Institutul Elie Wiesel cere RETRAGEREA CETATENIEI DE ONOARE PARINTELUI IUSTIN PARVU!

3-09-2013 1 minut Sublinieri

Parintele Iustin Parvu Inchisoare

Institutul pentru Studierea Holocaustului cere retragerea titlului de cetăţean de onoare acordat părintelui Iustin Pârvu, întrucât, în calitate de fost membru al Mişcării Legionare, “şi-a menţinut convingerile antisemite şi xenofobe”, conform unui comunicat remis redacţiei.

În 22 august, Consiliul local al Primăriei din Baia Sprie, Maramureş, i-a acordat, post-mortem, lui Iustin Pârvu, ctitorul Mănăstirii Petru Vodă din Neamţ, titlul de cetăţean de onoare al oraşului.

COMUNICAT DE PRESÀ

03 septembrie 2013

Institutul National pentru Studierea Holocaustului din România ,Elie Wiesel ” îsi exprima profunda indignare în legatura cu hotarârea din 22 august a.c., a Consiliului local din Baia Sprie, judetul Maramures, privind acordarea titlului de cetatean de onoare post-mortem parintelui  Justin Pârvu .

În memoria victimelor Miscarii Legionare – 3 prim-ministri, zeci de personalitati politice si culturale, populatie evreiasca – Institutul National pentru Studierea Holocaustului din România ,Elie Wiesel” atrage atentia asupra unora dintre manifestarile publiee ale parintelui Justin Pârvu:

Justin Pârvu, fost membru al Miscarii Legionare, si-a mentinut pe parcursul întregii vieti convingerile xenofobe, antisemite, negationiste si pro-legionare. La aniversarea a 92 de ani, i s-a cântat imnul “Sfânta tinerete legionara” (februarie 2011 ).

Preocuparea sa pentru ideea puritatii etnice este confirmata într-un interviu din 2012 , în care îsi exprima îngrijorarea fata de natalitatea scazuta a românilor si precizeaza ca “ne-au ocupat tiganii si strainii “.

Atasamentul sau fata de Miscarea Legionara s-a manifestat prin elogierea membrilor acestei organizatii fasciste si prezentarea lor drept “martiri care s-au ridicat fatis împotriva comunismului”, înfuriind “masoneria, vrajmasii crestinismului si trezind toata Europa din somnolenta în care se afla” (ianuarie 20 13).

Afirmatia sa explicita potrivit careia “în România nu a existat Holocaust “, invocarea argumentului conform caruia documentele nu probeaza acest episod istoric si descrierea Holocaustului din România ca inventie a evreilor care doresc umilirea românilor (ianuarie 2013) probeaza în mod indubitabil ca Justin Pârvu a fost un negationist al Holocaustului.

Acuzatiile conform carora evreii încearca, prin intermediul americanilor, sa extermine populatia lumii (octombrie 2009), învinovatirea acestora de tentative repetate de a denigra prezenta românilor în istorie printr-o luptâ dusa în plan cultural, religios si militar, descrierea evreilor drept persoane pentru care “crestinii sunt spurcati” si asocierea acestui grup etnic Diavolului (ianuarie 2013) indica în mod clar ca Justin Pârvu i-a manifestat public , în repetate rânduri, sentimentele de ura împotriva evreilor.

Întrucât promovarea mesajelor rasiste, xenofobe , antisemite este interzisa de Constitutia democratica a României, consideram ca imaginea parintelui Justin Pârvu nu poate fi un simbol demn de promovat si în consecinta solicitam retragerea titlului de cetatean de onare post­ mortem.


Categorii

1. DIVERSE, Inchisorile comuniste/ Crimele comunismului, Parintele Iustin

Etichete (taguri)

, , , , , ,

Articolul urmator/anterior

Comentarii

39 Commentarii la “Institutul Elie Wiesel cere RETRAGEREA CETATENIEI DE ONOARE PARINTELUI IUSTIN PARVU!

  1. Noi cand vom retrage cetatenia de onoare acordata acestui ticalos si urataor al Românilor???

  2. Doamne,ajuta!
    Cred ca e timpul ca emisiunea “In premiera” sa mai faca un reportaj,despre pichetarea Institutului Wiesel de credinciosi cuminti, disciplinati, cu icoane si prapuri in maini,care sa cante pricesne… Sa se poata spune,la fel ca la priveghiul cuviosului Justin :”Au fost cate douazeci de mii in fiecare zi!”

  3. Nu am nici o legatura cu legionarii si chiar nici nu imi plac. Dar cred ca ar trebui sa se explice impotriva cui au luptat legionarii. Dupa stinta mea, ei au luptat impotriva evreiilor BUNDISTI, adica a evreilor atei, care erau majoritari in conducerea URSS. Este adevarat ca au tintit si asupra evreilor capitalisti din perioada interbelica, dar sa nu uitam rolul nefast pe care l-au avut asupra statului roman prin lobiul facut casei regale prin Elena Lupescu.

    De aici pana la a spune ca parintele si legionarii urau neamul evreiesc cred ca este cale lunga. Si in definitiv ce atata atentie pentru un institut care nu mai este ce a fost in trecut, asta ca ar fi reprezentat ceva cu adevarat. Oricum eu nu dau doi bani pe acest institut, astfel ca parintele Iustin Pârvu va ramane in inima nostra ca un om sfant. Iar acest institut nu are decat sa-si ia retragerile si sa se duca cu ele unde o vrea, ca pentru poporul roman nu reprezita nimic.

  4. In opinia noastra este o capcana, insa nu prea ne e clar cine si cum a gandit-o. Nu ni se pare normal ca o parte din cei care au organizat sau au avut initiativa acordarii cetateniei de onoare parintelui Iustin sa promoveze in exces, chiar provocator, anumite declaratii ale parintelui care sunt, apoi, folosite de Institutul Elie Wiesel pentru acest demers cretin si agresiv. Pare ca e un joc de tenis, in care fiecare partener are nevoie de celalalt ca sa fie in joc: unul ca sa aiba teme pentru agenda nationalist-legionara, celalalt ca sa aiba nutret pentru activitatea holocaustologica! In ceea ce priveste comunicatul Elie Wiesel, a se remarca “dosarul” extrem de subtire pe care l-au facut parintelui Iustin, cu cateva citate lipsite de referinte reale si cu alegatii care nu dovedesc nimic.

    Un alt dubiu e ridicat de maniera in care a reactionat Institutul Elie Wiesel. Totusi campania pentru acordarea cetateniei de onoare parintelui Iustin a fost declansata de ceva timp, deja, si a fost indeajuns de promovata pentru a nu intra in atentia acestora. E ciudat faptul ca, atat de prompti altfel, cei de la I.E.W. nu au facut presiuni INAINTE de acordarea titlului de catre consiliulul orasului Baia Sprie, avand, probat, toate instrumentele puterii de partea lor, si au asteptat abia DUPA pentru a face scandal. De ce, ca sa fie cumva mai sonor si provocator?

  5. @ pentru mai multi comentatori nepublicati:

    Chiar daca suntem cu totii indignati de modul profund anticrestin si antiromanesc in care intelege Institutul Elie Wiesel sa-si desfasoare activitatea si stim ca Elie Wiesel insusi a fost un personaj controversat si contestat, nu suntem de acord cu invectivele si nici cu remarcile antisemite. Avem ratiune, avem si cuvant, sa le folosim asa cum trebuie, dara.

  6. Poate ca e bine sa vedem totusi toata persoana parintelui. Si acesti Elie Wiesel, sa ne ierte, ca nimeni nu e perfecti ca ei.

    Oricum, chiar atat de tampiti sa fim noi romanii sa nu stim cine mai e roman vrednic de pomenire? Elie Wiesel sunt romani? Intreb pentru ca prea se vad ca fiind separati de aceasta tara si de valorile ei. Pana la urma vad ca sunt niste evrei mandri si cu influenta puternica (hmm, pai cam asta spunea si parintele? nu cunosc exact.)

  7. Era de asteptat o asa reactie de la slugile satanei. Oricum adevarul iese la suprafata.

  8. Și cu cei care îl iubesc pe Părintele Iustin Pârvu ce are de gând acest Institut? Vor cumva să ne prigonească în țara noastră dacă nu suntem de acord cu solicitarea lor aberantă? Așa am ajuns încât să ni se refuze cinstirea românilor pe care îi iubim și îi respectăm?

  9. Logica lui Elie Wiesel este beton: toti detinutii din timpul comunismului au fost defapt legionari si “dusmani de clasa”, “dusmani ai poporului”, fascisti, tradatori, xenofobi si nazisti in opinia “holocaustologului”. Asemanarea cu “logica” stalinista este izbitoare.

  10. Poate ca sunt eu mai toanta si nu pricep,dar ce au evreii cu ortodocsii nostrii?Nu e normal ca noi crestinii sa spunem cui i se da cetatenie de onoare sau cine merita sa fie decorat?NOI ORTODOCSII NU NE BAGAM IN RELIGIA EVREILOR NICI EI SA NU SE BAGA IN RELIGIA NOASTRA.Nu sunt antisemita si am evrei in familie dar zic eu ca sunt obraznici si impertinenti si inteleg dece multi oameni nu-i iubesc,dece e problema cu Palestina.Se baga peste tot in toate problemele ,te da la oparte cind e ceva de cistigat,fura terenurile palestinienilor si se scandalizeaza cind aud ca unii sunt contra lor.Biserica ortodoxa nu trebuie sa cedeze in fata evreilor si sa lase pe parintele Parvu sa se odihneasca in pace.

  11. @rozina:

    Una din capcane este chiar asta: sa ne raportam la acest subiect ca si cum e vorba de un conflict intre evrei si romani sau intre evrei si ortodocsi. Este vorba, punctual, de un comportament abuziv si oportunist al Institutului Elie Wiesel, alimentat, ce-i drept, si de provocarile unora. Nu vrem ca din cauza lor sa incepem sa discutam ce fac evreii din Palestina pana in Romania.

    Pe de alta parte, IEW ar raspunde ca actiunea lor nu are legatura cu religia, ci cu cetatenia, cu legea statului. Si legea, vrem nu vrem, ii ajuta. Negarea Holocaustului se pedepseste cu inchisoarea si asta o stiu si cei care nu prididesc in raspandirea unor ziceri ocazionale ale parintelui. De ce, atunci, se duce problema cinstirii parintelui Iustin intr-un asemenea cadru (cetatenie de onoare), in care avantajul institutional este in mod clar de partea IEW? In loc sa se duca in interiorul Bisericii, acolo unde cinstirea parintelui Iustin, in sfarsit, nu a mai fost limitata sau cenzurata? Pai, poate pentru ca unii din cei care au promovat acest lucru nu prea au un interes in consolidarea unei cinstiri in interiorul si duhul Bisericii, ci, mai degraba, au un interes politic. Dar printre cei care au sprijinit initiativa se numara si Arhiepiscopul Justinian si altii care nu au nicio treaba cu legionarismul, ci cu viata si marturisirea crestina a parintelui Iustin.

  12. Pentru Elie Wiesel:
    1. Care este deci întâietatea iudeului şi folosul tăierii împrejur?
    2. Este mare în toate privinţele. Întâi, pentru că lor li s-au încredinţat cuvintele lui Dumnezeu.
    3. Căci ce este dacă unii n-au crezut? Oare necredinţa lor va nimici credincioşia lui Dumnezeu?
    4. Nicidecum! Ci Dumnezeu se vădeşte în adevărul Său, pe când tot omul întru minciună, precum este scris: “Drept eşti Tu întru cuvintele Tale şi biruitor când vei judeca Tu”.
    5. Iar dacă nedreptatea noastră învederează dreptatea lui Dumnezeu, ce vom zice? Nu cumva este nedrept Dumnezeu care aduce mânia? – Ca om vorbesc.
    6. Nicidecum! Căci atunci cum va judeca Dumnezeu lumea?
    7. Căci dacă adevărul lui Dumnezeu, prin minciuna mea, a prisosit spre slava Lui, pentru ce dar mai sunt şi eu judecat ca păcătos?
    8. Şi de ce n-am face cele rele, ca să vină cele bune, precum suntem huliţi şi precum spun unii că zicem noi? Osânda aceasta este dreaptă.
    9. Dar ce? Avem noi vreo precădere? Nicidecum. Căci am învinuit mai înainte şi pe iudei, şi pe elini, că toţi sunt sub păcat,
    10. După cum este scris: “Nu este drept nici unul;
    11. Nu este cel ce înţelege, nu este cel ce caută pe Dumnezeu.
    12. Toţi s-au abătut, împreună, netrebnici s-au făcut. Nu este cine să facă binele, nici măcar unul nu este.
    13. Mormânt deschis este gâtlejul lor; viclenii vorbit-au cu limbile lor; venin de viperă este sub buzele lor;
    14. Gura lor e plină de blestem şi amărăciune;
    15. Iuţi sunt picioarele lor să verse sânge;
    16. Pustiire şi nenorocire sunt în drumurile lor;
    17. Şi calea păcii ei nu au cunoscut-o;
    18. Nu este frică de Dumnezeu înaintea ochilor lor”.
    19. Dar ştim că cele câte zice Legea le spune celor care sunt sub Lege, ca orice gură să fie închisă şi ca toată lumea să fie vinovată înaintea lui Dumnezeu.
    20. Pentru că din faptele Legii nici un om nu se va îndrepta înaintea Lui, căci prin Lege vine cunoştinţa păcatului.
    21. Dar acum, în afară de Lege, s-a arătat dreptatea lui Dumnezeu, fiind mărturisită de Lege şi de prooroci.
    22. Dar dreptatea lui Dumnezeu vine prin credinţa în Iisus Hristos, pentru toţi şi peste toţi cei ce cred, căci nu este deosebire.
    23. Fiindcă toţi au păcătuit şi sunt lipsiţi de slava lui Dumnezeu;
    24. Îndreptându-se în dar cu harul Lui, prin răscumpărarea cea în Hristos Iisus.
    25. Pe Care Dumnezeu L-a rânduit (jertfă de) ispăşire, prin credinţa în sângele Lui, ca să-Şi arate dreptatea Sa, pentru iertarea păcatelor celor mai înainte făcute,
    26. Întru îngăduinţa lui Dumnezeu – ca să-Şi arate dreptatea Sa, în vremea de acum, spre a fi El Însuşi drept, şi îndreptând pe cel ce trăieşte din credinţa în Iisus.
    27. Deci, unde este pricina de laudă? A fost înlăturată. Prin care Lege? Prin Legea faptelor? Nu, ci prin Legea credinţei.
    28. Căci socotim că prin credinţă se va îndrepta omul, fără faptele Legii.
    29. Oare Dumnezeu este numai al iudeilor? Nu este El şi Dumnezeul păgânilor? Da, şi al păgânilor.
    30. Fiindcă este un singur Dumnezeu, Care va îndrepta din credinţă pe cei tăiaţi împrejur şi, prin credinţă, pe cei netăiaţi împrejur.
    31. Desfiinţăm deci noi Legea prin credinţă? Nicidecum! Dimpotrivă, întărim Legea.

    Si acum din doua una: ori parintele Iustin Parvu nu a fost crestin, ori cei de la acest institut nu sunt evrei.

  13. Ideea mafiei anticreștine care conduce lumea este următoarea: doar cei filtrați de ei (pot fi și imorali, incompetenți, agramați și chiar psihopați) au valoare și trebuie promovați în toate ierarhiile de pretutindeni (politice, științifice, artistice, economice, biseri…(BEEP), etc), iar ceilalți (indiferent de capacitatea și valoarea lor în Duh și în Adevăr) care le demască viclenia și răutatea trebuie blasfemiați și extirpați din viața publică, din istoria și cultura popoarelor…

    Atenție! Linșajul (mediatic și faptic al) creștinilor ortodocși este abia la început! Va crește în intensitate până vor generaliza îndrăcirea de a crede că cei care-i ucid aduc chiar slujbă lui Dumnezeu…

    Ce ne facem că unii „creștini militanți antisistem” fac același lucru cu mafioții anticreștini ai sistemului, hotărând cine este „năuc, intrus, apostat și blestemat definitiv” înainte de vreme (adică înainte de Judecata Domnului Hristos), luându-le titlul de cetățeni ai „împărăției cerurilor” tocmai creștinilor ortodocși smeriți, cultivați și echilibrați care nu se isterizează ca ei… Acești e-luptători sunt tocmai provocatorii și agenții sistemului, lupii camuflați în e-păstori care pun pe bieții creștini (încărcați de multe griji) pe piste false. Pentru că nu trebuie să căutăm biruința cu armele lui Baraba, ci cu Duhul, cu puterile (virtuțile: credință, post, rugăciune, răbdare, iertare, pace, dragoste…) și darul lui Hristos – Cel ce are toată puterea în cer, pe pământ și în iad.

    Cred că trebuie să ne rugăm mai mult ca Dumnezeu să-i lumineze pe păstorii Bisericii să recunoască ei și oficial (prin actul canonizării) pe cât mai mulți creștinii îmbunătățiți din pătimitorii din perioada și temnițele comuniste și nu numai… Ca toți să fim una în Duh și în Adevăr în Biserica lui Hristos!

  14. Nu este problema de religie, dar asta este o mare eroare a lui E. W. pentru ca nu realizeaza ca persoane ca Valeriu Gafencu (caruia deja i s-a retras cetatenia) si pentru multi si Pr. Iustin sunt sfinti si se bucura de o mare si adevarata evlavie din partea poporului bazata pe lucuri concrete. Pana la urma, ei ce rezolva si al carui interes il vor? Ca si pe al lor daca il vor, tot nu rezolva nimic, ci de fapt se pun intr-o lumina total nefavorabila: a celui care isi urmareste propriul interes cu orice pret, chiar si cand e vorba de a merge impotriva sfinteniei si a vastei majoritati.

    Bine ar fi fost sa miste ceva BOR cu canonizarile. Asta ne termina pe multe planuri, mai ales al lipsei de modele de urmat pentru aceasta generatie si puncte de legatura cu generatia trecuta.

  15. In primul rand, ELLIE WIESEL, este pana una alta intr-un proces pe rol in SUA, in care este acuzat de IMPOSTURA ! Un avreu ce are reale dovezi ca a supravietuit in lagarul din AUSCHVITZ, l-a dat pe Ellie Wiesel in judecata , sustinand ca acesta nu a fost niciodata incarcerat la AUSCHVITZ !!! Desigur , acel individ se bazeaza pe ceva anume ! Cartea acestui trepadus nesimtit si mincinos ordinar , este o facatura !
    Apoi, dansul vine si da sfaturi , spunand sa ne fie noua romanilor rusine de ceea ce s-a intamplat la SIghet ! Ipocrizie si minciuna mai mare nu putea debita acest impostor ! La Sighet , evreii deportati in al doilea razboi mondial in lagarele naziste au fost deportati de Armata maghiara ! Romanii nu au avut nici un amestec ! Apoi, in comunism, cei mai nemernici totionari comunisti de la Sighet , au fost evrei ! Deci sa ne scuteasca impostorul Elllie, de magariile si minciunile sale , si sa-si vada de procesul sau , de toata minciuna din viata sa inainte de toate

  16. Mai stie cineva de ce origine era pictorul acela ratat, austriac dupa cetatenie si caporal dupa grad, care asemenea lui Nero burning World ?

    SI Inst Wiesel poate exprima orice opinie si emite pareri; problema e, noi cui ne inchinam ?

  17. Eu refuz sa cred E.W. reprezinta totusi pe evrei in general. Cred ca ei ar trebui sa se gandeasca daca asta este imaginea care vor sa o dea tuturor evreilor. Iar restul evreilor ar trebui sa ia nota si sa se opuna lucrurilor nedrepte si care nu ii reprezinta.

  18. Eu,in calitate de cetatean roman ,nascut ortodox,in Romania,sunt de acord cu acordarea acestei distinctii,unui roman,ortodox si pe deasupra Sfant.Dumnezeu ne-a aratat sfintenia parintelui.Nu ma intereseaza decat ca pentru Dumnezeu este Sfant.Ce mai conteaza parerea oamenilor muritori.

  19. @ PENTRU EVREII SINCERI

    iata un evreu sincer, unul de al vostru…care acum e cu noi …e cu HRISTOS!

    Tentativa de mituire

    Ziua următoare, ziua întâi a Rusaliilor evreiești, tot consiliul comunității a apărut acasă la mine în jurul orei 11 dimineața pentru a mă convinge oferindu-mi sume uriașe de bani. Chiar și rudele mele care veniseră din Corfu au participat. Fiind însă prevenit de Hristos, și eu și familia mea priveam cu nădejde la viitoarea credință adevărată și la botezul în numele Sfintei Treimi.

    8 iunie 1952

    Următoarea zi l-am anunțat pe mitropolitul Seraphim al Artei că dorim să ne botezăm. Astfel, duminică pe 8 iunie 1952, de Rusaliile ortodoxe, la 12 ziua, am fost botezat împreună cu cei trei membri ai familiei mele în fața clericilor, a autorităților orașului și a multor alte persoane care au atins în total peste 300 de oameni.

    Epistola lui Paul Fotiou, fost Rabin de Arta către rabinii și liderii Israelului

    „Iar cei ce vor rămâne din voi se vor usca pentru păcatele lor în pământurile vrăjmașilor voștri, se vor usca și pentru păcatele părinților lor. Atunci își vor mărturisi fărădelegile lor și fărădelegile părinților lor, cum au săvârșit ei nelegiuiri împotriva Mea și au pășit împotriva Mea.”(Leviticul 26:39-40).

    Dragii mei evrei, iată ce se află în spatele distrugerii noastre zilnice de către germani, care, din nefericire, ne-au luat și ne-au anihilat din cauza păcatelor părinților noștri care au sucit interpretarea Sfintei Scripturi și l-au răstignit pe Iisus Hristos Mântuitorul, iar păcatul crucificării a fost aruncat asupra noastră când fariseii avizi au glăsuit înaintea lui Pilat: „Sângele Lui asupra noastră și a copiilor noștri” (Mat. 27:25) iar restul mulțimii îi aproba zicând Amin…

    În sfârșit, dragii mei, găsim în limba iudaică un cuvânt mai mare în scris decât toate celelalte cuvinte pe care îl strigăm cu putere melodică și intonație: „Amintește-ți legea lui Moise dată la Horeb” etc. E nevoie să studiem cu mare atenție acest capitol împreună cu al 26-lea capitol din Levitic în care sunt scrise toate catastrofele prin care vor trece evreii pentru că au nesocotit Legea lui Dumnezeu până chiar în punctul în care suntem un popor vinovat pentru faptele noastre…

    Dragii mei, nu vorbesc din interese materiale, ci prin harul Sfântului Duh pe care l-am primit în mine prin Hristos în ziua botezului. Vă vorbesc cu pocăință, atât pentru mine cât și pentru întreaga omenire, în fața lui Hristos care este Mântuitorul și salvatorul tuturor păcătoșilor care se căiesc. Fie ca noi toți să devenim turma pe care o paște Păstorul-Hristos. Amin.

    Cu dragoste întru Hristos,

    Paul Fotiou

  20. Autobiografia Parintelui Nicolae Steinhardt
    Autobiografia Parintelui Nicolae Steinhardt Mareste imaginea.

    Reprezentantii filialei Fundatiei “Anastasia” din Zalau ne-au adus un document absolut inedit, autobiografia Parintelui Nicolae Steinhardt, scrisa cu 2 ani inainte de a muri.

    Nu stim ce motive l-au determinat pe Episcopul Teofil Herineanu sa se “incarce” cu un text exploziv – chiar periculos – pentru acele vremuri; in orice caz, ipoteza unei iscodiri pe cale ierarhica a fostului dejinut politic nu se sustine, deoarece Nicolae Steinhardt a dat in timpul vietii mii de declaratii, toate de o dezarmanta sinceritate, pastrate minutios in arhivele Securitatii. Oricum, importante sunt gandurile acestui evreu remarcabil care face cinste pe deplin poporului roman.

    Demonstratia acestei autobiografii este dubla: pe de o parte arata modul detensionat al privirii normale asupra majoritatii din partea unui ins apartinand unei minoritati etnice si religioase destul de indaratnica ca integrare sociala. In locul unui ecumenism gaunos, la comanda, sau mai grav, in locul atacurilor si culpabilizarilor practicate in maniera lui Moses Rosen, semnatarul autobiografiei incearca fata de romani un sentiment de.. afectiune. Aceasta atitudine normala, ca si cea a rabinului Alexandru Safran probabil ca irita la culme mediile care trebuie sa demonstreze – impotriva evidentelor – antisemitismul si intoleranta religioasa a romanilor.

    A doua constatare importanta care se degaja din Autobiografia sa vizeaza efectele trecerii la crestinism a evreilor. Exemplul lui Steinhardt, in acest sens, este graitor: grefarea “legii celei noi” pe fondul traditiei ancestrale iudaice creeaza un nou model uman, o adevarata dinamita de cuvant si actiune. Ce poate fi mai elocvent decat biografia lui Steinhardt – intelectual de prim rang sfarsindu-si viata ca monah intr-o manastire ortodoxa din Maramures! Da, se poate spune ca trecerea evreilor la crestinism ar schimba definitiv viata lumii. Abia atunci s-ar putea vorbi, pe pamant, de Noul Ierusalim. Abia atunci s-ar schimba vectorul implacabil care ne zoreste acum spre eshaton. (Razvan Bucuroiu)

    Autobiografia Parintelui Nicolae Steinhardt

    Din porunca I.P.S Sale Arhiepiscopului Teofil Herineanu si dupa indemnul Parintelui Arhimandrit Serafim Man, duhovnicul meu, schitez aceasta scurta autobiografie spre a fi pastrata in arhiva Manastirii Rohia.

    Sunt nascut in anul 1912, intr-o margine de Bucuresti, unde tatal meu, inginer, conducea o fabrica de mobile si cherestea (comuna sub-urbana Pantelimon). Din copilarie m-au atras clopotele si obiceiurile crestinesti. Parintii mei erau in bune relatii cu preotul Marculescu de la , unde am mers si eu. Clasele primare le-am urmat parte acasa, parte la Scoala Clementa (in rastimp ne mutaseram in centrul orasului). La Liceul Spiru Haret am fost singurul dintre patru elevi israeliti care nu am venit cu certificat de la rabin, ci am invatat religia crestina, avandu-l drept dascal pe preotul Gheorghe Georgescu, de la , om de isprava, care ma simpatiza si-mi da note mari. Bacalaureatul l-am luat in 1929, urmand apoi cursurile Facultatii de Drept si Litere.

    Mi-am terminat studiile in 1934, insa doctoratul in drept l-am luat abia in 1936. Dupa aceea, pana la izbucnirea razboiului mi-am continuat studiile la Paris si in Anglia. Reintors in tara, nu am avut de suferit ca evreu, tatal meu – incetatenit prin lege individuala votata de Parlament si ofiter de rezerva, fiind recunoscut “evreu de categoria a doua”, care ne punea la adapost de masuri vexatorii. Am executat, totusi, – desi puteam fi scutiti – munca obligatorie si munca la zapada, insa in conditii de opereta. Ar fi cu toate acestea fatarnicie din partea mea daca nu as recunoaste ca masurile luate cu privire la evrei nu m-au intristat, dandu-mi totodata prea bine seama ca Guvernul tarii – date fiind imprejurarile – nu putea proceda altfel si admirand curajul si marinimia sa in refuzul de a da ascultare ordinelor venite din exterior, care cereau imperios executarea populatiei evreiesti. Afectiunea mea pentru Neamul Romanesc s-a intarit.

    Greu m-am impacat cu regimul introdus in toamna anului 1947. Multumesc lui Dumnezeu ca mi-a dat destula vointa si destula luciditate pentru a nu ma lasa prins in capcana de ademenirile acestui nou regim. Purtarea majoritatii coreligionarilor mei m-a surprins si m-a suparat, faceau jocul unui partid, care, de altfel, avea sa se descotoroseasca repede de ei. Am suferit alaturi de atatia altii, am fost dat afara din casa si barou si am dus-o foarte greu din punct de vedere material si sufletesc. Am fost si foarte bolnav, vreme indelungata.

    Din punct de vedere spiritual lucrurile au evoluat in cu totul alt mod. Ma simteam din ce in ce mai atras de crestinism. Cu o buna si binevoitoare prietena, Viorica Constantinide, mergeam des pe la diferite biserici, ea fiind o credincioasa fierbinte. Datorita unor oameni de mare cultura si intensa traire crestina – si Paul Simionescu – m-am putut apropia de literatura patristica si de filosofia crestina. Progresam, asadar, pe amandoua planurile: teoretic si practic. Eram, in realitate, apt pentru botez, imi lipseau numai curajul si hotararea de a face pasul final. Sovaiam, mi-era rusine, diavolul ma ispitea cu frica, smerenia, slabiciunea; ma pastram in starea aceea confuza dintre dorinta si panica, prielnica lenei si tergiversarii. Mi-era si teama, ma stiam foarte necurat.

    Domnul lucreaza insa in chip tainic si umbla pe cai misterioase. In anul 1959 grupul de prieteni caruia apartineam de cativa ani a incepu sa fie arestat, primul dintre noi fiind . Am fost chemat la Securitate ultimul dintre toti, cerandu-mi-se sa fiu martor al acuzarii si punandu-mi-se in vedere ca, daca refuz, voi fi arestat si implicat in “lotul intelectualilor mistico-legionar”.

    Indemnat cu putere de tatal meu (caci mi se acordasera trei zile ragaz), ba si bestelit pentru a fi primit sa reflectez trei zile si invrednicindu-ma cu harul Domnului, am refuzat sa fiu martor al acuzarii; am fost arestat, judecat in cadrul “lotului mistico-legionar Constantin Noica – Constantin Pillat” si osandit la 12 ani munca silnica pentru crima de uneltire impotriva oranduirii sociale a statului.

    Atunci n-am mai sovait si toate aprehensiunile si subtilitatile mele mintale au disparut ca prin farmec. Eram sigur ca nu voi mai rezista 12 ani si ca voi muri in puscarie. Nu voiam sa mor nebotezat.

    Domnul din nou mi-a venit in ajutor. In prima celula in care am intrat in Jilava, primul om care mi-a vorbit a fost Ieromonahul basarabean Mina Dobzeu, de indata ce i-am destainuit dorinta mea, nu a stat mult pe ganduri. Acolo, la Jilava, in camera 18 de pe sectia a doua (unde in doua randuri cursese sange) am primit Sfantul Botez – la 15 martie 1960. Parintele Mina a tinut sa dea botezului acestuia, care s-a asemuit mult unui “hold-up”, un caracter ecumenic si i-a poftit la mica ceremonie clandestina pe cei doi preoti greco-catolici, aflati in celula.

    Am fost botezat valabil, in mare graba, cu apa dintr-un ibric cu smaltul sarit. Nas l-am avut pe un coleg de lot, fost director de cabinet al maresalului Antonescu, Emanuel Vidrascu. La iesirea din inchisoare, in urma gratierii generale a detinutilor politici (august 1964), am desavarsit Botezul prin Mirungere la (preotul Gheorghe Teodorescu), primind si .

    De atunci am dus o viata crestina conform datinii si regulilor bisericesti. Jinduiam acum dupa calugarie. O doream inca din inchisoare. Dupa moartea tatalui meu (in varsta de 90 de ani – in 1967), am inceput sa-mi caut o manastire, am intampinat insa greutati si refuzuri, staretii se fereau de un fost detinut politic. Parintele Mina vroia sa ma cheme la Husi, la Manastirea din dependentele fostei Episcopii; s-a opus episcopul Ciopran. La , staretul Gamaliel Vaida mi s-a dovedit plin de bunavointa, locasul mi s-a parut insa mie mult prea bantuit de turisti si vizitatori.

    Abia in anul 1973 Constantin Noica m-a instiintat ca a fost la Cluj, unde l-a cunoscut pe proaspatul episcop Justinian Chira, si ca a vizitat Manastirea Rohia, unde episcopul fusese staret vreme de treizeci de ani.

    “Ti-am gasit locul potrivit”, mi-a spus Noica. De indata am plecat la Rohia, insotit de scriitorul Iordan Chimet, un prieten al lui Noica. In noiembrie 1973 ne-a intampinat la noul staret, Parintele Serafim Man. Rohia m-a cucerit din prima zi si deplin, o data mai mult Noica implinind sarcina de inger calauzitor al meu. Timp de sapte ani am mers regulat la Rohia, de cel putin trei ori pe an, pe cateva zile, apoi pe cateva saptamani. Am fost, banuiesc, supus unui examen, unei cercetari negrabite. In anul 1979, Parintele Serafim Man mi-a fagaduit ca ma va calugari. S-a imbolnavit apoi foarte grav si a fost internat in stare aproape disperata la un spital din Cluj. De acolo, din ce in ce mai bolnav, a venit in august 1980 la Rohia numai ca sa ma calugareasca, potrivit fagaduintei ce-mi facuse. Am fost calugarit in ziua de 16 august in Paraclisul noii cladiri de Parintii Serafim Man, Antonie Perta, Nicolae Lese si Emanuel Rus. Binecuvantarea Arhiepiscopiei s-a cerut si obtinut ulterior.

    Cunoscandu-mi firea mai bine decat o cunosc eu, parintele Serafim mi-a dobandit de la bunii si ingaduitorii nostri ierarhi de la Cluj incuviintarea de a pastra o camera in Bucuresti, unde sa ma pot duce din cand in cand spre a-mi continua intr-o oarecare masura activitatea literara, considerata a fi, indirect, in folosul Bisericii.

    Sunt acum monah de sapte ani. Am izbutit sa organizez de bine de rau Biblioteca Manastirii Rohia, m-am deprins sa nu lipsesc de la si de la – principalele momente ale disciplinei calugaresti – si am fost, cred, de oarecare folos mai multor candidati la examenul de intrare in Seminarul Teologic. Dau din tot sufletul slava lui Dumnezeu ca m-a invrednicit de Sfantul Botez si de calugarie, mult mai mult decat putea nadajdui un ins ca mine. Port din tinerete o cruce grea si urata: o ticaloasa boala de intestine. Ar fi trebuit sa deznadajduiesc, sa ma intunec. Credinta imi ajuta sa o rabd cu destul stoicism si sa nu-i ingadui sa-mi zdruncine bucuria de a fi crestin si monah – pe masura darului, foarte putin adica, avand totusi dreptul de a rosti: “Et in Arcadia ego.”

    Fie numele Domnului binecuvantat !

    Cele de mai sus le-am relatat pe larg si intr-o forma literara intr-o naratiune intitulata “Jurnalul fericirii”, care merge pana in anul 1971. Manuscrisul dactilografiat mi-a fost confiscat de Securitate in 1972 si restituit in 1975, dupa interventia Uniunii Scriitorilor. Apoi din nou confiscat in 1984 si depus la Arhivele Statului, sectia secreta.

    Parintele Nicolae Steinhardt

  21. aceste calauze oarbe de la E.W(remea sa plecati de aici) nu-i ofera si un titlu marelui MONAH ORTODOX EVREU NICOLAE STEINHARD?

    LA FIECE CERERE DE GENUL “SFANTUL INCHISORILOR” SAU PR. IUSTIN- taxati- sa prezinte “biletul” cupremii pentru evreii convertiti la ORTODOXIE!

    http://www.familiaortodoxa.ro/2011/03/29/parintele-nicolae-steinhardt-%E2%80%93-marturisitorul-lui-hristos/

  22. Parintele justin este cetatean de onoare in ceruri nu cred ca il interesa pe parintele acest lucru. Cat a fost in viata nu prea s-au interesat primariile de acordarea acestor cetatenii ba chiar era impiedicat cand parintele isi exprima intentia sa ridice vreo troita in memoria martirilor din inchisorile comuniste. Acum astea se vor face doar in scopuri electorale. Au inceput sa se vada faptele tortionarilor si sa se identifice personulitatea acestora, cred ca aceste lucruri ar vrea parintele , sa le cunoastem cruzimea acestora si lumea sa-i vada pe acesti impostori, dar sensul acestor descoperiri cred ca ar fi acela de a ne da seama ca istoria se poate repeta fiindca urmasii acestora se gasesc prin toate institutiile statului iar acesta poate fi si unul din motivele pentru care tara este adusa in situatia aceasta de dezastru soicial.

  23. Sfintii nu au nevoie de onoruri omenesti.
    Se vedea din spatiu ca parintele era un om care nu poate ura pe nimeni, ci pe toti ii iubea in Hristos.
    Dumnezeu sa-i ierte pe cei ce urmaresc sa faca nedreptate.
    Sfintenia parintelui va fi dovedita atunci cand se va constata ca trupul i s-a transformat in moaste (desi poate nici atunci unii nu vor crede).

  24. Si eu sunt de acord cu Daniel. Onorurile omenesti tin de slava desarta, asa ca nu e nevoie ca cineva sa “certifice” pe altcineva. Oricum, moartea fiecaruia dintre noi, de ce neam am fi,ne va lamuri pe fiecare in parte unde ne-am “situat” cand am fost in trup.Sa ne ingrozim numai de ce nu am rezolvat fiecare cu sine insusi

  25. Ca si in cazul Sfantului Valeriu Gafencu, parintele Justin Parvu nu are nevoie de onoruri lumesti- “Însă, noi avem nevoie şi de ajutorul lui şi de el ca reper de viaţă creştină şi naţională. Dacă azi duşmanii neîmpăcaţi ai ortodoxiei şi ai românismului ne atacă sfinţii, mîine ce ne vor putea face? Trebuie să ne opunem acestei samavolnicii. Dintr-o datorie morală şi din instinct de supravieţuire naţională”.
    http://www.cuvantul-ortodox.ro/recomandari/2013/05/28/tg-ocna-retrage-cetatenia-onoare-valeriu-gafencu/

  26. Acest institut ar trebui desfiintat.

  27. Pt. Daniel si Cora
    Aici nu e vorba ca Pr. Iustin sau V. Gafencu ar avea nevoie de o distinctie lumeasca. Ci e o chestiune de principiu, anume ceea ce reprezinta ei. Sunt sfintii neamului nostru, pe care noi ii cinstim, laolalta cu sfintii inchisorilor, care, DA, au fost legionari. Cei mai multi dintre ei. Toata tevatura e dirijata politic. Iar noi trebuie sa le luam apararea fiindca sunt sfintii nostri.

  28. Cit a fost viu printre noi ne-am rugat PENTRU Sfantul Parinte Iustin Pirvu sa fie aparat de acesti dusmani vazuti ai lui si ai nostri(IEW si altii asemenea lor), acum el se roaga pentru noi ca sa fim aparati de aceeasi dusmani si pentru ca acesti dusmani sa fie luminati, sa iasa din intunericul lor si sa vina la Iisus Christos. Romanilor le ramine sa mearga pe Calea aratata de Sfantul Parinte Iustin Pirvu. Doamne ajuta!

  29. Ei bine, primarul din Bala Sprie a dat un răspuns demn şi curajos, iar păr. Justin se pare că va rămâne mult şi bine cetăţean de onoare acolo.

  30. Sfintii nu au nevoie de titluri lumesti, da, asa e, dar acest titlu reprezinta o modalitate de a arata evlavia noastra fata de ei, si intr-un lumesc, civil!Opiniile Parintelui, cu privire la evrei si orice altceva, cred ca au mai multa valabilitate in ochii oricarui roman ortodox vrednic, adevarat, decat orice cuvant al unui individ care din banii nostri ne critica neamul si sfintii. Nu are importanta daca aceste declaratii ale Parintelui sunt promovate excesiv sau nu; ii apartin si nu o sa le cenzuram ca asa ne impune cineva. El a trait in timpurile acelea, a suferit din cauza lor si cred ca marturia lui este mult mai importanta decat a oricarui “cercetator”sau director al vreunui institut care se ocupa cu studierea vreunui fenomen.
    In tara noastra am ajuns sa ni se dicteze de catre minoritati de orice fel ce sa facem. Cred ca un discurs si o actiune nationalista ar fi binevenite. Prea au incercat sa stearga din constiinta romanilor orice notiune ,de genul: patriotism, traditie, familie, crestinism, Biserica, neam, respect, atasament, etc

  31. @ Victoria:

    Daca ignoram existenta provocatorilor si scopul lor nefast, precum si nevoia de discernamant in toate, nu inseamna ca slujim mai bine Adevarului, dimpotriva. Pe de alta parte, adevarul despre holocaustul romanesc trebuie investigat stiintific, dincolo de ideologii, pentru ca nicio crima nu trebuie nici justificata, nici amplificata, iar antisemitismul si anticrestinismul sunt la fel de rele.

  32. La emisiunea ”in premiera”, reprezentantul IEW, intrebat fiind, de ce contesta titlul de cetatean de onoare acordat lui Valeriu Gafencu, a declarat sec, ca ei nu lucreaza cu nuante… Atitudine t o t a l i t a r a.
    Ei de fapt nu doresc sa avem modele la care tinerii nostri sa se poata raporta, si mai ales modele crestine.

  33. Pingback: Raspuns oficial al Man. Petru Voda acuzelor aduse de Institutul Elie Wiesel PARINTELUI IUSTIN PARVU - Recomandari
  34. Da, intr-adevar dl Elie este dat in judecata cel putin de catre un evreu, om cu bun-simt, cu dragoste de adevar si respect pentru memoria semenilor nimiciti de rasismul hitlerist, in numele carora dl Elie e acuzat ca vorbeste ca impostor.

    Cum se face ca il iubesc pe Isus mai mult deecat pe oricine?

    Il iubesc pentru ca a condamnat in vorbe aspre natia evreiasca (din antichitate)?

    Nu! Nu pentru asta il iubesc pe cel care ar putea fi oricand acuzat de dl Eli & Co de…antisemitism fundamentalist.

    Dl Elie e developat demult. Dl prof. dr. Norman Finkelstein (New York City University) a facut Lumina in multe. Despre dl Eli, a spus tot ce era de spus, in vorbe foarte aspre, foarte documentat. Dl dr. Finkelstein este intruchiparea omului (evreului) cinstit pana la Dumnezeu. In ochii mei e, in plan moral, in rand cu marii ganditori si umanisti Albert Einstein si Noam Chomsky (si multi, altii).

    Asta e “antisemitismul” meu, de roman. Pentru noi nu exista opusul in oglinda al “termenului” “goi”, fie ca vorbim de evrei, fie de musulmani, budisti, shintoisti etc.

    Vezi, in youtube, American Radical: The Trials of Norman Finkelstein, si altele (afisate)
    youtube.com/watch?v=SOTqdrlpQ5A

  35. Pingback: SCANDALUL COLINDEI ANTISEMITE de la TVR – pretext pentru A PUNE LA ZID BISERICA ORTODOXA pe motiv de “reabilitare” a… sfintilor “national-legionari” - Recomandari
  36. Pingback: TOVARASUL CRIN, “LEGIONARII”, “EXTREMISTII” SI ADEVARATA MIZA: CRIMINALIZAREA CRESTINILOR SI A DISCURSULUI NATIONALIST. Cum este pusa in pericol legalitatea cinstirii SFINTILOR INCHISORILOR de un proiect de lege pur bolsevic inspir
Formular comentarii

* Pentru a deveni public, comentariul dumneavoastra trebuie aprobat de un administrator. Va rugam sa ne intelegeti daca nu vom publica anumite mesaje, considerandu-le nepotrivite, neconforme cu invatatura ortodoxa sau nefolositoare sufleteste. Va multumim!

Rânduială de rugăciune

Carti

Documentare