IMPARTIREA PRAZII. Lucian Isar la Jocuri de putere devalizarea golaneasca a CFR MARFA si TAROM (VIDEO)

5-07-2013 4 minute Sublinieri


Lucian Isar despre JAFUL PRIVATIZARII CFR MARFA… de medialert

*


Lucian Isar: TAROM, un puci in desfasurare si o… de medialert

  • Realitatea.net:

Lucian Isar la “Jocuri de putere” cu Rares Bogdan (Realitatea TV) – 1 iulie 2013

“Privatizarea CFR Marfă mi s-a părut o golănie. Este exact ca şi la Oltchim, doar că la Oltchim auzeam nişte muzică în fundal. CFR Marfă ar fi trebuit să se privatizeze cu un investitor strategic. S-a preferat versiunea pe fugă şi cu o licitaţie cu negociere tocmai pentru a ajunge într-un buzunar care până la urmă se va dovedi că nu are banii. Acest ultim câştigător a concurat practic singur pe ultima sută de metri şi, în loc să plătească minimul de 180 de milioane de euro, a oferit 202 milioane de euro. Mai mult, ştia că cu o sătpămână înainte se luaseră 15 milioane de euro din active. Pentru un investitor raţional, corect, nu ar fi aruncat cu 202 milioane de euro pe fereastră atât timp cât nici măcar nu avea banii. Acesta este şi motivul pentru care nu va reuşi să obţină bani e la bănci pentru că o bancă serioasă va pune următoarea întrebare: dacă puteai să achiziţionezi acea companie la 180 de milioane de euro, de ce ai aruncat cu 202 milioane?“, a spus Isar.

Isar a vorbit şi despre presiunile de la CFR infrastructură: “La CFR Infrastructură, presiunea a fost majoră în decembrie pentru a avea un board care să fie recunoscut ca independent şi profesionist. BERD-ul trebuia să dea 110 de milioane de euro către CFR Infrastructură. Aceşti bani trebuiau plătiţi în trezorerie. Altfel, statul rata ţinta de deficit. Practic, cam toată naţiunea ar trebui să îi mulţumească lui Dimitris că a acceptat”.

PLANURILE SECRETE DE LA TAROM. Isar: Există varianta de a sparge TAROM în trei bucăţi

Lucian Isar, fost administrator TAROM şi CFR, a dezvăluit la “Jocuri de Putere” care sunt planurile pentru viitorul companiei Tarom.

“Există mai multe tranzacţii. Există mai multe planuri în sensul acesta. În primul rând, uniformizarea flotei. Aceeasta e o trnzacţie foarte importantă pentru că în primul rând va reduce costurile pentru Tarom. Dar, ca la orice tranzacţie mare, în care cedezi avioanele existente şi iei altele mai bune, pot fi ascunşi foarte mulţi bani în structura respectivei tranzacţii. În mod normal, ca să se îmbunătăţească rezultatele companiei, trebuie făcută. Problema majoră este cine stă în mijloc că acolo eu cred că e bătălia, cine va fi brokerul, cine va facilita respectiva tranzacţie”, a spus Isar.

Isar a mai declarat că printre variantele pentru viitorul Tarom e spargerea companiei şi obţinerea unei companii low cost.

“Alte zone de interes sunt legate de Romaero. De foarte mulţi ani, terenul Romaero este râvnit pentru interese imobiliare. O altă idee e de a sparge Tarom în cel puţin trei părţi. Practic de a face outsourcing la mentenanţă. Ceea ce mie mi se pare că e o idee greşită. O altă idee e de a sparge Tarom şi de a obţine şi o companie de low cost. Şi această poziţionare este discutabilă. Orice astfel de inginerie lasă foarte mulţi bani pe masă”, a mai spus Isar.

Lucian Isar, fost membru al Consiliului de Administratie al Tarom, a declarat că eliminarea managerului privat de la conducerea companiei este un proces care a început de acum o jumătate de an și vine ca urmare a dorinței Ministerului Transporturilor de a instala în această funcție „oamenii proprii”.

Membru al Consiliului de Administratie al Tarom până la sfârșitul lunii mai, Lucian Isar a comentat, în direct la Digi24, dedesubturile debarcării managerului privat al Tarom, belgianul Christian Heinzmann, cu trei ani mai devreme de încheierea contractului.

Primul manager privat al unei companii româneşti de stat, Christian Heinzmann, se pregăteşte de o debarcare mai puţin spectaculoasă din funcţia de director general al Tarom. Mandatul său a fost scurtat la un singur an, de la patru, deşi la Tarom lucrurile începeau să arate mai bine în bilanţurile contabile. Rezultatele nu au fost însă convingătoare pentru Consiliul de Administraţie: managerului privat i-a fost adusă o umbră care îi ia din atribuţii şi, în timp, îl va înlocui.

„Noi l-am numit (pe Christian Heinzmann – n.r.), noi i-am aprobat planul de management. Mai e prima lună în care Tarom a trecut pe plus. Eliminarea CEO-ului privat de la conducere e un proces care a început acum șase luni, este o frământare profundă a ministrului Transporturilor (Relu Fenechiu – n.r.) de a-și pune propriii oameni. S-a încercat o astfel de mișcare prin rejectarea planului de management, acesta a trecut cu cinci voturi la unu și în toată perioada asta, conducerea de management executiv și angajații comp au implementat acest plan de management”, a declarat Lucian Isar.

„Acum tocmai se îndeplinește ceea ce și-a dorit ministrul transporturilor. CEO-ul privat să fie îndepărtat și să își pună propriii oameni. Domnul Demetriade a venit acum o lună în board-ul Tarom tocmai cu acest mandatul de a intra pe ușa din dos în conducerea executivă. Pentru că, după cum bine știți, domnul Demetriade a și încercat să aplice și a și aplicat, dar nu a trecut de acest test încă din toamnă, a încercat să fie manager executiv, și de atunci a tot încercat diferite soluții și acum a găsit această ușă din dos de a intra ca și director executiv prin intrermediul unei poziții în board. Mi se pare că este în conflict flagrant de interese domnul Demetriade și tot acest puci pe care l-am descris pe blogul meu e în conflict cu spiritul și litera ordonanței 109”, a comentat Lucian Isar.

In cazul golaniei de la CFR Marfa conditiile de “privatizare” se modifica si dupa anuntarea castigatorului.

Este exact ceea ce anticipam ca si maniera de lucru din partea Ministrului Fenechiu in “Saga CFR Marfa continua: daca nu se platesc banii?”.

Privatizarea CFR Marfa nu a fost doar gresit structurata si facuta pe fuga sub un pretext fals, presiunea FMI, dar a si evoluat pe parcursul procesului pina cand nu a ramas decat un singur ofertant.

Acest ofertant nu are banii si prin urmare singura iesire din situatie prin care nu pierde avansul este ca tranzactia sa nu primeasca aviz european si de la Consiliul Concurentei.

Pretextul invocat de Ministrul Fenechiu este amuzant atata timp cat o aritmetica simpla sugera concentrarea economica de la bun inceput, potrivit adevarul.ro Aceste elemente, descoperite de abia acum de Ministru, sunt de bun simt in orice privatizare mai ales cand este vorba de o companie aflata pe agenda de interes a CSAT-ului.

„Este o propunere de modificare pe care am trecut-o în hotărârea de guvern pentru că nu ne permitem să ne jucăm, să facem privatizarea şi după aia cineva să mi-o anuleze. Aşa ceva nu cred că ar fi benefic pentru nimeni. În momentul în care am lansat procedura de privatizare, nu ne permitea legea să anticipăm că cineva ar putea să facă o concentrare economică“, a declarat Relu Fenechiu, ministrul Transporturilor.

“Dacă Consiliul Concurenţei sau alte instutuţii ale statului ne vor spune că nu se poate adjudeca licitaţia, bineînţeles că ea va trebui anulată şi bineînţeles că banii vor fi returnaţi celui care i-a dat, pentru că nu e vina lui. Eu sper din toată inima să nu se întâmple acest lucru”, a adăugat ministrul.

Despre “privatizarea” CFR Marfa am scris in Privatizarea CFR Marfa un remake dupa DD-Oltchim dar cu mult mai putin “lirism” / P.S.2 Dan Diaconescu poate participa si la CFR MarfaCFR Marfa pe topogan ! Cum sa califici cistigatorul prin descalificare“Negotiauctions” si “privatizarea” CFR MarfaEximbank intra in golania privatizarii CFR Marfa?De ce un “Deutsche Bahn” nu a participat la “privatizarea” CFR Marfa? / P.S.1Golania CFR Marfa: avem castigator prin “abandon” provocat. Premierul nu are ce reprosa!,“Modigliani-Miller si pierderile statului Roman din “privatizarea” CFR Marfa, cu anularea datoriilor”.

Implicatiile ratarii de catre Ministrul Fenechiu a privatizarii corecte catre un investitor strategic a CFR Marfa sunt majore si sunt in favoarea companiilor private. CFR Marfa va glisa catre un management perdant ca si in trecut, ceea ca face ca activele si cota de piata sa fie achizitionate la un pret infim. Situatia Oltchim este un bun proxi.


Categorii

1. DIVERSE, Acordul cu FMI, Razboiul impotriva Romaniei, Video

Etichete (taguri)

, , , , , , , , , ,

Articolul urmator/anterior

Comentarii

9 Commentarii la “IMPARTIREA PRAZII. Lucian Isar la Jocuri de putere devalizarea golaneasca a CFR MARFA si TAROM (VIDEO)

  1. Urmariti emisiunea “Jocuri de putere” de ieri 4 iulie .C. Gusa spune multe lucruri interesante.

  2. Privatizarea CFR Marfa si a Tarom sunt clar 2 tunuri,companii strategice abandonate de Statul Roman in favoarea privatilor.

    Legat de Dl.Gusa,nu cred ca ar trebui sa fim preocupati de spusele unui trepadus politic notoriu,multimilionar in eur (nu se stie din ce).
    Nu-i contesta nimeni inteligenta parsiva,insa e plina Romania de guzgani imbogatiti ca el,care dau lectii de morala si politica pe la televiziuni.

  3. @ Mircea:

    Ei, de data asta Gusa chiar a parut dezlegat la gura in sensul bun si a spus o multime de realitati de culise importante si de adevaruri pe care azi nu le spune nimeni in spatiul public. O sa dam si noi.

  4. Dragi admin,aveti si voi dreptate,insa parca as prefera sa aud adevaruri si dezvaluiri din partea unor personaje mult mai putin dubioase ca Dl.Gusa,sunt convins ca sunt inca astfel de persoane publice in Romania.

    Intamplator cunosc multe despre acest personaj traseist si carierist pana in maduva oaselor,care a lucrat intr-o companie in care am lucrat si eu si multi stiu ce-i poate pielea.

    Sper ca cat mai multe adevaruri nespuse legate de Romania,sa fie spuse tocmai de persoane onorabile si decente.

    Pentru ca atunci cand adevarurile sunt spuse de oameni compromisi,pana si adevarul suna a farsa.

    Numai bine!

  5. Pingback: Cozmin Gusa la Jocuri de putere [video]: TRAIM SUB DICTATURA MINORITATILOR. Despre recrutarea liderilor politici de masonerie, servicii secrete si alte sfere de influenta strict pe baza SANTAJABILITATII lor, recentele atacuri ale lui Traian Basescu si mul
  6. ma miram de ce ati publicat pe sus-numitul cu “panseurile”lui. Se vede de departe scoala de specialitate pe care a facut-o, dar cred ca a fost un elev prost.
    Nota si comentariul m-au lamurit ca este o lectie de tip “asa nu!”

  7. @Magdalena:

    Puteti incerca sa explicati ce vreti sa spuneti? Ca nu se intelege…

  8. Pingback: STAPANII DE LA FMI. Adevaratul guvern al Romaniei si PLANUL ELABORAT AL INGENUNGHERII ECONOMICE a tarii. CAZUL TAROM si tactica “MANAGEMENTULUI PRIVAT” LA COMPANII DE STAT [VIDEO]/ Radu Golban: ROMANIA SI ALTERNATIVELE LA CORSETUL UE [carte pd
Formular comentarii

* Pentru a deveni public, comentariul dumneavoastra trebuie aprobat de un administrator. Va rugam sa ne intelegeti daca nu vom publica anumite mesaje, considerandu-le nepotrivite, neconforme cu invatatura ortodoxa sau nefolositoare sufleteste. Va multumim!

Carti

Documentare