STARETUL EFREM INTEMNITAT :( Declaratia sa pilduitoare/ PARINTELE NECTARIE CATRE ROMANI: “INCEPE UN MARE RAZBOI IMPOTRIVA ORTODOXIEI”

28-12-2011 2 minute Sublinieri

În cursul zilei de ieri, Gheronda Efrem a părăsit Sfântul Munte sub escortă, fiind dus la Atena. În jurul orei 8 seara a juns la Curtea de Apel, pentru aducerea la cunoştinţă a mandatului de arestare, unde a fost întampinat şi susţinut de câteva sute de oameni, cu lumânări şi pancarte de protest. A fost dus apoi la Poliţie, unde îl aşteptau altă mulţime de oameni. A înnoptat în arest. Astăzi de dimineaţă o nouă demonstraţie de protest a avut loc în faţa închisorii Korydallos, unde a fost mutat Gheronda Efrem. Ieri, până şi pe autostrada Thessalonic-Atena erau oamenii adunaţi în dreptul oraşelor mai mari, pentru a fi prezenţi la trecerea coloanei de maşini şi a-i striga “Axios” (Vrednic!).

Gheronda Efrem a făcut o scurtă declaraţie ieri:
“Nu îmi pare rău pentru necazul meu. Sunt monah şi toate le port. Îmi pare, însă, foarte rău pentru că adevărul şi dreptatea suferă”.

Un amănunt interesant: poliţiştii care l-au păzit pe Gheronda Efrem “să nu fugă” din Mânăstire, au fost hrăniţi şi găzduiţi de Mânăstire, vreme de 3 zile.

Cuvântul Părintelui Nectarie Mulatiótis către români

adresat la manifestaţia de protest de la Curtea de Apel şi de la Poliţia Generală a Atenei

Graiul Ortodox, prezent la manifestaţia de protest împotriva măsurii abuzive de arestare preventivă a Stareţului Efrem, a cerut Părintelui Nectarie Mulatiótis – unul dintre oamenii care a stat alături de Stareţ în aceste momente grele – un cuvânt către creştinii din România.

Graiul Ortodox: Părinte, Stareţul Efrem este foarte iubit şi cunoscut în România, pe care a vizitat-o de mai multe ori. Spuneţi-ne un cuvânt pentru creştinii români care sunt scandalizaţi şi nu ştiu, nu înţeleg ce se întâmplă.

Părintele Nectarie Mulatiótis: Gheronda Efrem… în Grecia începe o prigoană, prin toate câte au avut loc, încearcă în acest moment să lovească în Sfântul Munte. Părintele Efrem nu a făcut nimic decât să apere averea mănăstirii pe care statul vrea să o ia. Pentru că apără averea mănăstirii, exact din acest motiv, îl persecută şi îl arestează preventiv. Infracţiunea lui care este? Faptul că apără averea mănăstirii sale. Acesta este însă doar pretextul, în fapt vor să lovească în Sfântul Munte. La fel cum a fost cu Hristos, despre care au spus că vrea să devină împărat şi de aceea I-au pus sus pe Cruce „Împăratul iudeilor”. Însă nu aceasta era realitatea, ştim foarte bine de ce L-au răstignit evreii. La fel şi acum ştim de ce este persecutat Gheronda: pentru că vor să lovească Sfântul Munte, iar Gheronda Efrem, cu întreaga sa personalitate, ca, de altfel, toate mănăstirile Sfântului Munte, sprijină Ortodoxia. Începe deci un mare război împotriva Ortodoxiei. Şi de aceea, vedeţi, toate Patriarhiile, acum am aflat că Patriarhia Georgiei, Patriarhia Moscovei şi alte Biserici, şi Biserica Greciei, tot Sfântul Munte este de partea lui Gheronda Efrem. La şi creştinii care s-au revoltat când au aflat ce s-a întâmplat, că de la Sfântul Munte este adus aici Gheronda, ne-am adunat acum să ne arătăm sprijinul, să fim ca Simon Cirineul care L-a ajutat pe Hristos şi I-a ridicat Crucea. Aşteptăm şi din partea Bisericii Române să ia partea şi poziţia Bisericii Greciei şi să sprijine Sfântul Munte, să sprijine monahismul – şi suntem siguri că o va face – să-l sprijine pe Gheronda Efrem. […]

Legaturi:


Categorii

Arhimandritul Nectarie Moulatsiotis, Pagini Ortodoxe, Parintele Efrem (Vatoped), Parinti greci si athoniti, Razboiul impotriva Bisericii/ crestinismului

Etichete (taguri)


Articolul urmator/anterior

Comentarii

50 Commentarii la “STARETUL EFREM INTEMNITAT :( Declaratia sa pilduitoare/ PARINTELE NECTARIE CATRE ROMANI: “INCEPE UN MARE RAZBOI IMPOTRIVA ORTODOXIEI”

<< Pagina 1 / 2 >> VEZI COMENTARII MAI NOI

  1. Pingback: Mitropolitul Ilarion (Patriarhia Moscovei): ARESTAREA STARETULUI EFREM ESTE UN ATAC ASUPRA MONAHILOR ATHONITI SI A CREDINTEI ORTODOXE/ Ministerul de Externe al Rusiei reactioneaza, ACUZAND ILEGALITATEA deciziei Curtii din Atena - Razboi întru Cuvânt
  2. ” – şi suntem siguri că o va face – ”

    sau poate , NU ? Eu totusi , asa cred , ca B.O.R.-ul nu va face nimic , va lua pozitia strutului , pentru ca , la randul ei , este si ea implicata in cateva scandaluri , unele financiare , altele de alta natura , asteapta sa vina o transa consistenta de fonduri pentru continuarea lucrarilor la Catedrala Mantuirii Neamului si nu vrea sa-si taie craca de sub picioare . De altfel , daca pana acum nu a luat nici o pozitie ( si timp a fost destul ) , poate ca-i mai bine daca continua in aceasta nota , altfel risca sa se umple de penibil . Nu stiu daca IPS Daniel ia hotarari de capul lui sau are consilieri ( banuiesc ca are , asa ar fi logic ) , dar daca are , cred ca i-a ales la fel de prost cum au facut-o si Basescu si Boc , pentru ca sunt ani de zile si multime de chestiuni in care BOR ar fi trebuit sa-si expuna un anumit punct de vedere si a preferat sa pastreze tacerea . Daca nici acum , cand este nevoie sa se afirme unitatea credintei , la care tot facem apel in Sfanta Liturghie , nu catadicsesc sa iasa din tiparul deja stiut , ma tem ca este , clar , o masura a credintei celor din jurul IPS Daniel si poate chiar si a IP Sfintiei sale . Iata cum de la ovatiile grecilor pentru staretul Efrem ( Axios ) ajungem sa devenim carcotasi si sa ne tenteze sa strigam NE-axios .
    Iertare , Doamne !

  3. Fane,

    Sa nu facem scenarii, anticipand!

    Si noi, mirenii de rand, asteptam (si nadajduim) ca BOR sa reactioneze!

    Nu cred ca, pentru o eventuala “tacere” (si sa nu fie!)ar fi vinovat DOAR Patriarhul nostru. In Sfantul Sinod sunt aproape 50 de Ierarhi.
    Daca – macar – 5-6 ar merge la el cu propunerea de a “lua atitudine”, s-ar misca ceva!

    Dar daca vor tacea,…”pietrele vor striga”!

    Fie, Doamne, mila Ta spre noi!

  4. Pingback: Manifestatie in Cipru pentru STARETUL EFREM VATOPEDINUL/ Ministerul de Externe al Greciei “nu primeste sfaturi” de la Rusia/ POZITIA MITROPOLITULUI IGNATIE DE LARISA - Razboi întru Cuvânt
  5. @ Elena G:

    Din pacate, nu stiti cum e situatia in realitate. Nu exista decat 1, de fapt. Adica e dictatura personala. Asta e…

  6. Iertare daca supar pe cineva, insa nu inteleg de ce se spune ca ‘incepe un mare război împotriva Ortodoxiei’. Pai daca intemnitarea unui singur staret dintr-o manastire greaca, fie si cea mai mare din Sfantul Munte, e inceputul unui razboi impotriva Ortodoxiei, atunci intemnitarea a 5000 de preoti din cei 8000 cati erau de toti in Romania anilor 50, ce a fost? Experimentul Pitesti ce a fost? Daramarea de manastiri si biserici in Romania ce a fost? Cati stareti de manastiri nu au fost ridicati de securitate in Romania, Rusia, Serbia samd fara niciun fel de menajamente? Cati stareti romani si-au petrecut nenumarate sarbatori in inchisoare, ba chiar au si murit acolo, ingropati intr-o groapa comuna, fara preot, fara slujba de inmormantare, fara cruce la cap? De curand ati postat textul lui Ianolide despre moartea parintelui Gherasim Iscu, staretul manastirii Tismana, care a fost umilit in toate felurile posibile, in muncile cele mai grele si mai de jos. In comparatie, ceea ce i se intampla acum parintelui Efrem e nimica toata. Nu vreau sa spun ca nu trebuie sa il sprijinim, dar nu inteleg de ce se spune atat de accentuat ca incepe un razboi impotriva Ortodoxiei. Tot asa s-a spus in Sfantul Munte si in anii 50 despre prigoana impotriva ortodocsilor din tarile ramase in emisfera sovietica? Razboiul impotriva crestinilor si impotriva Bisericii Ortodoxe a inceput de la nasterea Domnului nostru Iisus Hristos, nu de ieri si nici de alaltaieri. Monahi din Sf Munte au fost ucisi de cruciati sau de alti pagani, manastirile au fost vandalizate si saracite de orice averi, incat depindeau in mare masura de ajutorul dat de domnitorii romani. Punctul meu de vedere e ca in ultima suta de ani cel putin, Biserica Greaca a fost printre cele mai putin prigonite dintre Bisericile Ortodoxe, si este normal sa vina o prigoana si in partea lor (nu pentru ca as avea eu ceva cu grecii, dar Dumnezeu bate pe cine iubeste). Pana la urma, romanii au scos ceva bun pentru suflet din prigoana comunista, s-au capatat cu sfinti rugatori in ceruri si iata ca dupa toata prigoana suntem tara ortodoxa cu cele mai multe manastiri (si cele mai multe avorturi, din pacate; am mentionat asta ca sa nu ne mandrim, pentru ca avem pacatele noastre). Fara cruce nu exista mantuire, si in tarile in care nu a mai fost prigoana ci belsug material, oamenii s-au dus din ce in ce mai putin la biserica, uitati-va in occident. Pe cand cu prigoana si cu saracia, poate avem sanse mai multe sa ne mantuim. Si asta e ce conteaza, in final. Deci, de ce ne e asa de frica? De ce atata tulburare? De la sfintii Bisericii primare pana la Sfintii Brancoveni, Sf Nectarie si Sf Ioan Maximovici (ca sa nu pomenesc de sfintii nostri din temnitele comuniste), toti au devenit sfinti prin jertfa, fiind calomniati si chiar omorati pentru credinta lor. Sa ne ajute Sfintii nostri dragi sa deosebim duhurile si sa nu ne infricosam si nici sa ne tulburam fara motiv. Ajutam cat putem, stiind totusi ca la carma lumii este Domnul nostru Iisus Hristos. Sa-l ajute Domnul Hristos si pe staretul Efrem si intreaga obste de la Vatoped in aceasta imprejurare care necesita multa rabdare si rugaciune.
    Iertati-ma daca am gresit, poate nu inteleg eu toata povestea si de aceea am simplificat lucrurile. Mi s-a parut ciudat faptul ca staretul s-a intalnit cu Putin, este clar ca vizita Sfintiei sale in Rusia nu a fost doardecat duhovniceasca si nu inteleg cat de potrivita a fost aceasta vizita. Poate a fost o incercare de a-si ajuta tara din punct de vedere economic dar asta inseamna ca o declaratie a Patriarhului Daniel relativ la acest caz implica mai multe decat procesul staretului Efrem si atunci e firesc ca Patriarhul nostru sa fie prevazator. Pana la urma nu stie ce s-a discutat la Moscova, si aceasta e probabil cauza adevarata pentru intemnitarea Staretului Efrem.

  7. @ Lena:

    Trista si… revoltator de insensibila reactie, dar simptomatica. O sa intelegeti de ce INCEPE (doar incepe!) prigoana astfel, dar mai tarziu, cand va ajunge si mai aproape de dvs. si cand va lua si dimensiunile anilor bolsevismului, de care pomeniti. Atunci veti simti si frica, si veti vedea cum e altfel decat in teorie si in carti, altfel decat intamplandu-se “departelui”… Dar poate ca atunci vom gasi alte si alte motive spre indreptatirea unei pozitii de compromis. Pana atunci, puteti sta mai departe linistita si eventual puteti strange ganduri consolatoare despre motivele politice ale intemnitarii. Deci e vinovat intr-un fel… Stie PF-ul nostru ce stie, desigur… Si-apoi grecii si-asa n-au prea suferit, ia sa vada si ei cum e. Uh, ce usurare, am scapat de nelinistea cea buna, de responsabilitatea duhovniceasca si de nevoia de impreuna-patimire, de durerea inimiii pentru patimirea unui mare avva, cu viata sfanta, simbol al Sfantului Munte, si care, intamplator, era si foarte atasat de romani si Romania… Cat despre lectiile despre “cruce”… poate mai bine asteptam sa ni le dam singuri, sa vedem cum e pe pielea noastra, inainte sa avem indrazneala sa le predam noi taman batranilor duhovnicesti, care, oricum, isi infrunta cu noblete duhovniceasca persecutia. Daca nici macar asta nu ne mai misca, ce mai e de spus… Sa ne pregatim bine, cu atat mai mult cu cat acum Il ispitim pe Domnul cu vorbe mari. De Cruce vorbim si de ne-frica, de ne-tulburare in fata primejdiilor? In regula, vom avea ocaziile curand sa le aratam! Atunci sa vedem vitejii pe unde se vor ascunde.

    CINE NU PATIMESTE IMPREUNA CU CEI RASTIGNITI SI PRIGONITI SI CARE FIU NU SE INDUREREAZA PENTRU BATRANII SAI, SA NU SE AMAGEASCA INCHIPUINDU-SI CA VA DUCE VREODATA VREO CRUCE FARA SA SE LEPEDE…

    Va puteti supara pe noi, dar ni s-a parut un mesaj infricosator de… “inghetat” (ca inima), la care nu am putut raspunde decat asa…

  8. @ Lena
    Sfantul Munte Athos este practic centrul ortodoxiei mondiale, eu unu asa-l vad si daca a inceput prigoana acolo se pare ca intr-adevar este prigoana impotriva ortodoxiei, pe cand la noi a fost prigoana impotriva credintei romanilor si a unui neam si tocmai pentru ca pana acum n-au avut curajul sa prigoneasca Sfantul Munte ar trebui sa traga un semnal de alarma puternic. oricum nu cred ca se vor opri doar la intemnitarea Staretului Efrem, deci vedeti, este o diferenta intre prigonirea romanilor si prigonirea Sfantului Munte.

    si mie imi pare rau pentru ce au facut comunistii celor 5000 de preoti pe care ii port in inima mea si craciunul acesta m-am gandit foarte mult la cei care desi n-au avut masa bogata multi ani de Sfanta Sarbatoare de Craciun tot au simtit mai bine nasterea Domnului Dumnezeului si Mantuitorului nostru Iisus Hristos in temnite, dar acum nu mai e vorba de un regim comunist ateu declarat care a prigonit pe fata crestinismul, deja aici vorbim de UE cea politic corecta care promoveaza cu toata puterea toleranta, dar se refera la faptul ca noi trebuie sa toleram toate nemerniciile, nici macar comunistii nu erau atat de fatarnici, la ei stiai la ce sa te astepti, pe cand la astia …

    Si, sincer, desi nu judec pe nimeni, mi-ar placut din toata inima ca BOR sa ia atitudine cu riscul de a nu termina catedrala mantuirii neamului, pentru ca mantuirea neamului nu in ea sta, gata am facut cladirea si ne-am mantuit, ar fi trebuit sa faca si o altfel de lucrare. as fi preferat sa reconstruiasca si sa restaureze multe alte biserici si manastiri, dar nu ma opun constructiei uneia noi niciodata, deci sa nu invocam ca motiv al tacerii Patriarhului faptul ca asteapta bani pentru terminarea catedralei ca e grav. mi-as dori ca BOR sa aiba o “coloana vertebrala” ca cea care ne-a fost smulsa de comunisti prin intemnitarea atator si atator preoti si oameni de vaza pe care i-au exterminat.

    deci iertare va cer si va spun ca nu cred ca ati priceput foarte bine ce se intampla acum cu intemnitarea Staretului Efrem. Am prieteni in Sfantul Munte, calugari, care sunt ingrijorati pentru ceea ce se va intampla acolo si desi se asteptau la aceste lucruri conform atator si atator previziuni facute de catre sfinti, tot le e greu, ca si noua de altfel, dar fie voia Domnului.

  9. @ admin
    M-am folosit de acest sit de multe ori, va multumesc pentru stradania pe care o puneti in aceasta si imi pare rau ca v-am cauzat asa o reactie.
    Eu nu il cunosc pe staretul Efrem, nu am citit de sfintia sa decat interviul pe care l-ati publicat tot aici, nu sunt pusa la curent cu toate lucrurile pe care aveti sa i le reprosati Prea Fericitului Daniel. Cred ca sunteti de acord ca nu trebuie acum sa il vorbim de rau pe PF Daniel cu totii, fie ca stim ce a facut rau, fie ca nu stim. In ochii mei un preot ramane un preot si un ierarh ramane ierarh si daca nu pot spune ceva de bine, cel putin ma abtin. E mai bine sa ne canalizam energia in alte scopuri. Nu am spus ca nu trebuie sa il sprijinim pe staretul Efrem. Faptul ca a fost in Rusia l-am citit chiar aici pe sit, si imi amintesc ca si domnia voastra presupuneati in comentariu ca parintele Efrem s-a intalnit cu Putin ca sa discute si chestiuni politice. Mentiunea pe care am facut-o relativ la Grecia, ca e de asteptat sa apara si acolo o prigoana nu a pornit de la faptul ca as vrea sa sufere si grecii, dupa cum au suferit romanii. Personal, imi pare ca oamenii sunt mai credinciosi in Romania decat in Grecia si asta mi-o explic prin prigoana comunista. Se poate insa ca parerea mea e gresita si sunt mai multi oameni care merg la biserica in Grecia (ca procent din populatie). Intr-adevar, nu am date statistice, am comparat doar numarul de manastiri din cele doua tari si m-am gandit ca daca romanii au fost capabili de un asa efort uman si financiar, sa zideasca si sa intretina atatea manastiri atunci este o credinta mai puternica. Daca este adevarat ca sunt mai multi oameni credinciosi , procentual, in R decat in Grecia, singurul lucru care ne diferentiaza clar este regimul comunist si de aceea am crezut ca poate avea si persecutia partea ei buna. Mai mult, un coleg catolic, care a inceput seminarul pentru a deveni preot dar s-a lasat dupa 2 ani, mi-a spus la un moment dat ca e firesc ca oamenii sunt mai credinciosi in Romania decat in vest, pentru ca intotdeauna in timpul persecutiilor si a vicisitudinilor credinta sporeste. Imi pare rau ca este intemnitat un batran calugar si staret. Imi pare foarte rau de milioanele de prunci omorati in Romania. Cred ca razboiul impotriva Ortodoxiei este in plina desfasurare in fiecare casa in care se hotaraste un avort si in fiecare maternitate in care se comit avorturi. Noi suntem principalii dusmani ai Ortodoxiei. Nu imi dau seama ce alt rau mai mare ni se poate intampla ca natie cand deja s-au omorat atatia cati romani sunt, si inca de parintii care ar fi trebuit sa primeasca pruncii ca dar de la Dumnezeu. Daca ar fi atata impreuna patimire cu cei nedreptatiti si responsabilitate duhovniceasca in Romania si in Grecia, cred ca s-ar vorbi in continuu de pacatul avortului, cel mai mare pacat al natiei noastre in acest moment. Nu vreau sa imi acoper inghetarea inimii cu care ma acuzati schimband problema, insa mi se pare ca parintele Efrem se poate apara singur mult mai mult decat pruncii nenascuti. Mai mult, il ajuta intreg Sfantul Munte prin rugaciuni si o multime de fii duhovnicesti. Poate ca sunt insensibila dar cred ca daca il intrebati pe parintele va va spune ca mai degraba convingeti o femeie sa nu avorteze sau un barbat sa isi asume responsabilitatea unui copil decat sa cititi si sa va revoltati de procesul parintelui. Asa cred. Nu am avut in intentie sa dau vreun sfat unui parinte duhovnicesc, imi cer iertare daca asta s-a inteles. Ma gandeam insa ca parca tot pe acest sit am citit de la un parinte ca mai trebuie sa lasam Ortodoxia sa se salveze si singura si sa nu uitam ca Dumnezeu e la carma lumii (interviul cu parintele Amfilohie si cu parintele Savatie). Probabil ca nu prea am inteles ce am citit, de vreme ce atunci cand aplic la un caz concret nu se potriveste. Sunt cu totul de acord ca fiecare va da socoteala in fata lui Dumnezeu pentru felul cum si-a dus Crucea si sunt constienta ca voi avea mult mai putine lucruri bune in sac decat administratorii acestui sit. Imi cer iertare ca am cauzat atata tulburare adminilor, intr-adevar este o rasplata foarte proasta pentru toate articolele pe care le-am gasit pe acest sit si de care m-am folosit.

  10. @Lena:

    pentru ca, asa cum recunoasteti, v-ati folosit de acest site (si va fost de folos, ca de altfel, noua, tuturor celor care ii dam tarcoale) am sa va rog sa cititi cu atentie mesajul Parintelui Nectarie si sa va folositi de cele scrise acolo. Parintele stie mult mai bine decat noi care este situatia si are discernamantul necesar pentru a nu folosi cuvinte mari sau fara relevanta. Recititi.

    Si nu ratati pasajul in care pomeneste de Simon Cirineul. Sigur, “batranii” isi pot duce singuri crucea, cine suntem noi sa le-o mai ridicam din cand in cand…eh…dar tot asa, si Hristos isi putea duce singur crucea, de ce oare ar fi fost nevoie de un Simon sa il ajute la un moment dat sau de ce ar fi fost nevoie de o femeie si de naframa ei?! Ati inteles oare acest moment? Daca nu, iacata aveti ocazia s-o faceti.

    Vedeti dumneavoastra, nu prea conteaza daca aceia chiar isi pot duce crucea sau nu, ceea ce conteaza daca noi mai avem inima sa ne facem partasi la necazul si suferinta lor, daca mai avem inima pentru a pune un umar sub cruce sau a alerga c-o naframa in calea lor…sau macar daca, dincolo de analizele noastre si de perceptiile noastre asupra neamurilor, ortodoxiei, batranilor si duhovniciei, mai avem inima de-o lacrima sau de-un suspin.

    Ca daca nimic nu mai tresare in noi, in fata nedreptatilor si suferintelor aproapelui, mai este ceva viu in noi sau nu care cumva traim dar suntem deja morti?

    In incheiere as vrea sa va mai spun ca nimeni de pe lumea asta nu s-a mantuit singur. In Biserica (fie ca suntem romani, greci, rusi sau mai stiu eu ce alt neam) crestinii sunt madulare ale aceluiasi trup.
    Si daca pe dumneavoastra va necajeste un ficat sa va inteapa o inima, ce-i spuneti, sa-si vaza de treaba ca pana acum numa picioarele sau gatul au dus greaua suferinta a trupului? Si e momentul sa vada si aceste organe cum ii cu boala? Totusi, oare nu spuneti de fapt ca va este rau, ca sunteti bolnava, indiferent de madularul care doare?

    Sigur, e usor sa alergam la batrani cand ceva ne doare pe noi. Se pare insa ca e inca si mai usor sa ii abandonam cand ceva ii doare pe dansii…asta ca sa vedeti cum sta treaba cu crucile acelea de care tot pomeniti.

  11. Pingback: CAUZELE PRIGONIRII STARETULUI EFREM. “Dosarul” cazului Vatopedi - Razboi întru Cuvânt
  12. Pingback: PARINTELE EFREM VATOPEDINUL IN RUSIA, DESPRE INTALNIREA CU PUTIN (video): “Puterea noastra este Ortodoxia! Trebuie sa ne trezim, este prigoana Ortodoxiei!”
  13. Pingback: Staretul Manastirii Nicula, Arhim. Andrei Coroian, ALATURI DE PARINTELE EFREM VATOPEDINUL - Razboi întru Cuvânt
  14. Pingback: “Nu pot sa tac!” PRIMII PREOTI ROMANI CARE IL SUSTIN PUBLIC PE EGUMENUL EFREM: Pr. Razvan Ionescu de la Paris si Pr. Sabin Voda de la Alba-Iulia - Razboi întru Cuvânt
  15. Pingback: Mitropolitul Nicolae (Patriarhia Bulgariei) catre Parintele Efrem: SUNTETI PRINTRE PRIMII CARE TREC PRIN DURERILE VREMURILOR DE PE URMA… - Razboi întru Cuvânt
  16. @Alin-7
    ‘Ca daca nimic nu mai tresare in noi, in fata nedreptatilor si suferintelor aproapelui, mai este ceva viu in noi sau nu care cumva traim dar suntem deja morti?’
    Imi spuneti va rog cand ati luat ultima data apararea pruncilor care sunt avortati in Romania in fiecare zi? Cand ati sfatuit un om sa isi asume responsabilitatea mai multor copii? Cand ati scris, afirmat, aparat dreptul copilului nenascut la viata? Imi pare ca Romania traieste permanent in fata ochilor cu milioane de de sicriase mici, ale pruncilor care nici de mormant nu au avut parte, darmite de rugaciuni si slujbe crestinesti. Mi se pare mie ca suntem morti deja, de vreme ce putem ignora cadavrele acestea atat de usor, in schimb ne erijam in aparatori ai Ortodoxiei? Ganditi-va cati preoti pomenesc de pacatul avortului in predici. Eu una nu am auzit prea multi :(. de fapt, nu am auzit niciunul cu viu grai, doar pe parintele Nicolae in emisiuni inregistrate. Intr-o tara atat de ortodoxa, doar oarintele Nicolae e impresionat de moartea acestor frati ai nostri mai mici? Pot si eu sa spun ca e usor sa luam apararea unei personalitati cunoscute, e mai greu sa luam apararea unor oameni care nici nu sunt lasati sa se nasca, darmite sa mai devina personalitati. Va dati seama cati parinti Efremi a omorat poate Romania?
    ‘Sigur, e usor sa alergam la batrani cand ceva ne doare pe noi.’
    Deci de asta il sprijiniti pe staretul Efrem, pentru ca v-a ajutat? Nu ar trebui sa ii ajutam neconditionat pe toti care au nevoie de ajutor si mai cu seama pe cei de la care nu vom avea vreodata vreo rasplata (ca spre exemplu pruncii nenascuti)?
    ‘Se pare insa ca e inca si mai usor sa ii abandonam cand ceva ii doare pe dansii…asta ca sa vedeti cum sta treaba cu crucile acelea de care tot pomeniti.’
    Poate ca nu am dreptate, poate ca sunt partinitoare in aceasta interpretare, dar ultima dvs propozitie imi suna foarte tare a dispret si a lauda de sine. Poate fi un aparator al Ortodoxiei dispretuitor la adresa fratilor si surorilor sale de credinta? Iertata sa imi fie intrebarea. Un an bun, in care Romania sa isi vina in fire si sa nu isi mai omoare pruncii daruiti de Dumnezeu!

  17. @Lena
    Ideea este foarte simpla: atunci cand cineva este nedreptatit, este firesc sa-l ajutam. Daca asta are implicatii cu atat mai mari asupra Bisericii, cu atat mai mult trebuie sa facem asta. Scuza ca in Romania martiriul din temnite a adus mai multe biserici si manastiri este de-a dreptul naucitoare. Oare? Chiar asta sa fi adus prigoana comunista? Doar pentru asta ii pomenim pe noii martiri? Mai degraba pentru a rascumpara raul produs de ciuma rosie. Pentru a reface mentalitatea ateizata, pentru a arata adevarul, pentru a trezi din amortire. De ce-i cinstim pe noii mucenici cu precadere? Pentru ca sunt semnale de alarma puternice pentru momentele pe care le traim. Nu doar ca sa-i elogiem pe ei; ci ne sunt aproape pentru ca au trecut prin momente asemanatoare cu zilele noastre. DAR. CEL MAI IMPORTANT: pomenirea lor subliniaza efectele nefaste ale ateismului si ne impinge si pe noi sa luptam cu ele, sa impiedicam sa mai apara astfel de orori. Pe cand atitudinea aceasta de a lasa si pe Par. Efrem sa patimeasca (ii prinde bine lui si grecilor! sic) este o totala neintelegere a martiriului celor din puscarii. INFRICOSATOR! Si totul cu masca de crestinism mai bun. De trei ori INFRICOSATOR!
    Fara sa zic ca discutia despre avort este in plus. Nu putem evita un subiect pentru ca ar fi altul mai grav pe agenda. Dimpotriva, cel ce reactioneaza la nedreptatea aceasta va reactiona şi la uciderile pruncilor nenascuti. Pe cand insensibilitatea atrage insensibilitate.
    Faptul ca la mijloc ar fi mize politice nu schimba mult problema. Politica e intotdeauna incurcata. Arestarea ostentativa de Craciun este un afront la adresa tuturor ortodocsilor atunci cand cel in cauza este o personalitate bisericeasca. Este o provocare. Cei ce nu se simt lezati nu fac parte din ograda Bisericii.

  18. @Lena:

    Tirului dumneavoastra de intrebari cu caracter personal pe care mi-l adresati cu atata energie ii pot oferi un singur raspuns: de fiecare data cand m-am ocupat de propria pocainta am facut si acelea iara de fiece data cand m-am lasat furat de cele lupte si cauze de exterior, am cam zbarcit-o cu gratie.
    Smeritu-m-am si m-am pocait, mandritu-m-am si m-am ratacit.

    Cat despre titlul de aparator al Ortodoxiei cred ca ma confundati cu altcineva de vreme ce eu nu apar nimic pe cand Adevarul ma apara pe mine, atata vreme cat stau in Adevar. Si asta e comoara mea pe care incerc sa mi-o apar ca sa nu mi-o fure vrajmasii.
    Insa nu trebuie sa-ti doresti sa aperi Ortodoxia (sau cine stie ce cauze marete si, desigur, demne de aparat) ca sa fi deranjat de nedreptatile flagrante comise impotriva altcuiva sau de suferintele pe care le indura cineva, prunc fiind sau ajuns la batranetzuri. Si nici nu trebuie sa il cunosc personal pe Parintele Efrem pentru aceasta, dupa cum gresit va repeziti sa trageti concluzii nepotrivite.

    Si ca sa inchei, referitor la ultima dumneavoastra intrebare, ma tem ca va invartiti in cercul aceleasi confuzii de mai sus. Prin urmare nu va pot da un raspuns vis’a’vis de ce poate sau nu poate un aparator al Ortodoxiei. Va pot insa spune ca ultima mea propozitzie era incarcata de tristetze si amaraciune, nicidecum de dispret. Iertati-mi nepriceperea in a-mi pune gandurile pe pixeli.
    Dara, nu-i asa, si aici cred ca sunteti in asentimentul meu: privim la ceilalti prin ochiul nostru fizic dar ii vedem dupa cum ne e inima. (va inteleg asadar, probabil mai bine decat va ganditi dumneavoastra, frustrarea si modul in care reveniti – iar si iar – la problematica avorturilor).

    Un 2012 cu pace, liniste si nadejde va doresc.

  19. Cum au reactionat Patriarhiile de limba greaca?

  20. @Cristian:

    Din cate stim, s-au pronuntat ierarhi greci, bulgari si rusi. Nu am auzit de alte patriarhii.

  21. Sunt anumiti avocati care spun uneori lucruri revoltatoare doar din dorinta de conversatie si pentru a starni reactiile celorlalti. Se ajunge astfel la o indepartare de subiect si de starea sufleteasca initiala.
    Azi am aflat despre incercarea prin care trece Parintele Efrem si,amintindu-mi fata-i luminoasa cand a venit in orasul nostru cu icoana Maicii Domnului,o ruga-cantec imi staruie in suflet: “Nu lasa, Maicuta, sa pierim pe cale/ Ca noi suntem fiii lacrimilor tale!”

  22. Pingback: GHERONDA EFREM SPOVEDESTE POLITISTI SI DETINUTI LA INCHISOARE - Razboi întru Cuvânt
  23. @ Lena
    Fac o incercare (dupa cum inteleg eu lucrurile) in a arata ca nu putem pune semnul egal intre prigoana crestinilor in comunism si ceea ce se intampla in Grecia.
    Cei care au suferit si au murit nestiuti de nimeni, marturisindu-L pe Hristos in inchisori si-au luat coroana muceniciei.
    Dar intemnitarea abuziva a parintelui Efrem, staret cunoscut si iubit este un semn puternic a ceea ce va urma. Nu mai exista frica sau rusine. Sunt convinsa ca parintele Efrem plange si se roaga pentru noi, ca fiecare dintre noi vom suferi daca ura impotriva ortodoxiei se intinde.
    Se stie ca un semn al vremurilor din urma este intrarea femeilor in Muntele Athos. Ca urmare, rezistenta calugarilor in fata pretentiilor masonice este TIMP de pocainta pentru noi. Ce se intampla acolo ne priveste direct pe fiecare.
    Nu mai avem mult timp.

    Cat despre afirmatia ca fiecare avort reprezinta razboi impotriva ortodoxiei, mi se pare exagerata. Dupa cum spunea Alin, nu ne mantuim singuri. In cazul copiilor, parintii sunt datori sa ii nasca, boteze, creasca in credinta. Parintii aleg pentru ei (uneori sa-i ucida inainte de nastere). Din mainile parintilor vor fi cerute sufletele copiilor. Dar nu numai parintii, ci tot neamul este pedepsit pt asa pacat mare. Si romanii traiesc pe pielea lor consecintele scaderii demografice, imbatranirea populatiei, lipsa fortei de munca, lipsa celor care platesc impozite (sunt mult mai multi pensionari si someri decat salariati care-i sustin din impozite!). Deci pentru acest pacat sufera toti… Iar acesta este doar inceputul, se nasc din ce in ce mai putini romani, vom fi o natie de batrani bolnavi (avortul se asociaza cu anumite boli), buni de eutanasiat (cum se procedeaza deja in alte tari). Deci iata cum uciderea copiilor duce la moartea batranilor.. Toate se leaga, pacatele se platesc inca de acum, ca sa ne amintim de pocainta.

  24. Pingback: PARINTELE EFREM IN ROMANIA: Cuvinte din Sfantul Munte (I) – Conferinta de la Alba-Iulia, 2000 (prima parte)
  25. Pingback: Patriarhul Ilia al Georgiei, “INDURERAT” de arestarea PARINTELUI EFREM de la Vatopedi. Ministerul de Externe al Greciei SE SPALA PE MAINI - Razboi întru Cuvânt
  26. Pingback: PARINTELE EFREM LA ALBA-IULIA, 2000 (II): Biserica este Una! Nu exista alta Biseri­ca! Botezul se face numai prin afundare, nu prin stropire!
  27. Pingback: Episcopul Veniamin Borisov (Bielorusia) cere oficialilor Greciei ELIBERAREA STARETULUI EFREM DE LA VATOPED - Razboi întru Cuvânt
  28. Pingback: IPS TEOFAN, Mitropolitul Moldovei si Bucovinei, primul ierarh roman care il sustine public pe EGUMENUL EFREM DE LA VATOPED
  29. Pingback: CU CE A DERANJAT STARETUL EFREM PE STAPANII LUMII? (I) “Puterile intunericului, sionistii, vor sa loveasca in Ortodoxie! Kissinger, om intunecos” (VIDEO)
  30. Da-mi, Doamne seninatatea sa accept ceea ce nu pot schimba,
    da-mi puterea sa schimb ceea ce pot schimba
    si da-mi intelepciunea sa le deosebesc !

  31. Pingback: DE CE ESTE ATACAT ATHOSUL? De ce are nevoie Gheronda Efrem Vatopedinul? - Razboi întru Cuvânt
  32. Pingback: PARINTELE AGAPIE CORBU – cea mai profunda si mai duhovniceasca pozitie in cazul STARETULUI EFREM, “INLANTUITUL LUI HRISTOS”! - Razboi întru Cuvânt
  33. Pingback: Sinodul Permanent al Bisericii Greciei: arestarea Staretului Efrem a RANIT AUTORITATEA BISERICII. Arhiepiscopul Ieronim il va VIZITA LA INCHISOARE - Razboi întru Cuvânt
  34. Pingback: CU CE A DERANJAT STARETUL EFREM PE STAPANII LUMII? (II) “Eu sunt impotriva Europei! Ma rog din tot sufletul sa nu intrati niciodata in UE!” (VIDEO)
  35. Pingback: PARINTELE MIHAIL MILEA (BUZAU) DESPRE PARINTELE EFREM DE LA VATOPED: “Un parinte al bucuriei si un staret marturisitor in vremuri apocaliptice” - Razboi întru Cuvânt
  36. Pingback: Mitropolitul Hrisostom al Messiniei ATACA VIRULENT SI INVENINAT SINODUL BISERICII GRECIEI PENTRU SUSTINEREA PARINTELUI EFREM! - Razboi întru Cuvânt
  37. Pingback: ARESTAREA UNUI STARET (Emisiune TVR-info cu Rafael Udriste si Iulian Capsali). Egumenul Efrem si Parintele Daniil Cotescu la “Ora de Stiri”, in 2007 (VIDEO) - Razboi întru Cuvânt - Recomandari
  38. Pingback: STARETUL EFREM RAMANE IN INCHISOARE, tot mai bolnav, dar slujindu-i pe detinuti… PERSECUTIA MASONILOR CONTINUA! - Razboi întru Cuvânt - Recomandari
  39. Pingback: Scandalul Vatoped si arestarea preventiva a Parintelui Efrem: scurt istoric al unei mari prigoane. ADEZIUNI PENTRU ELIBERAREA STARETULUI ATHONIT - Razboi întru Cuvânt - Recomandari
  40. Pingback: SCRISOAREA PARINTELUI EFREM FILOTHEITUL (Arizona) CATRE STARETUL EFREM VATOPEDINUL: “Ceva bun va iesi din aceasta incercare prin care treceti” - Razboi întru Cuvânt - Recomandari
Formular comentarii

* Pentru a deveni public, comentariul dumneavoastra trebuie aprobat de un administrator. Va rugam sa ne intelegeti daca nu vom publica anumite mesaje, considerandu-le nepotrivite, neconforme cu invatatura ortodoxa sau nefolositoare sufleteste. Va multumim!

Rânduială de rugăciune

Carti

Documentare