MARELE ANTONIE ŞI ECUMENISMUL DE ASTĂZI

3-08-2008 Sublinieri

“Când credinţa dreptslăvitoare este în primejdie, întâietate duhovnicească are apărarea ei, lupta, susţinerea tuturor celor ce se războiesc, dorinţa de a vărsa sângele şi chiar de-a muri pentru ea; toate celelalte îndatoriri duhovniceşti trec pe planul al doilea. Toţi cei ce fac sau sfătuiesc altcumva caută să-şi îndreptăţească laşitatea şi lipsa de voinţă, făcându-se dascăli şi învăţători ai nelucrării şi făţărniciei“.

SfAntonieOrhid

Publicam mai jos un articol foarte important de data recenta al reputatului Pr. Protopop Theodoros Zissis, profesor al Şcolii de Theologie din cadrul Universităţii Aristoteliene din Thessalonic (originalul grecesc – aici, iar versiunea in limba engleza – aici):

zisis.jpg

1. Întovărăşirea ecumenistă nu este ceva specific zilelor noastre. Contextul istoric asemănător inter-religios şi inter-creştin.

În ultimul nostru articol intitulat „Întâlnirea dintre [Patriarhul] Vartholomeu şi Papă este departe de calea Sfinţilor Părinţi”, am anunţat că vom continua prezentarea declaraţiilor noastre întemeiate pe cugetul nevremelnic al Bisericii, înfăţişat în vieţile Sfinţilor şi scrierile Sfinţilor Părinţi şi Dascăli. Îndeosebi când Sfântul Spiridon, făcătorul-de-minuni şi ocrotitorul Kerkirei (Corfului), l-a izgonit pe Papă din biserica sa printr’o cutremurătoare minune, iar arhiereii de astăzi îl cheamă [pe Papă] în bisericile lor dreptslăvitoare, îl îmbrăţişează, îl cădesc şi îi doresc viaţă întru mulţi ani, aveam de gând să înfăţişăm această minune păstrată şi tâlcuită de Sfântul Athanasie din Paros, un mare cărturar şi dascăl al neamului Ellinesc, unul dintre cei trei Sfinţi Părinţi Colivazi din veacul al 18-lea[1]. Vom înfăptui totuşi cele gândite, însă cu o mică schimbare, din pricina suprapunerii unui praznic.

Pomenirea Marelui Antonie, în a cărui biserică slujim de 13 ani încoace, la Thessalonic, cu harul lui Dumnezeu şi binecuvântarea Sfântului, ne-a dat prilejul să ne bucurăm iarăşi de citirea minunatei sale „Vieţi”, o pildă de scriere dintre toate Vieţile Sfinţilor, aşternută pe hârtie de ucenicul său, Arhiepiscopul Alexandriei, stâlpul Dreptei-slăviri, cu adevărat Marele Athanasie.

O mare parte din „Viaţă” se ocupă de roadele nevoinţei Sfântului Antonie, de luptele sale cu dracii şi de aspecte aparte din învăţătura sa, cum ar fi lucrarea sa cea mai mare, de întemeietor al aşezămintelor pustniceşti, prin umplerea pustiei cu mănăstiri, ajungând astfel întemeietorul şi căpetenia vieţii de nevoinţă. „A înduplecat pe mulţi să aleagă şi să poftească viaţa monahicească. Şi de aceea s’au făcut mănăstiri prin munţi, iar pustia s’a locuit de monahi, care au ieşit din lume şi s’au scris la petrecerea cea din cer”[2]. De două ori şi-a întrerupt îndelungata sa ieşire din lume, ca să lupte pentru Dreapta-slăvire şi să ajute la întărirea acesteia – care acum, ca şi atunci, era primejduită de vrăjmaşii cei din afară şi mai ales de cei din lăuntru. Creştinismul n’a luat niciodată parte la discuţii şi negocieri „de pe aceeaşi poziţie” cu celelalte credinţe, o hulă proferată de aşa-zişii conducători creştini de astăzi la antihristicele întâlniri inter-religioase, ci ca singurul adevăr, singura cale de mântuire, adevărata lumină care a înlocuit nu nişte lumini mai slabe, ci întunericul greşelii şi necunoaşterii lui Dumnezeu. „Norodul cel ce şedea întru întunerec a văzut lumină mare, şi celor ce şedeau în laturea şi în umbra morţii, lumină a răsărit lor” (Mat. 4:16). Hristos n’a zis că este o cale, un adevăr, o lumină între alte căi, alte adevăruri, alte lumini, ci că e singura cale, singurul adevăr, singura lumină. „Eu sunt calea, adevărul şi viaţa; nimenea vine la Tatăl fără numai prin mine” (Io. 14:6). „Eu sunt lumina lumii; cela ce urmează mie nu va umbla în întunerec, ci va avea lumina vieţii” (Io. 8:12).

Acest exclusivism al Scripturii este caracterizat astăzi de unii drept marginal şi fundamentalist, în timp ce defaimă şi resping pe toţi cei ce îl proclamă neîncetat şi cu credinţă ca fiind vestea cea bună şi viaţa pentru care Sfinţii Apostoli şi Mucenici au plătit din greu, alegând ca mai degrabă să fie chinuiţi şi să-şi verse sângele decât să facă compromisuri cu aşa-zisele „adevăruri”, pentru a co-exista în modelul multicultural al legăturilor şi întâlnirilor inter-religioase, dintr’o ipotetică iubire de aproape.

anthony_the_great.JPG

2. Dascălii nelucrării şi făţărniciei. Cel atotştiutor şi cel smerit.

Înainte de Constantin cel Mare, în vremea prigonirii creştinilor din Alexandria de către Maximian, în 311, Marele Antonie, în vârstă de 61 de ani, a părăsit pentru o vreme pustia, nevoinţa şi rugăciunea, şi a venit în Alexandria, neînfricat şi netemător, râvnind să mărturisească şi să-i îmbărbăteze pe cei duşi la mucenicie. A nesocotit cu îndrăzneală poruncile judecătorului ca toţi monahii să iasă din cetate şi să nu stea la divanele de judecată. S’a înfăţişat înaintea mai-marelui ce şedea acolo la loc de cinste, arătând dorinţa creştinilor de a se lupta pentru credinţa lor şi de a o mărturisi. „A stat fără teamă, arătând nouă creştineasca râvnă; că şi el voia mucenicia, după cum s’a zis mai înainte”[3]. Bineînţeles, Dumnezeu l-a păzit şi Sfântul Antonie n’a mucenicit, pentru că era mai de folos în viaţă; însă el nu s’a închis într’o chilie din pustie, ci „slujea mărturisitorilor după obicei şi era legat ca împreună cu dânşii să se ostenească în slujbele lor”[4]. Când credinţa dreptslăvitoare este în primejdie, întâietate duhovnicească are apărarea ei, lupta, susţinerea tuturor celor ce se războiesc, dorinţa de a vărsa sângele şi chiar de-a muri pentru ea; toate celelalte îndatoriri duhovniceşti trec pe planul al doilea. Toţi cei ce fac sau sfătuiesc altcumva caută să-şi îndreptăţească laşitatea şi lipsa de voinţă, făcându-se dascăli şi învăţători ai nelucrării şi făţărniciei.

Bineînţeles, nu vom arăta aici cum i-a înfruntat Marele Antonie pe marii şi învăţaţii scriitori şi filosofi păgâni cu argumente imbatabile, deşi era neştiutor de carte, lăsându-i fără grai şi uluiţi. O vom face poate altă dată, căci idolatria şi păgânismul au apărut din nou, având susţinere puternică. Sfântul nu le ştia pe toate aşa cum le învăţaseră ei, el n’avea cunoaştere lumească, ci ştia Scriptura şi învăţăturile Sfinţilor şi, mai presus de toate, era de Dumnezeu învăţat şi de Dumnezeu însuflat. Credinţa nu înseamnă o mare învăţătură şi ştiinţă, ci o smerită supunere – nu faţă de cunoaşterea predominantă a unei epoci, ci faţă de adevărul Bisericii, nevremelnic şi veşnic. Dacă omul nu se leapădă de înţelepciunea sa şi de afişarea acesteia, cu smerenie făcându-se una duhului lui Hristos, al Bisericii, al Sfinţilor şi Părinţilor Bisericii, care deschide zările duhovniceşti, atunci el se va întreba mereu şi va avea îndoieli chiar şi în privinţa adevărului credinţei şi cunoaşterii simplilor credincioşi, învinuindu-i a fi atotştiutori şi iubitori de sine, fără de smerenie. Smerenia, însă, nu înseamnă acceptarea părerii predominante, ci cunoaşterea lui Dumnezeu şi a Sfinţilor, căci adesea mulţi se alătură minciunii şi o întăresc cu numărul lor, făcându-o majoritară. Dacă primirea părerii majorităţii, chiar dacă este în dezacord cu adevărul, constituie criteriul de acceptare, atunci nu doar Scriptura ar fi fost de neprimit, susţinută fiind de o mână de Apostoli, ci nici Biserica n’ar mai fi dăinuit în faţa valului de necredincioşi şi eretici.

avva-antonie-cel-mare.jpg

3. Poziţia Sfântului Antonie împotriva ereticilor – o pildă de urmat astăzi pentru noi toţi

Dorim să înfăţişăm acum felul în care a înfruntat Sfântul Antonie erezia ariană, care ameninţa Biserica din lăuntrul ei, susţinută fiind de Împărat, conducători, patriarhi şi episcopi, la fel cum se întâmplă în zilele noastre cu pan-ereziile papismului şi ecumenismului, ce sunt însă mult mai primejdioase, deoarece subminează aproape toate dogmele de credinţă şi preschimbă dumnezeiasca învăţătură a Scripturii într’o învăţătură omenească obişnuită; ele înlătură pe Dumnezeu-Omul Hristos, pe Sfinţi şi pe Părinţi, şi pun în loc pe „infailibilul” papă al Romei şi noianul de erezii din Consiliul Mondial al aşa-ziselor Biserici. Prezentarea noastră va fi foarte folositoare chiar şi pentru cei ce pretind că nu văd vreo primejdie, pentru acei duhovnici „serioşi” care îi duc în rătăcire sau îi pun într’o situaţie foarte anevoioasă pe fiii lor duhovniceşti, care văd însă mai bine decât ei cu ochii Sfinţilor şi ajung să pună sub semnul întrebării dreptatea călăuzirii lor duhovniceşti. De bună seamă că Sfinţii sunt mai de încredere decât orice gherondă sau îndrumător duhovnicesc care nu se mânie de erezie şi nu se luptă s’o vădească sau s’o înlăture.

Aşadar, Marele Antonie a lăsat pustia pentru a doua oară şi a coborât în Alexandria. Episcop orthodox şi patriarh era Marele Athanasie, prigonit neîncetat şi surghiunit de mai multe ori, iar turma dreptslăvitoare se găsea sub ereticii arieni, ca şi acum sub încredinţarea patriarhilor şi episcopilor ecumenişti şi pro-ecumenişti. Marele Antonie, după cum ne învaţă „Viaţa” sa, în cele ale credinţei „statornic era, şi dreptcredincios”[5]. S’a împotrivit schismaticilor meletieni fiindcă îşi dăduse seama de la început de viclenia şi apostazia lor. Dar nici cu maniheii şi cu ceilalţi eretici n’a fost mai prietenos, ci i-a povăţuit şi i-a îndreptat spre a fi iarăşi credincioşi dreptslăvitori. Credea şi propovăduia că prietenia şi tovărăşia cu ei era dăunătoare şi putea duce la pierderea sufletului. Ura erezia ariană şi îi îndemna pe toţi să nu se apropie de aceştia, nici să primească credinţa lor mincinoasă. Odată l-au cercetat nişte arieni fanatici. Vorbind cu ei şi văzând reaua lor credinţă, i-a alungat din muntele în care se nevoia, zicându-le că cuvintele lor sunt mai rele decât otrava şerpilor. Astfel, am putea spune, s’a stabilit o rânduială care ne arată în chip limpede, adevărat şi nerătăcit cum să purtăm dialoguri cu eretici şi cum să interacţionăm cu ei pe plan omenesc şi obştesc. Ni se mai arată prin aceasta că în ziua de astăzi toate hotarele aşezate de Sfinţii Părinţi sunt năruite de către ecumenişti, care se îmbrăţişează şi se sărută cu ereticii ca şi cum aceştia ar fi binecinstitori şi de aceeaşi credinţă, şi niciodată nu se gândesc să le spună să plece şi să se ţină la depărtare, nici să-i mustre spre a se întoarce la Dreapta-slăvire. Dialogurile se poartă „de pe poziţii egale” – punerea pe picior de egalitate cu adevărul a minciunilor, a ereziilor şi a înşelărilor. Atunci când vorbeşti „de pe poziţii egale”, înseamnă că dai prilej minciunilor să predomine în faţa adevărului, că te îndoieşti de adevăr şi că încă cauţi să îl afli. Dialogul Sfinţilor şi al Părinţilor, însă, este un dialog al lui Hristos cu femeia samariteancă, al Apostolilor cu iudeii şi neamurile, al Părinţilor cu ereticii, o chemare şi o mustrare pentru întoarcerea lor la adevăr, pentru a fi din nou cuprinşi în cea una, sfântă, sobornicească şi apostolească Biserică; aceasta este adevărata unire şi pace. Toate celelalte sunt uniri mincinoase, păci mincinoase şi dialoguri mincinoase.

De atunci încoace, această scriere ne arată calea către adevărata unire, prin gura marelui Sfânt, şi cum se poate atinge ţelul ca „toţi să fie una”, pentru care se străduie ecumeniştii, cuvânt cu cuvânt:

Marele Antonie „încă şi în credinţă era statornic şi drept-credincios; căci nici cu schismaticii meleţiani nu s’a împărtăşit vreodată, ştiind viclenia şi depărtarea lor de credinţa cea dreaptă, din început; nici cu maniheii sau cu alţi eretici nu a vorbit cândva prieteneşte, decât numai cu gândul de întoarcere către buna credinţă, vorbind tuturor, să nu se amăgească cu prietenia şi cu vorbirea lor; căci vătămare şi pierzare pricinuieşte sufletului. Deci, astfel ura eresul arienilor şi poruncea tuturor ca nici să nu se apropie de ei, nici reaua lor credinţă s’o aibă. Odată, venind la dânsul unii dintre cei ce înnebuneau cu eresul lui Arie, el cercetându-i şi cunoscând că sunt rău-credincioşi, i-a gonit din munte, zicând că cuvintele lor sunt mai rele decât otrava şarpelui.”[6].

17ianuarie-antoniecelmare.jpg

4. Înfricoşata vedenie a Sfântului Antonie despre eretici: catâri necuvântători în jurul Sfintei Mese

Este cu adevărat înfricoşată vedenia avută de Sfântul Antonie pentru ereticii aflaţi în bisericile dreptslăvitoare. Această vedenie ilustrează şi explică sugestiv pricinile pentru care Sfinţii Părinţi opresc cu canoane soborniceşti intrarea ereticilor în sfinţitele locuri, participarea lor la slujbe şi liturghii, rugăciunea împreună şi închinarea împreună cu dreptslăvitorii. Ereticii, care nu primesc învăţăturile Bisericii, ale Apostolilor şi Sfinţilor, sunt înrâuriţi de draci şi de tatăl lor, Diavolul, spre a-şi propovădui vederile rătăcite. Pentru aceasta, învăţătura lor e „stearpă, neînţelegătoare şi a minţii celei nedrepte, precum este necuvântarea catârilor”[7].

Sfântul Antonie s’a cutremurat şi s’a înspăimântat când Dumnezeu i-a îngăduit să vadă arienii în jurul Sfintei Mese ca nişte catâri, lovindu-o şi pângărindu-o. Atât de mare era necazul şi tristeţea sa, încât a început să plângă, la fel ca şi mulţi alţi credincioşi de astăzi, mâhniţi şi înlăcrimaţi la vederea ereticului papă intrând şi pângărind biserica Sfântului Gheorghe din Fanar, acelaşi Sfânt pe care Vaticanul l-a abolit[8]. Sântem siguri că dacă patriarhii, arhiepiscopii şi episcopii ar citi şi afla despre vedenia Sfântului Antonie – bineînţeles, ca nişte dreptslăvitori care cinstesc şi urmează pe mai departe viaţa şi predania Sfinţilor – vor înceta primirile şi vizitele reciproce, săptămânile de rugăciune împreună şi trimiterea reprezentanţilor lor la sărbătorile anuale. Altfel, şi ei se vor face părtaşi în înfricoşata vedenie a Sfântului Antonie.

Potrivit „Vieţii” istorisite de Marele Athanasie,

„pe când Marele Antonie şedea, îndeletnicindu-se cu rucodelia sa, a fost răpit cu duhul şi suspina fiind în vedenie. Apoi, după câtva timp, s’a întors către monahii cei ce erau împreună şi, cutremurându-se, tot suspina. Şi, plecându-şi genunchii, a rămas aşa multă vreme, iar după aceea s’a sculat Stareţul plângând. Înfricoşându-se şi înspăimântându-se cei ce erau cu dânsul, îl rugau să le arate cele văzute, supărându-l şi silindu-l să le spună; atunci el, suspinând tare, a spus către dânşii: «O! fiilor, mai bine ar fi fost să mor mai înainte de a mi se face vedenia aceasta. Mânia lui Dumnezeu are să cadă asupra Bisericii, şi ea are să fie dată oamenilor celor ca dobitoacele necuvântătoare. Am văzut Sfânta Masă a Bisericii şi împrejurul ei stând catâri pretutindeni, dând cu picioarele celor dinăuntru ca şi cum s’ar fi făcut nişte azvârlituri de picioare ale dobitoacelor ce umblă fără de rânduială. Deci, atunci suspinam că am auzit un glas, zicând: „Se va defăima altarul Meu». Acestea le-a văzut Stareţul şi după doi ani s’a şi întâmplat năvălirea arienilor şi răpirea Bisericilor, când şi vasele cu sila răpindu-le, făceau să fie purtate de mâini păgâneşti; când şi pe păgânii de la prăvălii îi sileau să-i aducă cu dânşii şi, fiind ei de faţă, jucau deasupra Mesei precum voiau. Atunci toţi am cunoscut”, zice Sfântul Athanasie, „că azvârliturile de picioare ale catârilor vestite lui Antonie înainte, acum arienii le lucrau ca dobitoacele. După ce a văzut această vedenie, a mângâiat pe cei ce erau cu dânsul, zicându-le: «Nu vă mâhniţi, fiilor, că precum s’a mâniat Domnul, aşa Se va milostivi iarăşi şi degrabă îşi va lua Biserica podoaba sa, va străluci după obicei şi veţi vedea pe cei izgoniţi, aşezaţi iarăşi la locurile lor, iar păgânătatea ducându-se şi ascunzându-se în cuiburile sale; apoi dreapta credinţă biruind va avea toată libertatea pretutindeni; numai să nu vă întinaţi unindu-vă cu arienii, că nu este a apostolilor învăţătura aceasta, ci a dracilor şi a tatălui lor, învăţătură care este stearpă, neînţelegătoare şi a minţii celei nedrepte, precum este necuvântarea catârilor».”[9]

anthony.jpg

Încheiere

Mânia lui Dumnezeu a cuprins Biserica de mulţi ani. Papismul şi ecumenismul biruiesc. La vremea lor, Marele Athanasie şi ceilalţi Sfinţi Părinţi au înţeles primejdia înfăţişată în vedenia Marelui Antonie. Sântem acum martori ai întinării bisericilor şi Sfintelor Altare cu rugăciuni în comun şi liturghii laolaltă cu „neînţelegătorii” (iraţionalii) eretici; asistăm la această întinare şi o lăudăm, alăturându-ne noi înşine la lovirea Sfintei Sfintelor. Dacă priveşte cineva la liturghiile şi rugăciunile în comun ale ecumeniştilor, precum cele din Canberra, de la a Şaptea Adunare Generală a Consiliului Mondial al aşa-ziselor Biserici, cu frecventa participare a preoţilor homosexuali care îndrăznesc să ţină Sfântul Potir, precum şi a episcopeselor şi preoteselor, priveliştea depăşeşte chiar şi vedenia Marelui Antonie. Singura nădejde a Bisericii noastre de a-şi redobândi frumuseţea se află în sfatul şi povaţa Marelui Antonie: „Să nu vă întinaţi (adică molipsiţi) unindu-vă cu arienii”. Să avem grijă să nu ne molipsim prin împărtăşirea cu papismul şi ecumenismul, şi cu ortodocşii pro-papişti şi pro-ecumenişti. Deoarece până acum n’am făcut aşa cu hotărâre şi tărie, Dumnezeu, de ani buni, prelungeşte mânia Sa şi robia dreptslăvitorilor în pan-erezia ecumenismului. Cât timp vor mai îngădui episcopii, monahii şi mirenii ca fiarele neînţelegătoare, ereticii, să lovească şi să întineze Sfânta Sfintelor Ortodoxiei? Atât timp cât noi nu vom face nimic şi vom veni cu felurite îndreptăţiri pseudo-duhovniceşti, urâciunea pustiirii va sta în locul cel sfânt.

Traducere de Radu Hagiu

______________________________________________________

[1] Ceilalţi doi fiind Sfântul Nicodim Aghioritul şi Sfântul Macarie al Corinthului. (n.tr.)

[2] „Vieţile Sfinţilor pe Ianuarie” (Ed. Episcopiei Romanului şi Huşilor, 1995) – „Viaţa Cuviosului Părintelui nostru Antonie cel Mare (17 ianuarie)” (n.tr.)

[3] Cf. op. cit. (n.tr.)

[4] Cf. op. cit. (n.tr.)

[5] Cf. op. cit.

[6] Cf. op. cit.

[7] Cf. op. cit.

[8] În 1969, cultul Sfântului Gheorghe a fost abolit în mod oficial de către biserica romano-catolică, numele acestuia fiind scos din calendarul ecleziastic. (n.tr.)

[9] Cf. „Vieţile Sfinţilor…”, op. cit.

sf-cuv-antonie-cel-mare-micsorat-putin.JPG


Categorii

1. SPECIAL, Ecumenism, Hrana duhului / PREDICI SI CUVINTE DE FOLOS, Mari duhovnici, preoti si invatatori, Marturisirea Bisericii, Portile Iadului, Preot Theodoros Zisis, Sfantul Antonie cel Mare

Etichete (taguri)


Articolul urmator/anterior

Comentarii

48 Commentarii la “MARELE ANTONIE ŞI ECUMENISMUL DE ASTĂZI

<< Pagina 1 / 2 >> VEZI COMENTARII MAI NOI

  1. Catari ori magari, tot aia! Se potriveste de minune; mi-a traznit o idee prin cap: o sa ma rog la Doamne, Doamne sa aiba si mai-marii nostrii o atare viziune ori mai infricosatoare ca, macar sa-i sperie! Stiu! Minunile sunt pentru necredinciosi nu pentru drept slavitori dar, cine stie! Poate s-or trezi! Cine stie ce amalgam de lighioane ar apare, fiindca acum au indraznit si femeile sa slujeasca la altar, homosexuali…te doare mintea si sufletul!

  2. Catarul nu e nici cal, dar nici magar bland, avand o fire nesuferita :), dupa cum ne arata si expresiile limbii romane. Cred ca nu intamplator arienii, care nu erau nici pagani, dar nici crestini, au fost asemanati lor.
    Roaga-te doar sa-i lumineze pe mai-marii nostri si lasa-I Lui sa aleaga caile potrivite pentru a o face.

  3. F. f. bun articol si incurajator, multumim fratilor pt. postare.
    Slava lui Dumnezeu pt. sfintii Sai marturisitori!

    O mare pacatoasa

  4. Urmariti va rog din volumul: Dreapta Credinta -din scrisorile Sfantului Teodor Studitul sunt niste referiri extraordinar de actuale la: impartasania eretica- otrava si la oprirea de la slujire 1 an sau 2 a clericului care a luat parte la ea asta daca plange si se pocaieste. Sun multe subiecte in Dreapta Credinta merita publicate mai ales ca traducatorul s-a ostenit.

  5. Ecumenismul precum si Biserica Catolica (Universala), sunt doua notiuni rapite si pangarite cu forta de catre schismaticii papisti. Confuzia este ca, desi acum au un alt duh (al rautatii), se doreste legalizarea si suprematia acestor notiuni in defavoarea adevaratei credinte ortodoxe.Probabil nu sunt intregi la minte!
    Sfintele Sinoade Ecumenice,tinute de Sfintii Parinti, intruneau numai dreptmaritorii crestini pentru a vindeca ranile savarsite in trupul Bisericii de ereticii proveniti din interior si incurajati de fortele potrivnice.Nu erau intrunite toate ”confesiunile”, ca acum in asa zisul Consiliu Mondial, deci aici este substituirea cu forta a Sfintelor Sinoade de catre cei care vor o ”redefinire” a Dogmelor si in acest mod desfiintarea Hotararilor Sfintilor Parinti.
    Se doreste a se ajunge la Dumnezeu printr-o constructie noua dar identica turnului Babel, o copie satanica a decaderii din Credinta si Adevar.
    Ca si turnul Babel care, tehnic, a fost ridicat la o cota uluitoare, asemenea si turnul ecumenic va atinge un nivel foarte periculos, pentru ca si caderea si imprastierea sa fie mare.
    ”Nimic fara Dumnezeu!” si cu aceasta totusi, nu toti cei ”ce-Mi zic Doamne, Doamne, vor intra in Imparatia Cerurilor”.
    In ce priveste BOR, pe cand avea loc alegerea Patriarhului Daniel, imi spunea cineva:” ma rog sa fie ales Daniel, pentru a ne plati prin suferinte pacatele multe, caci multa tulburare ecumenica va incuraja”.
    Astazi aproape ca inteleg ce a vrut sa spuna atunci.
    Si Iuda vanzatorul, a avut rolul sau in planul mantuirii, dar sa ne rugam Lui Dumnezeu sa nu fim vanzatorii Duhului Adevarului, precum odinioara iudeii vindeau in templu porumbeii.
    Doamne iarta-ne si ne intareste in aceasta lupta!

  6. 1 – 5 august 2008. DISPERAREA ALTOR OAMENI AMĂRÂŢI
    Beatrice, fetiţa de doar 4 ani, care are cancer la ficat, este la clinica din Lyon. Fetitei i s-a facut o ecografie care a aratat trei pete pe ficat. Marti este programata pentru un scanner computer tomograf. Beatrice va trebui sa faca o punctie-biopsie, analiza necuprinsa initial in devizul de cheltuieli. Aceasta investigatie necesita anestezie si, de aceea, minim o zi de spitalizare. Costul punctiei, al biopsiei si al zilei de spitalizare se ridica la 2.250 de euro. Până marti, 5 august 2008, Beatrice are nevoie de aceşti bani. Mama fetitei e deznadajduita. Ii vine greu sa mai creada ca cineva ii va mai sari in ajutor copilului ei…
    Daca puteţi să o ajutaţi pe Beatrice:
    BRD – sucursala Breaza, Prahova
    EURO: RO 57 BRDE 300 SV 41 65 14 83 000
    RON: RO 26 BRDE 300 SV 41 65 11 33 000
    USD: RO 49 BRDE 300 SV 41 65 16 43 000
    TITULAR: ANGHEL IULIANA
    Telefon 0731 613 008
    *
    Mai multe amănunte la Andreea:
    http://sminchy.wordpress.com/2008/08/01/contra-cronometru
    http://sminchy.wordpress.com/category/ajutor-umanitar/beatrice
    Beatrice la „Poveştiri adevărate” – la Acasă TV:
    http://www.acasatv.ro/noutati-acasa/emisiuni/la-povestiri-adevarate-o-fetita-bolnava-de-cancer-are-nevoie-de.html
    *

  7. Astazi cand se incearca surparea intariturilor de veacuri ale dreptei credinte,cand unii ierarhi se leapada de slujirea Adevarului ,cand nu mai putem deosebi lumina de intuneric ,cine într-adevăr a slujit lui Hristos, şi cine s-a mascat doar prin cuvinte, mimând această slujire, înşelându-se pe sine şi pe alţii,ce putem face noi ?Sa ne rugam pentru mai marii nostri ,si sa tinem predania Sfintilor Apostoli si a Sfintilor Parinti si nu urma acestor ”destepti ”ai vremurilor noastre.In privinta femeilor care slujesc la altar ,eu una nu as putea sa merg ,la o Liturghie Ortodoxa ,daca ar mai putea fi numita asa ,oficiata de o femeie-preot,sa ne fereasca Domnul.Dar mie mi se pare ca femeile crestine trebuie sa aiba model pe Maicuta Domnului, care nu ni se spune ca ar fi propovaduit pe undeva, dar Traditia ne arata ca a dus o viata sfanta, dupa invierea Fiului Sau, Iisus Hristos.Deci ideea hirotoniei femeilor nu are nici o legatura cu credinta crestina, pentru ca acelea care o sustin sunt fie necredincioase, iar pentru ele e un subiect de disputa, fie credincioase, insa mai putin smerite.Are legatura aceasta tendinta cu miscarile feministe, care sustin ca femeia este dispretuita sau ne-respectata indeajuns. Spuneti-le acelor femei care vor sa devina preoti ca ar putea sa se consoleze silindu-se sa devina sfinte si ajunga inaintea multor preoti !Sa ne ocoleasca valul schimbarii acesteia ..sa fie hirotonite femei preoti….sa legalizeze casatoriile homosexualilor ,si alte nenorociri care devin realitate …din pacate ..

  8. @maria.saracacianu : Sf. Fecioara Maria nu a adus vestea cea buna in muntele Atos ?
    Parca asa scria undeva, ca i-a fost dat ca sa fie locul ei de evanghelizare.

  9. Ieri la emisiunea Universul Credintei s-a facut afirmatia ca se strang date si “fapte minunate” savarsite de PF Teoctist dupa moarte.

    Un parinte duhovnicesc de la o manastire, afirma ca PF Teoctist are de dat raspuns greu la Judecata de Apoi pentru rugaciunea impreuna cu ereticii si pt rugaciunile savarsite impreuna cu ereziarhul Ioan Paul aol II lea. O spunea cu parere de rau si compatimire sincera,

    Indiscutabil ca PF Teoctist a luptat impotriva ecumenismului, aparand dogmele Bisericii Ortodoxe in fata ereziei; a tinut piept cat a putut impotriva comunismului, opunandu-se distrugerilor de biserici comandate de Ceausescu.

    Saptamana de rugaciune impreuna cu ereticii de dinainte de 1989 si de dupa, vizitele papei in Romania trebuie privite ca esecuri.

    Exista primejdia ca o canonizare a PF Teoctist sa fie un argument al ecumenistilor prin care sa se legitimeze practica rugaciunii impreuna cu ereticii.

  10. Va rog ascultati cu atentie….http://www.youtube.com/watch?v=rOM49rXZk-w&feature=related *

    * Este o melodie hip-hop si chiar daca versurile reflecta adevaruri, perspectiva nu e una duhovniceasca, iar starea de revolta nu e tocmai spre folosul sufletesc al celor care asculta. [admin]

  11. Sunt de acord cu tine Romeo!
    Ceea ce se intampla/s-a intamplat reprezinta consecinta acestor vremuri tulburi si nenorocite – ‘scapa cine poate!’;

    din pacate se clatina si ultimul bastion – increderea in ierarhi ca reprezentanti ai Adevarului; inca o dovada in plus ca suntem la apusul lumii asteia vazute si ne chinuim -care mai putem si mai avem vlaga- sa ne nastem pentru viata cea adevarata;

    vom fi certati sau chiar ni se va cere socoteala pentru mersul lucrurilor de azi fiindca daca noi, dupa anumite experiente de viata taras-grabis ne mai tinem de Biserica, cei de dupa noi sunt in pericol de a nu mai intelege nimic nici din viata asta de-aici refuzand sa creada si sa acceada la cea de ‘dincolo’ prin lipsa de reprezentanti adevarati; prin tacere am incuviintat un prezent dezastruos si un viitor sumbru pentru cei de dupa noi care ne vor judeca, ne vor anatemiza…;

    si natura este intoarsa pe dos – potrivit specialistilor, dupa 2050 marea majoritate a speciilor vor dispare, desertificarea, anomalii meteorologice, lipsa apei, samd…este si vina omului – indubitabil dar, ma duce gandul si la Ps.106: “Prefacut-a raurile in pamant pustiu, izvoarele de apa in pamant insetat. Si pamantul cel roditor in pamant sarat, din pricina celor ce locuiesc pe dansul. Prefacut-a pustiul in iezer de ape, iar pamantul cel fara de apa in izvoare de ape”;

  12. Ecumenismul este cea mai mare erezie. Nu stim cat va tine dar este erezie, pentru ca incalca sfintele canoane. Nu suntem noi mai destepti decat sfintii Parinti ai Bisericii. S-a spus bine de canoanele sfantului Teodor Studitul; Biserica opreste concelebrarea sau comuniunea cu ereticii. Daca un mirean face asa se afuriseste, iar daca este din cler se cateriseste. Intr-un singur caz ai voie sa primesti eretici si sa vorbesti cu ei, daca vrei sa-i aduci la dreapta credinta. Dar asta nu presupune recunoasterea lor! Cand il recunosti pe un eretic(vezi sintagma biserici surori!)faci trei mari rele:
    1. Iti ucizi sufletul- a se vedea canoanele care dau anatemei pe cei ce fac acestea;
    2. Ucizi sufletul ereticilor- le dai de inteles ca se pot mantui si in eresul(credinta lor gresita) si evident, ii arunci in iad, deci te-ai facut de 2 ori ucigas;
    3 Al treilea si cel mai mare rau este ca smintesti pe cei slabi care nu mai stiu ce sa creada; vai de pastorul care sminteste turma; mai bine nu se mai nastea.
    Cum indraznesc acesti ecumenisti sa propovaduiasca mai multe Biserici? Calca Simbolul Credintei si hotararile Sinoadelor. Din pacate si B.O.R este inclusa in acest organism dracesc, Consiliul Mondial al Bisericilor. Acest consiliu a fost infiintat de neoprotestanti la inceputul sec 20. In el sunt necalcedoni(eretici monofiziti), din cei ce neaga pe Maica Domnului, adventisti, baptisti, cei care zic ca si femeile pot sluji si intr-un cuvant toata scursura dracilor. Ce cauta ortodoxia fara prihana acolo? Numai cei ce ne-au inscris fara voie stiu. Nebunia aceasta a ecumenistilor a prins atata radacina ca auzim din ce in ce mai des de ortodocsi care se ‘impartasesc’ la catolici. Ce sa mai spunem de preotii ortodocsi din occident care impartasesc la gramada catolici, ortodocsi si nespovediti cu Prea Curatele Taine! Vai noua ce vremuri afurisite, nu mai vedem altele mai bune! Sa ne rugam ca poate scapam de erezia asta din Biserica, insa nu trebuie sa tacem! Eu mereu ma cert cu ecumenistii. Auzi ce argument au: ‘sa nu vada si ei saracii(adica ereticii) lumina?’. Pai s-o vada mai, dar nu recunoscandu-i noi. Ca s-a ajuns ca li se recunosc asa zisele taine, dar nu au acestea pentru ca au pierdut Duhul Sfant. Oricum felicitari pentru articol, poate se mai misca un pic constiinta generala a crestinilor romani.

  13. Multumesc lui Dumnezeu pentru ca exista cei care administreaza acest site
    (www.razboiintrucuvant.ro). In mod sigur acestia o sa aiba plata cereasca pentru ca apara ortodoxia de ecumenismul acesta satanic, pentru ca informeaza oamenii sa nu primeasca pecetea lui Antihrist si documentele cu 666 si pentru ca marturisesc dreapta credinta ORTODOXA pana la capat… Foarte multi au cazut in capcana ecumenismului si sunt indiferenti si la 666. Sa va ajute Dumnezeu ! Si sa aparati ADEVARUL pana la sfarsit… Vorba Pr. Arsenie Papacioc: Una e sa mori ORTODOX si alta e sa mori ECUMENIST VANDUT

  14. “susţinerea tuturor celor ce se războiesc, dorinţa de a vărsa sângele şi chiar de-a muri pentru ea”
    Sangele lor banuiesc? Ca doar nu e razboi sa fie vorba de apararea tarii si a credintei dpdv. militar nu? Nu ne apucam noi sa varsam sangele altora asa aiurea ca paganii?

  15. Sigur ca sangele propriu!

  16. Este trist faptul ca Mai marii Bisericii noastre tac. Chiar nici unul nu vrea sa se alature Sf. Antonie cel Mare marturisind adevarul ? ce se va intampla cu cei care au incredere in ei urmandu-le exemplul?Sa ne rugam si sa ne intarim in credinta incredintandu-ne lui Dumnezeu, Care ne va ocroti si ne va ajuta sa trecem prin Crucea Golgotei

  17. Doamne ajuta! Poate ca fiecare dintre noi, in parohiile de care apartinem, sa vedem – in primul rand – orientarea preotului paroh in problema ecumenismului. Daca preotul este contra, sa vorbim cu dansul despre acest subiect si impreuna sa gasim o cale prin care, spre exemplu, la predici, oamenilor sa li se explice cum stau lucrurile, spre ce ne indreptam. Stiu ca e nevoie de curaj din partea preotilor marturisitori, deoarece pot fi oricand demisi, mutati, prin vigilenta altora. Cei care avem acces la internet sa scoatem scurte materiale (de genul apelului parintelui Iustin, dar nu numai) pe care chiar sa le impartim, atat in biserica, apoi cunoscutilor. Cumva trebuie sa ne miscam. Cu ajutorul lui Dumnezeu voi vorbi cu parintele meu spre a lua binecuvantare in acest sens. Sa ne intareasca si sa ne bucure Domnul pe toti!

  18. Pingback: Război întru Cuvânt » Raspunsul Maicii Ecaterina la atacul de ieri al pr. Constantin Stoica
  19. Pingback: Război întru Cuvânt » MARTURISIRE DE CREDINTA IMPOTRIVA ECUMENISMULUI IN BISERICA GRECIEI
  20. Pingback: Război întru Cuvânt » TESALONICUL LA INALTIMEA MARTURISIRII DIN PRIMELE SECOLE!
  21. Pingback: Război întru Cuvânt » SFANTUL ANTONIE CEL MARE sau Cum a biruit un analfabet intelepciunea cea nebuna a lumii
  22. Doamne ajuta,
    Sunt incredintata de gresala “rugaciunii in comun”.Eu nu am nimic in comun cu cei care nu cred in icoane, in Dogmele Bisericii Ortodoxe, in Maica Domnului.Vreau sa stiu daca trebuie sa mai intram intro Biserica Ortodoxa in care s-au facut rugaciuni “in comun”?

  23. Da, se poate totusi intra. Dar sa nu participam la rugaciunile in comun.

  24. Catre : admin
    Puteti sa imi spuneti cat mai concis ( sau cu trimitere unde se poate gasi ) care este scopul intrarii/participarii Bisericii noastre-BOR la Consiliul Mondial al Bisericilor (sau cum ii spune acum) ?
    Imi este greu sa cred ca chiar si fara o traire duhovniceasca adevarata ( ca si in cazul meu , pacatosul ) ci doar bazandu-ne pe Sfanta Scriptura , Dogmele , scrierile Sfintilor Parinti si sfaturile cuviosilor contemporani , sa nu se vada si , prin urmare , sa se evite pericolul reprezentat de ecumenism .
    Multumesc ,
    Ioan , economist

  25. @ Ioan:

    Pai avem aceeasi parere. Nu exista niciun temei legitim (si sincer) in acest moment.

  26. Pingback: Razboi întru Cuvânt » MITROPOLITUL SERAFIM DE PIREU DA ANATEMEI PE ECUMENISTI LA SINODICONUL ORTODOXIEI / Dezvaluiri importante la Volos (Grecia)
  27. Pingback: Război întru Cuvânt » Protoprezbiterul Theodoros Zisis: ARHIEREI DIN MAKEDONIA (ELADA) II TERORIZEAZA PE PREOTI SI II CALOMNIAZA PE LUPTATORII PENTRU ORTODOXIE
  28. Pingback: Război întru Cuvânt » VLADICA ARTEMIE DE KOSOVO MARTURISIND DESCHIS DESPRE ORTODOXIE SI EREZIA ECUMENISTA (Tesalonic, 2004)
  29. Pingback: Război întru Cuvânt » De la infricosata vedenie a Sfantului Antonie cel Mare despre eretici la “traditia” pangaritoare a “Saptamanii de rugaciune” comuna cu heterodocsii
Formular comentarii

* Pentru a deveni public, comentariul dumneavoastra trebuie aprobat de un administrator. Va rugam sa ne intelegeti daca nu vom publica anumite mesaje, considerandu-le nepotrivite, neconforme cu invatatura ortodoxa sau nefolositoare sufleteste. Va multumim!

Carti

Articole recomandate

Rânduială de rugăciune

Articole Recomandate

Carti recomandate