Istoria se repeta: CURBE DE SACRIFICIU PENTRU MICII BUGETARI SI PENSIONARI. Inceputul masurilor sociale dure pentru populatie/ CUM SE CLOCESTE O REVOLUTIE

6-05-2010 3 minute Sublinieri

“Vae victis…”

Istoria se repeta, dar la alta scara, cu alti oameni si cu alt deznodamant. Cand criza economica mondiala a lovit Romania in perioada interbelica, guvernantii au recurs la ceea ce s-a numit curba de sacrificiu – scaderea sau chiar incetarea platii salariilor bugetarilor.

Marea Criza interbelica, la care s-a tot facut referire recent dar cu care ne vom asemana in amploare abia de acum inainte, a fost, in acelasi timp, inceputul unei perioade din ce in ce mai zbuciumate si mai incinse, pe plan social, economic, politic. Bulgarele dezordinii, al haosului, al tensiunii sociale s-a inchegat in cele din urma intr-o psihoza colectiva care a sfarsit in zdrobitorul al doilea razboi mondial. Multe lucruri pe care nu le vedeam posibile se pot intampla, de acum, in conditii de precaritate si agitatie sociala extrema.

Analiza economica a masurilor preconizate de guvernanti pare superflua in aceste conditii. Dar trebuie sa spunem macar atat: agitarea masss-mediei si a opiniei publice in ultimele doua zile cu cresterea taxelor nu a fost decat o diversiune care a ascuns si a pregatit terenul pentru scaderea generalizata a salariilor bugetarilor.

Dar, oare, vor scadea salariilor TUTUROR bugetarilor? Adica vor avea cei din aparatul represiv salarii scazute? Vor avea guvernantii salariii scazute? Stim din Ferma Animalelor ca unii sunt mai egali decat altii si ca portia porcilor creste proportional cu scaderea portiei celor de la talpa societatii.

Apoi, din punct de vedere economic, scaderea atat de brusca si generalizata a veniturilor va duce la o scadere la fel de brusca si generalizata a consumului – deci la falimente si la lovirea mediului de afaceri privat, care a suferit deja lovituri serioase inca de anul trecut. Evident, nu a multinationalelor, nu a firmelor porcilor, ci a prapaditilor care mai produceau si ei mai o paine, mai un scaun, mai o carte – adica a micilor intreprinzatori autohtoni.

Cresterea taxelor si scaderea generalizata a salariilor sunt doua non-solutii, doua condamnari si la adresa ”micilor bugetari” (profesori, medici, pensionari) cum ii numea un economist, categorii sociale care, culmea cinismului, sunt aratate cu degetul de seful statului si transformate in tapi ispasitori, cum a aratat un alt comentator. A fost preferata a doua non-solutie, din populism, pentru ca terenul a fost pregatit de propaganda anti-bugetari dusa prin mass-mediaSi acesta este doar un inceput, dupa cum a spus si economistul Ilie Serbanescu, caci economia nu are de unde sa se redreseze. Vor urma, deci, alte decizii de acelasi gen, ale curbe de sacrificiu, alte concedieri, cresteri de taxe… tot ce trebuie ca economia sa moara de tot. A inceput.

  • Antena3:

Băsescu: Salariile bugetarilor se reduc cu 25%. Pensiile şi ajutorul de şomaj, cu 15%

Salariile bugetarilor se vor reduce cu 25%, iar pensiile şi ajutorul de şomaj scad cu 15 procente, a anunţat preşedintele Traian Băsescu, în cadrul unei conferinţe de presă susţinute, joi, la Palatul Cotroceni.Toate salariile din sectorul bugetar vor fi afectate cu 25%, inclusiv salariul minim pe economie, dar Guvernul va completa diferenţa care este sub 600 de lei. Salariul minim care va fi luat în considerare va fi cel din sectorul privat”, spune şeful statului. “Până la finele anului, şefii de instituţii au obligaţii să-şi facă selecţia să-i aleagă pe ei mai buni pentru ca în 2011, menţinându-se anvelopa salarială, salariile să poată reveni la cele pe care le au acum. Această măsură trebuie luată de la 1 iunie”, a completat Traian Băsescu. “Este vizată şi administraţia centrală, şi cea locală în egală măsură. Nerespectarea, de data aceasta, a celor ce vor nesocoti ce spune Guvernul va conduce la reducerea cotei defalcate”, anunţă preşedintele. Măsurile luate de guvern împreună cu Banca Mondială, FMI şi Uniunea Europeană vin să infirme zvonurile potrivit cărora taxa pe valoarea adăugată şi cota unică de impozitare vor fi modificate, deşi şeful statului a anunţat că o asemenea variantă a fost luată în considerare. “Atât echipa de evaluare FMI, Uniunea Europeană şi Banca Mondială, cât şi Guvernul au avut în vedere două variante. Prima, cea a neîncrederii, prevedea creşterea TVA de la 19%, la 24%, majorarea cotei unice de la 16 la 20% şi reducerea salariilor din sectorul bugetar cu 20% pentru a ne încadra într-un deficit de 6,7- 6,8% din PIB. Pe varianta a doua, a încrederii în Parlament şi instituţiile statului român, se va merge în continuare şi se vor face restructurări la nivel statal”, a declarat Băsescu. “Varianta cu sporirea fiscalităţii în zona TVA şi fiscalitatea publică era varianta în care se transfera în seama întregii populaţii sarcina de a genera mai mulţi bani pentru a putea fi menţinut aparatul bugetar uriaş pe care România îl are. Creşterea fiscalităţii ar fi blocat şansele de relansare ecnomică rapidă în următoarele patru luni”, spune preşedintele. În ceea ce priveşte sistemul de pensii,statul va continua să transfere 1,7 miliarde de euro la Fondul de pensii. Dar pentru a acoperi pensiile la nivelul actual, şi numeric, şi ca nivel de plată, ar mai trebui încă 500 de milioane de euro care nu există. Pensiile s-ar putea reduce cu 15%, la fel şi ajutorul de şomaj”, menţionează şeful statului.

Sindicatele avertizează: Dacă se taie pensiile şi salariile, va fi mai rău decât în Grecia

  • Gandul:

Sindicaliştii: “bugetarii vor muri de foame”. Dacă fondul de salarii se reduce cu 25%, o treime din bugetarii cu salarii mici vor fi disponibilizaţi

Peste 140.000 de bugetari vor fi disponibilizaţi anul acesta, pentru a menţine cheltuielile de personal în limitele convenite cu FMI

Isărescu a numit programele guvernamentale „mincinoase“. De ce crede guvernatorul că România e într-un moment de cotitură

Cristian Tudor Popescu, despre măsurile de restructurare a sistemului bugetar anunţate de Traian Băsescu

Subminarea economiei naţionale

*

  • Hotnews:

Noi violente in Grecia, dupa ce Parlamentul a aprobat planul de austeritate

Wall-Street a suferit corectii severe pe fondul crizei din Grecia. Dow Jones a cazut cu aproape 1000 de puncte

Nouriel Roubini, Dr. Doom al economiei: Nu poate fi exclusa o implozie a zonei euro

Sunt unul dintre cei care nu cred în coincidenţe, iar evenimentele de acum doi ani, urmate de întreaga nebunie actuală, par o coincidenţă greu de digerat. Extinzând raţionamentul, trebuie să înţelegem că intrarea Greciei în default poate paraliza toată Europa. Estul (în particular popoarele balcanice) ar fi cel mai afectat, dar în aceeaşi ecuaţie sunt şi marile bănci germane şi franceze care, în mod sigur, sunt incapabile să digere pierderile rezultate în urma unui asemenea dezastru. Cu toate acestea, se apasă voit pe realizarea unui scenariu în urma căruia Grecia să cadă. Se doreşte oare o revoluţie la nivel continental? Eu cred că da. O revoluţie în urma căreia să rezulte o centralizare mai mare a economiei şi politicii. Iar tot acest spectacol este menit a-i convinge pe contribuabilii ţărilor mari că aşa nu se mai poate şi că trebuie “făcută ordine”. Nu ştiu de ce am impresia că trăim într-un 1848 cu repetiţie.

Vezi si:


Categorii

Acordul cu FMI, Criza mondiala, Istorie, Opinii, analize

Etichete (taguri)


Articolul urmator/anterior

Comentarii

53 Commentarii la “Istoria se repeta: CURBE DE SACRIFICIU PENTRU MICII BUGETARI SI PENSIONARI. Inceputul masurilor sociale dure pentru populatie/ CUM SE CLOCESTE O REVOLUTIE

<< Pagina 1 / 2 >> VEZI COMENTARII MAI NOI

  1. Vorbim va rog putin si despre curbele de sacrificiu ale guvernelor PSD in frunte cu Adrian Nastase cand au incheiat acorduri cu FMI?

    Nu fac apologia lui Basescu sau al lui Boc dar vad ca Romania are memorie foarte scurta. Nu trebuie sa ne ducem pana in anii 30. Mergem colea pana in anii 94- 95. Ce ziceti?

    Foarte unilateral articolul. Chiar daca – presupunem prin absurd – acest guvern ar fi unul extrem de compentent tot n-ar fi putut scoate tara din rapa in care au aruncat-o PSD-istii timp de 20 ani. Ca astia o adancesc in loc sa o ridice, sunt perfect de acord.

    Asa ca, spre impartialitatea de care ati dat dovada, publicati si taxele din vremea PSD, mai ales aia pe scaunele din restaurant ca sa nu vorbim doar de aberatiile unora.

    Asta daca nu aduce cumva ofensa…

  2. @humorean

    Nu stiu de ce a reiesit asa ceva… Chiar nu avem niciun fel de partis-pris politic si nu asta a fost sensul observatiilor facute despre decizia luata astazi cu privire la salarii. Cu totii au contribuit la starea in care am ajuns aici, fiecare cu specificul lui, ca sa zic asa, fiecare cu… loja sa, etc. Daca exista insa vointa politica sa se faca treaba, chiar si cu toata guvernarea PSD anterioara, nu se ajungea in halul asta. Dar nu exista aceasta vointa si nici priceperea care, culmea, a existat totusi in perioada interbelica, dar ce folos… Suntem de plans, ce sa mai.

    Completare admin2: Pe de alta parte, daca nu intelegem masura de acum dincolo de aspectul politic, daca nu vedem lucrurile in tot contextul general si ca un inceput a ceva mult mai grav decat o trecatoare criza sociala, atunci inseamna ca ratam sansa de a intelege esentialul. De aceea, cu toata ticalosia lui Nastase, ceea ce se intampla acum chiar nu se compara perioada de atunci, din niciun alt punct de vedere decat cel al eternei nemernicii si hotii politicianiste transpartinice de la noi. Vezi si linkurile adaugate.

  3. 1. Reducerea salariilor va fi insotita si de inflatie, de deprecierea leului.
    Probabil ca tinta reala este aducerea salariului mediu la 200-300 euro.

    2. Acum vreo 2 saptamani pe OTV a avut loc urmatorul dialog:

    Moderator: Cum a reusit Ceauisescu sa faca metrou, cartiere de locuinte… si sa achite datoria externa de 16 miliarde de dolari ?
    Telespectator in direct: Aveam salariu de 3000 lei, mergeam la mare, mi-am cumparat casa, masina… … … Trebuie facut ceva.
    Rep: Credeti ca singuri, noi romanii, mai putem schimba lucrurile ?
    Tel: Noi singuri nu, TREBUIE SA AIBA LOC UN EVENIMENT INTERNATIONAL DE AMPLOARE CARE SA NE AJUTE SA SCHIMBAM SITUATIA !

    Postul masonico OTV -campion al necuratiilor si blasfemiilor alaturi de trutul ProTV- sugereaza persuasiv deocamdata necesitatea unei “noi ordini mondiale”, care va fi ceruta de oameni disperati…

    Cand va veni momentul, vom vedea si cine isi va lua sarcina de a restaura ‘normalitatea’.

    Ceea ce se intampla in Grecia, se va extinde progresiv in toata lumea. Apoi lideri media vor sugera disperatilor solutia.
    Probabil ca

  4. Apropos de planul politic si ca raspuns.

    Cat despre esential eu vad lucrurile mai simplu: somnul ratiunii naste monstri.

    Si toti am dormit. Si dormim pentru ca nu ne place scoala. Scoala este singura ratiune de existenta a unei societati viabile. Daca omori scoala omori un popor.

    Suntem un popor fain, care are traditii, credinta in Dumnezeu (atat cat mai este) dar care este superficial. Si nu e de acum ci de mult timp. Si Burebista a avut probleme.

    Cat despre anii 30 unde erau lucrurile mai “clare”, eu vin cu un contra argument: Nichifor Crainic si ceilalti traditionalisti care au realizat ca sincronizarea cu marile culturi occidentale (dupa care am plans timp de 50 ani sub comunism si acum o avem din belsug) nu inseamna neaparat si un bine.

    Ca viziune integratoare a ceea ce traim, a radacinii raului, cel mai bine este reflectat de articolul Dvs. : APUSUL LIBERTATII… de acum tot mai pe viu. De ce nu credem, de ce nu vrem sa stim?

    Eu insa prefer sa spun mai simplu citand un oarecare:

    “Doua iubiri au zidit lumea: una a iubirii de Dumnezeu dusa pana la uitarea de sine si alta a iubirii de sine dusa pana la uitarea de Dumnezeu”

    Raul e deja facut. Acum este accelerat.

    Solutia? Personal cred ca la nivel global nu exista. Nu poti intoarce toata populatia Romaniei la credinta strabuna, pentru ca pur si simplu nu poti. Ceea ce se intampla trebuie sa se intample.

    La nivel personal. Vietile Sfintilor si aceea in dreapta ei cumpatare descrisa tot de ei. Fara habotnicii.Fara ura. Ortodoxia e dragoste si smerenie.

    Doamne ajuta.

  5. Grecia a cazut, urmam noi si multi altii, dar intrebarea era de ce sa cada Grecia prima? raspunsul este pentru ca acolo se afla ultimul bastion al Ortodoxiei, Sfantul Munte Athos. “Ei” vor acel munte si probabil il vor avea. Vor intra cu bani acolo, chipurile sa-l restaureze, pentru ca vezi Doamne ei sunt de fapt buni si vor sa ajute si cred ca il vor transforma in ceva ce nu trebuie sa fie, oricum si acolo a intrat deja duhul lumesc.
    Poate asta inseamna si uraciunea pustiirii in locul cel sfant, asta doar dupa mintea mea.
    iertati-mi aberatiile.
    Doamne ajuta!

  6. @anonim

    Nu mai este pe nicaieri vocatia monahismului.
    Athosul in timpul Sf. Siluan Athonitul (anii 30) numara mii de calugari. Numai manastirea Pantelimon avea in jur de 1500 monahi.

    Astazi sunt 1300 in tot muntele Athos. Asa ca nu prea cred in bastionul Athos.
    Cat despre Grecia sa mai luam in calcule si alte aspecte:

    1. bugetarii aveau al 13-lea si al 14 salariu
    2. pensionarii bugetari care aveau copii de pana in varsta de 40 ani, daca mureau, pensia se transfera copilului ==> ca un om putea sa aiba si salariu si pensia.

    S-au facut greseli mari in economia greaca. Si in cea romana. Si in altele. Si s-a putut pentru ca unii sunt santajabili, altii indiferenti la asta, iar altii stiu aceste doua aspecte si profita cu tupeu.

  7. @ Humoreanul:

    Athosul a avut tot timpul perioade de cadere si de inflorire, alternand. Dar el a ramas Gradina Maicii Domnului si de el se leaga multe profetii legate de sfarsitul lumii. Sa nu exageram si sa nu generalizam, plecand de la date cantitative. Nu in numar sta puterea calugariei si harul. Nu de asta este el bastionul Ortodoxiei. Dar dusmanii nostri stiu mai bine ceea ce noi nu mai pretuim. Acolo inca sunt sfinti, acolo inca este rugaciune adevarata… Cand vor intra femeile acolo s-a terminat. Cu noi toti.

    Ca s-au dus politici care au dus cu precizie, si poate si cu premeditare, spre dezastru este indiscutabil. Dar faptul ca acum se cauta INFUNDAREA Greciei, iar nu salvarea reala a ei nu credem ca are alta explicatie decat cea pe care o sugereaza si admin-ul de la Trenduri economice.

  8. @admin

    Sunt de acord cu perioadele de alternare ale Athosului. Dar pana la a afirma ca tot ceea ce see intampla in Europa este doar pentru a distruge crestinismul (ortodoxia) e prea mult spus.

    Pentru hamesitii care provoaca toate aceste revolte sociale pentru a acapara cat mai mult si pentru a-si extinde dominatia economica, ortoxoxia, islamismul si alte “chestii” in care cred oamenii sunt egal cu 0. Si cine crede ca e invers traieste pe alta lume. Au fost si vor fi dezastre economice, au fost razboaie, imperii cladite pe sange, cuceriri de teritorii asemanatoare celor economice de azi si nicio religie nu le-a tinut piept.

    Daca eu as fi un cinic, un asasin economic, si daca as pune pret pe religii si credinte, mai degraba m-ar interesa fanatismul si verva islamistilor decat rugaciunea si zambetul de pe buzele al ortodocsilor.

    Sincer cred ca Grecia a picat la mijloc. S-a facut un profil al tarilor si s-a vazut cea mai vulnerbila. Putea fi oricine altcineva. Si cred ca a fost in prima instanta: Falimentul Islandei. Doar ca acolo n-au fost miscari sociale puternice. Si atunci au cautat urmatoarea victima care poate avea impact. Si au gasit Grecia.

    O chestie de matematica economica si psihologie aplicata. Nimic mai mult.
    Ca se vrea destabilizarea Europei ptr reasezarea ei pe alte planuri. Asa este.

    Dar intotdeauna, orice asezare sociala are la baza factorul uman, iar factorul uman este foarte mobil. Nici cipul in creier, nici cardul bancar sau alt sistem de control nu va garanta ca lucrurile vor fi ok pana la capat.

  9. Pingback: “Vae victis…” – Inceputul masurilor sociale dure pentru populatie « Bucovina Profundă
  10. @ humoreanul…!

    “Pentru hamesitii care provoaca toate aceste revolte sociale pentru a acapara cat mai mult si pentru a-si extinde dominatia economica, ortdoxoxia, islamismul si alte “chestii” in care cred oamenii sunt egal cu 0…!”

    Nu frate…NU SUNT “egal cu zero”, si cu deosebire ORTODOXIA nu este pentru dusmanii LIBERTATII oamenilor…egala cu zero!
    Si asta pentru ca acolo unde INCA exista ORTODOXIE ADEVARATA…exista inca O PUTERE si UN SCUT si o FORTA nevazuta dar REALA care sta ca o PIEDICA mare de-a curmezisul in calea si in fata FIAREI care vrea sa cuprinda si inghita intreaga lume…!
    Cei care SE LOVESC si se izbesc de aceasta “forta” care sta in calea lor…II STIU PUTEREA si IMPORTANTA si se chinuiesc prin orice cai si mijloace sa faca cumva sa o “dea la o parte” din drumul, lor de a pune stapanire pe intreaga lume!
    Puterea Ortodoxiei sta si zace si rezida IN ADEVARUL nemasluit si original si PLIN DE HAR al Crestinismului NEMODIFICAT primit si pastrat de la Apostolii lui Hristos, iar cei care vor sa SCAPE de PUTEREA Ortodoxiei, se straduiesc sa “deposedeze” si “dezbrace” si “jefuiasca” POPOARELE ORTODOXE tocmai de “forta harica divina” nevazuta dar REALA cu care ele sunt INCAOCROTITE de Hristos din Ceruri, impiland-le si asuprindu-le si fortandu-le economic sau politic sau in alte forme sa ADERE si PRIMEASCA si ACCEPTE conditii si mentalitati si ideologii si legi si randuieli sociale sau politice sau de alta factura care sunt CONTRARE ORTODOXIEI lor…!

    Cata vreme NU VA FI DAT LA O PARTE CEL CARE STA IN CALEA FIAREI (cf. 2 Tesaloniceni, cap.2, vers.7) cei care vor sa subjuge si impileze oamenii nu vor putea sa reuseasca in toate planurile lor, fiindca LE STA IMPOTRIVA PUTEREA HARULUI DIVIN!

    Dar “harul” este legat fiintial si sineqvanon de “ADEVARUL” dumnezeeiesc al Ortodoxiei! Daca Adevarul Ortodoxiei va fi TRADAT sau abandonat sau spurcat, sau modificat si “renovat” cu si prin “concursul” ierarhilor ecumenisti si modernisti, atunci si HARUL divin VA PLEAC si SE VA DEPARTA de la neamurile ortodoxe…!

    Daca Ortodoxia va fi COMPROMISA si INTINATA si aruncata in CURVIE DUHOVNICEASCA cu invataturi si doctrine straine, asa cum a curvit si cazut din fidelitatea sa initiala fata de Adevarul lui Hristos, Catolicismul si Biserica Catolica, atunci VOM PIERDE ULTIMA NOASTRA “PUTERE” pe care inca o mai are neamul acesta romanesc!

    Cu economia suntem la pamant!
    Armata puternica nu avem!
    Arme atomice de care sa tremure alti, nu avem!
    Educatia si Invatamantul ne sunt aproape distruse!
    Sanatatea publica ne este periclitata!
    Viitorul demografic al tarii este sumbru!
    Cele mai inteligente creiere si minti ale tinerilor romani ne sunt furate si ademenite de altii ca sa plece din tara si sa lucreze pntru ei!
    Bogatiile si resursele naturale ale Romaniei(cum se intampla la Rosia Montana) ne-au fost acaparate de altii…!
    Guvernantii ne-au aruncat in datorii atat de mari fata de banci si bancheri straini pe care nu stim de le vom mai achita in viitor!

    Ce ne-a mai ramas oare ca si “comoara” si “lucru de pret” si “speranta” pe care sa ne mai bizuim noi romanii in viitor?
    CE “PUTERE” MAI AVEM NOI ROMANII ca neam pe lume in viitor, care sa INVIOREZE si VINDECE si INTAREASCA energiile care inca mai pulseaza si izvorasc in si din fiinta acestui neam romanesc??

    UNA SINGURA! Ortodoxia! si puterea ei harica Duhovnceasca!

    Si acum suntem in cea mai mare primejdie de cand existam ca neam si popor in istorie si in lume, ca s-o PIERDEM si pe asta, asa cum am pierdut rand pe rand si pe celelelalte puteri si valori si comori si energii si resurse ale neamului romanesc…!

    Asa cum a spus Domnul in Sf. Sa EVENGHELIE ca “CE VA DA UN OM in schimbul mantuirii sufletului sau, fiidca sufletul este DE NEPRETUIT si incomparabil mai valoros decat orice din lumea asta…” (cf. MATEI, cap.16, vers.26), tot asa de PRETIOASA este valoarea Ortodoxiei si A PUTERII care este cuprinsa in ea, pentru acest popor romanesc!
    Ea este SUFLETUL NEVAZUT al acestui neam, este ceea ce noi avem cel mai de pret si pe care nu avem voie SA IL PIERDEM…!

    Ce vom putea PRIMI oare in schimbul VLORII ei si a PUTERII HARULUI SAU…?
    Prosperitate si bunastare economica?
    Protectie militara?
    Ordine sociala?
    Eradicarea saraciei si a altor neajunsuri sociale?
    Educatie occidentala?
    Moravuri pagane si pacate publice strigatoare la cer?
    Pace sociala si supravegherea totala a ordinii publice?
    Faima mondiala si respect din partea popoarelor occidentale?

    Oare ce?

    Orice alte lucruri chipurile de…pret pe care ar putea sa ni le ofere cei care vor sa ne-o fure si sa ne deposedeze de ea este prea INSEGNIFIANT fata de valoarea ei, pentru noi cei de acum si pentru genratiile viitoare ale urmasilor nostri…?

    Insa cei care ar trebui sa o pretuiasca TOCMAI ei vor s-o…dea vrajmasilor care abia asteapta s-o distruga, DA Tocmai ei,…ei MAI MARII NOSTRI PASTORI…ei, care vor da scoteala in curand in fata Marelui Arhiereu Hristos, de acest MARE TEZAUR, pe care neamul romanesc este in primjdie sa-l piarda…!

    Dumnezeu sa ne ajute pe fiecre in parte sa vedem si intelegem si apreciem VALOAREA si IMPORTANTA Scumpei Ortodoxiei, cel putin la fel de mult ca vrajmasii ei, care se tem inca mult de puterea ei nevazuta…!

    Amin!

  11. HRISTOS A INVIAT!
    “Într-adevăr, oamenii s-au despărţit în două tabere. Unii Îl urăsc pe Hristos ca pe nimic altceva, iar alţii Îl adoră. Unii sunt de partea Lui, iar alţii împotriva Lui.
    Cine L-a urât? L-a urât Irod. Doar ce S-a născut Hristos în paiele staulului, acesta s-a tulburat şi şi-a ascuţit săbiile ca să-L ucidă. L-au invidiat apoi fariseii şi cărturarii. Ana şi Caiafa – arhiereii. În cele din urmă, Pilat L-a nedreptăţit, iar soldaţii romani L-au răstignit. Toţi aceştia L-au urât.
    Şi cine L-a iubit? Cei smeriţi ai pământului. Ciobanii, care îşi păzeau noaptea în Bethleem oile şi ascultau preadulcea cântare a îngerilor: „Slavă întru cei de sus lui Dumnezeu şi pe pământ pace, între oameni bunăvoire” (Luca 2, 14). Şi până astăzi astfel de oameni Îl iubesc. Pe munţii înalţi din Pind am cunoscut ciobani, care nu puteau să meargă la biserică, dar îndată ce auzeau bătând clopotul de departe, îi vedeam îngenunchind în paraclise şi udând pământul cu lacrimi.
    L-au iubit şi oamenii trudei, oamenii muncitori, care se ostenesc şi lucrează pământul. L-au iubit mai ales pescarii Galileii, care îşi aruncau noaptea mrejele, ca să prindă peşte şi să-şi întreţină familiile. Aceştia au crezut în El şi L-au urmat. Şi până astăzi, mai mult decât păstorii şi plugarii, cred în El cei care lucrează pe mare, navigatorii care plutesc pe mările sălbatice. Rar vei găsi un navigator necredincios şi ateu. În faţa valurilor uriaşe, acolo în Oceanul Atlantic, când furtuna se înteţeşte, ateismul dispare. Toţi zic: „Preasfântă Stăpână…”, „Doamne Iisuse Hristoase…”; toţi au pe navele lor icoana Sfântului Nicolae, icoana Maicii Domnului, icoana lui Hristos.

    Aşadar, L-au iubit păstorii şi oamenii muncitori. L-au iubit încă, mai mult decât aceştia, – cine? Copiii. O, nevinovaţii copii! Cum Îl vedeau şi Îl auzeau pe Hristos, alergau după El precum mieluşeii după oaie. Hristos îi lua în braţele Lui şi îi binecuvânta. Copiii erau întotdeauna lângă El. Desigur, în ziua Stâlpărilor (Floriilor), copiii au luat ramuri în mâini şi au cântat şi L-au lăudat pe Hristos. Lucrul acesta a provocat răutatea căpeteniilor. Văzând copiii şi lumea aclamându-L, au spus lui Hristos: Spune-le să tacă. Şi atunci El le-a răspuns: Dacă aceştia vor tăcea, pietrele vor striga (Luca 19, 40).

    Repet, L-au iubit ciobanii, oamenii muncitori, corăbierii, copiii nevinovaţi. L-au iubit – o treaptă mai sus – CINE?…”…!?

    (Din Omiliile Mitropolitului de Florina,Parintele Augustin Kandiotis,spre luare aminte si nadejdea in Hristos a celor ce inca IUBESC PE HRISTOS)

  12. @humoreanul

    ok, sunt eu paranoic, s-a nimerit sa fie Grecia cea care cade prima si de fapt nu intereseaza pe nimeni Athosul, decat poate pe crestinii cei cu zambet tamp. daca ai fi un asasin economic cinic si ai pune pret pe religii si credinte poate ca ai stii si ca mantuirea vine prin Hristos, nu prin alah si ca daca ai incerca sa ajungi cel mai puternic om de pe pamant prin metode nu prea ortodoxe, dimpotriva, chiar anti-crestine (antihriste) ar trebui sa stii ca trebuie sa-i distrugi fix pe cei care iti vor fi cei mai aprigi dusmani, asta nu inseamna ca musulmanii nu sunt prigoniti, dar credinta cea dreapta este mult mai urata in fata celui care vrea sa se inscauneze ca hegemon al acestei planete.
    tu vezi rational ceva, eu vad spiritual altceva.

    oricum ar fi, ca e adevarata paranoia mea, sau ca e cum zici tu eu sper sa ne ajute Dumnezeu pe toti, poate spui o rugaciune si pentru mine sa ma ajute sa scap de psihoze.

  13. De ce sa facem revolutie?
    Ne rugam la preabunul Dumnezeu Iisus Hristos si asteptam.

    Dumnezeu lucreaza in mod tainic sa facem revolutie sa zica “crestinii ortodocsi nu stiu ce au facut”?

    Nu e voie sa te rogi pentru raul altuia da ca sa fie schimbat guvernul nu te rogi pentru raul altuia,ca se poate schimba si prin metode pasnice fara ca guvernanti sa pateasca nimic.

    Nu avem noi cum sa stim si nici sa banuim cum va lucra Dumnezeu noi sa Il rugam ca asta e treaba noastra.
    Nici sa nu fim deznadajduiti.
    Cum lucreaza Dumnezeu in creatie?
    Cum zic Sfintii Parinti crestini ortodocsi de lucrarile necreate prin care Dumnezeu lucreaza in creatie,sunt o taina aceste lucrari.

    Sunt si vesti bune,parintele Iustin Parvu s-a intors la Sfanta Manastire
    Petru Voda:
    http://atitudini.com/parintele-justin-parvu-a-revenit-la-manastire/

  14. Pai nu se pune problema pentru cei credinciosi sa faca revolutie. Tocmai ca asta e planul celor “mari”, ca sa poata avea motiv sa puna saua cu adevarat pe noi, “sa faca ordine”.

  15. Ce bine le-ar pica lor acum o revolutie. Rugati-va fratilor ca BUNUL DUMNEZEU sa ne ierte pentru multimea pacatelor noastre si nu va tulburati. Ei asta vor, sa cadem in desnadejde, dar desnadejdea este de la cel rau. Asta este un lucru groznic. Prefer sa raman optimista. CU NOI ESTE DUMNEZEU. AMIN

  16. @admin, nu stiu daca ati vazut si citit asta:

    http://cumpana-o-viziune-ortodoxa.blogspot.com/2010/04/smolensk-katyn-ierusalim-intr-o.html

    stiu ca aveti unele dezacorduri cu gh. fedorovici, eu il citesc si pe el si pe voi si pe altii cu mare atentie. in postarea de mai sus cred ca sunteti vizati intr-o oarecare masura si cred ca ar trebui sa raspundeti pe larg.
    cred ca autorul incearca o foaret fina manipulare intr-un duh hiliast deloc strain grupului platon-fedorovici-hurduzeu. sper sa-mi infirmati ceea ce intrevad dar nu deslusesc in toata miscarea “Romania profunda”: – sa nu-l uitam si pe Dan Puric aici…sa nu ma intelegeti gresit, ii admir si citesc cu drag si mult interes pe toti cei enumerati mai sus, insa am infima si terifianta “rezerva”, pe care n-am resurse sa mi-o explic.

  17. @ karenin:

    Multumim. Da, citisem, dar nu dorim sa raspundem. Altadata am fost vizati si direct si mai taios. E bine sa avem rezerve si sa luam doar ce e bun. Nu va putem infirma ceea ce intrezariti, dar nici nu dorim a face caz, macar pentru ca stim ca exista buna intentie. Cand e de recomandat ceva, si noi recomandam. Si mai ales de la M. Platon am avut saptamanal.

  18. Pingback: FOTO: Noua bancnota pentru plata pensiilor « Saccsiv’s Weblog
  19. As vrea sa lamuresc problema asta cu grecii, pe care noi ii tot cainam si ii plingem, in loc sa ne gindim la mizeria crunta in care sintem NOI!

    In ciuda faptului ca noi avem o datorie publica nici la jumatatea celei pe care o au ei, in ciuda faptului ca NU noi am facut titlurile primelor pagini din ziare apropo de problema economica, ci ei… in ciuda asta, LOR li s-a taiat numai al 13 si al 14 salariu (si nici ala tot.. desi s-ar putea sa vina si asta) si un procent de 5-7% din pensii si salarii. Sigur, nu zic ca nu o sa se mai taie… dar in nici un caz nu ne putem noi compara cu grecii, care in anii 80 profitind de mina larga a guvernului PASOK de atunci si de un ministru de finante poreclit Tsavolas dosta ola (adica Tsavola da tot), au acumulat suficient si investit suficient mai ales in imobiliare, ca sa aiba un acoperis stabil de-asupra capului si sa mai si inchirieze alte citeva. ASta ca sa dau numai un exemplu. Sau fermierii lor care au primit tot felul de subsidii cumulate de la stat si de la UE si carora in 80 li s-au anulat datoriile si care iarasi au acumulat cite ceva, asa incit acum, chiar daca le este mai greu tot reusesc sa supravietuiasca la un nivel la ca noi nu am ajuns nici macar in timpul lui Tariceanu care de bine de rau a mai marit salariile si pensiile demonstrind ca se poate, si ca vorbaria despre problemele economice care necesita tinerea salariilor la pragul saraciei erau doar vorbe in vint. ASa ca haideti sa nu-i mai plingem atita pe greci. Ei au o clasa politica mai acceptabila decit a noastra. O clasa politica care a invatat sa se teama pina la un punct de reactia populatiei.

    Cit despre revolutie… Cred ca nu intimplator cele mai dure masuri se iau in Romania si nu in GRecia… astia au studiat terenul, psihologia maselor din fiecare tara si stiu ca romanului ii pot pune o povara pe umeri mult mai mare decit grecului ca sa aiba de la el un raspuns revolutionar. Cred ca asa se si explica de ce grecii au datoria cea mai mare dar romanilor li s-a taiat macaroana cel mai tare!
    SI inca ceva… am citit comentariul lui Basescu la toate aceste masuri. Cred ca numai pentru un astfel de raspuns si grecii i-ar fi sarit la beregata literal! Este de un cinism extraordinar… este de fapt o crunta bataie de joc. Nu stiu daca o face constient pentru a atzitza spiritele sau doar din dispretul fata de o populatie pe care o stie supusa.

    EU zic ca chiar daca populatia va refuza sa dea un raspuns revolutionar, presiunile vor fi atit de mari incit tot acolo se va ajunge, chit ca se va inscena un razboi civil (cu ungurii eventual).

    Ma gindesc, ca pina acuma doar am vorbit de vremurile grele care va sa vina. Acum insa ele chiar au inceput!

  20. Intre timp, p-aici au invins Tory lui Cameron si s-ar putea sa nu fie nevoie de o coalitie. Oricum conservatorii care vin la putere in UK sint si ei pusi pe fapte mari apropo de “cut spendings”, adica taiat din sectorul public. Dar nu cred ca se va intimpla ce se s-a intimplat la noi. NU inca!.. mai vedem

  21. Pt Humoreanul

    Spui:

    “Dar pana la a afirma ca tot ceea ce see intampla in Europa este doar pentru a distruge crestinismul (ortodoxia) e prea mult spus.”

    Defapt,amice, este prea putin spus.
    Un pic mai exact ar fii:* Ceea ce se intampla in LUME este pentru a distruge Dreapta Credinta. * – Nu-i prea mult, ci doar necesar si suficient spus.

  22. Hristos a Inviat!

    Rugaciune,rugaciune si iar rugaciune…din cate stiu si eu,evreii in toata istoria lor cand au fost amenintati si-au pus cenusa in cap,au postit si s-au rugat! Pe urma,au revenit la ale lor,cum bine stie toata lumea.

    Deci,exista speranta in tot iadul acesta: cat de rai am fi,daca ne pocaim cu sinceritate si ne vom ruga,o natiune intreaga,nu ne va lasa Hristos,pentru ca El este Domn si domnul nu-ti scoate ochii pentru ce ti=a dat sau iti da.

    Poate misiunea blogurilor ortodoxe acum este sa cheme romanii la rugaciune,la post,la unitate mai mult ca niciodata in rugaciune.

    Amin!

  23. @stefan
    @anonim
    @VELA GHEORGHE

    cunosc aceasta perspectiva pe care o propuneti voi. am mai auzit de asemenea cum ca romanii ar fi noul popor ales, ca bucurestiul va fi noul ierusalim etc.

    de-a lungul istoriei, iudeii vorbeau la fel ca voi: suntem poporul ales, din noi se va naste Mesia, suntem cei mai tari, noi ii avem pe David si pe Avraam si alte asemenea ziceri. Si?

    Spuneti ca totul este un complot pentru a distruge credinta. Care credinta? Asasinii economici sunt de regula atei asa ca repet: nu conteaza religia nimanui decat in momentul in care poate produce rau.

    Spuneti ca Grecia de asta cade. A contat Grecia in economia lumii? A fost ea unul din motoarele economiei europene? NU. Germania da, Franta da.

    Hai sa vorbim de Romania ca nebunia a ajuns la noi in curte. Totul e ca sa distruga pe crestinii ortodocsi da? Aia care se impotrivesc. Au contat ei vreodata in ecuatia economica sau spirituala in ultimii 20 ani? NU din pacate. Romania e pe butuci la valori. Fetele noastre sunt pe primul loc la avorturi, romanii se urasc intre ei dar…da: noi suntem poporul ales, noi suntem crestinii ortodocsi si altele.

    Uitati de faptul ca s-a spus ca Dumnezeu si din pietrele astea isi poate ridica popor. Asa au crezut si iudeii si erau plini de mandrie. Credeau ca trecutul o sa-i mantuie si nu faptele lor.

    Ce poate face un Iustin Parvul in fata gloatei “crestine” cuprinsa de ura aproapelui de pe blogurile “ortodoxe”? Ce poate face Iustin Parvul in fata oamenilor care ii desconsidera cuvantul? E doar un singur om. Si vocea lui abia se aude in vacarm. L-am luat doar pe el pentru ca il stiu cel mai bine. Mai sunt si altii.

    In concluzie: care credinta la romani? cati suntem credinciosi cu adevarat? si daca suntem o mana sau un pumn sau o suta cat de tare se aude vocea noastra intr-un vacarm de 19 milioane de oameni total rupti de realitate, credinta si alte valori.

    DA, e frumos ca crezi ca totul se intampla pentru a distruge crestinii si mai ales ortodocsii. Iti da asa un aer de noblete ca esti vizat. Realitatea e mult mai dura si stiu ca doare: nu conteaza credinta. Conteaza multimea. Gustave Le Bon a detaliat pe marginea asta.

    Hai sa plecam genunchiul si sa ne rugam. Sa ne smerim inimile. Credinta ortodoxa este egal cu 0 daca nu este pusa in practica. Este ca o carte in biblioteca care nu e deschisa dar te lauzi cu intelepciunea ei. Ceea ce se intampla este din cauza mandriei noastre. Ca romanul este fudul…si prost!

    Iertati
    Doamne ajuta.

  24. Nigel Farage, una dntre putinele minti lucide din parlamentul Europei avertiza inca de anul trecut asupra dezastrului (in Grecia si in restul UE. Moneda euro e pe cale sa se “topeasca”:

    http://www.youtube.com/watch?v=5DlVFKBwbuU

  25. am mai auzit de asemenea cum ca romanii ar fi noul popor ales, ca bucurestiul va fi noul ierusalim etc.

    Asta e o imensa prostie si erezie… nu are nicio legatura cu ce discutam aici.

    Esti putin tendentios, iarta-ma, si asta nu rimeaza deloc cu…

    Sa ne smerim inimile. Credinta ortodoxa este egal cu 0 daca nu este pusa in practica. Este ca o carte in biblioteca care nu e deschisa dar te lauzi cu intelepciunea ei. Ceea ce se intampla este din cauza mandriei noastre.

    Hai sa plecam genunchiul si sa ne rugam.

    Pai, hai!

    http://www.cuvantul-ortodox.ro/2008/06/24/si/
    http://www.cuvantul-ortodox.ro/2007/04/20/se-va-lua-de-la-voi/

    dar si:
    http://www.cuvantul-ortodox.ro/2008/11/23/parintele-calciu-planul-masoneriei-este-sa-subjuge-intreaga-omenire-si-sa-distruga-credinta-crestina/
    http://www.cuvantul-ortodox.ro/2009/04/09/noua-ordine-mondiala-a-facut-din-ortodoxie-inamicul-numarul-1/

    Smerenia inseamna si plecarea mintii noastre catre logica Duhului si rastignirea prejudecatilor si propriei autosuficiente…

  26. ce e val.. ca valul trece.. ce ramine in urma lui? am vazut la ultimul tsunami… Totusi, suntem in alt secol.. Fondul de pensii nu e al statului ci doar garantat de el.. Administratorii diverselor fonduri sunt responsabili si de cheltuieli nejustificate (unele chiar iresponsabile..) si de plasamente ‘defectuoase’.. Statul are chiar o culpa caci a folosit din fonduri pentru interesele sale dar rentabilitatea oferita a fost in schimb nula… Alte fonduri mai ‘speciale’ au fost gestionate mai ‘abil’.. chiar devenind prospere.. (si chiar cu ‘afaceri’ NU la ‘lumina zilei’..)
    Fondurile de salarii evident ca se vor diminua cu consecintele de rigoare.. Dar si munca e o marfa si e piata libera.. Doar in sistemul celalalt eram obligati sa sustinem ‘clasa muncitoare’.. acuma se pune problema si de utilitatea si rentabilitatea locului de munca.. Cel putin in teorie restructurarea trebuia facuta de ani buni… si nu pe criteriile de nepotism sau clientelare cum se face mai mereu de 20 de ani..(daca ne gandim bine chiar mult mai multi…)
    Statul nu a recuperat salariile si primele aiurea in firmele si regiile in faliment, platile aiurea din consiliile de administratie si AGA, achizitiile dincolo de lege etc.. si nici nu se straduieste prea mult.. (daca ‘tanti’ nu zice ‘codruta’ nu se baga..) Fiscul e o institutie cam ca perceptorii de pe vremuri, iau de la ‘fraieri’ dar pe ‘baietii destepti’ ii lasa in pace… Evaziune si ‘spalatul’ sunt la ordinea zilei, contrabanda la fel..
    Acum 2000 de ani ‘barbarii’ au distrus ordinea romana.. acum e pe aproape..
    La ce sa ne mai asteptam…

  27. @humoreanul: totusi nu are logica faptul ca puternicii planetei sunt atei si de aceea nu ar urmari distrugerea popoarelor ortodoxe neaparat. Nici comunistii nu erau mai religiosi insa au luat foarte in serios credinta si Biserica, incercand sa le distruga. Nu exista niciun interes ca cineva sa miste in front. Si in niciun caz nu trebuie sa miste in front o tara care ar putea avea valori in raspar cu cele “europene”. De aceea, loviturile date Greciei si noua sunt cel putin preventive, desi in cazul grecilor lucrurile stateau mult mai bine ca la noi economic; nu care cumva sa se pomeneasca cu lideri locali care au idei proprii. Deja o Polonie si o Turcie prea independente au cauzat dureri de cap si crampe la stomac, incat au inceput sa cada avioane din cer si sa pice ofiterii lui Kemal de pe piedestal. Asadar, se joaca dur. Lumea nu trebuie sa aiba alternativa, nu care cumva sa fie acel glas spre pocainta pe care Dostoievski il vedea ca posibil in Rusia pentru ca era ortodoxa. Ah, ca nu suntem in stare, ca ii ajutam cu spor la aceste lucruri si uneori le-o luam inainte chiar noi insine, astia botezati, e altceva. Insa fie numai si spectrul adevarului trezeste impotrivire si ura si starneste prigoana marelui conspirator al istoriei si al popoarelor.

  28. deannadurbin,de acord 99% cu ce ai zis.
    Si mie-mi vine greu sa explic felul acesta,atit de diferit fata de altii si…anormal,pina la urma,in care reactionam noi romanii in diferite imprejurari.Normal ca e si aici o taina mare.Lasind,din start,la o parte tonele de explicatii rationale,din miile de puncte de vedere posibile si lamurind scurt ca nu cred in nici un caz ca am fi noi mai cu motz,cred,totusi ca poporul asta a dobindit ceva pretios de-a lungul timpului pe care de o bucata bunicica de vreme am inceput sa risipim.
    Mie,printre multe altele,imi era rusine cu “Miorita” noastra si nu o intelegeam.In fine s-ar putea discuta la infinit…
    Totusi,as vrea sa ne dea Dumnezeu la fiecare dintre noi o frintura de revelatie despre ceea ce a insemnat nobletea sufletului taranului roman.In secunda 2 ne-am topi de rusine!

  29. @humoreanul: am vaga senzatie ca jonglezi periculos cu ideile, humorene. Insa e suficient sa lectureze cineva o singura carte – “Intoarcerea la Hristos” (I.Ianolide), de exemplu – ca sa ti darame argumentele.

    Parintele Rafail spunea: “atentie la verosimil”, adevarul nu are nevoie de argumente – se afirma prin el insusi.

    Lupta va fi intotdeauna impotriva Adevarului, impotriva lui Hristos. A inceput acum 2ooo de ani; cine are ochi sa vada, vede.
    Cine nu are, insaileaza fraze de genul celor pe care le propui dumneata. Sau se sminteste cetindu-le.
    Inca o data, faci un joc periculos.

  30. @admin

    nu sunt tendentios deloc. cel putin 80% dintre ortodocsii romani privesc cu speranta la vremurile de apoi ptr ca Romania ar deveni un nou ierusalim (a spus-o nu’s ce indian) si alte cretinatati de genul asta. Nu poti justifica orice se intampla ca fiind un atac direct la credinta ta cand la tine in tara credinta se apropie serios de 0.

    @admin2
    ceea ce spui este perfect adevarat. comunisti s-au interesat de religie pentru ca eram un popor religios. intr-o masura care chiar conta pentru putere si putea crea destabilizare.

    sa-ti mai dau exemplu de o “erezie” care este propagata. comunismul a avut partea lui buna ca ne-a ferit de contaminarea occidentului prin enclavizarea noastra. nimic mai fals. comunismul chiar ne-a distrus identitatea. biserica nu ne-a tinut uniti in comunism, pentru ca daca ne tinea, dupa revolutie nu era haosul valorilor instaurat imediat ci abia poate azi, la 20 ani, incepeau sa se dilueze valorile. ce ne-a tinut “uniti” a fost frica. punct.

    in momentul in care nu a mai fost contrangerea romanul a dat frau liber urii fata de aproapele.

    sa ne intelegem: valorile Romaniei, alea autentice, au murit la Canal si in puscarii. altele n-au mai crescut. sa nu ne facem iluzii. iar cei care n-au murit azi au, prin mila lui Dumnezeu, 90 si ceva de ani.

    si atunci te intreb: in momentul in care tu ai in fata o tara oportunista, care flutura stindardul ortodoxiei dar in suflet e gaunoasa, care n-are pic de rusine, tu mai iei in calcul o credinta/religie ca sa o subjugi economic? Romanii oricum se inchina banului, televizorului si KFC-ului.

    Daca vorbim despre anularea religiei/credintei chiar si la nivelul institutiei (adica chiar sa razi de pe fata pamantului pana si numele sa nu ramana piatra peste piatra), si sa opresti, in nebunia ta pana si pe Dumnezeu sa nu mai fie liturghie da, putem vorbi despre masonerie, despre ecumenism despre apostazii, impartasiri cu catolicii, loje si alte nebunii.

    Romanii nu mai au demult credinta si nici rusine. Si pana nu se vor smeri vom fi la mila altui popor. Ceea ce nu realizeaza unii romani este ca sub comunism si acum sub Europa suntem deja in robie ca odinioara poporul iudeu si constientizarea acestui lucru este primul pas catre o smerenie autentica.

    Sa dea Domnul sa ne trezim.

    Iertati si Doamne ajuta.

    PS: de la voi citat: “Ne recuperam pe noi insine ca neam doar daca vom avea grija sa nu ne umflam in pene cu nobilitatea noastra, ci sa ne rugam la Domnul ca altadata iudeii dusi in robie de propriile lor desfranari (adica pacate de necredinta fata de Dumnezeu).”

    PS2. Nu stiu cine a scris articolul “Si” dar gandeste bine.

    Qvod erat demonstrandum

  31. Bine se spune ca Ortodxia este calea cea dreapta, dar mai ales este calea de mijloc, care se fereste de caderi fie stinga sau fie dreapta!

    Observ si nu de azi, ca parem sa ne impartim in doua tabere: una care vorbeste despre Romania ca noul Ierusalim bazat pe niste foarte discutabile predictii facute de nu – mai stiu cine dar si pe alte predictii ale par. Arsenie Boca, care insa s-ar putea sa fie scoase din context sau interpretate mult prea literal (vezi cu zidul de foc din jurul tarii noastre,etc).

    Si mai sint si altii, care pur si simplu par sa-si fi pierdut orice speranta in capacitatile acestui popor de a mai scoate ceva bun. Si trebuie sa recunosc ca cei din urma par sa aiba argumente mai solide decit cei dintii. Ba chiar si eu simt de multe ori ca ma prabusesc in partea asta. Si totusi….

    Faza cu noul Ierusalim n-o cred! Pur si simplu nu exista nici un singur indiciu in sensul unei revigorari morale a acestei populatii, revigorare vizibila, palpabila, importanta.
    Pe de alta parte in viata mea de pina acum (nu prea lunga de altfel) am vazut oameni care mi-au contrazis parerile din ce in ce mai sumbre despre umanitate in general si romani in particular. Asa ca ideea este nu ca vom deveni un superpopor, foarte probabil ca varianta opusa, a dezmembrarii noastre si ca stat national si ca identitate este mult mai viabila, dar exista un nucleu de oameni (habar n-am citi) care s-ar putea ridica peste ceea ce ni se pregateste. De fapt ca sa-mi scurtez vorbaraia: “scapa cine poate”, sau “se va mintui cine poate”. Si ma indoiesc ca intr-o populatie de 20 de milioane d-alde d-astia vor fi prea multi, dar vor fi. Sint sigur de asta. Asa ca hai sa discutam despre altceva decit despre Ierusalimul romanesc sau decaderea romaneasca….e ne-productiv.

  32. Va mai amintiti sloganul:”De ce le e frica,nu scapa?”Ce ironie…

  33. A, si inca ceva… pomenea cineva de euro-parlamentarul britanic Nigel Farage, cel care face parte din tabara euroscepticilor in Parlamentul European si care are cele mai interesante si mai bine puse la punct comentarii apropo de totalitarismul catre care se indreapta UE. El este cel care a avut celebrul de acum comentariu la adresa presedintelui UE van Rompuy unde intreba exasperat: “Cine sinteti dvs? Cine v-a ales? N-am auzit nicioadata de dvs.”; “Aveti carisma unei cirpe lepadate,etc.”
    http://www.youtube.com/watch?v=wHvTq6Bf_pg
    Ei bine NIgel Farage tocmai a avut un accident cu un avion usor si din care a scapat ca prin minune. Acum s-a aflat ca acest avion a mai fost implicat intr-un accident similar cu citiva ani in urma. Cu toate ca era sa moara scapata aproape nevatamat, si cu o sperietura zdravana. Si asta exact inainte de alegerile parlamentare. Interesant si cum ar zice englezul “how convenient”, adica cit de convenabil ar fi fost sa fie scos din scena dupa iesirea lui impotriva lui van Rompuy –
    http://www.telegraph.co.uk/news/newstopics/politics/ukip/7685237/Ukips-Nigel-Farage-pulled-unconscious-from-plane-crash.html

  34. @ John:

    Corect!!

    Indianul crestinat Sundar Singh a debitat acea ratacire cu Romania, reluata in zilele noastre de gazete extrem de… serioase si de preocupate de soarta noastra, de tipul “Libertatea” si “Click”… Iar ca parintele Arsenie ar fi zis asta n-o cred in ruptul capului. S-au pus multe, multe lucruri in seama parintelui Arsenie dupa moartea sa. Cu certitudine nu gandea asa.

  35. Da, foarte probabil ca varianta cu par. Arsenie pe care o spuneti voi este cea adevarata. Si mie mi s-a parut atit de ne-caracteristic…. dar asa e cu “istoria orala”, este foarte usor sa strecori inexactitati si “sopirle”.

  36. Criza din Grecia nu este deloc intamplatoare,oamenii aceia din Sfantul Munte au renuntat la lume ,dar se roaga pentru intreaga lume,rugaciune neincetata.
    Daca legile Sf. Munte vor fi calcate, aceasta rugaciune pentru lume va inceta.
    Multi vad doar scheletul economico-material al acestei crize pamantesti,insa
    exista si acea parte a crizei pe care lumea nu vrea s-o vada cu nici un chip, si anume ticalosirea lumii si a conducatorilor ei la un nivel infricosator.
    Clasa conducatoare este vanduta sau afiliata Golf-Stream-uli mondialist,iar acei conducatori care nu ii urmeaza ordinele sunt fie ucisi,fie rasturnati de la putere prin “revolte populare” sau alte “tehnici”.
    Economia unei tari este distrusa prin “nervozitatea” burselor si prin panica semanata in mass-media.
    Totul pleaca de la naravirea lumii spre asa-zisul si amagitorul “trai bun”.
    Lumea aceasta nu mai vede si nu mai aude,macar ca are ochi de vazut si urechi de auzit.
    Nu se poate ca cei care imprumuta bani sa impuna conditii unei tari cu privire la pensiile,salariile si locurile de munca ale cetatenilor acelei tari,atata timp cat ei isi iau banii inapoi cu dobanda.
    Asta este deja imixtiune in treburile interne,dar nimeni nu se sinchiseste.
    Nici turcii nu s-au amestecat in treburile interne ale Principatelor romanesti 500 de ani,asa cum fac FMI-ul si altii acum.
    Eu unul as prefera sa mananc coaja de copac,dar sa nu accept astfel de targ cu mamona,doar pentru a avea maruntisuri si comoditati care nu sunt deloc indispensabile.Lumea este inselata la fel cum au fost inselate peile rosii cu
    margele colorate si alte “cioburi”.Cum zicea cineva,se intampla ceea CE TREBUIE SA SE INTAMPLE,pentru ca meritam asta ca niste netrebnici ce suntem.
    Am vandut sau am uitat ceea ce nu trebuia vandut si uitat pentru cioburi amagitoare.Cand eram mic ma intrebam cum va fi lumea in anul 2000.
    Brrrr,ce vremuri,niciodata n-as fi crezut ca pot trai in astfel de vremuri.
    Gloate si neamuri multe prostite si vrajite in masa !

  37. Daca Parintele Arsenie Boca a proorocit ca Bucurestiul va ajunge ca Ierusalimul,aceasta trebuie sa infricoseze,nu sa bucure,caci de Ierusalim n-a
    ramas piatra pe piatra.

  38. Cand eram copil, ma gandeam si eu la anul 2000 ca la ceva indepartat. Acum suntem in 2010 si simt cum un an trece ca si o zi. Timpul s-a comprimat si este foarte pretios, pentru ca este “vehiculul” prin care avem posibilitatea sa ne lucram mantuirea. Asa ca intr-adevar “pierderea” timpului poate fi considerata un pacat. De aceea si presiunea ce se face asupra noastra cu sfaturi de genul: distreaza-te de maximum, simte-te bine, fa-ti orice placere aici si acum, sunt toate de la cel rau.
    In timpul comunismului imi inchipuiam ca acesta era “the ultimate evil”, ca ceva mai rau nu exista, si priveam la lumea “civilizata” occidentala cu speranta si admiratie. Am fost nevoita sa constat cu surprindere si dezamaagire ca ma inselasem amarnic si ca salvarea nu poate veni de la oameni, ci numai de la Dumnezeu, dar si prin oamenii care fac cele placute lui Dumnezeu. Am constatat ca de fapt comunismul a fost de fapt o repetitie generala pentru ceea ce urmeaza sa se intample la scara planetara, si ca nu a fost planificat sa existe la intamplare in acest spatiu geografic.
    “Alea iacta est”, zarurile au fost aruncate. Avem ceea ce ne trebuie, asa cum a spus parintele Arsenie Boca. S-ar putea ca mantuirea sa fie mai degraba individula decat colectiva, cum spunea parintele Adrian Fageteanu. Romania nu mai este, din pacate, ce a fost. O intoarcere in stil ninivitean la credinta mi se pare cam imposibila. Pentru asta trebuie multa pocainta.

  39. Pingback: FOTO: Noua bancnota pentru plata pensiilor « Let Learning
  40. In momentul asta ne aflam in plina faza a razboiului III Mondial conform scrisoarei lui Albert Pike. Si daca e sa ne luam conform logicii, cu cat intarziem anarhistii si revolutionarii mai mult cu atat intarziem si ‘ expunerea publica a doctrinei pure a lui Lucifer ‘.
    Plus, parerea mea, e ca nu exista atei. Daca iei un ‘ateu’ si incerci sa-i explici, pe cat poti, cum e cu Ortodoxia, si daca o si pui in contradictie cu celalalte, cu ratacirile, instinctiv acela va apara ratacirile, asta chiar daca ii dai argumente care nu pot fi contrazise. Deci ateii sunt satanisti conform unei logici simple.
    Si inca ceva. Ei vor sa distruga TOT ce este Ortodox pentru ca se tem de invataturile sanatoase din Biserica noastra. Cum sa mai faca parade pederastri intr-o tara Ortodoxa cand oamenii stiu despre Sodoma si Gomora. Filmele cele noi, apocaliptice, gen Book of Eli arata clar ce se vrea in viitor, o societate fara Biblie si implicit fara Dumnezeu.

    Dar pana atunci citez din Al Treilea Razboi Mondial dupa A. Pike :

    “Al treilea război mondial va trebui creat prin exploatarea disensiunilor create de
    agentura Iluminaţilor între sioniştii politici şi liderii lumii islamice. Războiul trebuie
    condus în aşa fel încât islamul şi sionismul politic să se distrugă reciproc. În acest
    timp celealte naţiuni ca întotdeauna divizate în această chestiune vor fi obligate să
    lupte până la completa lor epuizare fizică, morală, spirituală şi economică…/…/ Vom
    dezlănţui nihiliştii şi ateiştii şi vom provoca un formidabil cataclism social, care prin
    întreaga sa hidoşenie (oroare) va arăta naţiunilor efectul ateismului absolut, originea
    sălbăticiei şi a celui mai sângeros cataclism.
    Apoi, peste tot, cetăţenii obligaţi a se apăra împotriva unei mâini de revoluţionari, vor
    extermina pe acei distrugători de civilizaţie, iar mulţimea, deziluzionată de Creştinism
    -ale cărui spirite cereşti vor fi din acel moment fără orientare sau direcţie- va porni în
    căutarea unor idealuri, dar nu va şti încotro să-şi orienteze adoraţia şi atunci va primi
    adevărata lumină, prin manifestarea universală a curatei doctrine a lui lucifer, care
    va fi în fine scoasă la vederea mulţimii.
    Această manifestare va rezulta din mişcarea mondială reacţionară care va urma
    distrugerii Creştinismului şi ateismului, ambele fiind cucerite şi exterminate
    deopotrivă.”

    General Albert Pike, extras din scrisoarea trimisă lui Giusseppe Mazzini pe
    15.08.1871, act expus la British Museum, Londra, copiat de William Guy Carr, fost
    spion Intelligence Officer din Marina Regală Canadiană, traducerea fiind a redacţiei
    Curierului Conservator.

Formular comentarii

* Pentru a deveni public, comentariul dumneavoastra trebuie aprobat de un administrator. Va rugam sa ne intelegeti daca nu vom publica anumite mesaje, considerandu-le nepotrivite, neconforme cu invatatura ortodoxa sau nefolositoare sufleteste. Va multumim!

Rânduială de rugăciune

Carti

Documentare