Arhiepiscopul Ciprului vrea sa pedepseasca “implacabil” eventuala opozitie a Bisericii fata de vizita Papei. INCITARE LA SCHISMA DIN PARTEA UNUI EPISCOP FILO-PAPISTAS
- Vezi si: Arhiepiscopul Ciprului, kir Hrisostom, în vizită la Constantinopol, despre vizita Papei în Cipru
Declaratiile foarte grave ale intai-statatorului Ciprului arata, cu prisosinta, ca vocile “haiducesti” zelotiste de la noi nu fac decat sa urmeze voia ecumenistilor. Pentru ca nu rezistenta schismatica deranjeaza episcopii ecumenisti – ba chiar ei provoaca la asa ceva – ci rezistenta dinauntrul Bisericii. Asa cum nu pseudo-episcopii pseudo-catacombelor sau stilisti sunt prigoniti, ci episcopii adevarati ca Artemie al Kosovo-ului care deranjeaza tocmai pentru ca este IN BISERICA si, conform propriilor declaratii, ramane in ea, in ciuda tradarilor colegilor sai. Iata, asadar, unde duce zelotismul fara-de-minte, la faptul ca cei care fac ascultare de gandul ecumenistilor sunt… chiar acesti zeloti, si nicidecum cei care se opun planurilor ecumeniste DIN INTERIORUL BISERICII.
Arhiepiscopul Hrisostom al Ciprului arata pe fata ca ii convine sa existe mai degraba atatea “biserici” (atatea schisme) cati opozanti ai Papei decat sa se confrunte cu o opozitie unita din interior.
SA LUAM AMINTE!
***
Arhiepiscopul Ciprului către toţi aceia care se opun vizitei papei: „Orice preot va face vreo „necuviinţă” va fi pedepsit implacabil”
Arhiepiscopul Hrisostomos a trimis ieri din Constantinopol un mesaj clar tuturor acelora care se opun sau reacţionează într-un fel la vizita apropiată a papei în Cipru pe 4 iunie. La întrebarea Agenţiei de Ştiri Bisericeşti Amen.gr despre vocile care îşi exprimă opoziţia faţă de călătoria papei, Hrisostomos al Ciprului le-a caracterizat „disonanţe1” şi a anticipat că „orice preot face vreo „necuviinţă” va fi pedepsit implacabil”.
Întâistătătorul Bisericii Ciprului dă ordine în toate direcţiile că „nu voi graţia pe nimeni” şi aminteşte că toţi membrii Bisericii sunt datori să facă ascultare. Întrebat despre perspectivele coexistenţei cetăţenilor străini şi musulmani din marea insulă răspunde că aşa cum au trăit armonios în veacurile anterioare, „pot să trăiască din nou fericiţi”.
Urmează declaraţiile arhiepiscopului Ciprului:
Nikos Papahristos: Preafericite, în curând veţi primi în Cipru pe papa Romei. Există însă şi voci care nu sunt de acord. Au un punct de vedere diferit…
Arhiepiscopul Ciprului:
Aceste voci… eu le caracterizez drept para-voci (disonanţe). Sunt para-voci, nu sunt voci. Sunt cei care au râvnă, dar nu au cunoştinţă şi de cele mai multe ori fac asta ca să facă demonstraţie, ca să-şi facă popularitate şi nu pentru că ar crede aşa ceva. Nici nu vin la dialog împreună cu noi, nici nu vor să asculte… Sunt oamenii lui „nu mă convingi, chiar dacă mă convingi”. Şi dacă sunt incorigibili, nu cred că avem vreme de pierdut sau de risipit celulele materiei cenuşii a creierului nostru. Ceea ce am să spun este că acolo (adică în Cipru – n.aut.) există o Biserică şi toţi membrii ei sunt datori să se supună Bisericii oficiale. Dacă în ciuda speranţelor noastre, vreun preot va face vreo necuviinţă, va fi pedepsit implacabil. Nu e cazul să graţiez pe nimeni. Şi dacă este monah al Bisericii oficiale, să plece şi să-şi facă propria biserică. Nu poate să fie în interiorul Bisericii. Acolo ne dorim linişte şi tot ceea ce hotărăşte Statul şi Biserica oficială trebuie să respecte. Cui nu-i place, să se ducă să-şi facă propria biserică. Nu poate să fie membru al Bisericii şi să nu asculte de autoritatea bisericească. Asupra acestui lucru voi fi foarte aspru pentru că ori avem Biserică, ori nu avem.
Nikos Papahristos: Care sunt aşteptările dumneavoastră de la această vizită?
Arhiepiscopul Ciprului:
Papa, dacă vrea, poate să facă multe şi să ajute. Are mijloacele, iar eu încă o dată, când va veni cu bine în Cipru, cum i-am spus mai demult, îi voi repeta poziţia mea că trebuie să se adreseze liderilor europeni şi să le spună că Europa trebuie să aibă principii şi valori. Nu poate să privească Turcia doar interesat şi ca pe o mare piaţă. Acest lucru i-l voi lămuri. Şi cred că şi Turcia, dacă vrea într-adevăr cel mai mare bine pentru turcii ciprioţi şi dacă vrea ca aceşti oameni să trăiască fericiţi pe pământul părinţilor lor, nu are decât să colaboreze cu noi, pentru că noi toţi dorim cel mai mare bine pentru poporul cipriot, fie că-şi zic elini, fie că-şi zic turci ciprioţi, armeni, latini (catolici) sau oricum altfel. În această direcţie suntem gata să lucrăm mult pentru ca poporul nostru să trăiască fericit pe pământul părinţilor lui.
Nikos Mandinas: Pentru coexistenţa paşnică a elinilor ciprioţi şi a turcilor ciprioţi care sunt perspectivele?
Arhiepiscopul Ciprului:
Poporul nostru, cred că coexistă paşnic şi a demonstrat aceasta când s-au înlăturat baricadele. Vin turcii ciprioţi în regiunile libere, ca să-şi vadă casele şi averile lor şi sunt primiţi cu multă bucurie de ai noştri. Merg ai noştri în nord, în regiunile patriei noastre ocupate şi turcii ciprioţi le spun: sunt casele voastre, averile voastre, veniţi să mâncăm, să bem, să discutăm, să ne bucurăm, să râdem… Doar coloniştii sunt cei care spun „nu, sunt ale noastre, nu sunt ale voastre, să plecaţi”. Turcii ciprioţi şi elinii ciprioţi cum au trăit veacuri de-a rândul paşnic şi fericiţi pot să retrăiască fericiţi. Cred lucrul acesta. Nu este nevoie de aceste abordări, chipurile, ca să se împace cele două popoare. Sunt împăcate. Au spart cuiva nasul toţi acei turci ciprioţi care au venit în regiunile libere? Nu. Au spart elino-ciprioţii care s-au dus în ţinuturile ocupate? Nu. Unde se vede că nu conglăsuim sau că unul nu-l acceptă pe celălalt?
(traducere: I.F., după http://aktines.blogspot.com/2010/04/blog-post_6034.html)
– Pentru istoricul tulburarilor create de maniera politieneasca in care a fost combatut protestul monahilor anti-papisti anul trecut, in Cipru, la adunarea comisiei de dialog ortodox-catolice, a se vedea indeosebi linkurile:
- Sinodul Cipriot a pedepsit monahii si clericii care au protestat fata de ‘dialogul’ catolic-ortodox si linkurile din postare,
precum si:
- Vladica Artemie: “Accept deciziile Sinodului Bisericii Ortodoxe Sarbe, cu toate ca nu sunt de acord cu ele”
„Îmi menţin poziţia că este foarte important să se păstreze unitatea B.O.S. I-am spus Sinodului că nu voi accepta niciodată şi nimeni nu mă poate obliga să rup chitonul Bisericii Sfântul Sava, adică să creez o schismă”, a rostit episcopul Artemie în prima sa adresare publică după ce la 13 februarie, Sinodul B.O.S. a dispus demiterea sa din administrarea Eparhiei.
Hristos a inviat!
Cu greu am putut citi pana la capat articolul.
“…nu avem vreme de pierdut sau de risipit celulele materiei cenusii a creierului nostru”.
Cu vremea pierduta, mai treaca-mearga, desi timpul si vremurile sunt ale lui Dumnezeu nu ale noastre…Dar cu celulele materiei cenusii, am crezut ca mor.Adica, or fi mai pretioase decat Sangele lui Hristos?!!
Si sigur ca da, rezistenta din Biserica deranjeaza,pentru ca aduce mucenicia.Ce direct ne indeamna la schisma!
Bine ca avem modele ca PS Artemie sau Parintele Gheorghe Calciu!!!
Mi-a placut mult si consider ca este inteleapta o gandire care are la baza (citez din articol):
” vocile “haiducesti” zelotiste de la noi nu fac decat sa urmeze voia ecumenistilor. Pentru ca nu rezistenta schismatica deranjeaza episcopii ecumenisti – ba chiar ei provoaca la asa ceva – ci rezistenta dinauntrul Bisericii. Asa cum nu pseudo-episcopii pseudo-catacombelor sau stilisti sunt prigoniti, ci episcopii adevarati ca Artemie al Kosovo-ului care deranjeaza tocmai pentru ca este IN BISERICA si, conform propriilor declaratii, ramane in ea, in ciuda tradarilor colegilor sai”.
Adica ne delimitam si de “stilisme” / “haiducisme”, dar si de ecumenisme, ramanand in Biserica (Canonica), a lui Hristos. Orice zel infierbantat de neascultare si razvratire neinteleapta nu poate duce decat la fragmentari de nedorit ale Trupului lui Hristos.
Pai, dragi razbointrucuvant, sa dea Domnul sa va mentineti aceasta linie de echilibru duhovnicesc!
Arhiepiscopul Ciprului nu ma mai mira cu nimic. Este un vindut care si-a demonstrat masura anul trecut. Acum doar confirma.
Azi preasfinţiţii noii ordini
Ne’mpodobesc în Dumnezeu,
Cu noutăţile moderne
Ce le-au votat la CMB-eu.
Moderni, luxoşi şi plini de slavă
De titluri şi de instruire,
De pe poziţie înaltă,
Merg credincioşi către unire.
Intoleranţi cu cei din turmă,
Sunt toleranţi către străini.
Sunt fraţi deschişi şi blînzi cu’apusul
Iar pentru turmă duri stăpâni.
Îşi fac din toleranţă dogmă
Lărgită şi înoitoare,
Care acceptă tot păcatul
Dar nu acceptă neascultare.
Iubirea lor este deschisă
-firesc spre orice păcătos-
Dar mai primeşte şi păcatul
Şi rătăcirile’n Hristos.
Un singur adversar rămâne
Acestui nou tip de păstor
Neascultarea şi revolta
Şi lupta DIN INTERIOR.
Ortodoxia lor, cultivă
Umanizează şi desfată,
Ajută social şi public,
Nu cum era mai… altădată.
Biserica se’mbracă-n aur,
În fast şi mare strălucire,
Deşteptăciune, libertate
şi toleranţă în … iubire.
Şi tot frumosul şi cultura
Se dăruieşte lui Iisus,
Şi unităţii mondiale
Ornamentate în apus.
Habotnicii şi rigoriştii
Ce luptă din interior,
Cu practica medievală
Sunt adversarii tuturor.
Că ei, nebunii şi smintiţii
Nu vor această înoire,
Unire şi nici toleranţă,
Că…. ,,nu’nţeleg noua iubire’’.
Doar ei sunt răul şi povara
Şi lupta’nalţior prelaţi
Că-n CNB nu se acceptă
Habotnicii înapoiaţi.
Sa luam aminte:(din RAZBOIUL NEVEAZUT)cum este scris despre Amalec:
“Pentru ca si-a ridicat mana impotriva scaunului de domnie al DOMNULUI,
DOMNUL VA PURTA RAZBOI…”(Esirea 17,16)…Chiar daca El amana biruinta
pana in ultima zi,aceasta va fi de mare folos.NU LEPADA ARMELE,NICI NU FUGI!
Fiindca ar fi fost bine daca de la inceput nu deschideam poarta si nu lasam sa intre vrajmasii…”
Doamne Iisuse Hristoase,Fiul lui Dumnezeu miluieste-ne pe noi pacatosii! amin!