Avionul Boeing 777 al Malaysian Airlines prăbuşit în Ucraina se afla în spaţiul aerian al regiunii Doneţk în momentul tragediei, fie că a fost vorba despre o defecţiune sau despre un atac cu rachete.
Televiziunile locale, atât din Rusia, cât şi din Ucraina subliniază că spaţiul aerian deasupra regiunii Doneţk este închis pentru zborurile civile, până pe 31 octombrie. “Potrivit precizărilor din partea autorităţilor ucrainene, spaţiul aerian de deasupra regiunilor Doneţk şi Lugansk este închis pentru aeronavele civile”.
Totodată, încă de la începutul lunii iulie, aeroporturile din Doneţk şi Lugansk au fost închise până pe 31 octombrie, respectiv, 10 septembrie, autorităţile ucrainene invocând raţiuni de ordin tehnic.
Pe data de 5 iunie, ITAR-TASS relata că, potrivit directorului Aeroportului Internaţional din Lugansk, autorităţile de la Kiev au închis spaţiul aerian al regiunilor Doneţk si Lugansk pentru zborurile civile, în aceste regiuni desfăşurându-se o operaţiune militară.
Potrivit Administraţiei de Stat pentru Aviaţie de la Kiev, zborurile civile sunt interzise în regiunile Doneţk şi Lugansk, unde se desfăşoară o operaţiune antiteroristă.
Imediat după prăbuşirea avionului malaezian, ITAR TASS relata, citând un reprezentant al autoproclamatei Republici Populare Doneţk, că în această zona nu pot fi operate în conditii de securitate zboruri civile, deoarece infrastructura de comunicaţie a fost distrusă.
“Controlul traficului aerian al zborurilor civile se face de la Kiev. Nu este limpede cum un avion poate să ajungă aici. În timpul luptelor din Doneţk turnul de control, care este parte a sistemului de control, a fost aruncat în aer. Avioanele nu pot zbura aici”, a spus reprezentantul rebelilor.
AVION BOEING MALAEZIAN DOBORAT cu o racheta la granita UCRAINEI cu Rusia, in regiunea DONETK, cu toti cei 295 de pasageri morti. KIEVUL ACUZA REBELII PRO-RUSI SI CHIAR IMPLICAREA RUSIEI IN “ACTE DE TERORISM”. Provocarea unui “casus belli” decisiv intre Rusia si Occident? (VIDEO)
STIREA SE ACTUALIZEAZA
Obama şi Putin au vorbit la telefon// Separatiştii prorusi acuză armata ucraineană că a doborât avionul // Rusia: spaţiul aerian comercial era închis în estul Ucrainei, nu se ştie cum a ajuns avionul acolo
Ora 20:55 Primele filmari de la locul tragediei. Atentie, imagini dramatice!
UPDATE
Presedintele american Barack Obama a declarat vineri, intr-o conferinta de presa sustinuta la Casa Alba, ca prabusirea zborului MH17 a fost provocata de o racheta lansata din teritoriul controlat de separatist pro-rusi sustinuti de Moscova. Totodata, liderul american a subliniat ca omologul sau rus Vladimir Putin a avut puterea si posibilitea sa reduce violenta din aceasta regiune insa a ales sa nu o faca, precizand ca separatistii rusi au primit constant sprijin tehnic si armament, inclusive instalatii anti-aeriene, din partea Rusiei.
[…] Intrebari: Cazul avionului prabusit schimba modul in care veti actiona in Ucraina?
Obama: Este inca devreme sa spunem daca avionul a fost lovit intentionat. In urmatoarele zile si sapatamani vor aparea alte informatii. acum putem spune ca o racheta a fost lansata iar aceasta a doborat avionul. Putem spune ca racheta a fost lansata din teritoriul controlat de separatistii pro-rusi. Asta spun faptele. raman insa chesiuni care vor face subiectul unor informatii care vor aparea ulterior. […] Un grup de militanti nu pot dobora un avion fara sprijin tehnic si fara antrenament specializat, iar acestea vin din Rusia. […]/ integral pe hotnews.ro
- Mediafax:
Racheta care a doborât joi avionul Malaysia Airlines a fost lansată cel mai probabil de separatişti proruşi din estul Ucrainei, conchide o analiză preliminară clasificată a serviciilor americane de informaţi a declarat un oficial american din domeniul apărării. Ipoteza unui tir de rachetă este puternic privilegiată şi de către Uniunea Europeană (UE), care este totuşi prudentă, aşteptând rezultatele anchetei. […]/ integral pe mediafax.ro
Persoanele responsabile de tirul de rachetă care a doborât joi avionul malaysian în estul Ucrainei trebuie judecate de Curtea Penală Internaţională de la Haga, a declarat vineri premierul ucrainean, Arseni Iaţeniuk, acuzând ruşii de această “crimă internaţională”, transmite AFP. “Ruşii au mers prea departe. Este o crimă internaţională ai cărei responsabili trebuie judecaţi la Haga”, a declarat premierul, potrivit agenţiei Interfax-Ukraine. […]/ integral pe mediafax.ro
Rusia nu vrea să preia cutiile negre ale avionului prăbuşit în Ucraina
Rusia nu intenţionează să preia cutiile negre ale avionului Malaysia Airlines prăbuşit joi în regiunea Doneţk, din estul Ucrainei, a declarat vineri ministrul rus de Externe, Serghei Lavrov. […]
Moscova AMENINŢĂ că va riposta în cazul unor tiruri ucrainene pe teritoriul său
Moscova a ameninţat vineri că va riposta în cazul unor tiruri ucrainene pe teritoriul său, relatează AFP. […]
————————
- Publikatv.md: CONVORBIRE TELEFONICĂ. Doi ofiţeri ruşi recunosc atacul asupra aeronavei doborâte în Estul Ucrainei
Serviciul ucrainean de Securitate a interceptat o discuţie telefonică între doi ofiţeri ruşi din Estul Ucrainei. În cadrul discuţiei, cei doi, supranumiţi “Maiorul” şi “Grecul”, recunosc faptul că au doborât aeronava. […]/ integral pe publikatv.md
SBU, serviciul secret al Ucrainei, a publicat o înregistrare din care reiese că un lider separatist prorus îi raportează unui colonel al serviciilor secrete ruseşti că a doborât un avion. Din discuţie reiese că separatiştii au crezut că e un An-26 de transport ucrainean, iar când află că au doborât de fapt un avion civil de pasageri, se poate auzi o replică: “Aşa e la război!”. Separatiştii intră în panică când îşi dau seama ce au făcut. Anterior, un lider separatist din zona Doneţk a publicat pe o reţea de socializare un mesaj şi înregistrare prin care susţinea că au doborât un avion militar ucrainean, la scurt timp după prăbuşirea aeronavei Malaysia Airlines. Imaginile publicate de el erau cele de la locul prăbuşirii avionului Malaysian Airlines. Ulterior, el şi-a şters postarea. […]/ integral pe gandul.info
- Hotnews:
UPDATE
Ora 00.00 Vladimir Putin, presedintele Rusiei, a declarat ca “statul pe teritoriul caruia s-a intamplat acest lucru poarta raspunderea pentru teribila tragedie”.
Ora 23.50 Compania aeriana malaeziana confirma ca la bord s-au aflat cetateni din Olanda, Germania, Marea Britanie, Belgia, Malaezia si Australia. Nu au fost identificati inca toti pasagerii.
Ora 23.45 Vicepresedintele american, Joe Biden, a declarat conform Reuters ca “Nu a fost un accident, avionul a fost doborat de pe cer”.
Ora 23.30 “Serviciile secrete americane confirmă că o rachetă sol-aer a fost trasă către avionul malaezian, dar originea acesteia este nesigură” anunţă The Wall Street Journal pe twitter. Si Washington Post difuzeaza informatia.
Ora 23.00 Seful serviciilor de securitate ucrainene acuza doi agenti ai serviciilor de informatii ruse de implicare in accidentul aviatic. El isi bazeaza acuzatiile pe interceptari telefonice intre cei doi agenti, scrie Reuters.
Ora 22.50 Marea Britanie a cerut o reuniune de urgenta a Consiliului de Securitate al ONU pe tema accidentului aviatic din estul Ucrainei. Reuniunea, care va fi publica, ar urma sa aiba loc vineri dupa-amiaza, a precizat un diplomat al Consiliului, citat de AFP.
Ora 22.15 Nu se mai zboara in spatiul aerian din Ucraina
Ora 22.13 Eforturile de cautare la locul prabusirii avionului Malaysia Airlines sunt impiedicate de “teroristi inarmati”, afirma seful serviciilor de urgenta ucrainene, potrivit Reuters
Ora 21.35 Cel putin patru cetateni francezi se aflau la bordul avionului, a declarat ministrul francez de externe, Laurent Fabius.
Ora 21.23 Separatistii pro-rusi spun ca au gasit “cutia neagra” a aparatului, scrie Interfax
—————-
Un avion malaezian de linie care efectua o cursa Amsterdam – Kuala Lumpur, cu 295 de oameni la bord, s-a prabusit joi in regiunea Donetsk, in estul Ucrainei, in conditiile in care Kievul nu exclude ca acesta sa fi fost “doborat”, scrie AFP. Avionul zbura la peste 10.000 metri altitudine.
“Numarul mortilor nu este cunoscut inca”, a afirmat administratia regionala din Donetsk, care a precizat ca avionul a cazut intr-o zona controlata de separatistii pro-rusi, in apropiere de granita dintre Rusia si Ucraina.
Malaysia Airlines a confirmat ca a “pierdut contactul” cu unul dintre avionale sale, un Boeing 777 care transporta 295 de persoane, iar ultima pozitie cunoscuta era deasupra Ucrainei.
Potrivit presedintelui ucrainean Petro Poroshenko, nu este exclus ca avionul sa fi fost “doborat”. “Este al treilea caz tragic in ultimele zile, dupa avioanele An-26 si Su-25 ale fortelor armate ucrainene doborate de pe teritoriul Rusiei”, a declarat presedintele Poroshenko, citat intr-un comunicat al presedintiei.
“Nu excludem ca acest avion sa fi fost doborat si subliniem ca fortele armate ucrainene nu au efectuat tiruri susceptibile de a atinge tinte in aer”, a adaugat acesta, inainte de a prezenta condoleante familiilor victimelor.
Iata mai jos filmul evenimentelor:[…]
Ora 21.20 Avionul Malaysia Airlines zbura normal, fara probleme, pana cand a disparut de pe radar, a precizat autoritatea aeronautica din Ucraina, potrivit Reuters.
“Zborul se desfasura normal… Nu a existat nicio informare referitoare la vreo problema din partea echipajului”, a declarat Dmytro Babeychuk intr-o conferinta de presa.
Ora 21.10 Rusia a cerut Kievului permisiunea de a ajuta la operatiunile de locul tragediei, a transmis Ministerul rus pentru Situatii de Urgenta, potrivit Reuters.
“Serviciile de urgenta ruse au transmis o solicitare oficiala colegilor nostri ucraineni de a desfasura o operatiune comuna la locul prabusirii avionului Boeing pe teritoriul ucrainean”, a declarat pentru agentia RIA Novosti ministrul rus pentru Situatii de Urgenta, Vladimir Puchkov.
[…]
Ora 20.48 Peste 300 de morti, intre care 23 de cetateni americani, afirma un consilier din cadrul Ministerului ucrainean de Interne, potrivit Reuters.
“Peste 300 de oameni nevinovati si-au pierdut viata… se stie ca 23 de cetateni americani au murit”, a declarat Zoryan Shkyryak, citat de agentia Interfax.
Ora 20.33 Companiile aeriene Lufthansa, Air France, Turkish Airlines, precum si companiile ruse Aeroflot si Transaero, au anuntat ca vor evita spatiul aerian din estul Ucrainei pentru toate zborurile lor.
Ora 20.23 Malaysia Airlines confirma, intr-un comunicat, ca a primit o notificare din partea autoritatii de control aerian din Ucraina despre faptul ca a pierdut contactul cu zborul MH17 la ora 14.15 GMT (17.15, ora Romaniei), la 30 de kilometri de punctul de trecere Tamak, aflat la aproximativ 50 de kilometri de granita ruso-ucraineana.
“Zborul MH17 operat de un Boeing 777 a parasit Amsterdam la ora locala 12.15 (13.15, ora Romaniei) si urma sa ajunga pe aeroportul international din Kuala Lumpur la ora locala 06.10 (01.10, ora Romaniei) a doua zi. Aeronava transporta 280 de pasageri si 15 membri ai echipajului”, a precizat Malaysia Airlines in comunicat.
Ora 20:20 Liderul separatist Igor Girkin, alias Strelkov, a afirmat pe pagina sa de VKontakte, Facebook-ul rusesc, ca a doborat un avion AN-26, la putin timp dupa aparitia primelor informatii legate de prabusirea avionului Boeing, scrie Free Europe, care prezinta si o captura de ecran cu postarea in rusa a liderului separatist.“In vecinatatea Torez, tocmai am doborat un avion AN-26. A cazut undeva langa mina Progres. Am emis un avertisment sa nu se zboare in spatiul nostru. Avem inregistrari video care confirma. Pasarea a cazut pe un morman de deseuri. Casele din jur nu au fost lovite. Civilii nu au fost raniti”.
Torez este o localitate de 80.000 de locuitori aflata la circa 40 kilometri este de Donetsk. Postarea include doua inregistrari video care arata coloane de fum ridicandu-se in departare.
Postarea a fost publicata la ora Moscovei 5:50 pm, la scurt timp dupa aparitia primelor informatii legate de prabusirea cursei Amsterdam – Kuala Lumpur, in aceeasi zona din estul Ucrainei.
Ora 20:05 Avionul malaiezian a fost doborat de un aparat ucrainean, acuza separatistii pro-rusi (site-ul oficial, preluat de AFP)Ora 20.00 Ministrii de externe ai Suediei si Poloniei, Carl Bildt si Radoslaw Sikorski, se refera pe twitter la prabusirea avionului malaezian ca la un avion care ar fi fost doborat. […]/ integral pe hotnews.ro
Ambasada: Ucraina va prezenta dovada implicarii militare a Rusiei in prabusirea avionului Boeing
Ucraina va prezenta dovada implicarii militare a Rusiei in prabusirea aeronavei Boeing, avionul fiind doborat deoarece sistemul de aparare antiaeriana al Rusiei oferea protectie mercenarilor si teroristilor din zona respectiva, se arata intr-un comunicat al Ambasadei Ucrainei transmis joi la solicitarea Agerpres.
Sursa citata arata ca Ucraina nu are rachete cu raza lunga de actiune in zona in care s-a prabusit avionul.
“Un avion de pasageri de mari dimensiuni de tip Boeing 777 care efectua un zbor intre Amsterdam si Kuala Lumpur a fost doborat in estul Ucrainei. Potrivit Statului Major General al Fortelor Armate Ucrainene, avionul a fost doborat de rachete rusesti de tip Buk, in timp ce avionul zbura la o altitudine de 10.000 de metri”, se arata in comunicatul amintit.
[…]/ integral pe hotnews.ro
Presedintele Traian Basescu transmite, intr-un comunicat, ca este “consternat” de tragicul eveniment petrecut joi in spatiul aerian al Ucrainei si cere clarificarea imediata a conditiilor in care s-a produs accidentul aviatic. Totodata, seful statului solicita ca experti ai Uniunii Europene sa participe la ancheta alaturi de autoritatile ucrainene. […]/ integral pe hotnews.ro
Preşedintele Statelor Unite, Barack Obama, a discutat la telefon cu omologul său rus, Vladimir Putin, despre prăbuşirea avionului companiei Malaysia Airlines în estul Ucrainei. […] Discuţia telefonică a avut ca subiect principal noile sancţiuni impuse de Statele Unite Rusiei din cauza crizei ucrainene. […]/ integral pe gandul.info
Nu e pentru prima dată când un avion commercial e atacat, iar oamenii nevinovaţi îşi pierd vieţile. Americanii se luptă, de ani de zile, împotriva actelor de terorism, însă sunt responsabili pentru o crimă sângeroasă pe care presa internaţională a „îngropat-o“. Din primele informaţii reiese că Boeing-ul companiei Malaysian Airlines a fost doborât lângă Doneţk de o rachetă lansată de pe teritoriul Ucrainei. Deocamdată, se fac investigaţii în acest caz, însă, altul, dovedit şi la fel de grav s-a petrecut în 1988 în apele Golfului Persic.
La 3 iulie 1988, un Airbus A300, aparţinând companiei Iran Air, a decolat din Bandar Abbas cu destinaţia Dubai (Emiratele Arabe Unite). Aeronava era încă în faza de decolare, când o navă americană de război, USS Vincennes, a doborât-o cu o rachetă, deasupra Golfului Persic. Americanii au susţinut că au confundat Airbusul A300 cu un avion de război F-14! Mai mult, ei au spus că li s-a părut că avionul era în coborâre pentru a bombarda nava, pe când zborul 655 era în urcare! Seria explicaţiilor ridicole a continuat, atunci când reprezentanţii SUA au dezvăluit că au încercat să ia legătura cu Airbusul A300 pe o frecvenţă militară. Asta în condiţiile în care, fiind o aeronavă comercială, zborul Iran Air 655 n-avea acces la frecvenţele militare. SUA nu şi-au cerut niciodată scuze pentru doborârea avionului, iar echipajul navei USS Vincennes a primit medalii şi distincţii pentru curaj şi servicii extraordinare, la revenirea în State! Dintre cei 290 de pasageri aflaţi la bord, 66 erau copii. În 1996, SUA le-au plătit familiilor victimelor sume cuprinse între 150.000 şi 300.000 de dolari, drept despăgubire.
Compania în care guvernul malaezian deţine 69% din acţiuni are toate şansele să dispară, în curând. Oamenii se gândesc de două ori, înainte de a-şi cumpăra un bilet de la Malaysian Airlines, după ce compania a pierdut un Boeing 777-200 în martie, iar altul s-a prăbuşit astăzi.Cât de ghinionist trebuie să fii ca să nimereşti într-un avion care se prăbuşeşte? Potrivit specialiştilor, trebuie să călătoreşti, zilnic, în următorii 10.000 de ani, ca să ajungi victima unui accident aviatic. De aceea, Malaysian Airlines pare a fi o companie blestemată. La 8 martie, deja celebrul zbor MH370 a decolat de la Kuala Lumpur, cu destinaţia Beijing, însă a dispărut de pe radar după o oră de zbor şi de atunci nimeni nu ştie ce s-a întâmplat cu Boeingul 777-200 şi cu cei 239 de oameni care erau la bordul aeronavei. […]/ integral pe adev.ro/n8v95p
- Ziarul Financiar: Banii şi petrolul, arme cu două tăişuri. Cu cele mai agresive sancţiuni de până acum, americanii vor să-i secătuiască pe ruşi de dolari
Cu cele mai agresive sancţiuni impuse până acum Rusiei Washingtonul a luat la ţintă jucătorii din categoria grea din industria financiară, energetică şi de apărare rusească blocându-le accesul la finanţare în dolari pe termen mediu şi lung în speranţa că astfel îşi vor secătui de dolari banca centrală şi prin interzicerea importurilor în cazul producătorilor de armament.Sancţiunile, care nu afectează cu nimic activele acestor companii şi nu interzic firmelor americane să facă afaceri cu ele, au reuşit să sperie pieţele şi pe… americanii pasionaţi de arme. Ei nu vor mai avea piese noi de schimb pentru legendarele puşti de asalt Kalaşnicov.
Sancţiunile, impuse pentru că Moscova continuă să întreţină violenţele din Ucraina, ţintesc companii foarte apropiate preşedintelui rus Vladimir Putin şi aliaţilor săi – băncile Gazprombank, a treia ca mărime din ţară, şi VEB, agentul de plăţi al guvernului rus, şi al doilea mare producător de gaze naturale, Novatek, dar şi unor oameni de afaceri americani – cel mai mare producător de petrol din Rusia Rosneft.
De asemenea, sancţiunile vizează opt producători de armament printre care cel al puştilor de asalt Kalaşnikov. Practic, pedepsele blochează accesul afacerilor ruseşti la pieţele de acţiuni şi obligaţiuni americane pentru finanţare cu scadenţe mai mari de 90 de zile, dar nu le obstrucţionează finanţarea pe termen scurt necesară operaţiunilor de zi cu zi, potrivit Thomson Reuters. Această strategie ar trebui să majoreze costurile de finanţare şi să evite lovituri directe date companiilor ruseşti, cu care unele mari grupuri americane precum Exxon Mobil au parteneriate ambiţioase. […]/ integral pe zf.ro
Din informatiile de pana acum inteleg ca rebelii au confundat avionul ca fiind unul de lupta?
In acelasi timp, Israelul se pregateste de o invazie terestra in Gaza. Alti 18 mii de rezervisti cu fost chemati la arme.
*au fost chemati
http://www.stratfor.com/geopolitical-diary/reflections-unforgiving-day
http://www.lemonde.fr/europe/article/2014/07/17/le-crash-du-boeing-de-la-malaysia-est-un-acte-forcement-volontaire_4459209_3214.html
<>
Pe mine unul, mesajul asta al lui Putin ma cam pune pe ganduri… dar si faptul ca cutia neagra a avionului a fost trimisa la Moscova.
^ „Aceasta tragedie nu s-ar fi produs dacă ar fi existat pace, dacă operațiunile militare din sud-estul Ucrainei nu ar fi fost relansate”, a spus președintele Rusiei.
Agenturile si-au indeplinit directivele – Circul mortii se poate desfasura conform agendei – Se impusca mai multi iepuri deodata –
Devierea atentiei de pe chestiunea Israel-Gaza – macelarirea copiilor im primul rand.
Declansarea unui scandal international prin care Rusia este plasata din nou in colimatorul maistream-ului occidental.
Totemul de factori este inca o data impins spre declansarea conflagratiei
Sacrificii ritualice pentru moloch si beelzebut.
Tot acest gunoi satanist nu mai poate fi tinut sub pres nici de presa securista nici de agenturi
Eu nu vad nicio deviere, ambele subiecte sunt in atentia lumii.
In rest, legat de ce s-a intamplat in Ucraina, sunt pareri si pareri, zeci de teorii si de conspiratii. Teoria mea este ca rebelii au incurcat borcanele iar acum Putin incearca sa o scalde in speranta ca o sa mai linisteasca apele. In acelasi timp este drept ca locul in care s-a petrecut evenimentul era declarat de ceva vreme ca fiind zona de razboi deci prin urmare acel avionul nu avea ce sa caute pe acolo. As da vina pe piloti dar presupun ca si pilotii la randul lor au primit de undeva un OK pentru a ocoli furtuna care era putin mai la nord. Nu stiu exact cum functioneaza traficul aerian, daca pilotii pot sa se abata de la traseul obisnuit fara sa ceara voie sau sa anunte macar un turn de control. Prin urmare sunt foarte importante datele care se afla in cutiile negre ale avionului.
*traseul “obisnuit”=traseul stabilit
Daca cele doua aparate de vanatoare ucrainiene sunt reale, iar spatiul aerian din zona rebelilor era inchis zborurilor comerciale, atunci Boeingul a fost “insotit” de ucrainieni catre acea zona si folosit drept momeala pentru separatisti, ca sa-i bage la apa. Tocmai de aceea cutiile negre au ajuns la Moscova. Separatistii oricum nu le lasau pe mana guvernului.
Cutiile negre inca nu vor fi preluate de moscova
De ce pe data de 17 traseul a fost deviat atat de mult spre nord exact in zona de coflict in comparatie cu zilele anterioare – http://rt.com/news/173792-malaysian-plane-diverted-warzone/
Ileana, la asta ma gandeam si eu. De ce mass-media nu vorbeste mai nimic despre cine a dat OK-ul ca Boeingul sa zboare prin acea zona de conflict? Cat despre cutiile negre ar fi fost bine ca la ele sa aiba acces si o echipa de specialisti din Occident si nu numai rusii. Altfel o sa continuam cu suspiciunile.
BBC News MH17 crash Ukraine PM anger over international crime
http://www.youtube.com/watch?v=4xJYOK3PHkc
Un român, printre victimele accidentului aviatic din Ucraina
In primul rind sa ne rugam pentru cei care au murit in accident,precum si pentru rudele lor,sa-i miluiasca,ajute si mintuiasca Dumnezeu.
Apoi sa asteptam rezultatele anchetei,bine ar fi ca sa existe o comisie internationala,cu acces si la cutiile negre si la locul unde s-a produs accidentul,bine ar fi sa se instituie un armistitiu macar,daca de pace nu se poate vorbi inca.
Si eu cred ca sint 2 variante:una,cea mai probabila,ar fi aceea a unei colaborari intre CIA si armata ucrainiana,cu comanda si conceptie americana.
http://en.wikipedia.org/wiki/Operation_Northwoods
A doua,o greseala a insurgentilor ce lupta pentru federalizare,poate au crezut ca este un avion militar de transport,escortat de avioane militare ucrainiene ( au fost pacaliti sa creada aceasta )
Trebuie vazut totusi daca ei posedau rachete care sa atinga tinte la 10 km distanta,se pare ca nu aveau asa ceva,chiar dupa declaratiile procuraturii ucrainiene,cumva.
O sa se stie despre avionul asta cat se stie despre celalalt. La ala au sugerat prima oara ca unul dintre piloti ar fi putut fi cam sinugigas. Ca doar n-o fi inca un pilot de la aceeasi companie tot cu probleme si s-a bagat singur sub tirul rachetelor. Stranie coincidenta. Cine are interesul sa desfiinteze o companie aeriana la care statul are majoritatea actiunilor? Iar cercetatorii din avion mergeau la un congres despre AIDS. Cine ar avea interesul sa nu se vindece aceasta boala? Si sa mai nimereasca si cel mai important iepure din conflictul cu Ucraina. S-a facut cea mai mare economie la rachete.
Am dat si eu cu presupusul. Promit ca nu mai scriu scenarii.
De ce au doborât rebelii avionul malaezian și ce înseamnă aceasta pentru insurgența prorusă
– o analiza a profesorului Mark Galeotti, de la New York University (exprimată pe blogul său), specializat în chestiuni de securitate și crimă organizată privind Rusia.
http://www.cotidianul.ro/de-ce-au-doborat-rebelii-avionul-malaezian-si-ce-inseamna-aceasta-pentru-insurgenta-prorusa-243478/
Raman întrebări esențiale legate de ruta avionului, devierea de la ruta standard; dacă a fost singurul deviat sau au mai fost și alte avioane în aceeași situație candidate la dezastru, cine a ordonat devierea rutei etc etc…
„Când Boeing a dispărut de pe radar, autorităţile de la Kiev au anunţat că el s-a prăbuşit. De unde au aflat ele atât de repede?, scrie Carlos în microblogul său.
http://romanian.ruvr.ru/news/2014_07_17/Un-dispecer-spaniol-Autoritatile-de-la-Kiev-au-anuntat-prea-repede-ca-Boeingul-s-a-prabuSit-3085/
@Alin-7:
Dilema celor ce-i arata cu degetul pe rusi nu se reduce atat la ruta avionului (exista multe stiri despre faptul ca, totusi, zona era circulata de avioane civile, ceea ce ridica o alta nelamurire: daca fusese deja circulata, de ce nu au mai fost astfel de atacuri pana atunci) cat la contradictia logica a capabilitatilor sistemului de rachete ce ar fi fost folosit de rebeli. Kievul acuza rebelii si rusii ca au colaborat cu sistemul respectiv si au doborat avionul, facand o “greseala” criminala. Totusi, daca e pe baza de sisteme de rachete, atunci eroarea confuziei unui avion civil cu unul militar este foarte putin probabila, conform Le Monde:
http://www.lemonde.fr/europe/article/2014/07/18/ukraine-les-separatistes-ont-ils-pu-tirer-un-missile-sol-air-sur-le-mh17_4459298_3214.html
Si linkul de mai sus: http://www.lemonde.fr/europe/article/2014/07/17/le-crash-du-boeing-de-la-malaysia-est-un-acte-forcement-volontaire_4459209_3214.html
Totusi, teza ca rebelii sprijiniti de rusi au doborat avionul e foarte probabila. Doar ca scenariul ar fi mult mai complicat decat cel prezentat.
@admin
Ideea era ca zona sa fie circulata pentru ca altfel nu poți crea premizele dezastrului. Asta era prima condiție, sa menții aria circulata (și nu cred ca a fost prea greu). Devierea avionului, la fel, ușor de “acoperit“.
Dara “sistemul de rachete” nu e ceva praștie, țintești, eliberezi coarda și îl pocnești pe colegu’ în ceafa…easy as a pie…ca orice sistem, are o serie întreagă de componente și operatori umani, mai mult sau mai putin pregătiți.
Se insista foarte mult pe tipul de rachete însă mie mi s-ar părea mult mai interesanta o discuție despre tipul și capabilitățile sistemului radar din componenta jucăriei.
Last but not least, teza sprijinului are, în cazul de fata, implicații extrem de diferite în funcție de cum definești acest sprijin.
@Alin 7:
http://en.wikipedia.org/wiki/Surface-to-air_missile#Radar-guided_SAMs
http://en.wikipedia.org/wiki/Identification_friend_or_foe
http://en.wikipedia.org/wiki/Buk_missile_system
https://pbs.twimg.com/media/Bszx-mUCAAEzpdV.jpg
Separatistii ar fi trebuit sa aiba un BUK TELAR( transporter erector launcher and radar) pe cand ucrainienilor le ajungea doar un BUK TEL( transporter erector launcher) deoarece aveau deja radarele aferente functionale.
Aici se spune ca s-ar vedea lansatorul BUK scos noaptea peste granita de catre rusi.
Daca se confirma inregistrarea inseamna ca l-au scos de pe sasiul original:
http://www.stiriflux.ro/politica/externa/malaysia-airlines-lansatorul-buk-folosit-de-rebeli-dus-peste-noapte-rusia-video/
Cum arata un BUK cu radar incorporat:
http://www.ausairpower.net/APA-9K37-Buk.html
Rusii spun ca ucrainienii aveau un radar pentru BUK functional in ziua incidentului.
http://jurnalul.ro/stiri/externe/radarul-unui-sistem-de-rachete-buk-m1-operational-in-momentul-prabusirii-avionului-malaysia-airlines-673256.html
Detalii despre BUK..sistemul presupus ca a distrus avionul:
http://www.hotnews.ro/stiri-international-17695624-avion-doborat-ucraina-tot-mai-multi-specialisti-occidentali-confirma-avionul-fost-doborat-sistemul-sol-aer-buk-complexul-creatie-sovietica-poate-lansa-rachete-pana-25-altitudine.htm
http://en.wikipedia.org/wiki/Buk_missile_system
http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/europe/ukraine/10977160/Malaysian-Airlines-under-pressure-over-route-avoided-by-others.html
See more at: http://www.themalaymailonline.com/malaysia/article/ukraine-traffic-controllers-instructed-mh17-to-fly-lower-mas-says#sthash.bslKB3Y1.dpuf
Acest avion, cursa MH17, a fost cel disparut pe 8 martie 2014, cu indicativul MH370/MAS370, un Boieing 777 Indonezian.
http://en.wikipedia.org/wiki/Malaysia_Airlines_Flight_370
I s-au inlocuit sistemul de identificare radio IFF cu unul de AN26, ca sa para un avion militar ukrainian, si a fost escortat de doua avioane ukrainiene de vanatoare pana cu putin timp inainte de a fi doborat.
Pro-Rusii au cazut in plasa si l-au doborat, anuntand pe internet ca au doborat un AN26.
Filmarea si pozele de la locul accidentului arata corpuri rigide, avand rigor mortis, deci decedate de cel putin cateva ore, stand in pozitii nefiresti, ca niste manechine, unele fiind dezbracate. Actele lor de identitate au fost gasite toate la un loc, aratand ca noi.
Din 298 de pasageri, din care aproape 100 ar fi fost experti in SIDA care mergeau la o conferinta in Indonezia, s-au gasit putin peste 180 de corpuri.
O femeie australiana al carui frate a disparut in zborul MH370/MAS370 din 8 martie sustine ca fata ei vitrega, Maree Rizk, a murit in acest accident.
http://www.usatoday.com/story/news/world/2014/07/18/malaysia-air-disasters-2-relatives/12824005/
O alta australianca Danica Weeks, din Perth, al carei sot a disparut in zborul MH370, lasandu-i premonitoriu in pastrate inelul de casatorie si ceasul, apare din nou in mass media in urma acestei “intamplari”.
http://www.dailymail.co.uk/news/article-2696643/Steward-changed-flights-work-MH17-minute-wife-swapped-OFF-doomed-Flight-MH370.html
http://www.youtube.com/watch?v=QYmViPTndxw
@admin, va rog sa aprobati acest link/comentariu doar daca vi se pare de interes
@Eu:
Aoleu, sa nu incepem cu teorii din astea. Listele de pasageri sunt publice, sunt cu totul si cu totul alti oameni, asa ceva ar fi imposibil de inscenat.
Malaysia Airlines has confirmed 154 Dutch, 43 Malaysians (including 15 crew members and two infants), 12 Indonesians, nine British, four Germans, three Filipinos, and one Canadian citizen were also on the plane.
http://www.dailymail.co.uk/news/article-2696508/Reports-27-Australian-passengers-board-MH17-footage-emerges-Australian-passport-wreckage.html
Din aproape 100 experti SIDA cati sa fi fost Olandezi? Sa exageram si sa zicem 50.
La bord erau 28 australieni, 26 malaezieni (excluzand 15 membrii ai echipajului si doi copii) two infants), 12 indonezieni, 9 englexi, 4 germani, 3 filipinezi si 1 canadian.
Sa zicem ca toti ceilalti europeni 9 englexi si 4 germani erau experti SIDA.
Sa zicem ca erau 48 experti SIDA din ne olandezi, din care scadem 13 europeni si raman 35 de experti din Australia, Malaezia si Filipine care au trebuit sa mearga in Olanda ca sa ia o cursa spre Indonezia!?!?
@Eu:
Hai sa nu mai pierdem timpul cu astfel de idei. Teza asta e complet aiuristica. Si nici nu mai aprobam alte comentarii in acest sens.
Din nou despre ruta neobisnuita a avionului:
http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/europe/ukraine/10975524/Crashed-MH17-flight-was-300-miles-off-typical-course.html
E absolut stupid,dacă nu o mare idiotenie să credă cineva că rusii au vreun amestec în doborârea avionului,indiferent de scenariu;că l-au doborât ucrainienii sau federalistii pro-rusi.Adică Rusia isi tăia singură craca de sub picioare pentru multă vreme!Nu are nici o logică.Cu câteva ore înaintea accidentului,federalistii pro-rusi,anuntau dezertarea în masă a unei unităti de blindate ucrainiene si capturarea câtorva zeci de blindate,inclusiv tancuri T64.Postaseră si un filmulet cu aceste masini de luptă si spuneu că pot trece oricând la contra-ofensivă.Adică,separatistii,cum li se spune,stăteu bine din acest punct de vedere:De ce ar fi trebuit să doboare acest avion?La ce-i ajuta acestă crimă? Eu cred că alta trebuie să fie întrebarea:Ce căutau avioanele guvernamentale ucriniene militare să însotească un avion civil si ce l-a făcut să se abată de la rută?Un avion care nu se afla tocmai pe culoarul său de zbor,lângă care se află două avioane de vânătoare:ce poate să sugereze?Această tragedie,ajută,dacă nu este total de partea Ucrainei si aliatului său SUA si defavorizează hotărâtor cealaltă tabără.Pe de altă parte,atentia opiniei publice este îndepărtată de la măcelul comis de evrei în Gaza,si chiar de la măcelul trupelor guvernamentale în Donetk si Lugansk,unde astăzi au murit 20 de civili,majoritatea femei si copii;mai intereseză pe cineva aceste crime? Oricum Rusia era ultima redută în fata globalismului,China fiind o padă usoară,datorită interdependentei economice si inferioritătii militare.China nu are nici o posibilitate de proiectie a puterii.Rusia are o independentă economică datorită resurselor si singura putere militară care să se opună eficient SUA.Compromiterea ei si acest război simetric si asimetric,de uzură conduce către prăbusirea ei.Evreii,cu ajutorul SUA,au creat haos în Orientul Mijlociu.Rusia e demonizată si pusă la colt.UE i se arată Omul Negru(Rusia)si singura optiune,adică aceea de a participa din pozitia a doua,la Guvernul Mondial;sau e si asta ”teoria conspiratiei? Păcat de cei nevinovati care mor,de copii si femei,de tineri si bătrâni.Bunul Dumnezeu să aibă grije de sufletul lor.Dumnezeu să-i ierte!
“Cand Iisus pe-ai Sai apostoli ii trimite-n larga lume
Ca pe niste oi blajine,intre lupi,le spune anume:
“Dar ingrijorati sa nu fiti ca-ntre lupi va duceti oi,
Fiindca Duhul Sfant,la vreme,va vorbi mereu prin voi!…”
Cand din moarte se ridica Sfantul Tatalui “Cuvant”,
Invierea Preamaririi nu e fara DUHUL SFANT!
Mantuirea deci,-avandu-si jertfa Fiului temei,
O-mplineste DUMNEZEUL:TREI intr-Unul,Unu-n TREI.
Fiindca pana dupa moartea Fiului umpland vazduhul,
Au lucrat,mereu TREIME:TATAL,FIUL si cu DUHUL,
Cum de-a pururea lucrat-au si-or Lucra-n eternitate,
Ca sa sece-n tot adancu-i balta lumii de PACATE!!!”
Vasile Militaru
http://www.gandul.info/stiri/mh17-nu-e-o-exceptie-si-rusii-si-americanii-au-doborat-avioane-cu-sute-de-oameni-la-bord-cazurile-iran-air-si-korean-air-lines-12942480
Ukrainian rebel leader gives bizarre account of plane crash, suggesting victims dead for days
MOSCOW (AP) — A top pro-Russia rebel commander in eastern Ukraine has given a bizarre version of events surrounding the Malaysian jetliner crash — suggesting many of the victims may have died days before the plane took off.
The pro-rebel website Russkaya Vesna on Friday quoted Igor Girkin as saying he was told by people at the crash site that “a significant number of the bodies weren’t fresh,” adding that he was told they were drained of blood and reeked of decomposition.
http://www.usnews.com/news/world/articles/2014/07/18/rebel-leader-gives-bizarre-account-of-plane-crash
http://www.aol.com/article/2014/07/18/rebel-leader-gives-bizarre-account-of-plane-crash/20933592/
http://www.salon.com/2014/07/18/rebel_suggests_malaysia_plane_victims_long_dead/
@Eu:
Foarte “credibil”. Pai rebelii controleaza zona, nimic mai simplu decat sa ia cadavrele si sa le faca o expertiza sub supravegherea OSCE, ca tot ii prefera.
“Cel mai mare semn ce lumii i-s-a aratat sub soare,
Cea mai fara seama arma,cea mai infricosatoare.
Si prin care,cand in viata stii s-o porti si s-o cunosti
Biruiesti pe toti vrajmasii,chiar si-a iadului mari osti,
Arma care cu-i o poarta,biruinta-n veci aduce,
Intre toate-a lumii arme,nu e decat SFANTA CRUCE!!!”
“Viata lutului in sine,-orisiunde te vei duce,
Cu amarurile-i toate,pretutindeni e o CRUCE!”
“Caci a lumii nestemate cu luceferii-mpreuna,
Macinis al uriasei vremii guri,-pot fi minciuna.
Insa mai presus de-acestea,-sita care totul cerne,
ADEVARUL arde-n ele si -ADEVARUL doar etern e !!!”
Vasile Militaru
@cioragan, evreii de care spui au cam aceeasi influenta politica atat in SUA cat si in Rusia. Prin urmare eu nu ma iluzionez prea tare ca Putin ar fi un anti-NWO ci cred ca joaca mai mult un rol de anti-West. Sa ne uitam numai cat de bine colaboreaza Putin cu Merkel, ai zice ca sunt prieteni de-o viata. Cred ca pana la urma Rusia va fi rupta bucata cu bucata, asa cum se intampla de la destramarea URSS-ului in coace, si alipita treptat Uniunii Euopene. Se “lucreaza” intens la instaurarea Guvernului Mondial iar pentru ca planul sa poata fi dus la capat pare ca exista o tot mai mare nevoie de sacrificii umane.
http://www.globalresearch.ca/did-ukraine-fabricate-evidence-to-frame-russia-for-mh17-shoot-down/5391942
Fratilor, va rog iertati-ma, ca eu, om prost cu minte putina, am cateva nelamuriri in legatura cu prabusirea acestui avion.
1. Au existat inregistrari video cu momentul prabusirii avionului. Avionul era in aer, s-a prabusit si a luat foc.
Mi s-a parut foarte dubios faptul ca avionul era intact. Daca acest avion ar fi fost lovit de o racheta, in aer, ar fi avut o bucatica lipsa din el, ar fi scos putin fum … Dar acest avion era intact.
Rachetele pentru doborarea avioanelor explodeaza la momentul impactului. Deci chiar daca nu l-ar fi nimerit in plin, ci doar intr-un coltisor al aripei sau oriunde in alta parte, in momentul exploziei rachetei ar fi disparut o jumatate de aripa, sau coada, sau ceva din el. Dar acest avion era intact cand s-a prabusit.
Din pacate, aceasta parte a inregistrarii video cu momentul prabusirii avionului a disparut. A ramas doar partea cand explodeaza avionul si ia foc.
Chiar si pe site-ul stirilor Protv a fost dezactivat filmul in care se vedea avionul inainte de impactul cu solul.
Oare cine are interesul sa nu mai existe imaginile cu avionul inainte de prabusire si de ce?
2. Avionul nu putea sa dispara de pe radar la 10.000 m altitudine, decat daca ar fi explodat. Dar acest avion era intreg cand s-a prabusit.
Deci, cum a fost posibil sa fie “disparut” de pe radar, cand el era inca intreg?
3. Televiziunile nu au dat nici-o inregistrare a comunicarii pilotilor, in care acestia sa spuna ca au fost atacati, ca avionul a fost lovit de ceva si ca se prabusesc.
Daca televiziunile nu au dat aceasta inregistrare, inseamna ca ea nu exista.
Dupa mintea mea proasta, ea nu exista pentru ca:
– avionul nu a fost lovit de nici-o racheta si pilotii nu aveau de ce sa comunice asa ceva
– avionul a fost bruiat, a avut o defectiune la bord sau pur si simplu a fost o prabusire “controlata” (teleghidat) si in acest caz au fost ascunse sau sterse comunicarile pilotilor catre turnul de control, tocmai pentru a nu se afla
– pilotii erau deja morti, deci nu avea cine sa comunice
Avand in vedere ca atat oficialitatile din toata lumea, cat si televiziunile au aratat pasapoarte si mai ales poza unui copil decedat in aceasta tragedie, prezentarea inregistrarii discutiilor dintre piloti si turnul de control ar fi fost “mana cereasca” atat pentru oficialitati, cat si pentru televiziuni.
De ce oare nu exista aceasta inregistrare?