PARINTELE ARSENIE BOCA despre ROADELE IUBIRII DE SINE si ale RAVNEI FARA SFATUIRE SI FARA ASCULTARE. Cum iti poti “taia mintea” in Scripturi si pana unde se poate ajunge? Cum sa recunosti inselarea?
29 SEPTEMBRIE – CENTENARUL NASTERII PARINTELUI ARSENIE BOCA
“Cu trecerea de vreme, satana s-a mai iscusit in rele. Pe cine poate sa-l intoarca impotriva lui Dumnezeu, o face, ranjind bucuros; pe cine iubeste pe Dumnezeu, dar calatoreste fara sfat si intrebare, il invata si el sa iubeasca pe Dumnezeu, si-l lauda ca bine face, fara sa priceapa acestia ca au cazut la lauda straina si ca in credinta lor s-a incalcit un fir subtire de putere vrajmasa. (…)
Deci nu-i de mirare ca-i da in robia inselatorului de minte, ca sa-i chinuiasca. Cate unii mai aprinsi la minte, fie de la fire, fie de la boli, neavand cercarea dreptei socoteli, scancesc in inima lor dupa daruri mai presus de fire, imbulziti de iubirea de sine. Avand iubirea fara minte, pe care ar vrea sa o cinsteasca cu daruri mai presus de fire, Dumnezeu ingaduie duhului rau sa-i amageasca desavarsit (II Tesaloniceni 2, 11), ca pe unii ce indraznesc sa se apropie de Dumnezeu, necurati la inima. De aceea, pentru indrazneala, ii da pe seama vicleanului sa-i pedepseasca. Astfel, cand atarna de la Dumnezeu o atare pedeapsa peste oarecare, il cerceteaza satana, luand chipul mincinos al lui Hristos, si graindu-i cu mare blandete ii tranteste o lauda, cu care-l castiga fulgerator, si poate pentru totdeauna, ca pe unul ce, pe calea cea stramta si cu chinuri ce duce la Imparatie, umbla dupa “placeri duhovnicesti”. Iata-l cu momeala pe gat. De acum, dupa oarecare scoala a ratacirii, cand increderea ii va fi castigata desavarsit si-i va fi intarita prin potriviri de semne prevestite, ajunge increzut in sine si in hristosul lui, incat si moarte de om e in stare sa faca, intemeindu-se pe Scriptura.
Iata cum, “puiul de drac” al iubirii de sine, facandu-se barbat si ajutat prin vedenii mincinoase de tatal sau, tatal minciunii, stramba mintea bietului om, incat i se va parea pacatul virtute dumnezeiasca. Ba inca, omorand pe cei ce nu cred ca el, i se va parea ca face slujba lui “dumnezeu” (dumnezeul care l-a inselat pe el) (Numeri 25, 7-13).
Cand stai de vorba cu cate unii din acestia, te uimeste convingerea si siguranta lui, uneori si legatura cu judecata a cuvintelor lui, si nu poti prinde repede ca stai de vorba cu un inselat si sarit din minte. Asta, pana nu-i afli prima spartura a mintii, de la care apoi toate mestesugirile vicleanului sa-si de-a arama pe fata. Trebuie sa-i prinzi momeala pe care a inghitit-o si care, de cele mai multe ori, e caderea la lauda, cu care tatal minciunii si-a mangaiat pruncul iubirii de sine, pe care l-a clocit cu atat osardie cel amagit de minte.
Si nu e mare mirarea, caci zice un filosof: e destul sa primesti in minte o singura prejudecata, ca apoi sa nu fie prapastenie la care sa nu ajungi in chipul cel mai logic posibil cu putinta. De aceea Biserica insira printre pacatele mintii si prejudecatile. (…)
Cu ingaduirea lui Dumnezeu, satana ii cerne si ii culege pe toti cei ce umbla in lumea aceasta dupa placeri, chiar duhovnicesti, daca ii prinde ca inca nu s-au lepadat desavarsit de iubirea de sine si de orice spurcaciune a vietii, dupa atata si atata propovaduire a Bisericii. Ca patimile acestea ii fac pe oameni sa cada loviti de sagetile laudei si sa se trezeasca cu mintea inselata si sarita de la locul ei (din socoteala smereniei).
Ca iata, pe cei ce nu aveau curatia vietii, lingaii de la curtea regelui Ahab, i-a dat inselaciunii desavarsite a duhului minciunii, si sfatul lor este ispita regelui iubitor de slava desarta, ispita in care trebuia sa cada si regele, ascultatorul lor, pentru pacatele sale. Ca si inselatii aceia, care l-au palmuit pe adevaratul prooroc al lui Dumnezeu, asa si proorocii mincinosi din zilele noastre sunt de o indrazneala nemaipomenita si palmuiesc smerenia, dandu-se pe sine de ceva mare (…)
Pe semnele urmatoare se pot cunoaste ca nu mai sunt intregi la minte:
1. Se dau pe sine de ceva mare, cum s-au dat de altfel toti ereticii (ratacitii) vremurilor, pe care insa i-a afurisit Biserica prin Sfintele Soboare.
2. Cad la lauda, avand o smerenie mincinoasa.
3. Se tin pe sine mai presus de Scriptura (unul chiar mi-a rupt-o), mai presus de Biserica si Sfinti.
4. Mor dupa a fi ascultati si crezuti de oameni.
5. Fierb de manie cand nu sunt luati in serios.
6. Adesea au “graire in duh”, cu “duhul” care-i poarta si-i invata.
7. Nu vor, nici in ruptul capului, sa-si controleze prin preoti cele auzite de la “duhul” lor.
8. Cate unii, cu toate acestea, arata o evlavie neobisnuita: marturisind pe Hristos, pe Maica Domnului, facandu-si Sfanta Cruce, batand matanii, sarutand icoanele, ba si Sfanta Impartasanie luand si jurandu-se ca-s oamenii lui Dumnezeu, iar ei sunt inselati.
9. Fac pe proorocii si imprastie spaima in oameni. Multe proorocii li se implinesc, dar multe nu. Asta atarna de puterea de stravederea a ‘duhului’ care le spune ce le spune, ca unul ce n-are invelitoarea trupului si de aceea prinde cu oarecare vreme inainte cele ce le apropie Dumnezeu de oameni. Dar asta nu e proorocie.
10. In numele “dumnezeului” lor sunt in stare sa omoare om, intemeindu-se pe Scriptura, ca si Avraam a fost in stare de o atare ascultare, iar Fineas a si facut aceasta, si i-a socotit acestuia ravna pentru Dumnezeul sau (Numeri 25, 7-13). Cu amagirea ascultarii pana la uciderea de om, a incercat vrajmasul pe multi, in toate vremurile, chiar si pe pustnici daramite pe oamenii lumii. Prin urmare, fiind asa de saritori cu ascultarea si credinta la povetele “duhului lor” pe care-l cred ca e Hristos, (si nu e), sunt intr-adevar o adevarata primejdie printre oameni; teroristi (pentru cei slab credinciosi).
11. Sar de la un lucru la altul si leaga lucrurile fara nici o legatura. Talcuiesc gresit, stramba adevarul si se propovaduiesc din Scripturi mai mult pe ei insisi decat pe Dumnezeu, mergand grabit spre cea mai de pe urma sfaramare si sarire a mintii.
12. In preajma lor simti tulburare si primejdie, caci multi dintre ei au fost pe la casa de nebuni, sau vor trebui sa se duca.
Nu-i ocaram, ci ne pazim, si invatam si pe altii sa se pazeasca si ne infricosam cat de groaznic si-au taiat mintea in Scripturi (II Petru 1, 20). Totusi, pe cat se poate, sa incercam sa-i intelegem, lamurind adevarul lucrurilor si mestesugirile vicleanului. E stiut ca facand omul gandurile si voile celui rau, intra acela in el. Sau, altfel zicand: iubind cele rele, pe firul acestei iubiri intra vrajmasul in cetate, adica prin cele de-a stanga, relele. Cand insa vede ca nu poate amagi pe om cu cele de-a stanga, sare in cealalta margine, de-a dreapta de tot, cautand acolo sa-l amageasca, ca sa-i dea omul crezare. (Firul iubirii omului are doua capete: de-a stanga iubirea celor rele si de-a dreapta iubirea virtutii; diavolul il cantareste atent pe cel ochit spre inselare spre ce inclina si-l sageteaza apoi fie cu laude pentru virtuti, fie cu indemnuri spre pacate. Extremele sunt ale diavolului si abia mijlocul, adica dreapta socoteala, e acela care-l duce pe crestin in bratele lui Dumnezeu.)
Ii tranteste o lauda pentru multimea credintei in Dumnezeu si a iubirii virtutii, si-l indeamna ca fara masura si fara intrebare sa se sileasca in acestea. Pe unul il trezea la rugaciune, silindu-se sa-i strecoare in minte si in inima parere mare despre sine, precum ca pe el il trezesc Ingerii la pravila. Sau, daca cel ochit spre inselare nu e chiar asa de virtuos, ii imai ingaduie, ba sa fumeze, ba sa bea, zicandu-i prin gandurile lui ca-i trebuie putere si ca nu-i pacat. Pe unul l-a sagetat aratandu-i-se in chipul lui ‘Hristos’, si spunandu-i: ‘Pentru dumneata mai rasare soarele!’ Douazeci si cinci de ani pe urma l-a mai dascalit, ca sa ajunga sa se creada pe sine ca el este ‘Fiul Omului’ din Scriptura, care va desparti oile de capre si va intemeia Imparatia lui Dumnezeu pe pamant, si ca in zilele lui va fi sfarsitul si judecat se va face prin el.
Firul acestei iubiri, fie ca inclina spre pacate, fie ca inclina spre Dumnezeu, vrajmasul cauta sa-l prinda de capete, nesfiindu-se, ucigasul, sa se dea drept ‘Dumnezeu’, numai sa te prinda. De aceea au zis Parintii ca intotdeauna extremele sunt ale diavolului. Adica si prea mare iubire de Dumnezeu inainte de vreme poate fi pricina de cadere; o iubire oarecum pamanteasca, patimasa, nelinistita, nesenina, necurata si pironita. Grija la minte!, caci razboiul nevazut cearca pe toata lumea si n-a crutat nici iubirea de Dumnezeu a Apostolilor!”
(Din Parintele Arsenie Boca, “Fericirea de a cunoaste calea“, Editura Credinta stramoseasca, 2006)
Extras din postarea:
Tot despre iubirea de sine, alte cuvinte ale Parintelui Arsenie, la:
Legaturi:
- PARINTELE CLEOPA DESPRE PAZA MINTII: “Sa nu iesi la razboi fara Mine!”
- “Fara sfatul duhovnicului sa nu faca niciun pas, ca ne putem duce in prapastie!”
- Ispitirea lui Dumnezeu. DRACUL-TEOLOG si inselarile care dezbina Biserica “in numele Domnului”
- Fanatism si relativism – extremele pierzarii. RAVNA CARE NE INSALA versus CALEA CEA STRAMTA SI DE TOTI PRIGONITA
- Mandria, imaginatia si raul ascuns sub masca binelui
- Sfantul Ignatie Briancianinov despre diverse forme de INSELARE si despre cauza lor esentiala: LIPSA POCAINTEI, A INIMII INFRANTE (1)
- Sfantul Ignatie Briancianinov despre diverse forme de INSELARE si despre cauza lor esentiala: lipsa pocaintei, a inimii infrante (2)
- “Ravna aveti, entuziasm aveti, dar in afara de asta mai aveti ceva?”
- Ieroschim. Stefan Nutescu (Schitul Lacu) despre dreapta socotinta: “EXTREMELE NU SUNT DE LA DUMNEZEU… NI SE CERE SA URMAM CALEA DE MIJLOC”.
- Cuviosul Paisie Aghioritul despre INFRICOSATOAREA INSELARE: Numai diavolul teatralizează
- Cuviosul Paisie Aghioritul despre cei care tulbura Biserica cu atitudini extreme, sub pretextele “dreptatii”
- CE VALOARE AU SINCERITATEA SI ADEVARUL FARA DISCERNAMANT? Cuviosul Paisie ne invata cum sa facem binele, cum sa-i indreptam pe altii si cum sa marturisim
- CUVIOSUL PAISIE DESPRE SMINTELI SI SMINTIRE: “Sa nu cerem de la porci sa aiba evlavie la crini”
- LECTIA ESENTIALA A DISCERNAMANTULUI – FOARTE ACTUAL!
- DESPRE “SECTARISMUL ORTODOX” SI INSELAREA “DREPTILOR” HIPERCRITICISTI
- CUVIOSUL SERAPHIM ROSE IN “JUNGLA ZELOTISMULUI”
- CUM INCEPE INSELAREA SAU IN CE FEL ORICARE DINTRE NOI IL POATE VINDE PE HRISTOS? (PAREREA DE SINE)
- Despre pocainta, fatarnicie si indreptatirile legaliste
- Fuga de Dumnezeu si tanarul bogat din noi
- Intre Crucea realitatii si bucuriile straine ale inchipuirii
- P. Rafail Noica: “Nu ne dam seama cat traim in inchipuire”
- Fericitul Seraphim Rose: CUM SA CITIM PE SFINTII PARINTI?
- “Vai si amar cand omul este satul si multumit in inima sa…”
- Orbirea sufleteasca – minciuna din noi
- Vamesul-Fariseu – sau cum ne pre-facem in farisei crezand ca suntem vamesi
- DESPRE CUM POT APOSTAZIA INSISI CEI CARE SE CRED LUPTATORI PENTRU “ORTODOXIA ADEVARATA”
- “Du-te, sa-ti fie dupa cum ai crezut!” OARE NOI AVEM CREDINTA?
- Cuviosul Serafim Rose despre ispitele nou-convertitilor sau cum se poate pierde harul la cei ravnitori
- Sfantul Nectarie de Eghina despre ravna cea inselata si ravna cea adevarata
- Dreptatea adevarata si zelul cel nebun. De la Avva Isaac Sirul
- SA NE CUNOASTEM BOALA NOASTRA – Cuv. Paisie Aghioritul
- SFANTUL IOAN SCARARUL: “Unde s-a intamplat o cadere, acolo s-a salasluit mai inainte mandria”
- ORTODOXIA CA UN SHOW sau despre primejdia falsei renasteri harismatice
***
- Parintele Arsenie Boca – BOTEZUL LACRIMILOR si
LITURGHIA CEREASCA DE LA SAMBATA (documentare radiofonice)
- Parintele Arsenie Boca despre razboiul “LUMII” si despre fericirea CRUCII
- PARINTELE ARSENIE BOCA – 20 de ani de la adormirea intru Domnul – ICONOMII TAINELOR (1)
- PARINTELE ARSENIE BOCA – ICONOMII TAINELOR (2)
- Parintele Arsenie si rugaciunea pentru pace
- Scrisoare de povatuire si de mustrare de la parintele Arsenie Boca pentru un fiu duhovnicesc
- Parintele Arsenie Boca: “Numai atat bine putem face, cata suferinta putem ridica de pe el”
- Parintele Arsenie Boca despre cum arata un episcop adevarat
- CEA MAI PRIMEJDIOASA TEMNITA E ACEEA IN CARE TE SIMTI BINE
- Minuni vechi si noi ale parintelui Arsenie Boca
Pr. Arsenie Boca:
Smerenie si curajul s-ar parea ca sunt doi termeni opusi. Cu toate acestea, in viata duhovniceasca ei se armonizeaza, ba se si completeaza. Absenta sau imputinarea unuia slabeste pe celalalt si intre ei trebuie tinut un echilibru. Caci viata crestina orientata numai spre umilinta ia o infatisare de sclavie spirituala, de pipernicire la litera si pierde curajul. De asemenea, orientarea numai spre indrazneala personala si spre profetism distruge bisericitatea si sobornicitatea crestinismului, provocand fie erezie, fie schisma, deci pierde smerenia. (Pr. Arsenie Boca – Mare indrumator de suflete din sec.xx – ed. Teognost, 2002)
http://vimeo.com/11950085
Pr Arsenie Boca sfantul si omul cavernelor – teatru radiofonic http://www.trilulilu.ro/vylyca84/4479906e5b6617
Pr. Gheorghe Rampa si sotia lui – despre Pr. Arsenie Boca http://www.trilulilu.ro/vylyca84/eba51b54be3e7a
http://vimeo.com/8197727
Va multumim pentru ca ne-ati adus aminte ca astazi se implinesc 100 de ani de la nasterea parintelui Arsenie Boca, a carui viata marturisitoare in Hristos, si a carui iubire pentru neamul romanesc ar trebui sa ne fie un exemplu viu. Prin scrierile sale, prin picturile realizate, prin activitatea sa ca monah, preot si duhovnic, prin anii de chinuri petrecuti in inchisorile comuniste, prin jertfa sa zilnica in ascultare dupa ce nu a mai avut voie sa slujeasca, parintele Arsenie Boca ne-a aratat pilda unei vieti traite in sfintenie, fiind ca un far calauzitor, si un sprijin pentru romanii aflati in grave suferinte. Scrierile sale sunt si astazi la fel de actuale si foarte folositoare pentru cei care vor sa se apropie de Dumnezeu. Pentru viata sa jertfelnica traita in iubire de Dumnezeu si de aproapele, il aseman pe parintele Arsenie Boca, cu Sfantul Ioan Iacob de la Neamt (Hozevitul).
Moartea martirica a Părintelui Arsenie Boca (1910-1989) – un adevăr ascuns
de Isabela Vasiliu-Scraba
la Centenarul sărbătorit la M-rea Brâncoveanu
Motto: “Despre sfinţi, despre o personalitate [ca a Părintelui Arsenie Boca] nu ne interesează câte ore, de ce şi unde a fost închis” (Î.P.S Laurenţiu Streza).
Intre surprizele internetului se află pe un site povestea morţii martirice a părintelui ieromonah Arsenie Boca. În mod curios, în nici unul din cele trei volume ale Părintelui Arsenie Boca îngrijite de P.S. Daniil Stoenescu şi nici în volumul care are pe cotor trecut (fără sfială) “Episcop Daniil – Părintele Arsenie” nu este menţionată moartea martirică şi nici pătimirea Sfântului Ardealului închis fără vină între 17 iulie –30 iulie 1945, Sf. Paşti –august 1948, ian 1951-martie 1952, de Rusalii 1953, 20 sept. 1955- aprilie 1956, şi hărţuit încontinuu până la ultima sa suflare. Deşi sfinţilor li se povesteşte pătimirea pentru care au primit cunună de martiri, Î.P.S Laurenţiu Streza (Mitropolitul Ardealului) spunea la Centenarul Părintelui Arsenie Boca organizat de Fundaţia creştină Arsenie Boca împreună cu Mânăstirea Brâncoveanu de la Sâmbăta de Sus că: “despre sfinţi, despre o personalitate [ca a Părintelui Arsenie Boca] nu ne interesează câte ore, de ce şi unde a fost închis”. Desigur, pe 25 sept. 2010 părerea sa era menită să-mi taie mie avântul de a vorbi de pătimirile de o viaţă a Sfântului Ardealului, pe care făgărăşenii îl pictează în biserici alături de sfinţii canonizaţi. O tăcere inexplicabilă asupra morţii martirice a sfântului Arsenie Boca a fost respectată cu sfinţenie şi de cei care au alcătuit biografia pe site-ul Fundaţiei Arsenie Boca, avându-l ca preşedinte pe dl. Cristian Filip.
In scurta mea interventie de la Centenarul Părintelui Arsenie Boca (29 sept. 1910-28 nov. 1989) din Aula Academiei de cultură şi religie din cadrul Mânăstirii Brâncoveanu de la Sâmbăta de Sus am atras atenţia asupra modului cum în prefaţa albumului Biserica de la Drăgănescu, îngrijitorul volumului a trecut o declaraţie de anchetă poliţienească drept autobiografie a Părintelui Arsenie, fără specificarea provenienţei. Era vorba de prima arestare a ieromonahului Arsenie Boca, pe atunci stareţ al Mânăstirii Brâncoveanu. La data arestării, Părintele se afla la Mânăstirea Bistriţa (Vâlcea) unde fusese invitat să ţină prelegeri. Punând cap la cap nişte informaţii, ajunsesem la concluzia că eliberarea stareţului s-a datorat atunci Patriarhului Nicodim Munteanu (decedat în condiţii suspecte la începutul anului 1948), care a condiţionat prezenţa preotului Burducea în Sinodul din 30 iulie 1945 de eliberarea preoţilor arestaţi. Din păcate nu am reuşit să duc ideea până la capăt fiindcă “despre sfinţi, despre o personalitate [ca a Părintelui Arsenie Boca] nu ne interesează câte ore, de ce şi unde a fost închis” (Î.P.S Laurenţiu Streza). Din dosarul de Securitate (de peste 1 200 de file) intrat de puţină vreme în atenţia cercetătorilor s-a mai fotocopiat prima pagină dintr-o a doua declaraţie semnată pe 23 iulie 1945 care însă n-a mai fost copiată în întregime, spre a se vedea ce informaţii mai fuseseră smulse în urma torturii. Neputând vorbi de pătimirea din detenţie, n-am ajuns nici la pătimirea finală din care i s-a tras Părintelui Arsenie Boca moartea martirică
In volumele de mărturii din Ţara Făgăraşului (Ed. Agathon, Făgăraş), dl ing. Ion Cişmileanu inserează şi el povestea schingiuirii de către Securitate a “călugărului iconar” Arsenie Boca la vârsta de 79 de ani. Despre moartea sa martirică vorbeau pe şoptite toţi cei veniţi în 4 decembrie 1989 la Prislop la înmormântarea Părintelui. Iată ce spunea călugărul care a fost la Sinaia când a murit Părintele ieromonah Arsenie Boca, iniţiatorul reînvierii duhovniceşti de la Sâmbăta de Sus, care a prevăzut că după moarea sa “ţara va lua foc” [duhovnicesc] de la Prislop:
“ În 1989 părintele Arsenie spunea celor apropiaţi: ‘nu mă mai vedeţi în curând că aştia mă termină’. În ultimii ani celor de la conducere le era foarte teamă de părintele Arsenie. Era ţinut în satul Drăgănescu iar intrările în sat erau păzite zi şi noapte de Securitate (…) Ultimele momente şi le-a petrecut la Sinaia. Trebuie neapărat să scrieţi asta. Am fost la el împreună cu parintele Dometie care a fost ţinut acolo timp de o săptămână şi jumătate. Si nu i-au dat voie să vorbească cu el. Maica de acolo ne spunea că e la Drăgănescu. Părintele Arsenie avea însă un căţel mic, flocos, negru. Unde era părintele, acolo era şi căţelul. Când am văzut căţelul, mi-am dat seama că este acolo. În cele din urmă ni s-a spus că este bolnav şi că nu poate vedea pe nimeni. I se poate trimite doar un pomelnic sau o scrisoare… După trei zile ni s-a spus că a murit părintele. L-au adus şi era aşa cum era: TORTURAT şi CHINUIT. Se vedea la degete şi la faţă faptul că a fost torturat. Eu am fost la înmormântare şi am văzut: unghiile de la două degete îi erau pur şi simplu zmulse…Toate acestea s-au petrecut pentru că a prezis căderea şi moartea lui Ceauşescu. Nu mi-e frică să spun adevărul, chiar dacă unii mai vor să ascundă acest lucru. Puteţi fi şi un om trimis de cei care l-au torturat şi acum vor cu orice preţ să ascundă adevărul. Eu spun adevărul pe faţă, pentru că mulţi îl ştiu, dar nu îl spun”.
Transcrierea începutului interviului figurează şi pe un alt site ca interviu luat în toamna lui 2007 de dl Claudiu Târziu. Numai că pe blogul acestuia, spusele din partea finală pe care le-am citat mai sus nu apar (sic!).
http://isabelavs.blogspot.com/
Oare la ce se refera Par.Arsenie Boca cand vorbeste despre “graire in duh” pe care o au unii inselati?
http://intamplarisavante.wordpress.com/2010/09/01/arsenie-boca-ne-a-pictat-pe-toti-la-draganescu/
http://intamplarisavante.wordpress.com/2010/09/28/o-suta-de-ani-de-la-nasterea-lui-arsenie-boca/
http://intamplarisavante.wordpress.com/2010/09/29/pe-mormantul-lui-florile-si-iarba-nu-se-ofilesc-niciodata/
@ Mirela:
Adica cei care pretind ca li se transmit mesaje de la ingeri, ca vorbesc cu sfintii, cu ingerii, cu Hristos, li se arata vedenii… De fapt ei “vorbesc cu duhul care-i poarta si ii invata”, adica duh diavolesc. In forma cea mai grosiera fac aceasta spiritistii, dar nu numai despre ei este vorba.
Dumnezeu sa va binecuvinteze si Sfantul nostru Parinte Arsenie sa se roage pentru voi, pentru ca v-ati adus si ne-ati adus aminte de el, si ne-ati umplut inima de bucurie cu aceste cuvinte care vin ca un balsam pe rana sangeranda de care are parte, din nefericire, astazi, Ortodoxia.
Puteti vedea poze cu pictura bisericii Draganescu daca descarcati fisierul de mai jos:
http://www.arhiva-ortodoxa.info/test/autoindex2/index.php?url=3.imagine/Pictura%20bisericeasca/Pr.Arsenie%20Boca%20-%20pictura%20bisericii%20Draganescu.rar&zone=4
Despre viata parintelui Arsenie Boca:
http://www.vimeo.com/13975175
Rugaciunea de dimineata scrisa de parintele Arsenie Boca:
http://www.crestinortodox.ro/rugaciuni/rugaciune-dimineata-scrisa-parintele-arsenie-boca-72552.html
focul de la prislop se intinde… sa ne rugam pentru neamul roman. slava Tatalui, Fiului si Duhului Sfant. Maicuta nu ne lasa. Parinte Arsenie roaga-te pentru noi.
…Pentru aceea si mie da-mi scarba si bucurie
Scarba ca sunt pacatos si nevrednic de Hristos…
Infricosator ca am fost contemporani si n-am cautat ca sa ne gaseasca, aceasta privire a Parintelui, despre care marturisesc cei care au cunoscut-o…
“Fii hotarat! Incearca si ai sa vezi cat poate un om care vrea sa fie curat. Un inger bun doreste sa te ajute, nu-l refuza!” – Parintele Arsenie Boca
Sa ne rugam sa il lumineze Dumnezeu peP Nichita sa revina in tara si la credinta ortodoxa pentru ca s,a creat confuzie intre crestini si apare pericolul ca multi sa il sprijine si sa il urmeze chiar si de la distanta la care este.
Iata ce-am spus (invitata fiind de dl. Dan Lucinescu) in cele 3 minute cate mi s-au acordat la Centenarul de la Sambata de Sus
http://www.youtube.com/watch?v=ZiOEOBC1HlY
Centenareul Arsenie Boca, 25 sept.2010, M-rea Brancoveanu, Sambata de sus:
http://www.youtube.com/watch?v=Zi0EOBC1HlY
cred ca aceasta e adresa corecta. Cea anterioara nu s-a deschis.
Sa ne rugam ca sa se intoarca parinteleNichita!!!sa revina in biserica noastra si in tara!Ortodoxia trebuie aparata si nu abandonata daca trece prin framantari!asa cum a facut parintele Nichita.Sa nu plecam urechea la ereziile altora si sa nu umblam la dogme,avem sinoade!
Dumnezeu sa ii lumineze mintea p Nichita ca sa se intoarca inapoi in tara si in manastire.Ei au plecat dar un urma au lasat pustiu.Dumnezeu sa ii ajute pe toti sa le lumineze mintea si sa se intoarca la manastire acolo unde le e locu!
Raspunsuri legat de cea mai noua febra zvonistica, despre plecarea din tara a protos. Nichita Pascan, de la Man. Brancoveni, Olt, in comentariile de la:
http://www.cuvantul-ortodox.ro/2008/01/08/cuviosul-selafiil-cel-orb-o-sa-inceapa-mare-invalmaseala-in-biserica/comment-page-1/#comment-40960
http://www.cuvantul-ortodox.ro/2010/10/01/convorbirea-tacuta-a-maicii-domnului-cu-noi-minunea-din-satul-bihorean-delani-icoana-maicii-domnului-a-izvorat-mir-la-exact-1-an-distanta-de-minunea-de-la-schitul-huta-daca-mai-marii-bisericii-t/comment-page-1/#comment-40983
Nadajduim ca in curand vor veni lamuriri si poate chiar un comunicat oficial din partea episcopiei Slatinei si Romanatilor, care vor pune capat speculatiilor si agitatiei schismatice create de raspandirea unor dezinformari ca cele care circula acum.
Eu am spus doar Adevarul ! Nu judec pe nimeni , dar m-au durut afirmatiile la adresa parintelui ca ar fi in opozitie cu BOR iar maica stareta in opozitie cu parintele. Viata manastiri era linistita pana a intrat acea sora in obste . Sper sa fiu bine inteleasa , pentruca eu am tot respectul pentru BOR , pt Parintele Nichita, dar si pentru maica Stareta
@ ana:
Da, asa e si asta am aflat si noi. Dar stiti cumva care este exact locul unde au plecat?
Iata ce spune pr Petru Vanvulescu, un ucenic al pr Arsenie Boca:
http://victor-roncea.blogspot.com/2009/03/parintele-petru-vanvulescu-ucenic-al.html
Ardelenii il considera pe pr Arsenie Boca o emblema duhovniceasca.
http://astradrom-filiala-bihor.blogspot.com/2010/04/parintele-arsenie-boca-emblema_30.html
Par. Nichita isi va comunica singur pozitia crestina si locul izolarii,zvonurile pe care le-a transmis verbal prin fidelii sai sunt departe de adevarul credintei stramosesti ortodoxe si fiind apreciat ca mare duhovnic ,contravin tuturor invataturilor pe care le predica.Dumnezeu sa dea putere credintei fiilor duhovnicesti sa discearna si sa ceara sfat preotilor din tara!Ne-a fost la multi de mult folos si spijin,l-am ascultat si i-am cerut sfat in toate,dar din pacate l-am idolatrizat,l-am laudat peste tot si chiar si in fata si vrajmasul a atacat,pacatele mele si poate ale altora,ca spovedea chiar nopti intregi ,l-au impovarat,iar informatiile socante pe care le procurau sora aceea si maicile mai mult de pe internet decit de la Sf Parinti,l-au obosit peste masura.Poate vrea Bunul dumnezeu,Sf Nicolae cumva,si toti Sfintii sa il ajute!Sa ne rugam pentru P Nichita!Doamne ajuta!Iertare!
@ ada:
Si-a comunicat-o deja, a trecut la stilistii “macarieni”, una din multele sectisoare stiliste, schismatice fata de insusi trunchiul stilist al asa-zisilor “adevarati ortodocsi din Grecia” (GOC) si apropiati de gruparea mai cunoscuta a “mateitilor”. De acolo de unde a plecat a si facut un rechizitoriu BOR, Bisericii Ruse, socotite eretice si lipsite de har, dar si intregii Biserici Ortodoxe “oficiale” cu care acestea sunt in comuniune, unde regasim multe din ideile danioniste si unde se vad “roadele” acerbei propagande stiliste desfasurata in ultima vreme, sub masca antiecumenismului “pur si dur”. Motivatia CALENDARULUI, ocultata de unii, care prefera sa vada numai cauza ecumenismului, apare insa explicit in “Scrisoarea” parintelui Nichita – scrisoare trimisa la sute de adrese de mail (prin mailuri nesolicitate) prin intermediul unui alt tanar stilist recrutat din BOR, prieten si sustinator al lui Danion, “consacrat” deja prin atacurile concertate si repetate la adresa noastra.
http://www.cuvantul-ortodox.ro/2008/01/08/cuviosul-selafiil-cel-orb-o-sa-inceapa-mare-invalmaseala-in-biserica/comment-page-1/#comment-41019
“… prin intermediul unui alt tanar stilist recrutat din BOR, prieten si sustinator al lui Danion …”
Este vorba de (…)?
@ Antuza:
Saccsiv i-a spus si numele, ca nu e secret, de vreme ce da mailuri in masa cu numele sau: Hristofor Tarau.
@admin:
Da, stiam. Credeam ca e vorba de un nou tanar stilist(altul decat Hristofor Tarau), recrutat din BOR, prieten si sustinator al lui Danion …