POKEMANIA – intre spionaj mascat si experiment de natura TOTALITARA de imbecilizare generala prin ADICTIE COLECTIVA: “Suntem ocupaţi cu prinderea de monştri virtuali şi, între timp, monştrii cât se poate de reali ne hotărăsc soarta”. PANA UNDE MERGE NEBUNIA? (video)

29-07-2016 8 minute Sublinieri

13782100_1659863341006480_8400907892888958908_n

(sursa)

***

Pokemon Go arată permeabilitatea umană la tâmpire

Oliver Stone, triplul câștigător al Oscarului, despre fenomenul Pokemon Go:

“Au investit o groază de bani în supraveghere, în acumularea de informaţii. Supraveghează absolut toate persoanele din camera asta pentru informaţii. Ce cumperi, ce îţi place. Comportamentul tău. Pokemon Go face acelaşi lucru. Unii oameni îi spun capitalism al supravegherii.

Ne manipulează comportamentul şi începem să ne comportăm într-un anume fel. Vom deveni un fel de societate-robot în care vor şti cum vrem să ne comportăm şi NE VOR SPUNE CE SĂ FACEM (subl. mea). Este ceea ce numim totalitarism.”

grafica apartine genialului grafician polonez Pawel Kuczynski

Pokemon Go e un instrument de spionaj! Cel puţin în opinia regizorului Oliver Stone. De trei ori câştigător al Premiului Oscar, Stone a făcut afirmaţia la San Diego Comic Con, odată cu prezentarea filmului “Snowden”, informează B1 TV.

Fenomenul Pokemon Go a ajuns subiect de discuţie şi la prezentarea filmului ”Snowden” ce tratează subiectul spionajului pe care îl face Statele Unite la adresa cetăţenilor americani. Controversatul regizor Oliver Stone descrie această aplicaţie ca pe un nou nivel de invazie a intimităţii şi o parte a culturii capitalismului de supraveghere.

Regizorul Oliver Stone: Pokemon Go e un instrument de spionaj

”Au investit o groază de bani în supraveghere, în acumularea de informaţii. Supraveghează absolut toate persoanele din camera asta pentru informaţii. Ce cumperi, ce îţi place. Comportamentul tău. Pokemon Go face acelaşi lucru. Unii oameni îi spun capitalism al supravegherii.

Ne manipulează comportamentul şi începem să ne comportăm într-un anume fel. Vom deveni un fel de societate robot în care vor şti cum vrem să ne comportăm şi ne vor spune ce să facem. Este ceea ce numim totalitarism”, a spus Stone.

[…]

pokemania

Un suedez a rămas înfipt în țepuşa gardului metalic al unui stadion din Stockholm încercând să prindă pokemonul ghiduş care a trecut dincolo de gard.

Ministrul suedez al sănătății s-a prezentat la conferința de presă umblând după pokemoni cu telefonul în mână.

Conducerile lagărelor de concentrare de la Auschwitz, Dachau şi Sachsenhausen anunță că turiștii şi-au pierdut interesul, vânând pokemoni în fostele centre de exterminare.

***

Spitalele suedeze au inceput sa puna afise, numite Pokemonstop, pentru a atentiona vanatorii de pokemoni ca acolo este un spital si ca este nevoie de liniste. Afise au fost puse si la metrou pentru a atentiona pasionatii sa nu cada pe linii.

Copiii mi-au spus ca au vazut si ei niste tantalai prin spatele casei cautand ceva cu telefoanele mobile. Pentru ca in Suedia proprietatea privata nu e nici drept fundamental, nici inviolabila, legea nu ma lasa sa fac altceva decat sa montez si eu niste Pokemonstop. Deja ma gandesc la niste sloganuri obraznice: “Zona libera de pokemoni”, “Interzis pokemonilor”, “Mai bine turbanul turcului decat urechile pokemonului”, “Cel mai bun pokemon e pokemonul mort”, “Zdrobiţi pokemonii din răsărit şi miazănoapte” si “Munca te va elibera de pokemoni”!

Într-o postare publicată pe contul personal de pe o reţea de socializare, Oana Pellea a catalogat jocul Pokemon Go drept “stupid”. Mai mult, artista în vârstă de 54 de ani a afirmat că, în opinia sa, este vorba despre “un experiment la scară mondială“.

Pokemon Go. Ce fugă înspăimântătoare de realitate. Ce schimbare de atenţie… ce manipulare… Câtă energie consumată într-un joc virtual, cât timp risipit, a scris Oana Pellea.

Câte ar putea rezolva Omenirea între timp, în loc să-şi investească capacitatea de imaginaţie şi energie într-un joc stupid. Mi se pare un experiment la scară mondială. Un experiment ce testează capacitatea de manipulare a rasei umane. Suntem ocupaţi cu prinderea de monştri virtuali şi, între timp, monştrii cât se poate de reali ne hotărăsc soarta şi viitorul la masa negocierilor politice internaţionale, a adăugat ea.

În doar o oră de la postare, mesajul actriţei a fost redistribuit de peste 3.000 de ori.

  • EvZ:

Generația “Pokemon GO”: Tot mai mulți părinţi din SUA îşi botează copiii cu nume de pokemoni

Numeroşi părinţi din SUA au început să-şi boteze copiii cu numele unor personaje din renumitul joc Pokemon Go. Ce nume sunt cel mai populare.

Deocamdată părinţii sunt selectivi şi nu aleg orice nume de pokemon pentru copiii lor. Dacă Roselia, Ash, Eevee sau Onyx sunt nume populare, Mankey şi Muk sunt mai puţin alese, la fel ca şi Bulbasaur sau Venonat

“Părinţii caută mereu să se inspire din cultura pop pentru a le da nume interesante copiilor, iar în prezent nimic nu este mai la modă decât jocul Pokemon Go”, a declarat Linda Murray, redactor şef la Baby Center.

Redactorii site-ului află ce nume aleg noii părinţi pentru copiii lor atunci când aceştia îşi înregistrează un cont pe site.

The Telegraph a prezentat însă Bestiarul Pokemon Go: Lista completă cu numele monstruleţilor pe care îi pot “vâna”:

[…]

  • Stirile ProTV:

Reactia Bisericii Ortodoxe dupa ce un lacas de cult din Constanta a devenit pokestop. “Noi, preotii, nu suntem pokemoni”

Fiti foarte atenti pe unde cautati pokemoni. Magnetizati de acest joc care a isterizat intreaga planeta, cativa tineri din Constanta au intrat in curtea unui lacas de cult in timpul noptii si au fost alungati cu politia.

De altfel, biserica le recomanda mai degraba sa-l caute pe Dumnezeu. In acelasi timp, in Statele Unite jucatorii au fost rugati sa nu mai umble dupa aceste creaturi prin cimitire.

Era trecut de miezul noptii cand sapte tineri absorbiti de jocul Pokemon Go au intrat in curtea bisericii din vecinatatea Cazinoul din Constanta. Jocul le-a indicat ca in lacasul de cult ar fi o droaie de creaturi. Poarta era deschisa, doar ca a aparut preotul.

Cosmin Cristian: “Ne-a intrebat ce facem si pe cine asteptam. Ca jucam un joc si a chemat politia, a venit politia ne-a legitimat si atata tot.”
Reporter: “De ce a chemat politia, ca nu plecati de pe banca?”
Cosmin Cristian: “Da, ca acolo e o institutie, ca de ce nu vii aici sa te rogi? Si i-am zis ca daca ma gasea in genunchi nu ma mai legitima? Poarta era larg deschisa, nu era niciun semn cu intrarea interzisa.”

Poate parea putin ciudat, dar unul dintre locurile preferate ale cautatorilor de pokemoni e catedrala Sfintii Petru si Pavel din Constanta. Ba mai mult, aici se afla si doua pokestopuri, acele magazine de unde poti lua diverse lucruri pentru prinderea pokemonilor.

Fata: “Cautam pokemoni.”
Reporter: “De ce in zona asta?”
Fata: “Am vazut ca aici sunt cativa.”
Reporter: “Sunt mai multi decat in alte zone?”
Fata: “Da. Aici e o zona foarte populata, sunt multi oameni si cred ca de aia sunt asa multi.”

Reprezentantii bisericii nu sunt insa foarte incantati de motivul care ii atrage pe tineri in casa Domnului.

Preot Eugen Tanasescu, purtatorul de cuvant al Arhiepiscopiei Tomisului: “Regretam faptul ca cei care au plasat acesti pokemoni n-au stiut unde ii plaseaza. Biserica e de utilitate publica, dar trebuie sa avem grija cu febra asta sa-i cautam noaptea. Bineinteles ca tinerii sunt bineveniti la biserica, noi preotii nu suntem pokemoni, noi slujim oamenii, dar nu in felul asta al distractiei.”

Inclusiv Patriarhia a reactionat: “Biserica recomanda insistent luciditatea si discernamantul in abordarea realitatii virtuale pentru a evita consecintele nocive ale excesului si pentru a nu trada adevarata Realitate.”

Situatii neplacute au aparut peste tot in lume. In Statele Unite unii oameni si-au pus pancarte in curte si i-au avertizat pe jucatorii pokemon sa nu le calce proprietatea, iar reprezentantii unui cimitir i-au rugat pe pasionati sa nu se mai joace printre morminte.

Imaginile care te vor face sa te gandesti de 2 ori inainte sa urci intr-un autobuz RATB. “Ne jucam cu viata calatorilor”

Românii au pornit la vânătoare. Nu de comori, ci de pokemoni! Pokemon GO nu a fost lansat încă în România, dar mii de tineri au găsit o modalitate să îl joace. Peste Ocean, el a făcut istorie. Este cea mai de succes aplicatie pe mobil din istorie, cu 21 de milioane de utilizatori activi pe zi.

Se plimbă kilometri întregi, cu un ochi la drum, cu celălalt la ecranul telefonului. Sunt vânătorii de Pokemoni, tineri care caută în parcuri, pe străzi, în clădiri creaturi pe care să le prindă, să le crească şi să le antreneze.Pokemoniada” este organizată, în orașele mari, pe grupuri pe rețeaua de socializare Facebook, unde sute de oameni schimbă ponturi.

Marile parcuri din Bucureşti sunt pline de grupuri de prieteni sau cupluri care nu se mai plimbă pur şi simplu ci stau cu telefonul în mână şi prind pokemoni. Este jocul momentului şi a captivat zeci de mii de tineri din întreaga ţară.

În Parcul Expoziţiei din Iaşi, zeci de tineri au ieşit la vânătoare. Pe bănci, după copaci, lângă statui, sunt câteva din locurile unde cu telefoanele în mână, tinerii vânează pokemoni. Dragoş e unul dintre primii ieşeni care şi-au instalat aplicaţia.

Ceea ce au vrut ei să promoveze a fost mişcarea, socializarea dintre oameni şi din câte se poate observa are foarte mare efect asupra multor oameni”, a spus Dragoș Bucur.

Reticenţi la început, rând pe rând, prietenii săi şi-au instalat jocul.

Jucătorii se strâng în anumite locuri unde folosesc ceea ce ei numesc „praf de ademenit pokemoni” pentru a prinde cât mai mulţi. Evenimente în astfel de locuri organizate pe Facebook strâng sute de oameni în parcurile din oraşele mari.

Ce este Pokemon Go?

„Pokémon Go”, prima incursiune a companiei japoneze Nintendo în domeniul jocurilor destinate dispozitivelor mobile, a generat o veritabilă frenezie pe plan mondial în rândul posesorilor de tablete şi smartphone-uri, bucurându-se, la doar câteva zile după lansare, de un succes fenomenal, relatează News.ro.

Jocul „Pokémon Go” utilizează GPS-ul şi ora afişată de telefonul mobil pentru a detecta locul şi momentul în care utilizatorii se află în joc şi generează personaje din jocul „Pokemon” care apar în jurul utilizatorilor (pe ecranul telefonului mobil), pentru ca aceştia să încerce să îi prindă.

Pe măsură ce utilizatorul se mişcă, mai multe tipuri de „Pokémoni” apar în jurul lui, în funcţie de locul şi momentul în care acesta se află. Jocul îi încurajează pe utilizatori să se deplaseze şi să călătorească în lumea reală pentru a prinde „Pokemonii” din joc. Aceasta combinaţie dintre un joc şi lumea reală cu care interacţionează este cunoscută sub numele de „realitate augmentată”.

În apropierea unui Pokémon, telefonul mobil primeşte o notificare şi camera foto a acestuia se declanşează, făcând să apară un monstru” în cadrul imaginii. Astfel, utilizatorul are posibilitatea de a-şi fotografia „captura” acolo unde a găsit-o.

Jocul „Pokémon Go” se desfăşoară într-un univers populat cu creaturi exotice şi puternice – acestea pot să semene cu şobolani, şerpi, dragoni, dinozauri, păsări, ouă, copaci şi chiar săbii. În acel univers, oamenii, denumiţi „antrenori”, călătoresc în jurul globului pentru a îmblânzi acele creaturi şi, într-o manieră care generează întrebări etice, le folosesc punându-le să lupte unele împotriva celorlalte.

Prima generaţie a jocului ”Pokémon” a început cu 151 de creaturi, însă, de atunci, catalogul acestora s-a extins la peste 720. În jocul ”Pokemon Go” doar cele 151 de creaturi originale sunt disponibile.

Un american din New York a prins toţi Pokémonii disponibili în joc în Statele Unite, după ce a parcurs o distanţă de peste 153 de kilometri, iar conturi ale unor utilizatori Pokémon Go avansaţi se vând cu mii de lire sterline pe eBay, informează The Telegraph.

Un utilizator al site-ului Reddit, ftb_hodor, a devenit prima persoană care a prins toţi Pokémonii incluşi în North American Pokedéx. A prins 4.269 de creaturi aparţinând a 142 de tipuri de Pokémoni şi a declarat că pentru asta a fost nevoit să meargă pe jos 153,2 kilometri.

„Nu am în plan să pornesc în căutarea celor blocaţi în alte regiuni”, a declarat el şi a făcut apel la creatorii jocului ca acesta să fie îmbunătăţit pentru zonele rurale. „Când am mers într-o zonă rurală, în weekend, Pokémonii au fost incredibil de greu de găsit. Este păcat că jocul nu merge acolo, pentru că ar fi foarte amuzant să poţi explora regiuni din afara oraşelor cu ajutorul lui”, a mai spus utilizatorul.

Între timp, „maeştrii” Pokémon Go îşi vând conturile pentru mii de lire sterline pe platforma eBay.

În acelaşi timp, în Siria a fost gândită o campanie dramatică, cu imagini ale unor copii care arată fotografii cu Pokémon, într-un apel ca oamenii să vină şi să îi salveze. Acestea au fost distribuite de The Revolutionary Forces of Syria Media Office pe reţelele de socializare, pentru a aminti lumii de criza din această ţară. Unul dintre mesajele ţinute de copii, scris în arabă, spune: „Locuiesc în Karf Nabl, zona Aleppo. Vino să mă prinzi”. ”Sunt un Pokémon în Idlib din Siria, ai vrea să vii să mă salvezi?” şi „Mă aflu în Kafrnabol, în zona Idlib, vino să mă găseşti” sunt alte două mesaje transmise pe reţeaua de socializare.

Pokémon Go, prima incursiune a companiei japoneze Nintendo în domeniul jocurilor destinate dispozitivelor mobile, a generat o veritabilă frenezie pe plan mondial în rândul posesorilor de tablete şi smartphone-uri, bucurându-se, la doar câteva zile după lansare, de un succes fenomenal. Potrivit site-ului vox.com, jocul ”Pokémon Go” utilizează GPS-ul şi ora afişată de telefonul mobil pentru a detecta locul şi momentul în care utilizatorii se află în joc şi generează personaje din ”Pokemon” care ”apar” în jurul utilizatorilor (pe ecranul telefonului mobil), pentru ca aceştia să încerce să îi prindă.

Pe măsură ce utilizatorul se mişcă, mai multe tipuri de „Pokémoni“ apar în jurul lui, în funcţie de locul şi momentul în care acesta se află. Jocul îi încurajează pe utilizatori să se deplaseze şi să călătorească în lumea reală pentru a prinde „Pokemonii” din joc. Aceasta combinaţie dintre un joc şi lumea reală cu care interacţionează este cunoscută sub numele de ”realitate augmentată”.

În apropierea unui Pokémon, telefonul mobil primeşte o notificare şi camera foto a acestuia se declanşează, făcând să apară un ”monstru” în cadrul imaginii. Astfel, utilizatorul are posibilitatea de a-şi fotografia ”captura” acolo unde a găsit-o.

Jocul Pokémon Go se desfăşoară într-un univers populat cu creaturi exotice şi puternice – acestea pot să semene cu şobolani, şerpi, dragoni, dinozauri, păsări, ouă, copaci şi chiar săbii. În acel univers, oamenii, denumiţi ”antrenori”, călătoresc în jurul globului pentru a îmblânzi acele creaturi şi, într-o manieră care generează întrebări etice, le folosesc punându-le să lupte unele împotriva celorlalte.

Lansat pe 6 iulie în Statele Unite, Australia şi Noua Zeelandă, jocul Pokémon Go a atras într-o singură zi mai mulţi utilizatori în Statele Unite decât reţeaua de socializare Tinder pe dispozitivele care folosesc sistemul de operare Android. Totodată, rata zilnică a utilizatorilor activi este aproape egală cu cea a reţelei de socializare Twitter. Jocul este utilizat în medie 43 de minute pe zi, mai mult decât WhatsApp sau Instagram.

Opoziția siriană a lansat un apel către comunitatea internațională ca, în loc să promoveze jocul Pokemon Go, să desfășoare operațiuni de localizare și salvare a copiilor din Siria, informează The Independent.

”Găsiţi-ne şi veniţi să ne salvaţi!”, este apelul copiilor sirieni, lansat prin intermediul biroului de presă al Forţelor Revoluţionare din Siria.

“Suntem în Kafer Nbl, în provincia Idlib; veniţi să ne salvaţi!”, mai transmit ei prin organizația afiliată opoziţiei care luptă împotriva regimului Bashar al-Assad.

Siria este de cinci ani scena unui război în care sute de mii de oameni au murit. Revoltele reprimate violent și conflictul armat dintre forțele lui Al-Assad, cele ale opoziției și cele ale grupurilor teroriste, inclusiv Statul Islamic, au făcut ca sute de mii de oameni să treacă granițele în încercarea de a-și salva viețile.

Mania Pokemon Go a cuprins şi jurnaliştii din Statele Unite, unde un reporter a preferat joi să se joace pe telefon în loc să asculte briefingul de presă de la Departamentul de Stat privind lupta împotriva organizaţiei teroriste Stat Islamic, relatează CNN.

Purtătorul de cuvânt al Departamentului de Stat John Kirby s-a întrerupt din conferinţa de presă în care prezenta progresele făcute în lupta împotriva ISIS pentru a-i atrage atenţia reporterului preocupat de joc.

Te joci la chestia aia cu Pokemoni acolo, nu?”, a întrebat purtătorul de cuvânt.

Doar mă uit la ea”, i-a răspuns reporterul.

Oficialul şi-a continuat apoi briefingul. La final, însă, el s-a întors din nou spre jurnalistul care se juca.

Ai prins unul (un pokemon – n.r.)?”, a întrebat Kirby.

Nu. Nu este foarte bun semnalul”, a răspuns acesta. “Îmi pare rău pentru asta”, i-a replicat purtătorul de cuvânt, zâmbind ironic.

[…]


Categorii

1. DIVERSE, Articolele saptamanii, Era Big Brother, Video

Etichete (taguri)

, , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Articolul urmator/anterior

Comentarii

8 Commentarii la “POKEMANIA – intre spionaj mascat si experiment de natura TOTALITARA de imbecilizare generala prin ADICTIE COLECTIVA: “Suntem ocupaţi cu prinderea de monştri virtuali şi, între timp, monştrii cât se poate de reali ne hotărăsc soarta”. PANA UNDE MERGE NEBUNIA? (video)

  1. Pokestopurile nu sunt definite de utilizatori ci sunt stabilite de cei care au facut jocul.
    Deci e clar cine a facut pokestopul acolo si de ce – ca sa distraga atentie copiilor dar si parintilor care se duc la Biserica.
    Cand ne gandim la hackeri intram in alt univers – cum te descotorosesti de cineva pe care nu-l placi (si lumea e din nou tot mai pagana, si e normal sa nu ii vrei pe unii oameni, sa te razbuni etc…) – il ademenesti cu un Pokemon.
    Faptul ca deja au facut pokestop la Biserica dovedeste ca manipularea efectiva se apropie de inceput si se grabesc cu toate ale lor planuri si etc.

  2. Nici cei care l-au creat nu se asteptau la un asemenea ”succes”.Sper sa dureze 3 zile.DOAMNE AJUTA!

  3. “Numeroşi părinţi din SUA au început să-şi boteze copiii cu numele unor personaje din renumitul joc Pokemon Go.”

    Din păcate, acest joc, bazat pe un serial de animație care-și are obârșia în păgânismul/demonologia orientului extrem este o îndemonizare în sine, pe lângă că oferă mijloace nemaiîntâlnite până acum pentru experimentare și dronarea mizerabilă a maselor de hipnotizați.
    Acest arhetip al deținătorului de pokemoni este o reiterare într-o formă specifică culturii pop a practicilor demonologice cât se poate de reale, în care vrăjitorul se înconjură de spirite (demoni), care îi slujesc și cu ajutorul cărora se rafuieste după nevoi și situație cu alți vrăjitori sau cu oameni “neinițiați”. Sunt practici atât de vechi și atât de bine știute în comunitățile vrăjitorești, de pe toată fața pământului și din tot cursul istoriei… Dar în prezent oamenii trăiesc foarte departe de realitate, într-un metavirtual care îneacă toată lumea… Aici conștiințele sunt programate ca orice soft de calculator…
    În Europa, practicile au fost prezentate și transmise în scris de la un practicant la altul în codex-uri dedicate. Poke-mingea în care sunt ținuți pokemonii este doar o readaptare a principiului lămpii fermecate în care locuiește un spirit (demon), numit în cultura orientului mijlociu și apropiat djinn sau jinn, transpus mai recent în engleză sub denumirea de “genie”.
    Etc. Nu e nevoie de alte detalii.

    Când un om își numește copilul după numele unui demon, că știe sau nu, acel părinte săvârșește un ritual de consacrare. La fel cum prin consacrare – rugăciune și/sau ritual – se dăruiește/făgăduiește ceva sau cineva lui Dumnezeu, așa se face și în demonologie/satanism. Cu orice și oricine. Este o mistică satanică, pentru că vrăjmașii sunt duhuri.
    Deși conștientizarea sau neconștientizarea actului produce efecte mai mult sau mai puțin grave, ele există ca o consecință directă și inevitabilă. Sunt pur și simplu legi duhovnicești, la fel cum există legile naturale.

    “Dacă v-am spus cele pământeşti şi nu credeţi, cum veţi crede cele cereşti?”

    După aceleași legi, oricare om care acum aleargă să-și prindă pokemonii (demonii) își transformă telefonul în casă a lor – literalmente.
    Cunoașterea despre realitatea mistică și duhovnicească se mai păstrează doar în două locuri, pe lumea asta, în prezent: în Biserica Ortodoxă și în comunitățile vrăjitorești/ezoterice.
    Însă, doar Biserica Ortodoxă păstrează învățătura lui Hristos, care este Calea, Adevărul și Viața.
    Ceilalți – foarte numeroși – răspândesc învățătura luciferică, care este capcana, minciuna/înșelarea și în final, moartea.

    Știu că sună bizar pentru mulți ce-am scris eu aici… Dar nu am ce-i face. Asta e realitatea.

    Domnul Dumnezeu să ne păzească și să ne mântuiască sufletele !

  4. @ Lucian

    “Anime-urile” (desene animate japoneze) au surse de inspiratie foarte vaste si chiar…neasteptate: simbolistica egipteana,simbolistica din Orientul Mijlociu,simbolistica si asocieri cu Evul Mediu european fantastic,simbolistica si filosofiile specifice popoarelor din Asia de Est(japonezii si chinezii,deci,taoism-budism-confucianism),mitologie Nordica(chiar si ruseasca), simbolistica crestina(chiar si ortodoxa…),imagini din cele doua Americi, simbolistica masonica(de tip Illuminati,foarte populara in Estul Asiei-vezi Coreea de Sud si Japonia),simbolistica specifica mediului ultra-tehnologizat a Japoniei contemporane,simbolistica si reprezentari specifice relatarilor apocaliptice de tip “cyberpunk”(viitor ultra-tehnologizat condus de un dictator sau viitor tehnologizat invadat de roboti in care domneste anarhia) etc…

  5. Așa e Emanuel, dar nu doar “producțiile” / de animație japoneze. Cam toate de peste tot. Inclusiv cele mai benigne și inofensive în aparență.
    Cele relativ curate sunt în schimb cvasinecunoscute. Dar dacă un copil prinde gustul și pofta cu cele “mai curate”, cu ușurință poate ajunge și la toate celelalte.

    Zilele astea am început să fac bucățele cărți dintr-un morman mare, strâns în ultimii trei ani. Sunt cărți vătămătoare de suflet, ce l-am primit fie eu, fie fetița, în acest timp. Le-am strâns grămadă într-un loc și ne-am pus de acord să le facem bucățele de pus pe foc la bunici. Tot felul, de la “Cartea roșie” a lui Jung – care este un tratat de demonologie pentru oamenii secolului 20, până la cărți cu anotimpuri, fără text, pentru copilași – care printre oameni zâmbitori și păsări zburând, mai ascunde ici și colo câte o femeie goală în poziție pornografică, într-un tablou pe peretele unei camere – desenată mic, dar prinde…

    Domnul să miluiască!

  6. @Maria – pokestopurile sunt definite de jucatori si nu de cei care au facut jocul, anume firma Niantic. Sunt curios de ce numele firmei nu a aparut aproape nicaeri in mass-media noastra.

    Istoricul pokestop-urilor asa foarte pe scrut ar fi ca jocul Pokemon Go se bazeaza pe datele si punctele de interes a unui joc precedent numit *Ingress* dezvoltat tot de firma Niantic. Aceste puncte de interese se numeau “portaluri” – si au devenit “pokestopuri” / “gymuri” in jocul Pokemon Go.

    In Ingress, jucatorii cereau plasarea portalurilor. Dar compania Niantic a impus niste conditii pentru plasarea lor printre care:
    * locatia portalului sa fie de interes cultural, religios sau istoric
    * sa se afle pe loc public frecevntat de turisiti sau locuitorii unui oras
    detalii aici -> https://support.ingress.com/hc/en-us/articles/207343987-Candidate-Portal-criteria

    In alta oridne de idei, cel putin din punctul meu de vedere mass media se foloseste de subiectul Pokemon Go (ca de obicei) pentru a crea senzatie si am observat obisnuita tendinta de a dezinforma. Printre multe informatii false imi amintesc ca un ziar spunea ca “jucatorul ca sa castige jocul trebuie sa captureze cat mai multi pokemoni” ceea ce e total fals. Sunt alte mecanici de joc ce oarecum iti asigura anumite victorii. Spun asta pentru ca jocul nu are un “sfarsit” clasic iar numarul pokemonilor captivati nu e chiar atat de relevant.

    Am incercat pe cat posibil sa gasesc cat mai multe surse si informatii pe tema jocului. Asa am aflat si informatii “netraditionale” ce nu ar fi publicate de presa, cum ar fi multe din experientele jucatorilor actuali:
    * multe persoane obeze din occident incep sa slabeasca de cand joaca jocul
    https://www.reddit.com/r/pokemongo/comments/4tgkmg/i_am_a_300_lb_female_before_pokemon_go_i_only_saw/
    * familii se simt mai unite si membrii ajung sa interactioneze intre ei (chiar si atunci cand nu joaca) https://www.reddit.com/r/pokemongo/comments/4tl345/my_family_thanks_pokemongo/
    * adolescenti dar si tineri adulti care in mod normal isi petreceau tot timpul in fata calculatorului, acum ies afara si interactioneaza cu alte persoane fata catre fata, spre deosebire de falsa interactiune ce o aveau in social media (Facebook, Twitter, etc.)
    * persoane care sufereau de anxietate sau erau deprimate, observau o imbunatatire substantiala in starea lor de cand petrec mai mult timp la soare si in compania altora
    * am auzit si povestea unei mame care nu isi explica cum copilul ei autist care nu vorbea cu nimeni, nu doar ca a ajuns sa vorbeasca cu alti copii dar si-a facut si prieteni.
    (se gasesc experiente a jucatorilor si pe alte site-uri decat Reddit)

    Pentru un crestin adevarat, sunt de acord ca acest joc nu trebuie sa fie motivul pentru care: sa iesi din casa, sa duci un stil de viata sanatos, sa interactionezi cu cel de langa tine, etc. Mantuirea sufletului e cu totul alt capitol ce cred ca nu e nevoie sa il abordez aici (si nu cred ca ar fi potrivit sa fac asta, nu sunt duhovnic).

    Dar voiam sa subliniez faptul ca acest fenomen nu e atat de rau pe cat pare. Chiar si in privinta supravegherii, sunt convins in continuare ca Facebook, Google, etc. fac o treaba mai buna in a afla preferintele si interesele utilizatorilor lor. Aceasta si din motiv ca Niantic nu a putut face fata probelemelor tehnice. De cand s-a lansat jocul Pokemon Go:
    * serverele Niantic au fost instabile
    * jocul a prezentat multe defecte la lansare din care nici unul nu a fost rezolvat pana acum
    * echipa de programatori responsabila de dezvolatrea jocului au facut greseli foarte naive
    * recent au incercat sa mai repare din joc dar in loc au introdus alte probleme tehnice
    * Niantic in general s-a axat mai mult pe incasarea micro-tranzactiilor decat pe mecanicile jocurilor (sau captivarea si monitorizarea miscarilor jucatorilor)

    Daca intr-adevar acesta ar fi fost un experiment la scara larga, cu siguranta oameni mult mai experimentati s-ar fi ocupat de el si multe greseli tehnice nu ar fi avut loc. Nu mai spun ca situatia serverelor ar fi putut gestionata de multe firme IT mult mai bine. In privinta asta s-ar putea discuta multe, dar nu as vrea sa intru in detalii tehnice.

    Oricum, jocul da semne ca e pe sfarsite. Recent a primit Rating-uri foarte proaste din partea jucatorilor si a mass-mediei occidentale. De exemplu pe App Store (piata Apple) in clipa de fata aplicatia are nota 1.5 (intre timp a crescut la 2) ceea ce e dezastruos pentru o aplicatie. Detalii aici -> https://itunes.apple.com/ro/app/pokemon-go/id1094591345?mt=8

    Jocul a fost (poate inca este) un “success accidental”, dar despre care studii economice vor vorbi in viitor ca fiind un exemplu negativ de “business” (cel putin in privinta lansarii lui).

    Un ultim aspect ce as vrea sa il mentionez e ca nu vad a fi o idee buna ca preotii sa descurajeze jucatorii sa vina prin preajma bisericilor.
    * In primul rand pentru ca jucatorii (credinciosi sau necredinciosi) nu sunt nevoiti sa intre in biserica pentru a juca jocul iar acestia ar fi cel mult in trecere. Acele pokestopuri pot fi folosite o singura data (folosirea lor dureaza 5-10 secunde) iar prinderea unui pokemon poate sa dureze de la 10 secunde pana la 1 minut (sau un pic mai mult in cazuri exceptionale). Aici subliniez ca acest joc nu poate fi jucat stand in acelasi loc (decat in anumite conditii speciale – si atunci doar pe parcursul a 30 minute). Reiterez: jucatorii s-ar afla in trecere, cel mult ar sta pe o banca 5-10 minute.
    * In al doilea rand, ma gandesc ca o persoana necredincioasa sau “caldicica” in credinta, la un moment dat ar ajunge sa interactioneze cu un preot si pornind de la intrebari serioase sau mai putin serioase sa ajunga sa discute sincer cu preotul in privinta credintei ortodoxe. Poate asa Dumnezeu ar intinde o mana cuiva care altfel ar sta toata ziua in casa, in fata calculatorului / tabletei / mobilului “socializand” pe facebook. Poate un tanar ar intreba “tu de ce crezi in Dumnezeu?” sau “e adevarat ce scrie in presa?”. Aici l-as vedea pe preot in rolul samarineanului milostiv. Astfel ar avea sansa sa tamduiasca cu “vin si untdelemn” ranile celui cazut intre talhari.

    Chiar daca cineva vine din motive gresite la biserica (cladire), macar ar avea sansa sa ramana pentru motive indreptatie in Biserica.

    Iertare pentru mesajul lung, dar sper ca am adus cateva informatii utile. Oricum, totul este ingaduit de Dumnezeu, faca-se voia Lui in toate. Noi sa avem discernamant sanatos si sa ne lumineze Domnul sa putem vedea lucrurile asa cum sunt ele in realitate.
    Doamne ajuta!

  7. “Romanii sunt supusi unui program de imbecilizare nationala”
    Valentin Jucan, membru al Consiliului National al Audiovizualului (CNA): “de prea mult timp romanii sunt supusi unui program de imbecilizare nationala prin intermediul presei”.
    “De altfel, chiar Dan Diaconescu, acum cativa ani, recunostea acest lucru. Dar nu el este unicul responsabil. Primul vinovat este CNA-ul care nu a reactionat.
    “Emisiunile care au ca principiu prostitutia morala sau chiar promovarea unei forme de prostitutie sexuala au fost doar inceputurile. Ne-am distrat o perioada pe seama lor; acum au ajuns sa invadeze aproape toate posturile. (…) Prezenta lor constanta le-a transformat in cauze juste, in comportamente firesti.
    Violul, bataia, incestul, familia degradata, toate par ca sunt mizilicuri”, precizeaza el.
    “In cazul breaking news, vi se servesc, de cele mai multe ori, false stiri importante. Nu, acelea nu sunt esentiale. Ele va sunt prezentate fie pentru a va forta sa credeti ca o actiune a unui om politic sau partid este importanta, fie pentru a acoperi o adevarata stire, cu impact negativ in societate.”
    http://www.ziare.com/media/cna/pericolele-presei-romanii-sunt-supusi-unui-program-de-imbecilizare-nationala-de-la-breaking-news-la-stirile-pe-surse-1407931

Formular comentarii

* Pentru a deveni public, comentariul dumneavoastra trebuie aprobat de un administrator. Va rugam sa ne intelegeti daca nu vom publica anumite mesaje, considerandu-le nepotrivite, neconforme cu invatatura ortodoxa sau nefolositoare sufleteste. Va multumim!

Carti

Documentare