Guvernul centralizeaza programele de GUVERNARE ELECTRONICA: Hotarare de infiintare a AGENTIEI pentru AGENDA DIGITALA a Romaniei/ SEMNATURA ELECTRONICA: obligatorie la VAMI

16-01-2014 2 minute Sublinieri

eRomania-are-nevoie-de-tine-Primaverii

 

Hotararea de infiintare a Agentiei pentru Agenda Digitala a Romaniei (AADR) prin comasarea celor trei centre nationale care opereaza acum sisteme informatice de importanta nationala precum sistemul e-guvernare (www.e-guvernare.ro) sau sistemul electronic de achizitii publice (SEAP) a fost publicata miercuri, 15 ianuarie, in Monitorul Oficial. Posibilitatea ca agentia sa beneficieze in 2014 de un imprumut de 8 milioane lei din bugetul Ministerului Comunicatiilor (MSI) nu se mai regaseste in forma finala a acestui act normativ. Centrele fusesera infiintate in toamna anului 2009 prin restructurarea Agentiei pentru Serviciile Societatii Informationale (ASSI), masura in urma careia fostii angajati au dat in judecata ministerul.

Hotararea va intra in vigoare in 15 zile de la publicarea acesteia in Monitorul Oficial.

In realizarea obiectului sau de activitate, AADR dezvolta si opereaza urmatoarele sisteme informatice, asigurand din punct de vedere tehnic si procedural functionarea:

  •   – Sistemul e-guvernare din cadrul Sistemului Electronic National, accesibil la adresa www.e-guvernare.ro;
  •     – Sistemul ¬Sistemul National Electronic de Plata Online a Taxelor si Impozitelor” din cadrul Sistemului Electronic National, accesibil la adresa www.ghiseul.ro;
  •     -Sistemul electronic de achizitii publice din cadrul Sistemului Electronic National, accesibil la adresa www.e-licitatie.ro;
  •     – Sistemul informatic pentru atribuirea electronica a autorizatiilor de transport international rutier de marfa, accesibil la adresa www.autorizatiiauto.ro;
  •     – Sistemul pentru atribuirea electronica a traseelor nationale din programele de transport prin serviciile regulate judetene si interjudetene, accesibil la adresa www.autorizatiiauto.ro;
  •     – Cadrul de interoperabilitate cu SEN din cadrul Sistemului Electronic National;
  •     – Sistemul “Proiect pentru Integrarea Serviciilor de e-guvernare in SEN” www.edirect.e-guvernare.ro ;
  •     – Sistemul eAcademie;
  • – sistemul electronic centralizat de autentificare si de identificare a utilizatorilor pentru furnizarea seviciilor de eGuvernare;
  •     – Sistemul din cadrul Sistemului Electronic National prin care se asigura pentru serviciile publice furnizate prin intermediul procedurii electronice, servicii de verificare si validare a starii certificatelor digitale emise de furnizori de servicii de certificare acreditati din statele membre ale Uniunii Europene;
  •     – Alte sisteme informatice de utilitate publica, destinate furnizarii de informatii si servicii publice prin mijloace electronice, stabilite de catre Guvern sau date in operare de catre MSI;
  • – Portalul eRomania;
  •      – Sistemul de colaborare online, a instrumentelor si a serviciilor electronice concepute pentru a permite cetatenilor si mediului de afaceri sa contribuie la initiativele guvernamentale;

Mai multe detalii vezi in proiectul de Hotarare de Guvern atasat articolului.

Infiintarea acestor centre prin restructurarea ASSI a fost gestionata chiar de actualul secretar de stat Toma Campeanu
Centrului National de Management al Societatii Informationale, Centrului National ¬Romania Digitala¬ au fost infiintate in toamna anului 2009, in Guvernarea PDL, cand ministru al comunicatiilor era Gabriel Sandu, prin restructurarea Agentiei pentru Serviciile Societatii Informationale (ASSI), preluand atributiile acestei agentii.

Tot procesul a fost gestionat de actualul secretar de stat in Ministerul pentru Societatea Informationala, Toma Campeanu.

In urma acestei masuri de restructurare, peste 100 de angajati ai ASSI au dat in judecata Ministerul Comunicatiilor, conform declaratiilor facute de acestia pentru HotNews.ro in luna februarie 2010. Acestia spuneau atunci ca ministerul vrea preluarea fortata a lor in cadrul a doua centre nationale infiintate prin restructurarea ASSI, metoda prin care se incearca neplata unor salarii compensatorii de peste doua milioane de euro. De cealalta parte, Gabriel Sandu, ministrul comunicatiilor, a spus ca a actionat legal, acuzandu-i de incercare de santaj prin blocarea sistemelor de e-guvernare.

Pentru toţi operatorii economici care trec prin vămile româneşti, semnătura electronică va deveni obligatorie. Măsura a fost anunţată, ieri, de Autoritatea Naţională a Vămilor (ANV), care a demarat proiectul “Implementarea politicii de securitate IT în contextual Codului Vamal Modernizat”.

Mai exact, până în luna mai, toate societăţile care fac operaţiuni de import-export vor fi obligate să îşi facă un stick ce conţine semnătura electronică, aşa cum prevede noul Cod Vamal european, intrat în vigoare pe 1 noiembrie, anul trecut. Măsura se aplică pentru oricare operator economic care are ca destinaţie România, fie din UE, fie din afara spaţiului European. Iniţiatorii proiectului sunt specialişti de la Direcţia de Tehnologia Informaţiei, Comunicaţii şi Statistică Vamală (DTICSV), din cadrul ANAF.

Aceştia au explicat că semnătura electronică se va aplica, în primă fază, pe declaraţia vamală de interese. “Este prima etapă al unui proiect în trei paşi care va fi implementat până în 2020”, a precizat Ancuţa Anda Macovei, directorul DTICSV. Toate schimburile de informaţii şi documente se vor realiza prin sistemul electronic integrat al UE. Valoarea proiectului este de 11,5 milioane de lei, iar o mare parte este finanţat din Fondul Social European.


Categorii

1. DIVERSE, Guvernarea electronica (E-GUVERNARE)

Etichete (taguri)

, , , , ,

Articolul urmator/anterior

Comentarii

* Pentru a deveni public, comentariul dumneavoastra trebuie aprobat de un administrator. Va rugam sa ne intelegeti daca nu vom publica anumite mesaje, considerandu-le nepotrivite, neconforme cu invatatura ortodoxa sau nefolositoare sufleteste. Va multumim!

Rânduială de rugăciune

Carti

Documentare