Un mitropolit grec despre gripa porcina, Sfanta Impartasanie si… confesiunile fara Taine si Duh

7-08-2009 Sublinieri

metropolitan.jpg

Este posibil ca Sîngele şi Trupul Domnului să ne infecteze?

“Mitropolitul Nicolae din Messogia şi Lavreotiki (Grecia), a trimis poporului drept credincios o circulară prin care demonstrază că este imposibil ca Sîngele şi Trupul Domnului nostru Iisus Hristos să ne infecteze cu virusul gripei porcine. Iată mai jos principalele argumente în susţinerea acestei credinţe ortodoxe:

Se încearcă tot mai mult să se denigreze imaginea Bisericii, dar şi distrugerea credinţei. Biserica noastră, de 2000 de ani încoace, „împărtăşeşte cu ajutorul tainelor într-un mod atât uman, cât şi binecuvântat, pentru tămăduirea şi vindecarea sufletului şi a trupului”. Este posibil ca împărtăşirea cu Dumnezeu să devină cauza bolii? Este posibil ca Trupul şi Sângele Domnului nostru să ne infecteze trupul şi sângele nostru? Este posibil ca o experienţă de peste 2000 de ani să fie învinsă de un raţionalism şi o prăpastie atât de dure din vremurile noastre?

De secole se împărtăşesc creştinii, bolnavi sau sănătoşi, din acelaşi pahar, cu aceeaşi linguriţă, niciodată nu se spală, niciodată nu se curăţă şi niciodată nu s-a observat nimic, nici o îmbolnăvire. Preoţii spitalelor împărtăşesc credincioşii şi bolnavii, iar acestora nu li se întâmplă nimic. Sfânta Împărtăşanie este ceea ce este mai sfânt în Biserica noastră, cel mai bun medicament pentru trup şi suflet. Asta este cea mai mare învăţătură şi experienţă a Bisericii noastre. Câţi nu cred în miracolul Învierii Domnului, câţi ironizează naşterea Lui din Fecioară, câţi neagă frumosul miros ale sfintelor moaşte, câţi desconsideră sfintele moaşte, câţi uneltesc împotriva Bisericii noastre, câţi cer să dispară şi cea mai mică urmă de credinţă din sufletele noastre, este normal ca să încerce să se folosească şi de această nouă gripă ca să se ia de Sfânta noastră Împărtăşanie.

Faptul că anglicanii şi catolicii au hotărât, pentru a preveni transmiterea prin împărtăşanie în Anglia şi Noua Zeelandă, arată imensa distanţă dintre Biserica noastră care este euharistică, care trăieşte, crede şi predică despre taină, de celelalte grupuri religioase, care fără să vrea astfel, acceptă lipsa duhului cât şi a semnelor lui Dumnezeu, de aşa-zisele lor taine şi de lipsa lor de identitate bisericească. Viaţă fără Taină seamănă cu o boală gravă fără medicament.

Din păcate, marea problemă nu este acest virus al gripei porcine, aşa cum susţin unii şi presa, şi nici virusul panicii mondiale, aşa cum susţin colegiile medicale, ci este virusul lipsei de respect şi microbul puţinei credinţe. Şi cea mai bună injecţie este participarea noastră fără obligaţii şi cu conştiinţa curată la Taina Sfintei Împărtăşanii.

Bine ar fi ca duhovnicii noştri, fără discriminare, acolo unde cred că nu există piedici duhovniceşti, să recomande credincioşilor să se împărtăşească mai des, în aceste grele vremuri, iar cei care nu au binecuvântarea lor să se împărtăşească, să se roage mai mult la paharul vieţii, întotdeauna cu frică de Dumnezeu, cu multă credinţă şi cu dragoste adevărată”.

SURSE:

1. romfea.gr

2. http://www.basilica.ro/ro/stiri/este_posibil_ca_sangele_si_trupul_domnului_sa_ne_infecteze.html (trad. Muşat Ciprian, Sectorul Relaţii Bisericeşti şi Interreligioase al Patriarhiei Române)

(la care noi adaugam si: Laurentiu Dumitru – O stire dreptslavitoare pe Basilica:) “Este posibil ca Sangele si Trupul Domnului sa ne infecteze?”)

27766.jpg

Legaturi:


Categorii

Cuvantul ierarhilor, Marturisirea Bisericii, Mitropolitul Nicolae din Messogia si Lavreotiki, Portile Iadului, Vremurile in care traim

Etichete (taguri)


Articolul urmator/anterior

Comentarii

30 Commentarii la “Un mitropolit grec despre gripa porcina, Sfanta Impartasanie si… confesiunile fara Taine si Duh

  1. Iisuse Dumnezeul slavei
    Cuvântul Tău , atât de sfânt
    De ce pe unii îi revoltă,
    Alţi-l ignoră pe pământ ?

    Unii cu mare’nverşunare,
    I-opun dovezile stiinţei
    Şi cu dispreţ şi vorbe grele,
    Lovesc în oamenii cerdinţei.

    Când Tu nu ne—ai impus cu sila
    Credinţa pentru mântuire,
    Nici nu ne-ai dat calea prin vorbe
    Ci-n ce-ai trăit şi-n răstignire ?

    E, Adevărul şi credinţa,
    Un rău, o crimă şi-o ruşine
    Şi viaţa lumii, pătimaşă
    Şi libertină e un bine ?

    De ce se instruiesc păstorii,
    Cei cu pretenţii în apus,
    Şi vin şi ne prezintă astăzi,
    Doar chipul Tău Doamne Iisus ?

    Nu mai vorbesc şi nu mai luptă,
    Ca sfinţii noştri, în credinţă,
    Lovind păcatul cu putere,
    Ci-n filozofică tendinţă ?

    De ce nu înfierează public ,
    Păcatul împotriva firii
    Concubinajul, erezia
    Şi toţi duşmanii mântuirii ?

    De ce cuvântu-i fără viaţă
    Şi se centrează ca-n apus
    Pe evanghelii commentate
    Pe ce-ai făcut şi ce ai spus ?

    De ce n’acuză stăpânirea
    Care-a permis legal păcatul,
    Şi tolerează cu tăcerea
    Tot ce primeşte în rău statul ?

    Cine mai strigă ca Vasile,
    Cine mai luptă ca Ioan,
    Cu răul cel de la putere
    Şi cu eresu’n cal troian ?

    Cine mai mustră în dreptate,
    Azi ca Ioan Botezătorul
    Să rişte până la martiriu
    Slujindu-Ţie şi poporul

    Lovind păctele cumplite
    Care distrug total credinţa
    Şi demascând înşelăciunea
    Ce-şi ia ca argument ştiina.

    Primim păcatele prin lege
    Şi prin tăcerea apostată,
    C-om da o masă sărăcimii,
    Cu surle mediatizată ?

    Sfântul Ioan primea exilul,
    Sfânul Vasile risca moartea,
    Martirii au plătit cu viaţa,
    Credinţa sfântă, libertatea.

    Sfântul Ioan Botezătorul
    Şi-a pierdut viaţa prin ce-a spus,
    Iar Maxim limba, mâna dreaptă
    În slujba Ta Doamne Iisus.

    Iar astăzi, unde-i Adevărul ?
    Puţinii oameni devotaţi
    Sunt pleava şi gunoiul lumii
    Habotnici, proşti, fanatizaţi.

    Păstorii-n cinste şi-n putere
    Aceşti-a’n hule şi’n ruşine,
    În tot dispreţul şi osânda ,
    -c’ar strica căile spre bine-

    Că sunt inculţi şi’nguşti la minte
    Că nu’nţeleg sensul iubirii.
    C-azi dragostea nu mai condamnă
    Pe practicanţii rătăcirii.

    Orice cuvânt ce poartă-n sine
    Dispreţ şi ură şi ocară
    E folosit cu iscusinţă,
    Spre’a le mai pune o povară.

    Cine-i în rău , cine-i în bine
    Şi cine nu-i greşit Iisus ?
    DAR CARE-I CALEA MÂNTUIRII,
    Şi cerucea ce-o avem de dus ?

    Rămânem cu bătrânii noştrii
    Care-au făcut în închisoare,
    Dovada vie a credinţei
    Curate, neînşelătoare.

    Rămânem cu toţi sfinţii noştri,
    Tot în biserica străbună,
    -Nebuni, habotnici, fără minte,-
    Că schisma nu-i calea cea bună.

    Aşa cum au rămas şi sfinţii
    Ne’nfiinţând o altă cale,
    Ci’adeverind prin jertfa vieţii
    Că sunt pe drumul crucii Tale.

    Rămânem în credinţa noastră
    Cu cele ce avem de dus,
    Că nu dorim nici lux nici lauri
    Ci Adevărul Tău Iisus.

  2. este interesant parcursul acestui vladic. stiu ca are ceva ph D-uri in biologii si alte stiinte, luate pe la harvard si mit. se retrage apoi in athos, unde este ucenic de chilie al parintelui paisie (dca nu e el, este un altul, contemporan cu parintele paisie, dar la fel de proeminent).

    l am cunoscut in boston (in 2006) si l am rugat, cunoscandu i parcursul academic de exceptie, sa ne dea un raspuns potrivit provocarilor evolutioniste ale vremurilor noastre. mi a zambit cald si mi a spus ca recomanda tuturor evolutionistilor sa petreaca o zi in chilie cu un sfant: acolo nu doar crezi in Dumnezeu (creatie), dar traiesti pe El. nu ti mai trebuie nici o evolutie, iti vine sa razi cand iti aduci aminte de ea…

  3. Fara ca sa fi aparut vreo “epidemie” in Romania, de genul gripei porcine, TOTUSI, in tara noastra, in Biserica noastra Ortodoxa, in Eparhiile din Banat si din Ardeal, si cu deosebire in Eparhia Timisoarei, mai precis la liturghiile celebrate chiar in Catedrala mitroplitana dar si in alte (cateva) biserici de parohie, s-a practicat in trecut, si se practica si acum (dar parca s-a mai “revenit” la normal de putina vreme…)Impartasirea CU MAI MULTE LINGURITE (cel putin doua…)!!
    Promotorii si sustinatorii acestei “idei” inovatoare nu sunt “mirenii” din Arhiepiscopia Timisoarei, ci “CLERICII” !!!, cu deosebire unii “diaconi” celebri in mediul ecleziastic timisoarean, care au INCURAJAT aceasta “aceasta” INOVATIE, probabil inspirandu-se de la preotii catolici din Banat!
    Multi credinciosi simpli DEZAPROBA curajos aceasta GRESITA si NECANONICA si ERETICA practica liturgica, si considera ca preotii in loc sa intareasca si inradacineze puternic CREDINTA credinciosilor in PUTEREA SF. TAINE si cu deosebire a SF. EUHARISTII, din contra O SLABESC si NARUIESC, smintidu-i si scandalizandu-i si indignandu-i pe credinciosii practicanti, prin impartasirea aceasta cu mai multe lingurite!
    Si eu m-am “indignat” in trecut cand am vazut asa ceva in Bisericile din Timisoara, si am pus o data problema aceasta intr-o conferinta a ASCORULULUI (scriind si adresand din public o intrebare pe un biletel…) la care a Participat si conferentiat Par. prof Vasile Mihoc (fratele Parintelui Mihoc care a murit la Berlin…), si la care conferinta a participat si PS. VICAR PAISIE LUGOJANUL!
    La conferinta aceasta a Ascorului, atat Par. Mihoc, cat si Episcopul AU RASPUNS CATEGORIC si RASPICAT ca impartasirea se face “NUMAI CU O SINGURA LINGURITA”!, episcopul vicar Paisie dand si un exemplu din vaita si minunile Sf. Ioan Maximovici care a impartasit un bolnav de o boala grava transmisibila si apoi a consumat singur Sf. Taine fara ca sa pateasca nimic…
    De la o vreme incoace “s-a mai renuntat” (nu stiu daca de tot…) la aceasta “practica”, caci am participat in trecutul apropiat la cateva liturghii in Catedrala si am vazut ca impartasierea credinciosilor s-a facut cu o unica lingurita, la fel si in bisericile de parohie unde inainte am vazut ca se facea cu mai multe.
    Cred ca la “grabirea” problematizarii “riscului” imbolnavirilor unor credinciosi ortodocsi prin (chipurile) intermediul “linguritei Potirului euharistic” (cum cred multi necredinciosi sau slabi in credinta …ortodocsi, printre ei numarandu-se cu precadere medici si farmacisti si intelectuali care percep si inteleg si se raportaeaza la Invatatura si Randuielile Domnului Hristos STRICT RATIONAL), contribuie cu deosebire preotii CARE NU-I INTREABA PE CREDINCIOSI inainte de a-i impartasi, daca cred cu adevarat si sincer si in cunostinta de cauza in PUTEREA Sfintei Impartasanii cu ADEVARTUL Trup si Snage al Domnului, desi cei care se impartasesc spun tousi in genunchi (dar probabil ca doar repeta mecanic dupa preot, fara ca sa fie cu adevarat convinsi deprea ceea ce spun cu gura lor…) “CRED DOAMNE SI MARTURISESC CA ACESTA (ceea ce este in Potir…) ESTE CU ADEVARAT TRUPUL TAU si ACESTA ESTE INSUSI SCUMP SANGELE TAU…”!

    Caci daca nu cred cu adevarat, atunci nici nu pot marturisi cu “actul” si “gestul” si “impartasirea efectiva FARA FRICA… si cu deplina dezinvoltura… din Potirul lui Hristos!
    Iar daca le este frica unor credinciosi ca se pot imbolnavi prin lingurita Sf. Potir al Impartasaniei de anumite boli transmisibile, atunci NU POT FI SOCOTITI MADULARE SANATOASE IN CREDINTA ale Trupului Eclesiastic al Bisericii, si dupa modelul antic AR TREBUI “excomunicati” (afurisiti) pentru o vreme PANA SE POCAIESC si pana ISI CLARIFICA si LIMPEZESC pozitia si atitudinea si convingerea lor sincera si launtrica fata de INVATATURA Bisericii…!
    Si iarasi cred ca o VINA nu mica, ci din contra MARE, la “slabirea” credintei credincisilor in PUTEREA VINDECATOARE (si mai ales “OCROTITOARE” si “PAZITOARE DE TOT RAUL si implicit de pericolul unei presupuse…”imbolnaviri” prin Lingurita Potirului Euharistic) a Impartasaniei, O AU SI EPISCOPII care nu-i “identifica” si nu-i baga de seama si mai ales nu-i caterisesc pe clericii despre care ei, episcopii, stiu bine sin au aflat ca acestia “au aderat liber” si au facut o convingere din aceasta INOVATIE si practica a impartasirii credinciosilor pe care ii pastoresc cu mai multe lingurite, si care practica…nu are nimic de a face cu Adevaratul “duh” (specific) si DUH (Duhul Sfant) al Ortodoxiei!
    Poate se vor intoarce din nou “vremurile” din timpul Sf. Ioan Gura de Aur, cand Liturghia SE SAVARSEA CU USILE INCHISE, tocmai pentru ca cei STRAINI DE CUGETUL BISERICII sa nu (mai) “profaneze” si IMPIETEZE Sfintenia Sfintelor Taine si a momentului sacru si sublim al PRIMIRII LUI HRISTOS in Trupurile si Sufletele credinciosilor!
    Si de asmenea poate va REDEVENI OBLIGATORIE (pentru crestinii practicanti ortocosi…) RESPECTAREA IMPERATIVULUI acelei ectenii din timpul liturghiei unde se spune “cei chemati iesiti…ca nimenea din cei chemati SA NU RAMANA…!” (intre acesti “nou” si mereu “(re)chemati” la POCAINTA si indreptarea vietii si cunoasterea Comorilor de Invatatura ale Bisericii, fiind multi crestini ortodocsi puternic secularizati care traiesc in viata lor bazandu-se numai si folosindu-se numai de cugetarea cea trupeasca si care sunt STRAINI de lucrarile firii celei innoite de harul botezului…, cum spunea Sf. Ignatie Briancianinov in “Experiente Ascetice”.
    Acesti crestini STRAINI de Cugetul si Invatatura si Randuielile Bisericii ar TREBUI SA PARASEASCA Biserica in timpul liturghiei, atunci cand se rostesc cuvintele ecteniei de care am amintit, caci CATA VREME EI NU CRED IN PUTEREA SF. TAINE…se pot asemana metaforic cu “cainii” si “porcii” cei duhovnicesti de care aminteste Insusi Hristos in Sf. Evanghelie…)!

    Apropo…, La liturghiile care se oficaza in Catedrala din Timisoara S-A SCOS (de o buna bucata de vreme) tocmai ectenia de care am pomenit mai sus, fiind considerata ca INUTILA…!
    Asa cum s-a spus in trecut pe acest site, multi dintre noi, crestinii cre ne straduim sa ramanem ANCORATI in traditia curata a Bisericii si pentru care VIATA DE CREDINTA nu-i o vorba in vant ci PUTEREA care ne tine in viata (dupa cum spune Sf. Scriptura ca “dreptul din credinta va fi viu…sau va trai prin credinta”) VOM SIMTI si insasi constiinta ne va spune clar la un moment dat ca in anumite biserici de parohie NU MAI TREBUIE SA MERGEM in viitor, caci Randuiala Sfintilor Parinti nu se mai pastreaza…!
    Intelept ar fi daca cei care tinem la CURATIA RANDUIELILOR LITURGICE ne-am CAUTA unii pe altii si am celebra CU TOATA GRIJA si FERITI de cei care fac tulburare…si impreuna cu pastori adevarati si credinciosi, SFINTELE TAINE ale lui Dumnezeu”!
    Domnul sa ne ajute tuturor sa ascultam de ceea ce a spus SF. LAVRENTIE DE CERNIGOV cu privire la obligativitatea pentru crestinii vremurilor din urma a “neparticiparii” la Adunarile bisericesti din acele Biserici unde credinciosii nu mai pretuiesc si pazesc Curatia Adevarului ortodox…

    Dumnezeu sa ne ajute sa ajungem cat mai repde la starea si masura si priceperea intelepata DE A DEOSEBI neratacit si neinselat, duhurile si imprejurarile in care ne aflam, ca sa ne ferim de rau si de COMPLICITATEA pe care am putea avea din nestiinta si naivitate la “lucrarea de inaintare cu puterea a Tainei Inselaciunii omenirii de care aminteste Sf. Scriptura”, si astfel, ferindu-ne de rau, sa facem numai ce-i placut Domnului, ca sa ne mantuim AMIN!

    Domnul sa aiba mila de noi toti!

  4. “…lucrarile firii celei innoite de harul botezului…” Din nefericire credinciosii ierarhi sau preoti ortodocsi, cei care nu au luat sau nu iau atitudine impotriva documentelor de identitate cu cip, adica nu se impotrivesc lucrarii satanei, se lepada de propriul lor botez, se leapada de credinta, se leapada de Hristos ! “Ma lepad de satana si de toata lucrarea lui ! Ma lepad de satana si ma unesc cu Hristos !”-asa spunem noi la Sfintul Botez ortodox. Pot oare acesti preoti/ierarhi, care se leapada de credinta, de botez si de Hristos, pot ei ca sa mai savirseasca Sfinte Taine ?! Nu cumva a plecat Harul lui Dumnezeu de la ei ???!!!!!! DUMNEZEU SA-I IERTE SI SA-I LUMINEZE !!!!!!

    Daca eu ma impartasesc, cu ajutorul lui Dumnezeu, din Sfintul potir al unui PREOT CARE A RAMAS CU HRISTOS, apoi nu-mi este frica nici daca aflu ca vinul din potir a fost otravit ! Nu mi se va intimpla absolut nimic. Sunt sigur de asta.

    Sa ma iertati

    mircea pacatosul

  5. spun doar atit:fericiti cei care nu sint opriti de la sfinta impartasanie,care luata cu credinta si bucurie, nu face altceva decit sa te intareasca cu Duhul Sfint. Priviti in bisericile noastre ortodoxe cum cu aceeasi lingurita se impartasesc prunci, tineri si batrini si nu au nici o problema de sanatate, oricita gripa porceasca sau neporceasca ar fi. Din contra, pruncii imediat dupa impartasanie nu mai pling, ci dorm linistiti in bratele mamicilor iar ceilalti se intaresc, sufletul devenind mai curat si mai usor. Sa ascultam de biserica si de parintii nostri si ne va fii bine. Doamne ajuta!

  6. are dreptate vladica. cum Doamne iarta-ma sa te imbolnavesti de la Izvorul Vietii? eu am fost grav bolnav cativa ani si Sfanta Impartasanie m-a ajutat enorm. acum cu ajutorul Lui Dumnezeu si a Sfantului Teodosie al II-lea de la Brazi m-am vindecat complet. m-am impartasit de atatea ori dupa bolnavi si nu am patit nimic. CUM SA FACA RAU MANTUITORUL HRISTOS? au fost chiar bolnavi de gripa in Postul Craciunului care s-au impartasit cu noi si a doua zi nu mai aveau nimic, dar nici noi nu ne-am imbolnavit. ce ratacire! Sfanta Impartasanie este Izvorul Vietii noastre, nu motiv de hula.

  7. @ Mircea Suta:

    Cu parere de rau, dar acesta e deja asta e un extremism fara nicio sustinere canonica de niciun fel. Haideti sa nu cadem din lac in put, fratilor si sa nu ajungem in tot felul de inselari de-a dreapta. Bineinteles ca harul botezului sau al preotiei au ramas si in acei preoti, si ca Tainele sunt si ele la fel de valide! Dupa logica, nimeni dintre noi, la cate lepadari de Hristos sau rusinari de Hristos am aratat in viata noastra, prin faptele sau vorbele noastre, ar insemna ca aproape nici nu mai exista pe pamant harul de la Botez…

  8. Acum doi ani a venit, in biserica unde merg si eu, o doamna invarsta, bolnava de cancer, impreuna cu fiica si ginerele ei. Acestia o indemnau sa mearga la impartasanie, stiind ca nu mai are mult de trait, dar ea a refuzat spunand: “NU vezi ca impartaseste cu aceeasi lingurita , eu nu am voie sa intru in contact cu nici un microb”.
    Aflandu-ma in preajma si neavand de lucru(ca mai bine taceam) am spus : “Dar cum sa va infectati daca luati Trupul si Sangele Domnului Hristos ? Poate fi microb neinvins de Sfanta Euharistie ?”
    La care, fratilor si surorilor, s-a intors la mine si mi-a zis “Pai atunci sa dam cu Impartasania pe jos, daca omoara microbii !”
    Am crezut ca o sa cad din picioare, era femeie in varsta, romanca, ortodoxa, care gandea asa…
    De atunci mi-am zis ca nu mai fac nici un comentariu cu nimeni in biserica, ,orice ar fi, ca iata cum necuratul lucreaza !:((

  9. Pingback: Sf.Impartasanie, microbii si Legea Cultelor » Alex Rădescu
  10. In ultima vreme,am auzit foarte multe lucruri de genul asta care arata,din pacate,cam cat de mult ne indepartam,crestinii de astazi,de Dumnezeu.Numai o minte profund bolnava sau o persoana cu credinta indoielnica poate sa creada ca te poti imbolnavi,luand Sfanta Impartasanie,chiar daca cei dinaintea ta ar fi fost infectati cu tot felul de virusuri hepatitice,gripale,hiv etc.Nici macar medical asa ceva nu ar avea sustinere,daramite duhovniceste…Tot pe aceeasi tema,am auzit voci care se temeau sa-si duca la Sf.Botez,copiii,iarna,pe motiv ca racesc…si vin din nou si intreb,cine a auzit de vreun copil care sa se imbolnaveasca dupa Botez?Toate sunt plasmuiri ale celui rau,care nu fac altceva decat sa-l indeparteze pe om de Dumnezeu,om care devine,incet,incet,idolatru,inchinandu-se la stiinta ca la Dumnezeu(si in special,la stiinta medicala)…oameni care cred orbeste doar in ceea ce le spune medicul si care uita ca Hristos este doctorul sufletelor si al trupurilor,femei insarcinate care-si fac ecografii peste ecografii si teste genetice peste teste genetice,uitand ca cel mai mare ajutor,daca vor sa fie sanatosi,ele si copiii lor,vine de la Maica Domnului si de la Sf.Impartasanie…
    Sunt de acord cu cele propuse de “biserica”anglicana,avand in vedere ca numai Sfinte Taine nu au loc la ei…acolo,sa fim seriosi,nu se pogoara Harul Duhului Sfant,nu se transfoma painea si vinul in Trupul si Sangele Mantuitorului Hristos,deci nu au decat sa foloseasca lingurite de plastic,de unica folosinta,eventual,dar pentru un crestin ortodox,este hula impotriva Duhului Sfant sa gandeasca asa!Sfanta Euharistie VINDECA,nu imbolnaveste!Nu va lasati pacaliti de amagitorul lumii acesteia!

  11. Pentru Mircea Sutu,Bravo frate crestine,ne bucuram ca mai sint crestini adevarati ca d-ta !
    D-le admin ,cum poti sa-i raspunzi asa acestui crestin? Va rog mult sa ne spuneti: Un pagin primeste atestat cind se increstineaza? Un preot primeste vreun atestat ca primeste Harul Duhului Sfint la preotie? Daca nu are sustinere canonica acest aspect al lepadarii va rog sa-mi raspundeti ce inseamna in cap.13 din Apocalipsa numarul fiarei 666,numar care coincide cu tot sistemul electronic cu codul de bare 666 si care in final ne aduce la pecetluirea cu 666,adica pierderea botezului crestin si acceptarea botezului lui antihrist !!!!
    Daca un crestin se poate lepada de Hristos cu fapta si cu gindul si pierde sau se indeparteaza de la el harul Sfintului Duh,cum puteti spune ca un preot care indeamna pe un crestin sa accepte pecetea 666 nu este un preot lepadat ? Atunci ar trebui si pe ap.Iuda care l-a tradat pe Mintuitorul sa-l cinstim si sa-l punem in icoane… !
    HARUL PREOTIEI SE PASTREAZA ATITA TIMP CIT PREOTUL IL MARTURISESTE PE HRISTOS SI RESPECTA PORUNCILE SI INVATATURILE LUI !!!
    Harul preotiei nu este o mostenire care se da pe viata ,acesta se pastreaza printr-o traire adevarata in Hristos !
    Ce facem cu proorocirile sf.parinti de sute de ani despre vremurile de apoi si cu “semnele vremurilor de apoi” prezise de Mintuitorul si cu Apocalipsa sf.Ap.Ioan ???
    VA rog spuneti-ne in ce temei canonic ne spuneti sa acceptam aceste explicatii ale dv-stra ?
    Daca mucenicii si alti crestini din vechime nu si-ar fi aparat credinta cu tarie si chiar si cu viata,noi astazi nu am mai fi avut nici un sfint in calendar!
    VA rog sa ne raspundeti…

    Vreau sa spunem referitor si la tema dv-stra:
    CINE SE IMPARTASESTE CU TRUPUL SI SINGELE MINTUITORULUI ARE VIATA VESNICA !!!

  12. Stimata Doamna, va rugam mult sa cititi MULT mai atent ce a scris Mircea Suta, ca sa intelegeti si la ce am dat noi raspuns, pentru ca e cu totul altceva decat ce spuneti Dumneavoastra.

    Cat despre cum se pastreaza si cum se pierde harul preotiei, va rugam sa intrebati pe duhovnicul sau duhovnicii dumneavoastra si sa va feriti sa va faceti propriile teorii dogmatice, pentru a nu cadea chiar Dumneavoastra in erezii, tocmai osandindu-i pe altii. Sa luam deci aminte cu mai multa intelepciune si smerenie la ce gandim si la ce vorbim, cand nu stapanim niste subiecte.

    Parintele Justin ( http://www.cuvantul-ortodox.ro/2009/06/22/parintele-justin-sa-ne-rugam-sa-nu-ne-paraseasca-puterile-sufletesti/ ) a raspuns astfel in legatura cu raportarea noastra la preotii care se opun luptei impotriva actelor cu cip (deci, atentie!, nu la cei care nu zic nimic si despre care vorbea M.S., ci la cei care chiar se opun!):

    “- Şi ce atitudine să aibă ucenicii faţă de astfel de duhovnici?

    – Păi, să-i lase în pace! Ne rugăm ca Dumnezeu să-i lumineze, dar nu mai putem da ascultare sfaturilor lor”.

    Deci daca stim ce avem de facut si de cine sa ascultam, de ce ne ocupam si cu judecarea celorlalti si nu-i lasam in pace sau sa ne rugam pentru miluirea lor, asa cum ne invata parintele Justin? Si cine ne-a invatat pe noi ca nu ne mai putem impartasi la ei sau ca cine se impartaseste acolo tainele nu sunt valide? Credeti-ne, nici nu realizati la ce rataciri si schisme cumplite duc astfel de idei, total absurde.

    Iar despre identificarea actelor cu cip cu cifra 666 nu a vorbit niciunul dintre Parintii sau teologii care au militat in aceasta directie, de la Apelul parintelui Justin incoace. S-a spus de mai multe ori chiar, insistent, ca nu asa trebuie pusa problema si ca modul acesta de a trata lucrurile face mult mai mult rau. Pana la pecetluirea cu semnul fiarei, deci si pana la 666 e vorba de pasi premergatori, care urmaresc instaurarea treptata a unui sistem de supraveghere si control de tip “Big Brother” a intregii lumii.

    In sfarsit, nu acesta este subiectul aici si nu dorim sa mai dezvoltam, dar atat vrem sa mai amintim: ca in privinta marturisirii impotriva actelor electronice am fost printre siteurile cele mai ofensive in aceasta directie, insa cu duhul, cu echilibrul si cu limbajul care se cuvin, in ascultare de duhovnicii nostri, fara agitatie, infierbantare si tulburare, fara a osandi pe cei care nu inteleg (INCA) si nu primesc si fara a cadea in extreme, care sunt, toate, de la draci, cum zice Patericul.

    In incheiere va citez din interviul cu unul dintre parintii care s-au pronuntat foarte transant impotriva actelor electronice (vezi: http://www.cuvantul-ortodox.ro/2009/04/09/parintele-teofan-de-la-putna-predica-marturisitoare-despre-pocainta-noastra-concreta-si-despre-pericolul-cipurilor/), Ierom. Teofan de la Putna, interviu aparut in ultimul numar al revistei “Presa Ortodoxa”:

    “Mai intai, trebuie sa avem rabdare si sa nu judecam. La inceput, nici eu nu intelegeam despre ce este vorba in scandalul acesta al microcipurilor! Noi, preotii, ii calauzim pe cei care se spovedesc pe o cale duhovniceasca, ii invatam cum sa se roage, cum sa lupte cu pacatul. Pot insa aparea diverse probleme din viata cetatii in privinta carora nu avem competenta sa ne pronuntam. De aceea, este mai prudent sa amanam un verdict transant si sa incepem sa ne informam. Parintele Arsenie Papacioc, intr-o prima faza, referindu-se la problematica cipurilor, a facut un apel la rugaciune, la dreapta socoteala, si a spus ca nu se pricepe la aceste chestiuni tehnice. Dupa ce s-a informat, a spus ca ne aflam la inceputul unor vremuri foarte grele si ca este bine sa luptam impotriva introducerii actelor biometrice in Romania.

    (…) Bineinteles ca si din partea fiilor duhovnicesti este necesara cuviinta si smerenie, un anumit respect, fiindca sobornicitatea nu poate functiona daca exista aroganta, tupeu sau incapatanare prosteasca. Trebuie sa existe, in primul rand, dragoste. Daca nu reusim ca in relatia aceasta, duhovnic-fiu duhovnicesc, sa fim intr-un duh ortodox, care inseamna viata, rugaciune si dragoste, este foarte greu sa mai vorbim despre alte proiecte de misiune ortodoxa“.

    AMIN! Si va cerem permisiunea sa incheiem aici subiectul, rugand ca orice comentariu de acum sa se faca pe tema postarii respective.

  13. Nu e in ton cu subiectul dar e pentru toti care vor sa se roage Domnului :
    http://acatistier.webs.com/

  14. Pentru M.Suta,pentru Elena Maria ca şi în orice moment şi pentru mine.
    Susţin cele spuse de admn.Socot că trebuie să avem mult discernământ asupra gândirii noastre şi asupra credinţei proprii, care se cere -obligatoriu –să fie aceiaşi cu cea drept măritoare care ne este şi scop şi argument.Dacă noi voim mai mult decât ne cere ea -deci, imlicit Domnul Hristos- se cuvine să zicem ,,facă-se voia mea’’ când rostim Tatăl nostru.Căderile prin dorinţa cea bună nu sunt mai puţin grave decât celelalte.Trebuie să ne cunoaştem temeinic credinţa,şi pe noi înşine.Toţi greşim.Dacă voia cea bună nu-i înfrăţită cu orgoliu, îndreptarea se face uşor fără prea multă suferinţă.Timpurile sunt grele din multa confuzie şi mândrie.Biserica ne spune adevărul prin soborniceasca voce a sfinţilor şi păstorilor ei dintotdeauna, deci nu prin unii ce ies din sobornicitatea ei în timpurile de acum, şi a coror învăţături au ieşit din unitatea ei doar de dragul unei noi unităţi mondiale.Este uşor să gerşim din mult zel.De aceia nu putem să avem credinţă curată fără să avem discernământ.Când nu deosebim voia noastră de voia lui Dumnezeu, cînd simtim revoltă şi avem reacţii violente asupra celor pe care-i vedem noi ca vinovaţi şi NU DURERE şi simţământ de neputinţă care să ne ceară imprios să apelăm la Dumnezeu şi la unitatea în duh cu cei ce vor binele prin rugăciune şi dragoste,prin mărturisirea nepătimaşă a Adevărului sfiţilor părinţi ,deja socotim că prin reacţia noastră dură şi necruţătoare avem putere în credinţă, că vom face lucrurile ce ni se cer cu eroism,şi că o reacţie potolită cumpătată şi prevăzătoare nu-i ceia ce trebuie. Se vede orgoliu aici. Se vede voie peronală şi bazarea pe puterea personală nu pe Dumnezeu în puterea rugăciunii şi a exemplului de autentică viaţă ortodoxă.Dacă nu deosebim deci voia noastră de voia lui Dumnezeu, e îndrăzneţ să spunem că avem discernământ. Trebuie să rămânem în biserică orice s-ar întâmpla .Ne-am botezat în ea, în ea ne mărturisim credinţa,în ea vădim adevărul, ca ea să rămînă după noi cum a rămas după Domnul, care nu a ieşit din cea veche ci a pus noua biserică pe legea cea cea veche pe care n-a stricat-o ci a desâvîrşit-o, cum au rămas mucenicii, mărurisitorii,martirii sfinţii şi au făcut-o biruitoare până la noi ca şi noi să birium s-o dăm urmaşilor biruitoare. Schisma nu-i biruinţă .E împinirea unei dorinţe extreme care oricând priveşte cu superioritate . Nu-i cazul ortodoxiei adevărate de care astăzi fac caz lupii şi năimiţii. Asta este ceia ce cerd eu . Vă rog să mă iertaţi.

  15. Doamne ajuta!
    Asa este, uneori poate ca prin reactia noastra dura credem ca avem credinta puternica…Sa nu cadem in aceasta eroare. Sa avem dragoste si sa ne rugam pentru cei care, intr-un fel sau altul, gresesc.Dar, fratilor, sa nu ne amagim crezand ca putem sluji la 2 stapani, Lui Dumnezeu si lui mamona.Pacatul este incalcarea legii Lui Dumnezeu.Perseverand in pacate, nu facem decat sa fim slujitori ai diavolului. Aceia dintre noi care vom primi implantul, pentru ca asta e evolutia lucrurilor ( acte electronice-cip implantat)ne vom lepada de Hristos, fara speranta vreunei pocainte ulterioare.,,Şi al treilea înger a venit după ei, strigând cu glas puternic: Cine se închină fiarei şi chipului ei şi primeşte semnul ei pe fruntea lui, sau pe mâna lui,Va bea şi el din vinul aprinderii lui Dumnezeu, turnat neamestecat, în potirul mâniei Sale, şi se va chinui în foc şi în pucioasă, înaintea sfinţilor îngeri şi înaintea Mielului.” Daca, Doamne fereste!, vor si preoti care vor lua aceste acte, care se vor implanta, atunci sa-i lasam in pace si sa ne rugam pentru ei.
    Dragilor,cum ne invata Cuviosul Parinte Paisie Aghioratul, doar apa curata se preface in aghiasma,sa nu ne inselam crezand ca vom face noi cumva sa pacalim pe cineva. ,,Acceptarea acestor acte reprezinta caderea in pacatul impotriva Duhului Sfant, care nu se va ierta niciodata”(Justin Parvu) sau intrarea noastra in ,,moarte duhovniceasca”(Arsenie Papacioc).
    Biserica suntem toti, toti suntem madulare ale Bisericii Lui Hristos.Sa incercam toti sa fim crestini in adevaratul sens al cuvantului.
    De aproape 2000 de ani, marturisim in Crez ,,astept invierea mortilor si viata veacului ce va sa vie”. Sa ne tinem fagaduinta pe care am facut-o la Sfantul Botez:,,Te lepezi de satana? si de toate lucrurile lui? si de toti slujitorii lui? si de toata slujirea lui? si de toata trufia lui?”. Sa ne pregatim mereu pentru trecerea noastra dincolo…fara panica, fara polemici, sigur, cu dragoste, dar si cercetand lucrurile…,,Sa nu primesti vreo invatatura gresita sub pretextul dragostei”( Sfantul Ioan Hrisostom).
    Sa cautam cu totii pe acei duhovnici care dau marturia cea buna, sa ne spovedim la ei si sa fim in ascultare fata de ei.
    Tuturor, post binecuvantat.Iertati-ma si Dumnezeu sa va ierte.Doamne ajuta!

  16. @ NICOLAE MIREAN!

    Frate Nicolae,ai spus : ” trebuie sa ramanem in Biserica…”!

    Asa este!

    Dar asa cum ne spune Sfanta Scriptura “BISERICA ESTE STALPUL SI TEMELIA ADEVARULUI” (cf. I Timotei, cap.3, vers.15)!
    Biserica este “poporul” celor care S-AU INTORS prin propovaduirea si invatatura Apostolilor si Episcopilor celor adevarati, din calea si stapanirea minciunii LA ADEVAR si de la satana la Dumnezeu, asa cum i-a spus Domnul Sf. AP. Pavel in Cartea Faptelor Apostolilor, cap.26, vers.18.

    Fratia ta aminteai in postarea fartiei tale despre o …”schisma”, dar o reala si mare “primejdie” pentru viitor nu consta intr-o … “schisma” facuta “in surle si timbale, cu tam+tam si strigaturi…”, ci in PRIMIREA si ACCEPTAREA TACITA si fara nici o opozitie IN VIATA POPORULUI ADEVARAT ALM LUI DUMNEZEU, a unor randuieli noi, a unor invataturi noi, a unor ritualuri noi, si a unor “recomandari” si “indrumari” si “sugestii” noi si chipurile “potrivite” cu vremurile si conjuncturile (economice si politice) in care traim, date fie de conducatori politici, fie de lideri de opinie, fie de organizatii si autoritati ale sanatatii, fie mai ales de PASTORI, dar care sunt in realitate fundamental deosebite si chiar contrare fata de ceea ce ne-au spus si poruncit sa respectam si pastram si pazim Sfintii Parinti!

    Da!! TREBUIIE sa ramanem in Biserica!! Adica in randurile numarul si “turma duhovniceasca” a celor ce compun EKKLESIA lui Hristos, adica “ADUNAREA” celor care cred si simt si se exprima LA FEL si IDENTIC si UNITAR si in DEPLINA CONSONANTA si ARMONIE de CONVINGERI si CERTITUDINI unii cu alti, si nu DEOSEBIT si DIFERIT si INTR-O MULTITUDINE de FORME si RITUALURI si “ipostase”, ci IDENTIC si intr-o UNICA FORMA si MODALITATE de raportare la Dumnezeu, si care au o UNICA GANDIRE si SIMTIRE (Filipeni, cap.2, vers.2) si care pastreaza UNITATEA DUHULUI INTRU LEGATURA PACII (Efeseni, cap.4, vers.3)

    Dar…daca in aceasta EKKLESIA intra si vin si se amesteca si se infiltreaza si se strecoara si se aciuiesc si “dobandesc drept de cetate” si de decizie, “falsi” si “tulburatori” crestini (fie crestini ortodocsi secularizati (corupti si transformati si prefacuti si schimbati iremediabil de gandirea secularizata si pagana a lumii) care NU CRED in puterea Sfintelor Taine sau care au conceptii total mincionase despre invatatura si randuielile Bisericii, fie eretici, si daca prin astfel de oameni intra odat acu ei si INVATATURI vatamatoare si otravitoare de suflet si NOI OBICEIURI si PRACTICI si GESTURI si COMPORTAMENTE, necuviincioase si imorale si scandalizatoare, atunci TE INTREB FRATE Nicolae…oare ramanerea celorlati crestini DREPTMARITORI impreuna cu asemenea oameni, nu inseamna o COMPLICITATE la pacatele lor si al blasfemiile lor??

    A te “departa” (prudent, dar FERM), a te “delimita” si “feri” si “pazi” si “apara” si “pastra curat” fata de asemenea oameni care sunt periculosi pentru mantuirea celorlalti crestini smeriti si bine intentionati, si a nu te identifica si amesteca cu astfel de PROFANATORI si HULITORI si BATJOCORITORI, caci am fost avertizati ca vor veni si intra in Biserica (cf. 2 Petru, cap.3, vers.3; Iuda, cap.1, vers.18) nu insemna ca faci chipurile “schisma”, ci doar ca urmezi exemplul si idemnurile crestinilor si Sfintilor Parinti din Vechime care la randul lor au ascultat de indemnul Sfintilor Apostoli care au spus in Sf. Scriptura ca (citez aproximativ din memorie si disparat din mai multe locuri…) “crestinii trebuie sa SE FEREASCA si DEPARTEZE de fiecare alt crestin CARE UMBLA IN NEORANDUIALA si care imapartaseste si INVATA INVATATURI GRESITE…” (cf. 2 Tealoniceni, cap.3, vers.6; Epistola Sf. Ap. Iuda, cap.1, vers.23 si mai ales cf. 1 Timotei, cap.6, vers.5; II Timotei, cap.3, vers.5; Tit, cap.3, vers.10 !!!).

    Tot Sfanta Scriptura ne arata ce a facut SF. AP. PAVEL cu crestinii pe care ii pastorea si avea in grija, atunci CAND mantuirea lor le era IN PRIMEJDIE, fiindca venisera in contact cu alti FALSI “ucenici” si “Invatatori” si “Indrumatori” IUDEI, din Adunarile (adica SINAGOGILE) iudeilor, si anume I-A DESPARTIT si OSEBIT pe ucenicii cei buni de cei care BARFEAU (luau in batjocra si defaimare) CALEA ADEVARATA A DOMNULUI (cf. Faptele Apostolilor, cap.19, vers.9)

    Este GREU DE ACCEPTAT si de suferit si de rabdat sa vrei sa intri in Biserica, DAR SA NU-TI TIHNEASCA si priiasca rugaciunea, vazand cat de “impasibili” stau pastorii din Biserica, cand in Sfantul Locas intra femei si barbati care prin comportamentul lor necuviincios si smintitor si tulburator (femei imbracate necuviincios si cu straturi grose de ruj pe buze care saruta si ating icoanelor cu “unghii-gheare” pline de oja, sau cu maini murdare (mai ales barbatii care au fost la baie si nici macar nu s-au spalat pe maini sau au fumat…) ii tulbura si smintesc si “ranesc” si “indigneaza” pe alti crestini mai ravnitori…

    Este usor de spus ca crestinii ravnitori NU TREBUIE SA JUDECE…si sa se sminteasca de altii…, dar nu toti cei care compun Biserica sunt “crescuti si intariti in credinta si intorsi la credinta de mult timp, ci unii sunt de curand INTORSI din calea pacatelor si sunt inca firavi in trairea lor duhovniceasca” si unii SE PIERD pe veci cand vad neglijenta si orbirea si opacitatea si obtuzitatea si impietrirea unor pastori, implinindu-se Cuvintele Domnului: “Si cine va sminti pe unul din acestia mici, care cred in Mine, mai bine i-ar fi lui daca si-ar lega de gat o piatra de moara si sa fie aruncat în mare.” (EV. dupa MARCU, cap.9, vers.42)!!

    Asa ca frate Nicolae, Sf. LAVRENTIE DE CERNIGOV a avut dreptate…, cand a spus ca in vremurile dinaintea si mai ales din timpul lui Antihrist, crestinii adevrati TREBUIE SA SE PAZEASCA cu multa grija de smintelile celorlati decazuti crestini…!

    Nu ne laudam ca suntem adevarati crestini, caci abia stam pe picioarele noastre unii dintre noi, fiind secatuiti si hartuiti de problemele vietii si de ispite si patimi, dar NU ESTE DEPARTE VREMEA proorocita de Sf. Lavrentie, iar a te pazi de cei care pot sa te faca sa te pierzi, nu insemna sa faci “schisma”, ci doar asculti de Sfaturile LUMINATE DE DUHUL SFANT ale Adevaratilor Pastori ai lui Hristos…!

    Domnul sa ne miluiasca si lumineze pe noi toti!

  17. Pingback: Război întru Cuvânt » STUDIU STIINTIFIC ASUPRA PERICULOZITATII VACCINULUI GRIPEI PORCINE
  18. @ Vela Gheorghe
    Dragă frate iată un dialog şi sincer şi folositor. Sunt deacord cu tot ce afirmi. Dacă voi mai adăuga ceva o fac doar să-mi nuanţez credinţa personală. De aceia socoate că-s sincer şi vorbesc de mine ca pentru mine. Ani şi ani am risipit puterea sufletului meu în luptă cu păcatul altora şi nu am folosit nimic. Nu am simţit nici un progres ci dimpotrivă am devenit necruţător , neândurător . Socot că mi-i mai de folos să-mi îndrept toată atenţia şi paza asupra sufletului meu pentru că multe rele nu le-am scos din lăuntru şi mi-s mai vătămătoare decât cele dinafară. Trebuie să mă încred -puţin măcar- şi în Dumnezeu care zice prin Duhul Sfânt că ,, în mijlocul morţii , nu mă voi teme de rele că Tu cu mine eşti.’’ Multe lucruri se leagă între ele deşi la prima vedere par opuse. Iată eu am scris –şi scriu – şi nu le pun decât aici, la comentarii pentru că nu cred că pot fi bune de mai mult şi pentru că nu pot face altceva cu ele, cît îmi vor mai îngădui fraţii admin.- deci am scris acestea cu duhul cumva învrăjbit şi nu aş vrea.Simt că rup o parte din sufletul meu. Mă doare să acuz chiar şi la general mai ales în public. Dar trebuie s-o facem.N-o fac cu patima care cere răzbunare, deşi poate să pară şi aşa.Tot ce ai spus frăţia ta este real . Ceia ce doare cel mai mult , este faptul că însăşi păstorii tolerează prin tăcere –ca să nu folosesc un cuvât care acuză cu mult mai greu- aceste realităţi care pun în pericol totul, prin gravitatea lor. Nu ştiu cum să zic mai bine.Însă aderarea la orice schismă oricît de apropiată nouă ,socot a fi o lepădare a a bisericii celei adevărate- care ne-a dat totul- şi pe care o părăsim la vremea celei mai mari primejdii, socotind că ne vom încununa. A creia o schismă nouă este cel mai uşor lucru.Şi se poate face uneori fără să o doreşti.Sunt suflete vulcanice, impetuoase, înflăcărate care pentru o ideie le ignoră pe multe altele şi trec cu uşurinţă limitele cele ce vor binele şi mântuirea, convinşi că nu greşesc. Eu am scris că rămân lângă bătrânii noştri duhovnici care au trecut proba mărturisirii în iadul comunist. Despre judecarea aprooapelui astăzi e greu de discutat pentru multiplele nuanţe care să iau în seamă.Eu însumi judec şi condamn. Lupt s-o fac pe cât î-mi stă în putere numai în direcţia încălcării dogmelor pe care le cunosc şi care trag cu putere în erezie. Nu o fac cu vrăjmăşie, pentru că ele ating fii mamei noastre, biserica.Dragul meu frate n-aş vrea ca vreun cuvânt de al meu să te mâhnească. Eu cerd însă că foarte curând ne vor separa alţii şi alte îmrejurări de ceia ce spui frăţia ta.Curând vor veni pe faţă atitudini ecleziale ferme care vor separa credincioşii. Habotnicii vor fi ocoliţi de cei pe care zici că trebuie să îi ocolim.Vom fi –dacă nu suntem deja – pentru mulţi ,o ruşine.De aceia am îndrăznit să spun că e bine ca să ne consumăm efortul pentru lucru înlăuntru şi pentru mărturisire. Te rog iartă-mă.

  19. “@ Frate NICOLAE MIREAN!”

    Ba pe mine sa ma ierti!

    Eu sunt uneori un suflet mai vulcanic si “judecator” necrutator al altilor, dar “bun avocat” al pacatelor si slabiciunilor si patimilor si viciilor mele…

    Frate! Vad ca Dumnezeu ti-a dat in Cristelnita Botezului si in Taina Mirungerii, pe langa darul de a fi POET si darul si harisma de a fi un crestin ortodox priceput in a simti si deosebi si distinge nu numai puterea si valoarea si pretul ideilor si cuvintelor si oamenilor, ci si starile si dispozitiile si asezarile si inrauririle si “atmosfera” launtrica a gandurilor si simturilor si duhului sufletelor lor din care ei scriu si vorbesc si se manifesta in lume si in relatiile lor cu alti semeni.

    Dupa multe comentarii trimise pe acest site “regretam” in inima mea ca le-am scris si ma rugam lui Hristos si ii spuneam sincer si uneori nesuferit de sacaitor si obraznic; “Da-i Doamne intelepciune fratelui admin sa nu publice comentariul meu ca poate ii smintesc pe altii”.

    Suntem multi crestini internauti “mari viteji” pe internet…dar in lume suntem miei…si chiar lasi si nesuzabil de vinovati in fata lui Hristos, atunci cand trebuie sa aratam “marime de suflet” si “reactie spontana plina de perspicacitate si istetime” si nu o facem…

    Ieri dupa ce am fost la Biserica, la o Adunare de Cateheza inainte de vecernie, pe drum catre casa am vazut doi “lupi” (mormoni)care incercau sa o agate pe o sora (cam lumeasca, tecuta de 50 de ani, imbracata mai putin cuviincios…dar totusi “o sora” de credinta ortodoxa).
    Au intrat in legatura cu ea, si la prima vedere am crezut ca o intreaba cum sa ajunga undeva, dar apoi am vazut (in timp ce treceam prin fata lor) ca “baietii” voiau sa o agate si pescuiasca in secta lor,…si nu am avut curajul sa ma duc sa-i alung…, ci am trecut mai departe ca si preotul si levitul din Pilda cu Ierusamiliteanul cazut intre doi talhari in timp ce se cobora de la Ierusalim al Ierihon ….
    Mergeam pe strada si spuneam “Hristose iarata-mi lasitatea…”.Am intrat in prima Biserica ca sa merg sa ma rog, acolo se facea Paraclisul Maicii Domnului, si ii ceream intr-una “Scap-o Imparateasa Cerului pe sora mea de acei lupi si iarta-mi pacatul meu…” (ieri ma impartasisem cu Domnul)!

    Si am ajuns acasa si am deschis computerul si am intrat sa vad ca de obicei ce noutati de articole si stiri si materiale s-au mai postat pe blogurile pe care intru regulat…
    DAR mi-am spus in sinea mea ca din moment ce “azi” (spuneam aseara) mi-am vazut nivelul “puterii mele launtrice” si slabiciunea mea si lasitatea mea…”, atunci o s-o las mai moale” cu “sfaturile” si “parerile” si “teologumenele” mele (care uneori sunt simple intuitii si ipoteze, fara vreo acoperire in Invataturile Sfintilor Parinti, ci mai mult o “anticipare” a ceea ce cred eu sarmanul ca se va petrece…)pe internet despre cum sa se poarte crestinii in Biserica, in vremurile de acum, cata vreme eu sunt un neputincios…!

    Frate, Rugaciunea Fierbinte ne va lumina si ajuta sa intelegem ce vrea Domnul de la noi si unde vrea El cel mai bine (ma refer ca locas de Biserica) sa ne Inchinam si Rugam cu tihna inimii!

    Desi am zis ca ma voi feri sa exprim “teologumene” (ironic vorbind, adica idei proprii fara acoperire in realitatile concrete ce sunt si se petrec in Biserica- inteleasa ca Ekklesia), totusi cred ca crestinii care au GUSTAT din Bucuria aflarii COMORILOR DE INVATATURA ALE SFINTILOR PARINTI, vor incepe ei singuri sa simta si distiga si deosebeasca unde sunt acele Comunitati Parohiale si de ce nu chiar monahale unde viata bisericeasca si duhovniceasca celor care participa la Sfintele Slujbe este traita mai cu grija si luare aminte, si cred ca se vor alipi si aciui langa acei crestini si Pastori Ortodocsi care gandesc si traiesc ca si ei PRETUIND Sfaturile si Avertizarile si Invataturile Sfintilor Parinti!

    Cred ca va semana aceasta “ALEGERE” si “SEGREGARE” si “SEPARARE” a crestinilor intre ei (pe criterii strict duhovnicesti si nu este exclus si DOGMATICE) cu o NOUA “IESIRE” din “lume” (asa cum a fost PRIMA iesire a MONAHILOR din Istoria Bisericii, care s-a petrecut in Antichitate) desi crestinii din vremurile de acum totusi vor trai in lume si amestecati teritorial cu ceilalti oameni, dar va fi aceasta “iesire” a lor, o IESIRE strict duhovniceasca si morala din “purtarea lumeasca” si felul de vietuire lumesc si chiar antiortodox din acele comunitati Bisericesti, unde crestinii lumesti care le compun nu vad ca trairea lor nu-i placuta Domnului si ca prin viata lor II SIMNTESC si VATAMA puternic pe cei care voiesc sa traiasca mai adanc Ortodoxia!

    Frate drag, pastreaza-ti acest mare “talant” al “asezarii” si judecarii la rece si fara “stari launtrice inflamabile si instabile si teribil de labile si nestatornice in care se afla multe alte suflete de crestini ortodocsi” si Domnul va face ca din lumanarea si candela mintii si a inimii fratiei tale sa se aprinda si alte capete si inimi stinse…!

    (Parca esti un frate “geaman” sufleteste al fratilor admini prin …darul cumpatarii si strunirii cu prudenta a imboldurilor launtrice ale firii si ale cugetarii care la multi oameni este aruncata in mare tulburare si neoranduiala si grazava inselare de aprinderea sangelui firii celei vechi…!

    Iti doresc sa INMULTESTI talantul nu numai al poeziei ci si al sfaturilor si invataturilor folositoare de suflet pentru ca sunt multi oameni insetati si flamanzi de lumina, in tara asta si in lume ca prin intermediul SITEULUI RAZBOI INTRU CUVANT au aflat CALEA MANTUIRII!

    Poate Domnul te-a “adus” in aceasta “arena” a acestui site ca sa aduci o PROSPETIME de putere si Lumina si sensibilitate in lupta pentru Adevar, intr-un moment in care unii dintre forumisti (adica eu), avem deja bateriile si tolbele ideilor aproape consumate si ne-am atins limitele de putere si pricepere…!(o tanara sora doctorita, forumista pe alte bloguri mi-a destainuit o data : “frate pe blogurile acestea, in disputele apologetice cu sectari si oameni lumesti, mi-am atins de doua ori LIMITELE culturii si pregatirii mele de crestin si intelctual”).

    Asa ca frate ARUNCA-TI IN LUPTA toata puterea talentului si a armelor date de Domnul, ca alti frati sa mai poata sa-si traga sufletul si sa se umple din nou de ravna, privind la pilda fratiei tale…

    Slavit sa fie Domnul!

  20. Pingback: Razboi întru Cuvânt » Mitropolitul Ambrozie de Eghialia şi Kalavrita: VACCINUL IMPOTRIVA VIRUSULUI A(H1N1). DA sau NU?
  21. Pingback: Război întru Cuvânt » Psihoza gripei noi si atacul la inima credintei noastre
  22. cred ca ar trebui mai multa informatie in legatura cu acest aspect cunosc si eu un caz o femeie invirsta si credincioasa (fost cadru medical)care la fel ii este frica sa se impartaseasca di cauza gripei.Cred ca este foarte greu sa lupti cu nestiinta cu ,cu necredinta ,cu criza si acum cu gripa ,dar ma gindesc la niste brosurele de dou trei foi care ar trebui sa-i informeze pe oameni mai mult despre aceste aspecte.SI sa fie impartite nu numai in biserica si pe la scoli ,licee etc.

  23. Pingback: Război întru Cuvânt » “Cum sa admitem ca preotii sa semene asemenea indoieli?” RASPUNSURILE TRADITIEI LA SMINTEALA PARINTELUI LUCIAN IN CHESTIUNEA LINGURITEI DE IMPARTASANIE
  24. Creștinul între Sf. Potir și lingurița necredinței

    Slujirea ca preot sau episcop a Sf. Liturghii fără credința puternică a prezenței reale a lui Iisus Hristos sub forma pâinei și a vinului nu este altceva decât o ceremonie de ruinare a sufletului personal și comunitar, ba chiar a universului, dacă ne gândim la aspectul cosmic al Sf. Liturghii.
    Acolo unde este Hristos real euharistic, nici un microb sau boală molipsitoare nu-și are locul, întrucât Sf. Împărtășanie este foc mistuitor, deci „sterilizator dumnezeiesc”.
    Cel care gândește altfel este clar că a eșuat în necredință și reduce ființa teologică a omului doar la conținutul său fizic, material devalorizându-l astfel din ontologia sa iconică, liturgic-eclesială și-l transformă într-un subiect de biologie, de epidemiologie, deci, într-o problemă medicală.
    În acest context creștinul în fața Sf. Potir este văzut exclusiv ca un rezultat al reacţiilor psihico-fizico-chimice ale creierului și ale pântecelui. Privit din această perspectivă, orice activitate spirituală a omului devine la fel de inteligibilă și pervizibilă precum mecanismul digestiei. Conform acestei gândiri, înseamnă că creierul produce inteligența, rațiunea și mintea, la fel cum ficatul secretă bila. Dispare complect taina Persoanei și prezența proniatoare a harului lui Hristos și chiar dragostea lui Dumnezeu Tatăl, iar de împărtășirea Sf. Duh prin Sf. Taine nici nu mai poate fi vorba…
    Eșecul unui astfel de gândiri strict de igenă medicală corespunde eșecului unei educații teologice, a unei grave secularizări a conștiinței preoțești, egală cu pierderea credinței și cu transformarea Bisericii într-o instituție de prevenție epidemiologică…Manierele bune și față de Dumnezeu, cum spune Părintele Stanciu nu-și au locul aici,vîntrucât, a împtărtăși cu aceeași linguriță pe toată lumea nu este o lipsă de maniere față de Dumnezeu, ci o întărire a comuniunii frățești.
    Clericul care renunță la tradiția sfântă liturgică de veacuri și inventează lingurița necredinței, în locul sfintei lingurițe, pune o gravă barieră psihologică și îl așează pe creștin sub lupa microbiologiei, unde-l uită în laboratorul vegetativ, în loc să-l ducă pe drumul îndumnezeirii.
    Nu mai este o chestiune de meditație filosofică sau teologică constatarea că Biserica Ortodoxă și lumea în general trece printr-o criză a răsturnărilor de valori și din păcate continuă să elimine și să nesocotească valori ale Sf. Scripturi și ale Sf. Tradiții, valori morale și spirituale, introducând nonvalori, sau cel mult valori raportate la lumea seculară.
    Aceasta produce o dezorientare completă și induce panica incertitudinii, a îndoielii, a necredinței și o gravă criză a lipsei de sens.

    Pr. Prof. Dr. Mihai Valică

  25. Pingback: De ziua Sfintei Cruci, anti-ortodocsii de la Evenimentul Zilei au lansat UN NOU ATAC IMPOTRIVA CINSTIRII ICOANELOR, SFINTELOR MOASTE SI IMPARTASANIEI
  26. Pingback: PARINTELE IOANICHIE BALAN. Cuvinte de folos despre ispitele vremii (II): "E mai rau azi ca ieri, pentru ca sunt metode mai diabolice de a distruge pe crestini"
  27. Pingback: Mitropolitul Nicolae de Messoghia: SUNTEM CONDUSI CATRE O CATASTROFA NATIONALA. CEL MAI RAU E CA NU APAR SEMNE CA NE-AM TREZI! - Razboi întru Cuvânt - Recomandari
  28. Pingback: ARHIEPISCOPUL GRECIEI, IERONIM: “incearca sa ne transforme in COLONIE… Biserica e tratata in cel mai rau mod cu putinta!” - Razboi întru Cuvânt - Recomandari
  29. Pingback: Doamna GALINA RADULEANU in “Familia ortodoxa” (II): “Dumnezeu ne vorbeste, realmente!, numai ca nu-L auzim, dar ne vorbeste! VANEAZA LA MAXIMUM PUTINELE CLIPE LIBERE PENTRU A TE INTERIORIZA!” -
  30. Pingback: Cuviosul EUSEBIU GIANNAKAKIS, “in mijlocul durerii, la capataiul celor suferinzi”, despre PUTEREA MINUNATA A SFINTELOR TAINE ALE SPOVEDANIEI SI IMPARTASANIEI in viata celor bolnavi: “Slava Tie, Doamne! Binecuvantate sunt lacrimile pocain
Formular comentarii

* Pentru a deveni public, comentariul dumneavoastra trebuie aprobat de un administrator. Va rugam sa ne intelegeti daca nu vom publica anumite mesaje, considerandu-le nepotrivite, neconforme cu invatatura ortodoxa sau nefolositoare sufleteste. Va multumim!

Articole Recomandate

Carti recomandate