Minunea icoanei Sfantului Mucenic Gheorghe cinstita de zeci de mii de MUSULMANI (video)

28-04-2012 38 secunde Sublinieri

Zeci de mii de turci musulmani au venit să se închine la icoana făcătoare de minuni a Sfântului Gheorghe de pe Insula Prinţilor din Turcia.

În acest an, în ziua sărbătorii Sfântului Marelui Mucenic Gheorghe, Purtătorul de Biruinţă, zeci de mii de turci musulmani s-au adunat la Mănăstirea Sfântul Gheorghe, de pe Insula Prinţilor (la 50 de kilometri de Constantinopol) pentru a comemora sărbătoarea sfântului. Un rând interminabil s-a format în faţa mănăstirii, pentru a se închina la Icoana făcătoare de minuni a Sfântului biruitor.

Numărul vizitatorilor din acest an s-a ridicat la 150 000, sărbătoarea sfântului fiind în acelaşi an cu ziua de independenţă a Turciei, care a fost zi liberă. Fascinant este că musulmanii, după zeci de ore de aşteptare la rândul interminabil, se apropie de icoana făcătoare de minuni într-o tăcere totală, se roagă, apoi îşi scriu dorinţele pe mici bucăţi de hârtie pe care le pun într-o cutie special pusă acolo.

Un film video cu acest cortegiu impresionant cu comentariu în limba greacă poate fi vizionat la:http://www.romfea.gr/diafora-ekklisiastika/12379-agios-georgios-o-koudounas.

Traducerea şi adaptarea: Pr. Ioan Valentin Istrati

Sursa: http://www.romfea.gr


Categorii

1. DIVERSE, Minuni, Video

Etichete (taguri)

, ,

Articolul urmator/anterior

Comentarii

19 Commentarii la “Minunea icoanei Sfantului Mucenic Gheorghe cinstita de zeci de mii de MUSULMANI (video)

  1. Nu stiu ce sa zic; incredibil!

  2. Musulmanii mai intai sa-L recunoasca si cinsteasca pe Singurul Dumnezeu, Unul in Treime Slavit, si dupa aceea probabil ca le va asculta si Sfantul Mucenic Gheorghe rugaciunile.

    Doamne ajuta !

  3. Sfantul Mare Mucenic Gheorghe, purtatorul de biruinta ii cheama la el si le asculta rugaciunile, ca altfel nu ar veni in numar atat de mare. Cum sa aduci multime de musulmani la credinta, daca nu prin minuni. Caci pentru fiecare om, o rugaciune indeplinita e o minune.

    La Cuvioasa Parascheva, vin si oameni de alte credinte, vin tigani si multi si dintre acestia au propriile minuni de povestit indeplinite prin rugaciunile Sfintei.

    Multa lume se converteste la credinta ortodoxa in zilele noastre, mai ales ortodocsi innascuti (de la ortodoxie la Ortodoxie).

    Slavit fie numele Domnului!
    Sfinte Mare Mucenice Gheorghe mijloceste si pentru poporul nostru, tine-ne uniti in credinta!

  4. HRISTOS A INVIAT!

    Acestia poate sunt stranepotii celor ce i-am dat tribut turcilor cand veneau sa ne cucereasca plaiurile! Dumnezeu sa-i lumineze si sa-i aduca la Adevar.

  5. @SIM

    Ai dreptate, prin minuni unii oameni sunt adusi la credinta, si totusi nu prea cred ca sfintii crestini sa faca minuni “in serie” pentru necrestini, dupa cum nici cohorte de musulmani venind la ortodoxie nu prea am vazut in contemporaneitate…

    Pe urma o rugaciune inmplinita nu stiu daca este neaparat minune de la Dumnezeu, depinde ce te-ai rugat…

    Sigur, nu am pretentia ca am dreptate, dar nu stiu de ce mi-e teama ca nu cumva asta sa fie folosit impotriva ortodoxiei pana la urma…si in beneficiul new-age…

    De la ideea ca sfintii crestini fac minuni, la o simpla rugaciune personala, pentru ne-crestini, se poate ajunge lesne la ideea ca toti avem acelasi dumnezeu, care nu este neaparat Sfanta Treime….

  6. PS : Musulmanii o cinstesc si pe Sfanta Fecioara Maria, dar ca mama de “profet”, nu ca Nascatoare de Dumnezeu…

  7. @ Hrisanti

    Ultima ta idee e foarte adevarata. Ei chiar asa vin la icoana, cu gandul ca Dumnezeu e acelasi pentru toti.
    Eu ma minunez insa de lucrarea aceasta vazuta a Sfantului Gheorghe, in rest, cum lucreaza Domnul la nivelul fiecarui crestin sau necrestin, nu am cum stii. Atat ne este dat la vedere si doar pentru asta trebuie sa slavim pe Domnul si pe Sfantul Gheorghe. In rest sunt doar presupuneri, chiar daca venite din experienta si “realismul” vietii pamantesti, parca tot ne arata ancorarea noastra in duhul lumesc si mai putin in nadejdea puterii si milei lui Dumnezeu.

    Cohorte de pagani veniti la credinta cred ca nu vom vedea decat in vremea antihristului, cand vor veni proorocii. Insa Dumnezeu e mare si vad in jurul meu, multi ortodocsi, pana una alta, care isi gasesc credinta. Si acesta e mare lucru. Cate unul, pe rand, incet incet, dar sigur, vin catre Biserica.
    E o cernere deja, e imbucatoare, datatoare de speranta, dar si cutremuratoare in acelasi timp. Cutremuratoare pentru ca e greu de acceptat gandul ca unii dintre cunoscutii nostri nu vor veni niciodata la credinta.

    Doamne, iarta-ne si ne miluieste!

  8. Este un fenomen vechi. Care ține de setea de minuni. Musulmani se roagă Sfântului Mare Mucenic Gheorghe așa cum se roagă lui Antonie de Padova. Ortodocși se roagă aceluiași Antonie de Padova sau Terezei Martin și urcă , în genunchi, către mănâstirea armeană Hagicadar. Cu riscul de a tulbura, nu cred că este vorba, în nici unul dintre aceste cazuri, de ecumenism. Poate, doar, de superstiție. Însă și ea poate să fie, în final, uneori, de folos. Pentru că este o treaptă a unei scări ceva mai înalte. O putem întâlni și față de sfinții noștri. De aceea, nu consider că trebuie să ne așteptăm la convertiri în masă. Cât despre sfinți și minunile lor, când ne vom apropia puțintel de măsura lor, atunci să îi judecăm !

  9. @SIM, Matei

    Eu sunt de acord cu tot ce spuneti voi, si nici nu mi-am propus sa judec sfintii :-), insa atat timp cat vin la un sfant crestin, fara sa venereze Sfanta Treime, si dupa ce l-au venerat pleaca rugandu-se tot la Alah… e ca si cu sfantul Anton de Padova, la care unii ortodocsi se roaga ca sa le aduca “noroc”…

  10. PS: vreau sa explic ceva, ca parca vad mesajele care-mi vor spune “il compari pe Sfantul gheorghe, cu sfantul Anton de Padova;;;”
    NU, nu il compar, caci nu sufera comparatie, dar compar atitudinea musulmanilor care se roaga…

    Va rog sa intelegeti exact ce vreau sa spun, nu poti venera in DUH si ADEVAR un Sfant Crestin, fara sa-L venerezi pe Hristos Dumnezeu, Unul in Treime Slavit !

  11. Parintele Paisie Aghioritul a spus, si cred ca este consemnat undeva pe site, ca in vremurile grele ce vor urma vor iesi la lumina crestinii ce-au stat ascunsi in Turcia; o treime se vor crestina, o treime vor disparea in adancurile Asiei, o treime vor pieri (cititi profetiile parintelui)
    http://www.cuvantul-ortodox.ro/2011/10/07/profetiile-cuviosului-paisie-aghioritul-despre-turcia-grecia-cipru-si-cum-incepe-razboiul-mondial/
    “”Continuand apoi discutia cu Staretul Paisie, l-am intrebat despre turci. Atunci el mi-a raspuns ca turcii isi au „coliva pregatita”. Ca va veni o putere – nu mi-a precizat-o – care va ocupa Turcia. O treime din populatie va fi ucisa, o treime se va retrage in adancurile Asiei, iar cealalta treime se vor boteza crestini ortodocsi. Inainte de aceasta, va avea loc o ciocnire intre trupele turcesti si cele grecesti, dupa care turcii vor ocupa, temporar, doua insule grecesti.””

  12. @ Hrisanti
    neîndoielnic, ai dreptate. de aceea și scriam că este vorba de superstiție.care nu este o caracteristică doar a unora dintre musulmani, atâta timp cât ,în locuințe ale unor creștini- ortodocși, poți admira Nazar Bonjuk ori statuiete ale lui Siddharta Gautama. nu întotdeauna cu rol strict decorativ.
    trăind într-un spațiu multietnic , asemenea Dobrogei, nu mi se mai pare ciudat să observ prezența cunoscuților armeni sau musulmani la praznicele Bisericii noastre, închinarea la icoane sau afirmarea evlaviei față de un sfânt. iar în ultimul caz răspunsul este invariabil – religia am primit-o de la înaintași, Maica Domnului sau Sfântul … mă ajută. și pentru unii, și pentru alții, religia este parte a identității etnice. de aceea nu simt nevoia să îi blamez. cât despre judecarea sfinților, era doar un răspuns surprinderii lui Sim.

  13. @ Matei

    Iti spun sincer ca nu stiu, din pacate, ce inseamna “sa judeci sfintii”.
    Daca ai timp sa ma lamuresti… Iti multumesc.

    Doamne, ajuta!

  14. Anticipand putin raspunsul lui Matei, cred ca este doar o diferenta de optica:
    – voi va referiti la cei 90%, 95% care vin la Icoana din superstitie, din interes (de minuni), din pietism, din evlavie si care binenteles, musulmani fiind nu se roaga in Duh si Adevar si rugaciunile (probabil) nu le sunt ascultate
    – eu ma refer la cei 10%, 5% (Domnul ii stie cati ori fi), care vin la Icoana, musulmani fiind, se roaga, la fel nu in duh si Adevar, dar TOTUSI rugaciunile le sunt ascultate, astfel incat “minunile” acestea particulare, se propaga mai departe si ii fac si pe primii sa vina si ei la Sfant. A se vedea marturiile calugarilor din manastire, si ale celor care au fost ajutati. Eu la aceasta lucrare vazuta ma refeream. Despre cum lucreaza Domnul in inima fiecaruia, pe care il aduce la dreapta credinta si pe care nu, nu se poate nimeni pronunta sau oferi statistici.

    Despre alte pelerinaje si evlavii, cum ar fi cea catre Anton de Padova, nu ma pronunt si nici nu prezinta interes pentru mine.

    Urmaresc in general sa vad si sa iau ceea ce se intampla bun (ca lucrare vazuta a Domnului) in lume si cu oamenii si in viata mea. Caci ce este bun e atat de putin in vremurile noastre, si de aceea imi seamana cu un cules de margaritare. Ai un munte de moloz, in care sunt ascunse pietricele multe pretioase. Statistic, ce ai mai mult? Moloz binenteles. In situatia de fata, duhovniceste ce ai mai mult, ce cantareste mai greu: molozul (cei 90%) sau pietrele pretioase (cei 10% musulmani ale caror rugaciuni, le sunt ascultate, Domnul stie de ce)?

    Cred ca unii dintre voi, m-ati dibuit deja ca vad tot timpul partea plina a unui pahar, chiar daca are un strop. Iau stropul si cu el raman.

    Doamne, ajuta!

  15. Inainte de alte comentarii, vreau sa spun ca, din start, stirea este suparator de incompleta, in partile esentiale. Cum adica, numai anul acesta s-au trezit turcii brusc sa mearga la icoana Sfantului Mare Mucenic Gheorghe ? Evident ca este vorba de o traditie, dar nu ni se spune de cand si nici despre imprejurari. Daca am beneficia de traducerea din limba greaca a comentariilor din film, am avea informatii cu adevarat pretioase si, mai ales, veridice, ma refer la cele rostite de parintele care apare in prim plan, probabil staretul manastirii.
    Dar, in lipsa, raman imaginile si presupunerile legate de ceea ce se vede. In aceeasi ordine de idei, vreau sa mai spun ca, in acest scurt metraj, apar destul de multi ortodoxi, ma refer la cei care isi fac semnul Sfintei Cruci, si, evident, nu sunt musulmani. Probabil ca din cei 150.000 de pelerini, cum spune stirea, majoritatea sunt turci musulmani, la care se adauga ortodocsii, greci si alte neamuri, ortodoxe.

    Dincolo de considerentele de mai sus, este absolut impresionanta participarea turcilor musulmani la pelerinajul ortodox, fenomen pe care indraznesc sa il apreciez ca unic, mai ales prin amploarea lui. Cand vezi asa ceva, nu poti sa nu te intrebi cum de este posibil. Intr-unul din comentariile precedente, s-a avansat parerea ca avem de-a face si cu urmasi ai copiilor de romani trimisi tribut la Stambul, mai ales in perioada fanariota. Binenteles ca este cat se poate de posibil. Populatia Turciei cuprinde un segment important, semnificativ numeric, de indivizi care sunt urmasi de romani, greci si slavi (rusi, bulgari, sarbi), dar nu numai (austrieci, italieni din zona Venetiei etc). Inclin sa cred ca populatia de origine europeana reprezinta cel putin 20% din totalul populatiei din Turcia. Dar, cred ca in cazul de fata avem de-a face cu altceva si anume cu efectele “secularismului” in societatea turca de astazi. A nu se uita faptul ca turcii, chiar daca fideli pastratori ai traditiilor proprii (in special in zonele din sudul, centrul, estul si nord-estul Turciei), sunt poate cei mai putini credinciosi dintre popoarele islamice. Din punct de vedere al practicarii cultului, diferenta dintre turci si arabi, de exemplu, este semnificativa. Reformele profund laice ale lui Kemal Ataturk, au fost menite sa salveze ce se putea din Imperiul Otoman, cu sacrificarea traditiei, in primul rand a celei religioase. “Modernizarea” Turciei a continuat si continua si in ziua de azi, pe aceleasi baze, ca si dupa primul razboi mondial, nemaivorbind ca, din dorinta de a intra in UE,se fac eforturi pentru respectarea “standardelor” europene, in special in directia laicizarii depline. Dar poporul are alte nevoi decat elitele, iar, dintre aceste nevoi, cea de Dumnezeu este mai puternica decat toate. Existenta si vecinatatea unor centre de credinta puternica, asa cum mai sunt, inca, manastirile ortodoxe, reprezinta acel colac de salvare de care au nevoie atatia si atatia oameni debusolati de lipsa lui Dumnezeu in viata lor.
    Ar mai trebui spus ca “toleranta” fata de acest fenomen, pe care il putem caracteriza ca fiind de masa, se datoreaza, printre altele, asa cum spuneam, dorintei de a intra in UE.

  16. Pingback: Icoana Maicii Domnului din Burgas a lacrimat. "E POSIBIL SA NE ASTEPTE ANUMITE EVENIMENTE" - Razboi întru Cuvânt - Recomandari
  17. O pictura murala de mari dimensiuni din centrul Bucurestiului urmeaza sa fie refacuta la inceputul saptamanii viitoare, la cererea Bisericii Ortodoxe Romane

    Pictura este semnata de cativa artisti contemporani (Obie Platon, Irlo and Kero), se intituleaza “Sf. Gheorghe si Dragonul Jucaus”. Lucrarea a fost gandita de reprezentantii unui ONG.

    Consiliul Parohial al bisericii Sf. Gheorghe, situata in vecinatate, a cerut stergerea picturii, spunand ca atat preotii, cat si enoriasii s-au declarat jigniti de forma si semnificatia picturii. Ei au cerut proprietarului cladirii – un olandez – sa o stearga sau sa o modifice. “Mesajul este satanic si nu e normal sa vedem diavolul pe pereti”, au motivat acestia.
    http://www.hotnews.ro/stiri-esential-20094556-pictura-murala-mari-dimensiuni-realizata-centrul-bucurestiului-refacuta-cererea-bisericii-ortodoxe-romane.htm

Formular comentarii

* Pentru a deveni public, comentariul dumneavoastra trebuie aprobat de un administrator. Va rugam sa ne intelegeti daca nu vom publica anumite mesaje, considerandu-le nepotrivite, neconforme cu invatatura ortodoxa sau nefolositoare sufleteste. Va multumim!

Rânduială de rugăciune

Carti

Documentare