29-01-2015 2 minute Sublinieri

Există alimente care ne pot influenţa genetic. Alegerile greşite pe care le facem zilnic în alimentaţia noastră pot provoca leziuni la nivelul ADN-ului, pe care le vor moşteni şi urmaşii noştri.

Un studiu celebru făcut după “Iarna Foametei” din Olanda, din 1944-1945 este de referinţă pentru nutriţionişti. S-a analizat ce efecte au avut foametea şi alimentaţia deficitare asupra sănătăţii şi fiziologiei persoanelor. În plin război, ocupaţia germană a dus la împiedicarea aprovizionării cu combustibil şi alimente o unei mari regiuni din Olanda. 4 milioane şi jumătate de oameni au suferit de malnutriţie. 22 de mii au murit.

Copiii femeilor însărcinate în perioada foametei au suferit de diabet, obezitate, boli cardiovasculare, schizofrenie sau alte boli neurologice. Au fost mai scunzi decât media obişnuită. Cercetătorii au observat însă că şi urmaşii acestor copii au avut, la rândul lor, copii de statură mai mică, deşi mamele acestora nu au mai suferit de foame.

Nutriţioniştii spun că alimentele procesate sau modificate genetic provoacă leziuni la nivelul ADN-ului.

Alimentele modificate genetic pot cauza probleme digestive, o imunitate scăzută şi pot duce la dezvoltarea unor tumori şi a cancerului.

Uleiurile din legumele bogate în omega 6 şi omega 3, cele din porumb, floarea soarelui, soia şi rapiţă, procesate, pe care le consumăm frecvent astăzi, provoacă bolile cardiace, rezistenţă la insulină, obezitate, artrită şi probleme inflamatorii.

La fel de nocivce sunt zahărul şi siropul de porumb bogat în fructoză.

Zahărul din băuturile carbogazoase, deserturi şi dulciuri procesate produce mai multe leziuni oxidative ale ADN-ului la nivelul celulelor sanguine.

Siropul de porumb bogat în fructoza (HFCS) este adăugat în produsele fast-food şi băuturile carbogazoase. Creierul nu-l recunoaşte ca aliment, deşi este dens caloric. Prin urmare, transmite corpului mesajul că te înfometezi şi că trebuie să continui să mănânci. Acest sirop din porumb bogat în fructoză este adăugat acum la aproape toate alimentele procesate.

• Gandul:

STUDIU. Care este legătura dintre PET-uri şi fertilitatea bărbaţilor

O substanţă găsită în PET-uri şi alte recipiente de plastic ar putea afecta fertilitatea bărbaţilor, scrie medicaldaily.com.

Un studiu realizat la Universitatea din Washington arată că sperma şoarecilor cărora li s-a injectat la naştere BPA (bisfenol A) nu realiza la fel de bine procesul de meioză (diviziune celulară) precum şoarecii ”normali”. Din această cauză, mulţi spermatozoizi au murit.

Având în vedere că substanţa respectivă se află în multe obiecte de plastic, autorii studiului avertizează că fertilitatea masculină ar putea fi afectată pe termen lung. ”Am văzut efectele de-a lungul a câteva zeci de ani. Dar care este efectul de-a lungul câtorva generaţii? Oare se creează o furtună perfectă?’‘, se întreabă retoric autorii studiului.

Medicaldaily.com scrie că 40% dintre tinerii danezi suferă de infertilitate sau fertilitate scăzută, iar acest fenomen e întâlnit şi în alte ţări europene, dar şi în Japonia ori SUA.

Sursa notează că infertilitatea ar putea fi doar ”vârful aisbergului”, având în vedere că studiul precizează că BPA poate determina şi necoborârea testiculelor în scrot sau apariţia cancerului testicular.

STUDIU şocant: 80% din fetele americane cu vârsta de 10 ani au făcut cel puţin o dată acest lucru

Un studiu recent făcut în SUA arată că 80% din fetele cu vârsta de 10 ani au ţinut cel puţin o dată o formă de dietă, lucru foarte periculos, potrivit specialiştilor, pentru persoanele aflate în proces de dezvoltare fizică şi psihică.

Cercetarea arată şi că unul din patru copii americani cu vârste mai mici de 7 ani a fost pus la dietă de părinţi. Îngrijorător este şi faptul că o treime din băieţii cu vârste cuprinse între 6 – 8 ani şi majoritatea fetelor de aceleaşi vârste şi-ar dori să fie mai slabi/slabe.

Claire Mysko, reprezentant al National Eating Disorders Association, a declarat pentru Huffington Post că rezultatele studiului nu o suprind: „Trăim într-o societate care pune accent pe pierderea în greutate, iar glorificarea persoanelor slabe este peste tot, aşa că nu este o supriză faptul că oamenii cad pradă acestor obsesii”.

Mysko adaugă că şi campaniile naţionale antiobezitate, susţinute chiar de către prima doamnă Michelle Obama, joacă un rol în acest fenomen al dietelor la vârste fragede.

Majority Of 10-Year-Olds Have Gone On A Diet

Categorii

1. DIVERSE, Alimentatia (E-uri aditivi cancerigeni), Organisme modificate genetic (OMG), Razboiul impotriva sanatatii, Video

Etichete (taguri)

, ,

Articolul urmator/anterior

Comentarii

3 Commentarii la “Alimentele procesate sau modificate genetic provoaca LEZIUNI la nivelul ADN-ului/ PET-urile si fertilitatea/ Patologie sociala: DIETA PENTRU FETE DE 10 ANI

1. Pingback: ROMANIA SE PREGATESTE SA ADOPTE ORGANISMELE MODIFICATE GENETIC… pe fondul unui lobby intens al CORPORATIILOR OMG, infiltrat in politica, presa si mediul academic | Cuvântul Ortodox
  2. Pingback: LAPTE PRAF CU COMPUSI TOXICI/ Cum recunoastem ROSIILE MODIFICATE GENETIC? (Video) | Cuvântul Ortodox
Formular comentarii

* Pentru a deveni public, comentariul dumneavoastra trebuie aprobat de un administrator. Va rugam sa ne intelegeti daca nu vom publica anumite mesaje, considerandu-le nepotrivite, neconforme cu invatatura ortodoxa sau nefolositoare sufleteste. Va multumim!

Rânduială de rugăciune