (taguri)


Articolul urmator/anterior

Comentarii

32 Commentarii la “CASCADA HALUCINANTA DE EVENIMENTE GRAVE IN BISERICA ORTODOXA SERBIEI! Episcopul Artemie a fost caterisit si apoi arestat!

  1. Vai, vai!
    Nu pot crede si asta.
    Doamne, miluieste-l pa preasfintitul Artemie.
    Fericiti cei prigoniti!

  2. Despre rugaci­une

    Toate cuvin­tele Sfin­tei Scrip­turi sunt patrun­zatoare in suflet, dar cu deosebita simtire eu inte­leg cuvin­tele spuse de Man­tu­itorul: Unde sunt doi sau trei adunati in numele meu, acolo sunt si Eu in mijlo­cul lor (Matei 18, 20).

    Exista o fru­moasa rugaci­une, o rugaci­une adanc patrun­za­toare, aparuta dupa cat se pare in seco­lul XVI, dar care nu este intro­dusa in nici un Ceaslov, in popor se mai numeste Rugaci­une de intelegere.

    Exista mai multe predanii despre alca­tuirea aces­tei rugaci­uni, dar eu cred ca aceasta rugaci­une se afla in sufletele mul­tor drept­cred­in­ciosi crestini.

    Cuvin­tele esen­tiale sunt luate din Sfanta Evanghelie.

    De reg­ula, la vreme de necazuri, mai multi drept cred­in­ciosi se inte­leg sa citeasca in ace­lasi timp aceasta rugaci­une catre Domnul pen­tru vin­de­carea unui bol­nav, ca sa Se milostiveasca de cel cazut in pacat, pen­tru scaparea ostasilor care lupta sau pen­tru slobozirea celor intemnitati.

    Cei care s-au invoit sa se roage ast­fel se pot afla in diferite orase sau case, dar rugaci­unea o citesc toti in ace­lasi timp, dimineata, ziua sau seara.

    Multi stiu aceasta rugaci­une, dar eu o voi citi:

    Doamne Iis­use Hris­toase, Fiul lui Dum­nezeu, Tu ai spus cu preacin­sti­tele Tale buze: Daca doi din­tre voi se vor invoi pe pamant in priv­inta unui lucru pe care il vor cere, se va da lor de catre Tatal Meu, Care este in ceruri. Ca unde sunt doi sau trei adunati in numele Meu, acolo sunt si Eu in mijlocul lor. Neschim­bate sunt cuvin­tele Tale, Doamne, fara de mar­gini esti in iubirea Ta fata de oameni, iar milostivirea Ta nu are sfarsit.

    Noi, robii Tai (numele celor care se roaga), con­form intelegerii ne rugam pen­tru robii Tai (numele celor din suferinta, sau pen­tru inlat­u­rarea unei neno­rociri) pe care ajuta-i, Doamne.

    ……………………….
    se poate face un astfel de apel ?

    “Pomeneşte, Doamne, pe arhiereul Artemie şi pe ceilalţi arhierei care drept învaţă cuvântul adevărului Tău” !

  3. Cu cata ura s-a napustit – uciga-l crucea – impotriva vrednicului ierarh Artemie .

  4. @ Costel:

    Nu stiu, trebuie sa intrebam. In orice caz, fiecare poate sa se roage si pentru PS Artemie si cei dimpreuna cu dinsul prigoniti, atunci cand face catisma zilnica si rugaciunile pentru ceilalti. Multumim!

  5. Costel,
    aceasta rugaciune o recomanda parintele Arsenie ZEC fiilor sai duhovnicesti.

  6. Este aceeasi rugaciune cu care ne-am rugat pentru Parintele Iustin.
    Rugaciunea in comuniune e intotdeauna bine primita.

  7. Ioana si Fabiana , asa este .

    Domnul sa-l intareasca pe vladica Artemie si pe cei impreuna patimitori cu dansul !
    Maicuta Domnului sa-i acopere cu Sfantul Acoperamant !

  8. Poate fi de folos, sunt imagini din 19nov2010 cu vladica Artemie. Am primit de la cineva, dar nu stiu sarbeste…
    http://www.youtube.com/watch?v=i7EZYeLecd4

  9. sa ne rugam

  10. Fără judecată bisericească şi fără apărare, cu o evidentă violarea a oricărei noţiuni de drept, politic şi bisericesc, în ultima ei întrunire, Ierarhia Bisericii Sârbe, cu o infimă majoritate, l-a îndepărtat pe Episcopul Artemie din eparhia lui şi fără a-l lipsi de arhierie, l-a proclamat destituit din tronul său, chiar dacă Sfintele Canoane legiferează că nu poate să i se ia unui episcop episcopia, înainte de a se completa şi finaliza procedura judecătorească împotriva lui: “…Dar a se lua de la dânsul episcopia, înainte de sfârşitul procesului lui, nici unui creştin nu i se poate părea cu cale” (Canonul 87 al Sinodului Local din Cartagina). http://acvila30.wordpress.com/2010/11/19/protopresbiter-theodor-zisis-sustinere-a-clericilor-prigoniti-din-biserica-serbiei-episcopul-artemie-si-arhimandritul-simeon/

  11. E o inexactitate in ceea ce spune dan camen “i s-a gasit o situatie financiara „dubioasa” (imputata de Sinod in mare masura vicarului sau)”. Nu vicarului sau, care era actualul episcop ales de Kosovo – Teodosie, ci Protosinghelului sau, anume Arhimandritul Simeon. (La sarbi, ca si la greci, protosinghelul e mai mare decat arhimandritul, si aceste grade pot fi simultane, protosinghelul având o mare putere în eparhie, cu delegatia Episcopului).

  12. CANONUL 87 AL SINODULUI LOCAL DE LA CARTAGINA (JUDECAREA EPISCOPILOR. EPICOPII SĂ SE SUPUNĂ SINODULUI)

    În privinţa lui Coudvultdeu al Centuriei, deoarece potrivnicul lui a cerut ca să se introducă la sinodul nostru, întrebat fiind, ori de voieşte să fie anchetat cu acela înaintea episcopilor; căci mai întâi făgăduia, în cealaltă zi însă a răspuns că nu-i place aceasta şi s-a dus, – toţi episcopii au horătât ca nimeni să nu se împărtăşească cu acel Coudvultdeu, până ce nu se va termina procesul lui. Dar a se lua de la dânsul Episcopia, înainte de sfârşitul procesului lui, nici unui creştin nu i se poate părea cu cale.

    Canoane paralele: 74 Apostolic; 6 al Sinodului II Ecumenic; 9, 17, 19, 21, ale Sinodului IV Ecumenic; 8 Trulan; 14,15 Antiohia; 40 Laodiceea; 4 Sardica; 8, 12, 15, 19, 96, 121, 128, 129, 130 Cartagina; 13, 16, Sin. I – II)

    Se aplică principiul ca pe timpul judecăţii cel învinuit se suspendă, fără însă a se completa locul cu un alt titular.

    SURSA: CANOANELE BISERICII ORTODOXE, note şi comentarii de Arhid. prof. dr.IOAN N. FLOCA, ediţia din 1992, p. 281)

  13. De mai multe luni, il trec pe PS Artemie pe pomelnicele pt Sf.Liturghie. In dimineata aceasta nu am putut sa nu fac la fel, desi aflasem ca a fost “caterisit”. Dumnezeu stie cine este caterisit si cine nu.

  14. Domnul sa aiba in paza pe IPS Artemie, pe preotii, monahii si mirenii prigoniti impreuna cu el, si Biserica Serbiei.

  15. IPS Artemie nu are nici o vina. Relativistii de ecumenisti sunt cinici, iar statul sirb a incaput pe mina masonilor occidentalisti.
    Vom vedea si prin alte parti asemenea lucruri. De cind e lumea si pamintul, toate ideologiile nascute din relativism au pacatuit prin faptul ca nu suportau vocile contrare, desi esenta relativismului este ca toata lumea are dreptate (erezie).
    Dumnezeu sa aiba grija de acest mucenic!

  16. Totusi, nu cred ca inteleg, de ce Vladica Artemie s-a intors sa slujeasca daca avea interdictie?

    Stim ca Sfantul Nectarie nu s-a opus izgoniri lui din episcopia de Pentapolis (daca nu ma insel) iar Parintele Arsenie Boca nu s-au opus interdictiei de am mai sluji Sfanta Liturghie.

    De ce Vladica Artemie nu s-a supus si el hoatrari sinodului, chiar daca acesta hoatarare este una talhareasca?

    Doamne ajuta!

  17. @ Radu:

    Da, nici noi nu intelegem. Iar si mai elocvent exemplul Sf. Ioan Gura de Aur, cu care a si fost comparat, care a fost depus tot in mod abuziv, si apoi exilat, dar care s-a impotrivit oricarei miscari schismatice facute de sustinatorii sai, extrem de numerosi, de altfel. E foarte nebulos ce se intampla in biserica Sarba, oricum.

  18. 23.11.2010

    Izgonirea monahilor şi a Episcopului Artemie din Kosovo

    Filmul video arată cum poliţia albaneză, în urma apelului făcut de Episcopul Teodosie, a izgonit monahiile din Mănăstirea Devine Vode. Asta este cea din urmă ruşine: Episcopia ortodoxă să cheme poliţia musulmană ostilă să-i izgonească monahii din mănăstiri!Cei mai mulţi poliţişti sunt foşti UCK, care cu câţiva ani în urmă îi izgoneau pe sârbi din Kosovo. După aceea au intrat în poliţia KPS şi în pogromul din martie 2004, ca poliţişti, au ajutat la dezrădăcinarea poporului sârb şi a moştenirii spirituale sârbe. Episcopia neagă că a chemat poliţia albaneză să-i izgonească pe monahi, dar ofiţerul poliţiei albaneze a declarat clar că poliţia din Kosovo a venit la chemarea Episcopiei. Acesta este unul dintre scopurile izgonirii lui Artemie – să plece şi monahismul din Kosovo. Au izgonit de pildă douăzeci de monahii din Mânăstirea Devine Vode, ca să rămână mănăstirea goală, doar cu un singur monah. Acelaşi lucru se întâmplă şi cu celelalte mănăstiri.

    (traducere: Frăţia Ortodoxă Misionară „Sfinţii Trei Noi Ierarhi”, sursa: http://thriskeftika.blogspot.com/2010/11/blog-post_23.html)

  19. Izgonirea monahilor şi a Episcopului Artemie din Kosovo

    Filmul video arată cum poliţia albaneză, în urma apelului făcut de Episcopul Teodosie, a izgonit monahiile din Mănăstirea Devine Vode. Asta este cea din urmă ruşine: Episcopia ortodoxă să cheme poliţia musulmană ostilă să-i izgonească monahii din mănăstiri!Cei mai mulţi poliţişti sunt foşti UCK, care cu câţiva ani în urmă îi izgoneau pe sârbi din Kosovo. După aceea au intrat în poliţia KPS şi în pogromul din martie 2004, ca poliţişti, au ajutat la dezrădăcinarea poporului sârb şi a moştenirii spirituale sârbe. Episcopia neagă că a chemat poliţia albaneză să-i izgonească pe monahi, dar ofiţerul poliţiei albaneze a declarat clar că poliţia din Kosovo a venit la chemarea Episcopiei. Acesta este unul dintre scopurile izgonirii lui Artemie – să plece şi monahismul din Kosovo. Au izgonit de pildă douăzeci de monahii din Mânăstirea Devine Vode, ca să rămână mănăstirea goală, doar cu un singur monah. Acelaşi lucru se întâmplă şi cu celelalte mănăstiri.

  20. Zilele trecute IPS Teofan a fost vazut plangand. Cand cineva l-a intrebat de ce este suparat, a raspuns: daca ati sti voi ce presiuni se fac asupra mea si ce indur eu ca sa puteti voi inca sa mai purtati haina asta (era vorba de haina monahala).

    De ce sa ne miram ca PS Artemie a hotarat sa se intoarca si sa slujeasca in episcopia sa? Probabil a vrut sa le arate ca daca s-a supus hotararilor necanonice, a fost pt ca sa fie pace in Biserica, dar cand ei au continuat cu rautatile, a considerat de datoria sfintiei sale sa isi apere fii duhovnicesti de lupii cei in blana de oaie.

  21. Mirko Djordjevic, care poartă titlul de „sociolog al religiei” şi este considerat în Serbia ca reprezentant al Vaticanului în Serbia, pentru că adesea el exprimă în mod public poziţiile Vaticanului, a declarat ieri despre Preasfinţitul Episcop Artemie:

    „Preasfinţitul e ca un cui (κάρφος = cui; trădător, spion) şi în ochii conducerii bisericeşti, dar şi în cercurile politice, pentru că el, după cum se ştie deja, în ultimul an şi jumătate, a făcut aproape zece comunicate şi declaraţii prin care este împotriva ecumenismului şi a paşilor ecumenişti, dar aceasta este politica oficială a Bisericii. De asemenea, el este împotriva intrării Serbiei în Uniunea Europeană şi cere să fie date în judecată statele care au bombardat Iugoslavia… Este evident că a deranjat pe unii şi această evoluţie era inevitabilă”.

    Cu informaţii de pe:
    http://www.b92.rs/info/vesti/index.php?yyyy=2010&mm=11&dd=22&nav_category=12&nav_id=474020.

    (traducere: Frăţia Ortodoxă Misionară „Sfinţii Trei Noi Ierarhi”, sursa: http://thriskeftika.blogspot.com/2010/11/mirko-djordjevic.html)

    sursa: http://vlad-mihai.blogspot.com/2010/11/gura-catolicului-adevar-graieste-mirko.html

  22. @ Mircea Puşcaşu:

    Multumim, dar aveam deja si aici informatia, in postare, sus, la Update, cu citarea sursei romanesti originale.

  23. Pingback: Razboi întru Cuvânt » EVENIMENT SINCRETIST FARA PRECEDENT INTR-O SINAGOGA DIN BELGRAD: Irineu, intai-statatorul Bisericii Ortodoxe Sarbe si inca un episcop Irineu, prigonitor al PS Artemie, aprind lumanari la o ceremonie religioasa iudaica.
  24. Pingback: Razboi întru Cuvânt » TRADARE FINALA SI RASTIGNIRE IN SAPTAMANA PATIMILOR: Patriarhul Serbiei afirma ca Vladica Artemie VA FI EXCOMUNICAT, sugerand ca si-a pierdut mintile (video + traducere)
  25. Pingback: Angela Merkel la Belgrad: INTRAREA SERBIEI IN UE, CONDITIONATA DE "NORMALIZAREA" RELATIILOR CU KOSOVO
  26. Pingback: CU CE A DERANJAT STARETUL EFREM PE STAPANII LUMII? (I) “Puterile intunericului, sionistii, vor sa loveasca in Ortodoxie! Kissinger, om intunecos” (VIDEO)
  27. Pingback: PARINTELE THEODOROS ZISIS la Constanta - predica audio si conferinta (text) despre DESCRESTINAREA EUROPEI, rolul Sfantului Imparat Constantin, CADEREA CONSTANTINOPOLULUI, ierarhii filo-papistasi si PERICOLUL ECUMENISMULUI - Razboi întru Cuvânt - Recoman
  28. Mare minune sa vezi un episcop pe cruce.Asa multi fug de ea ca si dracul de tamaie si cruce. evident.Atunci te intrebi cine marturiseste drept.Logic ca cine se urca pe cruce!Pomeneste preasfintite Artemie si pe noi pacatosii din Romania si Maicuta Sfanta si toti Sfintii sa te ajute.

Formular comentarii

* Pentru a deveni public, comentariul dumneavoastra trebuie aprobat de un administrator. Va rugam sa ne intelegeti daca nu vom publica anumite mesaje, considerandu-le nepotrivite, neconforme cu invatatura ortodoxa sau nefolositoare sufleteste. Va multumim!

Rânduială de rugăciune

Carti

Documentare