BISERICA GRECIEI se raliază încă odată statului, promovând VACCINAREA drept soluția „EXCLUSIVĂ” și… testată a pandemiei Covid. Sinodul a precizat, totodată, că vaccinarea trebuie să fie o „alegere liberă”/ BISERICA CIPRULUI emite o enciclică similară, Arhiepiscopul Hrisostom amenințând cu SANCȚIONAREA preoților „dizidenți”. Spre o CENZURĂ a vocilor critice ale mitropoliților și preoților „nealiniați”

18-07-2021 7 minute Sublinieri

Orthodox Times:

Church of Greece: Vaccination is the only solution to stop the virus

Sfântul Sinod al Bisericii Greciei a decis să emită o enciclică întregului popor în care recomandă oamenilor să se vaccineze.

Ierarhii au discutat în timpul sinodului starea pandemiei și nevoia de vaccinare. Au decis, printre altele, să ceară turmei să se vaccineze împotriva coronavirusului.

De asemenea, au căzut de acord că doar Sfântul Sinod ar trebui să reprezinte vocea oficială a Bisericii greciei. Scopul este de a limita opiniile diferite unor preoți și mitropoliți care aduc confuzie.

În plus, ministrul sănătății, V. Kikilakis, și profesorul Sotiris Tsiodras au fost prezenți la sinod, informând adunarea cu privire la cursul pandemiei și vaccinare.

Mai concret, Sfântul Sinod a decis:

a) Să transmită Eparhiei Atenei și Eparhiei Bisericii Greciei o enciclică în care informează credincioșii cu privire la învățăturile spirituale și canonice ale Bisericii cu privire la pandemie (?! – n.n.), recomandând priveghere prin rugăciune și participare frecventă la slujbe.

b) să recomande încă odată alegerea liberă a vaccinării ca singura soluție științitifică testată (a se readuce aminte că vaccinurile covid sunt aprobate doar în regim de urgență – n.n.) pentru a opri virusul.

c) să reamintească faptul că singura autoritate care exprimă viziunea Bisericii Greciei pe toate subiectele este Sfântul Sinod, „vocea sinodală” constantă, și reprezentantul său, Mitropolitul Athenagoras de Ilion, Acharnes și Petroupolis este singurul care exprimă deciziile sale către massmedia.

d) să controleze și limiteze vocile iraționale individuale atribuite sinodalității Bisericii și tradiției sale canonice pentru a evita scandalizarea credincioșilor și punerea în pericol a sănătății tuturor.

Archbishop of Cyprus: Salary cut for priests who call on faithful not to be vaccinated or to wear masks

Arhiepiscopul Hrisostom a avertizat că vor fi tăiate salariile preoților care vor îndemna credincioșii să nu se vaccineze și să vină la biserică fără mască.

Vorbind la canalul public de televiziune, a spus că a dat instrucțiuni pentru a afla numele acelor preoți, subliniind că orice preot care se va opune deciziilor Arhiepiscopiei, în special ale Sinodului, ar trebui să fie sancționat.

„Voi fi foarte strict”, a spus el. Arhiepiscopul a spus că Sfântul Sinod a emis o enciclică ce recomandă credincioșilor să se vaccineze, urmând recomandările experților, subliniind că el nu a adoptat teoriile conspirației legate de vaccinurile Covid-19.

Sfântul Sinod, a spus el, a vrut ca prin enciclică să cheme oamenii la vaccinare astfel încât virusul să fie eliminat.

Athens News:

Metropolitan Seraphim of Piraeus “branded” opponents of vaccination

Mitropolitul Serafim de Pireu, vorbind la televiziunea greacă Mega TV, a vorbit în detaliu despre lucrările „Fundației pentru Ospitalitate și Asistență pentru Bătrâni” din zona sa.

În plus, pe subiectul vaccinării, a ținut să precizeze: „toți cei din locație care sunt cazați sunt vaccinați, iar lucrătorii în proporție de 98%”. Mitropolitul a condamnat pe cei care se opun vaccinărilor, slubliniind: „Au folosit crucea si steagul împotriva coronavirusului. Oamenii trebuie să fie treziți spiritual. Avem în jur de 5 milioane de vaccinați. Au fost câteva efecte secundare, dar, pe de altă ăparte, am avut 12.500 de decese (de covid – n.n.). La mijloc sunt vieți umane!”

Mitropolitul a adăugat: „Vaccinarea este o revoluție în știință. Nu e nevoie să le demonizăm. Sfântul Sinod și Arhiepiscopul au decis personal să abordeze chestiunea vaccinării.”

Theodosie.ro:

Cenzura din Biserica Greciei este un semn că urmează o trădare mai gravă?

Cenzură bisericească! Tentativă de a li se închide gura tuturor!

de Panaghiotis Katramados, teolog

A fost bulversată total situația bisericească! Nu numai că sunt luate decizii care constituie o răsturnare a sfintei tradiții, dar este justificată și «pocnirea» oricărei voci contrare. Inițial, cei 12 ierarhi care constituie Sfântul Sinod Permanent, au interzis celorlalți 70 de Mitropoliți să aibă opinii și păreri în public despre pecetluirea sfintelor biserici (o dată oprirea Sfintei Liturghii, altă dată interzicerea participării credincioșilor, altă dată închiderea bisericilor șamd)! Recent, au început persecuțiile împotriva clerului, nu numai simpli preoți, ci și arhierei! Acum a devenit cunoscut că cei 12 ierarhi din SSP au certat printr-un document doi arhierei din altă Biserică: pe Întâistătătorul Bisericii Ciprului, precum și pe Preasfințitul Mitropolit de Morfu! Iată ce menționează «philenews.com» pe 9 iunie 2021:

«Prin scrisoarea sa, Sfântul Sinod al Bisericii Greciei își exprimă durerea că Neofit de Morfu afectează pliroma creștină din Grecia prin cuvântările și predicile sale, nu numai prin proorociile lui, ci și pe tema vaccinării împotriva coronavirusului. A cerut să se facă recomandări Mitropolitului de Morfu… a fost exprimată, de asemenea, și durerea pentru referirile Preafericitului Hrisostom despre măsurile care au fost luate în biserici în perioada Paștelui și concret pentru referirea sa la Biserica Greciei despre slujba Învierii la ora 9 p.m.».

Cu ce drept trimit cei 12 o scrisoare către altă Biserica fără să întrebe pe ceilalți 70? De ce nu dau publicității scrisoarea? Cum susțin că pot să judece situația altor arhierei, în timp ce ei înșiși nu primesc vreo critică? În ce fel au găsit aceste acuzații nefondate despre «interferență», după cum menționează mai departe reportajul canalului TV RΙC? Cum este posibil să afecteze Mitropolitul de Morfu pliroma Greciei, și nu de exemplu Arhiepiscopul Atenei sau oricare Mitropolit care apare în mass-media care are anvergură peste toată Grecia? Pe de altă parte, cum susține SSP că vaccinarea nu este o chestiune bisericească, dar acum se gândește nu cumva predicile sale să afecteze ritmul vaccinării? De ce nu se face nici o mențiune nici în comunicatul SSP, nici în cel al Sinodului Ciprului?

Răspunsul îl dau indirect două fapte. Întâi, a doua zi după ce a fost făcută cunoscută scrisoarea, Arhiepiscopul Atenei s-a deplasat în Insula Mare (Cipru) ca să sfințească împreună cu cel al Ciprului o nouă catedrală. De vreme ce au relații amicale, concluzia logică este că ținta scrisorii a fost Mitr. de Morfu.

În al doilea rând, cunoscuți «Hercule» ai Fanarului, de ex. A. Vavuskos, PS Chiril (Katerelos), acum titular al inexistentei Mitropolii de Krinis și fost Episcop al inexistentei Episcopii de Avidos ș.a. nu s-au ocupat de cazul de față, deși abia cu puține zile înainte cel dintâi publicase un studiu ca să semnaleze o «neregulă» a SSP cu privire la cazul Preasfințiților de Kithire și de Etolia, ca să-și depună dorința să fie desemnat imediat drept procuror. Acum nu au fost deranjați de nici o «neregulă»? Evident că ajunge, pentru că a fost luat la țintă Mitr. de Morfu.

Fiecare Episcop mustră chiar și Sinodul!

«Potrivit sfintelor canoane și ecleziologiei ortodoxe, Episcopul are responsabilități și competențe nu numai pentru eparhia pe care o păstorește, ci și pentru întreaga Biserică Locală de care aparține, ba chiar și pentru toată Biserica Ortodoxă când e vorba de subiecte generale… Toate acestea decurg nemijlocit din vrednicia episcopală sunt interconectate cu ea, provin din «dreptul divin». Tocmai de aceea nu Sinodul Ierarhiei, ba nici Sinodul Ecumenic nu pot să-i anuleze sau să-i îngrădească drepturile… ar fi putut să-i zică Mitropolitului… îți interzic să predici?» (Articole – Studii – Scrisori, vol. 3, p. 82-83).

Acestea le-a scris fericitul părinte Epifanie Teodoropulos, cunoscător neîntrecut al tradiției bisericești! Prin urmare, fiecare Episcop are responsabilitate față de întreaga Biserică și nu să-l lipsească nimeni de ea! Martor nemincinnos este Sf. Gură de Aur, care scrie: «Pentru că întâi-stătătorul Bisericii nu trebuie să se îngrijească numai de aceea care i-a fost încredințată de Duhul, ci și de toată [Biserica] întinsă în lume» (Cuvânt către «Eustatie al Antiihiei»).

Din această autoritate «de drept divin» a arhieriei lui poate nu numai să exprime o opinie, ci și să-i mustre pe episcopii împreună cu el chiar pe teme mai mici , precum, de ex., reiese din canonul 21 de la Sardica: «…dacă fiecare dintre noi… episcopii, când ar vedea un episcop, ar întreba pricina călătoriei…».

Totuși are dreptul să judece și întregul Sinod! Sf. Teodor Studitul, deși simplu monah(!), nu numai că a mustrat foarte ascuțit SINODUL din 809 din vremea Patriarhului Nichifor mai ales pe motive canonice, nu dogmatice, ba l-a îndemnat fierbinte pe Papa Leon al Romei (Epistolele 33-34) să convoace un antisinod, astfel încât: «aflând doritorii în SINODUL ADULTERIN o trambulină a fărădelegii, să nu alunece ușor în păcat… așa-zisa la ei ICONOMIE a Satanei se va numi trădare antihristică…».

Ierarhii sinodali sunt datori să sesizeze că deciziile lor nu sunt mai puternice deoarece s-au adunat mai mulți și, prin urmare, adăugăm arhieria fiecăruia și concluzionăm la puterea a 12 «arhierii»! Una este arhieria aceasta a Domnului! Oricine se împărtășește de ea săvârșește adevărul, nu mulțimea! Fiecare episcop poate și este dator să judece pe toți și chiar Sinoade deoarece el însuși, purtând arhieria pe care o poartă toți episcopii împreună cu el, se supune tuturor celor scrise de Sfânta Evanghelie și pe care le-au decis Sinoadele Ecumenice, și nu celor pe care le decide un SP cu puțini membri cu acordul Cezarului! Epistola Sinodală a Patriarhiei Ecumenice din 1895 este clară în această privință: «Fiecare Episcop este cap și președinte al Bisericii lui parțiale, fiind supus numai dispozițiilor și deciziilor sinodale ale întregii Biserici ca fiind singurele infailibile».

Îi deranjează ca peștii pe Sultan

Mitropoliții care au judecat în perioada anterioară deciziile celor 12 membri ai SSP aveau nu numai dreptul, ci și obligația să o facă. Atunci de ce a reacțiomat SSP? De ce este pentru clericii cu o VINOVĂȚIE de orice grad o inerție absolută, dar prigonesc pe cei care își exprimă opinia? A fost o chestiune de onoare pentru că… a fost atinsă? A văzut cineva pe Arhiepiscopul Ieronim al Atenei să fie atât de atins, încât să nu se deplaseze în Cipru?

Trebuie să fie ațintită privirea spre viitor, având cunoașterea trecutului, ca să primească răspuns. Niciodată nu a fost plăcută centrelor de putere critica, de aceea recent ierarhii care s-au ridicat au fost trimiși în «exil» (Augustin Kandiotis la Florina, Nicodim al Atticii a fost scos din scaun, cel din N. Ierseas a fost mutat, cel din Calcedon a fost decăzut șamd). Ca atare, diferența față de trecutul recent este că în ultimii ani este se observă tentativa unei garantări INSTITUȚIONALIZATE a interzicerii cuvântului: La Colimbari au fost dezavuați «fundamentaliștii» de orice natură deoarece reacționau, Sinodul desemnat al Fanarului a dat epitimie pentru Episcopul de Irinupole și pentru Secretarul suprem al Sfintei Chinotite deoarece l-au judecat pe Arhiepiscopul de Australia, SSP a interzis episcopilor să facă declarații publice și «îl vânează» până și pe PS de Morfu ș.a.

Ce concluzie să tragă cineva din toate acestea? Se urmărește să fie pusă o «botniță sinodală», așa încât să fie fără îndoială de vreme ce provine de la… Sinod! În deceniile precedente, deoarece situația ecumenismului, adică a căii dictatoriale spre unire, era la începuturile ei, a atras argumentări false de orice fel ca să ascundă cele ce urmează (de ex., dăm mărturie ortodoxă papistașilor ș.a.). Au mai fost păstrate argumentele pentru că situația a ajuns în impas. Neavând alte argumente plăsmuite, ca să ascundă arbitrariul, care «e viu și împărățește», mai vin cu altele la mijloc: înfricoșarea cu caterisirea, amenințarea cu darea jos din scaun, adică VIOLENȚA!

Nu este prima dată când se întâmplă în cei 2.000 de ani de istorie bisericească. Dacă se cercetează când au intervenit unele ca acestea, se va încredința că lucrurile au luat o astfel de întorsătură ori de câte ori se pregătea o tentativă de unire forțată a ortodocșilor cu ereticii. «Resursele» vechi ale diavolului rămân aceleași și astfel din fericire le mai recunoaștem. Deci doresc tăcerea oricărui opozant pentru că ne aflăm în pragul unei dictaturi politice mondiale și a unei uniri religioase… Totuși «cuvântul lui Dumnezeu nu se leagă» și mai ales în epoca noastră, când încă este garantată libertatea cuvântului.

Sursa: Presa Ortodoxă (Ορθόδοξος Τύπος)

Doi Mitropoliți sunt puși sub acuzare pentru neascultare față de deciziile Sinodului Bisericii Greciei legate de schisma ucraineană și restricțiile covid-19

Conform informațiilor exclusive puse la dispoziție de Αγγελιαφορος, Mitropoliții Serafim de Kithire și Cosma de Etolia sunt cercetați și li se întocmește un dosar de către Comisia Sinodală pentru probleme dogmatice și canonice. Învinuirile aduse se referă la nesupunerea lor față de deciziile Sinodului pe tema ucraineană și restricțiile impuse de stat și Biserică pe motiv de covid-19 de Paști.

După cum am mai scris, se știa deja că cei doi Mitropoliți sunt cercetați pentru nerespectarea și respingerea măsurilor restrictive pentru slujba de Înviere de anul acesta. Noutatea constă în faptul că acuzațiile vizează și tema ucraineană. Există și alți ierarhi, cum ar fi Nectarie de Kerkira, care au sfidat pe față restricțiile sanitare și au slujit Duminică dimineață, nu în seara Sâmbetei Mari, dar nu sunt luați în colimator. Ba Mitropolitul menționat a fost vocal chiar și împotriva schismaticilor ucraineni. Dar probabil că nu atât de incomod.

Există o fotografie cu o parte din documentul Comisiei:

Acuzațiile aduse celor doi Mitropoliți sunt următoarele:

1) răspândirea de știri false;

2) instigarea credincioșilor la nesupunere față de recomandările Bisericii și ale statului într-un grad delictual și cu primejduirea sănătății publice;

3) rătăcire teologică;

4) desconsiderarea conducerii lor bisericești superioare;

5) nesupunere;

6) smintirea foarte grea a credincioșilor.

Motivele invocate, care reies din fragmentul fotografiat, sunt că nu se supun deciziilor sinodale și-și depășesc atribuțiile primite prin hirotonie și provoacă și pe alte persoane la neascultare față de deciziile Bisericii. Apoi că denunță și acuză sistematic, prin scrisori care sunt publicate înainte de a fi citite de organele competente, Sinodul Permanent și Sinodul Ierarhiei că ar lua decizii ce contravin dogmelor Bisericii, fapt ce are ca rezultat primejduirea unității Bisericii Greciei cu Patriarhia Ecumenică pe subiecte de interes inter-ortodox și punerea la îndoială a prerogativelor canonice ale aceleia (pe subiectul ucrainean). Un alt argument este că ei provoacă sminteală credincioșilor și schismă în trupul euharistic.

Așadar, dacă până acum deciziile deviante au fost promovate prin sfidarea credincioșilor și a bunului simț, este foarte probabil ca de acum ierarhia grecească să treacă la persecuții tot mai fățișe. Pe de altă parte, se poate constata ce mare valoare are mărturisirea curajoasă a adevărului, fără de care apostazia de la credința dreaptă înaintează încet și sigur.


Categorii

1. DIVERSE, Arhiepiscopul Hrisostom al Ciprului, Arhiepiscopul Ieronim al Atenei, Grecia, Ierarhi din Cipru, Ierarhi greci, IPS Neofit de Morfou, Mitropolitul Serafim de Pireu, Pandemia de coronavirus/ COVID-19, Traduceri, Vaccinuri / legea vaccinarii obligatorii

Etichete (taguri)

, , , , , , ,

Articolul urmator/anterior

Comentarii

27 Commentarii la “BISERICA GRECIEI se raliază încă odată statului, promovând VACCINAREA drept soluția „EXCLUSIVĂ” și… testată a pandemiei Covid. Sinodul a precizat, totodată, că vaccinarea trebuie să fie o „alegere liberă”/ BISERICA CIPRULUI emite o enciclică similară, Arhiepiscopul Hrisostom amenințând cu SANCȚIONAREA preoților „dizidenți”. Spre o CENZURĂ a vocilor critice ale mitropoliților și preoților „nealiniați”

  1. Ia uite ce frumos spune medicul lui Netanyahu, ce chestie! pare ca e valabil peste tot:

    “Din păcate, și noi avem indisciplinații noștri”…
    https://www.digi24.ro/stiri/externe/de-ce-cresc-cazurile-de-covid-in-cea-mai-vaccinata-tara-din-lume-1603223

  2. “Deci doresc tăcerea oricărui opozant pentru că ne aflăm în pragul unei dictaturi politice mondiale și a unei uniri religioase…” Da!! O, da!!!!

    Asta este o alta fatzeta a dictaturii covidiene. Ofera pretextul ideal pentru eliminarea “dizidentilor”. Si mie si ASTA(pe linga altele ) mi se pare foarte important apropos de actuala situatie.

    Ii spuneam lui @Titus L. ca vaccinul NU este pecetea….inca.

    Dar acest vaccin are, din ce in ce mai evident, si o alta semnificatie decit numai cea a reducerii numarului populatiei si crearea unui precedent. Adica nu este “doar” o problema medicala. Este din pacate mai mult de atit. Si se vede din ce in ce mai clar asta. Inversunarea feroce fara nici o logica a vaccinstilor mondiali da cu adevarat de gindit. Pentru ca pina la urma daca se doreste doar scaderea populatiei, atita timp cit ai un procent de 70-80% vaccinat, adica un procent urias oricum, de ce sa te mai agiti atit de mult pentru un 100%. Chiar si un 80% isi face treaba eugenica mai devreme sau mai tirziu. Insa aceasta inversunare dupa 100% este cu adevarat remarcabila. Boris johnson spunea recent ca lucratorii care au grija de batrini trebuie sa fie vaccinati 100% in conditiile in care acesta este domeniul cu cel mai mare numar de angajati vaccinati in UK – 98% !!! El a spus foarte clar – vrem 100%. Si aceasta afirmatie a scapat usor publicului larg dar ea spune foarte mult. Pina acum 6 luni daca va mai aduceti aminte astia ne spuneau ca tinta este ca 70-80% din populatie sa fie vaccinata.
    De fapt era o miciuna.

    Insa inglobarea si inglodarea bisericii ortodoxe in mizeria asta mai insemna si anihilarea ei ca lider real de opinie! Si, de asemenea, epurarea ei de cei care gindesc cu discernamint. Daca se va realiza ce vor satanistii – unirea bisericii ortodoxe cu cele ne-ortodoxe oricare vor fi ele – da, abia atunci s-a copt buba complet si cel cu coroana inversa va putea in final sa vina.

  3. Virusul e pretext pt punerea in miscare a mecanismului masonic al vaticanului din sanul BO.
    Are loc o preluare prin fuziune de catre cultul pseudocrestin totalitar catolic, asa cum are loc in politica preluarea prin fuziune a guvernelor de catre coalitia corporatiilor in spatele carora se ascunde Banca/fiara.

  4. Expresia “omul nou” este vehiculat de mult timp, insa doar in acest timp tehnologia permite sa se creeze acest om daca gloatele planetei isi dau consimtamantul sa fie “licente” ale patentului cupolei satanice. Este un proiect la nivel planetar si reusita lui se bazeaza pe acceptarea de bunavoie a gloatelor care se fac partase constient si fara presiunea mortii planului satanic, luptand astfel impotriva Dumnezeului Celui Viu care ne-a creat si a pecetei Sale puse in om. Miza pentru cupola satanica este uriasa, de aceea s-au pus la bataie mijloace extraordinare, nu numai banesti, ci si mijloace de influenta umana din stiinta, Sanatate si Biserica. Politicienii si presa sunt deja ale lor, de mult timp.

    https://www.bitchute.com/video/3htfeussgN5v/

  5. Unirea bisericilor “zdrangane” in momentul de fata, cred ca este doar o pista falsa, au ales aceasta mutare surprinzatoare de reusita careia depind toate celelalte “proiecte”. Daca vor castiga vaccinarea, dupa asta le vor castiga usor pe toate, inclusiv unirea bisericilor scl bine stiute.
    Miza este uriasa, pentru aceea folosesc resurse la nivel planetar , utilizand abil atat prajiturica cat si nuielusa.
    La sfarsit pentru “dusmanii fericirii” din imparatia lor va ramane ca alegere doar suferinta si moartea.
    Daca nu apare “ceva” neasteptat, vor castiga partida. Multora deja li s-a inoculat refexul conditionat al purtarii mastii, o poarta cu incredere si determinare si in aer liber, chiar daca nu mai sunt constransi s-o faca si in plus sunt deja “protejati”. Acestia ii vor vana si linsa la urma pe cei NE-SUPUSI.

  6. Din pacate impresia proasta pe care mi-am facut-o de la departare despre ce se intimpla in Grecia incepe sa fie confirmata si la fata locului.
    Mastile – sint mai fanatici decit sintem noi. Doamne fereste sa intri pe undeva fara masca.Poarta masca la 40 de grade pe strada desi nu mai este nevoie. In majoritatea bisericilor purtarea mastilor este obligatorie dar nu oricum. Daca in Romania in majoritatea bisericilor nu te mai trage nimeni de maneca apropos de masti, aici vin si te piseaza sa porti masca peste nas! Oriunde te duci t elovesti la fiecare pas de personaje care -ti spun sa-ti tragi masca PESTE NAS- cu accentul de rigoare si plini de morga lui “ne purtam cu trebuie”. Atmosfera este oribila. Si atentie! Nu politia e problema ca in Romania. Ci populatia. In Romania problema sint (sau erau pina acum citeva luni….ca nu mai stiu exact) politistii care abuzau. In schimb aici “fortele de ordine” sint mult mai calme. In schimb populatia …..

    Este foarte greu sa gasesti biserici unde preotii nu poarta masti si unde lumea nu incep sa urle ca n-ai masca…. asta in conditiile in care majoritatea celor in varsta este vaccinata.

    Si, da, nu poti sa te mai urci intr-un vapor fara sa-ti ceara vaccinul sau PCR-ul sau testul rapid.

    Asa ca nu ma mira ca biserica lor se poarta cum se poarta! Si populatia e cam pe acelasi calapod!

    Asta in conditiile inc are pina acum 7-8 ani ieseau in strada cu sutele de mii pentru orice fleac. Din punctul meu de vedere Grecia e moarta! Ma rog, partial dar….. e un partial majoritar! Nu credeam c-o sa spun asta dar Romania mi se pare la ora actuala un loc mai “viu” decit ce este aici cu toate multelele lor biserici si manastiri. Abia astept sa plec.

    Sper totusi sa fie o “moarte” temporara…. desi….

  7. Si eu sunt intrigata ca unii preoti si-au facut vaccinul anticovit.

  8. Unde sa pleci Petra ?

  9. Petru: buna intrebarea….

  10. Reactii la vaccin:

    Cine citeste acest Cuvant de niste ani o sa ma creada:
    Cunosc pana acum 4 (patru) reactii la acest vaccin. Doua la persoane peste 70 de ani: apa la plamani, insuficienta cardiaca severa, cu spitalizare. Perioada de aparitie, 1-2 luni de la vaccinare (Pfizer si Johnson)
    Reactii (sau consecinte?) mai usoare la vaccin la persoane intre 30 si 40, doua aparitii: simptome de gripa, nu foarte grave dar nu cedeaza de doua saptamani: tuse, nas infundat, stare generala proasta, frisoane. (Pfizer sigur pentru un caz).

    Sigur, cunosc si cazuri fara simptome grave, adica, mai bine spus, au trecut mai repede, ceva mai mult de zece, probabil vreo cincisprezece. Dar, daca cuiva ii place sa fie o probabilitate in urma unei statistici… nu are decat.

  11. Ierarhia greaca are traditie indelungata in a se da cu pasiune de partea puterii laice si a-si trada Stapanul.
    Hotararea smintita de acum o umple de rusine si o lipseste de autoritatea duhovniceasca. Au devenit tovarasi de drum ai randasilor ocultei antihriste, vai de ei !

  12. @Petra
    Ce a trebuit să faci ca să ajungi în Grecia, în această perioadă?

  13. Dumnezeu ne scoate in cale Parinti luminati ca noi, cei nedumeriti si pacatosi, sa nu ramanem in intunericul inselarii.

    Părintele Damaschin din Sf. Munte Athos despre covid si impartasirea cu aceeasi lingurita:

    https://www.youtube.com/watch?v=AxSSsjhFU8U

  14. Biserica Greciei… Grecia arde.
    Hagia Sophia a fost luata din nou samavolnic si fara merit. Turcia arde.
    Italia, Spania, si toate locurile unde oamenii merg sa se distreze si sa piarda timpul in placeri, doar daca sunt vaccinati: toate ard.
    California arde… (if you’re going to Sun Francisco…) la fel si partea de America care i-a copiat obiceiurile si placerile, arde.
    Australia arde, sau cand nu arde e plina de jivine si paienjeni, dupa ce a topait de bucurie ca poate sa isi celebreze legal placerile spurcate.
    Biserica Rusiei… la fel cu cea a Greciei. Rusia arde.
    Chiar si Romania a inceput sa arda, pentru ca oamenii nu asculta de Dumnezeu si nu au inteles ca “Dumnezeu nu se lasa batjocorit” (cinste cui a spus).
    Si cand toate acestea nu ard, grindina si puhoaiele venite din senin fac prapad.
    Pentru ca, nu-i asa, Dumnezeu nu se lasa batjocorit.

  15. Denis:
    Multumesc pentru link-uri. Foarte trist! Am ascultat la citeva videouri acum citeva luni in care au vorbit cu dinsul doctori si alti oameni de stiinta care erau impotriva vaccinului. Altii il facuse si erau pentru. Deci ma asteptam sa ramana cel putin neutru. Cred ca fortele intunericului nu mai rabda pe nimeni si sint acolo in numar mare, sa faca rau si dezbinare. Maica Domnului sa ii apere si pe noi la fel.

  16. @Denis, Emma
    Cu adevarat trist si cumplit ce se intampa sii solutia, dupa cum spune si Iulian Capsali este rugaciunea.

  17. Devine actual ce spune Sfantul Apostol Petru si ceilalti apostoli in F.A.cap.5, 29 ca : ” Se cuvine sa ascultam mai mult de Dumnezeu decat de ceilalti oameni .” La fel si Sfantul Alexie, omul lui Dumnezeu a aplicat aceasta in viata lui.

  18. @Emma, Cristina, da, e trist, dar mie nici neutralitatea nu mi se mai pare normală în cazul acestor vaccinuri – poate când abia au apărut. Puțini de tot(episcopi și preoți) atât la greci cât și la noi, vorbesc ca fiind ceva foarte dubios la aceste vaccinuri și că ar trebui să avem foarte mare grijă cu ele. Despre copii avortați sau despre mai noile studii care arată cât de periculoase sunt ele atât pentru sănătate cât și pentru suflet nici vorbă. Auzim toate acestea de la cei de altă credință sau din alte domenii, reporteri, medici, actori etc. care arată și condamnă latura duhovnicească. Ai noștri – cel puțin BOR – par să se ascundă sub masca “neutralității” în medicină/politică pentru care unii îi și laudă. Numai că această neutralitate nu există – nu știu unde o văd unii. Patriarhia prin Bănescu și nu numai, spune clar de mai mulți ani la fel ca și în cazul măștilor că este pentru vaccin!; că actul vaccinării “este o atitudine fundamental etică izvorâtă din virtutea bunului-simț”, “responsabilitate comunitară” etc(că se pot cita mai multe). Patriarhia la noi este împotriva obligativității, nu vrea să facă presiuni, dar se declară pro vaccin și acest “pro” cred că a influențat multe suflete. Neutralitatea e convenabilă pentru unii dar nu se mai justifică în acest stadiu pentru cei care cunosc unele implicații.

    Mai nou, dacă am înțeles corect, genomul introdus prin vaccin și care poate modifica ADN-ul uman, este un fel de brevet pentru care există niște drepturi de autor/proprietar și în momentul în care ADN-ul este modificat după noul cod, “cineva” are un copyright(drept de autor/proprietar) pentru ADN-ul acelei persoane. Dacă într-adevăr este așa, atunci – duhovnicește vorbind – se poate spune ca are loc o însemnare/ștampilare/botez/renaștere/resetare etc. sub un nou nume/proprietar. Aștept să apară mai multe detalii pe acest subiect.
    Sper să intervină Dumnezeu ca să le mai încurce lucrurile și să aibă loc acea ultimă trezire a omenirei de dinaintea ultimului “vai” după cum au prevestit recent unii că va fi! Doamne ajută!

  19. Grecia arde dar toate se va termina de ziua Maicii Domnului 15 August …….Maica Domnului le va termina pe toate…….un post cu folos ,,Doamne Ajuta..

  20. Ma astetam ca preotii sa fie obligati sa fie cu vaccinul anticovid.Sper ca preotii romani sa nu se molipseasca de la greci si sa sustina acest vaccin.

  21. Iisus Hristos a fost ucis pe cruce si de catre preotii de atunci care nu au crezut in omul trimis de Dumnezeu pe pamant .Asa este si acum ,.

  22. Pingback: SCRISOARE DESCHISĂ CĂTRE STAREȚUL EFREM DE LA VATOPED, ca urmare a mesajului televizat PRO-VACCINARE din 9 septembrie 2021. Update: TRADUCEREA INTERVIULUI CONTROVERSAT (și VIDEO) - Cuvântul Ortodox
  23. Pingback: Parintele Stilianos Karpathios despre PROPAGANDA VACCINĂRII ANTICOVID FĂCUTE DE BISERICA GRECIEI: "Nu vreau sa cred ca am ajuns vremurile acelea, despre care spun proorocii de odinioara, ca CEI CARE AU FOST CHEMATI SA PASTOREASCA TURMA S-AU INTORS
  24. Pingback: MITROPOLITUL IEROTHEOS VLACHOS - PROPAGANDĂ "TEOLOGICĂ" PENTRU VACCINAREA COVID prin expedierea în derizoriu a criticilor serioase și INDUCEREA VINOVĂȚIEI MORALE a celor care refuză conformarea la injectare - Cuvântul Ortodox
Formular comentarii

* Pentru a deveni public, comentariul dumneavoastra trebuie aprobat de un administrator. Va rugam sa ne intelegeti daca nu vom publica anumite mesaje, considerandu-le nepotrivite, neconforme cu invatatura ortodoxa sau nefolositoare sufleteste. Va multumim!

Rânduială de rugăciune

Carti

Documentare