Marturia Parintelui Athanasios Henein, liderul COPTILOR din Atena care s-a CONVERTIT LA ORTODOXIE cu ajutorul IPS Serafim de Pireu

20-03-2012 1 minut Sublinieri


În faţa unui astfel de eveniment, în locul cuvintelor noastre e mai bine să vorbească însuşi Părintele Athanasie despre binecuvântata sa întoarcere la Viaţa cea adevărată, la Adevăr, care există doar în unica Biserică Catolică şi Apostolică, în Ortodoxie.Dăm slavă lui Dumnezeu pentru lucrările lui minunate şi îi urăm Părintelui Athanasie, cu mijlocirile Preasfintei Născătoare de Dumnezeu şi ale tuturor Sfinţilor, ca Domnul noastru Iisus Hristos să-l binecuvinteze, să-l miluiască şi să-l sprijine pe el şi pe întreaga lui familie. De asemenea, îi mulţumim pentru încrederea pe care ne-a arătat-o şi pentru textele pe care ni le-a trimis şi pe care le publicăm încet-încet în greacă şi arabă, spre folosul sufletesc şi slava lui Dumnezeu:

”Mulţi vorbesc despre erezie, unii chiar scriu despre ea, dar puţini sunt cei care s-au hrănit cu amărăciunea ereziei, şi cu mult mai puţini sunt cei care o au trăit-o şi şi-au dat sângele ca să se elibereze din captivitatea ei.

Erezia este un mod de viaţă, este o mare închisoare, este o boală atât sufletească, cât şi trupească. Eu, Athanásios Heneín, le-am trăit toate aceste lucruri tragice, conducător fiind al comunităţii copte din Atena vreme de 15 ani.

Copţi împart persoana lui Hristos al nostru şi desfiinţează realitatea interumană şi prezenţa Lui reală în lume şi în Biserică.

Minunea vindecării mele şi a întoarcerii mele la mama noastră, Biserica Ortodoxă, s-a făcut prin Harul lui Dumnezeu cel Întreit, dar şi datorită dragostei reale a Preasfinţitului Mitropolit al Pireului, k. k. Serafim, a lui gheronda Methódios Kritikoú şi a părinţilor Sfintei Mânăstiri a lui Hristos Înviat.

Aceste cuvinte pe care le citeşti, iubite cititor, sunt mărturisire a credinţei, dar şi exemplu de recunoştinţă, precum şi o chemare la conlucrarea noastră, a tuturor, pentru ajutorarea copţilor simpli (din care 15000 locuiesc în Atena) spre a cunoaşte frumuseţea Ortodoxiei.

Părintele Athanásios Heneín

Sursa: http://anavaseis.blogspot.com/2012/03/blog-post_4960.html#more


Categorii

1. DIVERSE, Convertiri, Erezii, secte, rataciri, sminteli, inselari, scandaluri..., Mitropolitul Serafim de Pireu

Etichete (taguri)

, , , , , , , ,

Articolul urmator/anterior

Comentarii

21 Commentarii la “Marturia Parintelui Athanasios Henein, liderul COPTILOR din Atena care s-a CONVERTIT LA ORTODOXIE cu ajutorul IPS Serafim de Pireu

  1. …”care există doar în unica Biserică Catolică şi Apostolică, în Ortodoxie…”
    Va rog, eu nu inteleg, cum catolica?

  2. ..”The word catholic (derived via Late Latin catholicus, from the Greek adjective καθολικός (katholikos), meaning “universal”[1][2]) comes from the Greek phrase καθόλου (kath’holou), meaning “on the whole,” “according to the whole” or “in general”, and is a combination of the Greek words κατά meaning “about” and όλος meaning “whole”

  3. Termenul de catolic inseamna, dupa teologul francez (convertit la ortodoxie de la catolicism) fidelitate fata de credinta ortodoxa:

    http://www.cuvantul-ortodox.ro/2011/01/20/sfantul-maxim-marturisitorul-si-raportarea-la-tezele-catolicismului-revelatiile-unei-carti-ale-teologului-francez-jean-claude-larchet/#more-21399

  4. Catolic inseamna universal, Biserica ortodoxa este si universala. Catolicii si-au insusit pe nedrept acest nume. Este doar aspiratia lor ca religia lor sa fie universala, adica sobornicească, doar Biserica cea adevarata pastreaza aceasta insusire.

  5. eu stiam ca in Crezul Ortodox in loc de catolic se foloseste astazi termenul de sobornicesc, tocmai pentru a se evita confuzia cu biserica romanocatolica. Catolic inseamana universal, deplin, desavarsit ca de altfel si sobornicesc.

  6. Bisericile de limba greaca folosesc draga sora termenul de catolica si apostolica.Catolic este cel mai nimerit cuvant. Din pacate la noi s-a preferat un slavism pentru a nu se face confuzie, desi nimerit ar fi fost ca atunci cand ne referim la adeptii papei sa folosim termeni ca biserica latina sau papistasa.
    In noul Liturghier am avut bucuria s-a vad ca s-a introdus la una din cereri termenul apostolica in loc de apostoleasca (care la noi a fost schimbat pe motiv ca rima e mai potrivita), dar la Crez inca nu. Eu astept si introducerea termenului de catolica. Ca sa fie unitate cat mai mult in ceea ce priveste viata liturgica.
    Iertati daca am gresit cu ceva

  7. Nu stiu daca este mai nimerit apostolic decat apostolesc. S-a spus de sute de ani ca Biserica este soborniceasca si apostoleasca, incat nu vad rostul modificarii. Apostol-esc este de altfel un cuvant… roman-esc, dupa cum se vede: radacina + sufixul “esc”. In schimb, “apostolic” suna prea “catolic”. Daca noi suntem Biserica catolica si apostolica, si nu soborniceasca si apostoleasca, atunci hai sa spunem pe fata ca biserica Romei este uzurpatoare iar papa un impostor. Spunem, sau nu spunem?

    Cat priveste coptii si monofizitii in general, din cate stiu, avem exact acelasi Crez. In Crez este concentrata toata teologia Bisericii. Cum oare reusesc acestia dupa ce spun ca Hristos ESTE Dumnezeu adevarat din Dumnezeu adevarat si apoi ca S-A FACUT Om sa ii confunde firile? Mai degraba ar fi vorba de o neputinta, un fel de autism de care sufera. Chiar si duhul lor se dovedestea fi violent (vedeti bataile din aproape fiecare an de la sarbatoarea Sfintelor Pasti la Ierusalim), iar violenta este tot o urmare a unei neputinte a intelectului.

    Chiar daca suntem despartiti, monofizitii fata de noi nu sunt ca romanii. Romanii au adaugat la Crez filioque, adaos cu consecinte teologice majore, in plus ei nu isi sustin toata teologia in Crez, au dogme scoase abracadabrant din maneca si care nu se regasesc nici macar in filioque, dar impreuna cu acesta fac crestinismul de nerecunoscut. Monofizitii nu au adaugat, nu au scos, ei doar nu pot intelege, iar cand o fac, revin la Biserica, aproape in mod natural. Cel putin asa vad eu lucrurile. Dar ma intreb, de ce ne aratam tot timpul mai apropiati de catolicii romani decat de copti sau de armeni? Este neputinta lor mai mare decat ereziile romane, la fel de vechi si ele sau chiar mai vechi? Nu cumva e bogatia Romei cea care atrage?

  8. In primul rand SLava Lui Dumnezeu pentru toate !
    Mare bucurie ca acesti frati copti au revenit la Biserica ortodoxa ! Aliluia !!!

    Dar…de ce sa stea aghiuta degeaba…
    Cand citesc comentariile care s-au iscat nu pot decat sa ma intristez, vazand de unde s-an pornit, si unde s-a ajuns.

    Oricine are o minima cultura bisericeasca stie ca “catolic” inseamna UNIVERSAL, si ca este normal ca Biserica Lui Hristos sa se numeasca Catolica si Ortodoxa, asta s-a adaugat tocmai pentru a se face diferenta de romano-catolici….

    Dar de ce sa ne bucuram noi ca fratii rataciti revin la ortodoxie, nu-i mai bine sa ne aratam “credinta” si “iubirea” legandu-ne de un cuvant-doua interpretabile pentru cei care cred ca Dumnezeu se uita la vorbe si nu in inimile noastre ?

    Stiu ca de multe ori supar, desi nu intotdeauna este indreptatita supararea, dar rog pe admini daca considera ca ceea ce am scris aici este diferit de ceea ce ei gandesc, sa nu publice !

    Doamne ajuta !

  9. @ Hrisanti:

    E necesar sa lamurim confuzia termenilor pentru cei care nu stiu (si nu e nicio vina, e bine ca au intrebat), dar e adevarat ca e pacat sa ramanem doar la discutiile despre acest aspect colateral articolului.

  10. Sigur ca problema termenului “catolica” este una secundara, dar spinoasa.
    Vin si eu cu unele remarci: ambii termeni, catolica si soborniceasca, nu sunt neaos romanesti. Deci trebuie intelesi ca termeni consacrati. Si atunci mi se pare firesc sa fie evitat cuvantul “catolica” tocmai pentru a nu da loc la confuzii. Traducerea ar fi, intr-un singur cuvant, “intreaga”. “Universala” nu acopera toata semnificatia lui katholiki grecesc. “Soborniceasca” este mai aproape de sens, punand accentul pe comunitate si consens. De aceea, la momentul actual, cred ca cea mai potrivita alegere este “soborniceasca”, dar care ar trebui catehizata, altfel nu transmite toate nuantele unuia neavizat. Adica ar ramane si aspectul ca Biserica este catolica in sensul ca-i deplina, transmite fara lipsuri tot harul si adevarul lui Dumnezeu.

  11. Nu stiu cum zic romano-catolicii din tara, dar in occident nu mai zic crezul cu Filioque…
    Sigur asta nu-i absolva de alte erezii : papalitatea, imaculata conceptie, etc
    Sunt si romano-catolici care au venit la ortodoxie ! In occident sunt biserici ortodoxe in care sunt numai fosti romano-catolici veniti la ortodoxie. Va dau un exemplu din Franta : Biseria Ortodoxa Romana de la Louveciennes, unde preotii sunt francezi de origine si majoritatea enoriasilor francezi de origine, toti sub Mitropolia Ortodoxa Romana de aici.
    Va mai dau exemplu manastirea ortodoxa de la Cantauque, unde calugarii sunt francezi de origine, aflati de asemeni sub Mitropolia Ortodoxa Romana Occidentala…
    Offf, Doamne, nu mai vorbiti asa doar din articole citite pe ici pe colo, ca viata adevarata se traieste, nu se citeste !!!!
    Va faceti pacate degeaba, vorbind doar din pareri si idei preconcepute, emitand judecati de valoare si criticand, fara sa intelegiti ca DUMNEZEU este VIU si lucreaza in oameni, in timp ce noi stam si-i judecam pe altii, pe care El poate i-a si mantuit deja!

    Doamne ajuta !

  12. Iata marea diferenta intre dialogul cu eterodocsii al oamenilor sfinti si al celor nechemati: dupa roade se vede ce hram poarta fiecare si cat de buna este lucrarea lui. Avem si noi un ierarh Serafim, pe care l-as intreba: cati eterodocsi s-au intors la Ortodoxie in urma dialogului larg pe care Prea Sfintia Sa il poarta cu acestia?

  13. Offf, Doamne, nu mai vorbiti asa doar din articole citite pe ici pe colo, ca viata adevarata se traieste, nu se citeste !!!!
    Va faceti pacate degeaba, vorbind doar din pareri si idei preconcepute, emitand judecati de valoare si criticand, fara sa intelegiti ca DUMNEZEU este VIU si lucreaza in oameni, in timp ce noi stam si-i judecam pe altii, pe care El poate i-a si mantuit deja!

    ?

  14. @Mirela

    Da, vroiam sa spun ca unii frati se grabesc sa faca judecati generalizate cu privire la occidentali, la romano-catolici, la copti, sa se indigneze si sa judece de la distanta, fiindca sunt sigura ca toti cei care gandesc asa nu au avut niciodata contact direct cu rataciti reveniti la credinta !
    Si ce este trist, este ca nici macar nu le dau vreo sansa ratacitilor sa vina la credinta, prin comportarea lor.
    Mi-a dat Dumnezeu sansa sa fiu nasa de botez ortodox unor adulti occidentali…
    Asta e tot.
    Ma iertati daca v-am suparat !

  15. E greu cu oamenii in general (pe mine si cei apropiati trebuie sa ma ia cu
    binisorul). Oare cum putem sa-i luam pe cei crescuti de mici in erezie (care
    nici macar nu stiu ca-s in erezie, ba dimpotriva!) si sa le-o trantim in fata
    ca-s eretici? Cred ca mie nu mi-ar place asta… (ma gandesc la exemplul
    arhimandritului din viata Sf Siluan, care tuna in stanga si-n dreapta
    spunandu-le ca-s eretici, si nu-l asculta nimeni)

    Cred ca la acestia se refera Hrisanti, nu la papa, nici la cei care ii tin cu
    grija in erezie pe “pastoritii” lor (sau cei care trec cu buna stiinta pe alte
    taramuri spirituale din diverse cauze). Sunt multi nestiutori dintr-astia si
    prin America, unde Ortodoxia e numita “secretul cel mai bine pastrat”, iar cei
    din jur te pot intreba lucruri de genul “e asta o secta protestanta?”, iar
    daca sunt putin mai informati (de ai lor), “de ce ati rupt Biserica si ati
    facut schisma?”, etc. Incep sa mai inteleg si ca dirijorii papisti ai
    populatiei au indoctrinat vestul cu tot soiul de minciuni despre Biserica, si
    ca de multe ori e mai bine sa tac si sa mai invat despre ce anume au auzit
    bietii de indigeni de prin jur despre Ortodoxie decat sa ma apuc sa le
    amintesc ca-s in vreo neregula doctrinara. Am un prieten ‘latin’ (care nu
    crede ca papa e infailibil), care a facut odata remarca “grecii astia…”, din
    care n-am inteles nimic. Acum, dupa articolul
    http://graiulortodox.wordpress.com/2012/03/03/mitropolitul-serafim-de-pireu-impotriva-ecumenismului/
    (postat si aici pe site), care are doua comentarii de-ale unui greco-catolic,
    incep sa pricep mai multe despre razboiul de manipulare dus de papalitate in
    randurile lor, si nu mi se pare potrivit sa merg in mijlocul lor si sa le
    strig ca-s rataciti/eretici/etc. Mi s-ar parea o extrema neconstructiva.

    Pe de alta parte, ii inteleg si pe fratii din tara, care n-au avut aceasta
    experienta si poate ii eticheteaza pe toti drept o apa si-un pamant in
    erezie. E cam delicata situatia. Unii din ei se convertesc (de la latini,
    protestanti, atei, etc.) altii nu. Se pare ca in toate popoarele/culturile,
    sunt oameni care raspund mai bine decat altii chemarii lui Iisus Hristos. Pe
    de alta parte sunt si cazuri cand se convertesc, sunt plini de zel o vreme si
    apoi pleaca in alta parte…

    In sfarsit, fireste ca nici metoda perfidiei si tradarii ecumensite de faima
    rea nu poate fi aplicata, aia fiind o extrema care mi se pare mai rea decat
    a-i numi pe toti eretici… (macar daca-i numesti eretici, dupa ce le trece
    reactia normala de aversiune impotriva ta, poate se apuca sa cerceteze ca sa
    te combata si… vad ca nu pot :). Se pare ca e o problema personala aici,
    despre cum sa-L marturisim pe Hristos printre rataciti, si nu cred ca se poate
    da un sablon, iar problema cea mai mare nu e ca n-ar fi o strategie de
    ‘rezolvare’ a acestor cazuri, ci ca noi insine nu suntem asa cum trebuie (cum
    sa le faca Domnul reclama alora cu persoana noastra cand noi suntem ca vai de
    noi?). Unul din parintii mei duhovnicesti spunea la un moment dat ca nu poti
    sa-L marturisesti pe Hristos decat la masura la care ai ajuns… si cred ca
    asta e punctul de pe ‘i’ in cazul de fata.

  16. @silviu

    Subscriu la tot ce ai scris.
    Pe mine cel mai mult m-a intristat, si poate chiar usor iritat (imi cer iertare) faptul ca la un articol care vorbea despre intoarcerea unor frati rataciti la Ortodoxie, inloc sa vedem comentarii de bucurie si de slava lui Dumnezeu, am vazut comentarii legate de cuvantul “catolic” 🙁
    Nu putem fii atat de mici, cand avem un Dumnezeu atat de Mare !

  17. SLAVĂ LUI HRISTOS DUMNEZEU ŞI NOUĂ ÎNTOARCERE!

  18. Pingback: CONVERTITI CONTEMPORANI LA ORTODOXIE dau marturii vii si puternice despre intoarcerea lor "ACASA", in singura Biserica adevarata: "Ortodoxia e o trezire" - Razboi întru Cuvânt - Recomandari
  19. Pingback: CALATORIA CATRE ORTODOXIE A UNUI PASTOR ANGLICAN SI A CONGREGATIEI SALE - Recomandari
  20. Pingback: AM AFLAT LUMINA CEA ADEVARATA …povestea convertirii la Ortodoxie a unei cititoare - Recomandari
  21. Pingback: Sfantul Cuvios Paisie Aghioritul si Sfanta Mucenita Eufimia – APARATORII DREPTEI CREDINTE IN FATA “LUPILOR” ERETICI SI A PROZELITISMULUI SECTAR | Cuvântul Ortodox
Formular comentarii

* Pentru a deveni public, comentariul dumneavoastra trebuie aprobat de un administrator. Va rugam sa ne intelegeti daca nu vom publica anumite mesaje, considerandu-le nepotrivite, neconforme cu invatatura ortodoxa sau nefolositoare sufleteste. Va multumim!

Rânduială de rugăciune

Carti

Documentare