2-09-2011 2 minute Sublinieri

Aproape 6.000 de deţinuţi, prostituate, soldaţi şi copii au fost contaminaţi cu gonoreea şi sifilis în laboratoarele americane din Guatemala după sfârşitul celui de-al doilea război mondial. Cercetătorii testau modalităţile de combatere a bolilor cu transmitere sexuală şi tratamentul cu penicilină, o descoperire recentă a medicinei la acea vreme. Detalii uluitoare ies la iveală despre testele medicale efectuate de cercetători americani în Guatemala, între 1946 şi 1948, în urma unui raport prezidenţial întocmit pe această temă. Experimentele dezvăluite sunt de-a dreptul şocante, iar membrii comisiei de anchetă au rămas înmărmuriţi de practicile uzitate.

Cercetătorii au pus verificările lor medicale cu mult peste demnitatea umană“, a afirmat Anita Allen, membru al Comisiei Prezi­denţiale pentru Cercetarea Ştiinţifică. Deşi raportul va fi publicat abia luna viitoare, o întrunire a comisiei de analiză a oferit presei primele informaţii despre programul medical desfăşurat de guvernul american în Guatemala. Spre exemplu, şapte femei bolnave de epilepsie au fost injectate cu sifilis la baza scalpului.

Explicaţia apărută în raport pentru această procedură medicală nu lasă loc de nici un comentariu: doctorii vroiau să vadă dacă virusul injectat ar fi putut fi folosit drept medicament pentru epileptici. În loc să elimine epilepsia însă, pacientele s-au ales cu încă o bacterie, meningitis, de care au fost în cele din urmă tratate. Cercetătorii ştiau că experimentele lor sunt riscante şi împotriva eticii, dar au continuat să le facă“, a comentat Raju Kucherlapati, membru al Comisiei Prezidenţiale şi totodată cercetător la Harvard Medical School. Practicile medicale horror puse în scenă în Guatemala s-au încheiat de cele mai multe ori cu victime. Un alt caz abominabil este cel al unei bolnave de sifilis injectată în ochi cu gonoree. Din ciocnirea celor două virusuri în organismul femeii nu a rezultat însă un nou medicament, ci moartea femeii, la şase luni după experiment.

Laboratorul groazei

În ciuda experimentelor colaterale şi a cocktail-urilor de virusuri încercate pe corpul uman de personalul medical din Guatemala, scopul oficial al programului guvernamental american era de a testa rolul penicilinei în combaterea bolilor sexuale. Pentru aceasta era nevoie de oameni infestaţi cu sifilis sau gonoree, iar cercetătorii au transformat laboratoarele medicale în veritabile camere de tortură. Doctorii crestau cu ace şi cuţite organele genitale ale deţinuţilor după care picurau bacterii peste rănile deschise. Au existat şi cazuri în care microbii erau injectaţi direct în coloană, pe faţă sau pe umeri. „Norocoşii” aveau parte de sex cu prostituate infectate dinainte de către medici.Practici deosebit de crude şi inumane au avut loc. Am constatat grave încălcări ale drepturilor omului“, a comentat Anita Allen, membră a Comisiei Prezidenţiale de anchetă.

Potrivit experţilor americani care analizează abuzurile, precum şi realizările programului medical din Guatemala, concluzia este sumbră: testele se reduc la o serie interminabilă de atrocităţi, fără să fi oferit vreun progres medicinei. Mai mult, prin infestarea cu boli venerice a pacienţilor, personalul medical i-a condamnat pe aceştia pe viaţă: sifilisul poate provoca orbirea şi cauzează disfuncţio­nalităţi grave ale principalelor organe. Printre alte simptome recunoscute ale acestei afec­ţiuni se mai numără paralizia şi demenţa, iar bolnavii de sifilis mor după o lungă perioadă de chinuri şi suferinţe.

O altă bacterie folosită în Guatemala, gonoreea, produce diverse complicaţii în corpul uman, dar în cele mai multe cazuri conduce spre impotenţă.

La contabilitatea victimelor, membrii comisiei prezidenţiale de anchetă oferă un răspuns relativ. Din cele 5.500 de persoane expuse testelor, nu se ştie deocamdată câte dintre acestea au murit din pricina experimentelor sau din alte cauze. Anchetatorii precizează totuşi că circa 700 din oamenii infestaţi deliberat au avut după aceea parte de un tratament corespunzător. Dincolo de chinurile la care i-a supus pe „cobai”, corpul medical din Guatemala are pe conştiinţă cel puţin 83 de victime documentate de comisia de anchetă.

Abuz fără precedent în cercetarea americană

Niciodată în istoria cercetării americane nu s-a mai întâlnit un caz asemănător de violare a drepturilor omului. Sunt totuşi de notorietate experimente similare făcute de doctorul John Cutler între 1932 şi 1972 în Alabama – acestea reprezentând una dintre cele mai negre pagini din istoria cercetării americane. Doctorul Cutler îşi desfăşura însă experimentele pe voluntari; pacienţii săi erau bărbaţi de culoare, bolnavi de sifilis, care erau lăsaţi fără tratament, doar pentru a se cerceta evoluţia bolii. Spre deosebire de Cutler, cercetătorii americani din Guatemala au acţionat brutal şi fără milă, folosind oameni nevi­novaţi, care habar nu aveau ce li se pregăteşte.

Categorii

1. DIVERSE, Articolele saptamanii, Razboiul impotriva sanatatii

Etichete (taguri)

, , , , , , , , , ,

Articolul urmator/anterior

Comentarii

2 Commentarii la “EXPERIMENTE MEDICALE HORROR PE OAMENI: ce au facut laboratoarele americane in Guatemala

1. Pingback: Sinistrele experimente medicale pe oameni facute de SUA. Printre ele – VACCINARILE GARDASIL - Recomandari
Formular comentarii

* Pentru a deveni public, comentariul dumneavoastra trebuie aprobat de un administrator. Va rugam sa ne intelegeti daca nu vom publica anumite mesaje, considerandu-le nepotrivite, neconforme cu invatatura ortodoxa sau nefolositoare sufleteste. Va multumim!

Rânduială de rugăciune

Carti