RASPUNSURI DE MARE FOLOS SI DE STRINGENTA ACTUALITATE DE LA DOI PARINTI DIN MAN. PUTNA: “Sa avem o atitudine echilibrata, duhovniceasca, sa luptam fara extremisme, exagerari si teribilisme! E NEVOIE DE SOBORNICITATE”

12-07-2010 9 minute Sublinieri

“În măsura în care poţi, este bine să iei atitudine. Ca monahi, trebuie să ne rugăm mai mult. Dar, dacă se va ajunge să se dea nişte legi împotriva creştinismului, atunci şi monahii trebuie să iasă şi să mărturisească faptul că acest lucru nu este bun, să pătimească pentru Domnul Hristos, să rabde, să sufere, luptând pentru drepturile credinţei celei drepte. Şi preoţii în Biserică trebuie să atenţioneze asupra acestui lucru. Este însă nevoie să evităm orice înfierbântare de a săvârşi lucrul lui Dumnezeu doar cu puterile noastre omeneşti, fără Dumnezeu, Cel ce lucrează şi săvârşeşte lucrarea Sa.Apostazia este îngăduită de Dumnezeu: nu încerca să o stăvileşti cu mâna ta cea neputincioasă, spune Sfântul Ignatie Briancianinov”. (Ierom. Veniamin)

Tinerii si capcanele lumii (II)Extras dintr-un interviu cu Ieromonah Teofan Popescu aparut in revista “Lumea monahilor”, nr. 35/mai 2010:

“(…) – Parinte, pentru vremurile acestea destul de grele, este bine pentru un crestin sa iasa in public su sa combata anumite curente de opinie din societate, care sunt impotriva credintei?

– Ne aflam intr-adevar intr-un moment destul de greu. Cred ca, in primul rand, trebuie ca, in tot ceea ce facem, sa plecam de la rugaciune. Sunt de acord sa vorbim public despre anumite lucruri care ne afecteaza — ceea ce tine de erezie, de pierderea libertatii —, dar sa fim constienti ca rugaciunea este sustinatoarea intregii lumi. Sa fim constienti ca suntem pe calea Adevarului numai daca se vadesc intru noi roadele Duhului Sfant: blandetea, pacea, rabdarea, dragostea, facerea de bine, infranarea, viata curata.

– Unul dintre aceste lucruri despre care ar trebui si vorbim este si problema actelor biometrice.

– Bineinteles. Este bine ca inainte sa vorbim sa ne informam. A aparut o carte foarte buna pe aceasta tema la editura Sophia, Cipurile spion” de Katherine Albrecht. Oricum am privi lucrurile, masura introducerii actelor biometrice si a implantarii cipului in corpul uman (la care se va ajunge dupa actele electronice) nu poate fi de la Dumnezeu. Nu cred ca trebuie sa ajungem sa fim obsedati de aceasta problema, insa nici sa o neglijam, intrucat toate aceste initiative politice ne vor afecta pe toti la un moment dat. Pentru noi, crestinii, asemenea incercari trebuie sa fie un indemn la mai multa trezvie, la mai multa rugaciune, la mai multa lupta, intrarmati cu armele vietii duhovnicesti. Este mai mult decat evident ca este foarte necesara o stare de pocainta a tuturor, de la vladica pana la opinca, pentru a iesi cu bine din marile incurcaturi in care suntem acum, nu ma refer numai la problema aceasta, a cipurilor. Doar atat ne trebuie sa fim sinceri cu Dumnezeu si sa recunoastem ca am gresit, iar Dumnezeu ne va izbavi, asa cum s-a intamplat de multe ori in istoria noastra. Sa-I cerem iertare pentru milioanele de avorturi, pentru hotia, minciuna, barfa, viclenia, care sunt atat de raspandite la noi, pentru neseriozitate, pentru desfranare, pentru orgoliile uriase, pentru lipsa de respect fata de stramosi si fata de valorile noastre. Sa ne spovedim cat mai des. Daca vom face asa, Dumnezeu ne va lumina, ne va invia sufleteste, nu vom cadea in deznadejde, vom prinde putere sa fim luptatori pana la sfarsit.

– Revin la discutia initiala, intrucat multa lume este interesata de ea. De ce credeti ca este o problema sa ai un cip implantat in corpul uman? Sa luam in discutie varianta dura, care este o practica deocamdata medicala in Statele Unite ale Americii.

– Nu este doar medicala. Vreau sa va spun ca exista deja reclame pe internet, in care ni se arata tineri americani fara nici o problema medicala, dar care au cipuri pe mana dreapta. Ei intreaba foarte veseli: „De ce vreti voi sa fiti ultimii? De ce nu va puneti si voi cip?” Deja lucrurile sunt destul de avansate, din pacate.

Este o utopie ce ni se spune: „Aceste cipuri nu fac nici un rau. Veti sti ce este in memoria lor!” Asa ceva nu se poate verifica de catre majoritatea cetatenilor. Un cip implantat in corpul uman, fara sa stii despre ce este vorba, este o nebunie in ziua de astazi, cand noi stim ca exista tot felul de aplicatii medicale, militare… Ei spun: „Bun, uitati: cu cipurile, ii facem pe oameni sanatosi!” Dar haideti sa ne gandim si invers: ii putem si imbolnavi pe oameni cu asa ceva!

– Vedeti acceptarea cipului din pasaport ca pe o lepadare de Hristos?

– Am auzit ca sunt unii care spun lucrurile acestea, insa nu aduc argumente. Atata timp cat nu se aduc argumente, eu nu ma hazardez sa spun ca, in momentul cand primesti un pasaport cu cip sau un carnet de masina cu cip, gata, te-ai si lepadat de Hristos. Se poate insa observa ca exista o asemanare foarte mare intre ceea ce se urmareste in final cu aceste cipuri si ceea ce scrie in capitolul 13 din Apocalipsa. Plecand de la aceasta asemanare nu putem insa pune semnul egal intre primirea actelor electronice si apostazie.

Dincolo de aceste aspecte, este evident ca printr-o asemenea supraveghere electronica se urmareste pierderea libertatii omului, controlul vietii private a fiecaruia dintre noi. Cine ne garanteaza ca, printr-un astfel de cip implantat in corpul uman, nu va exista posibilitatea ca omul sa fie reperat, sa fie ascultat si sa fie omorat in orice secunda? Aceste lucruri sunt de ajuns pentru un crestin sa se trezeasca si sa fie putin mai hotarat sa lupte in problema aceasta. Bine, daca o sa avem niste argumente duhovnicesti, teologice, mai clare, mai limpezi, prin care sa demonstram fara tagada ca primirea acestor acte electronice este chiar o lepadare de Hristos, sunt de acord sa le folosim. Deocamdata eu nu am gasit astfel de argumente.

– Asadar, o vedeti ca pe o problema care in esenta este de natura civica – a libertatii – si abia prin extensie devine duhovniceasca?

– Hristos — va dati seama — nu doreste sa ne vada robii oamenilor, ci sa ne vada ucenicii Sai. Asta asteapta Dumnezeu de la noi: sa devenim ucenicii lui Hristos, nu sa devenim niste robi, niste sclavi ai unor grupari care vedem ca iau atatea masuri controversate. Este evident lucrul acesta! Ce frumos le scrie sfantul apostol Pavel galatenilor: „Voi, fratilor, ati fost chemati la libertate; numai sa nu folositi libertatea ca prilej de a sluji trupului, ci slujiti unul altuia prin iubire”.

– Putem face ceva in aceasta problema care din pacate nu este singura chestiune grava de care se lovesc romanii astazi?

– Foarte important mi se pare ca in asemenea probleme sa avem o atitudine echilibrata, duhovniceasca, sa punem rugaciunea, dragostea si smerenia la temelie, fiindca altfel o sa ne zapacim cu atatea curente! Sa punem la temelie ceea ce este sigur ortodox: invatatura curata, ortodoxa. Nu este insa de ajuns doar invatatura cea dreapta, daca nu ne straduim sa fim si in duhul sfintilor parinti. Altfel exista pericolul sa devenim doar niste oameni incordati care reactionam nepotrivit, niste negativisti -nu prea este ceva firesc. Adevarul spus cateodata intr-un stil asa, agresiv, fara dragoste produce tulburari si este foarte posibil ca o astfel de martuisire sa nu fie placuta lui Dumnezeu. In Filocalie XI, sfantul Varsanufie spune ca chiar daca ai marturisit un lucru adevarat dar ai produs in vreun fel tulburare in sufletul tau, in sufletul celuilalt — ceva nu merge! Ceva nu este de la Dumnezeu; vedeti? Sa luptam, dar fara extremisme, fara exagerari, fara teribilislime; atitudinile acestea nu rezolva nimic, dimpotriva se produce si mai multa confuzie.

– Unii credinciosi spun ca oricum nu mai putem face minic, lucrurile merg inainte asa cum nu fost planuite…

– Un crestin nu are voie sa spuna niciodata ca nu se mai poate face nimic. Crestinul are la indemana cea mai teribila arma: rugaciunea. Dumnezeu este atotputernic, atotprezent si iubirea Sa pentru toti oamenii dainuie in timp si peste timp. Tocmai in asemenea situatii imposibile, Dumnezeu isi face simtita prezenta, daci exista pocainta si rugaciune. Sa ne rugam mai mult pentru tara noastra in aceste momente foarte grele prin care trecem. Se fac tot felul de experimente pe noi, ca pe soareci. Eu le-am dat unor credinciosi doua rugaciuni scurte de pocainta, pe care sa incerce sa le zica zilnic. Sunt convins ca, daca vom avea o pocainta si o rugaciune sincera, se vor ivi oameni de jertfa care sa lupte pentru adevar.

Credeti ca aceasta delasare spirituala care exista acum in Romania, ar putea fi mai usor depasita daca ar fi canonizati martirii nostri din timpului regimului comunist, iar credinciosii ar putea astfel inalta rugaciuni catre acestia?

– Este foarte posibil. Mi se pare ca, odata cu canonizarea sfintilor martirizati in timpul regimului comunist, viata bisericeasca din Rusia a castigat un plus de frumusete, de dinamism fi de profunzime. La noi ar fi potrivit pentru inceput o zi de sarbatoare generala pentru toti sfintii ucisi in timpul regimului comunist si in timpul Revolutiei din decembrie 1989. Aceasta zi ar putea fi chiar 22 decembrie. O astfel de sarbatoare ar aduce o limpezire si o bucurie in sufletele noastre. Oricum noi ne putem ruga, in rugaciunile noastre particulare, catre toti acesti neomartiri.

– In ultimii 20 de ani, in tot felul de situatii importante cand ar fi trebuit sa fim uniti, a iesit din nou in evidenta vechea noastra boala: dezbinarea. Ne putem vindeca de aceasta boala?

– Parintele Arsenie Papacioc spunea ca, in loc sa ne lamentam atata ca suntem dezbinati, sa vedem mai bine ce am facut noi, fiecare in parte, ca sa depasim dezbinarea. Am vazut tot felul de interviuri care parca-ti lasa un gust amar, la sfarsit: „Asta este boala noastra: suntem dezbinati, ne certam usor; nu se mai poate face nimic!”. Nu sunt de acord cu o asemenea perspectiva. Sa-i avem drept model pe sfinti care, prin puterea harului dumnezeiesc, nu s-au lasat niciodata dezarmati. Starea aceasta in care se vadeste deznadejdea, zeflemeaua cronica si delasarea, arata de fapt o neasumare a vietii in Hristos. Oare harul lui Hristos nu ne poate ajuta sa fim mai uniti, chiar neavand aceleasi puncte de vedere intotdeauna? De ce sa punem raul inainte? N-au fost si momente frumoase in istorie cand ne-a ajutat Dumnezeu si am fost uniti? De ce sa vedem numai partea negativa? Mai ales cei care suntem implicati in viata bisericeasca cred ca ar trebui sa facem eforturi mai mari pentru a se depasi aceasta neputinta. De aceea este nevoie in Biserica fi de o autoritate intru Hristos care sa fie un garant al unitatii, dar si de o sobornicitate pe care sa se sprijine autoritatea.

– Cand spuneti sobornicitate va referiti la clerici si mireni deopotriva?

– Ma refer si la acest aspect. Mai ales in situatia care exista astazi in Romania, aceasta impreuna-sfatuire, aceasta sobornicitate mi se pare foarte importanta. De exemplu este o iluzie sa credem ca, noi, clericii, vom face fata singuri, in mod adecvat, la multiplele provocari ale societatii secularizate, fara o conlucrare mai stransa cu intelectualii atasati de valorile credintei.

– In incheierea acestui interviu va rog sa adresati cititorilor revistei „Lumea Monahilor” un cuvant de folos.

– De un singur lucru trebuie sa ne temem: sa nu-L suparam pe Dumnezeu prin pacatele noastre. De aceea sa-i cerem cat mai des sa ne daruiasca umilinta si dragoste. Sa ne gandim la avertismentul parintelui Paisie Aghioritul: Daca am fi cu adevarat constienti de vremurile atat de grele pe care le traim si de vremurile grele care ne asteapta, am sta mai tot timpul numai de rugaciune. Nu mai este timp pentru fleacuri. Sa meditam, de asemenea, la cuvintele sfantului Ioan Scararul: rugaciunea este hrana sufletului, luminarea mintii, risipirea intristarii, pod de trecere peste ispite si sustinatoarea lumii. (…)

***

Ascultarea – calea credinţei care biruieşte lumea Interviu cu Ieromonahul Veniamin de la Putna, aparut in revista “Familia ortodoxa”, nr. 5(16)/iunie 2010:

“(…)- Trebuie să ne rugăm şi pentru aproapele, să fim implicaţi în problemele lui?

– Sigur. Spune un părinte: „Fericit este cel ce iubeşte pe aproapele, că fratele nostru este viaţa noastră. De la aproapele este viaţa şi moartea. Dacă am dobândit pe fratele, pe Hristos L-am dobândit. Dacă l-am smintit pe aproapele, lui Hristos i-am greşit” („Patericul”, Avva Antonie, 10). Noi şi aproapele suntem două icoane: eu, dacă îmi văd păcatele, rugându-mă pentru mine, pentru păcatele mele, să nu fiu prilej de poticneală, ştiind cât sunt de păcătos. În felul acesta, cel de lângă mine este bun, toţi sunt buni, îi văd pe toţi sfinţi şi sfinte. Dar, dacă mi-am lăsat păcatele şi nu mai iau aminte la cunoaşterea de sine, mă smintesc şi de un înger, îi găsesc şi lui defecte. „Cine spune că Îl iubeşte pe Dumnezeu iar pe fratele său îl urăşte este mincinos” (1 Io. 4:20). Deci, iubind pe fratele, arăţi că-l iubeşti pe Dumnezeu. Rugându-te pentru fratele tău, arăţi cu adevărat că tu eşti omul lui Dumnezeu. Sunt multe feluri de a te ruga pentru aproapele, dar, în orice caz, „ce ţie nu-ţi place altuia nu-i face” şi „ce doriţi să vă facă vouă oamenii, aceea faceţi şi voi pentru ei” (Mat. 7:12).

– În ce măsură trebuie să arătăm ascultare faţă de conducători?

– Trebuie să ascultăm de conducători cât timp nu sunt împotriva lui Dumnezeu şi a poruncilor lui, în măsura în care ei menţin ordinea în lume. Când stăpânirea devine periculoasă pentru fapta bună, dacă te obligă să împlineşti nişte legi anticreştineşti, când prigonesc binele, Biserica şi, prin aceasta, pe Hristos Dumnezeu, atunci nu se cuvine să-i mai ascultăm, căci spune Sfântul Apostol Petru: „Trebuie să ascultăm pe Dumnezeu mai mult decât pe oameni” (F.Ap. 5:29). Aceasta este măsura care cuprinde esenţa tuturor sfintelor canoane ale Bisericii Ortodoxe. În acest caz, Biserica nu poate face nici un fel de concesii; nu pot fi admise nici un fel de compromisuri. Reprezentanţii Bisericii, dacă nu procedează astfel, nu mai sunt păstori, ci năimiţi. Când Cezarul prigoneşte toate cele ce sunt ale lui Dumnezeu, când nu vrea să ştie că „stăpânirea de la Cel Preaînalt este” şi îşi uită datoria de conducător, când uită că „cinstea împăratului iubeşte dreptatea” sau chiar îşi atribuie numele de dumnezeu, atunci nu mai trebuie recunoscută ca stăpânire de la Dumnezeu.

– Nu-i asculţi, dar stai cu mâinile în sân sau lupţi pentru ca acele legi să nu fie adoptate?

– În măsura în care poţi, este bine să iei atitudine. Ca monahi, trebuie să ne rugăm mai mult. Dar, dacă se va ajunge să se dea nişte legi împotriva creştinismului, atunci şi monahii trebuie să iasă şi să mărturisească faptul că acest lucru nu este bun, să pătimească pentru Domnul Hristos, să rabde, să sufere, luptând pentru drepturile credinţei celei drepte. Şi preoţii în Biserică trebuie să atenţioneze asupra acestui lucru. Este însă nevoie să evităm orice înfierbântare de a săvârşi lucrul lui Dumnezeu doar cu puterile noastre omeneşti, fără Dumnezeu, Cel ce lucrează şi săvârşeşte lucrarea Sa. „Apostazia este îngăduită de Dumnezeu: nu încerca să o stăvileşti cu mâna ta cea neputincioasă”, spune Sfântul Ignatie Briancianinov.

Acum societatea se construieşte zicând că ei sunt Dumnezeu – nu că „nu este Dumnezeu”, ci că „ei sunt Dumnezeu”. Această acţiune este foarte vicleană şi foarte fină, pentru că aceasta va face şi Antihrist: va fi milostiv, va da libertate să te rogi, încât să-i înşele şi pe cei aleşi. Dar dacă vom face ascultare, dacă vom fi cuminţi, asta înseamnă că ai şi un pic de smerenie – cu această virtute Dumnezeu te va ajuta să deosebeşti Adevărul. Pentru ca să poţi să deosebeşti adevărul îţi trebuie această virtute a smereniei, care se naşte din ascultare. Să nu ne temem decât de voia noastră, de voia noastră cea rea, de păcatul care-l putem noi face. Lucrul cel mai înfricoşător este păcatul pe care eu singur îl fac, nu cel de lângă mine. Eu sunt vinovat şi trebuie să fac pocăinţă pentru cele ce se întâmplă.

– Dar cum să ne vedem cei mai păcătoşi oameni, cum să şi simţim lucrul ăsta? E uşor de zis că sunt cea mai păcătoasă, cel mai păcătos – dar în adâncul sufletului nu avem această trăire!

– Pentru ca omul să ajungă la simţire, trebuie să ajungă la cunoaşterea propriei neputinţe. Iar pentru a-şi cunoaşte omul propria neputinţă, trebuie să treacă prin multe şi mari ispite, mai mari decât puterile lui (vezi 2 Cor. 1:8). La acest lucru se ajunge în timp. Este nevoie de timp, de răbdare – pentru că şi pruncuşorul acolo, în legănel, scânceşte şi imediat mama sare şi-i dă ce are nevoie. Cu timpul, când creşte, începe să zică primul cuvânt: „ma-ma, ma-ma”, şi aşa mai departe. Şi tot nu ştie ce e mama, dar cu timpul, dacă o respectă pe mamă şi-i poartă cinstea cuvenită, înţelege valoarea, evlavia şi respectul ce i se cuvin. Aşa este şi această simţire. Împlinind poruncile dumnezeieşti, cu timpul ajungi şi la simţire, dar prima dată trebuie să te rogi cum poţi. Cantitatea te duce la calitate. Calitatea începătorului este cantitatea. El să râvnească să nu se depărteze de ce-i bun, de ce-i frumos! Aceasta este foarte important. Şi, cu timpul, Dumnezeu, văzând că sufletul arată credincioşie, râvnă şi dragoste, îi dă şi câteva momente de calitate. Şi atunci când sufletul gustă din bunătatea lui Dumnezeu, îşi zice: „Ia uite ce însemnă adevărata rugăciune, adevărata simţire!” Dar ni s-a dat aceasta din milostivirea lui Dumnezeu, nu pentru că am fi vrednici, ci ca să ştim pentru ce avem de luptat. Să învăţăm să ne smerim, pentru că mândria ne împiedică să iubim”.

  • Cititi interviul integral AICI (si despre educatia copiilor, televizor, rugaciune, etc.)

Cititi si:


Categorii

Carduri electronice/ cipuri, Era Big Brother, Guvernarea electronica (E-GUVERNARE), Manastirea Putna, Pagini Ortodoxe, Publicatii

Etichete (taguri)


Articolul urmator/anterior

Comentarii

70 Commentarii la “RASPUNSURI DE MARE FOLOS SI DE STRINGENTA ACTUALITATE DE LA DOI PARINTI DIN MAN. PUTNA: “Sa avem o atitudine echilibrata, duhovniceasca, sa luptam fara extremisme, exagerari si teribilisme! E NEVOIE DE SOBORNICITATE”

<< Pagina 1 / 2 >> VEZI COMENTARII MAI NOI

  1. finantele au ajuns sa someze firmele pentru datorii fictive si sa blocheze si execute conturile chipurile pentru a le recupera. asta mi se pare prigoana pe fata. daca mai aveti semnale de felul asta va rog sa le sesizati si voi.

  2. Pingback: Război întru Cuvânt » Cuviosul Paisie Aghioritul despre cei care tulbura Biserica cu atitudini extreme, sub pretextele “dreptatii”
  3. Cat de important este darul libertatii?
    Nu doresc sa ma refer la cipurile implantantate, sau la cipurile pe care le contin actele biometrice, ci doresc sa condamn amprentarea la care suntem supusi, si datorita careia primim un cod de bare.
    Prin aceptarea amprentarii biometrice, primim individual un numar personal care are un numitor comun universal… 666.
    Pe raftul unui magazin, un cod de bare scanat ne ofera toate datele produsului respectiv, pe cand scanarea fetei sau a mainii unei finte umane poate oferi un cod de bare, un numar, datorita caruia se poate afla totul despre persoana in cauza. Cunoscand trecutul cuiva se detine cheia prin care omul poate fi manipulat sau constrans(santajat) fara a fi nevoie de cipuri care sa-i modifice comportamentul.
    De exemplu, acum pentru a putea circula cu un autovehicul fara probleme pe soselele nationale e nevoie de o rovinieta afisata pe parbriz, dar mai nou se doreste implementarea unui sistem care sa scaneze numarul masinii aflate in trafic pentru a se afla daca a fost platita taxa respectiva. Deci exista posibilitatea de a marca autoturismul cu rovinieta fara a fi nevoie de lipirea unui semn pe parbriz.
    In ziua de azi cand tehnologia avanseaza cu o viteza cu care greu mai putem tine pasul, sa subestimam biometria?
    Pentu cei care nu-i cred pe Parintii(preotii) care spun ca 666 se regaseste in codul de bare din actele biomerice,atunci banuiesc ca vor da crezare unui mason declarat(sau demascat); Silviu Prigoana, intr-un interviu in care se discuta despre codul de bare din acte, se declara profesor in electronica si spunea ca va vorbi cu “baietii” sa intoarca matricea pe 999 pentru a nu mai fi probleme crestine. Eu nu ma pricep la postarea unui link, dar intrand pe motorul de cautare “you tube” cu fraza “Silviu Prigoana la Adevar sau baliverne 6 (30-01-09)” incepand cu minutul 5, persoana respectiva va confirma cele spuse mai sus.
    Taina Sfantului Botez ne ofera pe langa un inger pazitor si un prenume, si daca dorim sa ne rupem de lume (sau sa luam “calea muntilor”) nici un fel de aparatura nu ne poate deconspira identitatea si trecutul nostru fara voia noastra (si cu apararea Lui Dumnezeu), dar aceptand biometria preschimbam numele intr-un numar datorita caruia se poate afla totul despre noi.
    Taina Spovedaniei cu ajutorul si aprobarea duhuhovnicului poate sterge toate pacatele, dar acum cand suntem monitorizati pe toate fronturile parca este mai greu sa ne sa ne simtim eliberati dupa dezlegare cand stim ca unele fapte(pacate) sunt indosariate electronic. Nu este totuna sa fim urmariti fara voia noastra, cu faptul de a accepta monitorizarea de bunavoie.
    Primirea actelor biometrice se face de bunavoie, si atunci trasatutile noastre unice primesc un numar. Nu este un fapt lipsit de importanta, pentru ca punem bazele unui sistem totalitar, punem umarul la incarcerarea generatilor vitoare oferindule o libertate ingradita de coduri de bare. Noi adultii daca acceptam biomertia, atunci pasul urmator va fi amprentarea talpilor noilor nascuti primind astfel un cod de bare. Este adevarat ca odata cu inaintarea in varsta caracteristicile biometrice se schimba, dar la fel de adevarat este ca ori ce fel de radiografii, de analize medicale, ne pot lega de numar.
    Ce e de facut? Sa cautam un numar(semn) ca sa constientizam ca ne-am pierdut libertatea? sau sa ne pazim libertatea mostenita indiferent de pret si de numar?
    Antihristul va veni ca sa impuna pecetea? sau aparitia lui va fi posibila pentru ca noi incepem sa primim pecetea?
    Staretul Antonie spunea despre soricelul prins in cusca ca se hraneste linistit fara a sti ca usa a fost inchisa, dar personal eu cred ca momentan suntem intr-o cusca cu usa deschisa, dar ne incapatanam sa stam in ea, si ne bucuram doar cu hrana strecurata printre grati.
    Un Parinte spunea ca nu sunt pacate mici, si ca cel mai periculos pacat este cel care se afla cel mai aproape de noi si acela trebuie eliminat in primul rand. La fel banuiesc ca trebuie tratata ori ce intentie care ne impune semne vazute sau nevazute care pot fi legate de trupul nostru sau schimbarea numelui in numar.
    Pentru cei care asteapta implantarea cipului o intrebare(sau mai multe): Daca harul se pierde la implantarea cipului, atunci harul poate fi redobandit la extragerea cipului sau la retezarea mainii drepte? Dar daca am fi nevoiti sa ne implantam cipuri de bunavoie pentru bunastrare materiala sau mai bine zis pentru functionarea societatii, in picior sau mana stanga(nu neaparat cu 666) atunci nu am incalca traditia ortodoxa? Fata de cip sau tatuaj care este posibil sa fie extras sau retezat, cum mai poate fi sters numarul pe care il primim cand expunem trupul nostru unic pentru a primi un numar?
    Stimati admini, eu nu am pretentia ca acest lung comentariu sa fie publicat sau sa mi se raspunda la intrebari, dar catalogarea cu “zelotism prostesc” de catre un comentator, fata de un Parinte care se lupta pentru libertatea si eternitatea noastra ma facut sa reactionez.
    Ce sa va faceti si cu mine? Un entuziast, o samanta picata intre pietre… Iertati

  4. @ karenin
    Situatia este mult mai grava dectit iti inchipui si dureaza de mult mai mult timp decit crezi. Stai linistit, NOM-ul nu lucreaza pentru tine.

  5. Alex, retorica ta este deplasata si nu are legatura cu realitatea pentru ca:

    1. Participand la un recensamant, prin care Statul ma ia in evidenta, nu accept nimic: nici un numar, nici un statut altul decat cetatean roman.
    Asta nu presupune nici un angajament din partea mea, nici un acord categoric sau formal cu o lege sau un sistem de valori.
    Actul de identitate care mi-l ofera statul, e un drept care mi se cuvine ca si platitor de taxe si impozite.
    Pentru cei care au cazier, e drept – poate fi o povara. Ei sunt cei mai in masura sa se simta apasati de un act de identitate ne-falsificabil.

    2. Ce combinatii fac EI cu numele meu, unde il stocheaza, ce numere mai potrivesc pe langa el, este irelevant pentru mine din punct de vedere spiritual.

    3. Ideea ca biometria are vreo legatura cu “666” mai ales ca “numitor universal” (hilar) e o afirmatie absurda ca multe altele care s-au facut in tot circul asta.
    Daca ai argumente in favorea ei, chiar as fi curios sa le aud.

    4. Poti fi manipulat si constrans chiar si la nivelul tehnologic actual, chiar si fara a avea “buletin cu cip”, “cip implantat”, sau mai stiu eu ce minune tehnologica.
    Au fost “manipulati” prin constrangeri crestinii inca de la inceput (cei care se lasau).
    Este o problema de caracter si nu de “mijloace”. Mijloacele se pot gasi si in epoca de piatra.

    5. De constrangeri ar trebui sa se teama cei care nu sunt crestini. Cei care sunt, ar trebui sa se obisnuiasca cu ideea ca mai devreme sau mai tarziu vor fi constransi.
    La fel si cu manipularea – pot fi manipulati cei labili si cu o credinta firava.
    Crestinnul ar trebui sa caute sa-si intareasca credinta, pentru a face fata vremurilor, nu sa caute sa impiedice constrangerea (imposibil).

    6. Nu-ti fa iluzia ca cineva care se teme de constrangeri ca tine va putea deveni un superpustnic care va fi ferit de orice mijloace tehnice de monitorizar, inclusiv de sateliti, acoperit direct cu aripi de inger si va trai in padure doar cu radacini de copac si harului lui Dumnezeu.

    7. Daca tu crezi in taina spovedaniei si te pocaiesti sincer, cred ca n-ar trebui sa te mai temi ca dracul iti mai tine eventual inca socotela la pacate.
    De oameni nici atat.

    8. Poate nu stii, dar totalitarismul nu e o invetie tehnologica moderna.
    Este la fel de veche ca si umanitatea, a functionat foarte bine si fara coduri de bare, sateliti, cipuri implantabile, etc.
    Daca ai sa citesti Vechiul Testament si ai sa urmaresti istoria poporului evreu, ai sa intelegi ca libertatea ti-o pierzi nu printr-un joc imtaplator al istoriei, ci ca rod al pacatului si decadentei neamului din care faci parte.
    Deci daca vrei ca romanul sa fie liber, atunci sa fie liber mai intai de pacat.
    Indemnurile eroice la trantele absurde cu sistemul pe care pacatul fiecaruia ii da putere, nu duc nicaieri.

    9. Chestia cu “amprentarea talpilor noilor nascuti” e noua si hilara.
    Parca era “pe mana si pe frunte”?
    Sau “argumentul” cu “nounascuti” ar trebui sa induioseze o audienta care ar trebui sa fie mai mult sensibila decat rationala?

    Asa ceva nu nici o utilitate practica si n-are nici o legatura cu biometria.
    Caracteristicile biometrice, daca sunt alese cu grija sunt unice si greu sau aproape imposibil de falsificat. Tatuajele nu.

    10. “libertatea” dupa care aspiri tu, este echivalenta cu lipsa drepturilor sociale si anarhie.
    Cu alte cuvinte, fiecare om ar trebui sa poata liber pretinde ca este oricine si sa faca orice in numele oricui, sa-si poata schimba/falsifica identitatea dupa bunul plac iar Statul si Legea sa nu-i poata da de urme indiferent ce face.

    11. Daca simti ca societatea iti constrange libertatea, esti liber sa o parasesti.
    Insa daca o parasesti, sa-ti vezi de ale tale, nu sa le spui celor care nu gandesc ca tine ca “au pierdut harul” la fel ca ereticii pentru ca nu-ti adopta parerile de altfel foarte subiective.

    Din cate stiu ca si ortodox, orice erezie incepe prin faptul ca ereticii incep sa sustina ca de fapt cei din Biserica de care ei incearca sa se rupa prin invataturi mincinoase pe care doar ei le impartasesc, reclamand revelatii personale care vin in conflict cu caracter SOBORNICESC al Bisericii, sunt lipsiti de har.
    Cand lucrurile stau taman invers.

    12. Legatura intre implantarea vreunui cip si pierderea harului este una absurda. Harul poti sa ti-l pierzi prin N metode, daca acceptarea unui implant (la care nici nu se tie daca se va ajunge vreodata) nu implica o lepdare de credinta, nu vad cum ar duce la pierderea harului.

    13. Dobandirea unui numar unic, inseamna o identitate unica. Nu cred ca mi-ar place sa impart identitatea mea sociala cu nimeni altcineva. Speculatia pe care o faci indirect, cum ca dobandind un numar unic, pierz harul sau ceva de genul asta, face parte din categoria ..superstitiilor si atat.

  6. @alex:

    NU toti oamenii sunt santajabili, pentru ca nu toti au lucruri importante de ascuns. Mai sunt si oameni cinstiti. Trecutul cuiva se poate cunoaste foarte bine si fara folosirea cipurilor. S-a vazut pana acum ca aceasta metoda functioneaza struna. Problema principala a cipurilor este ca se poate schimba identitatea cuiva, shimbandu-se datele personale din baza de date a cipului, si de asemenea se pot induce in organismul uman stari, reactii, ganduri, care nu apartin persoanei respective. Se suprima vointa omului, si el este transformat intr-un robot. Asta este un atac direct la om ca si persoana, facuta dupa chipul si asemanarea lui Dumnezeu, si la libertatea cu care Dumnezeu l-a inzestrat pe om. In plus, acceptarea implantului cu cip inseamna renuntarea la pecetea Harului Sfantului Duh, primita la Taina Mirungerii. Adica oamenii renunta la Dumnezeu si se descrestineaza, primind pecetea celui rau.

    Daca luam calea muntilor, s-ar putea sa putem fi detectati si acolo, prin satelit, chiar si fara a avea nici un fel de implanturi. Tehnica este foarte avansata. Doar daca Dumnezeu ne acopera ca sa nu fim descoperiti, nu vom fi vazuti.

    Cred ca Taina Spovedaniei poate sterge toate pacatele, cu exceptia celor facute dupa acceptarea vountara a implantarii organismului nostru cu cipul biometric. Antihristul va veni ca sa ne propuna pecetea, situatia fiind prezentata ca unica solutie pentru a putea trai pe pamant, pentru a vinde si a cumpara, si pentru a trai in societate in general. Nu va impune primirea pecetii. Vremurile se vor coace insa in asa fel incat multi oameni vor accepta pecetluirea de bunavoie.

    Din cate am citit Harul nu mai poate fi recastigat dupa acceptarea implantului cu buna stiinta. Omul implantat va fi in asa masura (hal) controlat, incat NU cred ca-si va mai dori personal sa scape de implant. Va fi ca un robotel teleghidat.

    Cred ca implanul se va face NUMAI pe frunte sau pe mana dreapta. Nu cred ca sunt ei atat de fraieri. S-a si publicat un „studiu” conform caruia aceste doua zone ale corpului uman sunt cele mai „propice” impalntului … Nu cred ca un tatuaj sau o stamplila cu un cod de bare, aplicata exterior, pe piele, poate fi considerata ca un echivalent al unui cip implantat, care este o baza de date electronica.

    In orice caz, cred ca ar fi bine ca fiecare sa ceara parerea duhovnicului sau in legatura cu aceasta problema.

  7. @alex
    frate Alex, tu iti platesti facturile (utilitati, telefon mobil, fix, etc)? ai vazut ca exista cod de bare pe aceeasi factura pe care este si numele tau? iti platesti impozitele? daca ar trebui sa fii pana la capat consecvent, ar trebui sa renunti si la acestea.
    Dar sa spunem ca renunti la plata impozitelor din motiv de semnatura electronica…asta s-ar numi evaziune fiscala, ar avea consecinte si asupra semenilor nostri pe spinarea carora “am trai” (ei sa ne asigure noua infrastructura de stat, pe gratis). Trebuie sa ne gandim mereu si la consecintele actiunilor noastre asupra semenilor de buna credinta.
    Eu nu cred ca e momentul sa intoarcem iremediabil spatele societatii, fizic, ci retragerea sa fie in sine, intru rugaciune. Desprinderea trebuie facuta cand efectiv nu se mai poate. Pana atunci, nu pot decat sa ma mandresc ca nu sunt ca ceilalti (ca nu accept SELECTIV coduri de bare, cipuri), desi ceilalti sunt mai buni ca mine, desi poate li se mai strecoara vreun cod de bare pe vreo hartie, fara ca ei sa o ceara in mod voit.
    Domnul sa te bucure, sa te ajute – pe tine si pe noi, pe toti – sa traim vesnic in bucuria cea fara de sfarsit, sa ne invesmantam intru lumina Sa cea iubitoare si mangaietoare. Doamne ajuta!

  8. @Alin
    “Poate nu stii, dar totalitarismul nu e o invetie tehnologica moderna.”
    De acord,numai ca tu nu faci distinctia intre totalitarismul din trecut,in care oamenii erau terorizati sa se supuna puterii si totalitarismul care ni se pregateste,in care oamenii vor alege sa devina robi de bunavoie,e mare diferenta.

  9. “12. Legatura intre implantarea vreunui cip si pierderea harului este una absurda.”-wow!!!No comment!! As vrea parerea administratorului la aceasta afirmatie,daca se poate.Cred ca mi-ar fi de folos.
    “Harul poti sa ti-l pierzi prin N metode, daca acceptarea unui implant (la care nici nu se tie daca se va ajunge vreodata) nu implica o lepdare de credinta, nu vad cum ar duce la pierderea harului.”-serios,frate?Afla ca acel “vreodata” e realitate pt multa lume.Prietene,la acel “vreodata” se va ajunge.Ce nu se stie e daca il mai apucam noi.Si asta nu din cauza virstei inaintate… 😉

  10. @ovidiu:

    Ne-am expus parerea noastra de n ori pana acum pe acest subiect… si daca tot reluam aici, ne vom referi la mai multe lucruri implicate de subiect.

    Asadar: consideram ca actele cu cip si biometrice sunt pasi premergatori ai pecetluirii si ai sistemului totalitar ce va fi condus de antihrist. In acelasi timp, nu consideram ca primirea acestor acte biometrice, IN ACEST MOMENT, lipseste pe cineva de harul dat lui la botez pentru ca ele nu sunt legate de cifra 666 si, mai ales, pentru ca primirea lor nu este conditionata de lepadarea de credinta. Problema ridicata de aceste acte este una ce tine de constiinta si de libertate civica si religioasa: de constiinta, pentru ca este un pacat sa participi la construirea unui sistem totalitar despre care STIM ca va culmina cu “omul faradelegii, fiul pierzarii”, si de libertate, pentru ca posibilitatea controlului total este marita prin aceste acte. In virtutea acestor considerente, un crestin este dator sa faca totul ca sa refuze, pe cat posibil, fiecare pas in plus adus de sistemul antihristic, sa se detaseze cat mai mult de toate dependentele lumii, dar asta nereducandu-se la actele cu cip RFID sau biometrice. Cei care reduc discutia la cipuri, cad in ratacirea de a pune semnul egal intre microunitatea electronica si puterea satanei, ajungand la o mentalitate sectara, fara nicio legatura cu Evanghelia, cu Sfintii Parinti, cu Tainele Bisericii, cu viata duhovniceasca. Si sunt si ipocriti, fiindca decreteaza cu de la sine putere de unde anume incepe “caderea din har”: in niciun caz de la telefoanele mobile si de la folosirea computerelor, care si ele sunt pline de cipuri… Si aici incepe o intreaga sofistica justificativa si incoerenta.

    De ce nu este problema de constiinta o problema legata de caderea din har? Pentru ca una este sa fii victima unui sistem totalitar si alta este sa ti se ceara o lepadare de credinta. De pilda, prizonierii lagarelor comuniste nu aveau nume propriu. Identitatea lor este anulata si in loc de nume aveau un numar. Cand se facea prezenta lor, raspundeau: detinutul K nr. 7677, sa zicem. E o degradare a persoanei umane, o umilire teribila, dar asta inseamna ca se lepadau de harul botezului? Sigur ca nu! Doar daca in lagar erau fortati sau ademeniti la compromisuri ce vizau credinta si credinciosia (inclusiv credinciosia fata de impreuna-luptatori), atunci lucrurile deveneau problematice.

    Acum, in ceea ce priveste implanturile… Ele, din punct de vedere etic, sunt oricum periculoase si criticate pana si de oameni care nu au nicio treaba cu religia crestina. Este vorba de dispozitive care schimba radical modul in care concepem persoana umana. Ele, asadar, nu ar trebui incurajate oricum, chiar si in formele lor medicale. Sigur ca nici implantul IN SINE, asa cum exista la ora actuala, nu lipseste pe cineva de harul botezului, atata vreme cat, repetam, dupa Cuviosul Dionisie, acest lucru nu a fost insotit de o lepadare de credinta. Dar asta nu inseamna – ATENTIE- ca noi respingem ceva numai in masura in care ne lipseste de harul botezului! NU DOAR pentru ceva legat de gravitatea suprema respingem lucruri care cauta sa ne desfiinteze libertatea si sa ne faca sa ne dam girul unui sistem anti-uman, satanic… Asadar acest lucruri, chiar si acum, trebuie refuzate PE MOTIV DE CONSTIINTA, nu pentru ca este satana ascuns acolo si ne ia mantuirea, ci fiindca asta ne indreapta puternic catre consimtirea la regimul antihristic ce se cauta a se institui. Insa cei care reduc aceasta consimtire numai la chestiunile legate de cipuri si biometrie se insala si insala si pe altii, scotand lucrurile din intreg contextul de astazi si impiedicand oamenii sa vada fotografia intreaga..

    Ca omul ar putea fi controlat prin intermediul cipurilor, asta e alta poveste si nu prea cred ca ar conveni diavolului si lui antihrist. Totusi, diavolul nu obtine nimic daca ne transforma in roboti, daca ne anuleaza discernamantul. El are nevoie de acceptul nostru voluntar pana in ultima clipa…

    Pe de alta parte, orice fel de act, fie si cel mai primitiv posibil, tabla de lemn sa fie, lipsit de orice biometrie si cipărie, daca e insotit de lepadare de credinta, evident ca lipseste de har, fiind vorba de apostazie. Asadar, esentiale sunt doua niveluri ale discutiei:

    1. nivelul etic, civic si uman, legat de posibilitatile vaste si exhaustive de control ale viitorului totalitarism, din care fac parte acte de identitate biometrice, cipuri, etc., prin care se realizeaza o supraveghere totala si perfecta a fiecarei persoane, o anulare a oricarei intimitati (“Big Brother”)

    2. nivelul credintei, in care primirea acestor acte (indispensabile pentru a exista in sistem) sunt conditionate de o lepadare de credinta sau de o declaratie de fidelitate fata de antihrist sau fata de un crez antihristic.

    Marea problema in acest moment este amestecarea, fara discernamant (sau cu scopul manipularii) celor doua niveluri, ceea ce produce o confuzie penibila. Si zicem penibila deoarece cei care sustin ca primirea actelor cu cip, atata vreme cat ne situam la nivelul nr. 1, este totusi o problema ce aduce atingere credintei si poate justifica lucruri precum: lepadarea de preotii si ierarhii care au orice fel de act cu cip ca de niste apostati anatemizati de Biserica (!), apoi nedezlegarea pacatelor, indepartarea de la impartasire si nepomenirea la liturghie. Ceea ce duce la contradictii absurde care arata fariseismul total al celor ce adopta aceasta pozitie. Deoarece: odata ce admiti necesitatea lepadarii actelor cu cip pentru a putea beneficia de Tainele Bisericii, si odata ce afirmi ca nu trebuie sa fii partas sistemului antihristic, inclusiv prin a refuza, de pilda, o calatorie la o oarecare manastire cu un sofer care are permis cu cip, atunci ori esti incredibil de inconstient, ori incredibil de tupeist si ii tii pe oameni de prosti. Nu poti sa sustii o astfel de varianta atata vreme cat tu traiesti prin intermediul sistemului! Folosesti sistemul de transport, de aprovizionare, de comunicare, de internet, primesti donatii de pe carduri visa, faci calatorii in tari in care nu poti intra decat cu pasapoarte biometrice si esti, in general, in contact cu o sumedenie de oameni din tara si strainatate care nu au acum sa nu aiba acte de identitate cu cip, prin natura functiilor si rolurilor lor.

    Pana la urma, totul pare a fi o farsa pentru ca cei creduli sa faca exercitii de excludere sociala pe spezele lor in timp ce grupul de asa-zisi luptatori anti-cip haladuieste linistit si prosper in si prin intermediului sistemului pe care il acuza, in si prin intermediul oamenilor care sunt membrii activi ai acestuia. Ah, sa fi renuntat total la internet, sau, daca nu, sa fi adus adeverinte de la…. proprietarii internetului 🙂 ca nu au acte cu cip si declara ca gandesc la fel cu luptatorii anti-cip, sa fi renuntat la orice firma de transport si distributie ai caror oameni au acte cu cip (nici macar biometrice) s.a.m.d., pe scurt, sa fi dat ei primul exemplu de ne-partasie totala cu sistemul si cu cei care au acte cu cip, de auto-intretinere, sau sa fi chemat familiile care renunta la seriviciu sau au greutati sociale pentru ca renunta la acte cu cip, asumandu-le astfel nu doar prin goarnele lor alarmiste, ci si la modul concret, asta macar ar fi aratat o coerenta minima intre vorba si fapta, chiar daca aceasta coerenta ar fi fost una extremista si periculoasa. Cand li s-a cerut, de la spitalul de la Cluj si dupa externare, de catre p. Justin, calugarilor de la Petru-Voda renuntarea la internet, telefoane si masini, intrarea in disciplina calugareasca si intoarcerea la rugaciune, atunci calugarii agitatori au intrat in trepidatie si in sevraj… Si au gasit ei o solutie sa intoarca la 180 grade situatia… anuland si decizia de alegere a noului egumen, strain de psihozele gastilor securistic-agitatoare.

    Pe cand asa, avem de-a face cu o fapta tipic romaneasca, in care gura bate fapta, cu unii care vorbesc usor si iresponsabil despre cum ALTII trebuie sa se chinuiasca in lume, altii pe care, evident, nimeni nu o sa ii asume mici cu un deget, cu atat mai putin clica de internauti care se bat virtual cu caii (verzi pe pereti) ai Apocalipsei, batandu-si joc de orice fel de abordare serioasa si responsabila a vremurilor de sfarsit pe care le traim. E un fel de alba-neagra in care se vantura profetii dure si se spun vorbe mari: sa respingem sistemul antihristic, sa nu fim partasi nici cu cei care au acte cu cip, dar, in realitate, asta fiind doar o vuvuzela de atras urechi credule, pentru ca acesti oameni se folosesc foarte bine si relaxat de sistem si de oameni care au acte cu cip. C-asa-i in tenis

  11. @bandit mistic
    “totalitarismul care ni se pregateste,in care oamenii vor alege sa devina robi de bunavoie” se cladeste in primul rand pe pacatele noastre, cei mai vajnici “precursori” ai inrobirii totale. Ca si cum, spunea cineva intr-un comentariu, “Nu ti-ai dat seama ca din cauza sfinteniei care bantuie omul modern, diavolul este total neputincios?? Ispita nu mai functioneaza ca pe vremuri, are nevoie de voodoo electronic…”. Nu zic sa nu luam aminte la ce a in jurul nostru, dar poate ar fi mai bine sa fim cel putin la fel de atenti cu sinele, pe cat suntem cu cipurile. Dumnezeu sa ne ajute in toate cele bune si de folos pentru mantuire!

  12. @admin
    “inclusiv prin a refuza, de pilda, o calatorie la o oarecare manastire cu un sofer care are permis cu cip”
    si voi credeti ca permisele auto au cip, in noul format?

  13. @admin:

    Acest comentariu este mai mult ca sa ma lamuresc eu, nu neaparat ca sa fie postat, pentru ca e legat de o afirmatie de-a mea. Ai spus ca antihristul „are nevoie de acceptul nostru voluntar pana in ultima clipa”. De acord ca este asa, si a fost tot timpul valabil de-a lungul istoriei omenirii, atunci cand cel care se leapada de Dumnezeu de bunavoie, nu se pocaia, si murea in lepadarea sa. Metodele de lapadare au fost de-a lungul timpului felurite, asa cum ai spus.

    In ceea ce priveste implanturile cu cip, crezi ca se mai poate pune problema „acceptului nostru voluntar pana in ultima clipa”? De ce spun asta? Pentru ca spre deosebire de alte forme de lepadare care lasau libertate omului ca sa se pocaiasca si sa se intoarca la Dumnezeu chiar si inainte de moarte, lepadarea de Dumnezeu prin acordul voluntar al omului la implantarea cipului, este o metoda cu totul NOUA in istoria umanitatii. Crezi tu ca omul acceptand implantul liber si de bunavoie, vazand in acesta unica lui forma de supravietuire lumeasca, nu va zice in sinea lui ca nu este nimic ca se leapada de Dumnezeu temporar, pentru a supravietui, si ca mai tarziu o sa se pocaiasca si o sa redevina ceea ce a fost. Sau poate omul a acceptat implantul din lasitate, frica, etc. Crezi ca mai poate sa se pocaiasca, sa fie iertat de Dumnezeu? Cred ca din momentul acceptarii implantului cu cip, omul va fi nevoit sa accepte „la pachet” toate consecintele ce decurg din aceasta actiune de vointa si anume: pierderea libertatii, a discernamantului, piederea in ultima instanta a harului lui Dumnezeu. De data asta lepadarea verbala nu este insotita de exemplu de aducerea de ofrande unor idoli pagani, ca in antichitate, sau de calcarea crucii in picioare asa cum am auzit ca sunt pusi sa faca crestinii care trec la mahomedanism, adica de actiuni exterioare, ci de ceva mult mai profund. Cipul este o pecetluire care devine organica, care este introdusa in interiorul corpului omului, care este templu al Duhului Sfant. Se face una cu trupul celui pecetluit, si astfel ii poate influenta si controla mintea, omul devenind astfel scalvul celui rau, fara putinta de intoarcere spre pocainta pana la sfarsitul vietii lui. Citeam intr-una dintre prorocirile despre sfarsitul lumii, faptul ca cei care vor accepta implantul, dupa o scurta perioada de bunastare relativa se vor chinui mai rau dacat cei care nu vor accepta implantul, si ca cel rau isi va bate joc de ei. NU am citit la nici un Sfant Parinte care a vorbit despre acest subiect al pecetluirii, ca aceasta actiune ar putea fi una temporara si reversibila, ca oamenii vor putea regreta si isi vor putea scoate cipul si li se va ierta pacatul lepadarii prin pocainta. De asta am zis ca oamenii vor deveni niste roboti, sau mai bine spus niste marionete ale celui rau, pe care le va dirija dupa placul lui. Cred ca in asta consta adevarata gravitate a gestului, si anume ca este fara intoarcere. Daca poti aduce niste argumente din Sfintii Parinti in legatura cu faptul ca antihristul „are nevoie de acceptul nostru voluntar pana in ultima clipa”, chiar si in cazul cipului implantat, ar fi foarte folositor.

  14. D.A.:

    Nu, nu e dovedit asta si nici nu credem ca e relevant. Permisul auto nu e act de identitate, asa ca si potrivit propriilor criterii, incadrarea respectiva e dubioasa. Dupa cum nici cardul RATB – care chiar are cip RFID – nu e act de identitate. Fraza era construita cu referire la perspectiva celor din respectiva manastire.

  15. Crezi tu ca omul acceptand implantul liber si de bunavoie, vazand in acesta unica lui forma de supravietuire lumeasca, nu va zice in sinea lui ca nu este nimic ca se leapada de Dumnezeu temporar, pentru a supravietui, si ca mai tarziu o sa se pocaiasca si o sa redevina ceea ce a fost.

    Daca zice asa, fie si in sinea lui, inseamna ca e constient ca e lepadare. Da, restul e amagire. Nimeni nu are voie sa gandeasca asa, ca mai tarziu o sa se pocaiasca, pentru niciun fel de lepadare, oricum ar fi ea, de acum. Fiindca ziua de maine nu ti-a garantat-o nimeni, si nici faptul ca vei avea duh si vointa de pocainta sau ca vei avea puterea asumarii consecintelor unei apostazii. Asta este pacat impotriva Sfantului Duh.

    Cipul este o pecetluire care devine organica, care este introdusa in interiorul corpului omului, care este templu al Duhului Sfant.

    Pecetluire a cui? Motivul lepadarii este ca intra un corp strain si primejdios in templul Duhului Sfant? Nu am gasit nicaieri asa o talcuire. Ceea ce nu inseamna ca noi am accepta vreodata, sub orice motiv, asa ceva! Iar cine ar avea ACUM asa ceva in propriul corp, fiind puscarias in tarile care impun asa ceva, zici ca s-a lepadat si nu mai are sansa de mantuire, orice ar face?

    NU am citit la nici un Sfant Parinte care a vorbit despre acest subiect al pecetluirii, ca aceasta actiune ar putea fi una temporara si reversibila, ca oamenii vor putea regreta si isi vor putea scoate cipul si li se va ierta pacatul lepadarii prin pocainta.

    Pai nici nu se poate. Fiindca e vorba de lepadare. De lepadare finala. Nu de implant si atat.

    Sau poate omul a acceptat implantul din lasitate, frica, etc. Crezi ca mai poate sa se pocaiasca, sa fie iertat de Dumnezeu? Cred ca din momentul acceptarii implantului cu cip, omul va fi nevoit sa accepte „la pachet” toate consecintele ce decurg din aceasta actiune de vointa si anume: pierderea libertatii, a discernamantului, piederea in ultima instanta a harului lui Dumnezeu.

    Nu, nu decurg “la pachet”, e musai sa fie de la inceput, cumva, macar ca o adeziune declarata printr-o semnatura la un sistem de valori antihristic. Recititi cuvintele Cuviosului Dionisie, va rugam. De aceea nu mai poate sa se pocaiasca. Dumnezeu nu este nedrept. Lasitatea si frica duc si ele la lepadare, intr-adevar, desi majoritatea vor CERE de bunavoie pecetea ANTIHRISTULUI. Insa asta se va intampla NUMAI DUPA ULTIMUL RAZBOI MONDIAL (care sta sa inceapa, toate semnele o dovedesc), in starea de MAXIMA si inimaginabila DISPERARE A OMENIRII SUPARVIETUITOARE (parca o treime din populatia lumii, dupa profetii). Asa ca, pana acolo, noi avem de infruntat MAI CURAND alte mari plagi si incercari… pentru care este vital sa ne pregatim acum si… NU O FACEM! Putini dintre noi vor mai ajunge pana acolo, iar toata discutia asta ajunge sa fie o risipire inutila, ca sa uitam de ce avem NOI de facut, ACUM. Daca tinem neaparat sa ne distragem de la scop cu discutiile interminabile si niciodata satisfacatoare, atunci o tinem asa pana cand… vine sfarsitul lumii sau al vietii noastre, ceea ce e totuna pentru noi.

  16. Subscriu la nelamuririle exprimate de antuza.In afara de aceste nelamuriri va cunosteam si impartaseam pozitiile exprimate anterior si atit de clar reluate si aici.
    Ps:nu stiu unde am citit(nu-mi mai amintesc situ)de un astfel de caz cind o persoana nu a putut fi impartasita din exact acest motiv,al cipului implantat,de care s-a aflat ulterior.Imi aduc aminte,in mare,doar de idee nu si de prea multe detalii.Nu stiu daca a fost adevarata intimplarea si chiar daca a fost imi dau seama ca ridica o gramada de intrebari noi,fiind,in mod clar,un studiu de caz unic,probabil.

  17. @ Ovidiu:

    Nu, nu este adevarata, stim acel hoax si l-am combatut, in comentarii, la vremea respectiva. A circulat intr-o multime de variante… care mai de care mai fantezista, ba cu Man. Antim, ba cu Cernica, ba cu Petru-Voda… Multa imaginatie. (Apropo, dar Hristos cum de nu l-a oprit pe Iuda vanzatorul sa se impartaseasca, desi El STIA foarte bine asta?).

    Ah, si mai e ceva: inainte de pecetluire si de primirea lui Antihrist, oamenii vor mai avea o ultima sansa, foarte mare si foarte limpede, astfel incat NIMENI SA NU POATA AVEA CUVANT DE INDREPTATIRE CUM CA “NU A STIUT”! Antihrist va fi vadit intregii lumi, iar semnul fiarei va fi anuntat clar si indubitabil de catre proorocii Ilie si Enoh, astfel incat toata lumea va auzi propovaduirea lor, de la un capat la celalalt al lumii. Toti vor sti atunci ce au de facut si nimeni nu va avea scuza!

    Oare nu ne dam seama ca Dumnezeu nu lasa lucrurile acestea CAPITALE la cheremul dezbaterilor de pe bloguri sau al unor calugari zeloti sau… indoielnici si nici pe mana unor experti in tehnici ale serviciilor secrete, care nu sunt confirmati de NIMENI in intreaga Biserica Ortodoxa?!?!

  18. http://www.cuvantul-ortodox.ro/2009/07/20/despre-epoca-lui-antihrist-si-revenirea-prorocului-ilie-ca-%E2%80%9Eal-doilea-inaintemergator-al-venirii-lui-hristos/

    DOI PROOROCI
    Cu toate acestea, sforţările lui Antihrist de a fi socotit drept adevăratul Mesia se vor lovi de o împo­trivire neaşteptată şi totodată minunată, în persoanele a doi Prooroci ai Vechiului Legământ. Chiar acei doi Prooroci care prin voia lui Dumnezeu negustând moar­tea, au fost luaţi la Cer până la o vreme[8], vor veni pe pământ înainte de sfârşitul lumii pentru a-şi împlini lucrarea şi a suferi moartea. Numele acestor Sfinţi Prooroci sunt Enoh şi Ilie. Domnul îi va trimite în Ieru­salim pentru a le da oamenilor din acele zile de pe urmă un ultim şi minunat avertisment împotriva înşelării care îi împresoară. Ei vor osândi fără oprelişte toată înşelarea lui Antihrist vreme de trei ani şi jumătate, cât va dura cea de-a doua perioadă a lui (Antihrist), în care se va pregăti să pună mâna pe puterea mondială. Nepu­tând în acea perioadă să lepede înfăţişarea sa de blân­deţe şi de bunăvoinţă până şi faţă de vrăjmaşii săi, lui Antihrist nu-i va fi cu putinţă să-i împiedice ori să ia nici un fel de măsură aspră împotriva Proorocilor.

    In zadar se silesc unii să tâlcuiască în chip alegoric această venire minunată a Sfinţilor Prooroci Enoh şi Ilie. Sfânta Scriptură şi Tradiţia Bisericii vorbesc cu precizie atât despre venirea lor reală pe pământ, cu şapte ani înainte de sfârşitul lumii, cât şi despre învierea şi luarea lor la Ceruri.

    In cartea Apocalipsei este scris: „Şi voi da putere celor doi martori ai Mei şi vor prooroci o mie două sute şaizeci de zile, îmbrăcaţi în sac. Aceştia sunt cei doi măslini şi cele două sfeşnice care stau înaintea Dumnezeului pământului. Şi de va vrea cineva să-i vatăme, foc iese din gura lor şi-i mistuie pe vrăjmaşii lor; şi de va vrea cineva să-i vatăme, acela trebuie tot aşa să fie omorât. Aceştia au stăpânire să închidă cerul, ca să nu plouă ploaie în zilele proorociei lor, şi stă­pânire au peste ape să le schimbe în sânge şi să bată pământul cu orice fel de urgie, ori de câte ori vor voi. Şi dacă vor sfârşi mărturia lor, fiara care se ridică din adânc va face război cu ei si-i va birui si-i va omorî” (Apocalipsa 11, 3-7).
    (…)
    In cartea Proorocului Maleahi, unul dintre martori este numit în chip limpede: Iată că Eu vă trimit pe Ilie Proorocul, înainte de a veni ziua Domnului cea mare şi înfricoşătoare” (3, 23)[9].

    Sfinţii Părinţi Efrem Sirul (în cuvântul său despre sfârşitul lumii şi venirea lui Antihrist) şi Ioan Damaschin (in cuvântul despre Antihrist[10]) învaţă lămurit că acei „doi martori” (Apocalipsa 11,3) care vor veni înainte de sfarşitul lumii, sunt Sfinţii Prooroci Ilie şi Enoh.

    Tradiţia Sfintei Biserici Ortodoxe, exprimată în cartile noastre de slujbă, vorbeşte de asemeni de înţelegerea literală a proorociei Sfintei Scripturi cu privire la arătarea lui Ilie şi Enoh înainte de sfârşitul lumii, nedând nici un temei, de nici un fel, pentru o înţelegere alegorică. In Sinaxarul citit în Duminica lăsatului sec de carne se spune: „Cu şapte ani înainte (de sfârşitul lumii), după cum a proorocit Daniil, vor veni Enoh şi Ilie propovăduindu-le să nu-l primească (pe Antihrist). Antihrist îi va chinui şi le va tăia capetele(cf. Triodul). Iarăşi, în slujba Sfântului Prooroc Ilie, în stihira de la „Doamne, strigat-am”, cântăm: „Ilie Tezvitene, nestricat făcându-te pe tine ca să nu vezi moartea, până ce vei propovădui tuturor sfârşitul”, iar în tropar, Proorocul Ilie e numit al doilea înaintemergător al Venirii lui Hristos. In sedealna după polieleu cântăm: Proorocul şi Inaintemergătorul Venirii lui Hristos, Ilie prealăudate (cf. Mineiul pe iulie, ziua a douăzecea).

    Tot în Minei citim: „Sfântul Ilie, Proorocul lui Dumnezeu, a fost răpit cu trupul într-un car de foc şi este viu până acum, păzit de Dumnezeu în locaşurile raiului. A fost văzut în trup de cei trei Apostoli în vremea Schimbării la Faţă a Domnului pe Muntele Tabor şi iarăşi va fi văzut în trup de oamenii cei muritori înaintea Venirii celei de-a Doua pe pământ a Domnului. In acea vreme, cel care odinioară a scăpat de sabia Izabelei, va pătimi de sabia lui Antihrist, nu numai ca Prooroc, ci şi ca Mucenic, şi va fi găsit vrednic de mai mare slavă de la Dătătorul de plată, Dumnezeu“[11]. In „Prologul” aceleiaşi zile se spune: „Ilie va veni dimpreună cu Enoh înainte de a Doua Venire a lui Hristos, pentru a osândi nelegiu­irea cea fără de margini a lui Antihrist şi a însufleţi evla­via credincioşilor“[12].

    Totuşi, în ciuda tuturor acestor avertismente, marea majoritate a oamenilor, din pricina firii şi a cugetării trupeşti, nu doar că nu vor reuşi să priceapă deplina înşelare din purtarea exterioară a lui Antihrist, ci îl vor înconjura cu lauda şi preamărirea lor. Sfântul Efrem Sirul spune că atunci când popoarele şi seminţiile pământului vor vedea virtuţi şi puteri atât de mari în Antihrist, toate dimpreună se vor uni într-un cuget ca să-l proclame ocârmuitor, zicându-şi unii altora: „Oare se va mai găsi vreun alt om atât de bun şi drept?”

    Atât de profund va impresiona Antihrist lumea cu purtarea lui dinainte chibzuită – arătându-se pe sine pretutindeni drept trimisul dumnezeiesc, Mesia cel adevărat -, încât poporul evreu, înaintea altora, îl va proclama drept cârmuitor al lor, dispreţuind cu totul prihănirile rostite împotriva lui de către Sfinţii Prooroci Ilie şi Enoh.

  19. Raspunsuri bune pe acest subiect am mai gasit si la:

    http://blog.pustniculdigital.info/articole/242/#comment-1017

    http://blog.pustniculdigital.info/articole/242/#comment-1009

    http://blog.pustniculdigital.info/articole/242/#comment-1030 (D.A. si apoi Rafael)

    http://blog.pustniculdigital.info/articole/242/#comment-1041 (“Razboinicul luminii” – 2 comentarii – nu suntem niciunul din noi; si apoi Rafael)

    http://blog.pustniculdigital.info/articole/242/#comment-1063 (Ioana si apoi D.A.)

    http://mucenicul.wordpress.com/2010/07/03/satanism-in-mitropolia-bisericii-ortodoxe-ruse-sanctificarea-mainii-care-poarta-blestemul/#comment-2528 [unul dintre cei care scriu cu numele de Alin (sunt mai multi) – 2 comentarii]

    http://saccsiv.wordpress.com/2010/07/11/candidatii-la-titularizare-vor-avea-cate-un-cod-de-bare-unic-la-fel-ca-produsele-din-magazine/#comment-40499 (Pr. Gabriel)

    http://saccsiv.wordpress.com/2010/07/11/candidatii-la-titularizare-vor-avea-cate-un-cod-de-bare-unic-la-fel-ca-produsele-din-magazine/#comment-40598 (idem, cu pozitia parintilor athoniti)

    Nadajduim ca toate acestea sa ajute la lamurirea subiectului in duhul dreptei socotinte, sa demanteleze o parte din culisele taraseniei “comunicatelor”, “afiselor” si “fimuletelor” de pe Apologeticum, si sa ajute si pe cei care vor sa inteleaga caror afirmatii subscriem. Nu putem sa nu remarcam, dezamagiti, si persistenta in tacere si intr-o atitudine de no combat a unora dintre bloggerii cei mai cautati si mai conectati la tot ce misca, in ciuda apelurilor noastre repetate la implicarea cu o pozitie, oricat de ne-polemica. Asta este. Nicio surpriza nu mai este…. o surpriza… 🙁

  20. @ Mircea Puscasu:

    “Comunicatul” pus pe seama parintelui Justin este o mostra rafinata de manipulare. Nu va asteptati sa publicam asa ceva, e o batjocura crasa la adresa ortodoxiei, a parintelui Iustin (calcat azi in picioare de falsii ucenici) si o insulta a inteligentei si a bunului-simt. Nici macar nu s-au mai straduit sa mimeze stilul si sa puna cuvinte din limbajul parintelui, ca la primul apel. Nici nu explica – nici nu au cum – spusele parintelui despre caderea din har (!!) a preotilor si lepadarea celorlalti slujitori de cei care (preoti sau ierarhi) au in buzunar vreun act cu cip. Doar cu divortul au dat-o la intors, ca smintea cel mai tare… In rest, “ramane cum au stabilit”… doar ca ambalat ceva mai “duhovniceste”, se simte stilul cuiva mai iscusit in ale scrisului.

    In privinta acelei inregistrari video postate pe internet, in care cineva intreaba cum sa procedeze cu sotia care are un act cu cip, tinem sa facem precizarea ca acea inregistrare nu trebuia facuta publica,

    Si de ce admin-ii au sustinut ca parintele stie de acea inregistrare (exista comentariul) si de ce, DACA NU TREBUIA, ea este INCA bine-mersi, pe acel blog, deci publica?!

    Precizam iarasi ca prin aceasta pozitie a noastra nu intentionam sa facem nici un fel de scindare in Biserica cea Una, Sfanta, Soborniceasca si Apostoleasca

    Si care este aceasta? De ce se feresc ca de tamaie sa spuna ca raman in BOR si in ascultare de IPS Teofan?! Pentru ca tocmai aici cauta sa faca schisma?

    Chiar daca nu mai este intre noi un Sfant Apostol Pavel, nu mai avem un dumnezeiesc ierarh ca Vasilie cel Mare, ca Grigorie Palama, sau ca Ioan Maximovici,

    Deci nu mai avem ierarhi care sa ne indrume drept? Niciunul? Ii stie Dumnezeu pe sfintii lui…

    Si multe altele…

    Multi sunt pacaliti, dar… cineva e Sus si tot vede.

    Ne pare rau ca marsati la asa ceva si ca ati incetat sa va exercitati un discernamant absolut necesar. Asta este, fiecare alege.

  21. Adminii de aici n-au numai discernamant si minti limpezi au si umor facand comparatia extraordinara cu enervanta vuvuzela si terminand cu replica de neuitat “C-asa-i in tenis”.

    Din momentul in care a inceput problema acestor acte cu microcip, ca au sau nu carnetele cip sau nu, ca este sau nu 666 pe ele, experimente de tot felul timp pierdut gramada imi venea in cap o imagine a Bunului Dumnezeu care ne priveste si nu stie ce sa faca: sa rada de noi sau sa planga pentru noi, biete fiinte de huma care se agita pentru lucruri inutile.

    Trei lucruri sunt foarte importante si nu trebuie uitate, spuse si de fratii admini aici si de sfintii parinti.
    1. Antihristul va veni caci lumea il va dori si il va cere cu disperare dupa ce
    2. Va avea loc un razboi nimicitor

    Corolar la astea: Moartea ne paste in fiecare clipa, vedeti si voi ca te culci seara si a doua zi mai auzi ce miscari de trupe sunt prin Orientul Mijlociu. S-ar putea sa ne culcam seara, sa ne trezim dimineata ca a inceput razboiul cel mare sau sa nu ne mai trezim deloc ca deja au dat cu bombe peste noapte. Ne-am pregatiti pentru asta?

    3. Profetii vechiului testament vor fi trimisi.
    Daca vom supravietui razboiului, credeti voi ca Bunul Dumnezeu ne va lasa asa descoperiti, in plata celui rau?

    Pina ce se vor intampla una alta sa fim siguri de faptul ca:

    “Moartea nu vine sa-i faci o cafea, moartea vine sa te ia.”

    Se pare ca noi ne pregatim sa macinam boabele de cafea, sperand ca o vom fenta pe doamna cu coasa….

  22. @admin:

    Am stat si m-am gandit mai bine, si ai foarte mare dreptate. Va rog sa ma iertati atat tu cat si cititorii acestui blog pentru intrebarile mele iscoditoare, pentru despicarea firului in patru, si pentru examinarea problemei cipurilor si pe cantul cantului. „Nu va ingrijiti de ziua de maine, caci ziua de maine se va ingriji de ale sale. Ajunge zilei rautatea ei”. Matei (6, 34). Vorbesc numai in numele meu, ca ar trebui sa-mi vad de pacatele mele actuale, si de pocainta pe care ar trebui sa o fac AZI. Asta ar trebui sa fie prioritatea mea maxima. Ma iertati, dar m-am lasat dusa de valul discutiei despre cipuri, discutie care ca si principiu este foarte instructiva.

  23. Parintele Stefan de la Lacu, anul trecut, in acel comunicat publicat in PRESA ORTODOXA preluat si de voi, scria:
    “Căderea nu se petrece atunci când accepţi să ţi se implanteze cipul pe mână sau pe frunte, căci aceasta va însemna deja lepădarea, ci atunci când accepţi actele de identitate cu cip, pentru că prin aceasta ne subjugăm de bună voie unui sistem universal de urmărire şi control al fiinţei umane, care prin trăsăturile sale se vădeşte a fi lucrarea lui antihrist.”

    Daca este cadere, pacat inseamna ca trebuie sa te lepezi de el, sa te spovedesti si sa nu-l mai repeti.
    Daca s-a generalizat un pacat, daca e impus prin lege, nu inseamna ca e acceptabil.

  24. Pot sa stiu pe ce criterii se cenzureaza mesajele pe acest blog?

  25. @ Cineva:

    Intrebati pe D.A. 🙂

  26. @ Mircea Puscasu:

    Ne pare sincer tare rau ca vorbim una, si ne intelegem alta… Era vorba acolo de actele DE IDENTITATE BIOMETRICE (despre asta era discutia anul trecut si nu despre altceva) si am spus si noi ca este pacat, de vreme ce este o problema de constiinta, dar NU ESTE LEPADARE si cadere din har, nu poate sa implice nedezlegarea de pacate si nepomenirea la Sfanta Liturghie, etc. Sa ne spuneti, va rugam, in care alte manastiri sau biserici, de la noi sau din alte biserici ortodoxe (nu stiliste) se mai gandeste si se mai practica asa ceva. Sa ne spuneti si unde se aproba deriva schismatica de la Petru-Voda, inceputa cu predicile anti-sinod si pro-stiliste ale lui Danion si continuata acum cu punerea in discutie a harului preotiei si arhierei si a intregii teologii sacramentale, pana la urma, pe motiv de… acte cu cipuri (care sunt sau nu sunt, dar TREBUIE sa credem ca sunt, si cand nu e dovedit). Unde este sobornicitatea si impreuna-sfatuire despre care este vorba in aceasta postare, in interviul cu pr. Teofan de la Putna? Manastirea Petru-Voda a format cumva o para-biserica, unde deciziile le iau niste monahi… cel putin discutabili, ca sa nu mai zicem mai mult?

    Intrebati-l acum pe parintele Stefan ce spune despre afise si comunicate, despre caderea din har, etc.

  27. @admin:
    Imi pare rau sa vad ca ati cam ramas singuri in lupta cu diverionistii,deja simt un miros de tradare ce vine dinspre saccsiv.L-am intrebat foarte frumos care este pozitia lui in legatura cu aceasta disputa cu cipurile,nu numai ca nu mi-a aprobat comentariul dar mi-a si blocat ip-ul,fara sa mai pot trimite inca un comment.Nu este posibil sa mai fii neutru dupa atata timp.Nu e ceva dubios?
    Dar partea buna e ca veti simti gustul victoriei mult mai intens atunci cand se va termina totul.
    Doamne ajuta!

  28. Urmaresc de multa vreme postarile pe acest site , considerandu-le de un real folos mai ales cele de pe pag. principala ,DACA AR FI PUSE IN PRACTICA.
    La sectiunea comentarii foarte multi “atacati” (se) intreaba: de ce admin-ul a oprit publicarea parerii sale? In general striga ofticati ca li s-a cenzurat comentariul.
    DAR n-am vazut pe niciunul sa se intrebe :”oare ceea ce am scris nu-i o tampenie,prostie?Cine m-a pus sa scriu una ca asta ?!?!Ce bine ca admin-ul a hotarat sa nu-mi posteze vorbele !!!Mai castigat eram daca stateam in banca mea si nu-mi trimiteam gandurile necugetate!”
    Multe alte comentarii , dintre cele postate , ar trebui sa nu primeaca aprobarea admin-ului(si acesta , de exemplu,fara suparare}.

    Haideti, fratilor, sa avem dreapta cugetare inainte de ne marturisi gandurile si celorlalti!!!

  29. Problema legarii actelor cu cip de mantuirea omului se ridca, in anumite cercuri ultra-ortodoxe, pana la atata masura incat avem impresia ca, la Judecata, Hristos va spune: “Cei cu acte cu cip la stanga, si cei fara, la dreapta”.
    Sa nu uitam ca Dumnezeul nostru este Atotdrept, dar si Atotmilostiv.

    Tot ne facem griji, ca daca acceptam aceste acte – pasi premergatori pecetii – inseamna ca am cazut din har, dar pana la acceptarea lor, ne-am pus problema unde suntem? Ne-am apropiat noi suficeint de Dumnezeu, incat, dupa acceptarea acestor acte, sa suferim acea cadere de care ne tot temem? Oare nu toate au un sens, si merg impreuna?

    Si mai apoi, cei care spuneau ca implantul biocipului este pacat/lepadare, datorita faptului ca acesta patrunde in templul Duhului Sfant, care este corpul nostru, s-au gandit ei oare cum se intampla la cei care au implanturi ortopedice, sau peacemaker-uri (implant cardiac), sau alte implanturi medicale?

    Este bine sa incercam sa dam raspunsuri la problemele care apar, dar este necesar si sa punem bine problema, pentru a inlatura mai intai ceea ce este fals, ca daca nu, ne istovim inainte de vreme.

  30. @Roman Ortodox in Franta

    Este mai mult o intrebare retorica: poate exista cea mai mica legatura intre implanturile si protezele medicale: cardiace, ale sistemului osos, transpantul de ficat, de rinichi, etc., care se practica de foarte multi ani, pe de-o parte, si pecetluirea finala cu semnul lui antihrist, pe de alta parte? Eu cred ca NU, si se duce deja discutia in zone care nu au nici o legatura cu subiectul. Sa-mi fie cu iertare.

  31. E foarte bine sa avem raspunsuri si la aceste lucruri, nimic nu este neinsemnat, dar e esential, intr-adevar, ca toate sa fie puse la locul lor, fiindca orice exagerare nu face decat sa discrediteze si sa arunce in derizoriu lupta oricui cauta sa refuze, pe motive sanatoase si rationale, aceste acte. Revenim si spunem inca o data explicit – speram ca ultima oara, aici -, fiindca am observat ce rastalmaciri grosolane si de rea-credinta apar: continuam sa sustinem raspicat RESPINGEREA ACTELOR DE IDENTITATE BIOMETRICE si cu atat mai mult – desi acum nu se pune problema decat teoretic, dar se va pune, pentru cine va mai trai, si practic… a IMPLANTULUI, chiar si fara cerinta de lepadare de Hristos. Nu ne dezicem de nimic din ceea ce am sustinut in aceasta privinta. Mai mult decat atat, in ceea ce ne priveste, am ales optiunea de a extrage salariul din banca decat de a folosi cardul cel nou, nu dintr-o panica nemaipomenita (fiindca oricum suntem ascultati si sicanati clar prin telefoane, asa ca… nu vedem ce si cine poate face prin card), nu pentru ca vor sa ne sperie unii agitatori exersati in manipulare, ci numai pentru ca, asa cum am mai tot afirmat, TREBUIE SA NE OBISNUIM PE CAT SE POATE MAI MULT, in masura putintelor fiecaruia si in stransa sfatuire cu duhovnicii, cu MAI PUTIN CONFORT SI CU O REDUCERE TREPTATA A DEPENDENTEI de toate aceste “facilitati” care, una cate una, ne vor sugruma libertatea si ne vor acomoda cu ideea ‘normalitatii’ de a nu mai fi decat sclavii unui Frate mai Mare… Ideea de baza este simplificarea vietii si renuntarea la tot ce este de prisos, luate pe rand. Dar asta tine de o pregatire in cele exterioare, fizice, “trupesti”.

    Cat de bine reuseste insa aceasta psihoza sa ne indeparteze de viziunea de ansamblu asupra vremurilor din urma si a DUHULUI antihristic care ne invaluie tot mai patrunzator si mai feroce…
    Cine isi mai pune acum problema PREGATIRII sale sufletesti, launtrice, a DOBANDIRII DUHULUI SFANT, fara de care NIMENI nu va mai putea avea candelele aprinse cand va incepe marea furtuna finala? Cine se gandeste daca nu cumva se lasa zilnic “pecetluit” de amprenta duhului lumesc, antihristic, nimicitor, care bantuie acum in lume, de exemplu, prin relativizarea pacatului?!
    De pilda, priviti ce “abundenta” de comentarii si cat interes au starnit articole precum:

    IN CATE FELURI NE PUTEM LEPADA DE HRISTOS?

    sau:

    OARE NOI AVEM CREDINTA?

    Luati asta si ca o… “provocare”, daca vreti 🙂 O altfel de provocare, duhovniceasca. In afara de partea mai suculenta, de tabloid, noi, crestinii ortodocsi, ne mai preocupam, de pilda, si de partea dinauntru a vasului? Linia siteului nostru a fost mereu orientata accentuat in aceasta directie si asa vom ramane, si credem ca si marea cernere se va intampla tocmai pe criteriile de ordin DUHOVNICESC. Insasi puterea de a marturisi NU VINE DIN INFORMATIE CAT MAI MULTA SI DIN DISCUTII INTERMINABILE SI RAVASITOARE, NU VINE DIN AFISE ISTERIZANTE, ci vine numai de la Duhul Sfant, din rugaciune, pocainta si curatire de pacate, din smerenie si din marime de suflet.

    Iata, de pilda, sa ne mai reamintim:

    http://www.cuvantul-ortodox.ro/recomandari/2010/03/25/ce-fel-de-crestini-suntem-de-fapt/
    http://www.cuvantul-ortodox.ro/2007/06/27/2007/09/27/ce-avem-noi-de-facut-astazi-pentru-a-ne-mantui-si-pentru-a-ne-pregati-de-incercarile-ce-vor-veni/
    http://www.cuvantul-ortodox.ro/2009/12/05/credinta-mecanica-sau-viata-crestina-ca-simulacru-de-paul-curca/
    http://www.cuvantul-ortodox.ro/2009/03/04/suntem-convertiti-cu-adevarat/
    http://www.cuvantul-ortodox.ro/2007/04/17/salvarea-ortodocsilor-de-astazi-i/

    Asteptam reactii si comentarii si la aceste subiecte 🙂

    Va multumim!

  32. Cred ca anumite blogguri nu isi spun parerea despre ce se intampla la Petru-Voda din respect pt Parintele Iustin. Daca ar fi fost de acord cu ceea ce este acolo, i-ar fi sustinut, nu?
    Si eu am intrat in discutii destul de tarziu, din acelasi motiv. Nu ca ar conta parerea mea, dar A.Homiacov spune ca Biserica nu are avocati.

  33. @ antuza

    Ei, ce sa faci… Ca-asa-i in tenis…

    Daca tot am formulat o intrebare, acuma sa dau si raspunsul…

    Atat cipurile cat si celelalte, sunt implanturi in corpul omului (fac parte din aceiasi familie:implanturi), dar diferenta intre ele apare acolo unde, unele, ajung sa influenteze/modifice persoana umana, care este creata dupa Chipul lui Dumnezeu.Si aicea apare problema.

  34. @ Ioana:

    Vom trai – daca vrea Dumnezeu – si vom vedea. Noi incercam sa fim pregatiti de orice.

    Uneori tacerea e buna, alteori poate insemna lasitate, complicitate, duplicitate. Cand se intampla lucruri GRAVE. Si trec zilele. Si se smintesc oamenii… Prietenii si duhovnicii nostri ne sfatuiesc, insista, dar tacerea ramane… Uneori si ea e graitoare. Si blogrollurile sunt. Sa dea Domnul sa gresim!! Din suflet ne dorim.

    Sutienul lui Lady Gaga si moartea tragica a Madalinei Manole or fi mai importante pentru noi? 🙁

  35. Dupa cum spuneau si administratorii, se vineaza cai verzi pe pereti, apropo de cipuri, acte biometrice,etc. Din punctul meu de vedere, si cunoscindu-ma pot sa spun ca indiferent cit de multe cunostinte (tehnice sau teologice) voi avea apropo de aplicatiile acestor acte, cipuri etc, daca, atunci cind va fi vremea, repet, numai cind va veni timpul si nu mai devreme, nu voi fi pregatita din punct de vedere spiritual (si la ora asta nu sint), in mod sigur voi ceda pecetluirii sub orice forma ar fi(Doamne fereste!). Pentru ca s-ar putea sa nu fie cip, s-ar putea sa fie sub alt format tehnologic. Nu stim asta si mai putin conteaza acum- sint sigura ca atunci, repet, LA MOMENTUL ALES, vom sti exact, nu vom bijbii ca acum.

    Asa ca, important este sa lupti in principal cu propriile tale pacate, alea vechi si de demult. Spuneau administratorii aici ca trebuie sa incercam incet-incet sa ne desprindem de sistem…..nici macar asta nu o poti face daca nu incepi, incet incet sa te desprinzi de propriile tale mizerii interioare. Cu alte cuvinte, cred ca ar fi cazul sa mai intoarcem putin spatele acestor discutii (care au fost utile ….pina la un punct), sa punem punct acestei agitatii care devine inutila, sa mai renuntam la “facut planuri”….virtuale,care seamana cu un exercitiu mental de escapism de genul, fug in munti, invat sa pun cartofi, si sa mulg vaca, etc,si sa revenim la, vechea, traditionala, si poate pentru unii(inclusiv pentru mine, dar n-am ce-i face…akedia, deh!) plictisitoare, rutina crestina: rugaciune, spovedanie, spovedanie, rugaciune, spovedanie, spovedanie, spovedanie, rugaciune, rugaciune,etc.

    Va urez tuturor o vara….folositoare.
    Doamne Ajuta- ne.

  36. PS- si da, am observat si eu tacerea lui Saacsiv. Sper ca suspiciunile mele si ale azucenei in ce-l priveste sa nu se adevereasca. Ar fi pacat!

  37. @ Petra:

    Totusi, n-am spus ca sunt cai verzi pe pereti.

    Reluam cuvantul parintelui Teofan Popescu, din articol:

    Nu cred ca trebuie sa ajungem sa fim obsedati de aceasta problema, insa nici sa o neglijam, intrucat toate aceste initiative politice ne vor afecta pe toti la un moment dat. Pentru noi, crestinii, asemenea incercari trebuie sa fie un indemn la mai multa trezvie, la mai multa rugaciune, la mai multa lupta, intrarmati cu armele vietii duhovnicesti. Este mai mult decat evident ca este foarte necesara o stare de pocainta a tuturor, de la vladica pana la opinca, pentru a iesi cu bine din marile incurcaturi in care suntem acum, nu ma refer numai la problema aceasta. a cipurilor.

  38. @admin

    Doamne, ajuta!

    multumesc, fratilor admini, pentru ca acum vreo 10 zile ne-ati spus sa ne asteptam la o mare tulburare. Pentru ca ne-ati atras atentia, tulburarea n-a fost atat de mare precum ar fi putut fi (cel putin pentru mine). Apoi va multumesc pentru osteneala si rabdarea de a raspunde deslusit nenumaratelor intrebari si framantari legate de acest subiect si de a aseza lucrurile la locurile lor. Desi se vede de la o posta ca subiectul e resuscitat artificial, dupa atata timp in care nu s-a mai spus nimic despre asta, incercand sa gasesc partea cea buna a lucrurilor, atat cat va fi fiind ea, ma gandesc (si nadajduiesc) ca poate cativa dintre noi (incepand cu mine) s-au folosit de aceste discutii iscate si ca lucrurile s-au inteles mai bine acum.
    Sa ne lumineze Domnul pe toti si sa ne daruiasca puterea de a pune bun inceput, iara si iara, la ceea ce ne este cu adevarat de trebuinta pentru mantuire.
    Minunate cuvinte: http://www.cuvantul-ortodox.ro/2007/08/17/sfintii-parinti-ne-cheama-la-pocainta-si-la-plans/

  39. @admin

    am si eu o nelamurire à propos de afirmatiile voastre citez:

    “Numele acestor Sfinţi Prooroci sunt Enoh şi Ilie. Domnul îi va trimite în Ieru­salim pentru a le da oamenilor din acele zile de pe urmă un ultim şi minunat avertisment împotriva înşelării care îi împresoară. Ei vor osândi fără oprelişte toată înşelarea lui Antihrist vreme de trei ani şi jumătate, cât va dura cea de-a doua perioadă a lui (Antihrist), în care se va pregăti să pună mâna pe puterea mondială. Nepu­tând în acea perioadă să lepede înfăţişarea sa de blân­deţe şi de bunăvoinţă până şi faţă de vrăjmaşii săi, lui Antihrist nu-i va fi cu putinţă să-i împiedice ori să ia nici un fel de măsură aspră împotriva Proorocilor”

    Stim din Apocalipsa ca Ilie si Enoh vor osandi inselarea lui Anticrist vreme de 3 ani si jumatate si apoi vor fi ucisi de Anticrist care cu oamenii apostati slugile lui se vor bucura nebuneste 3 zile si 3 nopti cat vor sta trupurile sfintilor ucisi in piata Ierusalimumui neingropate.
    Dar apoi dupa cum ne spune tot Apocalipsa acesti 2 sfinti vor invia si se vor urca la cer iar peste Anticrist va cadea groaza strasnica pentru ca va intelege ca invierea sfintilor e uramata de sfarsitul lui napraznic si aratarea Mantuitorului Hristos.
    Cum ziceti voi atunci ca vor propovadu Ilie si Enoh cu 7 ani inainte de sfarsitul lui Anticrist?
    Cred ca faceti o greseala.
    Dupa cartea Apocalipsei sfrasitul lui Anticrist vine rapid dupa moartea si invierea lui Ilie si Enoh.Cat despre motivul pentru care impotriva sfintilor acestora Anticrist nu va putea face nimic ca sa-i opreasca este pentru ca nu-i va fi permis de sus de la Dumnezeu ,atata vreme cat vor avea sfintii misiunea de a propovadui; asa cum nici iudeii ucigasi desi au vrut sa puna mana pe Hristos odata in Templu n-au putut ca nu li s-a permis de sus,nu venise inca vremea sa-l ucida.

Formular comentarii

* Pentru a deveni public, comentariul dumneavoastra trebuie aprobat de un administrator. Va rugam sa ne intelegeti daca nu vom publica anumite mesaje, considerandu-le nepotrivite, neconforme cu invatatura ortodoxa sau nefolositoare sufleteste. Va multumim!

Rânduială de rugăciune

Carti

Documentare