SFADA PE SEAMA SFINTILOR INCHISORILOR/ Nu ajungeau taxele guvernului: Patriarhul Romaniei pune si el taxe pe nunti si botezuri. IN TIMP CE PATRIARHUL ILIA AL GEORGIEI BOTEAZA PERSONAL MII DE COPII, GRATUIT/ PS Sofronie si-a luat cumva doctoratul in monofizitism? (Stiri religioase 13-21 ianuarie 2011)

21-01-2011 9 minute Sublinieri

  • Parintele Savatie:

Adio URSS, bun venit UE? (VIDEO)

Cind fratii se sfadesc de la sfinti, oare ii mai salveaza CEDO?

Saptamina trecuta am avut ocazia sa retraiesc ceea prin ce au trecut ierarhii si miile de preoti ai Mitropoliei Moldovei in decursul ultimilor 20 de ani, adica sa intru si eu sub dusul de gunoaie pe care il varsa asupra Bisericii si neamului cei care considera ca Ortodoxia ar trebui sa-si hotarasca soarta la CEDO.

Pacatul de care m-am facut vinovat a fost acela ca am stat de vorba cu mitropolitul Vladimir, ierarhul meu canonic, rugindu-l sa raspunda unor intrebari care framinta adunarea ortodoxa de pe cele doua maluri ale Prutului. Aceasta intilnire publica dintre mine si mitropolit in cadrul emisiunii „Pietrele vorbesc” i-a facut pe unii sa dea sensuri dintre cele mai rasucite intimplarii, punindu-mi in circa acuzatii nastrusnice, cum ar fi aceea ca eu am declansat o operatiune de PR care sa loveasca in alianta Nord Atlantica, apoi ca vreau sa “fur” sfintii romani si sa-i duc in Rusia.

Marturisesc ca mi-as dori ca singurul meu pacat in fata lui Dumnezeu sa fie acela ca fur sfintii romani si-i duc in Rusia, dar nu numai in Rusia, ci in toata lumea. Si daca pomenirea luminosilor martiri ai neamului ii tulbura pe unii pina intr-atit, oare cum ne vom afla daca vom avea prilej sa gresim unii altora? Am simtit ca acesti asa zisi “aparatori” ai martirilor romani ii pazesc atit de bine incit se napustesc asupra oricui indrazneste sa le aduca un prinos de cinstire. Si chiar asa, cine a ramas nemurdarit dupa ce a incercat sa aduca cinste sfintilor inchisorilor? Probabil daca am fi trait in vremea in care au patimit martirii, bravii nationalisti cu acte la mina ne-ar fi bagat in temnita sau poate si mai rau.

Dar chiar daca m-am aflat sub acest dus de gunoaie vreme de o saptamina inima mea s-a bucurat, deoarece am intrat sub el de buna voie, fiind silit doar de dragostea pentru poporul ortodox dezbinat si invrajbit in propria casa. Pentru prima data relatia dintre cele doua mitropolii din Republica Moldova a fost pusa in discutie intr-un mod public si transparent avind parte de o audienta sporita. Este o ocazie de a rupe lantul vicios al declaratiilor de presa, prin iesirea publica a unuia dintre mitropoliti, desi replicile asumate ale mitropolitului Vladimir au aflat o reactie birocratica din partea biroului de presa a Mitropoliei Basarabiei. Credinciosii ortodocsi si societatea civila de pe ambele maluri ale Prutului asteapta replica personala a mitropolitului Petru.

Nadajduiesc ca aparitia vladicai Petru in editia viitoare a emisiunii „Pietrele vorbesc”, invitatie care a primit un raspuns pozitiv din partea secretariatului mitropoliei, va lamuri lucrurile.

Parintele Iustin despre canonizarea martirului Valeriu Gafencu de catre rusi

Nota razbointrucuvant:

Constatam ca opinia parintelui Justin despre evenimentul mediatic (deocamdata) starnit de declaratia mitr. Vladimir Cantarean consuna cu ceea ce opinam si noi pe aceeasi tema: canonizarea in sine a Sf. Martir Valeriu Gafencu este un fapt pozitiv (daca se intampla, desi ne indoim profund), desi motivatiile initiativei pot fi generate si de calcule politice, strategice, meschine ale unui mitropolit (Vladimir) deloc strain de urmarirea unei agende ale unor structuri anti-romanesti, asupra carora am atras atentia, cu argumente din destul.

Desigur, nu se putea nici de aceasta data ca unii dintre rauvoitorii “cumpliti”  care ne poarta sambetele, sa nu prinda si acest prilej, dupa cum le e apucatura ‘curat murdara’, pentru a arata, vezi Doamne, ca nu am fi de acord cu parintele Iustin, de fapt pentru a se folosi, ca de fiecare data, de numele mari ale parintilor si de insasi tema sfintilor inchisorilor, exclusiv ca de niste buzdugane cu care sa loveasca unde au ei interesul de a denigra, incercand sa induca in eroare pe cei slabi de inger si pe cei care nu stau sa verifice cine si ce a spus cu adevarat, care iau de-a gata cele pregatite in “laboratoarele” virtuale ale manipularilor si delatiunilor bolsevice.

Deh, rautatea veche a patimilor pare-se ca e prea dulce si n-are lecuire, cand omul refuza, si refuza, si refuza pocainta… Dar daca asa sunt oamenii zilelor de pe urma si de vreme ce stim ca “spre asta ne indreptam…”, nu putem decat sa ne rugam ca tot mai multi sa inteleaga si sa se departeze de unii ca acestia, iar noi sa avem grija sa nu cadem si sa putem rabda pana la sfarsit…

E nevoie deci sa reluam si aici ceea ce am scris in primele paragrafe din sinteza comentata de stiri religioase de saptamana trecuta, spre auzul celor pacaliti de apostolii minciunii:

… MITROPOLITUL VLADIMIR SI SFANTUL MARTIR VALERIU GAFENCU: instrumentalizarea politica a sfintilor inchisorilor. CONFLICT DESCHIS CU IPS PETRU AL BASARABIEI prilejuit de emisiunea Parintelui Savatie… (Stiri si recomandari pe teme religioase 7- 12 ianuarie 2011)

Canonizarea sfintilor inchisorilor si, in particular a mucenicului Valeriu Gafencu cel curat ca un crin si jertfitor ca o ardere-de-tot ar fi, fara indoiala, un lucru extraordinar si mai mult decat imbucurator. Insa ne temem, mai degraba, cunoscand “avatarurile” mai mult decat problematice ale Mitropolitului Vladimir (apartinand de Patriarhia Moscovei, nu de BOR), ca asistam, pe langa un posibil proces de canonizare (asta daca nu este doar o momeala aruncata fara vreo intentie de a finaliza concret) si la o capcana iezuita, perfida, inscrisa in strategia mai noua, practicata dinspre mai multe cercuri, cu diverse interese, nu neaparat convergente, de instrumentalizare ideologica a jertfei celor din inchisori.

Desigur, chiar si asa, dam Slava lui Dumnezeu daca se va intampla, pana la urma, caci uneori Duhul Sau poate lucra chiar si prin intermediul intereselor lumesti ale oamenilor. Asa ca, orice ar fi, vestea ramane, in principiu, una buna. Un ochi rade, insa, totusi… altul plange, gandindu-se mai bine…

Stirea s-a propagat iute, in blogosfera ortodoxa romaneasca, exact in stilul nereflexiv pe care mediul internautic il incurajeaza, generand entuziasme facile si amagitoare cu privire la mitropolia Moldovei de peste Prut si la… Patriarhia Moscovei. (…)

(mentionam insa, cu aceasta ocazie ca ne delimitam si de insinuarile si atacurile… la adresa parintelui Savatie, neinteles si suspectat pe nedrept, credem noi, in vreme ce parintele incearca, mai degraba, sa se pozitioneze echilibrat si diplomatic intr-un context extrem de delicat si de inflamat).

Si pasajul care, probabil a deranjat si a durut cel mai mult, valabil pentru foarte multe cercuri, fie ele rusofile sau rusofobe…:

Nu tot ce zboara se mananca, si nu tot ce se cheama miscare traditionalista, antiecumenista, anti-cip, anti-vaccin, pro-religie in scoli, pro-canonizarea sfintilor romani ai inchisorilor (toate teme mai mult decat corecte, importante si necesare) este si ceea ce se pretinde a fi. Raul nu izbandeste niciodata mai usor decat cand ia chipul binelui, cand il paraziteaza, il capuseaza, ii confisca temele… Mai ales profitand de slabiciunea si de tacerea celorlalti sau cautand sa-i compromita pe cei care ar putea sa-i “concureze” de pe culoarul cinstit. Asta se intampla astazi la tot pasul. Oamenii se incanta teribil ca in sfarsit cineva “are curajul sa marturiseasca adevarul”, dar…. nu vede ce este in spatele pretextelor si unde tintesc ele, de fapt. (…)

Iar in postarea de AICI, scriam, intr-un alt context:

… Ca PF Daniel a facut-o pentru a poza in traditionalist (nu ar fi prima oara!), din considerente de imagine (PR) ca de obicei, insa, dezastruos gestionata, in ciuda preocuparii sale obsesive pentru management! – sau pentru a-si satisface nu stiu ce vise si ambitii mai vechi, e greu de spus, numai ca un lucru e cert: uneori Dumnezeu Isi lucreaza voia Sa chiar si prin intentiile amestecate ale oamenilorSi masonul apostat Athenagoras l-a canonizat pe Sfantul Ierarh Nectarie, si Sinodul prigonitor al Serbiei l-a canonizat pe Sfantul Iustin Popovici anul trecut, iar daca au facut acestea niste vanzatori de credinta asta nu imputineaza cu nimic sfintenia celor doi mari Parinti sau valabilitatea actelor de canonizare.

… insa este evident ca si unii, si altii, au facut-o din aceleasi ratiuni lumesti de legitimare a unor acte de tradare prin utilizarea “armei” canonizarilor. Sfintii raman sfinti, canonizarea e placuta lui Dumnezeu, dar pentru intentia si metoda cea fariseica oamenii aceia nu au cum sa nu fie judecati in cer… Asa cum noi nu-i aplaudam si nu-i imbratisam pe ierarhii lepadati Athenagoras si Irineu al Serbiei, doar pentru ca au savarsit acele canonizari, nici in fata Mitropolitilor care fac pe fata politica impreuna cu sefii KGB nu trebuie sa facem temenele. Iar gandirea aceasta o are dintotdeauna si parintele Iustin. Si apoi, haideti sa vedem daca o si fac, sau numai se lauda, ca sa castige oarece capital si sa atraga “oitele nepricepute” in staulul Rusiei? Sfantul Valeriu Gafencu ramane sfant, si ramane ROMAN, orice s-ar intampla… Cum tot romani avem datoria sa ramanem si noi, cum ne-au invatat Parintii, pana la moarte, iubindu-i pe toti ceilalti frati de alt neam.

Cert este pentru noi, in concluzie, ca asemenea “roade” provocate de un subiect care ar trebui sa adune, si nu sa dezbine, sa creeze mai multa dragoste si mai multa preocupare de a urma pilda celor schingiuiti junghiati ca niste miei nevinovati, iar nu mai multa sminteala, cearta si rautate, dovedesc faptul ca, in mult prea multe cazuri,  samanta acestor initiative este necurata, minata fie de patimi personale, fie de interese si politici – personale sau de grup – straine, in realitate, de orice urma de evlavie sincera fata de cei rastigniti in inchisori. Nu poti sa-ti urmaresti un scop atat de nobil, precum canonizarea  sfintilor inchisori, prin mijloace care urmeaza modelul celor care i-au prigonit si chinuit. Nu se poate sa slujim Sfinteniei prin pacat, Adevarului prin minciuna, Smereniei prin viclenie, iar Iubirii prin batjocura.

Care ne este folosul din vanturarea acestei teme si din canonizare daca din modelul lor nu dorim sa invatam nimic pentru viata noastra? Toate acestea SPRE MAI MARE OSANDA NE VOR FI, ca unora care mult am avut, mult am stiut, si mult am calcat in picioare… deci mult vom fi batuti! 🙁

Asa ca nu putem decat sa reluam cele spuse cu alt prilej (CUM NE CINSTIM MARTIRII?):

Ce partasie este intre Mamona si Hristos?

Pana la urma, cu riscul, dar fara dorinta de a rani sensibilitatile unor frati de buna credinta, dar poate uneori marcati de un inerent subiectivism, ne exprimam si noi gandul nostru… Nu stim daca neaparat de “martirologie” avem cea mai mare nevoie, cat de urmarea pildei de marturisire… Pe martirii temnitelor comuniste ii vom cinsti in duh nu neaparat construindu-le temple marete, cat incercand sa invatam ceva din viata si din moartea lor si sa ne insusim ceva din duhul lor. Altfel, vom ramane cu o simpla forma fara fond, vopsind si impodobind prin vorbe si din zidiri de piatra propriile noastre morminte sufletesti….

     

  • Ziare.com: Guvernul Bulgariei a instituit o zi de comemorare a victimelor comunismului
  • Guvernul Bulgariei a hotarat sa declare ziua de 1 februarie ca Ziua Recunoasterii si Onorarii victimelor regimului comunist din tara. Serviciul de presa al guvernului Borisov aminteste ca ziua de 1 februarie 1945 a fost prima zi a executarii mai multor politicieni bulgari de rang inalt, incluzand regentii tarii, de catre asa-numitul Tribunal al Poporului, format de coalitia condusa de comunisti, scrie agentia bulgara Novinite. “Aceasta zi ramane cruciala in istoria noastra, din cauza faptului ca e inceputul unei represiuni sangeroase impotriva poporului bulgar”, se arata in anuntul cabinetului bulgar. (…)

    Binecuvântarea Uzinei de apă din Timişoara

    Mitropolia Banatului/ 11 ianuarie 2011

    Cu binecuvântarea Înaltpreasfinţiei Sale Nicolae Corneanu Mitropolitul Banatului, în data de 6 ianuarie cu prilejul Praznicului Bobotezei, preotul Zaharia Pereş, consilier cultural la Centrul eparhial, a oficiat slujba de sfinţire a apei celei mici (Aghiasma mică) la Uzina de apă din Timişoara, binecuvântând apele, angajaţii şi clădirile respectivei unităţi.

    Totodată, ca în fiecare an a adus cu sine şi Aghiasma mare sfinţită conform rânduielilor liturgice şi tipiconale în biserica Parohiei Timişoara Plopi, pe care a împărţit-o celor prezenţi, conform tradiţiei iniţiate de directorul Aguatim Timişoara, Dr. Ing. Ilie Vlaicu.

    sursa>

    http://www.mitropolia-banatului.ro/noutati.php?readmore=751

    ~~~+~~~

    1. Nu stiam ca preotul aduce aghiasma mare de la parohie la uzina de apa pentru angajati, ci invers, că angajatii, la fel ca si ceilalti crestini ortodocsi, vin la biserica pentru a lua aghiasma. Peste tot se intampla acest lucru, numai acolo e “pe invers”.

    2. Tot “pe invers” mi se pare sa oficiezi slujba aghiasmei mici de Boboteaza, cand toti preotii fac atunci slujba Aghiasmei Mari, cum e  si normal, si sa oficiezi in aceiasi zi doua slujbe diferite de sfintire a apei.

    3. De cand directorul de la Aquatim este “initiator de traditii” in Biserica Ortodoxa si de cand un preot asculta de acesta mai mult decat de Sfanta Traditie?

    4. Daca se numeşt e slujbă de “sfinţire” a apei, atunci e nonsens să spui în comunicat că de fapt [doar] “binecuvintezi” apele, angajatii…

    5. Sfintirile apelor de la Timisoara si Piatra Neamt depasesc cadrele individualului, si se resfrang public asupra tuturor localnicilor. Ori sfintirea sau binecuvantarea se ofera doar personal, celui care o cere de bunavoie, nu se da din oficiu si la toata lumea *(sfintire=consacrare, binecuvantare=a invoca harul peste cineva).

    6. Ma bucur totusi ca Mitropolia Banatului a raspuns cu un comunicat, asa cum e el facut. Poate la anul mitropolitul Nicolae Corneanu o sa se gandeasca de doua ori dacă să mai dea binecuvantare pentru aceasta slujba, iar parintele Peres o sa se gandeasca de doua ori daca o sa mai savarseasca acolo… Aghiasma Mica de Boboteaza.

    dan.camen.

    Vezi: AGHIAZMA DE LA ROBINET? Slujbe de sfintire a apelor de Boboteaza ce frizeaza sacrilegiul in Timisoara si Piatra-Neamt

    Perspectivele pentru o vizita a Papei Benedict al XVI-lea in Romania sunt bune, fiind posibila chiar anul acesta, a declarat, luni seara, seful diplomatiei romane Teodor Baconschi. Ministerul Afacerilor Externe lucreaza la pregatirea acestui eveniment, desi invitatia trebuie sa vina in primul rand din partea Patriarhului Daniel al Bisericii Ortodoxe Romane (BOR), relateaza Agerpres.

    *

    La Facultatea de Teologie Ortodoxa “Andrei Şaguna” din Sibiu, PS Sofronie Drincec Episcopul Oradiei, a sustinut marti, 18 ianuarie 2011, lucrarea de doctorat cu tema “Hristologia bisericilor orientale”.

    Comisia de examinare a fost prezidata de IPS Laurentiu Streza, Mitropolitul Ardealului, care este si decanul institutiei academice sibiene.

    PS Sofronie: “Sper sa fie o modesta contributie in efortul general care se duce pe plan mondial si in special de catre Biserica noastra Ortodoxa Romana in vederea apropierii dintre Biserica Ortodoxa si bisericile necalcedoniene pe calea dialogului“.

    Indrumatorul lucrarii de doctorat a fost Arhid. Prof. Univ. Dr. Constantin Voicu: “Lucrarea este foarte importanta pentru ca se abordeaza pentru prima data in acest context o asemenea lucrare. Foloseste o bibliografie foarte bogata cu un continut exemplar”.

    In urma sustinerii lucrarii de doctorat PS Sofronie a obtinut calificativul maxim.

    NOTA:

    Sa intelegem ca Episcopul Sofronie si Mitr. Laurentiu aproba monofizitismul bisericilor “orientale”?

    *


    Taxele sunt stabilite în funcţie de veniturile bisericii, adică de zona în care este amplasată parohia şi de numărul de credincioşi.

    Şi până acum credincioşii plăteau pentru nuntă şi botez, doar că suma nu era fixă, ci era la mica înţelegere cu preoţii. Este drept, taxele cele mai mari se plăteau la bisericile renumite. Şi acum e la fel.

    Bisericile mari, precum Sf. Elefterie, Sf. Spiridon, Sf. Mina sau Sf. Silvestru percep sume maxime: 1.000 de lei pentru o nuntă şi 500 de lei pentru botez. Preoţii vor elibera chitanţă. Teoretic cel puţin, netaxată a rămas moartea. Înmormântările sunt gratis, pentru că, spun preoţii, familiile sunt îndurerate.

    Unii parohi au recunoscut, pentru Adevărul, că au fost puşi să taie chitanţe la ceremonii pentru ca Patriarhia să poată ţină socoteala banilor şi să le ceară parte la construirea Catedralei Neamului.

    Într-un comunicat pe site-ul BOR, se precizează că toate contribuţiile benevole ale credincioşilor la unele servicii religioase (botezuri, cununii şi înmormântări) se stabilesc de către Adunarea parohială a fiecărei parohii la propunerea Consiliului parohial, ţinând cont de mediul rural sau urban în care se află parohia şi de situaţia economică a credincioşilor (pensionari, şomeri, salariaţi sau oameni cu posibilităţi financiare mai mari). Contribuţiile benevole sunt folosite pentru completarea salariilor personalului deservent, întreţinerea lăcaşurilor de cult, plata utilităţilor şi nu sunt nicidecum considerate donaţii pentru construirea Catedralei Mântuirii Neamului”.

    La proxima şedinţă a Sfântului Sinod din zilele de 16-17 februarie 2011, Cancelaria Sfântului Sinod va propune spre aprobare procedura de colectă naţională a donaţiilor pentru noua Catedrală patriarhală la nivelul parohiilor din cuprinsul eparhiilor Patriarhiei Române. Astfel, între alte principii care vor fi propuse pentru asigurarea transparenţei procedurii de colectare a donaţiilor şi evitarea confuziilor cu donaţiile în alte scopuri făcute la fiecare parohie, Cancelaria Sfântului Sinod va propune un chitanţier special unic de înregistrare a donaţiilor pentru Catedrala Mântuirii Neamului.

    Nota: Intr-adevar noul patriarh este un reformator… in ale fiscalitatii bisericesti, deocamdata. 🙂 🙁

    • Realitatea.net:

    Ziarul BOR critică oficializarea meseriei de vrăjitoare

    De la 1 ianuarie 2011, Guvernul României a decis listarea vrăjitoriei şi a ghicitului în nomenclatorul de meserii, aceste practici oculte alăturându-se, astfel, unor profesii precum cea de doctor, profesor sau cercetător.

    Ministrul Muncii, Ioan Botiş, declara că vrăjitorii sau prezicătorii nu pot fi impozitaţi pentru că meseria lor nu există, neavând un standard ocupaţional.Şi astfel, România va deveni în ochii occidentalilor ţara în care conducătorii ei “poartă piese de îmbrăcăminte violet în zilele importante, pentru că această culoare ar face purtătorul superior şi l-ar apăra de rău“, după cum informează Associated Press, citat de ziarul oficial al BOR.

    Dorinţa guvernanţilor de a scoate bani din orice aruncă România în domeniul hilarului. Şeful statului român este ridiculizat pe MSNBC, un post de televiziune american, după ce, cu puţin timp în urmă, preşedintele Parlamentului României era îndemnat pe postul de televiziune CNN să mănânce mai mult usturoi “pentru a rezista atacurilor paranormale”, potrivit aceleiaşi surse.

    “În aceste condiţii, vrăjitoria este recunoscută de nomenclator, dar nu este impozitată. Prin aceasta se elimină eventualul avantaj economic ce s-ar fi obţinut prin taxe, păstrându-se efectele negative ale recunoaşterii oficiale a unor astfel de practici”, scrie ziarullumina.ro.

    Patriarhul Georgiei a salvat ţara de la un declin demografic catastrofal

    Succes uriaş al unei campanii pe cît de inedite, pe atât de eficiente. Oferta patriarhului Georgiei, Ilia al II-lea, de a boteza personal fiecare al treilea copil al aceleiaşi familii a salvat ţara de la un declin demografic catastrofal. Patriarhul Ilia al II-lea este una din cele mai respectate figuri publice ale Georgiei, o ţară unde 80% din populaţie se declară creştin-ortodoxă practicantă şi unde biserica are un cuvînt greu de spus şi în afacerile statului.

    Mii de părinţi cu nou-născuţi în braţe au participat la cel de-al 15-lea botez în masă oficiat de patriarhul ortodox georgian chiar de Boboteaza pe stil vechi. Ilia al II-lea a lansat iniţiativa în 2007, cînd, pentru al doilea an consecutiv, Georgia devenise ţara cu cel mai accelerat declin demografic din lume.

    Pînă la sfârşitul lui 2008, rata natalităţii crescuse cu 20%, pentru prima dată după 10 ani, iar de atunci se află, în ciuda dificultăţilor economice, în continuă creştere. Pînă în prezent, 7000 de nou-născuţi au fost botezaţi de capul bisericii ortodoxe georgiene. În 2010, potrivit statisticilor, în Georgia numărul naşterilor l-a depăşit pe al deceselor cu 12.000.


    Categorii

    Apologeticum, Inchisorile comuniste/ Crimele comunismului, IPS Laurentiu Streza, Mitropolitul Nicolae Corneanu, Pagini Ortodoxe, Papa (Papism), Parintele Iustin, Parintele Savatie, Patriarhul Daniel, Patriarhul Ilia al Georgiei, Polemici, conflicte, zelotism, extremism, provocari, Presa, PS Sofronie Drincec, Raspunsurile Bisericii la problemele vremurilor, Saccsiv

    Etichete (taguri)

    , , , , , , , , ,

    Articolul urmator/anterior

    Comentarii

    25 Commentarii la “SFADA PE SEAMA SFINTILOR INCHISORILOR/ Nu ajungeau taxele guvernului: Patriarhul Romaniei pune si el taxe pe nunti si botezuri. IN TIMP CE PATRIARHUL ILIA AL GEORGIEI BOTEAZA PERSONAL MII DE COPII, GRATUIT/ PS Sofronie si-a luat cumva doctoratul in monofizitism? (Stiri religioase 13-21 ianuarie 2011)

    1. Ce binecuvantare pe poporul georgian sa aiba un asa carmuitor!
      Vrednic este!

    2. Gasesc foarte interesant ca Mitropolia Banatului s-a gandit sa aduca un comunicat cu privire la binecuvantarea apelor de la Uzina de Apa timisoreana. Aceasta presupune ca era nevoie de o explicatie pentru a nu lasa impresia ca este ceva in neoranduiala.

      Faptul ca se spune ca acolo s-a facut slujba pentru Aghiasma mica presupune ca s-a respectat oranduiala descrisa in Molitfelnic, dar mai putin ziua, avand in vedere ca de Boboteaza se face slujba Aghiasmei mari.

      Nu este ceva “pe invers” ca preotul sa aduca Aghiasma mare si sa o dea pe nemancate angajatilor, caci, daca ne gandim mai bine, cand vine parintele cu Botezul pe la casele credinciosilor, el este cel care aduce Aghiasma mare. Altfel pentru binecuvnatarea angajatilor, localului si a apelor se presupune, asa cum reiese din comunicat, ca s-a folosit Aghiasma mica, caci altfel de ce s-a facut aceasta slujba acolo? Totusi imi este de neinteles utilizarea si a Aghiasmei mari si a Aghiasmei mici in acelasi timp, si sper sa nu se fi incurcat… aghiasmatarele.

      In final, insusi acest comunicat al Mitropoliei Banatului il putem considra ca un argument, ca nu este normal sa se savarseasca slujba Aghiasmei mari la o uzina de distributie a apei pentru uzul menajer.

    3. Dragi razboinici, cu privire la canonizarea mucenicului Valeriu Gafencu – se pare ca mai mult ne temem, vedem capcane, lovituri …
      Cand ziceti: “Cert este pentru noi, in concluzie, ca asemenea “roade” (…) dovedesc faptul ca (…) samanta acestor initiative este necurata, minata fie de patimi personale, fie de interese si politici – personale sau de grup – straine, in realitate, de orice urma de evlavie sincera fata de cei rastigniti in inchisori” – ce aveti in vedere?
      Ca in emisiunea cu pricina ” Pietrele vorbesc” n-am gasit motiv pentru asa afirmatii, dimpotriva :in imprejurarea ca Patriarhia Rusa are mare deschidere de a-si recunoaste Sfintii, intrebarea era daca Mitropolia Moldovei (subordonata canonic BORu) are in vedere un asemenea demers – dupa cum s-a vazut este abia in fasa, aproape de debut ” am reusit numai sa avem o lista” spune mitropolitul “incepem sa studiem (…) si daca a avut viata de sfant cred ca o sa fie propus pentru canonizare”. Nu cred ca poate fi privita ca ” necurata” – cunoscuta fiind dragostea Parintelui Savatie pentru martirii crestini – parerea ca Valeriu Gafencu “ar fi bun de alaturat, desi nu provine din cler – sa avem si noi o ceata de noi mucenici care imbarbateaza si incurajeaza crestinii in vremuri tulburi(…) o legatura mai stransa cu cerul prin cei ce provin din pamanturile noastre”; preluand ideea mitropolitul Vladimir comenteaza, spunand clar : in cazul lui (VG) trebuie sa ducem tratative cu Patriarhia Romana, daca nu este pregatit materialul pentru canonizare, atunci o sa ne preocupam noi” – foarte corect! ce nu e bine ?
      Care sunt “dedesubturile si implicatiile” semnalate corect ? Cum admiteti insinuarile perfide ale acestui “cunoscator mai bun al situatiei din spatiul basarabean” – facute cu buna stiinta – ca fiind “sesizari corecte”?
      Si apoi, daca dragostea noastra pentru sfintii martiri nu poate misca Patriarhia BOR – ce-i de facut? In loc sa ii cinstim, ii umilim si noi ? orice mijlocire pentru a-i aduce in pretuirea cuvenita, nu poate fi decat binevenita, despre ce “temenele” vorbiti?

    4. Sora Viorica,

      Ne-ati inteles gresit. Cu putina atentie, ati fi vazut la ce am facut trimitere (in prima postare) cand am vorbit despre instrumentarea politica de catre Mitr. Vladimir si ati fi vazut si delimitarea noastra categorica fata de mizeriile si insinuarile perfide aruncate asupra parintelui Savatie. Am spus doar unde credem ca acel ziarist (sub al carui “dus de gunoaie” am picat si noi nu o data!) avea dreptate in prima faza, ca principiu si strict ca analiza obiectiva, insa dezavuam profund tot restul atacurilor imunde si nedrepte, care nu mai au legatura nici cu Sfintii inchisorilor, nici cu crestinismul, nici cu analiza jurnalistica, nici cu nimic… Au legatura cu razbunarile, cu suspiciunile aberante, cu rautatea umana sau nu stim cu ce.

      Intentiile Parintelui sunt curate, suntem convinsi de aceasta, NU la sfintia sa ne-am referit cand am spus de temenele (!), fiindca ii stim si ii apreciem pozitiile echilibrate si esentialmente ROMANESTI, dar acolo jocurile de deasupra sunt altele si doar daca suntem excesiv de naivi si de idealisti nu vedem ce este in spate si ceea ce e destul de transparent in ceea ce priveste amestecul Patriarhiei Moscovei peste teritoriile romanesti si nu numai… Exista actualmente o ofensiva puternica a structurilor rusesti, care se folosesc din plin de agentii lor din biserica (reamintim ca mitr. Vladimir a colaborat anii trecuti – 2009-2010 – chiar fatis cu liderii acestor structuri, afisandu-se politic la modul cel mai direct) si care vizeaza in mod deosebit si Romania (in special zona Moldovei)… Scopurile lor se vor vadi mult mai clar cand situatia generala legata de criza, si nu numai, va degenera intr-o confuzie si intr-o tensiune mult mai mari decat ne imaginam acum… Atunci veti vedea, daca mai traim – desi e aproape – daca am avut sau nu dreptate sa avertizam asupra acestor pericole si sa nu credem aparentelor. Credeti ca degeaba poarta IPS Vladimir titulatura de “mitropolit al… intregii Moldove”? Cum adica “al intregii”?!

      Miza “acapararii” simbolice si politice a lui Valeriu – cu care noi avem o legatura si fata de care noi avem in mod personal, biografic daca vreti, o cinstire… sa-i zicem cu totul speciala, despre care insa nu e cazul sa vorbim public – este una importanta si dureroasa pentru oricine stie cat de mult a tinut Sfantul inchisorilor sa fie mai bine inchis si ucis in patria sa, decat sa fie viu si liber sub sovietici… http://www.cuvantul-ortodox.ro/2010/02/18/sfantul-marturisitor-valeriu-gafencu-sau-evanghelia-scrisa-in-duh-si-in-carne-pana-la-ultima-slova/

      Si am zis “acapararii simbolice”, iar nu “canonizarii”, fiindca, la fel ca multi altii, ne indoim ca se vrea a se ajunge acolo cu adevarat, ci doar a se castiga un capital de simpatie si de incredere, care sa duca mai tarziu la… mai mult de atat, pe seama pasivitatii si indiferentei (de nu chiar a ostilitatii) de care da dovada o parte din ierarhia BOR fata de tema Sfintilor noi Mucenici romani. Pentru un cunoscator al strategiilor de putere, al discursurilor de tip politic este greu sa nu-si dea seama ca si modul in care IPS Vladimir a pomenit despre canonizare, adica facand aluzie tocmai la lipsa unei astfel de atitudini a BOR, precum si atacurile sale grosolane, deloc diplomatice, din acelasi interviu, la adresa IPS Petru, ierarhul nostru din Basarabia, au legatura nu cu sfintenia, ci cu alte prea-pacatoase si pardalnice indeletniciri ceva mai putin binevoitoare… Nu poti sa zici sincer ca vrei sa canonizezi pe Sfantul Valeriu si sa-ti ataci, in acelasi timp, un frate roman, cu o gramada de minciuni si calomnii! De ce ne-a invatat Hristos sa cercetam pomul dupa roade si sa fim intelepti ca serpii?

      Apoi, apropo de inchierea pe care ati facut-o, sa revenim si sa citim inca o data, mai atent, ceea ce am scris si noi, inainte de a ne acuza fara temei:

      … insa este evident ca si unii, si altii, au facut-o din aceleasi ratiuni lumesti de legitimare a unor acte de tradare prin utilizarea “armei” canonizarilor. Sfintii raman sfinti, canonizarea e placuta lui Dumnezeu, dar pentru intentia si metoda cea fariseica oamenii aceia nu au cum sa nu fie judecati in cer… Asa cum noi nu-i aplaudam si nu-i imbratisam pe ierarhii lepadati Athenagoras si Irineu al Serbiei, doar pentru ca au savarsit acele canonizari, nici in fata Mitropolitilor care fac pe fata politica impreuna cu sefii KGB nu trebuie sa facem temenele. Iar gandirea aceasta o are dintotdeauna si parintele Iustin. Si apoi, haideti sa vedem daca o si fac, sau numai se lauda, ca sa castige oarece capital si sa atraga “oitele nepricepute” in staulul Rusiei? Sfantul Valeriu Gafencu ramane sfant, si ramane ROMAN, orice s-ar intampla… Cum tot romani avem datoria sa ramanem si noi, cum ne-au invatat Parintii, pana la moarte, iubindu-i pe toti ceilalti frati de alt neam.

      si…

      Nu poti sa-ti urmaresti un scop atat de nobil, precum canonizarea sfintilor inchisori, prin mijloace care urmeaza modelul celor care i-au prigonit si chinuit. Nu se poate sa slujim Sfinteniei prin pacat, Adevarului prin minciuna, Smereniei prin viclenie, iar Iubirii prin batjocura.

      Si mai spunem inca o data: Pretuirea cuvenita trebuie acordata prin URMAREA MODELULUI LOR, iar nu asteptand din partea mai-marilor o recunoastere… interesata sau fatarnica. E o asteptare inselatoare, primejdioasa, de care se poate profita din plin. Si v-am dat exemplul Serbiei, cu Sf. Iustin Popvici, canonizat DEODATA cu persecutia inceputa asupra singurului sau ucenic adevarat, Vladica Artemie. La ce a folosit acea canonizare, deci?

      Si mai repetam si ca este…

      valabil pentru foarte multe cercuri, fie ele rusofile sau rusofobe

      Ne refeream deci la unele bloguri care au preluat subiectul, cu interviul parintelui Iustin, au facut-o exclusiv pentru a ne ataca pe noi sau pe altii (ca parintele Savatie), prin minciuni grosolane. Atat le este lor interesul si dragostea pentru acesti sfinti… Cum sa nu te doara si sa nu te revolte asta? Puteam sa tacem?! :(((

    5. @ admin
      apreciez deschiderea spre dialog si tocmai pentru ca voiam sa inteleg pozitia voastra am scris si nu sa aduc acuzatii : eu cred ca va grabiti apreciind intentia IPS Vladimir de a penaliza BOR – pledoaria calda a Parintelui Savatie n-a lasat loc unui raspuns abrupt; apoi faptul ca IPS Petru, este ierarhul nostru din Basarabia nu inseamna neaparat ca pozitia/atitudinea sa este corecta si ca numaidecat este atacat – faptul ca atatea pozitii de ierarhi sint vacante, spune ceva… sa cercetam mai atent si in ograda noastra; tocmai din acest punct de vedere acel personaj – pentru ca intentionat prezinta partinic si rasucit nu poate fi crezut.
      Sa ne apropiem de acest subiect sensibil cu inima mai curata – pentru ca sint oameni la mijloc nu ideologii – si sa ne ferim, chiar asa de ar fi, sa nu primim usor gandul ca frati ai nostrii de singe ne-ar fi dusmani – parca asa este crestin si urmarea pildei de marturisire …
      Desigur, imperialismul puterii rusesti va face “jocurile de deasupra” – la fel si imperialismul UE – jocurile astea sint posibile mai ales pentru ca noi sintem foarte, foarte slabi – usor de antrenat in dispute marunte, orgoliosi, cu inima ingusta si cu credinta putina.

    6. @ Viorica:

      Sunt si oameni, dar sunt si ideologii, din pacate. E un subiect asupra caruia unii dintre noi s-au aplecat cat de cat, si nu ar fi indraznit sa vorbeasca asa, in desert, din banuieli, din barfe si din orgolii. Sunt probleme foarte mari si dinspre partea romana, nu-i vorba, dar… In fine. Dupa noi, mai bine ar fi daca nu am lua deloc aminte la ce spun ierarhii mai… politicieni si ne-am limita la Sfintii insisi, la cuvintele si la pildele lor. Ramai cu un gust teribil de amar cand ii vezi tarati in altceva si e mult mai bine daca nu am muta admiratia de la ei la cei ce se folosesc de ei. Iar subiectul, in Romania, a fost si este exploatat, masiv si interesat, pana acum, fara sinceritate, ideologic. “Nu slavindu-te pe tine, lustruindu-se pe el”. Nu am gasit pana acum evlavie reala decat, in afara fostilor detinuti, la oameni simpli, inclusiv monahi, care nu trambitau peste tot despre “canonizarea martirilor”, etc., dar care se vedea ca au fost marcati si schimbati de Sfintii inchisorilor. Asta avem de cautat. Pe Hristos Cel marturisit de ei, Cel viu in ei! Ca sa avem si noi viata! Nu ca sa facem din ei bastoane de fier cu care sa ne dam unii altora in cap…

      In fine, noi am spus, acum… cine a inteles si cine poate lua aminte, bine, cine nu… nu e bai 🙂

      Iertati-ne, va rugam!

    7. @ admin
      pentru oameni si nu pentru ideologii a venit Hristos – noi sa avem rabdare dar si nadejde !
      sa ma iertati si voi

    8. despre cum, inspirat, Patriarhul Ilia al II-lea al Georgiei a gasit o solutie pentru cresterea natalitatii, am postat de mult pe blog si publicat in OrthoGraffiti. Prin sept 2009.

      http://laurentiudumitru.ro/blog/2009/09/18/inspirat-patriarhul-ilia-al-ii-lea-al-georgiei-a-gasit-o-solutie-pentru-cresterea-natalitatii-o-g-nr-8/

    9. Acum, intreb si eu. Daca nu platesc taxa pt botez, proetul nu-mi mai boteaza copilul? Aceeasi intrebare e valabila si pt cununie. Doamne ajuta!

    10. @ brancoveanu:

      Cam asa ceva. Poate se vor face reduceri sau milostenii pentru cei cu probleme sociale, nadajduim. Macar de catre anumiti preoti. Oricum, unele dintre taxe, la bisericile mai mici, sunt apropiate de sumele care se dadeau si pana acum, informal, fara chitanta, ca multumire si ca forma de ajutor pentru slujitori si cantareti (care, multi dintre ei, daca ar trai numai din salariu, ar muri de foame efectiv)…

    11. Cred ca este o bucurie sa primesti un copil in randul crestinilor, sa-l botezi; Parintii si nasii vor plati fiecare dupa starea lor; Nu sunt bune insa listele de preturi, chiar pipararte. Ce sa faca cine nu are bani? Sa ramana cu copilul necrestinat? 500 Ron reprezinta o suma mare, pentru cei fara resurse.
      Nu va indeparta aceasta poporul de la practica religioasa?

      Austriecii se retrag de pe listele de enoriasi ale unei biserici, si din cauza contributiilor mari ce trebuie platite.

    12. Din http://savatie.wordpress.com/2011/01/22/sah-de-la-chisinau-de-data-asta-cu-legionari/:

      Există cel puțin doi vectori de atac în cazul șahului pe care Mitropolitul Vladimir (citește Moscova) îl dă BOR. Întâi, unul de imagine: vrând să arate credincioșilor din Moldova că rușii & rusofilii știu să aprecieze sfințenia, în comparație cu românii și BOR care, din păcate, au tăcut prea mult și impardonabil la acest capitol. În al doilea rând, se încearcă o forțare a deciziilor BOR care, se presupune, a avut rețineri în privința multora dintre martiri inclusiv din motive ideologice.

      Nu este un secret pentru nimeni, bună parte dintre martirii închisorilor au fost legionari. Este limpede că BOR se ferește de un scandal, chiar dacă, conform mărturiilor, Valeriu Gafencu a avut cu adevărat o viață de sfânt…

      Iată o situație politică, canonică, ecleziologică și spirituală deloc simplă. Din fericire, în perspectivă duhovnicească (spirituală) nu funcționează regulile șahului, nu există mat.

    13. Pingback: Razboi întru Cuvânt » Parintele Savatie in vizita la Manastirea Sireti, la emisiunea “Pietrele vorbesc”: “Orice dezbinare, orice viclenie si minciuna este de la diavol”
    14. Pingback: Razboi întru Cuvânt » Patru preoti ortodocsi din eparhia IPS Laurentiu Streza au participat la batjocura ecumenista a “BISERICII DE GHEATA” de la Balea-Lac
    15. Pingback: Război întru Cuvânt » SFANTUL VALERIU – neinteles si prilej de poticnire pentru multi, si ieri, si azi
    16. Pingback: Razboi întru Cuvânt » “Sminteala pentru evrei si nebunie pentru…” zelotistii de tip Barabas? Reflectii despre un scandal mediatic provocat pe seama manastirii Petru-Voda, plecand de la un cantec: “Sfanta tinerete legionara&
    17. Pingback: Sinaxa - Creștin Ortodox
    18. Pingback: Razboi întru Cuvânt » Sa fim prevazatori cu aparenta binelui: CUM POATE INTRA UN ERETIC IN CALENDARUL PATRIARHIEI MOSCOVEI “LA PACHET” CU SFINTII ROMANI AI INCHISORILOR
    19. Pingback: PS SOFRONIE DRINCEC, MASONERIA SI SCANDALUL “ICOANEI SATANICE” – pictura bizara comandata de Episcopul Oradiei, legata de Catedrala Mantuirii Neamului - Razboi întru Cuvânt - Recomandari
    20. Pingback: TRINITAS TV anunta triumfal votul Adunarii Eparhiale a EPISCOPIEI ORADIEI de “revenire” la Mitropolia Ardealului - Razboi întru Cuvânt - Recomandari
    21. Pingback: Interviu cu Parintele Augustin de la Aiud despre MUCENICII NEAMULUI DIN INCHISORILE COMUNISTE: SUFERINTA, PILDE SI MINUNI. Ce se intampla cu generatia noastra, ce avem noi de facut pentru a invata de la sfintii inchisorilor? - Razboi întru Cuvânt - Reco
    22. Pingback: Diversiuni moscovite: “PATRIOTII MOLDOVEI” vor sa declare autoritatile de la Chisinau ilegale si revendica teritoriile “MOLDOVEI MARI”/ Se reactiveaza si - Recomandari
    23. Pingback: MOLDOVA MARE? Sinodul Bisericii Ucrainiene il introduce pe SFANTUL STEFAN CEL MARE in calendarul sfintilor/ Arhiepiscopia Iasilor despre asa-zisa “BANCA” a BISERICII/ Parintii Iustin si Pantelimon de la Oasa – IN VIZORUL PS SOFRONIE? - R
    24. http://www.pravoslavie.ru/english/98901.htm

      Patriarhul Ilie al Georgiei, cu ajutorul lui Dumnezeu, a botezat 29.000 de prunci pana in prezent. A crescul natalitatea cu 25% intre 2005-2010 si a scazut numarul avorturilor cu 50%, merite recunoscute de presedintele Georgiei. Engleza mea de balta nu ma ajuta sa traduc foarte mult 🙂

    Formular comentarii

    * Pentru a deveni public, comentariul dumneavoastra trebuie aprobat de un administrator. Va rugam sa ne intelegeti daca nu vom publica anumite mesaje, considerandu-le nepotrivite, neconforme cu invatatura ortodoxa sau nefolositoare sufleteste. Va multumim!

    Rânduială de rugăciune

    Carti

    Documentare