Conflict intre PATRIARHIE si Arhiepiscopia Romano-Catolica pe tema “slujbei” dedicate lui SERGIU NICOLAESCU chiar in “saptamana ecumenista”. CUM MAI LUCREAZA DUMNEZEU…
- Basilica: Biserici diferite – practici diferite
Referitor la anunţul postat pe site-ul Arhiepiscopiei Romano-Catolice de Bucureşti despre organizarea unei slujbe religioase la catedrala Sfântul Iosif pentru pomenirea regizorului Sergiu Nicolaescu facem următoarele precizări:
În tradiţia romano-catolică, incinerarea a fost interzisă şi sancţionată cu excomunicarea vreme de secole până în anul 1963, când papa Paul al VI-lea, sub presiunea secularismului contemporan, a cedat şi a acceptat slujbă funebră pentru credincioşii catolici care urmau să fie incineraţi. Prin urmare, este explicabil faptul că unii credincioşi romano-catolici au cerut Arhiepiscopiei Romano-Catolice de Bucureşti să facă o slujbă de pomenire pentru sufletul regizorului Sergiu Nicolaescu.
În schimb, Biserica Ortodoxă Română rămâne fidelă tradiţiei sale bimilenare de neacceptare a practicii necreştine a incinerării.
Trebuie precizat că în hotărârile Sfântului Sinod referitoare la incinerare se face distincţie între slujba ortodoxă de înmormântare care nu se oficiază celor care au optat pentru incinerare şi pomenirea, în anumite condiţii, a sufletului omului care a decedat şi a fost incinerat din motive independente de voinţa sa. Această distincţie nu se face în Biserica Romano-Catolică.
Prin urmare, Patriarhia Română nu doreşte să se angajeze într-o polemică inutilă cu Biserica Romano-Catolică pe această temă, mai ales în această Săptămână de rugăciune pentru Unitatea creştină.
Biroul de Presă al Patriarhiei Române anunţă într-un comunicat că “rămâne fidelă tradiţiei de neacceptare a practicii incinerării”, acesta fiind un răspuns la anunţul Arhiepiscopiei Romano-Catolice de la Bucureşti despre organizarea unei slujbe religioase pentru pomenirea regizorului Sergiu Nicolaescu.
“Patriarhia Română nu doreşte să se angajeze într-o polemică inutilă cu Biserica Romano-Catolică pe această temă”, arată Patriarhia, într-un comunicat.
Potrivit Patriarhiei Române, în tradiţia romano-catolică incinerarea a fost interzisă şi sancţionată cu excomunicarea vreme de secole până în anul 1963, când papa Paul al VI-lea, sub presiunea secularismului contemporan, a cedat şi a acceptat slujbă funebră pentru credincioşii catolici care urmau să fie incineraţi.
“Prin urmare, este explicabil faptul că unii credincioşi romano-catolici au cerut Arhiepiscopiei Romano-Catolice de Bucureşti să facă o slujbă de pomenire pentru sufletul regizorului Sergiu Nicolaescu. În schimb, Biserica Ortodoxă Română rămâne fidelă tradiţiei sale bimilenare de neacceptare a practicii necreştine a incinerării”, precizează Patriarhia.
În comunicat se menţionează că “în hotărârile Sfântului Sinod referitoare la incinerare se face distincţie între slujba ortodoxă de înmormântare, care nu se oficiază celor care au optat pentru incinerare, şi pomenirea, în anumite condiţii, a sufletului omului care a decedat şi a fost incinerat din motive independente de voinţa sa, distincţie care nu se face în Biserica Romano-Catolică”.
Legaturi:
- Cenusa sau tarana? Crematoriu sau mormant? RASPUNSURILE BISERICII IN FATA ASALTULUI INFOCAT AL CELOR CARE O VOR “REFORMATA” DUPA MODA LUMII
- PARINTELE STANILOAE DESPRE INCINERARE: “In arderea trupului se manifesta pur si simplu instinctul pacatos si absurd de a destrama credinta crestina”
- Moartea regizorului Sergiu Nicolaescu. INCINERAREA, TRANSPLANTUL DE ORGANE SI INHUMAREA
- Decizia Sfantului Sinod cu privire la INHUMARE SI INCINERARE
- PROTEST AL PREOTILOR ORTODOCSI din Cluj si al IPS ANDREI fata de construirea unui CREMATORIU UMAN in cartierul Manastur
- SANDU TUDOR (Parintele Daniil de la Rarau): ”NU NE TREBUIE NICIO REFORMA. ORTODOXIA NU SE POATE SCHIMBA!”. Plus: Precizari si rectificari biografice
- MIRCEA VULCANESCU, FILOSOFUL MARTURISITOR, APARAND PREDANIA ORTODOXA: PRIMEJDIA MODERNIZARII BISERICII DE CATRE PREOTIMEA “ELITISTA” AFLATA SUB INFLUENTA CATOLICA SI PROTESTANTA
- Cuviosul Paisie Aghioritul despre Traditia ortodoxa: ARE NEVOIE DE INNOIRE BISERICA?
- “In monahism SA TINEM CELE PROBATE”
- “SA NU FACEM UN CRESTINISM DUPA MASURA NOASTRA!”
Hal de ecumenism! Catolicii prefera pe morti decat pe vii. Se roaga mai degraba pentru ei decat cu ortodocsii vii (pornind de la premiza ca Nicolaescu a fost ortodox).
Iar Patriarhul nostru, dupa ce i-a pupat bine, isi da seama ca nu-s tocmai curati. Rasu’-plansu’. Dupa ce ii tii in brate pe “banii” tai, te mai si superi ca nu te respecta. De parca ar avea pe cine sa respecte. Slugoii si profitorii merita tradati, chiar si Patriarhi de-ar fi. Daca nu stii sa-ti respecti credinta, cine sa ti-o respecte? Daca nu ai credinta, de ce te-ar crede cineva pe tine ca esti cumsecade? Pacat ca-i Patriarhul Bisericii noastre cel care se comporta astfel, in trendul lumii!
Intr-adevar, lucrarea lui Dumnezeu! Cine are minte, sa ia aminte!
Discutam aseara cu o prietena si se intreba ce anume slujba vor catolicii sa faca pentru Sergiu Nicolaescu. Ea a trait printre catolici si spune ca la ei, atat pentru mireni cat si pentru calugari si preoti, la inmormantare se slujeste ceea ce ei numesc liturghie si apoi, preotul tine o predica. Nici o slujba speciala pentru cei adormiti si nici vorba de parastase sau altceva.
Stirea asta mi-a adus aminte de o stire mai veche cu mormoni care mergeau in Rusia si “cumparau” (pe bune) nume de crestini ortodocsi, ca sa ii boteze post-mortem in mormonism:
http://www.guardian.co.uk/world/2003/nov/23/religion.russia
E jalnic daca catolicii au ajuns sa isi faca propaganda si folosindu-se de morti. Daca le pasau de familie si la ei se poate face slujba asta, puteau sa o faca in liniste si discret fara sa faca reclama folosindu-se de Sergiu Nicolaescu ca sa arate cat de buni sunt ei comparativ cu BOR. Rusine …
Nutrebuie sa se faca incinerare.Moise nu s-a incinerat. Osemintele lui au fost detgropate si ingropate in alta parte.
De ce va bateti capul atata cu treaba asta,nu au decat sa se arda!Sa asculte de una ca Monica Pop, care le stie pe toate si care umbla bleambura pe la televiziuni(nu stiu cand mai munceste) si isi da cu parerea si in caz de sinicidere si in caz de incinerare…Biserica Catolica o sa accepte si casatoriile intre homosexuali pana la urma. Cat despre ardere, ce sa mai zic, ei oricum au traditie in ardere, ca doar ardeau oameni de vii in trecut, asa ca…dar lasati-i sa se arda daca vor.Daca ar apartine lui Hristos, nu ar face asta, ca doar El NU S-A ARS, S-A INGROPAT SI A INVIAT!Fiecare e liber, nu?
Patriarhul nostru ortodox, nu-i scolit la protestanti?Cum sa nu fie el deschis la ecumenism? ma itreb si eu, cum sa ma inchin si sa ma rog alaturi de catolic, musulma sau hindus, cand nu avem acelasi CREZ,in primul rand, nu ma zic de Sfanta Treime, Cruce!
De aseemenea, poate imi explica cineva de ce la Liturghie nu se mai iese cu Sfintele Daruri?, de ce atatea schimbari?(calendarul incepe cu Duminica, Molitvele nu se mai citesc…)ce va mai urma?
@marcela:
Cum sa nu se iasa? Poate ati fost la alta slujba, nu exista asa ceva.
?
Chestiunea duminicii nu e o schimbare, ci o revenire la traditie: http://www.cuvantul-ortodox.ro/recomandari/2011/01/26/duminica-a-fost-dintotdeauna-si-este-prima-zi-a-saptamanii-si-in-calendarele-din-sfantul-munte-si-in-cele-vechi-noi-dovezi-si-ultime-raspunsuri-numai-pentru-cei-care-cauta-sincer-adevarul-si-nu-se/
Moltivele Sf. Vasile nu se mai citesc, intr-adevar, pe 1 ianuarie (asta nu inseamna ca nu se mai citesc deloc), lucru gresit:
http://www.cuvantul-ortodox.ro/recomandari/2011/03/29/se-vor-mai-citi-moliftele-sf-vasile-cel-mare-pe-1-ianuarie-o-decizie-sinodala-opreste-citirea-moliftelor-in-noaptea-dintre-ani-la-o-initiativa-a-episcopului-corneliu-barladeanu/