INCALCAREA DREPTURILOR SOCIALE. Facilitatile la transportul public – RETRASE celor care nu-si activeaza CARDUL DE SANATATE!

16-12-2014 1 minut Sublinieri

carduri-asigurat

După 31 decembrie, asigurarea facilităţilor de transport pentru persoanele care beneficiază de acest drept se vor acorda doar pe baza cardului emis de Casa Naţională de Asigurări de Sănătate (CNAS).

Până la acea dată, facilităţile de transport vor putea fi obţinute ca şi până acum, pe baza tichetelor de călătorie gratuită sau a taloanelor speciale de călătorie, se arată într-un comunicat al Ministerului Transporturilor, postat pe site-ul instituţiei.

Totodată, Ministerul a informat că a fost adoptată Ordonanţa de urgenţă privind prorogarea unor termene privind stabilirea unor măsuri pentru asigurarea facilităţilor la transport pentru categoriile de persoane care au acest drept.

“A fost adoptată Ordonanţa de urgenţă privind prorogarea unor termene privind stabilirea unor măsuri pentru asigurarea facilităţilor la transport pentru anumite categorii de persoane. Asigurarea facilităţilor de transport pentru persoanele care beneficiază de acest drept, potrivit legii, se mai poate face pe baza tichetelor de călătorie gratuită sau a taloanelor speciale de călătorie numai până la data de 31.12.2014, dată la care urmează să fie asigurate aceste facilităţi pe baza cardului emis de către CNAS. Procesul de distribuţie a cardului naţional de asigurări de sănătate este în curs de derulare”, se menţionează într-un comunicat al MT, postat pe site-ul instituţiei.

Prin promovarea acestui act normativ, se realizează asigurarea în continuare a facilităţilor de transport, prin utilizarea tichetelor de călătorie gratuite sau a taloanelor speciale de călătorie, până la emiterea în totalitate a cardurilor de sănătate, se arată în comunicat.

Nota noastra:

Pe fond, asistam la o incalcare prin conditionare a unui drept social. Inca de la inceputul discutiei despre cardurile si actele electronice am aratat ca sensul lor este cel al CONDITIONARII: beneficiezi de drepturi si, in ultima instanta, esti recunoscut drept cetatean, doar daca primesti si folosesti actele/cardurile electronice. Pe scurt, e vorba de SANTAJ. Ce incepe acum cu niste drepturi sociale marginale se poate (si se va extinde) cu repeziciune la cele esentiale, vitale.  

Din punct de vedere strict formal, nu stim daca e legal sau nu ce a facut Ministerul Transporturilor, insa ar fi bine ca cei in masura sa analizeze si acest aspect. Pentru ca nu se va misca sa protesteze fata de asa ceva nimeni din marea armata a celor cu “statul de drept”, a “indignatilor” de ocazie… oportuna,

 

*


Categorii

1. ȘTIRI, Carduri electronice/ cipuri

Etichete (taguri)

, , ,

Articolul urmator/anterior

Comentarii

16 Commentarii la “INCALCAREA DREPTURILOR SOCIALE. Facilitatile la transportul public – RETRASE celor care nu-si activeaza CARDUL DE SANATATE!

  1. De fapt, aceasta este principala tactică prin care ni se va impune tuturor cardurile de sănătăte, buletinele electronice, permisele de oonducere şi oricare act electronic va mai urma, iar mai apoi, pecetea lui antihrist sau semnul fiarei – prin Şantaj, Condiţionare/Constrângere.

    Am o puternică presimţire că aceast ŞANTAJ Mizerabil de impunere a actelor electronice va fi extins inclusiv asupra dreptului la muncă şi angajare iar apoi asupra dreptului de proprietate privată. Cu alte cuvinte, se urmăreşte excluderea din societate a celor care nu se vor supune ŞANTUJULUI.

    “Şi ea îi sileşte pe toţi, pe cei mici şi pe cei mari, şi pe cei bogaţi şi pe cei săraci, şi pe cei slobozi şi pe cei robi, ca să-şi pună semn pe mâna lor cea dreaptă sau pe frunte.” (Apocalipsa 13, 16)

  2. Si nu pot fi dati in judecata la CNCD pt discriminare ?

  3. Statul de drept?
    Ai dreptul la… drepturi dacă… te închini şi slujeşti… (cui)?
    Oare nu se poate ca un ,,drept” să nu-ți ia alte drepturi?
    Sau mai bine zis, un ,,drept” să nu pună în confict cu statul şi cu societatea, tocmai din pricina lui?

    ,,Democrația”, de la zi la zi nu mai are putere (cam pe nicăieri).
    De aceia trece la… cele dubioase, dictatoriale.

    Şantajul este infracțiune.
    (Ei… na).
    O fi infracțiune, da pentru cei ce nu au nici o putere.
    Statul… are putere să facă puterea legii neputincioasă. (((E în sop bun))). (((Câştigăm toți)))!!!.

    Deci… câştigă şi cei ce ştiu şi simt că nu au nimic de câştigat, ci dimpotrivă, pierd şi ce susține ,,democrația” că prin EA, nu se pierde. Şi… statul de drept (asemeni susține).
    Cât mai este până a ajunge ca numărul drepturilor să nu treacă de numărul… (degetelor de la mâni)?
    Sau… un drept să însemne un nesfârşit număr de obligații sancționate de lege?
    1

  4. Ziua buna fratilor.

    Iata citesc aici un alineat implinit din proorociile Sfintilor lui Dumnezeu despre vremurile din urma. Asta, pentru mine e clar.

    Iar conditionarea da, e o arma de partea vrajmasilor mantuirii in acest razboi cu puterile intunericului. Si pentru asta zicea Parintele Arsenie Boca sa ne slefuim sufletele ca pietrele raului, ca fiind fara asperitatile decaderii sa nu aiba ghiarele vrajmasului de ce sa se prinda in noi si sa ne traga jos, la pieire. Vor fi atat de multe curse aruncate peste noi si in calea noastra, incat cei mai multi tot vor cadea in una, desi voi reusi sa scape de altele.
    Iar noi oamenii nu vom izbandi niciodata sa combatem puterile intunericului folosindu-ne de ele. Adevarul e ca sunt oameni care isi lucreaza mantuirea facand ce pot acolo unde pot, in avocatura, in armata, in politica si peste tot. Un parinte arhimandrit, venit din obstea Manastirii Sihastria mi-a povestit cat de impresionat a fost de doi arbitri de fotbal, aflati la un curs de specializare in apropiere de schitul la care slujeste. Si zicea ca oamenii aceia l-au uimit cu duhul ortodox in care vietuiau, participau la slujbe la schit (dupa programul de curs zilnic!) si in care se manifestau. Zicea ca mai cititi in ale Sfintilot Parinti si mai traitori i-a gasit decat pe altii… M-a si bucurat, m-a si intristat.
    Noi ne supunem zilnic, cunoscandu-le sau nu, unor puteri lumesti aflate sub controlul altora : puterilor intunericului. Facem asta tot mai mult ca persoane, ca familie, in comunitati si ca neam. Controlul se cancadeaza implicit si ne gasim apasati pana ajungem cu chipul in mocirla. Chipul acesta, cu care Dumnezeu ne-a daruit cand ne-a facut. Si ne lasam apasati tot mai tare, pentru ca nu strigam Domnului dupa ajutor. Gandim si lucram din ce in ce mai mult pe orizontala, dupa cum ne taie capul si parerile noastre. Uitam ca doar Hristos biruie! Iar noi doar prin el suntem mantuiti. El biruie pentru noi cand Il dorim chemam, cand Il primim, cand Il chemam, cand strigam la El in pocainta pentru ajutor, cand Il rugam. Cum ne mustra atat de puternic Parintele Ioanichie Balan intr-un interviu: “dar pe Hristos cine-L mai intreaba?”
    Nu institutiile ne vor salva vietile sufletelor, nu procedurile ne vor indruma la limanul mult dorit la Raiului, nu legile lumesti ne vor proteja in fata caderii in vremurile incepute, acestea cele mai de pe urma – nu cele ale lumii ne vor mantui, ci cele ale lui Dumnezeu. Ori daca nu facem in asa fel incat orice facem sa facem dupa cum vrea Domnul nostru – Domnul nostru, unul si singurul, Iisus Hristos, Capul Bisericii Sale, in care si noi suntem chemati si ne straduim sa ne aflam, Dumnezeu ! – putin vom izbandi pe orizontala, si tot mai putin, pana ajungem la sfarsit. Iar formularea ce am folosit-o este cu dinadinsul.
    Spunea un Parinte cu viata sfanta ca lumea se va sfarsi asa cum a inceput crestinismul, in arena. Vom avea noi Duhul Sfant ca sa ne dobandim mantuirea daca si cand vom ajunge acolo?
    Una dintre cele mai mari bucurii pe care le-am avut in ultima vreme legata de lucrarea efectiva intru mantuire a fost sa apara “Candela Rugaciunii” ca o si intru revigorarea constiintei ortodocsilor.
    Doamne, nu ne lasa!

  5. Este o constrangere.Dar ce legatura are RATB-ul cu cardul?Ma rog in continuare sa nu se faca cardul asta,e mare pacoste.

  6. S-au facut cardurile si s-au distribuit deja. Inca sistemul nu functioneaza, dar pe cine mai intereseaza asta? Oricum nu asta e scopul lor de baza – a-i ajuta pe cetateni intr-o lume mai organizata, ci e doar un pretext obraznic si la culme de cinic. Vizibil inclusiv in insusi felul in care se introduc aceste carduri. Nu conteaza ca sunt nefolosibile, si oamenii nu au habar ce-i cu ele, nici medicii nu le prea doresc, ci ca se inainteaza cu planurile trasate. Si altele asemenea.
    Ma bucur ca nu le merge bine sistemul asta pana acum. Domnul sa intarzie cat mai mult aceste lucruri, ca sa fim mai intariti pentru ce vine! Noi insine sa fim mai pregatiti : pentru sfarsitul noastru – moartea. Marea triere intre cei ce merg la Domnul si cei care nu merg la El.
    Intarziind aceste lucruri inevitabile, poate vom avea timp destul sa (ne) vedem cat mai multi si sa ne trezim si sa ne ingrijim de mantuire.

  7. Prin aceasta ordonanta de urgenta de la ministerul transporturilor se dovedeste inca odata (pentru cine avea nevoie de inca o dovada) ca aceste carduri cu RFID ne sunt impuse cu forta, impotriva vointei persoanelor carora le sunt distribuite conform unui plan satabilit de catre … CINE? Nu stiu cine dar stiu (se vede clar) ca acest CINEVA ma obliga pe mine sa port asupra mea(inca nu implantat pe frunte sau pe mana) permanent acest “permis” care sa-mi permita sa folosesc resursele(produse si servicii) sociale la care am dreptul neconditionat dupa ce am platit contributia financira la bugetul de stat.
    Aceasta este o dictatura mai crunta/diabolica decit ce am trait pina in 1989!!!
    Doamne ajuta-ma si da-mi rabdare si putere ca sa traiesc fara sa primesc acest “permis”….diabolic, da, nu gresesc folosind calificativul diabolic. Oricit de putini vom fi si oricit de greu ne va fi sa nu primim acest “permis de la satana”.
    Amin.
    Doamne miluieste!

  8. Amin!

    Oare pentru asta a venit Dumnezeu în trup și s-a smerit cu cea mai de pe urmă umilință și s-a jertfit cu cea mai de pe urmă jertfă? Oare pentru asta s-au ostenit necruțător și și-au dat viețile atâtea milenii de strămoși? Oare pentru asta au umplut Sfinții mucenici mărturisitori pămantul țării cu sfinte moaște? Oare pentru asta s-au binecuvântat munții și peșterile cu viețile cuvioșilor? Oare pentru asta ard candele și vine Duhul Sfânt în Liturghiile Bisericii pe toată vatra țării? Oare pentru asta și-a vărsat bunicul meu sângele până în Caucaz și înapoi? Oare pentru asta au crescut bunica și mama mea copii, cu jertfe nebănuite? Oare pentru asta primesc eu în dar fiecare nouă dimineață, să stau martor mut și cu grumazul plecat la nedreptatea cea mai de pe urmă? Oare aproapele și neamul meu ortodox să piară înghițit de valurile mării stârnite cu gălăgie și înfricoșare de vrăjmașul în lume? Să nu fie! Iertați-mă pentru îndrăzneală frații mei dragi, dar iată că astă seară gândul meu, inima mea și condeiul meu nu tac. Neamului meu:

    Răspundeți-mi voi!

    Răspundeți-mi voi, care în piepturi trageți,
    Din vântul aspru ce azi colindă glia,
    Aerul tare ce muge-ntins pe România,
    În văi pribeag, cătând vitejii proaspeți!

    Răspundeți-mi codri, ce ați văzut în veacuri
    Plete cărunte-ncoronate, în vârf cu Cruce,
    De Voievozi și Domni ce n-au primit a-și duce
    Neamul în rătăcire, pentru măriri ori fleacuri!

    Răspundeți-mi frați, ce Domnul vi-L cunoașteți,
    Pe Cel ce din vecie domnit-a Împarat
    Și cu braț tare și scut ne-a apărat
    Și-n Sfântă Liturghie părtași cu El vă faceți!

    Răspundeți-mi mame și tați și fii pribegi,
    Ce nu găsiți tărie în țara voastră dragă,
    Nici tihnă, unde astăzi vin răi străini și leagă
    Și mâini și glas în piepturi, făcându-ne milogi!

    Răspundeți urâtori și voi ce ocarând izbiți,
    Tot ce-i curat și mândru, pe cela amărât,
    Și-n patimi și-n mândrie vă aruncați la gât,
    Iar lepădând de tot simțirea, încet trădând muriți!

    Răspundeți-mi voi tineri, citind aceste rânduri,
    Care la vremuri grele sosita-ți să-ntăriți
    Și-n dârză înfruntare credința s-o păziți,
    De cei ce vând otravă și-nneacă a’voastre gânduri!

    Răspunde al meu suflet, ce-n rătăcire-ai stat,
    Mânat și-orbit de ură, Biserica hulind
    Și Adevărul unul mereu tăgăduind,
    Până ce Domnul milei de tine s-a-ndurat!

    Răspundeți-mi voi oameni, cari bine nici nu știți
    Ce vreți de la viață și nici ce să voiți,
    Dar vreți apoi pe pace și bucuroși să fiți:
    Pe Dumnezeu, Hristosul, de ce nu Îl doriți?

    Primim ușor minciuna, în patimi ne-afundăm,
    Nici nu mai știm de ce; haotic alergăm.
    Ne-au năpădit furtuni, crescute-n timp de noapte.
    Iar om din lumea asta la mal nu ne va scoate.

    Ne risipim în vorbe, împrăștiind cuvinte,
    Iar la Scriptura Sfântă nu mai luăm aminte.
    Ne-nvârtoșăm în cuget; zic mândrii rând pe rând:
    “În viața mea stăpânul și înțelept eu sunt!”

    Atât de mulți cred astăzi în idolul știință
    Ilogic ignorând că e tot rea credință!
    Dar piere azi din lume nebănuit dorința
    De a ști sincer ce-i cu firea și ființa.

    Chiar eu mă-ntreb la vreme, cu aspră întrebare:
    Au n-am cătat în inimi, au n-am cătat în zare?
    Și nu vedem că geme și neamul nostru moare?
    Au nu ne pasă câtuși de viața noastră oare?

    “Viața și moartea ți-am pus azi înainte,
    Binele și răul” – puternice cuvinte!
    Din groapă de-i veți scoate, ca voi să vă ascundeți,
    Nu va fi prea târziu? Voi fraților, răspundeți!

    În dar primit-am viața; degrab ni se va cere;
    Și-ntr-un închis de pleoape se-așterne-n jur tăcere.
    Atunci frate creștine, atunci frate române,
    Din tot ce pofta-ți cere, ce crezi că-ți va rămâne?

    Dar nu-mi răspundeți mie, că eu răpsund la rând,
    Și cumpăna cea dreaptă nu pierde nici un gând.
    Ci către Acela ce până azi ne ține,
    Lui să-I răspundem așa cum se cuvine!

    Slavă și mulțumire lui Dumnezeu!

  9. Imi plac doua versuri scrise de Tudor Arghezi intr-o poezie din psalmii scrisi de el care se potrivesc crestinilor de azi care inca mai cred in Hristos:
    ,,Tare sunt singur Doamne si piezis/Copac pribeag in indarjita fire”

  10. GLASUL CONŞTIINŢEI
    (scrisă de Sfântul Ioan Iacob Hozevitul)

    Iată lumea te îndeamnă

    La răsfăţul ei

    Şi plecându-te chemării,

    Pradă eşti destrăbălării.

    Haine noi acum la modă,

    Trebuie să ai,

    Iar a sufletului haină

    Cum o vei păzi în taină?

    Plecăciuni cu linguşire

    Trebuie să ştii,

    Iar când stai la Rugăciune

    Nu mai este plecăciune.

    Vizitări cu multă fală

    Trebuie să faci,

    Iar la Sfânta Liturghie

    Stai cu inima pustie.

    Cu ştiinţele naturii

    Mintea ţi-ai hrănit,

    Iar ceva din veşnicie

    Mintea ta nimic nu ştie.

    Până când mai este vreme

    Caută-ţi liman,

    Dacă soarele se pleacă,

    Luntrea vieţii se îneacă.

    Fugi de lumea cea deşartă

    Plină de sminteli,

    Şi cu flacăra credinţii,

    Ţine calea pocăinţii.

    Lasă cărţile profane

    Fără căpătâi

    Şi le ia pe cele sfinte

    Ca să prinzi ceva la minte.

    La prietenii din lume

    Nu te potrivi,

    Ci să ai prietenie

    Cu cinstită curăţie.

    Mintea ta este făclie

    Fără untdelemn,

    De la Domnul cere milă

    Până când mai ai “feştilă”.

    Vântul rău al necredinţii

    Cântă la urechi,

    Şi de uiţi “chemarea sfântă”

    Vei juca precum îţi cântă.

    Ţine minte frica morţii,

    Nu uita de ea,

    Cine nu-i deprins s-o poarte,

    Sufletul îşi dă la moarte.

    Rugăciune cu trezvire

    Caută să ai

    Căci prin darul rugăciunii

    Piere duhul urâciunii.

    Înălţarea cea deşartă

    Grabnic s-o arunci,

    Căci la gândul înălţării

    Bate vântul desfrânării.

    Cu năravul trândăvirii

    Nu călători,

    Căci pe urma trândăvirii

    Vine boala nesimţirii.

    Fii cu dragoste curată

    Către Dumnezeu,

    Părăsind pe cea trupească

    Pentru cea Dumnezeeasacă.

    Spre adâncul umilinţii

    Pleacă-te mereu,

    Căci din “apa umilinţii”

    Au băut în viaţă sfinţii.

    http://www.cuvantul-ortodox.ro/2011/08/05/sfantul-ioan-iacob-hozevitul-5-august-poezii-strapungatoare-de-inima-fotografii-cu-moastele-sale-neputrezite-si-reportaj-video-despre-viata-sa/

  11. Cred că cea mai mare nedumerire cu privire la comunicatul Ministerului Transporturilor se referă la conexiunea între cardul electronic de sănătate eliberat de CNAS şi cardul de acordare a facilităţilor de transport prevăzute de Legea 147/2000, modificată şi actualizată, privind reducerile acordate pensionarilor pentru transportul intern.

    Ce treabă are cardul de sănătate cu transportul în comun?” este întrebarea cea mai des întâlnită în comentariile citite în blogosferă. Îmi permit să încerc a oferi câteva lămuriri şi să exprim câteva sugestii în speranţa că nu voi deranja prea mult:

    Strict legislativ, “treaba” ar fi următorul articol al Legii nr. 211/2013 privind aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 8/2011 pentru modificarea şi completarea legislaţiei cu privire la eliberarea, gestionarea şi monitorizarea documentelor de călătorie acordate pensionarilor, veteranilor de război şi văduvelor de război:

    2. La articolul II punctul 2, articolul 16^1 va avea următorul cuprins:
    “Art. 16^1. – Pentru a putea beneficia de facilităţile prevăzute la art. 16 lit. a) persoanelor respective li se vor elibera legitimaţii de transport tip card, personalizate cu numele şi codul numeric personal ale fiecărui beneficiar. Modul de utilizare, modelul, precum şi datele ce vor fi înscrise în legitimaţiile de călătorie tip card vor fi stabilite prin norme metodologice aprobate prin hotărâre a Guvernului.
    Cardul utilizat este cel emis persoanelor respective de către Casa Naţională de Asigurări de Sănătate, care va stoca în memorie numărul de călătorii la care are dreptul beneficiarul, numărul de călătorii efectuate şi contravaloarea acestora.

    Pe înţelesul tuturor, cardul electronic de sănătate este simultan şi legitimaţie de transport tip card, în accepţiunea Art. 1^1 din legea nr.147/2000, modificată, privind reducerile acordate pensionarilor pentru transportul intern – (1) Pentru a putea beneficia de facilităţile prevăzute la art. 1, fiecărui pensionar i se va elibera o legitimaţie de transport tip card, personalizată cu numele şi codul numeric personal ale fiecărui beneficiar.

    Din punct de vedere tehnic, cipul aflat pe cardul electronic de sănătate va cuprinde atât informaţiile prevăzute de legislaţia ce vizează reforma sănătăţii cât şi pe cele prevăzute pentru acordarea facilităţilor privind transportul în comun, fără ca acestea să poată fi citite sau accesate în afara protocoalelor securizate stabilite pentru fiecare domeniu în parte.

    Aşadar, autorităţile publice nu “leagă” cardul de sănătate de transportul public ci utilizază o infrastructură informatică comună ale cărei specificaţii tehnice permit partajarea şi utilizarea simultană în scopuri diferite (servicii publice diferite). Se realizează astfel o economie a finanţelor publice şi o operaţionalizare eficientă a reformelor în materia tehnologiilor comunicaţiilor, având în vedere că se evită dezvoltarea a două soluţii informatice costisitoare şi similare (identice), dar se facilitează accesul cetăţenilor (prin unificarea instrumentelor de acces – carduri electronice) la serviciile publice prestate de autorităţi. Practic, cetăţenii nu mai sunt nevoiţi să intre în posesia a două sau mai multe carduri diferite pentru a beneficia de serviciul public presat de autorităţi, ci este folosit un singur card ale cărui specificaţii tehnice permit un număr semnificativ de partajări şi utilizări comune de către autorităţile publice aflate în serviciul cetăţenilor.

    Având în vedere reforma cuprinzătoare a administraţiei publice precum şi efortul integrat de informatizare a statului, în scurt timp ne vom afla în situaţia în care accesul la majoritatea serviciilor publice va fi facilitat de utilizarea cardurilor electronice, iar în lipsa eventualelor platforme comune de partajare a capacităţilor tehnice existente, ne vom afla în situaţia nedorită de a jongla cu mai mult de 20 de carduri diferite, emise de autorităţi diferite, supuse unor regimuri juridice diferite, într-o totală şi iresponsabilă risipă a banului public.

    În acelaşi timp însă, în afara beneficiilor de ordin practic, o singură platformă informatică prezintă avantaje considerabile pentru utilizator/cetăţean prin aceea că regimul juridic al cardului este unitar, că se minimizează colectarea şi prelucrarea datelor cu caracter personal, se consolidează mijloacele de control şi verificare a modului în care datele personale sunt accesate de terţi, se standardizează procedurile de asigurare a drepturilor cetăţenilor pentru toate serviciile publice integrate etc.

    Nu în ultimul rând, trebuie observat că utilizarea partajată a cardului de către două servicii publice diferite nu este un element de noutate. Astfel, în mod curent şi ca regulă generală serviciile publice folosesc infrastructuri comune (transport, utilităţi, expertiză, infrastructură informatică etc), fapt ce ţine de elementarul unui bun management, fiind o practică încurajată în mod deschis atât în domeniul public dar şi în cel privat, cardul electronic fiind doar un aspect particular al regulii generale.

    Din perspectiva respectării legislaţiei privind protecţia datelor cu caracter personal, reamintesc faptul că la nivel european este în curs de adoptare proiectul de Regulament General privind Protecţia Datelor care prevede printre altele „dreptul de a fi uitat”, „dreptul de portabilitate a datelor personale”, „dreptul de acces la datele personale”, „dreptul de rectificare a datelor inexacte”, „dreptul de limitare a prelucrării datelor, în cazurile prevăzute de lege”, „principiul responsabilităţii prelucrării datelor”, „principiul proporţionalităţii prelucrării”, „principiul transparenţei prelucrării”, „principiului minimizării datelor”, „principiului accesului publicului la documente oficiale”, „principiul luării în considerare a protecţiei datelor începând cu momentul conceperii”, „principiul protecţiei implicite a datelor”, „principiul general al transferurilor datelor către ţări terţe sau organizaţii internaţionale” etc. Reamintesc faptul că regulamentul este un instrument cu domeniu de aplicare general care este obligatoriu în TOATE elementele sale şi DIRECT aplicabil în toate statele membre.

    Astfel, de pildă „dreptul de a fi uitat” reprezintă dreptul la ştergerea datelor prevăzut la articolul 12 litera (b) din Directiva 95/46/CE, stabilind condiţiile care stau la baza dreptului de a fi uitat, inclusiv obligaţia operatorului care a făcut publice datele cu caracter personal de a informa părţile terţe cu privire la cererea persoanei vizate privind ştergerea oricăror linkuri către datele sale cu caracter personal, sau orice copie sau reproducere a acestora. Dreptul de a fi uitat reprezintă de altfel o mare victorie a societăţii civile europene în perspectiva introducerii generalizate a tehnologiilor moderne în cele mai intime spaţii ale existenţei noastre.

    Similar, „dreptul de portabilitate a datelor personale” reprezintă dreptul de a transfera date de la un sistem electronic de procesare la altul, fără a fi împiedicată de către operator să facă acest lucru. Ca o condiţie preliminară şi pentru a îmbunătăţi în continuare accesul persoanelor la datele lor cu caracter personal, articolul prevede dreptul de a obţine datele respective din partea operatorului într-o formă structurată şi într-un format electronic utilizat în mod curent.

    Majoritatea acestor drepturi sunt recunoscute şi astăzi, în marje mai reduse sau mai extinse, plecând de la temeiuri juridice neunitare. Statul, prin autorităţile sale publice garantează aplicarea unitară a dispoziţiilor ce privesc protecţia datelor cu caracter unitar şi este în măsură să mandateze autorităţi publice sau actori privaţi să prelucreze anumite categorii de date personale plecând de la principiul asigurării interesului reciproc şi al interesului public. Statul poate mandata aşadar, în mod legal şi în delină concordanţă cu drepturile şi principiile menţionate mai sus, două autorităţi publice distincte să prelucreze aceeaşi categorie de date în mod simultan.

    De exemplu, sintagma „operator de date cu caracter personal” este întâlnită cvasi-universal, în vreme ce portabilitatea numărului de telefon în reţele diferite este unul dintre cele mai apreciate drepturi rezultate din aceste reglementări. În cazul cardului electronic de sănătate vorbim de portabilitatea datelor de identificare din sistemul CNAS către cel al Ministerului Transporturilor.

    Nu pot sublinia îndeajuns faptul că aceste norme sunt imperative în aplicare însă NU PRESCRIU o conduită obligatorie pentru utilizatori. Altfel spus, nimeni nu este obligat să beneficieze de serviciile publice dacă nu doreşte să o facă, aşa cum de exemplu nimeni nu este obligat să accepte cookie-uri http pe calculatorul personal, înregistrarea convorbirilor purtate cu reprezentanţii unor agenţi comerciali etc. Pentru echitate însă, nici agentul comercial şi nici serviciul public nu este ţinut să se conformeze diversităţii de gusturi, doleanţe sau chiar mofturi exprimate de cei interesaţi să beneficieze de produsele sau serviciile publice oferite de stat.

    Dacă în domeniul privat actorii sunt liberi să-şi ofere produsele şi serviciile în condiţiile cele mai bune de rentabilitate, în domeniul public autorităţile sunt ţinute să asigure un echilibru echitabil între resursele publice întotdeauna limitate şi accesabilitatea cât mai largă la serviciul destinat cetăţenilor. Astfel, statul nu poate fi obligat să asigure servicii publice în formele particulare solictate de cetăţeni cu preferinţe minoritare sau marginale ci cetăţenii, în virtutea exerciţiului democratic, sunt ţinuţi să participe la elaborarea şi negocierea politicilor publice care să le respecte interesele în raport cu interesul general sau cu cel majoritar. Prin neparticiparea la dezbaterea publică organizată de autorităţi sau prin neutilizarea instrumentelor de transparenţă decizională, cetăţenii români au mandatat autorităţile publice să reformeze domeniile lor de activitate conform viziunii şi obiectivelor stabilite intern, pe cale birocratică.

    Concluzionând, arăt că autoritatea publică adresează o ofertă de a beneficia de anumite facilităţi în condiţiile de rentabilitate stabilite intern, în mod democratic, însă nimeni nu este obligat să accepte aceste facilităţi. Cine nu doreşte uzul partajat al cardului este ţinut să-şi asume costul preferinţei sale, constând în a se lipsi de beneficiul conferit de norma legală. Nu doreşti card comun, atunci nu beneficiezi de facilitatea oferită. NU poţi obliga statul să îţi ofere serviciul public în modalitatea pe care fiecare cetăţean o doreşte potrivit capriciilor sale, având în vedere costurile satisfacerii acestora, ci interesul personal trebuie să se alinieze interesului general.

    Situaţia este similară şi în cazul cardului de sănătate, care este în primul rând, un instrument de protecţie a banului public. Astfel, CNAS îşi oferă serviciile (asigurarea medicală), în condiţiile stabilite în mod legal şi democratic, condiţionat de participarea asiguraţilor la efortul de limitare a fraudelor din sistemul sanitar. Dacă nu suntem de acord cu acceptarea cardurilor atunci trebuie să să ne asumăm costul preferinţelor noastre (marginale şi minoritare!) constând în a fi lipsiţi de serviciul public prestat. Vrei să fii solidar cu cei ce fraudează sistemul, foarte bine, atunci pune banul tău jos pentru a-ţi fi fraudat/delapidat etc şi nu aştepta ca majoritatea asiguraţilor să tolereze portiţe legale prin care fraudele să se perpetueze de dragul obiecţiilor marginale mai mult sau mai puţin argumentate.

    Deci, nu vrei card, plăteşte!

    Acestea sunt, în mare, liniile discursive principale ale taberei adverse. Şi eu ca şi restul ortodocşilor mi-am pus speranţa, printre altele, în limitele administrative şi cele sociologice ale implementării generalizate a cardului electronic de sănătate. Având în vedere caracterul ocazional al utilizării cardului de sănătate pentru larga majoritate a cetăţenilor precum şi lipsa instrumentelor de „cointeresare” sau de presiune a statului, altele decât lipsirea de gratuitatea serviciilor medicale curente, am previzionat un eşec răsunător al reformei, aşa cum s-a întâmplat de pildă şi cu proiectul „Cărţii de alegător”, pentru cine îşi mai aminteşte de asta.

    Imensa majoritate a cetăţenilor activi nu merge la medic sau la farmacie, iar când o face oricum plăteşte într-o formă sau alta. Presiunea autorităţilor pentru a utiliza cardul este mai mult psihologică, fără să mai vorbim de rezistenţa oricărui sistem la schimbare. Din punct de vedere sociologic şi administrativ statul este obligat să coreleze cardul de sănătate de alte servicii publice cu utilizare curentă, căci degeaba ai primit cardul dacă îl uiţi prin vreun sertar (chiar de-l vei fi activat) şi uiţi să-l foloseşti. Statul nu-şi permite să excludă din sistemul asigurărilor de sănătate un număr prea mare de asiguraţi întrucât îşi pierde legitimitatea de a mai gestiona acest domeniu. Nu de legitimitatea concretă le arde lor, dar în propria lor regulă de funcționare, nu poți pretinde credit pentru pașii următori atunci când o reformă care se adresează tuturor asiguraților acoperă doar 35% din aceștia și lasă pe dinafară 65%, din care doar 10% își manifestă deschis refuzul pe motive de conștiință. Lor le trebuie ca reforma aceasta să fie aplaudată, iubită, apreciată..

    Mai departe, e evident că în acest moment statul nu are mijloace de a distinge între cel care-şi uită cardul acasă şi cel care nu-l foloseşte din motive de conştiinţă. Suntem toţi în aceeaşi oală. Piedicile birocratice inerente întâmpinate de cei care chiar respectând indicaţiile autorităţilor nu reuşesc să beneficieze de servicii medicale gratuite împovărează şi ele efortul statului de a introduce cardul de sănătate. În forma actuală, introducerea cardului de sănătate se va dovedi un mare fâs.

    Din acest motiv, într-un termen cât mai scurt de la încheierea distribuţiei către cetăţeni, autorităţile vor fi nevoite să coreleze utilizarea cardului de sănătate de alte documente oficiale de uz frecvent, cum ar fi buletinul de identitate, permisul de conducere, cardul bancar, permise de muncă/autorizaţii etc. Pentru etapa actuală însă, le este esenţial ca distribuţia cardului să fie cât mai extinsă iar cardurile de sănătate să fie activate într-o proporţie cât mai mare, tocmai pentru a delegitima opoziţia faţă de card şi a o defini ca pe un fenomen marginal şi nesemnificativ.

    Intenţia autorităţilor de a corela cardul de sănătate cu alte servicii publice este cred eu transparentă. Mai interesant de atât sunt însă motivele pentru care s-a ales drept „bancă de teste” această categorie a văduvelor şi veteranilor de război. Trecând peste faptul că din vremea Sfântului Ioan Gură de Aur încoace văduvele sunt ţintele predilecte ale nedreptăţilor „autorităţilor” şi că statul român are o apetenţă reală în a umili bătrânii noştri care chiar au făcut ceva pentru ţară, se observă că vorbim totuşi de o categorie restrânsă de cetăţeni, pe cale de dispariţie. Un alt element specific este că această categorie este, din motive evidente, extrem de sensibilă la reformele vizând caracterul gratuit al serviciilor medicale precum şi la condiţiile de acces la aceste servicii. Bătrânii sunt practic cei mai importanţi clienţi ai sistemului asigurărilor de sănătate. Sunt de asemenea o categorie extrem de influenţabilă datorită vârstei înaintate, a precarităţii materiale în care trăieşte marea majoritate a văduvelor şi veteranilor de război, precum şi a educaţiei şi reflexelor de supunere în faţa nedreptăţilor autorităţilor formate într-o altă epocă, pe care tinerii nu o mai recunosc.

    Şansele ca văduvele de război să pornească pe facebook o mişcare de genul Uniţi salvăm, să scrie „scrisori deschise” şi să deschidă procese în contencios sunt minime spre inexistente. Cine crede că dintre toate serviciile şi facilităţile existente astăzi în România tocmai pentru facilităţile acordate văduvelor trebuia unificată logistica informatică a cardului de sănătate cu cea a ministerului transporturilor este fie extrem de naiv, fie de rea-credinţă. Consider că tocmai opoziţia manifestată faţă de carduri, aşa ineficientă şi impropriu exprimată, combătută din interiorul Bisericii şi din afară, şi mai ales opoziţia manifestată pentru motive religioasă a obligat autorităţile la această echilibristică a nedreptăţilor şi la alegerea acestei categorii de cetăţeni drept ţintă pentru experimente.

    Din această clipă însă nu mai are rost discuţia abstractizată asupra caracterului de lepădare a posesiei cardului, dacă cipul RFID are frecvenţe ce conţin nr.666 sau mai ştiu eu ce alte subiecte tehnice conexe.

    În acest moment, mădulare ale Bisericii care refuză cardul de sănătate pentru motive religioase sunt nedreptăţite pentru motive de conştiinţă. Raportat la starea materială şi sufletească în care se află astăzi văduvele şi veteranii de război aş putea spune chiar că pentru aceştia a început prigoana. Bineînţeles că autorităţile au ales cu atenţie o categorie extrem de redusă de cetăţeni, pasivă, care chiar dacă au o credinţă ferventă nu se pot manifesta semnificativ dpdv al mesajului public, care nu au relevanţă statistică, nu ameninţă în nici un fel planurile de mai târziu. Drepturile care le sunt refuzate nu au un impact pentru publicul general, facilităţile de transport ale veteranilor nu vor ajunge niciodată o temă vizibilă şi nici condiţionarea lor de primirea cardului de sănătate. Dar observaţia rămâne valabilă.

    Este primul pas în direcţia „prigonirii pasive” prin excluderea birocratică de la accesul la serviciile publice. Nu se pierde dreptul conferit de lege ci se condiţionează uzul său de anumite formalităţi restrictive. Nu trebuie decât să îndeplinim cerinţele pentru a putea „beneficia” de asistenţa statului. Atenţionez smerit asupra faptului că este deja edificat cadrul legislativ pentru generalizarea acestor atitudini faţă de categorii mai mult sau mai puţin numeroase de cetăţeni. În funcţie de profilarea colectivă sau individuală pot apărea tot felul de condiţionări în tot felul de contexte, în aşa fel încât impactul să fie cât mai de efect. Din perspectiva statului, nu există nici un fel de condiţionare întrucât nu este recunoscută obiecţia de conştiinţă nici de către autorităţi, nici de către ierarhia şi clericii BOR şi nici de majoritatea ortodocşilor declaraţi.

    Modul esenţialmente antihristic în care s-a desfăşurat această reformă prin mimarea dezbaterilor publice, prin minciună şi dezinformare, prin cinism, prin constrângere, prin ignorarea şi neacordarea drepturilor legale, prin blocarea procedurală a proceselor deschise în instanţe sau prin amânarea soluţionării acestora pentru ultimul grad de jurisdicţie în scopul unor rejudecări pe fond la fel de întârziate, este în mod frecvent ignorat de persoane pentru care incoerenţa cultivată a celor ce se opun cardului şi lipsa de consistenţă a argumentelor, reprezintă dovezi irefutabile a lipsei de discernământ şi de echilibru duhovnicesc. Cum dar să iei apărarea „rătăciţilor” cu apucături sectare care ignoră „modelul de sfinţenie a vieţuirii bătrânului duhovnic” pentru a face ascultare literală de îndemnul formulat în urma maşinaţiunilor unor ucenici apocaliptici!

    Aşa cum au arătat şi cei de la APLR, într-un comunicat recent acceptarea cardului de către ortodocşi reprezintă o formă directă de presiune asupra celor care din motive religioase refuză acceptarea documentelor electronice. Acceptarea cardului nu este doar o opţiune individuală ci poartă semnificaţie şi asupra grupului lărgit din care facem parte.

    În fond, facem o alegere exclusivă. Fie pentru autorităţile lumeşti şi în favoarea modului în care acestea aleg să se reformeze însele şi pe noi laolaltă, fie pentru cei care au rezerve faţă de modul în care această reformă se derulează şi faţă de obiectivul ei final, indiferent de modul mai mult sau mai puţin credibil în care această opoziţie este exprimată. Începând de la 1 ianuarie 2015, discuţia nu mai este deloc teoretică ci se referă la oameni, la mădulare ale Bisericii, care vor simţi direct efectul alegerilor noastre.

    Pe de altă parte, aşa cum am arătat, în scurtă vreme ne va veni rândul fiecăruia dintre noi să simţim presiunea alegerii colective. În acest sens ar trebui să luăm aminte la faptul că pct.6 din legea nr. 235/2013 este în continuare în vigoare şi că nu a fost abrogat. Astfel, conform legislaţiei în vigoare cartea de identitate „poate” fi folosită ca şi card de sănătate. Nu există norme de aplicare pentru această dispoziţie, dar nu înseamnă că textul de lege nu este în vigoare.

    Din perspectiva statului care a investit sume considerabile în Sistemul Informatic Unic Integrat al CNAS, nu este admisibilă disocierea între categoriile de asiguraţi care aleg să-şi valideze serviciile medicale de care beneficiază prin cardul electronic de sănătate şi prin cartea electronică de identitate de cei cu cărţi simple de identitate (fără cip). În temeiul Regulamentului privind protecţia datelor amintit la începuturile acestui comentariu fluviu, vor fi introduse „reguli drastice” privind gestiunea datelor ce permit identificarea persoanelor. Uzul generalizat al CNP-ului de astăzi va fi înlocuit de uzul datelor de identificare ale documentelor (ex: serie şi număr) emise către cetăţeni. Asta în baza drepturilor europene prevăzute în regulament, abandonarea CNP-ului fiind prezentată ca o mare concesie. Astfel va fi asigurată şi ştergerea informaţiilor din sistemul operatorului la o anumită perioadă de la expirarea documentului în baza cărora datele personale au fost prelucrate (ex: cel mai târziu la 3 ani de la expirarea buletinului).

    Doar în baza acestor două aspecte conjugate, şi pentru aceleaşi argumente ale autorităţilor expuse deja, ne putem aştepta la condiţionarea eliberării buletinului simplu de identitate de activarea cardului de sănătate, în exact acelaşi mod în care astăzi este condiţionat văduvelor de război eliberarea livretului de călătorie de activarea cardului de sănătate.

    Dacă acest lucru s-ar întâmpla astăzi 17 decenbrie 2014, aşa cum este foarte posibil în temeiul legislaţiei în vigoare, cei cu buletinul expirat s-ar afla, printre altele, în imposibilitatea efectuării oricăror operaţiuni bancare. Dar ce treabă are cardul de sănătate cu buletinul, cu banca, veţi întreba din nou. Aceeaşi treabă. Statul nu poate obliga banca (actor privat) să accepte alte documente de identificare decât cartea de identitate şi nici nu are interes în edificarea unor platforme informatice diferite pentru fiecare serviciu public în parte. Nu ai buletin, nu poţi plăti taxele şi impozitele, nu poţi încheia şi autentifica notarial acte juridice, nu poţi obţine autorizaţii de funcţionare, nu poţi beneficia de multe alte produse şi servicii publice sau private. Ai de ales, ori cardul de sănătate ori scadenţă anticipată la creditul ipotecar.
    Astăzi. În baza cadrului legal deja şi acum instituit, căci în anii următori conjugarea sistemelor informatice ale statului împreună cu rigorile europene privind protecţia datelor cu caracter personal, vor exclude la modul cel mai concret cu putinţă pe cel care nu are bultin valabil sau nu se află în posesia acestuia din societate. Nu sunt abrogate sau anulate drepturi, dimpotrivă. Normele europene protejează utilizatorul sau consumatorul final de abuzul de drept din partea autorităţilor sau actorilor privaţi.

    Este foarte probabil să ne prindă acel moment, care ar putea fi şi astăzi, în faţa unor alegeri capitale pentru confortul nostru material şi spiritual, încă discutând dacă sau nu cipul este lepădare, dacă 3 serii de bare înseamnă 666, dacă prin RFID avem Big Brother şi dacă NSA ne scanează încă emailurile, timp în care dramele „văduvelor” de lângă noi se vor desfăşura nestingherite de acuitatea noastră duhovnicească şi în vădita iritare a unor clerici şi mireni deranjaţi în timpul conferinţelor de întrebări fără discernământ despre „cipurile Satanei”, în aşteptarea unei poziţii „oficiale” a Sfântului Sinod.

    Până atunci, nu există nici măcar o poziţie principială a Bisericii în această materie, măcar că acum avem de-a face şi cu interzicerea facilităţii de transport a veteranilorşi văduvelor de război.

    Dacă nu vă este clară esenţa acestui lung mesaj, atunci vă rog deschis SĂ NU ACCEPTAŢI DOCUMENTELE ELECTRONICE de nici un fel, indiferent de cât de puţin convingător este acest mesaj fluviu pe care am îndrăznit să îl scriu şi dincolo de toate defectele şi toate păcatele şi patimile care îmi întunecă astăzi discernământul. Nu le luaţi! Îmi veţi face mult rău! Îmi va veni mult mai greu să mă opun şi să justific opoziţia mea atunci când voi le veţi fi primit, chiar de veţi avea binecuvântarea duhovnicului. Primindu-le veţi legitima modul în care reforma a decurs până în acest moment. Dacă le-aţi primit vă rog înapoiaţi-le sau măcar nu le activaţi, nu le folosiţi decât în ultimă instanţă. Vă rog. Îi rog pe români, vorba viitorului ex.

    Vă asigur că sunt sincer în opoziţia mea. Cred că am motive întemeiate şi rezonabile în a mă opune să le primesc. Am explicat aceste motive ale mele tuturor autorităţilor de resort, am apelat la toate instanţele competente, în toate materiile de drept aplicabile. În unele cazuri s-au speculat greşeli procedurale pe care le-am făcut din neştiinţă, în altele greşeli din neatenţie iar în unele s-au pronunţat hotărâri complet absurde în vădită şi manifestă bătaie de joc. În toate cazurile, după propria apreciere, am dat dovadă de tact şi am lăsat d ela mine, am evitat să provoc funcţionarii publici să le ies în întâmpinare. Am trecut cu vederea şi falsuri intelectuale şi purtări abuzive, în accepţiunea dreptului penal.

    Nu am găsit nicio deschidere pentru a discuta aceste obiecţii ale mele la autorităţi, deşi le-am exprimat conform tuturor normelor de bun simţ şi legale interne şi europene posibile. Doar pentru a discuta aceste obiecţii formulate de mine şi de mulţi alţii, deci nu pentru a cere intervenţii publice sau poziţii oficiale, din partea ierarhilor Bisericii mi se cere în prealabil sfinţirea propriei vieţi (asta pe drept cuvânt), apoi răbdare şi încredere în ierarhi şi Sfântul Sinod.

    Se prea poate să greşesc şi să fi reacţionat disproporţinat vizavi de simple agregate informatice. Unii mi-au reproşat că mă preocupă cardul de sănătate în condiţiile în care accesul ANAF-ului la evidenţa mea bancară ar putea avea efecte mult mai intrusive raportat la intimitatea patrimoniului personal. Datele medicale ţin însă de esenţa noţiunii de viaţă privată. Se poate să fi dezvoltat eu o psihoză sau un dezechilbru vizavi de acest subiect. Vă rog însă ca până când obiecţiile mele şi ale multora altora nu vor fi discutate în Biserică şi de către autorităţi, vă rog, vă rog să nu le primiţi. Ajutaţi-mă!
    Iertaţi, vă rog. Doamne, ajută!

  12. Pingback: Vasile Astarastoaie promite ca va exista ALTERNATIVA la CARDUL ELECTRONIC [audio]. In schimb, Parintele Vasile Raduca da cu bata in balta, persifland si ridiculizand pozitia celor care resping cardul - Recomandari
  13. Pingback: Facilitatile la transportul public RETRASE celor care nu-si activeaza CARDUL DE SANATATE! INCALCAREA DREPTURILOR SOCIALE - Asociaţia pentru Libertatea Românilor
  14. Statul face presiuni asupra catatenilor pentru ca acestia sa accepte dictatura alectronica.Cetatenii trebuie sa refuze si astfel statul va face pasul inapoi.

  15. Agache Vlad,
    Suntem cel putin doi care nu accepta nici un fel de document electronic. Folosesc carte de identitate fara cip(simpla) valabila pina dupa 2070. Nu activez cardul de sanatate „virit” in cutia postala de sistemul de distribuire. Doamne ajuta.
    „ cazul cardului de sănătate, care este în primul rând, un instrument de protecţie a banului public”
    Protectia banului public nu implica faptul ca eu nu am dreptul ca TOATE informatiile privind sanatatea mea sa fie pastrate la nivelul medicului de familie(sau alt medic agreat de mine exclusiv). Eu am dreptul sa nu permit ca datele despre sanatatea mea sa fie pastrate pe un server la nivel national, ci sa fie citite(nu modificate ori sterse) de la medicul agrat de mine.

    „Dacă nu suntem de acord cu acceptarea cardurilor atunci trebuie să să ne asumăm costul preferinţelor noastre (marginale şi minoritare!) constând în a fi lipsiţi de serviciul public prestat.”
    „Deci, nu vrei card, plăteşte!”
    Adica cei care nu accepta cardul de sanatate pe linga taxele platite obligatoriu prin angajator vor fi obligati la taxe suplimentare ca sa beneficieze de dreptul la asistenta sanitara garantat prin Constitutie, iar daca nu platesc taxe suplimentare nu vor beneficia de asistenta sanitara chiar daca au platit taxele ca si cei cu card?

  16. Pingback: In ciuda sincopelor si a opozitiei medicilor, autoritatile vor sa faca utilizarea CARDURILOR DE SANATATE OBLIGATORIE de pe 1 februarie | Cuvântul Ortodox
Formular comentarii

* Pentru a deveni public, comentariul dumneavoastra trebuie aprobat de un administrator. Va rugam sa ne intelegeti daca nu vom publica anumite mesaje, considerandu-le nepotrivite, neconforme cu invatatura ortodoxa sau nefolositoare sufleteste. Va multumim!

Stirile zilei

Carti

Documentare