Comisia Europeana analizeaza posibilitatea de A ADMINISTRA DIRECT FONDURILE EUROPENE DIN… ROMANIA, GRECIA SI BULGARIA. Vreo legatura cu URGENTA REGIONALIZARII?

23-06-2011 6 minute Sublinieri

Economistul Ilie Serbanescu se intreba, referitor la proiectul regionalizarii, daca nu cumva este legat de o strategie a Uniunii Europene de a introduce o administratie straina peste tara noastra. O stire de acest gen, conform careia CE analizeaza posibilitatea ca fondurile regionale sa fie gestionate DIRECT de administratia europeana, face din ipoteza economistului o posibilitate cu sanse mari de concretizare. Caci, nu-i asa?, doar pentru fondurile europene se infiinteaza, oficial, regiunile? Si daca aceasta este principala lor functionalitate, atunci ele vor fi de fapt structuri prin care UE va guverna direct tara. Alaturi de UDMR in HarCov, desigur. Daca tot suntem incompetenti, asa cum spune fara ocolisuri europarlamentarul german de mai jos… Asta ar explica si de ce anume este atat de presanta regionalizarea.

Si ne aducem aminte si de afirmatiile acad. Dinu C. Giurescu, ce gasea similitudini izbitoare intre regionalizarea facuta in anii ’50 ai secolului trecut de comunisti, la ordinul Moscovei, si regionalizarea facuta acum din ratiuni “europene”. Reluam aici citatele:

R. T.: Daca doriti sa rememorati, sau sa vedeti pentru prima oara, cine au fost cei care au distrus judetele Romaniei, ne intoarcem in 1950, sa va arat o lege care a fost adoptata de Marea Adunare Nationala chiar in acel an, care reprezenta debutul obsedantului deceniu. (…)

Articolul 1. Fiti foarte atenti la acest articol 1, fiindca seamana foarte mult argumentatia comunistilor sovietici din anii ’50, din Romania, cu ceea ce ofera astazi ca motivatie, regimul Basescu-Boc. Tot sub masca bunastarii economice si a atragerii unor fonduri si a cooperarii dintre tot felul de persoane fizice si juridice, sub aceeasi motivatie ne este propusa acum, ca si atunci, desfiintarea judetelor. Iata asadar ce spune acest articol 1:

Pentru asigurarea dezvoltarii industriei si agriculturii, in scopul construirii socialismului si a ridicarii nivelului de trai al oamenilor muncii, pentru a inlesni cat mai mult apropierea aparatului de Stat de poporul muncitor, pentru a contribui cat mai temeinic la asigurarea rolului politic conducator al clasei muncitoare si la intarirea aliantei clasei muncitoare cu taranimea muncitoare, TERITORIUL ROMANIEI SE IMPARTE IN: REGIUNI; ORASE; RAIOANE.

D.C. Giurescu: Am trait acele vremuri si cand mi-ati reamintit lucrul asta, imi vine in minte acuma, ca pentru europenizarea Romaniei se desfiinteaza judetele, in vederea asigurarii nivelului de trai, a cresterii bunastarii poporului, etc. etc. Este o similitudine absolut de negandit, aproape. E aceeasi argumentare, numai ca acelasi Gheorgiu Dej a desprins  Romania de sub tutela sovietica pe cand acuma nu stiu ce se intampla.

Mai trebuie amintit ca Romania, in sistemul lagarului socialist, avea desemnat un loc precis in calculul economic al Moscovei – conform planificarii sovietice, tara noastra ar fi trebuit sa se profileze pe agricultura pentru a fi un producator ieftin pentru propriile lor nevoi de aprovizionare. Si nu am merge prea departe cu imaginatia daca ne-am gandi ca si acum i se va rezerva Romaniei un loc de colonie.

Daca ne mai gandim ca inrautatirea starii economice, “contagiunea” provocata de Grecia cu care tot suntem amenintati, ar putea face statele membre si mai dependente de fondurile europene, si daca mai adaugam la aceasta si faptul ca, in aceste zile, in Parlamentul European se discuta de zor despre modalitatea potrivita de a intari guvernanta economica europeana (unica), atunci devine mai clar traseul catre o zona libera de suveranitate nationala si de totala predare catre suveranitati straine.

Comisia Europeană analizează un plan de a gestiona direct fondurile regionale în Grecia, Bulgaria şi România, în condiţiile în care administraţiile acestor ţări nu sunt capabile să facă acest lucru, a declarat europarlamentarul liberal [german de origine… greaca, n.n.] Jorgo Chatzimarkakis, într-un interviu pentru Euractiv. “Chestiunea absorbţiei banilor UE este una importantă pentru comisarul responsabil pentru fondurile de coeziune. Iar el este de părere că există trei ţări care nu sunt capabile să absoarbă fondurile UE în mod corespunzător”, a subliniat Chatzimarkakis. Acest lucru se întâmplă din cauza “incapacităţii ministerelor de a veni cu propuneri, dar şi de a lucra pe programe şi de a rezolva problemele din ţară”,, a explicat europarlamentarul.

“Deci trebuie să folosim asistenţa tehnică pentru a depăşi problemele în aceste trei state”, a adăugat el. Chatzimarkakis a declarat că Hahn “are sute de milioane de euro în portofoliul său pentru aşa-numita ‘asistenţă tehnică’. “Acest lucru înseamnă că el poate trimite experţi de la Banca Europeană de Investiţii, de la CE, din statele membre, pentru o anumită perioadă, în statele respective, pentru a ajuta administraţia să implementeze programe şi să absoarbă banii”, a precizat europarlamentarul.

Nu este clar dacă liderii Bulgariei sau României ar accepta să-şi piardă din suveranitate astfel, şi nici dacă o astfel de asistenţă ar fi legată de înfiinţarea unor comitete UE anticorupţie, scrie Euractiv. “Aceasta este problema”, a recunoscut Chatzmarkakis. “Toate au problema că sunt foarte mândre, spunând ‘asta ne reduce suveranitatea’, cu toate că nu este vorba despre aşa ceva”, a subliniat el, precizând că programele ar fi în continuare prezentate de guvern, dar experţii ar ajuta la implementarea aspectelor financiare. El a subliniat că programul este absolut necesar în a permite fondurilor UE să creeze locuri de muncă în ţările care se luptă pe plan economic, spunând că cei care se opun “trebuie să înţeleagă faptul că există bani, dar banii nu pot parveni pentru a facilita formarea de locuri de muncă şi a ajuta oamenii, dacă politicienii continuă să se comporte astfel”.

Chatzmarkakis a insistat că politicienii din Grecia, Bulgaria şi România “ar trebui să admită că există o problemă” şi a notat că temerile legate de suveranitate pot fi liniştite prin limitarea asistenţei tehnice la trei ani.

Europarlamentarul este de un optimism rezervat cu privire la aprobarea unei astfel de măsuri de către PE. “Este un precedent, iar parlamentarii vor analiza cu mare atenţie dacă ar trebui să se permită un precedent. Dar, privind la criza profundă în care se află Grecia, cred că vom avea o majoritate, cel puţin pentru Grecia, iar acest precedent ar netezi drumul pentru Bulgaria şi România”, a conchis el.

Comisia Europeană analizează un plan de a gestiona direct fondurile regionale în Grecia, Bulgaria şi România, în condiţiile în care administraţiile acestor ţări nu sunt capabile să facă acest lucru, a declarat europarlamentarul liberal Jorgo Chatzimarkakis, într-un interviu pentru Euractiv. Prezentând “Planul Hercules” al grupului ALDE, la întocmirea căruia a participat, europarlamentarul a spus că Johannes Hahn, comisarul european pentru politică regională, este de părere că un astfel de plan este necesar pentru Grecia, Bulgaria şi România. “Chestiunea absorbţiei banilor UE este una importantă pentru comisarul responsabil pentru fondurile de coeziune. Iar el este de părere că există trei ţări care nu sunt capabile să absoarbă fondurile UE în mod corespunzător”, a subliniat Chatzimarkakis.

  • Parlamentul European:

Pachetul legislativ al guvernanței economice: Parlamentul își menține poziția

Deputații sunt hotărâți să determine guvernele să se comporte mai responsabil în ceea ce privește bugetul și datoriile acestora. Ei insistă asupra faptului că guvernele nu trebuie lăsate să impună disciplina bugetară, ci Comisia ar trebui să aibă un rol mai important în acest domeniu. Ținând cont de dificultatea unui acord clar cu Consiliul asupra acestor aspecte, Parlamentul va vota numai amendamentele, fără a încheia însă procedura, pentru a lăsa loc pentru discuții ulterioare.

Cele șase texte legislative propun modernizarea regulilor de coordonare economică a UE. De-a lungul discuțiilor, grupurile politice și statele membre au intrat în conflict unele cu altele în privința modului în care noile legi ar trebui să arate.

Dificultatea ajungerii la un compromis între grupurile politice din Parlamentul European a ținut de necesitatea de a dispune sancțiuni automate și mai aspre pe de o parte și reguli care să permită continuarea creșterii economice. La nivel consensual, deputații europeni au solicitat creșterea transparenței la nivel general, integrarea în texte a semestrului economic european pentru a-i conferi acestuia o bază legală, principiul de asimilare la nivel național, puteri mai mari de control pentru Comisia European, și o interdependență crescută între organismele naționale de statistică. În final, membrii PE au atras atenția asupra nevoii de a avea un angajament pe termen lung în cazul euro-obligațiunilor.

Guvernanța economică: Parlamentul își prezintă poziția înaintea Consiliului European

Plenul PE a adoptat poziția sa cu privire la pachetul legislativ constând din șase acte legislative, așa-numitul “six-pack”. Deputații solicită reguli mai stricte și ambițioase, reflectate în propunerea inițială a Comisiei Europene. Mai multă transparență, sisteme de alertă automate și sancțiuni sunt principalele solicitări ale Parlamentului. Grupurile politice de stângă au avertizat că aceste măsuri reprezintă prea multă austeritate.

În ceea ce privește consolidarea stabilității și a pactului de creștere, aceste prevederi au fost adoptate de PE, însă grupurile S&D, Verzii și GUE/NGL au votat împotrivă, considerând că se pune prea mult accent pe controlul fiscal, ceea ce nu permite continuarea investițiilor decisive pentru creșterea pe termen lung și crearea de locuri de muncă.

Textele adoptate azi reprezintă poziția oficială a Parlamentului înaintea reuniunii Consiliului European, care va fi și punctul de referință pentru negocierile dintre deputați și Consiliu în vederea ajungerea la un acord cât mai curând posibil.

Puncte principale rezultate în urma votului

Textele adoptate conțin mai multe îmbunătățiri rezultate în urma ultimei sesiuni de negocieri încheiată în mandatul Ungariei la președinția UE săptămâna trecută. Acestea nu includ propunerile Consiliului ECOFIN avansate luni, considerate insuficiente de către raportori. Ele se referă la:

  • Folosirea din ce în ce mai des a votului cu majoritate calificată inversată pentru ca avertizările și sancțiunile să aibă un caracter mai automat. Acest lucru este valabil, în special, în cazul emiterii unei declarații în cazul în care un stat membru nu a luat nicio măsură corectivă pentru a remedia dezechilibrele macroeconomice identificate.

  • Mai multă transparență, prin publicarea mai multor texte și discuții decât s-a prevăzut anterior. De asemenea, prin implicarea Parlamentului European și a parlamentelor naționale în tragerea la răspundere a statelor membre.

  • Codificarea semestrului european în textele juridice, acordând astfel o greutate legală acestei proceduri.

  • Competențe crescute acordate Comisie prin solicitarea de a i se furniza mai multe informații decât era prevăzut anterior și prin instituirea de misiuni de supraveghere în statele membre.

  • O nouă amendă (de 0,5% din PIB) în cazul prezentării de statistici frauduloase de date privind deficitele și datoria.

  • O sancțiune privind depozitul prin aplicarea unei dobânzi (0,1% din PIB) în cazul în care un stat membru nu acționează conform recomandărilor pentru corectarea dezechilibrelor macroeconomice.

  • Creșterea independenței organismelor de statistică.

  • Mai multe detalii despre indicatorii ce vor fi folosiți în cadrul verificării dezechilibrelor macroeconomice pentru a fi siguri că instituția Comisiei nu ia în calcul doar indicatorii strict economici, ci acordă atenție și dimensiunii sociale.

  • Protejarea proceselor de negociere socială și a acordurilor de calculare a salariilor.

  • Clauza de revizuire a euro-obligațiunilor – Până la sfârșitul anului 2011 Comisia să pregătească un raport și mai multe variante de propuneri legislative.

Chestiuni rămase nerezolvate în pachetul legislativ adoptat în ședința plenară

Deși nu există încă un acord ferm asupra următoarelor subiecte, acestea pot fi regăsite în textele adoptate joi de către deputații europeni:

  • Nu există încă un acord pentru emiterea de declarații ce vizează statele membre care nu țin cont de avertizările Comisiei în ceea ce privește depășirea cheltuielilor. Acest lucru este inclus în textele adoptate, deoarece este considerat ca fiind primul pas pentru impunerea de sancțiuni și, prin urmare, poate determina o țară să-și rectifice situația.

  • Audierea miniștrilor de Finanțe de către Parlamentul European. Proiectul propus în plen face ca PE “să poată oferi posibilitatea de a invita statul membru în cauză să participe la un schimb de opinii”.

  • Referirea la nevoia de a putea cunoaște surplusurile de cont curent ale țărilor (cum este cazul Germaniei), dar și statele care înregistrează deficite de cont curent (cele care cu importuri mari), atunci când se evaluează cauzele unui dezechilibru macroeconomic.


Categorii

Criza datoriilor suverane, Criza mondiala, Destramare teritoriala? (Regionalizare, autonomie), ILIE SERBANESCU, Opinii, analize, Uniunea Europeana, globalizare, guvernarea europeana (UE)

Etichete (taguri)

, , , , , , , , , , , , , , , , ,

Articolul urmator/anterior

Comentarii

11 Commentarii la “Comisia Europeana analizeaza posibilitatea de A ADMINISTRA DIRECT FONDURILE EUROPENE DIN… ROMANIA, GRECIA SI BULGARIA. Vreo legatura cu URGENTA REGIONALIZARII?

  1. Pingback: Razboi întru Cuvânt » Ilie Serbanescu: Imi pare rau de Grecia si de insulele ei, dar de Romania mi se rupe inima!… SAU DESPRE NOUL VAL AL AUSTERITATII CE NE ASTEAPTA
  2. Stalin visa sa inglobeze exact Grecia, Romania si Bulgaria in Uniunea Sovietica. Lucrurile au decurs , atunci, altfel, din voia lui Dumnezeu, pentru rugaciunile Sfintilor acestor neamuri si mai ales ale Maicii Domnului. Acum iata ca si Uniunea (sovietica) Europeana are obsesia Greciei, Romaniei si Bulgariei si se misca repede, nu pierde vremea. Nu este intamplator, ca sunt tari ortodoxe. Trebuie “programe eficiente” si in aceste tari in care sunt inca prea multi cei care nu se leapada de HRISTOS!Pentru ca sa fie adusa cu totul nelegiuirea la rang de virtute si mai ales uraciunea pustiirii in Cetatea Sfanta. Caci dincolo de motivele si scopurile “terestre” (globalizare, etc., care sunt doar mijloace!, de fapt) exista motivele reale, cele duhovnicesti! Sa nu uitam ca pentru a se putea manifesta plenar in lume antihristul trebuie sa inlature obstacolul real, unicul care-i sta in cale – jertfa cea de-a pururi! De aceea vrea sa puna fiara laba pe tarile ortodoxe , sa le controleze si mai ales sa intre in Biserica!
    Pe de alta parte, in locul acestor politicieni vanduti, care nu sunt doar tradatori de neam si tara ci si de Hristos, n-as sta deloc linistit pentru ca nu le este deloc de bun augur faptul ca se spune acum cu glas mare despre ei ca sunt incapabili sa gestioneze fondurile UE, tocmai de catre cei a caror politica au urmat-o intocmai respectandu-le “indicatiile pretioase” si al caror joc l-au facut si il fac, tocmai pentru a aduce lucrurile unde vor ei. Nu sunt semne bune pentru ei. Ar trebui sa inteleaga ca acestia pe care-i slujesc nu au prieteni si cu slugile se poarta foarte prost. Au demonstrat-o de atatea ori. Ii tin pana au interesul sa o faca, se folosesc de ei iar apoi ii “debarca” sacrificandu-i daca “interesele partidului o cer”, cu o scarba si o cruzime demna de “tatal” lor, tatal minciunii.
    Sa-i lumineze Dumnezeu macar in al doisprezecelea ceas!
    Sa nu ne pierdem cu firea! Sa ne rugam la Dumnezeu sa se faca voia Lui cea sfanta “caci vremea este aproape”! Sa ne concentram pe rugaciune si mai ales pe spovedanie si impartasanie pana mai putem! Sa ne rugam sa ne intareasca Dumnezeu si sa nu ne lase! Sa nu uitam cuvintele Domnului din Apocalipsa cap. 22 :

    “12. Iată, vin curând şi plata Mea este cu Mine, ca să dau fiecăruia, după cum este fapta lui.
    13. Eu sunt Alfa şi Omega, cel dintâi şi cel de pe urmă, începutul şi sfârşitul.
    14. Fericiţi cei ce spală veşmintele lor ca să aibă stăpânire peste pomul vieţii şi prin porţi să intre în cetate!
    15. Afară câinii şi vrăjitorii şi desfrânaţii şi ucigaşii şi închinătorii de idoli şi toţi cei ce lucrează şi iubesc minciuna!”

  3. Singura şansă deoacamdată, prin care pot să subjuge popoarele este banul. Prin ban îşi fac jocurile, prin ban îşi câştigă adepţii, pe care după folosire îi vor lăsa să cadă precum un cartof prea fierbinte. Dar nu banul are putere, ci credinţa noastră în el. Dacă nu l-am mai avea idol, ne-ar fi mult mai bine.
    Şi acum mai este banul arma lor, dar în curând, după ce vor stăpâni alimentele, prin stomacul nostru ne vor război. Aşa că mare dreptrate are cuv. Paisie când ne spune, că acela care se va mulţumi cu puţin şi se va şi îngriji de puţinul acela, va avea şanse de mântuire. Deci… post şi rugăciune! Ne spune Christos, să căutăm MAI ÎNTÂI împărăţia lui Dumnezeu, şi toate cele pe care vor să le stăpânească aceştia lumeşti, ne vor fi date suplimentar.

  4. Pingback: Razboi întru Cuvânt » (Video) UNGARIA SE BAGA IN DISCUTIA REGIONALIZARII SI VORBESTE DEPSRE ARBITRAJ EUROPEAN
  5. @cristian
    Mai inainte de “ban” – cu care ne subjuga acestia, NOI INSINE le usuram eforturile prin departarea de Dumnezeu si alipirea de pacate, de patimi.
    Pentru asta suntem si “ajutati”, e adevarat… Inclusiv prin dezvoltarea infrastructurii de comunicatii (televiziune, telefonie, internet – transmisii de date, in general).
    Dar daca noi am fi cu privirea tot mai putin spre pamant, spre lumesc, spre ce e pieritor, spre ce e putred, nu in ultimul rand spre tot felul de mizerii, si daca am avea ca scop adevarat (vadit prin vietuirea noastra!) dobandirea harului Duhului Sfant, atunci toate acelea le-am privi ca “din afara”.
    Dar noi suntem chiar IN MIJLOCUL lor si ne simtim pe buna dreptate, impresurati si aproape depasiti de greutati, pentru ca noi insine nu dorim sa facem loc Domnului inlauntrul nostru, in locul pacatului pe care desi poate nu vrem, totusi il facem.
    In conditiile astea, suntem usor de subjugat atat prin bani, cat si prin multe altele, pentru ca ne lipim de cele pamantesti, devenind DEPENDENTI de ele, niste simpli “consumatori”.
    Noi, popoarele ortodoxe, suntem SLUGA CARE A STIUT MAI MULT si, pacatuind ca ceilalti, suntem batuti mai mult cu aceasta “criza” care inseamna de fapt “judecata”. Ce mare mila are Domnul de noi, dorind si prin aceasta “bataie”, sa ne mai usureze din pedeapsa ce ne-ar fi asteptat mai “incolo”, la cealalta Judecata! Iata cat suntem de pacatosi! Si iata de ce suntem atat de usor de “subjugat” prin bani, sex, tehnologie, divertisment si toate celelalte… Pentru ca NOI le dam drepturi.

  6. Pingback: Razboi întru Cuvânt » Prinsi in haosul Marelui Diversionist, intre fumul petardelor si menghina “reformatoare” a cioclilor de la capataiul Romaniei… ‘SOLUTIA FINALA’?
  7. Pingback: Razboi întru Cuvânt » Ilie Serbanescu despre “fatidicul” 2013, anul in care se vor aduna toate (VIDEO)/ O.C.D.E. NE SPERIE CU “5 SOCURI MAJORE” PENTRU VIITOR
  8. Pingback: Razboi întru Cuvânt » J-C Trichet (seful BCE) indeamna liderii politici sa revitalizeze viziunea Europei integrate, insistand pentru Ministerul de Finante European
  9. Pingback: Razboi întru Cuvânt » Adevaratul MARE PERICOL si cursa in care cad inclusiv patriotii sinceri: “SA VINA UN GUVERN EUROPEAN SAU MONDIAL SA NE SCAPE DE BASESCU!…”
  10. Pingback: Suveranitatea nationala, ca un cal batran ucis cu bestialitate. OBSERVATII DESPRE LEPADAREA DE ROMANIA, ALINIEREA TRANS-PARTINICA LA AGENDA EURO-MALTHUSIANA SI ATLANTISM
  11. Pingback: DE CE E CRUCIAL REFERENDUMUL? Ce ne asteapta dupa 29 iulie? RAZBUNAREA vanzatorului, EXECUTIA tarii - Razboi întru Cuvânt - Recomandari
Formular comentarii

* Pentru a deveni public, comentariul dumneavoastra trebuie aprobat de un administrator. Va rugam sa ne intelegeti daca nu vom publica anumite mesaje, considerandu-le nepotrivite, neconforme cu invatatura ortodoxa sau nefolositoare sufleteste. Va multumim!

Carti

Documentare