SCANDALUL SEMNATURII RETRASE A MITROPOLITULUI NICOLAE CORNEANU: 70 de intelectuali au semnat un protest fata de decizia Sinodului BOR si sustinatorii lui organizeaza mitinguri in fata Catedralei

6-06-2011 3 minute Sublinieri

Este incredibil cum a reusit mitropolitul Nicolae Corneanu sa-si cultive imaginea publica de ‘om bun al Bisericii’, ascunzand sub masca mieroseniei si a deschiderii, cele mai groaznice fapte posibile pentru un ierarh, incepand cu rolul de agent platit al Securitatii vreme de 4 decenii (!) care a avut pe fisa postului, drept sarcina, combaterea dura dinlauntru a vietii bisericesti si turnatoria celor incomozi pentru regim. Este acelasi care, ca membru ‘de cinste’ si premiant al GDS-ului antiortodox din anii `90,   ”nu intelegea” sub nicio forma campania anti-avort, acelasi care invita la campanii ”evanghelistice” celebre vedete protestante ca Billy Graham, acelasi care s-a ”impartasit” intr-o biserica greco-catolica savarsind una din cele mai grave acte de apostazie ecumenista, acelasi care a sustinut mai apoi, sus  si tare, dupa iertarea Sinodului acordata foarte usor, ca… nu regreta nicio clipa ”gestul” facut…

O imagine care, iata, constatam cu mahnire si dezamagire, i-a pacalit si pe oameni de buna credinta si de calitate incontestabila, cum ar fi, de pilda, Monica Pillat, fiica scriitorului marturisitor Dinu Pillat (mult-incercat in patimirile inchisorii comuniste si prieten apropiat al lui Nicolae Steinhardt), sau pictorul si profesorul stralucit de iconografie Sorin Dumitrescu. Iata, asadar, cum pentru un astfel de ierarh care a lucrat continuu, vadit si demonstrat impotriva Bisericii, personalitatile culturale se mobilizeaza, preotii isi pun preotia in joc, oameni simpli se duc sa protesteze in strada, determinand Sinodul sa dea inapoi!

Iar reactia oficiala a Sinodului, in ultimul comunicat pe subiect, nu face decat sa arunce o umbra de penibil asupra intregii afaceri (la propriu si la figurat), de vreme ce se recunoaste implicit ca s-a mintit pios si ca… nu boala a fost cauza retragerii semnaturii, asa cum aceleasi birouri de presa justificau initial decizia drastica luata pentru intai-statatorul Banatului. Asa deci, e pericol mare in Deal cand afacerile sunt puse in pericol de semnatura mitropolitului Corneanu, dar nu si cand canoanele sunt calcate in picioare in modul cel mai radical…

Revenind la faptul ca pentru IPS Nicolae Corneanu se mobilizeaza atatea personalitati culturale, preoti si oameni simpli… Oare pentru ierarhii adevarati ai Bisericii, cine o sa protesteze? Iata, asadar, inca un motiv pentru care nu doar ca nu meritam ierarhi mai buni, dar chiar ne sunt spre osanda cei de acum care sunt ai Bisericii cu adevarat, cu toate neputintele lor: pentru ca nu doar ca nu am face cum fac acesti suporteri ai IPS Nicolae Corneanu, ci mai mult, se intampla adesea ca facem jocul vrajmasilor Bisericii si ai lui Hristos, denigrand si subminand cu mare sarg si ce mai este astazi, in mod cinstit, un minim reper ierarhic in Biserica.

Zeci de personalităţi ale vieţii publice protestează faţă de trecerea pe linie moartă a Mitropolitului ortodox al Banatului. Aproape 70 de scriitori, academicieni, pictori, doctori, profesori din România şi din diaspora au semnat o scrisoare deschisă în care îşi exprimă “uimirea şi revolta faţă de hotărârea recentă a Sfântului Sinod şi a modului în care s-a ajuns la decizia referitoare la retragerea dreptului de semnătură al I.P.S. Nicolae Corneanu”.

Printre semnatari se află Ana Blandiana, scriitorul Sorin Mărculescu, pictorul Sorin Dumitrescu, profesorul Virgil Nemoianu, scriitoarea Monica Pillat, academicianul Nicolae Săulescu, rectorul UMF Timişoara, medicul Ştefan Drăgulescu. “Cei care au plănuit şi pregătit hotărârea Sfântului Sinod, lipsindu-l în mod arbitrar pe Mitropolitul Banatului de prerogativele fireşti ale funcţiei sale, şi-au asumat riscul de a tulbura apele, punând alte interese deasupra interesului general al Bisericii. De aceea, hotărârea Sfântului Sinod nu are efecte negative doar asupra enoriaşilor din Banat, nu loveşte doar în ei, ci afectează grav imaginea şi credibilitatea întregii Biserici Ortodoxe Române”, arată intelectualii în scrisoarea deschisă.

Credincioşii îi cer Preafericitului Daniel să vină la Timişoara

La Timişoara continuă mitingurile de susţinere a Mitropolitului Corneanu. Enoriaşii ortodocşi au solicitat Sfântului Sinod anularea hotărârii prin care celui mai înalt prelat din Banat i-au fost retrase o serie de drepturi administrative, printre care şi dreptul la semnătură. Ultima acţiune de protest a avut loc luni seară, când în faţa Catedralei Mitropolitane s-au adunat peste 100 de persoane. Din cauza presiunilor exercitate asupra corpului de clerici de către episcopul vicar Paisie Lugojanu, care a preluat prerogativele administrative ale Mitropolitului Corneanu, mai mulţi preoţi au venit îmbrăcaţi în civil. Unul singur a avut curajul să spună şi de ce s-au speriat colegii lui. „Eu nu am ce pierde. Colegii mei stau ascunşi. Mulţi dintre ei au fost ameninţaţi de episcopul vicar Paisie Lugojanu. Tocmai de aceea nu sunt aici”, a dezvăluit preotul Cosmin Pleşa. Credincioşii au cerut ca Preafericitul Daniel să vină la Timişoara pentru a le explica situaţia.

Linişte „oficială”

„Un lider al elitelor bisericeşti nu poate fi umilit în acest mod. Dumnezeu să lumineze minţile celor ce trebuie să schimbe această decizie”, a spus fostul senator de Timiş Tănase Tăvală. Paradoxal, în dimineaţa zilei în care s-a organizat cea de-a treia acţiune de protest faţă de decizia Sfântului Sinod, un comunicat oficial al Mitropoliei Banatului îi îndemna pe credincioşi să nu iasă în stradă pentru a-şi susţine mitropolitul. IPS Nicolae Corneanu a fost dezaprobat de unii dintre colegii săi din Sfântul Sinod al Bisericii Ortodoxe Române tocmai datorită deschiderii sale ecumenice, un lucru deloc pe placul unor ierarhi conservatori.

Biroul de Presă al Patriarhiei Române, ne informează:

Patriarhia Română consideră că unele atitudini emoţionale de simpatie şi solidaritate faţă de Înaltpreasfinţitul Părinte Mitropolit Nicolae al Banatului se explică şi prin faptul că opinia publică nu cunoaşte în detaliu modul de funcţionare administrativă statutară a unui Centru eparhial şi necesitatea aplicării hotărârilor Consiliului eparhial semnate de Chiriarhul (conducătorul) eparhiei. De asemenea, nu se înţelege suficient faptul că dreptul de semnătură al Chiriarhului pe hotărârile definitive ale Consiliului eparhial implică şi datoria respectării propriei semnături sau responsabilitatea aplicării hotărârilor semnate.

Dacă problemele unei eparhii pot fi rezolvate în mod statutar-administrativ de către Centrul eparhial, nu mai este nevoie de intervenţia expresă a Sfântului Sinod sau a Patriarhiei Române. Sfântul Sinod, prin hotărârile luate, nu urmăreşte să creeze tulburări în eparhii, ci încearcă să aplaneze conflicte şi să înlăture tulburări deja existente ca urmare a unei crize de autoritate sau de disfuncţionalitate administrativă a Centrului eparhial în rezolvarea problemelor locale.

În consecinţă, cheia rezolvării problemelor de la Centrul eparhial Timişoara se află tot acolo, iar nu la Bucureşti. În acest sens, ca urmare a recentei hotărâri a Sfântului Sinod, se constată deja primele semne pozitive de restabilire a disciplinei administrative statutare la Centrul eparhial Timişoara. Acestea dau speranţe că Sfântul Sinod, la proxima sa şedinţă de lucru, dacă va constata că situaţia de la Centrul eparhial Timişoara s-a schimbat în bine, îşi va schimba şi el hotărârea recentă.

Întrucât Patriarhia Română are multe alte probleme bisericeşti de rezolvat, recomandăm timişorenilor, clerici şi mireni, să coopereze mai mult pentru a rezolva pe plan local problemele bisericeşti locale. Solidaritatea patriotică locală trebuie completată cu responsabilitatea instituţională pentru lucrarea spirituală şi pastorală a Arhiepiscopiei Timişoarei.


Categorii

Erezii, secte, rataciri, sminteli, inselari, scandaluri..., Mitropolitul Nicolae Corneanu, PS Paisie Lugojanul

Etichete (taguri)


Articolul urmator/anterior

Comentarii

17 Commentarii la “SCANDALUL SEMNATURII RETRASE A MITROPOLITULUI NICOLAE CORNEANU: 70 de intelectuali au semnat un protest fata de decizia Sinodului BOR si sustinatorii lui organizeaza mitinguri in fata Catedralei

  1. “Vai voua, cand toti oamenii va vor vorbi de bine. Caci tot asa faceau proorocilor mincinosi parintii lor.” (Luca 6, 26)

    “Vai voua, invatatorilor de Lege! Ca ati luat cheia cunostintei; voi insiva n-ati intrat, iar pe cei ce voiau sa intre i-ati impiedecat.” (Luca 11, 52)

    “Cu neputinta este sa nu vina smintelile, dar vai aceluia prin care ele vin!” (Luca 17, 1)

    🙁

  2. http://www.cuvantul-ortodox.ro/2008/04/22/vai-voua-carturarilor-si-fariseilor-fatarnici/

    “Vai vouă, cărturarilor şi fariseilor făţarnici! Că înconjuraţi marea şi uscatul ca să faceţi un ucenic, şi dacă l-aţi făcut, îl faceţi fiu al gheenei şi îndoit decât voi. ” (Matei 23,15)

  3. Am mai spus-o! ‘Reusita’ lumeasca prin tulburarea creata, se datoreaza faptului ca:
    1.Are fata de blandul Ben si, ce-i mai grav: ‘prinde’ la ignoranti, ecumenisti!
    De ce?!
    Simplu! Carcasa – infatisarea (in general) si-a chipului (in particular)duce in eroare prin dulcegaria lesioasa de catel credincios si plin de ‘iubire’! Poate pentru ca, este CONVINS IN SINE-SI, ca face bine ceea ce face/zice;

    2.Are multi cre(s)tini care, in marea majoritate – fac alergie la Dogma, sprijinindu-se pe “las’draga, eu ma rog acasa, in ‘casa’ sufletului meu, ce imi bagi mie pe gat dogma?! Boli si pretentii popesti!”; si-atunci cad din picioare de uimire si fericire vazand ca exista posibilitatea sa vina prietenul(a), iubit(a), sot(ia), vecin(a), amic(a) de alta confesiune si sa se roage impreuna, sa se impartaseasca impreuna, nu?! Si-atunci, cum sa nu ‘prinda’?!
    Le pare rau de ierarhul lor pentru ca a ‘prins’ iubirismul asta ucigator dintre ei in clisa ecumenismului ca pe un lucru firesc si asteptat: se roaga impreuna, pentru ca nu-i asa?! chiar Biserica se roaga pentru ‘uni(rea) credintei – din pct.lor de vedere(intr-o salata asortata alaturi de celelalte ‘credinte’ – in loc de UNIMEA credintei in Una, Sfanta Soborniceasca si Apostoleasca Biserica care este ortodoxa…’; uite-asa facand azi, maine…se vor pogori cu pace la Iad – in cele din urma pentru ca daca resping Dogma si Scrierile Sf.Parinti!

  4. “Vai de parintii care pierd si imprastie oile turmei Mele, zice Domnul. De aceea, asa zice Domnul Dumnezeul lui Israel catre pastorii care pasc pe poporul Meu: Ati risipit oile Mele si le-ati imprastiat si nu le-ati pazit; de aceea, va voi pedepsi pentru faptele voastre cele rele, zice Domnul.” (Ieremia 23, 1-2)

    “Vai de proorocii cei mincinosi, care urmeaza duhul lor si nu vad nimic!” (Iezechiel 13, 3)

    “Asa graieste Domnul Dumnezeu: Vai de pastorii lui Israel, care s-au pastorit pe ei insisi! Pastorii nu trebuia ei oare sa pastoreasca turma? Dar voi ati mancat grasimea si cu lana v-ati imbracat; oile cele grase le-ati junghiat, iar turma n-ati pascut-o. Pe cele slabe nu le-ati intarit; oaia bolnava n-ati lecuit-o si pe cea ranita n-ati legat-o; pe cea ratacita n-ati intors-o si pe cea pierduta n-ati cautat-o, ci le-ati stapanit cu asprime si cruzime. De aceea ratacesc oile Mele prin toti muntii si pe tot dealul inalt; imprastiatu-s-au oile Mele peste toata fata pamantului si nimeni nu ingrijeste de ele si nimeni nu le cauta.” (Iezechiel 34, 2-6)

    “Vai de cei ce zic raului bine si binelui rau; care numesc lumina intuneric si intunericul lumina; care socotesc amarul dulce si dulcele amar!” (Isaia 5, 20)

    “Vai de ciobanul rau, care lasa turma in parasire! Sabia sa loveasca bratul lui si ochiul lui cel drept! Bratul lui sa se usuce cu totul, iar ochiul sa ramana orb de tot!” (Zaharia 11, 17)

    🙁 vai!

  5. “Credincioşii au cerut ca Preafericitul Daniel să vină la Timişoara pentru a le explica situaţia”:
    Si eu sunt un credincios care merge duminica la Sfinta Liturghie dela Catedrala Mitropolitana. Ma intreb ce duh actioneaza in acei “credinciosi” care indraznesc sa ceara socoteala Preafericitului Daniel. Sa ne rugam pentru ei. Intelectualii care protesteaza au oare binecuvintarea duhovnicului lor? Indraznesc sa ma indoiesc ca intelectualii prtestatari si-au pus problema sa ceara binecuvintarea duhovnicului pentru acest protest. Doamne iarta-ma ca judec pe semenii mei.

  6. “Un lider al elitelor bisericesti” – cat adevar (dureros) cuprinde aceasta expresie. Ce frumos si placut ar fi sunat “slujitor al lui Dumnezeu”. Dar poate ca ar fi fost doar frumos, nu si adevarat…

  7. Bunul Dumnezeu cred ca a miluit in sfarsit si orasul Timisoara. Se ajunsese ca nici acatistul Sf.Iosif nu se mai citea decat in batjocora, se grabeau duminica sa plece siil citeau tot doar cand era prezent preafericitul Paisie. Este un om pe care l-au chinuit mult oamenii fara de Dumnezeu din oras. Este un om curajos care uraste pacatul.
    Haideti fratilor sa ne unim si noi sa-l ajutam. Vreti?
    Ajutandu-l pe el ne vom ajuta pe noi.

    Timisoara

  8. Prea Sfintitul PAISIE LUGOJANUL, este cu adevarat un “iubitor” al “duhului” patristic si neopatristic al invataturii Sfintilor Parinti. In ciuda aparentelor si a impresiei de om “pasnic” si “bland” (calitati pe care le are cu adevarat in inima sa, dar pe care le exprima si exterioarizeaza intr-o atitudine exigenta, mai atenta si calculata si prudenta fata de credinciosi si cu deosebire fata de preotii subalterni pe care ii “supravegheaza” ca episcop in viata eparhiei), Prea Sfintiul Paisie este si un om “energic”.
    Unul din “patronii” sai spirituali este SF. Arhiepiscop Rus IOAN MAXIMOVITCH, fata de care Prea Sfintiul PAISIE are o evlavie deosebita, si pe care il pomeneste chiar si atunci cand face “otpustul” unor slujbe la care el partcipa si slujeste ca arhiereu.
    Si probabil “influenta” modelului si a pildei acestui Sfant Ierarh Rus, IOAN MAXIMOVICTH, pe care PS. PAISIE, il iubeste (si la a carui moaste am inteles ca a ajuns chiar sa se inchine…vorbind despre asta intr-o conferinta locala a A.S.C.O.R.U.-lui timiosrean), l-au facut sa se “prefaca” interior si sa se “coaca launtric” si sa se cizeleze dupa pilda de viata a Sfantului pe care il iubeste si URMEAZA tainic in viata lui, si este foarte posibil ca dupa un timp in care parea un om mai bland si ingaduitor, sa fi decis sa “schimbe foaia” purtarii sale si a atitudinii sale fata de unii preoti “problematici”, modernisti si cu “duh lumesc” care activeaza in Eparhia Timisoarei si care au tupeul sa-l “sfideze” in fata si sa nu-l respecte ca ierarh si nici sa-l asculte, asa cum l-au sfidat si ignorat si pe predecesorul sau, pe PS. LUCIAN MIC, pe cand acesta era vicarul Timisoarei, in locul actualului vicar Paisie.

    In anii trecuti (nu imi mai amintesc exact daca acum doi sau trei ani…) am participat la slujba vecerniei intr-o Duminica, in Catedrala Mitropolitana si slujea chiar PS PAISIE slujba vecerniei. La un moment dat vad ca se opreste discret din slujba, se uita tinta la doi tineri, un baiat si o fata, imbracati deosebit de lumeste si cu frizuri mai deocheate, si le spune pe un ton poruncitor si grav: “in momentul acesta va rog sa parsasiti imdeiat catedrala, asa ceva este intolerabil intr-o biserica…”. Cei doi tineri indraznisera sa se sarute (de mai multe ori si asa de…provocator…si fara jena si rusine…si fara sa lepese de ceilati participanti la slujba…) chiar in incinta Catedralei (stateau la slujba destul de avansati in interiorul Catedralei catre altar si aproape de soleia din fata altarului…), iar PS PAISIE, i-a observat pe cand se sarutau…si comportau imoral si i-a dat afara din Biserica (tinerii iesind cu adevarat din Biserica, insotiti si de rumorile dezaprobatoare si mustratoare si “indelungate” ale celorlati credinciosi care participau la slujba vecerniei).
    In timpul acestei “reactii” si “luari de atitudine” spontane si de moment a acestui ierarh, am “vazut” si “deslusit” ceva “pretios” in personalitatea lui, ceva ce parca semana cu PERSONALITATEA Sfantului si Patronului Sau pe care il iubeste – SF. IOAN MAXIMOVICTH (care la fel “mustra” si “certa” pacatele si greselile credinciosilor pe care ii pstorea, cu multa acrivie si ravna energica), si anume RAVNA pentru LEGEA DOMNULUI si pentru curatia CASEI DOMNULUI.

    Am facut aceasta mica digresiune ca sa scot in evidenta tocmai o anumita trasatura de caracter a acestui tanar IERARH vicar al Mitropoliei Ortodoxe a Banatului, si anume “ravna” sa si grija sa, pentru apararea Credintei si a disciplinei si a bunei cuviinte si a moralitatii in locasurile de cult ortodoxe din Timisoara.

    Sa ma ierte Dumnnezeu ca a fost o vreme cand l-am judecat (pe nedrept…) in inima mea, crezand ca in calitate de arhiereu vicar, ii tine intru totul “isonul” IPS Nicolae, si ca merge pe aceasi linie ecumenista ca si el…

    Dar din felul cum am observat ca se comporta la slujbele pe care le oficiaza (cu multa acrivie si dupa randuiala “integrala”, liturgica si bisericeasca a tipicului Bisericesc) si din “luarile de cuvant si de pozitie” curajoase si publice in predicile sale si la unele conferinte ale ASCORU-lui din Timioara cand a “biciuit” unele pacate ale credinciosilor din aceasta eparhie si chiar ale unor preoti, si cand cu deosebire A LUAT ATITUDINE impotriva “practicii” necanonice si eretice a unor preoti din Timisoara de a impartasii Credinciosii cu Sfanta Impartasanie, cu MAI MULTE LINGURITE, si de asmenea din DRAGOSTEA si EVLAVIA deosebita pe care o are si o manifesta si exprima si arata si poarta in sufletul sau, fata de SF. IOAN MAXIMOVICTH, am inteles ca este un om mai “special”, un ierarh trimis de Dumnezeu in Banat, ca sa lupte pentru ORTODOXIE in aceasta regiune a tarii unde autenticitatea trairii si manifestarii ORTODOXIEI este in primejdie de a fi…pierduta…si am ajuns sa-mi schimb parerea despre el…si sa-l pretuiesc mai mult in inima mea, decat pana acum…!

    Ca si predecsorul sau, PC LUCIAN MIC, Prea Sfintul PASIEI are de “luptat” in Arhiepiscopia Timisoarei, cu o “factiune” oarecum disidenta si deloc…conservatoare” si “NEtraditionala” a unor preoti mai “deosebiti” din aceata Arhiepiscopie.
    Acesti preoti slujesc si actriveaza cu deosebire in orasul Timisoara, si sunt imbacsiti si manati de un “duh MODERNIST” si de DUHUL LUMII, care au ajuns sa le fie jena sa mai poarte pe strada pana si sutanele lor preotesti (care pleaca la costum si cravata din Incinta Catedralei dupa ce au slujit in Biserica, si care cu nosalanta isi pun pe ochi chiar pe treptele catedralei, ochelari de soare deosebit de…”semecheri”, facandu-i sa semene prin asta cu niste membri ai CAMOREI italiene si sa sminteasca lumea cu privire lamoralitatea si duhovnicia lor…), care sunt atat de lumesti in gandire incat daca le ceri o “binecuvantare” pe strada in Timioara, iti replicheaza sec ca “asa ceva nu prea este normal si firesc PE STRADA, ci doar in Biserica…” (dupa cum mi s-a intamplat mie, in urma cu ceva timp…, cu toate ca i-am spus unui astfel de preot…”Parinte merg undeva, unde am de dat o “lupta” de argumente si psihologica cu cineva, si “musai” am nevoie de BINECUVANTAREA pe crestetul meu a unui preot…ortodox”)!

    Cu o astfel de factiune iubitoare a “noului” si a ecumenismului si modernismului si unui stil de viata NEAUTENTIC duhovnicesc si sacerdotal, are de luptat PS PAISIE in Timisoara. Din cauza asta este “nesuferit” si “neinghitit” si “nedorit” in randurile unora dintre acesti clerici timisoreni, care sub umbrela “protectoare” si “ingaduitaore” a actualului Mitropolit au ajuns sa faca din “Casa Domnului” (respectiv Catedrala Mitropolitana) un loc in care se simte un “duh” tot mai putin ortodox…
    Insa in afara de PS PAISIE, sunt INCA si multi preoti TRADITIONALISTI in Timisoara, in frunte chiar cu profesori eminenti de teologie de la Facultatea de Teologie Ortodoxa din Timisoara, care lupta si ei pentru pastrarea unei spiritualitati curate si ortodoxe cat mai autentitice in Orasul de pe Bega.

    Daca ar fi fost eparhiot in alta eparhie (conform noilor modificari facute de SINOD statutului BOR), si daca dupa mandatul actualului Mitropolit Nicolae, ar fi candidat la functia de MITROPOLIT al Banatului, PS LUGOJANUL ar fi fost un foarte “nimerit” si potrivit si “providential” mitropoplit al acestei eparhii, mai ales ca este atat de obisnuit cu stilul si mentalitatea de viata a Banatenilor (pe care si-a insusit-o din frageda varsta, din timpul studentiei), iar daca ar fi avut sansa sa devina Mitropolit al Banatului si sa aiba “putere bisericeasca deplina”, ca mitropolit in aceasta eparhie, ar fi putut sa faca “toate indreptarile” care trebuiesc facute de atata vreme… in viata bisericeasca a acestei eparhii, si ar fi intarit trairea si manifestarea autentica a Ortodoxiei in aceasta regiune a tarii!

    Dumnezeu sa aiba mila de noi toti si sa ne rugam pentru el…!

  9. Toti acesti intelectuali sunt in solidaritate cu acest Mitropolit pentru ca sunt de acord cu ceea ce a facut si face. Asa se descopera gandurile din multe inimi. Prea multi ecumenisti si modernisti. Si unii sunt chiar o surpriza!

  10. Hotararea Sfantului Sinod nu este sub nici o forma obiectul de discutii al unor moftangii…cu pareri ecumeniste si mai putin ortodoxe.Asistam din pacate la exprimarea unor jigniri profunde aduse ortodoxiei,la o deformare a realitatii si indepartarii de un minim echilibru intelectual atat de necesar mai ales acum.
    Singurul lucru care ne aduce mantuirea cu adevarat este ascultarea…si aceasta cu atat mai mult cu cat insusi Domnul Iisus Hristos a facut ascultare desavarsita de Tatal ceresc.
    Orice om are dreptul sa-si exprime opinia.DA, acest drept exista DAR…exista si limitele lui firesti si de bun simt. Intr-un final suntem singuri in fata libertatii…de a-l alege pe Dumnezeu sau…
    Va doresc ganduri frumoase si multa intelepciune!

  11. Ascultarea da, dar asa cum spuneti si d-stra de Tatal Ceresc, ascultarea de Dumnezeu este mai presus decat ascultarea de oameni si mai ales cand vorbim de erezii. Iar preasfintitul PAISIE asculta in primul rand de Tatal Ceresc.

  12. @ Daniela:

    Toti acesti intelectuali sunt in solidaritate cu acest Mitropolit pentru ca sunt de acord cu ceea ce a facut si face.

    Cred ca e hazardat sa judecam asa. Prejudecatile (si cele bune) sunt uneori mai durabile decat faptele, decat chiar evidentzele pentru unii oameni. Sa nu operam si noi cu judecati maniheiste si sa ramanem la despartirea de greselile oamenilor, nu de persoanele lor.

  13. admin@

    Poate judecata mea pare maniheista.
    Din pacate stiu ca exista un anumit “occidentalism” timisorean, un cosmopolitism si un modernism ridicate la rang de mare valoare, mai ales printre intelectuali, fara sa generalizez, asa cum exista si printre intelectualii clujeni (desi diferit ca manifestare), cei din urma fara a fi neaparat cosmopoliti, insa. Nu vreau sa-i supar pe timisoreni care-mi sunt dragi (am prieteni din zona) si nu vreau sa supar pe nimeni, dar aceasta deschidere fata de tot ceea ce este occidental exista si este vazuta de multi dintre ei ca luminare, ca o deschidere a mintii, ei declarandu-se cu mandrie impotriva oricaror “inchistari”. In lumina acestei mentalitati s-ar putea sa fie o miscare aproape “naturala” pentru multi dintre ei sa vada si dogmele Bisericii ca pe niste inchistari. Repet, nu generalizez. Dealtfel, dogmele nu prea ii intereseaza pe multi, iar ecumenismul poate parea pentru ei o eroica depasire a unor bariere anacronice. Din acest motiv mi-am exprimat, poate, mai abrupt concluziile in ceea ce-i priveste pe sustinatorii Mitropolitului.
    Pentru ca, in opinia mea, in mod normal, un credincios ortodox catehizat cat de cat, mai ales un intelectual informat, care cunoaste toata istoria din urma a Mitropolitului isi da seama si de gravitatea si de consecintele actelor acestuia si nu se hazardeaza sa se arunce cu un asemenea elan “revolutionar” in apararea lui, decat daca i se pare ca Mitropolitul nu a savarsit nimic grav si il vad ca victima. Caci este evident ca o reactie de o asemenea amploare ca a lor nu poate fi generata strict de ultimul eveniment al retragerii semnaturii, chiar daca hotararea din urma ar putea fi abuziva. Chiar acesti intelectuali vorbesc despre “ABUZURILE din BOR”, fara sa specifice care anume sunt celelalte la care se refera, dar impotriva carora s-au decis sa reactioneze. Pare limpede ca se refera la abuzurile care l-ar privi pe Mitropolitul Nicolae Corneanu. In plus isi exprima toti consideratia si admiratia fata de acesta. De aici concluziile, dar si surpriza in ce-l priveste pe Sorin Dumitrescu si pe altii. Doar daca nu cunoastem alte dedesubturi…

  14. Pingback: Mitropolitul Nicolae Corneanu se retrage din scaunul arhieresc - Razboi întru Cuvânt - Recomandari
  15. Pingback: IPS NICOLAE CORNEANU a trecut la cele vesnice - Recomandari
  16. Pingback: Apel la rugaciune pentru ALEGEREA NOULUI MITROPOLIT AL BANATULUI - Recomandari
Formular comentarii

* Pentru a deveni public, comentariul dumneavoastra trebuie aprobat de un administrator. Va rugam sa ne intelegeti daca nu vom publica anumite mesaje, considerandu-le nepotrivite, neconforme cu invatatura ortodoxa sau nefolositoare sufleteste. Va multumim!

Rânduială de rugăciune

Carti

Documentare