Mitropolitul Hrisostom al Messiniei ATACA VIRULENT SI INVENINAT SINODUL BISERICII GRECIEI PENTRU SUSTINEREA PARINTELUI EFREM!

15-01-2012 5 minute Sublinieri

Mitropolitul Messiniei, kir. Chrisostomos, arunca gaz pe foc in legatura cu unitatea ierarhiei bisericii, in cadrul articolului publicat ieri in aixmi.gr. Kir Chrisostomos a criticat cu duritate pe Arhiepiscop si pe membrii permanenti ai Sfantului Sinod, pe marginea declaratiei de ieri, referitoare la arestarea egumenului Efrem.

Este pentru prima data cand un ierarh isi exprima public nu doar dezacordul fata de o pozitie a Sfantului Sinod, ci se opune deschis acestuia si pune sub semnul intrebarii deciziile adunarii sinodale! In cadrul articolului sau, ataca Sinodul Permanent al Sfantului Sinod, folosind cuvinte foarte dure si defaimatoare la adresa fratilor sai.

Cei mai multi dintre membrii Sfantului Sinod si-au exprimat de dimineata devreme, pe Romfea.gr, dezamagirea lor fata de pozitiile Mitropolitului Messiniei si mai ales in legatura cu dezacordul si lipsa de respect adresate celui mai inalt organ de conducere al Bisericii!

In articolul sau, kir Chrisostomos, referindu-se la toti cei care l-au sustinut pe egumenul Efrem, a spus ca fac “parada” (!). Insinuand ca Arhiepiscopul este… purtatorul de drapel al paradei iar membrii Sinodului cei ce defileaza, kir Chrisostomos se intreaba cand un organ institutional eclesial s-a amestecat in probleme juridice civile ale unor clerici sau monahi, care apartin de jurisdictia altei biserici.

«Daca Biserica Greciei si-ar exprima sustinerea fata de incercarea prin care trece Arhiepiscopul Ahridos, atunci s-ar fi considerat imixtiune in treburile interne ale bisericii Serbiei”, relateaza Romfea.gr ca a declarat mitropolitul, membru al Sfantului Siond. «Biserica nu doar conduce, dar si pastoreste”, a subliniat domnia sa. “Nedreptatile, daca au existat, au fost comise in cadrul responsabilitatilor sale pastorale si cei care se scandalizeaza sunt din cadrul turmei sale. Prin urmare nu trebuia spus acest lucru?”, a adaugat Mitropolitul.

“Daca Mitropolitul Messiniei considera ca parerea sa are mai multa putere decat cea a Sfantului Sinod, atunci nu are decat sa ne-o spuna direct. Toti trebuie sa respecte parerile organelor institutionale. Adica dumnealui este criticul Sinodului?”, a declarat pentru Romfea.gr, un alt mitropolit si membru al Sinodului.

Mitropolitul Messiniei declara in articol ca Sinodul se indoieste de hotararile unui alt organ institutional si anume hotararile Justitiei Elene. In acelasi timp, desigur, domnia sa pune sub semnul intrebarii hotararile propriului organ de conducere – Sfantul Sinod!

“Sfantul Sinod este o institutie care are ca responsabilitate si administrarea Bisericii. Declaratia este o dovada a compasiunii fata de un frate aflat in incercare si nu este indreptata impotriva nimanui si mai ales impotriva Patriarhului Ecumenic. Exprima cu dragoste sustinerea sa, asa cum are datoria si obligatia”, a spus un alt membru al Sinodului catre Romea.gr.

Kir Chrisostomos critica Sinodul, subliniind ca trebuia sa se limiteze la “declaratia serioasa, obiectiva si echilibrata a Patriarhiei Ecumenice”. In plus, Arhiepiscopul Messiniei se refera la “interese slujite de Sfantul Sinod in declaratia sa“. Cand, oare, va fi preciza mai concret sfintia sa aceste interese? 

“M-au urat pe nedrept”

«Cand s-a mai intamplat ca un ierarh care nu participa la adunarea Sinodului sa se indrepte cu atata hotarare impotriva acestuia?” a spus un mitropolit membru al Sfantului Sinod. “Este binevenita“, a adaugat , “o parere contrara si oricine poate sa si-o exprime. Totusi nu este permis ca un mitropolit, chiar cel mai tanar dintre noi, sa critice cel mai inalt organ sinodal, introducand astfel noi practici in Sfantul Sinod.” In cele din urma, conform informatiilor Rοmfea.gr, Arhiepiscopul Atenei si a intregii Elade, kir Ieronimos, intrebat fiind de colaboratori ai sai despre parerile Mitropolitului Messiniei a spus: “Ma bucur ca exista pareri diferite. Acesta este un semn de sanatate”.

“M-au urat pe nedrept”: prin cuvintele lui Hristos ne exprimam pozitia fata de articolul inveninat al Mitropolitului Messiniei.

Si, dupa cum a declarat catre Romfea.gr Mitropolitul Neon Horon, referindu-se la articolul respectiv: “daca un mitropolit are o parere contrara, nu inseamna ca neaparat aceasta trebuie adoptata de Sfantul Sinod. Sa judece poporul binecredincios pe cei care isi inmoaie pana in fiere si nu in cerneala”.

In continuare prezentam articolul Mitropolitului Messiniei kir Chrisostomos:

“Arhiepiscopul face o mare greseala in cazul Efrem”

<<Continutul declaratiei Sinodului Permanent al Sfantului Sinod a creat o surpriza neplacuta referitor la procedurile si arestarea preventiva a arhimandritului Efrem, mai ales cand parte la discutie a fost si Presedintele Sinodului, Arhiepiscopul Atenei si al intregii Elade, kir Ieronimos, care a declarat ca va participa la “parada” sustinatorilor din fata inchisorii Korydallo.

[…]

Cand, asadar, un organ institutional al bisericii, precum Sinodul Permanent al Sfantului Sinod, s-a amestecat intr-o tema ce tine de probleme de justitie civila a unui cleric si monah, ce apartine unei alte jurisdictii bisericesti, in acest caz de Patriarhia Ecumenica ?

Nu a considerat Sinodul Permanent declaratia serioasa, obiectiva si echilibrata a Patriarhiei Ecumenice ca fiind o interventie suficienta pe marginea repsectivei teme?

Cand s-a mai intamplat in trecut ca Biserica Greciei sa-si exprime intr-un mod atat de fatis si oficial ingrijorarea pentru o presupusa incalcare a sfintelor institutii si nerespectarea autonomiei Sfantului Munte, autonomie care decurge din drepturile sale statutare ?

Considera Sinodul Permanent al Sfantului Sinod ca autoritatea duhovniceasca a Patriarhiei Ecumenice asupra Chinotitei Aghioritice este ineficienta?

Cand si-a mai exprimat Biserica Greciei sustinerea fata de Sfintele Manastiri si monahi ai Sfantului Munte, atat timp cat ele se gasesc sub alta jurisdictie bisericeasca?

Este posibil ca Sfantul Sinod al Bisericii sa pateze si sa se indoiasca, printr-o exprimare ambigua, de deciziile unei alte institutii de varf a statului grecesc, precum este Justitia Elena, asupra careia sa-si exprime indoiala in ceea ce priveste corectitudinea deciziilor sale?

Cand s-a mai intamplat, in trecut, ca fete bisericesti sau conducatori ai bisericii sa viziteze clerici sau monahi arestati si sa-si exprime sustinerea prin cuvinte pline de durere?

Cand, in trecut, Sfantul Sinod si-a expirmat dorinta de a se re-examina decizii ale justitiei pentru a fi eliberati clerici sau monahi?

Nu cumva Sfantul Sinod nu a inteles ca, prin aceasta declaratie a sa, slujeste unor interese, scopuri si aspiratii ale altor Bisericii nu numai de pe teritoriul Patriarhiei Ecumenice, dar si din cadrul propriei jurisdictii?

Nadajduiesc ca aceasta declaratie inacceptabila sa reprezinte epilogul unui “act absurd” si Sfantul Sinod sa-si vina in fire, sa-si ceara scuze si sa-si exprime regretul pentru rana adanca pe care a provocat-o autoritatii bisericesti, spre scandalizarea binecredinciosilor, ideii de monahism si Traditiei Aghioritice.>>

Nota noastra:

Nu este ironic ca tocmai ierarhii ecumenisti savarsesc cele mai grave abateri de la ascultarea si randuiala Bisericii, nu doar fata de canoanele Sfintilor Parinti, ci inclusiv fata de ierarhia si autoritatea formala, oficiala, a Sinoadelor din care fac parte. O alta dovada de rolul de agent provocateur pe care il joaca acestia…

Iata ca, dupa cum scrie romfea. gr, prima oara cand un episcop critica atat de virulent Sinodul (Permanent) al Bisericii Greciei nu este pentru vreo isprava ecumenista, ci pentru… necesarul, normalul si asteptatul semnal de sustinere a parintelui Efrem Vatopedinul! E drept ca Hrisostom de Messinia este cunoscut pentru agenda sa ecumenista si a fost deseori contestat de alti ierarhi din Sinodul Greciei. Insa comunicatul sau e ca o declaratie de razboi a masonilor infiltrati in Biserica Greciei fata de ierarhii care nu au tinut cont de agenda Patriarhului Ecumenic si au vrut sa critice aberanta decizie a arestarii preventive a staretului.

Intr-adevar, numai o inima plina de venin putea sa produca critici atat de vitriolante pentru un comunicat care, totusi, a pastrat un ton diplomatic si a menajat destul de mult justitia elena. Si, desigur, episcopul de Messinia s-a facut avocat al obsesiilor jurisdictionale ale Patriarhiei Ecumenice si a acuzat, practic, Sinodul Permanent al Bisericii Greciei ca serveste interesele Patriarhiei Moscovei.

Toate aceste reactii demonstreaza, practic, ca intr-adevar, la mijloc, se afla mize mult mai mari decat niste nereguli in tranzactii imobiliare in ceea ce priveste arestarea staretului Efrem. Cel mai probabil, este vorba despre miza autoritatii Bisericii, care ar trebui supusa total statului controlat de la Bruxelles, si de miza excluderii oricarei influente nedorite de la Patriarhia concurenta Constantinopolului, cea a Moscovei.

Legaturi:

***

***

***

***

***


Categorii

Arhiepiscopul Ieronim al Atenei, Parintele Efrem (Vatoped), Patriarhul ecumenic Bartolomeu, Patriarhul Kirill, Sfanta Chinotita (Muntele Athos), Traduceri

Etichete (taguri)

, , , , , , ,

Articolul urmator/anterior

Comentarii

32 Commentarii la “Mitropolitul Hrisostom al Messiniei ATACA VIRULENT SI INVENINAT SINODUL BISERICII GRECIEI PENTRU SUSTINEREA PARINTELUI EFREM!

  1. Ce diferenta intre chipul bland si senin al parintelui Efrem si cel plin de incordare al Mitropolitului …

  2. Pana si chipul sau (din poza) arata inveninat, ca un personaj negativ din filme, in timp ce staretul Efrem are un chip luminos si cald.

  3. Diavolul din poza este mitropolitul Messinei? Doamne ce ne asteapta daca atata ne urasc!

  4. @Sanziana:

    Nu se cuvine sa il numim asa, indiferent ca e mason sau ecumenist. E totusi om, si trebuie, de fapt, sa il compatimim.

  5. Cred că fotografia mitropolitului Messiniei nu este chiar inspirat aleasă ținând, în ultimă instanță, de părtinire sau chiar manipulare.
    Dincolo de acest fapt, o singură întrebare mă tulbură. Ale cui interese le apără/reprezintă ÎPS Hrisostomos ? Ale Bisericii Greciei ? Ale Patriarhiei Ecumenice ? Ale justiției elene ? Este un fapt regretabil afirmarea acestui punct de vedere în afara Sfântului Sinod. Cu atât mai mult cu cât îmi amintește de recenta manifestare a nemulțumirii domnului Iulian Orban, expusă pe blogul domniei sale, față de protestatarii din Piața Universității. Suficiența este întotdeauna lepădare a măsurii. Sau, în cazul grec, a bunei smeriri.

  6. @ Matei:

    Gasiti dvs. fotografii mai frumoase si mai luminoase cu acest om. E pur si simplu o ilustrare perfecta cu propria fata a vorbelor sale scoase din prisosul inimii. Nu e o caricatura sau vreun trucaj, este el insusi. Daca asta se cheama manipulare, ok. Si partinitori, da, suntem cu oamenii lui Hristos, suntem alaturi de ei. Si cam toti cei ce ne citesc.

    PS: prima fotografie este luata de pe siteul romfea.gr, este realizarea lor grafica.

  7. @admin
    Stiti foarte bine ce am vrut sa spun! Ca in poza se vede mai bine cel ce-l stapaneste decat mitropolitul! El este lupul in piele de oaie! De compatimit da, trebuie sa-l compatimim! Dar trebuie sa fi sfant ca sa poti compatimi asemenea oameni! Din pacate eu nu sunt!

  8. Citesc si nu-mi vine sa cred. Una este sa gandesti impotriva sustinerii parintelui Efrem (pt ca esti mason/ecumenist/etc) si alta este sa o si afirmi, si mai mult, sa mai si acuzi de aceasta pe cei care fac pana la urma o fapta crestineasca de sustinere a unui frate aflat in necaz (pe nedrept), si inca acestia sa reprezinte insasi Sfantul Sinod al Greciei fata de care trebuie sa faci ascultare. 😯

    Cu alte cuvinte, cum indrazneste Sinodul sa se pronunte impotriva Justitiei Elene, de parca ultima ar fi superioara Sfantului Sinod… Isi dau fara jena arama pe fata, si reprezentantii patriarhiei ecumenice, si cei care sunt impotriva parinteleui Efrem, incalcand astfel cel mai elementar principiu crestinesc, iubirea fata de fratele lor nedreptatit, si nu oricine, ci un om duhovnicesc deosebit. Este una din cele mai uluitoare stiri (luari de pozitie din cadrul Bisericii).

    In ceea ce priveste chipul mitropolitului din fotografei, cu adevarat ochii sunt oglinda sufletului. Nu e singura poza in care arata asa. Intunecat la fata, impietrit la inima.
    http://2.bp.blogspot.com/_GTZYx-0iHHU/TB3f9TDlW_I/AAAAAAAAF1Y/z68yRhUQh9U/s1600/MES2.jpg
    http://exagorefsis.blogspot.com/2010/04/amengr.html
    http://news247.gr/ellada/eidiseis/messhnias_xrysostomos_giati_xaideuoyme_ton_efraim.1574496.html

  9. O biata coada de topor… Din punctul meu de vedere s.a facut de ras.

  10. ” Mitropolitul” acesta are o mentalitate legalista,este un mic evreu imbracat ortodox.Daca cineva zace in sant,aproape mort de sete,cred ca dinsul ar chema Salvarea ( in cazul cel mai fericit )

    Doamne iarta-ne!

  11. “Cand s-a mai intamplat ca fete bisericesti sau conducatori sa viziteze clerici sau monahi arestati si sa-si exprime sustinerea prin cuvinte pline de durere?”
    Sfintia o fi auzit ca Insusi Hristos impreuna cu Preasfanta Sa Maica l-au vizitat in temnita pe Sfantul Nicolae si i-au spus cuvinte de mangaiere?
    Maica Domnului l-a vizitat in inchisoare si pe Valeriu Gafencu. Dar de cate mii si mii de ori n-au fost ingerii Domnului si sfintii Sai langa cei intemnitati?

  12. Daca la omenie este corigent,nici scripturile nu le cunoaste,cu implicatii mari asupra mintuirii dinsului:

    “Gol am fost şi M-aţi îmbrăcat; bolnav am fost şi M-aţi cercetat; în temniţă am fost şi aţi venit la Mine. ”

    Mai complet aici:

    Atunci va zice şi celor de-a stânga: Duceţi-vă de la Mine, blestemaţilor, în focul cel veşnic, care este gătit diavolului şi îngerilor lui.

    Căci flămând am fost şi nu Mi-aţi dat să mănânc; însetat am fost şi nu Mi-aţi dat să beau;
    Străin am fost şi nu M-aţi primit; gol, şi nu M-aţi îmbrăcat; bolnav şi în temniţă, şi nu M-aţi cercetat.

    Atunci vor răspunde şi ei, zicând: Doamne, când Te-am văzut flămând, sau însetat, sau străin, sau gol, sau bolnav, sau în temniţă şi nu Ţi-am slujit?

    El însă le va răspunde, zicând: Adevărat zic vouă: Întrucât nu aţi făcut unuia dintre aceşti prea mici, nici Mie nu Mi-aţi făcut.

    Evanghelia dupa Matei

    http://www.bibliaortodoxa.ro/carte.php?id=55&cap=25

  13. @admin

    A fost doar o observație. Pe care am făcut-o tocmai pentru că există riscul ca, din preaplinul sprijinului pentru Cuviosul Părinte Efrem să uităm că ne referim totuși la un ierarh a cărui judecare nu intră în sarcina noastră. Aceasta e tot !

    Doamne ajută !

  14. “Cand s-a mai intamplat ca fete bisericesti sau conducatori sa viziteze clerici sau monahi arestati si sa-si exprime sustinerea prin cuvinte pline de durere?”

    Doamne apara-ne si ne pazeste,bietul Mitropolit,nu a citit cati Sfinti au fost vizitati de Domnul Iisus in inchisoare?Ca tocmai atunci trebuie sa-i vizitam,si chiar de ar fi facut o crima,tot ar trebuie sa-i cercetam,sa-i facem sa inteleaga ca au gresit si sa-i ajutam sa revina pe drumul cel bun?
    Cat mai rabzi Doamne????

  15. “Cand s-a mai intamplat, in trecut, ca fete bisericesti sau conducatori ai bisericii sa viziteze clerici sau monahi arestati si sa-si exprime sustinerea prin cuvinte pline de durere?”

    Pentru ca, cel mai probabil, nu au fost pusi in trecut sa isi exprime sustinerea intrucat nu au mai fost arestati clerici si monahi!

    @Ana,

    A facut afirmatia respectiva (blamabila si uluitoare) in contextul in care tocmai reprosase putin mai inainte:
    “Considera Sinodul Permanent al Sfantului Sinod ca autoritatea duhovniceasca a Patriarhiei Ecumenice asupra Chinotitei Aghioritice este ineficienta?”

    adica, vezi Doamne, Sinodul a batut saua ca sa priceapa calul, adica si-a exprimat public sustinerea pt a bate obrazul Patrhiarhiei Ecumenice, ca nu s-a preocupat suficient de situatia Parintelui si a Manastirii (Patriarhia Ecumenica tocmai daduse o declaratie nu cu mult timp in urma pe subiect, tot asa la modul rece…)

  16. “Rugaciunea cere experienta unei libertati duhovnicesti pe care majoritatea oamenilor o ignora. Primul semn de emancipare e renuntarea la a ne impune vointa asupra celorlalti. Cel de-al doilea, e o eliberare launtrica de sub puterea pe care ceilalti o au asupra noastra. Infranarea dorintei de a domina e o etapa extrem de importanta, urmata indeaproape de neplacerea de a-l constrange pe fratele nostru. Omul e facut dupa chipul lui Dumnezeu, Care e smerit si in acelasi timp liber. De aceea, e firesc si normal ca el sa fie dupa asemanarea Creatorului sau – ca el sa se retina de la exercitarea vreunui control asupra celorlalti, fiind el insusi liber si independent in virtutea prezentei Duhului Sfant inuntrul sau. Cei stapaniti de patima puterii intuneca chipul lui Dumnezeu in ei insisi. Lumina adevaratei vieti se indeparteaza, lasand un gol chinuitor, plictiseala sacaitoare. Viata e lipsita de semnificatie. Atunci cand prin prezenta Sa blanda in sufletul nostru, Duhul Sfant ne face in stare sa ne stapanim patimile, ne dam seama ca faptul de a privi de sus in jos la ceilalti e potrivnic duhului iubirii. Si daca dragoste nu am, orice altceva – chiar si darul profetiei, al intelegerii tuturor tainelor sau al facerii de minuni – nu este de niciun folos (cf. I Corinteni 13, 1-3).”

    Cat de bine se potrivesc cuvintele parintelui Sofronie in cazul de fata (referitor la chipul celui de mai sus). Patrunzator diagnostic.

  17. Dar iar este adevarat,ca daca acest ierarh este botezat crestin ( ortodox ),si comportindu-se asa cum se arata,si Iisus Hristos Dumnezeu este in temnita,in temnita sufletului lui.Si cum se cade sa-l vizitam pe Hristos in inchisoare,ca este a sufletului nostru sau al altuia,sintem datori sa ne rugam atit pentru noi cit si pentru sufletul acestuia.Doamne iarta-l pe mitropolitul Hrisostom si-i daruieste dinsului tot ce este mai bun pentru el si pentru cei pe care-i pastoreste.

  18. Pingback: DEZBINARE IN BISERICA GRECIEI? Tentative si presiuni ale unor ierarhi de a contesta DECIZIA SINODULUI PERMANENT DE A IL SUSTINE PE PARINTELE EFREM - Razboi întru Cuvânt
  19. Pingback: Mitropolitul Ambrosie al Kalavitrei: PATRIARHIA ECUMENICA, O MAMA VITREGA CARE LUPTA DOAR PENTRU A-SI PASTRA INTAIETATEA! - Razboi întru Cuvânt
  20. Pingback: Mitropolitul Hrisostom al Messiniei ATACA VIRULENT SI INVENINAT SINODUL BISERICII GRECIEI PENTRU SUSTINEREA PARINTELUI EFREM! ASPRA SI DREAPTA MUSTRARE A MITROPOLITULUI AMBROZIE CATRE PATRIARHIA ECUMENICA PENTRU ATITUDINEA DIN CAZUL PARINTELUI EFREM &laqu
  21. Pingback: Mitropolitul Hrisostom al Messiniei ATACA VIRULENT SI INVENINAT SINODUL BISERICII GRECIEI PENTRU SUSTINEREA PARINTELUI EFREM! ASPRA SI DREAPTA MUSTRARE A MITROPOLITULUI AMBROZIE CATRE PATRIARHIA ECUMENICA PENTRU ATITUDINEA DIN CAZUL PARINTELUI EFREM &laqu
  22. Pingback: Mitropolitul Pavel al Glifadei: ANUMITE CENTRE URMARESC DEFAIMAREA BISERICII - Razboi întru Cuvânt
  23. Pingback: ARESTAREA UNUI STARET (Emisiune TVR-info cu Rafael Udriste si Iulian Capsali). Egumenul Efrem si Parintele Daniil Cotescu la “Ora de Stiri”, in 2007 (VIDEO) - Razboi întru Cuvânt - Recomandari
  24. Pingback: IPS Serafim de Pireu l-a vizitat pe parintele Efrem Vatopedinul - Razboi întru Cuvânt - Recomandari
  25. Pingback: STARETUL EFREM RAMANE IN INCHISOARE, tot mai bolnav, dar slujindu-i pe detinuti… PERSECUTIA MASONILOR CONTINUA! - Razboi întru Cuvânt - Recomandari
  26. Pingback: Noi evolutii in procesul parintelui Efrem Vatopedinul. PRIVEGHERI SI RUGACIUNE PENTRU STARETUL INTEMNITAT - Razboi întru Cuvânt - Recomandari
  27. Pingback: Mitropolitul Nicolae de Messoghia: SUNTEM CONDUSI CATRE O CATASTROFA NATIONALA (interviu) - Razboi întru Cuvânt - Recomandari
  28. Pingback: Parintele Efrem Vatopedinul, achitat de Curtea Suprema de Justitie a Greciei - Razboi întru Cuvânt - Recomandari
  29. Pingback: UPDATE/ Parintele Efrem e liber si s-a intors la Manastirea Vatopedi. LACRIMILE REGASIRII: “Ii iubesc si ii iert pe toti” - Recomandari
  30. Pingback: CONFLICT DE EPIFANIE. IPS Serafim de Pireu critica dur GUVERNUL TSIPRAS dupa ce televiziunea de stat nu a mai transmis ceremonia religioasa: “GUVERN CU MENTALITATE FASCISTA, MARCATA DE URA SI RAZBUNARE”/ Mitropolitul fervent ecumenist Hrisosto
Formular comentarii

* Pentru a deveni public, comentariul dumneavoastra trebuie aprobat de un administrator. Va rugam sa ne intelegeti daca nu vom publica anumite mesaje, considerandu-le nepotrivite, neconforme cu invatatura ortodoxa sau nefolositoare sufleteste. Va multumim!

Rânduială de rugăciune

Carti

Documentare