MASURI BIG BROTHER: scanare corporala totala in Germania/ Agenda digitala a UE: SISTEMUL EUROPEAN eCALL CARE VA MONITORIZA LOCATIA AUTOMOBILELOR

8-09-2011 4 minute Sublinieri

În urma atacurilor din 11 septembrie 2001 din SUA, şi pe aeroporturile din Germania au fost sporite măsurile de securitate. Deocamdată, introducerea scannerelor corporale a eşuat din motive tehnice. Germanii lucrează însă la un sistem care va permite verificarea pasagerilor din cap până în picioare, inclusiv a bagajului de mână, prin deplasarea acestora printr-un tunel de scannere.

Numai pe aeroportul din Frankfurt veghează la siguranţa pasagerilor peste două mii de poliţişti şi agenţi de securitate. Numeroşi oameni de ordine în civil studiază bagajele şi comportamentul călătorilor. Zilnic, pe aeroportul din Frankfurt pleacă sau sosesc între 140.000 şi 220.000 de pasageri. În ultimul deceniu, numărul agenţilor de securitate s-a dublat. Toate bagajele trec prin scanner, iar cantitatea de lichide admisă la bordul avionului s-a redus considerabil. Conform Comisiei Europene, măsura se menţine în vigoare până în 2013.

Dar nu numai călătorii sunt supuşi unor controale riguroase, ci şi personalul aeroportului. În cele cinci sute de firme particulare care îşi desfăşoară activitatea pe aeroport muncesc aproximativ 70.000 de angajaţi. Măsurile de securitate impuse în cazul acestora nu ajută prea mult dacă poliţiştii şi agenţii de pază de pe celelalte aeroporturi sau avioane nu colaborează, afirmă Wolfgang Wurm, şeful Poliţiei de pe aeroportul Frankfurt:

“Dar suntem mulţumiţi de schimbul de informaţii realizat la nivel internaţional. Aflăm destul de repede dacă apar noi trucuri şi ne informăm imediat personalul. Practic, în câteva minute informaţiile ajung la punctele de control. Statisticile confirmă buna cooperare între autorităţi şi necesitatea rigurozităţii controalelor. Numai în 2010, pe aeroportul Frankfurt au fost confiscate peste o mie de arme de foc, la care s-au adăugat 600 de arme artizanale, circa 45.000 de obiecte contondente şi 6.000 de substanţe inflamabile.

Prin tunelul care “vede” tot

Controalele vizează şi terminalul cargo, în care accesul este strict limitat, iar halele sunt supravegheate permanent prin intermediul camerelor de luat vederi. Furnizorii şi firmele de transport dispun de licenţă. Dacă acum câţiva ani regulamentul privind securitatea departamentului încăpea pe o singură pagină, în prezent regulile ce se cer a fi respectate se întind pe 1200 de pagini.

Harald Zielinski, şef al departamentului de securitate la terminalul Lufthansa-Cargo, spune că americanii sunt interesaţi în mod deosebit de colectarea de date şi au tot mai multe cerinţe. Şi nu sunt singurii. “De exemplu, Comisia Europeană doreşte ca fiecare transport de mărfuri sau colete, în tranzit, să fie supus unui nou control. De ce e nevoie de o nouă verificare în cazul unui container care ajunge pe aeroportul Frankfurt şi nu părăseşte zona de securitate? Unele reguli impuse de Bruxelles sunt absurde.

În cazul transportului de călători, introducerea scannerelor corporale a eşuat. În perioada de testare, până şi petele de transpiraţie sau cutele de pe tricouri au declanşat alarma. Wolfgang Wurm speră ca măcar sistemul la care se lucrează acum să funcţioneze:

“Călătorii vor trece printr-un dispozitiv lung de doi până la trei metri, în care vor fi scanaţi din cap până în picioare. Succesul noului aparat ar face posibilă reducerea timpului de aşteptare la punctele de control. M-aş bucura dacă am reuşi să punem la punct noul scanner în următorii trei-patru ani.”

Autori: Wolfgang Dick, Claudia Ştefan

Redactor: Ovidiu Suciu

Comisia Europeană a adoptat astăzi prima măsură vizând să garanteze că, până în 2015, automobilul dumneavoastră va putea apela serviciile de urgență în locul dumneavoastră în cazul în care sunteți victima unui accident grav. Comisia dorește ca sistemul de salvare a vieţii eCall să fie instalat în toate noile autoturisme și vehicule ușoare începând din 2015. În caz de accident grav, acest sistem formează automat numărul european unic de urgență 112 și comunică serviciilor de urgență locul în care se află vehiculul. O recomandare a Comisiei, adoptată la 8 septembrie, solicită statelor membre să se asigure că operatorii rețelelor de telefonie mobilă își modernizează infrastructura astfel încât apelurile de tip eCall să fie transmise în mod eficient serviciilor de urgență.

Pentru a salva vieți sau pentru a reduce gravitatea rănilor, fiecare minut contează atunci când serviciile de urgență sunt chemate la locul unui accident rutier. Victimele accidentelor nu au însă întotdeauna reflexul sau capacitatea fizică de a suna imediat la serviciile de urgență. Dispozitivele eCall rezolvă această problemă alertând imediat serviciile respective, chiar dacă șoferul sau pasagerul este inconștient sau nu poate telefona din alt motiv. Potrivit estimărilor, această tehnologie grăbește sosirea echipelor de salvare cu aproximativ 40% din timp în zonele urbane și cu 50% în zonele rurale. Utilizat la scară largă, serviciul eCall va contribui în fiecare an la salvarea a sute de vieți omenești în Europa și la reducerea gravității rănilor și traumatismelor în zeci de mii de cazuri.

Neelie Kroes, vicepreședinte al Comisiei Europene, responsabilă pentru Agenda Digitală, a declarat: „Alături de colegii mei însărcinați cu transporturile și cu industria, vice‑președinții Siim Kallas și Antonio Tajani, mă bucur că am făcut primul pas pentru a ne asigura că milioane de cetățeni vor beneficia de sistemul eCall, un sistem care poate reduce simțitor timpul necesar serviciilor de urgență pentru a ajunge la locul accidentelor rutiere. Sistemul eCall va salva sute de vieți și va reduce durerea și suferința victimelor accidentelor rutiere. “

Obiectivul Comisiei este ca, până în 2015, serviciul eCall să fie instalat și pe deplin funcțional în toată Uniunea Europeană (dar și în Croația, Islanda, Norvegia și Elveția).

Recomandarea îndeamnă toate statele membre să se asigure că operatorii de telefonie mobilă tratează apelurile transmise de dispozitivele eCall așa cum tratează și celelalte apeluri la numărul 112 – adică acordându-le prioritate și netaxându-le. De asemenea, recomandarea le solicită statelor membre să se asigure că operatorii de telefonie mobilă instituie sisteme de identificare a apelurilor de tip eCall, astfel încât acestea să poată fi direcționate către un centru de preluare a apelurilor de urgență echipat corespunzător.

Recomandarea va fi urmată de adoptarea de către Comisie a specificațiilor privind modernizarea centrelor de preluare a apelurilor de urgență (în temeiul Directivei 2010/40/CE privind sistemele de transport inteligente) și a unei propuneri de regulament în care să se stipuleze că, pentru a obține aprobarea de tip la nivelul UE, toate noile modele de automobile și de vehicule ușoare trebuie să fie echipate, începând din 2015, cu dispozitive eCall care îndeplinesc specificațiile tehnice prevăzute.

Context

Sistemul eCall se declanșează automat de îndată ce senzorii din interiorul vehiculului detectează un accident grav. Odată declanșat, sistemul formează numărul european de urgență 112, stabilește o legătură telefonică cu centrul corespunzător de preluare a apelurilor de urgență și transmite serviciilor de salvare detalii despre accident, inclusiv ora la care acesta a avut loc, poziția exactă a vehiculului accidentat și direcția deplasării (informație esențială în cazul în care accidentul s-a produs pe autostradă sau într-un tunel). Un apel de tip eCall poate fi declanșat și manual, prin simpla apăsare a unui buton din interiorul mașinii, de exemplu de către un martor la un accident grav.

Se estimează că instalarea sistemului eCall în fiecare automobil nou costă mai puțin de 100 de euro. Pentru a nu suscita preocupări legate de protecția vieții private, trebuie menţionat că sistemul eCall nu permite urmărirea vehiculelor, deoarece rămâne inactiv și nu transmite semnale până în momentul în care este activat de producerea un accident.

În prezent, dintre toate automobilele din UE, numai 0,7% sunt echipate cu sisteme automate de apel de urgență, creșterile înregistrate în număr fiind nesemnificative. Aceste sisteme brevetate nu permit interoperabilitatea sau continuitatea la nivelul întregii UE. Comisia a decis să ia măsuri legislative în vederea implementării sistemului eCall, deoarece introducerea sa pe bază de voluntariat s-a dovedit a fi insuficientă. Inițial, Comisia a lansat un apel pentru adoptarea benevolă a sistemului eCall în întreaga Europă până în 2009 (IP/09/1245), însă acest lucru s-a realizat într-un ritm foarte lent.

Pretextul pare a fi nobil: interventia rapida in cazul accidentelor. Insa infrastructura informatica presupune monitorizarea automobilelor, practic. Preintampinand temerile referitoare la o supraveghere de tip Big Brother, Comisia Europeana pretinde ca sistemul va fi activat doar la apelare.

Stim insa, din cazurile aplicatiile Apple si Android, ca sistemele de monitorizare stocheaza date despre locatia persoanelor chiar daca nu sunt activate, oficial, pentru astfel de sarcini…

A se vedea si: COMISIA EUROPEANA CONSULTA ”DEMOCRATIC” CETATENII UE IN VEDEREA GUVERNARII ELECTRONICE UNIFICATE


Categorii

Era Big Brother, Guvernarea electronica (E-GUVERNARE)

Etichete (taguri)

, , , , ,

Articolul urmator/anterior

Comentarii

4 Commentarii la “MASURI BIG BROTHER: scanare corporala totala in Germania/ Agenda digitala a UE: SISTEMUL EUROPEAN eCALL CARE VA MONITORIZA LOCATIA AUTOMOBILELOR

  1. Pingback: BIG BROTHER: soferii americani ar putea fi filmati permanent
  2. Pingback: UE interzice (doar) scanarea corporala CU RAZE X in aeroporturi
  3. Pingback: Comisarul European Neelie Kroes, promotor al DIRECTIVEI BIG BROTHER SI AL ACTELOR ELECTRONICE, MEMBRU AL BILDERBERG, vrea sa ne faca tuturor din UE identitati electronice, virtuale [video] - Razboi întru Cuvânt - Recomandari
  4. Pingback: SCANAREA MOLECULARA in aeroporturile si puncturile rutiere in SUA, inca un atac de tip BIG BROTHER la adresa VIETII PRIVATE - Razboi întru Cuvânt - Recomandari
Formular comentarii

* Pentru a deveni public, comentariul dumneavoastra trebuie aprobat de un administrator. Va rugam sa ne intelegeti daca nu vom publica anumite mesaje, considerandu-le nepotrivite, neconforme cu invatatura ortodoxa sau nefolositoare sufleteste. Va multumim!

Rânduială de rugăciune

Carti

Documentare