Cateva observatii si lamuriri pe marginea APOLOGIEI STILISTE FACUTE DE DANION VASILE (1)

14-04-2010 16 minute Sublinieri

Pentru ca persista inca unele dubii si nelamuriri la unii dintre fratii care nu au avut timpul sau linistea si rabdarea necesara de a urmari toate inregistrarile publicate de noi cu afirmatiile controversate ale lui Danion Vasile din conferinte si, pe de alta parte, intrucat exista si alti frati care nu au inteles prea clar nici cum stau lucrurile in privinta unora dintre temele “atacate” in respectivele conferinte despre care s-au adus prea putine raspunsuri clarificatoare, am socotit necesar sa revenim asupra subiectului “apologia stilista a lui Danion Vasile, prin reliefarea (selectii audio+cateva transcrieri) a catorva dintre declaratiile cele mai grave (de pilda, cati au observat si au retinut foarte gravele afirmatii, cum ca: “Athosul s-a vandut ca o prostituata” si ca “a apostat”?!) si prin date, comentarii si explicatii ale noastre, dar si ale unor parinti, referitoare la mai multe aspecte din respectivele conferinte.

Tinem sa mentionam expres ca o facem STRICT PENTRU CEI INCA TULBURATI SI NEDUMERITI, care au fost smintiti si care au nevoie sa se intareasca in credinta, ca si pentru cei care nu au sesizat inca gravitatea acestei inselari, in timp ce CELORLALTI, DEJA OBOSITI SI SUPRASATURATI DE SUBIECT (cum si noi suntem cu varf si indesat, o marturisim!) NE CEREM IERTARE pentru ca vor fi nevoiti sa mai gaseasca inca in paginile noastre materiale pe aceasta tema. E important totusi ca si cei mai slabi sa fie ajutati, dar si cei care se izbesc mai tarziu de aceasta problema, prin cine stie ce influente, sa gaseasca, pe cat posibil, adunate la un loc reperele necesare de contracarare a lucrarii puternice de inselare.



Dublu limbaj si contradictii majore

Ceea ce este cel mai izbitor in cazul conferintelor tinute de Danion este existenta unui dublu limbaj si a unor contradictii majore depistabile in discursul acestuia. Dublul limbaj tine de o dubla masura cu care judeca lucrurile, in functie de interesul de moment: de pilda, Patriarhia Moscovei este “buna” ca reper cand vine vorba de calendar (cand se face referire la punctul de vedere exprimat in cadrul conferintei pan-ortodoxe de la Moscova din anul 1948) sau de canonizarea sfintilor din inchisori (dupa 1990), dar, pe de alta parte, este considerata a fi inca si acum cazuta din har pentru serghianism (recunoasterea, legitimiarea si colaborarea cu puterea sovietica criminala, prin Mitrop. Serghie), atunci cand serveste a  legitima factiunea schismatica din ROCOR condusa de un oarecare Mitropolit Agafanghel de Odessa (care a refuzat unirea canonica a ROCOR cu Patriarhia Moscovei semnata in 2006, tocmai din acest motiv).

Sau parintele Justin este foarte bun si important ca reper cand il legitimeaza pe Danion, dar este persiflat cand vine vorba de a fi luat ca reper pentru problema stilista.  O data este utilizat ca nume cu greutate, ca autoritate care ii gireaza cartile prin mesajele elogioase si prin binecuvantare, alta data “parerea lui nu conteaza”, “mergeti si intrebati-l(nota noastra: mergeti daca mai puteti si mai aveti cum, chiar si la spital, chiar si printr-un singur reprezentant; Parintele Gurie stie de ce…) De fapt, toate aceste masuri duble si contradictii tin de logica iezuita: “scopul scuza (sfinteste) mijloacele” tot ce serveste scopului, anume de a arata ca BOR se afla sub anateme si ca ”adevaratele” biserici ortodoxe sunt factiunile schismatice de pe vechiul calendar (incepand cu BOSV si al sau… “sfant mucenic Glicherie”!).

In general, partea de discurs din conferinte dedicata calendarului nu este nicidecum o improvizatie, cum reiese mai ales din audierea conferintei de la Oradea, unde a dedicat cel mai mult timp problemei calendarului: aceasta cuvantare este gandita bine, are o introducere de tip captatio benevolentiae (“cand s-a aratat prima oara semnul Crucii?”, etc.) si apoi vorbeste despre ultima minune cu semnul Crucii, cea din Grecia, din 1925, pentru a demonstra auditoriului ca biruinta Crucii, nu-i asa, e de partea stilistilor. A carora dintre zecile de grupari ale lor care se cearta intre ele si se dau anatemei una pe alta? – asta nu ni s-a mai spus.

Dar daca vorbim despre minuni, este cazul sa mentionam o alta mare minune, cunoscuta lumii intregi, care arata ca schimbarea calendarului din Biserica Greciei nu a dus la caderea din har. Este vorba despre minunea din insula Kefalonia cunoscuta sub numele de Serpii Maicii Domnului. Despre aceasta nu s-a pomenit la conferinte nimic, asta apropo de… cine cenzureaza si prezinta partial informatia sau chiar, cum ii place fratelui conferentiar sa repete, cine…  “spune minciuni”.

Minunea apariţiei şerpilor în fiecare an e îndeobşte cunoscută în lumea creştină, deşi ea intrigă în continuare. In 6 august – de Schimbarea la Faţă a Domnului – o anume specie de şerpi, de aprox. 60 cm lungime, care au semnul crucii pe cap şi pe limbă, apar la baza vechii clopotniţe a bisericii din Markopoulo, pentru ca să dispară în ziua de 15 august, după slujba închinată Adormirii Maicii Domnului! E un miracol, unul din­tre multele pe care Maica Domnului le face pentru a întări credinţa oamenilor. Nu se ştie de unde apar aceşti şerpi prietenoşi şi nici unde dispar după praznic, dar în tim­pul slujbei şerpii intră în biserică şi urcă pe icoane, preoţii slujesc ţinându-i în mână şi uneori se urcă pe credincioşii care îşi doresc atingerea lor, ca pe un semn de binecuvân­tare. Localnicii aşteaptă în fiecare an cu înfrigurare aceste apariţii, pentru că în singu­rii ani în care şerpii nu au ieşit din pământ – 1940 şi 1953 – s-au produs catastrofe: război, cutremur devastator. În anul 1924, când Grecia a adoptat ca­lendarul pe stil nou (gregorian), localnicii au fost foarte curioşi să vadă la care dată vor apărea şerpii, dar aceştia au venit după noul calendar, întărind astfel credinţa oame­nilor că trebuie să facă ascultare de hotărâ­rile Sfântului Sinod grec! (Sursa: Lumea credintei)



Danion mai spune ca in episcopia Oradiei si a Banatului “Impartasania ar fi intinata” si ca acolo nu se impartaseste. Dar teologul Danion oare nu stie ca episcopii Sofronie Drincec si Nicolae Corneanu se afla in comuniune cu intreg Sinodul BOR si, astfel, cu toata Biserica Ortodoxa Universala? Asadar, nu ai cum sa consideri ca DOAR in episcopia Oradiei si Banatului este o problema, pentru ca ori Sfintele Taine sunt valabile acolo, ori nu sunt, dar atunci se pun sub semnul intrebarii Tainele intregii Bisericii Universale. E ilogic si inconsecvent sa te impartasesti, sa zicem, la Bucuresti, la Casiel sau la Petru-Voda, fiindca acolo impartasania ar fi… neintinata, spre deosebire de Oradea, deoarece  si Bucuresti, si Casiel, si Petru-Voda se afla, vrand-nevrand, in comuniune cu Oradea si Timisoara. (Chiar asa: PF Daniel n-o fi “eretic” si “apostat” si el, ca n-am auzit totusi sa intre sub atacuri? Sau numai PF Teoctist era?)

Alta flagranta contradictie: pe de o parte, Danion afirma ca suntem sub anateme, pe de alta parte se foloseste de binecuvantarile parintelui Justin (care apartine BOR) pentru a-si propovadui derivele sale stiliste. Dar daca suntem anatema, inseamna ca nu suntem Biserica! Din doua una – ori nu suntem Biserica si atunci devin inexplicabile si minunile Sfintilor Inchisorilor, care apartin BOR, ori suntem Biserica si teologul Danion are o mare problema in a explica cum e posibil sa ai deplinatatea harului si Sfintele Taine cand te afli sub anatema. Nu e posibil sa mergi cu jumatati de masura: suntem Biserica pe jumatate sau pe sfert, sau prin ingaduinta.

Danion afirma apoi ca toti preotii romani si greci mint cand canta Astazi Iordanul s-a intors, pe motiv ca Iordanul se intoarce la data de pe stil vechi. Da, minunea cu Iordanul se intampla atunci pentru ca atunci are loc praznicul Bisericii Ortodoxe locale, nu pentru ca actioneaza automat, ca un fenomen climatic ce depinde exclusiv de o data anume. “Astazi”-ul liturgic nu se refera la un timp calendaristic si nu evoca numai un eveniment istoric dintr-un anume loc, ci se refera la un prezent continuu al vesniciei, recapitulat prin Taina, asa cum apare in toate slujbele Bisericii, iar nu numai la Botezul Domnului, ci si la toate praznicele care nu beneficiaza neaparat de niste minuni contemporane insotitoare. Dar ce relevanta are acest lucru, atata vreme cat Agheazma Mare, sfintita pe stil nou, este sfanta si valabila si tine ani intregi proaspata ca in primul moment? Oare Pogorarea Duhului Sfant in cadrul Bobotezei este mai mica decat o minune locala in care Iordanul curge inapoi? Oare Hristos s-a botezat in Iordan ca sa se intoarca raul inapoi sau ca sa avem parte de Duhul Sfant? Cum putem caracteriza afirmatia ca “preotii mint” cand “minciuna” pe care o zic e asistata de Duhul Sfant care sfinteste toate, deci si apa adusa pentru agheasma mare? Dar deja “stim” raspunsul: minunile cele “adevarate” sunt exclusiv cele care convin stilistilor si lui Danion, minunile de pe nou… sunt prin definitie false, amagitoare si , deci, nu se iau in seama… De partea cealalta e buna orice marturie a oricarei babute anonime de la Chisinau si a unei maici sarbe pe care trebuie sa o credem pe cuvant ca nu este inselata…

Din toate acestea intelegem ca nu ”pandirea zilelor” este esentialul, si nici calendarul nu este miza cea mai importanta (fara sa minimalizam insa problema in sine). Ci esentialul fapt de a te afla in Biserica sau in schisma. Chiar celebrul Sinod din 1583, evocat de Danion pentru a arata ca suntem sub anatema, nu si-a dedicat lucrarile si hotararile in primul rand sau exclusiv problemei calendarului. Cum am mai aratat deja, anatema invocata de Danion nu se aplica Bisericii noastre. Mai mult, daca judecam strict dupa litera hotararii sinodale din 1583, nici nu avea cum, nici in perioada interbelica si nici in prezent. In perioada interbelica nu se aplica deoarece, de fapt, BOR a avut o forma inedita de calendar, nu pe cel gregorian, ci pe cel ”iulian rectificat”. Si culmea, cel care a inventat sistemul era un… anti-catolic! In prezent iarasi nu are cum sa ni se aplice hotararea Sinodului din 1583 deoarece praznuim Pascalia asa cum au decis Parintii de la Niceea si cum o fac toate Bisericile Ortodoxe, avand un calendar mixt si nu calendarul gregorian osandit de Sinoadele precedente.

Acest lucru a fost recunoscut pana si de unul din intemeietorii factiunilor stiliste, care ulterior a luat si el o directie zelotist-schismatica, anumeHrisostom al Florinei, care iata ce scria in 1937 Episcopului Ghermanos de Cylcades:

„..deoarece sinoadele pan-ortodoxe din 1583, 1587, si 1593 au condamnat Calendarul Gregorian. Si este asa, deoarece stii foarte bine ca Sinoadele mentionate mai sus condamna Calendarul Gregorian, dar aceasta condamnare ii PRIVESTE PE LATINI, care au introdus acest calendar in intregime, pe cand arhiepiscopul [grec] a adoptat numai jumatate, aplicandu-l sarbatorilor fixe si pastrand Calendarul Vechi pentru Pascalie si sarbatorile cu data variabila, tocmai pentru a evita obstacolul acestei condamnari. Avand in vedere aceasta, inovatia arhiepiscopului in folosirea Calendarului Gregorian doar la sarbatorile fixe si nu la Pascalie, CARE A FOST MOTIVUL PRINCIPAL pentru care calendarul gregorian a fost condamnat ca incalcand cel de al 7-lea Canon Apostolic, este o problema care a apare pentru prima data in istoria Bisericii Ortodoxe…”

In concluzie, nu a existat niciun Sinod Ortodox local sau Pan-Ortodox care sa anatemizeze forma de calendar de care se folosesc BOR si Biserica Greciei. Mai mult, problema ridicata de co-existenta multiplelor calendare in bisericile locale a fost transata in Moscova, in anul 1948, intr-o intrunire pan-ortodoxa in care s-a decis praznuirea Pastilor conform Pascaliei alexandrine (vezi aici). Decizia de la Moscova este reperul sobornicesc dupa care se judeca problema calendarului si a Pascaliei.

Niciun moment nu s-a aflat Biserica Ortodoxa Romana sub anatema vreunui Sinod Ortodox, aceasta trebuie sa stie toti fratii nostri si sa nu se clatine cu cugetul! Nici macar cand a avut cele doua pascalii diferite fata de restul ortodoxiei, fapt deosebit de grav care a trezit reactia marturisitoare a intelectualilor apropiati de Biserica de atunci.

Mai sunt si altele, inclusiv modul in care considera Athosul intreg “apostat” si “prostituat” (!!!), in comparatie cu “rebelii” (schismaticii) zelotisti de la Man. Esfigmenu, care pentru  Danion ar fi singurii athoniti care ar tine steagul dreptei credinte (ceea ce nu il deranjeaza sa se laude ca (fost – dar asta nu spune) fiu duhovnicesc al parintelui Iulian de la Prodromu si sa citeze tot un obscur parinte de acolo pentru a lovi murdar si josnic in parintele Ioanichie Moroi).

Asadar, inainte sa se discute pe tema calendarului, e necesar sa se vada  macar aceste declaratii scandaloase si aceste contradictii de netrecut pentru orice minte sanatoasa si cinstita.

(va urma)

***

CATEVA SELECTII AUDIO SI TRANSCRIERI:

Audio clip: Adobe Flash Player (version 9 or above) is required to play this audio clip. Download the latest version here. You also need to have JavaScript enabled in your browser.

– ASCULTA

Audio clip: Adobe Flash Player (version 9 or above) is required to play this audio clip. Download the latest version here. You also need to have JavaScript enabled in your browser.

– ASCULTA

Poate cele mai controversate afirmatii sunt cele despre Sfantul Munte:

In acelasi timp, spune ca duhovnicul sau ar fi (de fapt nu mai e de mult)… parintele Iulian de la Schitul Prodromu (deci din categoria celor “apostati” si “vanduti”?)

Audio clip: Adobe Flash Player (version 9 or above) is required to play this audio clip. Download the latest version here. You also need to have JavaScript enabled in your browser.

– ASCULTA

“Multi zic: dar de ce nu zice nimic despre asta Sfantul Munte Athos? Pentru ca unii au reflexul sa traiasca ortodoxia dupa anumite tipare precise. Pai cercetati de ce, fratilor! E foarte important sa va lamuriti de ce. Cititi istoria muntelui Athos din secolul XX si veti vedea ca staretii cu viata sfanta au fost exilati, dati afara cu Politia. Staretii din Athos n-au mai vrut sa-l pomeneasca pe Athenagoras, pentru ca asa cerea Traditia. Asa dupa cum in zona Oradiei niciun preot ortodox nu trebuie sa-l pomeneasca pe Sofronie, asa niciunul din Staretii din Athos nu trebuia sa-l pomeneasca pe Patriarhul ecumenic Athenagoras. Si de-asta staretii nu l-au mai pomenit (…) si Athenagoras, cu Politia, i-a dat afara din manastire si-a pus in obsti stareti cuminti, stareti care vorbesc lucruri duhovnicesti, dar care n-au curajul de a se ridica impotriva Sistemului. Fiindca daca se ridica vor fi exilati.

Care este manastirea athonita care in ultimii ani ai secolului XX a dat mucenici? Spuneti-mi numele ei! Esfigmenu! De ce? Pentru ca au curajul de a sta impotriva Sistemului. Deviza lor: Ortodoxie sau moarte, adica ori traim ortodox ori suntem gata sa murim. Restul au apostaziat! Restul au inchis gura, au tacut. Zic ca sunt traditionalisti, dar il primesc cu bratele deschise pe patriarhul ecumenic. Zic ca sunt traditionalisti, dar il pomenesc pe patriarhul ecumenic, in timp ce staretii de dinaintea lor nu l-au pomenit si au fost exilati, iar Esfigmenu, pentru ca tine dreapta credinta e manastire prigonita. Exista blocat drumul dinspre Vatopedu spre Esfigmenu, parca ar fi vremea comunista! Unii poate ati vazut poze! Efectiv, barat drumul! Ca sa nu poata ajunge oamenii acolo, sa nu poata afla oamenii adevarul! Oamenii sa considere reper Vatopedu care a schimbat calendarul si a facut alte innoiri, si nu Esfigmenu care tine muceniceste dreapta credinta. Exista pe internet o filmare cum au spart cu topoarele usa manastirii Esfigmenu, au incercat sa-i infometeze pe parintii de acolo, au incercat sa-i chinuiasca in fel si chip, ba chiar au creat o manastire paralela, o manastire fantoma. Astfel incat, ce se trimite la Esfigmenu, scrisori – pentru ca oamenii din toata lumea vor sa intrebe “ierarhii nostri ne vand, ce sa facem?” – si atunci s-a creat o manastire paralela, o manastire fantoma, si corespondenta este primita acolo; banii, pe care credinciosii ii tirmit catre Esfigmenu sunt primiti acolo. De ce? Ca oamenii sa stea departe de adevar.

Exista si in vremurile noastre parinti cu viata sfanta care nu sunt doar facatori de minuni. Care tin si invatatura Sintilor Parinti. Dar noua ne place sa ne multumim cu minunile. De ce? Ca suntem bolnavi, ca suntem slabi. Si ne ducem la parintele cutare, ca a facut multe minuni. Intrebarea este: in ce masura invatatura parintelui cutare corespunde cu invatatura sfintilor parinti.

La ora actuala Athosul tace! De asta a si primit bani de la Uniunea Europeana. Ca sa taca!! S-A VANDUT CA O PROSTITUATA! Mari manastiri din Sf. Munte Athos s-au vandut (…)”

Audio clip: Adobe Flash Player (version 9 or above) is required to play this audio clip. Download the latest version here. You also need to have JavaScript enabled in your browser.

– ASCULTA

Audio clip: Adobe Flash Player (version 9 or above) is required to play this audio clip. Download the latest version here. You also need to have JavaScript enabled in your browser.

– ASCULTA

Audio clip: Adobe Flash Player (version 9 or above) is required to play this audio clip. Download the latest version here. You also need to have JavaScript enabled in your browser.

– ASCULTA

Audio clip: Adobe Flash Player (version 9 or above) is required to play this audio clip. Download the latest version here. You also need to have JavaScript enabled in your browser.

– ASCULTA

***


Transcriere fragment conferinta Beius (video – mai jos)

“Intrebare: – Calendarul actual al BOR e eretic. Inseamna ca intreaga Biserica cu toti ierarhii, preotii si credinciosii ei sunt eretici?

Danion Vasile: – Calendarul actual al BOR nu este eretic. Este gresit! Este calendar care cade sub anatema mai multor sinoade. Problema schimbarii calendarului nu a aparut in secolul XX. Sf. Maxim Marturisitorul a scris impotriva calendarului, Sf. Grigorie Palama s-a luptat cu Nichifor Gregoras impotriva schimbarii calendarului. Au fost mai multe sinoade 1583, 1593, care au condamnat schimbarea Pascaliei, unele dintre ele condamnand si schimbarea sarbatorilor cu data fixa. Da, NOI NE AFLAM SUB ANATEMA tinand cont de acest calendar nou introdus in Biserica de patriarhul mason Meletie Metaxakis, calendar care a fost respins de Patriarhia Rusa.

O dovada ca in Romania se spun numai minciuni despre schimbarea calendarului, va dau doua: una dintre ele – la parintele Cleopa gasiti: biserica sarba a schimbat calendarul si vedeti ca biserica sarba n-a schimbat calendarul – de ce a mintit parintele Cleopa, nu stiu, este problema dansului, dar Biserica Sarba are calendarul vechi si se lupta sa pastreze calendarul vechi, ori atunci cand aperi o cauza n-ai nevoie de minciuni.

Doi – se spune ca Patriarhia Rusa a pastrat calendarul vechi. O mare si gogonata minciuna. La facultatile de teologie din romania se invata foarte multe minciuni. Biserica Ortodoxa din Rusia a schimbat calendarul, a trecut pe calendar nou si toti parintii cu viata sfanta, toti parintii sfinti cu moaste, cum e Sf. Kuksa din Odessa, au spus “acesta este calendarul Antihristului!” Parintii de la Valaam au fost dati afara din manastire, toti exilati, si atunci, Sf. Patriarh Tihon, vazand protestul tutror parintilor cu viata sfanta, a dat un comunicat: “Rusia, am trecut pe puterea comunista, am trecut pe calendarul nou – iertati-ma – pus de puterea comunista, Rusia, inapoi pe stil vechi”. De ce nu se stie asta in Romania? Pentru ca multe din cartile care se tiparesc in Romania sunt cenzurate. Acolo unde apare ceva despre calendar se taie. De ce? Ca sa nu existe tulburare in popor (n s-a spus ca insusi Danion a cenzurat o astfel de carte despre Parintele Dionisie de la Colciu, cu ani in urma, motivul fiind tocmai pentru a nu se tulbura poporul. Acum se pare ca si-a dat singur dezlegare la “tulburat poporul”… – n.n.). De exemplu, cartea in care apare acest text al patriarhului Tihon si apar detalii legate de prigonirea parintilor cu viata sfanta aparatori ai vechiului calendar in Valaam, a aparut in limba romana in cartea Tebaida Nordului. Acolo, in partea a doua, apare un text, Cuviosul Mihail de la Valaam, si cartea este cenzurata intr-un mod greu de explicat. Am vorbit cu traducatorul, am vorbit cu editorul, mi-a zis ca nu stie nimic, am vorbit cu ingrijitorul editiei mi-a zis ca nu stie nimic, se pare ca traducatorul si-a luat bunavointa de a cenzura.

Cu privire la vechiul calendar va dau o singura dovada ca sa va dati seama ca aproape ce se scrie in Romania este minciuna: Stiti cand s-a aratat ultima oara pe cer Crucea s-o vada mii de oameni ca intarire a credintei ortodoxe? S-a aratat de praznicul Inaltarii Sfintei Cruci in anul 1925, la Atena. In Grecia, ca si in Romania, calendarul a fost schimbat cu Politia, stilistii au fost batuti, aruncati la inchisoare, unii chiar omorati si in anul 1925 in Grecia o singura biserica a avut curajul sa tina sarbatoarea Sfintei Cruci dupa calendar vechi. Statul a trimis Politia sa opreasca slujba si noaptea, cand au venit politistii, s-a aratat o Cruce de zeci de metri, o cruce ruseasca, deci nu doar ca s-au intalnit doi nori si sa zici ca ti se pare. Nu, era o cruce ruseasca cu toate bratele, stiti cum arata crucea ruseasca, cruce care lumina manastirea, in manastire se vedea noaptea lumina. Si crucea a stat o jumatate de ora pe cer, dupa care s-a ridicat asa incet, incet, incet, incet. Exista poze din ziarele din epoca. Eu am citit marturia unui vatman care mergea cu tramvaiul prin Atena si a vazut departe la cativa km a vazut crucea ruseasca pe cer. S-a dus acolo si a ramas impresionat. Am cutit marturia unuia dintre politistii care au fost trimisi sa opreasca slujba. Nu numai ca s-a pus in genunchi si a inceput sa planga – toti politistii s-au pus jos si au inceput sa planga pemtru ca isi dadeau seama ca prigonisera biserica Lui Hristos (deci stilistii sunt Biserica lui Hristos – n.n.) iar politistii si-au trecut familiile pe calendarul vechi. De ce? Dumnezeu binecuvantase aceasta minune.

S-a aratat oare in Romania vreun semn pe care sa-l vada mii de oameni prin care sa se intareasca adevarul? NU! Pentru simplul fapt ca in ortodoxie conteaza ce a invatat Traditia (dar atunci de ce face caz de minunea de dinainte, care ar dovedi ca adevarul e de partea stilistilor, cand conteaza minunile si cand nu, de fapt?!  – n.n.), ce-au invatat sinoadele si cata vreme mai multe sinoade au blestemat schimbarea calendarului trebuie sa intelegem ca noi, acum, suntem sub anatema. Vrem sau nu.

In trecut, sinodul BOR s-a adunat si a stabilit: este gresita schimbarea calendarului. In Romania primul sfant care a aparat vechiul calendar a fost Sf. Ierarh Calinic de la Cernica – dar despre lucrul acesta nu se invata la nicio facultate de teologie. La facultatea de teologie se invata ecumenisme, se invata despre relatia cu catolicii, cu protestantii, despre acest incestuos ecumenism… si cand Cuza a incercat sa impuna ierarhilor bisericii noastre schimbarea calendarului, Sf. Calinic a zis: Eu cu cei faradelege nu ma voi socoti. Si a plecat de la Sinod. Intelegeti? Lucrurile sunt foarte grave. E foarte bine sa cititi ce a zis parintele Cleopa, cea a zis cutare, dar vedeti daca corespunde cu adevarul istoric. Parintele Cleopa spune ca la congresul din 1923 cand s-a schimbat calendarul au participat toate bisericile ortodoxe, si de fapt, din cinci patriarhii n-a participat decat Constantinopolul. Va dati seama ca e ceva in neregula. De ce? Parintele Cleopa zice: “toti s-au adunat acolo”; nu e adevarat! parintele Cleopa a mintit! Si istoria dovedeste aceasta cu prisosinta. Patriarhul din Ierusalim a zis “Blestemat sa fie cine schimba calendarul!” Lucrurile au fost foarte, foarte grave. Cel pe care cei de stil vechi din Romania il cinstesc ca pe un sfant [Glicherie], la schimbarea calendarului s-a dus la Patriarhul Ierusalimului, nu doar s-a fotografiat cu el, s-a dus la patriarhul Ierusalimului si a primit mir pentru sfintirea bisericilor din Romania asa cum s-a intamplat in Bulgaria [informatia este neconfirmata si face parte din varianta BOSV. Realitatea este ca BOSV NU se afla in comuniune cu Patriarhia Ierusalimului, deci presupusa colaborare nu ar avea nicio logica si nicio finalitate canonica – n.n.]. Bulgaria a schimbat calendarul si multi preoti cu viata sfanta din Rusia aveau grija de intarirea bisericii de stil vechi din Bulgaria (problemele din Bulgaria sunt mult mai complexe decat cea legata de calendarul vechi-nou – n.n.). Poate ca tot ceea ce va spun eu este o minciuna… Cautati sa cercetati adevarul! [chiar asa, n.n.] Cautati sinoadele si vedeti ce au votat sinoadele respective! Si daca sinoadele au zis: cine schimba calendarul e anatema, problema este foarte grava.

Biserica Ortodoxa Romana, chiar vreme de doi ani a praznuit Pastele rupta de restul Ortodoxiei. Toata Ortodoxia praznuia cand venea Lumina Sfanta la ierusalim, BOR, in doi ani, parca ’26 si ’29, a praznuit Pastele cu catolicii si protestantii si Mircea Vulcanescu si Nae Ionescu au scris “Nu mai avem Sinod”, pentru ca au cazut chiar sub anatemele care se refera la schimbarea Pascaliei.

Cand s-a schimbat calendarul, la Sinodul respectiv s-a hotarat casatoria a doua a preotilor, s-a hotarat recunoasterea tainelor anglicanilor. Pai ori a fost bun Sinodul respectiv si atunci hai sa recunoastem tainele anglicanilor, hai sa acceptam casatoria a doua a preotilor ori Sinodul a fost gresit – desi nici macar n-a fost sinod, a fost practic un congres (la sinod bisericile trimit reprezentanti) a fost practic o adunare de oameni care n-au fost insarcinati din partea sinoadelor lor sa ia o pozitie sau alta. Problema, repet, e foarte grava de ce? Schimbarea calendarului n-a adus doar o diferenta de 13 zile, cum spun modernistii: “Dom’le, era gresit calendarul vechi, au gresit sinoadele, e mai corect astronomic asa” Nu! Au dus la o schimbare a modului de raportare la Traditie. Daca sute de ani sfintii au invatat intr-un fel, momentul in care tu vii si spui altfel introduci in Biserica otrava. Si daca ar fi fost bun sa zicem calendarul nou, Dumnezeu nu baga cu forta schimbarile-n Biserica si Dumnezeu nu aduce tulburare (si nici nu aduce zelotism sau schisma – n.n.). Ce vedem astazi? Care sunt roadele schimbarii calendarului? Biserica s-a rupt in grupuri, grupuri si grupulete.

Toti preotii din Romania mint, de Boboteaza! Stiti ce minciuna zic? Astazi Iordanul s-a intors inapoi! Si Iordanul nu se intoarce inapoi, Iordanul se intoarce peste 13 zile cand e boboteaza, si cand se intoarce intr-adevar Iordanul inapoi! Se vede aceasta minune! E bine sa minta toti preotii din Romania si din Grecia de Boboteaza? Nu e bine! Preotul nu trebuie sa zica minciuni. Lucrul acesta il stiu si copiii, de aceea cei care merg in pelerinaj in Tara Sfanta se mira cand vad ca pe muntele Tabor la Schimbarea la Fata pe calendar vechi vine un nor in chip minunat. De Craciun, cand este cu adevarat Craciunul nu cand praznuim noi dupa calendarul schimbat, cand e cu adevarat Craciunul, atunci se arata stea la Betleem! (deci noi, cei de pe nou, nu praznuim cu adevarat Nasterea Domnului! – n.n.) Ori, nu ne putem juca cu adevarul, adevarul nu este de doua feluri!

Sa incercam sa ne dam seama ca cei care au bagat schimbarea calendarului au fost uneltele satanei, patriarhul care a schimbat calendarul, Meletie Metaxakis, cand era in arhiepiscopia Atenei a luptat impotriva Sf. Nectarie din Eghina. S-a dus el cu diavolul sau, Athenagoras si i-au zis “o sa se aleaga praful de manastirea ta” si poate stiti ca Manastirea din Eghina este una din cele mai mari din lumea ortodoxa, iar Sf. Nectarie e unul dintre cei mai mari sfinti ai secolului XX (canonizat de cine? tocmai de… “diavolul” de Athenagoras, omite sa spuna Danion – n.n.). Meletie Metaxakis a fost dat afara din arhiepiscopia Atenei pentru abateri canonice si fiind pedepsit in Biserica Greciei a fost pus de masoni Patriarh Ecumenic. Si ziarele masonice ale vremii au scris: “ne bucuram ca fratele nostru Meletie a urcat pe scaunul patriarhiei ecumenice”.

Vreti sa aveti parte la judecata cu Meletie Metaxakis? [intrebare manipulativa, care induce frica irationala, printr-o asociere rudimentara… ca si cum daca ne aflam intr-un stat modern fondat de un mason, asta inseamna ca il si giram, ca si avem parte pana in vesnicie cu acela?!, n.n.] Sa va fereasca Dumnezeu! Mai bine sa aveti parte cu Sf. Calinic de la Cernica, cu Sf. Ioan Iacob si cu ceilalti sfinti, Sf. Nectarie, care au luptat impotriva modernismului, care au luptat impotriva schimbarilor in Biserica. Ortodoxie inseamna Traditie. (avem deja parte cu ei, caci sunt Sfintii Bisericii Ortotodoxe Universale, cu care STILISTII NU SE AFLA IN PARTASIE – n.n.)

– Intrebare: Ce inseamna a fi ortodox?

– Danion Vasile: Inseamna a iubi invatatura descoperita de invatatorul Iisus Hristos, invatatura Sfintei Scripturi, invatatura Sfintilor Parinti. A spune ca Traditia a gresit inseamna a nu mai fi ortodox. Cand episcopul Sofronie a facut acea Agheasma blasfemiatoare, s-a lepadat de invatatura Sfintilor Parinti. Cand mitropolitul Corneanu s-a impartasit la eretici s-a lepadat de invatatura Sfintilor Parinti. Sf. Teodor Studitul zice ca orice preot chiar daca duce viata sfanta, viata curata, daca pomeneste un ierarh eretic, chiar daca preotul e ortodox, Impartasania lui va fi intinata. Asa spune Sf. Teodor Studitul. Ca degeaba zici tu ca tii dreapta credinta daca pomenesti ierarhul eretic te faci partas ratacirii lui, ereziei lui. De aceea eu in Romania, eu personal in Romania nu ma impartasesc nici in Episcopia Oradiei si nici in mitropolia Banatului pentru ca dupa invatatura Sfintilor Parinti E CEVA IN NEREGULA CU LITURGHIA la care sunt pomeniti eretici. Numai ca oamenii zilelor noastre se lenevesc sa citeasca invatatura sfintilor parinti. “Lasa ca a zis parintele ca nu-i nimic ce a facut Corneanu, nu-i nimic ca nu s-a pocait”. Sinodul Bisericii noastre a zis ca l-a iertat pentru ca s-a pocait. Si imediat Corneanu s-a aparat: “n-am gresit, nu-mi pare rau, nu ma pocaiesc”. Daca vreti sa aveti parte cu Sfintii Parinti la Judecata Lui Hristos, tineti-va de invatatura Sfintilor Parinti. Daca vreti sa aveti parte cu preasfintitul Sofronie si cu mitropolitul Corneanu, este libertatea voastra. Dumnezeu sa va dea in inima gandul cel bun. [iarasi o manipulare grosolana de tipul celei de mai sus!]

– Intrebare: Avandu-l aici pe parintele Hrisostom de la Manastirea Petru Voda, de la parintele Iustin Parvu, parintele Iustin Parvu ce parere are despre acest calendar pentru ca pentru oameni multi este importanta parerea lui?

– Danion Vasile: Da, este o intrebare esentiala [ironic!], duceti-va si intrebati-l. Da, este foarte important sa-l intrebati, insa sa nu uitati ca in Ortodoxie nu conteaza ce zice parintele X. Nu conteaza! Suntem ortodocsi, nu suntem sectanti! In ortodoxie conteaza ce invata Sfintii Parinti, atat! Noi judecam sfintenia parintilor din vremea noastra, raportandu-i la Traditie! Pentru ca altfel schimbam criteriile vietii ortodoxe. Daca vrem sa fim ortodocsi indepartandu-ne de Sfintii Parinti pentru ca ne place parintele X sau parintele Y este strict problema noastra. Suntem orice dar nu ortodocsi. [De aici se intelege clar ca are cel putin dubii ca parintele Iustin ar vorbi in consonanta cu Traditia si isi ia masura de precautie necesara, dand la o parte autoritatea acestuia. Daca nu ar fi fost asa, nu ar fi avut sens un asemenea raspuns dat LA O INTREBARE FOARTE PRECISA SI DIRECTA].

– Intrebare: Intrebarea era pentru parintele Hrisostom…

– P. Hrisostom: Ce-a spus parintele Iustin? Bun! Parintele Iustin despre minunea de la Iasi [dar nu asta fusese intrebarea!!, n.n.] a spus asa: Sf. Parascheva a marturisit ca sfintii mucenici din inchisori sunt bineplacuti Lui Dumnezeu si dreapta este canonizarea lor. Deci daca e sa ne raportam la acest cuvant… Mai mult as mai adauga inca un lucru, eu nu voiam sa-l spun eu, voiam sa-l spuna fratele Danion despre sine. Atunci, zilele trecute, cand fratele Danion a fost la manastirea Petru Voda si a predicat, contrar unor acuze din partea unor rauvoitori din Petru Voda si de oriunde, cum ca parintele Iustin s-ar fi dezis de Danion ca este eretic, Danion are nu stiu ce idei ratacite si nu stiu cate prostii, parintele Iustin l-a invitat la predica – se poate verifica, predica este pusa pe internet ma gandesc – sau o sa fie pusa, oricum, manastirea Petru Voda are telefon, nu-i problema – deci parintele Iustin l-a invitat pe fratele Danion la manastire, l-a invitat sa predice si bucuria parintelui a fost atat de mare in sensul acesta, incat a spus asa, i-a spus: daca ar mai fi 10 ca Danion in Romania bine ar fi, si treaba calugarilor ar fi sa vorbeasca in felul acesta despre problemele contemporane, iar ca argument chiar vazut al indreptatirii pozitiei fratelui Danion de catre Parintele Iustin avem aici… (vrea sa arate crucea, dar este oprit de Danion – nota redactorului).

La insistentele moderatorului,care vrea neaparat sa afle pozitia Parintelui Iustin fata de calendarul vechi, Danion raspunde, vizibil iritat:

– Voi tine o conferinta pe tema calendarului si veti afla parerea parintelui Iustin.

Moderatorul: Dar intrebarea era pentru parintele Hrisostom, deoarece eu nu cred ca la varsta lui Parintele Iustin nu stie cum e bine calendarul nou sau vechi.

Danion i-o taie scurt: – E mai bine sa-l intrebati direct nu prin intermediari! Multi vin si spun asa, ala a zis asa, ala a zis asa, apar mereu diferite pozitii.

Moderator: – Parintele Hrisostom a trait in Petru Voda si..

Danion: – Daca aveti nelamuriri legate de pozitia parintelui Iustin, intrebati-l pe parintele Iustin”.



Danion Vasile face apologia stilistilor schismatici la Beius

***

Cati preoti din Oradea au avut curajul sa stea impotriva PS Sofronie spunandu I ca este apostat dupa ce a facut Agheasma cu ereticii? Cati preoti au avut curajul sa tina seama de invatatura sfintilor parinti si sa nu-l mai pomeneasca . O vreme am inteles ca au fost mai multi preoti, un grup chiar mare de preoti, care nu l-au pomenit. Pana li s-a recomandat de catre Mitropolitul Vartolomeu sa-l pomeneasca in continuare. Si ei au facut ascultare de mitropolit. In biserica rtodoxa faci acsultare de ierarhul tau cata vreme acsultarea e dupa invatatura sfintilor parinti. Indrumatorul meu de doctorat, parintele .,..???… care este cel mai cunoscut preot antiecumenist din grecia, din zona Tesalonicului, ca mai este unul in Atena, a scris o carte despre reaua acsultare si sfanta neacsultare cu citate din sfintii parinti. In cartea mea zorii apocalipsie gasiti mai multe citate ce ne invata sfintii bisericii sa facem cand ierarhul este eretic. Sa luptam impotriva lui!

Categorii

Cazul Danion Vasile (2010), Inregistrari, Opinii, analize, Polemici, conflicte, zelotism, extremism, provocari, Stilism, Transcrieri-Redactari

Etichete (taguri)


Articolul urmator/anterior

Comentarii

15 Commentarii la “Cateva observatii si lamuriri pe marginea APOLOGIEI STILISTE FACUTE DE DANION VASILE (1)

  1. http://iuliana-koinonia.blogspot.com/2010/04/scandalul-danion.html

    Ierom. Valentin de la Turnu despre scandalul Danion

  2. Pingback: Razboi întru Cuvânt » Ce este “ROCORUL” dizident al lui Agafanghel? Cine sunt “catacombnicii” recomandati de Danion Vasile?
  3. Pingback: Razboi întru Cuvânt » MARTURIA PARINTELUI EFTIMIE MITRA DE LA SCHITUL HUTA (Bihor) despre sminteala creata la Oradea de teologul Danion Vasile si despre reactia Parintelui Iustin Parvu
  4. Pingback: Război întru Cuvânt » Parintele marturisitor Adrian Fageteanu intareste cugetele indoielnice: “AM AVUT SI VOM AVEA, CU MILA LUI DUMNEZEU, MEREU EPISCOPI VREDNICI”!
  5. Pingback: Razboi întru Cuvânt » PRIMA “TAIETURA” STILISTA IN TRUPUL BISERICII DE DUPA INFIINTAREA B.O.S.V. Adevaratele motive ale plecarii in Grecia a parintelui Nichita de la Brancoveni. “Sa stam bine, sa stam cu frica, sa luam aminteR
  6. Pingback: Război întru Cuvânt » PARINTELE EFREM KATUNAKIOTUL SI INCERCAREA STILISTA. Cum descopera Dumnezeu cuviosilor Sai unde este Biserica si unde lepadarea de har
  7. Pingback: Razboi întru Cuvânt » Manastirea Putna da “o replica necesara” fata de propaganda stilista mascata din Biserica noastra si fata de raspandirea unor falsuri despre staretul Iachint
  8. Pingback: SERPII MAICII DOMNULUI (VIDEO) - minunea uluitoare din Kefalonia care incepe de Schimbarea la Fata si care vadeste minciunile stilistilor
  9. Pingback: PARINTELE CLEOPA - cateva invataminte esentiale dintr-o viata plina de minuni
  10. Pingback: CU CE A DERANJAT STARETUL EFREM PE STAPANII LUMII? (I) “Puterile intunericului, sionistii, vor sa loveasca in Ortodoxie! Kissinger, om intunecos” (VIDEO)
  11. Pingback: IPS PETRU, MITROPOLITUL BASARABIEI despre DEZBINAREA PE MOTIV DE CALENDAR VECHI SAU NOU - Razboi întru Cuvânt
  12. Pingback: PARINTELE AMFILOHIE la Sophia (audio si text): “Tara are nevoie de oameni care sa se pocaiasca cu adevarat. POCAINTA ESTE DE TEMUT DEMONILOR!” -
  13. Pingback: Fostul parinte NICHITA PASCAN si o parte a obstii de maici de la BRANCOVENI, care s-au rupt de BOR in 2010, au ajuns la STILISTII MATEITI - Razboi întru Cuvânt - Recomandari
  14. Pingback: Adevarul despre “reforma calendarului” si schisma din Biserica Ortodoxa - Razboi întru Cuvânt - Recomandari
  15. Pingback: Predica la Duminica Slabanogului despre MUCENICIA BOLII PARINTELUI IUSTIN, despre PREDANIA SUFERINTEI, curajul credintei, ispita osandirii si LUPTA IMPOTRIVA BISERICII SI A VALORILOR NORMALE (video) - Razboi întru Cuvânt - Recomandari

Comentariile sunt inchise.

Formular comentarii

Rânduială de rugăciune

Carti

Documentare