Antihristii si unii ierarhi ai BOR ii combat cot la cot pe ortodocsi (Noutati 19 martie 2009)

19-03-2009 2 minute Sublinieri

calinic.jpg

Reactia ortodoxa ferma si justa fata de aberatia PS Calinic nu intarzie sa apara:

Pentru oamenii oneşti, care au citit argumentele noastre, este limpede că opoziţia faţă de paşapoartele electronice este o opoziţie faţă de instaurarea unui stat de tip poliţienesc, în care cetăţenii sînt trataţi ca potenţiali infractori. Că în asta există şi o puternică încărcătură teologică, iarăşi e limpede. Şi nu pentru că în paşaport ar fi numărul 666, ci pentru că libertatea este un dar de la Dumnezeu (El ne lasă să alegem întotdeauna), iar cine vrea să răpească libertatea cuiva face lucrarea diavolului. Cu toate acestea, văd zilnic tot felul de jurnalişti lipsiţi de orice brumă de cultură (nu mai vorbesc de cea teologică) şi de orice umbră de talent, care fac băşcălie de “habotnicii ortodocşi” preocupaţi de paşapoartele electronice. (…)

(…) S-a putut ca un post de televiziune comercial, ca B1Tv, să organizeze un şir de emisiuni pe acest subiect, dar Trinitas TV şi restul trustului de presă al Bisericii, pe care, vrînd-nevrînd, îl sponsorizăm cu toţii, n-a catadicsit să facă măcar o discuţie, în care să le permită şi “habotnicilor” să-şi expună punctul de vedere. Desigur, nu i-a dat voie “Stăpînul” – ce odios sună!

Însă, este băgat la înaintare PS Calinic al Argeşului, ca pe vremea comunismului, cînd unii ierarhi erau folosiţi să convingă lumea de binefacerile regimului, în timp ce alţi ierarhi erau scoşi din scaun şi/sau ucişi.

În “Evenimentul Zilei” de azi, PS Calinic are un hectar de ziar la dispoziţie să conteste toate argumentele noastre. Şi o face ca un purtător de cuvînt al Miliţiei. Să fiu iertat pentru că nu-mi pot stăpîni idignarea în plin post, dar acest episcop fie a scris după dictare, fie a semnat un text fabricat de Ministerul de Interne, fie ignoră în chip jignitor, voind să transforme negrul în alb, toate demonstraţiile făcute pînă acum de opozanţii documentelor de identiate electronice. (…)

(…) Văzînd aceste “argumente” ale episcopului de Argeş, te întrebi dacă nu cumva are jumătate de normă la Guvern – cîte două ceasuri la Ministerul de Interne şi două la Externe, zilnic.

Sîntem în Postul Mare şi regret nespus că trebuie să dau glas unei bănuieli asupra unui ierarh al Bisericii din care fac parte, dar e de datoria mea de creştin-ortodox pînă la urmă. Aş vrea să nu cred că PS Calinic s-a pretat la această manipulare ca urmare a faptului că i se judecă în instanţă dosarul de turnător la Securitate”

***

Cele sase zile luate pe rand – Facere 1,1-2

Cele sase zile luate pe rand – Facere 1,3 

Cele sase zile luate pe rand – Facere 1,4 

Cele sase zile luate pe rand – Facere 1,5 

Cele sase zile luate pe rand – Facere 1,6-8

***

Papa Benedict este criticat în Europa pentru afirmaţile legate de utilitatea prezervativului – Revista presei italiene

Coşmarul american de criză: „Oraşele de corturi”

Secretul bancar, pe agenda summitului UE 


Categorii

Pagini laice, Pagini Ortodoxe, Presa

Etichete (taguri)


Articolul urmator/anterior

Comentarii

11 Commentarii la “Antihristii si unii ierarhi ai BOR ii combat cot la cot pe ortodocsi (Noutati 19 martie 2009)

  1. IPS Calinic a inaugurat in eparhia sa un “centru de formare[ spalare pe creier] ecumenica.

  2. pai cum sa nu fie BOR “in rand cu lumea”?! dar care lume?!?!?!
    trist! din pacate, asta e! ierarhii din BOR tin sa fie “la moda” deci ca atare pun icoana in pasaport si…cica scapa! ha, ha! cum am mai spus…ce-am fost si ce-am ajuns…ca natie, ca oameni…vai de noi! din pacate astia suntem.
    Doamne ajuta!

  3. “Dumnezeu nu cere de la noi oamenii altceva, decît numai să nu păcătuim. Iar acesta nu este lucrul legii, ci paza neslăbită a Chipului şi a cinstei noastre de sus. Stînd în acestea potrivit cu firea, şi purtînd haina strălucită a Duhului, rămânem în Dumnezeu şi Dumnezeu în noi, fiind dumnezei şi fii ai lui Dumnezeu prin înfiere, însemnaţi cu lumina cunoştinţei de Dumnezeu”.
    Cuvântul este din Simeon Noul Teolog şi l-am reţinut ca pe o lumină în tulburarea gândurilor şi a inboxului meu răvăşit de sute de mailuri-spam ce anunţă de dimineaţa până seara catastrofa iminentă a cipării şi apostaziei noastre. Tulburat, da, pentru că NU vreau să apostaziez, să îmi trădez Dumnezeul meu, chiar dacă o fac zilnic cu meschinăriile şi jumătăţile mele de măsură, dar seară de seară el mă caută şi mă găseşte şi îmi doresc din toată inima să mă găsească în veci.
    Mă gândesc la problema cipurilor şi în esenţă a supravegherii: să fim înţeleşi, sunt pentru respectul libertăţii omului de lângă mine şi de pretutindeni, a intimităţii sale, nu iubesc statul poliţienesc, nici biblia sa, panopticonul lui Foucault ce descrie viitorul politic, democraţia în care ordinea şi puterea vine cu precădere din supraveghere şi auto-supraveghere.
    Dar îmi dau seama pe de altă parte că este o altă utopie politică, o altă visare a cezarului. Şi de ce nu i-aş da ce este al lui? Întotdeauna a visat, şi-a dorit puterea absolută şi crezând că o reinventeză a stricat şi urâţit lumea lui Dumnezeu. Aşa s-au ridicat imperiile şi republicile M-am obişnuit cu miasma urâtului său… Când mi-a respectat el libertatea, intimitatea şi credinţa mea, când a înţeles el taina persoanei mele? Lumea lui nu este cu adevărat lumea mea.
    Paşapoarte cu cip, smartcarduri, coduri de bare, tehnologie RFID. Tehnologii de optimizare pentru o societate de consum. Deloc agreabil, deloc uman şi totuşi doar tehnologii exterioare. Am în portofel o colecţie de cipuri, de la cardurile de acces sau de servicii până la smartcardul portocaliu de la o binecunoscută bancă. Le pot uita oricând acasă, ecrana magnetic sau fizic din greşeala (mi s-a întâmplat), sunt pur şi simplu stickuri cu informaţii care mă ajută să accesez eficient diferite lucruri.
    Eu le consider simple ustensile. Cărţile mele au toate coduri de bare, unele chiar cipuri, şi mă contaminez de fiecare dată de frumuseţea conţinutului lor. Care este problema păcatului care să mă rupă de Dumnezeu, problema dogmatică şi de credinţă a microcipurilor fie ele RFID ? Şi este 666 un număr spurcat lângă care nu poate sta o icoană sau ceva sfânt aşa cum spunea părintele Filoteu , absolvent de cibernetică, poate avea un cip RFID o putere mai mare decât puterea harului primită de mine în inimă, mai mare decât dragostea lui Hristos? Eu nu cred, ajută Doamne (ne)credinţei mele.

    Dacă greşesc vă rog cu dragoste să mă corectaţi.
    Cred că este prea mult scenariu în virtutea căruia se acţioneze abrupt în prezent.
    Este prea devreme şi mai ales prea nepotrivit în context.
    Şi m-au întristat nişte atitudini pe care simt nevoia să le corectez.
    Se insinuează că sinodul şi patriarhul ar fi vânduţi unei forţe oculte, că nu dau dovadă de credinţă prin tonul lor neutru. Că trebuiau să fie fermi, să atace. Eu nu cred că trebuia obligatoriu sinodul să se implice în această problemă în maniera din Grecia de exemplu. Acolo este un alt fond şi biserica a acţionat manevrând cu înţelepciune un curent naţionalist, la noi nu s-ar fi obţinut decât o busculare a relaţiilor cu statul. Nu merita asta. Lupta seculară a omului împotriva sistemului se vrea peste noapte grefată bisericii, creştinul scos eventual din tranşeele liturghiei pe reduta sabotajului antisistem, transformat în zelot. Tentant sabotajul însă biserica a fost întotdeauna învingătoare altfel, şi-a ales mucenicii pe alte criterii. Iubesc această cale.
    Nu cred că problema paşapoartelor biometrice merita intervenţia sinodului. Nu cred, nici duhovnicul meu nu crede, nici alţi părinţi, alţi prieteni ai mei. Unul dintre ei a încercat să problematizeze faţă de părinţii de la Petru Vodă, a fost admonestat rapid, om slab ce este. Un alt părinte a fost catalogat drept căldicel pentru tăcerea sa. Un părinte de rugăciune. Părintele Rafail a fost rapid tranşat ca imagine după separarea sa mediatică de fenomen.
    Îmi pare un tăvălug haotic. Voalat sau mai puţin voalat, pe bloguri, în interviuri şi conferinţe, proliferează un duh străin de dezbinare. Se activează vechi antipatii monastice, revine la modă să îţi judeci superiorul, sunt înregistraţi cu camera ascunsă duhovnici în încecarea de a provoca/imortaliza asemenea judecăţi de valoare. Mai deunăzi facultatea de teologie s-a umplut de caricaturi ale patriarhului. Patriarhul este mason, un alt vlădică este securist. Un teolog se leagă în conferinţele sale şi pe blog de permisele auto cu cip, oamenii îşi ard apoi la microunde permisul sau îl aruncă pur şi simplu îngroziţi de potenţiala apostazie. Peste o săptămână totul este retractat, permisele nu au cip. Cu adevărat brownian.

    Probabil că o să îmi fac paşaport cu cip. Este o înjosire dar o să o permit, mă mângie cum Maria s-a supus recensământului roman. Dacă vor să mă numere ca pe animale, o să le permit acest lucru, dacă vor să mă trateze ca pe infractor, cu adevărat sunt. Nu o să mă pun cu imperiul, nu de frică, nu cred că merită. Altceva mă nelinişteşte. Fratele meu care este în Duh cu mine şi nu îl mai înţeleg. Zdrobeşte păstorul, loveşte turma… Este o nebunie ce se întâmplă, în inima mea, în inima noastră. În plin Post Mare, nu ne mai înţelegem, acolo unde ar trebui să domnească pacea lui Hristos, domneşte tulburarea. Binecuvântările noastre par a veni de la Domni diferiţi. Să nu fie aşa Doamne, miluieşte.

  4. “Gura ta cea cinstitoare de Dumnezeu o deschide si fa rugaciune pentru tot clerul Bisericii, pentru Arhierei si calugari si pentru preotii sfintitori. Pentru tot sufletul crestinesc ca pazindu-se cu solirea ta in pace sa binecuvanteze pe Domnul intru toti vecii.” (Cantarea a VIII-a, Sf. Dimitrie Basarabov). Si acum am vazut ca Sf.DIMITRIE a fost facut banner publicitar cu reclama anti-fumat cu Mihaela Radulescu.
    Sa ma ierte Dumnezeu pentru comparatie. http://www.youtube.com/watch?v=MsKs-ptmhtw
    POate considerati ca e off-topic, nu cred ca e, deoarece subiectul se refera la mai – marii BOR. SI pentru ei trebuie sa facem rugaciuni.

  5. Revin, frate, ca nu se poate asa! PS-ul din imagine (pentru cei cu simtul umorului ar putea fi chiar PlayStation) nici macar GRAMATICA ELEMENTARA nu stie. BIOMETRIC nu e substantiv, e ADJECTIV.
    http://www.vocabular.ro/dictionary/wordSearch.php?view=views/wordSearch.xsl&
    Pai cum sa puneti, PReaSfintite, doua substantive unul langa altul? Nu vedeti ca biometric arata o insusire a datelor? Nu s-a predat gramatica la liceu? Nici la seminar? Nici in facultate?
    PreaSintite, faceti-va temele corect!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Si uitati, va dau ca exemplu “mic” ca sa aveti de unde va INSPIRA, pe PR. ARHIMANDRIT IUSTIN PARVU. Sau chiar pe PR. ARHIMANDRIT ARSENIE PAPACIOC. VA SPERIE? Pai lasati prompterul si puneti carja pastoreasca pe manualul de gramatica. Sau daca nu va place gramatica, macar lectii de duhovnicie. AUTENTICA.
    Frati admin-i, daca suna “instigator” la violente verbale, nu postati. Dar faceti cumva sa afle tara ca unii din mai marii nostri nu stiu nici corect gramatical sa scrie.
    Iertare, Doamne, ca fac exact invers ca in rugaciunea SF.Efrem Sirul, adica nu vad gresalele mele ci osandesc pe fratele meu.

  6. De acord , Adriana D. , insa , cu privire la rugaciunile pentru ierarhi , intervine :”Nimeni nu poate sa slujeasca si lui Dumnezeu si lui mamona…” , de aceea nu pricep cum o pacatoasa ca mine
    sa se roage pentru cei care l-au ales pe mamona , ajungandu-se
    pana acolo , ca masoneria a patruns chiar la varful BOR. …cu
    ecumenism cu tot …si nu e vorba de osandit pe fratele meu , ci de faptul ca , daca orb pe orb conduce – cad amandoi in groapa …noi , pacatosii , avem nevoie de calauze precum Parintii nostri atat de iubiti : parintele Justin Parvu , parintele Nicolae Burlan … si cati nu sunt… dar , sub nici o forma , nu ne trebuie calauza masone , ca ne conduc cu viclenie direct spre …
    “uraciunea pustiirii” …

  7. Catre domnul care semneaza “Fantana” …
    Incerc sa ma lamuresc daca sunteti dintre putinii “curati cu inima”
    “…ma mangaie cum Maria s-a supus recensamantului roman” , “…in plin Post Mare domneste tulburarea…” , “…nu o sa ma pun cu imperiul , nu cred ca merita…” , “…iubesc aceasta cale ” [ a muceniciei intru Hristos ] …
    sau , foarte subtil si …tiptil incercati sa strecurati ideea de supunere de buna voie tehnologiei RFID : “…pe bloguri , in interviuri si conferinte prolifereaza un duh strain de dezbinare…”
    , “…poate avea un cip RFID o putere mai mare decat puterea harului primita de mine in inima , mai mare decat dragostea lui Hristos ?” … I N C A ati mai putut sa scrieti liber , dar atunci
    cand va veti cipui , intreaga dumneavoastra structura somato-psihica
    va fi influienta prin unde radio [ si nu in bine ]…probabil ca , inca , nu sunteti convins , ci doar resemnat …raspunsul la intrebarea dumneavoastra il gasiti sigur , daca chiar sunteti dintre
    putinii “cu inima curata” – inainte de implant , nicidecum dupa…
    “dupa” n-o va mai puneti astfel de intrebari si n-o sa mai puteti medita cu atata tristete si resemnare …despre proliferarea
    “unui duh strain de dezbinare” – in nici un caz sa nu aplicati
    acest cuvant celor care lupta IMPOTRIVA tehnologiei si nici impotriva bietilor crestini [ ortodocsi ] care-si gasesc alinare ,
    bucurie , speranta – in aceasta lupta inegala cu sistemul care , deja , a pornit la efectuarea grabnica a globalizarii …tocmai aici , daca mai putem vorbi de vreo enigma neelucidata , tocmai aici nu cred ca mai putem fi pacaliti …

  8. Raspuns pentru “fantana”:

    “Dacă greşesc vă rog cu dragoste să mă corectaţi,” ai spus.

    Draga persoana si chip al lui Dumnezeu, unic de felul tau, iti multumim pentru ca ai ales sa iti expui framantarea sufleteasca, cu sinceritate, punand probleme si asteptand raspunsuri.
    Incercam sa aducem fratiei tale cateva problemele care ne framanta pe noi, si nu numai pe noi, ci pe multi. In acelasi timp, incercam sa aducem fratiei tale si cateva raspunsuri, nu de la noi, ci de la sfinti si din scripturi.

    Pentru inceput, sa clarificam ce este cu Cezarul si ce trebuie sa ii dam. Esti si tu de acord cu framantarile noastre legate de directia statului totalitar spre care ne indreptam. Intrezaresti si respingi, moral si civic, posibilitatea aproape iminenta de a ajunge sub o noua dictatura. Este un lucru firesc, dar, mai mult decat firesc. Este un lucru necesar dpdv moral.Avem datoria morala sa ne opunem directiilor dictatoriale si faradelegilor care se intampla in fata noastra. Ne ajuta, in acest sens, parintele Nicolae Steinhardt. Iata ce spune:
    “Cînd alături de tine oamenii sînt tăiati cu ferăstrăul, dacă vrei să enunti că doi si cu doi fac patru înseamnă că trebuie să urli cît te tine cosul pieptului: este o nedreptate strigătoare la cer ca oamenii să fie tăiati în două cu ferăstrăul.”
    http://www.cuvantul-ortodox.ro/2008/06/23/a-spune-ca-224-sau-despre-marturisirea-si-lepadarea-adevarului-incomod/

    Daca e adevarat, asadar, ca vedem langa noi oameni taiati cu fierastraul (si, oare, nu vedem consecintele legilor faradelege – legiferarea avortului, a casatoriilor homosexuale, a eutanasiei, a altor atatea uraciuni, paralel cu mijirea coltii unei dictaturi?) atunci avem DATORIA morala de a ne impotrivi, asa si atat cat putem, pentru a nu ne face, cumva, complici la aceasta taina a faradelegii care se lucreaza.
    Dar eu cred ca aceasta datorie morala este mai mult decat atat. Este o datorie duhovniceasca. “Luaţi aminte, ne spune acelasi P. Steinhardt: Nu ajunge credinta launtrica, nu ajunge dragostea nemarturisita în afara, oricât de sincera, de fierbinte. E fatarnica.”
    Daca stii si vezi ca ne indreptam spre o moara de casapit oamenii, oare este potrivit sa cautam linistea cu orice pret, inclusiv cu pretul nepasarii fata de suferinta din jur? Ah, da, daca credem ca nu putem ajuta pe fata, daca vedem ca nu ne este potrivita o atitudine marturisitoare fatisa, atunci ne putem retrage, dar avand gandul acesta, suferind, dupa putinta, pentru ceilalti, ducand aceasta durere a consecintelor tainei faradelegii cu noi. Dar acest lucru inseamna sa privesti lucrurile asa cum sunt, sa iei aminte la duhul vremii. Si sa intelegi ce se intampla. Cineva care, pentru ca nu se poate implica fatis, alege sa se retraga in liniste, ducand insa cu el aceasta durere, nu cred ca va gresi. Dar cred ca este o greseala sa inlaturi orice motiv de tulburare cu pretextul linistii, si, mai mult decat atat, sa incepi sa propovaduiesti impotriva celor care au ceva de spus, impotriva celor care spun ca 2+2 fac 4, si nu 5.
    Un text folositor ar putea fi acesta:
    http://www.cuvantul-ortodox.ro/2007/11/28/sa-rostim-raspicat-adevarul/

    Iata aici si cateva raspunsuri date de tot p. Steinhardt:
    Mii de draci ma furnica vazand cum este confundat crestinismul cu prostia, cu un fel de cucernicie tampa si lasa. O bondieuserie (e expresia lui tante Alice), ca si cum menirea crestinismului n-ar fi decat sa lase lumea batjocorita de fortele raului, iar el sa inlesneasca faradelegile dat fiind ca e prin definitie osandit la cecitate si paraplegie. Denis de Rougemont: Sa nu judecam pe altii, dar cand arde casa vecinului nu stau sa ma rog si sa ma imbunatatesc; chem pompierii, alerg la cismea. De nu, se numeste ca sunt fudul si ca nu-mi iubesc aproapele. Macaulay: este drept ca nu avem voie sa ne rasculam impotriva lui Nero caci orice putere de Sus este, dar nici nu trebuie sa-i sarim lui Nero in ajutor daca se intampla sa fie atacat. (Eisenhower si Foster Dulles in toamna lui ‘56.) Una e sa te rascoli, alta e sa aprobi.”
    http://www.cuvantul-ortodox.ro/2008/03/29/parintele-nicolae-steinhardt-despre-pacatul-prostiei-si-al-fricii/#more-2594

    Dar sa ne referim si la intrebarea propriu-zisa. Cu ce suntem datori fata de Cezar?

    Parintele Nicolae Steinhardt:
    Dam Cezarului- se talmaceste: Statului – ce este al sau, daca e in adevar stat si se poarta in consecinta. Cand statul (Cezar) se indeletniceste cu ale lui, cu intretinerea drumurilor, mentinerea ordinei, canalizari, transporturi, apararea tarii, administratie si impartirea dreptatii, i se cuvine respectul si tot ce este al sau: impozitul, serviciul militar, civismul. Atunci insa cand Statul nu mai e Cezar ci Mamona, cand regele se preface in medicine-man si puterea civila in ideologie, cand cere adeziunea sufleteasca, recunoasterea suprematiei sale spirituale, aservirea constiintei si procedeaza la “spalarea creierului”, cand fericirea statala devine model unic si obligatoriu, nu se mai aplica regula stabilita de Mantuitor, deoarece nu mai este indeplinita una din conditiile obligativitatii contractului: identitatea partilor (lui Cezar i s-a substituit Mamona). Mantuitorul nu numai ca n-a spus sa dam lui Dumnezeu ce este a lui Dumnezeu si lui Mamona ce este a lui Mamona, ci dimpotriva (Mat. 6, 24; Luca 16, 13) a stabilit ca nu poti sluji si lui Mamona si lui Dumnezeu. Cand pe scaunul de domnie lumeasca sta un Cezar, indemanarea nu este interzisa si Biserica, de-a lungul veacurilor, si-a avut politica ei. Dar cand politica incape pe mainile Celuilalt, se aplica regula vaselor engleze care faceau piraterie sub pavilion strain: deindata ce bastimentul inamic deschidea focul, era inaltat steagul national. Cezarului, cele cuvenite. Cu Mamona nici o legatura, oricat de mica – nici asupra punctelor comune. Lui Mamona numai blestemele din moliftele Sfantului Vasile cel Mare.”
    http://www.cuvantul-ortodox.ro/2008/03/29/parintele-nicolae-steinhardt-despre-pacatul-prostiei-si-al-fricii/#more-2594

    Sa aducem si alte raspunsuri la aceasta intrebare:
    “„Daţi cezarului cele ce sunt ale cezarului şi lui Dumnezeu cele ce sunt ale lui Dumnezeu.” Iată ce fel de coexistenţă a Bisericii şi statului a fost stabilită şi prescrisă de Atotştiutorul Domnul nostru şi Mântuitorul Hristos (Matei 22, 21).

    De aceea ea rămâne în veci obligatorie şi nestrămutată pentru Biserică. Cezarului – moneda, banii, cu efigia cezarului.

    Lui Dumnezeu? – şi sufletul şi trupul: căci pe trup şi în suflet este întipărit chipul lui Dumnezeu. Chipul lui Dumnezeu se află şi pe trup şi în trup, pentru că trupul trăieşte prin sufletul asemănător lui Dumnezeu. Deci, şi unul şi altul aparţin lui Dumnezeu – veşniciei, vieţii veşnice, Adevărului veşnic, Dreptăţii veşnice, Raţiunii veşnice. Prin urmare, cele ce aparţin lui Dumnezeu nu pot fi jertfite de dragul cezarului, şi aici întâietatea îi revine totdeauna lui Dumnezeu.”
    http://www.cuvantul-ortodox.ro/2007/01/22/ce-dam-lui-dumnezeu-si-ce-dam-cezarului/

    Sfantul Ioan Gura de Aur:
    “Cînd auzi pe Hristos spunînd: „Dă cele ale cezarului cezarului”, află că îţi spune să dai cezarului numai acelea care nu vatămă cu nimic credinţa; altfel n-ar mai fi o dajdie şi o vamă dată cezarului, ci diavolului.”

    Si Sf. Vasile cel Mare:
    “Iar imparatii si stapanitorii care nu sunt legiuiti, curati si adevarati, nu sunt dati de catre Dumnezeu – adica dupa povatuitoarea voie a lui Dumnezeu – decat dupa al doilea chip, adica dupa ingaduinta.Acestia nu sunt vrednici a se numi nici imparati, nici stapanitori, ci numai tirani, gonaci si potrivnici, precum si dumnezeiasca Scriptura il numeste “satana”, adica potrivnic, pe Ader, imparatul Siriei al Damascului...”

    Asadar, acestea sunt raspunsurile Bisericii fata de problema Cezarului. Daca dam mai mult decat taxele, decat respectarea legii (legii in conformitate cu constiinta, caci ar fi o blasfemie sa spui ca Ap. Pavel s-a referit la respectarea vreunei legi care incalca Legea lui Dumnezeu), atunci dam Cezarului ce este al lui Dumnezeu. Problema fatisa care se ridica in fata noastra, a crestinilor de acum, este ca Cezarul nostru este in natura sa corupt, este un sustinator al faradelegii, pe de o parte, iar, pe de cealalta, isi perfectioneaza instrumentele de control, supraveghere si stapanire totalitara. Nu trebuie sa ne rasculam impotriva Cezarului, ci trebuie sa afirmam, raspicat, acolo unde este cazul, care e adevarul.

    Fratia ta spui “Şi de ce nu i-aş da ce este al lui? Întotdeauna a visat, şi-a dorit puterea absolută şi crezând că o reinventeză a stricat şi urâţit lumea lui Dumnezeu.” Cu dragoste spunem ca e o mare greseala. Mantuitorul nu spune sa indreptatim Cezarului in visurile lui, care sunt cosmarurile noastre. Pai Cezarul vrea tocmai sa Il inlocuiasca pe Dumnezeu ca noi sa ne inchinam lui. Si vom considera acest lucru firesc? Sa nu fie asa credinta noastra… Repet, taxele, respectarea legii, recunoasterea autoritatilor (adica a nu fi anarhist)si ce e mai mult de atat, e de la diavol si nu primim. Pentru ca asa spune Evanghelia si asa spun si Sfintii Parinti.

    Stim ca nu este usor sa pastrezi o buna masura intre implicarea vazuta si retragerea launtrica. Este greu, si atunci, cei care sunt din fire porniti catre retragerea launtrica, au tendinta sa respinga orice este tulburator, considerandu-i in neregula pe ceilalti. Ceilalti, cei implicati, au tendinta sa se dedice exclusiv angajarii in lupta vazuta si sa uite cu totul de cele launtrice, desconsiderandu-i pe cei mai retrasi. Adevarul este in calea de mijloc, imparateasca cale a ortodoxiei. Trebuie sa ne si opunem, sa afirmam credinta, dar sa ne si pastram viata launtrica…

    In ceea ce priveste a doua parte a mesajului… Sigur ca Sinodul trebuia sa ia in discutie problema paspoaartelor. De ce este o problema cu ele? Tocmai pentru ca ceea ce contin si implica fac parte din acel cosmar al Cezarului. Ele nu sunt neutre in sine, pentru ca nu exista lucru neutru in sine. Orice lucru este creat cu un scop. In ortodoxie neutralitate nu exista, ci exista rau sau bine. Si daca scopul este rau, deci diavolesc, atunci acel instrument este rau si nu trebuie primit. Iar avertizarea oamenilor cade in sarcina Bisericii.
    Acest lucru l-au spus marii sfinti contemporani cu noi, printre care amintim pe Cuv. Paisie Aghioritul:
    http://www.cuvantul-ortodox.ro/2009/01/05/cuv-paisie-aghioritul-despre-semnele-timpului-antihrist-si-pecetea-666/

    In cuvintele lui gasim raspuns si pentru alte afirmatii ale fratiei tale:
    “Din pacate, auzi o gramada de neghiobii ale mintii de la unii “cunoscatori” contemporani. Unul spune: “Eu voi primi buletinul cu 666 si voi pune si o cruce”. Altul: “Eu voi primi pecetea pe frunte si-mi voi face si o cruce pe ea…” si o gramada de asemenea prostii. Ei cred ca se vor sfinti in felul acesta, cata vreme acestea sunt inselari. Un episcop mi-a spus: “Eu, langa semnatura voi face si o cruce. nu ma lepad de Hristos, ci, simplu, ma slujesc (folosesc)”. “In regula – ii spun – tu esti episcop si pui o cruce langa numele tau in virtutea calitatii ce o ai; altul este arhimandrit si pune si el, datorita rangului ce-l are, o cruce. Lumea ce va face?” Lucrul murdar nu se sfinteste. Apa curata primeste harul si se face aghiazma. Urina nu se face aghiazma. Piatra se face paine prin minune. necuratia nu primeste sfintenie. Prin urmare, diavolul, Antihristul, atunci cand este in buletinul nostru de identitate, pe mana sau pe fruntea noastra cu simbolul lui, nu se sfinteste desi am pune si o cruce.”
    http://www.cuvantul-ortodox.ro/2009/01/05/cuv-paisie-aghioritul-despre-semnele-timpului-antihrist-si-pecetea-666/

    Si ce ar trebui sa faca biserica, dupa acelasi Cuvios Paisie:
    “Biserica trebuie sa ia o pozitie corecta. Sa vorbeasca; sa explice credinciosilor ca sa inteleaga ca de vor lua buletinul de identitate, asta va constitui o cadere. In acelasi timp sa ceara de la stat ca noul buletin cel putin sa nu fie obligatoriu. Daca Biserica ia o pozitie serioasa se va respecta libertatea credinciosilor, asa incat cel ce vrea isi va lua noul buletin, iar cel ce nu vrea, sa-l pastreze pe cel vechi; atunci vor plati numai cateva nuci tari, pentru ca ceilalti le vor sta impotriva. Cea mai multa lume isi va face treaba sa. Cei ce vor voi sa se foloseasca (lumeste) vor avea noul buletin, iar ceilaiti, sarmanii, cei credinciosi, vor avea buletinul vechi si-i vor chinui.”

    Pasaportul, actul de identitate, este mai mult decat un recensamant. Acolo se numarau oamenii, dar nu se atribuiau cifre, nu se insemnau cu vreun semn, nu li se dadea o identitate de catre imperiul roman celor numarati… Doar robilor li se dadea o astfel de catalogare.
    Si exista un episod in Biblie in care un imparat elen vrea sa extermine poporul evreu. Ii recenzeaza si le face urmatoarea oferta: cei care vor sa fie acceptati de imparatie, sa accepte sa fie insemnati cu semnul lui Dionisos pe trup.

    In privinta actelor de identitate cu cip sau electronice, s-au pronuntat atatia parinti duhovnicesti, precum si sinoade locale. Oare nu este indeajuns marturia lor? Ei spun sa nu primim…
    http://www.presaortodoxa.ro/2009/02/25/pozitii-ale-bisericii-ortodoxe-in-privinta-actelor-electronice-studiu-predania/

    http://www.presaortodoxa.ro/2009/01/31/parintii-de-la-schitul-lacu-rascumparati-vremea/

    Dar si P. Rafail Noica a avertizat, acum doi ani:
    “Sa stiti ca vadit sunt ultimele vremi. Si Apostolul Ioan spunea acum 2000 de ani ca erau. Erau, in samanta, numai ca astazi, ceea ce era de necrezut candva cand se citea Apocalipsa si alte prorocii, este tehnologic realizabil. (…) Infricosatoare sunt, dar daca Dumnezeul nostru se zice atotputernic, in zilele astea vom vedea ce inseamna atotputernic si cerem Tie, Doamne, sa ne arati lucrul asta, daca noi vom traversa acele perioade! Sunt infricosatoare, dar nu vom deznadajdui, căci milostiv este Dumnezeu si mare este Dumnezeu. (…) Atacurile si navalele care vin asupra omului sunt inca de acum deja de necomparat cu cele ce erau inainte. Spunea cineva aseara, un Prea Sfintit parca, ca in viata noastra, in ultimii 30 de ani lumea a devenit de nerecunoscut. Asa e … si se schimba pe ceas ce trece!”
    http://www.cuvantul-ortodox.ro/2008/05/14/ce-vremuri-traim-parintele-rafail-ne-raspunde/

    In ceea ce priveste situatia dinauntrul Bisericii, il luam tot pe parintele Rafail Noica drept reper:
    “Indraznesc sa spun acum ca nevoie este ca, mai ales noi, “fetele bisericesti”, sa “deosebim vremea” (Lc. 12, 54-57) in care ne aflam istoric, spre a lucra impreuna cu Domnul in via Lui – si sa tragem in aceeasi directie cu El. Vremea este a cernerii. Va trebui sa pierdem pe multi din randurile preotilor si din numarul credinciosilor“…
    “Acum va trebui sa se lamureasca credinta noastra; acum se va vedea, in sfarsit, ce va fi fost Biserică – si ce nu; acum – care va fi fost acel “popor binecredincios de pretutindenea” (cf. Liturghierelor recente), si ce anume va ramanea “neclatit de portile iadului” (Mt. 16, 18)… si ce va trebui sa cada. Nevoie este de acest “necaz” (Tes. 5, 3), pentru ca acum, in sfarsit, Vremea sta sa nasca Vesnicia. Infricosatoare lucruri… dar nu “bagandu-ne capul in nisip”. ca strutul, ne vom pregati pentru ceea ce nu vom putea stavili. Infricosata vreme; dar, daca de la Dumnezeu ingaduita – mantuitoare.”
    http://www.cuvantul-ortodox.ro/2008/07/04/vremea-este-a-cernerii/

    Gasim raspunsuri la framantarile noastre, de le vom cauta. Am cautat si noi sa aducem fratiei tale cateva din aceste raspunsuri, pentru a nu ramane doar cu o framantare ce nu duce la nimic bun, ci cu o limpezire a cum putem si suntem chemati sa infruntam aceste vremuri ce vin peste noi cu ingaduinta, dar nu si cu voia, lui Dumnezeu.

  9. DUMNEZEU sa ve rasplateasca frati ADMIN.Asta gandesc si eu ,insa nu am intelepciunea de a asterne in scris aceste adevaruri.Acesta este ADEVARUL si nu sasaitul sarpelui blestemat care vrea sa ne hipnotizeze cu mincinoasa sa propovaduire.

  10. Fratilor sint de acord cu voi si marturisesc ca m-a ,,uns,, pe suflet raspunsul lui Admin, ptr ca m-am uluit de ce a putut scrie acest ,,fantana,,.Am simtit in vorbele lui sasaitul sarpelui si m-am speriat si indignat in ac timp. Imi dau seama ca la oamenii simpli, nedusi prea des la biserica o asemenea ,,pledoarie,, ar prinde fara doar si poate ceea ce ar fi un mare pacat.

  11. “Fantana” este o doamna sau domnisoara, se pare, iar noi credem ca este bine intentionata, asa cum multi care gandesc astfel sunt, dar, probabil, le este mai greu sa accepte realitatea aceasta dura (ori s-au smintit de unele excese si manifestari neduhovnicesti ale celor care lupta impotriva acelor cu cip) si atunci se refugiaza, pentru a-si pastra pacea, in anumite indreptatiri. Nu trebuie, cred, nici noi, sa-i indepartam pe astfel de oameni sau sa-i suspectam din capul locului de intentii necurate si de viclenie. Poate ca inca nu inteleg si, daca sunt bine intentionati si gasesc oameni care sa-i ajute CU DRAGOSTE, treptat, se vor convinge si unii dintre ei. Fata de farisei intr-adevar e nevoie de ceva mai multa fermitate (dar nici aici peste o limita), dar fata de cei rataciti, dar de buna-credinta trebuie neaparat sa punem iubirea inaintea dreptatii si sa avem grija sa nu-i smintim.

Formular comentarii

* Pentru a deveni public, comentariul dumneavoastra trebuie aprobat de un administrator. Va rugam sa ne intelegeti daca nu vom publica anumite mesaje, considerandu-le nepotrivite, neconforme cu invatatura ortodoxa sau nefolositoare sufleteste. Va multumim!

Rânduială de rugăciune

Carti

Documentare