CAND ARHIPASTORII NOSTRI NE SMINTESC SI NE INDUREREAZA: PS Siluan si ”UNIREA INTERCONFESIONALA” a romanilor/ PS Timotei, la Forumul Catolic-Ortodox despre OMUL EUROPEAN

24-06-2012 5 minute Sublinieri

Astăzi, 20 iunie 2012, la sediul Episcopiei Ortodoxe Române a Italiei a avut loc o întâlnire a Preasfințitului Părinte Episcop Siluan cu reprezentanții Bisericii Catolice din Romania și respectiv Bisericii Române Unite cu Roma, Greco-Catolice din Roma.

Din partea Bisericii Catolice Române a participat Preacucernicul Părinte Isidor Iacovici, preot paroh, iar din partea Bisericii Române Unite cu Roma, Greco-Catolice, a participat Preacucernicul Părinte Gabriel Buboi de la Institutul Pontifical Pio Romeno.

La inițiativa Preasfințitului Siluan s-a discutat despre diferitele probleme pastorale specifice emigrației, convenindu-se asupra mai multor subiecte care să constituie în viitor temeiul unor întâlniri în care să se evoce experiența fiecărei comunități și soluțiile pastorale pe care fiecare dintre acestea le-a identificat. S-a evocat astfel posibilitatea unei prime întâlniri pastorale pe tema Familiei, a problemelor pastorale pe care aceasta le pune, în contextul emigrației, precum și soluțiilor adoptate la diferitele cazuri concrete care se întâlnesc în teren.

S-a evocat de asemenea posibilitatea unei colaborări pe plan cultural, prin organizarea în comun a unui concert de colinde, în perioada premergătoare Crăciunului.

S-a exprimat dorința de a se continua și întâlnirile din Săptămâna de Rugăciune pentru unitatea creștinilor, în luna ianuarie din anul 2013, în ziua de 24 ianuarie, ca zi simbol a “unirii” românilor. Gazda următoarei întâlniri urmează să fie Biserica Română Unită cu Roma, Greco-Catolică.

DEPARTAMENTUL DE INFORMARE ȘI MASS MEDIA AL EPISCOPIEI ORTODOXE ROMÂNE A ITALIEI

 

În perioada 5-8 iunie 2012, la Lisabona, în Portugalia, a avut loc cel de-al III-lea Forum Catolic-Ortodox European. Cu binecuvântarea Preafericitului Părinte Patriarh Daniel, delegat al Patriarhiei Române la eveniment a fost Preasfinţitul Timotei, Episcopul ortodox român al Spaniei şi Portugaliei.

Întrunirea s-a desfăşurat la Seminarul Notre-Dame de Fatima Lisboa II (Alfragide), sub copreşedinţia cardinalului Péter Erdö, Arhiepiscop de Esztergom-Budapesta,preşedinte al Consiliului Conferinţelor Episcopale din Europa, şi Mitropolitul Gennadios de Sassima, reprezentant al Patriarhiei Ecumenice.

Tema forumului, “Criza economică şi sărăcia. Provocări pentru Europa de astăzi“, a fost dezbătută din trei perspective: căutarea originilor crizei economice actuale, identificarea unor răspunsuri comune celor două Biserici la criza economică şi misiunea pe care Bisericile Ortodoxă şi Catolică sunt chemate să o desfăşoare în aceste momente dificile din viaţa Europei.

Comitetul de redactare alcătuit din PS Timotei, Episcopul ortodox român al Spaniei şi Portugaliei, PS Athenagoras, Episcop de Sinope, Roland Minnerath, Arhiepiscop de Dijon, şi Johan Bonny, Episcop de Antwerp, a elaborat un comunicat final ce rezumă subiectele dezbătute.

În comunicatul final redactat se arată că locuitorii Europei resimt repercusiunile crizei prin care trece întreg continentul, în special în ceea ce priveşte şomajul şi lipsa de perspectivă şi speranţă pentru viitor. Toţi europenii sunt îngrijoraţi de ceea ce îi aşteaptă în viitor. Bisericile Ortodoxă şi Catolică sunt conştiente de aceste suferinţe şi îngrijorări şi doresc să transmită un mesaj de încredere şi speranţă credincioşilor lor şi tuturor cetăţenilor europeni. Trebuie să ne păstrăm credinţa în Pronia Dumnezeiască şi în capacitatea noastră de a îndrepta greşelile din trecut şi avem responsabilitatea de a pune bazele unui viitor bazat pe dreptate şi pace.

De-a lungul istoriei, Europa a ştiut să-şi adapteze cursul destinului utilizând resursele gândirii şi moralei creştine extrase din Biblie, din Tradiţia patristică şi monastică şi din doctrina socială a Bisericii, toate acestea constituind un tezaur din care se împărtăşesc toate popoarele.

Mesajul Bisericilor priveşte poziţia şi rolul omului în creaţie, în societate şi, în special, în viaţa economică. Bisericile creştine învaţă că omul îşi găseşte împlinirea în Dumnezeu, Creatorul şi Mântuitorul său. Nimic din această lume nu îl poate împlini. Prin ceea ce îi oferă această lume, omul este chemat să descopere elementele care îl unesc cu alţi semeni pentru comuniunea cu Creatorul.

Ca un efect al procesului secularizării, numeroşi europeni s-au îndepărtat de această legătură firească cu Dumnezeu şi caută sensul vieţii dintr-o perspectivă exclusiv terestră. Ideologiile materialiste şi hedoniste au propus propriile puncte de vedere limitate, gândind că fericirea poate fi dobândită prin strângerea de bogăţii, că fericirea constă în satisfacerea tuturor dorinţelor şi că viaţa socială poate rezulta din alinierea tuturor intereselor private.

O criză antropologică şi spirituală ce implică aspecte morale şi culturale

Bisericile observă că criza prin care trecem nu este de natură exclusiv economică. Este mai degrabă o criză antropologică şi spirituală ce implică aspecte morale şi culturale, dar nu se limitează doar la ele. Am ajuns la acest punct din cauză că finanţarea a fost separată de economia reală, economia a devenit autonomă de controlul şi voinţa politică, iar politica este separată de etică. Luând în considerare experienţa noastră de prezenţă vie a lui Hristos în Biserica Sa, noi credem că printr-o întoarcere la Hristos şi o deschidere către Duhul Sfânt şi credinţa creştină, oamenii vor putea găsi un răspuns la cele mai profunde aspiraţii.

Societatea trebuie organizată astfel încât să servească interesele oamenilor, nu contra lor. Omul este, prin natura sa, o fiinţă socială care se împlineşte în primul rând prin intermediul familiei. Conform comunicatului final, Bisericile creştine resping individualismul care izolează persoanele, îndepărtându-le. Fiecare persoană are un scop în sine, deschis către iubirea infinită a lui Dumnezeu şi nu ar trebui să fie tratată ca un obiect de manevrat conform intereselor celor mai puternici. Creştinii sunt chemaţi să conlucreze cu toţi oamenii de bună credinţă pentru a construi o societate mai dreaptă şi mai umană.

Dacă europenii doresc să iasă din criză, în solidaritate cu restul omenirii, este necesar să înţeleagă că trebuie să-şi schimbe modul de a trăi. Pentru credincioşi, aceasta constă în restabilirea unei relaţii personale cu Dumnezeu în Treime, Care este comuniune de iubire. O astfel de relaţie trebuie să se întindă dincolo de simpla înţelepciune sau de convingerile etice. Criza poate deveni prilej pentru a da naştere unui sentiment benefic de conştientizare. Europenii trebuie să acorde activităţii economice un sens ce priveşte integral, nu trunchiat, persoana umană şi demnitatea sa. Acordând persoanei umane locul cuvenit, prin subordonarea economiei la obiective de dezvoltare integrală în solidaritate, îndreptând cultura către căutarea adevărului, oferind societăţii civile un spaţiu unde inteligenţa cetăţenilor să lucreze pentru bunăstarea semenilor, se vor crea condiţiile unui nou tip de relaţionare în ceea ce priveşte banii, producţia şi consumul. Bisericile încurajează creştinii să coordoneze slujirea lor la nivel local şi global pentru a-i ajuta pe cei ce trăiesc în condiţii precare şi să contribuie la dezvoltarea unei societăţi mai drepte.

În această schimbare inevitabilă, trebuie acordată prioritate angajării pe piaţa muncii. Trebuie să se acorde prioritate activităţilor ce creează locuri de muncă. Fiecare om trebuie să trăiască în condiţii demne şi să prospere prin munca sa în solidaritate cu semenii. Orice modalitate de corupţie sau exploatare trebuie eliminată.

Piaţa nu trebuie să fie o forţă oarbă şi anonimă. Este locul în care sunt schimbate mărfuri şi servicii utile cu scopul de a sprijini dezvoltarea materială, socială şi spirituală a oamenilor. Piaţa trebuie să fie reglementată în aşa fel încât să încurajeze dezvoltarea integrală a omului.

Vocaţia omului este de păzitor al creaţiei, nu de prădător

Raportul final al întrunirii mai atrage atenţia că trebuie să înceteze risipa resurselor creaţiei şi poluarea mediului în care trăim. Vocaţia omului este de păzitor al creaţiei, nu de prădător. Trebuie să fim conştienţi de datoria pe care o avem faţă de generaţiile viitoare, întrucât aceştia nu ar trebui să moştenească de la noi un mediu înconjurător poluat, în care să nu poată trăi. În lumea noastră globalizată, popoarele nu trebuie să fie guvernate prin egoism individual sau colectiv, ci printr-o politică de control şi de transparenţă a deciziilor.

În încheiere, reprezentanţii Bisericilor Ortodoxă şi Catolică prezenţi la întrunire au adresat cuvinte de încurajare guvernelor naţionale şi reprezentanţilor instituţiilor europene pentru eforturile de a identifica o cale mai dreaptă şi mai echitabilă pentru a depăşi criza economică şi financiară, acordând o atenţie specială ţărilor care se confruntă cu dificultăţi.

Cel de-al treilea Forum Catolic-Ortodox European a adresat un mesaj şi cetăţenilor ţărilor europene, cei de care depinde adoptarea unui nou mod de viaţă în societate. Acolo unde cetăţenii înţeleg necesitatea crucială de schimbare a modului de consum, reprezentanţii lor în Parlament îi vor urma, industria îşi va adapta alegerile, iar instituţiile de învăţământ vor educa un nou model de cetăţenie, prezentând mai multă sobrietate şi o mai mare solidaritate cu cei săraci. În cele din urmă, omul european va simţi bucuria de a reînnoi rădăcinile sale creştine şi de a cultiva dimensiunea spirituală a fiinţei sale, singura în măsură să împlinească acea căutare a fericirii şi a scopului său.

Precedentele ediţii ale Forumului Catolic-Ortodox European au avut loc la Trento, în Italia, între 11 şi 14 decembrie 2008, şi la Rhodos, în Grecia, între 18 şi 22 octombrie 2010.

Nota noastra:

PS Siluan, care altadata asculta cu evlavie invataturile parintilor athoniti Dionisie si Petroniu, ar fi trebuit sa fie putin atent macar la experienta mult mai ecumenistului sau “coleg” PS Sofronie al Oradiei, care tocmai ce a patit-o cu “fratii” uniati: Prozelitism si abuz greco-catolic la Vasad-Bihor: BISERICA RETROCEDATA CATOLICILOR INTR-UN SAT DE ORTODOCSI. Episcopia Oradiei ataca “POFTA MORBIDA” a UNIATILOR dupa locasurile de cult ortodoxe!

Se pare ca PS Siluan devine din ce in ce mai mult “politic”… 🙁

In privinta lui PS Timotei, este interesant de remarcat ca la acest Forum se vorbeste despre “omul european”. Pentru una din mizele conferintelor de acest gen, poate chiar mai mult decat cea a “unirii” dintre catolici si ortodocsi: legitimarea identitatii europene de structurile ecleziale.

A se vedea, in acest sens:


Categorii

1. DIVERSE, Criza mondiala, Ecumenism, Papa (Papism), Patriarhul Daniel, PS Siluan Șpan, PS Timotei Prahoveanul, Uniunea Europeana, globalizare, guvernarea europeana (UE)

Etichete (taguri)

, , , , , , , , , , , , ,

Articolul urmator/anterior

Comentarii

16 Commentarii la “CAND ARHIPASTORII NOSTRI NE SMINTESC SI NE INDUREREAZA: PS Siluan si ”UNIREA INTERCONFESIONALA” a romanilor/ PS Timotei, la Forumul Catolic-Ortodox despre OMUL EUROPEAN

  1. Sincer, nu inteleg de ce a fost necesara aceasta intalnire in Italia !?

  2. Sint curios daca acesti “ierarhi” au auzit de Sfintii Parinti ai Bisericii,si daca da,daca i-au citit si au inteles cite ceva din ce este viata crestina,rugaciunea si comuniunea reala cu Iisus Hristos Dumnezeu,adica de puterea vie a credintei.Sau umbla prin afara Bisericii,prin curtea din fata ei,cu gind sa ia taxiul si sa plece pe la niste conferinte ecumenice.Macar de L-ar lua si pe Hristos cu dinsii,oare il cunosc ?

    Viclenia nu are intrare in Imparatia Cerurilor,iar la dinsii nici naivitatea nu-i impinge inainte,caci episcop inseamna om indumnezeit,eliberat de patimi si iluminat,of Doamne!

  3. @ sherlock_holmes:

    Totusi sa nu punem cuvantul ierarhi intre ghilimele. Asa cum sunt ei, sunt ierarhii Bisericii noastre. Iar cei doi chiar incepusera foarte bine, chiar ca niste oameni duhovnicesti, dupa toate referintele noastre. Insa si presiunile sunt, probabil, greu de imaginat, si slabiciunile asisderea…

  4. Sigur, noi nu prea avem cum sa intelegem presiunea care se face asupra lor, ei traind si pastorind Biserica intr-o lume care a parasit Ortodoxia de mult. E simplu sa vedem lucrurile de aici de la capatul tastaturii, si sa zicem ca au gresit ierarhii amintiti. Va dau un exemplu: e usor sa fi undeva in Suceava si sa traiesti intr-o comunitate fara prea multi sectari, sa interactionezi cu ei avand o atitudine potrivita. Dar e diferit sa fi undeva in Ardeal, sa ai in familie, la scola, la servici si in randul prietenilor din copilarie oameni de alte credinte; presiunea e mult mai mare…

  5. Pe la 1700 romanii au inteles ca daca vor bunastare materiala, drepturi politice si culturale(educatia copiilor romani in limba romana si accesul la “invatamintul superior”), atunci trebuie sa accepte uniatia(sa il accespte pe papa ca sef al bisericii lor ortodoxe). Unii ierarhi s-au lasat inselati si au acceptat erezia pentru dreptate, bunastare materiala si pace sociala. Faptul ca a fost o inselare a romanilor o devedeste istoria: marea masa a romanilor au ramas tot saraci, needucati in scoli romanesti si fara puterea de a-si apara politic interesele; o buna parte din romani prin uniatie si-au pierdut si limba, preotii uniati nu au reusit nimic in acest sens(vorbrsc de comunitati de romani din cimpia de vest nu de citeva exceptii de romani educati la Roma si prin Roma). Atunci uniatia a inselat pe romanii din Transilvania, azi ii inseala pe romanii din intreaga Romanie. Prin intrarea in UE Ortodoxia romanilor este in primejdie de moarte. Exista riscul sa se repete uniatia la nivelul intregii Romanii. Sunt deja preoti in BOR care sunt “pregatiti” sa accepte uniatia(nu spun unde sunt). Bine ar fi sa gresesc in aceste concluzii pe care le-am tras “de pe teren”(comunitatea in care traiesc, familie ardeleana). Doamne iarta-ne si ajuta-ne sa nu ne departam dela Tine!

  6. @ Nicolaie // Iti spun eu unde sunt citiva pregatiti sa accepte uniatia: la Turda. Asa de informare doar: citiva preoti au predicat din anvon teoria Bisericilor Surori. Nu direct, dar indirect cit incape. Ca suntem frati, ca diferentele dintre noi sunt nesemnificative, ca Fotie a fost mindru, ca nu avem voie sa urim, ca ….
    Erezie mai vicleana ca si catolicismul nu exista! Iar neamul asta a excelat in cozi de topor de-a lungul istoriei.

  7. Si totusi exista inca ierarhi ai Bisericii lui Hristos,care au curajul sa marturiseasca adevarul:

    http://www.cuvantul-ortodox.ro/recomandari/2012/03/03/ips-serafim-de-pireu-omilie-la-duminica-ortodoxiei-i-ecumenismul-panerezie-si-miscare-sionista-pentru-o-religie-universala-papismul-nu-este-biserica/

    In Biserica Greciei sint mai multi,dar si la noi se mai gasesc citiva,si prin alte biserici,si ii apara Dumnezeu (desi sint presiuni si mai mari asupra lor )atit timp cit mai sint inca credinciosi care sa ii urmeze.

    Spunea un sfint,ca la judecata in fata lui Hristos,vom fi judecati de cei asemenea noua.

    Ierarhii care vor spune ca s-au facut presiuni asupra lor si de aceea au mintit,sau s-au sfiit sa-L mai marturiseasca pe Hristos si Biserica Lui,vor fi judecati de ierarhii care au trait exact in aceeasi perioada de timp,si in aceleasi conditii,ba poate chiar mai grele,si nu s-au dezis de Hristos.

    Adica mai toti ar trebui de pe acum sa-l roage pe mitropolitul Serafim de Pireu sa-i ierte si sa ceara sfat de la dinsul de cum se poate sa-l marturisesti pe Hristos in vremurile de astazi. ( sau altor ierahi ortodocsi,caci ii mai lasa Dumnezeu inca in multe biserici )

    La fel cu preotii,la fel cu noi…orasenii necredinciosi sau cei care incearca sa-si justifice pacatele si frica si altele,vor fi judecati de aceiasi oraseni care au trait cu ei poate in acelasi cartier si nu au facut acestea.
    Mamele care isi avorteaza copiii pe motiv de neajunsuri economice,vor fi judecate de mamele care au facut multi copiii si i-au tinut aproape de Dumnezeu,chiar in lipsuri mai mari…si asa mai departe.

    Doar nu e dracul si lumea mai puternice decit Dumnezeu,aceasta este o nebunie a mintii….nu ne ramine decit sa ne rugam lui Iisus Hristos pentru orice nevoie pe care o avem,sau Maicii Sale,sau Sfintilor,sau Ingerului pazitor…asa ajungem sa ii si cunoastem putin,sa intram in comuniune cu ei si sa scapam de moartea cea vesnica si sa ne mintuim ( daca dorim )

  8. @sherlock_holmes

    “Spunea un sfint,ca la judecata in fata lui Hristos,vom fi judecati de cei asemenea noua.”

    Sfintii au fost si ei oameni, inainte de a fi sfinti, si poate au gresit si ei uneori in cele spuse.
    Biserica nu ne invata ca vom fi judecati de cei asemenea noua, ci de Hristos Dumnezeu si Sfintii Apostoli !

    Eu una, ma tem de judecata care ma asteapta pe mine personal, de aceea nu prea am curaj sa vorbesc de judecata altora, mai ales a ierarhilor….

    Domnul sa ne ierte !

  9. Dar rusii ce zic/ ce fac ?

  10. @ion:

    Referitor la ce?

  11. @ Hrisanti

    Unde l-am judecat eu pe mitropolitul Serafim de Pireu ? Sau pe ceilalti ierarhi ortodocsi ?

    Ce ne invata Biserica despre “ierahii” care se roaga cu cei de alte credinte precum si pe cei care-i urmeaza ? Nu ca nu mai sint ierarhi si ca isi pierd mintuirea ? La fel si cu credinciosii care ii urmeaza ? Nu este de gluma aici.
    ( Vezi canonul 45 si 10 al Sfintilor Apostoli ) sau mai pun linkul o data:
    http://www.cuvantul-ortodox.ro/recomandari/2012/03/03/ips-serafim-de-pireu-omilie-la-duminica-ortodoxiei-i-ecumenismul-panerezie-si-miscare-sionista-pentru-o-religie-universala-papismul-nu-este-biserica/

    si te rog sa citesti.

    Nu fac si Sfintii parte din Biserica ( si inca ce parte !?),si Sfinta Scriptura la fel:

    Au nu ştiţi că sfinţii vor judeca lumea?
    Nu ştiţi, oare, că noi vom judeca pe îngeri? Cu cât mai mult cele lumeşti?
    http://www.bibliaortodoxa.ro/carte.php?id=12&cap=6

    Si judecata are mai multe trepte si intelesuri.Si in tribunalele omenesti,sint procurorii,avocatul acuzarii,juratii si apoi judecatorul.

    La fel poate si aici.Avem constiinta ( pirisul ) care ne judeca,sau cei asemenea noua care s-au mintuit si au devenit sfinti,sfinti fiind si pe pamint.Oricum in toti traieste Iisus Hristos Dumnezeu si prin El se fac toate.

    Sau poate in sensul acesta a zis sfintul ca vom fi judecati de cei asemenea noua,ca aici:

    16.În ziua în care Dumnezeu va judeca, prin Iisus Hristos, după Evanghelia mea, cele ascunse ale oamenilor.
    ….
    27.Iar el – din fire netăiat împrejur, dar împlinitor al legii – nu te va judeca, oare, pe tine, care, prin litera legii şi prin tăierea împrejur, eşti călcător de lege?

    http://www.bibliaortodoxa.ro/carte.php?id=70&cap=2

    Desi nu pot sa contest nici cele spuse de tine si altii,poate prin voi imi vorbeste Dumnezeu,o sa tin cont sa nu profit de inclinatiile lor ecumenice si sa mai critic si pe alaturi,din rautate.Abia ce m-am spovedit si impartasit duminica.Cadem,ne ridicam,iar cadem…

    Multumesc si nu mai scriu pe acest topic,e prea mult deja,si vazute si nevazute.

  12. Poate ca ar fi bine sa facem distinctie intre “inclinatii ecumenice” si constrangerile pentru intalniri cu reprezentanti ai altor confesiuni, dat fiind ca cei doi ierarhi pastoresc comunitati ortodoxe pe pamant strain.

    Una este sa fi (arhi)pastor de suflete intr-o tara majoritar ortodoxa (de altfel si Mitropolitul Serafim de Pireu s-ar incadra aici) si alta sa faci sa razbeasca comunitatea ta ortodoxa pe taramuri unde nu numai ca credinta este alta, ci ca nu este mai deloc.

    A avea inclinatii ecumenice inseamna a dori si a crede ca toti trebuie sa se uneasca, chiar si in diversitate. Acest lucru este evident de condamnat.

    A fi nevoit sa te intalnesti cu reprezentanti ai altor confesiuni, pentru ca ei sunt “inradacinati” pe pamanturile in care exista turma ta ortodoxa este cu totul alt ceva. Aici este nevoie de o diplomatie si de mult discernamant. Lucrurile nu sunt deloc usoare si sunt sigura ca niciunuia dintre ierarhii amintiti nu le este chiar pe plac.

    Sa se puna fiecare in locul lor si sa vada cum ar putea sa se descurce astfel incat sa nu faca compromisuri, sa ramana drepti in credinta lor, si totusi sa intretina un dialog cu cei care il solicita. Este logic ca daca ar spune ceea ce spune Mitropolitul Serafim de Pireu n-ar face decat sa puna niste pae pe foc si sa faca imposibila supravietuirea comunitatilor ortodoxe pe care le pastoresc.

    Daca cineva ar spune “ei, si ce-i cu asta, n-au decat sa stea pe taramurile unde sunt ortodocsii majoritari”, cred ca s-ar insela amarnic, pentru ca asta ar insemna chiar nesocotirea lucrarilor Sfintilor Apostoli care s-au dus si au increstinat neamurile. Ce-i drept ei au fost primti cu batai si au fost tinuti in lanturi, dar acum vremurile nu mai sunt cu astfel de violente fizice, ci lupta este mai mult dusa subtil, pe plan duhovnicesc. Ori, acest lucru nu avem noi cum sa-l vedem mai ales daca privim de pe taramurile unde ortodoxia deja s-a statornicit. Lanturile fizice se vad si se stiu dupa secole si secole, ingradirile si presiunile la care sunt supusi in duh acesti oameni ai vremurilor noastre sunt mai putin cunoscute si deloc evidente.

    Caderi au fost, ce-i drept si nu e de mirare ca vor mai fi, dar fiecare sa ne ferim sa judecam mai ales cand nu avem toate datele necesare si cand nu stim ce am face chiar noi daca am fi in locul celui pe care il punem in vizor. Este insa drept ca putem sa ne mustram fratele, si aceasta trebuie sa o facem cu dragoste, dar daca nu este vre-un folos de indreptare si din contra mai multa paguba se creaza atunci sa fim mai cu luare-aminte.

  13. Vad ca se vorbeste in comentariile de mai sus de judecata si de ce anume vom raspunde in momentul acela. Este bine ca ne punem astfel de intrebari chiar si atunci cand in discutie se afla participarea la rugaciuni asa-zis ecumeniste.
    Eu cred ca intereseaza mai putin ce facem ci mai ales de ce facem ceea ce facem si cred ca judecata in asta consta: pornirea launtrica, interesul, motivatia. Nu fapta in sine caci atunci am ramane blocati in termeni de bine si rau pe care cred ca credinta le-a depasit.
    Revenind la subiectul articolului, cred ca si pentru cler aceeasi masura se aplica. Daca rugaciunea respectiva se face urmarind propovaduirea Adevarului, a Sf. Treimi asa cum o intelege Ortodoxia, atunci OK. Daca rugaciunea respectiva se face urmarind scopuri mercantile (eg – imagine, terenuri, cladiri de biserici, bani, putere) atunci nu e OK.

  14. „Ca toţi să fie una“ : Ziua Mondială de Rugăciune

    http://www.ziarullumina.ro/articole;1998;1;73173;0;Ziua-Mondiala-de-Rugaciune.html

    ”Ca membră a Societăţii Femeilor Creştin-Ortodoxe Române din Timişoara şi redactor al studioului de radio “Învierea” din cadrul Arhiepiscopiei Timişoarei, am reprezentat eparhia la iniţiativa doamnelor prof. Doina Seracin şi ing. Rodica Popescu, coordonatoarele asociaţiei timişorene. Ziua Mondială de Rugăciune aduce în atenţie o importantă mişcare internaţională şi ecumenică a femeilor pentru rugăciune creştină, care încă din 1927 reuşeşte să mobilizeze mii de femei creştine din toată lumea pentru a mulţumi şi a se ruga împreună lui Dumnezeu.”

  15. Pingback: Eurocratii si remorca religioasa a UE: intalnire intre liderii europeni si religiosi. NU LE SPUNE NIMENI CA ”NU LI SE CUVINE”… - Razboi întru Cuvânt - Recomandari
  16. Pingback: Patriarhul Daniel la Bruxelles, alaturi de Barroso si Van Rompuy: CRIZA CHEAMA LA MAI MULTA UNITATE IN EUROPA. Cetatenii "europeni" nu ar fi sustine "experimentul unic" al UE pentru ca ar fi... insuficient informati! - Razboi întru Cu
Formular comentarii

* Pentru a deveni public, comentariul dumneavoastra trebuie aprobat de un administrator. Va rugam sa ne intelegeti daca nu vom publica anumite mesaje, considerandu-le nepotrivite, neconforme cu invatatura ortodoxa sau nefolositoare sufleteste. Va multumim!

Rânduială de rugăciune în Postul Nașterii Domnului

Carti

Documentare