“Cioloșenia pământului” sau cum se fabrica in laboratoarele anti-românesti CIOLOȘOLATRIA – cel mai recent si mai strident EXPERIMENT (ANTI)POLITIC de “zeificare” a ZERO-ului absolut si de PROSTIRE IN FATA A ROMÂNILOR. ”Tehnocratul” manevrat de aceleasi SERVICII SECRETE si penibila sa ”PLATFORMA” de tipul “sa fie bine ca sa nu fie rau”

18-10-2016 18 minute Sublinieri

Interviuri aranjate cu soția …. Graffiti standard cu macheta …. Clipuri cu elogii ….. Și statuia lui Brâncuși …. Cică e o onoare să-l avem premier….. Băse l-a inventat și pe ăsta…. Uitat intre timp , clasic deja ! ….. Dar ne e servit acum ca ceva unic și trebuie să-l iubim ☹️ Cât de proști ne cred ??! (Corina Gheorghe Facebook)

Să nu credeți că, în materie de numiri în posturi importante din străinătate, metodele statului român de-acum s-au schimbat prea mult față de perioada Ceaușescu. Așa cum Traian Băsescu a fost propus și susținut la Anvers pentru că era omul securității ceaușiste, tot astfel Dacian Cioloș a fost propus Comisar European de administrația Băsescu pentru că era omul serviciilor secrete ale regimului. Astfel de personaje au întotdeauna pe lângă funcţia oficială, cea de pe hârtie, şi o sarcină informativă sub acoperire, despre care toţi ştiu dar nimeni nu vorbeşte. A trebuit să fac aceste precizări pentru a stabili clar un punct de plecare fulminantei cariere administrative a „tehnocratului” Cioloş.

Reforma majoră pe care Klaus Johannis a anunțat-o ca pivot al programului său de modernizare a țării a fost formulată în termeni fără echivoc: „schimbarea din temelii a clasei politice românești”. „Sistemul” a îmbrățișat cu entuziasm ideea. Pentru o astfel de primenire, care avea să întâmpine o rezistenţă acerbă din partea celor vizați a fi scoși din scenă, era nevoie de o mână forte. Adică de instituțiile dure ale statului, singurele antrenate să manipuleze, să amăgească și, la nevoie, să bage mulțimi în sperieți şi politicieni la închisoare.

După primele mișcări, planul pus la cale de sistem a putut fi decriptat în liniile sale de forţă: evacuarea cu orice preț și prin orice mijloace, din prim-planul vieții politice românești, a partidelor considerate ca fiind principalele promotoare și practicante ale marii corupții (aici ținta preferată devenind PSD) și instalarea în locul lor a unei clase politice noi, cu alte partide, cu oameni proaspeți și mai puțin predispuși corupției.

Un plan cinic, dacă privim spre metodele necesare punerii lui în aplicare, un plan din categoria „scopul scuză mijloacele”.  Generos pentru ţară dar, în egală măsură, utopic, dacă îţi propui să-l aplici cu mijloace exclusiv democratice.  Iar guvernanţii noştri au priceput asta din prima şi, pentru a-l ajuta să devină realist, au convenit tacit că, din când în când, mai pot lăsa democraţia să aştepte în anticameră până când rezolvă ei, cum ştiu mai bine, problemele delicate ale acestei reforme.  Destule evenimente, în ultima perioadă, ne-au demonstrat chiar un exces de zel în folosirea acestui tip de compromis. În îngrijorător de multe cazuri comportamentul democratic al instituţiilor de forţă nu doar că a fost, temporar, suspendat,  însă, literalmente, democraţia a fost călcată în picioare.

În primul rând pentru că planul amintit s-a bazat pe abuzuri grosolane. Folosirea justiției ca instrument major de eliminare a unor politicieni luați la țintă, prin întocmirea unor dosare aberante, bazate pe acuzații cusute cu ață albă, a reprezentat, poate, principalul abuz. Dar nu singurul. Străzii, de exemplu, i s-a dat un rol important în nesocotirea majorităţilor. Prin folosirea facebook-ului ca agent mobilizator și manipulator, s-a reușit scoaterea la proteste a unor mulțimi destul de numeroase atunci când le priveai  la televizor dar minoritare până la nesemnificativ în raport cu procentele reale ale ţării electoare. Totuși, prin astfel de mașinațiuni, a fost schimbat un guvern legitim cu unul așa zis tehnocrat. Format din oameni pe care nu i-a votat nimeni, aduși de nicăieri şi, pe deasupra, incompetenţi ca … noaptea.

Acum, să mă întorc la Dacian Cioloş. V-aţi întrebat cum se face că, imediat după protestele de la „Colectiv” şi demisia lui Ponta, Traian Băsescu anunţa, ca sigur, că Dacian Cioloş va fi noul prim – ministru? Erau acele zilei când Klaus Johannis mima consultarea populară şi ne dădea de înţeles că a declanşat un vast proces de căutare a unui candidat de prim ministru care să corespundă portretului robot indicat de tinerii frumoşi şi liberi din stradă. Noul preşedinte se făcea că stă cu urechea aplecată la popor în timp ce vechiul preşedinte ne asigura că hotărârea lui Johannis e deja luată şi că tot ce întreprinde acesta e un stângaci joc de glezne, la comandă, menit doar a masca cine şi cum l-a impus, în realitate,  pe noul prim ministru.

Eu îmi amintesc perfect acele momente, când am şi scris negru pe alb că nu e vorba de o selecţie făcută de preşedinte ci de un nume ce nu poate fi negociat, primit de acesta, în plic, de la servicii.

De unde ştia Traian Băsescu faptul că Cioloş şi nu altcineva va fi succesorul lui Ponta?  De la sistemul pe care îl condusese 10 ani şi care avea întotdeauna pregătiţi înlocuitori „de nădejde” pentru funcţiile cheie din stat. Naivii care l-au crezut pe Johannis că se dă de ceasul morţii pentru a găsi un tehnocrat pe gustul celor 10 000 de protestatari din Bucureşti, că acesta, sânge proaspăt, va fi selectat în urma consultărilor cu societatea civilă, au primit, de fapt, o conservă. Pusă bine la păstrare de strategii din umbră ai acestei ţări, încă din mandatul lui Traian Băsescu.

Faptele ulterioare m-au confirmat pe deplin. „Conserva” Cioloş a fost activată! Iar una dintre primele sale vizite, după nominalizare, s-a petrecut la Traian Băsescu. Vi se pare ciudat? Mie, deloc! Lui Traian Băsescu, un ex care la acel moment nu mai reprezenta nimic oficial, trebuia să i se prezinte onorul. Chestie de protocol şi ierarhii militare.

Cioloş nu a fost instalat de „sistem” la Palatul Victoria ca să-şi valorifice competenţele ci ca să execute misiuni. Întocmai şi la timp! Cu o jumătate dintre miniştri impuşi de SRI şi cealaltă jumătate impuşi de SIE, Cioloş a girat (şi încă girează) un experiment pe care marii jucători externi au pariat la greu: ruinarea României şi scoaterea ei la mezat, pentru un preţ de nimic.

Se doresc argumente? Mă rezum la două, poate nu cele mai semnificative dar, cu siguranţă, de mare stridenţă: doi miniştri din guvernul Cioloş şi faptele lor.

Cristian Ghinea, Ministrul Fondurilor Europene: zero absorbţie fonduri europene, vax – albina aport pentru ţărişoară. În schimb gălăgios, arogant, cu un background clarificator în privinţa stăpânilor din colecţie: cunilingus-ist băsist în perioada 2005 – 2014, ONG-ist sorosist de mare succes viager, fan al Monicăi Macovei până la profunzimi de efuziuni materne, înghiţit de Dacian Cioloş în guvern la pachet cu alte vomitive transmise prin ordin de zi pe unitate.

Raluca Prună, Ministrul Justiţiei: campioana gafelor şi regina halatelor de baie flauşate arborate pe treptele  instituţiilor de stat. Ce declară, recent, domnul Cioloş, despre cea care nesocoteşte drepturile omului, îi minte pe judecătorii de la CEDO, este huiduită sincron şi de magistraţi şi de gardienii din penitenciare, şi de deţinuţi şi de Parlamentul României? Citez: Eu cu doamna ministru Pruna am lucrat bine. E o persoana onesta, care e directa, probabil cateodata prea directa. Nu are experienta politica, dar are onestitate si isi foloseste experienta profesionala cat mai bine in ceea ce face.”

Care experienţă profesională? De obscură traducătoare la Bruxelles şi obedientă asistentă a Monicăi Macovei? Care onestă (de două ori în 3 rânduri de scuze ale premierului)? Onestă că minte natural? Sau onestă că minte grosolan  („60 de foști magistrați au pensii de un miliard de lei vechi pe lună”)? Ce să zică şi Dacian Cioloş dacă cei care o susţin pe Raluca Prună sunt mai mari în grad decât el? Zice şi el ce i se permite:“Eu cu doamna ministru Pruna am lucrat bine”.

Acesta este premierul de care ţara, zice-se, are nevoie! Pentru susţinerea căruia, în tentativa de a obţine un  nou mandat, se calcă pe picioare Alina Gorghiu şi Nicuşor Dan.

Vreau să o spun clar, pe înţelesul tuturor: Dacian Cioloş este premierul serviciilor secrete. În cazul unui vot popular nu l-ar vota nici dracu’. S-ar face de râs. Pentru românul statistic, acest ins al nimănui nu contează. Românului statistic îi e indiferent ca persoană, pentru că nu are identitate politică. Tocmai de aceea domnul Cioloş refuză cu obstinaţie să intre într-un partid. Varianta de succes pentru el este doar numirea directă. Cei din spatele lui, cu epoleţii şi sforile, au însă o problemă: chiar şi ca apolitic, Dacian Cioloş are nevoie, fiind an electoral, de o locomotivă care să îl propulseze. PNL, cel vizat iniţial pentru acest rol, exersează însă de zor, în ultima vreme, cascadorii sinucigaşe, cum ar fi căderea în picaj. Şi atunci, mai rămâne ca variantă de avarie, USR.

Acest USR care, cu voia sau fără voia lui Nicuşor Dan, a devenit vehiculul politic principal în care serviciile secrete îşi pun toată nădejdea. Îl infiltrează din greu, îl susţin din umbră să-şi facă filiale prin ţară şi să strângă semnăturile necesare înscrierii la BEC, dezvoltă strategii mediatice prin care să obişnuiască opinia publică cu ideea unui 15% pentru acest partid care, cu două luni în urmă, era practic, inexistent.

Nu ştiu cât de conştient este Nicuşor Dan de înghiţirea partidului său de către servicii, însă faptul că declară pe unde apucă că USR îl va sprijini pe Dacian Cioloş pentru obţinerea unui nou mandat de premier nu face decât să servească acest partid pe tavă unor structuri şi interese oculte. Care, dacă planul le va reuşi, sau îl vor convinge apoi pe Nicuşor Dan să devină pionul lor ascultător sau vom afla, dintr-un dosar încropit la repezeală de procurorii DNA, că şi Nicuşor Dan este la fel de corupt ca întreaga clasă politică din care, nu?, acum face şi el parte.

Când am fost ieri întrebat într-o emisiune TV ce părere am despre știrea (pe surse) că Sorin Bușe – ministrul Transporturilor va demisiona din Guvernul Tehnocrat pentru a candida pe listele PNL, am dat un răspuns simplu:

,,Este încă o dovadă că nu avem de-a face cu tehnocrați ci cu politruci. Este sezonul transhumanței politrucilor care pentru a își asigura hrana, în anotimpul alegerilor, se mută într-un alt loc”.

Pentru mine este doar un element care confirmă prima impresie de la numirea guvernului Cioloș, pe care am scris-o aici pe blog, în 15 noiembrie 2015 și anume:

Propunerile lui Cioloș arată că guvernul lui Ponta nu a fost înlocuit cu un ,,guvern de clone” (cazul Ungureanu). Propunerile îmi arată că vorbim, la fel ca și în cazul Ungureanu, despre SCHIMBAREA INTERFEȚLOR. În fapt, acest guvern reprezintă, în opinia mea, O SCHIMBARE DE EȘALOANE. Păpușarii sunt aceiași, au scos alte interfețe, bine plasate (printr-un proces investițional costisitor al statului român), în poziții aferente afacerilor externe (majoritatea). Mă întreb câți dintre ei au/ au avut binecuvântarea Serviciului de Informații Externe, ca investiții ale statului român și dacă SIE a avut vreun cuvânt de spus în numirea acestui guvern.

Referitor la SIE, rămân cu întrebările întrucât Mihai Răzvan Ungureanu, director al SIE în momentul mascaradei emanației din stradă a guvernului tehnocrat, a demisionat subit. Dar transhumanța tehnocraților nu face decât să îmi confirme încă o dată teoria că guvernul tehnocrat nu a fost decât o schimbare de eșaloane, păpușarii sunt aceiași iar tehnocrații nu par decât alte interfețe bine plasate instituțional anterior aducerii la post în Guvern. Iar acum, păstrând metofora, sunt chemați la posturi în partide. Unii pot refuza, alții nu.

Atât despre tehnocrați. Oricum e deja prea mult. Și acum despre domnul Cioloș.

Dacian Cioloș a clarificat ieri la Digi 24 că ,,Îmi propun ca în perioada următoare să prezint un proiect care să reflecte experienţa acumulată în această perioadă. Pot să contribui cu asta la discuţiile care vor avea loc în perioada următoare. Discuţiile cu partidele pot avea loc după ce vin cu acest proiect (…) N-am discutat cu partidele despre posibilitatea să fiu prim-ministru după alegeri. Şi nu acest lucru mă interesează neapărat. Eu vreau să ştiu dacă proiectele pe care le-am început vor fi continuate. (…) Decât să fac un raport în decembrie, un raport formal la sfârşit, prefer să îl fac acum. Şi să le spunem cetăţenilor: Uitaţi, pentru că ne-aţi întrebat dacă candidăm. Uitaţi, contribuţia mea la ce se va întâmpla după alegeri este acest raport, acest proiect.”.

Asta mi-a adus aminte de gluma pe care mi-a zis-o cineva la un moment dat, în copilărie: ,,Băi, ce face ăla, e politică de coi!”. ,,Cum adică?” am replicat. ,,Participă dar nu se bagă”.

Este evident că domnul Cioloș prin declarația de ieri se declară politician (conform definiției – persoana care face politică). Iar politica domniei sale este ,,particip, dar nu mă bag”.

Dacă ar fi existat niște contribuții originale benefice și rezultate concrete în urma contribuțiilor originale ale tehnocraților aș fi primul care să le relev aici. Întrebat de Cosmin Prelipceanu ce primește România de la Guvernul Cioloș, șeful guvernului ne transmitea: ,,Eu i-aş lăsa pe români să spună ce au primit sau nu. Sau aş lăsa viitorul să ne spună în ce fel lucruri pe care le-am început acuma pot fi valorificate.”.

Prin urmare vreau să încep să răspund la întrebarea ce au primit românii de la Guvernul Cioloș, și voi sublinia elemenetele de originalitate, nu cele care s-au întâmplat pentru că Cioloș s-a nimerit să fie șef de guvern în 2016 (repet comparația pe care am făcut-o și în 2008 – România ar fi crescut economic în perioada boom-ului mondial și dacă în locul lui Tăriceanu premier era o maimuță).

Deci, fapte din guvernare Cioloș, originale:

  1. Este pentru prima dată când asistăm odată cu guvernarea Cioloș la o schimbare de eșaloane. Eșalonul  Cioloș are caracteristica pe care nu a mai avut-o niciun guvern nou și anume aducerea unor persoane fără apartenență la partide (care se dovedesc transhumante) și care, în principal, au făcut carieră prin plasarea lor în poziții instituționale bune.
  2. Este cea mai mare vântureală din vreun Guvern al României post-decembrist. În perioada 11 luni (cu tot cu propunerile de miniștrii ,,făcute cu mâna mea” de Dacian Cioloș), avem următorii ,,dispăruți în misiune” în timpul guvernării tehnocrate, în ordine aproximativă cronologică: Cristina Guseth(propunere pentru ministerul justiției, validată de comisia de specialitate); Mihai Sălăgean (propunere pentru ministerul justiției în locul Cristinei Guseth – referitor la Sălăgean am mai scris că a fost retras după un articol al meu și înlocuit cu Ralucă Prună); Andrei Baciu – tehnocratul în ,,chiloți” propus la Ministerul Sănătății; Marian Costescu – ministru al transporturilor; Adrian Curaj – ministrul educației; Petre Tobă – ministru de interne; Ana Costea – ministrul muncii; Marius Raul Bostan – ministrul comunicațiilor; Aura Răducu – Ministrul Fondurilor Europene; Vlad Alexandrescu – ministrul culturii;Achimaș Cadariu – ministrul Sănătății; Dan Stoenescu – ministru delegat pentru relațiile cu românii de pretutindeni. 12 miniștrii în doar 11 luni, 15 (noiembrie 2016 -15 octombrie 2016), ceea ce categoric este un record pe care Cioloș îl lasă României, cu mai mult de un ministru dispărut în misiunea sa ministerială, lună de lună. Și întrucât în guvernul Cioloș sunt 23 de miniștrii, domnul Cioloș a schimbat mai mult de jumătate din miniștrii ,,aleși chiar de mine” (52%). Dacă transhumează și Borc, Ghinea, Pîslaru și Bușe, avem o rată de ,,missing in action” de 16 la 23, respectiv de 70%. Ceea ce arată iarăși ca am anticipat corect în urmă cu un an (22 noeimbrie 2015), atunci când referitor la declarația lui Cioloș: ,,M-a deranjat că doamnele au fost așezate în spate. O să refacem poza” întrebam, legitim: ,,Vor fi aceiași miniștrii?”
  3. Dacian Cioloș lasă României primul Guvern care a tolerat fluxurile financiare din off-shore-ul Turks și Kaikos (și suspiciunea de spălare de bani), prin menținerea în funcție a lui Victor GrigorescuAsta după ce, prin Codul Fiscal pentru care Gabriel Biriș a venit în guvern, ca secretar de stat, propusese nici mai mult nici mai puțin decât măsuri care aveau ca efecte albirea banilor proveniți din infracțiuni (dar aici nu este original Cioloș, întrucât această linie fiscală a fost începută de Darius Vâlcov – intrat între timp la zdup, de Victor Ponta – urmărit penal și trimis în judecată pentru complicitate la evaziune fiscală și spălare de bani
  4. Dacian Cioloș lasă României primul Guvern care menține în funcție un ministru al Justiției care minte ,,la CEDO – ultima instanță ce poate constata încălcarea drepturilor fundamentale ale omului, în România.
  5. Dacian Cioloș lasă României o guvernare care, prin miniștrii săi membrii ai CSAT, a încercat să albească într-un mod necredibil ofițerii acoperiți din Justiție, prin constatarea făcută de CSAT în 18 ianuarie 2016 și anume: ,,s-a constatat că judecătorii, procurorii, magistraţii-asistenţi, personalul de specialitate juridică asimilat acestora şi personalul auxiliar de specialitate al instanţelor judecătoreşti şi parchetelor nu sunt lucrători operativi, inclusiv acoperiţi, informatori sau colaboratori ai serviciilor de informaţii.”.
  6. Dacian Cioloș lasă României un exemplu teribil de abuz de încredere publică (în opinia mea cea mai bună definiție a corupției) și anume operațiunea Cumințenia Pământului
  7. România primește de la Guvernarea Cioloș cel mai teribil exemplu de acoperire și mușamalizare a unui scandal în care există numeroase indicii că sunt implicate lichele/oameni fără căpătâi din vecinătatea serviciilor de informații, respectiv cazul Hexi Pharma care dovedește #frățiasistemelor.

Desigur, cele 7 lucruri pe care le identific și opinez că guvernarea Cioloș le lasă României reprezintă doar punctul meu de vedere. Desigur, sunt atent și la altele. Cum ar fi opinia doamnei Alina Gorghiu, respectiv ,,credința în axa reformatoare Iohannis-Cioloș-PNL”. Doar că impunerea acestei idei în spațiul public astăzi de către doamna Alina Gorghiu nu face decât să îmi întărească (mai era nevoie?) ceea ce spuneam în urmă cu un an, și anume că în fapt axa la care se referă doamna Gorghiu reprezintă doar o schimbare a interfețelor pentru ca, prin abuz de încredere publică această rotație a cadrelor să fie prezentată drept ,,reformă”. Din punctul meu de vedere, dacă am fi vorbit despre o reformă reală, axa doamnei Gorghiu ar fi trebuit să înceapă cu investigarea celor care se ocupă cu escrocherii de case. Și să continue cu toleranța zero față de miniștrii care obțin bani din off-shore-uri (în care, pe lângă optimizare fiscală, vorbim în principal de spălare de bani) prin contracte dubioase. Și cu imposibilitatea (prin inexistența faptelor semnalate) ca eu sau alți observatori ai guvernării să poată detecta, fără dubiu, care sunt adevărate 7 lucruri originale pe care guvernarea Cioloș le lasă României.

Se vor alinia planetele, în luna decembrie, în jurul celor trei nume? Se va forma o majoritate PNL? Va da această majoritate un premier, în persoana lui Dacian Cioloș? Iată întrebări care fac toți banii. Trebuie să încercăm un răspuns atâta timp cât președintele PNL a lansat provocarea.

Axa Klaus Iohannis-Alina Gorghiu-Dacian Cioloș este un concept nou, enunțat de președintele PNL. Nu putea să facă acest lucru, dacă nu ar fi avut acceptul și al președintelui Klaus Iohannis și al premierului Dacian Cioloș. Ceea ce înseamnă că trebuie să ne așteptăm ca această troică să își ia startul cu toți caii putere avântați cu viteză maximă. Dar cum s-ar putea întâmpla această minune?

Cum ar fi posibil ca un partid, PNL, care, în toate sondajele, stă la nivelul critic de 30%, să învingă, în cele din urmă, un alt partid care sare peste 40%? De unde adună PNL, în scurtul interval care a mai ramans până la alegeri, procentele lipsă?

O posibilitate este ca PNL să înceapă să crească în sondaje. Această evoluție spectaculoasă ar putea avea loc, numai și numai dacă, la nivel guvernamental, s-ar produce o minune. Pentru că PNL în sine poate să crească, dar nu prea semnificativ, doar prin prezentarea inteligentă a unui proiect de țară inteligent la rândul lui și tentant pentru populație. Și mai ales credibil. Dacă se va întâmpla acest lucru, PNL nu ar putea să adauge mai mult de 2-3 procente scorului actual de 30%. În schimb, dacă Executivul se dă de trei ori peste cap și se transformă într-un aparat extrem de eficient, Dacian Cioloș ar putea convinge, pe ultima sută de metri, câteva procente bune din populație să voteze cu PNL, pentru ca el să mai rămână premier un ciclu de patru ani. Aceasta ar presupune însă mult mai multă coerență guvernamentală decât avem în acest moment, precum și resurse substanțiale pentru câteva măsuri cu caracter puternic social, ce ar putea fi adoptate pe ultima sută de metri. Este oare posibil?

Greu de crezut. În definitiv, vorbim despre Guvernul care a pierdut cei mai mulți miniștri în cel mai scurt timp posibil și fără ca aceștia să fi fost eliminați de către DNA. Sunt, pur și simplu, pierderi generate de incompetența echipei de la Palatul Victoria. Și mă refer, acum, la echipa de vârf. Pentru că Executivul înseamnă mult mai mult. Iar straturile mai puțin vizibile sau chiar invizibile pentru presă, ale administrației publice centrale, sunt acaparate de adversar. Sunt în mâna PSD. Degeaba se află Cioloș la pupitrul de comandă, atâta timp cât transmisia comenzilor este obturată, convertită sau chiar pervertită de angrenajul PSD. Se vede limpede acest lucru, acum, când, în unele zone, populația se confruntă cu o calamitate, iar Guvernul pare incapabil să rezolve rapid gravele probleme sociale generate de inundații. În ceea ce privește “darurile” electorale, Dacian Cioloș este cu mâinile legate. Din această perspectivă, el a dat tot ce putea da fără a arunca în aer bugetul pe 2017. Dacă face mai mult, degeaba ajunge premier. Dacă face mai puțin, nu ajunge. Iată un veritabil cerc vicios.

Trioca sau axa noii puteri sau, mai degrabă spus, a puterii imaginate ar mai putea miza pe o alianță cu partidele mici. Dar atâta timp cât intrarea ALDE în Parlament este o certitudine, ca și intrarea UDMR, celelalte partide mici, care, eventual, ar putea să facă o alianță cu PNL, au un viitor electoral cu geometrie variabilă. Ele pot intra sau nu pot intra în Parlament. Mă refer acum la Uniunea Salvați România și la Alianța Noastră România. Admițând însă că jocul electoral ar face loc partidelor mici, va trebui să luăm în calcul, cu același grad de probabilitate, și Partidul România Unită, care va deveni, cu certitudine, un aliat al PSD. UDMR se va duce, firește, către acel partid care întrunește condițiile de a forma o majoritate.

O altă forță care poate influența alegerile este președintele Klaus Iohannis. Este în afara oricărei discuții că acesta va bloca, până la capăt, accesul la funcția de premier a oricărei persoane cu o condamnare penală sau chiar doar cu un dosar penal în spate. Nu există însă nicio garanție că PSD va face o ofertă de acest fel.

Eu unul nu văd decât o singură șansă ca axa Iohannis-Gorghiu-Cioloș să fie câștigatoare. Această unică șansă ar putea fi un cadou oferit de PSD. Iar singurul cadou pe care PSD îl poate oferi este să meargă, până în ziua alegerilor, cu formula Liviu Dragnea premier. În aceste condiții, discursul președintelui, dar și comentariile celor mai mulți agenți de influență ai societății sau vectori de opinie vor exploata diferența semnificativă dintre profilul lui Cioloș și profilul lui Dragnea. Ar putea fi generată o emoție colectivă la fel de puternică cum a fost cea de la ultimele alegeri prezidențiale, care l-a transformat pe Victor Ponta, din învingător, în învins.

Mă tot gândesc dacă nu cumva Liviu Dragnea, sub presiunea unei noi decizii penale care îl poate trimite după gratii, face jocul instituției prezidențiale. Dar nu în sensul în care se așteaptă toată lumea, ci în sensul diametral opus. Respectiv insistând până în pânzele albe și în mod deliberat pentru a rămâne candidat de premier, tocmai în ideea că, în acest fel și doar în acest fel, președintele Klaus Iohannis ar avea sorți de câștig. Altfel, mă întreb, de ce oare s-ar fi grăbit Alina Gorghiu să anunțe axa în vârful căreia se află Dacian Cioloș înainte de a fi existat un bilanț serios al guvernării? (Sorin Roșca Stănescu)

Asta îmi place în România: se chinuie hegemonul să fabrice un lider politic care să fie “ascultător întru toate” lui, dar şi simpatic pentru popor?

Vine imediat politrucul român care pentru că nu are nici inteligenţă, nici viziune, exagerează în prostie şi….face praf creaţia hegemonului, încercând să îl ajute….

De ce ar fi nevoie de un miting de susţinere al lui Cioloş? Omul nu e ameninţat de nimeni şi de nimic. Convine până şi ruşilor, care chiar au dat un impuls campaniei sale falimentare cu “Urâţenia pământului”.

Poate da 10 milioane de la buget pentru o statuie şi toţi aplaudă. Poate da 100 de milioane de la buget pentru nişte stadioane şi doar puţini mârâie timid.

Nu există niciun post tv, niciun ziar, nici un site care să îşi fi asumat o luptă pe bune contra lui Cioloş.

Ce premier a mai fost în situaţia lui?

Atunci de ce miting de susţinere? Păi…pentru PNL: un partid în derivă şi lipsit de orice imaginaţie electorală care speră că, asociindu-se cu Cioloş, mai rupe nişte procente.

Însă baiul (dacă o fi bai) este că PNL nu va face astfel decât să compromită imaginea premierului made in EU şi asamblat de Soros pentru România 🙂

Nu e prima dată când românii “rezolvă” munca ideologică şi conspiraţiile politice ale altora, compromiţându-le din interior.

Cel mai celebru caz este “comunismul”.

La 10 ani de la instalarea comunismului în România, toţi comuniştii pe bune fuseseră executaţi, arestaţi, excluşi din partid, marginalizaţi, trimişi la munca de “jos” şi comunismul era o afacere prosperă cu “baroni”, şefuleţi cărora li se rotunjeau burţile şi li se îngroşau cefele, cu petreceri pline de colesterol şi stropite de vin la “casele de odihnă” ale partidului, cu gospodării de partid care nu mai pridideau să producă pentru bunăstarea “tovilor”.

Iar toată ideologia devenise deja ….un conglomerat de bancuri.

În seara asta premierul Dacian Cioloș și-a lansat promisa platformă. Nu am înțeles natura ei: e politică? Dar domnul Cioloș, se zice (gurile rele!), nu se amestecă în politică.

La prima impresie, creația domnului Cioloș face parte din categoria ”să fie bine ca să nu fie rău!”. Cu toata exaltarea lui Heliade-Rădulescu, “Proclamația de la Islaz” e un monument de claritate şi viziune, pe lângă dezideratele pioase şi demagogia suprinzătoare din pelteaua civico-tehnocratico-politică a (încă) premierului. Cațavencii o vor adora! Cum sigur vor adora și reacția doamnei Gorghiu: ”Este o platformă firească, la care ne aşteptam. O să adăugăm şi noi câteva puncte. Această platformă înseamnă acceptarea domniei sale de a continua ca premier şi după 11 decembrie, chiar dacă domnia sa nu a spus-o. Sunt principii pe care le-aţi văzut în discursul PNL în toată această perioadă”. E ceea ce am afirmat, de altfel, dintotdeauna: că guvernul “tehnocrat” a fost un guvern PNL deghizat. E cazul ca Alina Gorghiu să îşi asume şi catastrofa acestei guvernări, care a adăugat celor 10 ani pierduți sub Traian Băsescu încă unul.

Doamna Gorghiu se alintă. Adevărul este, din păcate, mai prozaic, și nu atât de glorios: PNL este într-o gravă criză de proiect politic, de vreme ce nu este capabil să genereze un program de guvernare, și se lipește, precum marca de scrisoare, de proiectul unui premier a cărui guvernare înseamnă pentru România zero pe toată linia! Asta în cazul fericit în care nu ne lasă găuri în portofel.

Premierul Dacian Cioloş şi-a lansat luni seara Platforma România 100 (România la 100 de ani), pe Facebook, precizând că ea conţine 10 principii ale unei guvernări, însoţite de un portofoliu de proiecte naţionale care crede că ar trebui continuate sau începute de guvernul viitor.

În 2014, Victor Ponta  anunţa că va conduce Comitetul care se va ocupa de organizarea unui program ce sărbătoreşte 100 de ani de la Unirea din 1918.

„Guvernul va construi un proiect pentru România 100. În 2018, România, în forma sa actuală, împlineşte 100 de ani şi cred că România în primul rând propriilor noştri cetăţeni, dar şi partenerilor noştri externi trebuie să se prezinte aşa cum este la împlinirea unei vârste fragede pentru o ţară cu 100 de ani, ce am realizat în aceşti 100 de ani, ce n-am realizat în aceşti 100 de ani şi ce dorim în perioada următoare”, declara Victor Ponta în 2014.

În ceea ce priveşte programul lansat, Dacian Cioloş spune spune că îşi menţine decizia de a nu candida la alegerile parlamentare din decembrie, dar adaugă că unele partide par să nu fi înţeles că trebuiau să se deschidă spre societate în acest an de guvernare independentă politic care a trecut de la tragedia din Colectiv, an în care au beneficiat de un răgaz.

Cioloş mai spune că din punctul său de vedere, “un proiect de guvernare după alegerile din 11 Decembrie 2016 ar trebui dezvoltat în baza unor principii asumate public, susţinute de partidele, de oamenii politici, de grupurile civice sau organizaţiile societăţii civile, de oamenii de afaceri, de fiecare dintre noi, cei care credem că această schimbare e necesară”.

“Am promis că nu voi candida în aceste alegeri şi că nu mă voi implica politic pe durata acestui mandat. Decizia mea rămâne fermă, iar Guvernul pe care îl conduc rămâne unul independent. Mandatul de Premier pe care l-am preluat în noiembrie 2015 a avut obiectivul de a asigura stabilitatea politică şi economică a ţării. Totodată, a avut rostul de a da partidelor politice răgazul necesar să se reformeze, să recâştige încrederea oamenilor, să se deschidă mai mult spre societate. Unele partide nu par să fi mers pe această cale. Acest an de guvernare excepţională, independentă politic, a fost pentru ele doar o formă de a trage de timp, pentru a lăsa să se domolească energiile descătuşate de #Colectiv. În esenţă, modul lor de a se raporta la oameni, la alegători, a rămas acelaşi a scris Cioloş, pe Facebook.

Premierul mai spune că a dorit să arate că “România se poate guverna şi altfel, prin corectitudine, integritate”.

“Eu cred că în România poate exista un alt mod de a administra interesul public, deschis, în dialog cu oamenii, pornind de la ideea ca interesul general este mai bine servit de o administraţie profesionistă şi nu politizată. Asta am început să fac în acest an. Nu totul a mers bine, dar am încercat să corectăm cu onestitate greşelile făcute. Dar, tocmai pentru că acum am această experienţă, cred că schimbarea poate să continue. Din punctul meu de vedere, un proiect de guvernare după alegerile din 11 Decembrie 2016 ar trebui dezvoltat în baza unor principii asumate public, susţinute de partidele, de oamenii politici, de grupurile civice sau organizaţiile societăţii civile, de oamenii de afaceri, de fiecare dintre noi, cei care credem că această schimbare e necesară”, mai susţine Cioloş.

El precizează că propune Platforma România 100, o platformă pentru recâştiga “încrederea în România şi în noi înşine”, iar titlul este motivat de faptul că, în 2018, România va celebra centenarul Marii Uniri. “100 de ani au însemnat cicluri dramatice, de la totalitarism către democraţie, de la războaie şi crize profunde la integrarea în NATO şi Uniunea Europeană. Dacă vrem ca România să crească, avem nevoie de o reformă profundă a statului. Avem nevoie de o reîmprospătare profundă a clasei politice, de principii pe care noi, ca societate, să ni le asumăm dincolo de angajamente politice şi cicluri electorale”, a mai scris Cioloş, postarea fiind însoţită şi de documentul care stă la baza acestui proiect.

  • Active News:

Un preot român din SUA, despre programul lansat de Dacian Cioloș: E plin de utopii marxiste. Pare mai degrabă inspirat dintr-un program similar al lui Putin

Badje pălărie nouă

Poate ar merita luate la puricat toate emanațiile expuse de viitorul premier, dar vorba aia, lucrurile noi nu sunt bune, iar cele bune nu sunt noi. 
Rămâne un gust amar, că un asemenea ipochimen e foarte probabil să fie susținut în continuare de inamicii țării la guvernare și după alegerile din decembrie. Și că vom continua să ne dizolvăm ca sarea în apă. Căci vin și vă proorocesc: cu de-ăștia la cârmă, Centenarul Unirii nu va mai găsi țara întreagă!

Nici Gheorghe Hagi, cu al sau “Sa fie bine, ca sa nu fie rau”, nici Osho, cu al sale “Calea spre sensibilizare mare este iubirea multa”, […] nici Nicolae Vacaroiu cu a lui “Sunt niste lucruri care vor duce la niste treburi”, nici Popotamas cu “Ia, bea apa, cand ti-e sete, sa vezi cum nu-ti mai este sete”, nici Monica Tatoiu cu “Daca ar fi invatat bine matematica, ar fi facut treburi bune in viata”, nimeni din toti astia si multi altii de valoarea lor nu ar fi putut gandi si pune pe hartie “Platforma România 100″ asa cum a gandit-o si a pus-o pe hartie Dacian Ciolos.

El vrea asa: vrea o Romanie 1. “Fara coruptie”; 2. “Cu o clasă politică responsabilă”; 3. “Guvernată cu bun simț”; 4. “In care fiecare muncește și este plătit cinstit”; 5. “Fără sărăcie”; 6. “Cu o economie competitivă”; 7. “Cu adevărat educată”; 8. “Sănătoasă”; 9. “Care contează în Uniunea Europeană și în NATO”; 10. “A tuturor românilor”;
A uitat punctul 11. “Si tot romanul sa prospere”.

Dacian Cioloş scrie în platformă că guvernarea sa este excepţională. Cineva trebuia s-o spună şi pe asta, cîtă vreme nimeni n-a îndrăznit aşa ceva pînă acum. #duscuplatforma

Citeam platforma lui Ciolos. E o compunere. Dar vad ca a inveselit ceva lumea. Suntem salvati. As mai fi adaugat: sa fie bine, sa nu fie rau. Dupa ce a reformat statul Traian, acum e randul lui Dacian. Si noi privim din nou extaziati. Iar a descalecat unu de pe un cal alb. Aplauze!

 

*


Categorii

Alegeri in Romania, Articolele saptamanii, Mircea Badea, NOUTĂȚILE ZILEI, Razboiul impotriva Romaniei, Servicii secrete, Tradatori si lichele

Etichete (taguri)

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Articolul urmator/anterior

Comentarii

13 Commentarii la ““Cioloșenia pământului” sau cum se fabrica in laboratoarele anti-românesti CIOLOȘOLATRIA – cel mai recent si mai strident EXPERIMENT (ANTI)POLITIC de “zeificare” a ZERO-ului absolut si de PROSTIRE IN FATA A ROMÂNILOR. ”Tehnocratul” manevrat de aceleasi SERVICII SECRETE si penibila sa ”PLATFORMA” de tipul “sa fie bine ca sa nu fie rau”

  1. :)) …Au ajuns si la metoda cu macheta – “haiducii” cu spary-uri il baga pe Ciolos la categoria “simboale”.
    Am observat de multe ori texte machetate cu mesaje nationaliste/unioniste gen “Basarabia e Romania” – acum ce sa banuim ca din lipsa de sustinere americana le-au inlocuit cu alte probleme mai stringente…

  2. http://www.activenews.ro/stiri-politic/Victor-Ponta-Sistemul-s-a-hotarat-sa-isi-faca-propriul-Partid…-Personajele-caricaturale-Nicusor-si-Clotilde-Cossette-sunt-tot-ce-ofera-pentru-moment-Uniunea-Salvati-Sistemul-Soros-si-Securitatatea-din-Romania-137441

  3. Basescu, Ciolos & co nu sunt oamenii serviciilor, ci oamenii deserviciilor!

    http://www.dcnews.ro/basescu-omul-deserviciilor_420349.html

  4. https://www.facebook.com/razvan.constantinescu1/posts/1221398327903789

    JE SUIS JULIEN

    Nu candidez, dar am și eu platformă ”Sunt lucruri pe care trebuie făcute” … Oricum, astea bune ”n-are noroc”, atât din punct de vedere cât și politic, de cultural nu mai zic …

    #1 Să fie soare, dacă nu plouă.
    #2 Să fie sâmbătă după vineri.
    #3 Să respirăm și să expirăm corect.
    #4 Să fie pace în lume.
    #5 Să fie ușor, ca să nu fie greu.
    #6 Să fie toamna toamnă și iarna iarnă.
    #7 Susțin o Românie în care femeile să fie de sex feminin și bărbații de sex masculin.
    #8 Să fie lumea bună și să nu mai fie rea.
    #9 Susțin o Românie mai curată și mai uscată.
    #10 Să nu-ți fie frică, dacă ai curaj.

    (de Adriana Teodorescu)

    https://www.facebook.com/razvan.constantinescu1/posts/1221675461209409

    TEATRUL DE PĂPUŞI ŞI PUERILISMUL PUBLICULUI

    Ce nu înţeleg mulţi dintre noi este faptul că dăm prea multă importanţă setului de glume din cabinetul Cioloş. Adică suntem oarecum penibili protestând împotriva unor individualităţi ca ministrul sănătăţii, al justiţiei, al finanţelor, al mediului etc. Dragii mei, dacă nu era ţoapa Prună, ar fi fost penibila Guseth, dacă nu era papagalul Voiculescu, ar fi fost pelicanul Baciu ş.a.m.d. Rezultatul ar fi fost riguros identic, doar pionii ar fi fost alţii. Am fi râs la fel de mult şi la fel de amar. Şi ne-ar fi fost ruşine de noi înşine, pentru că suportăm această umilinţă, la fel de tare. Nu pasivitatea criminală a lui Voiculescu sau sfidarea doamnei Prună ar trebui să fie subiectul în dezbatere, ei sunt doar actori amatori în roluri profesionist regizate, ci toleranţa şi prostia noastră distructivă! Uitaţi-vă în jur şi vedeţi cât de mulţi români acceptă şi aplaudă cacealmaua asta cu “tehnocraţii”, indiferent câtă lipsă de profesionalism sau decenţă manifestă membrii guvernului ilegitim, indiferent cât de mult ne râd derbedeii în nas. Aceasta este maladia care ne va răpune, nu o gaşcă efemeră de caraghioşi!

  5. Infaptuirea Planului Valev explica si de ce Romania este condusa de un fost “comisar” pentru agricultura. Trebuie sa fim tarani supusi si cuminti, ai pamantului cumparat de altii.

    O tentativă de regionalizare demult uitată Planul VALEV
    23 JUNE 1964
    RUMANIAN ATTACK ON SOVIET PROPOSAL FOR ECONOMIC REGION ON DANUBE
    http://referendum-6-noiembrie-constanta.blogspot.ro/2011/10/o-tentativa-de-regionalizare-demult.html

    Planul Valev este o idee mai veche şi a avut-o şi Adolf Hitler. Dar să vedem ce spunea Hitler despre România pe 25 iulie 1941 (perioadă în care soldaţii români luptau pe frontul de est şi România era aliată cu Germania nazistă fără să existe un tratat de alianţă).

    “România trebuie să devină o ţară agricolă. România ar face bine să renunţe pe cât posibil la ideea de a avea o industrie proprie. Îşi va direcţiona bogăţia pământului ei către piaţa germană. Va primi în schim de la noi bunurile fabricate de care are nevoie. Basarabia este un adevărat grânar. Astfel, proletariatul român care este contaminat de bolşevism va dispărea şi ţara nu va mai duce lipsă de nimic.”
    http://www.george-damian.ro/hitler-despre-romania-trebuie-sa-devina-o-tara-agricola-5792.html

    Liderul est-german Walter Ulbricht, sosit la o consfatuire la Bucuresti, spusese ca muncitorul din tara sa este unul superior si trebuie hranit, ingrijit si imbracat mai bine decat cel din alte tari „socialiste“. Afirmatia lui Ulbricht era tot un reflex al acelui proiect care ii harazea Romaniei profilarea pe agricultura, iar Bulgariei pe zarzavaturi. Apoi nu s-a mai pomenit nimic despre Planul Valev.
    http://www.agentia.org/monden/Derusificarea-si-dezghetul-perioada-Gheorghe-Gheorghiu-Dej-1010.html

  6. O stire care pare a fi din Corea de Nord:

    Prim-vicepreşedintele PNL Cătălin Predoiu, fost candidat la funcţia de premier, a afişat o atitudine sfidătoare la discursul ţinut în faţa liberalilor de prim-ministrul Dacian Cioloş

    Cătălin Predoiu a ascultat, vizibil deranjat, discursul lui Dacian Cioloş şi nu l-a aplaudat pe premierul cu care PNL merge în alegeri.

    În timpul discursului, Predoiu a oftat, s-a arătat plictisit şi şi-a privit ceasul.
    http://www.evz.ro/catalin-predoiu-l-a-sfidat-la-scena-deschisa-pe-dacian-ciolos-1.html

    O stire care este din Corea de Nord:

    Coreea de Nord l-a executat pe şeful armatei cu un tun antiaerian
    Hyon Yong Chol, în vârstă de 66 de ani, care a condus armata acestei ţări izolate, a fost eliminat luna trecută pentru că nu i s-a supus lui Kim Jong-un şi a adormit în timpul unei întâlniri la care era prezent şi tânărul lider nord-coreean, potrivit parlamentarilor sud-coreeni, informaţi în cadrul unei întâlniri cu uşile închise, miercuri, de agenţia de spionaj NIS.
    http://www.mediafax.ro/externe/coreea-de-nord-l-a-executat-pe-seful-armatei-cu-un-tun-antiaerian-14254661

Formular comentarii

* Pentru a deveni public, comentariul dumneavoastra trebuie aprobat de un administrator. Va rugam sa ne intelegeti daca nu vom publica anumite mesaje, considerandu-le nepotrivite, neconforme cu invatatura ortodoxa sau nefolositoare sufleteste. Va multumim!

Stirile zilei

Carti

Documentare