Agenda guvernului tehnocrat dupa vizita “asasinului economic” Thomsen de la FMI: TAIEREA BUGETULUI PENTRU LACASURILE DE CULT, CRESTEREA BUGETELOR SERVICIILOR SECRETE, AMANAREA CRESTERII SALARIULUI MINIM. Romania post-Colectiv trebuie sa fie laica, supravegheata si saraca. REACTIA PROMPTA A PATRIARHULUI DANIEL
PF DANIEL: “Noi nu avem nevoie să stăm cu mâna întinsă la stat tot timpul, dar statul sa ne dea inapoi ceea ce a luat!”
***
ACTUALIZARE 6 decembrie:
Conform proiectului de buget pe 2016, Guvernul nu intenționează să aloce niciun leu pentru construirea de biserici noi sau pentru modernizarea de biserici existente.
În această dimineață, Patriarhul Daniel a purtat o convorbire cu premierul Dacian Cioloș, iar în urma acestor discuții Guvernul s-a angajat să caute soluții pentru a sprijini în continuare construirea Catedralei Mântuirii Neamului.
Totodată, Preafericitul a precizat că ”Biserica va sprijini eforturile Guvernului României de a îmbunătăți condițiile de educație a copiilor și tinerilor din mediul rural, precum și eforturile pentru creșterea calității actului medical din spitale”.
”În urma convorbirii telefonice a Domnului Premier Dacian Cioloș cu Preafericitul Părinte Patriarh Daniel, în dimineața zilei de 6 decembrie 2015, Domnul Premier a precizat faptul că noul buget pe anul 2016 prevede o creștere a salariilor clerului și că Guvernul României va căuta soluții pentru a sprijini în continuare construirea Catedralei Mântuirii Neamului, iar la viitoarele rectificări de buget, în funcție de posibilități, să fie sprijinite și alte lăcașuri de cult aflate în construcție.
S-a convenit ca relațiile dintre Guvern și Biserică să fie în continuare relații de cooperare și înțelegere comună a priorităților spre binele poporului român.
Patriarhul României a mulțumit Domnului Premier Dacian Cioloș pentru înțelegere și sprijin față de Biserică.
Totodată, Preafericirea Sa a subliniat faptul că Biserica va sprijini eforturile Guvernului României de a îmbunătăți condițiile de educație a copiilor și tinerilor din mediul rural, precum și eforturile pentru creșterea calității actului medical din spitale”, transmite biroul de Presă al Patriarhiei Române.
- Digi24: Dacian Cioloș îl asigură pe Patriarh că Guvernul va asigura finanțare pentru investițiile importante
După doar o zi şi jumătate, Executivul schimbă macazul. Premierul Dacian Cioloş l-a asigurat în această dimineaţă pe şeful Bisericii Ortodoxe că, în funcţie de posibilităţi, Guvernul va finanţa inclusiv lăcaşele de cult aflate în construcţie.
„Premierul Dacian Cioloş a avut, în dimineaţa zile de 6 decembrie, o convorbire telefonică cu Preafericitul Părinte Patriarh Daniel, pe tema alocaţiilor bugetare pe anul 2016. Discuţia a scos încă o dată în evidenţă buna înţelegere pe care Patriarhia o are în legătură cu situaţia financiar bugetară prin care trece România. Bugetul pentru Culte în anul 2016 este în creştere faţă de anul precedent atât în ceea ce priveşte personalul clerical cât şi cel neclerical, ca o recunoaştere a rolului social important pe care reprezentanţii cultelor îl au în societate, rolul Bisericii Ortodoxe fiind, desigur, fundamental din această perspectivă.
Totodată, Preafericirea Sa a subliniat că Biserica va sprijini activ demersurile guvernului de a îmbunătăţii condiţiile de educaţie ale copiilor şi tinerilor din mediul rural şi ale calităţii actului medical în spitale. Premierul Cioloş a mulţumit pentru implicarea Bisericii în cele două direcţii extrem de importante pentru dezvoltarea societăţii româneşti. De asemenea, Premierul Dacian Cioloş l-a asigurat pe Părintele Patriarh că Guvernul României va asigura finanţare pentru proiecte de investiţii importante şi că există tot sprijinul pentru a pune la dispoziţie resurse financiare în funcţie de posibilităţi pentru lăcaşele de cult aflate în construcţie”, se arată într-un comunicat postat pe site-ul guvernului.
„În 2016 acordăm creşteri salariale atât pentru personalul clerical cât și pentru personalul neclerical. Am făcut un calcul, aceste creșteri salariale sunt comparabile, sunt aproape 150 de milioane de lei și sunt comparabile cu sumele pe care le-am alocat în 2015 pentru reparații și construcții. Deci ceva bani suplimentari se duc în această zonă, pentru salarizare de data aceasta.
Biserica are la dispoziție venituri proprii şi beneficiaza şi de facilităţi fiscale. Pot fi continuate lucrări de construcție, de asemenea se pot atrage și fonduri europene”, a declarat și ministrul Finanțelor, Anca Dragu, într-o emisiune televizată.
Ministrul Finanţelor spune că biserica poate face rost de bani pentru investiţii prin atragerea de fonduri europene. În plus, Anca Dragu afirmă că veniturile proprii ale bisericii sunt destul de mari în condiţiile în care sunt scutite de taxe.
“Am făcut un calcul, aceste creşteri salariale înseamnă 150 de milioane de lei, comparabil cu sumele alocate în 2015 pentru reparaţii şi construcţii. Deci ceva bani suplimentari se duc în această zonă. Biserica are la dispoziţii venituri proprii şi beneficiază şi de facilităţi fiscale. Deci pot fi continuate lucrări de construcţie. De asemenea, se pot atrage şi fonduri europene. Practic, din zona alocării de la bugetul de stat, lipsa alocării poate fi suplinită din veniturile proprii sau din fonduri europene”, a explicat Anca Dragu, într-o emisiune la Pro TV.
***
Iarăși despre Biserică
[…]
Putem observa lesne un balon de testare a opiniei publice, lansat de către specialiştii în manipulare.
Guvernul nu poate abroga o lege bazată pe o cutumă de la Cuza încoace, după secularizarea averilor mănăstireşti, când emanaţia masonică a Revoluţiei Franceze a atacat bazele de subzistenţă nu numai ale mănăstirilor şi metoacelor închinate Sf. Munte sau Locurilor Sfinte, dar şi asupra celor care se găseau în ţară. Cu foarte mici excepţii conjuncturale: de ex. Mănăstirea Cernica a fost scutită de acest tratament, pentru că domnitorul Cuza avea, paradoxal, evlavie la Sf. Calinic, cel care a rezistat, cu ajutorul lui Dumnezeu, la trei tentative de otravire realizate printr-un ierarh din sinod.
De atunci, Statul s-a obligat prin lege (cu anumite amendamente, inclusiv în perioada ideologiei ateismului comunist) să susţină toate cultele, cu atât mai mult Biserica Neamului, majoritară şi atunci ca şi astăzi.
Aceasta nu înseamnă că Proiectul Globalist va menaja, în România, Biserica Ortodoxă. Şi-au pus un preşedinte şi au acum un guvern. Este fundamental pentru actanţii acestui proiect utopic imens şi turpid ca să slăbească total influenţă acestei instituţii fundamentale pentru societatea românească de la începuturi până astăzi.
Însă îşi dau seama, mai ales după ce încercarea de a scoate ora de religie din şcoli s-a soldat cu un fiasco monumental, că nu a sosit încă momentul.
Vor mai frăgezi opinia publică cu sutele de milioane pe care Soros le bagă în ONG-uri prin personaje ca Guseth, cea care trebuia să ne fie ministru al Justiţiei. Dumneaei este specializată în lobby-ul de presă şi are menirea de a induce în opinia publică foarte insistent şi perfid propaganda tip “vrem spitale, nu catedrale”.
Nu scurgerile imense de capital spre corporaţii de genul Bechtel (care ne-a dat cea mai scumpă autostrada DIN LUME – 1 miliard şi 800 de milioane/50 de km), nu sifonarea banului public prin contracte veroase de peste un miliard de euro realizate de Microsoft sau EADS cu concursul politicienilor noştri, nu cartelurile bancare sau hipermarketurile care-si externalizează profitul, nu redevenţele umilitor de mici pe care “statul” român le ia din exploatarea zăcămintelor subsolului sunt problema acestor ONG-uri. Evident că nu, pentru că aceste ONG-uri sunt parte din acelaşi Sistem, sponsorizate de Sistem.
Problema lor, pe care o inoculează în societate prin canalele din presă, este BOR.
Ideea este simplă: nu poţi să faci, într-o societate conservatoare, treabă doar cu personaje hilare de tipul Remus Cernea sau Moise Emil. Însă cu o presă în care apar titluri de genul “Povestea profesorului care a învins binomul Stat-BOR şi a anulat metodele de impunere a Religiei în şcoli” (Adevărul – sic!) sau cu calomnii şi scoateri din context făcute la tembelizor, zi de zi, ai şanse să schimbi uşor şi metodic mentalităţile.
Vă aduceţi aminte la protestele care au avut ca scop demolarea guvernului politic şi impunerea guvernului Bruxelles-Washington, cum blondele de la Antene aflate în Piaţa Universităţii stăteau în cadru cu doi ciumpalaci cu geci roşii de la ASUR care agitau înscrisuri anti- BOR. Sau când “apărătorul ortodoxiei”, cruciatul anti-islamic Cătălin Berenghi, cerea demisia Patriarhului la același canal media. Aşa a fost deturnată opinia publică, profitând de emoțiile extrem de puternice în urma nopții fatale de la Colectiv.
Deci, cum spuneam, baloanele de încercare vor fi aruncate pentru testarea opiniei publice, tot aşa cum Ambasada USA a adus spre proiecţie acum doi ani un film despre o familie homosexuală nicăieri altundeva decât la Muzeul Ţăranului Român. Sau când Fundaţia Soros a încercat să facă un eveniment LGBT în Piaţa Sf. Gheorghe, exact anul trecut, când se împlineau 300 de ani de la martiriul Brancovenilor, ctitorii bisericii care a dat numele pieţei de la kilometrul zero al ţării, unde se gasesc și moaștele lor sfinte.
Totul depinde de răspunsul nostru, de modul în care ne vom strânge ca să apărăm ultimele doua redute ale fiinţei româneşti, acum când Statul este complet confiscat: Biserica şi Familia.
*
România în cifre
Să îngheţi salariul minim pe economie la 1050 de lei dar să creşti cu 40 la sută bugetul administraţiei prezidenţiale, asta înseamnă să fii tehnocrat – zice Bogdan Duca.
Să mărești bugetul SRI, care va primi 0,25% din PIB, în creștere cu 19% față de anul acesta și cu 49% față de anul 2014 (când a reprezentat “doar” 0,19% din PIB) – cel mai mare buget alocat serviciilor secrete din țările NATO ca pondere în cheltuielile publice, asta înseamnă să vrei un stat mișto, totalitar – zic eu, Capsali. […]
- Activenews:
Secretariatul de stat pentru Culte: Curtea de Conturi nu a imputat nicio sumă de bani Patriarhiei
În urma unor articole de presă în care se făcea referire la o eventuală folosire nelegală a unor bani de către Administrația Patriarhală, Biroul de Presă al Secretariatului de Stat pentru Culte afirmă într-un comunicat de presă că “În urma verificărilor Curții de Conturi efectuate la Secretariatul de Stat pentru Culte nu s-a constatat utilizarea cu rea credință a fondurilor publice, și, pe cale de consecință, nu au fost imputate sume de bani beneficiarilor”.
Iată comunicatul integral:
Având în vedere modul în care au fost reflectate în mass-media observațiile Curții de Conturi referitoare la Secretariatul de Stat pentru Culte din Sinteza raportului de audit privind Contul general anual de execuție a bugetului de stat pe anul 2014, facem următoarele precizări:În cadrul misiunii de audit a Curții de Conturi pentru exercițiul bugetar aferent anului 2014, desfășurată în perioada ianuarie-februarie a.c., auditorii nu au constatat niciun prejudiciu sau plăți ilegale privind cheltuirea fondurilor publice.Deficiențele și abaterile constatate de auditori au fost formulate în direcția modificării și clarificării unor proceduri administrative interne în contextul unui cadru legislativ insuficient reglementat prin norme juridice cu putere de lege.Pornind de la aceste observații, în timpul auditului, Secretariatul de Stat pentru Culte a inițiat demersuri în sensul îmbunătățirii cadrului legislativ, concretizate prin apariția Legii nr. 71/2015 pentru aprobarea O.U.G. nr. 83/2014 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice în anul 2015, precum și alte măsuri în domeniul cheltuielilor publice și a H.G. 154/2015 privind actualizarea datelor din anexa nr. 40 la Hotărârea Guvernului nr. 1705/2006 pentru aprobarea inventarului centralizat al bunurilor din domeniul public al statului.În vederea întăririi responsabilității justificării sprijinului acordat la salarizarea personalului clerical al unităților de cult, Secretariatul de Stat pentru Culte a solicitat clarificări suplimentare cultelor religioase beneficiare și armonizarea denumirilor folosite în definirea personalului propriu cu Legea-cadru nr. 284/2010 privind salarizarea unitară a personalului plătit din fonduri proprii.În ceea ce privește justificarea sumei de 300.000 lei, acordată Administrației Patriarhale în vederea sprijinirii organizării manifestărilor dedicate Anului Brâncoveanu, consacrat prin H.G. 1167/2013 privind declararea anului 2014 Anul Brâncoveanu, menționăm că sprijinul financiar a fost justificat potrivit prevederilor legale în vigoare, art. 15 din H.G. nr. 1470/2002 privind aprobarea Normelor metodologice pentru aplicarea prevederilor Ordonanței Guvernului nr. 82/2001 privind stabilirea unor forme de sprijin financiar pentru unitățile de cult aparținând cultelor religioase recunoscute din România, republicată. La recomandarea misiunii de audit, Secretariatul de Stat pentru Culte a considerat oportună solicitarea de informații și documente suplimentare în vederea clarificării anumitor aspecte legate de organizarea manifestărilor. Administrația Patriarhală a transmis toate documentele și justificările solicitate.Recomandările și observațiile auditorilor au fost implementate de către Secretariatul de Stat pentru Culte în termenele dispuse de Curtea de Conturi, după cum urmează: actualizarea și implementarea de proceduri interne privind acordarea și justificarea sprijinului financiar acordat cultelor religioase, precum și inițierea a două proiecte de hotărâre de Guvern privind actualizarea inventarului centralizat al bunurilor din domeniului public al statului.În urma verificărilor Curții de Conturi efectuate la Secretariatul de Stat pentru Culte nu s-a constatat utilizarea cu rea credință a fondurilor publice, și, pe cale de consecință, nu au fost imputate sume de bani beneficiarilor.Conform prevederilor legale, Secretariatul de Stat pentru Culte comunică periodic Curții de Conturi măsurile dispuse pentru implementarea recomandărilor formulate de către misiunea de audit financiar.Potrivit normelor interne, Curtea de Conturi urmează să evalueze măsurile dispuse pentru implementarea recomandărilor și observațiilor misiunii de audit financiar pentru anul 2014 la Secretariatul de Stat pentru Culte.Biroul de Presă al Secretariatului de Stat pentru Culte”Anterior și Patriarhul Daniel a arătat că rapoartele Curții de Conturi nu au arătat nicio problemă.
Președintele PNȚCD, Aurelian Pavelescu, spune, într-un text postat pe Facebook, că decizia Guvernului Cioloș de a nu mai da bani bisericilor în 2016 are la bază raționamente politice, și nu economice. De aceea, PNȚCD solicită Parlamentului să respingă propunerea de buget cu privire la sprijinul cultelor religioase.
Pavelescu susține că decizia Guvernului privind bugetul pe 2016 seamănă mai mult cu un act de război împotriva Bisericii Ortodoxe Române. Liderul PNȚCD îl acuză pe Cioloș de “ipocrizie” și “dorința de a învrăjbi societatea românească în scopuri personale”.“Dacian Cioloș a luat o decizie capitală, care împarte apele: niciun ban de la buget pentru intreținerea și construcția de biserici pe 2016. Nu numai cu privire la Biserica Ortodoxă Română, ci la toate cultele recunoscute.
Gestul nu are rațiuni economice, fiind vorba despre o sumă infimă pentru buget, aproximativ 40 de milioane de euro – anul trecut. Se putea reduce suma la 10, 20 milioane, 5, poate, să fie păstrată măcar simbolic.
Gestul are rațiuni exclusiv politice, război declarat împotriva Bisericii Ortodoxe Române din partea lui Dacian Cioloș, aparatnikul de la Bruxelles. Cioloș, deloc inocent în politică, așa cum s-a spus, speculează cinic ura unei părți a populației împotriva BOR, asmuțită cu atât mai mult de o societate civilă confiscată de Soros și valul secularizării agresive, pentru a capitaliza electoral politic.
Și Traian Băsescu a făcut acest joc, în campania pentru prezidențiale din 2004 și i-a reușit, la un nivel, însa, mai mic. Decizia lui Cioloș este inacceptabilă, acestea fiind rațiunile, și nu poate rămâne neamendată.
Reacția Patriarhului Daniel este doar aparent dură, un început. Poate deveni, numai dacă va lansa BOR într-o luptă deschisă împotriva guvernului, ceea ce, probabil, nu se va întâmpla.
Îi atrag, cel puțin deocamdată, atenția lui Cioloș, că România nu este Franța, patria lui adoptivă, iar 1989 nu se aseamănă cu 1789, anul decapitării lumii “vechi” și, odată cu ea, a Bisericii Catolice în Franța. O acțiune concertată de subminare a BOR de către Cioloș, nu are niciun mandat popular, o asemenea acțiune, de război împotriva BOR, legislativă, nefiind legitimă, ci doar poziția precarului prim-ministru, venit în fruntea guvernului în urma unei tragedii.
PNȚCD solicită Parlamentului să respingă propunerea de buget cu privire la sprijinul cultelor religioase. Sau, dacă se face, Parlamentul să decidă, în baza aceluiași principiu, “restitutio in integrum”, restituirea tuturor bunurilor bisericilor de către stat. Ori, ori. Să se facă într-un fel dreptate. Nu e vorba, așa cum am spus, de o chestiune economică, ci de un act de război, de o gravitate excepțională. Poporul este și creștin, d-le Cioloș, sau doar cetățenesc? Imnul național spune că da! Când ați depus jurământul de premier,
v-ați făcut semnul crucii, iar apoi ați spus că sunteți un bun creștin și român. Vă acuz de ipocrizie și de dorința de a învrăjbi societatea românească în scopuri personale!Mai dau un mesaj Premierului și Patriarhului, deopotrivă: Biserica (bisericile) sunt ale lui Hristos și ale credincioșilor, nici ale statului, nici ale clerului, ci ale popoarelor”, a scris Pavelescu pe Facebook.
- Mirel Curea:
- Logica economica: Bugetul SRI, trăiască-ți!
În 2016 SRI va primi 1,8 mld. lei sau 0,25% din PIB. În creștere cu 19% față de anul acesta (când reprezintă 0,22% din PIB) și cu 49% față de anul 2014 (când a reprezentat 0,19% din PIB)
Alocația bugetară pentru SRI este:
1.De 51 de ori mai mare decât bugetul Institutului Cultural Român – sursa.
2.Egală cu suma totală distribuită de la bugetul de stat pentru Ministerul Culturii, Ministerul Mediului Apelor și Pădurilor, Ministerul Tineretului și Sportului și Agenției Naționale de Integritate – aceeași sursă.
3. Mai mare decât suma pe care a cheltuit-o statul român în anul 2014 pentru cercetare, domeniu unde activează 43 000 salariați – sursa.
4.De aproape 7 ori mai mult decât suma cheltuită de la bugetul de stat în anul 2014 pentru salarizarea preoților tuturor cultelor (doar în cadrul BOR activează peste 14 000 de preoți și diaconi) – sursa.
5. Cel mai mare buget alocat serviciilor secrete din țările NATO, ca pondere în cheltuielile publice (sursa, de atunci a crescut)
Clar, SRI este o prioritate națională. Securitatea Statului este mai presus de reforma statului.
- Ministerul Finantelor: Precizări referitoare la sumele prevăzute în proiectul de buget 2016 pentru culte religioase
În urma materialelor de presă apărute după publicarea proiectului de buget pentru anul 2016, Ministerul Finanțelor Publice face următoarele precizări:
1. Proiectul de buget pentru anul viitor prevede o creștere a salariilor acordate personalului clerical și neclerical.
În cazul personalului clerical, contribuția statului la salarizarea personalului de cult CREȘTE de la 278,3 milioane lei anul acesta la peste 315,1 milioane lei în anul 2016. În cazul personalului neclerical, contribuția statului prin sume defalcate din taxa pe valoarea adaugată pentru salarizarea personalului neclerical a crescut cu 54,9% față de anul 2015, de la 188,9 milioane lei la 292,7 milioane lei în anul 2016.
2. Proiectul de buget pentru anul viitor prevede o creștere a contribuției statului, pentru sprijinirea așezămintelor religioase românești din afara granițelor, de la 12,8 milioane lei anul acesta la 13 milioane lei în anul 2016.
3. Anul viitor păstrează în buget suma de 1,3 milioane lei alocată în scopul finanțării Schitului românesc Prodromu de la Muntele Athos.
Sumele suplimentare prevăzute în bugetul 2016 pentru culte religioase, de aproximativ 150 milioane de lei au fost prevăzute, ținând cont de actele normative aprobate în 2015 referitoare la creșterile salariale în acest sector. Suma suplimentară este comparabilă cu suma alocată în anul 2015 pentru construcții și reparații.
***
- Stiripesurse (4 decembrie): Şeful FMI Europa îi bagă în şedinţă pe Iohannis, Cioloş şi Isărescu
Directorul Departamentului European al Fondului Monetar Internaţional, Poul Thomsen, se va afla vineri la Bucureşti ca parte a vizitelor sale regulate în ţările din regiune, a anunţat reprezentantul rezident al FMI pentru România şi Bulgaria, Guillermo Tolosa.
Poul Thomsen are programate întâlniri cu preşedintele Klaus Iohannis, premierul Dacian Cioloş, guvernatorul BNR, Mugur Isărescu, dar şi cu alţi oficiali români pentru a discuta evoluţiile economice, perspectivele şi politicile ce urmează să fie adoptate în România.
Potrivit Agerpres, danezul Poul Thomsen a fost negociatorul-şef al FMI în relaţia cu România în perioada 1996-1998.
- Antena 3 (3 decembrie): Subiectiv. Iohannis se întâlneşte cu omul care ne-a distrus economia
Preşedintele Klaus Iohannis va avea vineri, de la ora 10.00, o întâlnire cu directorul Fondului Monetar Internaţional pentru Europa, Poul Mathias Thomsen, potrivit Administraţiei Prezidenţiale, aceasta fiind prima întrevedere dintre oficialul FMI şi şeful statului.
Discuţiile au loc în contextul în care fostul Guvern condus de Victor Ponta intenţiona să solicite un nou Acord cu Fondul Monetar Internaţional, însă vizita delegaţiei FMI din luna octombrie a fost marcată de incertitudine cu privire la şansele unui astfel de demers.
Poul Thomsen, negociatorul FMI pentru România în perioada 1996-1998, a revenit la Bucureşti, el făcând parte din delegaţia directorului general al FMI, Christine Lagarde.
Thomsen, de origine daneză, a fost unul dintre autorii celui mai dur program de reformă economică impus României de FMI şi Banca Mondială în acea perioadă.
Atunci cursul valutar a crescut peste noapte de la 4.000 lei/USD până la 10.000 lei/USD pentru a se stabiliza ulterior la 7.000-8.000 lei/USD; guvernul Ciorbea a fost să înceapă procesul de închidere a minelor, care a costat peste 1 miliard de dolari, s-au întocmit celebrele liste de întreprinderi de stat care trebuiau închise şi a început procesul de “spargere” a coloşilor de stat din transportul feroviar sau energie; preţul la benzină a sărit în aer, la fel ca şi preţurile la câteva produse de bază.
Toate aceste lucruri au dus la o creştere a inflaţiei în 1997 la 300% (n.red. – pe tot anul, inflaţia a fost de 154%, dar în anumite luni a urcat şi la o rată anuală de 300%), dobânzile bancare au sărit în aer la 150-200% la lei, iar valuta a dispărut. În 1998-1999 România a fost la un pas să intre în încetare de plăţi, o idee care fusese sugerată chiar de FMI.
Directorul FMI pentru Europa, Poul Thomsen, şi-a exprimat vineri îngrijorarea faţă de relaxarea fiscală din 2015, în cadrul întâlnirii cu liberalul Cătălin Predoiu, precizând că România trebuie să facă reformele structurale pentru a evita măsuri dure, susţin liberalii printr-un comunicat de presă, potrivit Mediafax.
Prim-vicepreşedintele PNL Cătălin Predoiu, mandatat de co-preşedinţii PNL, a avut vineri o întrevedere cu directorul FMI pentru Europa, Poul Thomsen. Potrivit sursei citate, reprezentantul FMI a apreciat progresele economice ale României din ultimii 25 de ani, dar, în acelaşi timp, şi-a manifestat îngrijorarea pentru politica de relaxare fiscală.
“Oficialul a precizat că acesta este un pas înapoi faţă de o politică prudentă la nivel fiscal, pe care România l-a făcut în 2015. România ar trebui să folosească aceşti ani buni pentru a-şi adânci reformele structurale şi pentru a se consolida fiscal pentru eventualitatea unor ani mai puţin buni din punct de vedere economic, astfel încât să nu fie nevoită să ia măsuri mai dure în ani economici dificili care pot apărea în viitor, a apreciat Poul Thomsen”, se arată în comunicatul de presă al PNL.
Prim-vicepreşedintele PNL, Cătălin Predoiu, a precizat că în programul de guvernare al partidului este prevăzută o politică fiscală bazată pe macroechilibre bugetare şi pe prevalenţa reformelor structurale – companii de stat, sectorul energetic, infrastructură, antreprenoriat – astfel încât să se poată crea premisele creşterii economice în viitor.
- Wall Street: Iohannis a discutat cu seful FMI pe Europa despre “perspectivele pozitive” ale economiei romanesti
Presedintele Klaus Iohannis a avut, vineri, o intalnire cu Directorul Departamentului European al FMI, Poul Mathias Thomsen, in cadrul intrevederii fiind discutate “perspectivele pozitive” ale economiei Romaniei, dar si necesitatea continuarii reformelor economice, potrivit Presedintiei, scrie Mediafax.
“In cadrul intrevederii, au fost discutate perspectivele pozitive ale economiei Romaniei, dar si unele evolutii de la nivel european. De asemenea, a fost evidentiata necesitatea continuarii reformelor economice, in special in privinta guvernantei corporatiste si a calitatii actului administrativ, intr-un context de predictibilitate fiscal-bugetara si financiara“, se arata intr-un comunicat al Administratiei Prezidentiale.
Mai mult, potrivit aceleiasi surse, intrevederea a reprezentat si un bun prilej pentru a reafirma importanta consolidarii increderii in politicile guvernului din partea mediului economic si a partenerilor externi.
Directorul FMI pentru Europa s-a intalnit cu presedintele Klaus Iohannis in cadrul unei vizite in tarile din regiune. Comunicatul Administratiei Prezidentiale nu face nicio referire la discutiile care au avut loc in luna octombrie intre Guvern si misiunea FMI in Romania in vederea incheierii unui nou Acord.
Directorul Fondului Monetar International pentru Europa, Poul Mathias Thomsen, se va intalni vineri si cu premierul Dacian Ciolos, dar si cu guvernatorul BNR, Mugur Isarescu, pentru a discuta despre evolutiile si perspectivele economice si politicile viitoare.
- Economica.net: Scad şansele ca legea dării în plată să fie promulgată
Nici Iohannis, nici Ciorbea nu au depus nicio sesizare de neconstituţionalitate la legea dării în plată. Preşedintele mai are la dispoziţie încă 20 de zile pentru promulgarea acestei legi, dar vizita reprezentantului FMI pentru Europa a avut după toate probabilităţile un scop precis.
Astăzi la ora 14.00 a expirat termenul legal de depunere a sesizării de neconstituţionalitate a legii dării în plată (5 zile de la data votului în plenul parlamentului). Teoretic, legea îşi urmează cursul şi va pleca din Parlament către Preşedinţie urmând ca în termen de 20 de zile să fie promulgată de către Klaus Iohannis sau să fie trimisă spre reexaminare în parlament.
Cu toate acestea, şansele ca legea “casă contra credit” să fie promulgată au scăzut considerabil odată cu vizita directorului Fondului Monetar Internaţional pentru Europa, Poul Mathias Thomsen în România care se întâlneşte astăzi cu preşedintele, primul ministru Dacian Cioloş, dar şi cu guvernatorul BNR, Mugur Isărescu, pentru a discuta despre evoluţiile şi perspectivele economice şi politicile viitoare.
[…]
- Digi 24: Patriarhul Daniel: Suntem de acord să impoziteze veniturile, dar să și renunțăm la salarii de la stat, dacă ni se dau înapoi proprietățile luate abuziv
Surpriză în bugetul pe 2016. Catedrala Mântuirii Neamului nu va primi niciun ban de la buget. Asta în condiţiile în care Biserica a primit în ultimii ani milioane de euro pentru construirea acestui lăcaş de cult.
Guvernul nu a alocat, în proiectul de buget pe 2016, fonduri pentru lăcaşurile de cult. Asta înseamnă că nu vor mai fi daţi bani de la buget nici pentru Catedrala Mântuirii Neamului. Decizia nu este însă pe placul reprezentanţilor Bisericii Ortodoxe Române, care speră ca lucrurile să se schimbe în Parlament.
Vasile Bănescu, purtător de cuvânt al Patriarhiei Române: Vorbim despre un proiect, un proiect nu înseamnă o lege finală. Este o veste care nu ne poate bucura, dar considerăm că construcţiile începute, inclusiv proiectul Catedralei naţionale va putea fi continuat, întrucât conform legii Catedralei din 2005, fondurile alocate pentru această importantă construcţie nu provin doar din partea statului, în primul rând sunt fonduri alocate de Biserică, alocate prin donaţiile credincioşilor şi în ultimul rând din partea instituţiilor statului. Proiectele aflate în derulare în acest moment în cadrul Patriarhiei Române nu vor fi stopate, cel mult procesul de edificare al lor va fi unul evident afectat, dar în niciun caz stopat.
De altfel, stoparea finanţării bisericilor din bani publici a fost una dintre solicitările protestatarilor care au ieşit în stradă în urmă cu o lună. Ei au mai cerut şi impozitarea averilor bisericeşti. Asta în condiţiile în care Biserica Ortodoxă Română deţine aproape 80.000 de hectare de teren agricol şi păduri, dar şi numeroase restaurante, hoteluri, ferme şi fabrici. Patriarhul Daniel spune că este de acord cu aceste solicitări, însă pune o condiţie.
Patriarhul Daniel: Suntem de acord nu numai să impoziteze veniturile, ci să și renunțăm la salarii de la stat, dacă ni se dă înapoi ceea ce în mod abuziv ne-a luat statul ca proprietăți. Noi nu avem nevoie să stăm cu mâna întinsă la stat tot timpul, dar statul să dea înapoi ceea ce a luat și cu tot echilibrul acesta nu mai avem nevoie de salarii de la stat și altele.
Până în prezent, Guvernul a fost generos cu bisericile. Doar în ultimii doi ani, peste 325 de milioane de lei de la buget au intrat în vistieria Bisericii.
Alocările de la buget pentru biserici
2014 148 mil. lei
2015 177 mil. lei
2016 0 lei
Lovitură dură pentru Patriarh. Guvernul Dacian Cioloş NU mai dă bani la biserici.
Guvernul condus de Dacian Cioloş a decis să reducă la zero bugetul pentru biserici în 2016.
După ce anul acesta, Patriarhia a primit peste 177 de milioane de lei pentru construcţia Catedralei Mântuirii Neamului, în proiecţia pentru 2016 a guvernului Cioloş bugetul SGG pentru Culte a fost tăiat total.
Decizia Guvernului vine ca urmare a unei discuţii avute săptămâna trecută de premierul Cioloş cu Patriarhul Daniel.
Potrivit proiectului de buget de pe site-ul Ministerului de Finanţe, banii care ar fi trebuit să fie alocaţi pentru construcţia sau modernizarea lăcaşurilor de cult au fost tăiaţi.
Au rămas valabile în continuare doar sumele pentru salariile personalului clerical din cadrul Secretariatului de Stat pentru Culte.
În schimb, Executivul a decis să nu mai acorde finanţări pentru modernizarea lăcaşurilor de cult, după ce execuţia preliminară pe 2015 a conţinut 177 de milioane de lei, iar în 2014 au fost 148 de milioane lei.
Bugetul Secretariatului de Stat pentru Culte pentru 2016, pregătit de Guvernul Cioloș, nu prevede niciun ban la capitolul cheltuieli pentru construcția, renovarea și conservarea lăcașurilor de cult. Patriarhul Daniel reacționează, afirmând că Biserica n-ar mai avea nevoie de banii de la stat dacă va primi înapoi banii şi proprietăţile luate cu titlu de donaţie.
“Suntem de acord nu numai să impoziteze veniturile, ci să și renunțăm la salariile de la stat, dacă ni se dă înapoi ceea ce în mod abuziv a luat statul ca proprietăți. Noi nu avem nevoie să stăm cu mâna întinsă la stat tot timpul, dar statul să ne dea înapoi ceea ce a luat ca fiind donații date bisericii în mod liber. Și atunci când se face echilibrul acesta, nu mai avem nevoie de salarii de la stat și nici de celelalte”, a declarat Patriarhul Daniel.
Reacţia Patriarhului Daniel vine după ce guvernul nu a mai alocat bani pentru lăcaşele de cult în bugetul pentru anul viitor.
Dupa incendiul din Colectiv si dupa reactia controversata a Bisericii, in mediile de socializare, cele care au deteminat masiv iesirea oamenilor in strada si daramarea Guvernului Ponta, s-a vehiculat un puternic curent anti BOR si anti Patriarh. Tot aceasta miscare a condus si la instalarea Guvernului Ciolos.
Despre actualul guvern au aparut numeroase informatii in presa ca este unul impus “de afara”, ca este o pepiniera a politicii globale a magnatului George Soros, unul dintre mentorii Ocultei Mondiale. “Va veti da seama ca este o miscare a Ocultei atunci cand veti vedea ca printre principalele masuri sunt si cele anti Biserica, anti-crestine”, spuneau atunci mai multe voci din rândul preotilor si calugarilor.
Iata ca acum, conform informatiilor obtinute de Antena 3 si difuzate in aceasta dimineata, Guvernul Dacian Ciolos, construind bugetul pentru 2016 a alocat zero fonduri pentru culte, pentru biserici. Pe de alta parte, in 23 septembrie 2015, cand inca mai era Guvernul Ponta, in noul Cod Fiscal s-a prevazut neimpozitarea veniturilor realizate de Biserica, ca si neimpozitarea salariilor preotilor, urmand ca Biserica sa se administreze si cu acesti bani, ramanand in continuare ca salariile sa fie date de la stat, asa cum a fost de pe vremea secularizarii lui Cuza.
La acea vreme, Biserica, singura institutie rentabila, cu pamanturi agricole, vii, proprietati manastiresti a fost de acord sa cedeze o parte din acestea “secularizandu-le” pentru stat, iar statul, in schimb, sa aloce bani pentru culte si pentru salariile preotilor. Ca atare, salariile preotilor de azi, ca si alte venituri de la Buget datorate Bisericii nu sunt “din aer” si nici n-ar trebui sa fie de la contribuabili, ci in schimbul acelor proprietati imobiliare secularizate de Cuza, adica pe termen indefinit, “intotdeauna”.
Guvernul Ciolos este cel care “rupe” acest contract, ne mai dând bani la cultele religioase, practic, confiscand acele terenuri, proprietati etc. secularizate prin actul lui Cuza. Ciolos le nationalizeaza. Daca nu ar mai fi vrut sa dea banii de la Buget ar fi trebuit ca sa restituie acele proprietati Bisericii, intrerupand astfel “secularizarea”. Explicatia pe larg aici.
Referitor la aceasta situatie, Patriarhul Daniel a avut o prima reactie care poate fi citita aici.
***
- Activenews: Bugetul pe 2016: Mai mulți bani la SRI, SIE și Ministere de forță. Tăieri la protecția socială și transporturi
- Profit.ro: Toate ministerele, cu excepția Muncii, primesc mai mulți bani decât le pregătise Ponta
Toate ministerele vor primi de la actualul Guvern, din bugetul de stat, fonduri mai mari pentru cheltuielile de anul viitor comparativ cu alocările pregătite de fostul Guvern Ponta, înainte de a-și depune mandatul, potrivit datelor prezentate de MFP și cele dintr-un document obținut la acea vreme de Profit.ro, singura instituție care va primi ușor mai puțin decât ceea ce îi fusese rezervat de către fostul Cabinet fiind Ministerul Muncii.
Pentru Președinție este propus un buget de 56,3 milioane lei, peste cele 54,3 milioane lei pregătite de Guvernul Ponta pentru anul viitor (în condițiile în care Administrația Prezidențială a avut un buget inițial pentru acest an de 28,2 milioane lei, dar care a fost majorat pe parcurs prin două rectificări bugetare, ajungând astfel la o execuție bugetară preliminată de 40,4 milioane lei), pentru Senat – 129,4 milioane lei (123 milioane lei în proiectul Guvernului Ponta, buget inițial pentru acest an de 104,1 milioane lei și execuție preliminată de 109,9 milioane lei), pentru Camera Deputaților – 295,7 milioane lei (244,3 milioane lei propus de Guvernul Ponta, buget inițial de 224 milioane lei și execuție preliminată de 232,2 milioane lei).
Bugete în creștere inclusiv față de proiectul Guvernului Ponta sunt pregătite și pentru Curtea Constituțională – 20 milioane lei (16,6 milioane lei Guvernul Ponta, buget inițial de 14,8 milioane lei și execuție preliminată de 16,5 milioane lei), Înalta Curte de Casație și Justiție – 93,1 milioane lei (85,6 milioane lei Guvernul Ponta, buget inițial de 71,5 milioane lei și execuție preliminată de 91,4 milioane lei), Ministerul Apărării – 10,3 miliarde lei, 1,39% din PIB (9,1 miliarde lei Guvernul Ponta, buget inițial de 6,2 miliarde lei și execuție preliminată de 6,9 miliarde lei), Ministerul Afacerilor Externe – 725,1 milioane lei (690,8 milioane lei Guvernul Ponta, buget inițial de 634,3 milioane lei și execuție preliminată de 846,3 milioane lei), Ministerul Justiției – 3,1 miliarde lei, 0,42% din PIB (2,9 miliarde lei Guvernul Ponta, buget inițial de 2,69 miliarde lei și execuție preliminată de 3,3 miliarde lei), Ministerul Agriculturii – 5,3 miliarde lei, 0,72% din PIB (5,27 miliarde lei Guvernul Ponta, buget inițial de 5,1 miliarde lei și execuție preliminată de 5,2 miliarde lei), Ministerul Dezvoltării și Administrației – 5,435 miliarde lei (5,415 miliarde lei Guvernul Ponta, buget inițial de 4,7 miliarde lei și execuție preliminată de 6,8 miliarde lei).
Alocații mai mari comparativ cu cele pregătite de Guvernul Ponta înainte de a-și depune mandatul vor avea și Ministerul de Interne – 10,9 miliarde lei, 1,46% din PIB (10,4 miliarde lei Guvernul Ponta, buget inițial de 8 miliarde lei și execuție preliminată de 9 miliarde lei), Ministerul Tineretului și Sportului – 329,5 milioane lei (322,3 milioane lei Guvernul Ponta, buget inițial de 323,6 milioane lei și execuție preliminată de 358,6 milioane lei), Ministerul Sănătății – 6,391 miliarde lei, 0,86% din PIB (6,345 miliarde lei Guvernul Ponta, buget inițial de 5,5 miliarde lei și execuție preliminată de 5,7 miliarde lei), Ministerul Educației – 6,6 miliarde lei, 0,89% din PIB (6,3 miliarde lei Guvernul Ponta, buget inițial de 5,6 miliarde lei și execuție preliminată de 5,9 miliarde lei), Ministerul Culturii – 757,2 milioane lei (554,4 milioane lei Guvernul Ponta, buget inițial de 570,8 milioane lei și execuție preliminată de 585,9 milioane lei), Ministerul Public – 934 milioane lei (860 milioane lei Guvernul Ponta, buget inițial de 707,8 milioane lei și execuție preliminată puțin peste un miliard lei), Ministerul Economiei – 539,3 milioane lei (341,9 milioane lei Guvernul Ponta, buget inițial de 326,8 milioane lei și execuție preliminată de 527,2 milioane lei), Ministerul Fondurilor Europene – 3,179 miliarde lei, 0,43% din PIB (3,174 miliarde lei Guvernul Ponta, buget inițial de 1,7 miliarde lei și execuție preliminată de 4,4 miliarde lei).
Ministerul Transporturilor scapă de tăierea drastică pregătită de Ponta
Ministerul Transporturilor, pentru care Guvernul Ponta pregătise o tăiere drastică de buget, la 7,7 miliarde lei, inflamând spiritele în instituție, va primi de la Guvernul Cioloș 11,8 miliarde lei, 1,59% din PIB (buget inițial de 14,8 miliarde lei și execuție bugetară preliminată de 12,8 miliarde lei), mai mulți bani urmând să primească și Ministerul Mediului – 704,1 milioane lei (569,2 milioane lei Guvernul Ponta, buget inițial de 2,7 miliarde lei și execuție preliminată de circa două miliarde lei), precum și Ministerul pentru Societatea Informațională – 425,5 milioane lei (135 milioane lei Guvernul Ponta, buget inițial de 492,8 milioane lei și execuție preliminată de 185,5 milioane lei).
Bugete mai mari comparativ cu cele calculate de Guvernul Ponta sunt rezervate și pentru Agenția Națională de Integritate – 34,4 milioane lei (25,5 milioane lei Guvernul Ponta, (buget inițial de 37,8 milioane lei și execuție preliminată de 35,8 milioane lei), Consiliul Superior al Magistraturii – 102,9 milioane lei (96,4 milioane lei Guvernul Ponta, bugetul inițial de 80,8 milioane lei și execuție preliminată de 94,1 milioane lei), Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor – 10,7 milioane lei (9,8 milioane lei Guvernul Ponta, buget inițial de 16,7 milioane lei și execuție preliminată de 14,1 milioane lei).
Serviciile de informații sunt răsfățate și de Guvernul Cioloș
Beneficiare ale unor bugete mai mari comparat inclusiv cu bugetele oricum în creștere pregătite pentru acestea de Guvernul Ponta sunt și serviciile de informații, respectiv Serviciul Român de Informații – 1,84 miliarde lei (1,78 miliarde lei Guvernul Ponta, (buget inițial de 1,38 miliarde lei și execuție preliminată de 1,54 miliarde lei), Serviciul de Informații Externe – 269,9 milioane lei (260,5 milioane lei Guvernul Ponta, buget inițial de 222,3 milioane lei și execuție preliminată de 252,9 milioane lei), Serviciul de Telecomunicații Speciale – 273,4 milioane lei (261,4 milioane lei Guvernul Ponta, buget inițial de 250 milioane lei și execuție preliminată de 436,2 milioane lei) și Serviciul de Protecție și Pază – 163,7 milioane lei (156,2 milioane lei Guvernul Ponta, buget inițial de 148,7 milioane lei și execuție preliminată de 168,9 milioane lei).
Mai puțini bani de la bugetul de stat comparativ cu ceea ce pregătise Guvernul Ponta înainte de a-și depune mandatul va primi doar Ministerul Muncii – 33,1 miliarde lei, 4,44% din PIB (33,6 miliarde lei Guvernul Ponta, buget inițial de 36,7 miliarde lei și execuție preliminată de 36,9 miliarde lei).
Noul Minister pentru Consultare Publică și Dialog Civic va avea un buget de 9 milioane lei.
Guvernul îngheață, deocamdată, salariul minim pe economie la 1.050 de lei, deși vechiul executiv promisese majorarea acestuia la 1.200 de lei de la 1 ianuarie 2016.
“Vom analiza impactul pe care l-ar avea creșterea salariului minim pe economie și, eventual, vom recomanda ce creșteri pot avea loc. De la 1 ianuarie nu crește, pentru că nu avem cum să facem această estimare asupra economiei și degeaba spunem noi că vrem să stimulăm economia cu un pachet atât de generos fiscal și pe care am făcut un efort foarte mare să îl includem în buget, dacă luăm o măsură care să distrugă mediul de afaceri. Nu putem să facem această majorare peste noapte, pentru că această măsură poate afecta semnificativ competitivitatea României”, a declarat vineri ministrul Finanțelor Publice, Anca Dragu.
Aceasta a precizat că analiza privind impactul este în curs, dar măsura trebuie analizat în special pe zona privată, pentru că în sectorul bugetar nu mai sunt salarii sub salariul minim, având în vedere majorările aprobate în acest an pentru diverse categorii, cum ar fi salariații din Sănătate, Educație, Administrație locală, dar și majorarea cu 10% pentru toți bugetarii decisă pe final de an.
În plus, ministrul susține că o astfel de măsură poate determina migrări de personal din zona albă, fiscalizată, în zona gri sau neagră.
Guvernul Ponta avea prevăzută, în programul de guvernare, majorarea salariului minim pe economie la 1.200 de lei de la 1 ianuarie 2016, iar fostul premier promisese, pe finalul mandatului, creșteri suplimentare la 1.300 de lei de la jumătatea anului 2016 și la 1.400 de lei de la 1 ianuarie 2017.
Io zic așa:
1. Să-i plătim pe membrii guvernului cu salariul minim pe economie. Ca să-i ajutăm să înțeleagă noțiunea de competitivitate.
2. Să reamintim guvernului României că din 1999 și-a asumat, de bunăvoie și nesilit de nimeni, obligația prevăzută în art. 4, alin. 1, pct. 1 din Carta Socială Europeană revizuită: „să recunoască dreptul lucrătorilor la o salarizare suficientă, care să le asigure acestora, precum și familiilor acestora, un nivel de trai decent”. Să reamintim membrilor aceluiași guvern că refuzul de a respecta o obligație legală se cheamă abuz în serviciu.
3. Să le spunem tuturor demnitarilor care continuă să respecte strategia de dezvoltare a României bazată pe forță de muncă ieftină că sunt niște ticăloși care mențin România în subdezvoltare, care fac ca piața internă să fie extrem de fragilă și care afectează negativ viața a milioane de cetățeni români. Pe cale de consecință, să invităm toate aceste mărimi să se ducă […]
Nota noastra:
Taierea bugetului pentru modernizarea lacasurilor de cult a fost precedata de o stire oportun lansata, potrivit careia Curtea de Conturi ar fi descoperit “nereguli” in gestiunea fondurilor dedicate Anului Brancoveanu: Curtea de Conturi a descoperit nereguli legate de platile facute de Patriarhie pentru manifestarile din cadrul “Anului Brancoveanu”. Cum ar veni, cultele, mai exact Patriarhia, “fura”, de fapt, fondurile de la buget atunci cand ii sunt alocate – cam asta este sensul propagandistic al programarii acestei stiri cu putin inainte de cea legata de buget.
La aceasta, Patriarhul a raspuns, de asemenea, imediat, demontand manipularea (reactie nepreluata insa de aproape nimeni in mass-media, pana acum, sau ascunsa, cel putin, sub un alt titlu, precum la Hotnews, de unde si citam):
Intrebat de jurnalisti cum comenteaza informatia potrivit careia inspectorii de la Curtea de Conturi au descoperit nereguli la Patriarhia Romana, Patriarhul Daniel a precizat ca acele probleme au fost la Secretariatul de Stat pentru Culte si nu la Patriarhia Romana, probleme care insa au fost remediate: “V-ati uitat cand a fost publicata? In 27 februarie. Intre timp, cei cu auditul, ca nu au venit la noi la Patriarhie, ca ei verifica doar banii statului, la Secretariatul de Stat pentru Culte, si s-au remediat toate problemele existente si s-a cerut o mai mare precizie in legislatie, pentru ca legislatia este uneori ambigua si nu stii daca un ban poate fi folosit doar cu o singura destinatie sau cu destinatie similara. Si atunci acestea au fost remediate in luna martie si de aceea noi am cerut Secretariatului de Stat pentru Culte sa clarifice problema”.
Pentru a fi clare lucrurile, este vorba despre fondurile destinate lacasurilor de cult, NU despre salariile preotilor. La nivelul bugetului Guvernului, suma este relativ neinsemnata. Cu 177 milioane de lei nu repari nici sanatatea, nu imbunatatesti nici educatia, eventual achizitionezi niste tehnologii de interceptat in plus pentru SRI.
Prin urmare, nu nevoia obiectiva de fonduri explica aceasta decizie a guvernului Ciolos, ci o necesitate de tip PR pentru a maguli gloata Colectiva care a urlat “vrem spitale, nu catedrale”, precum si o cautionare si incorporare in agenda guvernamentala a uneia din revendicarile organizatiilor ASUR/ACCEPT si altele – taierea finantarii cultelor. Sa nu uitam ca, de curand, Remus Cernea a avut un proiect de lege exact in acest sens. Urmeaza, probabil, si taxarea acestora.
In aceasta operatiune guvernul Ciolos are sprijinul total al mass-media. Pana si trusturile care mimeaza sau au atitudini mai critice fata de “guvernul tehnocrat” sustin fervent aceasta agenda anticlericala. Asta pentru ca exista un evident consens, ba chiar unanimitate anti-BOR in intregul sistemului de propaganda al Puterii reale, iar aici nu exista opozitie sau alternativa.
Patriarhul Daniel a reactionat deja, prompt, demn si corect, afirmand ca Biserica nici macar nu ar mai cere fonduri de salarii, daca i s-ar dona inapoi proprietatile confiscate de la Cuza incoace. Atitudinea ferma si asertiva a Patriarhului, legitima pe fond, va fi, insa, puternic distorsionata de sistemul de propaganda si oamenii de la Patriarhie trebuie sa constientizeze acest lucru. E tot o lectie post-Colectiv, insa raportata la pozitia si influenta Patriarhiei in situatii de criza si maniera in care sunt gestionate astfel de subiecte.
In fine, mai exista un alt motiv al deciziei de taiere a fondurilor pentru lacase. Unul cu efect imediat. Este, practic, o diversiune, pentru ca muta atentia agendei mediatice pe acest subiect care va isca controverse, va reactiva resentimentele si furia colectivilor anticlericali si a celor din redactii, va oculta celelalte mizerii care ni se pregatesc – una din ele legata tocmai de sistemul sanitar.
Cu totul semnificative sunt si celelalte decizii luate pentru bugetul pe anul 2016: cresterea si mai mare a bugetelor pentru serviciile secrete, scaderea de la Munca si amanarea salariului minim. Ultima decizie a fost luata pentru a nu… “distruge” mediul de afaceri si pentru a pastra, chipurile, “competitivitatea” Romaniei. Cu alte cuvinte, ni se arata ca suntem competitivi si avem mediu de afaceri doar in masura in care forta de munca e platita cu salarii de mizerie.
Mesajul explicit care ne este transmis prin “bugetul 2016” asa cum a fost transmis presei de guvernul Ciolos este: avem nevoie de un stat laic si politienesc care sa pastreze forta de munca in mizerie pentru beneficiul mediului de afaceri.
LATER EDIT:
Maniera in care televiziunile amplifica la modul isteric stirea referitoare la taierea fondurilor pentru lacasuri (buget care oricum avea un caracter mai special, nu era printre cele pre-stabilite de pe un an pe altul) arata ca exista un cert interes in fabricarea unei stari de spirit anticlericale contagioase, care sa inhibe opinia publica majoritara.
Cu riscul de a ne repeta, este solutia cea mai comoda pentru guvernul tehnocrat de a arunca o bomba artizanala (ca tot sunt la moda) care sa inflameze spiritele, sa activeze activismul de propaganda si sa creeze “cauze” false de militat, care sa ecraneze ce are de facut. Pe langa neglijarea Muncii, un alt minister, cel al Mediului, a fost drastic diminuat, aflam. Toate aceste politici bugetare arata cat de antisocial va fi acest guvern.
Cat priveste tinerii frumosi si liberi, ei trebuie transformati in papagali care sa repete lozincile livrate de sistemul de propaganda. Cauza lor trebuie sa fie jos Biserica. Aici sa se reduca problemele Romaniei.
- Patriarhul Daniel la inceputul anului scolar: TINERII SUNT DEBUSOLATI, FARA MOTIVATIE DE A INVATA, FARA IDEAL, AVAND DESEORI CA UNICA PREOCUPARE NAVIGAREA PE INTERNET, DEVENIND MANIPULABILI/ Impotriva propagandei seculariste: FINANTAREA PUBLICA A CULTELOR este regula, nu exceptia in Europa/ O NOUA CANTINA SOCIALA A BISERICII IN BUCURESTI
- “Ce ne facem în cazul unei calamităţi cu 2000 de victime?” DIVERSIUNEA “SPITALE, NU CATEDRALE”, LANSATA PENTRU A ACOPERI URMELE UNEI CRIME SOCIALE
- CU CINISMUL DE HIENE PE MOARTE CALCAND: secularisti, agenti propagandisti ai “luptei anticoruptie” si trusturi media anti-BOR cauta sa MANIPULEZE si sa CONFISTE emotia publica starnita de INCENDIUL TRAGIC din clubul COLECTIV
- REMUS CERNEA vrea sa TAIE finantarea CATEDRALEI NEAMULUI si sa implice DNA in acordarea terenului BOR. Cum a raspuns Patriarhia
- FINANTAREA BISERICII SI MILITANISMUL SECULARIST. Replica asociatiilor crestine: “OFENSIVA CONCERTATA IMPOTRIVA TRADITIEI”
- “VREM SPITALE, NU CATEDRALE!” Oare? Ce vor si ce ii mana in lupta nedreapta pe lupii ASUR-isti?
- ASUR vrea sa puna CURTEA DE CONTURI pe BISERICA/ RELIGIE SAU ETICA?/ Scade increderea in BOR?/ PATRIARHUL DANIEL – desfiintat pe motive de campanie electorala
*
- PARTIDUL #COLECTIV SI “REVOLUTIA” NEOLIBERALA catarata fara scrupule pe cadavrele celor arsi. ACELEASI ONG-uri, aceiasi “experti”, aceeasi “societate civila” se pune pe valul protestelor pentru ACEEASI AGENDA: mai multa putere REPUBLICII PROCURORILOR, mai mult PROFIT IN DAUNA SARACIMII si… MAI PUTINA DEMOCRATIE
- PROPAGANDA STATULUI ASISTENTIAL SI A NEMUNCII LA ROMÂNI. Soldatii neoliberalismului vor eliminarea venitului minim garantat
- CUM SA DEVII O COLONIE – PAS CU PAS/ Militarizarea Romaniei: SECURIZAREA VENITURILOR PENTRU ELITE, SALARII DE MIZERIE PENTRU “PLEBE”
- O ROMANIE CU MAI MULTI MUNCITORI SI MAI PUTINI STUDENTI. Ce inseamna pentru unii “GENOCID ECONOMIC”: faptul ca sunt prea multi absolventi de studii superioare si prea putini de SCOLI PROFESIONALE…
*
Articolul se putea numi așa:
“Agenda guvernului tehno-telecomandat, iluminat de focul iadului FMI.”
Daca Biserica ar fi fost unita, atunci o cu totul alta ar fi fost situatia. Au preferat sa o “scalde” si uite unde s-a ajuns. Cand s-a pus problema sa fie sustinut Iulian Capsali atunci cand a candidat au sucit-o ca la Ploiesti. Inchipuiti-va sa fi iesit un candidat cu cateva milioane de voturi, mai mult decat partidele… Cine si in fata cui ar fi stat cu caciula in mana?
http://www.cuvantul-ortodox.ro/2008/11/05/izolare-sau-implicare-parintele-calciu/
http://m.cotidianul.ro/article.php?id=272484
Doamne ajuta!
E trist ceea ce se intampla in tara noastra.
E trist ca multi tineri nu inteleg ca fara Bunul Dumnezeu nu pot si nu vor putea face nimic, niciodata.
Cat despre acest guvern de tehnocrati chiar nu am ce sa zic, sunt profund dezgustat.
E clar ca romanii trebuie sa ramana saraci si supusi.
Ma intreb retoric, cand a devenit acest popor atat de slab si de tampiti?
Dragilor, traim vremuri din Apocalipsa, asta e mai mult decat clar.
Sa fim tari si sa il rugam pe Dumnezeu si pe Maica Preacurata sa nu ne lase.
Doamne ajuta!
Ceea ce am prevazut marea majoritate dintre noi acum 1 an se implineste pas cu pas in ritm rapid: 1) subminarea Bisericii: 2) educatia sexuala 3) radicalizarea politicii externe si a pozitiei fata de Rusia (romanii risca sa devina fi carne de tun pentru Rusia din simpla tradare sau imbecilism al politicienilor); 4) indatorarea tarii 4) secesiunea. Bref: cucerirea deplina a Romaniei, distrugerea identitatii romanesti, transformarea nu doar in sclavi in propria tara, dar si in robotei teleghidati (populatie experimentala in toata regula). Asta a fost agenda, in liniile ei mari si trebuie sa fii orb sa nu o vezi. Iar acum a intrat in linie dreapta.
https://nastase.wordpress.com/2015/12/01/biserica-si-identitatea-nationala/
https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=1525311141128368&id=100009484907272
https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=1525183087807840&id=100009484907272
Uitati titlu in Gandul:
De Moş Nicolae, Cioloş îi face o MARE SURPRIZĂ Patriarhului. Ce scrie în bugetul pentru 2016 la capitolul finanţarea bisericii
Oarecum off topic: azi dimineata, la Radio Trinitas, Neagu Djuvara amintea de numele vechi al Sfantului Nicolae – San Nicoara si totodata de faptul ca in Arges, daca am intele eu bine, exista o biserica cu acest nume, ceea ce, spunea tot domnia sa, il incredinteaza de faptul ca romanii mai inainte de-a fi ortodocsi, au fost catolici. N-ar fi de mirare sa auzim cum bubuie si petarda asta in curand in media, ca tot inghit ei pe nemestecate toate grozaviile. Sau ca Biserica Catolica ofera fonduri generoase Catedralei Neamului.
http://www.napocanews.ro/2015/12/o-parere-pe-facebook-se-iau-banii-de-la-bor-si-se-dau-la-sri-presedintie-si-pentru-astia-care-ne-fac-colonie.html
http://www.hotnews.ro/stiri-esential-20646400-ambasadorul-hans-klemm-sunt-ingrozit-atacurile-teroriste-din-ultimul-timp-avem-nevoie-investitii-servicii-fost-foarte-dezamagit-vad-serghei-nariskin-bucuresti.htm
@ carmen
Biserica Sân-Nicoară este sora mai mică a Bisericii Domnești. Unii cercetători spun că biserica Sân Nicoară a servit drept biserică de curte voievodală după distrugerea celei de la 1200. Asta ar fi fost cam în vremea legendarului Negru-Vodă, identificat tot mai mult cu personajul istoric Thocomerius / Thoctomer (cca 1290-1310), tatăl lui Basarab Întemeietorul.
Se spune că ar fi fost ctitorită chiar de vestita Doamna Clara, mama vitregă a voievodului Vlaicu-Vodă. Aici își avea așezarea, cândva, Episcopia catolică. Turnul înalt, care domină așezarea, era folosit și ca foișor de foc și post de observație, între el și turnul-donjon al Cetății Poienari existând un sistem de comunicare la distanță. De aici, prin intermediul unor făclii aprinse, era semnalizată apropierea dușmanilor către ultimul refugiu al domnilor români, aflat la 25 de kilometri depărtare. În vremurile îndepărtate exista un tunel, care astăzi este accesibil numai până la jumatăte, de acces între acest edificiu și Biserica Domnească, ce trece pe sub drumul ce le desparte, șoseaua de legătura Pitești-Curtea de Argeș-Transfăgărășan.
http://www.turismistoric.ro/2015/08/misterele-ruinelor-bisericii-san-nicoara-de-la-curtea-de-arges/
Pai, noi ne conformam cerintelor, SRI-ul ar avea cel mai mare buget dintre toate tarile NATO:
http://www.flux24.ro/sri-cel-mai-mare-buget-din-tarile-nato/
Klemm asta nu s-ar putea spune ca straluceste prin subtilitate 🙂
Clara, a doua soţie a lui Alexandru-Nicolae voevod, cel care a domnit între anii 1330 şi 1364, ea era din neamul banilor unguri din Severin, conţi de Doboka. Se ştie că pe vremea aceea ţinutul Mehedinţi şi partea de vest a Gorjului aparţineau coroanei ungare. La sfârşitul veacului al XIII-lea aflăm acolo pe un puternic senior transilvan, Ştefan Mikud Kukenus, numit ban de Severin şi primind în apanaj de la rege un întins domeniu, compus din satele Dăbăceşti, Runcu, Bâlta, Brădiceni, Stroeşti, Stolojeni etc. care domeniu fu erijat în comitat ereditar. Ştefan Mikud avu patru fii, pe Ion (Ianoş), Dumitru, Nicolae şi Petru. Ei moşteniră de la tatăl lor domeniul Dăbăceştilor, în părţi egale, purtând cu toţii titlul de conte, iar Ion, cel mai mare din fii, moşteni şi bănia Severinului. Clara era fata acestuia, şi căsătoria ei cu voevodul Ţării Româneşti însemna nu numai o întărire a neamului ei în ţinuturile noastre, cât mai ales un nou mijloc de-al Papei de-a încerca răspândirea catolicismului la noi.
Doamna Clara, fiind bigotă şi în strânse legături cu regele Ungariei şi cu Papa, şi-a petrecut viaţa de Doamnă în Curtea de Argeş, atât în timpul domniei soţului ei Alexandru Voevod, cât şi într-a fiului ei vitreg, viteazul Vodă Vladislav, căutând să convertească pe soţ, pe fiu, pe fratele ei, pe boieri şi tot poporul la adevărata credinţă creştinească, după părerea ei, catolicismul. Cu toate aceste strădanii, cu toate că era înconjurată de preoţi şi de misionari papistaşi, cu toată corespondenţa ce întreţinea cu scaunul papal din Roma, ea nu reuşi să catolicească decât numai una din fetele ei, Ana, care ajunse nevastă de crai, alui Straşimir, Ţarul Bulgariei. Biserica papistaşă din Curtea de Argeş a fost făcută de ea, acea biserică ale căror pitoreşti ruine se mai văd şi astăzi, pe un deal, în mijlocul grădinei publice din acel orăşel de provincie, fostă glorioasă capitală a Ţării Româneşti. Această ruină, acum 120 de ani, a fost luată de un călător englez prin ţările noastre, Mister Clarcke, drept un templu roman, ca dovadă că civilizaţia şi cultura nu sunt numaidecât gemene surori.
Un alt succes trecător al Doamnei Clara fu cel de a influenţa pe fiul ei vitreg, Vladislav I, după ce acesta, în anul 1369, încheiase definitiv pacea cu regele Ungariei, a-l influenţa sau poata a-l sili, să cheme pe un episcop catolic, din Transilvania, în Ţara Românească, pentru a sfinţi aici biserici şi altare, pentru a ierta păcate şi a judeca pricini. Ceea ce dovedeşte de altfel, că numărul catolicilor din ţară era totuşi destul de mare. Papa, la auzul acestei veşti, fu cuprins iar de fiorii nădejdei, scrise lui Vladislav Voevod (1370) pentru a-i mulţumi de buna lui voinţă şi pentru a-l îndemna şi a-l ruga să treacă el însuşi la catolicism, încredinţându-l că astfel va deveni un atlet al lui Christ, care în orice timp şi în orice împrejurare va avea sprijinul Scaunului Papal. Drept răspuns la această epistolă, şi sfătuit fiind de Sfântul Nicodim al Tismanei, care până la moarte a luptat împotriva tendinţelor eretice ale Clarei, Vladislav înfiinţă la Severin, adecă la chiar marginea ţărilor catolice, o a doua Mitropolie română ortodoxă. Papa o fi muşcat din buze, iar ce a făcut Doamna Clara, istoria nu ne spune.
http://jurnalul.ro/special-jurnalul/trecute-vieti-de-doamne-si-domnite-primele-doamne-ale-munteniei-si-ale-moldovei-571336.html
@ carmen:
E si in postare.
@ admin: am observat ceva mai tarziu.
@ M: multumesc pentru lamuriri, dl.Djuvara a promis ca vor aparea intr-o carte toate teoriile domniei sale precum si disputele avute pe teme aceasta (probabil cele de acum cativa ani cand a facut destule valuri cu originea neortodoxa a voievozilor romani). In contextul destul de tensionat de azi, numai asta ne mai lipsea.
http://www.kishiniov.eu/ro/biserica-ar-trebui-sa-renunte-la-ochiul-dracului/#more-831
@carmen:
Pai, trebuie, daca-i ordin pe unitate… Gasim si justificari.
http://www.bzi.ro/cine-opreste-bomba-cu-ceas-530453
Ehe, si razgandeala asta-i cu bataie lunga… cata vreme leafa minima nu a mai crescut dar clerul e coplesit de recunostinta pt rolul in societate… mai devreme moise guran mai avea putin si tragea concluzia vizavi de rapiditatea lucrarilor la Catedrala, ca ar trebui ca Biserica sa se ocupe si de autostrazi… http://www.europafm.ro/finantarea-bisericilor/