RATB vrea sa impuna OBLIGATIVITATEA VALIDARII cardului de calatorie inclusiv pentru ABONATI

15-03-2012 44 secunde Sublinieri

card-ratb

 

Regia Autonoma de Transport Bucuresti (RATB) va propune Consiliului General al Municipiului Bucuresti aprobarea obligativitatii validarii cardului de transport si pentru calatorii care detin abonamente lunare, in vederea obtinerii unor date complete asupra gradului de incarcare al mijloacelor de transport, informeaza joi un comunicat al RATB, citat de Agerpres.

“Consiliul de Administratie al RATB a hotarat generalizarea obligativitatii validarii cardului de transport in scopul obtinerii unei imagini cat mai complete asupra gradului de incarcare al mijloacelor de transport, pe linii si intervale orare. Desi se limiteaza numarul de calatorii, oferta de transport este generoasa, abonamentul general pentru o luna, valabil pe toate liniile, avand un numar de 200 calatorii”, se arata in comunicatul RATB.

De asemenea, pentru a diversifica modalitatile de procurare a titlurilor de transport, Consiliul de Administratie al RATB a hotarat ca plata calatoriilor sa se efectueze si prin intermediul telefonului mobil, printr-un singur SMS. Acest sistem de plata va fi implementat, in prima etapa, pentru abonamentele de o zi, urmand ca pe viitor procesul sa se extinda si la celelalte titluri de transport.

Toate aceste propuneri ale RATB vor fi supuse aprobarii Consiliului General al Municipiului Bucuresti.


Categorii

1. DIVERSE, Carduri electronice/ cipuri, Era Big Brother, Guvernarea electronica (E-GUVERNARE)

Etichete (taguri)

,

Articolul urmator/anterior

Comentarii

34 Commentarii la “RATB vrea sa impuna OBLIGATIVITATEA VALIDARII cardului de calatorie inclusiv pentru ABONATI

  1. Nu stiu cum este in alte parti, dar in Franta ai abonamentul lunar, pe care-l poti plati lunar, sau dintr-o data pentru tot anul, nu are “cip” :-), si il prezinti soferului cand te urci in autobuz, tramvai.
    Acuma, daca in Romania e ca inainte ca fiecare se urca in autobuz pe unde vrea, atunci este plauzibil ca ei cer validarea.
    In Franta urcarea in autobuz este numai pe la prima usa, cea a soferului caruia ii arati abonamentul. Sau daca nu ai abonament compostezi biletul in fata lui. Sigur exista si controlori, pentru ca unii profita de deschiderea usilor pentru coborare si se infiltreaza.:-)
    In tramvai poti urca pe oriunde si nu trebuie sa compostezi decat biletul, daca ai abonament lunar il arati numai controlorului.
    Daca nu ai nici abonament lunar, nici bilet, si nici controlorul nu vine, ai calatorit pe gratis 🙂

  2. @ Hrisanti:

    La noi nu exista decat o singura justificare: supravegherea stricta a fiecarui purtator de abonament, despre care se va sti zilnic de unde se urca si la ce ora. Asta fiindca la noi e vorba de cipuri RFID, care nici nu au alta justificare reala. Iar faptul ca pana acum s-a putut bine mersi fara obligatia validarii, iar de acum, subit… vor sa stie “date complete” (de parca nu le aveau!) despre incarcarea liniilor… Un pas inainte catre Big Brother.

  3. @admin

    Sunteti “avansati”, frate 🙂
    Nu stiu exact daca au tehnologie asa de capabila sa monitorizeze pe toti cei care se urca si coboara din autobuz/tramvai…
    Ma gandesc mai degraba ca vreo firma apropiata puteri(lor) are nevoie sa fabrice abonamente de astea…Ca sa-si poata cumpara patronul ceasuri ROLEX, masini MERCEDES, sau nevasta lui genti sau pantofi Yves Saint Laurent…nu crezi ? 🙂

  4. @ Hrisanti

    Si in Franta sunt diferente de la un oras la altul, pentru ca si aici exista Regii Autonome de Transport. Nu se poate generaliza ceea ce spui tu. Sunt cartele magnetice care se valideaza inainte de urcarea in transportul comun, sunt si abonamente cu cip care trebuiesc validate “pentru a se cunoaste numarul de calatori”. Si cate nu mai sunt…

  5. @ Hrisanti:

    Nu, ca aceasta trecere nu inseamna niciun abonament in plus, ci doar monitorizarea stricta a celor care oricum le aveau.

  6. @moi

    Unde sunt cartele magnetice care se valideaza inainte de urcarea in trasnportul in comun, in ce orase ?
    Unde sunt abonamente cu cip care trebuiesc validate, in ce orase ?
    Concret, ca asa, ca sa raspandim idei e simplu….
    Si cate numai sunt unde ?
    Date exacte, locuri exacte, nu asa din vorbe, ca din vorbe maine vine Apocalispa….

  7. @admin
    Bine, te cred, dar de ce nu publici si raspunsul meu pentru “moi” ?
    Sincer, eu va pot demonstra oricand ce am spus, dar “moi” ?
    Doamne ajuta !

  8. @ Hrisanti:

    Scuze, l-am vazut mai tarziu. Oricum il dadeam.

  9. Mi-am adus aminte ca uitasem de metrou :-), da intr-adevar acolo compostezi inainte de a te urca in metrou, dar spuneti-mi si mie, la o minima logica, cand se urca puhoiul ala de lume cum sa-i verifici daca au luat bilet, daca nu faci un sistem prin care sa fii sigur ca macar 90% si-au luta bilet, ca tot mai sunt unii car sar peste barele alea si intra fara bilet. Totusi este nevoie de bani ca metroul sa fie intretinut, nu poti sa te bazezi numai pe constiinta omului…
    Cat priveste inscrierea orei pe bilet, nu stiu acolo care este sistemul acum, dar aici se inscrie ora cand compostezi pentru ca un bilet este valabil o ora, si in acest timp il poti folosi pe oricate mijloace de transport vrei fara sa-l recompostezi la urcare.
    Oricum nu vad cum ar putea fii cineva controlat cu un bilet care nu este nominal.

    Desigur, fiecare gandeste ce vrea, dar eu una nu sunt dispusa sa ajung pana la limita absurdului, tot cautand in orice un mijloc de control. Pai asa ar trebui sa nu ne mai luam nici carti de identitate, niciun act care ar putea contine date despre noi si sa ne ducem in pustie.

  10. @ Hrisanti

    Cautand cu google poti afla si singura, unde ce si cum. Asadar, doar cateva exemple:
    – La Grenoble scrie explicit: “Les titres à voyages sont disponibles sur titres magnétiques ou rechargeables directement sur carte à puce ou clé USB” A se vedea aici.
    -La Bordeaux, de asemenea se poate vedea: “Abonnement mensuel ou annuel, permettant la libre circulation sur l’ensemble du réseau, ainsi que l’accès aux parcs-relais. Cet abonnement est chargé sur une carte à puce, la carte Tbc. La carte Tbc doit être validée systématiquement dès la montée dans l’autobus ou le tram, même en cas de correspondance
    – La Lyon se vede clar ca au si ei “une carte à puce”.

  11. Nu stiu daca vor sa supravegheze persoanele (daca nu vor asta acum, atunci cu siguranta va observa cineva mai tarziu ca e o buna metoda de supraveghere) sau daca intr-adevar intentia este cea declarata, de a supraveghea ansamblul calatorilor, ca sa vada care este incarcarea (aglomeratia sau probabil mai degraba lipsa ei, care sa justifice rarirea si mai mult decat in prezent a mijloacelor de transport).

    Ceea ce mi se pare mie mai ingrijorator, acum, este acea limitare la 200 calatorii/luna, asta in conditiile in care o calatorie este si un drum de 1-2 statii facut pentru a face legatura cu un alt mijloc de transport. Pe cand in tarile civilizate (cel putin unele dintre ele), un bilet (o calatorie) este valabil(a) pentru 1-2 ore, indiferent cate mijloace de transport schimbi. In timp ce in Bucuresti uneori trebuie sa schimbi pentru ca nu vine autobuzul care trebuie si atunci trebuie sa faci traseul din bucati, cu ce vine.

  12. in Alba Iulia exista carduri pentru pensionari si pentru abonamente (nu stiu ce tip de card)pe care le validezi la urcarea in autobus, poti cumpara bilet de la sofer sau de la automatele din statii pe care la validare se inscriptioneaza ora si e valabil o ora, si se poate si prin sms (varianata asta este mai ieftina decat biletul)

  13. @ Ramo:

    Pai deci e cam la fel ca la noi. Ca incet-incet sa ne obisnuim cu toate si sa ne para normale. Ca si camerele peste tot. Totul e pentru binele nostru…

  14. daaa….si adevarul e ca ne cam obisnuim din pacate…
    viata noastra este ca o furtuna, toate vrem sa le facem repede sa ne deplasam repede, sa platim facturi repede, sa avem totul la indemana….si cu toate astea nu ne ajunge timpul….suntem tare neputiinciosi, nu mai avem nici o vlaga

  15. Acum 3 ani s-au schimbat abonamentele in Vancouver cu unele noi cu ceva metal pe ele, poate aveau cip, nu stiu sigur. Am vazut cateva saptamani vreo 3-4 oameni care stateau cu un aparat gri in mana ca un radio clasic indreptat spre puhoiul de oameni care schimbau skytrainul (metrou ce merge subteran dar si suspendat la 5 metri de sol).

    Nu stiu exact ce faceau, dar am avut senzatia clara ca isi testeaza tehnologia pe noi. Aceste teste pot dura ani de zile chiar, ca una e ideea in birou si altele problemele pe teren…

    Tot in perioada aia murise un tanar fara bilet, fugarit de controlori. Singura lui scapare a fost intre liniile skytrainului care sunt electrice, asa ca a murit electrocutat pentru un bilet.

  16. Daca sunt in stadiul de propunere ce va trebui analizata de CGMB, atunci e-n regula; din cate am observat pana acum, ei sunt destul de reticenti in a adopta multe dintre hotararile RATB-ului, fie ca e vorba de pretul biletelor, fie de abonamente, fie de trasee. Despre hotararile RATB-ului si conditiile de transport in sine, parerea mea nu este una favorabila. Am avut cateva solicitari la care am primit raspuns – dupa saptamani de insistenta – departe de orice logica, inchistat in sabloane care-mi dovedeau faptul ca, de dragul postului bine platit merita sa asculti ordinele sefului care probabil ca nu vrea sa faca prea multe valuri in institutie.

    Pana una-alta, pare plauzibila explicatia oferita. Numarul calatoriilor alocate lunar mi se pare insa prea mic. De pilda eu, la un traseu care se parcurge in max. 15 min cu masina (in conditiile unui trafic normal), trebuie sa schimb 4 mijloace de transport in fiecare dimineata si sa petrec pe drum cca 1 ora.

    Probabil ca se va ajunge la un moment dat in care toate doleantele din toate partile se vor centraliza si concretiza intr-o singura rezolvare: cip-ul incorporabil, cu aplicatii multiple.

    Insa aici stiu sigur un lucru peste care nu se poate trece usor: peste vointa omului nu poate trece nimeni.

  17. Exista totusi si carduri nenominale. Daca tin bine minte, am dat pe unul 6 lei si e valabil doi ani de la activare. Pe el iti poti pune cate calatorii de 1,3 lei vrei, oridecateori vrei.
    Sistemul este absolut idiot pentru ca nu este usor de folosit, ca sa citesti instructiunile de folosire trebuie sa poti urca mai sus de scara si ca sa le intelegi ai nevoie de meditatii sau sa le citesti de mai multe ori. Oricum, si intr-un autobuz gol, pana citesti instructiunile ajungi la destinatie si trebuie sa cobori. Daca va urcati intr-un vehicul RATB, veti observa ca aproape nimeni nu valideaza nimic, aproape sigur din cauza ca este foarte greu de inteles ce vrea sistemul ala de la oameni.

  18. @Titus L: la ultima intalnire cu controlorii RATB, la coborare, acestia si-au manifestat destul de vizibil dezamagirea de a nu fi gasit atunci pe nimeni pasibil de amenda; de aici si remarca unuia dintre ei: “Saracie mare, ba, saracie mare…!”

  19. @ moi
    Frate nu exista in Franta abonament anual pe transport cu “puce”/cip pentru cei care folosesc numai tranportul in comun, tu te referi la niste abonamente de transport care exista si la Nantes unde sunt eu, si care permit celor care vor sa vina in masina personala pana la un anumit punct si de acolo sa ia autobuzul, sa parcheze masina intr-un parking pe care sa nu-l mai plateasca ! Iar “cip”ul de pe acel abonament ajuta la identificarea faptului ca cel care parcheaza acolo este un abonat si nu oricine.
    Ca asa ar veni toti sa parkeze gratis si ar imlpiedica pe cei care sunt abonati sa mai gaseasca locuri de parcare.

    Iertati-ma dar aveti un fix cu “cip-ul” si nu cred ca aveti dreptate.

    Controlati suntem decand lumea,intr-un fel sau altul, dar nimeni nu ne poate cu adevarat controla daca noi suntem in Hristos !
    Este foarte periculos si deloc ortodox sa ajungem la o psihoza referitoare la control si la cip-uri ! Sunt oameni care se pot sminti cititnd asemenea exagerari, fie lasand credinta, fie ajung in extremele de dreapta !

    Este ultima mea interventie pe aceste gen de subiecte, pentru ca nu are rost sa tot discutam in contradictoriu.
    A apara credinta nu inseamna a provoca spaima in oameni pentru orice schimbari la nivelul unor tehnologii, asta o fac sectarii.

    Iertati-ma !

  20. @ Hrisanti:

    Te-ai aprins si ne acuzi si pe noi, ca vrei sau nu, si cu totul nejustificat. Dar chiar cu totul, fiindca ne stii conceptiile si cat ne-am luptat tocmai cu psihozele si extremele sectariste… Chiar nu trebuie sa ai un fix ca sa intelegi ca acest control mondial se petrece. Nu trebuie sa ne panicam exagerat, dar dar nu putem nega, din cauza unor deviatii, si fenomenul real, cum nu putem arunca si cu copilul odata cu apa… Una e sa stim ca realitatea nu este totul si ca noi vedem si Adevarul, si altceva este sa ne prefacem ca realitatea nu exista. Iarta-ne!

    Pace!

  21. @Hrisanti, moi:

    Desigur ca stiti dezbaterea din Franta despre aceste noi tehnologii folosite acum si in actele de identitate. Mai folositor decat acest “uite cipul nu e cipul” ar fi fost, poate, sa cunoastem ce fel de critici sunt aduse de diversele asociatii care militeaza pentru protejarea intimitatii si resping supravegherea ubicua a societatii.

  22. @admini

    Fratilor la nivelul tehnologiilor de azi ne pot controla prin unde energetice, magnetice, chimice, NEVAZUTE si care ne pot modifica mentalul, nu au nevoie de “cip”uri ca sa ne controleze constiintele si sa le influenteze !
    Noi sa ne induhovnicim, ca oricat am dezbate, nimic nu rezolvam, cata vreme rampanem vulnerabili duhovniceste.
    Cand vom emana “undele” Sfantului Duh” nimic nu ne va putea atinge, asta sa cautam noi !

    Ma iertati, nu am avut nicio intentie sa spun ceva impotriva voastra, ci impotriva unei psihoze…

    Gata 🙂

  23. Hrisanti:

    Fratilor la nivelul tehnologiilor de azi ne pot controla prin unde energetice, magnetice, chimice, NEVAZUTE si care ne pot modifica mentalul, nu au nevoie de “cip”uri ca sa ne controleze constiintele si sa le influenteze !

    Ei, asta e chiar exagerare. 🙂 Nu, nu au capacitatea asta, nu asta e problema, ci de extindere a supravegherii si de mecanism al puterii. Iar dezbaterea e necesara nu ca sa batem apa in piua, ci tocmai pentru a pune problema in termenii ei corecti, rationali, nu in termenii spaimelor psihotice.

  24. @admin

    🙂 Si dupa parerea ta/voastra, oricat de rational am pune problema putem sa-i oprim ? Sau credeti ca ratiunea noastra ne poate da cheia iesirii din acest cerc vicios?
    Eu continui sa sustin ca ne pot influenta prin unde magnetice/chimice si chiar intentioneaza sa o faca, exista studii si in sensul asta in occident.
    Si acela chiar va fi un control supus unor idei si scopuri anticrestine, caruia nu vom putea sa ne opunem decat daca suntem induhovniciti…nu “cip-ul” care vizeaza doar un control administrativ, daca vreti.
    Faptul ca unii occidentali comenteaza “controlul”, ei o fac doar intr-un sens al mandriei, adica ma controlezi tu pe mine, cu ce drept ?
    Dar eu, daca stiu ca nu am facut nimic rau in sens social, economic, de ce sa ma tem ca sunt controlat ?
    Sa ma controleze ! Atat timp cat cred in Dumnezeu stiu ca nimic nu mi se va putea intampla fara voia Lui. Si ca in orice incercare El este cu mine si ma ajuta sa scap…ca tot citim impreuna Psaltirea 🙂
    Daca am impresia ca orice mi s-ar putea intampla fara voia Lui, atunci inseamna ca trebuie sa-mi pun probleme daca chiar cred in Dumnezeu !

  25. @Hrisanti:

    1. A discuta un subiect pe baza de ratiune nu inseamna sa elimini sau sa rezolvi problema in sine, ci inseamna sa stii despre ce e vorba, sa te clarifici, cat de cat. Ratiunea, aici, nu e rationalism, ci un minimum minimorum care, in cazul nostru, e fundamentat pe credinta.

    2. Nu am gasit studii credibile pentru ideea asta cu controlul mintii prin noile tehnologii. Exista, cu siguranta, o influenta, insa intr-un mod mai soft, asa cum am aratat deseori si noi mai ales in privinta internetului si retelelor sociale. Insa in privinta cipurilor, cei care raspandesc teza controlului mintii sunt chiar cei de care spui, pe buna dreptate, ca abordeaza intr-un mod sectarist si psihotic problema asta. Ah, ca vor ei sa faca asta, sa atinga acest stadiu, da, si desigur ca cipul ca implant la asta serveste si va servi. Insa daca se afla pe cartele sau suport electronic nu are cum sa te influenteze ca pe un cyborg.

    3. E mandrie si sa expediezi o problema pe considerentul ca nu avem nimic de ascuns. De parca ei instituie un sistem al supravegherii ca sa vada ce ascundem? Ei as… 🙂 Nu, ci pentru supravegherea in sine, pentru controlarea oamenilor, ca orice societate totalitara care “se respecta.” Si sa ignoram acest aspect, cand cei care instituie astfel de sisteme o fac pentru a elimina oameni incomozi din sistem sau pentru a ii urmari mai bine, inseamna nu nevinovatie, ci nepasare, inclusiv fata de ceea ce se va intampla aproapelui nostru.

    4. Ni se intampla lucruri din voia lui Dumnezeu, din ingaduinta Lui, din propria noastra vointa, precum si din ispitirile care ne vin de la lume, de la draci si de la oameni. De aceea problema discernamantului si a intelegerii imprejurarilor pe care le traim, originii si sensului lor, va ramane intotdeauna actuala, cat traim aceasta viata, si daca exista nevoia unor clarificari, ea nu e nicidecum semn de necredinta. Nu e totuna cand traim lucruri din bunavointa lui Dumnezeu ca atunci cand traim lucruri ingaduite de Pronia Sa, de pilda.

    Astea sunt doar cateva observatii pentru a lamuri cam pe unde ne situam. Nu vrem sa transformam o discutie intr-o contrazicere perpetua asa ca ne vom opri aici. Iertare!

  26. Fratilor, nu va contrazic, fiecare are dreptul la parerea lui si este bine asa.
    Dar va aduc in amintire numai ceea ce s-a adeverit de curand, si anume ca busculada care s-a petrecut pe 21 decembrie 1989 la meetingul lui Ceausescu din balconul CC, a fost provocata prin UNDE SONORE JOASE, care creeaza panica intre oameni la auzul lor….
    Ca una care am asistat la Tv atunci la acest eveniment, mi-amintesc ca intr-adevar nu se auzea decat un zgomot infernal ca un hauit, ca nici Ceausescu nu stia ce sa creada, ce si de unde vine !
    Daca va fi un control al anticristului acesta nu se va face la nivel administrativ, ci mental ! Numai asa poti sa-i faci pe oameni sa se supuna orbeste.
    Dar cei care vor fi in Duhul Sfant nu vor putea fi controlati in niciun fel, vor putea insa desigur fii exterminati pentru ca nu se lasa controlati, dar asta este alta discutie.

    Domnul sa ne pazeasca pe toti !

  27. Uitati, de pilda, ce aberatie au putut scoate: chipul lui Iisus proiectat pe google maps, desi eu una nu vad nimic concludent in imagine:
    http://www.dailymail.co.uk/news/article-2116238/Google-Maps-madness-Face-Jesus-field-lake-blood-strangest-cloud-ever.html

  28. Se vede un chip, dar si in nori sau pe orice fond neregulat pot “aparea” imagini diverse. Zic ei de Iisus ca sa fie mai spectaculos, chipul e cel al unui barbat cu plete, atat. Are o denumire procesul asta prin care se vad chipuri sau alte forme pe diverse suprafete, cum sunt norii de ex., dar nu imi amintesc cum ii zice.

  29. Prostia aia de card pentru ratb este foarte greu de folosit a trebuit sa ma apropii de 10 ori cu el de aparat ca sa pot inregistra 2 calatorii, nu sunt functionale, nu stiu ce sa zic despre controversa dumneavoastra cu privire la controlul populatiei, ca poate fi si un experiment, poate fi si o afacere pentru niste baieti destepti, poate fi si o combinatie din cele doua, si o pedeapsa pentru repetatele noastre alunecari de constiinta cand tot circulam ani la rand cu un mijloc de transport in comun fara sa avem bunul simt sa platim pentru asta… furtisagul asta pe care foarte multi il au in sange… din punctul meu de vedere e o combinatie de factori, toti cu o contatie negativa, propria noastra atitudine a provocat aceasta situatie, noi insine chemam controlul si la final pe antichrist prin propriul nostru comportament iresponsabil. Parerea mea.

    Si e bine ca ne punem probleme, este foarte indicat sa trecem toate aceste reforme prin prisma ratiunii noastre, in ceea ce priveste cauzele care le-au cerut aparitia cat si efectele spre care ele tind, sa constientizam amestecul raului cu pretexte pozitive, sa ne reamintim ca orice drum spre iad e pavat cu bune intentii, dintotdeauna… Intrebarea este ce putem face?

  30. @Anonyma:

    E o combinatie intre experiment big brother si afaceri oneroase. Putem spune, pe buna dreptate, si pe un plan general, ca totul se datoreaza pacatelor noastre. Insa nu e deloc valabila explicatia “sociologica” a folosirii RATB fara a plati. Dimpotriva, cel mai probabil rata de neplata a crescut odata cu scoaterea biletelor de hartie, caci inainte era mult mai usor decat acum, cand pentru o simpla calatorie trebuie sa iti iei card, si apoi sa platesti si calatoria! In plus, faptul ca pe mijloacele de transport in comun (bunuri colective) se face blatul, e deja lege sociologica (free rider). Nu e ceva tipic romanesc, ci e ceva tipic uman.

  31. Admin,
    nu am zis ca e tipic romanesc 🙂 in rest sunt de acord cu ce ati scris, asta aveam si eu in minte cand am postat. Pentru ca si acum ti se intampla sa nu poti controla daca ti-a fost validata a doua calatorie din cauza aparatelor nefunctionale si automat persoana pe care o iei pe cardul tau merge blat fara nicio intentie in sensul asta este deci mult mai rau decat inainte, parca sistemul incearca sa te exaspereze si sa te determine prin mecanismul complicat ca intr-un acces de lehamite sa renunti sa mai platesti calatoria. Din punctul meu de vedere e un esec, cel putin ca incercare de a elimina fraudele. Deci daca tot ce mai ramane este controlul populatiei… vb lui Hrisanti… exista o retea complexa prin care suntem controlati din care e greu sa iesim si nu e tocmai asta, cel putin deocamdata, cea mai relevanta cale de a ne controla. Pot imprumuta cardul nenominal unei persoane, pot valida 2 calatorii sau una… pot merge 7 statii cu ratb si apoi sa iau metrou sau sa merg pe jos… dar ca e un experiment, cu asta sunt de acord. parca am fi maimute in laborator se incearca tot felul de tampenii pe noi.

  32. Hotilor de la RATB nu le mai ajung vilele si conturile bancare. Cea mai mare hotie e sa validezi zilnic un abonament. Din moment ce e abonament nu mai trebuie zilnic validat. Dar asta e, foamea e mare. Sper sa publicati aceasta parere si sa nu o cenzurati

  33. Obligativitatea validarii abonamentului este in vigoare de vreo 2 saptamani. In statia Charles de Gaulle de exemplu si la capatul tramvaiului 41 stau controlori care se asigura ca a fost validat fiecare card. Autobuzul/tramvaiul nu pleaca pana cand nu sunt validate cardurile. Iar daca urci si nu iti validezi cardul “de bunavoie”, unul dintre controlori iti va solicita prezentarea cardului de calatorie dupa care il va valida el pentru tine…..

Formular comentarii

* Pentru a deveni public, comentariul dumneavoastra trebuie aprobat de un administrator. Va rugam sa ne intelegeti daca nu vom publica anumite mesaje, considerandu-le nepotrivite, neconforme cu invatatura ortodoxa sau nefolositoare sufleteste. Va multumim!

Carti

Documentare