FUNDATIA SOROS si-a pus din nou LUPA DEFORMATA PE ORTODOXIA ROMANEASCA. Ce a iesit?

5-10-2011 7 minute Sublinieri

Majoritatea românilor sunt de acord cu avortul din motive medicale, relevă noi date ale cercetării Religie și comportament religios realizată de Fundația Soros România în iunie 2011. Întrebați dacă sunt de acord cu întreruperea voluntară a sarcinii (avortul) atunci când părinţii nu-şi doresc copilul, doar 31% dintre români răspund ferm nu. Cea mai mare parte dintre români, jumătate, sunt „neutri” și condiționează aprobarea avortului de diferite situații, cea mai acceptabilă condiție fiind necesitatea medicală a avortului.

Peste 90% dintre respondenții „neutri” sunt de acord cu avortul din motive medicale, când mama sau copilul este în pericol. De asemenea, 70% dintre aceeași respondenți sunt de acord cu întreruperea de sarcină atunci când copilul este rezultatul unui viol. Mult mai puțini români sunt de acord cu avortul din motive sociale: 46% în situaţia în care cuplul nu are o situaţie materială care să-i permită creşterea copilului, şi doar 27% dacă femeia este necăsătorită.

Persoanele cele mai conservatoare sunt femeile cu venituri mici, cu nivel scăzut de educaţie şi care locuiesc în mediu rural, iar la polul opus, cei care susţin în cea mai mare măsură avortul sunt bărbaţi cu venituri mari şi foarte mari, studii superioare, locuitori ai oraşelor mari şi foarte mari. În general, acceptabilitatea morală a avortului a crescut considerabil în ultimii ani: dacă în 2005, 56% dintre respondenţi erau „conservatori” și erau ferm împotriva avortului, în 2008 procentul lor a scăzut la 52%, iar în 2011 la 43%. Pe de altă parte, dacă ponderea celor care sunt de acord cu avortul a rămas constantă, categoria care a crescut cel mai mult este cea a „neutrilor”, descriși mai sus, de la 25% în 2005, la 30% în 2008 şi 42% în 2011.

În ceea ce privește îngrădirea avortului prin lege, date obținute în ultimii ani arată că 60% din populație se declară împotriva îngrădirii dreptului la avort, în timp ce 30% din populaţie crede că avortul trebuie îngrădit prin lege, în timp ce aproximativ 10% nu au o opinie. Cercetarea „Religie și comportament religios” a fost realizată de o echipă de sociologi compusă din Raluca Popescu, Mirel Paladă și Claudiu Tufiș, sub coordonarea lui Ovidiu Voicu, manager de programe, în cadrul programului Studii Electorale Românești al Fundației Soros.

Datele au fost culese, în perioada 01 – 21 iunie 2011, de compania International Brand Consultants. Eşantion principal: 1.204 persoane, reprezentativ pentru populaţia ţintă cu o eroare de +/- 2,9% la un nivel de încredere de 95%. Cercetarea „Religie și comportament religios” este prima analiză completă a fenomenului religios la nivelul populației României, care pune sub lupă valorile, comportamentele și raportarea la politici și viață politică la nivelul celor mai importante confesiuni întâlnite în România.

Peste jumătate dintre români, indiferent de confesiunea religioasă de care aparţin, declară că rugăciunea sau meditaţia religioasă este o parte importantă din viaţa lor de zi cu zi, în timp ce doar 6% declară că merg la biserică de câteva ori pe săptămână, iar 25% o dată pe săptămână. Acestea sunt noi date care reies din cercetarea Religie şi comportament religios, realizată de Fundaţia Soros România în cadrul programului Studii Electorale Româneşti.

La fel ca în cazul rugăciunii, mersul la biserică este mai frecvent în mediul rural, la femei şi la persoanele mai în vârstă. Pentru ambele comportamente, însă, există diferenţieri statistice majore între credincioşii aparţinând diferitelor confesiuni.

Rugăciunea de zi cu zi face parte din viaţa a 93% dintre neoprotestanţi, iar mersul la biserică cel puţin o dată pe săptămână este un obicei a aproape 90% dintre aceştia.

Prin comparaţie, 70% dintre greco şi romano catolici au declarat rugăciunea ca fiind un comportament zilnic, iar mersul la biserică cel puţin o dată pe lună este specific pentru mai mult de trei sferturi dintre ei.

Ponderea ortodocşilor care se roagă frecvent (59%) este cea mai scăzută dintre confesiuni. Ortodocşii au şi în cazul mersului la biserică ponderea cea mai scăzută: puţin peste jumătate merg cel puţin o dată pe lună la biserică şi aproape 40% numai la sărbătorile importante.

Există însă şi alte practici religioase vizibile care sunt respectate de români în procente semnificative. Astfel, trei sferturi dintre respondenţi declară că se închină când trec prin faţa unei biserici, peste 75% dintre români postesc, măcar ocazional, iar un procent similar afirmă că respectă zilele de duminică în mod frecvent, prin faptul că nu fac treburi gospodăreşti în zilele respective.

Peste jumătate dintre români îşi sfinţesc obiectele de uz îndelungat, în rândul celor mai în vârstă obiceiul fiind cel mai răspândit. Pe de altă parte, se poate constata o răspândire mai redusă a comportamentelor care necesită o implicare mai mare a credincioşilor. Mai puţin de jumătate dintre ortodocşi au un duhovnic şi se spovedesc periodic, spre deosebire de catolici în rândul cărora spoveditul este un comportament practicat de peste două treimi. De asemenea, a se sfătui cu preotul la necaz reprezintă un obicei răspândit în rândul a mai puţin de jumătate dintre români, indiferent de religia lor.

“Interesant este că deşi sunt practicanţi fervenţi (în special din categoria practicilor „slabe”), ortodocşii sunt cei mai puţin dispuşi să contribuie financiar la susţinerea bisericii comunităţii. Românii ortodocşi, care reprezintă majoritatea populaţiei, sunt religioşi mai mult prin practicile vizibile şi mai puţin prin cele interiorizate şi au o responsabilitate mai scăzută comparativ cu celelalte confesiuni”, explică Ovidiu Voicu, manager de programe, în cadrul programului Studii Electorale Româneşti al Fundaţiei Soros.

Observati, in treacat, si cat de “sugestiv” este simbolul ales drept sigla de Fundatia Soros.

Nota noastra:

Lupa deformata a Fundatiei Soros pusa peste “comportamentul religios al romanilor”, indeosebi peste al ortodocsilor, este ideologia secularist-militanta ce ii mana in lupta si despre care am mai vorbit.

Intr-adevar, studiile lor sunt orientative, spun ceva, pentru ca totusi nu le fac degeaba, ci pentru a aproxima anumite realitati sociale. Insa conteaza foarte mult perspectiva din care sunt privite aceste realitati, tendintele identificate si modul in care sunt datele prelucrate. Si, de altfel, pana la prelucrarea datelor, important este si modul in care le culegi.

Aici avem prima problema a studiului Fundatiei Soros: in esantionare. A lua un esantion, a- denumi populatie ortodoxa, a masura unele comportamente si a le prezenta sub forma: ortodocsii fac sau nu X lucru, nu este foarte in regula. Care sunt criteriile pentru identificarea populatiei ortodoxe? Cele strict statistice, sau cele subiective? Pentru ca foarte multi ortodocsi sunt ortodocsi doar cu numele fiind, practic, orice numai membri activi ai Bisericii nu. Atunci ar fi trebuit o esantionare mai atenta, oarecum pe nise, in care sa se faca distinctia intre grupe de populatii: active, pasive din punct de vedere al participarii la Biserica etc. Nu ar fi foarte important acest lucru daca nu ar fi semnificativ pentru stabilirea tendintelor sociale.

Intr-adevar, miza studiilor Fundatiei Soros, iar aici deja ne aflam in partea de prelucrare si interpretare a datelor, este sa demonstreze ca tendinta din realitatea sociala este spre secularizarea “poporului ortodox”. Si ajuta foarte mult la demonstrarea acestei TEZE (caci e teza ideologica si programatica, nu abordare sociologica neutra) “inecarea” grupelor populatiei orodoxe active, ale “nucleelor” tari, de pilda, in marea masa a ortodocsilor doar cu numele si, mai ales, modul cum sunt formulate intrebarile.

Ca sa luam un exemplu concludent… Datele cercetarii Fundatiei Soros in ceea ce priveste sustinerea avortului de catre romani contrazic datele unui alt studiu realizat… tot in anul 2011.

Ce zice Fundatia Soros?

Întrebați dacă sunt de acord cu întreruperea voluntară a sarcinii (avortul) atunci când părinţii nu-şi doresc copilul, doar 31% dintre români răspund ferm nu.

Acesta ar fi nucleul dur de opozanti ai avortului. Dar care ar fi tendinta sociala?

În general, acceptabilitatea morală a avortului a crescut considerabil în ultimii ani: dacă în 2005, 56% dintre respondenţi erau „conservatori” și erau ferm împotriva avortului, în 2008 procentul lor a scăzut la 52%, iar în 2011 la 43%.

Conform comunicatului oficial, datele sunt culese in vara anului 2011. Fundatia Soros ne spune ca nucleul dur pro-viata din Romania este de doar 30% si ca oricum tendinta opunerii fata de avort este in descrestere.

Ei bine, avem un studiu care ne spune ceva diferit. Un studiu realizat in ianuarie 2011 de CADI si IRES, deci cu doar cateva luni inainte, ne da urmatoarele informatii:

Astfel la întrebarea “Avortul este o crimă şi ar trebui interzis? 42% din cei chestionaţi au răspuns “DA; 11% au circumstanţiat, răspunzînd “Da, doar după luna a-5-a”, 9% nu au ştiut ce să spună, 2% au evitat răspunsul, iar 36% au răspuns “NU”.

Asadar, nucleul dur ar fi chiar cu 10% mai mare decat cel identificat de Fundatia Soros – o diferenta considerabila. Sigur ca depine in mod esential de cum se pun intrebarile – Fundatia nu a avut o intrebare atat de frontala, atat de directa, insa acest lucru e foarte relevant pentru modul in care se pot manipula raspunsuri si crea categorii de populatie si apoi creiona tendinte. Apoi, modul in care Fundatia stabileste cohortele de categorii – “conservatori” vs “liberali” si “neutri” depinde foarte mult de scala folosita in functie de criteriul ales –  in functie de cand considera respondentii ca e justificat avortul. Dar cohorta de conservatori, pe care Fundatia o considera in tendinta descrescatoare, pare a coincide exact cu acel nucleu dur identificat de CADI – de circa 40% din respondenti. Or asta inseamna ca, daca rezultatele CADI sunt corecte, in realitate tendinta sociala a nucleului dur pro-viata este exact inversa: ascendenta, nu descendenta.

In orice caz, situarea tendintei sociale in context ar aduce si mai multa informatie relevanta in materie. Aici iarasi Fundatia Soros falsifica prin interpretarea tendentios-ideologica. Fundatia porneste de la o premisa iluminista: avem o Romanie care zace inca in intunericul conservatorismului – eventual rural si needucat – dar care iata, incet-incet incepe sa iasa la lumina progresului si secularismului, adoptand valori liberale sau macar “neutre”. Aceasta este “mantra” sorosiana implicita regasibila in orice studiu despre religie.

Dar realitatea, contextul este cu totul altul. Romania este o tara care a gemut sub comunism si s-a aflat sub o dominanta clara a ateismului, materialismului, secularizarii. Romania a fost supusa unui regim care a combatut, ideologic si valoric, in mod frontal conceptia de viata traditionala. Romania a fost statul in care poporul s-a avortat pe el insusi – statisticile sunt infioratoare.

Pus in acest context, procentul celor care considera avortul crima este de-a dreptul surprinzator, avand in vedere ca initiativele pro-viata sunt sub-mediatizate, spre deosebire de initiativele ASUR, de pilda. Cine publica comunicatele sau evenimentele organizatiilor anti-avort? Cine le da fonduri pentru a declansa campanii asa cum pot face ASUR sau organizatia homosexualilor, Accept? Dar nimeni, asa cum au remarcat putinele voci din media care au afinitati cu frontul pro-viata, nu a avut interesul mediatic sau politic sa faca din aceasta chestiune subiect de dezbatere publica. Dar a avut grija Fundatia Soros sa faca inca o cercetare cu metodele sale proprii si sa vina cu concluzia prefabricata ca tendinta “conservatorilor” este in descrestere.

In ceea ce priveste tendintele sociale identificate de Fundatie pentru: cum se roaga, cat se duc la biserica si cati au duhovnic dintre ortodocsi, iarasi conteaza foarte mult situarea in context pentru a intelege in mod adecvat tendinta sociala. Realmente ni s-a parut ca aproximarea  – oricum ciudat de vaga – ca “jumatate din ortodocsi” ar avea duhovnic si s-ar impartasi periodic este … ultra-optimista 🙂 Pai daca jumatate din cei ortodocsi cu numele ar avea in mod real duhovnic si ar participa regulat la Biserica, atunci ortodocsii ar fi cei mai discriminati crestini din Romania, pentru ca nu ar incapea in biserici si nu ar face fata preotii la atata suvoi de lume intoarsa la legea stramoseasca. Sigur ca Fundatia prezinta datele de parca ortodoxia ar fi in suferinta, insa …bine ar fi sa fie macar asa!

Pentru ca stim si noi foarte bine tarele ortodoxiei noastre, iar datele de acest gen, prezentate de Fundatia Soros, nu spun nimic sau spun prost, falsificand realitatile sociale in nuanta lor contextuala si fiind folosite pentru agende ideologice.

In orice caz, este foarte elocvent interesul focalizat si atat de atent al Fundatiei Soros pentru comportamentul religios al romanilor si, prin urmare, cu precadere, al ortodocsilor. La fel de semnificativa este si neputinta misionara patriarhala, interesata doar de planuri autiste si faraonice, cum ar fi trusturi media uriase si catedrale gigantice, sustinute de banii obtinuti de bietii preoti obligati sa devina… fund raisers.

Românii devin mai toleranţi religios, astfel că 75% dintre ei consideră că pot fi credincioşi şi cei care nu merg la biserică, peste 70% cred că fiecare religie are dreptate în felul său, iar 56% sunt de părere că nu trebuie pedepsiţi toţi cei care nu respectă legile lăsate de Dumnezeu, relevă date ale cercetării „Religie şi comportament religios, realizată de Fundaţia Soros România şi prezentate de Agerpres.

Creaţionismul, miracolele şi adevărul divin sunt credinţe împărtăşite de peste jumătate dintre români, dar gradul de toleranţă religioasă este în creştere: 75% dintre români consideră că pot fi credincioşi şi cei care nu merg la biserică; peste 70% consideră că fiecare religie are dreptate în felul său; iar 56% conside­ră că nu trebuie pedepsiţi toţi cei care nu respectă legile lăsate de Dumnezeu. Pentru aproape jumătate dintre români este mai important să fii un om bun decât sa fii un om credincios”, se arată într-un comunicat al Fundaţiei Soros România.

Musulmanii români au cel mai mare grad de toleranţă faţă de cei de altă religie. Ortodocşii, romano-catolicii şi protestanţii manifestă atitudini de toleranţă generală. Cei mai intoleranţi religios sunt neoprotestanţii, care acceptă cel mai puţin celelalte religii şi îi consideră în cea mai mare măsură necredincioşi pe cei care nu merg la biserică. Per ansamblu, ortodocşii români sunt cei mai toleranţi comparativ cu celelalte confesiuni: acceptă alte religii, nu cred că numai cei care merg la biserică pot fi consideraţi credincioşi şi nici că necredincioşii trebuie pedepsiţi, pentru ei fiind mult mai important să fii un om bun decât un om credincios.

În altă ordine de idei, peste 80% dintre români, indiferent de confesiu­nea religioasă de care aparţin, declară că religia este importantă şi foarte importantă în viaţa lor. În anali­za datelor, se remarcă diferenţe statistice pe confesiuni: trei sferturi dintre neoprotestanţi sau musulmani, comparativ cu 36% dintre ortodocşi, consideră religia importantă şi foarte importantă în viaţa lor. Datele relevă de ase­menea că cei mai credincioşi se con­sideră musulmanii, iar cel mai pu­ţin credincioşi se consideră orto­docşii.

Datele au fost culese în perioada 1-21 iunie. Sondajul a fost realizat pe un eşantion de 1.204 de persoane, cu o eroare de +/? 2,9% la un nivel de încredere de 95%.


Categorii

Avort, Opinii, analize, Razboiul impotriva Bisericii/ crestinismului

Etichete (taguri)

, , , , , , , , , , , ,

Articolul urmator/anterior

Comentarii

2 Commentarii la “FUNDATIA SOROS si-a pus din nou LUPA DEFORMATA PE ORTODOXIA ROMANEASCA. Ce a iesit?

  1. Pingback: Romanii dau dovada de CONSERVATORISM EXTREM: inca un studiu FUNDATIA SOROS...
  2. Avortu’a fost și este crimă
    Și’a spus și-o strigă’ortodoxia
    Dar vai de noi ticăloșiţii
    Și vai și vai de România,

    Că am umplut ţara de crime.
    Că prunc’uciderea condamnă
    Pe orice suflet ce’o aprobă
    Și-i vai de neamul cu’așa mamă.

    Vai de familia în care
    Sa săvârșit nelegiurea,
    Că sa facut locașul crimei
    Și și-a înjunghiat iubirea.

    Vai de bărbatul ce-o aprobă
    Vai de copii, vai de popor,
    Și vai de mama criminală.
    Vai de prezent și viitor.

    E plin pământul de starlete
    Care-și arată golociunea,
    Că “dragostea” nelegiuită
    A îpuţit și spurcă lumea.

    E plin pământul de masculii
    Ce numai pentru’atât trăiesc,
    De sex și de pornografie
    De duh și cult satanicesc.

    Curvia-i drog, artă și idol.
    E cea mai rea și grea robie
    Care ‘a sluţit umanitatea
    Și omenescul pe vecie.

    Iar rodul ei este rușinea,
    Avortul, crima, spurcăciunea
    Care distruge viitorul
    Și înrobește toată lumea.

    Am înecat în spurcăciune
    Tot ce-i valoarea și frumos
    Și am scris cu sânge din avorturi,
    Că nu ne pasă de Hristos.

    Femeia își pictează chipul
    Și’mbracă trupul să smintească
    Că-și vrea iubirea (ucigand-o,
    Când vrea prin pofte s’o trăiască).

    Bărbatul își iubește pofta
    Nu rostul său și nici soţia
    Nici cinstea sa de om, de tată,
    Fiindcă l’a nimcit curvia.

    De nu ne’ntoarcem curaţia
    Prin pocăiţa în Hristos
    Ne nimicim rapid și neamul
    Și crezul nostru ortodox.

    De nu ne’mpropriem cu toţii
    Prin pocainţă curaţia,
    Ne va distruge spurcăciunea
    Ce’neanca-n sânge România.

    E mult și greu și’adânc păcatul
    Și e deja foarte târziu
    Că’n mii de suflete-i doar vina,
    Urgia poftei și… pustiu.

    Ne-a inrobit pofta rușinii
    Și ne-am facut idol curvia
    Care ne seacă, ne dezbină
    Și ne’adâncește săracia.

    Iat’un părinte (ce-i și preot)
    Plin de credinţă și de har
    Cea adunat rușinea noastră
    Și a sfinţit-o prin altar.

    Din rodul spurcăciunii noastre
    El a cules darul iubirii
    Și la crescut cu drag spre viaţa
    Și bucuria mântuirii.

    Prin el Hristos Domnul veţii
    Ne’aduce cea mai grea mustrare
    Și mărturie ortodoxă
    Spre’nţelepţire și’ndreptare.

    Să luăm aminte, să’nţelegem.
    C’aproape toţi românii știu
    Că mai putem îndrepta răul
    Și că acum, deja-i târziu.

Formular comentarii

* Pentru a deveni public, comentariul dumneavoastra trebuie aprobat de un administrator. Va rugam sa ne intelegeti daca nu vom publica anumite mesaje, considerandu-le nepotrivite, neconforme cu invatatura ortodoxa sau nefolositoare sufleteste. Va multumim!

Rânduială de rugăciune

Carti

Documentare