IPS Andrei Andreicut implicat in ACTE DE ECUMENISM CARE CONTRAZIC FLAGRANT CANOANELE. “Declaratia de la Bistrita” sau actul de colaborare si “conlucrare frateasca” semnat de CONFESIUNILE DIN TRANSILVANIA si BOR

25-08-2013 2 minute Sublinieri

Episcopi şi preoţi, reprezentanţi a şase biserici istorice din Transilvania, au semnat, duminică, la Bistriţa, o “declaraţie de colaborare şi conlucrare ecumenică, frăţească”, după o rugăciune ecumenică organizată la aniversarea a 450 de ani de la sfinţirea Bisericii Evanghelice din Bistriţa.

Reprezentanţii bisericilor istorice din Transilvania – Evanghelică Confesiunea Augustană, Ortodoxă, Greco-Catolică, Romano-Catolică, Evanghelică-Lutherană şi Reformată – au participat, duminică, la o slujbă ecumenică în Biserica Evanghelică Bistriţa, unde s-au aflat peste o mie de oameni.

Evenimentul a început prin procesiuni ale cultelor religioase, în frunte cu reprezentanţii acestora, către Biserica Evanghelică, după care înalţii prelaţi s-au întâlnit în faţa lăcaşului de cult, unde au fost aşteptaţi de primarul Bistriţei, Ovidiu Creţu, şi au intrat împreună în biserică.

Părintele paroh al Bisericii Evanghelice Bistriţa, Johann Dieter Krauss, a spus că este o zi memorabilă şi că simte “biserica înălţată la rang de catedrală ecumenică”.

Fiecare dintre invitaţi a rostit un cuvânt de învăţătură, iar la final au spus împreună “Tatăl Nostru” în limbile română, germană şi maghiară. Între momentele de rugăciune ale înalţilor prelaţi au cântat fanfara “Werkolkkapelle Neumarkt” din Germania şi coruri ale bisericilor.

“Arătăm semenilor noştri că în faţa lui Dumnezeu Biserica este una. Ce frumos e când fraţii sunt laolaltă! Toate bisericile sunt importante, dar în faţa lui Dumnezeu suntem una”, a spus episcopul Bisericii Evanghelice Confesiunea Augustană din România Reinhart Guib.

“Sărbătorim împreună 450 de ani de la ridicarea acestei biserici impunătoare. Împărtăşim bucuria comunităţii evanghelice. Lăcaşul de rugăciune are importanţă unică, este spaţiu sacru. Monumentala ctitorie a veacurilor trecute vorbeşte despre credinţa oamenilor”, a afirmat, la rândul său, IPS Andrei Andreicuţ.

La finalul rugăciunii ecumenice, înalţii prelaţi au semnat, în şase exemplare, “Declaraţia de la Bistriţa”, privind “colaborarea şi conlucrarea ecumenică, frăţească” între bisericile istorice din Transilvania.

“Am pregătit o surpriză pentru această zi de sărbătoare. La iniţiativa primarului Bistriţei, Ovidiu Creţu, şi după consultarea bisericilor participante, am convenit să subscriem la o declaraţie de colaborare şi conlucrare ecumenică, frăţească, între bisericile noastre”, a precizat episcopul Reinhart Guib.

“Declaraţia de la Bistriţa” este semnată de mitropolitul Clujului IPS Andrei Andreicuţ, episcopul evanghelic Confesiunea Augustană Reinhart Guib, episcopul reformat maghiar Kato Bela, episcopul lutheran-maghiar de la Cluj Adorjani Dezsö Zoltán, episcopul greco-catolic de Cluj Florentin Crihălmeanu şi IPS Gyorgy Jakubinyi, arhiepiscop romano-catolic.

“Noi, înalţii prelaţi ai bisericilor istorice din Transilvania, semnatarii acestei declaraţii, bazându-ne pe valorile fundamentale ale creştinismului, pe dragostea faţă de Dumnezeu şi respectul faţă de aproapele nostru, reafirmăm dorinţa noastră de a dezvolta relaţii corecte şi principiale între bisericile noastre istorice. Susţinem dreptul la o exprimare liberă, bazată pe bună credinţă, şi milităm pentru protejarea integrităţii şi a caracterului nostru multicultural, multietnic şi multiconfesional. Ne exprimăm convingerea că un dialog ecumenic autentic interconfesional bazat pe respect şi toleranţă poate conduce la o abordare corectă şi justă a vieţii religioase în folosul comunităţilor noastre. Într-o lume complexă şi mereu în schimbare, dragostea faţă de Dumnezeu şi respectul faţă de aproapele nostru zidit după chipul lui Dumnezeu trebuie să rămână elemente esenţiale ale unirii oamenilor în numele lui Hristos. Să respectăm religia şi cultura aproapelui nostru, să-l iubim ca pe noi înşine, şi în felul acesta să lăsăm moştenire generaţiilor următoare cultura comuniunii şi a diversităţii în unitatea dragostei creştineşti pentru oameni. Aşa să ne ajute Dumnezeu!“, scrie în declaraţia semnată, duminică, la Bistriţa, de reprezentanţii a şase biserici istorice din Transilvania.

Începând de joi, la Bistriţa au avut loc mai multe manifestări dedicate aniversării a 450 de ani de la sfinţirea Bisericii Evanghelice din oraş, la evenimente fiind prezenţi peste opt sute de saşi din Germania, Austria, Elveţia şi România.

Turnul şi o parte din nava Bisericii Evanghelice din Bistriţa, monument din secolul al XIV-lea, au ars, în 2008, într-un incendiu de mari proporţii, iar de atunci au fost făcute ample lucrări de restaurare, însă acestea nu au fost finalizate.


Categorii

1. DIVERSE, Ecumenism, IPS Andrei Andreicut

Etichete (taguri)

, , , , , ,

Articolul urmator/anterior

Comentarii

107 Commentarii la “IPS Andrei Andreicut implicat in ACTE DE ECUMENISM CARE CONTRAZIC FLAGRANT CANOANELE. “Declaratia de la Bistrita” sau actul de colaborare si “conlucrare frateasca” semnat de CONFESIUNILE DIN TRANSILVANIA si BOR

<< Pagina 1 / 3 >> VEZI COMENTARII MAI NOI

  1. O veste trista. IPS Andrei era unul dintre putinii ierarhi ai BOR care imi inspirau stima si incredere. Pacat de el.

  2. “10. De omul eretic, dupa una si a doua sfatuire, te fereste:
    11. Stiind ca s-a razvratit unul ca acesta si pacatuieste, fiind singur de sine osandit.”

    (Sfanta Scriptura – Epistola Sfantului Apostol Pavel catre Tit, cap. 3)

    Sf. Efrem Sirul: “Vai acelora care se intineaza cu blasfemiatorii eretici! Vai acelora care batjocoresc Dumnezeiestile Scripturi! Vai de cei cati murdaresc sfinta credinta cu eresuri sau incheie vreo intelegere cu ereticii!”

  3. Probabil evenimentul este special pentru a ne trezi sa constientizam care este starea reala a Bisericii noastre. Un ierarh pe care-l credeam cel mai vertical arunca in aer orice incredere. Cele din articol sunt suficiente pentru a vedea gravitatea situatiei. Problema este cum vor decurge lucrurile mai departe. Se vor prabusi in gol? Va veni o curatire si triere dura? Mai degraba un control mai drastic si pervertire a credintei ortodoxe si a Bisericii ca institutie.
    Mai e de observat ca Biserica Evanghelica are biserica datand din sec. XIV si-i celebreaza sfintirea. Asta in conditiile in care luteranii apar in Romania dupa primul Razboi Mondial, iar in lume dupa Reforma protestanta (sec. XVI). Evident ca biserica nu a fost a lor de la inceput, ci au luat-o de la altii (probabil de la catolici) si acum vor sa faca din asta un prilej de sarbatoare ecumenista. Deci ecumenismul se bazeaza pe furt. Vanduti sunt cei care se duc si praznuiesc miseleste.

  4. In partea de vest a tarii,Satu Mare,Oadea,Cluj, Timisoara,ereziile au lovit cel mai mult, si totusi nu ma asteptam la asa ceva.M-a lasat…..mut.Imi pare rau pt.el.Nici nu stiu ce sa spun.Imi placeau predicile lui,avea si o voce deosebita,dar cine s-ar fi gandit?QUO VADIS DOMINE?.Cati i-or urma?Sa asteptam reactia BOR,ca de nu va fi……o sa ne trezim cu doua biserici,una a noastra si una a lor.ORTODOXE.(a noastra cum a last-o Dmnezeu ,si a lor,doar cu numele.)

  5. Va rog, dati-mi un nume de ierarh antiecumenism din BOR!!! Va multumesc!!!Grea lupta ne asteapta…

  6. @gabriela:

    Daca nu ar fi fost, astfel de actiuni nu ne-ar fi surprins, ci ar fi facut parte din cotidian. E cam trist daca nu i-am reperat deja.

  7. Imi era teama ca voi primii un astfel de raspuns…si totusi,.. trebuie sa existe macar cinci drepti ierarhi, caci altfel…soarta Sodomei…Doamne miluieste-ne!

  8. Pactul si rugaciunea cu ereticii este pana la urma un act de sfidare la adresa invataturilor Sfintilor Parinti si a Sfintelor Canoane ale Bisericii.
    Tot IPS Andrei i-a dat Crucea transilvana lui Emil Boc…
    Numai cei care au tendinte spre a face compromisuri pot face aceste lucruri. Pe mine nu ma mira, ma asteptam la asa ceva, l-am “citit” de la inceput.

  9. Si cand te gandesti ca era tare iubit, ca ierarh, la Vatoped. Gheronda Erem avea multa consideratie pt. dansul…insa…nu stiu ca s-a intamplat. Mi-e teama sa nu ie inceptul la ..ceva mai mare, acolo in Ardeal.Parca si Parintele Arsenie spunea ca va cadea Ardealul.
    Sa stiti ca a lupta, d eunul singur, acolo, nu e usor.Lupta e coplesitoare, pe toate planurile, si cel mai rau, politic si administrativ-financiar.
    La urma urmei, trebuie sa alegi, indiferent ca esti simplu mirean, preot sau ierarh.
    Ma tot gandesc, daca nu cumva si aceste stari de fapt “ecumeniste” vor si ele un alt motiv pt. profetia parintelui Iustin, cu cele 12 luni de libertate.Nu stiu, dar astel de deraieri, ma face sa ma gandesc serios la viitorul nostru ortodox.
    Cred ca doar o minune dumnezeiasca ar mai putea deschide ochii ierarhilor nostri. Dar, cine sa o mai ceara dintre noi la Dumnezeu, pt…ei?
    Aici e problema..Cine? Poporul necredincios? Noi, preotii hrapareti?
    CINE?

  10. @pr.Gabriel Sf Arsenie Boca spunea ca Ardealu va fi ultima reduta care va cadea,deci inaintea lui vor cadea celelalte…daca nu vom auzii voci ierarhice in aceasta chestiune profetia pr Iustin Parvu e pe cale sa se implineasca

  11. @Pr. Gabriel, gabriela:

    Profetie… neconfirmata, necredibila prin sursa sa.

    @all
    Sa nu reactionam emotional-lamentativ, totusi. Mai bine ne-am aminti ce duminica a fost astazi si Cine conduce Biserica: http://www.cuvantul-ortodox.ro/recomandari/2013/08/24/testul-furtunii-de-ce-uitam-ca-biserica-e-barca-de-salvare-din-valurile-acestei-vieti-rugaciunea-e-o-lupta-cum-sa-facem-pentru-a-nu-transforma-impartasania-in-formalitate-liturgica/

    Esenţialul în furtună nu este să încercăm noi să salvăm barca; aceasta este „asigurată” de Însuşi Dumnezeu, prin cuvântul Său. Şi că noi credem acest cuvânt al Domnului se dovedeşte tocmai prin indiferenţa noastră faţă de acest aspect, tocmai prin lipsa noastră de grijă pentru supravieţuirea Bisericii. Singura grijă născătoare de viaţă şi de lumină este aceea de a vorbi cu şi despre Hristos în mijocul furtunii. Cu Hristos care stă în aproapele nostru. De a salva credinţa şi dragostea, nu biserica care e în grija Domnului. De a înfrunta furtuna prin Hristos. De a ne ruga pentru oamenii prinşi în furtuna mortală a păcatului şi de a mărturisi Evanghelia Lui. Acolo, pe valuri.

  12. Corabia e incapatoare…portile iadului nu o vor sfarama…dar mi-e teama ca vor fi putini care se vor salva in ea!!Doamne salveaza-ne pe toti impreuna cu ierarhii nostri!

  13. Ma iertati, poate nu am sesizat eu dar nu imi pare inca ceva foarte grav. Am inteles ca doar au rostit “Tatal nostru” deci nu au slujit Sfanta Liturghie, nu s-au impartasit impreuna iar declaratia nu-mi pare a contine ceva grav. Poate nu vad eu dar am citit de doua ori!

  14. @admin
    In legatura cu citatul de la postarea 11.
    Parintele Rafail spune intr-o conferinta ca o credincioasa i-a spus odata “voi lupta sa apar Adevarul, voi lupta sa apar Biserica, etc..” si parintele i-a spus: “De ce nu te lasi aparata de Adevar?”. Am citat din memorie deci s-ar putea sa nu fie perfect.

  15. @Sanziana:

    Daca era vorba de impartasire din acelasi potir era deja Corneanu 2. Sa fereasca Domnul de asa ceva.

    Nu e clar daca a fost vorba si de o ierurgie, care sunt explicit interzise de Sinodul BOR. Este clar ca a fost o rugaciune impreuna, care este anti-canonica. Deci este o abatere grava, un compromis mare. Iar evenimentul este relatat cu emfaza, se face caz de “momentul istoric” si de specificul sau “transilvanean”. Lucruri care miros urat si carora nu le intelegem miza.

  16. @gabriela
    “Nu te teme turma mica!” Deci probabil ca vor fi putini dar sa ne silim sa fim si noi acolo!

  17. @Sanziana:

    Apropo de corabia Bisericii…

    http://radiorenasterea.ro/pages/article.php?id_link=1058

    Înaltpreasfințitul Andrei, Arhiepiscopul și Mitropolitul Clujului a fost prezent astăzi, 25 august 2013, în mijlocul credincioșilor din Municipiul Bistrița. Înaltpreasfinția sa a fost întâmpinat de un sobor de preoți și mulțime de credincioși la biserica protopopiatului, unde a săvârșit Sf. Liturghie. Din sobor a facut parte și protopopul de Bistrița, pr. Alexandru Vidican.
    După momentul citirii pericopei evanghelice, aceea a Umblării pe Mare, ÎPS Andrei a adresat celor prezenți un cuvânt de învățătură intitulat Biserica este corabia salvatoare: “Steagul sub care înaintează Corabia mântuirii, care este Biserica, este Sf. Cruce. Suntem încredințați de acest lucru pentru că atâta vreme cât rămânem în Corabia mântuirii, valurile nu ne înghit. În această Corabie a mântuirii Domnul Iisus Hristos este Cel care conduce Corabia înspre limanul nemuririi. Iar în Corabie, pe lângă mulțimea Sfinților lui Dumnezeu este și Maica Domnului.”
    La finalul slujbei, Înaltpreasfinția sa a luat parte la evenimentele legate de împlinirea a 450 de ani de la sfințirea Bisericii Evanghelice din Bistrița. Mitropolitul Andrei alături de alți reprezentanți ai diferitelor culte religioase a oficiat de la ora 13, în Biserica Evanghelică o rugăciune comună, la care au luat parte mulțime de bistrițeni de diferite confesiuni și naționalități. ÎPS Andrei a mulţumit celor care au avut această iniţiativă şi a făcut un apel la unitate în credinţă. Pentru omul religios, biserica, spaţiul sacru are o importanţă unică. Acum noi împărtăşim bucuria comunităţii evanghelice şi împreună cu dânşii sărbătorim această biserică, care are 450 de ani. Dânşii ştiu că şi pentru noi, pentru comunitatea ortodoxă română, biserica are o importanţă absolută. Dacă punem pe primul plan preocuparea spirituală, atunci şi România, şi întreaga comunitate europeană capătă un sens, o valoare”.

    Perfect contradictoriu. Sau ambiguu. Ce unitate in credinta si cu cine!? Care e biserica, pana la urma? Cea in care predicam si beneficiem de statutul de mitropolit sau cea in care intram de politete si ca sa fim bine cu diversi? Prin care traim, prin care ne mantuim?

  18. @admin
    De anuntat s-a anuntat ca eu am auzit astazi la Radio Romania Actualitati de eveniment. Dar nici acolo nu au dat amanunte si am crezut ca aflu mai multe de la voi.
    Poate ca totusi se vor opri aici si nu se va merge mai departe!

  19. se publica si comentariul meu? sau e cenzura mai bucurestenilor?

  20. @realist:

    Scrie-l astfel incat sa arate a comentariu de om si il publicam. Nu cerem schimbarea ideilor, ci sa se vada ca totusi e scris de cineva mai … dus la biserica. 🙂

  21. Foarte trist! Una predicam si alta facem?

  22. Din pacate, aceasta nu este prima deraiere a IPS Andrei Andreicut. Iar masuri impotriva lui, nu prea are cine sa ia. Preafericitul Daniel este pe aceasi linie eretica a ecumenismului.

    Dar, asa cum s-a mai spus, ei si altii asemenea sunt doar slujitori. La carma Corabiei Ortodoxe este insusi Iisus Hristos Dumnezeul nostru.

    In Biserica vom gasi si preoti vrednici care slujesc dupa sfintele canoane ortodoxe si cine vrea sa se salveze, va putea.

  23. Admini, cred ca, din cand in cand, ar trebui la Evangheliile profunde, bogate cu semnificatii duhovnicesti, sa puneti interpretari si la lecturile din Apostol.
    Cred ca pt. ce s-a intamplat acolo, e reprezentativ Apostolul Evangheliei.
    “..caci noi impreuna-lucratori cu Dumnezeu suntem….Dar fiecare sa ia seama cum zideste….Caci nimeni nu poate pune alta temelie, decat CEA PUSA,care este IISUS HRISTOS.Nu stiti, oare, ca voi sunteti templu al lui Dumnezeu si ca Duhul lui Dumnezeu locuieste in voi?… De va strica cineva templul lui Dumnezeu, il va strica Dumnezeu pe el, pentru ca sfant este templul lui Dumnezeu, care sunteti voi.”

    Cred ca este edificator Apostolul, nu mai e nevoie de comentarii pt. ce s-a intamplat la aceasta sindrofie.
    Am observat, de mult timp, atat intre preoti cat si intre ierarhi, o frica,teama de a marturisi Adevarul, de a spune ca doar Biserica Ortodoxa e cea adevarata si doar calea ei duce la Imparat, nu alta. Pur si simplu se feresc, ocolesc sistematic aceste adevaruri.
    Ati observat in ultimul timp ca pastoralele si predicile vladicilor nostri nu prea mai au continut dogmatic ci foarte mult continut moral?

    E trist, oricum… si cand ma gandesc ca atunci cand am vizitat biserica neagra din Scheii Brasovului m-a cuprins o asa stare de frig inauntru, simteam un duh acolo, am iesit imediat, ca sa imi revin.
    Daca se merge pe varianta “iconomie” si nu a scumpatatii, ar trebui totusi sa se gandeasca la cuvintele lui Iconomu si regasite si in pidalion care zice ca “Vremea iconomiei trecand, trebuie ca apostolicestile canoane sa-si rea locul pe care-l au”.

  24. Dar Adreicut asta parca mai facuse lucruri pe dos…Oricum, sincer, nu stiu de ce va mirati atata… Ierarhii BOR sunt ca si gaborii, ca si masonii si, de fapt, ca orice alta organizatie politica sau administrativa. Intelegeti odata asta, nu se poate permite nimanui curat sa stea intre 200 de corupti. De-aia cei mai de sus au legatura permanenta cu serviciile. Ce altceva crezi ca ii intereseaza?! Totul se face prin santaje la nivelul asta. Conducerea BOR trebuie restructurata total. Pana atunci vom asista la o distrugere sistematica a Ortodoxiei. Si aici nu mai vorbim doar de o amarata de institutie.

  25. @Pr. Gabriel,
    Prea mult pesimism, pt. un preot, si nu lamentari de genul”popor necredincios si preoti hrapareti”ne va incuraja pe drumul spinos al ultimilor sute de metri pe care ii mai are omenirea de parcurs,pana la final.Credinta si nadejdea in Cel ce a zis”nu va ingrijiti de ziua de maine….”trebuie sa ne ia tot timpul.PREOTI cu credinta in ADEVAR,SI MIRENI asemenea ,sant mai mullti de cat se asteapta unii.Pentru acestia,Dumnezeu,mai tine tara aceasta si lumea toata.”Cand nu va mai fi cine sa se roage pt. lume….”Nu trebue bagati toti in aceiasi oala,ca altfel ne vom asemana celor care abia asteapta sa ne vada dezbinati.DUMNEZEULUI NOSTRU SLAVA.AMIN.

  26. Eu cred ca toate activitatile ecumeniste din biserica ortodoxa sunt desfasurate ca urmare a unor discutii si hotarari in cadrul conducerii acesteia.
    Cred de asemenea ca se urmareste ca biserica ortodoxa sa ramana vizibila si nu o biserica care nu vorbeste si nu colaboreaza cu nimeni. Probabil ca aceasta atitudine ar sminti mai mult decat face colaborarea cu celelalte confesiuni crestine.
    Ingaduim o colaborare formala pentru a permite Sfantului Duh sa lucreze si-n inimile celorlalti. Nu cred ca am preluat sau vom prelua vreodata dogme de la ceilalti. Cand se va intampla aceasta sa ne facem griji si sa-i tragem de maneca pe mai-marii bisericii noastre.
    Doamne ajuta.

  27. @ Stelian:

    Trista si urata gandire si lipsa totala de evlavie pentru un proaspat re-convertit la Ortodoxie… Pacat ca ne e mai draga “biserica” virtuala anti-sistem, pana acolo incat nu ne recunoastem, ne scuipam si ne hulim propria mama, Biserica. Vai noua daca asa rau am ajuns sa intelegem relatia cu ierarhii Bisericii. Din cauza unor astfel de reactii, imi vine sa spun ca nici macar nu ar mai trebui sa mediatizam astfel de alunecari ale cate unui arhiereu al nostru, chit ca asa ne vom lua alte castane grele, insa mult mai rau face duhul asta zelotist si antieclezial.

  28. Tare as vrea sa aud rationamentul lui IPS Andrei. Dupa parerea mea si numai a mea, din cate am cunoscut la dansul cred ca ar avea un rationament foarte solid. Sigur, ecumenismul e o problema, dar la fel este si lipsa lui (adica a taberei total “anti-ecumeniste”). Poate din partea lui este un gest de nebunie intru Hristos. Nu siu, pana nu aud parerea lui. Si oricum, parearea lui e a lui, e felia lui, dar altii vor avea alte pareri si lucrari de implinit.

    Cat despre parerea mea, ea este foarte simpla. Crezul meu cu referire la ecumenism suna cam in felul urmator: cred ca toti oamenii suntem una si ca avem toti un singur Dumnezeu (chiar daca il intelegem in mod diferit sau chiar gresit; toti suntem bolnavi si avem nevoie de Mila lui Dumnezeu). Cu totii suntem datori unii fata de altii si nu exista scuze care as opreasca conlucrarea dintre noi (nici religioase, nici politice, etc.). Cat despre religie, Biserica, nu cred ca aceatea trebuie implicate in ecumenism, cel putin pana cand nu realizam toti prima parte (cea a omeniei si a smereniei). Altfel, ajungem sa transformam credinta in inca o platforma ideologica si lumeasca de exprimare a neomeniei si falsei dorinte de unitate, lucru ce se va rasfrange impotriva adevarului (care eu cred ca se gaseste deplin in Biserica Ortodoxa).

    Daca ma intrebati daca eu insumi as fi mers la acest eveniment in cauza, as zice ca l-as fi luat (si il iau) foarte in serios si mi-as fi exprimat crezul de mai sus, dar nu as fi semnat sau participat la nimic in legatura cu “bisericile”. Desi admirabil (intr-o masura), mi se pare ceva pretentios (care impovareaza mai mult decat usureaza); imi tulbura linistea, cat si libertatea de a practica religia pe care mi-o doresc daca aceasta risca sa fie amestecata cu celelate. Doar parerea mea si accept cu toata sinceritatea si celelate pareri.

  29. Nu ma surprind faptele lui Andreicut ,un fost colaborator al securitatii ,si nu o spun eu ci Institutiile statului .Mare pacat si dureros pentru noi ortodoxi si asa lumea parca tot mai greu se apropie de biserica ,acum au si motive sa o faca .
    Tare de mult nu am mai asistat la un cuvant de invatatura futunos ,cutremurator al ierarhilor care sa ne zguduie din lene ,somn ,agonie si sa trezeasca tanara generatie ,sa deschidem ochii cum cei care ne conduc ne vand tara pe bucati ,zacamintele,televizorul ne tampeste ,parastase de cate o saptamana a bufonilor tigani etc ….iar sfintii ierarhi semneaza documente ce nu-i onoreaza .
    Doamne ajuta aceasta Tara !

  30. @dana:

    Pe noi ne surprinde ca singurul comentariu pe care-l scrii este de acest gen si doar la aceasta postare. Nu stim daca e scris cu sinceritate, ceea ce ar fi o mare problema, pentru ca atat IPS Andrei Andreicut cat si ceilalti sfintiti (si nu sfinti) ierarhi tocmai ca au avut, ca niciodata parca, atitudini principiale si marturisitoare mai ales pe chestiunile arzatoare ale familiei “homosexuale” dar nu numai. Daca nu le-am auzit, atunci problema nu e la ei, ci la noi.

    Nu e normal sa aruncam la gunoi un ierarh doar pentru o abatere sau sa generalizam si sa-i aruncam pe toti laolalta. Nu acesta este sensul postarii de aici, de a anihila credibilitatea lui IPS Andrei, asa cum o fac, cu placere, altii. Am constatat, pur si simplu, un fapt, insa de la constatare la demolare e cale lunga si noi ar trebui sa fim primii care sa nu “executam” virtual ierarhii. Noi nu ne-am propus asa ceva, pentru ca ar fi un lucru bolnav, nesanatos. Parerea noastra despre IPS Andrei nu s-a schimbat radical, chiar daca e rau ca se implica in astfel de compromisuri ne-canonice. Nici nu trebuie sa diluam sau sa negam, ca strutul, ca acest eveniment nu s-a intamplat.
    Iar ca semnificatie politica, aceasta particualizare a Transilvabiei dpdv religios nu ne place. Nu face altceva decat sa scoata in evidenta ca in Transilvania e “altceva”. Poate gresim noi in aceasta privinta si este doar o sindrofie electorala a primarului din Bistrita…

  31. @ dana

    Si daca spun institutiile statului ce ? Cand ai auzit tu ultima oara o institutie a statului spunand un adevar ?

  32. Repede ne mai plecăm către judecăţi, neştiind exact ce s-a întâmplat, ne-având poate nici instrumentele potrivite judecării şi uitând şi mai repede de păcătoşenia noastră. Din câte am înţeles eu, nu a fost nicio liturghie, nu a fost nicio ierurgie. Iar rugăciunea Tatăl Nostru este spusă destul de des împreună de ardeleni aparţinând diferitelor confesiuni creştine, chiar şi preoţi, bunăoară înainte de a servi masa la botezuri, nunţi, înmormântări. Şi nota bene, la sfârşitul acestei rugăciuni este slăvit Dumnezeu în Preasfânta Treime.
    Apoi biserica lutherană este în România din sec. XVI, reforma fiind adusă de către Johannes Honterus la saşi. Bineînţeles că bisericile saşilor existau şi înainte de această reformă, fiind romano-catolice.
    După părerea mea roadele acţiunii păr Andreicuţ le vom putea vedea abia peste ceva timp; atunci vom fi şi în măsură să judecăm cu adevărat dacă este bine, dacă este rău. În rest, după cum a spus şi Mântuitorul nostru, Domnul Iisus Christos, care dintre noi este fără păcat, să arunce primul piatra!!!

  33. Ecumenismul este un duh rău ce se manifestă ca o plagă polimorfă ce se mulează pe profilul psiho-social al fiecărei comunităti, etnii sau tări pentru ca mai apoi să se manifeste ca un bun (dat) al acestora. Ecumenismul pentru ortodocsi vrea să fie biserica, scop pentru care mereu se înnoieste pe sine, îsi modifică permanent principiile si îsi adaptează obiectivele, transformîndu-se cameleonic într-un pan-ecumenism, fiind de fapt o iluzie, o adunare de idei utopice ce amăgesc ca o vrajă si atrag doar pe cei ce nu cunosc sau ignoră Ortodoxia Sfintilor Părinti. Ecumenismul vrea să pară adevărata fată, traditie si virtute a Ortodoxiei. Dacă nu vom privi ecumenismul ca o erezie, el va ajunge să fie ortodoxie. Iar monahismul are – ca si pe vremea comunismului – de ales între a se ecumeniza sau a nu mai fi deloc. Ecumenismul este virusul cu mii de fete ce străluceste ca un idol umanitătii si lucrează prin dorinta de bine antihristic din fiecare om.

    Cu toate acestea, dacă ar fi ca să răspundem la întrebarea “Este România o tară ecumenistă?” răspunsul care se cuvine nu poate fi decât unul singur: “Încă nu”. În tara noastră doar structurile învătământului teologic si cele ierarhice sunt ecumenizate respectiv ecumenizante, majoritatea monahismului în frunte cu Bătrânii Ortodoxiei si poporul binecredincios fiind si luptând împotriva acestei erezii apocaliptice.

  34. Draga redactie ,intradevar eu nu m-am facut simtita pana acum pe acest site ,poate nu am simtit nevoia sa o fac ,cu toate ca zilnic citesc/ascult cu drag tot ce publicati si va multumesc pentru asta ,dar comentariul dvs mi se par mult rautacios la pct meu de vedere pe care il sustin si stiu ce scriu ,il ascult pe Inaltul Andreicut ori de cate ori am posibilitatea atat la Mitropolie cat cu alte ocazii ,daca imi permiteti sa fac o remarca eu cred ca NICIODATA nu se va ridica la nivelul vrednicului de pomenire Bartolomeu Anania .
    Ateu sa fi dar cand il ascultai pe Bartolomeu vibrau toate maruntaiele trupului .La acest fapt m-am referit crediciosii ortodoxi au nevoie acum de astfel de cuvinte de invatatura care sa ne intareasca si sa putem calatorii vertical prin furtuna care se abate asupra noastra .
    Doamne Ajuta

  35. @admin 2,
    subscriu la situl 27.

  36. @quintus:

    E genul de zvonistica imposibil de probat, deci inutil de raspandit, ca sa nu mai spunem ca am vazut-o preluata in mass-media doar de catre “jurnalisti” visceral anti-BOR.

  37. @cristian
    si altii
    “nota bene, la sfârşitul acestei rugăciuni este slăvit Dumnezeu în Preasfânta Treime.”
    E “bine” ca am ajuns sa evaluam noi in ce masura este “slavit” Domnul in rugaciunile comune cu eterodocsii, chiar daca aceasta este o ABATERE prevazuta expres in Sf. Scriptura si mai ales in (probabil depasitele?!? – dupa unii) Sf. Canoane!
    Poate nu le cunoastem, sau mult mai grav: nu ne pasa de Sfintele Canoane? Nu stiu, nu-mi dau cu presupusul, aduc doar in discutie o problema…
    Sfintele Canoane OPRESC rugaciunea in comun cu schismaticii si ereticii: Can. 10, 11, 32, 45, 47, 48, 65 Apostolice; Can. 6, 9, 32, 33, 34 Laodiceea; Can. 9 al Sf. Timotei al Alexandriei, can. 2, 4 Sin. III Ec.
    Asadar, ce e cu aceste comentarii lacrimogene: “care dintre noi este fără păcat, să arunce primul piatra!!!”?? Vrei sa ne inchizi gurile cu citatul asta, “frate”? Sa-ti fie clar, prin expunerea acestei probleme, nu se arunca cu pietre, doar daca s-ar cadea in cealalta extrema (sunt si din aceia pe-aici). Acestia din urma cad pentru ca uita ca nu ne incredem in oameni la modul absolut, ci doar in Dumnezeu; nu asteptam un lider infailibil, ci cu totii suntem supusi greselii etc. Sunt unii (multi tare!) care privesc mai mult la ceilalti decat la ei insisi.
    Noi ar trebui sa avem RUGACIUNEA si ne putem ruga pentru toti, inclusiv pt ierarhii nostri si stim ca pocainta este accesibila oricui, pana in ceasul mortii.

  38. Eu sunt bistrițean și cred că sunt puțin mai în măsură să vorbesc despre acele evenimente față de alții. Văd că mulți se arată șocați de respectivul eveniment dar aici în Bistrița nu e nimic nou. Și când era ÎPS Bartolomeu mitropolit s-au mai făcut astfel de întâlniri ecumenice. De exemplu, știu că atunci când a murit soția pastorului Krauss au venit câte un reprezentat de la majoritatea cultelor vechi din oraș și fiecare a făcut slujba lor ( iar atunci ÎPS Bartolomeu era încă în viață ). În același timp în fiecare an se organizează prin septembrie un fel de întâlniri ecumenice ( fiecare cult face slujba lor și se roagă pentru unitate și sunt ceva predici pentru unitate ). Nu știu să spun foarte exact ce se întâmplă acolo deoarece nu prea am fost la astfel de întâlniri.

    Ceea ce vreau să subliniez e faptul că cei din afara Transilvaniei nu prea știu cum este atmosfera în zona Ardealului unde sunt atât de mulți oameni care nu sunt ortodocși. Dacă noi am începe fiecare să ne închidem față de alții ar fi groaznic în zona asta. Este de ajuns ceea ce citim din presă despre scandalurile dintre ungurii și românii din Transilvania. Și iarăși se știe câte scandaluri au fost pentru biserici care unii spun că erau ale lor iar alții ziceau că erau ale lor. Și ajungeau creștinii în tot felul de procese să se judece pentru niște biserici. Probabil în ochii unora arătam mai sfințișori când împărțeam pumni pentru o biserică decât atunci când încercăm să ne înțelegem.

    Sunt întruniri care se fac de obicei o dată pe an. Și atât e tot. Nu se mai discută ( cel puțin la ortodocși ) despre celelalte culte în restul anului. Fiecare e în Biserica lui cu învățătura sa de credință. Părerea mea sinceră este că ÎPS Andrei Andreicuț a participat la astfel de evenimente deoarece este preferabil o unitate între aceste culte decât să fie tot timpul ură și procese cum știm că au apărut articole în presă înainte.

    Nu spun că nu sunt unii preoți care cam încurcă credința sau credincioși care nu mai știu în ce cred. Există tot felul de cazuri. Oricum asta se cam întâmplă peste tot. Dar nu cred că e motiv să ne scandalizăm pentru astfel de evenimente. Doar ca să înțelegeți cum sunt cultele în această zonă cred că e de ajuns să vorbesc despre biserica ortodoxă în care a slujit ÎPS Andrei Andreicuț Sf. Litughie: la început a fost ortodoxă, apoi catolică, apoi protestantă și acum iarăși este ortodoxă ( cred că este dacă nu cea mai veche atunci una din cele mai vechi biserici din oraș ).

  39. @ dana

    Nu este bine sa punem oameni pe un piedestal. Asta asa, ca principiu general.

    Fiecare om poate gresi iar a judeca niste actiuni ale unui ierarh care are o imensa raspundere si care, cateodata, are de luat niste decizii pe care noi nu le putem intelege fara sa avem toate datele problemei, se poate dovedi a fi o mare greseala.

    IPS Bartolomeu Anania a avut, dupa parerea mea, greselile lui. Unele dintre ele destul de mari. Si sa stii cu nu era un anti-ecumenist chiar atat de “infocat” cu am vazut ca este prezentat acum, dupa trecerea la cele vesnice. A avut simpatii pt. Origen, de exemplu, care este un eretic condamnat, impreuna cu opera lui, la 2 Sinoade Ecumenice. Si cu toate astea, IPS Bartolomeu a umplut partea de comentarii de la Psalmi si din alte parti importante ale Bibliei pe care a tradus-o cu MULTE comentarii din Origen. Sigur, comentariile in sine nu au nimic neortodox in ele dar daca e asa, atunci hai sa punem si comentarii din papa de la roma in scrierile noastre, ca si el are multe locuri in care se exprima, voit sau din greseala, ortodox.

    Apoi, citeste de asemenea comentariul din aceea Biblie la celebrul citat biblic folosit de ecumenisti cu “toti sa fie una” si vei avea o surpriza neplacuta.

    Ii micsoreaza aceste greseli IPS Bartolomeu statutul de mare ierarh pe care, cu buna dreptate, si l-a castigat ? Nu. Dar il arata ca ne-fiind infailibil, ca om si chiar si ca ierarh/teolog.

    Iar chestia asta este normala (evident, in anumite limite).

  40. Q: daca ‘tu’ ai fi fost in locul Ierarhului, ce ai fi facut ?

    Mai precis cum se poate rezolva o situatie (sociala, etnica inainte de toate) foarte complicata.

Formular comentarii

* Pentru a deveni public, comentariul dumneavoastra trebuie aprobat de un administrator. Va rugam sa ne intelegeti daca nu vom publica anumite mesaje, considerandu-le nepotrivite, neconforme cu invatatura ortodoxa sau nefolositoare sufleteste. Va multumim!

Rânduială de rugăciune

Carti

Documentare