ROCOR, Jordanville: parintii nu pomenesc AUTORITATILE SUA la liturghie din cauza atitudinii legate de AVORT

15-02-2013 20 secunde Sublinieri

murianka

Monahii Manastirii Sfanta Treime din Jordanville (SUA) – centrul spiritual al Bisericii Ortodoxe Ruse din Afara Granitelor – nu se roaga pentru autoritatile americane la liturghie.

Decizia a fost luata in timpul presedentiei lui Bill Clinton. Motivul este legalizarea avorturilor in tara, conform staretului si rectorului seminarului, arhim. Luca (Muryanka), ce a fost citat de “Razboinicii Vietii”.

Conform parintelui Luca, la liturghie, se spun rugaciuni “pentru aceasta tara si cei care traiesc in credinta si evlavie” fara a fi mentionate autoritatile si armata.


Categorii

1. DIVERSE, Razboiul impotriva familiei / vietii/ copiilor, Traduceri

Etichete (taguri)

, , , ,

Articolul urmator/anterior

Comentarii

13 Commentarii la “ROCOR, Jordanville: parintii nu pomenesc AUTORITATILE SUA la liturghie din cauza atitudinii legate de AVORT

  1. Cred că este normală o asemenea atitudine. La Sfânta Liturghie nu sunt pomeniți ereticii, ateii, iudeii, idolatrii, și nici măcar „ortodocșii” anticreștini, adică cei ce luptă fățiș și susținut împotriva Bisericii, deși se declară creștini ortodocși.

    Mi se pare total nepotrivită ploconeala (păstorilor ortodocși) și pomeneala mai marilor acestei lumi care sunt filtrați de masonerie, unde, în inițieri mai mult sau mai puțin esoterice își arată obediența față de marele lor arhitect și păpușar, împlinind toate planurile de înrobire și îmbolnăvire a neamurilor creștine.

    Să nu uităm că Sfântul Vavila al Antiohiei, ravnitorul lui Dumnezeu, „auzind ca vine imparatul Numerian cu toata suita spre biserica, a lasat dumnezeiescul altar si, iesind impotriva imparatului, a stat in usile bisericii. Apoi vazand ca se apropie, a strigat cu mare glas catre dansul: “Nu ti se cade imparate, fiind inchinator de idoli, sa intri in biserica Dumnezeului Celui viu si sa o necinstesti cu intrarea ta”. Si s-a impotrivit Sfantul Vavila foarte mult imparatului, mustrandu-l pentru idoleasca necuratie si cu totul oprindu-l sa intre in biserica. Cand s-a apropiat imparatul de usa, Sfantul Vavila a aratat o asemenea indrazneala ca, punandu-si dreapta sa in pieptul lui, l-a oprit si l-a impins afara din biserica lui Dumnezeu, incat s-a intors imparatul rusinat. Ca desi voia sa intre cu sila, avand cu el slujitori si ostasi, insa il oprea o putere dumnezeiasca prin Sfantul Vavila si nu lasa pe acel necurat nici macar sa se atinga de biserica. Caci cuvintele lui Vavila ca si cuvintele ingerului erau, si infricosau pe sufletul cel indraznet si fara Dumnezeu.”

    Din nefericire, la noi se face tocmai invers: nu doar că-i bagă în biserică, la loc de cinste, pe mafioții ăștia, ci le mai dau și cuvântul acestor necredincioși, păstorii arătând o complicitate dubioasă și păguboasă cu lupii vicleni care dezbină și omoară turma…

  2. Ma nimeresc eu sa spun ca nu-s chiar de acord. Nu sunt pomeniti conducatorii tarii ca si ortodocsi. Sf. Pavel indemna la rugaciune pentru autoritatile pagane pt a putea trai crestinii si toti oamenii viata pasnica. Deci nu se referea la mantuirea lor, ci la pacea imparatiei. Deci fara epitete atasate, gen conducatori “bine-credinciosi”, “evlaviosi”.

  3. Ne rugăm, da, dar nu la Sfânta Liturghie. Nu poți arunca mărgăritarele sfinte … anticreștinilor.

  4. Foarte bine!
    Sa nu-i pomeneasca!
    Io-te asa ne-am facuta-ra noi mai catolici decat Papa!
    Eu i-as pune la Psaltire pe toti, nu la Sf.Liturghie….daca este PACAT sa pui impatimitii, ateii si toti astia care n-au nici-o legatura cu Biserica, urand credinta, preotii…pomenirea lor facandu-se spre osanda, cu atat mai mult pe cei care smintesc profitand de pozitia, functia lor in stat, partid…

  5. Pe mine ma enerveaza cand aud “pentru mai-marii oraselor si-ai satelor…” – de acord! DOAR daca sunt bine-credinciosi, nu altfel!

    Drumul la RAi sau la Iad, e liber!

    Cu riscul de a ma repeta…in Pomelnicul de la sfarsitul Psaltirei spune formulat CORECT:

    “Mantuieste, Doamne, si miluieste pe DREPTCREDINCIOSUL tau popor…”
    “Mantuieste, Doamne, si miluieste pe DREPT CREDINCIOSII carmuitori ai tarii, pe mai marii ostilor, pe capeteniile oraselor si satelor si pe toti binecredinciosii si de Hristos iubitorii ostasi”

    Nerugandu-te astfel…cum sa stinga Dumnezeu navala paganilor, pornirile ereticilor…dezradacinandu-le cu puterea Sf.Sau Duh?!

    Sau – cum sa intareasca, inmulteasca Biserica cea soborniceasca si apostoleasca , impacandu-o si pazindu-o de intaratarile ce se pornesc asupra ei, castigata fiind – cu Scump Sangele Sau?!

    Pai eu cred ca d-aia s-a si ajuns unde s-a ajuns….facem pace cu dracu’ ca sa treaca puntea cu noi/datorita ajutorului nostru, nemaifacand deosebire stricta intre ce este permis si ce nu… dintr-o iubire lumeasca, prost inteleasa si aplicata (apropos si de cre(s)tini botezati dar ateizati pana in maduva oaselor, dar si despre eretici sau pagani).

  6. 1Tim 2, 1: “faceti cereri, rugăciuni, mijlociri, mulţumiri”. Eu zic ca e o diferenta intre pomenirea la proscomidie si rugaciuinea generala pentru conducatori. O fi altfel.

  7. O precizare: în rânduiala grecească a Sfintei Liturghii, la proscomidie nu se scoate miridă pentru conducători (mai ales când ei sunt atei, păgâni, masoni, etc), ci doar pentru episcopul locului care este conducătorul turmei lui Hristos pe calea mântuirii. Cum poți scoate miride pentru unii care nici nu vor să se unească cu Hristos, iar tot ce fac este spre defăimarea și alterarea credinței, spre îngenuncherea credincioșilor, având concepții și acțiuni publice și politice (legi care promovează ateismul și imoralitatea etc.) anticreștine.

    După părerea mea, ar mai trebui scoasă de la pomenire „oastea cea iubitoare dee”… bani, care constă în mercenari (unii devenind chiar criminali, în războaie străine de apărarea neamului românesc și a credinței creștine) bine plătiți pentru a promova și apăra interesele tocmai ale unor lacomi și criminali de nivel înalt.

    Cred că trebuie să fim foarte serioși cu asemenea pomeniri, deoarece pe Dumnezeu nu-L putem păcăli cu false lingușeli omenești, mințindu-L (prin omisiune) sau făcându-ne că nu-I știm dreptatea judecății Lui. Oricum, Dumnezeu nu poate fi atras în partizanate omenești, oricâte pomeniri i-ar face chiar unii preoți și ierarhi unor asemenea impostori și trădători deveniți conducători…

  8. Multumesc de precizare Pr.Gheorghe!

    Stiu ca pe Dumnezeu nu-L poti prostii sau mituii…si ca nu se uita in gura la toata lumea si nu se supune ”ordinelor, rugamintilor” acolo unde nu e cazul… DAR insasi ideea de a-i pomenii p-astia in cadrul Sf.Liturghii spre pomenire, face sa se furnice carnea pe multi si sa se scarbeasca, aducand banuiala pe preotii slujitori ca ar fi in cardasie sau de-un leat, cu aceia!

    Buna observatia referitoare la eventuala scoatere de la pomenire (daca se doreste) a ”oastei cea iubitoare…” de bani obtinuti pe baza de mercenariat (cum bine ati sesizat)!
    Stiu din surse sigure cati bani da un ostas de-al nostru mai-marilor ostilor (hilar, nu?!) ca sa-si lase oasele pe pamanturi straine sau sa vina olog din pricina unui razboi care nu-l priveste si nu-i face cinste fiindca, nu este dat pentru apararea patriei lui.

    P.S. Mi-aduc aminte de intamplarea reala povestita de la rusi cand erau obligati preotii sa-l pomeneasca pe Lenin (sau Stalin?!) la Sf.Liturghie si cand sa inceapa sa bata ditamai clopotul, s-a spart!

  9. Oare cand s-a rugat Domnul pe cruce:”Iarta-i Parinte,ca nu stiu ce fac!”,o fi facut-o numai pentru acei rastignitori sau pentru toti oamenii?Daca L-a rugat pe Tatal pentru noi toti atunci grea hotarare au avut de luat Parintii din SUA.Eu cred ca la noi trebuie sa-i pomeneasca in continuare,fara intrerupere,la Sfanta Liturghie,pe conducatorii nostri si sa ne rugam in gand atunci cand se pomenesc,sa zicem in doua secunde:Intoarce Doamne pe cei rai daca vrei si miluieste-i pe ei si pe noi! Ca doar n-om trai fara nadejde.

  10. Nu pot să nu mă distrez și în același timp să nu mă întristez când aud de astfel de idei cum ar fi să nu te mai rogi pentru cineva sau să pui pe unii oameni la Psaltire ca să fie pedepsiți de Dumnezeu. Mă distrez când văd prostia și naivitatea din mintea multor oameni care cred că Dumnezeu așteaptă ca cineva să fie pus la Psaltire pentru a duce “războiul sfânt cu necredincioșii”. Mă întristez când văd ura și lipsa oricărei compasiuni față de cei necredincioși prin dorința de a fi pedepsiți acei necredincioși.
    Îmi spunea recent un preot că unii gândesc că dacă își fac bucățica ce li se cere prin porunci este mântuit ceea ce e foarte greșit. Și sunt cu totul de acord cu acest părinte. Eu nu pot să văd cum ar putea ajunge la același loc o persoană care vrea să îi pună la Psaltire pe anti-creștini cu Sfântul Arhidiacon Ștefan care se ruga: “Doamne, iartă-i că nu știu ce fac”.
    Motivul pentru care nu se scot miride pentru cei ne-dreptcredincioși nu este din cauză că respectivii ar fi anti-creștini sau alte motivații de acest gen. Prin scoaterea miridelor pentru anumiți oameni preotul îi unește cu Hristos. Ideea de a uni cu Hristos pe cineva care nu vrea să fie cu Hristos este împotriva a ceea ce a propovăduit Hristos. Și de asta nu se scot miride pentru aceștia sau pentru sinucigași și restul. Nu din cauză că ar fi păcătuit prea tare sau că e o jignire pentru Hristos să fie în același loc cu ei. El este dragoste și vrea pe toți să-i mântuiască dar nu cu forța ci din propria lor voie liberă.
    Motivul pentru care se pun unii oameni la Psaltire nu e din cauză că așa cei puși acolo vor primi necazuri pentru că sunt împotriva lui Hristos ci aceștia sunt puși la Psaltire deoarece Psalmii au o anumită putere de exorcizare asupra demonilor și lupta este împotriva demonilor. Poate judec greșit dar când Magda spunea că ar pune pe unii la Psaltire nu am simțit-o că a spus-o din prea multă dragoste pentru acele săraci suflete ce sunt puternice chinuite de diavoli cât pentru a fi pedepsiți necredincioșii.
    Trebuie să scoatem din mintea și inima noastră ideea de a pedepsi și de a răzbuna. Dumnezeul nostru este dragoste pentru toți. Nu Dumnezeu aruncă pe om în iad și nu pedepsește Dumnezeu pe nimeni ( cum mai spun unii ) deoarece El e doar dragoste și El vrea pe toți să ajungă la fericire. Iadul îl creează oamenii singuri prin faptul că Îl refuză tot timpul pe El și atunci El pleacă definitiv din viața lor.
    Spunea clar Sf. Antonie cel Mare că Dumnezeu nu se bucură nici de faptele bune ale celor credincioși și nici nu se mânie de păcatele celor păcătoși deoarece aceste sunt patimi, sunt însușiri omenești. Dumnezeu e tot timpul același iar dacă cei care fac fapte bune simt o răsplată e din cauză că ei se deschid harului care poate lucra cu ei iar cei care fac fapte rele simt o pedeapsă e din cauză că ei se închid harului care nu poate lucra în ei. Sau cum spunea păr. Rafail Noica: “Care e pedeapsa lui Dumnezeu? Pedeapsa lui Dumnezeu e când eu arunc cu pământ în sus și pământul cade în capul meu.” Mai spunea și păr. Porfirie că noi nu trebuie să avem gânduri rele nici față de cei oamenii ce ne fac rău deoarece prin asta noi le trimitem o energie negativă. Noi trebuie să simțim pentru toți dragoste și pentru toți să ne rugăm. Sau spunea păr. Savatie Baștovoi într-o conferință foarte frumos: “Noi nu mai ascultăm lucrurile de bază ce sunt spuse în Evanghelie. Noi spunem că de fapt acolo se referă la altceva și așa nu mai ascultăm de Evanghelie”.

  11. @Dan-Ioan
    Părinte, cum dobândim pacea? Războiul nevăzut cum îl înfruntăm mai bine?
    În primul rând, să nu-i judecăm pe alţii, să nu ne comparăm cu alţii, pentru că rugăciunea fariseului: “Mulţumecu-Ţi Ţie, Doamne, că nu-s ca acest vameş” e rugăciune de mândrie, de dispreţ, şi Dumnezeu n-a acceptat-o şi a ajuns în fundul iadului cel care dispreţuia pe altul. Trebuie să ne rugăm pentru toţi. N-avem voie să ne rugăm pentru vrăjmaşii lui Hristos, ci numai pentru vrăjmaşii noştri. Mântuitorul S-a rugat şi pentru vrăjmaşii Lui: “Iartă-i, Doamne, că nu ştiu ce fac!” Dar Iuda şi toţi cei din sinagoga satanei ştiau ce fac. Mântuitorul S-a rugat pentru cei ce nu ştiu ce fac, nu-şi dau seama.

    Părintele Adrian Făgeţeanu, Viaţa mea. Mărturia mea, pagina 77

  12. Mai aduc o problema. Conducatorii americani nu sunt ortodocsi. Daca nu ar fi pro-avort, ar putea fi pomeniti? Faptul ca sprijina avortul ii face nepomenibili, dar erezia poate fi trecuta cu vederea? Poate nici conducatorii francezi n-ar trebui pomeniti. Nici inainte de legiferarea homosexualitatii, caci sunt catolici.
    Dar scopul rugaciunii din ectenii, chiar si din rugaciunile tainice ale preotului, este de a fi ajutati de sus sa carmuiasca cu pace tara pentru a trai toti in pace si liniste. Iar daca sunt bine-credinciosi, sa se mantuiasca si ei.
    Atunci rugaciunile pentru vramjmasi pentru ce sunt? Sau pentru dezbinarile ereticilor? Nu pentru a lucra Domnul si cu acestia inspre bine? Binele nostru sau chiar si al lor.
    Poate nu pot fi pomeniti nominal, dar la ectenii generale nu vad vreun impediment, dimpotriva, o necesitate.

  13. “La Sfanta Liturghie pot fi pomeniti toti binecredinciosii crestini care nu au anumite piedici canonice. Dintre cei vii NU se pot pomeni la Sfanta Liturghie paganii, necredinciosii, apostatii, ereticii, cei nebotezati, cei ce au pacate impotriva Duhului Sfant, adica hulitorii de Dumnezeu si cei care se impotrivesc Adevarului cu stiinta si vointa. Nu pot fi pomeniti la Biserica cei ce au murit in necredinta, in eres, in secta, sinucigasii si copiii morti inaintea botezului ca si cei avortati.”
    (Parintele Cleopa)

    ( A se vedea Pidalionul si Pravila Bisericeasca de Arhim. Nicodim Sachelarie, ed. 1940 )

Formular comentarii

* Pentru a deveni public, comentariul dumneavoastra trebuie aprobat de un administrator. Va rugam sa ne intelegeti daca nu vom publica anumite mesaje, considerandu-le nepotrivite, neconforme cu invatatura ortodoxa sau nefolositoare sufleteste. Va multumim!

Rânduială de rugăciune

Carti

Documentare