Danion se intoarce… cu noi ispitiri spre schisma/ PLOCONIRI REVOLTATOARE IN FATA “SANCTITATILOR” BENEDICT SI DANIEL/ S.S. Daniel intre opulenta sfidatoare si necinstirea parintilor/ RUGACIUNEA SALVATOARE SI CAMUFLAJUL VIRTUTII (Stiri cu tematica religioasa si recomandari duhovnicesti 3-6 iunie 2010)

6-06-2010 9 minute Sublinieri

  • Pelerinul Ortodox:

Ortodoxia în Serbia – știri actuale

În Sfânta Mănăstire Râul Negru din Episcopia de Raşka şi Prizren (ERP) din Kossovo, ieri, 3.05.2010, după Dumnezeiasca Liturghie, la care au participat şi credincioşi din toate părţile Serbiei şi din satele din împrejurimi, monahii au părăsit mănăstirea. Noul lor loc monastic va fi o regiune din Serbia centrală, pe valea satului Loznica la Cacak. Trei monahi au rămas în mănăstire până în momentul în care o vor preda locţiitorului.

MONAHII SUNT PREGĂTIŢI PENTRU ORICE JERTFĂ

După 27 de ani, Egumenul Nicolae şi-a părăsit mănăstirea. A spus: Nu plecăm din mănăstirea noastră pentru vreun scop lumesc sau aducător de câştig, profitabil. Vrem să păstrăm Credinţa Ortodoxă şi Sfânta Tradiţie şi să rămânem credincioşi părintelui nostru duhovnicesc, Episcopul Artemie, pentru că este un adevărat slujitor al lui Dumenzeu. Toate cele ce se aud de mult timp încoace în jurul Preasfinţiei Sale sunt toate calomnii şi minciuni. Suntem pregătiţi să primim orice pedeapsă ca represalii din partea autorităţii bisericeşti, pentru că am părăsit mănăstirea.

Convorbirile şi ameninţările vlădicii Amfilohie au fost fără roade. A încercat să-i convingă să nu părăsească mănăstirea. Şi le-a transmis că în cazul în care nu fac ascultare şi pleacă din mănăstire, vor suferi consecinţele şi vor fi trimişi în tribunalul bisericesc. Într-o declaraţie publică, obştea Mănăstirii de la Râul Negru, în Duminica Tuturor Sfinţilor, 30/17 mai 2010 scrie: “Am cerut permisiunea să părăsim mănăstirea şi să-l urmăm pe episcopul şi părintele nostru duhovnicesc Artemie în locul în care este exilat, dar nu ne-a fost dată. Părăsim mănăstirea pentru că ne-am pierdut încrederea în noua conducere bisericească, din clipa în care l-au îndepărtat pe episcopul Artemie din tronul Episcopiei Raşca şi Prizren, fără niciun motiv şi fără a demonstra nimic din cele cu care-l acuză. Declarăm că obştii monahale îi este cu neputinţă să rămână în casa de unde a fost exilat părintele ei duhovnicesc…”

Manastir Ţerna Reca

De semnalat că o asemenea situaţie există şi în mănăstirea Mai-marilor Voievozi de lângă Prizren, unde egumenul Benedict şi obştea contestă hotărârea Sfântului Sinod şi ameninţă că în curând vor părăsi şi ei mănăstirea. Printr-o scrisoare, Egumenul Benedict declară că el şi monahii săi nu pot să rămână în mănăstirea Episcopiei din care a fost surghiunit părintele lor duhovnicesc. A declarat: Suntem ameninţaţi cu depunerea din treaptă şi afurisirea din comuniunea bisericească pentru o perioadă de timp, dar lucrurile acestea nu vor fi un rău pentru noi, ci doar pentru cei care le impun. Suntem pregătiţi să suportăm orice pedeapsă. Şi aceasta nu înseamnă că facem neascultare şi că dispreţuim hotărârile Adunării Episcopale, ci pentru că ştim că toate calomniile şi acuzaţiile împotriva episcopului nostru Artemie sunt ticluite de către episcopul vicar Teodosie, care a acţionat ca un ucigaş de tată (patricid) în lucrarea sa.

Aceeaşi stare de tulburare domină şi în alte mănăstiri din Kossovo. Două treimi din majoritatea sârbă a monahilor sunt fii duhovniceşti ai lui Artemie şi se află în Kossovo.

Pe 30/05/2010, în Duminica Tuturor Sfinţilor, Episcopul Artemie a slujit Sfânta Liturghie în Mănăstirea Fenek împreună cu părintele Vasilie, Egumenul Mănăstirii Vratsevi. A fost multă lume şi majoritatea maicilor din Mănăstirea Kodsul. În cuvântul său, a zis credincioşilor să-L mărturisească pe Hristos şi să nu se ruşineze. Să fie pregătiţi să-şi jertfească pentru El chiar şi viaţa. S-au împărtăşit mulţi copii, iar la sfârşit au primit binecuvântarea sa cu multă dragoste.

***

VIDEO DE LA VIZITA PAPEI ÎN MUCENICESCUL CIPRU (SOSIRE – SLUJBĂ ECUMENISTĂ)

VIDEO DE LA SCHIMBUL DE MESAJE ÎNTRE ARHIEPISCOPUL CIPRULUI ŞI PAPĂ ÎN CATEDRALA SF. IOAN DIN LEVKOSIA (5 IUNIE 2010)

RUGĂCIUNE ÎN COMUN LA SLUJBA ECUMENICĂ ÎN BISERICA ORTODOXĂ SFÂNTA CHIRIACHI HRISOPOLITISSA DIN PAFOS

(de remarcat si scandarile acumpaniate de tobe din partea “galeriei” care-l aclama pe ereticul ce-si zice Papa, exact in forma de pe stadion!)

FOTOGRAFII INEDITE CU PROTESTELE CREDINCIOŞILOR ORTODOCŞI ÎMPOTRIVA VIZITEI PAPEI ÎN PAFOS

Care ierarhi din Cipru nu au participat la primirea papei la Arhiepiscopie?

Declaraţii ale Mitropolitului de Pafos după cea de-a doua şedinţă ordinară din acest an a Sfântului Sinod al Bisericii Ciprului

Episcopul Tichon Ivanov (епископ Тихон), președintele Diocezei Europei Centrale și de Vest a Patriarhatului Bulgar (habar nu am dacă am tradus bine denumirea), mi-a dat un exemplu de umilință greu de imaginat pentru un preot Ortodox în fața eresului catolic. În loc să combată papalitatea acesta nu doar îngenunchează dar o face cu un asemenea zel încât, pe mine unul, m-a șocat. Mai mai că nu cade când se aruncă umil la picioarele ereticului.

Îngenuncheat de însuși satana (care mereu își bate joc de supușii lui), acesta se trântește și a doua oară la picioarele papei și îi sărută din nou cu nesaț mâna, ca un copil recunoscător ‘părintelui său‘, stăpânitorul lumii acesteia.

Sper să nu smintesc cu acest video dar e bine să știm cum merge treaba fiindcă pe mine m-a uimit. Nu înțeleg cum se pot lepăda astfel de credință. Pentru putere și bani chiar poți face orice? …

  • Roman Ortodox in Franta:

“Partea preotului”…emisiunea de la RAI 3

“Partea preotului” (“Il boccone del prete”) este un documentar din in cadrul emisiunii “Report”, o emisiune incendiara la adresa Vaticanului, si care a fost difuzata de postul de televiziune italian RAI 3, la o ora de maxima audienta duminica seara, 30 mai 2010. Emisiunea trateaza afacerile imobiliare ale Vaticanului, analiza veniturilor, dar si multe alte aspecte mai putin cunoscute. Asadar lumea catolica a fost zguduita nu numai de scandalurile pe seama pedofiliei, dar si pusa sub lupa necrutatoare a lui Paolo Mondani, realizatorul emisiunii.

Danion se intoarce!?

Pai deh, doar incepuse un alt Post, nu? Asa ca era timpul sa se bage in soba “carbuni” noi de tulburare… Nimic nou, de fapt, pentru stilistul nostru “acoperit”, obsesia atacarii BOR ca “eretica” si “apostata” a ramas singura misiune otravita pe care a primit-o de la tatal minciunii si al ravnei nesocotite. Dumnezeu sa-i dea mila si pocainta, iar pe noi sa ne tina departe de toata otrava aducatoare de schisma!

  • Pustnicul digital:

Despre Harul din BOR și despre liniștea cea bună (true story)

Poltergeist în Maramureș … dacă e real

Ce faci în fața unei astfel de ispite?

Cine este «stăpânitorul lumii acesteia»?

(…) Nu este asa ca v-ar fi placut sa citit in ziar aceasta stire? Din pacate, Romania nu e Serbia iar Daniel nu e Pavel. Stirea reala nu e nevoie sa v-o relatez eu, probabil ati vazut deja cum este terfelit inca o data numele ortodoxiei in presa, din pricina vremelnicului nostru patriarh. Ce nu am inteles, al cui e Phantom-ul, caci din ce stiu eu Daniel avea un A8 (conform Realitatea).

Ca fapt divers mi-a trecut prin minte ca si Basescu si-a luat masina noua. Macar de ochii lumii, asta si-a luat Duster, o masina romaneasca si cu mult mai modesta.

  • Adevarul:

Patriarhul Daniel, Preafericit cu aur şi lux la întâlnirea de 40 de ani cu colegii de liceu / CLICK AICI PENTRU GALERIE FOTO

Trinitas TV, televiziunea personală a Patriarhului Daniel, a avut exclusivitate la “ora cea de taină” din Banat”

Absolvent al colegiului din Lugoj, Preafericitul Daniel, Patriarhul Bisericii Ortodoxe Române, s-a reîntâlnit cu colegii. În timp ce foştii lui colegi de liceu se tem pentru pensii scăzute, Patriarhul a coborât dintr-o limuzină de lux şi a făcut donaţii în aur. […] După „ora de dirigenţie” ţinută de profesorul de sport Francisc Corbeanu, colegii au încercat să depene amintiri din vremea liceului cu Preafericitul Daniel, dar acesta nu a fost prea deschis la conversaţie. Patriarhul a donat şcolii o cruce imensă de aur şi mai multe cărţi pe teme religioase. Discursul invitatului de onoare a fost exclusiv religios. Preafericitul Daniel a participat la o masă festivă. „Ştiam că Daniel va ajunge sus. Avea vocaţie religioasă şi l-am susţinut. A fost un elev special”, a spus fostul diriginte, Francisc Corbeanu. (…) Înainte să plece la masa festivă, Patriarhul s-a pozat cu foştii săi colegi, pe care i-a şi binecuvântat apoi. Din cauza programului strict, Daniel nu va mai ajunge la mormântul părinţilor săi din satul natal.

Trinitas TV, televiziunea personală a Patriarhului Daniel, a avut exclusivitate la “ora cea de taină” din Banat

Fratele Patriarhului trece la catolicism: “La moartea părinţilor noştri, Patriarhul a falsificat actele”

Gheorghe Ciobotea, fratele Preafericitului Daniel, s-a supărat pentru că Întâistătătorul Bisericii Ortodoxe Române l-ar fi lăsat în stradă. Patriarhul Daniel a venit la Lugoj cu limuzina pentru a sărbători 40 de ani de la terminarea liceului. La câţiva kilometri distanţă, fratele său îşi deplângea sărăcia.


O noua mostra de linguseala groasa si scabroasa marca Bichir. Nu merita citat nimic din articol, dar unele comentarii chiar sunt mult mai interesante:

am citit jumatate din articol….mi-e greata! parca sunt discutii despre s.e.xul ingerilor in timp ce Bizantul cade….prenesimtirea, preacheltuirea, preaconstructorul de catedrale degeaba, dar mai simplu, nu-i spunem in nici un fel, ca aluia de a dat foc templului Artemisei…

Bichir , cel mai ipocrit si mai antipatic personaj , din cate mi-a fost dat sa vad. Esti libidinos si slugarnic pana si in poza. Sper sa nu am “norocul” sa te cunosc in realitate vreodata. Personajele de genul tau imi creeaza o scarba teribila.Atitudinea ta miloaga, se simte pana si in scris, este a unui om slab si libidinos.

NU MAI AI LOC LA ACCES DIRECT? CIUDATA COMPORTAREA ACESTUI ”EVLAVIOS” .HOTARASTE-TE ORI LA EMISIUNI GEN ACCES DIRECT ORI CU TAMAIEREA INALTILOR PRELATI. ORICUM ARTICOLUL DE FATA NU SPUNE DECAT CA TARA ARDE SI BABA SE PIAPTANA.

poate SATIETATEA SA…
Mai lingusitor articol nici in scanteia nu vedeai…

Da Bichire, ramane cum ai stabilit, speram ca Preafericita Sa Securita…, pardon, Sanchitate sa-ti citeasca pupaciunea si sa te rasplateasca!! Puahh!

dar asta e articol de evenimentul zilei? nu putea fi trimis la ziarul bor, ‘lumina’? si doar vi s-a mai spus ca sanctitatea sa = sfiintia sa. atunci hai sa folosim neologismele si in celelalte abordari, de ex. sa spunem spirit /sfantul spirit in loc de duh / sfantul duh, confesiune in loc de spovedanie, revelatie in loc de apocalipsa, euharistie in loc de impartasanie, mesa in loc de liturghie .. you name it! de ce nu faceti intreaga aliniere, d-le bichir, de ce numai o singura expresie?

Am spus cu alta ocazie ca atunci cand unele persoane nu se remarca prin fapte marete, incearca sa le suplineasca prin insusirea unor titulaturi cat mai pompoase. Care este diferenta intre a te numi intr-un fel sau in alt fel, daca ne raportam din punct de vedere spiritual? Intr-o lume postmoderna asemenea titulaturi creaza distante inimaginabile intre liderii spirituali si credinciosi, iar cu trecerea anilor acestea se demonetizeaza si cer alte titluri mai extravagante si mai insubstantiale. Nu a spus Hristos, ca cel care vrea sa fie cel dintai sa fie slujitorul tuturor, ori poate sluga sa se numeasca sanctitate ? (…). Teologul ne mai relateaza ca ,,N-am putut continua discuţia, pentru că unul dintre aplaudacii din zonă, carei lingea mâna, mi l-a răpit din faţa ochilor. Dar nu m-am lăsat şi am continuat să folosesc acelaşi termen: Sanctitatea Sa”. Care este sensul ploconelii? Florin Bichir constata pe buna dreptate ca liderii spirituali se inconjoara de ”aplaudaci care ling mana”, dar se intampla acest lucru si pentru ca titulaturile umflate incurajeaza astfel de atitudini… Ce s-ar intampla daca s-ar renunta la titlurile inumane (chiar angelice) si am deveni mai umani? Am deveni mai putin credinciosi?

Nu-i mai bine ca lu` dom` Daniel sa i se spuna fie Don Daniel, ca unui veritabil “nas” mafiot, fie “sublime si ilustre frate“, ca unui veritabil mason?

Dupa cum spunea un forumist data trecuta la acelasi subiect: “asta e problema nr 13000 a ortodoxiei”!

***


 

  • Ramura inflorita:

Ce nu se spune despre metodele contraceptive?

Filmul “O fereastra spre interior”

***


  • Ciprian Voicila:

O icoana a Parintelui Sofronie Saharov, pictata de monahul Haralambie de la Vatopedu

Stareţul Dionisie de la Colciu despre dragoste si viata mirenilor

Mitropolitul Antonie Bloom- Credinţa în om

Cum a trăit Adrian Oprescu înfometarea aplicată deţinuţilor politic

Marcel Petrişor- Nea Petrică Ţuţea Românul

Ernest Bernea- Lumini în necunoscut

Virgil Maxim despre Părintele Daniil Sandu Tudor

  • Cristian Stavriu:

Uneori virtutea poate fi un camuflaj!…Arh.Simeon Kraiopoulos

Comportamentul nefiresc!…Arh.Simeon Kraiopoulos

Necredinta chinuie sufletul!

Spurcatul sădeste în noi părerea de sine!…Sf.Teofan Zăvorâtul

Baticul o dovadă de virtute sau de fariseism?…pilde

  • Crestinortodox.ro:

De ce poarta femeia batic in biserica

Schimbarea numelui si botezarea din nou

  • Calin Dragan:

Procesiune cu moaștele Sf. Siluan la Orăștie (septembrie, 2009)

Avva Daniil – „Obicei are mandria diavolului, sa cada prin smerenia poruncii lui Hristos”

4 Iunie: Pomenirea Cuviosului Alonie. Apoftegma: „De nu va zice omul întru inima sa că eu singur şi Dumnezeu suntem în lume, nu va avea odihnă”

Zicerile / apoftegmele lui avva Alonie din Patericul Egiptean:

1. Zis-a avva Alonie: “De nu va zice omul întru inima sa că eu singur şi Dumnezeu suntem în lume, nu va avea odihnă”.

2. Zis-a iarăşi: “De nu as fi stricat tot, n-as fi putut să mă zidesc; adică, de n-as fi lăsat tot ce mi se pare bun din voinţa mea, n-as fi putut să dobândesc faptele bune”.

3. Zis-a iarăşi: “De va voi omul, de dimineaţa până seara ajunge în măsura dumnezeiască”.

4. Întrebat-a odată avva Agaton pe avva Alonie, zicând: “Cum voi putea tine limba mea să nu grăiască minciuni?” Şi i-a răspuns lui avva Alonie: “De nu vei minţi, multe păcate ai să faci”. Iar el a zis: “Cum vine aceasta?” Şi i-a răspuns bătrânul: “Iată doi oameni au făcut înaintea ta ucidere şi unul a fugit în chilia ta. Şi iată dregătorul îl caută pe el şi te întreabă zicând: “Înaintea ta s-a făcut uciderea?”. De nu vei minţi, dai pe om la moarte. Mai bine lăsă-l pe el înaintea lui Dumnezeu fără legaturi, căci El ştie toate”.

Bătrânii, leul și dreapta judecată

Părintele Serafim Rose – Despre Rai

Rugãciunea mi-a salvat viaţa – interviu cu scriitoarea Aspazia Oţel-Petrescu

    Doamna Aspazia Oţel Petrescu este una din nenumãratele femei care au pãtimit ani de zile în temniţele comuniste şi care au avut în suflet o imensã dragoste de neam şi ţarã. În cei 14 ani de detenţie a trecut prin mai multe închisori : Mislea, Dumbrăveni, Miercurea Ciuc, Jilava, Botoşani, Arad. Chinurile l-a care a fost supusã le-a rãbdat cu vitejie şi credinţã în Dumnezeu, iar Domnul cel atotmilostiv i-a purtat de grijã, a mângâiat-o, i-a adus bucurii duhovniceşti şi a ajutat-o sã depãşeascã momentele critice.

Doamna Aspazia ne povesteşte despre bucuriile şi necazurile trãite împreunã cu camaradele, despre dragostea în Hristos dintre domnia sa şi colegele de celulã, despre rugãciunile în comun, rugãciuni puternice care au salvat vieţi. Cutremurãtoare este minunea petrecutã la izolator, când fiind închisã într-o camerã plinã de şobolani, risca sã fie mâncatã de aceste jivine. Atunci a strigat cu disperare cãtre Domnul şi dintr-o datã totul în jur s-a luminat, iar în suflet a simţit o mare bucurie. Starea aceasta a durat douã zile pânã când a venit procurorul sã o ancheteze.

    […]

Transsexualul şi hermafroditul: noile modele pentru tineri?!

După căderea comunismului s-a spus că am intrat într-o epocă în care ideologiile au murit, că după aşa-zisa moarte a religiei şi apoi a ideologiilor, omul a ajuns în sfârşit la maturitatea post-religioasă şi post-ideologică. Nimic mai puţin adevărat: societatea contemporană pare să fie mai plină de fantasme şi ideologii decât în trecut. Este şi cazul ideologiei de gen ce a început să-şi strecoare veninul încă de acum câţiva zeci de ani, punând vrajbă între bărbaţi şi femei, proclamând uneori chiar drepturile femeii împotriva bărbatului şi al cărei ultim rod este confuzia genurilor şi moda transsexualismului. Noile ideologii ce au împânzit spaţiul occidental fac din sexualitate esenţa omului şi caută să revoluţioneze într-o încercare fără precedent natura umană.

„Ieşind din Papism, m-am supus glasului conştiinţei mele – care era glasul lui Dumnezeu Însuşi” – partea a II-a

În cadrul rubricii Convertiri prezentăm partea a două din impresionanta convertire a unui călugăr catolic franciscan la ortodoxie. Pavel de Ballester-Convolier (1927-1984), devenit episcop ortodox al Nazianzului relatează procesul trecerii sale Ortodoxie, proces ce constituie în acelaşi timp o treptată luminare a sa asupra resorturilor de bazã ale Catolicismului: Papa, ca Monarh suprem al Bisericii, îl înlocuieşte pe Hristos, adevăratul Cap al Acesteia. Grăitoare în acest sens este atitudinea unui preot iezuit care i-a spus viitorului episcop ortodox că pentru iezuiţi făgăduinţele fecioriei, ascultării şi neagonisirii sunt mai puţin importante decât cea a supunerii necondiţionate faţă de Papă: „Ca atare, prefer să merg în iad cu Papa, decât în rai cu toate adevărurile voastre.”

Ascultarea: calea credinţei care biruieşte lumea – interviu cu pãrintele Veniamin de la Mãnãstirea Putna (partea a doua)

Pãrintele Veniamin aratã care sunt motivele pentru care copiii nu-şi ascultã pãrinţii. Pãrintele atrage totodatã atenţia asupra efectului negativ pe care îl are televizorul considerând cã „televizorul este Sodoma şi Gomora în casa creştinului, este cutia diavolului, mai ales în ziua de astăzi, pentru că nu toţi pot să-şi fie stăpâni pe trupul lor, să-şi ocârmuiască gândurile după legile lui Dumnezeu”. În ceea ce privesţe ascultarea pe care o datorãm conducãtorilor, ieromonahul Veniamin afirmã hotãrât cã atunci când stăpânirea devine periculoasă şi ne obligă să împlinim nişte legi anticreştineşti, nu se cuvine să-i mai ascultăm şi este bine ca fiecare creştin să ia atitudine. În astfel de situaţii chiar şi monahii trebuie să iasă şi să mărturisească, să pătimească pentru Domnul Hristos, să rabde, să sufere, luptând pentru credinţa cea adevãratã.


Categorii

Cazul Danion Vasile (2010), Ecumenism, Episcopul Artemie, Ierarhi din Cipru, Ierarhi sarbi, Mitropolitul Amfilohie Radovici, Pagini Ortodoxe, Patriarhul Daniel, Patriarhul Irineu al Serbiei, Razboiul impotriva familiei / vietii/ copiilor, Stilism

Etichete (taguri)


Articolul urmator/anterior

Comentarii

43 Commentarii la “Danion se intoarce… cu noi ispitiri spre schisma/ PLOCONIRI REVOLTATOARE IN FATA “SANCTITATILOR” BENEDICT SI DANIEL/ S.S. Daniel intre opulenta sfidatoare si necinstirea parintilor/ RUGACIUNEA SALVATOARE SI CAMUFLAJUL VIRTUTII (Stiri cu tematica religioasa si recomandari duhovnicesti 3-6 iunie 2010)

<< Pagina 1 / 2 >> VEZI COMENTARII MAI NOI

  1. Un mars pentru viata a avut loc si la Iasi si a fost condus chiar de mitropolitul Teofan; acesta a fost duminica trecuta si a pornit de la Teiul lui Eminescu,unde s-a citit Acatistul Bunei Vestiri. Or fi avand ierarhii pacatele lor,dar Bunul Dumnezeu tot ii lumineaza si nu suntem parasiti. Asa ca deocamdata o fi razboiul greu si dracul puternic ,dar nu suntem parasiti de Dumnezeu,ba cred ca putem asista la surprize extrem de placute

  2. Cred ca se face o confuzie intre Phantom care este model de Rools Royce si Phaeton care tine de Volkswagen.
    Iar pilda din pateric pe care ati scris-o mai sus referitoare la minciuna cred ca trebuie explicata putin ca sa nu se faca confuzie intre marturie mincinoasa si morala acelei pilde pe care nu prea am inteles-o in totalitate.
    Asta mi-ar mai lipsi, sa protejez criminali in serie sau proxeneti,asa ceva chiar n-am facut pana acum si nici nu vreau sa fac.Societatea trebuie curatata de asemenea personaje,iar crestinul trebuie sa contribuie din plin la aceasta,bineinteles respectand morala crestina adica imbinand in mod rational dragostea,dreptatea si ieratrea,in functie de caz.

  3. @ “bandit mistic”:

    Pai nickname-ul nu-ti este inspirat tocmai din vietile celor care au ales sa nu-si denunte aproapele, cu pretul inchisorii si al torturilor celor mai crunte? In “Jurnalul fericirii” Steinhardt vorbeste, chiar pe la inceput, despre asta. Cum a intrat el in crestinism, paradoxal, mintind… Dar mintind nu pentru vreun interes propriu, ci tocmai ca sa nu-si tradeze prietenii!

  4. @admin:
    Cei din inchisori nu si-au denuntat aproapele pentru ca nu aveau de ce.Detinutii politici nu protejau crima organizata,nu de asta au facut ei inchisoare,e mare diferenta.Iar daca si-ar fi turnat prietenii la securitate ar fi savarsit un pacat,sa nu ma intelegeti gresit.
    Daca eu omor un om in fata ta si esti chemat in fata instantei sa depui marturie,cum ar trebui sa procedezi sa minti sau sa spui adevarul?

  5. Frate, dar cine-a zis sa protejezi crima organizata?! Noi am spus cam in ce gen de situatii putem aplica acel cuvant si noi. Iei lucrurile mult prea in litera aici. Sensul este acela de a nu absolutiza sau a face idol dintr-una dintre aceste porunci mai mici, asa cum au tendinta unii. Sensul mai clar reiese din alte pasaje ale parintelui Steinhardt: http://www.cuvantul-ortodox.ro/2008/03/28/parintele-nicolae-steinhardt-cuvinte-si-pilde-pentru-dreapta-socotinta-si-ne-absolutizarea-virtutilor/

  6. Dar intrebarea mea nu era retorica. Daca eu as face asa ceva ca sa-l jefuiesc pe om,cum ar trebui sa procedezi sa minti sau nu?

  7. Pentru noi nu e nicio surpriza, stiam din ce grupare face parte si maica. Iar despre subiect cred ca stii foarte bine ce pozitie transanta avem… Nu ziceam ca e vremea cernerii? Domnul sa o miluiasca si pe ea, si pe noi toti!

  8. Maica, Danion…se leagă.

  9. Ce ţi-e şi cu convertiţii ăştia…

  10. Asemanare exista si intre Maica E si K.K. : amandoi si-au descris cu lux de amanunte trecutul “glorios” de dinainte de convertire.

  11. @Loriana – doar ca nu scrierea unei autobiografii este problema in sine, ci modul in care a fost scrisa si roadele ei.

  12. “Jurnalul” Maicii Ecaterina mie mi s-a parut de alta factura, ca duh. Poate ma insel, dar nu i-as pune deloc in aceeasi categorie din acest punct de vedere, ci exclusiv din perspectiva ispitelor curente. Nu cred ca este cazul sa cautam acum semne in biografia oricui vedem ca deraiaza intr-o forma sau alta. Traiectoriile convertitilor pot sa fie extrem de diferite, iar caderile pot sa “pasca” pe oricine. Sa luam deci si noi aminte, cu frica si cutremur, fara sa-i judecam pentru ca au cazut, ci doar delimitandu-ne de convingerile si actiunile lor gresite.

  13. Danion Vasile ne anunta ca si-a reinceput activitatea pe blog. A pus, mai nou, maneaua cu dusmanii ( Dumnezu, mai devreme ori mai tarziu ii va judeca cu toate ale lor şi va face dreptate). Toti dusmanii sai “vazandu-se direct vizaţi de către luările mele de poziţie, şi nefiind în stare să demonteze punctual afirmaţiile mele, s-au grăbit să îmi deformeze poziţiile. Au folosit o metodă tipic sectantă, scoţându-mi afirmaţiile din context şi răstălmăcindu-le după bunul lor plac.”Cancanul-ortodox” nu predicatorul Danion il serveste norodului binecredincios, ci Roncea, Razboi intru cuvant, Parisul, pr Justin, pr Eftimie de la Huta, Lumea credintei, blogurile mari si mici etc. Vorba mitropolitului Corneanu “N-am de ce ma pocai”. Si noi care credeam ca Danion o va face, cerandu-si ierater pentru atcaurile grosolane la adresa marilor duhovnici. In schimb, predicatorul ne anunta insa despre “atacurile grosolane la adresa mea”. Bine ai revenit in blogosfera,frate Danion, si mai lasa-ne si pe noi sa comentam pe blogul dumitale, nu ne respinge umilele comentarii, dupa princpiul ” piara dujmanii de pe blogul meu”.

  14. Despre cine spun oare Sfintii Parinti ca nu poate sa se pocaiasca???
    Dupa, cum zice admin2 acum, si Sf Arhanghel mai inainte, sa luam aminte!

  15. @velea. Acum au reanceput atacurile.http://www.danionvasile.ro/blog/2010/06/07/apostaziabisericiiantiohiei/. Citez un fragment din articol: “Oricum, prin faptul că până în ziua de astăzi BOR nu a condamnat acest document s-a făcut părtaşă rătăcirilor Bisericii Antiohiene, cu care se află în comuniune liturgică…)” Adica nu putem sa avem comuniune liturgica nici cu o Biserica Ortodoxa acum, anume patriarhia Antiohiei. Stiu ca este un act eretic si ca BOR doarme ca de obicei dar sa spui lucrul asta e prea mult.

  16. Pentru cine are timp, un interviu din 1999 al pr. Arsenie Papacioc. Foarte lamuritor:

    http://www.vimeo.com/7749979

  17. @admin: -referitor la Danion Vasile, teologul-

    fratilor, eu nu ma pricep la subtilitati teologice asa ca stau io aci si ma gandesc putin, cu mintea mea proasta. Si zic asa:

    1. Danion zice ca har in BOR nu prea. Ca au comis ba una ba alta si nu de ieri de azi, ci de cincinale si decade. Aproximand, juma de secol daca nu mai bine…Sa zicem ca e asa. Bun.

    2. Danion e un convertit la Ortodoxie, in BOR. Intreb si eu: de cand? Nu stau acu’ sa caut dar zic 20 de ani asa, cu aproximatie. Bun.

    3. Daca Danion s-a convertit recent, inseamna ca s-a convertit dupa ce BOR-ul a cazut si daca e sa ma iau dupa el, la momentul acela in BOR nu era har. Bun. Notam si asta la catastif.

    4. a) Daca atunci cand Danion s-a convertit, in BOR nu era har, atunci la ce s-a convertit?
    b) Daca nu era har inseamna ca nici convertirea lui nu s-a produs, de fapt.

    Drept urmare, logica mea simpla de taran cu mintea in colturi imi spune ca, din moment ce nu a avut parte de har, Danion nu a avut parte de convertire. Si ca o urmare fireasca, se afla intr-o continua ratacire nefiind nicidecum in dreapta credinta.
    Concluzia: sustinand asemenea lucruri Danion nu are cum sa fie decat in ratacire.

    Sa-i tina si lui cineva un mic curs de logica. Daca de teologie e deja atat de toba incat da lectii si Marilor Parinti ai neamului apai insamna ca o sa priceapa repede si notiuni elementare de logica. Poate asa intelege.

  18. Alin,daca :”in Bor nu era har…”,lasindu-l pe Danion la o parte,inseamna ca si noi ratacim,nu…rezulta?Mai umbla la logica aia putin.
    Ps:Si eu sind doar un taran prost si poate gresesc.Scuze!

  19. Ovidiu: care “noi”, prietene?

    Eu tocmai despre situatia lui Danion vorbesc si pun lucrurile in perspectiva lui. Prin urmare, sa-l lasam pe Danion la o parte nu avem cum. N-ar mai avea nici o logica. Pricepi matale?

    Si ca sa ti fie si mai clar si tie dar si altora:

    a) daca pornesc de la premisa ca Danion nu are dreptate, atunci se afla in ratacire. asta-i clara.
    b) daca pornesc de la premisa ca Danion are dreptate atunci ajung la aceeasi concluzie: se afla in ratacire. pe asta am demonstrat-o mai sus.

    Prin urmare, repet: oricum ar fi, Danion nu are cum sa fie DECAT in ratacire.
    ce ma mir e ca pana acum nu si-a pus nimeni problema la modul acesta atat de simplu.

  20. ovidiu,
    fara logica, dar cu judecata: da, dupa Danion, duhovnicul meu care a fost hirotonit acum 15 ani nu e de fapt preot, deci nu am pacatele dezlegate chiar daca le spovedesc,si ma impartasesc cu paine si vin. E valabil si pt altii, dupa judecata lui Danion. De aceea e f grav ce spune, pentru ca ne priveste pe multi dintre noi.
    Nu ai citit cu atentie ce a spus Alin.
    Iertare!

  21. @ Alin:

    Simpatica demonstratie, intr-adevar. Una din putinele situatii in care si logica elementara si Duhul se intalnesc in concluzii 🙂 Dar noi mergem mai ales pe logica Duhului, e mult mai sigura in cazuri din astea. Danion ti-ar spune ca el n-a afirmat niciodata (public – hi-hi) ca BOR nu are har, asa ca se poate demonta silogismul plecand de la premisa. E in stare de teorii sofisticate aici, de tot felul de alambicari de-ti sta mintea in loc. Asa ca tot mai sigur, aici si mereu, e sa mergem pe calea “gustului” sarii, a pipairii Duhului si a roadelor, asa cum ne-au invatat Mantuitorul, Apostolii, Parintii….
    http://www.cuvantul-ortodox.ro/2007/04/17/salvarea-ortodocsilor-de-astazi-i/

  22. Am observat calea pe care mergeti si incerc sa merg si eu pe ea, taras-grapish asa. Dupa puterile mele.

    Ce voiam eu sa subliniez e ca, se pare, Danion nu mai simte Duhul. Si tot dupa cum mi se pare mie nu mai e receptiv la a asculta decat ce vrea sa auda. Lucru extrem de periculos si cam semn clar ca ceva nu e in regula.
    Uneori, poate ca nu trebuie risipit margaritarul, aduse argumentatii duhovnicesti si dezbatut problema la infinit (ceea ce se si intampla, pentru ca vrajmasu ii teolog bun din cate am inteles). Ci trecut la lucruri simple si la obiect. Ca de exemplu, demonstratia de mai sus. Sau o palma peste ochi, desi ma indoiesc ca are Danion un apropiat care sa-l plezneasca acum.

    In fine, dincolo de desbaterile promovate de ‘mnealui, pentru mine un lucru e clar si vorbeste de la sine, fara nici o putinta de tagada: minunea cu Sfintele Moaste ale Sfintilor Inchisorilor. Nu degeaba i s-o intamplat. Insa Danion, in loc sa dea slava lui Dumnezeu si sa lase alte teologhiseli trecand la a vorbi si mai mult si mai tare despre Sfintii Inchisorilor, ce face?
    In loc sa o vaza in lumina in care trebuie, el o vede ca o confirmare a actiunilor sale. Slava desarta, parca asa ii spune…vai de noi, dar nimeni nu e scutit de ispite si caderi. Sa speram ca o sa vedem si ridicari.

    Si ma mai uit la un lucru: un proiect la care s-a inhamat Danion alaturi de inca altii. http://www.sfintii-inchisorilor.ro/program/
    Citesc acolo si vad o insiruire de nume, vad planuri marete si vad ca au luat binecunvantare de la Parintele Justin.

    Intr-un an si jumatate, 20 de postari din care jumatate promoveaza conferinte, carti sau aparitii televizate ale lui Danion. In 2010, un singur post prin luna martie. Intre septembrie 2009 si martie 2010, liniste totala.

  23. @alin

    Ai perfecta dreptate.
    Pe mine m-a deranjat faptul ca nu a continuat:
    1. actiunea de anul trecut impotriva catuselor electronice…multa lume inca nu are habar ce inseamna acte biometrice si cipuri in acte
    2. actiunea “din teminte spre sinaxare”
    Cum spunea doamna Emilia Corbu, doctor in istorie, se pare ca toti cei care au vrut sa scoata la lumina adevarul despre sfintii inchisorilor au avut parte de ispite mari (m-as fi mirat sa nu). Asta este ispita lui Danion, sa se lase imprastiat si sa nu duca la capat campaniile incepute si care i-ar fi adus toata lauda si cinstea si aici in viata asta si in ceruri.

  24. @ CristinaP:

    Si totusi sa stiti, oricat ar parea de ciudat, ca e mai bine asa… ca s-a vadit. Era mai rau daca ar fi continuat si cu acelea si ar fi inselat mai rau lumea. Asa, cel putin, deschidem ochii.

    Daca ar fi fost doar imprastiere… era bine. Dar n-a fost doar atat, din pacate.

  25. asa e frate admin…din pacate ai dreptate.
    Ma gandeam si eu ca daca s-ar fi angajat in astea doua in mod serios n-ar mai fi “avut timp” de devieri spre dreapta.

  26. La varsta de 23 de ani „fratele” DV a facut un „salt mortal” intre anii lui intensi de yoga si de tantra yoga, la propovaduirea crestinismului la care se convertise recent.

    Anii de studentie la teologie nu au fost totusi suficienti pentru a trece prin „catharsisul” necesar curatirii de „intoxicatia” orientala. Aceasta anomalie avea sa-si arate efectele mult mai tarziu, adica in zilele noastre. Ne curatindu-se complet de balastul acumulat anterior, DV s-a aruncat intr-un carusel al propovaduirilor, conferintelor tinute pe banda rulanta, al numeroaselor articole in diferite publicatii si pe propriul site, al publicarii a tone de carti cu diferite subiecte de interes religios, si mai ales cu „carlig” la publicul tanar. Totul fiind facut intr-un duh al unei sigurante de sine exagerate, ca sa nu o numim mandrie … Daca ar fi luate la „puricat :)” toate aceste scrieri si conferinte, ar fi de constatat cu stupoare tot felul de lucruri explicate nu prea duhovniceste, concepte inexacte sau prezentate de o maniera aproximativa si superficiala, si de asemenea abordarea nu prea crestineasca in litera si in spiritul ei a unor subiecte precum este sexualitatea. Bineinteles ca toate acestea pot fi analizate numai de preoti si duhovnici cu multa experinata si discernamant.

    Eu cred ca DV prin firea lui, prin dorinta de a iesi cu tot dinadinsul in evidenta, de a soca, de a se face remarcat, de a iesi din rand, s-ar fi aflat oricum in centrul atentiei (prin bai de multime), si ar fi provocat controverse, indiferent in ce domeniu si-ar fi ales sa-si desfasoare activitatea in viata, … pentru ca asa e el, unic si fara egal …

  27. Atat Maica Ecaterina cat si Danion Vasile sunt intr-o pozitie vulnerabila, mult mai vulnerabila decat a noastra, a celor ce scriem aici. Rataciri pot fi gasite in biografia oricui. Nu pentru acele rataciri sunt ei atacati aici, ci pentru ceea ce sustin. Ei demasca apostazia Bisericii Oficiale, cauta solutii, dar nu gasesc!

    Daca ei sunt rataciti, noi nu avem de ce ne tulbura. Dar daca au dreptate, atunci avem motive. Fiecare vrea sa isi pazeasca linistea si sa se simta bine acolo unde este.

    Dar daca Biserica noastra este in Apostazie, atunci s-a dus linistea, mai ales ca solutii la indemana, naturale si fara suferinta nu sunt. Nu acum si nu in Romania! Atunci, unde si cum ne mai ascundem de durerea pe care, de drept, trebuie sa o simtim in asemenea clipe? Si cu ce duh ne vom ruga? SI ce vom cere?

    Voi spuneti aici: “noi suntem acolo unde trebuie! Acestia sunt rataciti!”
    Dar ei isi risca pielea, ei sunt cantariti, scuipati si izolati, nu voi!

    Dar lupta pentru marturisirea adevaratei credinte nu au inventat-o ei!
    Exemple exista si cele mai recente vin mai ales din Rusia, acolo unde ortodocsii cu stofa de martir au intrat in catacombe.

    Acesta istorie duhivniceasca se poate afla. A fost ascunsa dar incepe sa nu mai fie!
    Bunaoara, chiar pe site-ul Maicii Ecaterina au inceput sa apara traduceri din cartea “Sfintii Catacombelor Rusiei” de Ivan Andreiev si Seraphim Rose.
    Daca tot la fel ganditi si simtiti (inclusiv despre Maica Ekaterina si Danion) dupa ce cititi acele marturii, atunci cu adevarat trebuie sa ramaneti la parerea pe care o aveti acum!

  28. @Tiberiu: solutiile le-au gasit demult si o stii, doar daca nu faci parte din categoria naivilor care isi inchipuie ca Danion et comp. au vreo suparare sufleteasca cu privire la statia de sosire din BOR. Spune-mi, exista vreo prigoana a statului si a oficialilor clerici asupra sectelor stiliste? Sunt recunoscute de stat, au siteuri internet, publica ce vor si spun ce gandesc.
    Cine sunt, in schimb, prigoniti, injurati si tinuti de rau, atat de lingaii din Deal cat si de schismaticii ascunsi? Exact acele madulare fidele Bisericii lui Hristos care marturisesc adevarul din interior, cu durere. Nu exista niciun ierarh stilist sau catacombnic care sa treaca prin prigonirea prin care trece PS Artemie. Stau, in schimb, si scriu poliloghii lungi pe internet pentru cine are timp sa ii creada si atacand o turma si pastori care nu le apartin si asupra carora nu au caderea sa se pronunte. Mare curaj pentru asta! Si mai mare curaj este cand parutii marturisitori au sprijin logistic si financiar pe masura, teren de manevra cat cuprinde…
    Voi nu ati inteles un lucru. Schisma este bucuria ecumenistilor, planul sistemului si gandul diavolului. Seful Bisericii din Cipru a aratat clar acest lucru indemnand, practic, pe cei care se opuneau venirii Papei, la schisma. De ce? Pentru ca pe ecumenistii ii deranjeaza rezistenta reala, autentica, adica rezistenta madularelor sanatoase ale Bisericii. Asa face orice virus, de altfel. Se lupta sa cucereasca organisme inca neafectate de boala. Nu il supara alt cancer! Virusul nu se bate cu virusul, asa cum corb la corb nu isi scoate ochiul! Schismaticii nu sunt madulare sanatoase ale Bisericii, ci madulare la fel de bolnave ca cele ecumeniste…
    Stie Dumnezeu cine sunt cei care nu si-au inclinat piciorul lui Baal si cine sunt prigonitii Lui. Nu au nevoie de reclama, nici de curaj dat de grupuri de lobby ascuns si nici nu se vor bate vreodata in piept ca fac rezistenta pentru Hristos.
    Scrii despre catacombnici rusi. Care? Aceia care se ascund pe internet si isi dau nr. de telefon si adresa de mail? Aceia care fac cine stie de jocuri politice si de spionaj si sunt in legaturi cu secretari de stat americani sau cu niscai servicii kaghebiste? Sau vorbesti oare de aceia mai moldovani care alta griija nu au decat sa atace siteuri ca al nostru sau al lui saccsiv? Vai, vai, pai parca voi aveati treaba cu apostatii, cu ereziarhii, visati la mari miscari de rezistenta si, cand colo, sa va impiedicati de-un ciot?
    Fratilor, in loc sa scrieti romane politiste de senzatie, mai bine cautati frica de Dumnezeu ca sa va invete intelepciunea.

  29. @azucena

    Interesanta observatie apropo de cazul lui Danion V.Si subtila.
    Am observat din proprie experienta ca de cite ori mi-am propus sau am fost impinsa sa actionez mai “grandios”, m-am trezit ca nu-mi iesea pur si simplu. De fiecare data intervenea ceva sau cineva care ori ma impiedica sa-mi continui activitatea, de fapt, ca sa fiu mai exacta, o facea inutila, sau pur si simplu mi se dadea peste nas (faceam greseli sau ma trezeam prin forta lucrurilor exclusa). Si incetul cu incetul am inteles (mi-a zis-o si duhovnicul de altfel)datoria mea principala, in afara mintuirii mele personale este sa ma concentrez pe cele doua persoane apropiate mie care au nevoie de ajutor: mama si sotul. Pentru ei trebuie sa ma “agit” ca sa se intoarca la biserica. Nu chestii iesite din comun, nu conferinta, nu publicat carti, nu site-uri, etc, etc. Nimic din toate astea. Adica cu mult mai putin spectaculos, si lucrat pe o scara mult mai mica, dar eficient. Si aici cred ca este problema: unii dintre noi, chiar daca bine-intentionati incep sa-si asume un rol pentru care ei nu sint pregatiti sau nu sint pregatiti suficient. Uitati-va la Razboiintrucuvint: oamenii si-au asumat un rol pe care, este clar, l-au indeplinit cu succes- adica a fost voia lui Dumnezeu sa se inhame la asa ceva. Altfel, ar fi deraiat (asa cum au facut-o si altii mult prea aroganti apropo de ce pot face) sau n-ar fi reusit deloc. Si probabil asta a fost si problema lui Danion. Prea mult intr-un timp prea scurt cu insuficient antrenament. Morala: cit de important este sa-ti vezi lungul nasului si sa-ti dai seama cit poti sa faci si cit nu.

  30. Aha! Am observat si eu acum! Sorry. Vorba aia: casus belli, corpus delictus, lapsus lingue, lapsus memoriae. In cazul asta a fost un lapsus lingue. Am vrut sa spun altceva nu sa va jignesc. A iesit altceva. Case closed. Am nevoie de somn. Iertare.

  31. @admin
    Ati incercat sa ma incadrati. Cred ca nu era nevoie.
    Discutiile se transforma in polemici, polemicile devin ad personam. Cu asta se ajunge la dezbinare. Etichete sunt multe si la indemana: criptoecumenisti, filostilisti, sectari, etc. Nu scriu aici ca sa imi consolez paranoia, ci pentru ca pornesc la premiza dorintei comune, a voastra si a mea, de a nu-i vedea pe slujitorii lui Antihrist conducand Biserica. Biserica s-a mai confruntat cu asemenea situatii, in curand se va confrunta iarasi si nu sunt motive sa credem ca va fi mai usor. Intentia mea, ca traducator, este de a aseza in cadru acele exemple care sa ne ajute sa intelegem mai bine situatia de acum.
    De aici si ideea traducerii cartii lui Andreev si Rose, Sfintii Catacombelor Rusiei. Gasiti aici un dialog cu Mitropolitul Serghie, pe care sper sa il cititi:
    http://maicaecaterina.ro/article/113/delegatia-istorica-de-la-petrograd-din-1927
    mai sunt alte trei capitole traduse acolo, in intregime sau deocamdata doar partial.
    Povestea lor nu diminueaza exemplul acelor madulare sanatoase ale Bisericii. Ne intaresc credinta si ne pregatesc pentru ceea ce va veni. Nu caut propaganda. E bine ca oamenii sa stie ce s-a intamplat de la cei ce au credibilitate. Or, Seraphim Rose si Ivan Andreev au aceasta credibilitate pe care au castigat-o, unul prin nevointa, celalalt prin suferinta!

  32. @petra:

    Ai spus foarte bine. Fiecare are menirea lui in viata. Totul este sa ne cunoastem fiecare limitele, si sa ne dam seama care este rosul nostru in lumea asta, si din interiorul limitelor noastre, sa facem ceea ce putem, la randament maxim (daca nu ne impiedica akedia). Daca ne depasim limitele, poate interveni mandria, si ajungem sa ne autocontemplam „lucrarea” cu admirarie exagerata …

    Cred ca Fratii au creeat acest site dintr-o necesitate obiectiva. Era NEVOIE de o astfel de sursa de informare. Si apoi totul a venit de la sine. Din aproape in aproape site-ul s-a dezvoltat, s-a extins ca volum si cuprindere a informatiilor. Este cred si bine structurat. Eu ca sa scriu un text scurt mi se pare ca-mi ia destul timp, dar sa scrii texte si comentarii mai lungi, analize, informari, sa urmaresti aproapre toata presa on line, si sa acoperi atata literatura religioasa, asta cere FOARTE MULT EFORT SI FOARTE MULT TIMP. Cred ca o astfel de lucrare se face cu binecuvantare, si cu dorinta de a ajuta dezinteresat aproapele prins in morisca inselarilor de sfarsit de lume. In astfel de conditii poate fi o lucrare de succes … duhovnicesc.

    Eu nu cred ca ai jignit pe nimeni. In fine, nu vreau sa vorbesc in numele lor …

  33. @Tiberiu

    Nu am incadrat pe nimeni, ne-am spus parerea. Cred ca stiti faptul ca Parintele Serafim Rose considera ca si Patriarhia Moscovei are har si nu ii intelegea pe zelotii care contestau Tainele Bisericii Ruse.

    De asemenea, un mare sfant recent praznuit, Sf. Luca Doctorul fara de Arginti, a intretinut corespondenta si relatii atat de mitr. Serghie cat si cu patriarhul Alexei, fiind, de altfel, arhiereu al Sinodului condus de ei, chit ca era marginalizat in mod voit.

    http://www.cuvantul-ortodox.ro/2010/05/28/cuviosul-serafim-rose-si-lectia-rezistentei-marturisitoare-si-patimitoare-a-rusiei-prigonite/

    http://www.cuvantul-ortodox.ro/2010/05/06/cuviosul-serafim-rose-in-ce-stramta-camasa-de-forta-a-logicii-vor-sa-ne-sileasca-sa-intram-ultimul-conflict-al-parintelui-seraphim-cu-gruparea-zelotista/

    http://www.cuvantul-ortodox.ro/2010/05/06/cuviosul-seraphim-rose-nu-putem-cita-canoane-unui-om-care-se-ineaca-supercorectii-patriarhia-moscovei-si-cazul-dramatic-al-pr-dimitrie-dudko/

    Am citit dialogul. E injustificabila modalitatea in care mitr. Serghie a crezut ca “salveaza” Biserica. Ce este insa la fel de injustificabil este considerarea Patriarhiei Moscovei drept cazuta din har pentru mitr. Serghie, lucru pe care inclusiv unii episcopi din catacombe il considerau drept blasfemie.

    Si dincolo de toate: Biserica din catacombe ruseasca si prigonita nu are nici cea mai mica legatura, dar NICI CEA MAI MICA, nici ca duh, nici ca motivatie, nici d.p.d.v. al contextului, cu propaganda pro-schismatica ce se face acum de persoane aprinse de ravna fara socotinta sau manate de la spate de politici, interese si finante straine de orice cugetare duhovniceasca. Nu asa se rezolva dorinta comuna de care spuneti. E foarte bine ca se traduc textele respective, numai ca nu e deloc bine cum si in ce scop sunt instrumentate. Nu de catre Dv. (speram). Din pacate, asta e esentialul acum… Sunt si alte articole pe blog la Maica Ecaterina care dau intelesul acestor “redescoperiri”. Iar asta nu inseamna nimic de ordin personal, pentru ca personal nutream chiar simpatie pentru maica. Acum insa e vorba de ceva mai grav. Chiar nu suntem naivi, iertati-ne si nu va suparati ca nu putem separa lucrurile, ca si cum nu am cunoaste ceea ce se intentioneaza si cum. Rezolvari politice omenesti. NU aceasta este calea si NU acesta este mesajul autentic al martirilor rusi. Dar cand Il lasam pe Dumnezeu la o parte si ne apucam sa ne facem dreptate (bisericeasca) singuri dupa mintea noastra – ba si cu panzele involburate de vanturi infricosatoare de la Rasarit -, atunci orice nebunie este posibila.

  34. Ma bucur ca putem vorbi, incercand sa eliminam nelamuririle si suspiciunile.
    1. Problema harului unei biserici este una majora, prilej de reactii justificate si de sminteala. Ideea ca o biserica isi pierde harul prin decret, duce la tot felul de situatii pe care le-ati remarcat si dvs. si altii; Sf. Luca al Crimeii este doar un exemplu si cate altele nu sunt? Dar si mai rizibil este un eventual efect de bumerang. Si botezul meu si al altora, si spovedania, si impartasania, si oamenii sfinti, si toate celelalte devin “pseudo” si se ajunge la o nebunie totala. Taiatul crengii de sub picioare este o metoda nici inteligenta, nici eficienta, nici teologica. Ca unii sustin asta e o problema de luat in discutie, dar vad ca dvs. nu i-ati iertat deloc aici asa ca nu mai e cazul sa insist. Exista si un alt punct de vedere. Citez aici din Seraphim Rose despre Ivan Andreev (asta am la indemana) ”…el nu a mers niciodata spre extreme inutile in condamnarea tradarii ortodoxiei de catre Patriarhia Moscovei. Chiar si in articolul sau faimos si bine intampinat “Are Patriarhia Moscovei Har?” (Rusia Ortodoxa, 1948), dupa ce enumera motivele pentru care exista indoieli in privinta prezentei Harului in Tainele Patriarhiei Moscovei, el se abtine prudent de la aceasta afirmatie caustica facand urmatoarea inteleapta observatie: “caderea unei Biserici a lui Dumnezeu si transformarea ei intr-o “sinagoga a satanei” este un proces. Dar de faptul ca Biserica Sovietica a intrat pe calea care o va duce in final la aceasta “sinagoga” nu este nici un dubiu.” Asta era in ’48. E fals astazi?
    2. Pana unde se poate accepta caderea ierarhiei unei biserici in erezie si ce se poate face in asemenea situatii este altceva. Aici si dvs. vi se poate reprosa opusul a ceea ce reprosati altora, anume ca serviti o agenda criptoecumenista. Ca spuneti: “niciodata si in niciun context, schisma nu este acceptabila.” Eu nu cred. Nu cred ca serviti o asemenea agenda. Eu cred ca sunteti ingrijorati, ca si mine, ca se va rupe biserica si se va destrama turma si va fi vai si amar. Desi, vai si amar deja a inceput sa fie, doar ca nu se vede la fel de bine! Nu stiu cum va evolua situatia! Stiu insa: 1) ca asemenea lucruri ne privesc; 2) ca Moartea pt Hristos nu va fi optiunea dusmanilor Bisericii; 3) ca turma, in aparenta cel putin, este mare acum, dar va ramane mica. Mai cred ca nu Danion, Sacciv, Maica Ecaterina, parintele X, eu sau voi vom hotari soarta Bisericii. Noi va trebui sa o hotaram pe a noastra si vom avea de dat socoteala pentru ceea ce credem ca ii invatam pe altii, mai ales daca greselile noastre ii vor sminti si pe ei. Daca vom dori sa ne mantuim, Dumnezeu ne va ajuta iar daca oamenii Bisericii se vor ruga sa gaseasca o cale ca sa iasa din erezie, Dumnezeu le-o va arata. Martiriul ramane oricand o optiune, mai devreme sau mai tarziu..
    3. Cararea ecumenismului nu se opreste aici. Viitorul BOR depinde de ce va face in continuare ierarhia sa. Sa nadajduim ca se vor trezi si se vor opri! Credeti ca exista pentru noi o cale de a ne pregati pentru ce vine, inspirata de Sfantul Duh, si supliment pentru rugaciunea individuala sau colectiva? Si, eventual, inafara de ceea ce facem aici?

  35. @Tiberiu:

    1. Nu e vorba de iertat, sa dea Dumnezeu sa ne fie iertate tuturor pacatele si sa ne mantuim, ci este vorba, din partea lor, despre o lipsa de onestitate si coerenta principiala. Repet – unii dintre ei in mod cert nu au dubii legat de faptul ca Bisericile oficiale sunt cazute din har si tergiverseaza trecerea la grupari stiliste sau “catacombnice” doar din motive tactice. Ceea ce se numeste iezuitism de cea mai cinica speta.

    Referitor la citatul din Andreev preluat si de parintele Serafim Rose, acest lucru nu aduce niciun element nou la ceea ce stiam si am publicat deja. Mai mult, nu poate fi inteles in mod corect daca se face abstractie de atitudinea parintelui Serafim Rose din ultimii ani de viata. Parintele Serafim Rose era efectiv scarbit si revoltat de ravagiile pe care secta zelotistilor le facea in ROCOR in principal pe tema existentei harului in Patriarhia Moscovei. Nu exista niciun dubiu ca Parintele Serafim Rose considera Patriarhia drept Biserica deplina in ceea ce priveste Tainele. Motivele pentru care nu exista o relatie de comuniune intre ROCOR si Patriarhia Moscovei tineau de situatia cu totul speciala in care se afla ceea ce Sfantul Ioan Maximovici numea “Biserica-Mama”. Vezi te rog articolele citate anterior, deoarece nu ai mai fi pus problema de la punctul 1 daca le-ai fi citit si daca le-ai fi luat in seama.

    Daca s-au schimbat lucrurile din 48 incoace? Glumesti? 🙂 Unde sunt lagarele, unde sunt parintii Dudko torturati, unde sunt campaniile bezbovnicilor? Unde sunt dubele negre, exilarile, intimidarile, uciderile? [Prigoane mai mari decat atunci vor urma in scurt timp, insa in prezent traim efectiv ultimele rasuflari de libertate]. Pai marea problema pe care o reprezenta situatia Patriarhia Moscovei nu era una de natura dogmatica (doar ei au avut o atitudine mai mult decat corecta fata de calendar si ecumenism – culmea, exact in 1948!) ci faptul ca intai-statatorii sai se vedeau nevoiti sa spuna public ca nu exista prigoana! Asta era problema in 48. Si nu mai exista astazi pentru faptul ca, in caz ca nu ati aflat :), URSS a cazut din 1991. Nu s-a intamplat doar acest lucru, si poate nu acest lucru este esential: ci faptul ca Biserica Rusa a canonizat mii de parinti si ierarhi martirizati de comunisti printre care si familia tarului Nicolae, pentru a carui ucidere, de altfel, patriarhul Alexei II a chemat poporul la pocainta generala. Vi se pare ca exista vreo asemanare intre contextul politic si bisericesc de astazi si anul 1948?!

    Poate vreti sa spuneti ca actualii (sau unii) intai-statatori sunt kaghebisti sau cel putin controlati de serviciile secrete? Da, pot sa fie si masoni, spre deosebire, de altfel, de Serghie sau primul Alexie. Dar acest lucru nu schimba cu nimic lucrurile, pentru ca, atata timp cat nu exista impartasire din acelasi potir cu ereticii ei sunt acolo arhierei ai Bisericii. Ce poate fi spus, asadar, este ca Biserica este infiltrata, si inca la cele mai inalte varfuri ale ei, ceea ce arata o alta strategie de lupta impotriva Bisericii – nu din exteriorul ei si prin dominarea unor arhierei slabi si dispusi la compromisuri, ci din interiorul ei, ocupand pozitii strategice. Asadar, chiar si din acest punct de vedere avem alta situatie decat in 1948. In acest moment, problema infiltratilor ramane o problema de care vor da socoteala la Judecata si nu un motiv care sa scada harul Bisericii. Dogmele sunt aceleasi. Nu e nicio diferenta intre situatia de acum si cea a fariseilor: Hristos a spus sa le dam cinstea cuvenita lor, ca ocupanti ai scaunului lui Moise, dar sa nu facem faptele lor si sa ne ferim de aluatul lor.

    Cand se vor descoperi planurile acestor infiltrati si cum? Nu stim. Iata, Sf. Lavrentie spune ca antihrist va fi incoronat inclusiv de patriarh (nu spune si care). Dar mai spune ceva. Anume, ca acel patriarh isi va da seama, in ultimul moment, ca il are pe antihrist in fata si va si striga, lucru care va provoca uciderea lui. Asadar, chiar si un infiltrat masono-kaghebisto-whatever ar putea sa spuna adevarul macar in ultima clipa. Sigur, nu ramanem cu nadejdea asta, dar profetia trebuie sa ne puna in garda asupra glasurilor de sirena care atrag oamenii in capcane schismatice pregatite pentru pierderea lor.

    In concluzie, chiar exista mari, mari diferente si in rau si in bine intre 1948 si momentul actual. Singurul lucru care nu s-a schimbat este faptul ca Patriarhia Moscovei are har.

    2. Schisma nu e acceptabila sub nicio forma, nu este ceva gresit in a spune acest lucru. A fi schismatic inseamna a te rupe de Trupul Bisericii si este o boala duhovniceasca pentru care Sfintii Parinti au randuit canoane de vindecare. Niciodata nu trebuie sa facem asta. Altii se vor rupe de Biserica, fie ei majoritatea ierarhilor sau a celor ce vina la Biserica, dar nu cei care marturisesc adevarul. Da, suntem de acord ca acest lucru ne priveste si ca niciunul din noi nu hotaraste soarta Bisericii. Din pacate, unii mentionati de tine s-au substituit deja Bisericii si se ocupa acum cu liste de anatemizati in conditiile in care niciun sobor nu i-a dat anatemei.

    3. Calea de a ne pregati ne-au aratat-o sfintii si parintii contemporani – ale caror cuvinte le gasesti din belsug aici. Conditia de a cunoaste voia lui Dumnezeu este sa punem in fiecare zi inceput bun de pocainta si sa ne punem toata nadejdea la El, caci nu ne va lasa fara calauzire.

  36. Multumesc pentru raspunsul vostru atent si onest. Aveti un site admirabil si va apreciez ravna.

    Spuneti acolo: “atata timp cat nu exista impartasire din acelasi potir cu ereticii ei sunt acolo arhierei ai Bisericii.”
    Va intreb: “Dar daca se vor impartasi din acelasi potir si asta nu peste multa vreme?”

  37. Pingback: Razboi întru Cuvânt » CASCADA HALUCINANTA DE EVENIMENTE GRAVE IN BISERICA ORTODOXA SERBIEI! Episcopul Artemie a fost caterisit si apoi arestat!
  38. crestinismul nu inseamna doar sutanisti
    ci spiritualitate
    dar in epoca doritoare de tapi ispasitori, sigur e frumos sa spui ca nu eu sunt de vina pt pacatele mele, ci popii, cu sefii lor cu tot
    eu nu pot trai necununat si cu copiii nebotezati doar pt ca popii sunt talhari, chiar daca unii dintre ei chiar sunt
    daca am un minim de credinta stiu ca inainte de viata vesnica va fi o judecata si acolo voi fi intrebat ce am facut bine si ce nu
    si nu pot da vina pe episcopi ca nu m-am rugat
    e o amagire imensa
    dar nu e nimic nou
    de la nero, celsus, savonarola sau luther, incepen sa ne obisnuim cu atacurile din interior
    vorbim despre biserica ca si cum ar fi a lor
    nu, e a noastra, a celor care credem si suntem botezati, ei sunt doar administratori
    daca fac prostii, trebuie schimbati, dar nu inseamna ca tot sistemul pica pt niste hoti
    si sunt si multi popi de treaba, pt cine vrea sa ii caute
    dar lumea agitata vrea sex, bani, ibiza, q7
    nu vrea liniste, armonie, pace, infranare, iertare, vindecare
    ce sa faca cu acestea?
    popii care sunt nevrednici vor da seama si aici si dincolo
    dar nu ii bagati pe toti in aceeasi oala, ca inca nu sunt politicieni si orice generalizare e periculoasa.
    cunosc multe exemple de popi care m-au smintit si m-au tulburat, dar ce sa fac, decat sa ii evit si sa merg masi mult la oamenii – chiar laici – care ma incarca pozitiv
    sa citesc carti, sa ma rog, sa postesc, sa caut linistea unui apus de soare
    noi am transformat totul in scandal
    ne place ca altii sunt vinovati ca suntem mediocri
    cine crede cu adevarat trece peste aceste sminteli, stie ce zice Iisus si incearca sa puna in practica
    si gaseste singura cale spre fericire

Formular comentarii

* Pentru a deveni public, comentariul dumneavoastra trebuie aprobat de un administrator. Va rugam sa ne intelegeti daca nu vom publica anumite mesaje, considerandu-le nepotrivite, neconforme cu invatatura ortodoxa sau nefolositoare sufleteste. Va multumim!

Rânduială de rugăciune

Carti

Documentare