Principiile Yogyakarta: AGENDA RADICALA A LOBBY-ULUI HOMOSEXUAL/ Ideologii anti-viata: FAMILIA FARA COPII/ Elvetia vrea imn national FARA DUMNEZEU/ Canada: conditia pentru a practica avocatura: ACCEPTAREA CASATORIILOR HOMOSEXUALE

21-08-2013 14 minute Sublinieri

g9510.20_Childfree.Cover

  • Cultura Vietii:

Încercare eșuată de adoptare a unui document radical al lobby-ului homosexual, la Adunarea Parlamentară a OSCE

Puțină lume din afara cercurilor politice știe că, din punct de vedere al dreptului internaționalașa-zisele „drepturi ale homosexualilor la căsătorie și filiație” (adică „dreptul la a întemeia o familie”) nu există, de fapt. Niciunul dintre instrumentele ratificate de statele lumii și având caracter obligatoriu (așa-numitul „hard law”) nu precizează nimic despre așa ceva. Declarația Universală a Drepturilor Omului, Pactul Internațional cu privire la Drepturile Civile și Politice, Convenția Europeană a Drepturilor Omului, Cartea Drepturilor Fundamentale a Uniunii Europene sau alte instrumente regionale nu pomenesc nimic de vreun drept al homosexualilor la căsătorie; ba dimpotrivă (tot așa cum nu amintesc nimic de avort, ci despre dreptul la viață al copilului nenăscut).

Propaganda lobby-ului homosexual „pentru respectarea drepturilor” se întemeiază doar pe intimidare, minciună, înșelătorie și șantaj politic prin pervertirea limbajului tratatelor internaționale. Când mai auziți în timpul vreunei discuții „este dreptul nostru” puteți să întrebați „și unde scrie asta?” Veți fi surprinși să constatați că, dincolo de fardul propagandei învățate pe de rost la seminariile Accept nu se află nimic altceva decât… confuzie.

Conștienți de această hibă în mod normal de netrecut, grupurile de presiune homosexuale încearcă să o suplinească prin intermediul Curții Europene a Drepturilor Omului (vezi de ex. cazul X c. Austria) și al organismelor din care izvorăște așa-numitul „soft law”, adică organismele cu decizii neobligatorii, precum Consiliul Europei și Organizația pentru Securitate și Cooperare în Europa (OSCE). Astfel, prin rezoluții repetate, propagandiștii homosexuali speră la întărirea curentului politic favorabil lor și continuă remodelarea legislațiilor naționale conform agendei distructive proprii și care, în mod cert, nu servește de fapt homosexualii, ci doar interesele unor cercuri de putere neo-marxiste.

Cel mai recent exemplu al acestei tactici perfide este tentativa de adoptare în reuniunea OSCE a Principiilor de la Yogyakarta. Acesta este cel mai radical document al lobby-ului homosexual – suprimă libertatea de expresie, libertatea religioasă și desființează familia. Marea problemă a autorilor este însă că acest document nu este recunoscut de nimeni (adică, de niciun stat) cu excepția celor care l-au scris și ca atare nu are nicio putere juridică. Iată pe scurt câteva probleme cu Principiile Yogyakarta.

Pe 29 iunie a.c. a avut loc la Istanbul reuniunea Comitetului permanent al Adunării Parlamentare a Organizației pentru Securitate și Cooperare în Europa, OSCE *.

_____________

* Organizația pentru Securitate și Cooperare în Europa (OSCE) este o organizație internațională pentru securitate. Se concentrează asupra prevenirii conflictelor, administrării crizelor și reconstrucției post-conflictuale. Este formată din 57 de țări participante din Europa, Mediterană, Caucaz, Asia Centrală și America de Nord, acoperind întreg spațiul emisferei nordice. Adunarea Parlamentară și Consiliul Ministerial sunt organismele de decizie ale OSCE. Comitetul permanent constă din șefii delegațiilor naționale în Adunarea Parlamentară și din membrii birourilor (comisii de specialitate). Rolul acestuia este să pregătească și să conducă lucrările Adunării Parlamentare între sesiuni.

___________

Subiectele aprobate pentru dezbaterea ce va avea loc în timpul sesiunii anuale variază de la criza umanitară în Siria până la libertatea de religie în regiunea OSCE și de la schimbările climatice la adopțiile internaționale.

Patru puncte au fost respinse, neîntrunind voturile necesare din partea membrilor Comitetului permanent pentru a fi incluse pe lista dezbaterilor Adunării Parlamentare: situația din Kazahstan, kurzii din Turcia, drepturile omului în Rusia și Principiile de la Yogyakarta.

Puteți citi mai multe:

Primul care a vorbit subliniind pericolele ridicate de documentul liberticid și anti-creștin „Yogyakarta” a fost congressman-ul american Chris Smith (Republican), vechi prieten al României și unul dintre cei mai cunoscuți apărători ai copilului nenăscut și familia tradiționale dintre politicienii SUA. Au mai luat cuvântul și liderii delegațiilor din Polonia, Rusia, Italia și Armenia.

Iată transcript-ul câtorva extrase:

 „Îndemnăm liderii delegațiilor să voteze contra punctului 26 de pe lista suplimentară (Principiile Yogyakarta)

Statele Unite solicită respectuos membrilor Comitetului să nu aprobe – repet, să nu aprobe – punctul nr. 26, recunoașterea așa-numitelor Principii Yogyakarta.

Identitatea de gen / homosexuală / sexuală promovată de acestea sunt extrem de controversate și sunt deja subiect de profund dezacord între statele membre OSCE și alte națiuni ale lumii.

Documentul „Principiile Yogyakarta” nu are absolut nicio bază în legea internațională și nu a fost negociat de state. El contrazice acorduri OSCE deja existente asupra libertății religioase și a libertății de expresie.

Conform Principiului 29 al acestuia document, națiunile trebuie să stabilească noi proceduri „penale, civile și administrative” și sancțiuni pentru numeroasele pretinse „infracțiuni pe baza orientării sexuale și de gen, reale sau presupuse…”

Ce înseamnă acest lucru? Nimeni nu știe exact.

Însă, conform Principiului 18, de exemplu, oricine furnizează „tratament medical sau consiliere psihologică destinată să trateze orientarea sexuală și identitatea de gen” comite „infracțiuni de abuz medical. Așadar, dacă un membru al clerului consiliază o persoană privind identitatea de gen într-un sens care poate contrazice această stare, cel în cauză este pasibil de urmărire penală și poate fi sancționat cu amendă sau închisoare. Dorește Adunarea Parlamentară a OSCE să susțină așa ceva?

De asemenea, Principiul 21 statuează că drepturile religioase și de conștiință nu pot fi invocate de stat pentru a justifica legi, politici și practici care „discriminează pe baze de orientare sexuală.”

Cum va afecta acest principiu refuzul unei biserici, sinagoge sau moschei de a oficia căsătorii între persoane de același sex? Va fi considerat și aceasta drept o infracțiune?

Alte așa-numite principii – sunt 29 în total, cu 128 de puncte în care statele sunt obligate să acționeze într-un fel sau altul – includ nu doar recunoașterea, dar și promovarea fățișă a identității de gen prin strategii guvernamentale de asistență socială îndreptate către toate persoanelor care se confruntă cu „tranziții de gen.”

După adoptare, Principiul 24 nu doar că promovează adopția de copii pentru cuplurile homosexuale dar slăbește într-un mod semnificativ dreptul internațional actual. Convenția asupra Drepturilor Copilului statuează că „interesul superior al copilului” este criteriul călăuzitor în adopție, însă Principiile de la Yogyakarta erodează acest standard legal, transformând interesul superior al copilului în doar „unul din” criteriile primare.

Principiul 9 afirmă că orice persoană cu o auto-asumată „identitatea de gen” sau „orientare sexuală” care se face vinovată de o infracțiune privativă de libertate trebuie să „participe la decizia referitoare la locul de detenție potrivit cu orientarea sa sexuală și identitatea sa de gen.

Principiile 13 și 17 afirmă că statele trebuie să ia „toate măsurile legislative, administrative și de altă natură pentru a se asigura că asigurările de sănătate sau alte beneficii includ modificări fizice legate de identitatea de gen… statele trebuie să faciliteze accesul la modificările trupului” (adică la operațiile de schimbare de sex).

Așa-numitul Principiu 16 cere ca metodele de educație și curiculele „promovează orientarea sexuală și de gen”.

Documentul Yogyakarta ar încălca grav libertatea religioasă, a cuvântului și a conștiinței. Principiul 21 cheamă statele să reducă la tăcere pe acei care sunt fideli convingerilor tradiționale privind căsătoria și sexualitatea prin pedepse penale, civile și administrative.

De aceea, Statele Unite ale Americii solicită liderilor delegațiilor să li se alăture în votul contra punctului suplimentar 26 de pe agenda Comitetului.”

România a fost reprezentată de dna Rodica Nassar, deputată PSD. Nu cunoaștem votul dumneaei, însă din păcate în ultimii ani delegațiile UE votează în bloc după dictarea lobby-iștilor homosexuali.

Peru: Organizațiile de lobby pro-avort cer coborârea vârstei consimțămantului sexual pentru a-și putea vinde serviciile

O campanie a filialei peruane a organizației „Planned Parenthood” (cel mai mare business de avort și contracepție din lume – a se vedea date la final) pentru scăderea vârstei consimțămantului sexual la paisprezece ani este condamnată de Biserica catolică și de organizațiile de apărare a familiei, conform LifeSiteNews.com.

Filiala „Planned Parenthood” din Peru, Institutul Peruan pentru Paternitatea Responsabilă (INPPARES), este angrenată într-o campanie febrilă pentru a răsturna legea actuală care protejează minorii în fața abuzurilor sexuale ale adulților. Legea, adoptată în 2006, interzice raporturile sexuale cu adolescenții sub vârsta de 18 ani.

Pe lângă susținerea pentru amendarea legii, INPPARES a organizat o campanie de strângere de semnături pentru a răsturna legea la Curtea Constitutională. Reprezentanții ONG-ului susțin că au adunat peste 14.000 de semnături, cu ajutorul voluntarilor adolescenți, semnături care au fost depuse în susținerea acțiunii juridice, la începutul lunii aprilie.

INPPARES critică legea actuală pentru că împiedică adolescenții și partenerii lor sexuali să aibă acces la contraceptive și alte produse puse la dispoziție chiar de către organizație.

Însă obsesia grupului de lobby de a răsturna legea este motivată de creșterea afacerii de distribuție de prezervative în Peru, spune Carlos Polo, de la conducerea biroului latino-american al Institutului pentru Cercetarea Populației (Population Research Institute).

„Planned Parenthood apară această otravă deoarece este un mod de a-și lărgi potențialele piețe pentru contraceptive, a spus Polo pentru LifeSiteNews.com. Să incluzi minorii printre clienții înseamnă mulți dolari. Pentru ei nu contează dacă e bine pentru adolescenți să aștepte și să își amâne începerea vieții sexuale, asa cum este recomandat de știință și chiar de Națiunile Unite. Ce îi interesează pe ei este să caștige mai mulți bani.”

Inițiativa, a spus Polo, este „o scuză pentru a înlatura protecția adolescenților în fața violatorilor, proxeneților și pedofililor și ar putea transforma Peru într-o destinație pentru turism sexual, deoarece cu această lege adolescenții s-ar putea prostitua fără probleme.”

Încercarea grupului pro-avort este condamnată și de episcopii catolici din această țară. Înalții prelați acuză un potențial avantaj pentru traficanții de minori, ca și un îndemn la avort și alte vicii.

Măsura propusă va încuraja începutul precoce al vieții sexuale la minori, avertizează episcopii, ca și „o crestere a paternității iresponsabile, a avorturilor, accentuarea libertinajului și a promiscuității, apariția de noi situații de nedreptate, exploatare si abuz față de minori precum și pierderea valorilor necesare în formarea femeilor și bărbaților.”

Conferința Episcopală, prin vocea președintelui său, arhiepiscopul Salvador Piñero Garcia-Calderon, mai spune și că „aprobarea acestui proiect de lege va însemna un pas înapoi în protecția pe care guvernul le-o datorează minorilor care, în plus, sunt sub autoritatea părinților lor, lucru pe care această lege pare să îl uite și să îl relativizeze.”

Pastor evanghelic Humberto Lay, șeful Comisiei de Etică a Congresului (parlamentul peruan), a notat că „o fată de 14 sau 15 ani este foarte ușor de păcălit de un adult inteligent.”

„În ciuda schimbărilor culturale și a faptului că ‘deșteptarea’ sexuală este mai timpurie decât înainte, nu ar trebui să slabim sau să relaxam legile, permițând oamenilor cu rele intenții sau perverșilor să profite și să dea frâu liber instinctelor lor josnice”, a adăugat el.

_

* „Planned Parenthood” a fost fondat de Margaret Sanger (vezi articole în română), figură sinistră, promotoare a controlului polpulației, rasistă și eugenistă notorie. Sanger îi ura pe negri și pe săraci, considerându-i „gunoaie ale societății”.

Filosofia lui Sanger se poate concentra în acest citat: „The most merciful thing that the large family does to one of its infant members is to kill it.” („Cel mai milos lucru pe care o familie mare îl poate face unula din copiii săi este să îl omoare” – extras din cartea sa, Woman and the New Race – Femeia și noua rasă, 1922)

În ciuda repetatelor cosmetizări impuse de corectitudinea politică și de aversiunea față de eugenia „clasică”, urmare a nazismului, PP rămâne ce a fost destinat să fie: un organism de control al populației prin metode artificiale, cel mai mare furnizor de servicii de avort din America de Nord și poate din lume.

Filiala românească a PP este Societatea de Educație Contraceptivă și Sexuală (SECS).

sigla

ALIANTA FAMILIILOR DIN ROMANIA

Str. Cetatea Ciceiului nr. 23, sector 6, Bucuresti

Tel. 0745.783.125 Fax 0318.153.082

www.alianta-familiilor.ro

office@alianta-familiilor.ro
15 august 2013

O NOUA VIZIUNE- FAMILIA FARA COPII

O noua forma de deconstructie a familiei bantuie prin lume: familia fara copii. Acum 4.000 de ani cind s-a scris pentru prima data in istorie despre familie, ea a fost conceputa ca si un contract de casatorie intre barbat si femeie, cu intentia de procreare. Primele legi ale umanitatii au fost devizate sa protejeze cuplul casatorit si copiii care au rezultat din ea. In alte cuvinte, familia era inteleasa ca si casatoria legitima intre barbat si femeie, plus copiii proveniti din ea. In ultima decada observam respingerea agresiva a acestei definitii, un subiect despre care scriem des. Fie ca e vorba de casatorii intre persone de acelasi sex or intre persoane multiple, ele toate deviaza de la intelesul original al familiei si casatoriei.Tot in ani recenti s-a coagulat inca o noua viziune a familiei – familia fara copii, un subiect despre care inca nu am scris.

Alegerea subiectului de astazi a fost determinata de publicarea la inceputul lunii in Time Magazine a unui articol de fond intitulat The Childfree Life: When having it all means not having children”. (“Viata fara copii: cind a avea totul inseamna a nu avea copii”) Articolul a facut valuri in publicatiile de limba engleza si il aflati aici: http://www.time.com/time/magazine/article/0,9171,2148636,00.html] Titlul e sugestiv si discuta una din dimensiunile noii ideologii de familie – familiile fara copii.

Viata e frumoasa la 40 de ani pentru cei care nu au copii, incearca sa convinga articolul. La 40 de ani barbatul si femeia inca sunt sanatosi, in plina ascensiune profesionala, plini de vigoare si increzatori in sine. La 50 de ani viata le suride chiar si mai mult. Sunt impliniti profesional, au atins apogeul venitului, sunt fara datorii, sunt si mai confidenti. Se gandesc sa se pensioneze mai devreme, sa ia vacante exotice in tinuturi indepartate, sa-si cumpere un iaht, masini de sport, sa petreaca mai mult timp impreuna ca si cuplu. Daca ar fi  avut copii pe parcursul vietii nu ar fi ajuns aici, spune articolul din Time. Caci pentru a creste un copil pina la varsta de 18 ani in America inseamna investitii de 234.000 de dolari, pe linga celelalte investitii: timp, rabdare, sacrificii personale. Ori cu acesti 234.000 de dolari ai putea sa-ti implinesti viata si mai bine. La doi copii asta ar insemna un efort financiar dublu, duble investitii de timp, rabdare si nervi. Se merita? Categoric nu, concluzioneaza domnisoara Lauren Sandler, autoarea articolului.

O ideologie anti-viata, antifamilie, anti-copii

Toate ideile acestea stranii pornesc de la notiunea eronata ca ne ingramadim prea multe fiinte umane pe aceasta planeta finita in resurse si potential. Ea denota zgarcenia generatiei contemporane care dispretuieste trecutul, se gandeste doar la ziua de azi, si nu priveste spre viitor. Generatia care gandeste asa isi are ideologii ei. Unul dintre ei, astazi batran, a facut valva in anii 60 cu o carte care a facut inconjurul lumii in scut timp – Population Bomb (“Bomba populatiei”). Autorul e Paul R. Ehrlich, actualmente profesor de biologie in Departamentul de Biologie la Stanford University in California. Cartea lui a pus frica in oamenii politici din ziua lui facindu-i sa creada ca societatea globala se afla la marginea unei prapastii din cauza exploziei demografice de dupa al Doilea Razboi Mondial. Ehrlich i-a motivat sa adopte politicile anti-umane si anti-natalitate din anii 70 ale caror efecte se simt si azi.

In ianuarie anul acesta Paul Erhlich si sotia lui Anne H. Ehrlich au publicat un studiu controversat, intitulat Can a collapse of global civilization be avoided? (“Poate fi evitat un colaps al civilizatiei globale”?), in Proceedings of the Royal Society din Marea Britanie. Concluzia celor doi este ca suprapopularea planetei este factorul principal care amenita un colaps al civilizatiei la nivel global. Spun sotii Ehrlich: “Environmental problems have contributed to numerous collapses of civilization in the past. Now, for the first time, a global collapse appears likely. Overpopulation, overconsumption by the rich and poor choices of technologies are major drivers; dramatic cultural change provides the main hope of averting calamity.” (“Problemele de mediu au contribuit la colapsul numeroaselor civilizatii in trecut. Astazi, pentru prima data, un colaps global apare posibil. Suprapopularea, consumul excesiv al celor bogati si adoptarea de tehnologii nepotrivite sunt factorii principali. O schimbare culturala dramatica e speranta principala pentru evitarea calamitatii”.) [Textul integral al studiului poate fi citit aici: http://rspb.royalsocietypublishing.org/content/280/1754/20122845.full.pdf]

Ehrlich ne spune ca toate civilizatiile trecute care s-au prabusit au fost limitate geografic. In contrast, zice el, pentru prima data in istorie se poate vorbi despre posibilitatea ca intreaga societate globala sa se prabusasca. Factorii principali sunt suprapopularea planetei si consumul excesiv al resurselor ei. Pentru a tine in viata pe cele 7 miliarde de fiinte umane care ocupa planeta la ora actuala, zice Ehrlich, e nevoie de inca o jumatate de planeta pe linga cea in care locuim. Cu fiecare fiinta care se naste, gradul de deteriorare al planetei creste. Ce-i de facut, atunci, intreaba el? Printre sugestiile oferite e si aceea a reducerii drastice a populatiei. Pentru asta e nevoie de o schimbare in gandirea oamenilor, zice Ehrlich: “widely based cultural change is required to reduce humanely both population size and overconsumption by the rich. … The industrial revolution set civilization on the road to collapse, spurring population growth, which contributed slightly more than overconsumption to environmental degradation. Now population combined with affluence growth may finish the job.” (“schimbari culturale radicale sunt necesare pentru a reduce uman nivelul populatiei si consumul excesiv al celor bogati … Revolutia industriala a plasat civilizatia pe o traiectorie a colapsului, generind cresterea populatiei, care a contribuit mai mult decit consumul excesiv la degradarea mediului. In prezent, populatia in combinatie cu afluenta probabil ca vor cauza colapsul”.) 

O alta sugestie a profesorului Ehrlich este acordarea de “drepturi depline femeilor”, deoarece, spune el, in societatile unde femeilor li se acorda “drepturi depline” ele au copii mai putini, ori de loc, si asta ajuta la incetinirea natalitatii. In plus, accesul la avort si contraceptive, zice el, trebuie facilitat. In ani recenti profesorul Ehrlich a promovat avortul selectiv in favoarea baietilor, din acelasi motiv: cu cit sunt mai putine femei pe planeta, cu atita natalitatea va scadea.

Cultura Moderna – O Cultura Anti-Copii?

Cu putini ani in urma un proeminent medic italian a publicat un editorial in care descrie una din constatarile lui din consilierea cu cupluri: cuplurilor moderne le este teama sa faca copii. In generatia tinara, zice el, s-a inpamintenit ideea ca standardul de viata descreste cind se ivesc copiii in familie. Si rezultatele acestor doctrine se vad. In mai 2010 la o conferinta a episcopilor italieni s-au facut niste constantari ingrijoratoare: Italia se sinucide. Mai mult de jumatate din familiile italiene la vremea aceea nu aveau niciun copil.Jumatate din familiile cu copii au doar unul singur iar cealalta jumatate are 2 copii. Doar 5.1% din familiile italiene au 3 sau mai multi copii. http://www.zenit.org/article-29396?l=english

Ideologia anti-umana e  intilnita mai pregnant la statul asistential (asa numitul “nanny state”) unde totul se reduce la bani, bani si bani: cat costa sa aduci fiinte umane pe lume, cat costa sa le intretii, cat costa sa le educi, cat costa se le platesti pensiile la batrinete? Costul e o obsesie pentru nanny state. Costurile scad daca se nasc mai putini copii si oamenii mor mai devreme. Marea Britanie e un exemplu tipic al acestei obsesii. Anul trecut Marea Britanie avea 120.000 de familii problema (“problem families”), prin care se intelege familii cu copii multi. Dintre aceste 120.000 de familii 20% aveau peste cinci copii. Statul britanic cheltuieste anual 9 miliarde de lire sterline pe familiile problema, acordindu-le beneficii, ingrijire medicala, ori pentru rectificarea problemelor de comportament al copiilor. O membra a cabinetului britanic a afirmat anul trecut ca femeilor cu multi copii ar trebui sa le fie rusine pentru ca au multi copii, adaugand ca de fapt copiii din familii mari au cauzat revolta tinerilor britanici din 2011. Femeile cu multi copii trebuie sa inceteze sa mai gesteze, zicea ea. [Articolul poate fi citit aici: http://www.telegraph.co.uk/news/politics/9416535/Problem-families-have-too-many-children.html]

Atitudinile anti-natalitate sunt deseori intilnite si la academicieni. In ani recenti un profesor auatralian a lansat idea unei taxe speciale (numita “ecological tax” adica “taxa de mediu”) pe familiile cu mai mult de doi copii. 

AFR va recomanda: Celor pasionati de subiectul suprapopularii planetei le sugeram recenzia cartii recent publicate a lui Danny Dorling Population 10 Billion.  Recenzia a fost publicata in publicatia britanica The Guardian pe 5 iulie. [http://www.theguardian.com/books/2013/jul/05/ten-billion-stephen-emmott-review/print] 

sigla

Buletinul informativ al Aliantei Familiilor din Romania/ Nr. 249, 20 aug 2013

Homosexualii, suparati ca nu mai pot racola copiii. Acum cateva saptamani, Rusia a adoptat o lege care interzice propaganda homosexuala la adresa copiilor. Activistii homosexuali din Rusia si din alte tari s-au suparat tare, ceea ce arata ca ei chiar intentioneaza sa promoveze acest stil de viata in fata copiilor. Este de inteles: fara o rata de inlocuire prin racolare, numarul homosexualilor ar scadea in mod natural (boli…) si “minoritatea” ar disparea. Supararea lor e atat de mare, incat nu se dau in laturi de la minciuni si dezinformari prin presa lor, in care numesc legea rusa anti-propaganda drept “lege anti-gay”, ca si cum legea ar interzice homosexualitatea.

Demografie – Populatia Germaniei scade. Ultimul recensamant al populatiei arata ca Germania a pierdut 1,5 milioane de locuitori. Pana in 2060 va mai pierde 19% din populatia actuala si va scadea la doar 66 de milioane de locuitori (link).

Familia traditionala – Inamic economic. Un parlamentar britanic afirma ca familia traditionala e inamicul economic al Candva Marii Britanii. De ce? Pentru ca statul investeste mult in ea (link).

Paradox croat. Cetatenii Croatiei au adunat 750.000 de semnaturi pentru un referendum de protejare a casatoriei. Marile partide politice din Croatia sunt impotriva si au lansat un proiect legislativ al lor de legalizare a parteneriatelor homosexuale (link).

Eveniment unic. Pentru prima data, fostii homosexuali (ex-gays) au tinut o parada a lor. A avut loc pe 31 iulie in Washington (link).

Fostii homosexuali sunt discriminati. Saptamana asta se implinesc 50 de ani de la marsul lui Martin Luther King in Washington pentru drepturi civile. Un barbat de culoare, cantaret, fost homosexual care afirma ca Dumnezeu l-a scapat de homosexualitate, a fost initial inclus in programul de comemorara. Odata ce Administratia Obama a aflat ca s-a distantat de homosexualitate, l-a eliminat de pe lista participantilor (link).

Dreptul la viata pentru copaci. Ecologistii cer recunoasterea unui drept la viata al naturii (link).

Prostitutie – Elvetia. Zurich a lansat un program unic in istoria prostitutiei – servicii de prostitutie de tip drive-in. Civilizatie elvetiana? (link)

Familia e costisitoare. Studii recente din SUA arata ca a avea o familie in zilele noastre este o treaba tot mai costisitoare (link).

Scott Lively. Scott Lively e un pastor american care calatoreste in Lumea a Treia si atentioneaza asupra pericolelor miscarii homosexuale asupra societatii si familiei. Homosexualii ugandezi l-au dat in judecata, SUA acuzandu-l de crime impotriva umanitatii. Un tribunal federal din Boston le-a dat castig de cauza, afirmand ca mesajele impotriva homosexualitatii sunt o forma de incitare la ura impotriva homosexualilor care, la randul ei, e o “crima impotriva umanitatii care incalca dreptul international”. Este prima decizie de acest gen cunoscuta noua. Decizia judecatoreasca poate fi citita aici, iar afirmatia judecatorului o aflati la pagina 31 (link).

Drepturile omului – Cersitul e constitutional. Recent un tribunal din Michigan a declarat neconstitutionala legea care interzicea cersitul. Cersitul constitue o exprimate a libertatii personale protejata de constitutie, a zis tribunalul (link).

California – Legislatie pro-homosexuala. California a initiat un proiect legislativ care sa penalizeze organizatiile neguvernamentale care nu sunt de acord cu homosexualitatea. Aceste organizatii nu vor mai fi scutite de taxe (link).

Studiul homosexualitatii in China. Administratia Obama a alocat 2 milioane de dolari pentru studierea homosexualitatii in China. Studiul, deja in curs, e efectuat de University of San Francisco (link).

Homosexualii tot mai agresivi in bisericile americane. Articolul din The Atlantic discuta agresivitatea crescanda a homosexualilor in bisericile americane (link).

Interviu cu Ryan T. Anderson. Ryan T. Anderson, profesor la University of Notre Dame din Indiana, SUA, este unul din cei mai proeminenti intelectuali americani care pledeaza pentru familia naturala. Nu are nici macar 40 de ani, dar e un autor si vorbitor prolific. Va recomandam un recent interviu al lui (link).

Drepturile omului, dar drepturile parintilor? In ultimii ani, la populatia de culoare din SUA s-a proliferat numele Mesia pentru micutii baieti nou nascuti. Saptamana trecuta un judecator a amendat o familie de culoare pentru ca a dat acest nume copilului lor si le-a cerut sa il schimbe (link).

Australia – Casatorii homosexuale. Articolul alaturat discuta ultimele noutati privind incercarile de legalizare a casatoriilor homosexuale in Australia (link).

Surogat. Copiii nascuti prin mame surogat sunt discriminati. De multe ori nu li se permite nici macar sa-si cunoasca parintii biologici, ci doar parintii care s-au targuit cu cat si la ce pret sa-i aduca pe lume. Articolul alaturat discuta drepturile persoanelor nascute prin mame surogat (link).

Ateism. Articolul alaturat din CNN online cauta sa convinga ca generatia tanara e tot mai atrasa de ateism (link).

CEDO si libertatea religioasa. Va recomandam un articol de specialitate aparut in publicatia de jurisprudenta a Facultatii de Drept a University Erasmus din Amsterdam, privind libertatea religioasa si cum ea e protejata sau nu prin deciziile Curtii Europene a Drepturilor Omului (link).

Egalitatea intre sexe. Sondaje de opinie facute in SUA arata ca in 51% dintre familii, barbatii castiga mai mult decat femeile si sunt sustinatorii principali ai familiei (link).

Tinerii intarzie procrearea. Sondaje de opinie arata ca tinerii amana tot mai mult sa devina parinti. Motivul este conditia economica a tinerilor cupluri casatorite. Datoriile acumulate in anii studentiei, prioritatile profesionale si alte motive ii fac sa amane sa aduca copii pe lume (link).

Divort – Olanda. Olandezii se pricep sa faca bani. Un exemplu recent e divortul. Olandezii au lansat hoteluri profilate pe divort, numite “divorce hotels”, unde cuplurile stau o saptamana si se targuiesc, amical se presupune, cum sa-si imparta bunurile fara a ajunge la tribunal (link).

sigla

/Nr. 248, 13 aug 2013

Propaganda perversiunilor la ProTV? In ultimele zile s-a raspandit pe internet informatia ca ProTV pregateste o emisiune in care vor aparea doi homosexuali care vor sa treaca drept „cuplu” sau „familie”. Scopul emisiunii ar fi acela de a-i obisnui pe romani cu aceste perversiuni, facandu-i chiar sa le accepte. Reactia unor romani a fost initierea unei petitii impotriva acestei mizerii Credinta ajuta. Studiile sunt cvasi-unanime ca oamenii credinciosi sunt mai sanatosi, atat la trup, cat si la minte, decat oamenii fara credinta in Dumnezeu. Ultimul studiu e comentat in Wall Street Journal (link).

Ateismul ucide. Studii recent comentate in presa americana arata ca ateismul predispune la suicid. Studiile au fost facute pe subiecti din armata americana. In 2012 mai multi soldati americani s-au sinucis decat au murit in conflicte armate (link).

Elvetia fara Dumnezeu. Recent, Elvetia a anuntat ca isi va modifica imnul national. Motivul: se mentioneaza prea des numele lui Dumnezeu si ii „ofenseaza” pe atei (link).

SUA – Atei nemultumiti. Ateii din SUA cer guvernului Obama sa elimine referintele lui Abraham Lincoln la Dumnezeu mentionate in pasapoartele americane (link).

Atei Pro-Vita. Exista si atei pro-vita si impotriva avortului. Aflati ce-i motiveaza sa fie pro-vita (link).

Persecutia crestinilor in lumea musulmana. Raportul lunar (pe mai 2013) privind persecutia crestinilor in tarile musulmane il aflati aici. Raportul e publicat lunar de Gatestone Institute (link).

Trafic de femei. Zilnic, 38.000 de femei sunt vandute pentru casatorie, afirma comentariul dinWashington Post. In unele tari, ele sunt vandute si casatorite de chiar 60 de ori pana ajung la varsta de 18 ani. Una dintre sapte fete din lumea a treia se casatoreste pana ajung la 15 ani (link).

China – Avort. Articolul din The Economist discuta opozitia crescanda impotriva avortului fortat in China (link).

Surogat. Washingtonul intentioneaza sa legalizeze mamele surogat. Initiatorul proiectului este aceeasi persoana care a initiat legalizarea casatoriilor homosexuale in capitala americana. Comentariul alaturat expune motivele bine intemeiate de respingere a proiectului de legalizare a surogatului – e un proiect care exploateaza femeia si ii cauzeza probleme psihologice (link).

Spre eliminarea casatoriei? Acum cativa ani, lumea era ingrijorata de casatoriile si parteneriatele homosexuale. Una din consecintele noii culturi anti-casatorie este scaderea vertiginoasa a increderii tinerei generatii in aceasta institutiei multimilenara – in Candva Marea Britanie, numarul femeilor care prefera concubinajul casatoriei e in crestere (link).

Iadul canadian. Dupa 11 ani de casatorii homosexuale in Canada, efectele sunt tot mai clare. Cel mai recent: studentii care doresc sa faca Dreptul ori sa profeseze avocatura vor trebui, ca o conditie prealabila admiterii la universitate ori in viata profesionala, sa accepte casatoriile homosexuale (link).

Eugenism – Carolina de Nord. Intre anii 1920 si 1973 statul american Carolina de Nord a promovat un program agresiv de eugenizare si sterilizare a saracilor, femeilor cu multi copii, a celor mai putin inteligenti (“imbecili”), a celor nascuti bolnavi si a negrilor. Luna trecuta, statul Carolina de Nord a aprobat un buget de 10 de milioane de dolari pentru a le desp[gubi pe victimele acestui program anti-uman. Se estimeaza ca fiecare victima inca in viata va primi aproximativ 50.000 USD (link).

Proteste Pro-Familie in Franta. Protestele francezilor impotriva legalizarii casatoriilor homosexuale in Franta continua (link).

Violenta avortistilor. Un articol care descrie violenta crescanda in lume a avortistilor impotriva persoanelor pro-vita (link).

Restrictii avort in Europa. Un articol care listeaza restrictiile privind avortul in Europa, pe tari (link).

Drepturile maimutelor. Maimutelor trebuie sa li se acorde drepturi, pretinde australianul Peter Singer, profesor la Yale University din SUA (link).

Nu vrem „mania lui Dumnezeu”. Clerul presbiterian american, intrunit recent la o conventie, a decis sa elimine din imnonologia traditionala a bisericii lor referintele la “mania lui Dumnezeu”. Dumnezeu, zic ei, e dragoste, nu “manie”, si individul modern nu are nevoie de mania lui Dumnezeu (link).


Categorii

Avort, Cultura desfraului, Homosexualitate, Razboiul impotriva Bisericii/ crestinismului, Razboiul impotriva familiei / vietii/ copiilor

Etichete (taguri)

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Articolul urmator/anterior

Comentarii

38 Commentarii la “Principiile Yogyakarta: AGENDA RADICALA A LOBBY-ULUI HOMOSEXUAL/ Ideologii anti-viata: FAMILIA FARA COPII/ Elvetia vrea imn national FARA DUMNEZEU/ Canada: conditia pentru a practica avocatura: ACCEPTAREA CASATORIILOR HOMOSEXUALE

  1. Ceea ce mi se pare inspaimantator, este ca nebunia nu este izoloata, nu se limiteaza la o tara sau doua sau la un continent, ci pare sa cumnprimda lumea intreaga.
    Aproape peste tot in lume, indrcitii conduc guverne, conduc parlamente, fac legi, prezideaza tribunale, dau sentinte – si toate merg in sensul dracesc. Cred ca mai devreme sau mai tarziu, adevaratii crestini vor cobori din nou in catacombe, ca la inceputuri.

  2. 11. Cine e nedrept, să nedreptăţească înainte. Cine e spurcat, să se spurce încă. Cine este drept, să facă dreptate mai departe. Cine este sfânt, să se sfinţească încă.
    12. Iată, vin curând şi plata Mea este cu Mine, ca să dau fiecăruia, după cum este fapta lui.

    Vino, Doamne Iisuse!

  3. Multumim pt stiri ca sa zic asa. Totul e cu susu in jos. Binele erau si raul bine, iar normalul incepe sa devina anormal. Si totul daca se poate cu argumente stiintifice.Se potriveste la ce e scris mai sus http://traistacumerinde.wordpress.com/2013/08/17/cum-vreau-sa-imbatranesc/

  4. Va rog sa ma ajutati sa inteleg mai bine notiunea de “gen” ce se vrea a fi introdusa in legislatia noastra:
    Citez din Proiectul de modif a L202/2002:

    prin “gen” desemnam ansamblul format din rolurile, comportamentele, trasaturile si activitatile pe care societatea le considera potrivite pentru femei si, respectiv, pentru barbati”

    In contextul asta, ce inseamna “identitate de gen”, “discriminare de gen” etc?
    Multumesc!

  5. @Florin M

    In acest caz, ca si in toate cazurile in care se foloseste definitia identitatii de gen, ideea este ca a fi femeie si a fi barbat nu inseamna a avea trasaturi ce deriva din natura umana, ci din constructul social, din modul in care sunt definite social rolurile de femeie si barbat. Femeia nu este in mod natural mama, ci este pusa de societate sa fie mama intr-un anume fel, nu este in mod firesc sotie, ci joaca un rol de sotie samd. Asta inseamna, de asemenea, ca identitatea sexuala este, la randu-i, un construct social, nu un dat natural. Consecinta unei astfel de viziuni? E prea clara…

  6. iti foarte multumesc!

  7. Pe cei care sunt de alt gen ii inteleg pentru ca deja ei nu-si mai apartin. Sunt atat de subordonati celor cu codita, incat greu vor scapa, sunt efectiv stersi pe creier.Stiti ce nu inteleg eu? Nu inteleg oamenii normaLI, heterosexuali care nu vad nebunia unei asemenea viziuni. Am observat si in Romania noastra, urmatoarea problema: barbati inca mai avem, pentru ca majoritatea sunt impotriva ideii de homosexualitate, exceptie facand tinerii de 16-17 ani care se pare ca oricum nu stiu de capul lor. Problema nu sunt barbatii ci femeile, caci am numeroase prietene care ori nu sunt deranjate de casatoriile intre homo, ori sunt chiar pentru, cu o ardoare de zici ca le-a calcat cineva pe coada. Si e grav, pentru ca femeia naste si educa, deci atentie la ce va iesi de aici. Sa te duci la meetingul “libertatii” cu copilul dupa tine este strigator la cer. Ma intreb oare, spre a nu judeca pe cei din jur prea tare, eu as fi ajuns la fel daca nu m-as fi rasucit la un moment al vietii la 180 de grade? Fereasca Dumnezeu !

  8. @ Traista cu merinde

    “Problema nu sunt barbatii ci femeile …”

    Da, este foarte adevarat. Eu as spune ca femeile sunt intr-o proportie mult mai mare decat batbatii.

    Explicatia o gasim in Sfanta Scriptura.

    Pe cine a inselat diavolul si prin cine a intrat pacatul in lume? Pe femeie a inselat-o si prin ea a intrat pacatul in lume.
    Ce spune Sfantul Apostol? Spune ca femeia este mai usor de inselat decat barbatul, ca ea este mai supusa pacatului, ca prin ea a intrat pacatul in lume si nu prin barbat.
    Ne spune Sfantul Apostol ca femeia nu are voie sa vorbeasca duhovniceste, ci doar sa se invete.
    Sfintii Parinti spun ca femeile nu au voie nici macar in corul bisericii sa cante, decat daca sunt maici.

    Pentru aceasta spune ca femeia sa fie supusa barbatului ei, indiferent cate ar indura de la acesta.

    Dar poti sa te pui cu emanciparea femeii?

    Scopul propagandei de emancipare a femei a avut doua tinte:

    1. Scoaterea copilului din familie si educarea lui in institutiile statului;

    2. Atatarea mandriei la femei;

    Diavolul este mai destept decat noi oamenii si in plus, are o experienta de 7.500 de ani. Stie exact unde sa loveasca.

  9. @ sluga netrebnica
    Dap, sunt de acord ca chestia cu emanciparea femeii este o prostie folosita ca manipulare si in felul asta s-a atins scopul cu destramarea femeii dar pardon sunt femeie si dupa spusele tale ar trebui sa tac si cu atat mai putin sa scriu pe net tampenii.Ce sa fac unele tampenii poate nu sunt chiar asa de tampenii, iar la situatia cu emanciparea femeii s-a ajuns tot din cauza barbatilor care le bateau, nu le lasau sa invete sa scrie si sa citeasca si cate si mai cate nu indurau bietele femei si mai indura inca. Eu inteleg supunerea in dragoste, adica te iubesc si ma supun, ma iubesti si ma ocrotesti nu ma omori…Deci emanciparea femeii a pornit de la ceva bun si s-a inclinat balanta in partea cealalta ca acu au ajuns de ma enerveaza si pe mine care sunt femeie…

  10. @ Traista cu merinde

    1. ” … dupa spusele tale ar trebui sa tac …”

    Nu este vorba despre spusele mele, ci este vorba despre Cuvantul lui Dumnezeu. Daca ai fi citit Sfanta Scriptura ai fi stiut.

    2. “Deci emanciparea femeii a pornit de la ceva bun si s-a inclinat balanta in partea cealalta …”

    Nu este adevarat, Emanciparea femeii nu a pornit de la ceva bun. Emanciparea femeii a fost indelung gandita, pregatita si implementata pentru un scop rau.
    Acel minuscul procent de femei abuzate a fost folosit doar ca una din motivatiile manipulatoare.

  11. @ Sluga netrebnica

    1.Da dar sa nu uitam ca in vreamea Sfintilor Parinti ,doar barbatii aveau cu adevarat acces la cultura…deci era si normal ca ei sa vorbeasca,fiindca numai ei aveau informatie (dar si Duhul)necesar.Dupa opinia mea personala…nu mi se pare absolut nimic rau ca o femeie (culta si care cunoaste perfect Cuvantul Lui Dumnezeu) sa vorbeasca in fata publicului. Sfinti Parintii mai recenti nu mai sunt chiar asa “radicali” .

    2.Adevarat.Am putea spune ca “emanciparea” femeii a adus-o Iisus ,cand i-a oprit pe acei oameni sa arunce cu pietre in acea femeie desfranata:”Cine e fara de pacat sa arunce” .Iisus a ridicat femeia de la stadiul destul de umilitor din Vechiul Testament,a ridicat-o prin maica sa,Fecioara Maria .Nu sunt de acord ca prin “emanciparea” femei sa se inteleaga libertatea de a face avort,de a nu avea copii,de a avea o cariera profesionala si casatorie la 40 de ani,de amunci cot la cot cu barbatii prin mine ,constructii,politie etc sau (cum e la moda) dezbracarea la bustul gol,la “perfecta” egalitate cu barbatii.Insa sunt de acord ca sa urmeze cursurile si sa aibe o meserie,drept de vot etc.

    Iarasi nu mi se pare normal cu agresiunea femeilor din partea barbatilor,sau ideea ca ar fi mai reduse mintal(cei drept,creierul barbatilor difera de cel al femeilor,in sensul ca e mai capabil la anumite materii).

  12. @Sluga netrebnica

    Da,prin femeia a intrat diavolul,dar barbatul a fost influentat…si asa si este in realitate:barbatul poate fi usor influentat de femeia sa(in bine sau in rau).

    Dar ..dupa cum spuneam,Iisus a ridicat mult nivelul femeii in lume.Femeia este unica si barbatul este de multe ori de parte de sentimentele pe care aceasta le poate produce.Se stie ca adesea femeile sunt mai pioase ca barbatii si implica mai mult sufletul.

    In corul bisericii n-ar avea voi sa cant nimeni care cante numai ca sa arate ca are voce frumoase.A canta in cor este ceva solemn si este legat de voce,caci nu suntem la Opera.Nu stiu de ce nu ar avea voie ca si femeile sa cante….asa chiar nu am auzit-o.Am vazut in multe biserici ca,canta si femei.

    Cei drept,femeia este mai usor de inselat.Nu are voie sa invete duhovniceste? Atunci ce sa zica sfinte ca Sfanta Parascheva sau Xenia,Ecaterina etc ? Ele pot da lectii duhovnicesti tuturor si probabil ca multi calugari/calugarite i-au exemple de la ele.Si femeia (ca si barbatul) poate ajunge la masuri duhovnicesti foarte inalte.

    Deci…nu sunt de acord cu : “femeia sa taca” .Eu nu vreu o sluga ,ci un partener(desigur,din iubire) pentru mantuire.

    Parintele Arsenie Papacioc: “In Biblie zice ca femeia sa asculte de barbat,iar barbatul sa-si iubeasca femeia.Daca in cadrul casatoriei,barbatul nu-si mai iubeste femeiea(si asta se aplica si in caz de adulter),o bate etc…atunci sa nu mai asculte de barbatul ei(iar in caz de adulter,cred si divortul e permis)”.

    “Femeia sa asculte de barbat…dar numai de barbatul care e cu adevarat Capul Lui Hrisots”

  13. @ Emi

    “Deci…nu sunt de acord cu : “femeia sa taca”.

    “In corul bisericii n-ar avea voi sa cante nimeni care cante numai ca sa arate ca are voce frumoase.A canta in cor este ceva solemn si este legat de voce”

    Pai daca Sfantul Apostol prin care a grait Duhul Sfant spune sa taci, iar tu nu vrei si te revolti!

    Daca Sfintii Parinti spun ca femeile nu au voie sa cante in corul bisericii decat daca sunt maici, iar iar nu vrei sa asculti si iar te revolti!

    Oare tut ai ajuns la o masura mai mare a credintei decat a Sfintilor Apostoli si a Sfintilor parinti ai Bisericii noastre Ortodoxe?
    In mintea ta cazuta se pare ca da si se pare ca te-ai pus pe tine mai presus de Duhul Sfant.

    Asta a fost scopul suprem al emanciparii femeii si a fost un succes deplin. Atata putin mandria in femeie si vei obtine razvratire impotriva lui Dumnezeu.

  14. @ Emi

    “(iar in caz de adulter,cred si divortul e permis)”.

    Chiar Dumnezeu spune ca despartirea este permisa doar in caz de adulter. Dar nu mai ai voie sa-ti iei alt barbat si nici barbatul nu mai are voie sa-si ia alta femeie. Si asa trebuie sa traiesti pana la sfarsitul vietii.

    Sfanta Taina a casatoriei este valida o singura data in viata fiecarui om. Nu exista o a doua Taina a casatoriei.
    A doua casatorie este doar un pogoramant al bisericii si nu mai este o Sfanta Taina.

    Dar ce sa facem, este greu sa citim Sfanta Scriptura. In aceste conditii nici nu mai poate fi vorba despre citirea Pidalionului.

  15. @ Sluga netrebnica:

    O sluga netrebnica o poate certa si judeca pe o alta sluga cu vorbe de tipul: “in mintea ta cazuta…” s.a.? Oare numai femeia greseste cand se mandreste? Haideti sa punem punct aici disputelor si sa incercam sa ne vedem si pe noi, fiecare. Cu binecuvantare poate canta, fireste, si o sora in strana sau cor si asta se intampla. Fara binecuvantare nu e bine nimic.

  16. @ admin

    De acord.

    O singura precizare v-as ruga sa-mi permiteti.

    Nu exista binecuvantare in afara respectarii Canoanelor Bisericii Ortodoxe. In scurt timp s-ar putea sa vedem “binecuvantare” pentru “cununia” homosexualilor intr-o biserica ortodoxa.
    Sau, s-ar putea sa vedem “binecuvantare” pentru femeie preot.
    La fel am vazut si “binecuvantari” pentru slujbele impreuna cu ereticii.

    Sa avem grija oameni buni, ca putin cate putin, in ascuns, ni se schimba invataturile de credinta, dar se pastreaza ambalajul.

    Sa stam treji si sa nu ne lasam inselati, caci pe coperta va scrie tot “ortodoxie”, dar continutul cartii deja a inceput sa fie altceva.

    @ Emi

    Te rog sa ma ierti pentru tonul aspru si, cu toate ca nu prea am folosit blandetea, sper ca ai inteles cele ce am dorit sa-ti spun.

    Iisus Hristos Dumnezeul nostru sa ne miluiasca pe toti.

  17. @Sluga netrebnica

    E ok ! 😀 Oricum,ai dreptate…nu prea cunosc bine Scriptura caci am doar 15 ani.

    Dar totusi….atunci cum Sfinti Parinti mai recenti(sau chiar din zilele noastre) aveau pareri mai favorabile?

    Eu o tin una si buna: daca un barbat poate apara Ortodoxia printr-un discurs…asa poate sa faca si o femeie .Nicio diferenta.Si crede-ma…nu cred ca acesta este “un pacat” pe care DUmnezeu il va judeca(adica faptul ca femeia a aparat Ortodoxia,insa nu a ascultat porunca “sa taca”).

    Oricum,la urmatoarea vizita la duhovnic o sa-l intreb si aceste lucruri.Prin aceasta atitudine extrem de inchisa riscam sa pierdem foarte multi tineri,pericol vazut de foarte multi duhonici actuali ! Am dreptate…sau nu?

  18. @ Sluga netrebnica

    “In scurt timp s-ar putea sa vedem “binecuvantare” pentru “cununia” homosexualilor intr-o biserica ortodoxa.”

    Da ,ai dreptate,dar aceste situatii sunt diametral opuse de binecuvantarea pentru a canta in strana.A big diference.

  19. @Sluga netrebnica

    Din comentarii pareti o persoana ca varsta deja matura. Tinerii au nevoie de o atitudine deschise si iubitoare ,nu de restrictii imediate sau mai rau…sa-i dea afara din biserica. Desigur odata cu apropierea lor si luminarea Domnului ,deja acestia pot fi instruiti usor usor …si atunci sa vedeti ce schimbare radicala.Am nenumarati prieteni rockeri cu inele in nas,care(norocul lor) au dat de un calugar care nu i-a izgonit din manastire ,ci i-a incurajat sa vina.Deja dupa 2vizite era complet schimbat prietenul meu.

    Prea mi se pare ca faci sa para atat de grava ,asa zisa “nesupunere a femeii” .Dar,na…mai bine ne vedem de noi !:D

  20. @ Emi

    Tu sti ce zici.

  21. sluga netrebnica@

    “Sfintii Parinti spun ca femeile nu au voie nici macar in corul bisericii sa cante, decat daca sunt maici.”

    si

    “Nu exista binecuvantare in afara respectarii Canoanelor Bisericii Ortodoxe.”

    Va rog sa veniti cu canonul care interzice femeii sa cante in cor daca nu este maica. Nu putem sa interpretam nici canoanele si nici cele spuse de Matuitorul sau Sfintii Parinti asa cum ne place noua. Sa nu rastalmacim! Femeia in Biserica tace in sensul ca nu are voie sa predice, nu poate ocupa nici o dregatorie preoteasca, nu este hirotonita. Ea are un alt rol.
    Pe de alta parte, canoanele sunt date in scopuri precise si sunt niste linii directoare in Biserica si nu niste legi sau reguli rigide. Ele au fost intotdeauna aplicate fie cu iconomie fie cu acrivie de la caz la caz.
    In ceea ce priveste cantarea bisericeasca:

    “Parintii Bisericii au dispus ca rugaciunile din cadrul slujbelor bisericesti sa fie cantate doar de “cantaretii canonicesti” (adica oameni instruiti in acest sens), pentru a se pastra intru toate buna randuiala asa dupa cum a fost predanisita de Biserica primelor veacuri. Aceasta randuiala nu exclude insa dreptul si obligatia credinciosilor de a canta impreuna cu cantaretul bisericii respective imnele trecute in tipicul slujbei.” spune Pr. Prof. Dr. Nicolae Dura. Deci barbati si femei.

    -“Afara de cantaretii canonici care stau la strana si canta din cartile de slujba, nu se ingaduie altora sa cante in biserica, ca sa nu faca dezordine.” – Laod. 15.

    Dupa cum se vede acest canon specifica pentru ce nu se ingaduie altora sa cante – PENTRU CA SA NU FACA DEZORDINE.

    Din aceleasi motive de buna randuiala si pastrare a predaniei s-a dat si canonul urmator:

    -“Nu se cade sa se rosteasca in biserica cantari alcatuite de oricine, nici sa se citeasca din carti neaprobate de biserica, ci numai din cartile canonice ale Testamentului Vechi si Nou”. -Laod. 59.

    Aceste canoane au fost date mai ales pentru fixarea si uniformizarea ritului liturgic si pentru pastrarea bunei randuieli a slujbelor iar nu pentru a pune niste interdictii femeii sau altor credinciosi datorita unei anume stari de nevrednicie a lor care pare sa se insinueze. Asemenea rastalmaciri nu sunt bune.

    Iar acum sa ne intoarcem la Sf. Ap. Pavel: “Femeia in biserica sa taca”.

    Iata ce spune Parintele Cleopa in acest sens:

    “Parinte Cleopa, poate sa cante femeia in biserica? Unul canta Apostolul, altul citeste, altul vine la strana sa cante in cor. Este bine sau nu?

    – Apostolul Pavel, gura lui Hristos, spune: Iar femeia in biserica sa taca!”

    Probabil ca si dvs. ati citit aceste lucruri candva si v-ati oprit aici. Cu toate acestea iata ce spune Parintele Cleopa mai departe:

    “- Dar avem si cor mixt.

    – Daca este cor mixt de barbati si de femei si preotul ti-a dat voie sa canti, canta, ca lauzi pe Dumnezeu. Iar celelalte care n-au blagoslovenie sa cante, sa stea sa asculte, ca asa este lasat femeii in biserica, sa asculte, nu sa predice.

    – La noi corul este format din barbati si femei.

    – Asa este bine sa fie corul. Intr-o parte sa cante barbatii si intr-alta parte sa cante femeile raspunsurile. Dar daca sunt coruri mixte sa le conduca un preot sau dascal, cineva trebuie sa le conduca, pentru ca nu toti stiu sa execute cantari in biserica. Si daca este cu blagoslovenia preotului, este bine, pentru ca s-a aprobat de Sfantul Sinod in biserica muzica omofonica.”

    Deci nici vorba de intelegerea pe care o aveti dvs. cu privire la aceste lucruri. Nu ii este interzis femeii sa cante ci sa predice in biserica, iar asta ca una care nu are aceasta functie. Lucrul acesta este indiscutabil si aici sunt multe de spus si poate vom reveni.
    Cea care canta la strana, oricine ar fi, trebuie sa aiba binecuvantare si o va avea in principiu, in masura in care cunoaste randuielile si cantarile si daca va fi capabila sa faca ceea ce trebuie, daca este o buna crestina iar nu in functie de sex sau de conditia ei de calugarita sau mireanca. Desigur sansele ca o calugarita sa cunoasca toata randuiala cantarilor bisericesti sunt mult mai mari decat in cazul unei mirence si asta este unul din motivele principale pentru care calugaritele sunt preferate (ele fac si scoala in aceast sens), precum si faptul ca se afla sub ascultare. De asemenea, cantaretii bisericesti sunt de cele mai multe ori barbati, dar sunt si multe preotese sau alte femei care canta la strana si nu este nimic rau sau necanonic in asta pentru ca sunt situatii in care nu exista posibilitatea de a avea un cantaret bisericesc de profesie. In aceste cazuri nevoile si posibilitatile locului precum si priceperea persoanei aleasa sa cante la strana (fie ea si femeie) conteaza pentru a se asigura buna randuiala a slujbei iar, peste toate este binecuvantarea preotului.

  22. @ daniela

    Mi se pare foarte bun discursul dumneavoastra.

    Insa,ce parere aveti? Sunt pacate cele specificate de “Sluga netrebnica” mai sus si pentru care femeia va fi judecata?

    Am o alta intrebare: de ce Sfantul Ioan Gura de Aur era de acord cu sclavia,sconsiderand ca Dumnezeu le-a luat liberatea?Astfel de lucruri in zilele noastre sunt unanim respinse.

  23. @ daniela

    Te rog frumos sa ma ierti daca te-am suparat din cauza comentariilor mele anterioare sau te voi supara cu acest comentariu.

    Canoanele Sfintilor Parinti ai Bisericii ortodoxe spun foarte clar ca femeile nu au voie sa cante in biserica.

    Imi ceri sa vin eu cu acest Canon, cu toate ca, chiar tu ai semnalat acest Canon, in comentariul tau.
    Este vorba de Canonul 15 al Sfantului Sinod (Sobor) din Laodiceea.

    Eu tind sa cred ca din nestiinta si nu din dorinta de manipulare ai rastalmacit acest Canon.
    Caci si eu, ca toti ceilalti pacatosi, ma lupt din rasputeri cu mintea mea proasta, pentru ca intotdeauna gaseste “argumente logice” in favoarea justificarii ca ceea ce vreau eu si ceea ce cred eu este bine si este drept, incercand de fiecare data sa ma impinga spre hranirea celei mai mari patimi: mandria.

    Fiecare Canon are si talcuire, tocmai pentru a nu putea fi interpretat dupa mintea fiecaruia.
    Am sa redau mai jos intregul Canon, inclusiv talcuirea, pentru a nu mai exista dubii.

    “Canonul 15:

    Nu se cuvine mai mult decat canonicestii psalti cei ce se suie in Amvon, si cand canta de pe membrane (carte de piele), sa cante in Biserica altii oarecare.(sinod 6,75)

    Talcuire:

    Opreste Canonul acesta de a canta in Biserica fiestecine. Ci numai cantaretii canonicesti, ADICA CEI NUMARATI IN CLER, SI HIROTONITI la fiecare Biserica, care in Amvon se suie, si canta pe psaltichii de membrana sau de hartie, caci urmeaza neranduiala si hasmodie de ar canta cel neinvatat. Si dimpotriva buna randuiala, daca canta randuitii psalti. Vezi si Canonul 75 al Sinodului 6.”

    In primul rand, chiar din textul Canonului se poate vedea ca doar barbatii pot canta in Biserica si anume:

    “Ci numai cantaretii canonicesti…”

    Se refera strict la cantareti si nu la cantarete, nici macar la cantareti si cantarete. Si nu este vorba despre o “scapare” in modul de formulare, pentru ca toate aceste Canoane au fost intens dezbatute in Sinoade, sub directa indrumare a Sfantului Duh.

    Deci, dupa cum se poate intelege foarte clar, fara nici-un dubiu, doar barbatii au voie sa cante in Biserica, “ADICA CEI NUMARATI IN CLER, SI HIROTONITI”.

    Femeile nu pot fi numarate in clerul Bisericii si nici hirotonite.

    Iar pentru barbatii numarati in cler si hiroroniti la fiecare Biserica, pot canta doar aceia care au deprins invatatura cantarii canonice, tocmai pentru a nu se da prilej de “neranduiala si hasmodie” ci a se pastra “buna randuiala”

    As putea sa citez mai multe pasaje din Pidalion, care este Carma Bisericii Ortodoxe de pretutindeni si care cuprinde toate Canoanele Sfintilor Apostoli si ale Sfintilor Parinti de la Sfintele Soboare, dar cred ca acest citat este pe deplin edificator.

    In plus, pentru a intelege cat de cat aceste Canoane, este foarte important sa fie citit tot Pidalionul.
    Iar Sfintele Canoane nu sunt doar linii directoare, ci sunt Legi. Si inca au specificat Sfintii Parinti ca nici legile imparatesti, adica ale statului, nu pot fi mai mari ca acestea.

    Pentru cine a citit Sfanta Traditie a Bisericii ortodoxe, stie ca toate cantarile au fost acceptate din cauza unei parti a “norodului prost”, care se strangea prin Biserici doar pentru cantari.
    Este un compromis pe care Biserica l-a facut cu motivatia de a atrage cat mai multi mireni.

    Aceasta este o dovada a dragostei fata de “norodul prost” si de ingaduinta a Bisericii fata de neputintele oamenilor, incuviintand in unele locuri sa cante femeile, doar ca un compromis de a le atrage in Biserica.

    Acum, noi mirenii, barbati sau femei, cunoscand Sfintele Canoane, vom putea da dovada de dragoste si ingaduinta fata de Biserica lui Iisus Hristos si, stiind ca acest compromis este motivat doar de prostia si slaba credinta a norodului, sa incercam ,dupa putinta fiecaruia bineinteles, sa ne infranam macar putin aceasta pornire catre mandrie si catre placere si sa incetam a mai cere “drepturi duhovnicesti” pe care nu le avem?

    Eu cred ca putem incerca atat cat ne sta noua in pitinta ca oameni, iar Dumnezeul nostru Iisus Hristos, vazand macar un pic de vointa si de rabdare din parte nostra, va desavarsi ceea ce este peste puterile noastre.

    @ Emi

    La inceput, cei mai multi dintre ortodocsi am fost inflacarati si ravnitori peste masura in ale credintei, dar complet nestiutori.

    Cred ca cel mai bun inceput, in afara de mersul la Sfintele Taine ale Bisericii, ar fi citirea Sfintei Scripturi si a Sfintei Traditii Ortodoxe.

    Referitor la intrebarea ta:

    “34. Muierile voastre in Biserica sa taca; ca nu li s-a dat voie lor sa graiasca, ci sa fie supuse, precum si Legea spune.
    35. Iar de voiesc sa se invete ceva, acasa sa-si intrebe pre barbatii lor; ca rusine este muierilor sa graiasca in Biserica.”

    ( Intaia Epistola a Sfantului Apostol Pavel catre Corinteni – cap. 14 )

    Invataturi in legatura cu acest subiect mai poti gasi si aici:

    1Tim 2.11-12; 1Cor 11.3; Efes 5.22; Col 3.18; Tit 2.5; 1Pet 3.1; Gen 3.16;

  24. @sluga netrebnica:

    Inseamna oare ca manastirile de maici din toata lumea si de cand exista ele sunt necanonice? Sau ca noi riscam sa interpretam canoanele restrictiv, dupa mintea noastra?

  25. @sluga netrebnica:

    Manastirile de maici exista de cand exista monahism si sunt raspandite in toata lumea ortodoxa. Ele cu siguranta nu incalca acest canon si nici nu fac exceptie. Deci poate e ceva in neregula in modul in care il interpretam dupa mintea noastra. Apoi, in ortodoxie, canoanele nu sunt legi, ca in catolicism, unde a prevalat o conceptie juridica asupra Bisericii, ci principii de viata.

  26. @ admin

    Toata aceasta discutie a pornit de la un comentariu al meu, in care am spus ca femeile nu au voie sa cante in Biserica, decat daca sunt maici.

  27. @ admin

    Sfintii Parinti care au scris acestea spun ca sunt Legi. Dar exista o oarecare iconomie a Bisericii in cadrul acestor Legi, tocmai pentru a arata dragostea, mila si ingaduinta fata de neputiintele oamenilor.

    Din ce in ce mai multi oameni sunt impotriva Pidalionului, atat mireni cat si clerici.
    Si este cat se poate de normal. Odata cu trecerea timpului se imputineaza si credinta si in consecinta, cresc neputintele oamenilor.
    Din aceasta cauza, cei mai multi dintre noi respingem tot ceea ce contrazice si/sau condamna vietuirea confortabila in neputiintele noastre.

  28. @Sluga netrebnica:

    Da, a fost o discutie lunga, am uitat de unde a plecat, scuze.

    In ceea ce priveste Pidalionul, nu de la noi am spus ce am spus, ci de la aceiasi Sfinti Parinti. Biserica e spital duhovnicesc, nu este organizatie care reglementeaza juridic viata oamenilor.

  29. http://www.cuvantul-ortodox.ro/2009/07/22/cuv-seraphim-rose-cerule-ce-se-intampla-cu-oamenii-pur-si-simplu-actual-i/

    http://www.cuvantul-ortodox.ro/2009/07/23/cuv-seraphim-rose-si-lectia-esentiala-a-discernamantului-pur-si-simplu-actual-ii/

    http://www.cuvantul-ortodox.ro/2007/07/12/cuvinte-parintesti-pline-de-iubire-si-de-intelepciune-de-la-cuviosul-paisie-pentru-dreapta-socoteala-marime-de-suflet-si-nadejde/

    “Respectarea poruncilor ajuta, dar respectarea lor corecta, deoarece se poate ca cineva sa respecte poruncile, dar in mod gresit. In viata duhovniceasca este necesara dreptatea dumnezeiasca si nu aplicarea seaca a legii. Ii vedem si pe Sfintii Parinti cu cat discernamant spuneau sa se aplice sfintele canoane! Marele Vasile, cel mai sever Parinte al Bisericii, care a scris cele mai aspre canoane, citeaza un canon ce este valabil pentru un pacat, dar dupa aceea el insusi adauga: “nu cerceta timpul, ci felul pocaintei“. Adica, daca doi oameni fac acelasi pacat, duhovnicul, potrivit cu pocainta fiecaruia, unuia ii poate da canon sa nu se impartaseasca doi ani, iar celuilalt 2 luni. Se poate face chiar si atata diferenta (…)”.

    “Epitimiile sunt la discernamantul duhovnicului. Pentru cei care pacatuiesc cu raceala, duhovnicul trebuie sa fie aspru, fara sa cedeze. Pe cel care este biruit, dar se pocaieste, se smereste, cere iertare cu strangere de inima, il va ajuta cu discernamant sa se apropie iarasi de Dumnezeu. Asa au facut si atatia sfinti. Sfantul Arsenie Capadocianul, de pilda, ca duhovnic, de obicei nu dadea canoane oamenilor. Incerca sa-i aduca intru simtire, ca ei singuri, din marimea de suflet, sa ceara sa faca nevointa, milostenii sau alt fel de fapta buna”.

    Unii spun: “A, cutare duhovnic este foarte canonist. Foarte aspru! Este inteligent, are memorie buna, stie Pidalionul pe de rost“. Dar un duhovnic care aplica dupa litera canoanele cuprinse in Pidalion poate face rau Bisericii (..) Mai ales in vremea de astazi nu ajuta sa aplice cineva toata legea Bisericii cu o asprime fara discernamant, ci trebuie sa cultive marimea de suflet in oameni. Sa faca mai intai treaba buna in el insusi, ca sa poata ajuta sufletele, caci altfel va sparge capetele.
    Pidalionul se numeste pidalion (= carma), pentru ca indruma pe om spre mantuire, cand intr-un mod, cand in altul, precum face corabierul, miscand carma cand la dreapta, cand la stanga, ca sa scoata corabia la liman. Daca o va tine drept, fara sa o miste dupa cum este de trebuinta, va izbi corabia de stanci, o va scufunda si oamenii se vor ineca. Daca duhovnicul foloseste canoanele ca… bombardament, si nu cu discernamant, potrivit cu omul, cu pocainta ce o are acela etc., in loc sa vindece sufletele, le va omorit, sa ceara sa faca nevointa, milostenii sau alt fel de fapta buna.”

  30. @ admin

    Asa este, intocmai cum ati spus. Biserica este un spital duhovnicesc.

    Ca un ultim comentariu legat de aceasta discutie, dupa mintea mea proasta, as incerca o mica exemplificare.

    Sa nu ucizi, sa nu furi, sa nu curvesti …
    Acestea sunt porunci, deci Legi. Oare acestea reglementeaza juridic viata oamenilor!

    Teoretic da, caci tot teoretic, cei care s-au facut vinovati de incalcarea lor, nu se vor mantui, ci vor ajunge in iad.
    Dar istoria Bisericii noastre ne arata ca si dintre acestia s-au mantuit.

    Asa este si cu Legile Pidalionului, caci tot de la Dumnezeu sunt si acestea. Prin Sfintele Canoane Ortodoxe nu ne reglementeaza juridic viata, ci ne arata cat de bolnavi suntem, care este tratamentul catre insanatosire si mai ales, cum sa ne ferim de cursele viclene care ne duc la boala.

    Deasupra oricarui preot ortodox sta Iisus Hristos Dumnezeul nostru. Fiecare dintre noi poate sa-i spuna orice preotului, dar Dumnezeu care sta de fata intotdeauna si pretutindeni, stie exact ce-ai facut si care este masura pocaintei tale. El pune in gura preotului ce sa-ti spuna si astfel se implineste iconomia din cadrul acestor Legi.

    Daca Dumnezeu ne-ar osandi imediat pe toti cei care am pacatuit, atunci unde s-ar mai arata mila Lui?

    A fost o discutie lunga, dar spun Sfintii Parinti ca acolo unde sunt multi si multa sfatuire, indemnati fiind de cele bune si nu de cele viclene, Dumnezeu ingaduie ca la sfarsit sa fie roada buna.
    Eu asa cred ca a fost.

  31. Poate acest gand ne ajuta sa intelegem mai bine ce fel de porunci da Dumnezeu:

    Să luăm, de pildă, cele 10 porunci ale decalogului. Afară de “Cinsteşte pe tatăl tău şi mama ta, să-ţi fie ţie bine şi să trăieşti ani mulţi pe pământ”, nici una nu cuprinde motivare. Să nu ucizi, să nu furi, să nu fi desfrânat nu sunt atât imperative, cât constatări privind firea omenească. Voia lui Dumnezeu e rânduiala adevărată a firii noastre.

    http://www.cuvantul-ortodox.ro/2010/10/28/la-pomenirea-fericitului-martir-mircea-vulcanescu-primejdia-tradarea-duhului-de-cei-pusi-sa-l-apere-crestinismul-nu-i-o-doctrina-ci-o-viata/

  32. @ admin

    Ba toate cuprind motivari.

    Caci la ce este omul indemnat de la nastere si pana la moarte, decat catre mantuire.

    Dumnezeu ne spune despre poruncile care ziceti ca nu au motivare, ca cei care le incalca nu vor mosteni imparatia cerului.
    Toata Legea are o motivare.

    Nu zice sa nu curvesti ca nu este frumos. Ci spune sa nu curvesti caci nu vei mosteni Imparatia Cerurilor, ci vei merge in focul vesnic al iadului. Ce motivatie mai puternica va trebuie?

    M-am inselat asupra dumneavoastra. De cativa ani de cand sunt pe acest site am observat o impotrivire constanta si chiar crescanda fata de Pidalion.

    Ortodoxia nu poate fi slabanogita si inlocuita cu altceva decat in cazul ca se defaima si se desfiinteaza Sfanta Traditie, Canoanele Sfintilor Parinti.
    Caci fara Pidalion, ramanem la fel ca si sectarii. Doar cu Sfanta Scriptura interpretata in functie de directia necesara catre ecumenism, catre biserica mondiala a satanei.

    Asta este. Nu putem opri tavalugul acesta, caci este ingaduit de insusi Dumnezeu, pentru statornicia in necredinta si in pacatele noastre.

    Iisus Hristos Dumnezeul nostru sa ne miluiasca pe toti.

  33. @Sluga netrebnica:

    Fratioare, nu ti-e macar un pic rusine? Nu ai oarece bun simt? Dupa ce ca nu intelegi nimic, dovedind faptul ca nu ai macar o cultura generala ortodoxa, daramite o cultura a duhului si o intelegere duhovniceasca a normelor acesteia, nu faci altceva decat sa imparti anateme si sa arunci la gunoi pe oricine nu-ti confirma ideile tale GRESITE si in buna parte ERETICE pe care le ai despre Biserica. Asta nu ar fi atat de grav, daca nu ai avea rigiditatea asta inspaimantatoare, care te face sa fii total ireverentios inclusiv fata de un Martir ca Mircea Vulcanescu. Nu ai avut minima rabdare sa patrunzi intelesul cuvantului lui Vulcanescu, ci te-ai repezit sa dai cu el de pamant si cu noi alaturi de el. Ideea este ca poruncile lui Dumnezeu nu sunt legi in sens iudaic sau protestant (asa cum le intelegi tu), ci sunt descoperiri despre ce este firea umana asa cum a gandit-o Dumnezeu. In acest sens, omule, am afirmat ca sunt principii de viata canoanele. Ele sunt MULT MAI MULT decat niste LEGI, ele sunt VIATA.

    In ceea ce priveste Pidalionul, am fost printre foarte putinii care am atras atentia cum este facut praf intr-una din cele mai importante lucrari pe tema asta din ortodoxia romaneasca:

    http://www.cuvantul-ortodox.ro/recomandari/2009/08/10/mitropolitul-pavel-de-kirineia-spune-un-nu-canonic-rugaciunilor-in-comun-cu-heterodocsii/

    [2] O tratare de acest gen a Sf. Nicodim Aghioritul si a Pidalionului gasim si la noi in tara, in cartea ‘Canonul Ortodoxiei‘ elaborata de diac. Ioan I. Ica Jr. Atitudinea parintelui Ica este cu atat mai surprinzatoare cu cat, in trecut, se implicase in demontarea acuzelor si defaimarilor aduse Sf. Nicodim Aghioritul… Ceea ce surprinde la ‘Canonul Ortodoxiei‘ este faptul ca referintele normative – atat pentru metodologie cat si pentru judecatile de valoare afirmate – sunt aproape exclusiv de sorginte heterodoxa. Lipseste, practic, o bibliografie solida ortodoxa pe subiectul… canoanelor Bisericii Ortodoxe!

    Revenind la modul in care este descris Pidalionul si mostenirea Sf. Nicodim Aghioritul, parintele Ica jr. este de parere ca acesta reprezinta ‘juridizarea traditiei canonice in ortodoxia moderna’ (vezi pp. 124-126), proces prin care canoanele sunt ‘divinizate si dogmatizate in litera lor ca expresie a unei “legi divine”, a unui “drept divin”.’ Practic, se considera faptul ca acestor ‘canoane li se acorda statut de revelatie divina’. Pe baza unei abordari epistemologice dubioase in care se considera ca prin Pidalion se realizeaza o ‘ “epistemizare” si “juridizare” a traditiei canonice’, diac. Ioan I. Ica jr. ataca pozitiiile ‘pidalionistilor, adepti instransigenti ai unui “fundamentalism canonic” ortodox de inspiratie si sustinere monahala’ (p. 129).

    In schimb, sunt citate, ca o contrapondere a punctului de vedere ‘pidalionist’, punctele de vedere ale reformatorilor Bisericii Ortodoxe, conform carora, ‘spre deosebire de dogmele de credinta care sunt neschimbabile, canoanele sunt date pentru situatii istorice precise si ca atare trebuie sa corespunda evolutiei vietii exterioare a Bisericilor’. Mai mult, este citat in aceasta problema insusi S.S. Bartolomeu I, Patriarhul Ecumenic de astazi, pe atunci arhimandrit implicat inca de pe atunci – anii ’60-’70 ai sec. trecut – in pregatirile Marelui Sinod Pan-Ortodox, cu o teza de doctorat dedicata problemei codificarii canoanelor si in care se preconiza, printre altele, ‘radierea canoanelor inutilizabile din ratiuni istorice si practice, modificarea unor canoane potrivit viziunii ecleziologice actuale, armonizarea dreptului canonic cu prevederile religioase ale dreptului civil’ (p. 130).

    Practic, diac. Ioan I. Ica jr. opereaza o distinctie intre dogme si canoane, ultimele neavand decat un statut strict istoric. Prin acest lucru se ignora (deliberat?) realitatea si insemnatatea Predaniei, a Traditiei ca izvor si criteriu al Adevarului.

  34. @ Emi:

    Emi, felicitarile mele pt moderatie si intelepciune. La doar 15 anisori, nu e rau deloc! 🙂 Sper sa fie mai multi ca tine in generatia voastra. Simplitatea, moderatia, intelepciunea nu sunt usor nici de obtinut, nici de mentinut, asa ca…tine-o tot asa!

    In rest, simt nevoia unui scurt refresh pt cei care m-au innebunit cu vina Evei – de parca Adam era incapacitat si nu primise la randul lui porunca. Ia sa vedem un pic reactia celor doi la interpelarea Domnului:

    “Si i-a zis Dumnezeu: cine ti-a spus ca esti gol? Nu cumva ai mancat din pomul din care ti-am zis sa nu mananci?/ Zis-a Adam: Femeia pe care mi-ai dat-o sa fie cu mine, aceea mi-a dat din pom si am mancat./Si a zis Domnul Dumnezeu catre femeie: Pentru ce ai facut aceasta? Iar femeia a zis: sarpele m-a amagit iar eu am mancat.” (Facerea 3, 11-13)

    Cum a raspuns Adam? Aproape ACUZAND pe Dumnezeu! Cum a raspuns femeia? Prin relatarea simpla a faptelor si asumandu-si vina de a fi fost amagita.

    Cine a rastignit pe Hristos? Numai barbati! Cele mai grabnic ascultatoare ale Cuvantului Sau au fost femeile! Cele mai profunde dialoguri au loc cu femeile, primele care au venit cu curaj la Mormant si nu s-au ascuns de frica au fost femeile! Cele mai multe in Biserica sunt femeile, si cei mai ostili credintei sunt barbatii! Cele mai obisnuite cu sacrificul si umilinta sunt femeile, iar forta, puterea, razboaiele, tehnologia ucigasa sunt produsele unei lumi conduse cu precadere de barbati. Nemaivorbind ca PRIMA intre Sfinti este o Femeie!

    Sfintenia nu are legatura cu sexul, ci cu cantitatea de iubire din suflet. Pt femeie e mai usor sa iubeasca, pt ca iubirea pe care o mama o simte pt copilul ei reproduce, fie si in mic, intrucatva iubirea divina, fiind o iubire dispusa la orice sacrificiu de sine.

    Nu vreau sa starnesc discutii, dar nu pot sa ma abtin sa intervin cand vad cate prejudecati si cate interpretari limitate ne obtureaza vederea si ne fac sa mergem pe cai strambe, convinsi fiind ca sunt drepte.

    Si eu pot gresi, desigur, dar sunt unele deviatii pe care chiar si un om pacatos le poate observa, prea sunt departe de Duhul ortodox al iubirii crestine!

  35. http://www.cuvantul-ortodox.ro/2009/07/22/cuv-seraphim-rose-cerule-ce-se-intampla-cu-oamenii-pur-si-simplu-actual-i/

    http://www.cuvantul-ortodox.ro/2009/07/23/cuv-seraphim-rose-si-lectia-esentiala-a-discernamantului-pur-si-simplu-actual-ii/

    http://www.cuvantul-ortodox.ro/2007/07/12/cuvinte-parintesti-pline-de-iubire-si-de-intelepciune-de-la-cuviosul-paisie-pentru-dreapta-socoteala-marime-de-suflet-si-nadejde/

    “Respectarea poruncilor ajuta, dar respectarea lor corecta, deoarece se poate ca cineva sa respecte poruncile, dar in mod gresit. In viata duhovniceasca este necesara dreptatea dumnezeiasca si nu aplicarea seaca a legii. Ii vedem si pe Sfintii Parinti cu cat discernamant spuneau sa se aplice sfintele canoane! Marele Vasile, cel mai sever Parinte al Bisericii, care a scris cele mai aspre canoane, citeaza un canon ce este valabil pentru un pacat, dar dupa aceea el insusi adauga: “nu cerceta timpul, ci felul pocaintei“. Adica, daca doi oameni fac acelasi pacat, duhovnicul, potrivit cu pocainta fiecaruia, unuia ii poate da canon sa nu se impartaseasca doi ani, iar celuilalt 2 luni. Se poate face chiar si atata diferenta (…)”.

    “Epitimiile sunt la discernamantul duhovnicului. Pentru cei care pacatuiesc cu raceala, duhovnicul trebuie sa fie aspru, fara sa cedeze. Pe cel care este biruit, dar se pocaieste, se smereste, cere iertare cu strangere de inima, il va ajuta cu discernamant sa se apropie iarasi de Dumnezeu. Asa au facut si atatia sfinti. Sfantul Arsenie Capadocianul, de pilda, ca duhovnic, de obicei nu dadea canoane oamenilor. Incerca sa-i aduca intru simtire, ca ei singuri, din marimea de suflet, sa ceara sa faca nevointa, milostenii sau alt fel de fapta buna”.

    Unii spun: “A, cutare duhovnic este foarte canonist. Foarte aspru! Este inteligent, are memorie buna, stie Pidalionul pe de rost“. Dar un duhovnic care aplica dupa litera canoanele cuprinse in Pidalion poate face rau Bisericii (..) Mai ales in vremea de astazi nu ajuta sa aplice cineva toata legea Bisericii cu o asprime fara discernamant, ci trebuie sa cultive marimea de suflet in oameni. Sa faca mai intai treaba buna in el insusi, ca sa poata ajuta sufletele, caci altfel va sparge capetele.
    Pidalionul se numeste pidalion (= carma), pentru ca indruma pe om spre mantuire, cand intr-un mod, cand in altul, precum face corabierul, miscand carma cand la dreapta, cand la stanga, ca sa scoata corabia la liman. Daca o va tine drept, fara sa o miste dupa cum este de trebuinta, va izbi corabia de stanci, o va scufunda si oamenii se vor ineca. Daca duhovnicul foloseste canoanele ca… bombardament, si nu cu discernamant, potrivit cu omul, cu pocainta ce o are acela etc., in loc sa vindece sufletele, le va omorit, sa ceara sa faca nevointa, milostenii sau alt fel de fapta buna.”

  36. @ doroteea:

    Am fi preferat ca nu o femeie sa vorbeasca asa frumos pro domo, despre femei si asa negativ despre barbati. E pacat sa ne invartim la infinit in jurul aceluiasi razboi primordial al sexelor, in care fiecare cauta sa se indreptateasca pe sine acuzandu-l pe celalalt. Si riscul unei teologii usor feministe nu e absent. Iarta-ne, draga sora, dar sa nu raspundem unor extreme alunecand in alta… Multumim!

  37. Pingback: Mesajul unei mame crestine din Franta despre scoaterea termenilor “TATA” si “MAMA” din formularele administrative: NU SUNT “PARINTE 2″, CI MAMA COPIILOR MEI! - Recomandari
  38. Pingback: PARLAMENTUL EUROPEAN: ”sanse” mari sa se voteze pentru ”DREPTUL” LA AVORT, EDUCATIE SEXUALA OBLIGATORIE si eliminarea dreptului la OBIECTIA DE CONSTIINA - Recomandari
Formular comentarii

* Pentru a deveni public, comentariul dumneavoastra trebuie aprobat de un administrator. Va rugam sa ne intelegeti daca nu vom publica anumite mesaje, considerandu-le nepotrivite, neconforme cu invatatura ortodoxa sau nefolositoare sufleteste. Va multumim!

Carti

Documentare