UPDATE: Cine sunt “catacombnicii” recomandati de Danion Vasile?
(sursa foto: http://ruschurchabroad.org)
- (continuare de la: Inainte de a incheia subiectul, e nevoie inca de unele observatii si lamuriri pe marginea apologiei stiliste facute de fratele Danion Vasile (1) )
UPDATE
Dupa ultimele noastre cercetari, fenomenul schismelor ce s-a produs in ROCOR este mai complex si se pare ca factiunea la care a trecut unul din apropiatii lui Danion Vasile este alta decat cea condusa de Agatanghel.
Astfel, reamintim faptul ca:
Lucrurile se complica insa pentru ROCOR in momentul in care are loc dialogul cu Patriarhia Moscovei si mitropolitul primat Vitalie se retrage (la varsta de 90 de ani). Fostul primat este curtat acum de o serie de grupari schismatice care cauta legitimitate. Una din ele (“Biserica Rusa Ortodoxa Autonoma“, ale carei materiale sunt promovate pe blogul manipulator al Popasului Alternativ) este respinsa de Mitr. Vitalie. Apare insa in scena episcopul suspendat pentru numeroase nereguli canonice Varnava Prokofiev (nu avea dreptul sa liturghiseasca) care reuseste sa il implice pe fostul primat al ROCOR intr-o structura schismatica: Biserica Ortodoxa Rusa din Exil (ROCIE). Omul pe care il consacrase episcop de unul singur, in secret, Lazar Zhurbenko, il urmeaza pe Varnava in aceasta factiune schismatica. Lazar Zhurbenko tocmai se reintegrase in ROCOR din precedenta aventura schismatica – asa-zisa factiune a bisericii ruse libere – pentru a parasi, inca odata, ROCOR-ul. .
Factiunea ROCIE a fost condusa doar cu numele de fostul primat Vitalie, care e tarat intr-o serie de conflicte intestine intre episcopii schismatici de sub autoritatea sa. Fiecare parte acuza pe celalalta ca il tine inchis pe mitropolitul Vitalie si il forteaza sa semneze diferite ucazuri care se bat cap in cap. Cum era de asteptat, dupa moartea lui Vitalie, ROCIE se rupe in cinci factiuni schismatice:
- Adevarata Biserica Ortodoxa Rusa, condusa de fostul episcop Lazar Zhurbenko (vezi mai jos). Pretinzand binecuvantare scrisa de la mitr. Vitalie, a facut alaturi de fostul episcop Benjamin hirotoniri de episcopi ulterior retractate de insusi Vitalie.
- Un grup intitulat Biserica Ortodoxa Rusa, sau ROCI (A), condus de fostul episcop Antonie Orlov si format in anul 2007, dupa moartea lui Vitalie Ustinov.
- Un grup ce s-a rupt de ROCI (A), deci de ”episcopul” Antonie Orlov, si care e condus de un ”episcop” Damaschin Balabanov al Moscovei.
- Un grup condus de doi fosti episcopi, ce a pastrat denumirea factiunii conduse de Vitalie Ustinov. Cei doi sunt Vladimir de San Fransisco si Anastasie de Vladivostok.
- Un grup obscur condus de un oarecare Antonie Rudei din Moldova (?!) care si-a numit de unul singur Sinod de episcopi… (sursa)
Factiunea schismatica la care a trecut unul din apropiatii lui Danion se pare ca este cea condusa de Antonie Orlov. Mai mult, numitul ”episcop” a fost adus (tocmai din SUA) de catre bietul nostru ratacit tocmai la …Man. Petru Voda, pentru a il impresiona, probabil, pe parintele Justin Parvu cu unul din reprezenantii ”adevaratilor ortodocsi”. Parintele Justin Parvu i-a facut insa respectivului ”episcop” o primire foarte rece si deloc protocolară – a refuzat sa il numeasca dupa titlul pretins de arhiereu si l-a apelat doar cu ”dumnealui”, ca pe o persoana particulara (ceea ce si este). Drept urmare, atat bietul nostru ratacit schismatic cat si ”episcopul” ”adevarat” au fost nevoiti sa faca, rusinos, cale intoarsa, nu inainte ca amicul nostru sa le strige calugarilor de la Petru Voda ca sunt eretici si nu se vor mantui. Acum intelegem mai bine sensul acelui cuvant al p. Justin Parvu: nu mi-am amestecat limba mea nici cu americanii, nici cu rusii.
Materiale ce sunt semnate de Antonie Orlov sunt publicate pe blogul de propaganda stilista Popas Alternativ. Predica schismaticului episcop se regaseste si la sectiunea de comentarii a blogului Apologeticum (acum a fost stearsa de acolo, dupa ce s-a sesizat admin-ul, si poate fi vazuta doar in cache sau de pe pagina de internet salvata. De altfel, nu e singurul loc de pe acel site unde comentariile lungi ale schismaticilor au fost lasate la liber, ne-amendate in vreun fel, desi contin afirmatii precum urmatoarea: Fratilor, nu trebuie sa uitam: BOR-UL NU ESTE BISERICA LUI HRISTOS! [vezi – http://apologeticum.wordpress.com/2009/10/20/cipru-represalii-asupra-marturisitorilor-ortdocsi/#comment-8599 ]).
***
… In fine, este de mentionat si faptul ca mult-invocatul ROCOR, chiar de la intemeierea sa, a avut relatii apropiate cu Bisericile Ortodoxe oficiale care se aflau in comuniune cu BOR. Astfel, ROCOR a luat fiinta chiar pe teritoriul Serbiei, in 1922, cu binecuvantarea ierarhilor sarbi. Ulterior, ROCOR a avut relatii de con-celebrare cu Biserica Serbiei si cea a Ierusalimului, ultimele doua fiind in comuniune cu BOR. Abia mult dupa adormirea Sf. Ioan Maximivoci in 1964 (invocat iarasi in mod cu totul nelegitim de stilisti si simpatizantii lor), deci abia in 1994, ROCOR accepta comuniunea cu stilistii de la BOSV. Asadar, nu exista nici cea mai mica legatura canonica si duhovniceasca intre Sfantul Ioan Maximovici si stilisti. In orice caz, comuniunea cu BOSV nu dureaza prea mult, deoarece ROCOR-ul intra in dialog cu Patriarhia Moscovei si are loc (in 2006-2007) reintegrarea acesteia in cadrul Bisericii Ortodoxe Ruse.
In schimb, factiunea recomandata de Danion (cea condusa de episcopul schismatic, auto-proclamat “sef de biserica”, Agafanghel) nu se afla in comuniune cu nicio Biserica Ortodoxa, fiind o grupare din randul celor razletite de buna voie de Biserica. Este insa incredibil ca un teolog ca Danion poate fi intr-atat de naiv cu privire la “puritatea” acestui asa-zis “ROCOR dizident”. O lapidara incursiune in istoria acestei factiuni precum si a factiunilor ce se pretind catacombnice arata o invalmaseala si o dezordine para-ecleziastica cel putin de acelasi nivel cu stilistii.
Inainte de a trata subiectul gruparilor para-bisericilor care pretind, de-a valma si dupa decenii, ca sunt mostenitoare ale bisericii din catacombe de pe vremea prigoanei bolsevice, mai trebuie clarificata o afirmatie aruncata in aceste conferinte: cum ca Parintele Serafim Rose ar fi crezut ca adevarata biserica, in Romania, este BOSV (Slatioara). In realitate, Cuviosul Serafim Rose nu a afirmat sau scris NICIODATA acest lucru. Singurul lucru care s-a intamplat a fost ca in revista sa, Orthodox Word, a fost publicat, cu circa o luna inainte de moartea parintelui, un material rezumativ semnat de un episcop stilist grec, Ciprian, care evident ca a prezentat partinitor situatia din Romania, din perspectiva schismaticilor si nu a unui observator obiectiv al fenomenului. Faptul ca materialul a ajuns in revista se datoreaza creditului pe care Cuviosul Serafim Rose l-a acordat traducatorului, un anume monah Ambrozie, si nu faptului ca ar fi cercetat atent (nici nu avea cum si cand) problema in sine. E cea mai murdara manipulare sa induci ideea ca insusi Cuv. Seraphim ar fi cunoscut si sustinut gruparea schismatica de la Slatioara, atata vreme cat nu exista niciun rand semnat de parintele Serafim pe acest subiect, iar perioada respectiva, marcata de blocada Lagarului comunist, nici nu facilita cunoasterea temeinica a unei situatii concrete. Faptul ca intr-o revista apar diverse materiale semnate de colaboratori nu inseamna ca directorii revistei sunt in cunostinta de cauza si aproba tot ce se scrie acolo, existand nenumarate exemple in care ulterior s-au facut dezmintiri si retractari, pentru ca cei care raspund de o anume revista au fost indusi in eroare. In acest caz, parintele Seraphim avea sa si treaca la Domnul in foarte scurta vreme dupa aparitia numarului.
Ce a spus, in schimb, insusi Cuviosul Serafim Rose, inclusiv prin doua articole din acelasi numar al revistei, a fost prezentarea elogioasa a Marelui Marturisitor Parintele Gheorghe Calciu. Aceasta este marturia directa si personala pe care Cuviosul a dat-o despre Ortodoxia romana si este legata de marturisirea unui preot marturisitor al B.O.R. (si pr. Calciu n-a marturisit vreodata despre calendar). Apropo, foarte semnificativa este si optiunea Parintelui Gheorghe Calciu care, desi caterisit ne-canonic de Sinodul BOR, la prima imprejurare s-a impacat cu patriarhul Teoctist si a ramas fidel Bisericii pentru care a suferit prigoana. E iarasi un exemplu care-i scandalizeaza pe zelotisti.
Desigur, toate cele scrise si semnate de Cuviosul Seraphim Rose, clar, abundent si vehement, impotriva zelotismului, spiritului schismatic si a tuturor celor care sufera de boala ‘supercorectitudinii’ si a ‘hipercriticismului’ sunt trecute sub tacere de Danion si de toti stilistii. De altfel insusi modul in care pune problema pe acest gen de subiecte Cuviosul Seraphim le dinamiteaza, pur si simplu, fara drept de apel “temeiurile” si le vadeste caracterul profund necrestin si ne-duhovnicesc. Dar cine sa mai vrea sa-l asculte?
Ce este “ROCORUL” lui Agafanghel? Cine sunt “catacombnicii”?
Agafanghel a fost hirotonit ca monah, in anii ’90 ai secolului trecut de catre un episcop, Lazar Zhurbenko din asa-zisa biserica din catacombe (vom reveni cu detalii pentru a explica de unde venea acest episcop, de fapt. El a fost hirotonit in secret drept episcop ROCOR de PS Varnava Prokofiev), ceea ce e cel putin dubios pentru acei ani in care comunismul se prabusise vertiginos.
Si mai interesant, Agafanghel este hirotonit episcop in anul 1994, initial, intr-o factiune ciudata, nu in ROCOR, ci intr-o oarecare “Biserica” Ortodoxa Rusa Libera care nu era in comuniune nici cu ROCOR nici cu Moscova. Factiunea schismatica fusese pusa la cale de acelasi Lazar Zhurbenko, alaturi de alti episcopi la fel de dubiosi. Retinem faptul ca aceasta factiune schismatica se produce inainte de unirea cu Moscova, deci nu aveau nici macar acest pretext. Hirotonirea lui nu a fost recunoscuta de nicio Biserica Ortodoxa. Ulterior, asa-zisii episcopi au dizolvat “Biserica” Ortodoxa Rusa Libera si au cerut reintegrarea in ROCOR. Dupa 1 an de “cercetare”, ROCOR ii primeste si Agafanghel ajunge sa fie episcop ROCOR in Odessa in 1996. In momentul in care ROCOR se uneste cu Patriarhia Moscovei, Agafanghel face pe dizidentul, acuza Moscova de “ecumenism si serghianism” si proclama o asa-zisa Autoritate Provizorie Suprema a Bisericii… Drept raspuns, Sinodul ROCOR il depune din treapta in anul 2007. Unii rusi il acuza ca este agent CIA, ca are legaturi cu fostul ambasador american in Ucraina si cu fostul presedinte Iuşcenko, foarte cunoscut pentru pro-americanismul lui si ca sufera de un anti-rusism patologic. (sursa:http://orthodoxwiki.org/Agafangel_%28Pashkovsky%29_of_Odessa)
De unde provine insa Agafanghel si mai ales, ce este cu asa-zisul episcop din catacombe, Lazar Zhurbenko, cel care l-a hirotonit? In realitate, ultimul episcop veritabil al Bisericii rusesti martirice, numite “a Catacombelor” (despre care a scris mult si Cuv. Seraphim Rose), Antonie Galinsky Mikhailovsk a murit in 1976, lasand in urma cativa preoti si o situatie canonica din ce in ce mai deplorabila. Abia incepand cu anul 1981 incepe ROCOR sa se intereseze de ramasitele fostei biserici din catacombe, hirotonindu-l pe Lazar Zhurbenko drept episcop al acestor ramasite. Asadar, succesiunea episcopala a bisericii din catacombe se termina in 1976, din 1981 fiind vorba de episcopi nu din catacombe, ci ai ROCOR, care au misiunea de a restabili ordinea canonica a celor din catacombe, deoarece Sinodul ROCOR ajunsese la concluzia ca acestia nu mai au succesiune apostolica. De altfel, incepand din 1989, tot clerul ce provenea din catacombe este hirotonit din nou de ROCOR (sursa informatii, inclusiv pentru detaliile de mai jos: http://pages.prodigy.net/frjohnwhiteford/RTOC.htm).
Lucrurile se complica insa pentru ROCOR in momentul in care are loc dialogul cu Patriarhia Moscovei si mitropolitul primat Vitalie se retrage (la varsta de 90 de ani). Fostul primat este curtat acum de o serie de grupari schismatice care cauta legitimitate. Una din ele (“Biserica Rusa Ortodoxa Autonoma”) este respinsa de Mitr. Vitalie. Apare insa in scena episcopul suspendat pentru numeroase nereguli canonice Varnava Prokofiev (nu avea dreptul sa liturghiseasca) care reuseste sa il implice pe fostul primat al ROCOR intr-o structura schismatica: Biserica Ortodoxa Rusa din Exil. Omul pe care il consacrase episcop de unul singur, in secret, Lazar Zhurbenko, il urmeaza pe Varnava in aceasta factiune schismatica. Lazar Zhurbenko tocmai se reintegrase in ROCOR din precedenta aventura schismatica – asa-zisa factiune a bisericii ruse libere – pentru a parasi, inca odata, ROCOR-ul. Asa-zisii episcopi ai ROCI (prescurtarea pentru Biserica Ortodoxa Rusa din Exil, schismatica fata de ROCOR) fac o serie de “hirotoniri” in Rusia respinse chiar de fostul primat Vitalie, pe care il revendicau, de altfel, drept superior al factiunii lor. Urmarea este schisma la schisma... adica de ROCI, si infiintarea unei Adevarate Biserici Ortodoxe Ruse, doar una din numeroasele factiuni ce se considera mostenitoare ale Bisericii din Catacombe. In prezent, liderul acestei fantome ecleziastice este un oarecare Tihon Pasechnik… (vezi aici).
Regasim, asadar, in schismele majore si succesive care au framantat ROCOR, aceiasi trei oameni – Varnava, Lazar si Agafanghel. Varnava il consacrase episcop, in secret, de unul singur, pe Lazar, acesta din urma pe Agafanghel. Lazar provoaca nu mai putin de trei schisme, doua de ROCOR si una de structura schismatica ROCI, pentru a intemeia, dupa anii 2000 (!!!), o asa-zisa biserica mostenitoare a celei din catacombe…Agafanghel nu sta nici el mult pe ganduri si, avand deja experienta schismatica cu gruparea “libera”, iese din ROCOR la prima ocazie, adica la unirea cu Moscova.
Si inca nu s-a terminat 🙂 ! Poate ati obosit urmarind aceasta istorie de para-ecleziastici la care erau trimisi ortodocsii romani cu mare generozitate de catre fratele Danion, insa mai asteptati, nu este totul… Pentru ca mai sunt si alte factiuni rusesti ce pretind despre sine ca fiecare este … unica, adevarata, cea mai… adevarata si mai unica 🙂 biserica din catacombe! De pilda, aceasta: http://en.wikipedia.org/wiki/Russian_True_Orthodox_Church
In articolul de prezentare a acestei factiuni schismatice se gasesc linkuri catre nu mai putin de 7 (sapte) factiuni care fiecare pretinde denumirea de “Adevarata” Biserica Ortodoxa...: Russian Catacomb Church of True Orthodox Christians; True Orthodox Church – Serafimo-Gennadyist Branch; True Orthodox Church – Moscow Mitropolia; Orthodox Russian Church – True Orthodox Church; Russian True Orthodox Church; Orthodox Church of Mother of God Derjavnaya; Russian True Orthodox Church: Archdiocese of North America.
Evident, nu au legatura una cu alta, de vreme ce fiecare este adevarata si unica. Acelasi sindrom ca la stilisti, de altfel, preluat din duhul protestant, “revolutionar”, profund lumesc. Sindromul schismatic…
De dragul ilustrarii cazuistice, vom zabovi putin asupra uneia dintre ele – RTOC AdNA. Conform propriului material de prezentare, se recunoaste faptul ca intre anii ’70-’80 ai secolului trecut Biserica din Catacombe si-a pierdut episcopii. Ramasitele ramase din catacombe au cautat diverse “solutii” pentru situatia lor canonica. Una din ele a fost cea reprezentata de ROCOR, soldata cu esecul dureros descris mai sus. Alta “solutie” a fost cea la care au recurs RTOC – in 1996, “un grup de clerici si laici” (?!) s-a apropiat de Patriarhul Dimitri al Bisericii Ortodoxe Ucrainiene Autocefale – inca o structura schismatica…
Asadar, rezumand:
Ultimul episcop al Bisericii reale, martirice, a Catacombelor (din perioada prigoanei sangeroase din Rusia) a murit in 1976. Dupa mai bine de trei decenii de atunci, o serie de factiuni, nu putine la numar, pretind fiecare ca reprezinta adevarata biserica din catacombe, fara sa mai aiba vreo legatura cu prigoana si cu mucenicii ei. “Episcopii” acestor factiuni sunt unul mai dubios decat celalalt, si cei mai cunoscuti sunt prolifici creatori de schisme fata de ROCOR, inca mult inainte ca ROCOR sa faca vreun pas spre Moscova. Dupa cum am vazut, cel putin patru grupari schismatice sunt create de aceleasi persoane (filiera Varnava-Lazar-Agafanghel). Nici unul din acestia nu are nicio legatura cu Biserica din Catacombe, cea istorica. De fapt, este greu sa fie numiti fie si schismatici, deoarece gruparile lor nu s-au desprins de Biserica, ci s-au desprins de alte grupari schsmatice fondate de episcopi suspendati din treapta. Asadar, sunt factiuni para-schismatice…
Este socant cum Danion si ceilalti simpatizanti stilisti, impreuna cu sarmanul care a fugit in curtea para-schismaticului Agafanghel, sunt atat de acrivici cand vine vorba despre ierarhia BOR dar dau dovada de o maxima toleranta fata de haosul ecleziastic si originile dubioase ale “ciupercilor” T.O.C. (True Ortodox Church, denumirea originala a bisericii din catacombe). Este absolut halucinant sa se desparta de BOR pentru ca au fost unii ierarhi masoni dar sa mergi cu bratele deschise la acesti facatori de schisme si spargatori de biserici care au aerul greu de confundat al unor unelte ale cine stie cator servicii secrete. Nu exista nici cel mai mic element de legitimitate si de legatura istorica cu cei prigoniti de comunisti. Din 1976 pana in anul 2000 au trecut decenii. Ce catacombe mai sunt la ora actuala? Catacombe pe internet? Catacombe oficiale, in vazut lumii, cu adresa, telefon si email?
Danion ar fi trebuit sa faca un singur lucru: sa il asculte pana la capat macar pe Sfantul Lavrentie de Cernigov – pe care altmineri il tot citeaza – atat de aprig mustrator al miscarilor schismatice de pretutindeni, dar mai ales de pe teritoriul Rusiei (vezi: RASPUNSURILE SI VIZIUNILE NEINSELATOARE DESCOPERITE SFANTULUI LAVRENTIE DIN CERNIGOV):
“In orasul Kiev niciodata nu a fost patriarh. Patriarhii au trait la Moscova. Sa va paziti de grupa (biserica) autocefalilor ucraineni si de uniatie”.
Loctiitorul Lavrei Pesterilor din Kiev, parintele Cronid a replicat spunand ca autocefalii si uniatii au disparut din Ucraina. Parintele a raspuns cu tristete si amaraciune:
“Demonul va intra in ei si cu o rautate satanica se vor napusti impotriva credintei si a Bisericii Ortodoxe, dar vor avea un sfarsit infamant, iar urmasii lor vor primi pedeapsa cereasca de la Domnul si Imparatul puterilor”.
Parintele a prevazut si a stiut dinainte totul. Acum a aparut un arhiereu ucrainean autocefal, numindu-se patriarhul Kievului. Dar unde? In America. Dar el nu stie sau a uitat ca la Kiev nu a fost niciodata patriarh… Trebuie sa fim atenti, de unde poate fi in America un patriarh al Kievului?! Iar unii spre moartea lor vesnica si spre rusinea lor striga: “patriarhul nostru”.
Parintele ne avertiza (pe ucrainieni, n.n.) sa fim credinciosi Patriarhiei de la Moscova si sa nu intram in niciun fel de schisma.
“Feriti-va de asa numita biserica de peste hotare si sa stiti ca ea nu este amintita in dipticele Bisericilor Ortodoxe. Ea nu este o biserica [separata], ci o parte a Bisericii Ruse. Multpatimitoarea noastra Biserica a rezistat intr-un stat ateu. (…)
Se duc la eretici si la schismatici doar cei nevrednici de mila lui Dumnezeu si marii pacatosi care nu vor sa stie Cred intr-una Sfanta, Soborniceasca si Apostoleasca Biserica si ca Biserica Ortodoxa este Trupul lui Hristos, care nu poate fi impartit. Biserica este camasa lui Hristos, care nu poate fi rupta in bucati. Nu isi amintesc ca este un Domn, o credinta si un botez. Domnul Iisus Hristos a zidit o singura Biserica (nu biserici), pe care nu o vor birui nici portile iadului. Este o singura Biserica Sfanta, Soborniceasca si Apostoleasca. Celelalte, care se numesc biserici, nu sunt biserici, ci neghinele din grau si adunatura diavolului”.
CINE ARE URECHI DE AUZIT, SA AUDA!
Legaturi:
- Revista blogurilor in cazul smintelii provocate de Danion Vasile prin conferintele sale pe problema calendarului. MAI MULTE INREGISTRARI AUDIO SI VIDEO SI PRIMELE NOASTRE COMENTARII
- CE AU SPUS, IN REALITATE, MARTURISITORII ROMANI INTERBELICI DESPRE PROBLEMA PASCALIEI SI A CALENDARULUI
- “O ASTFEL DE „CORECTITUDINE” VA PRODUCE MEREU NUMAI SCHISME si in cele din urma ajuta numai miscarea ecumenica…”
- Cuv. Seraphim Rose: “Cerule! Ce se intampla cu oamenii?…” – PUR SI SIMPLU ACTUAL! (I)
- DESPRE “SECTARISMUL ORTODOX” SI INSELAREA “DREPTILOR” HIPERCRITICISTI. Pur si simplu actual
- CUVIOSUL SERAPHIM ROSE IN “JUNGLA ZELOTISMULUI”
- FERICITUL SERAPHIM ROSE despre Ortodoxia milei lucratoare si a durerii inimii VS. “super-ortodoxia” celor cu inimile reci si inraite
- CUVIOSUL SERAFIM ROSE – “UN OM AL INIMII”
- Mitropolitul Serafim de Pireu:O RATACIRE COMUNA: ZELOTISMUL RADICAL SI ECUMENISMUL SINCRETIST
- “E BINE SA NU DESCHIDEM STAVILARUL…”
- Parintele Epifanie combate extremismele stiliste si arata cum Biserica intotdeauna a lucrat cu iconomie si dreapta socoteala
- Cuviosul Paisie Aghioritul si cele doua rani opuse ale Bisericii de azi: ecumenismul si stilismul
- EPISTOLA CUVIOSULUI PAISIE AGHIORITUL – DE MARE ACTUALITATE!
- Fericitul Filotheos Zervakos despre cei care contesta Tainele de pe stilul nou, despre catolici si unirea “bisericilor”
- Fericitul Filotheos Zervakos – DOUA MINUNI DOVEDITOARE CA NU MANTUIESTE CALENDARUL, CI POCAINTA
- Pentru cei care vor sa paraseasca Biserica, crezand ca asa slujesc lui Dumnezeu – GHERON IOSIF, UCENICII SAI SI CALENDARUL
- Fer. Dimitrie Gagastathis: ACUM E TIMPUL SA PLANGEM SI SA NE RUGAM PENTRU STAREA LUMII! (si despre calendar)
- Parintele Arsenie Papacioc despre IPS Bartolomeu Anania si despre stilisti. Acum indrazniti sa loviti si in Parintele Arsenie!
- Parintele Mihai Aldea catre un frate stilist – extrase dintr-un mesaj din care putem invata toti
- TOATA NADEJDEA LA HRISTOS!
- Ravna fara socotinta sau boala “supercorectitudinii”
- Cuviosul Serafim Rose despre ispitele nou-convertitilor sau cum se poate pierde harul la cei ravnitori
- Ortodoxia confortabila si inchipuita sau despre ispitele generatiilor rasfatate
- Din “Viata si lucrarile parintelui Serafim Rose”: PAREREA DE SINE
Cel mai inversunat impotriva pr Eftimie era tocmai vicarul episcopiei, pr Rus Radu, cel care fusese director al seminarului din Zalau. Felicitari parinte vicar pentru atitudinea ce ati avut-o, felicitari…
Nu stiu de ce dar mi se pare ca abia asteptam sa gresesca cineva ca noi ceilalti sa aruncam cu piatra.Danion a suparat pe multi si era de astepat sa apara ceva care sa-l denigreze.Chiar daca a gresit noi ar trebui sa ne gandim ca toti gresim,si de ce este atata dezbinare,de ce oare?
@ Coca:
Asta ti se pare simpla greseala? Daca rupe Biserica e doar asa, o banala greseala ca a oricui altcuiva? Intreaba-l chiar pe Danion de ce A FACUT atata dezbinare si cui a folosit.
Si, desi greseala este grava, e adevarat ca nu trebuie sa se recurga la jigniri sau atitudini grosolane fata de Danion.
Pr Eftimie a spus ca asteapta ca Danion sa se caiasca, si s-ar bucura. “Fiecare putem gresi, nu stim niciodata ce ne asteapta” a spus pr Eftimie.
“Cuvintele noastre ortodoxe sunt ca armele care îi apără pe ai noştri şi îi lovesc pe eretici. Aceste cuvinte nu îi lovesc pentru a-i doborî, ci pentru a-i ridica după ce au căzut. Acesta este scopul luptei noastre: să îi ajutăm şi pe vrăşmaşii noştri să se mântuiască.” (Sf. Ioan Gură de Aur).
HRISTOS E BRUITORUL! HRISTOS A INVIAT! HRISTOS IN MIJLOCUL NOSTRU! AMIN!
Parintele Mihail de la Man. Antim:
Câteva întrebări și lămuriri adresate ”stiliștilor”
adresez la randul meu, sincer, cateva intrebari si lamuriri:
De ce nu se stie acestea. Ar trebui un articol special cu acestea pentru a demasca fatarnicia. Nu toata lumea citeste comentariile.
@ Ioana Ionescu 🙂
Hristos a inviat!
O sa incercam sa facem si postare speciala cu pr. Mihail atunci, desi credeam ca e nimerit a fi adaugat si la acest articol, care demasca tot acelasi lucru.
http://horadeanu.blogspot.com/2010/04/danion-si-ispitele-zeitei-mortii.html
http://iuliana-koinonia.blogspot.com/2010/04/scandalul-danion.html – parintele Valentin de la Man. Turnu (Ph.) despre scandalul Danion
http://corortodox.blogspot.com/2010/04/danion-vasile-si-calendarul-vechi.html
daca tot vreti sa le dati in cap semenilor, atunci luati-va si de parintele Savatie, caci apare predica lui Orlov si la comentariile de pe blogul sau…
http://savatie.wordpress.com/2009/11/28/david-il-trimite-pe-urie-la-moarte-grafica-2/#comment-10752
@Florin:
Cu ce am dat in cap semenilor? Am spus asa:
Ne-am abtinut in mod special de la orice fel de caracterizari personale fata de acest fapt, indicand, strict informativ, unde anume se afla predica lui Orlov (si nu intrebarile userului gil). Nu am zis nici ca-i bine nici ca-i rau.
Acum, nu stiu, daca se simte cineva cu musca pe caciula, sa ia seama la sine si sa mai lase grija de duhovnicia altora.
http://georgiandaily.com/index.php?option=com_content&task=view&id=18516&Itemid=72
@Marius: Linkul nu se deschide.
Hmm.. mie imi merge. Dar postez textul mai jos:
Moscow Patriarchate’s Campaign against Independent Orthodox Gets Nastier
May 06, 2010
Paul Goble
Vienna, May 6 – In its drive to build a tight power vertical in the Russian Orthodox Church, the Moscow Patriarchate has crossed another and dangerous line, employing for the first time the language it has traditionally used for religious sectarians to describe a Russian Orthodox prelate whose only “crime” is his refusal to subordinate himself and his flock to Moscow.
A press release from the Odessa bishopric of the Ukrainian Orthodox Church of the Moscow Patriarchate, described the Orthodox community of the Synod led by Metropolitan Agafangel, who has broken with the Russian Orthodox Church Outside of Russia now that the latter has established ties with Moscow in truly ugly ways.
The release said that “the assembly in Odessa [under Agafangel] has the very same relationship to the Orthodox Church Abroad as darkness has to light and as the devil has to Christ.” Indeed, it added, his services recall “Woland’s satanic ball in Bulgakov’s ‘Master and Margarita’” (http://www.pravoslav.odessa.net/?id=462&pages=58&group=0&num_page=0).
In its report on this May 2nd development, the Religiopolis.org portal notes that this comment is more typical of the ways that the Moscow Patriarchate describes “cult” groups than the way it has typically described Russian Orthodox groups that have so far refused to accept its supremacy (www.religiopolis.org/news/459-tserkovnaja-deklaratsija-antikultizma.html).
Until now, the Religiopolis.org report says, “toward the activity of such groups, the Moscow Patriarchate and the Ukrainian Orthodox Church” which is subordinate to it “had not launched an anti-religious campaign in relation to other religious communities and even more to Orthodox organizations of other jurisdictions.”
Metropolitan Agafangel’s Russian Orthodox Church Abroad “includes the community of Orthodox believers and priests who refused in October 2006 to accept the Act on Canonical Communion with the Russian Orthodox Church of the Moscow Patriarchate as signed later by Metropolitan Lavrov.”
Agafangel said at the time that “we have not separated from the Synod led by Metropolitan Lavrov” but that he and many other Orthodox believers abroad could not accept communion with the Moscow Patriarchate. That was too much for Lavrov whose supporters accused Agafangel of links to the U.S. Central Intelligence Agency.
Metropolitan Agafangel and his supporters subsequently formed a Provisional Higher Church Administration of the Russian Orthodox Church Abroad, which currently is supported by approximately a third of the priests and bishops of the so-called “émigré” church and which seeks to convene a fifth “all-abroad assembly” to define the future.
Agafangel has expressed concerns in messages to his flock that he may be subject to physical attack from the Moscow Patriarchate because of his leadership role in this movement. The vicious commentary from the Odessa bishopric this week suggests that his fears may be all too justified.
@Marius: Da, e o stire preluata si de un blog ce se vrea a aduna toate stirile legate de organizatiile schismatice (http://news-nftu.blogspot.com/2010/05/moscow-patriarchates-campaign-against.html ). Dupa ton, e scris oricum impotriva Patriarhiei de la Moscova.
Din cate se pare aici, ”cazul” Agafangel a ajuns chiar la secretarul de stat american Hillary Clinton, care da indicatii cum pot fi trimise petitii catre congresmeni pentru sustinerea episcopului schismatic. Ea raspunde, astfel, unei scrisori in care i se pune in vedere ca: The recent election of Victor Yanukovych as President of Ukraine, who is perceived to be friendly to Russia, may have emboldened the Moscow Patriarchate to take more aggressive measures against Metropolitan Agafangel. Asadar, rocoristii schismatici apeleaza la americani, iar fostul ambasador SUA al Ucrainei pare familiar situatiei din Odessa.
http://news-nftu.blogspot.com/2010/04/attention-please-read-re-metropolitan.html
De pe acelasi blog, despre marasmul in care se gasesc factiunile schismatice:
Agafanghel despre eforturile lui de a initia un dialog cu celelalte factiuni ”adevarate”:
Si o reactie a uneia din partile ”dialogului”:
http://news-nftu.blogspot.com/2010/04/address-of-met-agafangel-to-roca-synod.html