“Icoana din clasă deranjează, pe când măştile cu draci şi vrăjitoare sunt bine venite! Închinarea la moaşte e dispreţuită, dar scheleţii desenaţi pe spinarea copiilor noştri ne amuză!”
Si anul acesta, şcolile se pregătesc intens pentru Halloween, punând în scenă carnavaluri, spectacole, piese de teatru, în timp ce părinţii se grăbesc să le pregătească celor mici costumaţia aferentă. Devenind demoni, vampiri, monştri, fantome, spiriduşi sau vrăjitori, copiii de toate vârstele şi de oriunde „se joacă” de-a moartea, cot la cot cu educatorii lor, şi nu oriunde, ci chiar în unităţile şcolare destinate, de altfel, formării caracterelor pe principii morale, şi nu deformării lor, sub influenţa unor împrumuturi străine de tradiţiile şi credinţa poporului român. Desigur, cele mai sinistre costume urmează a fi premiate, după principiul „cel mai hidos câştigă”.
Iată şi câteva exemple de concursuri şcolare: concurs terifiant între Frankenstein, Jack Spintecătorul, Dracula şi Cruella De Vil, concurs de înfăşurat mumia, concursul „Creează cel mai înfricoşător decor”, concurs de glume şi poveşti sinistre etc.Urmările participării celor mici la astfel de manifestări nu se lasă aşteptate.
„Anul trecut, după ce a participat la activităţile dedicate Halloween-ului, copilul meu a suferit un şoc atât de puternic, încât două săptămâni nici nu a mai putut merge la şcoală, având coşmaruri, noapte de noapte. Când i-am semnalat învăţătoarei ce s-a întâmplat, aceasta s-a arătat foarte nedumerită, considerând că vina îi aparţine… copilului, mult prea sensibil faţă de restul clasei!”,
povesteşte Daniela B, mămica unui copil de clasă primară.
Cât despre garderobă, oferta este mai mult decât generoasă. Pe tot parcursul lunii octombrie, supermarket-urile abundă în oferte care de care mai şocante, prin mesajul agresiv pe care-l transmit cumpărătorilor.
„Când am văzut articolele expuse într-o librărie din Piatra-Neamţ, destinate Halloween-ului, mi s-a făcut rău şi a trebuit să ies urgent afară”,
mărturiseşte Ana-Maria P., de profesie cadru didactic.
Într-adevăr, pe rafturi se găseşte toată garderoba unui film de groază, de la masca de monstru, costumele horror pentru băieţei, roba de fantomă, costumul de vrăjitoare gotică, costumul Dracula, roba demon, până la costumul lordului vampir, costumul cu schelet, costumul de diavoliţă sau costumul fetiţei zombie, cărora li se adaugă accesorii la fel de „prietenoase”: pânză de păianjen, pălărie de vrăjitoare cu cataramă, sabie, topor, mătură etc.
[…] Cine are interes ca în şcolile din România să se oficializeze celebrarea morţii şi a întunericului?Ce legătură poate exista între procesul de învăţămînt – axat pe instruirea şi educarea elevilor – şi o manifestare străină de identitatea poporului român, de valorile, cultura şi credinţa lui? Cum de am ajuns să ne bucure monstruozitatea, să ridicăm la rang de virtute cruzimea, oroarea, sadismul?
În contextul în care în Siria şi în alte părţi ale lumii creştinii sunt martirizaţi pentru credinţa lor, noi, românii, ne păgânizăm copiii de bunăvoie, îmbrăcându-i în ţinute care amintesc de practici demonice, fără nicio teamă că prin aceasta ne lepădăm de Dumnezeu. A duce copilul la împărtăşit şi apoi la petrecerea de Halloween, costumat în demon, reprezintă o blasfemie şi un sacrilegiu.
Neîndreptate şi fără a fi reconsiderate pe fondul principiilor creştine, ale moralei şi bunei-cuviinţe, aceste practici demonice vor avea consecinţe grele asupra noastră, a tuturor, pentru că niciun compromis cu cel rău nu rămâne fără urmări.
Iubiţi părinţi, cadre didactice şi alţi factori de răspundere implicaţi în acest fenomen morbid, v-aţi obişnuit ca, în loc de îngeri – care sunt copiii dumneavoastră – să vedeţi demoni şi monştri? Pentru astfel de practici pe care le-aţi susţinut şi în anii trecuţi şi pentru care vă pregătiţi, probabil, şi anul acesta, v-aţi spovedit vreodată? Aţi consultat duhovnicul asupra a ceea ce faceţi?
Iubiţi copii, aţi văzut vreodată îngeri? De cele mai multe ori, voi sunteţi îngerii noştri: în familii, pe stradă şi la şcoală. De ce vreţi să fiţi şi altceva decât îngeri? Unde mai sunt Doamne, Doamne şi îngeraşul păzitor, dacă voi vă implicaţi în asemenea grozăvii? Unde sunt dulceaţa din Sfânta Împărtăşanie, iubirea şi bucuria curată faţă de părinţi, de fraţi şi de ceilalţi copii? Părintele Arsenie Papacioc spunea că dracul este atât de urât, încât dacă l-ai vedea în adevărata hidoşenie, ai muri de o sută de ori. De ce vreţi să vă acomodaţi cu astfel de lume care se doreşte bântuită de monştri, uitând, dar şi sfidând pe Domnul Cel Preabun şi Preablând, Iisus Hristos, Care S-a făcut Prunc, ca voi, pentru a vă face copiii Lui Dumnezeu, ca şi El, şi pentru a vă izbăvi de cel viclean?În felul acesta, voi uitaţi şi de Maica Domnului, care se topeşte în rugăciuni pentru voi, spre a vă păstra curaţi şi nevinovaţi.
Poate fi vreo legătură înhtre Halloween şi învăţătura creştină? În niciun caz. „Lăsaţi copiii să vină la Mine, că a unora ca aceştia este Împărăţia Cerurilor”, zice Mântuitorul Iisus Hristos. (Matei 19,14)
Dorinţa cea mai sfântă şi mai profundă a oricărui om este să revină la inocenţa şi puritatea unui copil, la bucuria, gingăşia şi puterea lui de a crede, de a iubi şi de a ierta, de a uita pe loc răul ce i s-a făcut. Puterea inocenţei unui copil întrece cu mult capacitatea noastră de înţelegere, pentru că în spatele ei se ascunde iubirea Lui Dumnezeu.
Lăsaţi copiii să rămână ai Lui Dumnezeu. Dacă nu vrem să facem din ei sfinţi, măcar să-i ajutăm să nu devină proprii noştri călăi, aşa cum ne arată precedentul bolşevic şi cel comunist. Sfidarea şi refuzul credinţei vor conduce spre răsturnări mult mai grave decât cele prin care am trecut, pentru că răul de azi depăşeşte orice aşteptare şi orice măsură. Şi, aşa cum spune o vorbă populară, „Cine seamănă vânt, culege furtună”.
«30 de ONG-uri creştinopate vor interzicerea Halloween-ului din şcoli pe motiv că ar fi o sărbătoare satanistă care ar “leza sănătatea şi dezvoltarea armonioasă a copiilor”. Da, asta pentru că ameninţările cu arderea pe vecie în Iad la foc mic nu-i dezechilibrează deloc pe şcolari. » Este punctul de vedere al unei publicaţii româneşti de mare (!?) tiraj şi (din ce în ce mai) mică ţinută. E adevărat, e la modă să ne scuipăm credinţa în vreme ce alţii şi-o apără pe-a lor cu dinţii. E la modă să nu avem nici cele mai elementare noţiuni de Ortodoxie, dar să ne luăm un aer semidoct, scârbit şi suficient şi să proferăm împotriva „creştinopaţilor” „pupători de moaşte”. Icoana din clasă deranjează, pe când măştile cu draci şi vrăjitoare sunt bine venite! Închinarea la moaşte e dispreţuită, dar scheleţii desenaţi pe spinarea copiilor noştri ne amuză! Nu cunosc niciun creştin sănătos la cap care să creadă şi să-şi înveţe copilul că viaţa de dincolo înseamnă “arderea pe vecie în Iad la foc mic”, iar dintre atei, liber-cugetători şi alte specii de nefericiţi apărute în peisaj, nu cred că vorbeşte vreunul copilului despre iad şi rai.
Înghiţim mizeriile altora
E minunat că înghiţim aberaţiile altora pe stomacul gol şi cu mare bucurie, că terfelim tradiţiile, credinţele, obiceiurile şi sărbătorile noastre. E indicat să preluăm pe negândite şi să punem pe un piedestal ceea ce alţii au aruncat demult la gunoi, în tomberonul de dincolo de cortină.E bine că turnăm în noi tone de băuturi acidulate pline de pesticide, exportate de americani şi pe care ei nu le mai consumă de zeci de ani. E de aplaudat că ne îndopăm copiii cu hamburgheri de la restaurante care la noi sunt de lux şi în ţara de origine sunt pentru cerşetori şi oamenii străzii. Este extraordinar că ne învăţăm copiii să preţuiască sexul şi dezmăţul de Valentine’s day şi că uităm să îi învăţăm ce înseamnă iubirea, respectul, preţuirea celuilalt. Dar cel mai frumos e de halloween, când ne îmbrăcăm copii de până în 10 ani în draci, vampiri, monştri, vârcolaci şi vrăjitoare şi-i încurajăm să celebreze moartea, groaza, întunericul şi forţele răului în loc să îi încurajăm (în aceeaşi săptămână!) să dea un colac de pomană şi să aprindă o lumânare pentru cei dragi adormiţi din familie.
Proteste şi pretexte
În tot acest timp, copiii şi părinţii din Statele Unite şi Canada protestează vehement împotriva acestui surogat de sărbătoare, iar emisiunile de ştiri din aceleaşi ţări anunţă că se înmulţesc crimele, violurile, actele sataniste şi creşte consumul de droguri şi alcool. Dacă vor şi ai noştri baluri mascate, sunt mii de posibilităţi de a-i costuma fără a intra în sfera morbidului. Copiii noştri nu-l mai cunosc pe Făt-Frumos, n-au auzit de Ileana Cosânzeana şi de alte personaje din basmele care ne-au fermecat nouă, părinţilor şi bunicilor noştri copilăria, însă ştiu de halloween şi de obiceiuri străine şi de sufletul şi de tradiţia noastră. Iar noi, părinţi responsabili, protestăm faţă de predarea religiei în şcoli şi ne strâmbăm când se propune să avem zi liberă pentru o sărbătoare ortodoxă, deşi mulţi n-ar avea oricum în intenţie să calce pragul vreunei biserici în acea zi.
În zadar vă veţi plânge!
E trist, dragii mei, că citatul de la începutul articolului l-am găsit pe pagina web a unei învăţătoare. Ea e omul care ar trebui să modeleze frumos sufletele copiilor noştri, şi nu să le sădească umbre. Le sărut mâna mamei mele, soacrei mele, ambele învăţătoare, şi doamnei învăţătoare a copilului meu, care au lăsat să treacă această zi fără a-i da importanţă. Şi cu riscul de a deranja, vă invit să aveţi grijă cu ce hrăniţi sufletul copiilor dvs. Dându-le otravă, otravă veţi culege şi nu veţi avea dreptul să vă plângeţi!
Domnule Virgiliu Gheorghe, cum apreciaţi introducerea acestei sărbători pe agenda activităţilor instituţiilor de învăţământ din România?
În primul rând, cred că ar trebui să ne punem problema scopului, a sensului sau a beneficiului pe care îl va avea pentru educaţia copiilor români, pentru societate în ansamblul ei, promovarea manifestărilor Halloween. Aceasta pentru că pe parcursul istoriei, orice sărbătoare a jucat un anumit rol în cultura, în religia, în definirea identităţii şi viaţa popoarelor.
De pildă, sărbătorile creştine, contribuie la întărirea, la consolidarea relaţiei omului cu Dumnezeu, cu sfinţii şi evident cu întreaga învăţătură a Bisericii Creştine care are ca centru iubirea aproapelui, milostenia, fapta cea bună în general. Deci sărbătorile creştine trimit la modelul Dumnezeului-Om Hristos şi a tuturor care i-au urmat model de dragoste şi jertfă pentru ceilalţi.
Mai existau sărbătorile legate de ciclul natural al anotimpurilor agricole sau pastorale care erau oarecum neutre din punct de vedere moral, deşi imprimate de tot felul de superstiţii şi concepţii magice; avem, desigur, şi sărbătorile care celebrau evenimente istorice importante ale poporului respectiv care consolidau relaţia omului cu trecutul poporului său şi, nu în ultimul rând, sărbătorile păgâne dedicate tot feluri de zei. Acestea din urmă, având ca scop atragerea simpatiei a ajutorului zeului respectiv, erau marcate de tot felul de ritualuri prin care erau evocate actele fundamentale ale zeului, ca şi comportamentul moral sau social pe care acesta îl reprezenta în mod exemplar. Deci ca şi în creştinism, sărbătoarea închinării la aceşti zei readucea în conştiinţa oamenilor poruncile zeului respectiv, care uneori nu erau deloc morale şi inofensive. De pildă la sărbătorirea lui Dionisos se îmbătau şi se dedau orgiilor. Iar la alţi zei cum ar fi Baal, se aduceau jertfe copii cât mai mici, prunci.
Deci mie mi se pare că atunci când se introduce sau se promovează o sărbătoare – eveniment central în viaţa unui popor – este esenţial de investigat care este schimbarea pe care acesta o va aduce în mentalităţi, în raporturile sociale şi chiar în Weltanschauung-ul acelui popor.
Dar Halloween-ul este perceput ca un prilej de relaxare, de distracţie. Copiii se deghizează, se vizitează, primesc bombonele…
Aşa este promovat mediatic, dar cea mai mare parte a mass-media, s-a demonstrat din păcate în ultimii ani, nu are criterii etice, ci doar mercantile. Câştigul dictează morala. Iar Halloween-ul este un eveniment care anual creşte audienţa, deci câştigurile. Waldemar Sezer, profesor de informatică la Universitatea Sao Paulo din Brazilia observa că legile acestui mediu conduc la paradoxul că evenimentele cele mai grozave, moartea cea mai tragică sunt cele care cresc cel mai mult audienţa.Deci dacă media se întreţine prin horor şi divertisment, este de înţeles în această logică de ce promovează hallowen-ul în măsura în care o fac. Problema cea mai mare este aceea că instituţiile educaţionale nu înţeleg faptul că oricare sărbătoare vine cu o panoplie de elemente simbolice care generează anumite comportamente şi mentalităţi.
Deși pare o joacă, ca orice manifestare rituală, mimesisul are ca efect actualizarea și consolidarea unei relații psihologice între individ și realitatea mitologizată. Cercetările din domeniul fenomenogiei religiilor au demonstrat că pe parcursul participării implicării în scenariul mitului respectiv, individului chiar i se imprimă acele stării mentale sau sufletești care caracterizează persoanele mitologizate. E ca și cum s-ar produce un transfer de energie psihomentală între personajul mitologizat și subiect. Aceasta explică faptul că participarea la sărbătoarea Halloween induce o stare psihologică în care excitația și fascinația sunt asociate cu un sentiment de spaimă mai mult sau mai puțin intens în funcție de gradul implicării. În acest context individul în mod firesc urmează actele proprii personajelor în pielea cărora a intrat.
Așadar, dincolo de bombonele, este evident pentru oricine că imageria răului pe care o promovează Halloween-ul nu poate conduce decât la sporirea comportamentului violent, a infracţionalităţii şi a criminalităţii, adică faptele proprii duhurilor necurate pe care Halloween-ul le invocă.
Dar Halloween-ul a fost introdus ca sărbătoare chiar în Biserica Catolică, pentru a alunga spiritele rele, şi lucrul acesta îl cred foarte mulţi din cei care acceptă această sărbătoare. Cum vă explicaţi acest lucru?
În primul rând, este vorba de o sărbătoare celtică închinată prinţului morţii şi prietenilor lui, deci avem de-a face cu o sărbătoare păgână pe care probabil la un anumit moment Biserica Catolică a încercat să o îmblânzească suprapunând-o cu Sărbătoarea Tuturor Sfinţilor. Ea oricum nu avea valenţele de astăzi în trecut, şi chiar dacă în Biserica Catolică ea ar fi fost dezvoltată într-un sens compatibil cu cel din zilele noastre acesta nu este un argument. Când, adeseori, în mass-media se critică Biserica, se aduc în discuţie inchiziţia şi cruciadele sângeroase din unele locuri din lume, uitându-se că acest lucru a avut loc numai în catolicism, nu şi în Ortodoxie, şi numai într-o anumită perioadă de timp. Însă, paradoxal, când se doreşte promovarea unei sărbători cu evident caracter păgân ni se impune ca argument principal că este creştină, deci bună pentru că a fost recunoscută la un moment dat şi în Biserica Catolică.
Dacă Halloween-ul a fost ceea ce este astăzi în trecut nu ştim, însă oricum discuţia este lipsită de sens atâta timp cât Biserica Catolică, de ani de zile ca şi anul acesta se delimitează de manifestările acestei sărbători, atenţionând asupra caracterului magic şi malefic în ultimă instanţă al acestora. La fel a făcut în ultima vreme și Biserica Ortodoxă.
Şi privind alungarea spiritelor rele?
Este de bun simţ faptul că duhurile rele nu pot fi izgonite de alte duhuri rele sau de oameni care îndeosebi le invocă. Vrăjitorii nu se închină lui Dumnezeu, iar duhurile morţilor, ce pot face ele împotriva demonilor? Lumea lui Halloween este mai curând o lume infernală, deci prietenoasă duhurilor rele, locul în care acestea petrec şi se odihnesc.
Este vorba de o confuzie totală de ordin axiologic care ţine mai curând de ideologia relativizării adevărului. Ceea ce insinuează sărbătoarea în chip simbolic este faptul că duhurile rele ar putea conferi o putere asupra vieţii şi morţii, puterea de a stăpâni, de a produce durerea altora în mod evident o imagerie luciferică în care Lucifer este celebrat în mod disimulat.Faptul că Haloween constituie una dintre cele trei sărbători ale “Bisericii” lui Satan, spune totul. Mie mi se pare că avem de-a face cu o gravă problemă etică atunci când impunem în mentalul colectiv o sărbătoare, aceeaşi sărbătoare în care sataniştii aduc o închinare specială lui Satan, tocmai pentru că ei o recunosc ca fiind propria lor sărbătoare.
Unele costume sunt cu totul nevinovate, iar copiii nu ştiu nimic de coincidenţa despre care vorbiţi. În aceste condiții, cum i-ar putea vătăma sărbătoarea?
Coincidenţă ar fi în cazul în care costumele ar reprezenta pe îngeri şi pe sfinţi, iar sataniştii şi-ar asuma această sărbătoare, însă în momentul în care acestea închipuie pe vrăjitori şi demoni, duhurile fantomatice ale morţilor sau cine ştie ce monstru nu mai poate fi vorba de coincidenţă. Acest repertoriu vestimentar sau fantasmatic ţine evident de lumea lui Satan. Vătămarea poate că nu este evidentă la vârstele în care totul nu este decât o, să spunem, nevinovată joacă, dar perspectivele incubării acestei imagerii pe care copilul şi-o asumă nu sunt deloc inofensive.
Există o mulţime de studii desfăşurate în Statele Unite în care se arată că de Haloween cresc spargerile cu minim 25%, sporesc consumul de alcool şi droguri şi cresc rata criminalităţii. Într-un studiu realizat în Boston s-a constatat că, pe parcursul a patru ani, în noaptea de Haloween criminalitatea este mai mare cu 50% decât în toate celelalte momente ale anului.
De asemenea, privind perspectiva inofensivă pe care o au tinerii, relevant este studiul în care se arată că la întrebarea ce a-ţi vrea să faceţi în noaptea de Halloween, cei intervievați au ales, într-un procent de 80%, răspunsul “să omor un om”. Spiritul acestei sărbători este într-adevăr viu şi dictează nu înmulţirea binelui, a păcii şi a dragostei între oameni, de care lumea de astăzi se pare că are nevoie tot mai mult, ci un spirit malefic al lucrării răului dus până la uciderea aproapelui.
Toate aceste fapte cred că ar fi de ajuns ca să ne punem problema în ce măsură societatea românească, şcoala românească care se confruntă tot mai mult cu problema violenţei are nevoie de introducerea sărbătorii şi manifestărilor de Haloween.
Care apreciaţi că va fi viitorul “sărbătorii” Halloween în societatea românească?
Depinde foarte mult de noi, de fiecare dintre noi, pe fondul uriaşei confuzii axiologice în care s-a ajuns. Mai cu seamă părinţii care sunt interesaţi de educaţia şi viitorul copiilor lor ar trebui să conştientizeze şi să reacţioneze.Mijloacele mediatice nu ştiu în ce măsură vor ajuta la stoparea fenomenului, pentru că divertismentul şi violenţa aduc bani şi de asemenea, sărbătoarea aceasta procură câştiguri imense industriei de consum care este interesată direct să o promoveze. Şcoala românească însă nu ştiu ce alegere va face.
Ori va opta pentru o măsură raţională care ia în considerare argumentele şi cercetările pe care le-am citat anterior, refuzând să se mai implice în organizarea manifestărilor Haloween, ori va înclina să-și asume acest fenomen din ignoranţă sau sub presiunile seculare. În cel de-al doilea caz, nu ştiu cum va putea rezista în faţa opoziţiei a tot mai mulţi părinţi, a legii fundamentale a ţării şi a legislaţiei proprii Ministerului Educaţiei, care nu permit o educaţie contrară principiilor etice. Vreau să cred însă că va birui raţiunea.
Statistic vorbind, seara în care nu ar fi recomandat să te plimbi pe o stradă din Statele Unite sau Canada este cea de Halloween. În multe orașe numărul violențelor și crimelor se dublează, cu toată alerta forțelor de ordine.
Poate unii dintre noi privesc noaptea de Halloween ca un prilej pentru farse și carnaval. Dar fondul negativ ce încurajează manifestarea macabrului se constituie totodată în prilej pentru defularea unor stări emoționale negative, maladive. De ce aș cultiva acest obicei în rândul copiilor mei? De ce i-aș învăța să meargă în locuri nefaste unde delicvența peste ani probabil va fi în creștere?
Manipulare comercială
Cele mai vizibile campanii pentru Halloween sunt promovate și la noi, în primul rând, de lanțurile de supermarketuri. Scopul este ușor de ghicit: mai puțini bani în buzunarul meu, mai mulți bani în cel al corporației. Vrei să fii în „spiritul” Halloween, cumpără un costum pentru copilul tău, cadouri speciale, dulciuri sau măcar o lumânare în formă de dovlecel. Nu, mulțumesc!
Identitate și surogat
Săptămâna aceasta am sărbătorit ziua Sfântului Dumitru. Săptămâna viitoare vom avea sărbătoarea Sfinților Arhangheli Mihail și Gavril. Poporul nostru are o întreagă tradiție a sărbătorii consemnată etnografic de Simion Florea Marian sau Tudor Pamfile. Am ajuns să recunoaștem frumusețea iei românești de câțiva ani și o serbăm de Sânziene doar. Hora, simbolul satului românesc, nu se mai face aproape nicăieri în România. Șezătorile de iarnă poate doar în cătune ascunse prin Maramureș sau Bucovina.
Dacă dorim activități cu substrat frumos și de valoare pentru copiii noștri, avem de unde să alegem. Sunt sigur că prichindeii ar fi bucuroși să descopere tradițiile frumoase ale străbunicilor noștri. În Ungaria sau Grecia nu există licean care să nu cunoască două-trei dansuri tradiționale.
Simboluri
Vorbind cu o doamnă învățătoare, mi-a povestit despre încercările sale de cosmetizare a Halloweeenului. A încercat să înlocuiască „sărbătoarea morții” cu un Bal al Dovleacului în care să fie încurajată creativitatea copiilor.Problema este că părinții au cumpărat cele mai terifiante costume astfel că jumătate dintre copii au venit costumați în zombi și Dracula. Oricum am da-o, simbolistica acestei sărbători este o simbolistică funestă, a morții eterne.
Anti-educație
„Spiritul” Halloween încurajează jocul de roluri: pentru o seară copilul meu devine un personaj. Însă orice costum îți imprimă o stare și un anumit tip de comportament iar galeria de personaje propuse de Halloween este terifiantă, urâtă. Chiar dacă eu voi fi prinț, probabil voi fi în compania a cel puțin o duzină de vampiri. Cum a ajuns un asemenea joc să fie impus în școala românească, nu îmi dau seama…
Lipsa valorii
Un părinte argumenta într-o discuție că Halloweenul aduce un plus de imaginație în viața copiilor, că este bine să avem cât mai multă diversitate culturală.
Părerea mea este că recuzita de astăzi a Halloweenului este livrată de Hollywood. Eventuala țintă culturală a copiilor va fi probabil ultimul remake al filmului horror „Chuckie” sau „Saw”. Acestea vin oricum la pachet cu societatea de consum, nu cred că este cazul să le dedicăm o sărbătoare în școala românească. Distracția de calitate îndoielnică nu va aduce nimic bun în formarea copiilor.
Avea Cedry2k o vorbă : „Unii pierd drumul, alții bat potecile,/ Unii rup discotecile, alții bibliotecile.” Ce semănăm ca părinți, aceea vor culege copiii noștri.
Credință
Nu în ultimul rând, dacă suntem creștini ar trebui să fim conștienți că avem de-a face cu un exercițiu de putere al macabrului. Copilăria are o frumusețe imaculată. Să păstrăm frumos chipul copiilor noștri și aceștia ne vor mulțumi când vor fi mari. Să nu punem mască de demon copilăriei.
9 Commentarii la ““Sa nu punem masca de demon copilariei!” – SCOALA SUB ASALTUL HALLOWEEN: “Exercitiu de putere al macabrului”. NORMALIZAREA DEMONICULUI si PERVERTIREA MENIRII SPATIULUI EDUCATIONAL: “Cum de am ajuns sa ne bucure monstruozitatea, sa ridicam la rang de virtute cruzimea, oroarea, sadismul?””
Asa cum reiese din documentarul urmator, sarbatoarea pagana Halloween are niste dedesubturi mai putin cunoscute. Pe langa distractii si masti ( cu orientare pagana si satanista), cu aceasta ocazie se practica ritualuri satanice si sacrificii umane in numele necuratului. De aceea, cred ca aceasta sarbatoare ar trebui interzisa la noi.
Tratament naturist pentru arsuri (preluat de la un user de pe alt blog)
,,Reteta este urmatorea (cantitatile pot fi inmultite in functie de cat este de mare suprafata arsa) :
– 200 grame ceara de albine pura ! (de la apicultori care sa va garanteze ca nu exista nimic altceva in ceara decat ceea ce au produs albinele)
– 200 grame unt de vaca proaspat NESARAT (mama recomanda sa fie facut in casa din lapte proaspat)
– 200 ml ulei de floarea soarelui
– 2 cepe albe
Intr-un vas curat se pun impreuna la foc mic ceara, untul si uleiul. Cand se topesc toate se adauga ceapa taiata marunt (ca pentru mancare). Se lasa la foc foarte mic pana cand ceapa devine aurie (ea va incepe sa fiarba in amestecul de ulei, unt si ceara). Aveti grija sa nu ardeti ceapa ! Cand ceapa e aurie se stinge flacara.
Arsurile se vor spala cu multa grija cu ceai de pelin si fasa sterila. Atentie : se inmoaie fasa in ceai, se spala rana, apoi fasa se arunca si se foloseste alta. NU introduceti in ceai fasa cu care ati spalat deja rana. Dupa ce arsura este curatata cu ceaiul de pelin, se lasa cateva minute pana se usuca rana bine.
Mai departe se va aplica pe arsuri tratamentul in urmatorul mod : se ia fasa sterila de colturi si se inmoaie in tratamentul caldut ( daca e rece se incheaga de la ceara). Veti obsera ca adera la fasa si incepe imediat a se intari. Aplicati cu grija pe arsura fasa astfel inmuiata (si in totalitate inmuiata). Continuati pana cand toata rana e acoperita.
IMPORTANT de stiut: fasa inmuiata NU se va lipi de rana datorita ingredientelor pe care le contine. Mai mult, datorita caldurii corpului si a stratului de vata care va fi asezat peste ea se va mentine unsuroasa si va hidrata si regenera carnea si pielea.
Dupa ce toate ranile sunt acoperite cu fasa inmuiata in tratament, peste ea se va aplica un strat de vata care va avea rolul de a mentine caldura necesara regenerarii . Dupa ce corpul va fi acoperit de startul de vata, peste vata se va folosi un nou strat de fasa curata care va mentine vata si fasa cu tratament la locul lor.
Acest pansamanet se va mentine 24 de ore dupa care va fi inlocuit urmarind exact aceiasi pasi, de la spalarea cu ceai pana la securizarea cu ultimul strat de fasa. In momentul in care pansamentul se da jos tatal meu spune ca nu e dureros pentru ca tratamentul este extrem de emolient . La stratul de fasa cu tratament va adera carnea moarta care se va indeparta astfel cu usurinta si fara durere.
De asemenea, pe dedesuptul carnii arse va incepe procesul de regenerare a celulelor, ceea ce va provoca mancarimi. Mancarimea e semn bun.
Tratamenul ramas de la aplicare se poate pune la rece si poate fi refolosit la urmatoarea pansare, prin incalzire.”
Asa cum reiese din documentarul urmator, sarbatoarea pagana Halloween are niste dedesubturi mai putin cunoscute. Pe langa distractii si masti ( cu orientare pagana si satanista), cu aceasta ocazie se practica ritualuri satanice si sacrificii umane in numele necuratului. De aceea, cred ca aceasta sarbatoare ar trebui interzisa la noi.
https://www.youtube.com/watch?v=_u3Wftws5i4
@ o oarecare:
Da, e si aici: http://www.cuvantul-ortodox.ro/2011/10/31/halloween-o-sarbatoare-demonica-sau-cum-sunt-initiati-copiii-nostri-in-practici-oculte-inclusiv-in-gradinite-si-scoli-si-video/
Tratament naturist pentru arsuri (preluat de la un user de pe alt blog)
,,Reteta este urmatorea (cantitatile pot fi inmultite in functie de cat este de mare suprafata arsa) :
– 200 grame ceara de albine pura ! (de la apicultori care sa va garanteze ca nu exista nimic altceva in ceara decat ceea ce au produs albinele)
– 200 grame unt de vaca proaspat NESARAT (mama recomanda sa fie facut in casa din lapte proaspat)
– 200 ml ulei de floarea soarelui
– 2 cepe albe
Intr-un vas curat se pun impreuna la foc mic ceara, untul si uleiul. Cand se topesc toate se adauga ceapa taiata marunt (ca pentru mancare). Se lasa la foc foarte mic pana cand ceapa devine aurie (ea va incepe sa fiarba in amestecul de ulei, unt si ceara). Aveti grija sa nu ardeti ceapa ! Cand ceapa e aurie se stinge flacara.
Arsurile se vor spala cu multa grija cu ceai de pelin si fasa sterila. Atentie : se inmoaie fasa in ceai, se spala rana, apoi fasa se arunca si se foloseste alta. NU introduceti in ceai fasa cu care ati spalat deja rana. Dupa ce arsura este curatata cu ceaiul de pelin, se lasa cateva minute pana se usuca rana bine.
Mai departe se va aplica pe arsuri tratamentul in urmatorul mod : se ia fasa sterila de colturi si se inmoaie in tratamentul caldut ( daca e rece se incheaga de la ceara). Veti obsera ca adera la fasa si incepe imediat a se intari. Aplicati cu grija pe arsura fasa astfel inmuiata (si in totalitate inmuiata). Continuati pana cand toata rana e acoperita.
IMPORTANT de stiut: fasa inmuiata NU se va lipi de rana datorita ingredientelor pe care le contine. Mai mult, datorita caldurii corpului si a stratului de vata care va fi asezat peste ea se va mentine unsuroasa si va hidrata si regenera carnea si pielea.
Dupa ce toate ranile sunt acoperite cu fasa inmuiata in tratament, peste ea se va aplica un strat de vata care va avea rolul de a mentine caldura necesara regenerarii . Dupa ce corpul va fi acoperit de startul de vata, peste vata se va folosi un nou strat de fasa curata care va mentine vata si fasa cu tratament la locul lor.
Acest pansamanet se va mentine 24 de ore dupa care va fi inlocuit urmarind exact aceiasi pasi, de la spalarea cu ceai pana la securizarea cu ultimul strat de fasa. In momentul in care pansamentul se da jos tatal meu spune ca nu e dureros pentru ca tratamentul este extrem de emolient . La stratul de fasa cu tratament va adera carnea moarta care se va indeparta astfel cu usurinta si fara durere.
De asemenea, pe dedesuptul carnii arse va incepe procesul de regenerare a celulelor, ceea ce va provoca mancarimi. Mancarimea e semn bun.
Tratamenul ramas de la aplicare se poate pune la rece si poate fi refolosit la urmatoarea pansare, prin incalzire.”
Batjocura de Halloween la Casa Alba: familia Obama s-a distrat de cu un copil imbracat in Papa Francisc si suit in papamobil. Pozele spun totul!
President Barack Obama and first lady Michelle Obama, left, greets a child dressed as the pope during Halloween festivities at the South Portico of the White House in Washington, Friday, Oct. 30, 2015.
One toddler dressed as Pope Francis, complete with a pope mobile and security detail, stole the show on the South Lawn.
http://www.today.com/parents/president-obama-cracks-over-lil-pope-francis-costume-white-house-t53381#parents/president-obama-cracks-over-lil-pope-francis-costume-white-house-t53381