FACEBOOK monitorizeaza si comportamentul utilizatorilor de internet care NU au cont pe reteaua sociala/ Avocat al Comisiei Europene: AR TREBUI SA-TI INCHIZI CONTUL DE FACEBOOK DACA VREI INTIMITATE/ Amenda uriasa pentru GOOGLE

3-04-2015 3 minute Sublinieri

Agenţia de Protecţie a Datelor din Belgia a constatat că Facebook monitorizează comportamentul pe internet al utilizatorilor care intră pe reţeaua socială chiar dacă aceştia nu au un cont şi chiar dacă au optat să nu fie urmăriţi din browser.

Potrivit The Guardian, Facebook urmăreşte utilizatorii pentru a le oferi reclame în funcţie de ceea ce caută pe internet şi site-urile accesate.

Astfel, problema porneşte de la ocuparea internetului cu tot felul de butoane prin care site-urile sunt conectate la Facebook, dar și prin amplasarea de cookie-uri care rămân în calculator şi urmăresc comportamentul din orice pagină.

Cu toatea acestea, legislația cookie-urilor potrivit legii europene prevede că site-urile trebuie să ceară acordul înainte de a amplasa un cookie în calculator.

Practic, Facebook îşi urmăreşte şi utilizatorii de-a lungul internetului. Dacă vom căuta tigăi pe Google, Facebook ştie acest lucru şi ne va servi reclame la tigăi în news feed în cel mai scurt timp. Monetizarea prin advertising este cea mai puternică sursă de venit pentru Facebook. Iar dacă Facebook “întâlneşte” pe cineva care nu are cont, se duce după el pentru a şti, preventiv, ce doreşte acesta.

“Dacă oamenii care nu sunt urmăriţi de Facebook aleg să nu fie targetaţi de niciun site, prin opţiunea opt-out, Facebook le introduce un cookie în calculator care are o valabilitate de doi ani”, se arată în raportul belgian. Acest cookie nu urmăreşte utilizatorii, dar nimeni nu ştie ce funcţie are.

  • Cotidianul: 

Un sfat de la Bruxelles care ne ajută să înţelegem refuzurile aderării la Schengen. UE cere cetăţenilor să îşi închidă conturile de Facebook

Avocatul Comisiei Europene, Bernhard Schima, îi îndeamnă pe cetăţenii Uniunii Europene să ia foarte în serios ideea de a îşi închide conturile de Facebook pentru că, susţine acesta, există informaţii exacte care arată că datele noastre nu sunt bine protejate, iar platforma de socializare nu asigură intimitate, scrie ediţia online a publicaţiei The Guardian. “Ar trebui să-ţi închizi contul de Facebook, dacă ai unul”, a spus Schima. Discuţia a pornit în contextul acordului Safe Harbour, dintre Statele Unite şi Europa, prin care se stabilesc regulile pentru folosirea datelor private ale utilizatorilor.

Conform Comisiei Europene, respectivul acord nu este suficient de sigur pentru a proteja informaţiile. Astfel, a explicat avocatul, datele europenilor care sunt trimise către companiile americane nu pot fi sigure şi vor fi interceptate. Prevederile Safe Harbour atestă că firmele din Statele Unite nu au voie să transfere datele utilizatorilor din Uniunea Europeană.

Subiectul a fost adus în discuţie în urma dezvăluirilor făcute de Edward Snowden, expunând modul în care agenţiile înrolate în programul american de colectare a datelor – PRISM – pot accesa datele deţinute de nouă mari companii specializate în servicii online, precum Apple, Facebook, Microsoft, Skype şi Yahoo!.

Abia acum începe să aibă o explicaţie şi o logică amânarea aderării Romaniei la Spaţiul Schengen. După contractul (2004) cu EADS de achiziţionare a sistemului de comunicaţii german de securizare a graniţelor României, unii miniştri români s-au crezut mai deştepţi şi mai descurcăreţi. Sub pretextul că respectivul contract era prea scump, au declanşat o renegociere a contractului cu EADS care s-a încheiat cu introducerea în sistemul de securtitate folosit în UE (sistem militar german utilizat la securizarea graniţelor din toate ţările Uniunii) a sistemului Motorola. Sistemul militar de comunicaţii european a fost cuplat astfel cu sistemul civil utilizat de Israel şi SUA, lăsând o poartă deschisă spre datele civile şi militare europene.

În prezent, directiva europeană privind protecţia datelor interzice transferul datelor către ţări din afara UE care nu întrunesc standardul de protecţie adecvat Uniunii. Astfel, UE a venit în sprijinul companiilor americane care operează pe teritoriul comunitar şi a introdus programul Safe Harbour Framework, care permite organizaţiilor să-şi certifice conformitatea cu prevederile europene. Schima susţine că prin PRISM datele personale ale europenilor care utilizează serviciile celor cinci companii mai sus menţionate ajung la îndemâna agenţiilor americane de informaţii, ceea ce înseamnă că acordul Safe Harbour nu se aplică în prezent.

Teoretic, chiar şi fără un acord funcţional, companiile americane încă pot solicita dreptul de a transmite datele personale în afara Uniunii Europene. O soluţie mai elegantă, luată deja în considerare de unele companii (ex. Twitter), ar putea fi investirea în sisteme Data Center securizate găzduite pe teritoriu european.

Polonia şi alte câteva state membre, precum şi un grup de lobby-işti, Digital Rights din Irlanda, s-au alăturat lui Schima, argumentând că acordul nu oferă protecţie cetăţenilor europeni şi, prin urmare, reprezintă o încălcare a celor două articole din directive privind protecţia datelor.

Comisia Europenă va înainta în următoarele săptămâni acuzaţii antitrust împotriva gigantului american Google şi pregăteşte terenul pentru acordarea celei mai mari amenzi date vreodată cuiva în această lume – 6 miliarde de dolari pentru obstrucţionarea concurenţei. Într-un raport apărut în The Wall Street Journal se arată că Bruxelles-ul a cerut companiilor care au depus plângeri confidenţiale împotriva Google permisiunea de a publica respectivele plângeri. Comisia ar putea încheia totul aplicând o amendă echivalentă cu până la 10% din veniturile anuale ale Google, ceea ce ar însemna că sancţiunea primită în 2012 de către Microsoft Corp, de 1,8 miliarde de dolari, tot pentru obstrucţionarea pieţei, ar rămâne cu mult în urmă.

Comisia a deschis în noiembrie 2010 o anchetă formală împotriva Google după ce 16 companii au acuzat că gigantul web de practici prin care îşi înlătura concurenţa şi promova propriile produse şi servicii. În 2011, competitorii au invocat faptul că practicile abuzive ale Google s-au înteţit în scopul eliminării oricărei concurenţe în numeroase sectoare precum căutarea de videoclipuri sau compararea preţurilor unor produse, cazări sau bilete de avion. Google a fost acuzată că pur şi simplu copiază conţiunut din alte site-uri competitoare, precum cele cu review-uri de călătorii şi restaurant, şi le afişează ca şi cum ar fi ale sale, fără a avea acordul pentru publicare.

Anul trecut, ancheta părea că se apropie de final fiindcă Bruxelles-ul era satisfăcut de modificările promise de Google, dar după ce a comunicat seturile de propuneri companiilor care au făcut plângere a constatat că acestea sunt la fel de nemulţumite. Chiar mai rău. Cea mai controversată chestiune ţine de locul unde Google va rezerva spaţiu pentru competitori pe motorul său de căutare şi modul în care aceştia pot licita pentru acel spaţiu.

Google a negat orice comportament anticoncurenţia. Vorbind la Berlin, săptămâna trecută, consilierul Kent Walker a prezentat o ”listă dureroasă” cu produse Google care nu au reuşit pe piaţă, precum Google+ Street View în Germania, ceea ce înseamnă, a afirmat acesta, că legile concurenţei îşi fac efectul.


Categorii

1. DIVERSE, Facebook, Google, Uniunea Europeana, globalizare, guvernarea europeana (UE)

Etichete (taguri)


Articolul urmator/anterior

Comentarii

1 Commentariu la “FACEBOOK monitorizeaza si comportamentul utilizatorilor de internet care NU au cont pe reteaua sociala/ Avocat al Comisiei Europene: AR TREBUI SA-TI INCHIZI CONTUL DE FACEBOOK DACA VREI INTIMITATE/ Amenda uriasa pentru GOOGLE

  1. “Facebook. Fabrica de narcisism” de Teodor Baconschi

    “Niciodată însă societatea umană nu a fost mai complexă — şi mai ascunsă de ea însăşi — decât acum. Şi nu e vorba despre o creştere graduală a complexităţii — aşa cum se întâmplă când roata carului devine cauciuc auto —, ci despre o explozie cu indice ameţitor, despre o supernovă antropologică.” (Teodor BACONSCHI)
    http://www.humanitas.ro/humanitas/facebook-fabrica-de-narcisism

    “Numărul de utilizatori români de Internet cu cont pe Facebook a crescut la începutul anului 2015 cu 5% după ce în tot anul 2014 creşterea acestei cifre a fost de 8,57%, ajungând de la 7 milioane la începutul anului 2014 la 7.600.000 la începutul anului 2015 şi la 8.000.000 la jumătatea lunii martie 2015.”

    Pentru gânditorul creştin, totuşi pe Facebook, involuţia este evidenţă: “Dacă pe timpurile dominaţiei ecleziale ai ale cosmologiei creştine, viziunea despre sine era ponderată prin virtutatea smereniei, acum goana după imagine este, dimpotrivă, încurajată ca preţ al integrării în marea comunitate a Cărţii cu Chipuri”

    „Societatea noastră virtuală este oglinda celei reale, fie că ne place sau nu. Practic, lumea românească tribală, unde cultura contractului este nulă, dialogul formal, suspiciunea omniprezentă, îşi pune amprenta şi pe socializarea virtuală, unde toate aceste trăsături suferă amplificări nestânjenite”

    Dificultatea constă şi în prezenţa unui tip uman semibarbar, „arivistul semi-urbanizat, necioplit şi agresiv, din pricina complexului său de inferioritate. E Omul Nou, în toată desfăşurarea lui mitocănească, stimulat de libertăţi pentru care nu s-a luptat, hoţ de diplome, de poziţii nemuncite, de faimă nemeritată, de putere cu care nu ştie ce sa faca.”
    http://filme-carti.ro/carti/facebook-fabrica-de-narcisism-de-teodor-baconschi-48784/

Formular comentarii

* Pentru a deveni public, comentariul dumneavoastra trebuie aprobat de un administrator. Va rugam sa ne intelegeti daca nu vom publica anumite mesaje, considerandu-le nepotrivite, neconforme cu invatatura ortodoxa sau nefolositoare sufleteste. Va multumim!

Carti

Documentare