După 28 de ani… INFIINTAREA MUZEULUI ȚĂRANULUI ROMÂN, ”sarbatorita” cu filmul 120 bpm. Proiectia a fost intrerupta de cativa protestatari/ ”ISTERICII DEPLASATI” sau ”deplorabilii” României/ Purtatorul de cuvant al PATRIARHIEI crede ca filmul nu e de propaganda homosexuala

5-02-2018 15 minute Sublinieri

  • ActiveNews:

Câteva zeci de persoane au întrerupt proiecția filmului 120 bpm la MȚR. Oamenii au venit cu icoane și mesajul „România nu e Sodoma” și au cântat Troparul “Înălțării Sfintei Cruci”. Pelicula NU a mai fost difuzată. IMAGINI

Aproximativ 20 de persoane au manifestat împotriva proiectării filmului „120 bătăi pe minut” în cadrul Studioului „Horia Bernea” din cadrul Muzeul Țăranului Român.

În momentul începerii peliculei, aceștia s-au ridicat în picioare, au afișat câteva mesaje și icoane. Printre mesaje se putea citi „România nu e Sodoma și Gomora” sau „Hey Soros, leave them kids alone”.

De asemenea, aceștia au rostit rugăciunea „Tatăl Nostru” și au cântat Troparul Înălțării Sfintei Cruci. „Proiecția unui film de propagandă explicită homosexuala ce urma să fie proiectată în centrul sacru al spiritualității tradiționale românești este inadmisibila. Ceva trebuia făcut. Dacă mijloacele indirecte au fost toate respinse, am fost forțați să facem ceva direct, să oprim fizic blasfemia, insultarea, jignirea Poporului Român și a Ortodoxiei. Ne-am poziționat pașnic în fața ecranului. Proiecția s-a oprit și apoi a fost anulată. Am fost legitimați de poliția chemată de mafioții organizatori, am fost insultați de mafioții prezenți, am rostit un Tatăl Nostru și toată lumea s-a dus acasă”,  a spus unul dintre participanții la protest.

Poliția a apărut la fața locului, i-a legitimat pe cei prezenți și totul s-a încheiat, proiecția fiind anulată. Evenimentul s-a petrecut la cinci ani de la ultima ispravă de acest gen a conducerii MȚR, și atunci lăsându-se cu proteste vehemente din partea comunității creștine din România, după cum a informat ActiveNews.

  • ActiveNews:

Directorul Liliana Passima nu a dorit să răspundă dacă a autorizat sau nu difuzarea filmului 120 bpm la MȚR și acuză protestatarii că i-au „agresat verbal” pe ceilalți participanți. Filmările o contrazic pe șefa MȚR. Filmul va fi reprogramat

Într-o solicitare adresată Muzeului Țăranului Român, jurnalistul Victor Roncea a formulat niște întrebări pentru directoarea instituției, Liliana Passima, cerându-i lămuriri față de evenimentele de duminică seară:

„Cine a aprobat proiectia filmului “120 BPM” difuzat in Romania de Voodoo (!) Films (Cristian Mungiu) la Studioul “Horia Bernea” – Cinema Muzeul Taranului.

Daca aceasta proiectie a avut loc in cadrul unui program special / parteneriat si daca da care este acesta.

Daca ati tinut cont de opiniile majoritatii romanilor din aceasta tara cand s-a discutat si aprobat difuzarea filmului, avand in vedere si precedentul cunoscut din 2013.

Daca nu v-a deranjat simbolistic coincidenta ca acest film este difuzat la MTR exact la 28 de ani de la fondarea Muzeului de catre Horia Bernea, a carui memorie, credem noi, trebuie respectata cu buna-cuviinta.

Daca aveti cunostinta despre opiniile fondatorului Muzeului despre problematica pentru care filmul “120 BPM” face propaganda, si anume:

„Prohibirea prozelitismului homosexual din articolul 200 al Codului Penal este un lucru folositor în încercarea de a bara puțin calea ridicolului existențial al unor dezvoltări recente din societatea occidentală. Știu că lumea e condusă, în bună măsură, de o mafie homosexuală, dar asta nu trebuie să ne impresioneze prea tare. A merge «în ton cu spiritul vremii» este un lucru pozitiv, dar e un act în care trebuie să domine discernământul. În general e jenant că realitatea ne obligă să vorbim despre și să dezbatem lucruri ce au un caracter intim. Problemele de mare interes, cele ale Bisericii și ale credinței de exemplu, au devenit lucruri de interes privat, iar problemele intime legate de sex au ajuns lucruri de interes general…!”

Drept răspuns, doamna Passima a oferit un comunicat de presă în care evită întrebările menționate mai sus.

În răspunsul său, doamna Passima vorbește despre tristețea că împlinirea a 28 de ani de la înființarea MȚR a fost marcată de incidentul de duminică. Directoarea MȚR nu menționează nici măcar în treacăt numele celui care a înființat muzeul.

Aceasta spune că protestatarii de ieri, „ ca și cei de acum 5 ani, nu au văzut în MȚR un loc al dezbaterii, ci un instrument de propagandă religioasă, făcând un real deserviciu atât imaginii muzeului, ca
instituție publică, cât și principiului toleranței pe care religia creștină îl propune ca mod de viață. Ne pare rău să constatăm că modul de comportament al contestatarilor a fost generat de confuzia în a atașa unei instituții publice de cultură o misiune pe care îndeobște o au cultele religioase”.

Mai mult, Liliana Passima susține că manifestanții creștini i-ar fi „agresat” pe ceilalți.

„Nu putem fi de acord cu tipul de manifestare precum cea petrecută ieri seară, din mai multe motive. În primul rând, am mizat întotdeauna pe decența, conduita și pregătirea intelectuală a publicului nostru spectator, indiferent de apartenențele legate de religie, sex, mediu etc. În al doilea rând, dreptul la vizionare a unui film nu poate fi încălcat de unii spectatori în detrimentul celorlalți. Și mai grav, cei
care nu sunt de acord cu conținutul unui film nu au dreptul legal de a agresa verbal sau de orice altă natură pe ceilalți spectatori, plătitori de bilet și aceștia la rândul lor”. Filmările de la eveniment, ca și constatările Poliției arată că nu a fost vorba de nicio agresiune.

Iată comunicatul integral:

După 28 de ani…

Astăzi, Muzeul Țăranului Român împlinește 28 de ani. O poveste frumoasă cu oameni porniți să redezvăluie frumusețea lumii țărănești, clădind mai apoi un dialog viu cu formele actuale ale culturii urbane. Ne-am fi dorit ca acest eveniment să fie promovat către public de toată media scrisă și audiovizuală pe măsura importanței sale. Din păcate, trebuie să alăturăm invitației noastre și un răspuns cu privire la incidentul creat ieri, 4 februarie 2018, la Cinema Muzeul Țăranului, prin care dorim să precizăm poziția MNȚR. Muzeul Național al Țăranului Român este o instituție culturală de prim rang în contextul lumii muzeale românești și europene care, prin programul său expozițional și al acțiunilor culturale realizate, organizate în parteneriate sau găzduite de-a lungul timpului, a propus o perspectivă vie asupra tradiției și a fenomenelor corelate acesteia, chestionând și valorificând sub diverse forme și expresii culturale teme majore ale culturii țărănești și urbane.

Preocuparea constantă de a documenta și valoriza problematica lumii și a societății tradiționale în relație directă cu cea a culturii urbane este deja o marcă a muzeului nostru și expozițiile, acțiunile culturale, conferințele, publicațiile de specialitate ale editurii noastre sunt o mărturie în acest sens.

De peste zece ani, prin înființarea Cinema Muzeul Țăranului, MNȚR a inițiat un proiect cultural de anvergură, deschis publicului ca o activitate conexă, cu rol de formator cultural și de dezbatere de idei și teme dintre cele mai reprezentative ale fenomenului cinematografic național și internațional, fiind gazda celor mai importante festivaluri românești și internaționale (premierele celor mai bune producții cinematografice românești, Les films des Cannes, Docuart, Kinodisseea, Next, Astra film, Culese din Balkani, Săptămâna Filmului Maghiar, British Documentary, Audience Award, Dakino, Festivalul Filmului European etc.). Trebuie să menționăm caracterul cultural al CMT, al cărui sprijin financiar de la Europa Cinemas a impus o calitate a proiecțiilor cinematografice oferite publicului, proporția covârșitoare a filmelor fiind dedicată documentarelor antropologice și etnologice, a filmelor de artă, a filmelor care tratează probleme psiho-socio-culturale, a filmelor pentru tineri. Unele dintre acestea au produs dezbateri reale asupra problemelor și dramelor contemporane, contribuind la o cunoaștere mai profundă a societății actuale.

„Nu putem fi de acord cu tipul de manifestare precum cea petrecută ieri seară” În acest sens, ne-am apropiat un public format în mare parte din studenți, tineri, specialiști și doritori de a consuma acte culturale într-o atmosferă prietenoasă, deschisă interogațiilor intelectuale și ale dialogului productiv. Nu putem fi de acord cu tipul de manifestare precum cea petrecută ieri seară, din mai multe motive. În primul rând, am mizat întotdeauna pe decența, conduita și pregătirea intelectuală a publicului nostru spectator, indiferent de apartenențele legate de religie, sex, mediu etc. În al doilea rând, dreptul la vizionare a unui film nu poate fi încălcat de unii spectatori în detrimentul celorlalți. Și mai grav, cei care nu sunt de acord cu conținutul unui film nu au dreptul legal de a agresa verbal sau de orice altă natură pe ceilalți spectatori, plătitori de bilet și aceștia la rândul lor. Dacă cei implicați doreau să protesteze legal ar fi putut să o facă în fața instituției, păstrându-se în limitele permise de lege. Pe de altă parte, există astăzi suficiente mijloace de a-ți arăta dezacordul în probleme care țin de subiecte care pot crea divergențe de opinie.

O modalitate de a dezbate în mod real filmul ar fi fost o discuție la finalul proiecției, în care am fi putut eventual găsi răspuns la întrebări precum: unde se termină arta și începe propaganda, de care filmul este acuzat. Cu siguranță puteau fi dezbătute o mulțime de alte probleme pe care filmul le pune: cât de pregătită și disponibilă este o societate actuală pentru rezolvarea unor probleme sociale acute care au impact în special asupra generațiilor tinere.

În mod nefericit, protestatarii de ieri, ca și cei de acum 5 ani, nu au văzut în MȚR un loc al dezbaterii, ci un instrument de propagandă religioasă, făcând un real deserviciu atât imaginii muzeului, ca instituție publică, cât și principiului toleranței pe care religia creștină îl propune ca mod de viață. Ne pare rău să constatăm că modul de comportament al contestatarilor a fost generat de confuzia în a atașa unei instituții publice de cultură o misiune pe care îndeobște o au cultele religioase. Ne afirmăm cu această ocazie dorința de a nu fi transformați în terenul minat al unor confruntări care țin mai degrabă de ideologie decât de credință. Misiunea muzeelor este înainte de toate o invitație la descoperire, reflecție și participare adresată fiecăruia dintre noi fără a restricționa actul cultural și libertatea de conștiință. Nu în ultimul rând, ne cerem scuze spectatorilor de ieri seară cu regretul de a le fi prilejuit un moment atât de neplăcut și îi asigurăm că acest tip de incidente nu se vor mai repeta. Reprogramarea proiecției va fi anunțată ulterior.

Mihai Somanescu: Câteva întrebări pentru domnul Teodor Baconschi

În legătură cu evenimentele de la Muzeul Țăranului Român, am citit următoarea poziție a domnului Teodor Baconschi, teolog și fost Ministru de Externe:

„Urmarea Lui Hristos nu presupune întreruperea gălăgioasă a proiecției unui film. Nu poți impune pe căi agresive nici virtutea, nici adevărul de credință. Dacă tu, creștin, faci ”ordine morală” așa, te îndepărtezi de propria mărturisire și de Dumnezeu. Scrie un articol în care îți exprimi opinia, dialoghează, caută pacea și lasă-L pe Domnul să judece acțiunea fiecăruia, atâta vreme cât acea acțiune nu pune în pericol viața ta sau pe a altora. Fundamentalismul și naționalismul religios golesc bisericile și smintesc lumea”.

Mărturisesc că am citit de mai multe ori textul, trăind cu senzația că de fapt a scris altceva și nu văd eu bine. M-am lămurit repede văzând că mesajul domnului Baconschi a fost preluat de către ziarul Adevărul pentru a-i demoniza pe participanții de la protestul de la MȚR.

Citesc și nu înțeleg:

1) Unde a fost întreruperea gălăgioasă? Ridicarea în picioare și intonarea imnului național și/sau a unor imnuri creștinești se numește, în viziunea dumneavoastră, „gălăgie”? Chiar Poliția prezentă la fața locului a constatat că nu există niciun motiv de intervenție și toată lumea a plecat liniștită de la fața locului.

2) Cine a încercat să impună ce în cazul de față? Oamenii nu s-au dus acolo să-i învețe „Crezul” pe cei de față, ci doar să arate că proiectarea acelui film nu își are locul acolo. De altfel, Regulamentul de organizare al MȚR este explicit în ceea ce privește obiectul de activitate al instituției. Nu ne dorim stat de drept? Sau în cazul acesta operează principiul „ce nu este explicit interzis este permis”?

3) „Scrie un articol în care îți exprimi opinia, dialoghează, caută pacea și lasă-L pe Domnul să judece acțiunea fiecăruia, atâta vreme cât acea acțiune nu pune în pericol viața ta sau pe a altora”. În 2013, în cazul similar,  s-au scris tomuri întregi, s-au făcut memorii, s-a făcut apel la lege. Rezultatul a fost zero. Întreb:  în cazul legalizării căsătoriilor între persoane de același sex, creștinii ar trebui să stea în fața Parlamentului rugându-se ca aleșii noștri să nu cedeze lobby-ului LGBT? Nu de alta, dar într-una dintre puținele și discretele luări de poziție pe subiect, ați scris că Biserica Ortodoxă Română „dispune de suficiente resurse intelectuale pentru a nu lipsi din acțiune”. Acțiunea în ortodoxie semnifică doar rugăciune și redactarea de memorii?

4) De ce i-a onorat anul trecut Biserica Ortodoxă pe mărturisitorii din temnițele comuniste? Nu cumva unii dintre ei fuseseră întemnițați tocmai pentru că au preferat „acțiunea” întru apărarea creștinătății noastre? Pe câți dintre cei care doar s-au limitat la rugăciuni pentru dispariția comunismului i-a întemnițat regimul ateu?Însuși ÎPS Bartolomeu, omagiat zilele trecute la 7 ani de la trecerea la Domnul, a preferat acțiunea și a spus cu ani înainte de „fundamentaliștii” de la MȚR că Biserica dorește „Europa, nu sodoma”. Era el îndepărtat de Dumnezeu și de mărturisirea creștină atunci?

5) Nu vi se pare ciudat că v-ați însușit limbajul activiștilor homosexualității și că prin această poziție le cântați fix în struna celor care acuză de „homofobie” pe toți cei care nu sunt de acord cu legalizarea mariajelor și adopțiilor unisex? Cu ce credibilitate o  să-i combateți atunci când vor cere interzicerea manifestărilor religioase în public pe motiv de „propagare a homofobiei”? Dacă astea sunt pozițiile laicatului promovat de Trinitas TV, ce pretenții să mai avem de la laicatul ateu?

Nu fundamentalismul și naționalismul religios îndepărtează oamenii de biserici, ci mai degrabă relativismul și liberalismul care transformă orice dogmă și învățătură de credință în funcție de politicile mai marilor zilei. O relevă chiar acest studiu canadian , citat și de Washington Post. Autorii lui? Niște fundamentaliști…

„Prohibirea prozelitismului homosexual din articolul 200 al Codului Penal este un lucru folositor în încercarea de a bara puțin calea ridicolului existențial al unor dezvoltări recente din societatea occidentală. Știu că lumea e condusă, în bună măsură, de o mafie homosexuală, dar asta nu trebuie să ne impresioneze prea tare. A merge «în ton cu spiritul vremii» este un lucru pozitiv, dar e un act în care trebuie să domine discernământul. În general e jenant că realitatea ne obligă să vorbim despre și să dezbatem lucruri ce au un caracter intim. Problemele de mare interes, cele ale Bisericii și ale credinței de exemplu, au devenit lucruri de interes privat, iar problemele intime legate de sex au ajuns lucruri de interes general…!”  – Horia Bernea.

Ce plăcere să-i vezi pe deontologii “de dreapta” ai neamului, cum se retrag curentați de stilistica protestului împotriva mizeriei de la MȚR.

Vai, dar se poate?! Să ieși cu scandări și pancarte împotriva sacrilegiului de a ținti cu filme ideologic-corecte direct în centrul nevralgic al ethosului românesc, opera genială a lui Bernea și a echipei sale în frunte cu Irina Nicolau, muzeu distins cu mari premii europene?

Adică ce vă deranjează, nu e instituție publică? În sala “Horia Bernea” mâine va fi un congres FAMEN, la care poate vorbi și directoarea tefelistă Lila Passima, demnă urmasă a fostului director Virgil Nițulescu, un anti-creștin născut, nu făcut.

Toată zgura pseudo-conservatoare a țării se cutremură scârbită că prostimea a fost vehementă, a întrerupt cu vocea ridicată un film premiat de promotorii Minunatei Lumi Noi.

Desolidarizarea lor de “masa ignorantă” însă, este sindromul pactizării căldiceilor cu Lumea, cea dominată de stăpanitorul ei.

Ar fi acceptat Horia Bernea o asemenea blasfemie? Cunoscându-l, pot spune că nici vorbă!

Dar Domnul Hristos, care e luat ca etalon al moliciunii devertebrate de cuminței, transformat din Domnul Slavei într-un hipiot/hipster blând, zâmbind serafic către revoluționarii sexomarxiști?

E bine, măcar știm cu cine stăm în compartimentul de tren. Cu cei care se vor da jos din mers, când se va striga la megafoane că urmează ca la stația terminus să coborâm direct în tranșee.

Un film cu tentă gay, spun unii / de propagandă homosexuală, spun alții a fost proiectat ieri la MȚR. Un grup de protestatari creștini, spun unii / de fanatici religioși, spun alții au afișat icoane, au cântat tropare, și au reușit să întrerupă, până la urmă, proiecția. Câteva gânduri, în fugă.

1. Discuția din jurul căsătoriilor și al adopțiilor de copii de către cuplurile homosexuale e una cu implicații serioase, și nu trebuie redusă la sau asociată cu perspectiva religioasă, și cu atât mai puțin cu fanatismul religios. Discuția poate și trebuie abordată din unghiuri care nu au, neapărat, legătură cu vreo confesiune. Care sunt efectele psihologice pe termen lung asupra copiilor crescuți în astfel de cupluri? (există deja cărți de referință la temă, inclusiv ale unor copii crescuți de astfel de cupluri.) Care sunt efectele pe care le au aceste inginerii sociale asupra societății, în sens larg? (există și aici cărți și studii despre implicațiile sociale, politice, psihologice al acestor inginerii în țări în care ele sunt aplicate deja de mai bine de un deceniu.) Cum afectează aceste inginerii și politici libertatea de conștiință, de exprimare, și libertatea religioasă? (și aici există o cazuistică întreagă, care trebuie luată în serios – de pildă, câteva sute de evrei ortodocși au părăsit deja Canada, deoarece legislația actuală a țării le încalcă libertatea de conștiință și religioasă.)

2. Mărturisirea publică a credinței poate și trebuie să aibă o anumită eleganță – creștinilor li se cere să fie „înțelepți ca șerpii și blânzi ca porumbeii”. O stilistică agresivă a protestului, chiar întemeiată moral, nu ajută deloc cauza pentru care se militează (acest lucru îl subliniază și purtătorul de cuvânt al Patriarhiei, într-un comunicat foarte echilibrat).

3. Și totuși, cum se întreba o prietenă – dintre toate cinematografele din București, MȚR e ultimul loc unde se poate vedea / proiecta un film? Acum trec în speculație, și poate exagerez. Dar, după cum spuneam, există o întreagă cazuistică: am citit o serie întreagă de articole și interviuri în care un cofetar creștin sau un florar creștin sau un organizator de evenimente sau un ofițer de stare civilă creștin povesteau cum au fost „targetați” de propaganda LGBT – primind cereri repetate de a face torturi sau buchete de flori sau de a organiza nunți sau de a oficia căsătorii homosexuale, în ciuda faptului că în orașul unde funcționau existau multe alte alternative. Și cei care s-au ținut de capul lor nu s-au lăsat până când nu le-au văzut afacerile închise sau, ca în cazul lui Kim Davis, până când nu i-au văzut pe acești creștini la închisoare.

Lucrurile trebuie puse și privite în contextul lor. Iată ce scria, de pildă, Horia Bernea, întemeietorul MȚR:

“Au existat o admirație și un respect în familia noastră pentru civilizația noastră tradițională. Tatăl meu a scris în 1944 o carte, «Spațiu, timp și cauzalitate la poporul român» (care i-a și dăunat), despre civilizația sătească, considerând-o singura adevărată și definitorie. În procesul care i-a fost intentat, acuzațiile priveau tocmai faptul că a pus accentul pe societatea țărănească.”

“Și am simțit nevoia să mă mărturisesc prin credință, turle, prin cruce, prin prapor, prin iconostase, subiecte aproape netratate în pictură, tocmai din dorința de a manifesta în chip direct ortodoxia”.

Dar, la război ca la război – și o stilistică agresivă, nechibzuită, a protestului dinspre tabăra creștină marchează un mare punct în tabăra provocatorilor care par a ști să joace foarte bine acest joc. Or, la provocări, după cum știm, nu se răspunde. Altfel, o asemenea reacție poate face două lucruri foarte dăunătoare: asociază o dezbatere cu implicații sociale, psihologice și politice serioase cu fanatismul religios, și riscă să arunce întreaga discuție în derizoriu.

(citatele din Horia Bernea i le datorez Cristinei Popescu.)

Tefeleii sînt profund indignați că au intrat niște ortodocși fervenți peste ei la o premieră de film despre libertățile sexuale și le-au manifestat acolo, le-au spus în față ce consideră ei despre libertățile sexuale, unde să și le bage și alte chestii de-astea creative, numa’ bune de scrise pe pancarte.

Să zicem că au dreptate tefeleii. Să zicem că e nevoie de toleranță în societate. Să zicem că e nasol să vină cineva să-ți strice feng-șuiul și să-ți vînture prin față valori pe dos decît ale tale. Să zicem că e nasol să fii provocat.

Dar să zicem că la fel de nasol este şi cînd vine cineva și-ți bagă o cameră de luat vederi în ochi și-ți scuipă vorbe drept în față, de maniera cea mai vehementă cu putință. Așa, precum chichirău sau bot. Să zicem că e la fel de nasol ca o mînă de copii tembeli să blocheze orașul și să clameze că vorbesc pentru o țară întreagă, încercînd să prostească tot globul că zeci de mii de tefelei sînt mai numeroși decît restul milioanelor de români. Să zicem că nu e plăcut să vezi cum unii care care se zvîrcolesc în chinuri pentru respectarea legii de fapt încalcă legea, manifestînd fără autorizație, blocînd traficul și enervînd un oraș întreg cu tembelismele lor pe care ei le cred că sînt funny. Să zicem că-i zice karma. Ce ție nu-ți place, altuia nu-i face.

Na, să vedeți cum e cu militantismul pe care ideologia sorosistă vă învață să-l îmbrățișați. Ați învățat la workshopurile lui Soros că trebuie să vă spuneți punctul de vedere? Să faceți urît pentru ideile în care credeți? Vă place să protestați și să fiți vocali? Să fiți militanți pentru o cauză nobilă? Na de-aici, să vedeți ce înseamnă să simți militantismul pe propria piele.

Au intrat știrbii peste voi să vă arate că sînt și ei pe lumea asta? Go figure! Ce nasol! Ce dezastru! Cum de îndrăznesc? Ce mîrlani! Ce țărani! Ce medievali!! Doar noi, tefeleii superbi, avem voie să facem chestii de-astea tembele și tupeiste și enervante și vehemente și creative.

Val de reacții după întruperea proiecției unui film care trata o temă legată de homosexuali, de către un grup care a cântat  rugăciuni, imnul și a afișat mesaje împotriva globalizării, la Muzeul Țăranului Român. „În mod nefericit, protestatarii nu au văzut în MŢR un loc al dezbaterii, ci un instrument de propagandă religioasă, făcând un real deserviciu atât imaginii muzeului, ca instituţie publică, cât şi principiului toleranţei pe care religia creştină îl propune ca mod de viaţă”,  transmite conducerea muzeului, într-un comunicat în care spectatorilor li se cer scuze și se dau asigurări că astfel de incidente nu se vor repeta.  La rândul său, Reţeaua Naţională a Muzeelor din România a transmis un mesaj prin care condamnă „reacţiile isterice şi deplasate” care au avut loc la MŢR.

Grupul de credincioși nu a reprezentat în niciun fel Patriarhia sau Biserica Ortodoxă Română. Protestul în sine nu e întemeiat din niciun punct de vedere, inclusiv moral, se delimitează, la RFI, Vasile Bănescu, purtător de cuvânt.

Patriarhia admite însă că astfel de acțiuni de protest, ce tind să se înmulțească, ar putea deveni o problemă pentru Biserica Ortodoxă Română:

V.B.: Stilistica unei mișcări de protest indică și gradul de înțelegere și gradul de cultură al celor care protestează. Dincolo de asta, despărțind așadar instituția de acest grup care a venit să protesteze în felul său, țin să adaug totuși că într-o asemenea instituție (Muzeul Țăranului Român) trebuie să avem grijă ce tip de materiale promovăm. Pot fi foarte valoroase dintr-un anumit punct de vedere, dar inadecvate, ținând cont de profilul instituției în care aceste filme se difuzează. Nu am văzut filmul, am citit doar despre el. Înțeleg că nu este un film de propagandă pro-gay. Este un film construit pentru a dizolva o veche prejudecată și din acest punct de vedere nu cred că este un film care trebuie blamat. În niciun caz. (…)

Rep.: Unul din contraargumentele celor din sală a fost “noi nu venim în biserici să întrerupem slujbe”. 

V.B.:  Există și cazuri în care au fost persoane care au intrat în biserici și au întrerupt slujba. Așadar nu trebuie să ne luăm la întrecere cine pe cine întrerupe. Vreau să spun doar atât: stilistica mișcării de protest cu concordă cu felul în care Biserica înțelege să contra-argumenteze o mișcare sau alta. Așadar, Patriarhia Română nu invită și nu incită pe nimeni să protesteze în legătură cu filmul despre care vorbim. (…)

Rep.: Au fost cântate rugăciuni pentru Maica Domnului care, din puținele mele cunoștințe, știu că se cântă numai în biserică…

V.B.: Evident, evident. Repet ce am spus. Stilul în care aceste persoane au ales să protesteze, să intre într-un mod care a deranjat, înțeleg, evenimentul în sine…sunt lucruri care nu pot fi susținute.

Rep.: E o blasfemie să cânți astfel de rugăciuni oriunde?

V.B.: Hmmm. Nu este interzis să cânți sau să spui o rugăciune nicăieri. Nu asta e problema. Ci modul în care aceste persoane au ales să protesteze. Consider că e un mod criticabil dintr-un anumit punct de vedere și că nu ar fi trebuit să pătrundă într-un spațiu în care se  desfășura un eveniment și să protesteze în acest fel. Dacă protestul lor e întemeiat sau nu din punct de vedere moral, asta e o altă discuție.

Rep.: Dincolo de stilistica protestului, e întemeiat din punct de vedere moral sau nu?

V.B.: În acest context nu cred că este întemeiat. Din ce am citit eu nu este un film care să promoveze mișcarea gay.

Rep.: S-au înmulțit astfel de acțiuni. Tonul e din ce în ce mai radical. Ce mesaj are Patriarhia pentru acești oameni care întrerup acte culturale, în contextul în care ortodoxia tocmai asta înseamnă: toleranță, să asculți…

V.B: Biserica întotdeauna a transmis un mesaj al înțelegerii și sprijinirii celuilalt și al menajării lui din toate punctele de vedere. Aceste mișcări de protest virulente, ofensive, sunt mișcări care nu reprezintă în niciun fel vreun punct de vedere oficial al Bisericii Ortodoxe Române.

Rep.: Dar ele pot deveni o problemă pentru Patriarhia Română?

V.B.: În măsura în care ele s-ar înmulți, ar putea deveni o problemă de luat în discuție. Dar e foarte greu să împiedici niște cetățeni liberi care se organizează sponant să protesteze într-un anumit fel.  […]

Până în seara de 4 februarie, filmul „120 battements par minute” („120 BPM”) era cunoscut pentru premiul luat la Cannes. De acum e cunoscut în România și pentru că irită oameni prea ocupați să trăiască în alt timp decât prezentul.

România are o relație dificilă cu acceptarea diverselor minorități. Ultimul caz, cu ură îndreptată împotriva minorităților sexuale, s-a derulat în Capitală. 

Filmul „120 battements par minute” a câștigat marele premiu al juriului la Cannes în 2017. Într-adevăr, e și o poveste de iubire gay în filmul „120 BPM”, dar subiectul e ceva mai amplu de atât. E vorba de determinarea unor tineri de a-i ajuta pe bolnavii de SIDA. E o dramatizare a unor fapte reale: acțiunile organizației civice Act Up din Franța anilor ’90.

Mişcarea Act Up reprezentată în filmul „120 BPM” e considerată precursoarea mişcărilor civice de după anii 2000. Acestea au condus, în final, la obţinerea unor drepturi fundamentale pentru diferite grupuri de minorităţi – de la cele sexuale la cele civice. Altfel spus, a pregătit terenul pentru teme actuale de astăzi, cum ar fi căsătoria între pesoane de acelaşi sex sau stoparea agresiunilor sexuale.

Una dintre temele filmului e că combatarea prejudecății că SIDA este boala persoanelor de la periferia societăţii și a minorităților sexuale. Cum e vorba de un film, „120 BPM” e și o poveste de dragoste. […]

Nota noastra

Nu stim ce a citit domnul Vasile Banescu… Sigur era despre acest film?

Este foarte simplu: filmul 120 bpm eroizeaza activismul LGBT legat de ravagiile facute de SIDA in anii 90 (in Franta).

De ce SIDA facea ravagii in anii 90 si acum nu mai face? Pentru ca in anii 90 s-a facut mult PR pe tema asta si una dintre modalitatile prin care stilul de viata LGBT a fost normalizat a fost legata tocmai de SIDA. Dar, acesta este un alt subiect, sa revenim la film.

Asadar, faptul ca activismul nu e legat explicit de obiectivele cunoscute astazi ale LGBT nu inseamna ca filmul nu prezinta intr-o …aureola romantica, eroica, pozitiva, persoanele homosexuale si homosexualitatea ca atare. Au contraire! Caci tocmai in pozitivarea relatiei dintre cei doi homosexuali, inclusiv prin scene obscene, este vorba. Se numeste efect de halou, daca e sa intram in chestii tehnice. O cauza buna cautioneaza un stil de viata. O drama provoaca empatie fata de cei care o traiesc, insa intr-un sens valorizant pentru calea aleasa de ei, nu compatimitor pentru ratacirea in care traiesc.

Este un proces de mi(s)tificare a miscarii homosexuale, iar naivul cititor/spectator, cam ca dl Banescu, uita ca ONG-urile LGBT, pe vremea aceea, militau cot la cot cu organizatiile pedofile, si raman doar cu impresia ca s-au luptat cu SIDA si s-au jertfit pe altarul acestei boli, din dragoste, in indiferenta criminala a guvernelor. 

Ah, si am uitat inca un ”detaliu”: filmul nu e doar propaganda pentru LGBT, ci si pentru eutanasie. 

Cat priveste ”stilistica” protestului, asa o fi, nu zicem nu. Dar ajunge, destul au fost porcaiti oamenii aceia, facuti isterici, medievali si in toate felurile. Daca vom continua cu strambaturi gingase de nas in loc sa asiguram noi o prezenta vie, vizibila, combativa, in spatiul public, dand noi lectii de cum se face treaba, atunci ne vom pomeni cu o tot mai mare parte a societatii noastre pe post de deplorabili locali. Ca sa exportam pana la capat modelul american, nu? Ei, nu chiar pana la capat, ca nu apare niciun Trump carpatin la orizont…

Cea mai mare ironie, careia ii cad prada toti, pana si purtatorul de cuvant al Patriarhiei, este, insa, urmatoarea: filmul 120 bmp este despre mijloace paralegale de militantism si protestare civic-sexuala. Aici conteaza insa mijloacele alese pentru a milita, a protesta. Actiunile de protest ale ACT-UP au fost, unele, legale, dar multe, peste lege, putand intra usor la agresiune sau dezordine publica. Or, marea ironie este ca, atunci cand mijloace oarecum similare de protest sunt folosite, insa din partea cealalta, toata lumea devine, brusc, burgheza

 


Categorii

Eutanasie, Homosexualitate, Muzeul Taranului Roman, Opinii, analize, Razboiul impotriva familiei / vietii/ copiilor

Etichete (taguri)

, , , , , , , , ,

Articolul urmator/anterior

Comentarii

54 Commentarii la “După 28 de ani… INFIINTAREA MUZEULUI ȚĂRANULUI ROMÂN, ”sarbatorita” cu filmul 120 bpm. Proiectia a fost intrerupta de cativa protestatari/ ”ISTERICII DEPLASATI” sau ”deplorabilii” României/ Purtatorul de cuvant al PATRIARHIEI crede ca filmul nu e de propaganda homosexuala

<< Pagina 1 / 2 >> VEZI COMENTARII MAI NOI

  1. Rușine purtătorului de cuvânt al Patriarhiei BOR și celor pe care îi reprezintă în purtarea lui de cuvânt! Mă întreb cu toată seriozitatea pe cine reprezintă Patriarhul Daniel și ce folos avem că se silește să ridice zidurile monumentale ale Catedralei Neamului și dărâmă Biserica de carne și duh a celor mai curajoși credincioși?

  2. Domnilor, nu e nimic burghez in a fi crestin. Nu cred ca trebuie sa mergem pe urmele agresivitatii celuilalt ca sa invingem in lupta asta. In special in lupta cu patimile. Daca s-ar fi facut o fuziune intre expozitia permanenta din cadrul muzeului si materiale de propaganda LGBT, atunci ar fi fost mai justificat protestul, dar si asa, tot in fata institutiei, nu in cadrul expozitiei.

    Pe langa asta, Muzeul Taranului Roman nu este Biserica Izvorul Tămăduirii – Mavrogheni. Va rog nu faceti confuzie intre cele 2 institutii. Daca s-ar fi proiectat filmul in Biserica Mavrogheni, atunci m-ati fi vazut si pe mine la protest sau in duba jandarmeriei, dar asa, cei care ati protestat in Cinema Muzeul Țăranului, sunteti vinovati de agresiune gratuita. Aceasta este o atitudine care nu e in conformitate cu pacea lui Hristos, ci cu duhul protestant, sectant. Puteau protesta intorcand obrazul(invitand la dialog), nu lovind cu icoana si cu troparul(metaforic vorbind).

    Tocmai ce s-a citit Evanghelia fiului risipitor, care defapt e dedicata fiului cel mare (fariseului care tinea legea cu scrupulozitate). Oare s-ar mai fi intors fiul risipitor daca cel care l-ar fi intampinat ar fi fost fratele lui, plin de ura, in locul Tatalui, plin de dragoste?

    Imaginati-va ca fiul cel mare nu mai e fiul cel ascultator, ci, in ciuda deciziei Tatalui, il urmareste pe neghiobul de frate-su ca sa vada ce vrea sa faca cu partea lui de avere. Si se duce dupa el pana cand ala intra intr-un bordel, dar nu unul oarecare, ci unul cu baieti/curve. Foarte ciudat, niciodata frate-su n-a dat vreun semn, desi era cam zvapaiat si ii cam placea sa se tranteasca cu peietenii sai, iar pe blondul ala de Costel parca il cam sorbea din priviri. Acum ii e din ce in ce mai clar cine-i frate-su. Totusi, intra dupa el, intrebandu-se daca nu cumva, cine stie, frate-su trebuie sa plateasca vreo datorie cuiva, care-i de ala. Chiar si asa ar fi abominabil sa plateasca cu banii Tatalui pe unul care promoveaza desfranari; mai ales de astea, impotriva firii. Si intra dupa el in bordel. Acolo il vede pe neghiob ca isi cumpara un baietel. Fratele mai mare era deja nervos pe asta micu pentru ca s-o intalnit cu multi prieteni cu care cheltuise o buna parte din avere pe bautura si jocuri de noroc. Simtea ca trebuie sa faca dreptate. Intra peste ala micu in camera de bordel si-l prinde in timpul actului de propagare a pacatului sodomiei. In momentul ala i se urca sangele in cap si il ia pe asta la pumni si picioare in cur, insulte in cazul nostru. Si-l apostrofeaza zicandu-i: ” Iti iau si ce ti-a mai ramas din avere si mi-o insusesc pentru ca nu esti vrednic, iar Tata a gresit cand te-o lasat sa pleci din casa Lui(Biserica) si ti-o dat si toti talantii astia pe care ii risipesti pe desfranari si sodomii, promovand rusinea. Iar daca indraznesti sa te intorci acasa, tu sa stii ca te vei intalni cu mine, cel care te mustra acum si care te arunca in troaca porcilor, cine stie, poate asa iti vine mintea la cap. Dar tine minte ca daca iti vine mintea inapoi mai intai trebuie sa-mi dai socoteala mie, Netrebnicule si Spurcatule!” Si il bate pe ala de abia ca il mai lasa cu viata in el, aruncat in troaca porcilor unde il gasesc stapanii aia si il fac sluga. Ce credeti? SE MAI INTOARCE ALA MICU’?

    Cam asa vad eu toata actiunea asta pe care au intreprins-o fratii nostri. Nu poti sa lupti impotriva pacatului printr-un alt pacat. Pur si simplu te antrenezi intr-o spirala dubioasa spre neant. Intelegeti daca vreti, daca nu … asta e, eu am incercat.

    Biruinta binecredinciosilor crestini asupra celor potrivnici nu poate fi impotriva celorlalti oameni, apropiatii nostri, chiar si homosexuali, ci impotriva patimilor.

    Va rog sa ma iertati pentru indrazneala, dar eu nu cred in Savonarola(https://en.wikipedia.org/wiki/Girolamo_Savonarola), ci in Hristos.

    CMT e un cinematograf si atat. Iar in cinematografe sunt difuzate multe filme, de multe feluri, unele cu crime, altele cu furturi, altele cu betii sau consum de droguri, promovand sau nu aceste feluri de comportament aberant. Cum ar fi sa protestam de fiecare data cand se da cate un film cu astfel de pacate. Intelegeti unde e ipocrizia?

    La CMT nu se dau numai filme lgbt, de altfel acestea sunt foarte rare. Pentru ca nu toti cineastii fac filme cu si despre homosexuali. Iar acest film se difuzeaza acum in toata tara. N-a fost o tinta CMT.

    La acest cinematograf se difuzeaza filme cu foarte multe subiecte, care au fost si sunt apreciate la cel mai inalt nivel cinematografic mondial, fara sa se aplice vreun fel de cenzura. De ce? Pentru ca acesta este scopul unui spatiu cultural precum un cinematograf, ca CMT.

  3. Se vede ce filme sint apreciate “la cel mai inalt nivel cinematografic mondial”. Cum ar fi “Call me by your name”. Si, nu, filmele “artistice” de propaganda a sexului deviant nu sint rare, ci se inmultesc. Inclusiv cele destinate copiilor. Crimele, furturile, betiile, violenta in general impotriva aproapelui sau a ta sint constante ale lumii de la cadere incoace. Nu spun ca sint acceptabile, Doamne-fereste! Insa altfel stau lucrurile cu comportamentul sexual deviant iar miza este enorma. Mai cu seama in Romania, aflata printre ultimile bastioane de rezistenta din Europa.
    Nu sint de acord nici cu faptul ca cinematograful MTR ar fi unul ca toate celelalte. Sau n-ar trebui sa fie asa.
    Eu vad aici o strategie foarte perversa. Acum 5 ani nu le-a iesit. Acum au incercat din nou. Un test. Sa vada reactia: de data asta le merge? Ei bine, nu!
    @Nota Noastra
    Foarte bine punctat. Cum a putut BOR sa cada in plasa “stilisticii” filmului? Si chiar! Unde a disparut SIDA, in conditiile in care comportamentul sexual de risc se propaga agresiv??? (a se vedea asa-zisa educatie sexuala “comprehensiva”, conform careia bolnavii sint incurajati sa persiste in pacatul lor). Ori a fost ascunsa pentru a nu-i mai “stigmatiza” pe sodomiti, ori n-a existat niciodata in forma sub care a fost prezentata.

  4. @TNC

    Nici noi nu suntem mari fani ai unor astfel de proteste si actiunea de la MTR este tot un fel de provocare. Deci, nu o “aparam” orbeste. Totusi, cu ocazia acestui protest, asa cum a fost el conform criteriilor noastre, s-a vazut ipocrizia si dispretul pe care “lumea buna” o are fata de religiosi.

    Afirmatia legata de burghezie era o ironie, asa cum am si precizat. Filmul este despre proteste paralegale date ca EXEMPLU demn de urmat. Faptul ca “lumea buna” aplauda protestele paralegale ale LGBT dar huiduie la protestele mult mai palide si mai moi ale religiosilor arata ceva foarte important. Arata prejudecatile, ura, dispretul, ipocrizia “lumii bune”. De vreme ce e limpede ca nu ideea protestelor in sine deranjeaza, ci CAUZA pentru care se protesteaza. Asta am vrut sa subliniez. Altfel, sigur, eu nu as fi protestat astfel.

    Metafora cu fiul risipitor nu este adecvata cazului de fata. PEntru ca e tocmai invers. Nu MTR s-a dus dupa filme de propaganda LGBT, ci ele au dat buzna acolo unde nu le e locul. MTR e o anume institutie publica, ce exista pentru ca are o conceptie in spatele ei, semnata de Horia Bernea. Daca vor sa faca altceva din acel Muzeu, cinstit ar fi sa-l desfiinteze pe cel prezent.

  5. “Afirmatia legata de burghezie era o ironie, asa cum am si precizat. Filmul este despre proteste paralegale date ca EXEMPLU demn de urmat. Faptul ca “lumea buna” aplauda protestele paralegale ale LGBT dar huiduie la protestele mult mai palide si mai moi ale religiosilor arata ceva foarte important. Arata prejudecatile, ura, dispretul, ipocrizia “lumii bune”. De vreme ce e limpede ca nu ideea protestelor in sine deranjeaza, ci CAUZA pentru care se protesteaza.”
    Subscriu!

    “Daca vor sa faca altceva din acel Muzeu, cinstit ar fi sa-l desfiinteze pe cel prezent.”
    Nu e singurul muzeu al tranului roman din tara supus acestor “alunecari”…

  6. Urmaresc de cativa ani site-ul vostru, si n-am comentat niciodata, dar acum nu mai pot. Nu am pretentia ca as fi un bun teolog, sau un bun crestin (desi incerc, dupa cum pot si eu…). E ceva ce ma scoate din minti, fratilor, la lumea in care traim. Si nu sunt nici crimele, nici hotiile, nici macar homosexualitatea, pot intelege ca oamenii au patimi si cad in pacat. Eu numai pot cu DUBLA MASURA, fratilor. Cum ar veni, daca niste feministe gen metoo ar intrerupe un film religios, sunt convins ca toate ecranele si majoritatea site-urilor ar povesti cu lux de amanunte ce act de curaj au facut ele. Dar, in cazul unei gramajoare de crestini care s-au dus la cinema sa cante Tatal Nostru, pentru ca nu mai suporta, atunci sunt niste agresivi medievali. Cum vine asta? Chiar nu mai putem sa spunem nimic? Din ce am citit, oamenii aceia nu s-au dus sa zvante in bataie (Doamne fereste!) pe cei care urmareau filmul, ci au protestat pasnic, atragandu-le atentia ca nu e un lucru bun ce se intampla acolo. Nu e si asta o marturisire a lu Hristos? Iertare, daca gresesc.

  7. Unde nu le e locul? Adica, in cinematografe sau unde? Pe bune? Acesti frati nu aveau ce cauta acolo cu cantece bisericesti si cu icoane. Ei erau, in acel moment, in acel fel, unde nu le era locul. Iar faptul ca furtisagurile, crimele, etc. sunt mai prezente in viata cotidiana, chiar nu e un argument. De ce? Fiindca si desfranarea, in general, e prezenta in vietile noastre. As spune ca intr-o masura mai mare chiar. Iar raportul, luand in considerare desfraul generalizat, se pastreaza. In cazul curviei si preacurviei mediatizate, sodomia ocupa un procent similar cu procentul filmelor cu gay ocupat pe piata filmului. Focusul vostru le face sa para mai multe. Cu toate astea eu ii invit pe protestatari sa picheteze CMT de fiecare data cand apare cate un san sau scena intima(erotica) in vreun film. Sa vezi atunci spectacol si caterinca. In realitate, nu sodomia este problema, ea e doar o mutatie, ci lacomia si desfranarea noastra.

    Va mai spun inca o data, proiectia a fost facuta intr-un cinematograf, nu in muzeu, pe de-o parte, iar daca asa stau lucrurile, fratii creștini s-au dus in bordel ca sa-l apostrofeze pe fratele mic pentru pacatul sau. Daca nu erau oameni acolo, daca nu se afla prin presa, caci asa s-a ajuns si in casele celorlalti frati mai mici, care nici macar nu erau in bordel, dar care fac pacatul, poate ca nu era nicio problema. Dar asa ne-am trezit ca is apostrofati oamenii care fac pacatul in “piata publica”. Deci eu propun abtinere de la astfel de actiuni pentru ca astfel riscam sa-i pierdem de tot.

    Pe drac nu-l bati cu armele lui. Daca vrei sa-i folosesti armele, tine minte ca mai intai trebuie sa te murdaresti, ca sa-ti simta arma ADN-ul de drac. Astfel ramai cu doua optiuni: fie puti a drac si asa ai devenit de-al lui, fie nu functioneaza arma pentru ca nu ai ADN de drac. Normal ca le-au desfiintat demersul fratilor. Unii puteau a drac, altii nu puteau folosi arma; pur si simplu nu functioneaza.

  8. @ Nicolae

    De acord! Nu e neaparat mărturisire, însă nici huliganism. Si da, dacă ar fi fost ceva Flashmob cu sosoristi ca sa protesteze fata de vreun film “fascist”, alta era reacția, nu?

    @TNC

    Cred ca vorbim in paralel, deja.

  9. @ T.N.C.
    Cand a fost cazul, Sfantul Nicolae l-a palmuit pe Arie. E frumos asa ceva, e corect politic? Nu, dar a fost necesar! Asa si aici.
    Bine ca a fost gramajoara aia de crestini (cum zicea Nicolae mai sus), care a transformat prin cantarile ei Muzeul Taranului Roman in Catedrala Taranului Roman!

  10. Nu ma pot abtine… Oare cum ar fi comentat Vasile Banescu gestul Sfantului Nicolae?

  11. TNC
    Sa facem diferența între sodomie si curvie sau desfrânare . Sa nu uitam ca la sodomie si draci fug de la săvârșirea păcatului între oameni .. Iar sodomia e atât de urâta la Domnul ca nu trebuie sa va zic cum a privit-o El , ca mărturie peste generații .

    Spunea parintele (parca )Steinhardt ca la Domnul nu e atât de urâta curvia sau desfranarea pe cât sint de urate patimile sufletești ( pizma, răutate , …)

  12. @Menumorut, da in Biserica, intr-o problema care afecta Biserica, nu aiurea pe campii, la vanatoare de sodomiti, arieni, s.a.m.d. Ori CMT nu e Biserica, oricat v-ati stradui voi sa-l faceti. Iar Sf. Nicolae, pt. aceasta scadere a facut puscarie. A ridicat mana, de mana care poarta sabia a fost certat. Hai sa pastram proportiile.
    @ Petru, pe bune? Fug dracii de sodomie? De unde le scoateti? Sodomia o fi aghiasma si nu stim noi. Dar cu adulterul sau cu malahia, care tot la categoria preacurvie intra, putem compara sodomia?
    Exact! Pizma si rautatea sunt mai urate decat toate pacatele nascute in zona curviei. Fiul cel mare de aia era mahnit, din cauza pizmei si rautatii. Si stiti de ce? Pentru ca pizma si rautatea deschid cutia pandorei si duc foarte usor la ucidere, asemanandu-l pe sarmanul criminal mai vartos cu diavolul, ucigasul de oameni.
    @admin, sigur, cand nu mai ai argumente ma acuzi ca vorbesc in paralel, dar asa sa fie, eu umblu prin balarii, iar voi ii veti convinge pe gay sa se intoarca la Hristos. Daca primeam o primire de genul asta in timpul intoarcerii mele, cu siguranta ma mai intorceam dupa moarte. Imi pare rau dar eu vorbes din perspectiva pacatosului, iar din acest punct de vedere voi nu atrageti pe nimeni, ci indepartati. Nu vedeti ratacirea, nu vedeti ca pe aceia trebuie sa-i ajutati sa-si transforme erosul nu sa-i busiti pe unde ii apucati. Fie in biserica, ori pe alaturi.
    Eu termin aici, Dumnezeu sa va pazeasca si sa va umple inimile de dragostea Tatalui!

  13. TNC

    Fug dracii de sodomie? De unde le scoateti?

    Cică de la Sfinții Părinți ai Bisericii ortodoxe . De la mine nu zic nimica . Eu REȚIN ceea ce zic ei , ( pe cât poate pricepe mintea mea ) nu pot sa zic cine sau unde . Ca nu am atâta minte sa mai rețin CINE a zis .. is prea slab 🙂

  14. TNC
    Ce nume mai aveți dv – TNC ..

    Dar cu adulterul sau cu malahia, care tot la categoria preacurvie intra, putem compara sodomia?

    După umila MEA părere , toți care facem aceste păcate , Domnul i milostiv si așteaptă întoarcerea noastră . Si , nu , nu pot compara , deoarece sodomia e in afara firii , este ceva ce nu exista in fire. E pervertirea patimi in fire . Bărbat cu bărbat ? Ce nazuiesc ei ? Odrasle ? Înmulțirea pământului ? Scrie undeva in Scriptura așa ceva ? Iar dacă sa făcut , care a fost răspunsul Lui ? De adulter scrie , se înșală in zilnicul de azi oameni , dar se înșală bărbat cu femeie .
    Prietene , de ce te aprinzi ?
    Discutam o situație .
    Eu nu am zis ca e bine sau rău ce sa întâmplat la cinema . Ca doară filmele de acest gen , nu le aprob . Dar ca au ieșit la înaintare unii , e altceva ..
    Am punctat partea de sodomie , de care îmi e urâta.
    Judecățile nostre nu sunt Judecățile Lui .
    Iar ca sa adaug ceva , Sf Nicolae a făcut pușcărie de mâna care poarta sabia , dar a primit din mâna Lui si a Maicii Lui cinstea . Așa ca e de prisos sa vedem care i cinstea ..

  15. n-am venit de bunavoie.
    …………………………………….
    Sfantul Nil Atonitul:

    „Când necuraţii diavoli îndeamnă şi supără firea oamenilor spre lucrul cel păgânesc al sodomiei, şi mult se străduiesc până să-i aducă pe dânşii spre lucrarea acestui urât păcat, atunci se tem a sta înaintea lor în vremea lucrării păcatului. Că mai întâi seamănă gândurile cele spurcate şi aprind spre poftire, iar când aceia fac învoire şi vin spre lucrare, atunci întinaţii diavoli fug îndată de la sodomeni.

    Că mai bine le este să se prăpădească de pe faţa pământului şi să se mistuiască în muncile iadului, decât să se afle înaintea lor când lucrează sodomia. De altceva nu se tem mai mult decât de cumplitul foc şi muncă a sodomitenilor. De ce? Fiindcă nici un om nu cunoaşte acea cumplită văpaie a sodomitenilor, ci numai diavolii o văd, se cutremură şi se înfricoşează, pentru că este mai cumplită decât orice altă muncă şi foc al iadului. De aceea fug să nu fie de faţă, ca nu cumva să-i urgisească Dumnezeu, ca cei ce sunt voitori şi îndemnători ai acestei lucrări a fărădelegii şi să se osândească mai înainte de vremea osândirii lor, acolo în focul osândirii sodomitenilor.

    De trei lucruri se tem diavolii: Întâi, de spurcata faptă a sodomitenilor, al doilea de cea peste fire care se lucrează cu femei, a treia de malahia tăvălirii stricăciunilor (bărbat cu bărbat). De aceste trei fărădelegi se tem, căci pentru aceia care fac aceste păcate, s-a făcut acel foc deosebit (în iad). Pentru că atunci când săvârşesc ticăloşii oamenii aceste păcate – fărădelegi peste fire, fug departe ca să nu-i vadă când păcătuiesc şi să se osândească în acea cumplită şi mai înfricoşată decât toate muncile iadului, a celor ce peste fire păcătuiesc.

    Diavolii se înfricoşează de această patimă, de frica focului aceluia (a iadului) iar pământul se cutremură de lucrarea cea peste fire a sodomiei. Cum îndrăzniţi să faceţi această înfricoşată fărădelege a sodomiei, întunecându-vă de nesimţirea voastră, nesocotind ce vor pătimi aceia care lucrează această cumplită fărădelege şi vă stricaţi curăţenia!”
    pagina 85:
    http://www.manastirea-sireti.md/uploads/books/ro/Profetii%20si%20marturii%20crestine%20pentru%20vremea%20de%20acum.pdf

    Pe vreme aceea, la Constantinopol, era o poartă care se numea “Poarta de aramă”, ce ducea la palatul împărătesc. Acea poartă era zidită din zilele marelui împărat Constantin, iar deasupra acelei porţi era chipul Mîntuitorului făcut din aramă, care stătea acolo de mai bine de patru sute de ani.

    Pe acel chip al Mîntuitorului, patriarhul Anastasie vrînd să-l lepede la pămînt şi să-L dea focului, ca un luptător de icoane ce era, a trimis ostaşi cu tesle la acel lucru; şi, cînd un ostaş oarecare cu dregătoria spătar s-a suit cu tesla pe scară spre a lua chipul lui Hristos şi a îndeplini lucrul său cel potrivnic lui Dumnezeu, atunci l-au văzut nişte femei dreptcredincioase, care se întîmplaseră acolo, între acelea fiind şi Cuvioasa Teodosia. Acelea s-au aprins cu rîvnă după icoana lui Hristos, îndemnate fiind de Cuvioasa Teodosia, care avea mai multă rîvnă şi osîrdie spre Domnul şi, fiind insuflate de sfătuirile cele de Dumnezeu şi pline de vitejeasca îndrăzneală către Dumnezeu, au alergat la scară, au răsturnat-o la pămînt împreună cu ostaşul acela, care căzînd de sus, a fost ucis, iar ele, trăgîndu-l şi bătîndu-l, îl batjocoreau pentru acea nelegiuire.

    Apoi, ducîndu-se cu sîrguinţă la patriarhul Anastasie, îl defăi-mau pentru păgînătatea lui şi îl ocărau cu vorbe ce i se cuveneau, numindu-l lup răpitor, eretic şi vrăjmaş al Bisericii lui Hristos, aruncînd astfel cu pietre asupra lui. Deci, patriarhul Anastasie, umplîndu-se de ruşine şi temîndu-se ca să nu se scoale cu mare tulburare poporul întreg contra lui, a alergat la împărat şi i-a spus de necinstea cu care l-au înconjurat acele femei şi de uciderea spătarului lîngă porţile cele de aramă. Din această pricină, împăratul s-a umplut de mînie şi de iuţime contra dreptcredincioaselor. Deci, a trimis îndată pe ostaşii săi cu săbiile scoase, ca să răzbune necinstea adusă patriarhului şi pentru moartea spătarului.

    Astfel, au tăiat pe acele sfinte femei, care au arătat atîta rîvnă pentru buna credinţă; iar pe aceea care a mărturisit mai cu îndrăzneală buna credinţă şi a fost pricinuitoarea lucrului făcut, tiranul a poruncit ca, prinzînd-o, s-o arunce în temniţă şi să-i dea ei în fiecare zi cîte o sută de bice. Deci, Sfînta Teodosia a fost muncită şapte zile, iar în ziua a opta împăratul a poruncit ca, purtînd pe muceniţă fără de cinste prin toată cetatea, s-o bată cu nemilostivire.
    http://paginiortodoxe.tripod.com/vsmai/05-29-cv_teodosia.html

  16. T.N.C.
    Nu mai contnuați această comparație nepotrivită cu fiul risipitor! Nici nu-i comparați pe manifestanții pașnici de la MTR cu fiul cel mare din parabola! Vă înșelați singur în povestea asta. Aici nu se întorcea nimeni! Nimeni nu si-a venit întru sine, hotarând să se întoarcă la Tatăl. Nu a avut loc nici o metanoia! Puteți, dacă doriți, să mergeți să spuneți parabola taberei ”risipitorilor” să vedem cum vă vor primi. Nu mai încercați să treziți sentimente de vinovăție acolo unde nu e cazul! Cred că nu înțelegeți pe ce lume trăiți. Ne aflăm în plină campanie agresivă neomarxistă care vizează spurcarea oamenilor, în special a copiilor, un război dus cu arme perfide și dvs. vă găsiți să vedeți fii risipitori acolo unde este, de fapt, dracu. Iar unde ar trebui să intervină o firească dorință de oprire a extinderii molimei pentru a ocroti copiii acestui neam, dvs. aveți visul de a-i întoarce pe orchestratorii acestor mizerii la Hristos? E treaba dvs. dar atunci nu țineți discursul la locul potrivit. Nu încercați să ne faceți să ne simțim vinovați acuzându-ne că nu suntem buni creștini doar pentru că nu visăm cu ochii deschiși visul dvs.

  17. ce poate fi mai trist decat o Patriarhie care se dezice de propriii credinciosi?

  18. La Enkidu
    N-ai venit de bunăvoie
    Împins de har
    Talantul nu se îngroapă
    ………
    O vreme citeam știrile Dvs de lume
    Dar lumea le-a îngropat ..

    Mulțumesc .

  19. Premierul canadian foloseste un cuvant inexistent in engleza de dragul eliminarii oricarei referinte la notiunea de barbat.

    It’s Peoplekind… not mankind says Trudeau
    https://youtu.be/cR9MuNnznFU

  20. @ Enkidu si @petru, Bun, n-am stiut de aceasta ilustrare a sodomiei. Am gresit, un parinte a vazut asta. De acord ii pacat grav, foarte grav. Va rog sa-mi iertati aroganta. Dar intrebarea care se pune este daca poti scoate vreun om din pacatul asta prin astfel de purtari agresive … Nu cred, dar voi incercati.
    Eu ma insel pe mine zicand asta si anume ca nu asa il bati pe diavol, prin agresiune, fie ea si soft. Dar, na, vom vedea noi cu totii la final.
    @daniela, eu cred ca trebuie sa lasi loc de metanoia chiar si in cazul acelora, homosexualii. Oare nu citim prorociile si zici ca-i ziarul de azi? Ne teama de inevitabil. Traim cu impresia ca vom castiga cu astfel de gesturi? Pe bune? Niciodata! In fine, poate ma insel eu, inca nu stiu. Rugati-va pentru mine, sodomitul intors. Cu siguranta nu m-as fi intors daca as fi fost pus in fata unor astfel de manifestari. Lucrarea pocaintei mele nu e desavarsita. Mai am mult pana la capat. Eu cad in continuare intr-o gramada de pacate, cine stie, poate si faptul ca va zic asta e pacat. O sa-mi intreb duhovnicul. Pentru mine ii clar cine o fost agresorul, in cazul meu, iar acela era si este diavolul, ucigatorul de oameni.

  21. Asadar, doamna Daniela, eu incerc, dar astfel de atitudine nu ajuta cu nimic, v-o spun din interior. Va rog sa ma iertati, al vostru prea-pacatos frate, Claudiu.

  22. Ce aveti ,oameni buni , cu dl Banescu ? Daca cumva vi se pare ca a declarat ceva aiurea ( caci doar total aiurea poate fi comentariul ) aceasta se poate datora lipsei vopselei de par la cate omul recurge . Nu trebuie sa fii vreun specialist ca sa-ti dai seama de asta … Ma rog , un oarecare n-are decat sa faca asta , dar purtatorul de cuvant al Patriarhiei ?!?!?!?! Faceti o comparatie cu foto mai vechi ale tipului si va veti convinge… Asadar , DOAR imaginea conteaza !
    Va amintiti o discutie din urma cu vreo 4-5 ani , poate si mai mult… de cand a inceput moda taierii barbilor si parului unora dintre ierarhi ? Ei , fratilor , cand in viata lor isi face loc oglinda , cred ca reflexia induce si un duh … necurat , altfel nu -mi explic… E ceva pe sistemul : tara arde si baba se piaptana ! Si continuand azi asa , maine asa , morala si bunul simt se atrofiaza si ajungi sa zici binelui , rau si raului , bine…
    Patriarhia nu si-a schimbat CU NIMIC agenda dupa fierbintea vara a anului 2016 . A continuat munca asidua a promovarii ecumenismului cu rugaciuni comune , cu biserici de ghiata , cu absorbtia plina de compromisuri a fondurilor europene de catre episcopii … bagand pumnul in gura tuturor nepomenitorilor fara a avea o politica sincera de lamurire pe fata a neclaritatilor..
    Credeam ca apropiata inaugurare a Catedralei va determina si o …eliberare , o scoatere din datorii , dar se pare ca s-a semnat un contract pe termen lung de ingenunchere a patriarhiei noastre. Scandalurile n-au avut nici un rost ( poate de-aceea s-au si oprit brusc) , BOR e ingenunchiata deja si de sus in jos , si de jos in sus.
    Daca la o asa evidenta , iese “o cioara vopsita ” sa ne spuna ca negrul e alb si cioara mai este si purtator de cuvant … inseamna ca …suntem singuri . Cum ?!?!?! Ne -au parasit fariseiii ?!Da , dar Dumnezeu nu ne lasa niciodata. Slavit sa fie Domnul , ca in veci este mila Lui !

  23. @TNC
    1. Provocarea societății românești prin macularea unei instituții simbol ca MȚR are o vechime de câțiva ani.
    2. Producțiile video cu subiecte sodomite se înmulțesc și se înmulțesc și premiile care le sunt acordate, desigur pe criterii corect politice.
    3. Anul acesta s-a repetat provocarea societății noastre prin acest gest maculator.
    4. De ani de zile noi creștinii suntem permanent demotivați să ne apăram mai viguros credința în timp de reacțiile islamice extreme la provocări beneficiază de apărare motivată tocmai pe argumente pe care nouă ne este interzis să le folosim.
    5. Reacția creștinilor ortodocși de la MȚR este un semnal.

  24. @TNC
    fii fair play
    @petru
    deocamdata al III-lea razboi mondial se desfasoara cam asa:
    https://www.youtube.com/watch?v=mI4ZnMT8Pmc
    scenarii si war games la lada cu nisip (RAND e RAND):
    https://www.rand.org/topics/wargaming.html
    https://www.rand.org/pubs/research_reports/RR1253.html

    In a series of war games conducted between summer 2014 and spring 2015, RAND Arroyo Center examined the shape and probable outcome of a near-term Russian invasion of the Baltic states. The games’ findings are unambiguous: As presently postured, NATO cannot successfully defend the territory of its most exposed members. Fortunately, it will not require Herculean effort to avoid such a failure.

    inca nu vrea nimeni sa sara in abis

  25. Nici nu mai avem nevoie de fundamentalisti musulmani, ca va avem pe voi, fundamentalistii ortodocsi!
    Ce mai urmeaza? Sa ne spuneti ce haine sa purtam, ce alimente sa mancam, ce sa citim?!
    Dictatura religioasa in toata regula! Pana si “prietenii” vostri din bor-masina de facut bani s-au dezis de voi, iar seful coalitiei pentru habotnicie s-a ascuns ca un sobolan!
    Iata unde duce delirul ortodox, ati aratat tarii ce inseamna “libertatea religioasa”: bagatul pumnului in gura celor care nu va impartasesc fanatismele.
    In plus, ati facut si publicitate gratuita filmului!

  26. @ana

    Fix acelasi lucru e o decapitare cu ce au facut oamenii aceia la MTR. Aplauze pentru idee!

    Ce urmeaza? Pai luati o carte de cantari bisericesti si vedeti repertoriul si pregatiti-va de auditie. 🙂

    Acum, serios vorbind, filmul era despre niste activisti care intrerupeau ore la scoala, care ocupau ilegal birourile unor companii si faceau si alte nefacute in afara legii pentru cauza lor.

    Exact asta au facut si “fundamentalistii” de la MTR.

    Caci, dupa cum stim, viata bate filmul!

  27. @Mihail, nu înțeleg cum e maculată imaginea MTR prin proiectia unui film in cadrul CMT, care film e proiectat in toată retaeaua de cinematografe din țara și UE. Noi creștinii trebuie tot timpul sa fim cei care reacționează la agresiune cu răbdare, nu să fim agresori, chiar și soft. Dacă nu m-ar fi întors Dumnezeu înainte de incidentul din 2013, acum probabil încă ardeam în păcatul ăla. Îi plin de păcate, iar acest gen de păcat aduce o sensibilitate sporită față de orice formă de agresivitate. Niciodată n-o să-l convingi pe un sodomit ca ii aiurea ce face astfel. Ii foarte greu să ieși de acolo. Trebuie tot timpul să răspunzi provocărilor sale cu blândețe, să-l ajuți să-și convertească erosul distorsionat, să nu mai iubească trupul bărbătesc oarecare, ci să se îndrăgostească de Hristos. Spune-mi dacă tu te-ai îndrăgostit vreodată de cineva care ți-era prezentat ca bau-bau, unul care urăște tot ce faci, inclusiv propagarea păcatului tău.
    @enkidu, cu ce n-am fost fair-play? Că încerc de 2 zile să vă spun că nu-i ok cu atitudinea asta. Nu ajutați pe nimeni, nici credința n-o ajută o atitudine ostilă față de un fel de păcătoși. Iar când voi urlați la sodomiți sau la manifestările lor, pe aceia care vă aud, ii pierdeți. Altfel, n-aveți păcate de plâns? Ce vă îngrijiți de păcatele lor? Unfair îi să-i bubui pe alții cu imnuri religioase în timpul manifestărilor lor culturale. De ce? Pt că pt ei ce a fost pt noi când au scris unii mesaje injurioase pe traseul unei manifestări CPF. Confundați războiul cu patimile cu al 3-le-a război mondial și alte războaie între oameni și ideologii. E nevoie de discernământ, mult discernământ, iar n-am suficient. Și cred că e o înșelare să vă atrag atenția, încercând cumva să vă învăț ceva. Ce să vă învăț. Eu v-am spus cum m-am simțit eu. Dumnezeu să ne aibă în pază pe toți!

  28. @ana, Comparațiile tale n-au nicio treabă cu realitatea. Dacă nu te interesează religioșii creștini ortodoxi, ce cauți aici? Mergând pe logica ta, chiar tu poți fi acuzată de tentativă de decapitare. Ai intrat pe un site religios și ai început să faci comparații găunoase. Extremismul aici e din partea ta, nu din partea noastră. Iar asta ți-o spune un fost bisexual. Nu înțelegi, se pare, problemele ridicate aici. Poate citești și afli mai multe.

  29. Iată de ce vrednicul de pomenire Părintele Iustin Pârvu,nu voia un memorial la Aiud (de tip muzeu) ,ci o Sf.Mănăstire închinată Sfinţilor din temniţele comuniste.La un muzeu pot veni tot felul de oameni,nu ? La mănăstire sunt doar călugării și credincioșii care vin în pelerinaj.
    Pe de altă parte, în Olanda există un muzeu asemănător MŢR,dar care este locuit permanent. Dacă MŢR ar fi locuit permanent nu ar mai putea veni oricine și oricând vrea.
    Cinste celor care au participat la protestul de la MŢR.Rușine directoarei MŢR și celor care au permis difuzarea acolo a filmului.Dureros și dezamăgitor mesajul patriarhiei,o patriarhie tot mai vitregă pe zi ce trece.”Ziduri,ziduri”,nu sună cunoscut ? Dar ce face patriarhia pentru sufletele dreptcredincioșilor săi ???

  30. @TNC
    Sunt de acord cu tine ca trebuie sa avem o atitudine blanda fata de un homosexual atunci cand discutam cu el sau cand vrem sa il intoarcem la Hristos pentru ca si noi avem patimi, dar tinand cont de acest context.
    Atunci cand Hristos este atacat noi suntem datori sa iesim si sa marturisim(ferm si cu respect fate de oricine).
    La MTR( muzeul taranului crestin ortodox) asta s- a intamplat: a fost un atac al celor care vor sa ne oblige sa ne lepadam credinta in Hristos si sa spunem raului bine.
    Este o agresiune continua , ei aplica tactica pasilor marunti, vedem ce se intampla in tarile din vest.
    Asa au cazut ele, la fiecare mic pas al lgbt poparele au avut atitudinea: lasa ca e doar un film, sa fim toleranti, au si ei sentimente, e doar o uniune civila etc.
    Si la ce s-a ajuns: casatorii religioase, adoptii de copii, legi “anti discriminare” tiranice, “educatie” sexuala in scoli, pornografie etc etc

    Avem datoria sa ii iubim adica sa le vrem mantuirea dar asta nu inseamna ca noi trebuie sa stam impasibili atunci cand ei ataca.

    PS
    Am avut discutii interminabile cu o ruda care a devenit homosexual, am fost cel mai bland posibil, cel mai iubitor dar din pacate pana acum nu a vrut sa faca nicio schimbare.
    Concluzia mea, tinand cont de aceasta experienta si de lupta mea cu propriile patimi, este ca singura conditie pentru ca sa se produca o schimbare este ca omul sa VREA si sa ALEAGA sa se schimbe si sa lupte chiar daca este imposibil, restul face Dumnezeu.
    Domnul ajuta doar daca noi vrem!

    Doamne ajuta!

  31. @TNC „Niciodată n-o să-l convingi pe un sodomit ca ii aiurea ce face astfel. Ii foarte greu să ieși de acolo. ….Spune-mi dacă tu te-ai îndrăgostit vreodată de cineva care ți-era prezentat ca bau-bau, unul care urăște tot ce faci, inclusiv propagarea păcatului tău. …. Iar când voi urlați la sodomiți sau la manifestările lor, pe aceia care vă aud, ii pierdeți.”

    Frate, tu privești în mod egoist, din punctul de vedere al convertirii tale … care cel puțin înainte de convertire așa înțelegeai viața, că dacă Hristos urăște anumite lucruri pe care le făceai, îți este dușman ….. ca și cum părinții care cu vorba bună, sau cu diverse metode de ascundere sau cu bătaie învață copilul să nu bage degetele în priză, sau să nu se joace cu chibriturile, etc și nici să propovăduiască altor copii astfel de apucături – nu ar iubi proprii copii, ar fi bau-bau …. Vai și amar dacă te prinde tata sau mama fumând sau cine știe ce altceva făcând …

    Da, aceasta este o atitudine rebelă pe care o au unii, și până nu se lovesc ei înșiși cu capul de sus nu reușesc să înțeleagă că din dragoste a fost sfătuit de părinți mai mult sau mai puțin agresiv să nu aibă anumite apucături, sau să se lase de ele.

    Dar nu toți tinerii au o astfel de gândire. Chiar dacă pe cei care gândesc așa cum gândeai tu înainte de convertire i-ar fi pierdut o astfel de atitudine, pentru alții chiar și o minimă rezistență este de foarte mare folos. Un părinte își poate apăra copiii de agresori în mod nepriceput, lipsit de discernământ, din disperare, dar contează enorm pentru copil să simtă acea dragoste din disperarea părintelui care cu ultimele puteri sub colții vrăjmașului încearcă să-și apere puiul. Nu îl impresionează și nu il convertește această dragoste pe vrăjmaș, dar copilului îi rămâne întipărită în suflet până la moarte.

    Spui „Ce vă îngrijiți de păcatele lor?” Spune pr. Arsenie Muscalu ceva de genul „Vamesii post moderni spun: Multumescu-Ti Doamne ca nu sunt ca acest fariseu, etc….”. Ce treabă aveau profeții să se îngrijească și să mustre păcatele poporului și ale regilor și împăraților din timpul lor?

    Când propovăduiești altora discernământ și-i acuzi că greșesc, esti chiar sigur că esti tu cel care greșește?

    Dumnezeu nu a izbăvit cu forța pe toți rebelii care s-au încăpățânat să se lovească singuri cu capul de sus și nici atunci să nu se înțelepțească și să capete discernământ. Unii se mai pierd pe drum, așta e. Iubim pe toți copiii, și pe cel care ascultă să nu bage degetele în priză, și pe cel ce se încăpățânează să bage degetele în priză, încercăm pe cel din urmă să-l ajutăm mai mult, cum putem, dar nu e cazul să ne învinovățim până la absurd că până la urmă, deși am reușit să-l ferim până la o vârstă, în deplinătatea facultăților mintale a hotărât să nu asculte și s-a pierdut. Nu învinovățim nici pe Dumnezeu că în ciuda eforturilor Sale, Iuda și mulți alții s-au pierdut.

  32. Am vazut prezentarea filmului care incepe tocmai asa: niste tineri intra intr-o sala de curs, intrerup cursul, pun prezervative pe masa studentilor si fac propaganda acestui mijloc de contraceptie. Adica in opinia unora care sunt pentru un astfel de film ce ar promova iesirea din prejudecati, se admite o astfel de manifestare, dar cand e vorba de intreruperea filmului la MTR nu! Ortodocsilor li se cere toleranta – care a propos, nu face parte din cultul nostru, ci este o gaselnita secularista; cine nu crede sa faca o cautare in Biblie si sa gaseasca cuvantul asta, daca poate. Ortodocsilor li se cere sa taca din gura, sa treaca la colt si sa faca rugaciuni, in asa fel incat sa nu-i vada si sa nu-i auda nimeni. In acest timp, cei care se revendica ca apartenenti diferitelor grupari sexuale pot sa-si expuna peste tot in societate devierile lor.

    Nu poate exista egalitate intre bine si rau, nu poate exista o toleranta si a binelui si a raului. Tot timpul acestea sunt in conflict, caci se exclud una pe alta. Nu putem spune raului bine si binelui rau. Sunt lucruri de cand lumea. Cum poate o societate, zis evoluata, sa nu poata face o distinctie sanatoasa? Oare fii intunericului sa fie mai intelepti decat fii luminii?

  33. Cel mai tare m-a suparat tupeul reporterului de la RFI, care a ajuns sa DEA EL LECTII despre CE INSEAMNA ORTODOXIA, echivaland-o, bineinteles, cu un UMANISM LAICIST sau cu UN COD AL BUNELOR MANIERE care sa te invete cum sa fii, daca se poate, cat mai MOLAU SI BLEGOS in fata obrazniciilor, ticalosiilor si abuzurilor anticrestine si antiumane de orice fel, la care Dl. Banescu se lasa intimidat si raspunde obedient, intrand in defensiva si facand, din frica, jocul murdar al activistului-ideologului deghizat in ziarist, care pune la colt Biserica si pe membrii ei. Nemaivorbind despre MINCIUNA GROSOLANA cum ca astfel de actiuni, vezi Doamne, s-ar fi radicalizat si s-ar fi inmultit – care, unde??? – si, prin urmare, se cere imperios si ultimativ Patriarhiei sa ia atitudine, sa se dezica, sa, sa, sa…. ca altfel… stiti voi, mai scoatem un dosarel, o filmare cu un episcop gay, o pedofilie ceva… E trist ca Dl. Banescu, desi stie foarte bine – o atesta emisiunile sale de pe Trinitas TV – ce inseamna ideologia secularista mincinoasa si ipocrita a “tolerantei” si unde anume se incadreaza ofensiva violenta a miscarilor sodomiste LGBT aici, raspunde, halucinant, cum ca Biserica are un… “mesaj al înțelegerii și sprijinirii celuilalt și al menajării lui din toate punctele de vedere”. MENAJARE SI INTELEGERE… DIN TOATE PUNCTELE DE VEDERE?!?!? Dumnezeule mare, dar era vorba despre cultura gay, nu despre persoane cu dizabilitati, nu despre cei umiliti si obiditi!

    S-au înmulțit astfel de acțiuni. Tonul e din ce în ce mai radical. Ce mesaj are Patriarhia pentru acești oameni care întrerup acte culturale, în contextul în care ortodoxia tocmai asta înseamnă: toleranță, să asculți…

    V.B: Biserica întotdeauna a transmis un mesaj al înțelegerii și sprijinirii celuilalt și al menajării lui din toate punctele de vedere. Aceste mișcări de protest virulente, ofensive, sunt mișcări care nu reprezintă în niciun fel vreun punct de vedere oficial al Bisericii Ortodoxe Române.

    Rep.: Dar ele pot deveni o problemă pentru Patriarhia Română?

    V.B.: În măsura în care ele s-ar înmulți, ar putea deveni o problemă de luat în discuție.

    Deci Patriarhia se pregateste sa isi tradeze complet credinciosii, mergand mai departe pe linia inceputa cu RENUNTAREA LA REFERENDUMUL PENTRU CASATORIA NORMALA?

  34. @TNC

    De acord cu tine.
    In rest, cred ca homo/bisexualii care au gasit puterea de a abandona aceasta patima si a se intoarce la Hristos cu dedicatie si profunzime nu sunt multi (sau poate sunt si nu stim unii dintre noi, Dumnezeu e mare si iubeste faptura lui, asteptand cu durere si ajutand la intoarcerea pacatosului!).
    Respect!

  35. @Doroteea

    Bine ai revenit soro!

  36. @Doroteea
    Bine ai revenit .
    Ma întrebam dacă oare V-am jignit cu poezia pamflet ?? Eu sper ca nu , ca ați ras ..
    sper sa va văd mai des pe aici ..
    Da i de apreciat TNC – Claudiu , pt voința lui . In plus are duhovnic .. e sub o ascultare . Eu ma bucur pentru întoarcerea lui . Nebănuite sunt Judecățile Lui . Fiecare are un stil de a se exprima , unii nu înghițim orice stil , omul are limitele lui . Dar toți suntem frați , sub purtarea de grija a Domnului care cuprinde pe toți . Doar singur Domnul știe cum e sufletul fiecăruia .

  37. T.N.C.
    ”eu cred ca trebuie sa lasi loc de metanoia chiar si in cazul acelora, homosexualii.”

    Cine a spus altfel? E loc de pocăință pentru oricine. Dar, problema aici nu a fost și nu este convertitrea lor. Nu a venit nimeni la MȚR ca să se convertească ci să vizioneze un film. Pe lângă asta, pintre cei pro-LGBT sunt și persoane care nu practică perversiunile pe care le încurajează. Ce să mai vorbim de orchestratorii din umbră…
    Iar filmul acela nu este un act pur de cultură ci de propagandă. Să fim serioși!
    Cei care au manifestat acolo nu au făcut-o cu scopul de a converti pe cineva și nici împotriva homosexualilor ci pentru a opri propaganda într-un loc care pentru ei are semnificații deosebite. Puțin respect e necesar! Puteau să aleagă un alt loc pentru a proiecta acel film, dar nu o fac. Ei vor acolo! Oare de ce? E o continuă provocare și da, maculare a unui loc simbolic.
    Apoi, dacă vine un piroman să-mi dea foc la casă nu îl las să-și facă damblaua pe motiv că sunt creștin și trebuie să mă gândesc că s-ar putea să vrea să se convertească într-o bună zi. Nu! Îl opresc! Asta nu mă oprește, apoi, să mă rog și pentru el.
    Se dorește un creștinism molâu, soft, inofensiv. Înțeleg de ce vor dușmanii asta dar mare păcat vor avea păstorii și creștinii care îl încurajează!

  38. @Robert, Petru

    In trecere… 🙂

  39. In trecere trec doar , zeii
    Muritori ramân

  40. Ma gândeam eu ca iar incep concursurile ” Mister Barosanu 2018″ si “miss Cuvântul Ortodox”

Formular comentarii

* Pentru a deveni public, comentariul dumneavoastra trebuie aprobat de un administrator. Va rugam sa ne intelegeti daca nu vom publica anumite mesaje, considerandu-le nepotrivite, neconforme cu invatatura ortodoxa sau nefolositoare sufleteste. Va multumim!

Rânduială de rugăciune

Carti

Documentare